Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik heb een Gopro sinds kort. Deze levert mp4-bestanden.

Nu heb ik in het verleden met Magix Pro X5 video gemonteerd en de laatste tijd met Premiere. Dit is echter voor het eerst dat ik mp4 (1080 60fps) als source gebruik.
Nu heb ik de hele middag video zitten cutten van een event en nu ben ik een timeline aan het bouwen. Maar zodat ik er muziek onder zet trekt de software het niet meer. De preview hapert vreselijk en is bijna niet te volgen.
Een testje met Magix geeft hetzelfde probleem

Nu viel het mij al op dat de Gopro videostudio geen mp4 kan editten: je moet je clips eerst omzetten naar AVI of MOV. Die Gopro videostudio performt vervolgens behoorlijk goed (maar is natuurlijk beperkt).

(Een 20Gb archief aan Gopro video is daarna wel 5x zo groot)

Als ik met door de Gopro studio omgezette AVIs werkt dan lijkt het wel allemaal prima te werken in beide programma's. Ik kan gewoon terwijl de preview loopt de timeline aanpassen wat ik wil maar t blijft goed lopen.

Baal er een beetje van, want dit betekent dat ik al mijn cuts opnieuw moet gaan maken :(

Is het niet verstandig om Mp4 als source te gebruiken, m.a.w. moet ik eerst mijn source omzetten naar AVI of MOV (of iets anders) voor ik het in Premiere (of Magix) gebriuk?

edit: mag de titel aangepast worden naar Gopro Mp4 files icm. videomontage (o.i.d.)? :)

edit: een 3Gb Gopro sourceclip wordt 26Gb na conversie door de Go-prostudio ;(

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 13-04-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb nu alles op de SSD gezet en nu loopt het "redelijk" onder Magix. Heb mijn filmpje nu af kunnen maken met de nodige crashes maar ik ga eerst eens uitzoeken. Ik had alle cuts in Magix gemaakt dus dat hoef ik gelukkig niet opnieuw te doen.

Als ik de bronvideo op de Raid-0 (D:) heb staan dan gaat tijdens het lopen van de preview die schijf naar 100% bezetting. Dat is veel minder het geval wanneer ik de omgezette AVI's gebruik (van een ander projectje) terwijl die een factor 5-8x zo groot zijn!?

Maar nog steeds is een vloeiende preview niet volledig mogelijk in Magix met Mp4, ook al staat alles op de SSD (1 video + 1 audiochannel in gebruik met wat simpele overgangen). Zal nog eens wat zaken gaan testen de komende week.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 16-04-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
wat zijn de specs van je computer ?

klinkt alsof je pc wat moeite heeft met het editen...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sorry, had er al bij moeten staan

i5 750 @ 3,7Ghz op een pricewatch: MSI P55-GD65, 8Gb, 256Gb SSD, 2x500GB in Raid-0 (D:), R290tri-x, 64bit win8

Magix is pro x6 64bit versie.

Het gaat ook om 1080p 60fps sourcevideo, dus dat is natuurlijk een stuk zwaarder dan wat ik voorheen gebruikte. Maar dan nog: met naar AVI omgezette 1080p 60fps ging het wel goed (maar ik zou nog wat meer moeten experimenteren ook daarmee om te kijken of dat inderdad wel helemaal vlekkeloos loopt)

Kan het zijn dat mijn audiochip het niet trekt of zo? Aangezien het pas echt mis gaat wanneer ik een Mp3 toevoeg. IK ben niet zo op de hoogte waar de bottlenecks liggen bij videoedittingsoftware/hardware.

Ik heb nu hetzelfde project, MP4-source op mijn SSD, geopend, de Mp3 weggehaald en nu loopt de preview helemaal vloeiend en ik kan gewoon de timeline editten (dingen verslepen) terwijl de preview loopt

edit: testje met AVI-clips (omgezet door Goprostudio) in Magix: Nieuw projectje, 20 clips van mijn RAID-0 (D:) achter elkaar met overgangen, daarna die 3x gekopieerd naar een film van 10min. 3 Mp3's eronder, en het loopt vrijwel zonder haperingen. Alleen de overgangen zijn niet helemaal soepel, maar die moeten vlgs mij nog door Magix prerendered worden.
Tijdens de preview is mijn D-schijf (Raid) voor 50% actief. Met Mp4 loopt dat naar 100%

[ Voor 90% gewijzigd door Stefke op 16-04-2015 10:35 ]