Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Ik vraag me af hoeveel mensen hier gebruik maken van protune ik zelf zit nog heel erg te twijfelen om dit te gebruiken aangezien je toch wat opnamen tijd kwijt raakt als je dit aanzet ongeveer één uur.

Is het verschil het echt waard aangezien ik binnen kort met vakantie ga en dan dus toch wat extra geheugen nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Heb hem nu twee weken gebruikt en is echt super, toegevoegde waarde!
Mocht je een kopen mail ze via hun sales email adres (staat wel op hun site), zijn naar verluidt niet heel moeilijk met kortingen.
Doe je goed, hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
Sinds vandaag mijn eerste GoPro binnen. Het is de Hero 4 Silver geworden.
Wat ik me echter afvroeg, in de housing is de microfoon compleet geblokkeerd, dit zal de geluidskwaliteit niet echt ten goede komen.

Wat is jullie ervaring als de open backdoor gebruikt wordt. Is het geluid dan een stuk beter? Of wordt het toch gewoon een frame kopen waar de Hero in kan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik zou het gewoon uitproberen. Een frame is trouwens ook handig voor in de auto, zodat je er een usb-kabel in kunt stoppen en de accu vol blijft.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WardKuipers schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:12:
[...]

Haha als ik dit eerder had geweten had ik hem misschien wel voor je uit New York mee kunnen nemen *ben net 2 dagen terug*, daar kosten ze maar $349 (net iets meer dan €300 met de huidige koers) :9
Haha, jammer! Nou ga ik binnenkort naar Las Vegas, daar wil ik 'm ook voor gebruiken, maar wil er vanaf de start van mijn trip al eigenlijk mee beginnen natuurlijk :-) Toch bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik ben sinds eind januari in het bezit van mijn eerste GoPro, de HERO4 Black. Daarbij heb ik de 3-way mount bij gekocht. Wanneer ik alleen de Grip of de Tripod wil gebruiken zit er speling en 'valt' de camera naar voor of achter (hij zit niet helemaal vast). Hoe is dit op te lossen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
l3art schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:41:
Sinds vandaag mijn eerste GoPro binnen. Het is de Hero 4 Silver geworden.
Wat ik me echter afvroeg, in de housing is de microfoon compleet geblokkeerd, dit zal de geluidskwaliteit niet echt ten goede komen.

Wat is jullie ervaring als de open backdoor gebruikt wordt. Is het geluid dan een stuk beter? Of wordt het toch gewoon een frame kopen waar de Hero in kan?
Deze moet je hebben:

http://www.v-nix.nl/gopro-the-frame-v2

Heb ik ook!

Pff, wat heb ik níet? volgens mij heb ik onderhand een enorme doos vol met allerlei klemmen, mounts, behuizingen, accu's, microfoon en allerlei andere meuk... elke keer bedenk ik me weer iets dat óók wel handig is om te hebben.. het lijkt wel een neverending story :+

Maar die GoPro Frame moet je echt hebben, is eigenlijk onmisbaar. En even dat beschermende lensje er op drukken, super.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:49
Ik heb een goedkope imitatie van The Frame, maar gebruik bijna altijd de open backdoor. Geluid is dan prima.. Enige nadeel is dat je dan geen USB-lader kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Iemand aanraders aan de zogeheten "selfie"sticks? heb er 3 gehad 1 goeie (helaas krom, op gevallen.) 2 slechte... was opzoek naar een stevige stok die ook wel redelijk de lengte in kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ik heb deze en volgens mij nog een aantal mensen in dit topic: http://www.dx.com/p/yunte...o-hero-3-3-2-black-297811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
is idd een aanrader!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:25
Ik heb de GoPole Reach en die bevalt mij uitstekend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik weet niet, voor sommige dingen is het inderdaad fijn om op DX te bestellen (of dhgate of aliexpress). Maar de 10 euro die ik uitgaf voor mijn 'seflie stick' was het dus echt niet waard (zeker wanneer je het langer maakte). Ik zeg ook niet dat je 80 euro voor z’n ding moet uitgeven. Lees in ieder geval goed de reviews. Ik heb wel afgeleerd om die Chinese goedkope troep te kopen :d Als ik zelf moest kopen, zou ik persoonlijk wat meer investeren en voor een merk gaan met garantie. Wat afgelopen vakantie bleek mijn Sony Action Cam te zwaar te zijn voor mijn stickie, dus het uitschuifmechanisme ging ronddraaien. Wat ervoor zorgde dat het camera ging kantelen. Vervelend dus.

Ook een tri-pod gekocht uit china voor 80 dollar. Maar ook daar de uitschuifmechanisme (waarmee je het dus klem zet en op een plek houdt) ging na 5 keer ook kapot. Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen met spullen uit China. Als je iets betrouwbaars zoekt die tegen een stootje moet kunnen, zou ik kijken naar merk producten (hoef dan niet van gopro zelf te zijn) maar wel een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Dit stokje geen problemen met het wieltje boven in die dol raak of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
mfreriks schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Dit stokje geen problemen met het wieltje boven in die dol raak of iets dergelijks?
Heb ik nog niks ven gemerkt nee, vindt deze stok erg degelijk overkomen en niet onder doen voor duurdere "merk"-stokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
loyske schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:04:
[...]

Heb ik nog niks ven gemerkt nee, vindt deze stok erg degelijk overkomen en niet onder doen voor duurdere "merk"-stokken.
Top! bedankt voor de reactie, toch maar een laatste kans geven dan! anders maar overstappen naar een klasse hoger budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mfreriks schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Top! bedankt voor de reactie, toch maar een laatste kans geven dan! anders maar overstappen naar een klasse hoger budget...
Ik zou altijd voor de Big Ushot van Xsories gaan, heb nu m'n tweede (eerste was na grof geweld kapot gegaan) en krijg deze week misschien m'n derde (nog grotere) binnen. Echt topstokken/poles die het gewicht van de GoPro makkelijk aankunnen en erg degelijk zijn d:)b !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraag:
ben terug van vakantie en heb heel wat footage gemaakt met mijn gopro hero 4 silver.
Nu kan ik de filmpjes gewoon bekijken op de gopro.
Maar als ik de gopro op de pc aansluit is de map leeg.
Stop ik de sd kaart in een sd houder in de pc... ook niks...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33
T.E schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:29:
Een vraag:
ben terug van vakantie en heb heel wat footage gemaakt met mijn gopro hero 4 silver.

Iemand?
Ging het voor de vakantie wel goed?
Ik heb namelijk wel vaker voorbij zien komen dat je een memory kaartje de eerste keer via de GoPro moet formatteren omdat je anders rare problemen kan krijgen wat jij beschrijft. Maar nu formatteren heb je weinig aan..

Kan je verder weinig helpen vrees ik, behalve het advies om het op een andere pc nog is te proberen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:53
T.E schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:29:
Een vraag:

Iemand?
Je kunt ze misschien in volle kwaliteit via WiFi naar een mobile device transferen als het echt niet anders lukt. Veel werk, maar je hebt wel je beelden.

Of dit, heb het zelf niet geprobeerd, maar misschien lukt het zo:

Hierna even je kaartje in je GoPro formateren en hopen dat dat de oplossing is.

[ Voor 5% gewijzigd door Igor92 op 06-03-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik had GoPro gemaild met de vraag hoe het nu zat met dat de smartremote hier nergens op stock meer was. Dit was hun antwoord:
Hi Bart,

Thank you kindly for taking the time to reach out to us with your concerns. I will be more than happy to assist you get to the bottom of things.

There is nothing in the works for a new remote, as far as i'm aware. The Smart Remote was released when the newer HERO4 model cameras were released, and as that was just recent, it isn't likely we are going to come out with a new product line anytime soon.

Like you already mentioned, we have plenty of Smart Remotes in stock, so any stock issue is solely caused by the specific webstores themselves.

I hope this was helpful! Let me know if there is anything else I can do to assist you and I will gladly do so!

Cheers,

Blake S
GoPro Support
http://gopro.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de SkyView FREE-X quadcopter icm de standaard gimball? (die voor de GoPro).
Zit er sterk aan te denken om te kopen, maar kan er mar weinig over vinden, behalve alleen maar lovende woorden/filmpjes, en die komen met name uit azie,..
het gaat om deze:

http://www.aliexpress.com...turn-FPV/32231190506.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:21:
Iemand hier ervaring met de SkyView FREE-X quadcopter icm de standaard gimball? (die voor de GoPro).
Zit er sterk aan te denken om te kopen, maar kan er mar weinig over vinden, behalve alleen maar lovende woorden/filmpjes, en die komen met name uit azie,..
het gaat om deze:

http://www.aliexpress.com...turn-FPV/32231190506.html
Geen ervaring mee maar het lijkt of de pootjes van de quadcopter in de weg kunnen gaan zitten/in beeld komen bij bepaalde manoeuvre. Mss iets om rekening mee te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
Ik ben wel benieuwd wat jullie workflow is met betrekking tot originele GoPro filmpjes. Bewaren jullie die zonder ze te bewerken om altijd basismateriaal achter de hand te hebben? Of kan ik deze inkorten zonder dat de kwaliteit erop achteruit gaat?

Ik heb nu 160GB aan ruw, onbewerkt Hero 2 videomateriaal (daar komt vanaf nu Hero 4 materiaal bij). Van al die uren aan video is misschien maar 10% het bewaren waard. Vele filmpjes zijn zelfs ondersteboven gefilmd en nog niet 180 graden gedraaid, omdat me dat alleen lukt in iMovie als ik filmpjes aan het creëren ben. Ik wil de boel nu gaan opschonen: de originele filmpjes kantelen (indien nodig) en oninteressante stukken ertussenuit knippen om ruimte op de harde schijf te maken en de boel overzichtelijk te houden..

Met GoPro Studio kom ik daar niet uit, ik kan alleen exporteren als MOV en de bestanden worden daarmee veel groter dan de originele MP4 bestanden. Dat wil ik voorkomen, maar de kwaliteit moet er zeker ook niet op achteruit gaan.

Wat zijn de mogelijkheden die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Hoeveel speeltijd is die 160 gb? Ben je echt van plan dat ooit nog te bekijken/is het echt allemaal interessant?

Ik maak altijd compilaties van 3-4 minuten. Bronmateriaal gooi ik daarna weg. Zo'n compilatie kijk je nog eens terug en je voorkomt dat je een heel archief opbouwt met beelden die je toch nooit meer terugkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Afgelopen weekend voor het eerst met Gopro gebruikt, om mijn rit op de motor te filmen,
na afloop viel me op, dat ik meerdere losse filmpjes heb van 20 min? klopt dit? en is dit aan te passen?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
[b][message=43865880,noline]Met GoPro Studio kom ik daar niet uit, ik kan alleen exporteren als MOV en de bestanden worden daarmee veel groter dan de originele MP4 bestanden. Dat wil ik voorkomen, maar de kwaliteit moet er zeker ook niet op achteruit gaan.
Als je GoPro Studio prettig vindt om te werken zou je deze workflow aan kunnen houden, en de resulterende MOVs door HandBrake kunnen halen om er zo compactere mp4 versies van te maken om te bewaren/archiveren. Op de Mac gebruik ik daarbovenop ook nog HandBrakeBatch als ik grotere aantallen video bestanden als batch wil laten transcoden. Het is een extra stap maar het scheelt je veel opslagruimte en maakt ze ook nog eens makkelijker om te streamen naar devices etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
pipodejunk schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:00:
Afgelopen weekend voor het eerst met Gopro gebruikt, om mijn rit op de motor te filmen,
na afloop viel me op, dat ik meerdere losse filmpjes heb van 20 min? klopt dit? en is dit aan te passen?

dank!
Ja klopt, GoPro maakt bestanden van max 4 gb groot. Mijn bewerkingssoftware plakt de beelden weer aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
Paul! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:27:
Hoeveel speeltijd is die 160 gb? Ben je echt van plan dat ooit nog te bekijken/is het echt allemaal interessant?

Ik maak altijd compilaties van 3-4 minuten. Bronmateriaal gooi ik daarna weg. Zo'n compilatie kijk je nog eens terug en je voorkomt dat je een heel archief opbouwt met beelden die je toch nooit meer terugkijkt.
Hoeveel speeltijd dat is, geen idee, maar zoals ik al aangaf wil ik juist om die reden de oninteressante stukken eruit knippen. Compilaties maak ik ook, maar ik wil de originele (weliswaar geknipte) fragmenten nog wel achter de hand houden voor toekomstige filmpjes. Als ik toekomstige filmpjes creëer aan de hand van die compilaties ben ik (wellicht onterecht) bang voor kwaliteitsverlies. Misschien denk ik in dat opzicht iets teveel aan mijn fotografiekennis (met JPEG foto's moet je dat bijvoorbeeld niet proberen)..
jeroen11 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Als je GoPro Studio prettig vindt om te werken zou je deze workflow aan kunnen houden, en de resulterende MOVs door HandBrake kunnen halen om er zo compactere mp4 versies van te maken om te bewaren/archiveren.
Dat is een optie. Wat ik wel begrijp is dat zowel MOV als MP4 'lossy file formats' zijn. Elke keer dat je ze bewerkt en opnieuw opslaat, wordt de bestandsgrootte kleiner en gaat de kwaliteit achteruit. Hoe zichtbaar is dat kwaliteitsverlies? En zit er in beeldkwaliteit veel verschil tussen MOV en MP4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
El Caballero schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:08:
[...]
Dat is een optie. Wat ik wel begrijp is dat zowel MOV als MP4 'lossy file formats' zijn. Elke keer dat je ze bewerkt en opnieuw opslaat, wordt de bestandsgrootte kleiner en gaat de kwaliteit achteruit. Hoe zichtbaar is dat kwaliteitsverlies? En zit er in beeldkwaliteit veel verschil tussen MOV en MP4?
De MOVs die GoPro Studio uitspuugt zijn gemaakt om verder te bewerken (Cineform meen ik), waardoor ze heel groot zijn maar weinig verwerkingskracht vergen bij het editen. Daar komt dus bij zoals je gemerkt hebt dat ze door minder programma's ondersteund worden dan de oorspronkelijke mp4 die je GoPro heeft gemaakt.

HandBrake is zeer veel gebruikt en is erg flexibel. De hoeveelheid kwaliteitsverlies heb je zelf in de hand door instellingen qua resolutie, bitrate etcetera te kiezen. Hoe hoger de kwaliteit settings, hoe groter de filesize. Ik zou zeggen experimenteer en kijk wat je acceptabel vindt. Maar als je niet in Protune geschoten hebt betwijfel ik dat je tegen problemen aan gaat lopen als je een fatsoenlijke bitrate op bijv 1080p doet (ik gebruik zelf vaak de Apple TV 3 preset).

Overigens bedenk ik me nu dat ik niet eens zeker weet of Handbrake Cineform MOVs aankan, dus dat zou ik als eerste checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Paul! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Ja klopt, GoPro maakt bestanden van max 4 gb groot. Mijn bewerkingssoftware plakt de beelden weer aan elkaar.
aai thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens,

Heb de knoop doorgehakt en heb met erg veel geluk een Gopro Hero 3+ black adventure kunnen krijgen voor 250e met garantie (het was een showroom model) het probleem is wel de batterij is rot en die moet dus vervangen worden.. ik zie op veel sites dat buiten de originele batterijen ook die van brofish worden aangeboden.. is er veel verschil? Ik wil mijn gopro hoofdzakelijk gebruiken voor onderwater door middel van een pole maar is die wi-fi remote wel waterproof of is het verstandig om een pole te halen waar je die remote inklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Volgens mij staan de accu's van Wasabi wel goed aangeschreven voor de GoPro en die zijn ook nog eens een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Shadow343 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:
Jongens,

Heb de knoop doorgehakt en heb met erg veel geluk een Gopro Hero 3+ black adventure kunnen krijgen voor 250e met garantie (het was een showroom model) het probleem is wel de batterij is rot en die moet dus vervangen worden.. ik zie op veel sites dat buiten de originele batterijen ook die van brofish worden aangeboden.. is er veel verschil? Ik wil mijn gopro hoofdzakelijk gebruiken voor onderwater door middel van een pole maar is die wi-fi remote wel waterproof of is het verstandig om een pole te halen waar je die remote inklikt?
Wifi-remote is waterdicht tot (uit mijn hoofd) 5m. Echter, onderwater valt je bereik wel weg, tenzij je ze bijna tegen elkaar houdt. Remote onderwater gaat dus niet echt werken.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Shadow343 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:
[...]
ik zie op veel sites dat buiten de originele batterijen ook die van brofish worden aangeboden.. is er veel verschil?
Brofish is volgens mij prima.

Ik heb zelf als reserve ook een stuk of 5 Kingma batterijen, gekocht op dx.com voor ca $7 inclusief gratis bezorging (wel even wachten). Je kunt er daar ook een goedkope USB dubbellader bij kopen, als je meer batterijen hebt kun je zo eenvoudig ervoor zorgen dat je altijd een paar volle klaar hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
jeroen11 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:14:
[...]

Brofish is volgens mij prima.

Ik heb zelf als reserve ook een stuk of 5 Kingma batterijen, gekocht op dx.com voor ca $7 inclusief gratis bezorging (wel even wachten). Je kunt er daar ook een goedkope USB dubbellader bij kopen, als je meer batterijen hebt kun je zo eenvoudig ervoor zorgen dat je altijd een paar volle klaar hebt liggen.
Heb je een linkje voor me met exact precies die producten? Ik wordt nooit wijzer van DX als ik op die pole zoek hier op het forum krijg ik alle pole's behalve die ervoor.. Zelfde geldt met de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Hier een paar opties, al is het een tijd geleden dat ik daar iets voor de Hero3 besteld heb:

1x battery $7
2x battery + charger, $17
3x battery + charger + accessoires $24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Kan je deze ook aanraden en binnen 2 dagen in huis: http://www.wvm-design.com...-lader-set-gopro-hero-3-3

[ Voor 8% gewijzigd door loyske op 11-03-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo, ik zit er aan te denken om een Gopro aan te schaffen.
Nu doe ik niet aan al die extreme sports, maar wil ik graag de gopro richten voor met name family trips en actie filmpjes opgroeien kind e.d. Nu heb ik wel een Iphone6, maar die is soms net iets te kwetsbaar voor bepaalde momenten.
De gopro is lekker klein en met case waterbestendig, maar ik twijfel omdat het echt als een action cam wordt neergezet.
Heeft iemand advies voor het laatste zetje, of juist advies om niet voor de gopro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 10:01
joffrey19 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:47:
Hallo, ik zit er aan te denken om een Gopro aan te schaffen.
Nu doe ik niet aan al die extreme sports, maar wil ik graag de gopro richten voor met name family trips en actie filmpjes opgroeien kind e.d. Nu heb ik wel een Iphone6, maar die is soms net iets te kwetsbaar voor bepaalde momenten.
De gopro is lekker klein en met case waterbestendig, maar ik twijfel omdat het echt als een action cam wordt neergezet.
Heeft iemand advies voor het laatste zetje, of juist advies om niet voor de gopro te gaan.
Alles wat je nu denkt te gaan doen met een gopro is slechts het begin. Ik kocht mijn 3+ black puur voor snowboarden en kitesurfen, echter is het voor mij nu een vervanger voor mijn camera in me mobiel en me dlsr camera. Ik neem mijn gopro echt overal naar toe als ik een dagje wat ga doen.

*nadeel is wel dat je videolibrary erg groot word en dat er veel edit werk in zit. Haha _/-\o_

Ik kan me niet herinneren dat ik afgelopen jaar in egypte een keer een andere camera gebruikt heb. Me gopro ging mee de zee in , de woestijn en het zwembad xD . Resultaat : een leuk compilatie filmpje van de vakantie

[ Voor 9% gewijzigd door Xenophoben op 12-03-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
joffrey19 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:47:
Dat neerzetten als actioncam is voor een deel ook marketing, daarin is GoPro in ieder geval zeer goed. Maar als je het als videocamera in het algemeen ziet dan staat-ie ook z'n mannetje, is alleen niet de goedkoopste.

Ten opzichte van een iPhone 6
- Robuuster, waterdicht
- Zeer veel accessoires te krijgen (zuignap voor op de motorkap tijdens familievakantie door de Alpen, verlengstok om de schoolvoorstelling goed te filmen, hoofdband voor opnames in het waterpark - ook in gezinsverband nuttig dus!)
- Meer instellingsmogelijkheden qua video, met name de wide (groothoek) stand is kenmerkend voor GoPro (maar moet je van houden)
- Leuke mogelijkheden om je kids kennis met video te laten maken (plak 'm op een afstandbestuurbare auto, maak er stop motion filmpjes met Lego mee, maak een timelapse van de straat)

Maar ook
- Batterij van GoPro gaat vrij snel leeg, met name bij hogere resoluties/fps, dus je moet gaan klooien met reservebatterijen
- Weer een apparaat om mee te nemen...
- Video's ervan afhalen vergt een aantal stappen, en editen kost een boel energie (op de iPhone kom je al een eind met beschikbare apps, en even delen op social media is ook simpeler op je iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
jeroen11 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:16:
[...]

Dat neerzetten als actioncam is voor een deel ook marketing, daarin is GoPro in ieder geval zeer goed. Maar als je het als videocamera in het algemeen ziet dan staat-ie ook z'n mannetje, is alleen niet de goedkoopste.

Ten opzichte van een iPhone 6
- Robuuster, waterdicht
- Zeer veel accessoires te krijgen (zuignap voor op de motorkap tijdens familievakantie door de Alpen, verlengstok om de schoolvoorstelling goed te filmen, hoofdband voor opnames in het waterpark - ook in gezinsverband nuttig dus!)
- Meer instellingsmogelijkheden qua video, met name de wide (groothoek) stand is kenmerkend voor GoPro (maar moet je van houden)
- Leuke mogelijkheden om je kids kennis met video te laten maken (plak 'm op een afstandbestuurbare auto, maak er stop motion filmpjes met Lego mee, maak een timelapse van de straat)

Maar ook
- Batterij van GoPro gaat vrij snel leeg, met name bij hogere resoluties/fps, dus je moet gaan klooien met reservebatterijen
- Weer een apparaat om mee te nemen...
- Video's ervan afhalen vergt een aantal stappen, en editen kost een boel energie (op de iPhone kom je al een eind met beschikbare apps, en even delen op social media is ook simpeler op je iPhone)
Hoezo vergt video's er af halen mee stappen? Connect de camera met een pc of haal het kaartje er uit en klaar? Wifi connectie verbruikt veel energie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Xenophoben schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:17:
[...]
Hoezo vergt video's er af halen mee stappen? Connect de camera met een pc of haal het kaartje er uit en klaar? Wifi connectie verbruikt veel energie..
Camera uit de behuizing halen, kabeltje zoeken, aansluiten, juiste programma starten, bedenken welke folder te importeren, importeren, en dan begint het eventuele bewerken nog.

Met filmpjes op de iPhone zijn minder stappen nodig en bij foto's gaat het zelfs helemaal vanzelf als je photostream (en binnenkort Photos) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik moet zeggen dat Photos best prima werkt. Ik heb de beta nu geinstallerd staan. Opzich mis ik wel wat features van Aperture maar grotendeels kan je heel makkelijk belichting etc aanpassen. Heel *wifeproof*

Mijn workflow is importeren, Uitzoeken, Exporteren. Vervolgens Importeren in Final Cut X(wat een heerlijk pakket) en daar mijn compilaties in maken. Werkt prima!

[ Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 12-03-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ok dank voor de informatie. Ik ben overtuigd, ga gewoon voor de H4 Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al weken op zoek naar de beste stabilizer voor m'n GoPro 4. Feiyu, Smoothee, The Hague. Mensen die ervaringen hebben met deze steadycams of een ander goed alternatief weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Tijdje geleden heb ik een topic geopend: Videostabilisatie hardware ervaringen : Gimbal of steadicam? Maar weinig reacties... Helaas. Zo'n Feiyu lijkt me wel wat, vraag me af waarom dat zo'n ding 300 euro kost, terwijl drone gimballs al voor 60 euro (uit china) verkrijgbaar zijn. Zit alleen geen handvat aan. Dus misschien zelf iets klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier is trouwens een filmpje over een accu test met de hero4 silver en de verschillende accu's die er zijn.

Denk dat ik zelf maar voor de Wasabi ga. 4K zal ik niet vaak op filmen, 1080p 60fps juist wel.
Dan is prijs kwaliteit van de Wasabi naar mijn idee het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Ik wil graag een batterypack voor mn hero3+ halen maar van Brofish zie ik alleen maar hero 4 packs met een charger en 2 batterijen.. voor de 3+ zijn alleen de losse batss beschikbaar.. hebben jullie een aanrader voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Weet iemand hier iets van?
Ik ben op zoek naar een manier om een GoPro zijn beelden direct te laden schrijven op een harde schijf, en daarnaast ook direct voeding te bieden aan de GoPro.

Hier een voorbeeld Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ThaWrLs.png

Daarnaast zoek ik nog een external mic voor in de gopro, die klein en compact is. Aanraders? (heb die van de gopro site al gezien)

Ik zoek dit omdat je in sommige gevallen gewoon niet de mogelijkheid hebt om batterijen / sd kaartjes te vervangen.

Bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Basxt op 15-03-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hallo heb even snel een search gedaan in dit topic op adapter en later hdmi adapter, maar kwam niks tegen. Weet iemand of de Fat Cat A-HC3 Mini HDMI Male to HDMI Female Converter Adapter for Gopro staat alleen bij dat die voor de gopro 3 is, maar misschien dat het gewoon verouderde informatie is en dat ie ook gewoon werkt voor de 4 ? Ze hebben ook een fat cat a-hc2 en die is geloof compatible met de gopro 2. Ik kan op het moment ook even geen officiele website van fat cat vinden, terwijl ik dacht dat ik die in het verleden wel eens had gevonden. Dus dat schiet ook niet op. Of is het toch een exclusief merk van dx.com ? http://www.dx.com/p/fat-c...olden-257899#.VQgJtul0xtY & http://www.dx.com/p/fat-c...hero3-256831#.VQgKGel0xtY Iemand zo'n adaptertje al in z'n bezit of van een ander merk of eigenlijk bedoelt voor bv een smartphone/tablet of andere camera ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Basxt schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:00:
Weet iemand hier iets van?
Ik ben op zoek naar een manier om een GoPro zijn beelden direct te laden schrijven op een harde schijf, en daarnaast ook direct voeding te bieden aan de GoPro.

Hier een voorbeeld [afbeelding]

Daarnaast zoek ik nog een external mic voor in de gopro, die klein en compact is. Aanraders? (heb die van de gopro site al gezien)

Ik zoek dit omdat je in sommige gevallen gewoon niet de mogelijkheid hebt om batterijen / sd kaartjes te vervangen.

Bedankt :)
Is dit niet realisbaar met deze kabel: http://shop.gopro.com/EME...ombo-cable/ANCBL-301.html en heb ooit ook eens gelezen dat je via de hdmi uitgang betere resultaten moet krijgen als je de gopro als webcam wilt laten functioneren, dus dat moet op de een of andere manier wel op te slaan zijn of via een script of zoiets dergelijks zou je denken of anders desnoods toch draadloos via http://10.5.5.9 als wifi aan staat. Ik heb ff gezocht met google op gopro continuous recording en dit lijkt wel een stap in de goede richting (ohw wacht nu vind ik volgens mij een betere hit, wel via een forum) : http://www.rccrawler.com/...us-recording-project.html (hmmm misschien toch te weinig informatie aanwezig, maar de topicstarter weet vast meer) dit was de andere: http://www.autoblog.com/2...24-hour-dash-cam-w-video/

Ohw blijkt dus dat ik gezocht heb op continues gopro recording & gopro continuous recording. Beide URLs geven eigenlijk wel beperkt informatie.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 13:07
Pentiummania schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:10:
Hallo heb even snel een search gedaan in dit topic op adapter en later hdmi adapter, maar kwam niks tegen. Weet iemand of de Fat Cat A-HC3 Mini HDMI Male to HDMI Female Converter Adapter for Gopro staat alleen bij dat die voor de gopro 3 is, maar misschien dat het gewoon verouderde informatie is en dat ie ook gewoon werkt voor de 4 ? Ze hebben ook een fat cat a-hc2 en die is geloof compatible met de gopro 2. Ik kan op het moment ook even geen officiele website van fat cat vinden, terwijl ik dacht dat ik die in het verleden wel eens had gevonden. Dus dat schiet ook niet op. Of is het toch een exclusief merk van dx.com ? http://www.dx.com/p/fat-c...olden-257899#.VQgJtul0xtY & http://www.dx.com/p/fat-c...hero3-256831#.VQgKGel0xtY Iemand zo'n adaptertje al in z'n bezit of van een ander merk of eigenlijk bedoelt voor bv een smartphone/tablet of andere camera ?
Ik kan je niks garanderen maar de HDMI kabel van GoPro zelf is compatible met zowel de 3 als 4 dus het lijkt me een goede gok dat de Fat Cat converters dat ook zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Pentiummania schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:10:
ik heb via ebay de goedkoopste hdmi kabel micro hdmi to hdmi gekocht. dat moet wel gaan passen, kost maar 1,80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Ik heb in gopro studio een montage gemaakt van circa een uur. De bronbestanden zijn allemaal 1080p, zij het sommige 25 fps en sommige 50 fps.

Waar kan ik het beste naar exporteren om af te spelen op de tv?

1080p25? 1080p50? 1080p24? Of iets anders?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:52:
Ik heb in gopro studio een montage gemaakt van circa een uur. De bronbestanden zijn allemaal 1080p, zij het sommige 25 fps en sommige 50 fps.

Waar kan ik het beste naar exporteren om af te spelen op de tv?

1080p25? 1080p50? 1080p24? Of iets anders?
25 of 24. Anders krijg je bepaalde stukjes in hoger fps, en andere stukjes niet. En dat is niet zo fijn om te zien al zeg ik het zelf.

[ Voor 58% gewijzigd door Basxt op 17-03-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Oké, niet hoger dan de bron dus. Wat zou de overweging zijn om 24 ipv 25 te nemen?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Afhankelijk van waarop je gefilmd hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Hahn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:41:
Afhankelijk van waarop je gefilmd hebt.
Zoals ik zei, 25 fps en 50 fps ;)

Maar dan zal het het beste zijn het geheel naar 25 fps te converteren?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Op kickstarter staan 2 projecten die extra batterij en opname duur beloven eentje in de vorm van een soort zaklamp is meteen een mount en handsvat t/m 12 uur opname tijd beloven ze, die is als het goed is al funded al snap ik niet waarom ze een redelijk laag bedrag als doel hadden gesteld.

Dit is alleen een batterij die ook nog eens waterdicht lijkt, maarja kunnen ze ook alleen garantie bieden op alleen de batterij en niet op de extra backdoor. Je gopro heeft ook geen garantie tegen waterschade btw. https://www.kickstarter.c...ack-limefuel?ref=category

https://www.kickstarter.c...and-universa?ref=category
Je ziet zo welk stekkertje er ongeveer in wel een gopro 3 zit wat de stroom/spanning dan levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:22:
[...]

25 of 24. Anders krijg je bepaalde stukjes in hoger fps, en andere stukjes niet. En dat is niet zo fijn om te zien al zeg ik het zelf.
http://www.kenstone.net/f...ame_rates_compressor.html
Hier wordt trouwens wel even het tegenovergestelde beweerd, namelijk de hoogste FPS nemen!

Hoe zit het nu? :?

En ook hier:

http://www.steves-digicam...-rates-in-compressor.html

"Step 1: Using Frame Rates

When trying to covert frame rates, it can lead to some sloppy footage if not done correctly. The correct way to convert frame rates is by matching the footage with the highest frames per second. For example, if using one frame with 24 fps (frames per second) and one with 27 fps, it is best to convert the 24 fps footage to the 27 fps. This will just use the original number of frames and add three additional frames. These additional frames will be duplicates of frames of the source footage.

If a person tries to do it the other way, the program will delete three frames and these deleted frames may make the footage look choppy. And, the missing frames could be something important. This is why frames should be converted upwards, not downwards."

[ Voor 59% gewijzigd door Glenfiddich op 18-03-2015 13:29 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:12:
[...]

http://www.kenstone.net/f...ame_rates_compressor.html
Hier wordt trouwens wel even het tegenovergestelde beweerd, namelijk de hoogste FPS nemen!

Hoe zit het nu? :?

En ook hier:

http://www.steves-digicam...-rates-in-compressor.html

"Step 1: Using Frame Rates

When trying to covert frame rates, it can lead to some sloppy footage if not done correctly. The correct way to convert frame rates is by matching the footage with the highest frames per second. For example, if using one frame with 24 fps (frames per second) and one with 27 fps, it is best to convert the 24 fps footage to the 27 fps. This will just use the original number of frames and add three additional frames. These additional frames will be duplicates of frames of the source footage.

If a person tries to do it the other way, the program will delete three frames and these deleted frames may make the footage look choppy. And, the missing frames could be something important. This is why frames should be converted upwards, not downwards."
Ja. daar heb je een punt.

Als je dus wel naar 50fps renderd, zal je originele 50fps beeld gewoon 50 blijven.

Feit is dan dat er bij je 24 fps beeld frames tussen zullen moeten worden gezet. Dat heet interpolated.

Ik weet helaas niet of de rendering van je dan ook de beelden er al tussen zet, of dat dat met een ander programma gedaan moet worden..

Dus als ik dat nu zo zie, kan je beter voor de 50fps gaan inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Ik denk dat als ik mijn 25 fps beelden converteer naar 50 fps, dat elk frame verdubbeld wordt?
Dat zou tenminste logisch zijn. En voor het oog blijft het dan zuiver 25 fps, want het dubbele beeld op 50 fps blijft net zo lang "staan" als een enkel beeld op 25?

Ik heb gelukkig geen 24 fps beelden, want dan zou enkel verdubbelen nog niet genoeg zijn, dan zouden er ergens in elke seconde nóg twee frames bijverzonnen moeten worden.

Ik ga het vanavond eens uittesten!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:31:
Ik denk dat als ik mijn 25 fps beelden converteer naar 50 fps, dat elk frame verdubbeld wordt?
Dat zou tenminste logisch zijn. En voor het oog blijft het dan zuiver 25 fps, want het dubbele beeld op 50 fps blijft net zo lang "staan" als een enkel beeld op 25?

Ik heb gelukkig geen 24 fps beelden, want dan zou enkel verdubbelen nog niet genoeg zijn, dan zouden er ergens in elke seconde nóg twee frames bijverzonnen moeten worden.

Ik ga het vanavond eens uittesten!
Correct en niet correct.

Het beeld wordt inderdaad verdubbeld, maar het zal er niet meer zuiver uit zien. Het zal er uit zien alsof je het origineel heb vertraagd. élke frame blijft nu namelijk één frame langer staan.

als je 25fps 25fps houdt heb je it: frame 1, frame 2, etc.
Als je 25 naar 50 veranderd, heb je dit: frame 1, frame 1, frame 2, frame 2, etc.

Daarvoor heb je dus interpolated. Wat dat doet is dat hij kijkt naar frame 1 en frame 2, en daaruit het verschil en midden zoekt. Vervolgens gaat hij precies daar tussen in een frame zetten. Die frame is nep als het ware.

Máár, dan heb je dus wel je 50 fps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Hoe hij het omzet weet ik niet, maar waarom zou het er bij verdubbeling vertraagd uit zien?

Op 50fps worden de frames toch twee keer zo snel achter elkaar afgespeeld? Dus het dubbele frame staat er uiteindelijk toch net zo lang als het enkele op halve snelheid?

Of mis ik dan iets?

Is het niet hetzelfde als 25 fps videomateriaal bekijken op een 50hz TV?
Dan wordt in feite toch ook hetzelfde frame twee keer achter elkaar afgebeeld?
Dat ziet er toch ook niet vertraagd uit?

[ Voor 25% gewijzigd door Glenfiddich op 18-03-2015 15:31 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:29:
Hoe hij het omzet weet ik niet, maar waarom zou het er bij verdubbeling vertraagd uit zien?

Op 50fps worden de frames toch twee keer zo snel achter elkaar afgespeeld? Dus het dubbele frame staat er uiteindelijk toch net zo lang als het enkele op halve snelheid?

Of mis ik dan iets?

Is het niet hetzelfde als 25 fps videomateriaal bekijken op een 50hz TV?
Dan wordt in feite toch ook hetzelfde frame twee keer achter elkaar afgebeeld?
Dat ziet er toch ook niet vertraagd uit?
25 fps op 50 hz speelt gewoon als 25 fps af. Het wordt niet magisch omgezet naar een 50 fps beeld. Dat zou wel fijn zijn :P

Ik zou zeggen, maak even een nieuw project aan en zet een stukje van 5 sec 25fps en 5 sec 50 fps achter elkaar. Render het uit, en kijk hoe het er uit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:41:
[...]

25 fps op 50 hz speelt gewoon als 25 fps af. Het wordt niet magisch omgezet naar een 50 fps beeld. Dat zou wel fijn zijn :P

Ik zou zeggen, maak even een nieuw project aan en zet een stukje van 5 sec 25fps en 5 sec 50 fps achter elkaar. Render het uit, en kijk hoe het er uit ziet!
Maar met 25 fps geconverteerd naar 50 fps, met dubbele frames, heb je toch nog altijd 25 nieuwe beelden per seconde? Hoe zou 50 fps met dubbele frames er dan voor de kijker anders uit zien dan 25 fps enkele beelden?

Wat is volgens jou dan de logica er achter dat het er "vertraagd" uit zou zien?

Ik ga het straks wel uitproberen hoor, maar ik hoor gewoon graag jouw uitleg bij jouw verhaal, zodat ik het snap :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 18-03-2015 17:48 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:47:
[...]

Maar met 25 fps geconverteerd naar 50 fps, met dubbele frames, heb je toch nog altijd 25 nieuwe beelden per seconde? Hoe zou 50 fps met dubbele frames er dan voor de kijker anders uit zien dan 25 fps enkele beelden?

Wat is volgens jou dan de logica er achter dat het er "vertraagd" uit zou zien?

Ik ga het straks wel uitproberen hoor, maar ik hoor gewoon graag jouw uitleg bij jouw verhaal, zodat ik het snap :)
nou,

25 fps, is dus 25 frames per seconde. Dat is dus, 0,04 sec per frame.
50 fps, is dus 50 frames per seconde. Dat is dus, 0,02 sec per frame.

Als jij die 25 nu gaat converteren naar 50, krijg je in jouw geval, 2 keer, die 0.04. Dan heb je dus nu 0,08 sec per frame. Waarom? Omdat hij niet via de interpolate manier te werk gaat. Dat leg ik zo uit.
Je kijkt via deze manier dus feitelijk 2 keer zo lang naar hetzelfde beeldje.

Bij interpolated, gaat hij dus tussenin de 2 originele frames een compleet nieuwe frame neerzetten die niet hetzelfde zijn zoals frame 1 en 2. Maar precies in het midden van de overgang.

Hier even snel een tekeningetje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WopJOxi.png

Hopelijk is het nu wat duidelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:59:
[...]

nou,

25 fps, is dus 25 frames per seconde. Dat is dus, 0,04 sec per frame.
50 fps, is dus 50 frames per seconde. Dat is dus, 0,02 sec per frame.

Als jij die 25 nu gaat converteren naar 50, krijg je in jouw geval, 2 keer, die 0.04. Dan heb je dus nu 0,08 sec per frame. Waarom? Omdat hij niet via de interpolate manier te werk gaat. Dat leg ik zo uit.
Je kijkt via deze manier dus feitelijk 2 keer zo lang naar hetzelfde beeldje.

Bij interpolated, gaat hij dus tussenin de 2 originele frames een compleet nieuwe frame neerzetten die niet hetzelfde zijn zoals frame 1 en 2. Maar precies in het midden van de overgang.

Hier even snel een tekeningetje:

[afbeelding]

Hopelijk is het nu wat duidelijker!
Nou, ik heb het uitgetest en als ik mijn compilatie met daarin fragmenten van 25 fps en 50 fps door elkaar converteer naar één bestand met 50 fps, dan duurt de eindvideo geen seconde langer dan het totaal van de oorspronkelijke delen. En geen van de fragmenten wordt versneld of vertraagd afgespeeld.

25 fps is 0,04 seconde per frame
50 fps is 0,02 seconde per frame.

Maar als ik 25 fps converteer naar 50 en hetzelfde tempo aan wil houden, dan dupliceert hij elk frame.
Dus één frame van 0,04 seconde, worden er twee dezelfde van 0,02. Speel je die achter elkaar af, dan ziet het oog toch echt 0,04 seconde hetzelfde beeld!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Nou, ik heb het uitgetest en als ik mijn compilatie met daarin fragmenten van 25 fps en 50 fps door elkaar converteer naar één bestand met 50 fps, dan duurt de eindvideo geen seconde langer dan het totaal van de oorspronkelijke delen. En geen van de fragmenten wordt versneld of vertraagd afgespeeld.

25 fps is 0,04 seconde per frame
50 fps is 0,02 seconde per frame.

Maar als ik 25 fps converteer naar 50 en hetzelfde tempo aan wil houden, dan dupliceert hij elk frame.
Dus één frame van 0,04 seconde, worden er twee dezelfde van 0,02. Speel je die achter elkaar af, dan ziet het oog toch echt 0,04 seconde hetzelfde beeld!
Damn.. ik heb daar helemaal niet over nagedacht ja. Je hebt gelijk!

Hij maakt van 0,04 dus inderdaad geen 0,08, maar snijdt juist de al bestaande frame zoals je zegt in 2.
Dan heb je alleen nog steeds geen échte 50 fps, toch?

Dan zul je even iets moeten zoeken waarmee je het dus kan interpolated kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:15:
[...]

Damn.. ik heb daar helemaal niet over nagedacht ja. Je hebt gelijk!

Hij maakt van 0,04 dus inderdaad geen 0,08, maar snijdt juist de al bestaande frame zoals je zegt in 2.
Dan heb je alleen nog steeds geen échte 50 fps, toch?

Dan zul je even iets moeten zoeken waarmee je het dus kan interpolated kan maken.
Je hebt inderdaad natuurlijk geen "echte" 50 fps met materiaal dat oorspronkelijk 25 fps was, in 1 seconde zitten nog altijd slechts 25 unieke oorspronkelijke beelden. Volgens mij verdubbelt GoPro Studio de beelden gewoon, ik kan geen verschil ontdekken tussen een 25 fps en een 50 fps eindmateriaal uitgaande van dezelfde bron.

Het voordeel van het kiezen voor 50 fps is natuurlijk dat het deel van mijn bronmateriaal dat wél in 50 fps is geschoten, gewoon netjes op 50 fps blijft (ik gebruik immers bronmateriaal met verschillende framerates). Ik heb namelijk ook wel gezien dat als je 50 fps omlaag brengt naar 25 fps, hij gooit dan elk 2e frame weg, er echt enorm ruk uit ziet. Mensen lijken dan niet op benen te lopen maar op harken :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:20:
[...]

Je hebt inderdaad natuurlijk geen "echte" 50 fps met materiaal dat oorspronkelijk 25 fps was, in 1 seconde zitten nog altijd slechts 25 unieke oorspronkelijke beelden. Volgens mij verdubbelt GoPro Studio de beelden gewoon, ik kan geen verschil ontdekken tussen een 25 fps en een 50 fps eindmateriaal uitgaande van dezelfde bron.

Het voordeel van het kiezen voor 50 fps is natuurlijk dat het deel van mijn bronmateriaal dat wél in 50 fps is geschoten, gewoon netjes op 50 fps blijft (ik gebruik immers bronmateriaal met verschillende framerates). Ik heb namelijk ook wel gezien dat als je 50 fps omlaag brengt naar 25 fps, hij gooit dan elk 2e frame weg, er echt enorm ruk uit ziet. Mensen lijken dan niet op benen te lopen maar op harken :P
Wat ik bedoel met nog steeds geen echte 50 fps is of het nu dus ook zo smooth loopt als de originele 50 fps beelden. Je zegt dat je geen verschil ziet in 25 fps en 50 fps. Dat zou dus betekenen dat hij dus zoals verteld wél een extra tussen frame erin stopt, en niet gewoon de beelden heeft verdubbeld.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Wat ik bedoel met nog steeds geen echte 50 fps is of het nu dus ook zo smooth loopt als de originele 50 fps beelden. Je zegt dat je geen verschil ziet in 25 fps en 50 fps. Dat zou dus betekenen dat hij dus zoals verteld wél een extra tussen frame erin stopt, en niet gewoon de beelden heeft verdubbeld.
:P
Extra frame, beelden verdubbeld.. bedoelen we niet gewoon hetzelfde? :P
Namelijk dat hij na elk oorspronkelijk frame een extra frame plakt, dat een kopie is van dat oorspronkelijk frame?

Met dat ik geen verschil zie, bedoel ik dat een fragment dat ik van 25 fps converteer naar 50 fps, waarbij het fragment als het wordt weergegeven net zo lang duurt (hij wordt dus niet versneld afgespeeld), er in 50 fps-vorm exact zo uit lijkt te zien als het oorspronkelijke 25-fps fragment (dus niet meer minder vloeiend).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Glenfiddich schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:33:
[...]

Extra frame, beelden verdubbeld.. bedoelen we niet gewoon hetzelfde? :P
Namelijk dat hij na elk oorspronkelijk frame een extra frame plakt, dat een kopie is van dat oorspronkelijk frame?

Met dat ik geen verschil zie, bedoel ik dat een fragment dat ik van 25 fps converteer naar 50 fps, waarbij het fragment als het wordt weergegeven net zo lang duurt (hij wordt dus niet versneld afgespeeld), er in 50 fps-vorm exact zo uit lijkt te zien als het oorspronkelijke 25-fps fragment (dus niet meer minder vloeiend).
Ok, haha. ik heb geen idee of we het zelfde bedoelen..maar ik denk het wel. :9 Misschien kan je die video uploaden op youtube en het laten zien? :)

Ben wel benieuwd nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Iemand nog een SD kaart nodig van 32gb? Kingston 32gb class 10 voor 16e bij bol.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Shadow343 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:28:
Iemand nog een SD kaart nodig van 32gb? Kingston 32gb class 10 voor 16e bij bol.com!
Niet echt een aanbieding, bij dataIO goedkoper ;) https://www.dataio.nl/pro...-class-10-met-sd-adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Basxt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:28:
[...]

Ok, haha. ik heb geen idee of we het zelfde bedoelen..maar ik denk het wel. :9 Misschien kan je die video uploaden op youtube en het laten zien? :)

Ben wel benieuwd nou.
Ik zal van weekend als ik even tijd heb, even kijken of ik een paar fragmentjes ergens kan delen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:25:
Ben al weken op zoek naar de beste stabilizer voor m'n GoPro 4. Feiyu, Smoothee, The Hague. Mensen die ervaringen hebben met deze steadycams of een ander goed alternatief weten?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2myaf7.jpg

Ik heb zojuist mijn G4 3-Axis GoPro Gimbal ontvangen (gekocht via www.gopro-gimbal.nl top service, kreeg updates wanneer ze er weer een aantal in stock hadden en erg snel verzonden). Duurde even omdat Feiyu vrij traag schijnt te zijn met leveren, maar gelukkig net op tijd binnen gekregen, ik vertrek maandag naar Las Vegas en daar wilde 'm ook o.a. voor gebruiken. Net even een testopname binnen huis gedaan en ik vind de beelden echt heel vet, zo strak gewoon! Wel prijzig maar ik denk dat dit wel dé beste steadicam is van allemaal. Ik ben er in ieder geval erg blij mee 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:32:
[...]

[afbeelding]

Ik heb zojuist mijn G4 3-Axis GoPro Gimbal ontvangen (gekocht via www.gopro-gimbal.nl top service, kreeg updates wanneer ze er weer een aantal in stock hadden en erg snel verzonden). Duurde even omdat Feiyu vrij traag schijnt te zijn met leveren, maar gelukkig net op tijd binnen gekregen, ik vertrek maandag naar Las Vegas en daar wilde 'm ook o.a. voor gebruiken. Net even een testopname binnen huis gedaan en ik vind de beelden echt heel vet, zo strak gewoon! Wel prijzig maar ik denk dat dit wel dé beste steadicam is van allemaal. Ik ben er in ieder geval erg blij mee 8)
Jaloers! Heb er zelf helaas (nog) niet het geld voor. Als je wat mooie filmpjes kan maken met de steadycam, zie ik ze graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker de bedoeling, waarschijnlijk edit ik m'n filmpjes pas na mijn reis dus kan nog wel even gaan duren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

[...]

[afbeelding]

Is dit brushless, ohja zie het al staan. BTW Heb je daar eigenlijk nog wel wat aan ? Tijdens het lopen of als je op een skateboard staat om maar even 2 voorbeelden op te noemen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Pentiummania op 21-03-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
[...]
Ik heb zojuist mijn G4 3-Axis GoPro Gimbal ontvangen (gekocht via www.gopro-gimbal.nl top service, kreeg updates wanneer ze er weer een aantal in stock hadden en erg snel verzonden). [...]
Mooi! Ik heb dezelfde nu een week of vier, bevalt goed! Maakt zeer stabiele beelden, het geeft een beetje een slowmotion effect. Ook daar besteld, had volgens mij een exemplaar van de eerst elichting.

Als hobby project heb ik hem ook op een Traxxas RC auto geplaatst, met een GoPro mount verloopstuk (3D geprint via Shapeways).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6744841/IMG_3459s.JPG

Nu nog wat meer tijd vinden om er wat mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er ook vet uit zeg :-)

Ik wil 'm gopro met batterijen en gimball met batterijen (incl reserve batterijen) gewoon in mijn handbagage doen omdat ik net voor, tijdens en net na de vlucht ook wat wil filmen, weet iemand misschien of ze daar heel moeilijk over gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Moeilijk doen over wat? Het filmen of het überhaupt meenemen van je GoPro? Over allebei zullen ze denk ik niet moeilijk doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk doen over de Li-ion batterijen die ik meeneem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:03:
Moeilijk doen over de Li-ion batterijen die ik meeneem
Als je even zoekt op batterijen meenemen in vliegtuig, kom je erachter dat al je batterijen (ja echt al je batterijen) in je handbagage meemoeten. Je batterijen kunnen de scanners die de koffers scannen blijkbaar beinvloeden. Dus dat willen ze absoluut niet. Verder mag je wel maar een X aantal mAh meenemen, maar dat was nog aardig wat, wat het precieze aantal is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:12
Ik heb zojuist dit project ondersteund op Kickstarter - GoPro Hero 4, 3/3+ Extended Battery Pack- Limefuel Epic en daardoor begon ik mij af te vragen of er mensen een screenprotector op de achterkant van de GoPro 4 gebruiken? Ik kon via Google in ieder geval zo 123 geen website vinden die er een screenprotector voor verkocht, wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
MLPN schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:03:
[...]
Als je even zoekt op batterijen meenemen in vliegtuig, kom je erachter dat al je batterijen (ja echt al je batterijen) in je handbagage meemoeten. Je batterijen kunnen de scanners die de koffers scannen blijkbaar beinvloeden. Dus dat willen ze absoluut niet. Verder mag je wel maar een X aantal mAh meenemen, maar dat was nog aardig wat, wat het precieze aantal is weet ik niet.
Klopt. Met KLM en Emirates heb ik recent gevlogen met 2x GoPro, meerdere reserve batterijen, Feiyu G4 gimbal + reserve LiOn cellen en DJI Phantom 2 met 1 extra LiPo batterij, allemaal in handbagage. Alleen op Dusseldorf moest ik tekst en uitleg geven.

Wat je ook nog zou kunnen doen is isolatietape meenemen, en evt alle contacten van je accu's afplakken om zo de kans op kortsluiting te minimaliseren. Ik verpak daarnaast ook nog elke accu in een plastic doosje. Waarschijnlijk overbodig, maar dan kun je in ieder geval aan security uitleggen dat je je best hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Raar vraagje he.. is het verstandig om na gebruik van de gopro de batterij er altijd uit te halen? Ik gebruik hem bijv nu even voor een paar weken niet (waarsschijnelijk) maar zit nu dus te twijfelen of ik de batterij er rustig in kan laten of om deze eruit te halen.

Iemand trouwens ervaring met de gopole reach 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Wij willen onze roadtrip gaan filmen dus moet de 4 Black achter het glas worden geplaatst. Nu zit er in de doos een plakmount en ben benieuwd of die voldoende kracht gaat hebben om het geheel vast te houden.

Nou is een zuignap ook wel voor een paar euro te krijgen alleen ziet dit er lekker strak uit onder de spiegel. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik heb zo'n plakmount op m'n helm en zelfs bij > 200 km/u blijft ie zitten... [heb 'm wel gezekerd met een ijzerdraadje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Sinds gisteren een Gopro Hero4 silver in bezit, samen met hoofdband en uitschuifbare stick :) Mooi ding is dat zeg! Komend weekend gelijk de vuurdoop in de Strong Viking Mud :) ben benieuwd

Ik haal altijd bij mijn camera (Canon) ook de accu eruit als ie een tijd niet gebruikt wordt en laad deze eerst op voor opslag. Heb gehoord dat dat t beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de voorjaarsvakantie met de Feiyu-Tech G4 gefilmd, ongelofelijk hoe stabiel het zelfs op snelheid blijft. Zorgt voor een veel hoger percentage bruikbare beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
wow dat is wel ontzettend gaaf. Duur of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenophoben schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:57:
wow dat is wel ontzettend gaaf. Duur of niet?
Volgens mij bepalen ze de prijs zo'n beetje per klant haha. Je kan ze het beste een mailtje sturen via sales@feiyu-tech.com, schijnen aardige kortingen te geven via die weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Ik ben van plan voor mezelf een gopro4 te halen. Ben er nog niet uit om nu voor Silver of Black te gaan...
Ga hem uiteindelijk gebruiken voor mudruns / fitness filmpjes en wat vakantie filmpjes / fotos.

Ik vroeg mij even af op basis van jullie ervaringen waar ik het beste extra accessoires kan kopen want ik zag aantal sites voorbij komen in dit topic. Of is het beter om het bij gopro zelf allemaal te bestellen?

9 Mei heb ik in elk geval mijn mudrun in Engeland en wil dan voor die tijd alles besteld en binnen hebben.

Dus tips zijn welkom en als dit al eerder gevraagd is mijn excuses ik was het nog niet tegengekomen in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik heb de Silver gekocht omdat je daarmee prima op 1080 60fps kunt filmen. 120fps is ook mogelijk, maar op 720. Prima voor de amateurische dingen die ik er mee doe. 4K vind ik helemaal niet interessant (dat lijkt me iets voor prof. producties) De Silver is momenteel zon 150 euro goedkoper op een belgische site (zie pricewatch).
Heb een headband en uitschuifbare stick van Gopro gekocth op dezelfde site, totaal 440 euro

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 25-03-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:32:
In de voorjaarsvakantie met de Feiyu-Tech G4 gefilmd, ongelofelijk hoe stabiel het zelfs op snelheid blijft. Zorgt voor een veel hoger percentage bruikbare beelden.
[video]
Vet! Heb hem ook besteld! Vraagje:

Hoe kwetsbaar is dat ding tijdens de wintersport? Bij het vallen of in je rugzak stoppen etc.

heb je zo'n UV filter lens (?) op je Gopro gezet tijdens deze video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basxt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Vet! Heb hem ook besteld! Vraagje:

Hoe kwetsbaar is dat ding tijdens de wintersport? Bij het vallen of in je rugzak stoppen etc.

heb je zo'n UV filter lens (?) op je Gopro gezet tijdens deze video?
Er zitten na twee weekjes wintersport best wat krasjes op, door vallen en stoten in de camera koffer en jas, maar dat maakt verder niet uit. Gebruikerssporen.
Mijn ervaring is dat tussen het filmen door je hem het beste kan losschroeven, het onderste gedeelte met batterijen van de bovenkant met GoPro, en dan dat buisje met batterijen in een jaszak, en de GoPro met het andere deel in een andere (om krassen op de camera te voorkomen). Snel in elkaar te schroeven om weer te filmen, en weinig last van in je jas.

En nee, geen filters o.i.d. gebruikt. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Er zitten na twee weekjes wintersport best wat krasjes op, door vallen en stoten in de camera koffer en jas, maar dat maakt verder niet uit. Gebruikerssporen.
Mijn ervaring is dat tussen het filmen door je hem het beste kan losschroeven, het onderste gedeelte met batterijen van de bovenkant met GoPro, en dan dat buisje met batterijen in een jaszak, en de GoPro met het andere deel in een andere (om krassen op de camera te voorkomen). Snel in elkaar te schroeven om weer te filmen, en weinig last van in je jas.

En nee, geen filters o.i.d. gebruikt. Hoezo?
Klinkt goed!

Ik vroeg over dat filter omdat ik wou weten of je dat dan dus ook eventueel in combi kan gebruiken met de gimbal en gopro, aangezien het een extra stukje op je gopro is, en het dus misschien niet meer tussen de schroefjes past.

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/yxdcNTI7Hdo/maxresdefault.jpg
Pagina: 1 ... 56 ... 81 Laatste