Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
PurpleBlue schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:50:
Ook hier een trotse bezitter van de gopro hero 4 black! 8)
Had hem vorige week bij de mediamarkt in Apeldoorn gekocht als cadeautje voor mijn vrouw met de btw korting ;)

Als geheugen kaart heb ik een Samsung Pro 90/80 besteld via mn werk.
( pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB + SD-adapter )

Ondertussen in china nog eea aan mounts besteld.

Ik zit nu met alles nog onder de normale gopro prijs prijs!

Vandaag al even een Time-lapse video gemaakt wat mogelijk Is met de nieuwe update!
http://youtu.be/LKy9u0eWQ2g

Dit is direct van de gopro, zonder edit in 4k (2 sec interval)

Ik ben voor de Black gegaan wegens de pro tune, en de 120fps in FULL-HD.
Hopelijk kan ik van de zomer mooie en leuke filmpjes van mn dochter maken als ze gaat leren fietsen 🚴 *O*

Ook ben ik benieuwd naar de beelden vanaf de motor van het voorjaar :)
Ziet er goed uit! Moet de GoPro snel eens update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R J schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:44:
[...]

Dat hangt redelijk af van wat je wilt gaan doen in post productie. Het is natuurlijk leuk om slowmotion beelden te hebben, in welk geval je makkelijk op 60 fps kan filmen. (bij voorkeur met mooi weer)

Ik gebruik zelf tijdens wintersport een hoge resolutie: 2.7k. 1080 is natuurlijk ook gewoon goed.
30 fps is over het algemeen gewoon erg goed om te gebruiken voor alles. voor actieshots/slowmo 48/60 gebruiken.
(60 fps kan je 2,5x vertragen en vloeiend beeld hebben als je gaat renderen op 24fps)

Verder gebruik ik eigenlijk altijd wel wide. ga zelden naar medium
Speel daarnaast ook altijd wat met protune rond, afhankelijk van het weer.

Wat sommigen ook doen is voor POV shots 1440p gebruiken om het vervolgens uit te rekken om zo een groter bereik te krijgen.
Ik wil hem vooral gewoon gebruiken voor alles en nog. Wat sprongetjes, bospaadjes, sneeuwballen gevecht, afdaling etc. Ben tevens nog een leek (pas enkele weken in bezit), dus behalve een muziekje en misschien hier en daar wat versnellen, vertragen en wat teksten etc. verwacht ik nog niet zoveel editing.

Op basis van jou verhaal kan ik dus het best gaan voor 30 fps of zie ik dat verkeerd.

En hoe zit dat met protune, wide etc?

Alvast bedankt!
Wat aan te raden standen en instelling zijn voor goede kwaliteit etc. zie wellicht mijn post hierboven. Heb de GoPro nog niet echt kunnen testen behalve wat rondjes door het huis :+ En aangezien ik binnenkort naar Oostenrijk ga voor de Wintersport zal ik mijn GoPro wel direct willen gebruiken.

Hierdoor ben ik benieuwd wat jullie mij aanraden qua instelling, ik kan natuurlijk wel daar wat gaan experimenteren, maar om nu 7 dagen verschillende standen te hebben en uiteindelijk helemaal niks. Lijkt me ook best zonde :D

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Vriendin van mij had de GoPro mee op de wintersport en die had gewoon alles automatisch ingesteld. En dat gaf mooie beelden.

Alsje wil vertragen lijkt me 60fps iets geschikter dan 30fps.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
l3art schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:48:

Kortom het wordt nog even een breinbreker. Zijn er nog andere zaken die ik nog in de overweging mee kan/moet nemen? Na het lezen van de nodige reviews denk ik zelf dat dit wel de voornaamste zijn, maar wie weet is er nog meer om in overweging te nemen.
En heb je al een keuze kunnen maken? Zit eigenlijk in hetzelfde schuitje en ben erg benieuwd of jij al een keuze hebt gemaakt :) .

Ik twijfel erg tussen de 4 silver en black, is het het waard om het puur voor die 4k te doen? Lijkt me dat je opslag ook binnen een uur vol is met 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 13:07
Electromonkey schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:24:
[...]

En heb je al een keuze kunnen maken? Zit eigenlijk in hetzelfde schuitje en ben erg benieuwd of jij al een keuze hebt gemaakt :) .

Ik twijfel erg tussen de 4 silver en black, is het het waard om het puur voor die 4k te doen? Lijkt me dat je opslag ook binnen een uur vol is met 4k?
Ik zou zelf altijd de silver boven de black verkiezen, vanwege het scherm op de achterkant en omdat de batterijduur afhankelijk van de opgenomen resolutie significant hoger is (bron). Het enige wat de black daar tegenover stelt is betere slow-motion, waarbij de beeldkwaliteit enorm degradeert, en 4k video, waarbij de toepassingsmogelijkheden hiervoor vooralsnog erg beperkt zijn. Wat mij betreft is de silver dus überhaupt al meer waard dan de black, en dan is de black ook nog €100 duurder. Tel daar de meerprijs voor het LCD backpac bij op en het prijsverschil gaat nergens meer over 8)7

Ik heb twee weken geleden een black gekocht. Toen ik een beetje op Youtube aan het kijken was kwam ik erachter dat het beeldmateriaal van de silver en black eigenlijk niet van elkaar te onderscheiden is en heb ik mijn gopro geruild voor een silver. Ik koop wel weer een nieuwe GoPro op het moment dat een groot deel van de mensen daadwerkelijk beschikt over een 4k-scherm. Tegen die tijd is de Hero 4 black vast ook alweer hopeloos verouderd.

Kijk maar wat je er mee doet, dat is in ieder geval mijn ervaring met de verschillende GoPro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
MrTheMan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:20:
[...]

Ik zou zelf altijd de silver boven de black verkiezen, vanwege het scherm op de achterkant en omdat de

Kijk maar wat je er mee doet, dat is in ieder geval mijn ervaring met de verschillende GoPro's.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dan zou het in principe de silver worden.
1 Puntje: klopt het dat de 4 silver geen wifi remote ondersteunt? Dat zou dan wel een aardige min zijn :?

[ Voor 5% gewijzigd door Electromonkey op 11-02-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 18-09 15:49
Hero 4 Silver ondersteund gewoon de Wifi remote.

En nog een filmpje ter vergelijk: http://youtu.be/5bZ46xrpn...vx0bht57zFrtaL__EJAa8LX_P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
Electromonkey schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dan zou het in principe de silver worden.
1 Puntje: klopt het dat de 4 silver geen wifi remote ondersteunt? Dat zou dan wel een aardige min zijn :?
De Hero 4 Silver ondersteunt inderdaad gewoon WiFi-bediening via zowel smartphone als de GoPro WiFi remote. Wat in de link die je post wordt bedoeld is dat in de surf- en music-versie van de GoPro Black de WiFi remote inbegrepen is, maar ook dat is onzin, zoals je op de gopro website kunt zien onder "what's included'. Alleen de mounts die je erbij krijgt verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:16:
[...]

Ik wil hem vooral gewoon gebruiken voor alles en nog. Wat sprongetjes, bospaadjes, sneeuwballen gevecht, afdaling etc. Ben tevens nog een leek (pas enkele weken in bezit), dus behalve een muziekje en misschien hier en daar wat versnellen, vertragen en wat teksten etc. verwacht ik nog niet zoveel editing.

Op basis van jou verhaal kan ik dus het best gaan voor 30 fps of zie ik dat verkeerd.

En hoe zit dat met protune, wide etc?

Alvast bedankt!

[...]
In dat geval zou ik protune achterwege laten.
Als je genoeg opslagruimte hebt, film op mooie dagen met 60fps, 1080 (of 2.7k, wat jij wilt), wide.
Het is erg leuk om achteraf, wanneer je aan het editen bent, beelden te kunnen vertragen. Je weet tenslotte niet wanneer er iets leuks gebeurd op de pistes ;)
Verder is 30fps (wide, zonder protune) altijd een veilige keuze.

Voor zover nog niet bekend, check dan nog even de post van Balance in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Electromonkey schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Ik heb besloten om voor de Silver te gaan.
4K ga ik zelf toch niet in korte tijd gebruiken. Daarbij is het kwaliteitsverschil tussen de black en de silver niet extreem groot. Een scherm kan best handig zijn in mijn ogen. Ook zou de Silver iets beter met de accu omgaan dan de black.
Veelal lees je in reviews dat de black meer is voor de pro markt en de silver dan meer voor de consument die iets meer wil dan met bijvoorbeeld de Hero.

Kortom mijn silver staat in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Is het niet mogelijk om het beeld softwarematig te vertragen als je op 30fps heb geschoten? Zit ipv de hero 4 silver gewoon tweedehands een hero aan te schaffen. Net zo goed en veel goedkoper.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Natuurlijk kan dat wel, maar dan wordt het beeld wel iets schokkeriger... Je hebt maar 30 beelden per seconde. Dat is op normale snelheid niet zo'n probleem, maar als je het beeld gaat vertragen ga je dat sneller zien dan bij een beeld wat op 60fps is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn Hero3+ Black een update gegeven naar de laatste Firmware (naar v 03.00) echter kan ik nu de camera niet meer vinden als ik hem rechtstreeks via de USB aansluit. In de device manager (windows 7) wordt hij wel herkend onder de portible devices als een MTP USB device, maar in de windows verkenner vindt ik hem niet terug. het lijkt erop dat de MTP driver niet goed werkt. Iemand die hier ook ervaring mee heeft en een oplossing heeft?

• Electromonkey
Bedankt voor de reacties allen!
Toch nog even de laatste informatie via jullie ontvangen, vanmiddag gaat de Hero4 Silver aangeschaft worden :) .
Zodra het eerste tochtje gemaakt is deel ik hier uiteraard mijn ervaring!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:00:
Vriendin van mij had de GoPro mee op de wintersport en die had gewoon alles automatisch ingesteld. En dat gaf mooie beelden.

Alsje wil vertragen lijkt me 60fps iets geschikter dan 30fps.
Bedankt voor je reactie, daar kan ik wat mee :)
R J schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:55:
[...]

In dat geval zou ik protune achterwege laten.
Als je genoeg opslagruimte hebt, film op mooie dagen met 60fps, 1080 (of 2.7k, wat jij wilt), wide.
Het is erg leuk om achteraf, wanneer je aan het editen bent, beelden te kunnen vertragen. Je weet tenslotte niet wanneer er iets leuks gebeurd op de pistes ;)
Verder is 30fps (wide, zonder protune) altijd een veilige keuze.

Voor zover nog niet bekend, check dan nog even de post van Balance in dit topic
Bedankt voor je reactie, is ga komende dagen is even goed kijken ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 18:06 ]

• PrinsK
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 17:16
Iemand nog een final tip om m'n 4 silver een sd kaartje te laten lezen? Ik kan m nu helemaal niet gebruiken. Splinternieuw en hij geeft continu de message "no sd card". Heel af en toe leest ie 'm wel maar na korte tijd weer dezelfde message "no sd card". Nog maar in totaal 5 min aan footage kunnen schieten.
Wat ik al geprobeerd heb:
- gopro resetten
- verschillende snelle sd kaartjes geprobeerd, waaronder sandisk extreme, extreme plus, samsung etc.
- sd kaartjes geformatteerd op de gopro( de enige paar keren dat ie t kaartje wel even zag)
- sd's geformatteerd op de pc
- sd's geformatteerd op mn dslr\
- laatste februari firmware geïnstalleerd( toen ie t kaartje wel even zag)
- gopro aan/uit...
- winkel en gopro gemaild, nog geen reactie van gopro, wel van de winkel en die zegt dat ik gopro moet contacten.

Zit in Kaapstad voor langere tijd en heb al veel niet kunnen filmen. Gopro in nl gekocht, kamera express.

• Electromonkey
PrinsK schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:37:
Iemand nog een final tip om m'n 4 silver een sd kaartje te laten lezen? Ik kan m nu helemaal niet

Zit in Kaapstad voor langere tijd en heb al veel niet kunnen filmen. Gopro in nl gekocht, kamera express.
Al heb ik hem pas een paar uur, ik had dit probleem net ook. Ik heb hem op de pc geformatteerd naar fat32, vervolgens zag de GoPro hem netjes verschijnen. Ging hier om de Sandisk extreme 64gb!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
PrinsK schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:37:
Iemand nog een final tip om m'n 4 silver een sd kaartje te laten lezen? Ik kan m nu helemaal niet gebruiken. Splinternieuw en hij geeft continu de message "no sd card". Heel af en toe leest ie 'm wel maar na korte tijd weer dezelfde message "no sd card". Nog maar in totaal 5 min aan footage kunnen schieten.
Wat ik al geprobeerd heb:
- gopro resetten
- verschillende snelle sd kaartjes geprobeerd, waaronder sandisk extreme, extreme plus, samsung etc.
- sd kaartjes geformatteerd op de gopro( de enige paar keren dat ie t kaartje wel even zag)
- sd's geformatteerd op de pc
- sd's geformatteerd op mn dslr\
- laatste februari firmware geïnstalleerd( toen ie t kaartje wel even zag)
- gopro aan/uit...
- winkel en gopro gemaild, nog geen reactie van gopro, wel van de winkel en die zegt dat ik gopro moet contacten.

Ik heb het ook wel eens met mijn hero 2 en hero 3, maar dan helpt gewoon even op de opname button klikken wel eens dan geeft hij natuurlijk gelijk een error, maar daarna herkent hij hem wel. Als dat bij mij niet helpt, klik ik de SD kaart eruit en er weer in terwijl hij aanstaat of 'friemel' ik een beetje aan de sd kaart zodat hij beter contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Sinds kort in het bezit van een Hero en hij maakt films van max 2gb? Tevens maakte die ook een hele hoop foto's zonder dat ik dat zelf had gedaan?
Op 1080p is dat dus iets van 17 minuten filmen max namelijk en dan maakt die nieuwe film. Is dit normaal?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Chestmount GoPro in de aanbieding bij de MediaMarkt € 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:31:
hmzzz,..
http://www.dx.com/p/qt01-...black-263288#.VN366i7yh2A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 17:31
Ik heb overigens afgelopen wintersport een aantal mounts in de praktijk geprobeerd van dx. Mijn ervaring is echter dat de kwaliteit toch wel merkbaar minder is dan de GoPro mounts zelf.

Ik heb een vast-klik-pootje van een flatmount gebroken, ik heb (in de skilift nota bene...) bij het uitschuiven van een pole opeens de camera los in mijn handen en ik heb van een andere een pootje van de schroefdraad afgebroken. Daarnaast waren bijna alle schroefdraadjes te kort..

Al met al is het wel goed te gebruiken allemaal maar je merkt wel een kwaliteitsverschilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Stimulate14 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:31:
Onderstaande gisteren via DX binnengekregen. Moet zeggen dat de kwaliteit mij positief verraste!

http://www.dx.com/p/minii...black-221191#.VN4HEfTuKNU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Het was dan ook meer voor de autisten die alles origineel willen hebben ;).
Het kan altijd ergens goedkoper natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Ik wil net de batterijduur van mijn gloednieuwe GoPro Hero 4 testen, maar hij is na een half uur gestopt met opnemen en de batterij is nog halfvol. De camera en de batterij voelen redelijk warm aan. Is dat normaal? Hij moet gewoon ruim een uur kunnen opnemen zonder dat je meerdere keren op het knopje drukt, toch? Dat is een nogal cruciale functie voor mij..

Misschien had ik het (tevens gloednieuwe) microSD kaartje in de Hero 4 moeten formatteren voor gebruik?

Tweede poging met gereset geheugenkaartje filmt 'ie ongeveer 45 minuten, met nog 24 minuten batterylife over.. Hoe kan dit?

Ter info: Hero 4 Black & SanDisk 32GB Extreme Plus. Eerste poging met originele GoPro accu, tweede poging met DSTE accu.

[ Voor 21% gewijzigd door El Caballero op 14-02-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Zo de eerste time lapse is gemaakt gisteren.
Een interval van 5 sec gebruikt, blijkt toch wel iets te ruim genomen voor het filmen binnen de bebouwde kom, Lijkt mij meer een stand voor lange stukken snelweg.

Na wat gerotzooi met GoPro Studio is dit het resultaat (verwacht er niet teveel van)... :)

Edit: betreft hier de hero4 silver trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Electromonkey op 14-02-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Electromonkey schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:38:
Een interval van 5 sec gebruikt, blijkt toch wel iets te ruim genomen voor het filmen binnen de bebouwde kom, Lijkt mij meer een stand voor lange stukken snelweg.

Na wat gerotzooi met GoPro Studio is dit het resultaat (verwacht er niet teveel van)... :)

Ziet er al leuk uit voor een eerste keer!! wat voor houder heb jij voor in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Arnodekkers1995 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:53:
Graag! Ik ben erg benieuwd, ik zoek ook nog een goede manier om hem vast te maken.
Heb nu een leash gemaakt van visdraad, maar dat is een heel gepiel telkens..
Iets later dan gepland, ik heb een stukje dyneema van 170kg breeksterkte achter het deurtje langs gedaan. Dit zit er stevig en breekt echt niet af.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/301ddi0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/wm1khw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Nuevocasa schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:05:
[...]

Ziet er al leuk uit voor een eerste keer!! wat voor houder heb jij voor in de auto?
Nou dat was even improviseren, ik heb die houder waarmee die in de doos stond eraf gehaald en op m'n dashboard geplakt. Werkt verrassend goed eigenlijk, ik ga van de week eens kijken voor een wat beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:27:
...
Daarnaast haal ik nog een LEXAR 64GB MICRO SD 633X MET USB READER 95MB/S voor €61,90
Ik ben wel benieuwd waar jij deze gevonden hebt voor die prijs. De meeste webshops zitten rond de €100,-

Laat maar, niet goed gekeken...

[ Voor 6% gewijzigd door Goochelaar op 16-02-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Goochelaar schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar jij deze gevonden hebt voor die prijs. De meeste webshops zitten rond de €100,-

Laat maar, niet goed gekeken...
55 euro bij DataIO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Lekker stukje marketing weer van Gopro.

Ik probeerde mijn LCD Backpack (Die 'oude' grijze) te monteren op mijn nieuwe Gopro 4, dat gaat prima. Echter kwam ik erachter dat het verleng deurtje te groot is ... :+

Weet iemand waar ik een passend deurtje kan krijgen voor het LCD'tje op een Gopro 4 ?

En dan nog zoiets, waarom moet alles wat je importeerd in de Gopro studio geconverteerd worden? Hadden ze dat programma niet gewoon compatable kunnen maken met MP4 bestanden, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qOtJO3QYKv8]

Gisteren even wat verschillende camperaposities getest met de HERO 4 Black op 4k en bovenstaand filmpje is het resultaat, leip hoor dat protune filter! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 12:54
El Caballero schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:08:
Ik wil net de batterijduur van mijn gloednieuwe GoPro Hero 4 testen, maar hij is na een half uur gestopt met opnemen en de batterij is nog halfvol. De camera en de batterij voelen redelijk warm aan. Is dat normaal? Hij moet gewoon ruim een uur kunnen opnemen zonder dat je meerdere keren op het knopje drukt, toch? Dat is een nogal cruciale functie voor mij..

Misschien had ik het (tevens gloednieuwe) microSD kaartje in de Hero 4 moeten formatteren voor gebruik?

Tweede poging met gereset geheugenkaartje filmt 'ie ongeveer 45 minuten, met nog 24 minuten batterylife over.. Hoe kan dit?

Ter info: Hero 4 Black & SanDisk 32GB Extreme Plus. Eerste poging met originele GoPro accu, tweede poging met DSTE accu.
Ik heb dat ook, ik ging van de week karten en na ongeveer 30 minuten stopt hij weet niet of het aan de batterij lag oid... Heb jij je GoPro al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Ik heb dat ook, ik ging van de week karten en na ongeveer 30 minuten stopt hij weet niet of het aan de batterij lag oid... Heb jij je GoPro al geupdate?
Ja mijn GoPro was vanaf het begin geüpdate. De eerste drie keer lukt het om 30-48 minuten te filmen, daarna heb ik de camera gereset en nu gaat de camera 50-70 minuten per keer mee. Ik heb het nu acht keer met verschillende situaties getest (2.7K/60 fps vs 48 fps, waterdicht deurtje vs open deurtje, en met originele GoPro vs DSTE batterij) en de enige keer tot nu toe dat het volledige 32GB kaartje is volgeschoten, was met het open deurtje, op 60fps en met DSTE batterij.

Alle overige keren deed de batterij het nog nadat het filmen gestopt was en had ik ook nog ruimte op het kaartje over om door te filmen. De GoPro en batterij waren in alle gevallen nogal warm, dus ik ga ervanuit dat de camera stopt vanwege de hitte (hier wordt ook voor gewaarschuwd op de GoPro website)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Hoe houden jullie sneeuw van de lens? Ga volgende week naar Italië op wintersport. Op internet lees ik dingen als rainex ofzo, maar dat heb ik niet in huis.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
KofjeKoppie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:45:
Hoe houden jullie sneeuw van de lens? Ga volgende week naar Italië op wintersport. Op internet lees ik dingen als rainex ofzo, maar dat heb ik niet in huis.
Likken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Iemand enig idee wat er aan de hand is met de wifi remote?
Wil er een kopen voor bij de 4 silver maar dat ding is nergens te krijgen.

Uiteraard kan ik hem bij de officiële GoPro store bestellen maar meestal wijzen dit soort dingen op een nieuwe versie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
Electromonkey schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:57:
Iemand enig idee wat er aan de hand is met de wifi remote?
Wil er een kopen voor bij de 4 silver maar dat ding is nergens te krijgen.

Uiteraard kan ik hem bij de officiële GoPro store bestellen maar meestal wijzen dit soort dingen op een nieuwe versie oid.
Valt wel mee met de beschikbaarheid toch? pricewatch: GoPro Wi-Fi Remote

Edit: Sorry niet goed opgelet. Is bij de winkels in de pricewatch inderdaad vaak niet meer op voorraad.

[ Voor 9% gewijzigd door MrTheMan op 18-02-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
hoi hoi,

Ik heb de hero 4 al een tijdje in huis, maar nu wil ik toch echt eens wat accessoires kopen.

Welke site raden jullie aan voor het goedkoper (?) kopen van de spullen? Gopro.com ziet er goed uit, maar volgends mij is de levertijd daar nogal lang en ook de maximale prijs die er gevraagd wordt.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Basxt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:30:
hoi hoi,

Ik heb de hero 4 al een tijdje in huis, maar nu wil ik toch echt eens wat accessoires kopen.

Welke site raden jullie aan voor het goedkoper (?) kopen van de spullen? Gopro.com ziet er goed uit, maar volgends mij is de levertijd daar nogal lang en ook de maximale prijs die er gevraagd wordt.

Ik heb zelf goede ervaringen met v-nix.nl

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Basxt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:30:
hoi hoi,

Als ze de accessoires op voorraad hebben, dan heeft gopro.com zeer goede levertijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik loop een beetje achter met mijn GoPro Hero 3 black, maar dat neemt niet weg dat ik nog filmpjes kan maken. Want filmpjes zijn leuk.

Hier een filmpje van anderhalve week geleden, mee met Studentenwintersport, voor een mooie prijs een prima wintersportvakantie voor studenten.

Over een maand weer een aantal dagen naar Italië om te snowboarden.

Wel mis ik voor mijn gevoel de superview optie. Krijg je toch net wat meer in beeld, wat in sommige gevallen wel echt van pas kom. Misschien dat ik mijn Hero3 Black eens verkoop en voor de Hero4 Silver ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hey Igor, jij hier ;)
« Marco, vriend van Robert :P

Leuke beelden en lekker muziekje, maar qua kleuren kan je er wel wat meer contrast in pompen. En als je de exposure een stopje omhoog gooit is 'ie ook al een stuk lekkerder, denk ik.

The devil is in the details.

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:41
Electromonkey schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:38:

Misschien een handige vuistregel die ik gebruik...
"Hoe sneller, hoe meer"
In de zin van, verkeer dat snel voorbij komt, dan heb je meer foto's nodig (bijvoorbeeld per 0,5sec)
En dan ook Wolken die langzaam voorbij drijven, dan heb je minder foto's nodig (bijvoorbeeld 1 per minuut)

Dan blijft het alsnog oefenen en uitproberen... Maar misschien een goed uitgangspunt.

--edit--

Ik zie nu pas, "hoe sneller, hoe sneller" makkelijker is :-) Hoe sneller het voorwerp, hoe sneller de foto's elkaar op moeten volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door RedRayMann op 19-02-2015 19:05 ]

• BdeBird
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 13:56
Hoi allen,

ik ga binnenkort voor stage 4 maanden de jungle in en wil graag wat filmpjes maken van de "avonturen".
Heb nog nooit een GoPro of iets dergelijks gehad maar wil er nu toch eentje aanschaffen.
Budget is rond de 250 euries en mijn oog viel op de nieuwe Hero en de Hero 3.
Ik hoef niet 4k te kunnen filmen en die Wifi connectie maakt mij ook niet zoveel uit.

Welke van deze twee zouden jullie mij aanraden?

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
BdeBird schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:09:
Hoi allen,

ik ga binnenkort voor stage 4 maanden de jungle in en wil graag wat filmpjes maken van de "avonturen".
Heb nog nooit een GoPro of iets dergelijks gehad maar wil er nu toch eentje aanschaffen.
Budget is rond de 250 euries en mijn oog viel op de nieuwe Hero en de Hero 3.
Ik hoef niet 4k te kunnen filmen en die Wifi connectie maakt mij ook niet zoveel uit.

Welke van deze twee zouden jullie mij aanraden?
Dat ligt er serieus aan wat je ermee wil doen.. filmen doen ze namelijk allebei wel. Maar dat doet een camera van 2 tietjes in de uitverkoopbak van de Aldi ook. Dus zoek even uit wat je er exact mee wil, dan kunnen we je van wat beter advies voorzien.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Thanks Marco, zal er eens naar kijken.

@BdeBird, Het grote voordeel van een Hero 3 is denk ik dat de accu verwisselbaar is. Iets wat je in de jungle goed van pas gaat komen als je niet elke dag op zou kunnen laden. Al weet ik niet in wat voor een situatie je terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Igor92 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:31:
Thanks Marco, zal er eens naar kijken.

@BdeBird, Het grote voordeel van een Hero 3 is denk ik dat de accu verwisselbaar is. Iets wat je in de jungle goed van pas gaat komen als je niet elke dag op zou kunnen laden. Al weet ik niet in wat voor een situatie je terecht komt.
Ik kan de batterij van m'n Hero4 silver ook vervangen?
RedRayMann schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:04:
[...]
Ik zie nu pas, "hoe sneller, hoe sneller" makkelijker is :-) Hoe sneller het voorwerp, hoe sneller de foto's elkaar op moeten volgen.
Bedankt voor de tip! Ik ga volgende week een wat langere reis maken dus het komt gelijk goed van pas. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Electromonkey op 20-02-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Electromonkey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:46:
[...]

Ik kan de batterij van m'n Hero4 silver ook vervangen?
Dit was een reactie op BdeBird die twijfelde tussen een Hero en een Hero3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Igor92 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:39:
[...]

Dit was een reactie op BdeBird die twijfelde tussen een Hero en een Hero3.
Excuses! Te snel geroepen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Ik ben voor mijn hero 4 opzoek naar een poloristatiefilter, maar past daar de filter van een hero 3 of 3+ ook op ?

had deze in gedachte namelijk: http://www.cameranu.nl/nl...r-filter-voor-gopro-hero3

Cameranu.nl zegt van niet, maar via google en pricewatch vind ik andere winkels die hem wel voor de 4 verkopen iemand een idee. Ik neem aan dat de behuizing niet is veranderd ten opzichte van de 3+ namelijk

[ Voor 30% gewijzigd door Woolfy681 op 20-02-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Woolfy681 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:35:
Ik ben voor mijn hero 4 opzoek naar een poloristatiefilter, maar past daar de filter van een hero 3 of 3+ ook op ?

had deze in gedachte namelijk: http://www.cameranu.nl/nl...r-filter-voor-gopro-hero3

Cameranu.nl zegt van niet, maar via google en pricewatch vind ik andere winkels die hem wel voor de 4 verkopen iemand een idee. Ik neem aan dat de behuizing niet is veranderd ten opzichte van de 3+ namelijk
Correct, dus als hij te gebruiken is voor de hero 3+, dan is hij ook te gebruiken voor de hero 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
MLPN schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Correct, dus als hij te gebruiken is voor de hero 3+, dan is hij ook te gebruiken voor de hero 4.
Oke bedankt dan bestel ik hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
YouTube: GOPR0141

Schildpadden bij Barbados:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch gaan jijbuizen, ik doe mee :-)

YouTube: (GoPro) rodelen met Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Van rodelbaan naar achtbaan. Mijn bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik krijg een als test camera de nieuwe Sony X1000V 4K opgestuurd, ik zal deze eens goed vergelijken met de Hero 4 Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik vroeg me af waarom de gopro's in eens (misschien niet in eens) 50,- duurder geworden zijn. Ik wou vorige maand een hero 4 silver kopen toen was die 380 euro, kwam er helaas niet van. Dus ik denk deze maand, nu zie ik tot mijn spijt dat die in eens 430 euro kost. Weet iemand waarom?

Excuus als dit al 40x gevraagd is.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Dit zou komen door de lagere Euro Dollar koers zoals eind januari vermeld in dit topic -> http://gathering.tweakers...message/43626751#43626751

[ Voor 34% gewijzigd door loyske op 24-02-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW beetje beschamend dat ik hier niet aan gedacht heb. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens, Ik zit er aan te denken om een gopro te halen voor vakantie/stedentrips/festivals en lekker een beetje editen.. ik ben geen heavy user maar het lijkt me wel super tof om lekker in het zwembad te liggen en leuke kiekjes te kunnen maken. En de wide angle lens spreekt mij erg aan. Nu ga ik geen 400e betalen voor een hero 4+ die ik misschien 3 a 4x gebruik per jaar.

Mijn ogen zijn eigenlijk op toestellen gevallen de starterskit van Gopro de Gopro hero HD van +-140e of de Hero 3+ white edition van 220 +-. De grootste verschillen wat ik heb gezien is de wi-fi functie (waarvoor is deze nodig? Om foto's snel te kunnen uploaden richting je pc of nog meer?) en batterij is niet vervangbaar bij de Hero HD. Verder zie ik niet erg veel verschil. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Wifi is ook dat je met een remote of een telefoon de camera op afstand kan bedienen. Ook kan je op je phone of tablet filmpjes terug kijken. En je phone als "viewer" gebruiken.

GoPro Hero kan niet uit zijn case, heb al gehoord van gebruikers dat ze dit ook als prettig ervaren omdat er dan geen stof tussen de lens en behuizing kan komen. Maar mogelijk is dit een persoonlijk voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
RedRayMann schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:17:
Wifi is ook dat je met een remote of een telefoon de camera op afstand kan bedienen. Ook kan je op je phone of tablet filmpjes terug kijken. En je phone als "viewer" gebruiken.

GoPro Hero kan niet uit zijn case, heb al gehoord van gebruikers dat ze dit ook als prettig ervaren omdat er dan geen stof tussen de lens en behuizing kan komen. Maar mogelijk is dit een persoonlijk voordeel :)
Bedankt voor je antwoord! Welke raadt jij me persoonlijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@shadow343 Ik heb de simpelste gopro 3, dus alles basic en dat voldoet prima. Maar de WIFI zou ik echt niet willen missen, al is het om niet steeds de waterproof case open te moeten maken om even door je video of foto's te bladeren. Ook kan je een kabel maken als wifi extender aan je telefoon zodat je je gopro onder water kan bedienen. Geen WIFI is echt iets waar je spijt van kan krijgen, hoeft niet. Dat je 4K mist is alleen jammer als je per ongeluk een top video maakt en later een 4K tv koopt, soit, dat risico is mij de meerprijs niet waard.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
franssie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:30:
@shadow343 Ik heb de simpelste gopro 3, dus alles basic en dat voldoet prima. Maar de WIFI zou ik echt niet willen missen, al is het om niet steeds de waterproof case open te moeten maken om even door je video of foto's te bladeren. Ook kan je een kabel maken als wifi extender aan je telefoon zodat je je gopro onder water kan bedienen. Geen WIFI is echt iets waar je spijt van kan krijgen, hoeft niet. Dat je 4K mist is alleen jammer als je per ongeluk een top video maakt en later een 4K tv koopt, soit, dat risico is mij de meerprijs niet waard.
Welke simpele basic heb jij als ik vragen mag? De goedkoopste 3 was de white edition.. misschien dat die van jou me nog kan besparen qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Shadow343 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:33:
[...]

Welke simpele basic heb jij als ik vragen mag? De goedkoopste 3 was de white edition.. misschien dat die van jou me nog kan besparen qua kosten.
De white 3 inderdaad, doet wwat ie moet doen en om eerlijk te zijn gebruik ik (zoals ik verwachtte) 'm niet zo vaak dus vond ik de meerprijs van de andere niet de moeite. Ben je piloot. skymaster of duikinstructeur dan is het misschien anders ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
franssie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:48:
[...]

De white 3 inderdaad, doet wwat ie moet doen en om eerlijk te zijn gebruik ik (zoals ik verwachtte) 'm niet zo vaak dus vond ik de meerprijs van de andere niet de moeite. Ben je piloot. skymaster of duikinstructeur dan is het misschien anders ;)
Top dat maakt mijn verwachtingen al wat meer waar.. dan maar 60 tientjes meer uitgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Shadow343 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:23:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Welke raadt jij me persoonlijk aan?
Dit is heel moeilijk voor mij, ben geen die-hard gebruiker maar wil zelf nooit het minimum. Ben een skydiver en daar hangt wel een beetje de sfeer dat je alleen voor de Black variant moet gaan. Gelukkig zijn er nog steeds mensen met een GoPro Hero 2 op hun kop en ik zag een tijdje geleden dus iemand met een GoPro Hero (Budget model) Ik ben dan altijd toch weer verbaast hoe goed die beelden kunnen zijn! Voor mij persoonlijk is een Hero 3+ Silver het minimum en heb ivm een goede dollar koers toch de Hero 3+ BE kunnen kopen. Dus nu heb ik de ervaring wat hij kan en wil niet meer minder :-)

Kijkend naar jou vraag; GoPro Hero of de GoPro Hero3+ Silver...
Kwaliteit verschil kwa sensor e.d. weet ik niet, zoek daarvoor wat filmpjes op het internet voor op.
Eigenschappen zoals wifi zou ik echt voor de Hero3+ Silver gaan
Ben je tijdens het gebruik nooit verder dan enkele meters van een laptop en ben je niet van plan meer dan een uur achter elkaar te filmen, dan pas de Hero...

Ofwel, nu ik het zo tik, zou ik toch voor de Hero 3+ Silver gaan voor de "extra's"
Of er verschil in resolutie/framerate/kleuren zit weet ik gewoon weg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
RedRayMann schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:10:
[...]

Dit is heel moeilijk voor mij, ben geen die-hard gebruiker maar wil zelf nooit het minimum. Ben een skydiver en daar hangt wel een beetje de sfeer dat je alleen voor de Black variant moet gaan. Gelukkig zijn er nog steeds mensen met een GoPro Hero 2 op hun kop en ik zag een tijdje geleden dus iemand met een GoPro Hero (Budget model) Ik ben dan altijd toch weer verbaast hoe goed die beelden kunnen zijn! Voor mij persoonlijk is een Hero 3+ Silver het minimum en heb ivm een goede dollar koers toch de Hero 3+ BE kunnen kopen. Dus nu heb ik de ervaring wat hij kan en wil niet meer minder :-)

Kijkend naar jou vraag; GoPro Hero of de GoPro Hero3+ Silver...
Kwaliteit verschil kwa sensor e.d. weet ik niet, zoek daarvoor wat filmpjes op het internet voor op.
Eigenschappen zoals wifi zou ik echt voor de Hero3+ Silver gaan
Ben je tijdens het gebruik nooit verder dan enkele meters van een laptop en ben je niet van plan meer dan een uur achter elkaar te filmen, dan pas de Hero...

Ofwel, nu ik het zo tik, zou ik toch voor de Hero 3+ Silver gaan voor de "extra's"
Of er verschil in resolutie/framerate/kleuren zit weet ik gewoon weg niet.
Precies! Ik denk idd ook dat die 60/70e qua prijsverschil meer mijn behoeftes vervuld! Bedankt iig allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Deze wil ik trouwens kopen voor tijdens het springen.
http://grellfab.com/produ...gopro-hero33-on-cookie-g3

Er zijn drie type mounts;
- Geen behuizing
- Hero 3 behuizing
- Hero 3+ behuizing (en dus ook Hero 4)

Nu is het nog voor twee type skydive helmen, maar vind het wel een zeer mooie oplossing voor het algemeen.

Voordeel bij het skydiven is;
- dat je niet meer als een teletubby de kist moet verlaten (let op de deur die boven je hoofd de kist in rolt als de deur open gaat)
- je niet in de lijnen /kabels van het duer-sluit systeem wat de piloot gebruikt om na afloop de deur weer te sluiten
- Je heb veel minder kans om bij opening van je parachute de lijnen om je camera te krijgen
- komt er toch een lijn om de camera kan je de camera afwerpen in plaats van je hele helm + camera + alle accessoires die in je helm zitten.

Maar voor andere sporten; (skiën, motor, karten, e.d.)
- Je camera heeft minder lucht weerstand
- Je camera zit meer op een natuurlijke plek (ben 1,94m lang en mijn camera komt anders op ongeveer 2+ meter hoog, met dit systeem komt de camera op ongeveer 1,70m hoogte)
- Je steekt niet meer uit aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:38:
Heren ik vroeg me af waarom de gopro's in eens (misschien niet in eens) 50,- duurder geworden zijn. Ik wou vorige maand een hero 4 silver kopen toen was die 380 euro, kwam er helaas niet van. Dus ik denk deze maand, nu zie ik tot mijn spijt dat die in eens 430 euro kost. Weet iemand waarom?

Excuus als dit al 40x gevraagd is.

mvg
loyske schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:13:
Dit zou komen door de lagere Euro Dollar koers zoals eind januari vermeld in dit topic -> http://gathering.tweakers...message/43626751#43626751
Ik las dat topic vorige week ook, maar zag dat nog verschillende shops in de pricewatch de 4 Silver aanboden voor €379. Omdat het al laat was besloot ik de dag erna te wel bestellen. Dat bleek geen goed idee, want toen hadden alle winkels hun prijzen bijgewerkt.

Gelukkig had een vertrouwde winkel zijn prijs op kieskeurig nog niet aangepast en kon ik via keurkeurig bij die winkel kopen voor de 'oude' prijs. Ik heb even gekeken, maar inmiddels hebben daar ook bijna alle winkels hun prijs aangepast. Alleen Otto biedt hem nog aan voor €379,- voor zo ver ik kan zien, maar dan moet je hem zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik ben nu op vakantie met de GoPro 4 black aan het spelen. Mooi spul alleen gaat de batterij écht rap leeg. Nu heb ik zo'n bacpak extra batterij die je erop kan klikken dan heb ik in totaal 2400mah.

Zag zojuist bij kickstarter deze voorbij komen: https://www.kickstarter.c...pack-limefuel/description

Dat is 4000mah voor maar 45 dollar. Heel erg interessant. Alleen jammer dat de verzendkosten naar NL dan weer roet in het eten gooit (25 dollar) want wil er best zo eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Shadow343 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:44:
Jongens, Ik zit er aan te denken om een gopro te halen voor vakantie/stedentrips/festivals en lekker een beetje editen.. ik ben geen heavy user maar het lijkt me wel super tof om lekker in het zwembad te liggen en leuke kiekjes te kunnen maken. En de wide angle lens spreekt mij erg aan. Nu ga ik geen 400e betalen voor een hero 4+ die ik misschien 3 a 4x gebruik per jaar.

Mijn ogen zijn eigenlijk op toestellen gevallen de starterskit van Gopro de Gopro hero HD van +-140e of de Hero 3+ white edition van 220 +-. De grootste verschillen wat ik heb gezien is de wi-fi functie (waarvoor is deze nodig? Om foto's snel te kunnen uploaden richting je pc of nog meer?) en batterij is niet vervangbaar bij de Hero HD. Verder zie ik niet erg veel verschil. Wat raden jullie mij aan?
En toch zou ik je sterk in overweging geven de Hero4 silver te kopen.

Waarom? Het LCD schermpje.

Voor een beetje uit te hand filmen op festivals en stedentrips is het echt niet handig om een gopro zonder LCD schermpje te hebben. En filmen met de camera in de ene hand en een telefoon in de andere om te kijken wat je filmt is ook niet handig. Je kan bij een goedkopere gopro ook wel een los LCD schermpje kopen, maar dan kan je beter gewoon de 4 silver kopen waar hij al bij is, dat is ingeval van een 3+ silver al goedkoper en bij een 3 white heb je het daarboven nog maar over een beperkte meerprijs tegenover toch best veel extra functionaliteit.

Just my 2 cents. Denk er goed over na. Heb ik ook gedaan, heb uren zitten wikken en wegen en uiteindelijk de 4 silver genomen en denk dat ik daarmee gewoon verreweg de meest praktische deal heb voor meerdere doeleinden.
EXCalibur_EeK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 03:48:
Ik ben nu op vakantie met de GoPro 4 black aan het spelen. Mooi spul alleen gaat de batterij écht rap leeg. Nu heb ik zo'n bacpak extra batterij die je erop kan klikken dan heb ik in totaal 2400mah.

Zag zojuist bij kickstarter deze voorbij komen: https://www.kickstarter.c...pack-limefuel/description

Dat is 4000mah voor maar 45 dollar. Heel erg interessant. Alleen jammer dat de verzendkosten naar NL dan weer roet in het eten gooit (25 dollar) want wil er best zo eentje hebben.
Ach, ik heb gewoon 6 gopro batterijen.. daar red ik me ook wel een tijdje mee B)

[ Voor 17% gewijzigd door Glenfiddich op 25-02-2015 09:16 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier mensen die wel eens 360 video hebben gemaakt met GoPro's? Ga er binnenkort wat mee doen en ben benieuwd of hier wat tips ronddwarrelen :)?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92

Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar toch wel erg slim om op deze manier een backpack te gebruiken. Nu ik de kickstarter zag dacht ik meteen dat dit haast wel eerder gedaan zou moeten zijn. En dat is zo!

http://www.amazon.com/Was...y-Backdoors/dp/B00MQ6PBX2
De Wasabi Extended battery

Nu is dit Amazon in Amerika, dus niet handig met verzenden. Maar neem aan dat het ook wel elders te vinden is. Ik ga er eens naar kijken.

Er staan ook extended battery's op ebay, maar heb er zo mijn twijfels bij:
http://www.ebay.com/itm/E...ain_0&hash=item19f76d4d1d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Peter_Aragorn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:25:
Hier mensen die wel eens 360 video hebben gemaakt met GoPro's? Ga er binnenkort wat mee doen en ben benieuwd of hier wat tips ronddwarrelen :)?
Flink eindje terug in dit topic is er wel eens gesproken over 360 graden timelapses of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Nja het lijkt uiteraard wel op elkaar, maar bij mij gaat er ook nog met een Oculus gewerkt worden. Maar verder zal het waarschijnlijk op eenzelfde manier werken.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• TgR_KILLER
  • Nu online

Erg interessant idd, maar verzendkosten zijn meh.
Ik vrees dat ik t.z.t. gewoon een extra accu ga aanschaffen. Ik gebruik de GoPro bijna alleen in de auto dus kan dan gewoon wisselen en de andere opladen met lader. Schaf ook nog eens een skeleton case aan denk ik dan kan ik de GoPro ook gewoon on the go opladen via USB.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Nuevocasa
TgR_KILLER schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Erg interessant idd, maar verzendkosten zijn meh.
Ik vrees dat ik t.z.t. gewoon een extra accu ga aanschaffen. Ik gebruik de GoPro bijna alleen in de auto dus kan dan gewoon wisselen en de andere opladen met lader. Schaf ook nog eens een skeleton case aan denk ik dan kan ik de GoPro ook gewoon on the go opladen via USB.
Wat voor een mount gebruik jij in de auto? Ik wil er nog één aanschaffen.

• Glenfiddich
Nuevocasa schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Let bij je mount op dat je er niet een neemt met een lange kunststof arm ofzo, je krijgt namelijk trillingen.

Neem de originele gopro mount, daar kan je de arm wegnemen en de gopro laag aan de basis van de zuignap bevestigen.

Zelf gebruik ik overigens iets anders, ik heb deze:

http://www.v-nix.nl/cullmann-multi-clamp-cc50-plus-cb27

Die is echt super handig, wendbaar en stevig.

Als ik de GoPro in de auto zet, dan zet ik hem met die klem vast aan deze zuignap:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.picclick.com/d/l400/pict/361205984365_/Double-Aluminium-Suction-Cup-Dent-Puller-Glass-Lifter.jpg

Die heb ik bij de handgreep in het midden doorgezaagd (omdat je die dubbele zuignap in zijn geheel niet aan een gebogen raam krijgt) en aan de steel bevestig ik de GoPro. Geloof me, dat zit rotsvast en is volledig trillingsvrij.

Klinkt omslachtig, maar je hebt dan voor de prijs van een GoPro suction mount een zuignap én een heel handige klem. En niets is van kunststof, alles is aluminium.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Iemand nog goede tips mbt een tas van dx?
Is deze wat? http://www.dx.com/p/bz102...-hero3-hero2-black-286375

Of zijn er nog betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Ik heb een rode videomic pro gekocht maar zit even te klooien met de montage ervan. Ik krijg hem nergens rechtop.

Wel kan ik hem op zijn kant monteren, zie de foto.

Maakt dit uit voor de opname?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/2rob2jtdpugal62/2015-02-27%2016.29.09.jpg?dl=1

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de Feiyu G4 3-Axis voor de HERO4 Black te kopen. Prijzig maar wel de moeite waard denk ik, of zijn er misschien nog andere bedrijven/artikelen die hetzelfde hebben als de Feiyu G4 3-Axis die beter/goedkoper zijn? Ik hoor het graag! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Glenfiddich schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:23:
Ik heb een rode videomic pro gekocht maar zit even te klooien met de montage ervan. Ik krijg hem nergens rechtop.

Wel kan ik hem op zijn kant monteren, zie de foto.

Maakt dit uit voor de opname?

[afbeelding]
Je moet dan alleen even in post je geluid 90° kantelen.

Nee, zal weinig uitmaken ;) Maar als je op statief gaat filmen, is een GoPro dan wel de beste optie?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Nuevocasa schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:30:
[...]
Officiele GoPro suction cup.. Zo heb ik hem gewoon aan de voorruit geplakt achter/naast de achteruitkijk spiegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Hahn schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:40:
[...]

Je moet dan alleen even in post je geluid 90° kantelen.

Nee, zal weinig uitmaken ;) Maar als je op statief gaat filmen, is een GoPro dan wel de beste optie?
Een goeie dslr die kan filmen zou natuurlijk beter zijn maar die heb ik niet.. Dus zodoende is de gopro mijn beste optie :)

Maar ik las intussen al ergens dat de videomic dual mono is dus het maakt niet uit idd :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Zojuist een gopro hero 4 silver aangesschaft, helemaal blij mee natuurlijk. Echter heb ik last van backlight bleeding rechtsonderin. Zijn er hier mensen die dat ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Officiele GoPro suction cup.. Zo heb ik hem gewoon aan de voorruit geplakt achter/naast de achteruitkijk spiegel :)
Heb zelf deze gekocht bij DX, supervast (heb er 170 Km/H mee gereden op het dak vastgesucked) en geen enkel trillinkje.

http://www.dx.com/p/fat-c...black-274218#.VPLlAeHyhQI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Heb zelf deze gekocht bij DX, supervast (heb er 170 Km/H mee gereden op het dak vastgesucked) en geen enkel trillinkje.

http://www.dx.com/p/fat-c...black-274218#.VPLlAeHyhQI
Zit daar ook een kort pootje bij? voor in de auto wil je echt niet een 9cm lange poot hebben als je hem op de voorruit plakt.. Voor buiten de auto kan dat niet zoveel kwaad.

Ieder ding heeft zijn voor en nadelen denk ik, de GoPro suction cup is duur maar doet het perfect me genoeg afstel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een simpel plakvoetje werkt ook en is een stuk compacter dan de zuignap. Bovendien heb je dan meteen de quickrelease om de gopro makkelijk los te halen (al heeft de gopro zuignap tegenwoordig ook een quickrelease mount ingebouwd zitten geloof ik).

Als je regelmatig uit verschillende posities wilt filmen is het niet echt handig, maar als je de gopro toch steeds op dezelfde plek hangt is één keer zo'n voetje plakken wel zo makkelijk.

Nadeeltje wellicht is dat het enige aantrekkingskracht op het boevengilde heeft, maar dat schijnen kringen van een zuignap ook te hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Nu online
Zuignap laat nagenoeg geen kringen achter :) en met zon 3m voetje ben ik beetje bang dat dat meer zooi achter laat wanneer je die weer los haalt. Dus lijkt me niet zo handig om die in de auto van de zaak te plakken :P

Zuignap heb je in 2 seconden los, volgens mij zit ik met zon voetje langer te pielen met die klemmetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:38:
Ik zit te denken om de Feiyu G4 3-Axis voor de HERO4 Black te kopen. Prijzig maar wel de moeite waard denk ik, of zijn er misschien nog andere bedrijven/artikelen die hetzelfde hebben als de Feiyu G4 3-Axis die beter/goedkoper zijn? Ik hoor het graag! :-)
Heb hem nu twee weken gebruikt en is echt super, toegevoegde waarde!
Mocht je een kopen mail ze via hun sales email adres (staat wel op hun site), zijn naar verluidt niet heel moeilijk met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
TgR_KILLER schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:03:
Zuignap laat nagenoeg geen kringen achter :) en met zon 3m voetje ben ik beetje bang dat dat meer zooi achter laat wanneer je die weer los haalt. Dus lijkt me niet zo handig om die in de auto van de zaak te plakken :P

Zuignap heb je in 2 seconden los, volgens mij zit ik met zon voetje langer te pielen met die klemmetjes..
Allen bedankt voor de reacties! Heb de mount die hzwart adviseerde besteld bij DX.com. Voor die paar euro kan ik het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Heb hem nu twee weken gebruikt en is echt super, toegevoegde waarde!
Mocht je een kopen mail ze via hun sales email adres (staat wel op hun site), zijn naar verluidt niet heel moeilijk met kortingen.
Waar heb je 'm gekocht? In Nederland gewoon? Ik wil namelijk geen invoerkosten betalen etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Via een verkoper op marktplaats vernomen dat de SmartRemote niet (meer) geleverd wordt... Hmmm jammer, leek me toch stukje handiger dan een telefoon als afstandsbediening....
Benieuwd of GoPro met een alternatieve remote gaat komen. Of zullen ze alleen nog via hun eigen site verkopen? Daar lijkt hij nog wel op voorraad te zijn.

Of het moet allemaal tijdelijk zijn dat de remote nergens meer te leveren is, maar goed dat duurt wel al een tijdje dan. Je gaat bijna denken dat er meer mee speelt dan alleen even geen voorraad.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 02-03-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Waar heb je 'm gekocht? In Nederland gewoon? Ik wil namelijk geen invoerkosten betalen etc :P
Haha als ik dit eerder had geweten had ik hem misschien wel voor je uit New York mee kunnen nemen *ben net 2 dagen terug*, daar kosten ze maar $349 (net iets meer dan €300 met de huidige koers) :9

[ Voor 3% gewijzigd door WardKuipers op 02-03-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Allen bedankt voor de reacties! Heb de mount die hzwart adviseerde besteld bij DX.com. Voor die paar euro kan ik het altijd proberen :)
let wel even op als je hem aan de buitenzijde van je auto gebruikt dat je de camera even met een koordje (tether) vast zet. het zou zonde zijn als bijvoorbeeld door warmte de zuignap losraakt en je de camera verliest (heeft niks te maken met deze specifieke Suction Cup, maar is meer een algemeen iets als je zuignappen in de buitenlucht op een auto/moter/boot/jetski/surfplank/snowboard etc. gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Via hun direct, maar gesponsord gekregen dus geen idee wat ze ervoor vragen.
Pagina: 1 ... 55 ... 81 Laatste