Haha ja, zag er echt heel ranzig uit, zat er nog aan te denken om het er uit te halen, maarja toch besloten om het niet te doen om het beeld een beetje puur te houdenkeepitfrosty schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:19:
[...]
Die dame op 3.06 dan (links in beeld) die even haar korte broek uit de crack of her ass trekt hahahah. Zweten jonguh hahaha
Ok, is dan dus weer een pc vs mac verhaal.vanardenne schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:50:
[...]
In GoPro Studio 2.5.4 op de mac ziet dat scherm er anders uit en kan je niet voor formaat kiezen.
Nog ff verder gegoogled en .mov blijkt voor de mac wel gewoon een cineform file te zijn: http://gopro.com/support/...a-gopro-studio-20-project
Uit die link twijfel ik wel of die mov een cineform is, maar het zou kunnen. Uiteindelijk zegt avi of mov nog niks, want het zijn beide containers met heel veel varianten en codec-vormen.
Succes in ieder geval ;-)
effe kort: zo'n Gimball G4 is een duur maar wel een ontzettend leuk en goed ding.
Het verschil is enorm als ik film in "narrow" met mijn 4 black.(om een wedstrijd te filmen is wide/medium te ver)
ik heb mijne gekocht via in NL(Schagen), direct bevestiging en binnen de twee dagen binnen.
Het verschil is enorm als ik film in "narrow" met mijn 4 black.(om een wedstrijd te filmen is wide/medium te ver)
ik heb mijne gekocht via in NL(Schagen), direct bevestiging en binnen de twee dagen binnen.
Verwijderd
Weer een paar nieuwe filmpjes, allemaal 4K!
Hoop dat jullie niet moe worden van het gespam, haha :-)
Hoop dat jullie niet moe worden van het gespam, haha :-)
Je kan met de gimbal zeker niet naar boven kijken? Bij dat laatste filmpje gebeurt het allemaal op het plafond, maar de camera bleef naar voren 'kijken'.... Voelde voor mij als: "Kjjk nu naar het plafond! KIJK NAAR HET PLAFOND! 
Verder blijft het wel een erg mooi stabiel beeld zo.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Yep, ik dacht echt precies hetzelfde. Ik zat daarom ook wel even te twijfelen of ik 'm wel moest uploaden.... Ik kreeg de Feiyu Gimbal echt 2 of 3 dagen van te voren binnen en ik had geen tijd om 'm hier in Nederland te testen. Het is zeker mogelijk om met een bepaalde 'mode' te kunnen tilten, maar geen idee hoe. Het is nog best een lastig ding en je moet er zeker eerst een paar keer mee oefenen. Ik baalde ook wel achteraf, om precies wat jij zei, je wil dat plafond o.a. gewoon zien! Nouja, uiteindelijk toch maar iets van gemaakt... Was voor mij de eerste keer, de GoPro heb ik ook nog niet zo lang. Ik vind zelf dat het allemaal nog wat beter en professioneler kan, dat is iets voor de volgende keer als ik weer een reis maak!l3art schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:32:
Je kan met de gimbal zeker niet naar boven kijken? Bij dat laatste filmpje gebeurt het allemaal op het plafond, maar de camera bleef naar voren 'kijken'.... Voelde voor mij als: "Kjjk nu naar het plafond! KIJK NAAR HET PLAFOND!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 12:39 ]
Wat zijn je redenen om voor een Silver te gaan? Als je 4k wil filmen zit je automatisch op de Black.martin484 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:38:
Iemand die mij advies kan geven in het kopen van een Gopro? Ik wil graag een Gopro kopen om mooie beelden mee te gaan maken. Vooral Timelapse vind ik altijd er leuk uitzien (en ik hoef m'n familie niet meer op te zadelen met uren beeld materiaal na een vakantie ;-)
Ik twijfel tussen een Gopro 4 Silver en de Black edition. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik momenteel een 4K televisie heb en daarom neig naar de Black, of voldoet een silver ook uitstekend? (ik heb op youtube wat verschillen zitten te kijken maar mij valt het op youtube niet echt op tussen deze 2....maar misschien dat het verschil op een 4K televisie groter is...dat weet ik niet. Ik denk ook aan de 4K voor de langere termijn...of is dan de Silver ook prima?
Mij boeit 4k echt geen zier. Ik schiet alles op Full HD.. Heck mijn PC kan 4k niet eens afspelen op YouTube zonder vast te lopen dus wat moet ik ermee xD
Wij kunnen moeilijk voor je beslissen of 4K voor jou echt een must is, ik heb een 3 silver gekocht een paar maanden geleden en voldoet voor mij prima.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Muziek is licentie vrij van youtube: Doctor Vox - FrontierDaviddeVogel schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:41:
[...]
Fijn om hier een keer een filmpje te zien zonder zo'n gimbal die hier vaak besproken wordt! Dat maakt het wat makkelijk om nou te zien wat voor effect een gimbal heeft.
(Welke muziek staat er trouwens onder het filmpje?)
Gewoon een mail sturen dat ik hem wil kopen dus en dan dat erbij vermelden voor een lagere prijs?Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:08:
[...]
Mocht je interesse hebben, en geldt uiteraard ook voor anderen: als je sophie@feiyu-tech.com mailt en mijn YouTube kanaal (YouTube: stoicka93) vermeldt geven ze vaak een behoorlijke korting!
Had ik gedaan maar ik krijg geen korting of zo hoor
Verwijderd
Je bent de eerste die dat zegt, geen idee waarom nu niet meer. Misschien dat er teveel verzoekjes kwamen.Jedi Geub schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:34:
Had ik gedaan maar ik krijg geen korting of zo hoor
Eergister de gimbal weer gebruikt, en
Gave beelden!
Alles op 60fps gefilmd en dan vertraagd?
Verwijderd
Alles 1080p 120fps, zowel wide als narrow, en dan (meestal) 20% vertraagd.l3art schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:39:
Gave beelden!
Prachtige filmpjes gasten!
Heb je het filmpje van kingsday gemaakt met een filter op de gopro? Of achteraf bewerkt? Zeer mooie kleuren namelijk!
Heb je het filmpje van kingsday gemaakt met een filter op de gopro? Of achteraf bewerkt? Zeer mooie kleuren namelijk!
Verwijderd
Nee zonder filter. Protune aan en dan color: flat, dus erg weinig contrast in je beelden. Met kleur correctie licht 'teal & orange' effect toegevoegd, matching colors op oranje ingesteld en oranje en blauw (om al dat oranje wat te compenseren) geboost.shamp0o schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:42:
Verwijderd
Nog eentje! Ik vind het echt vet om over de Las Vegas Strip te lopen en al die mensen te zien die zich verkleden, mooi sfeertje 
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Haha, lekker sfeertje daar op die loze strip. Krijg echt het gevoel dat ik er loop, leuk!Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:53:
Nog eentje! Ik vind het echt vet om over de Las Vegas Strip te lopen en al die mensen te zien die zich verkleden, mooi sfeertje
[video]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Leuk om te horen, dat is ook precies mijn bedoeling, hahaHelp!!!! schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:01:
[...]
Haha, lekker sfeertje daar op die loze strip. Krijg echt het gevoel dat ik er loop, leuk!@6.45 "Hi(gh) Amsterdam...
Nice, De VR opnames gefilmd met GoPro's?Peter_Aragorn schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:55:
Woei, onze 360 VR+ Experience staat online
http://www.shoottherabbit...ge/renault-vr-experience/
Jup. Zeven stuks
Mooi gedaan, was het bewerken ervan erg lastig of was dat voor jou en je collega's prima te doen?
Met wat heb je het eigenlijk bewerkt?
Verwijderd
shamp0o schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:42:
Rechts is flat (protune, en color flat), waardoor je veel vrijheid hebt qua kleuren!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 12:33 ]
Nice, maar 1 ding zou iemand me nog uit moeten leggen. Ongeacht of je pro tune gebruikt of niet, je kan er altijd filters overheen gooien toch en zo kleuren aanpassen, etc? Ik zie vast iets over het hoofd maar weet even niet wat.
Wat betreft het filmpje, grappig om te zien dat de snippers onbewerkt meer goud/geel lijken maar bewerkt dan weer fel oranje. Makes me wonder, welke kleur waren ze nu in het echt?
Wat betreft het filmpje, grappig om te zien dat de snippers onbewerkt meer goud/geel lijken maar bewerkt dan weer fel oranje. Makes me wonder, welke kleur waren ze nu in het echt?
Je moet het een beetje zien als foto's bewerken in bijvoorbeeld Photoshop of Lightroom. Als je een RAW file gebruikt behoud je de kwaliteit terwijl je aan het bewerken bent en als je dan het bestand exporteerd als JPEG (wanneer je tevreden bent met het resultaat) dan comprimeer je hem dus pas. Wanneer je geen RAW file gebruikt ben je dus bezig om iets te wijzigen in een al gecomprimeerd bestand, dus wanneer je dan exporteerd comprimeer je eigenlijk 2x. + in een RAW bestand staat dus nog veeeeeel meer informatie omdat deze nog niet gecomprimeerd is. Hopelijk heb ik het zo een beetje kunnen verduidelijkenl3art schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:38:
Nice, maar 1 ding zou iemand me nog uit moeten leggen. Ongeacht of je pro tune gebruikt of niet, je kan er altijd filters overheen gooien toch en zo kleuren aanpassen, etc? Ik zie vast iets over het hoofd maar weet even niet wat.
Maakt het inderdaad wel wat duidelijker... Dank!
Zal zelf gewoon eens moeten gaan experimenteren met protune wel of niet, en waar mijn voorkeur ligt.
Zo die bewerkte beelden bekijkend is dat wel heel gaaf, maar ik mezelf ook niet lang aan rommelen met het toepassen van allemaal filters.
Zal zelf gewoon eens moeten gaan experimenteren met protune wel of niet, en waar mijn voorkeur ligt.
Zo die bewerkte beelden bekijkend is dat wel heel gaaf, maar ik mezelf ook niet lang aan rommelen met het toepassen van allemaal filters.
Nou het grootste probleem is dat je in die auto heel veel kleine dingen hebt die vlakbij de camera's zitten. Hierdoor krijg je veel verschil en vertekening tussen de beelden die de camera's geven. De software hiervoor werkt eigenlijk alleen goed bij objecten die verder van de camera's staan. Zo hebben we vorige week een productie gehad en de beelden hiervan, had ik in een halve dag verwerkt.MLPN schreef op zondag 03 mei 2015 @ 07:55:
[...]
Mooi gedaan, was het bewerken ervan erg lastig of was dat voor jou en je collega's prima te doen?
Met wat heb je het eigenlijk bewerkt?
Bij de productie voor Renault heb ik hier wel een stuk langer over gedaan kan ik zeggen. Was een pokkewerk. Maar het was het wel waard
Bewerken gaat in Autopano Video, Autopano Giga, After Effects en Premiere Pro
Verwijderd
Bewerken kan altijd en overal mee, maar protune zorgt voor een hogere bitrate, wat resulteert in een hogere kwaliteit. Tevens kan je instellen om de sharpness op low, medium of high te doen, en kleuren zoals je normaal ('GoPro color') hebt te laten, of flat. Dat, in combinatie met de hogere bitrate zorgt voor meer vrijheid qua bewerken.l3art schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:38:
De realiteit ligt ergens in het midden. Ze waren zeker oranje, en het flat profiel zorgt ervoor dat veel contrast en kleur uit het beeld gaat, waardoor ze dan een goudgele kleur krijgen. Dat maakt het vervolgens gemakkelijker een gewenst kleurenprofiel te creëren, wat ik wou met het blauw-oranje.
Protune
This is one of the great mysteries to the general public, but amazing for film professionals. Most noticeably is its flat color profile. It's got special curves in the color matrix to pick up shadows more and not blow out highlights. It also produces very muted colors that can later be color corrected to better match video from other cameras. Next on the list is the lack of sharpness. You might look at the video footage and think it looks much softer than standard video or that something must be wrong with the lens. The sharpness you see in the standard modes is actually all digitally added. For film professionals, the less digitally added stuff in-camera, the better. It can always be added later and edited to match the sharpness of footage coming from other cameras. Next is the high bit-rate. It films up to 45mbit. Bit-rate levels essentially tell the camera how much data it's allowed to pass on from the sensor to the SD card; higher bit-rate equals larger video files but is much more high quality. Low bit-rate will use compression techniques to lower file size by grouping large blocks of colors. Last on the list of ProTune is the ability to choose color temperatures.
ProTune is a setting in the HERO4 that, if enabled, will force high bit-rate for all video modes (up to 60 Mbit/s) as well as activates a few adjustable video settings – White Balance, Color Tuning, ISO Limit, Sharpening, and Exposure Compensation. Prior to the HERO3+ v2.0 firmware update, this setting was only recommended for professionals due to the flat color style; however, I now recommend everyone to be using ProTune due to new changes we’ve pushed through. At the most basic level, if you enable ProTune and don’t touch the settings, your video footage will look exactly the same as it did without ProTune, but higher quality (higher bit-rate). We can dive a bit deeper and learn about the effects of the different settings, and how they can be used to increase the quality of your footage.
Meer info: http://abekislevitz.com/understanding-video-in-the-hero4/
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 15:18 ]
Stockia! Bedankt voor je reacties ga hier ook mee experimenteren. Nu nog een mooie gelegenheid om te filmen. Vandaag wel in de oostvaarderplassen geweest, later zag ik dat ik protune niet had aan staan. Volgende keer eens inschakelen en zien wat ermee kan.
Verwijderd
Ik ondervind sinds die update van februari veel problemen met bij Hero 4 silver. Zo loopt ie vast tijdens het filmen en krijg ik vaak na een foto of filmpje zwart scherm waarna ik 'm uit moet zetten om 'm vervolgens pas na een paar minuten weer te kunnen gebruiken. Iemand die hier ook mee te maken heeft of hier een oplossing voor weet?
Beste medetweakers,
De laatste tijd doe ik ontzettend veel met me gopro. Echter heb ik nu al 3 selfie sticks versleten van dealextreme. Weet iemand een welke ik het beste kan kopen die ook stevig is ( voor snowboarden en kitesurfen etc)
De laatste tijd doe ik ontzettend veel met me gopro. Echter heb ik nu al 3 selfie sticks versleten van dealextreme. Weet iemand een welke ik het beste kan kopen die ook stevig is ( voor snowboarden en kitesurfen etc)
Deze al gehad? Kan ik je aanraden! Degelijk spul.Xenophoben schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:09:
Beste medetweakers,
Of je geeft iets meer uit en je koopt een pole van bijvoorbeeld Xsories, die is in my opinion erg fijn met snowboardenloyske schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:29:
[...]
Deze al gehad? Kan ik je aanraden! Degelijk spul.

[ Voor 4% gewijzigd door WardKuipers op 08-05-2015 08:45 ]
Ik ben zelf wel tevreden over deze. Is wel bijna volledig van plastic, maar ziet er degelijk uit en voelt degelijk aan. Grote voordeel bij deze vind ik is dat je er voor kunt kiezen om de selfiestick zelf niet in beeld te hebben.
Knip
[ Voor 100% gewijzigd door Universal Creations op 07-05-2015 10:01 ]
Knip
[ Voor 100% gewijzigd door Universal Creations op 07-05-2015 10:03 ]
Verwijderd
Nog eentje dan, een compilatie in 4K van mijn Las Vegas reis met vanalles en nog wat haha:
Wie o wie kan mij een antwoord geven op t volgende:
Heeft de GoPro3+ Silver nu wel of geen Protune? Volgens de website specs heeft de 3+ het niet. Ergens anders op de site op een FAQ las ik weer van wel. Ik kom er niet meer uit.
Heeft de GoPro3+ Silver nu wel of geen Protune? Volgens de website specs heeft de 3+ het niet. Ergens anders op de site op een FAQ las ik weer van wel. Ik kom er niet meer uit.
Leuk om Vegas weer te zien. Wel jammer dat die slow mo beelden zo houterig zijn maar dat zal denk ik liggen aan dat je op 4K 30 frames hebt geschoten.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:15:
Nog eentje dan, een compilatie in 4K van mijn Las Vegas reis met vanalles en nog wat haha:
[video]
Verwijderd
Yeah klopt! En het was ook de eerste keer voor mij, vind dat het allemaal nog beter kan, ook de edit zelf hah a
Heeft hij niet. Heb zelf ook de Hero3+ silver en heb er toen een mailtje over naar GoPro gestuurd. Gaven aan dat deze functie er niet op zit. Ook gevraagd of dit nog ging komen maar geen duidelijk antwoord:Nohead schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:55:
Wie o wie kan mij een antwoord geven op t volgende:
I cannot guarantee that it will become available but, it could be possible that in a future software release this feature becomes available on the Hero3+ Silver cameras.
don't mind me
Ik dacht dat dit met de 2.0 firmware was meegekomen in de 3+ Silver
De GoPro Smart Remote lijkt in NL nogal slecht leverbaar, iemand nog tips waar te kopen (op voorraad is)? Wil hem gebruiken met de Reach 2.0 icm GoPro 4
[ Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 11-05-2015 08:58 ]
CameraTools krijgt morgen weer een goede voorraad binnen van de Smart Remotelubbertkramer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:58:
De GoPro Smart Remote lijkt in NL nogal slecht leverbaar, iemand nog tips waar te kopen (op voorraad is)? Wil hem gebruiken met de Reach 2.0 icm GoPro 4
Bedankt, hopen dat het daadwerkelijk zo gaat zijn (ga 23 mei op vakantie en het gaat een verjaardagscadeau voor mij worden van vriendinlief icm de GoPoleSkyR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:38:
[...]
CameraTools krijgt morgen weer een goede voorraad binnen van de Smart Remote(bron: Facebook)
Even een vraag voor de mensen die gopro the frame gebruiken. Er wordt bij gezegd dat je een betere audio kwaliteit hebt. Als ik echter naar de afbeeldingen kijk dan lijken de speakergaatjes aan de zijkant ook door the frame afgedekt te worden. Dan zou alleen de speaker aan de bovenkant open zijn???
Verwijderd
Zit een soort gaasje voor. Levert wel echt veel beter geluid op.l3art schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:32:
Even een vraag voor de mensen die gopro the frame gebruiken. Er wordt bij gezegd dat je een betere audio kwaliteit hebt. Als ik echter naar de afbeeldingen kijk dan lijken de speakergaatjes aan de zijkant ook door the frame afgedekt te worden. Dan zou alleen de speaker aan de bovenkant open zijn???
Zowel boven als aan de zijkant? Of alleen de bovenkant?Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:35:
[...]
Zit een soort gaasje voor. Levert wel echt veel beter geluid op.
[ Voor 62% gewijzigd door 13art op 12-05-2015 07:10 ]
Hierbij mijn eerste Hero 4 filmpje. Een beetje jammer om er na 2 dagen editten in iMovie achter te komen dat je maximaal op 1080p kan exporteren..
[ Voor 17% gewijzigd door El Caballero op 05-02-2021 07:25 ]
Gave video en natuurlijk een supergave (hobby) werk!El Caballero schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:20:
Hierbij mijn eerste Hero 4 filmpje. Een beetje jammer om er na 2 dagen editten in iMovie achter te komen dat je maximaal op 1080p kan exporteren..
[video]
Even een vraagje! Is de case van een Hero 3+ anders dan van de Hero 4? Ik wilde even snel testen om de battery bacpac over te zetten maar de back cover past niet. Ik zie dat er meerdere back covers zijn.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Welke software gebruiken jullie om de filmpjes te bewerken? (windows)
Heb zelf gisteren even kort zitten spelen met GoPro studio, maar ik had gehoopt dat daar nog wel iets meer instelmogelijkheden waren. Maar veel meer dan de saturatie aanpassen, kleur balans, etc. Was er niet. Zo was er niet de mogelijkheid (of ik heb het over het hoofd gezien) om bijvoorbeeld met name blauw te versterken zodat een licht blauwer lijkt zonder dat de rest te blauw wordt...
Of kom je dan automatisch uit op meer professionelere software?
Overigens vandaag een Smart Remote en GoPro the frame 2.1 besteld bij cameratools. Hopelijk wordt het deze week en anders begin volgende week nog geleverd.
Een functie op op je telefoon instellingen te wijzigen of een opname te starten is leuk, maar een afstandsbediening werkt naar mijn idee net even wat handiger.
Wat betreft die video hierboven, heel gaaf! Mooie job zo! Welke instellingen heb je gebruikt? Pro Tune aan/uit? Zelf nog kleuren aangepast?
Heb zelf gisteren even kort zitten spelen met GoPro studio, maar ik had gehoopt dat daar nog wel iets meer instelmogelijkheden waren. Maar veel meer dan de saturatie aanpassen, kleur balans, etc. Was er niet. Zo was er niet de mogelijkheid (of ik heb het over het hoofd gezien) om bijvoorbeeld met name blauw te versterken zodat een licht blauwer lijkt zonder dat de rest te blauw wordt...
Of kom je dan automatisch uit op meer professionelere software?
Overigens vandaag een Smart Remote en GoPro the frame 2.1 besteld bij cameratools. Hopelijk wordt het deze week en anders begin volgende week nog geleverd.
Een functie op op je telefoon instellingen te wijzigen of een opname te starten is leuk, maar een afstandsbediening werkt naar mijn idee net even wat handiger.
Wat betreft die video hierboven, heel gaaf! Mooie job zo! Welke instellingen heb je gebruikt? Pro Tune aan/uit? Zelf nog kleuren aangepast?
[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 12-05-2015 18:13 ]
ProTune aan. In GoPro Studio de beelden verscherpt en het contrast/saturation heel licht verhoogd. Export naar .mov en die bestanden gebruikt in iMovie.l3art schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:04:
Volgens mij zit er alleen een verschil tussen de Hero 3 en de Hero 3+/4. Wat ik zo om mij heen zie.Janar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:26:
Gave video en natuurlijk een supergave (hobby) werk!
Even een vraagje! Is de case van een Hero 3+ anders dan van de Hero 4? Ik wilde even snel testen om de battery bacpac over te zetten maar de back cover past niet. Ik zie dat er meerdere back covers zijn.
Ik gebruik Premiere Pro en After Effects. Een vriend gebruikt Sony Vegas en After Effectsl3art schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:04:
Vandaag al The Frame en smart remote binnen gekregen. Maar lijkt er sterk op dat the frame niet geoptimaliseerd is voor de Hero4 silver.
Speaker opening zit aan de verkeerde kant. Ook lijkt aan de rechterkant het frame niet netjes aan te sluiten door een ophoging aan de binnenkant van het frame. Is dit echt een silver issue of is dit over de gehele hero4 lijn hetzelfde verhaal.
Zit nu in dubio of ik The Frame ga houden of terug stuur...
Speaker opening zit aan de verkeerde kant. Ook lijkt aan de rechterkant het frame niet netjes aan te sluiten door een ophoging aan de binnenkant van het frame. Is dit echt een silver issue of is dit over de gehele hero4 lijn hetzelfde verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 13-05-2015 10:30 ]
Ik gebruik After Effects.l3art schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:04:
Het lijkt compatible...l3art schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:44:
Vandaag al The Frame en smart remote binnen gekregen. Maar lijkt er sterk op dat the frame niet geoptimaliseerd is voor de Hero4 silver.
[afbeelding]
Zie http://shop.gopro.com/EME...e/ANDFR-302.html#/start=1
Als ik naar dat ophogingtje kijk, moet dat niet in die gleuf van een bacpac montage passen?
--edit--
Mooie kleuren (geel en rood), maar niet altijd even scherp...

Foto gemaakt met Hero3+ BE filmend in 720P/60fps met elke 5 sec een foto.
[ Voor 14% gewijzigd door RedRayMann op 13-05-2015 17:28 ]
Vandaag wat heen en weer gemaild met de winkel en met GoPro.RedRayMann schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:22:
[...]
Het lijkt compatible...
Zie http://shop.gopro.com/EME...e/ANDFR-302.html#/start=1
Als ik naar dat ophogingtje kijk, moet dat niet in die gleuf van een bacpac montage passen?
--edit--
Mooie kleuren (geel en rood), maar niet altijd even scherp...
[afbeelding]
Foto gemaakt met Hero3+ BE filmend in 720P/60fps met elke 5 sec een foto.
Volgens GoPro lijkt het inderdaad net niet helemaal netjes te passen, en volgens de winkel heb ik mogelijk de V2 ipv de V2.1 (al is dit geen officiële naam) dat gaan ze nu uitzoeken. We zullen zien.
Wist niet dat er toch zoveel verschil (details) zat tussen de 3 en 3+ en 4l3art schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:41:
[...]
Vandaag wat heen en weer gemaild met de winkel en met GoPro.
Volgens GoPro lijkt het inderdaad net niet helemaal netjes te passen, en volgens de winkel heb ik mogelijk de V2 ipv de V2.1 (al is dit geen officiële naam) dat gaan ze nu uitzoeken. We zullen zien.
Heel veel verschil is er ook niet. Speaker waar geluid uit komt zit sowieso op een andere plek. Wellicht zijn er nog meer kleine dingen wat precies weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het niet helemaal lekker leek te passen.
Volgens mij wel, zie dit filmpje https://youtu.be/BtyNO-Q6z3M?t=50sVerwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:34:
Is de feiyu g4 compatible met de 'gopro 4 black lcd pack' ?
Ondertussen ben ik dus ook eigenaar van een GoPro 4 Silver. Echt een gaaf ding!
Ga over anderhalve maand 3 weken backpacken in Thailand. Ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan, eerst van te voren maar is goed spelen zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan. Over paar weken doe ik mee aan de viking run in Nijmegen. Daar ga ik hem als eerst testen.
Heb al 2x 64GB class 10 geheugen (link)
Hoofdband heb ik al binnen, twijfel om nog een chest mount te kopen.
Heb vanmiddag een 2 extra batterijen en lader besteld(brofish) besteld en een XL opberg tas. Merkte aan mezelf dat ik nu al mijn gopro en accesoires overal liet slingeren... Las dat de brofish niet echt onderdoen aan de wasabi, en geen zin om 2-3 weken te wachten op mijn bestelling. Uiteindelijk scheelt het ook maar 5 euro.
Moet denk ik alleen nog een Go Pole Reach 2.0 halen(lijkt me wel het fijnst, ik ga er ook mee duiken).
In hoeverre gebruikt iemand van jullie die Go Pro Remote? Ik twijfel er zelf ook om die erbij te kopen icm de GP Reach 2.0. Lijkt me echt wel een stuk handiger dan hele tijd je telefoon erbij te pakken
Wat me ook wel handig leek is zo'n powerbank, dan kun je hem echt overal opladen. Heb echt geen idee hoe snel hij nu eigenlijk leeg gaat, maar zal het echt zonde vinden als ik ergens ben en dat ding is leeg. Zoals het eigenlijk ook altijd met je telefoon is bijvoorbeeld
Zoals ik al aangaf heb ik dus nu 2 kaartjes van 64GB, is dit genoeg? Of raden jullie aan om ook nog gewoon losse USB-schijf mee te nemen en dan in een internetcafe even alles over te zetten op een schijf? Mij lijkt 128GB niet echt genoeg als ik kijk dat een aantal filmpjes die ik heb opgenomen al snel boven de 10GB gaan..
[ Voor 113% gewijzigd door ralph0603 op 15-05-2015 22:00 ]
Ik heb maar 1x 64GB en heb daar altijd genoeg aan gehad.ralph0603 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:45:
[...]
Volgens mij wel, zie dit filmpje https://youtu.be/BtyNO-Q6z3M?t=50s
Ga over anderhalve maand 3 weken backpacken in Thailand. Ben benieuwd wat ik er allemaal mee kan, eerst van te voren maar is goed spelen zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan. Over paar weken doe ik mee aan de viking run in Nijmegen. Daar ga ik hem als eerst testen.
Heb vanmiddag een 2 extra batterijen en lader besteld(brofish) besteld en een XL opberg tas. Merkte aan mezelf dat ik nu al mijn gopro en accesoires overal liet slingeren... Las dat de brofish niet echt onderdoen aan de wasabi, en geen zin om 2-3 weken te wachten op mijn bestelling. Uiteindelijk scheelt het ook maar 5 euro.
Moet denk ik alleen nog een Go Pole Reach 2.0 halen(lijkt me wel het fijnst, ik ga er ook mee duiken).
In hoeverre gebruikt iemand van jullie die Go Pro Remote? Ik twijfel er zelf ook om die erbij te kopen icm de GP Reach 2.0. Lijkt me echt wel een stuk handiger dan hele tijd je telefoon erbij te pakken
Wat me ook wel handig leek is zo'n powerbank, dan kun je hem echt overal opladen. Heb echt geen idee hoe snel hij nu eigenlijk leeg gaat, maar zal het echt zonde vinden als ik ergens ben en dat ding is leeg. Zoals het eigenlijk ook altijd met je telefoon is bijvoorbeeld
Zoals ik al aangaf heb ik dus nu 2 kaartjes van 64GB, is dit genoeg? Of raden jullie aan om ook nog gewoon losse USB-schijf mee te nemen en dan in een internetcafe even alles over te zetten op een schijf? Mij lijkt 128GB niet echt genoeg als ik kijk dat een aantal filmpjes die ik heb opgenomen al snel boven de 10GB gaan..
De chest mount wil je tijdens een obstacle run niet gebruiken, dan verpest je je GoPro met het tijgeren. Hoofdband is wat je dan wilt gebruiken, wel vasthouden als je van een hoogte in het water moet springen. Wat dan ook werkt is een goedkope dobber uit China met een touwtje op je head strap monteren, dat blijft drijven. Doe je de hills of de water edition? Ik 13km bij de laatste (hills kan ik helaas niet bij zijn)
Verwijderd
Ja dat werkt prima!Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:34:
Het is denk ik ook vaak een beetje spelen en uitproberen welke mounts fijn zijn. Zelf wil ik graag de hero 4 black kopen om ook mee te nemen met het backpacken, denk dat ik deze set bestel: http://m.banggood.com/11-...-3-4-3-Plus-p-967604.htmlralph0603 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:45:
[...]
Ik had trouwens een sj5000 maar terug gestuurd..
Heb juist ivm het krijgen van de Go Pole reach 2.0 de remote erbij gedaan omdat het onhandig is om en telefoon in je hand te hebben en de pole in de andere, zeker onder water. Aankomende zaterdag gaat de Pole en Remote voor het eerst mee op vakantie maar gezien afgelopen vakantie in Bali waar ik het een gemis vond (vooral onder water) zeg ik van als je een pole wilt kopen schaf dan de remote ook aanralph0603 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:45:
[...]
Onderwater doet de remote volgens mij niet zoveel omdat het water het signaal heel snel blokkeert. Verder helemaal met je eens, daarom heb ik zelf ook een remote besteld, want met een telefoon prutsen vind ik niet heel erg handig.
Neem toch aan dat gemonteerd op de Pole zelf dat het signaal niet te zwak gaat zijn.... Maar thumbs up, na mijn vakantie kan ik er met zekerheid over berichtenl3art schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:21:
Onderwater doet de remote volgens mij niet zoveel omdat het water het signaal heel snel blokkeert. Verder helemaal met je eens, daarom heb ik zelf ook een remote besteld, want met een telefoon prutsen vind ik niet heel erg handig.
Ja, trotse en tevreden eigenaar van beide.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:34:
Verwijderd
Kan je alvast verklappen dat de remote onderwater niet gaat werken, zelfs niet op een erg geringe afstand. Wifi (of elk ander radiosignaal) wordt simpelweg niet getransporteerd onder water. Bovendien is je remote maar beperkt waterdicht (tot 10 meter) wat het tijdens duiken dan ook onbruikbaar maakt (of je moet niet dieper gaan dan 10 meter).lubbertkramer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:14:
[...]
Neem toch aan dat gemonteerd op de Pole zelf dat het signaal niet te zwak gaat zijn.... Maar thumbs up, na mijn vakantie kan ik er met zekerheid over berichten
Aankomende zal het bij snorkelen blijven inderdaad aangezien die kleine meegaat maar in het najaar wel de bedoeling om ermee te duiken. Hmm als remote dan niet werkt zal hij constant maar aan moeten staanVerwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:48:
[...]
Kan je alvast verklappen dat de remote onderwater niet gaat werken, zelfs niet op een erg geringe afstand. Wifi (of elk ander radiosignaal) wordt simpelweg niet getransporteerd onder water. Bovendien is je remote maar beperkt waterdicht (tot 10 meter) wat het tijdens duiken dan ook onbruikbaar maakt (of je moet niet dieper gaan dan 10 meter).
Of toch gewoon ouderswets even met je vinger op de aan en uit knop drukken. Instant opnemen kan ook gewoon door alleen op de record knop te drukken, dan begint hij meteen met opnemen.
Als je tussendoor hem niet leeg kan maken, dan zou 2x 64gb wel eens te weinig kunnen zijn. Voor een dagje/dagen tussen het leegmaken door moet dat prima kunnen.ralph0603 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:45:
Afgelopen zaterdag voor het eerst een obstacle run gelopen en aangezien ik mijn Hero 4 Black ook altijd bij het Airsoften gebruikt hem ook meegenomen. Ik heb echter wel de chest mount gebruikt (wel redelijk hoog geplaatst) om de reden dat ik hem eigenlijk zonder omkijken mee kon nemen (lees ik hoefde er neit aan te denken hem te verliezen). Verder kon ik wat makkelijker zien of hij goed stond en evt schoonmaken.CrashOne schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:20:
De chest mount wil je tijdens een obstacle run niet gebruiken, dan verpest je je GoPro met het tijgeren. Hoofdband is wat je dan wilt gebruiken, wel vasthouden als je van een hoogte in het water moet springen. Wat dan ook werkt is een goedkope dobber uit China met een touwtje op je head strap monteren, dat blijft drijven. Doe je de hills of de water edition? Ik 13km bij de laatste (hills kan ik helaas niet bij zijn)
Heeft bij mij iig prima beelden geschoten.
Wel nog 1 vraagje hierover aan mensen die hem vaker bij zoiets gebruiken. Hoe maken jullie de behuizing en mount schoon. Gewoon in het water en wat laten drogen of nog wat extra's?
(gebruik de behuizing verder praktisch niet omdat ik tijdens het Airsoften een skeleton behuizing gebruik ivm microfoon)
In stromend water afspoelen, event. met een zacht borsteltje de hoekjes en zo, en dan laten drogen. Bij voorkeur geen stoffige doeken gebruiken om droog te maken, want dan komt er veel stof op de rubber afsluiting te zitten. Die kun je dan ook weer afspoelen, maar als t niet nodig is...
Breakoutrun? Ik heb de nachteditie gelopen, viel helaas wat tegen hoeveel er nog te zien is dan op de beelden, maar kon het gelukkig wat bijtrekken in Premiere.
Breakoutrun? Ik heb de nachteditie gelopen, viel helaas wat tegen hoeveel er nog te zien is dan op de beelden, maar kon het gelukkig wat bijtrekken in Premiere.
Iemand ervaring met de Z1 Proud gimbal? Lijkt mij handiger omdat er 3 knoppen op zitten.
https://www.youtube.com/watch?v=FRinQ_qP2zM
https://www.youtube.com/watch?v=FRinQ_qP2zM
Verwijderd
Al een tijdje geen filmpjes meer gezien hier. Dan nog maar 1 van afgelopen week duiken in Marsa alam (helaas mijn roodfilter vergeten, dat merk je direct in het resultaat
)
Ook veel dingen zijn overbelicht, kan dit misschien eraan liggen dat ik "Spot-Meter" aan heb staan ??
anyway, hier het resultaat:
commentaar is welkom
Ook veel dingen zijn overbelicht, kan dit misschien eraan liggen dat ik "Spot-Meter" aan heb staan ??
anyway, hier het resultaat:
commentaar is welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 23:12 ]
Super om te zien! Zelf helemaal niet aan gedacht, wil in Thailand ook gaan duiken, moet ik natuurlijk ook een red filter gaan kopen. Heb er zelf net ook eentje besteld via Ebay, via de officiele kanalen kom je al gauw aan 30 euro en via ebay nog geen 3 dollar.
Overigens vind ik het niet storend(overbelichting? wanneer bedoel je dit precies) en vind ik je filmpje heel erg leuk om te zien!
Overigens vind ik het niet storend(overbelichting? wanneer bedoel je dit precies) en vind ik je filmpje heel erg leuk om te zien!
[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 18-05-2015 23:41 ]
Verwijderd
Bijvoorbeeld de vinnen op 56 sec, de stenen links naast de octopus op 3.22 etc. Ik heb veel materiaal niet kunnen gebruiken omdat het simpelweg overbelicht was. Ik verwacht dat een roodfilter dit effect enigszins had weggenomen. Ook zijn sommige beelden niet helemaal scherp omdat ik het object te dichtbij film. jammer. Daarom als ik een roodfilter zou moeten kopen, dan kocht ik nu zo'n voorklap geval met een macrolens erbij. Dan kun je zowel je roodfilter als een macro lens tegelijkertijd gebruiken. Wellicht maar meebestellen bij m'n volgende lading goodies uit China. Bijvoorbeeld deze http://www.amazon.com/Swi...-Correction/dp/B00N5TLGJW
Als ik persoonlijk naar die momenten kijk die je aangeeft, vind ik het totaal niet storend. Ik vind het bij de vinnen zelfs een verbtering omdat dit eigenlijk ook hetgene is waar je aandacht naar gaat omdat het een andere kleur is.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:32:
Bijvoorbeeld de vinnen op 56 sec, de stenen links naast de octopus op 3.22 etc. Ik heb veel materiaal niet kunnen gebruiken omdat het simpelweg overbelicht was. Ik verwacht dat een roodfilter dit effect enigszins had weggenomen. Ook zijn sommige beelden niet helemaal scherp omdat ik het object te dichtbij film. jammer. Daarom als ik een roodfilter zou moeten kopen, dan kocht ik nu zo'n voorklap geval met een macrolens erbij. Dan kun je zowel je roodfilter als een macro lens tegelijkertijd gebruiken. Wellicht maar meebestellen bij m'n volgende lading goodies uit China. Bijvoorbeeld deze http://www.amazon.com/Swi...-Correction/dp/B00N5TLGJW
Met de octopus vind ik het ook niet storend, misschien komt het omdat je het zelf gemaakt hebt dat je het beter zou willen hebben. Maar ik denk niet dat je er zoveel waarde aan moet hechten.

Heb je niet met protune raw nog wat kunnen bijwerken in post? Persoonlijk vind ik het niet storend wanneer ik je beelden bekijk.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:32:
Bijvoorbeeld de vinnen op 56 sec, de stenen links naast de octopus op 3.22 etc. Ik heb veel materiaal niet kunnen gebruiken omdat het simpelweg overbelicht was.
Verwijderd
Heb geprobeerd met verzadiging en kleurcorrecties nog e.e.a. op te poetsen in post. Dit was het beste wat ik eruit kreeg. Had naar mijn idee beter gekund als ik met roodfilter had kunnen filmen. die wazige beelden zijn gewoon mijn eigen schuld, dan had ik maar een macro moeten gebruiken of verder weg moeten filmen en later meer inzoomen in post.
Heb vorige week mijn nieuw bestelde frame terug gestuurd naar cameratools. Daar hebben ze er vandaag naar gekeken. Hun conclusie: Het frame past wel goed op de Hero4 Black adventure, maar inderdaad niet goed op de Hero4 Silver. Krijg mijn geld netjes terug. Maar wel erg bizar. Zitten er blijkbaar toch kleine verschillen is. Maar hoe dan precies weet ik niet.
Wel balen, want wat moet er dan nu al alternatief komen?
Verwijderd
GoPro.com/supportl3art schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:37:
Heb vorige week mijn nieuw bestelde frame terug gestuurd naar cameratools. Daar hebben ze er vandaag naar gekeken. Hun conclusie: Het frame past wel goed op de Hero4 Black adventure, maar inderdaad niet goed op de Hero4 Silver. Krijg mijn geld netjes terug. Maar wel erg bizar. Zitten er blijkbaar toch kleine verschillen is. Maar hoe dan precies weet ik niet.
Zou je probleem daar eens voorleggen en zien wat zij ervan zeggen.
Die had ik al gemaild nadat ik constateerde dat het niet lekker paste. Zij beweren dat het dus speciaal voor de hero4 lijn gemaakt is. Ze zeggen dat ik hem maar bij hun moet bestellen.
Heb wel nog even v-nix gemaild met de vraag wat hun ervaringen zijn met the frame icm de hero4 silver en of ze het verhaal dus kunnen bevestigen.
edit:
Volgens V-Nix, die ter plekken aan de telefoon geprobeerd hebben om een Hero4 Silver te passen in The Frame, was er niks mis mee. Vreemd allemaal. Nu maar eentje besteld bij V-Nix. Benieuwd of ik verschil ga merken of niet.
Heb wel nog even v-nix gemaild met de vraag wat hun ervaringen zijn met the frame icm de hero4 silver en of ze het verhaal dus kunnen bevestigen.
edit:
Volgens V-Nix, die ter plekken aan de telefoon geprobeerd hebben om een Hero4 Silver te passen in The Frame, was er niks mis mee. Vreemd allemaal. Nu maar eentje besteld bij V-Nix. Benieuwd of ik verschil ga merken of niet.
[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 22-05-2015 17:10 ]
Verwijderd
Ik was net bij de mediamarkt in Hengelo, daar hebben ze de Hero 4 Silver Adventure voor EUR 379.
Op internet staat die nog voor EUR 429.
Op internet staat die nog voor EUR 429.
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met (waterproof) videolampen voor een Gopro? Ik zit er sterk aan te denken om er 1 aan te schaffen voor het nachtduiken (gewone duiklamp geeft een "hitte spot" bij het filmen.). m.a.w. heeft iemand ervaring met deze duiklamp icm nachtduiken in NL ?? http://www.cameranu.nl/nl...PyO2r7B3MUCFezKtAodMwoAIQ
ik kwam ook nog deze tegen van Qudos, het lijkt erop dat deze een wat hogere lichtopbrengst heeft en een betere wide-angle verdeling van het licht. (nadeel lijkt me dat deze een vaste accu heeft en niet een standaard Gopro accu gebruikt die je overal kunt kopen)
http://www.videocamerasho...ILztIqx38UCFQ_MtAodDUgAgA
ik kwam ook nog deze tegen van Qudos, het lijkt erop dat deze een wat hogere lichtopbrengst heeft en een betere wide-angle verdeling van het licht. (nadeel lijkt me dat deze een vaste accu heeft en niet een standaard Gopro accu gebruikt die je overal kunt kopen)
http://www.videocamerasho...ILztIqx38UCFQ_MtAodDUgAgA
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 14:16 ]
Mijn SD kaartje wil niet meer mee werken!
Na mijn vakantie heb ik hem vrijdag nacht leeg getrokken naar mijn pc. Zaterdag ochtend vroeg op, kaartje uit pc in camera, format in camera en ben toen weer op pad gegaan. Op mijn bestemming (2 uur verder) kon ik maar 11 minuten en 49 sec opnemen in 720/60 volgens het schermpje. Maar als ik opneem, stopt het filmen direct!
Daar, middel of nowhere in Belgie, mijn S3 telefoon gepakt, kaartje er in, format en terug in GoPro. Weer zelfde verhaal, nogmaals format. En geen effect. Hij geeft geen probleem aan, maar alsof de beelden van mijn vakantie er vast op staan en er niet meer af kunnen.
Thuis, 's avonds laat (gelukkig kon ik mijn SD van mijn S3 gebruiken voor deze dag) kaartje in de pc en al mijn video's en foto's van mijn vakantie stonden er nog op! Raar, want had via mijn S3 en mijn GoPro de kaart enkele keren met succes geformatteerd.
Nu heb ik pas weer tijd gehad om verder te kijken maar zonder succes. Jullie tips?
- In Galaxy S3 geformatteerd
- In GoPro Hero 3+ BE geformatteerd
- In Windows verkenner
- In Xplorer2
- In Schijfbeheer
allen zonder succes
--edit--
SDFormatter V4.0 van sdcard.org zegt; "The disk is write-protected"
Na mijn vakantie heb ik hem vrijdag nacht leeg getrokken naar mijn pc. Zaterdag ochtend vroeg op, kaartje uit pc in camera, format in camera en ben toen weer op pad gegaan. Op mijn bestemming (2 uur verder) kon ik maar 11 minuten en 49 sec opnemen in 720/60 volgens het schermpje. Maar als ik opneem, stopt het filmen direct!
Daar, middel of nowhere in Belgie, mijn S3 telefoon gepakt, kaartje er in, format en terug in GoPro. Weer zelfde verhaal, nogmaals format. En geen effect. Hij geeft geen probleem aan, maar alsof de beelden van mijn vakantie er vast op staan en er niet meer af kunnen.
Thuis, 's avonds laat (gelukkig kon ik mijn SD van mijn S3 gebruiken voor deze dag) kaartje in de pc en al mijn video's en foto's van mijn vakantie stonden er nog op! Raar, want had via mijn S3 en mijn GoPro de kaart enkele keren met succes geformatteerd.
Nu heb ik pas weer tijd gehad om verder te kijken maar zonder succes. Jullie tips?
- In Galaxy S3 geformatteerd
- In GoPro Hero 3+ BE geformatteerd
- In Windows verkenner
- In Xplorer2
- In Schijfbeheer
allen zonder succes
--edit--
[ Voor 3% gewijzigd door RedRayMann op 27-05-2015 21:31 ]
Zit er geen schuifje op je SD card voor write protection? Kan het zijn dat die per ongeluk verschoven is?RedRayMann schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:02:
--edit--
Tnx voor het mee denken, maar de Micro SD heeft geen schuifje en gebruik een USB->MicroSD adapter (of andersom, hoe heet zo'n ding?keepitfrosty schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:43:
[...]
Zit er geen schuifje op je SD card voor write protection? Kan het zijn dat die per ongeluk verschoven is?
En op de adapter zelf heb ik 10x gecontroleerd om dit correct is (zo's opmerking "ik heb alles geprobeerd, maar ik kwam er achter dat de stekker er niet in zit")
Nu ook de camera van mijn vriendin geprobeerd en haar laptop. Nog steeds geen succes, ik ga de shop maar mailen
Ah ok ja ik had namelijk zon Micro SD naar normaal SD verloopje en daar zat een write protection schuifje op. Elke keer dat ik dat ding in mijn macbook drukte ging dat schuifje ook mee en zat de write protection eropRedRayMann schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Tnx voor het mee denken, maar de Micro SD heeft geen schuifje en gebruik een USB->MicroSD adapter (of andersom, hoe heet zo'n ding?)
En op de adapter zelf heb ik 10x gecontroleerd om dit correct is (zo's opmerking "ik heb alles geprobeerd, maar ik kwam er achter dat de stekker er niet in zit")
Nu ook de camera van mijn vriendin geprobeerd en haar laptop. Nog steeds geen succes, ik ga de shop maar mailen
True, maar heb het gecheckt. Tnx.keepitfrosty schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:59:
[...]
Ah ok ja ik had namelijk zon Micro SD naar normaal SD verloopje en daar zat een write protection schuifje op. Elke keer dat ik dat ding in mijn macbook drukte ging dat schuifje ook mee en zat de write protection erop
Ik ga de winkel mailen. Kaartje is een jaar oud
Nu back on topic
Gebruiken jullie allemaal superview? Of zijn de meningen verdeeld? Ik wil hem oa voor op vakantie gebruiken en vraag mij af wat de beste setting is.. Superview, wide of medium. Ik heb de vergelijkingsvideos gekeken maar vraag mij af wat jullie veelal gebruiken? Ook voor hikes bv.
Ik gebruik superview alleen als hetgeen dat gefilmd wordt dichtbij is, anders valt er niet zo veel te zien op het uiteindelijke beeld. Daarom film ik ook meestal op medium / narrow.
Het zal nogal uitmaken in wat voor gebied je gaat hiken denk ik.
Verwijderd
Zelf maar op onderzoek gegaan, blijkbaar zijn er weinig mensen hier die ervaring hebben met videolampen voor de GoPro. even mijn bevindingen op een rijtje:Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:50:
Heeft er iemand ervaring met (waterproof) videolampen voor een Gopro?
SP POV VIDEO LIGHT
+ standaard Accu's
+ lange brand-tijd (2 uur bij 300 LUMEN)
+ 2 standaard GoPro accu's meegeleverd (lamp kan ook op 1 accu werken, 2 verhoogd de brandtijd)
+ goedkoopste in zijn soort ( ~80 EUR)
- 300 Lumen max
- 3 verschillende lichtsterktes
- zwaar (210 Gram)
- alleen maar direct onder je camera te mounten doordat er gebruik wordt gemaakt van quick release
systeem van Gopro.
- plastic behuizing
KNOG QUDOS
+ 400 Lumen max
+ 6 standen
+ compact
+ laag gewicht (150 gram)
+ led indicators voor standen en batterijindicatie
+ flexibel te mounten op elke gewenste manier
+ volledig aluminium behuizing
- Duurder (~100 EUR)
- korte brandduur (47 min op volle sterkte)
- eigen model accu (geen standaard accu)
het is dus de KNOG Qudos geworden, gister eerste duikje mee gemaakt in zeeland. zal tzt wel een videootje posten met het resultaat
Superview is denk ik leuk als je een selfiestick gebruikt tijdens het sporten (of andere montage waarbij de camera op jezelf gericht staat), bijv. snowboarden of zo. Dan zie je wat meer van de omgeving.Lucacker schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:39:
Ik gebruik superview alleen als hetgeen dat gefilmd wordt dichtbij is, anders valt er niet zo veel te zien op het uiteindelijke beeld. Daarom film ik ook meestal op medium / narrow.
Als je een selfie maakt met SV aan en de camera gewoon in je hand lijkt het net alsof de camera op 2m afstand staat.
Voor vakantiefilmpjes is dat veel te ver "uitgezoomd", dan zie je het landschap nauwelijks meer, ik film ook meer op medium en narrow tegenwoordig.
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 28-05-2015 08:55 ]
Ik hoop dat die drone zeer compact kan worden vervoerd. Ik zou een drone vooral bij mij reizen willen gebruiken maar die dji phantom is een reusachtig apparaat...ben ik meteen alle ruimte in mijn backpack kwijt...