Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb gisteren eindelijk met mijn GoPro mogen spelen. Veel te kort, en stiekem is er toch best veel uitzoekwerk om mooi te filmen.

Ik heb een chest mount en heb de GoPro ondersteboven gemonteerd. Ik dacht dat ik dan de upside down optie aan moest zetten. Nu zie ik dat bij het importeren van de video de boel gespiegeld is. Kan dat gefixed worden met de GoPro software?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:32
Ja, bij stap 1 (het importeren).
In het hoofdscherm is een optie Rotate / Flip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

new_guy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:35:
Ja, bij stap 1 (het importeren).
In het hoofdscherm is een optie Rotate / Flip
Maar die roteert alleen. Dus flipt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
zoiets?

4. Click the "Step 2 EDIT" tab at the top of the screen
5. Click the drop down arrow next to "FRAMING" on the right of the screen
6. Click the button next to "FLIP HORIZONTAL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
OMX2000 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:33:
Ik heb gisteren eindelijk met mijn GoPro mogen spelen. Veel te kort, en stiekem is er toch best veel uitzoekwerk om mooi te filmen.

Ik heb een chest mount en heb de GoPro ondersteboven gemonteerd. Ik dacht dat ik dan de upside down optie aan moest zetten. Nu zie ik dat bij het importeren van de video de boel gespiegeld is. Kan dat gefixed worden met de GoPro software?
Ik heb ook een chest mount en hang 'm ook altijd op z'n kop (en ook in de settings), maar bij mij filmt 'ie dan gewoon goed :S

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Iemand ervaring hier met het gebruiken van de GoPro tijdens een obstacle run en dan specifiek de headmount of chestmount? Welke heeft je voorkeur en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

Als je moet klimmen zou ik de hoofdband gebruiken, anders kun je niet op je buik steunen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dannisi schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:48:
[...]

Ik heb ook een chest mount en hang 'm ook altijd op z'n kop (en ook in de settings), maar bij mij filmt 'ie dan gewoon goed :S
Misschien ligt het aan de firmware versie, ik had nog niet ge-upgrade naar de 2.0 versie. En het is blijkbaar een, bij GoPro, bekend probleem. Zie : http://gopro.com/support/...deo-clips-appear-mirrored

Daarin staat ook de fix zoals Deshmir het hierboven beschreef. Morgen weer een keertje proberen. Nu ff uitzoeken of iMovie goed om kan gaan met de 1080p 48/60 clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een gimbal als stabilisator voor handheld filmen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand een tip voor een accupack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gaan biken met jongetje van school , hebben jullie nog leuke edit tips ?
YouTube: GoPro : Mountain Bike With Tommy (Hero 3+ Black)

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Vet Nice, zit ik in een hostel in Peru (Ollantaytambo), kom ik een professionele mountainbiker tegen van gopro, van duyn heet hij. Hij is o.a. te zien in het filmpje van gopro in valpariso chili.

Hij had helaas zijn gopro hero4 nog in the states liggen. Hij is een van de testers. Kon hem helaas nog niet aan de tand voelen over de specs van de hero4, hij moest snel nog even een rondje mountainbiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:29:
Vandaag gaan biken met jongetje van school , hebben jullie nog leuke edit tips ?

Guus
Ja, monteer je Gopro op je fiets ipv op de hoofd/borstkas, ik word zeeziek van de bewegingen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Maar trilt een fiets niet veel meer dan je hoofd?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het hoofd de meeste demping van de schokken. De rest van het lichaam vangt namelijk de schokken op. Op het stuur zal je inderdaad veel trillingen krijgen en zeeziek worden. Er staan op Youtube een aantal voorbeelden daarvan.

Je kan eventueel wel de chestmount kijken.
Ik zou even onderzoek doen op youtube naar de verschillen in de video's, trillingen e.d.

Ik ga over een tijdje zelf ook biken en denk er toch aan om op mijn hoofd/borst te plaatsen. Enige nadeel is dat op je hoofd je steeds bewegingen krijgt van naar links en rechts kijken.
Op je borst blijft hij altijd naar voren gericht al moet je de camera iets naar beneden richten anders zie je de weg steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:29:

Guus
Waarom komen je kleuren zo 'geel' over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hmmm inderdaad, de meeste mountainbike filmpjes op Youtube hebben het ding wel degelijk op hun helm enzo geplakt. Verschil is dan dat ze hun hoofd veel beter stil houden. Vooral het vele van links naar rechts kijken is enorm irritant om naar te kijken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wou er gewoon een zomers filtertje overheen gooien want was die dag niet zo zonnig , heb vooral mijn best gedaan trouwens op het stukje vanaf 2:10 echt een aanrader als je nog even wilt lachen

Guus

En idd heb ik de hoofdmount gekozen omdat die stabieler aanzag heb namelijk van te voren ook de chestmount en de klem voor om je stuur geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Remcooo87 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:11:
Afgelopen maandag(avond) ook (na wat wikken en wegen) de GoPro Hero 3+ Silver via eGlobalCentral besteld! Binnen 48(!) uur binnen! Super snel!

Gaat voornamelijk gebruikt worden voor snorkelen (op vakantie), motorrijden en kitesurfen!
Extra accesoires:

1 x Lexar 32GB Class 10 High-Performance Mobile Solution Micro SD Memory Card
1 x GoPro AHEDM-001 Side Mount
1 x GoPro HD HERO 3+ Silver Edition
1 x Generic Floaty Handle Grip for GoPro Cameras
1 x Generic SM-201 Monopod for Gopro - with Gopro Mount

Dus voorlopig voorzien! Klopt het dat er geen (micro)HDMI kabel bijzit? En alleen USB Kabel?

Verder: Toen ik de verpakking opende, hoorde ik al wat rammelen. Bleek dus bij de mount (die al om de case zat) een stukje afgebroken:

[afbeelding]

Ik zag dat er meerdere mounts bij zaten! Zijn dit de 'reserves', of is het toch slimmer naar eGlobalCentral te mailen dat er een 'beschadiging' is?

Alvast bedankt!
Is dat de klip waarmee de gopro vast zit aan zijn verpakking? ik dacht ergens gelezen te hebben (misschien wel op de klip zelf) dat deze niet van het zelfde materiaal is als de klipjes die je er bij krijgt. Dat dit meer een show klip is en niet aan te raden is om te gebruiken.

Ik heb die klip namelijk nooit gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:34
Naar mijn ervaring geeft monteren op de fiets zelf het beste beeld. Chestmount hangt snel te laag of te hoog en geeft minder stabiele beelden als verwacht.
Monteren aan stuur of zadelpen heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 21:33
RedRayMann schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:34:
[...]

Ik zelf heb diverse keren bij wvm design gehuurd, top service, in de buurt van Rotterdam. linkje
Bedankt, heb hen een mailtje gestuurd en heb zelfs binnen een half uur reactie met de mogelijkheden gekregen. Ze hebben weliswaar een minimale huurtijd van 3 dagen, maar dat geeft me dan wel tijd om even wat te testen met zo'n camera.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:37:
Iemand ervaring met een gimbal als stabilisator voor handheld filmen?
Tja ik heb een steadicam die alleen bedoeld is voor zwaardere camera's. Ik gebruik het in combinatie met mijn DSLR om te filmen. Het gewicht van een gopro is daarbij een peulenschil, dus dat zal niet echt werken... Er bestaan wel een aantal DIY steadicams speciaal voor GoPro camera's op Youtube zover ik weet..
Misschien zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=Sz-0VaDX7zo
Het blijft alleen wel lastig, een stabilisator voor een lichte camera...
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:12:
Ja ik wou er gewoon een zomers filtertje overheen gooien want was die dag niet zo zonnig
Heb je dit bewerkt met meegeleverd software van GoPro? Filters werken niet altijd. Als je een beetje ervaren bent met videobewerken raad ik je misschien eens aan om de ProTune modus uit te proberen die de GoPro Hero 3+ biedt. Van wat ik heb gehoord lijkt het beeld dan vager te zijn en minder contrast te hebben, maar geeft je meer mogelijkheden om na te bewerken en ook filters toe te passen. ;) Maar goed, ik weet zelf ook nog niet hoe een gopro precies filmt, daar hoop ik snel ervaring mee te krijgen. :P
Maar van wat ik zo zie heeft de filter hier namelijk niet alleen een gele kleur toegevoegd, maar ook de wolken uitgewit en het zwart in zwarte kleding "gecrusht". Ik raad je ook aan om even een ander programma te gebruiken en de video in lossless avi te renderen. Gebruik vervolgens handbrake om het filmpje te comprimeren voor upload. Het programma dat je nu hebt gebruikt heeft iig op de huidige instellingen te onzorgvuldig gecomprimeerd. :/

[ Voor 7% gewijzigd door dvtxc op 17-07-2014 00:52 . Reden: addendum ]

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:23
Hier mijn eerste edit:)

YouTube: Gopro@DownUnder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk filmpje al mag er van mij snellere muziek onder. Maakt de video wat krachtiger.

Ik zie dat je trouwens last hebt van druppels op je lens. Beetje op spugen werkt bij mij prima. Ook al ga je daarna onderwater e.d. je druppels glijden er dan toch vanaf.

Jammer van de wolken, want ik merk dat als de zon goed fel is de kleuren en contract vele malen beter tot zijn recht komen. Maar daar heb jij verder niks aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Was vrij inspiratie loos kwa muziek:P

Ga ik proberen volgende keer:)

Ja dat klopt. Had nog beetje zitten kloten met contrast verhogen, maar pas toen ik overal in geknipt had. Dus dit maar bij een paar stukjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLPN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:05:
Vet Nice, zit ik in een hostel in Peru (Ollantaytambo), kom ik een professionele mountainbiker tegen van gopro, van duyn heet hij. Hij is o.a. te zien in het filmpje van gopro in valpariso chili.

Hij had helaas zijn gopro hero4 nog in the states liggen. Hij is een van de testers. Kon hem helaas nog niet aan de tand voelen over de specs van de hero4, hij moest snel nog even een rondje mountainbiken
Van Dine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind 'm best vermakelijk! Heb 'm zelfs helemaal uitgekeken, terwijl ik vaak al na 1,5 á 2 minuten er genoeg van heb :P En tóch zou ik aanraden om 'm nog ietsje korter en/of sneller te maken ;)

Het begin is leuk als je een paar shots even laat zien dat het bord met schoen en al gedragen wordt, maar nu duurt het dik 30 seconden voordat er echt wat gaat gebeuren. Maak daar 5-10 seconden van en je zit er al veel meer in. En verder zitten er leuke tricks tussen, maar zijn er ook veel hetzelfde. Haal er een paar tussenuit, dan bespaar je weer 20-30 seconden en het voelt minder herhalend.

Plus misschien nog iets scherper cutten, nu laat je iedere keer de aanloop zien en dan de sprong/slide, maar het zou een stuk dynamischer worden als je bijvoorbeeld een paar tricks/jumps snel achter elkaar zou laten zien.

En als laatste nog een vraag: hoe heb je de slowmotions gedaan? Want het ziet er heel hakkelig uit. Ik gok dat je geen 60p/120p hebt vertraagd naar 24p/25p, maar dat je iets van 10x slowmotion hebt gebruikt ofzo? Het zag er aardig traag uit, wat goed is, maar doordat het niet 'soepel' loopt, is het echte slowmotion-effect weer een beetje vergaan helaas :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Haha zal mijn best doen om hem nog korter te maken.

Hadden maar 1 middag gefilmd dus had niet meer tricks :(

Meeste slomos zijn geschoten op 720P 240FPS en dan met de Stretch tool (Adobe premiere 6) langzamer gemaakt. Die op 1:00 en 2:30 zijn op 1080P 120FPS geschoten. Moest de beelden van 720P eerste schalen naar 150% voordat ik volledig beeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vrijdag een bruiloft gehad en v/h weekend een compilatie in elkaar geflanst. Het blijft een geweldig apparaat zo'n GoPro :) Helaas nog steeds geen budget om een echte quadcopter te kopen zodat de GoPro echt goed gebruikt kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ja die ja, het enige wat hij prijs gaf was dat ze wat geprobeerd hebben om bij weinig licht betere beelden te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb tegenwoordig een nieuwe accessoire voor de gopro:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Mutybay schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:42:
Haha zal mijn best doen om hem nog korter te maken.

Hadden maar 1 middag gefilmd dus had niet meer tricks :(

Meeste slomos zijn geschoten op 720P 240FPS en dan met de Stretch tool (Adobe premiere 6) langzamer gemaakt. Die op 1:00 en 2:30 zijn op 1080P 120FPS geschoten. Moest de beelden van 720P eerste schalen naar 150% voordat ik volledig beeld had.
Heb je een GoPro Hero 4 dan? Want de 3(+) gaat maar tot 120 frames op 720p en 60 frames op 1080p ;) Maar klopt dus wat ik dacht, dat je het nog verder hebt gepusht. Dat is (helaas) ook te zien, misschien dat je met Twixtor een beter effect kunt behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
GoPro's zijn echt wel een hot festivalitem dit jaar. Ik zag afgelopen vrijdag op TML op een gegeven moment zeker 50 gopro's boven de mensenmassa voor de stage waar ik aan het werk was :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FRNWkaLRNIc]
En dat gebeurt er dus als je 'n DJ onverwacht een GoPro in z'n handen propt :D

[ Voor 27% gewijzigd door dodge_911 op 22-07-2014 23:54 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Wakeboarden van vanmorgen. Hopelijk goed geluisterd naar de tips over mijn vorige filmpje met de motor om het een stuk minder langdradig te maken:

[ Voor 4% gewijzigd door Hayfork op 23-07-2014 00:52 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanardenne schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:01:

[video]
Wauw, dat ziet er goed uit. Op de bibber hier en daar na is het net een volwaardige videoproductie, dat kan je daar inmiddels prima voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ja, die bibber is nog een ding. Jello noemen ze het. Baal ik ook van. Sinds wat firmware updates lijkt het iets verbeterd te zijn maar heb er nog steeds last van, vooral met felle zon. Hier is nog veel erger:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

[video]
Gaaf filmpje! En wat zijn de spec van je "accessoire"? Dus de hele Phantom setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
vanardenne schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:07:
Ja, die bibber is nog een ding. Jello noemen ze het. Baal ik ook van. Sinds wat firmware updates lijkt het iets verbeterd te zijn maar heb er nog steeds last van, vooral met felle zon.
Ik heb zo'n 2 a 3 jaar terug heel wat gebouwd qua quadcopters, en de beste manier om die trillingen (jello op video camera) weg te krijgen is door de propellors te balanceren. Je kunt hier tooltjes voor kopen, en door een beetje van 1 heft van de propellor weg te schuren/schaven kun je ze in evenwicht brengen. (Youtube: prop balancing). Als het goed is haalt dat de meeste trillingen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die bibber is nog een ding. Jello noemen ze het. Baal ik ook van. Sinds wat firmware updates lijkt het iets verbeterd te zijn maar heb er nog steeds last van, vooral met felle zon. Hier is nog veel erger:

[video]
Ik doelde meer op het soort zwabber/bibber dat je bijvoorbeeld rond 0:41 ziet, wat volgens mij vooral door de quad zelf komt. Dat soort dingen breken de illusie een beetje, maar verder lijkt het bijna op een supergrote jib.

Dat trillen wat jij bedoelt lijkt me óf een gevolg van resonantie door de props óf indirecte trillingen van de mount. Is dat niet behoorlijk te fixen in post? Ik snap dat je dat idealiter niet doet, maar met zulke vloeiende bewegingen werkt het meestal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Hayfork schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:51:
Wakeboarden van vanmorgen. Hopelijk goed geluisterd naar de tips over mijn vorige filmpje met de motor om het een stuk minder langdradig te maken:

[video]
Langdradig is die zeker niet. Helaas is dit wel het probleem van de Gopro: interessant is het (voor anderen IMHO) ook niet. je ziet alleen jou, of een plank. er gebeurt verder niets, ik zie nauwelijks iets van de omgeving...

Leuker is misschien eens het water in, en dan anderen (jou laten) filmen als (je) ze voorbij komen. Dan heb je wat meer actie.

en http://youtu.be/NA1hQjcwS3c?t=14s
don't.... just don't..... :F :F :F
maar dat is mijn mening.

zal binnenkort wel ff filmpje plaatsen waarbij ik zelf wakeboard en de gopro gebruik. Zowel op de helm als in het water. zitten ook gewone videobeelden tussen, juist omdat ik denk dat enkel POV beelden gewoon niet werkt tenzij je iets unieks doet/kunt

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 23-07-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy

[video]
Een zeilboot? Leuk, die heb ik ook bij de mijne ;)

Nee echt, fucking vet, ik kan het niet anders zeggen. Drone+Gopro+boot is wel de ultieme combi om mooie filmpjes te schieten, ik wil ook zo'n ding, wat is het voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hayfork schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:51:

[video]
Ik denk dat de lengte goed is; ik zou misschien alleen gaat letten op een bepaalde opbouw. Sfeerbeelden hoeven niet per se coherent op een rijtje te staan, maar ik vond het opvallend dat het meisje (?) dat zittend startte bijvoorbeeld helemaal achteraan kwam. Zo'n shot zou ik juist ergens in het begin zetten.

Ook als je de chronologische volgorde loslaat kan je opbouwen :) Door de beelden anders te snijden kan je talloze verschillende 'verhalen' vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik snap inderdaad dat het filmpje vooral op mij betrekking heeft en dat vind ik zelf ook jammer. Zo knap ben ik nou ook weer niet.
Wat betreft sfeeropbouw, ik heb juist een van de laatste shots als eerste gebruikt en echt gigantisch gepuzzeld in de beelden. Dit was beeldmateriaal van een uur wakeboarden.

De twee dames heb ik op het eind gezet, juist zodat ze bij elkaar zouden komen, niet de snelheid uit het filmpje zouden halen en zichzelf allebei goed zouden herkennen. Meer beeldmateriaal van hen had ik gewoon niet, behalve in wideshot op 200 meter. Niet bruikbaar dus helaas.
Ik heb zelf ook geen camera met zoom om hen vanaf de kant de filmen en helaas is het niet toegestaan om in het water te liggen om te filmen of te zwemmen. Ik ga proberen iets te verzinnen. Een drone ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Tijdje geleden had ik mijn filmpje al gepost, was daar best tevreden over de opbouw wellicht dat het wat ideeën geeft. YouTube: Hortas Hurdles Special Trailer

Ook een uur kunnen filmen, echter was erg regenachtig waardoor de kleuren niet helemaal lekker naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hayfork schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:22:
Ik heb zelf ook geen camera met zoom om hen vanaf de kant de filmen en helaas is het niet toegestaan om in het water te liggen om te filmen of te zwemmen.
Gewoon in de eerste bocht gaan liggen... heb nog nooit commentaar gehad bij de wakeboardbaan. als ik maar niet in de weg ging liggen. maar regels zijn verschillend.

Misschien een gopole of iets dergelijks zodat je "meer" ziet van jezelf? dan zie je ook beter wat je aan het doen bent.

en het was niet lullig bedoeld hoor! maar 2 minuten enkel beelden van een dude, en zo nu en dan een board zonder veel overzicht boeit mij persoonlijk weinig. voor jezelf kan het natuurlijk wel erg leuk zijn. ligt een beetje aan het doel wat je hebt met je video's. Maak zelf altijd een short voor "de groep", en een wat langere voor mezelf + vriendin om op een regenachtige zaterdag te bekijken. zo doe ik dat ook met vakantiefilms ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Hahn schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:17:
[...]

Heb je een GoPro Hero 4 dan? Want de 3(+) gaat maar tot 120 frames op 720p en 60 frames op 1080p ;) Maar klopt dus wat ik dacht, dat je het nog verder hebt gepusht. Dat is (helaas) ook te zien, misschien dat je met Twixtor een beter effect kunt behalen?
Haha dat bedoel ik idd. Zal volgende keer eens kijken of ik het met twixtor beter krijg (of ik speel hem gewoon wat sneller af).

Wel leuk om te zien dat er hier een hoop mensen wakeboarden :D

Ik had zelf ook wat POV beelden geschoten, maar er idd niet in verwerkt omdat het voor de kijker niet echt boeiend is:P

Bij ''ons'' mag je ook gewoon in het water liggen zolang je niet in de weg ligt.

(oude filmpje voor wie hem nog niet gezien had :+ )

YouTube: Gopro@DownUnder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14

[video]
gast wat een bazenfilmpje, zie ik nu dat je het allemaal zonder fpv geschoten hebt?
en respect dat je hem zo vanuit de boot durft te vliegen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:10:
[...]

Gaaf filmpje! En wat zijn de spec van je "accessoire"? Dus de hele Phantom setup
Dank! Phantom 2 + Zenmuse H3-3D
Igor92 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:41:
[...]

Ik heb zo'n 2 a 3 jaar terug heel wat gebouwd qua quadcopters, en de beste manier om die trillingen (jello op video camera) weg te krijgen is door de propellors te balanceren. Je kunt hier tooltjes voor kopen, en door een beetje van 1 heft van de propellor weg te schuren/schaven kun je ze in evenwicht brengen. (Youtube: prop balancing). Als het goed is haalt dat de meeste trillingen weg.
Prop balancing hoor ik idd vaker langskomen. Daar moet ik me nog wat meer in verdiepen. Thanks!
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:50:
[...]

Ik doelde meer op het soort zwabber/bibber dat je bijvoorbeeld rond 0:41 ziet, wat volgens mij vooral door de quad zelf komt. Dat soort dingen breken de illusie een beetje, maar verder lijkt het bijna op een supergrote jib.

Dat trillen wat jij bedoelt lijkt me óf een gevolg van resonantie door de props óf indirecte trillingen van de mount. Is dat niet behoorlijk te fixen in post? Ik snap dat je dat idealiter niet doet, maar met zulke vloeiende bewegingen werkt het meestal erg goed.
Liever niet inderdaad. Met name frustrerend dat sommige totaal geen last hebben met dezelfde setup en sommige wel.
EvaluationCopy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:01:
[...]

Een zeilboot? Leuk, die heb ik ook bij de mijne ;)

Nee echt, fucking vet, ik kan het niet anders zeggen. Drone+Gopro+boot is wel de ultieme combi om mooie filmpjes te schieten, ik wil ook zo'n ding, wat is het voor iets?
Thanks!
Zie hierboven voor setup.
laurens0619 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:32:
[...]

gast wat een bazenfilmpje, zie ik nu dat je het allemaal zonder fpv geschoten hebt?
en respect dat je hem zo vanuit de boot durft te vliegen
Thanks! Klopt, zonder FPV. Wilde eerst proberen hoe dat zou bevallen voordat ik nog meer geld uitgaf :-)

Vanaf de boot was nog behoorlijk spannend. met 4/5 bft gingen we toch sneller dan ik had verwacht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Geen drijver of iets aan je drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

[video]
Jello kan je voorkomen door zoals eerder aangedragen je props te balanceren. Er zijn genoeg howto's op Youtube van te vinden. Je hebt er een Prop Balancer tool voor nodig. Daarnaast kan je een ND filter voor de GoPro lens plaatsen. Zoals de TBS JelloGuard

Jello ontstaat namelijk doordat de CMOS sensor van de GoPro lijn voor lijn het beeld 'schiet' en door vel licht daar problemen mee heeft. Als je het beeld iets donkerder maakt door een Neutral density filter te gebruiken forceer je de GoPro sensor om een fractie langer open te blijven waardoor er meer licht wordt opgevangen en het Jello effect wordt opgeheven.

[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 23-07-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaai!

Zojuist een GoPro Hero3+ Black Edition Adventure gekocht. Maar daar zit natuurlijk geen SD-kaartje bij om alles op te nemen. Het zal al wel vaak gevraagd zijn maar ik wil liever niet 173 pagina's doorlopen :P

Dus vandaar mijn vraag: Wat is een goede SD-kaart voor een GoPro Hero3+ Black? En waar kan ik zoiets het beste kopen? Ik heb al wel gelezen dat ik mounts en accessoires het beste bij DealExtreme kan kopen?

Bedankt alvast voor jullie reacties! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:48:
Haaai!

Zojuist een GoPro Hero3+ Black Edition Adventure gekocht. Maar daar zit natuurlijk geen SD-kaartje bij om alles op te nemen. Het zal al wel vaak gevraagd zijn maar ik wil liever niet 173 pagina's doorlopen :P

Dus vandaar mijn vraag: Wat is een goede SD-kaart voor een GoPro Hero3+ Black? En waar kan ik zoiets het beste kopen? Ik heb al wel gelezen dat ik mounts en accessoires het beste bij DealExtreme kan kopen?

Bedankt alvast voor jullie reacties! <3
pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Als je een beetje in de buurt van de grens woont, raad ik je aan eens in Duitsland te kijken. Heb enkele weken geleden een 64Gb class 10 Xdhc kaartje van [insert dat ene bekende goede merk] gekocht voor 24,95. Dat was ongeveer 10 a 20 euro minder dan waarvoor ik.ze bij mij in de buurt kon krijgen.

Schijnt ook te maken te hebben met de thuiskopieheffingen die in Nederland gelden

[ Voor 12% gewijzigd door Hayfork op 24-07-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
welke winkel ben je geweest? Woon in Nijmegen dus ben zo over de grens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Was in Essen. Kleine elektro winkel op de eerste verdieping van een pand aan een plein met aardig wat horeca. Zat geloof ik een bank onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:40

PGR

Fast and safe...

Hi,

Overweeg een GoPro te kopen om wat te filmen rond mijn hobby (vliegen). Welke kan ik dan het beste kopen?

Reqs/vragen:
1. 1080p kunnen opnemen (kunnen volgens mij alle 3s sowieso?)
2. Volgens mij heb ik sowieso ook een suction mount nodig om hem te bevestigen aan het zijraam (binnen). Deze zit er standaard niet bij toch? Wat is een goede en toch goedkope suction mount?
3. Is een AB handig? Kun je de GoPro ook via een app op de iPad bedienen? Zo ja, dan zou ik niet perse een AB nodig hebben.
4. Hoe grote memorycard heb je nodig voor min. 1,5 uur 1080p video?
5. Hoe lang gaat een accu ongeveer mee?

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
Vind je dit niet wat gemakzuchtig? Ik heb een tijdje terug ook een GoPro gekocht en ik wist ook al die dingen niet. Beetje googlen en je hebt zo antwoord op al je vragen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

Wat een suggestieve vraag?

Ik vraag niet naar feiten maar naar ervaringen van gebruikers. Daar is het hiervoor toch?

Ik heb natuurlijk ook al gegoogled naar andere 'welke gopro moet ik kopen'-achtige topics in Nederlands en Engels, maar vind geen recente en die goed aansluiten bij mijn vraag.

Laat ik mijn belangrijkste vragen dan even herformuleren:
1. Bij de black edition zitten 'adhesive' mounts. Kun je die in jullie ervaring meerdere keren gebruiken of is het maar voor 1 keer plakken? Als dit laatste het geval is, dan zal een suction mount handig voor me zijn. Wat is een goede en toch goedkope suction mount?
2. In jullie ervaring: hoe grote memorycard heb je nodig voor 1,5 uur 1080p video?
3. In julie ervaring: hoe lang gaat een accu ongeveer mee bij 1080p video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die plakvoetjes laat je doorgaans gewoon vastgeplakt zitten voor de volgende keer. De camera kan je gewoon losklikken van het voetje.

Ik gebruik zelf de officiële GoPro Suction mount. Als je even in dit topic zoekt vind je wel mensen die ervaring met andere Suction mounts hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
32GB is genoeg voor 1,5 uur opnemen, mijn accu's gaan zo'n 30min mee op 1080p50wide. Ik raad je dus aan om sowieso extra batterijen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR

PGR

Fast and safe...

Ah, dat wordt een suction mount dus.

32GB lijkt me dan genoeg, maar 30 mins is wel weinig...? Extra accus zijn dan wel handig.

Ik neem aan dat time-lapse opnemen minder batterijen vreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Vriend vroeg me net of je iets speciaal moet instellen voor filmen in nacht met Black 3+
Heb zelf Black 3 en die is nu uitgeleend. En had nooit in de nacht gefilmd en wilde wel weten hoe dat zit.
Ik kan niet zo snel antwoorden vinden dus ik neem aan dat geheel automatisch gaat met 3+ ?

Hoe en wat is je set ups voor nachtelijke opnames? (video/fotos)
En waar kwam je t tegenaan en was er ook een oplossing voor issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal hier toch wel flink van. Aantal weken geleden op Summerfestival geweigerd met een GoPole Reach. Oke, dat kan ik begrijpen. Ik kan er iemand mee slaan. Gister naar Dancetour in Goes geweest, expres de GoPole thuisgelaten. Kom ik aan de ingang: "Sorry, u mag dit voorwerp niet meenemen."

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Zandhaas schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:32:
Vriend vroeg me net of je iets speciaal moet instellen voor filmen in nacht met Black 3+
Heb zelf Black 3 en die is nu uitgeleend. En had nooit in de nacht gefilmd en wilde wel weten hoe dat zit.
Ik kan niet zo snel antwoorden vinden dus ik neem aan dat geheel automatisch gaat met 3+ ?

Hoe en wat is je set ups voor nachtelijke opnames? (video/fotos)
En waar kwam je t tegenaan en was er ook een oplossing voor issue?
Een zo laag mogelijk fps is wel handig om zoveel mogelijk licht binnen te krijgen in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt.
Ik heb een GoPro 3+ SE aangeschaft. + 64 GB sd kaartje
Headstrap + Gooseneck

ik heb totaal geen ervaring met video's maken of editen.
Ik wil hier denk spelenderwijs achter komen en de truckjes leren.

Afgelopen zaterdag naar TikTak Festival geweest in Amsterdam.

Net 2 uur gespendeerd aan het knippen plakken in GoPro Studio.
En dit is het eind resultaat :)

http://youtu.be/rPAf4lbL2uU

Zoals ik al zij, ik ben een complete newb met filmen, dus alle tips zijn welkom :D

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
R.plas schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:55:
Headstrap + Gooseneck

Zoals ik al zij, ik ben een complete newb met filmen, dus alle tips zijn welkom :D
Leuke eerste edit! Tip, probeer zo stabiel mogelijk te filmen zodat het beeld niet zo schokt. Ik knip altijd het schokken na het aanzetten en richten van de GoPro eruit. Zodat het eerste wat je ziet datgeen is wat je in beeld wilt brengen ipv dat je eerst alle kanten op gaat met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
R.plas schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:55:
Headstrap + Gooseneck

Leuk filmpje, ik moet zeggen dat ik vooral de intro gaaf vond en het midden/einde. Ik zou dus het stuk tussen de intro en het midden weglaten/veranderen want dat is nog een beetje saai om naar te kijken en haakte ik bijna af, na doorklikken werd het een stuk gaver :)

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

laurens0619 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:13:
[...]

Leuk filmpje, ik moet zeggen dat ik vooral de intro gaaf vond en het midden/einde. Ik zou dus het stuk tussen de intro en het midden weglaten/veranderen want dat is nog een beetje saai om naar te kijken en haakte ik bijna af, na doorklikken werd het een stuk gaver :)
Ja ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk niet zoveel boeiende stukjes had :)
En het intro is het officiele intro van het festival zelf :)

Elke Feedback is welkom :)

Zaterdag herkansing @ Dance Valley :)

Dan is ook m'n MonoPod binnen (Selfie stok:) )

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
R.plas schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:58:
[...]
Ja ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk niet zoveel boeiende stukjes had :)
En het intro is het officiele intro van het festival zelf :)
Vanaf 0:46 vind ik hem cool hoor. Probeer ook bij je montage rekening houden met de beat, dat maat het filmpje nog actiever

Ik ben al jaren bezig (zoals een echte Tweaker) om een gopro te kopen. Vorig jaar een gopro black gehuurd op kitevakantie maar dat was echt drama, ding liep hele tijd vast.

Heeft wel als resultaat gehad dat ik de aankoop even heb uitgesteld. Om toch te kijken of ik het iets vind heb ik een NoPro gekocht (SJ4000). Ik moet zeggen leuke camera maar mis toch wel de WiFi features en de 60fps.

Ik heb mijn vriendin vorige week tijdens de 4daagse eropuit gestuurd met de camera en daar heb ik mijn eerste filmpje mee gemaakt. Het is natuurlijk voor vrienden en familie dus ook relatief lang maar wilde hem toch even delen. Denk dat er meer tweakers in dit topic rondzwerven die de afweging met de sj4000 maken ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qFA7mg76w84]
YouTube: Vierdaagse 2014 - dag 4

Any feedback is welkom :)

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 29-07-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mijn laatste edit is ook een prive filmpje. Een compilatie van de bruiloft van mijn schoonzus.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bgQzbenRT7g]

Ik had wat moeite met de overgang van muziek. iMovie biedt daar geen hulp bij dus het is een simple fade out en fade in geworden. Opzich prima maar kan netter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Leuk filmpje, je ziet meteen het kwaliteitsverschil ;)
Shots van bovenaf zijn ook leuk gedaan en goeie passende muziek erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 09:55
He ik heb vraagje.. Ik ben momenteel een filmpje in elkaar aan het zetten m.b.v. Gopro Studio.
Nu heb ik erg veel foto's en video's gemaakt. Maar zodra ik 1 foto in Gopro studio sleep pakt die 200 foto's tegelijk. Hoe kan ik dit uitschakelen? Ik snap er helemaal niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
De GoPro 3+ BE de afgelopen 3 maanden al veelvoudig gebruikt. :)
Mountainbiken, vakantie en festivals, waarvan deze net vanavond afgemaakt heb.

YouTube: C.R.A.F.T. Aftermovie - Tijdmachine

Ben zo blij met de 50 fps! Eindelijk slomo's op full HD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Snakeye2209 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:40:
De GoPro 3+ BE de afgelopen 3 maanden al veelvoudig gebruikt. :)
Mountainbiken, vakantie en festivals, waarvan deze net vanavond afgemaakt heb.

YouTube: C.R.A.F.T. Aftermovie - Tijdmachine

Ben zo blij met de 50 fps! Eindelijk slomo's op full HD :D
Lekker filmpje! Wat een baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
laurens0619 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:20:
[...]

Vanaf 0:46 vind ik hem cool hoor. Probeer ook bij je montage rekening houden met de beat, dat maat het filmpje nog actiever

Ik ben al jaren bezig (zoals een echte Tweaker) om een gopro te kopen. Vorig jaar een gopro black gehuurd op kitevakantie maar dat was echt drama, ding liep hele tijd vast.

Heeft wel als resultaat gehad dat ik de aankoop even heb uitgesteld. Om toch te kijken of ik het iets vind heb ik een NoPro gekocht (SJ4000). Ik moet zeggen leuke camera maar mis toch wel de WiFi features en de 60fps.

Ik heb mijn vriendin vorige week tijdens de 4daagse eropuit gestuurd met de camera en daar heb ik mijn eerste filmpje mee gemaakt. Het is natuurlijk voor vrienden en familie dus ook relatief lang maar wilde hem toch even delen. Denk dat er meer tweakers in dit topic rondzwerven die de afweging met de sj4000 maken ;)

[video]
YouTube: Vierdaagse 2014 - dag 4

Any feedback is welkom :)
Als ik jou filmpje vergelijk met de online voorbeelden, heb ik het idee dat jou versie wel erg slecht is.... Daar is de SJ4000 een stuk scherper, en heeft minder "blooming". Heb je de firmware-update al gedaan? vind hem namelijk wel erg belabberd kwa kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Tristan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:32:
Mijn laatste edit is ook een prive filmpje. Een compilatie van de bruiloft van mijn schoonzus.

[video]

Ik had wat moeite met de overgang van muziek. iMovie biedt daar geen hulp bij dus het is een simple fade out en fade in geworden. Opzich prima maar kan netter denk ik.
Tip van mijn kant, probeer is de stabilisatie in iMovie. Zal verbluffend werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Waah schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:44:
[...]

Als ik jou filmpje vergelijk met de online voorbeelden, heb ik het idee dat jou versie wel erg slecht is.... Daar is de SJ4000 een stuk scherper, en heeft minder "blooming". Heb je de firmware-update al gedaan? vind hem namelijk wel erg belabberd kwa kwaliteit...
nop niet firmware update gedaan, maar draai wel versie die online goed aangeschreven staat (laatste was minder).
Verschil zit hem vooral in dat het hier om bewegende beelden gaan, veel online voorbeelden gaan over dashcams etc. Die beelden zijn ook een stuk mooier uit mijn cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 17-09 16:22
laurens0619 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:13:
[...]

nop niet firmware update gedaan, maar draai wel versie die online goed aangeschreven staat (laatste was minder).
Verschil zit hem vooral in dat het hier om bewegende beelden gaan, veel online voorbeelden gaan over dashcams etc. Die beelden zijn ook een stuk mooier uit mijn cam :)
Die snap ik niet helemaal. Dashcam beelden bewegen toch ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
keepitfrosty schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:56:
[...]

Mee eens. jou problemen lijken op een soort "glow". alles lijkt wat te gloeien/radioactief. lijkt mij duidelijk een lensfout, of een softwarefout. maar vergelijk je beelden eens goed (op full hd op youtube) met je eigen beelden. Heeft niet te maken met wat je filmt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Misschien dat de casing dit heeft gedaan. Misschien niet schoon of bekrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Dank voor je bericht! heb hem de afgelopen 2 dagen ook op het GBR gebruik (Port Douglas).
Ging fantastisch met de GoPolo, viel me reuze mee en mooie video.

Echter! :( Er zat bij elke duik kleine druppeltjes water in mijn case :|
Ik heb elke keer nieuwe Fog Inserts gebruikt, en een nieuwe backdoor geprobeerd, maar er blijft wat vocht in komen.
Ik was in de veronderstelling dat het ding helemaal water dicht is en heb niet dieper dan 18m gedoken.

Hebben jullie hier ook wel eens mee te maken gehad? Of moet die terug naar GoPro voor een nieuwe case?
Ter info: seal heb ik gecontroleerd op zand korreltjes e.d. Maar kon alle keren niets vinden. Bij een van de duiken leek die te condenseren rond de bovenste knop.
Maak me wel zorgen om opnieuw te gaan duiken.
Ook bij de laatste duik weer condens in mijn GP :| Had van te voren alles heel secuur gecontroleerd om echt niets aan het toeval over te laten. Maar helaas, toen ik de 10m diepte raakte zag ik het weer gebeuren in tropisch water ( Bali).

Heb nu voor alle zekerheid de nieuwste case gekocht die tot 60m kan. De Ultra Durable Dive housing van Go Pro zelf. Hij is een stukje dikker en komt met de backpack backdoors.
Kom er op de kamer alleen net wel achter dat mijn Polar Pro Red filter niet op deze behuizing past. :?
Iemand nog korte termijn alternatieven om een rood filter op de case te plaatsen?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Ik ben naar lang twijfelen ook in de race voor een go pro hero 3+ black. Ik ga in september richting Botswana en ga daar met een 4x4 rondtoeren. Ik wilde alleen een handicap mee maar enkele filmpjes van andere reizigers hebben mij overtuigd(go pro vast op motorkap ).

Nu kwam ik bij http://www.versusshop.nl/...s-black-edition-kopen.php
de go pro voor 345,- tegen dit is de goedkoopste die ik kan vinden. Maar klopt dit, het is goedkoper dan de pricewatch(ben ik niet gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
keepitfrosty schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:56:
[...]

Ik bedoel het verschil tussen soepele horizontale beweging(rijden) of verticale klappen door het lopen, hetZelfde als lompe drempels bij dashcam.

Maar ik zal de "glow" eens onderzoeken :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Tito129 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:46:
Ik ben naar lang twijfelen ook in de race voor een go pro hero 3+ black. Ik ga in september richting Botswana en ga daar met een 4x4 rondtoeren. Ik wilde alleen een handicap mee maar enkele filmpjes van andere reizigers hebben mij overtuigd(go pro vast op motorkap ).

Nu kwam ik bij http://www.versusshop.nl/...s-black-edition-kopen.php
de go pro voor 345,- tegen dit is de goedkoopste die ik kan vinden. Maar klopt dit, het is goedkoper dan de pricewatch(ben ik niet gewend)
Ik heb er al 2 via deze verkoper op Ebay gekocht, levert in 2/3 dagen en kost je dan zo'n EUR 330,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Heeft iemand al eens zo'n gimbal geprobeerd. Dus een voor in het handje

http://www.ebay.com/itm/F...26sd%3D111424525466&rt=nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik ga mijn go pro gebruiken in botswana. Ik wil hem monteren op de voorkant en soms zijkant van de 4x4 die ik daar gehuurd heb. Nu zit ik nog te twijfelen of ik hem in de Frame mount ga gebruiken of in de standaard casing.

Opzich zal een frame gewoon kunnen. Maar is het veilig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik zou 'm alleen in frame-mount gebruiken als het echt moet, bijvoorbeeld onder een drone oid omdat je ruimte moet besparen. Anders is de normale behuizing altijd veiliger en als het bijvoorbeeld gaat regenen of als je door een plas rijdt zit je goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 03-08-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Botswana en 4x4, dat klinkt als stofhappen. Dan lijkt het me wijs om de volledige case te gebruiken. Dan kan je ook wat makkelijker de lens poetsen zonder risico dat je de echte lens beschadigt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Orion84 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:29:
Dan kan je ook wat makkelijker de lens poetsen zonder risico dat je de echte lens beschadigt.
Hmm daar had ik idd nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Botswana klinkt (en is, kalahari anyone) echter ook warm en dus is overhitting ook een issue denk ik, zeker in de volledige case. Dus ik zou 'm niet 1,5 uur in de zon continu aan laten staan bijvoorbeeld. Maar wellicht had je dat zelf ook al wel bedacht :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
Vorige week donderdag heb ik gekayakt in België.
RedRayMann schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:34:
Ik zelf heb diverse keren bij wvm design gehuurd, top service, in de buurt van Rotterdam. linkje
Daarbij dank aan RedReyMann en Marc87, heb uiteindelijk een GoPro Hero 3 SE bij WvM design gehuurd. Geweldige service! Hier het resultaat wat ik even snel in elkaar heb gezet. Ik wil nog de compilatie aanpassen, kleurcorrectie doen en nog de render instellingen aanpassen. (Handbrake is een geweldig programma, maar Youtube's eigen conversie is altijd eigenwijs...)
maar gezien ik ruim 2 uur aan beeldmateriaal heb, vond ik het monteren voor vandaag wel genoeg. :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Fxp0HK0CXiU]

Muziek is Tobu - Infectious, gratis licentie. ;)

Trouwens, is het nu het toevoegen van zo'n GoPro logo aan het begin not/over-done of valt dat wel mee? :P

Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Leuke video, goede lengte in ieder geval ook ;) Maar toch een paar opmerkingen/vragen :P Waarom dat knipperen vanaf 00:55? En was de lens vet of iets dergelijks? Want heel de video heeft een waas/zweem, waardoor je peddel zelfs lijkt te gloeien. Met wat kleurcorrectie kom je wel een eindje, maar het helemaal goed krijgen zal denk ik toch lastig worden.

Verder qua gekozen momenten vind ik 'm best prima eigenlijk, alleen zou ik de laatste 12 seconden aan niet-kayak beeld er gewoon uitlaten. Dat komt nu aardig uit de lucht vallen en er zit weinig tussen wat echt toegevoegde waarde heeft, wat mij betreft.

En GoPro-introotje vind ik nooit erg, is toch maar een seconde of 2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
Danku danku... :) Knipperen: een quick and dirty way om wat saaie momenten enorm in te korten. Geprobeerd op de beat te doen. Maar ik wil dat gedeelte sowieso nog wat aanpassen als ik hem later nog wat bewerk.

Ehm er was wat condensvorming in de case. Daarnaast was inderdaad de lens niet geheel schoon, maar dat was al voor mijn gebruik zo gekomen en kennelijk waren de vingerafdrukken al redelijk ingebrand. Maar de voornaamste reden was condensvorming neem ik aan. Als het goed is bestaan daarvoor anti-condens inzet stukjes...

Als ik hem publiceer op Youtube (hij staat nu verborgen) wil ik in het laatste gedeelte wat outro tekst neerzetten of overlay links naar andere filmpjes. Om dat op een zwarte achtergrond te zetten is wat saai, dus daar heb ik in dat geval 12 seconden aan wat minder belangrijke footage voor.

Haha ok, ik beschouw het wel een beetje als sluik reclame, maar inderdaad heel erg is het ook weer niet.

[ Voor 1% gewijzigd door dvtxc op 03-08-2014 22:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
dvtxc schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:21:
Danku danku... :) Knipperen: een quick and dirty way om wat saaie momenten enorm in te korten. Geprobeerd op de beat te doen. Maar ik wil dat gedeelte sowieso nog wat aanpassen als ik hem later nog wat bewerk.
Zou het gewoon eens zonder het zwart tussendoor proberen, als je het beetje op de beat doet moeten verspringen geen probleem zijn. Dat geflikker wordt vaak gebruikt als transitie naar iets anders, maar daar gebruik jij het niet voor, waardoor ik dus dacht "waarom flikkert het..?" :P
Als ik hem publiceer op Youtube (hij staat nu verborgen) wil ik in het laatste gedeelte wat outro tekst neerzetten of overlay links naar andere filmpjes. Om dat op een zwarte achtergrond te zetten is wat saai, dus daar heb ik in dat 12 seconden aan wat minder belangrijke footage voor.
Aha, oké, goede reden ;) Maar dan nog wel even die laatste 5 seconden aan zwart eruit knippen dan :+
Haha ok, ik beschouw het wel een beetje als sluik reclame, maar inderdaad heel erg is het ook weer niet.
Je hebt zelf in de video gezet welke camera je hebt gebruikt, dan zou ik zelf eerder kiezen voor de GoPro-intro en die tekst weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtxc
Hahn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:24:
Aha, oké, goede reden ;) Maar dan nog wel even die laatste 5 seconden aan zwart eruit knippen dan :+
Sure, dat pas ik wel aan, maar ik wil een filmpje altijd mooi laten eindigen op de muziek. Toevallig was daar het einde van het melodisch refrein.
Hahn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:24:
Je hebt zelf in de video gezet welke camera je hebt gebruikt, dan zou ik zelf eerder kiezen voor de GoPro-intro en die tekst weghalen :)
Tja, waarom ook niet. O-)

Bedankt voor de tips Hahn!

offtopic:
Vaak zie ik door jullie bekende/top40 nummers gebruikt worden voor in de compilaties. Omdat ik zelf een adsense account gekoppeld heb aan mijn Youtube ben ik verplicht creative commons muziek e.d. te gebruiken. Ik struin daarvoor vaak jamendo en soundcloud af, iemand nog tips eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Leuk filmpje inderdaad maar wat mij irriteerde in het begin dat de camera te veel naar boven gericht leek te zijn. Ik wilde de hele tijd naar beneden kijken :P De rest van het filmpje was dat een stuk beter!

Hoe had je eigenlijk de camera op de kajak bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
dvtxc schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:05:
Vorige week donderdag heb ik gekayakt in België.

[...]

Daarbij dank aan RedReyMann en Marc87, heb uiteindelijk een GoPro Hero 3 SE bij WvM design gehuurd. Geweldige service! Hier het resultaat wat ik even snel in elkaar heb gezet. Ik wil nog de compilatie aanpassen, kleurcorrectie doen en nog de render instellingen aanpassen. (Handbrake is een geweldig programma, maar Youtube's eigen conversie is altijd eigenwijs...)
maar gezien ik ruim 2 uur aan beeldmateriaal heb, vond ik het monteren voor vandaag wel genoeg. :P

[video]

Muziek is Tobu - Infectious, gratis licentie. ;)

Trouwens, is het nu het toevoegen van zo'n GoPro logo aan het begin not/over-done of valt dat wel mee? :P
Is dit je eerste edit? Goed gedaan hoor!

GoPro logo aan het begin vind ik altijd wel leuk, geeft me ook wat tijd om 1080p te selecteren zonder de echte scenes te missen. Er lijkt inderdaad een flinke waas op de lens te zitten, beelden zijn niet scherp. Zonde!

Je hebt een paar keer wat cut-scenes erin gemonteerd die naar mijn mening te snel gaan, je krijgt amper de tijd om het beeld te bekijken voordat er een nieuwe cut-scene komt. Ook gebruik je zwarte fadeovers die niets toevoegen. De scenes aan het einde zijn inderdaad onnodig, over je moet de scene met de trein vooraan plakken alsof je de reis begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Kwam dit weekend zwermen spreeuwen tegen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
vanardenne schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:58:
Kwam dit weekend zwermen spreeuwen tegen: [video]
Afbeeldingslocatie: https://p.gr-assets.com/540x540/fit/hostedimages/1380397337/766555.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Heb je ook nog onderbouwing of wou je alleen trollen? :X

Ik vind 'm wel cool, coole luchten en mooi fenomeen om te zien. Alleen had ik ook wel wat shots van wat dichterbij willen zien. Ik snap dat de vogels waarschijnlijk wegvliegen als je te dichtbij komt, maar het is nu wel van een erg grote afstand, iets dichterbij had wel gekund denk ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 04-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:26:
[...]

Heb je ook nog onderbouwing of wou je alleen trollen? :X

[...]
Ja hoor. Ik vind een zwerm vogels op 500m afstand en de muziek keuze niet zo heel spannend om naar te kijken, maar dat is mijn mening. Het plaatje was een samenvatting van deze mening :)
Pagina: 1 ... 44 ... 81 Laatste