Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Hmm in ieder geval is de Class 10 minimaal required dus met je 32gb kaartje moet je goed zitten. Laatste update erop? En format hem eens via de GoPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Even een kort vraagje tussendoor, filmen jullie in PAL of NTSC? Lijkt me dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo veel uitmaakt, en omdat je op NTSC hogere frame rates kunt filmen dat dat enkel voordelen heeft. Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Tristan schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:44:
Hmm in ieder geval is de Class 10 minimaal required dus met je 32gb kaartje moet je goed zitten. Laatste update erop? En format hem eens via de GoPro.
Dat ga ik nog even doen, werkt dat niet dan ga ik voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Igor92 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:34:
Even een kort vraagje tussendoor, filmen jullie in PAL of NTSC? Lijkt me dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo veel uitmaakt, en omdat je op NTSC hogere frame rates kunt filmen dat dat enkel voordelen heeft. Wat doen jullie?
Goede vraag! Volgens mij maakt het voor weergave weinig meer uit en heb je op ntsc meer beeldjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Igor92 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:34:
NTSC, want meer frames.

Uiteindelijk ga je toch zelf nog een video ervan maken en dan geef je zelf een correcte framerate mee (24/25/30 fps, afhankelijk van wat je wilt/nodig hebt) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hahn schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:47:
[...]

NTSC, want meer frames.

Uiteindelijk ga je toch zelf nog een video ervan maken en dan geef je zelf een correcte framerate mee (24/25/30 fps, afhankelijk van wat je wilt/nodig hebt) :)
NTSC, hier ook. En omdat het best practice is om je filmpjes als 29.97 fps te importeren ivm met slomos maakt het niet uit. Dit is wat Abe Kislevitz erover zegt:
PAL vs NTSC

PAL & NTSC Video Looks the Same (except for frame rate)

I’ve been getting a lot of questions about the differences between PAL & NTSC. In general you can assume PAL will look identical to NTSC (other than framerate of course). As far as I know you can read what I have to say about mode qualities and apply that to the coinciding PAL framerates. For example, I suggest 1080-60 as a great go-to mode for most of your filming – the same is true for 1080-50 in PAL because it has the same video qualities and processing. Apply the same approach for 720-120 in NTSC and 720-100 in PAL. They both will have the same type of processing that gives aliasing in the wide mode and no aliasing in the narrow mode.

PAL vs NTSC differences & purpose goes back to power type and frequency. We use 60 HZ power in America while Europe has stuff cycling at 50 HZ. We had an issue last year at Winter X Games in Tignes France. We had decided to film everything in NTSC to be able to have optimal framerates for TV commercials back in the US afterwards; however, when we were filming at night for the half pipe all of our NTSC footage was flickering like crazy – this is because the lights in Europe are running at 50 HZ. Be careful when you’re filming dark scenes but it’s generally a good practice to film in your countries’ native power cycle-age – PAL in most european countries and NTSC in the Americas and parts of Japan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 07-04-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Tristan schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:44:
Laatste update had ik al, nu geformatteerd via de GoPro en het is nog steeds bagger. Dit wordt een garantie gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

plaats eens een stukje ruw materiaal online? Eens kijken hoe het hier draait.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Japie.G schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:10:
plaats eens een stukje ruw materiaal online? Eens kijken hoe het hier draait.
Zal ik zo op school doen, mijn internet hier is wat langzamer. :P

Bij deze de link: https://www.wetransfer.co...2e6f20130408062830/79f7ec

1080P @ 60 FPS, protune uit, Samsung UHS-I 32GB micro SD kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Marc_87 op 08-04-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Marc_87 schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:26:
[...]

Buiten het feit dat je zelf schokkend beeld filmt loopt hij hier gewoon vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik zie hier op mn iMac 2009 wel wat schokjes, maar heb met mijn eigen GoPro een vergelijkbaar filmpje gemaakt, zie ik ook schokjes. Nu ff op mn i7 hackintosh machine proberen. Dit systeem heb ik specifiek voor video editing gebouwd. Momentje..

edit: Niets aan de hand op mijn i7 machine! Loopt gewoon prima!

edit2: Voor de vorm even mijn gemaakte, vergelijkbare filmpje ter download. Kun je het bij jou proberen. Wedden dat die ook schokt bij jou?

http://we.tl/OHKnfr8XsR (1080p 60fps protune aan (dat wel))

Ik denk dat als je een filmpje maakt op 30fps dat het schokken over is. Betere pc regelen :) Of je drivers op orde maken. De GoPro terugsturen heeft op basis van jouw filmpje geen enkel nut.

[ Voor 66% gewijzigd door Japie.G op 08-04-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Japie.G schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:21:
Verdomd, ik krijg met de nieuwe firmware geen vastloper meer voor elkaar. Op hoop van zegen dat het geen toeval is..
Nieuwe firmware als in de Beta die paar pagina's terug geplaatst is of nieuwe firmware als zeer onlangs vrijgegeven??

Want dan moet ik ook maar even updaten :D

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

nieuwe firmware van GoPro zelf. Niet de beta! (al verwacht ik dat die twee hetzelfde zijn)

[ Voor 33% gewijzigd door Japie.G op 08-04-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Tristan schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:10:
[...]

Buiten het feit dat je zelf schokkend beeld filmt loopt hij hier gewoon vloeiend?
Japie.G schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:16:
Ik zie hier op mn iMac 2009 wel wat schokjes, maar heb met mijn eigen GoPro een vergelijkbaar filmpje gemaakt, zie ik ook schokjes. Nu ff op mn i7 hackintosh machine proberen. Dit systeem heb ik specifiek voor video editing gebouwd. Momentje..

edit: Niets aan de hand op mijn i7 machine! Loopt gewoon prima!

edit2: Voor de vorm even mijn gemaakte, vergelijkbare filmpje ter download. Kun je het bij jou proberen. Wedden dat die ook schokt bij jou?

Ik denk dat als je een filmpje maakt op 30fps dat het schokken over is. Betere pc regelen :) Of je drivers op orde maken. De GoPro terugsturen heeft op basis van jouw filmpje geen enkel nut.
Dit filmpje loopt ook niet vloeiend bij mij, wat ik dan niet snap is dat die bij mijn broertje ook niet vloeiend loopt... Die heeft ook een I7 machine. Ik ga het even @ 30 FPS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
L1nt schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:53:
[...]

Nieuwe firmware als in de Beta die paar pagina's terug geplaatst is of nieuwe firmware als zeer onlangs vrijgegeven??

Want dan moet ik ook maar even updaten :D
Tristan in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
[...]

Bij mij (Retina Macbook pro 16GB) loopt het filmpje ook gewoon vloeiend!

[ Voor 60% gewijzigd door Koen- op 08-04-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Marc_87 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:05:
[...]

[...]

Dit filmpje loopt ook niet vloeiend bij mij, wat ik dan niet snap is dat die bij mijn broertje ook niet vloeiend loopt... Die heeft ook een I7 machine. Ik ga het even @ 30 FPS proberen.
Waar speel je mee af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Tristan schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:04:
[...]

NTSC, hier ook. En omdat het best practice is om je filmpjes als 29.97 fps te importeren ivm met slomos maakt het niet uit. Dit is wat Abe Kislevitz erover zegt:

[...]
YouTube: slowmow_final

maakt wel uit, zie lamp ;-)

(edit: 720p 120fps naar 29.nogiets sec. op ntsc)

[ Voor 5% gewijzigd door jvvj op 08-04-2013 12:00 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
^ Waar komt dit nu door? Neem aan dat het een spaarlamp of led lamp is? Zie je dit ook niet knipperen in niet-slowmotion?

Over 'schokkende' video, hier ook niets van te merken, alles vloeiend op het onstabiele filme na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Igor92 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:03:
^ Waar komt dit nu door? Neem aan dat het een spaarlamp of led lamp is? Zie je dit ook niet knipperen in niet-slowmotion?

Over 'schokkende' video, hier ook niets van te merken, alles vloeiend op het onstabiele filme na dan.
''onze'' lampen flikkeren op 50hz die van amerika op 60hz daar is pal en ntsc voor ontwikkeld.

zie ook het stukje tekst hierboven waarin het uitgelegd staat :

PAL vs NTSC differences & purpose goes back to power type and frequency. We use 60 HZ power in America while Europe has stuff cycling at 50 HZ. We had an issue last year at Winter X Games in Tignes France. We had decided to film everything in NTSC to be able to have optimal framerates for TV commercials back in the US afterwards; however, when we were filming at night for the half pipe all of our NTSC footage was flickering like crazy – this is because the lights in Europe are running at 50 HZ. Be careful when you’re filming dark scenes but it’s generally a good practice to film in your countries’ native power cycle-age – PAL in most european countries and NTSC in the Americas and parts of Japan.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
[...]

Draait prima op m'n iMac uit 2009. :)
Japie.G schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:16:

Hapert hier. Oftewel jouw/mijn PC kan 60fps + protune aan niet hendelen maar met protune uit wel? #rara :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

?

Ik draai ze allebei met gemak op mijn i7 machine. Alleen mijn iMac 2009 (2.66GHz i5) draait de 60fps net niet vloeiend. (beide filmpjes niet)

Wel raar dat de ene bij jouw hapert, en de andere niet, is namelijk dezelfde instelling qua filmpjes! Alleen ProTune als verschil! Maakt dat dan zoveel uit? Wordt de bitrate er hoger van ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Japie.G schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:29:
?

Ik draai ze allebei met gemak op mijn i7 machine. Alleen mijn iMac 2009 (2.66GHz i5) draait de 60fps net niet vloeiend. (beide filmpjes niet)

Wel raar dat de ene bij jouw hapert, en de andere niet, is namelijk dezelfde instelling qua filmpjes! Alleen ProTune als verschil! Maakt dat dan zoveel uit? Wordt de bitrate er hoger van ofzo?
protune gaat de bitrate inderdaad omhoog ;)

ik kan op mijn c2d niet eens screenshots bekijken van 2.4k beelden.. op mijn editing machine kan ik 4 van die streams + effecten nog afspelen zonder noemenswaardige problemen.. 8)7 kwestie van je hardware dus.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Geheel overheen gelezen :X
Zag de post boven je maar dacht dat dat een berichtje was van iemand die z'n bestelde Hero3 binnen had 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Hahn schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:47:
NTSC, want meer frames.

Waarmee je de kans loopt een niet zo vloeiende video over te houden, omdat ie om de 4 of 5 frames een frame weggooit. Zeker bij snelle bewegingen kan dat opvallen. Meer frames is niet meteen beter. Als je weet met welke framerate je de video wil afspelen, kun je 'm beter ook daarin opnemen of een veelvoud daarvan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
zowel vlc als Windows media player. Maar zoals ik eerder al aangaf speelde die eerst wel alles vloeiend af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Probeer Media Player Classic anders eens.
VLC speelt mijn eigen footage ook haperend af. MPC doet het helemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
AjDuLion schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:06:
[...]

''onze'' lampen flikkeren op 50hz die van amerika op 60hz daar is pal en ntsc voor ontwikkeld.

zie ook het stukje tekst hierboven waarin het uitgelegd staat :

Hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, film altijd op NTSC en heel vaak in een theater met professionele lampen enzovoort. Maar ook weleens 'thuis' en daar ook geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:21
Voor de geïnteresseerden;
- 4/4 Black besteld op eBay (de link in 1 van de posts hiervoor).
- 5/4 Status op Verzonden
- 9/4 Afgeleverd (zonder handtekening)
Voor zover tevreden (helaas nog niet uitgepakt ivm kantoortijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Hey all, ik ga aankomende maandag naar Egypte. Veel snorkelen en duiken. Nu kreeg ik het "ingenieuze" idee op korte termijn nog een action-camera te kopen. Naar veel Youtube/Google uiteindelijk de GoPro 3B verkozen boven de ION Air Pro.

Nu mijn vraag. Kunnen jullie als ervaringsdeskundige van de GoPro 3B zich vinden in deze keuze?
Heeft iemand van jullie ervaring in het filmen van onderwater scenery betreffende instellingen?
Buiten dat het via Ebay het goedkoopst is, zoek ik naar een 24-uur levering. In de Pricewatch zijn er voldoende aanbieders. Hebben jullie advies voor een bepaalde webshop (gezien de levering van camera's en de daarbij behorende kennis en service)?
Alvast bedankt voor jullie input.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Tip voor jou is: http://www.versusshop.nl/gopro/gopro-hd-hero-3-huren.php
Wellicht kun je daarna de GoPro bij hun kopen en het huur bedrag deels terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bobswa schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:01:
Hey all, ik ga aankomende maandag naar Egypte. Veel snorkelen en duiken. Nu kreeg ik het "ingenieuze" idee op korte termijn nog een action-camera te kopen. Naar veel Youtube/Google uiteindelijk de GoPro 3B verkozen boven de ION Air Pro.

Nu mijn vraag. Kunnen jullie als ervaringsdeskundige van de GoPro 3B zich vinden in deze keuze?
Heeft iemand van jullie ervaring in het filmen van onderwater scenery betreffende instellingen?
Buiten dat het via Ebay het goedkoopst is, zoek ik naar een 24-uur levering. In de Pricewatch zijn er voldoende aanbieders. Hebben jullie advies voor een bepaalde webshop (gezien de levering van camera's en de daarbij behorende kennis en service)?
Alvast bedankt voor jullie input.
Heb zelf ook de GoPro Hero 3 Black en ben er zeer, zeer tevreden over. Echter kan ik niet oordelen over de ION Air Pro.

Heb nog geen ervaring met onderwater filmen, maar wellicht heb je hier iets aan: YouTube: Mitch Bergsma videos!

bijvoorbeeld: YouTube: Tip #96 GoPro Hero 3 Black- Protune & W/B TEST Under Water with / without Magenta Filter
note: hij heeft een aantal filmpjes met een blurfix echter is deze niet meer nodig voor de Hero 3 omdat deze al een veel plattere lens heeft dan de Hero 2.

Een van mijn favoriete webshops / winkels is Coolblue. Hebben een zeer goed track record en leveren snel. http://www.videocamerasho...-hero3-black-edition.html
Uiteraard ben je sneller als je hem zelf ophaalt in 1 van de winkels.

En anders heb ik goede ervaringen met v-nix:
http://www.v-nix.nl/gopro-hd-hero3-black-edition

Succes en veel plezier op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Apple levert ook enorm snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb trouwens vorige week GoPro support gemailed met de vraag of ze mij een setje stickers konden opsturen. Kreeg vrijwel direct antwoord dat ze dit graag willen doen en dat ze direct verstuurd zijn. Gisteren ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y107/RollinHard/DSCN0519.jpg
(plaatje van Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Bedankt voor de tips allemaal. Zelf nijg ik het meeste naar Coolblue. Zat nog te kijken of er leveranciers zijn die interessante combinaties aanbieden, maar dit valt beetje tegen.
Voor SD kaart wil ik de Samsung microSD Card UHS-I 32GB erbij nemen (misschien 2x aangezien ik hem niet leeg kan halen op vakantie). Hebben jullie goede ervaring met deze kaart? Heb deze gekozen omdat deze al eerder langs kwam in het forum en 64GB afgeraden wordt.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Prima kaartje. Heb 'm zowel in mijn GoPro als in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Igor92 schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:24:
Vanmorgen dit setje besteld op ebay, 2 accu's, oplader en een tripodmount voor net iets meer dan 17 euro.
http://www.ebay.com/itm/121083632452
Vanmorgen binnen gekregen, leuk setje, ben nu de accu's op aan het laden, en zal ze dan eens proberen te testen. Tripod mount doet wat ie moet doen, alleen de moer en de bout zitten los, even oplossen met wat lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Bobswa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:55:
Voor SD kaart wil ik de Samsung microSD Card UHS-I 32GB erbij nemen (misschien 2x aangezien ik hem niet leeg kan halen op vakantie). Hebben jullie goede ervaring met deze kaart? Heb deze gekozen omdat deze al eerder langs kwam in het forum en 64GB afgeraden wordt.
Ken. schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:24:
Prima kaartje. Heb 'm zowel in mijn GoPro als in mijn telefoon.
Kwam er zojuist achter dat het een Class 6 kaartje is. Ik heb begrepen dat het bij voorkeur een Class 10 en UHS-1 dient te zijn... I'm confused :?
Wat is nou lijdend, het UHS-1 of Class 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bobswa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:37:
[...]

[...]

Kwam er zojuist achter dat het een Class 6 kaartje is. Ik heb begrepen dat het bij voorkeur een Class 10 en UHS-1 dient te zijn... I'm confused :?
Wat is nou lijdend, het UHS-1 of Class 10?
Class 10 is minder snel dan UHS-1. UHS staat voor Ultra High Speed 1 (je hebt ook 2). Je ziet veel UHS-1 Class10 kaartjes maar die benaming is eigenlijk niet goed, maar zal wel zo beschreven worden omdat men Class 10 makkelijker herkend dan UHS-1. Voor een GoPro Hero 3 Black vereist men eigenlijk minimaal een Class10 kaartje maar omdat een UHS-1 kaartje vrijwel even duur zijn tegenwoordig kan je net zo goed een UHS-1 kaartje halen :)

http://www.dataio.nl/shop...-uhs-i-48mbs-samsung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Tristan schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:14:
Class10 kaartje maar omdat een UHS-1 kaartje vrijwel even duur zijn tegenwoordig kan je net zo goed een UHS-1 kaartje halen :)

http://www.dataio.nl/shop...-uhs-i-48mbs-samsung.html
Thanks, inmiddels toch al te laat om morgen in huis te hebben dus zal morgen wel bestellen. Neem aan dat die dan gewoon zaterdag wordt bezorgt. Heb wel nog een 8GB Class 4 kaartje liggen om te spelen morgen. :9
Dataio is trouwens wel fors goedkoper dan Coolblue zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Igor92 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:51:
[...]

Vanmorgen binnen gekregen, leuk setje, ben nu de accu's op aan het laden, en zal ze dan eens proberen te testen. Tripod mount doet wat ie moet doen, alleen de moer en de bout zitten los, even oplossen met wat lijm.
Moest je invoerrechten betalen? Wij zitten er ook aan te denken om het te bestellen maar de vriendin is bang dat we straks dikke invoerrechten moeten lappen van de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
L1nt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:12:
[...]

Moest je invoerrechten betalen? Wij zitten er ook aan te denken om het te bestellen maar de vriendin is bang dat we straks dikke invoerrechten moeten lappen van de douane.
Nee, en eigenlijk nog nooit hoeven doen, bestel al jaren uit China zonder problemen. Volgens mij mag je ook voor bedragen onder 22 euro belastingvrij invoeren, en hoef je sowieso niet te betalen. Daarnaast zetten de verkopers vaak iets van $5 op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Igor92 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:20:
[...]

Nee, en eigenlijk nog nooit hoeven doen, bestel al jaren uit China zonder problemen. Volgens mij mag je ook voor bedragen onder 22 euro belastingvrij invoeren, en hoef je sowieso niet te betalen. Daarnaast zetten de verkopers vaak iets van $5 op de verpakking.
Super! geef het door aan m'n vriendin. Denk dat wij dan ook setje gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27
Ondertussen mijn Silver Edition binnengekregen van ProgearUK. Was op vakantie maar hij is donderdag verstuurd en maandag aangeboden door de postbode (toen ik niet thuis was). Gisteren gaan afhalen, al bij al zeer vlot proces daar met ProGearUK. Werd verzonden van bij Amazon (denk ik) aangezien het vanuit Charleroir kwam (dat blijkbaar een depot van Amazon huist naast het sorteercentrum van Bpost).

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Voor diegene die een The Frame willen en het niet erg vinden dat het gewoon uit China komt (namaak dus):

http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item23292dd629

Ga er denk ik zelf eentje bestellen. 45 EUR voor de echte is echt te belachelijk voor woorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik las veel voer de NTAC/PAL frame rate, ben van plan volgende week met airsoft in 720P/60Hz te filmen.
Maar als ik vele filmpjes van jullie bekijk, spelen ze net iets langzamer af dan opgenomen. Waardoor er een rustiger beeld ontstaat. Omdat we met airsoft veel rennen en er veel beweging zal plaats vinden, ben ik zelf van plan de opname iets terug te schroeven qua frame rate tijdens de editing.

Wat is jullie advies? 30 terug brengen naar 24 of toch 60 (ivm snelle bewegingen) houden en terug schoeven naar een iets lagere frame rate...

Omdat ik nog erg nieuw ben met het editten e.d. ben ik erg benieuwd naar jullie werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Gewoon 60FPS filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Vandaag even zitten spelen met me Hero 3. Kaartjes van Dataio getest en gelijk de software update uitgevoerd. Voor GoPro CineForm Studio moet ik naar me vakantie maar even de tijd nemen want dat kreeg ik zo snel niet onder de knie.

Als ik tijdens het duiken alles in NTSC, 1080P, 60fps, Protune ON, White Balance op auto zet is dit toch prima als "rauw" materiaal om later te bewerken?
Mijn GoPro geeft alleen aan dat er dan nog maar 1,5 uur film op past (32GB) beetje weinig of niet?
Zat nog te twijfelen tussen misschien een hogere resolutie en dan een lagere framerate... zijn per slot van rekening veelal rustige beelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bobswa op 13-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bobswa schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:20:
Vandaag even zitten spelen met me Hero 3. Kaartjes van Dataio getest en gelijk de software update uitgevoerd. Voor GoPro CineForm Studio moet ik naar me vakantie maar even de tijd nemen want dat kreeg ik zo snel niet onder de knie.

Als ik tijdens het duiken alles in NTSC, 1080P, 60fps, Protune ON, White Balance op auto zet is dit toch prima als "rauw" materiaal om later te bewerken?
Mijn GoPro geeft alleen aan dat er dan nog maar 1,5 uur film op past (32GB) beetje weinig of niet?
Zat nog te twijfelen tussen misschien een hogere resolutie en dan een lagere framerate... zijn per slot van rekening veelal rustige beelden.
Normaal kan ik zo'n 2h opnemen met een 32GB kaartje, Protune aan scheelt zo'n 30min opnametijd. Heb ik ook. NTSC vs PAL is al eerder gevoerd hier. Ik heb hem nu op PAL staan, dus 1080p 50fps Protune WB on en heb er vandaag voor het eerst mee geschoten. Heb er heel even naar gekeken en ik zag dat ik inderdaad met colo correction aan de gang moet om de echte kwaliteit voor Protune weer te kunnen geven. Overigens, als er weinig licht is (duiken?) kan je beter Protune uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg sinds kort met een gopro in case onder een DJI Phantom. Vreemd genoeg stopt de opname tijdens de vlucht steeds na korte tijd (1 a 2 minuten). Bij foto's maken (elke 5 seconden) heeft de camera dit probleem niet.

Uiteraard de camera getest 'op tafel': en daar is van problemen niets merkbaar. Hij blijft volcontinue filmen en opnemen.

Het is een 'long shot'... maar heeft iemand misschien een idee waar de plotselijke 'opname stop' tijdens het vliegen mee te maken kan hebben????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tomskii5 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:59:
Voor diegene die een The Frame willen en het niet erg vinden dat het gewoon uit China komt (namaak dus):

http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item23292dd629

Ga er denk ik zelf eentje bestellen. 45 EUR voor de echte is echt te belachelijk voor woorden..
Zelf uitprinten is goedkoper en je hebt het nog sneller ook. Daarbij kun je dan ook nog zelf een kleur kiezen.
Staan een paar posts met het 3D model en printadressen enkele pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
Tristan schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:59:
[...]

Normaal kan ik zo'n 2h opnemen met een 32GB kaartje, Protune aan scheelt zo'n 30min opnametijd. Heb ik ook. NTSC vs PAL is al eerder gevoerd hier. Ik heb hem nu op PAL staan, dus 1080p 50fps Protune WB on en heb er vandaag voor het eerst mee geschoten. Heb er heel even naar gekeken en ik zag dat ik inderdaad met colo correction aan de gang moet om de echte kwaliteit voor Protune weer te kunnen geven. Overigens, als er weinig licht is (duiken?) kan je beter Protune uitzetten..
In verband met duiken (minder licht) heb ik ook gekeken naar de WB, maar welke invloed heeft Protune hier dan op? Waarom zou het beter zijn om uit te zetten? Zoals ik het nu gelezen heb heeft Protune voornamelijk effect op kleurweergave. Tevens overschrijft hij de ingestelde WB naar "auto".
Kan in Cineform trouwens het beste het fisheye-effect verwijderen, of bewerken jullie de "rauwe" videos in aparte software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:46:
Ik vlieg sinds kort met een gopro in case onder een DJI Phantom. Vreemd genoeg stopt de opname tijdens de vlucht steeds na korte tijd (1 a 2 minuten). Bij foto's maken (elke 5 seconden) heeft de camera dit probleem niet.

Uiteraard de camera getest 'op tafel': en daar is van problemen niets merkbaar. Hij blijft volcontinue filmen en opnemen.

Het is een 'long shot'... maar heeft iemand misschien een idee waar de plotselijke 'opname stop' tijdens het vliegen mee te maken kan hebben????
Het automatisch stoppen van de video-opnamen is helaas een veelvoorkomend probleem, ontdekte ik na een wat googlen. Heeft niets met de Phantom te maken. Maar alles met de SD card en/of het onvermogen om de data van hoge resolutie opnamen goed te verwerken. Gevolg: vastloper --> opnamen stop. Nu ik wat terug ben gegaan in videokwaliteit, heb ik geen problemen meer met een spontane video-stop. Toch vind ik dit balen. De SD kaart die ik gebruik is een echte, geen namaak, sandisk 32 GB class 10. Daar zou het toch niet aan mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ken. schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:30:
[...]

Zelf uitprinten is goedkoper en je hebt het nog sneller ook. Daarbij kun je dan ook nog zelf een kleur kiezen.
Staan een paar posts met het 3D model en printadressen enkele pagina's terug.
Moet je wel een 3D printer hebben natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:30:
[...]

Het automatisch stoppen van de video-opnamen is helaas een veelvoorkomend probleem, ontdekte ik na een wat googlen. Heeft niets met de Phantom te maken. Maar alles met de SD card en/of het onvermogen om de data van hoge resolutie opnamen goed te verwerken. Gevolg: vastloper --> opnamen stop. Nu ik wat terug ben gegaan in videokwaliteit, heb ik geen problemen meer met een spontane video-stop. Toch vind ik dit balen. De SD kaart die ik gebruik is een echte, geen namaak, sandisk 32 GB class 10. Daar zou het toch niet aan mogen liggen.
De laatste updates opgehaald?

Wel jaloers op je Phantom!! Helaas geen geld voor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Klinkt inderdaad dat je laatste update nog niet hebt, probeer het daarna nog eens! We zijn natuurlijk wel benieuwd naar filmpjes gemaakt met de Phantom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ken. schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:40:
Voila: http://www.thingiverse.com/thing:39844 :)
Heb 'm voor 13,50 laten printen via 3Dhubs.com
EDIT: Laat 'm wel iets groter uitprinten, anders past het nét niet. Als je mijn naam noemt bij 3Dhubs icm GoPro case, dan komt het waarschijnlijk wel goed met de maat.

Ennuh, met mijn Samsung microSD kaartje heb ik ook last van freezes. Denk dat het niet specifiek aan het merk ligt eigenlijk.
Hoeveel groter moet ie net zijn, kan hem hier laten uitprinten in Leuven (België) voor 12,50, bedrijf zit letterlijk 500m van me af. In polyamide (ken er niet zoveel van maar vermoed dat dat een soort plastiek is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kreeg alleen te horen dat de Cube-1 printer alles 4% te klein print, dus dat ze dat gingen corrigeren. Wellicht dat het bij andere printers niet het geval is. Dat kan ik je helaas niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/556037_538209442896848_1823853147_n.jpg

Met de Hero 1 uit de film geknipt maar toch wel leuk al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ken. schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:56:
Ik kreeg alleen te horen dat de Cube-1 printer alles 4% te klein print, dus dat ze dat gingen corrigeren. Wellicht dat het bij andere printers niet het geval is. Dat kan ik je helaas niet zeggen.
Ok bedankt,

Hier is het echt een groot professioneel bedrijf dus zou goed moeten komen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:49:
Klinkt inderdaad dat je laatste update nog niet hebt, probeer het daarna nog eens! We zijn natuurlijk wel benieuwd naar filmpjes gemaakt met de Phantom!
Thanks. Heb de (aller)laatste update inderdaad nog niet geinstalleerd. Zal wel goedkomen nu.
Die Phantom is fantastisch. En met een GoPro eronder natuurlijk helemaal. Op internet duiken hier en daar horrorstories op van Phantoms die spontaan wegvliegen, maar voorlopig luistert ie tot op de centimeter nauwkeurig naar me. Heel stabiel. Heel goed te vliegen, zelfs voor deze veertiger zonder rc-ervaring. Heb dit weekend pas voor het eerst echt wat vluchtjes gemaakt. Op deze video is dus nog heeeeeel veel aan te merken, maar het is een begin. M'n eerste luchtfoto's zijn overigens fantastisch!

[YouTube: http://youtu.be/0RBQW3jlcU0]

P.S. Niet goedkoop inderdaad. Maar ik heb de mijne gefinancierd door m'n halve boekenverzameling via bol.com en marktplaats te verkopen. Was 'n sport op zichzelf. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 21:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Heb je youtube misselijkheidsstabilisatie toegepast? Heb de indruk dat het beeld wat golft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek. Had ik niet moeten doen waarschijnlijk.

Al zit er hier en daar ook wat van dat beruchte 'jello effect' in. Ik heb daarvoor een demper gekocht, maar wil het beeld echt stabiel worden dan moet ik de propellors nog netjes balanceren. Er komen nog genoeg regenachtige dagen om dat te doen... maar zolang de zon schijnt kies ik voor het vliegen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:40:
Verrek. Had ik niet moeten doen waarschijnlijk.

Al zit er hier en daar ook wat van dat beruchte 'jello effect' in. Ik heb daarvoor een demper gekocht, maar wil het beeld echt stabiel worden dan moet ik de propellors nog netjes balanceren. Er komen nog genoeg regenachtige dagen om dat te doen... maar zolang de zon schijnt kies ik voor het vliegen. :-)
Ik gebruik VirtualDub met DeShaker 3 om het te stabiliseren.
En de props zijn ook gebalanceerd maar toch heb je nog regelmatig "video wobbel".

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Pfff.. 4 April wat accessoires voor de GoPro besteld via dealextreme. Status inmiddels verzonden maar geen idee waar het pakketje is. Track&Trace Singapore Post zegt: 11-04-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article). Kan ik dus niets mee. Iemand vergelijkbare ervaring gehad met DE?

En wat anders, ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de iPhone app en wifi rc tegelijk met de GoPro te verbinden. Zodat je ze beide kan gebruiken. Kan dit?

[ Voor 57% gewijzigd door Tristan op 15-04-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:25:
Thanks. Heb de (aller)laatste update inderdaad nog niet geinstalleerd. Zal wel goedkomen nu.
Die Phantom is fantastisch. En met een GoPro eronder natuurlijk helemaal. Op internet duiken hier en daar horrorstories op van Phantoms die spontaan wegvliegen, maar voorlopig luistert ie tot op de centimeter nauwkeurig naar me. Heel stabiel. Heel goed te vliegen, zelfs voor deze veertiger zonder rc-ervaring. Heb dit weekend pas voor het eerst echt wat vluchtjes gemaakt. Op deze video is dus nog heeeeeel veel aan te merken, maar het is een begin. M'n eerste luchtfoto's zijn overigens fantastisch!

[video]

P.S. Niet goedkoop inderdaad. Maar ik heb de mijne gefinancierd door m'n halve boekenverzameling via bol.com en marktplaats te verkopen. Was 'n sport op zichzelf. :)
Wat heb je met de video gedaan dat het zo onscherp is ?! Ik gok ergens een verkeerd encoding stapje of zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Tristan schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:37:
Pfff.. 4 April wat accessoires voor de GoPro besteld via dealextreme. Status inmiddels verzonden maar geen idee waar het pakketje is. Track&Trace Singapore Post zegt: 11-04-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article). Kan ik dus niets mee. Iemand vergelijkbare ervaring gehad met DE?

En wat anders, ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om de iPhone app en wifi rc tegelijk met de GoPro te verbinden. Zodat je ze beide kan gebruiken. Kan dit?
Ga er maar vanuit dat het sowieso 10 werkdagen gaat kosten.
Mijn shipping details uit China:
RA********CN Collection 20130127
RA********CN Opening 20130131
RA********CN Opening 20130201
RA********CN Departure from outward office of exchange 20130201
RA********CN NULL 20130203
RA********CN Arrival at inward office of exchange 20130213

*Hij is 2x opengemaakt...

[ Voor 3% gewijzigd door Deshmir op 16-04-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Deshmir schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:55:
[...]

Ga er maar vanuit dat het sowieso 10 werkdagen gaat kosten.
Mijn shipping details uit China:
RA********CN Collection 20130127
RA********CN Opening 20130131
RA********CN Opening 20130201
RA********CN Departure from outward office of exchange 20130201
RA********CN NULL 20130203
RA********CN Arrival at inward office of exchange 20130213

*Hij is 2x opengemaakt...
Zowaar is de status aangepast.
16-04-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:09:
[...]

Wat heb je met de video gedaan dat het zo onscherp is ?! Ik gok ergens een verkeerd encoding stapje of zo :)
Ja hou maar op :*) Als ik nog eens een video post, beloof ik dat deze van perfect kwaliteit is met een wat interessantere inhoud bovendien, hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
Vandaag ook trotse eigennaar van GoPro hero 3 black. Gekocht voornamelijk voor motor/snowboarden en vliegen met mijn quadrocopter. Dat doen er wel meer hier zo te lezen. Die van mij is alleen volledig zelf bouw (ook alle motor controllers en flight controllers) (youtube link)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 16-04-2013 17:09 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:37:
Ja hou maar op :*) Als ik nog eens een video post, beloof ik dat deze van perfect kwaliteit is met een wat interessantere inhoud bovendien, hahaha.
Niet lelijk bedoeld hoor. Ik ben een nogal nieuwsgierig ventje gewoon :P

Vliegwerk was in ieder geval goed d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Tristan schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:37:
Het is wel mogelijk, alleen nog nooit uitgeprobeerd. Waarom zou je dit eigenlijk willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
BassieRassie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:57:
[...]

Het is wel mogelijk, alleen nog nooit uitgeprobeerd. Waarom zou je dit eigenlijk willen ?
Hoe dan? Bij instellingen zijn het echt 2 verschillende opties.

(snap het nut wel: je stapt op de motor, kijkt even via de app of de positionering goed is, met de remote om je arm het opnemen kunnen instellen zonder te moeten stoppen en je telefoon te pakken enzo).

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

localjoost.nl schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:01:
[...]

Hoe dan? Bij instellingen zijn het echt 2 verschillende opties.

(snap het nut wel: je stapt op de motor, kijkt even via de app of de positionering goed is, met de remote om je arm het opnemen kunnen instellen zonder te moeten stoppen en je telefoon te pakken enzo).
Met alle respect maar dat is natuurlijk wel een toppunt van luiheid. Je kunt nadat je de positie goed hebt toch wel even switchen naar de remote wifi setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
L1nt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:29:
[...]

Met alle respect maar dat is natuurlijk wel een toppunt van luiheid. Je kunt nadat je de positie goed hebt toch wel even switchen naar de remote wifi setting.
En dan duw je net een tikje te hard en verschuift je kader iets, en kan je je beelden niet gebruiken...
Dus zo lui is dat niet imho.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

Maar waarom zou je, als het ook op deze manier zou kunnen :P
Niet lui, eerder efficiënt. (nog efficiënter zou de LCD bacpac zijn natuurlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
[...]

Met alle respect :+ maar heb je wel gelezen waar het over ging? De vraag was volgens mij heel duidelijk: kan ik zowel de remote als mn iphone tegelijk (kernwoord) met de gopro verbinden.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:25:
[...]

[video]

Jeetje wat gaaf! Wil er zelf eigenlijk ook één kopen. Is het vliegen moeilijk? Zag laats dit filmpje met een GoPro Hero 3 Black (luchtshots) en een DJI Phantom. Damn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ook ik vlieg met mijn Hero3Black op mijn quadcopter, eerste poging zit nog wat getril in. Ben langzaam alles aan het vervangen naar betere onderdelen want mijn quadcopter is al wat ouder.

Ook is de bedoeling om FPV te gaan vliegen (live videoverbinding tussen toestel en de grond).

Jullie hebben het filmpje van de MÖVI videostabilisatie misschien al gezien, dat is een Brushless Gimbal en die dingen zijn nu ook op aan het komen voor op bijvoorbeeld een quadcopter en dan voor rond de 200-300 euro voor een GoPro versie. Verwacht dat die dingen komende maanden flink in prijs zakken.

Hier een voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
localjoost.nl schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:17:
[...]

Met alle respect :+ maar heb je wel gelezen waar het over ging? De vraag was volgens mij heel duidelijk: kan ik zowel de remote als mn iphone tegelijk (kernwoord) met de gopro verbinden.
Heh, precies. Ik vraag het me af omdat via de App de GoPro ook meer batterij verbruikt dan via de Wifi RC, dus ik wil hem liever daar niet continue mee laten verbinden. Maar ik kan via de Wifi RC uiteraard niet de positie checken.
Igor92 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:01:
Ook ik vlieg met mijn Hero3Black op mijn quadcopter, eerste poging zit nog wat getril in. Ben langzaam alles aan het vervangen naar betere onderdelen want mijn quadcopter is al wat ouder.

Ook is de bedoeling om FPV te gaan vliegen (live videoverbinding tussen toestel en de grond).

Jullie hebben het filmpje van de MÖVI videostabilisatie misschien al gezien, dat is een Brushless Gimbal en die dingen zijn nu ook op aan het komen voor op bijvoorbeeld een quadcopter en dan voor rond de 200-300 euro voor een GoPro versie. Verwacht dat die dingen komende maanden flink in prijs zakken.

Hier een voorbeeld
[video]
Dat is leip zeg! Hopelijk zakken ze snel in prijs ja!

[ Voor 48% gewijzigd door Tristan op 17-04-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Nog meer GoPro+Phantom nieuws ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen- schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:42:
[...]

Jeetje wat gaaf! Wil er zelf eigenlijk ook één kopen. Is het vliegen moeilijk? Zag laats dit filmpje met een GoPro Hero 3 Black (luchtshots) en een DJI Phantom. Damn :9~
Nee, is niet moeilijk. Ik ben zelf totaal onervaren met modelvliegen, en ondervind geen problemen. Maar heb, als je je er eentje aanschaft, wel de discipline om ALLE instructiefilmpjes te bekijken en altijd op een GROOT VELD te beginnen zonder obstakels. Want het ding is razendsnel en ik heb zelf ondervonden dat het vooral de kunst is om ver vooruit te kijken ... net zoals met autorijden. Het is zeker geen kinderspeelgoed.

Ben er zeer blij mee. Alleen met dat bijbehorende spul (opladers e.d.) heb ik wat problemen. De Phantom oplader is niet van beste kwaliteit.

Het geeft hoe dan ook een hele nieuwe dimensie aan je gopro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik zou wel graag een TBS DISCOVERY willen aanschaffen en mee rondvliegen, uiteraard met de GoPro maar het is een zeer dure hobby :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik heb mijn huur GoPro al enkele gaden voordat mijn huur ingaat! Ik heb hm vandaag opgehaald, en breng heb mogelijk volgende week woensdag terug terwijl ik hem maar 1 daag huur :-) Dus tijd zat om te experimenteren...

Nu zit ik al een avond achter Premier Pro en After Effects.
Maar hoe kom ik van één film bestand van 15 minuten aan kleinere video bestandjes die ik kan importeren? Ik knip nu alles in PP en sla alles als losse clips in PP op.

Maar ik heb nu geen "fysieke" stukjes film op mijn harde schijf en krijg de subclip ook niet in AE.

Misschien niet helemaal het juiste topic. Maar heb nu al zoooo veel Youtube filmpjes gezien dat ik het bos niet meer zie. Hopelijk kunnen jullie mij de tip geven om het juiste pad op te gaan. Hoop namelijk niet dat ik nu te veel tijd ben verloren aan knippen en subclips renamen terwijl het anders of beter kon.

--edit--
Mooi filmpje gevonden met uitleg van volgorde van PP en AE
YouTube: Dynamic Link for the Premiere Pro Workflow
Maar ik wilde al mijn kleine clips via AE editten en dan alleen in volgorde zetten en kleine tweaks in PP...

Zal morgen weer verder gaan en meer google gebruiken, maar kom er nu niet meer uit... |:(

--edit--
Jeuh, ik denk door bijna in slaap te vallen al enkele bomen omgezaagd te hebben :z
Subclip in compositie zetten, rechter muis "replace with after effects composition" en het stukje komt in EA zodat ik het leuk kan editten... Zucht... Ik kom er wel, met al deze filmpjes en tutorials en fora...
Respect naar alle anderen die prachtige filmpjes maken!

[ Voor 30% gewijzigd door RedRayMann op 17-04-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Nice! Dus bestaande klanten kunnen gratis nieuwe propellers bestellen. Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Was er nog interesse om een camera tether pack te delen?
Ik ben zelf van plan om maar de originele te bestellen (begin mei); maar ik heb er natuurlijk maar 1 nodig.

Bij V-Nix voor 22.90 inc, dus voor 4.58 + postzegel valt er wel wat te regelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Deshmir schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:00:
Was er nog interesse om een camera tether pack te delen?
Ik ben zelf van plan om maar de originele te bestellen (begin mei); maar ik heb er natuurlijk maar 1 nodig.

Bij V-Nix voor 22.90 inc, dus voor 4.58 + postzegel valt er wel wat te regelen :).
EUR 19,95 bedoel je?
http://www.v-nix.nl/gopro-camera-tethers

* Tristan heeft interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Begin mei = verjaardag, dus kan stuur ik wat DM's voor de geïnteresseerden :).

[ Voor 1% gewijzigd door Deshmir op 18-04-2013 16:26 . Reden: grammar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Zo, ik heb ook een frame voor m'n gopro :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
localjoost.nl schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:50:

[video]
Super cool, hoe lang heeft het process geduurd? Wat zijn de totale kosten? Heb je de 3d render gebruikt die een paar keer eerder hier gepost is? En waar heb je hem laten maken?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Ik breng over een week of wat een bezoek aan het Fablab in Amersfoort waar ze ook 3d printers hebben staan. Ben inderdaad benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Tristan... leuk om eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint nu ernstig te worden met dat 'freezen'. Nog maar nauwelijks 15 seconden blijft ie filmen... daarna is het over.

- De laatste GoPro firmware staat erop.
- 32 GB class 10 card Sandisk
- 720 x 100 FPS opname

Daar kan het allemaal niet aan liggen.

What is wrong, GoPro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Tristan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:07:
[...]

Super cool, hoe lang heeft het process geduurd? Wat zijn de totale kosten? Heb je de 3d render gebruikt die een paar keer eerder hier gepost is? En waar heb je hem laten maken?

:+
Het printen duurde ongeveer een uur, bij fablab in amsterdam gedaan. Koste niets, want vriendjes :+ inderdaad het model dat hier eerder is gepost.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog altijd midden in het 'support traject' van GoPro, om het spontaan 'freezen' van de video-functie te verhelpen. Het reguliere stappenplan heeft nog geen resultaat gehad.

Wel resultaat: m'n 32GB vervangen door een 8GB kaart. Fijn dat ik weer filmen kan... maar daarmee is het probleem natuurlijk nog niet echt verholpen. Ook op een 32GB moet het kunnen. Zal wel uitdraaien op een spelletje waar het probleem ligt... bij de camera-producent of bij de card-producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

localjoost.nl schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:50:

[video]
Leuke lapse geworden :)
Ben benieuwd of hij (goed) past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Vandaag de chesty mount gehad van m'n vrienden! Hoop er binnenkort mee te mtben nu het weer lekkerder weer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ken. schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:47:
[...]

Leuke lapse geworden :)
Ben benieuwd of hij (goed) past.
Thanks, baal een beetje van de hoek. Wou de gopro eigenlijk aan de printer zelf vastzetten, maar dit kregen we helaas niet voor elkaar - denk dat het van schuin boven een stuk leuker was geweest ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Laatst online: 09-09 10:10
Is er hier eigenlijk iemand die een oplossing heeft gevonden voor het "druppel-probleem"? Bijvoorbeeld bij zwemmen blijven er vaak nog wat druppels hangen, het beeld wordt hier natuurlijk niet mooier op.. Ik zat te denken aan een teflon screenprotector of iets als RainX er op spuiten? Maar heb hier verder geen ervaringen mee (en wil natuurlijk ook niet dat de behuizingslens chemisch opgevreten wordt)
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:40
gebakken peer schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:45:
Is er hier eigenlijk iemand die een oplossing heeft gevonden voor het "druppel-probleem"? Bijvoorbeeld bij zwemmen blijven er vaak nog wat druppels hangen, het beeld wordt hier natuurlijk niet mooier op.. Ik zat te denken aan een teflon screenprotector of iets als RainX er op spuiten? Maar heb hier verder geen ervaringen mee (en wil natuurlijk ook niet dat de behuizingslens chemisch opgevreten wordt)
Ideeën?
Likken :P : http://youtu.be/t_mKWSJmj7o

(echt waar) :9
Pagina: 1 ... 21 ... 81 Laatste