Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.638 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik heb laatst een lijstje gepost hier, maar daar heb ik later nog wat in aangepast. Ik heb nu dit in een excelletje staan:

US9229087690 VANGUARD TOTAL STOCK MARKET
IE00B3XXRP09 VANGUARD S&P500
US9220428745 VANGUARD FTSEEUROPEAN
IE00B0M62Y33 ISHARES AEX

Met respectievelijk de volgende kosten (zijn allemaal trackers uit de kernselectie (controleer dit overigens wel voordat je daadwerkelijk gaat kopen!) en geen transactiekosten).

0,05
0,07
0,14
0,3

Thema's lijken me wel duidelijk ;).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Alles wat in S&P 500 zit, zit ook in de Total Stock market, AEX zit gedeeltelijk ook in de FTSE Europa en je hebt geen Azie (geen Samsung, Sony, Nintendo, Huawei om maar wat te noemen)

Ik zou daarom alleen voor de eerste kiezen en VXUS. De grootste AEX aandelen zitten ook in VXUS. Tenzij het de bedoeling is dat je de helft van de Wereld hebt gekozen?

Wil je het helemaal makkelijk voor jezelf maken kies dan VT, dan heb je alles. Maar vanwege kosten wordt er vaak voor VTI/VXUS combo gekozen.

[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 01-04-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:35:
Alles wat in S&P 500 zit, zit ook in de total stock market, AEX zit gedeeltelijk ook in de FTSE Europa en je hebt geen Azie (geen Samsung, Sony, Nintendo, Huawei om maar wat te noemen)

Ik zou daarom alleen voor de eerste kiezen en VXUS. De grootste AEX aandelen zitten ook in VXUS. Tenzij het de bedoeling is dat je de helft van de Wereld hebt gekozen?
Wat bedoel je precies met de VXUS?(ben een beetje newbie nog:))
Dus eigenlijk nemen jullie eigenlijk de gehele wereld mee in je portefeuille?
Hebben jullie een reden dat jullie geen Think-trackers aanraden?
Zelf heb ik liever aandelen in onze eigen valuta, voelt gewoon wat prettiger.
Wat is een leuke Azië tracker wat jullie betreft?:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Dit is eigenlijk wel vrij bewust gekozen, wellicht zou Azië nu al wel direct een goed idee zijn, al heb ik daar momenteel nog helemaal geen 'feeling' mee.

Edit: Nog een reden was dat ik niet direct veel geschikts kon vinden in kernselectie van DeGiro.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:38:
[...]
Ik wil in principe wel heel de wereld meenemen, dus terecht opgemerkt door Zenix, dat Azië bij mij mist. Overigens bekijk ik iedere tracker op zich, en als Think hogere kosten rekent voor een soortgelijke tracker is de keuze snel gemaakt.

[ Voor 71% gewijzigd door SavageBrother op 01-04-2017 21:44 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:38:
[...]

Dat is een ticker(tag) voor een tracker. Zoek maar op Google naar VTI of VXUS of in dit topic bijvoorbeeld :)
De Think trackers is niks mis mee, maar als je de TGET vergelijkt met bijvoorbeeld IWDA dan doet die het niet heel goed. VTI en VXUS zijn een stuk goedkoper qua TER(kosten van de tracker) en daarnaast speelt ook de hoeveelheid vermogen een rol van een ETF. Een ETF waar veel geld in heeft een lagere spread, waardoor er weinig verschil zit tussen de bied en laat prijs, zodat je daar ook een paar cent op kan besparen.

Verder is de spreiding bij TGET ook minder dan bij IWDA of de combinatie VTI en VXUS. Er zitten een stuk minder aandelen in.
SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:39:

Ik wil in principe wel heel de wereld meenemen, dus terecht opgemerkt door Zenix, dat Azië bij mij mist. Overigens bekijk ik iedere tracker op zich, en als Think hogere kosten rekent voor een soortgelijke tracker is de keuze snel gemaakt.
US9220428661 zit ook in kernselectie als je bij de US trackers wilt blijven, maar er zijn er genoeg in de kernselectie zoek maar op Pacific. Verder mis je ook nog opkomende markten( Emerging markets) die zit ook in VXUS.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 01-04-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, duidelijk:)

Vanguard Total International Stock ETF (VXUS)
Vanguard Total Stock Market ETF

Ik heb nu Ishares AEX en Think Global Equity.
Goede tips iig, ik ga nog wat verder op onderzoek uit.
Van de week ga ik weer wat investeren en denk dat het 1 van bovenstaande tips wordt.:)

Oo, en het liefst beleg ik in een ETF die in Nederland genoteerd staat, of waar ze iig met de Euro werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Zenix schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:45:
[...]

[...]

US9220428661 zit ook in kernselectie als je bij de US trackers wilt blijven, maar er zijn er genoeg in de kernselectie zoek maar op Pacific. Verder mis je ook nog opkomende markten( Emerging markets) die zit ook in VXUS.
Thanks. Vind je opkomende markten een must-have?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:49:
Aha, duidelijk:)

Vanguard Total International Stock ETF (VXUS)
Vanguard Total Stock Market ETF

Ik heb nu Ishares AEX en Think Global Equity.
Goede tips iig, ik ga nog wat verder op onderzoek uit.
Van de week ga ik weer wat investeren en denk dat het 1 van bovenstaande tips wordt.:)

Oo, en het liefst beleg ik in een ETF die in Nederland genoteerd staat, of waar ze iig met de Euro werken.
Als je euro genoteerd wilt zou ik kiezen tussen IWDA of VWRL. Met IWDA heb je alle aandelen in alle ontwikkelde landen, met VWRL heb je dat ook plus de opkomende markten.
SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:51:
[...]

Iets meer risico, maar kan wel meer redement opleveren. Als je de hele Wereld wilt hebben is het toch zo'n 9% van de Wereld. Zie hier de verdeling in de Wereld qua marktweging https://personal.vanguard...3141&FundIntExt=INT#tab=2

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 01-04-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | IWDA

Vanguard FTSE All-World UCITS ETF (VWRL)

Thnx!

Oo, je kan die tickers ook gewoon als zoekopdracht gebruiken bij DeGiro, niceeee.:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Zenix schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:54:
[...]

Als je euro genoteerd wilt zou ik kiezen tussen IWDA of VWRL. Met IWDA heb je alle aandelen in alle ontwikkelde landen, met VWRL heb je dat ook plus de opkomende markten.

[...]

Iets meer risico, maar kan wel meer redement opleveren. Als je de hele Wereld wilt hebben is het toch zo'n 9% van de Wereld. Zie hier de verdeling in de Wereld qua marktweging https://personal.vanguard...3141&FundIntExt=INT#tab=2
Vanuit dat oogpunt lijkt het logisch om ook daar in te stappen inderdaad. Even parafraserend:
Een deel hele wereld (VANGUARD TOTAL STOCK MARKET), een deel Amerika (VANGUARD S&P500), een deel Europa (VANGUARD FTSE EUROPEAN), een deel Azië/Pacific (VANGUARD FTSE PACIFIC) en een deel opkomende markten? Vanuit dit oogpunt kan een total stock market tracker wellicht weggelaten worden en kan dit evenredig verdeeld worden over de andere trackers?

[ Voor 5% gewijzigd door SavageBrother op 01-04-2017 22:04 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:51:
[...]

Wel voor lange termijn (20 jaar en langer), maar niet als je een laag-risico profiel hebt.

Opkomende markten is de meest volatiele en risicovolle, alleen nemen voor portefeuilles van 15 jaar of langer. Op heel lange termijn geeft emerging markets een grote kans op het hoogste rendement. Maar geen garanties natuurlijk.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:03:
[...]

Vanuit dat oogpunt lijkt het logisch om ook daar in te stappen inderdaad. Even parafraserend:
Een deel hele wereld (VANGUARD TOTAL STOCK MARKET), een deel Amerika (VANGUARD S&P500), een deel Europa (VANGUARD FTSE EUROPEAN), een deel Azië/Pacific (VANGUARD FTSE PACIFIC) en een deel opkomende markten? Vanuit dit oogpunt kan een total stock market tracker wellicht weggelaten worden en kan dit evenredig verdeeld worden over de andere trackers?
Ik zou juist S&P 500 wegdoen en VTI houden, want daar zitten veel meer aandelen in.
RocketKoen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:09:
[...]

Vanguard Total Stock Market (VTI) is alleen VS. Niet de hele wereld.
De tegenhanger Vanguard Total International Stock (VXUS) is de hele wereld behalve de VS.
Dit ook inderdaad :) Wil je de hele Wereld hebben en het simpel houden, dan moet je VT kiezen https://personal.vanguard...3141&FundIntExt=INT#tab=2 maar wil je het goedkoper doen dan werkt de combinatie VTI+VXUS het beste.

[ Voor 30% gewijzigd door Zenix op 01-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:03:
[...]

Vanguard Total Stock Market (VTI) is alleen VS. Niet de hele wereld.
De tegenhanger Vanguard Total International Stock (VXUS) is de hele wereld behalve de VS.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Bedankt mannen, nu wordt het wel erg mijn vragenuurtje, maar goed.

VT = Hele wereld
VTI = VS
VXUS = Hele wereld begaven VS

Wat zou bijvoorbeeld een reden kunnen zijn om niet VT te nemen, maar zelf ETF's uit te gaan zitten zoeken? Want in de hele wereld zitten natuurlijk ook EM, Azie/Pacific en Europa.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SavageBrother schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:18:
Bedankt mannen, nu wordt het wel erg mijn vragenuurtje, maar goed.

VT = Hele wereld
VTI = VS
VXUS = Hele wereld begaven VS

Wat zou bijvoorbeeld een reden kunnen zijn om niet VT te nemen, maar zelf ETF's uit te gaan zitten zoeken? Want in de hele wereld zitten natuurlijk ook EM, Azie/Pacific en Europa.
Als je niet blij bent met de verdeling in VT, of VXUS ofzo. Dan kun je die aanpassen door zelf kleinere ETF's te combineren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Zenix schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:54:
[...]

[...]

Zijn IWDA en VWRL er ook met nederlandse domicile (of andere VTI/VXUS in euro genoteerde alternatieven?)

De ierse trackers hebben allemaal te maken met een dividendlek wat ik toch jammer vind. (http://www.trackerbelegger.nl/dividendlekkage-berekenen/)

Welke europese (euro) alternatieven zien jullie voor BND? (Vanguard Total Bond Market).

[ Voor 14% gewijzigd door Ernie op 03-04-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een Semiconductor ETF die Euro genoteerd is.
Kan er eigenlijk geen 1 vinden. Kom al snel uit op SOXL, SOXS of XSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ernie schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:11:
[...]

Zijn IWDA en VWRL er ook met nederlandse domicile (of andere VTI/VXUS in euro genoteerde alternatieven?)

De ierse trackers hebben allemaal te maken met een dividendlek wat ik toch jammer vind. (http://www.trackerbelegger.nl/dividendlekkage-berekenen/)

Welke europese (euro) alternatieven zien jullie voor BND? (Vanguard Total Bond Market).
Dividendlek krijg je door fondsen die aandelen hebben in een andere land dan ze zelf zitten.
Een wereldwijde ETF met Nederlandse domicilie doet volgens mij dan ook weinig. Dan kun je beter in de VS zitten.
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:13:
Ik ben op zoek naar een Semiconductor ETF die Euro genoteerd is.
Kan er eigenlijk geen 1 vinden. Kom al snel uit op SOXL, SOXS of XSD.
Waarom in Euro?
Voor je valuta risico maakt het niet uit in welke valuta je ETF wordt verhandeld. Het gaat om de valuta van de onderliggende aandelen.
Dat je je broker niet hoeft te betalen om je euro's in dollars te wisselen is een schijnbesparing. Het fonds moet dat namelijk wel betalen, en die rekenen dat gewoon door aan de klant met een hogere TER.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:01:
[...]

Dividendlek krijg je door fondsen die aandelen hebben in een andere land dan ze zelf zitten.
Een wereldwijde ETF met Nederlandse domicilie doet volgens mij dan ook weinig. Dan kun je beter in de VS zitten.

[...]

Waarom in Euro?
Voor je valuta risico maakt het niet uit in welke valuta je ETF wordt verhandeld. Het gaat om de valuta van de onderliggende aandelen.
Dat je je broker niet hoeft te betalen om je euro's in dollars te wisselen is een schijnbesparing. Het fonds moet dat namelijk wel betalen, en die rekenen dat gewoon door aan de klant met een hogere TER.
O oke, duidelijk.:)
Ik ben op deze gestuit 'VanEck Vectors Semiconductor ETF (SMH)'
Tevens geen transactiekosten bij DeGiro.
Ik vraag me nu af of zij de aandelen echt kopen of dat het synthetisch is.(als ik het goed zeg).
Er staat een fysieke replica, maar is dat nou fysiek of een replica van de fysieke aandelen, hahaha.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
RocketKoen schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:01:
[...]

[...]
Klopt van het dividendlek :). Echter een lek van een nederlands fonds is in sommige gevallen terug te krijgen. Bij de ierse fondsen is het een onvermijdbaar lek.

Ik bezit de standaard VTI/VXUS combo op dit moment maar een europees alternatief sta ik voor open.
Met name op obligatiegebied ben ik zoekende naar een alternatief voor BND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:05:
[...]

O oke, duidelijk.:)
Ik ben op deze gestuit 'VanEck Vectors Semiconductor ETF (SMH)'
Tevens geen transactiekosten bij DeGiro.
Ik vraag me nu af of zij de aandelen echt kopen of dat het synthetisch is.(als ik het goed zeg).
Er staat een fysieke replica, maar is dat nou fysiek of een replica van de fysieke aandelen, hahaha.
Hoe had je bedacht dat zoiets synthetisch ging? Er is geen onafhankelijke index van halfgeleiders zover ik weet.
Ze bepalen gewoon een mix van aandelen. Die kopen ze dan in bulk (fonds dat jij noemt is 700 miljoen). Dan verdelen ze dat weer in kleine pakjes, en die verkopen ze door.

Voor een aantal ETF's is er wel een onafhankelijke index. Bijvoorbeeld een S&P500 tracker. Dan nemen ze precies dezelfde aandelen als in de index zitten. Met hetzelfde gewicht. En dan volgt de waarde van zo'n ETF netjes de index.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55
RocketKoen schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:37:
[...]

Hoe had je bedacht dat zoiets synthetisch ging? Er is geen onafhankelijke index van halfgeleiders zover ik weet.
Ze bepalen gewoon een mix van aandelen. Die kopen ze dan in bulk (fonds dat jij noemt is 700 miljoen). Dan verdelen ze dat weer in kleine pakjes, en die verkopen ze door.

Voor een aantal ETF's is er wel een onafhankelijke index. Bijvoorbeeld een S&P500 tracker. Dan nemen ze precies dezelfde aandelen als in de index zitten. Met hetzelfde gewicht. En dan volgt de waarde van zo'n ETF netjes de index.
Volgens mij snap je niet wat een synthetische ETF is ;). In plaats van de onderliggende aandelen kopen kan een ETF bijvoorbeeld ook door middel van swaps of andere derivatives proberen een index te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is VanEck Vectors Semiconductor ETF (SMH) nou een synthetische ETF of niet?
En bestaan er nou synthetische ETF's?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:58:
Maar is VanEck Vectors Semiconductor ETF (SMH) nou een synthetische ETF of niet?
En bestaan er nou synthetische ETF's?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.XD
Tik het anders eens in op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:59:
[...]

Tik het anders eens in op google.
Al gedaan.
VanEck Vectors Semiconductor ETF (SMH) is een fysieke replica.
dus fysiek aangekocht of een replica van de fysieke effecten?

Edit: Het is al wat duidelijker.
http://www.morningstar.nl...-replicatie-bij-etfs.aspx

Wat is volgens jullie de beste Semiconductor ETF?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:02:
[...]
*knip*
Wat is volgens jullie de beste Semiconductor ETF?
Ik heb geen idee welke er allemaal zijn, maar dat hangt natuurlijk af van je eisen. Als je die op een rijtje hebt kan je in de info van de aanbieder (of bv bij morningstar) terugvinden hoe hun fonds zich verhoudt tot je eisen.

Bij zo'n specifieke ETF vraag ik me overigens sterk af of de gebruikelijke voordelen van ETF's nog wel van toepassing zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 03-04-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:31:
[...]

Ik heb geen idee welke er allemaal zijn, maar dat hangt natuurlijk af van je eisen. Als je die op een rijtje hebt kan je in de info van de aanbieder (of bv bij morningstar) terugvinden hoe hun fonds zich verhoudt tot je eisen.

Bij zo'n specifieke ETF vraag ik me overigens sterk af of de gebruikelijke voordelen van ETF's nog wel van toepassing zijn.
Ik wil nog meer aandelen in de 'chipsector', maar wil niet alleen in 1 aandeel investeren(lees ASML Holding). Graag wil ik mijn risico een beetje spreiden en ik dacht dat een ETF mij wel uitkomst brengt.
Als het mijns inziens wat minder gaat met ASML, hoeft het niet per se minder te gaan met alle bedrijven in deze sector. Dat is mijn gedachte.:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:52:
[...]

Ik wil nog meer aandelen in de 'chipsector', maar wil niet alleen in 1 aandeel investeren(lees ASML Holding). Graag wil ik mijn risico een beetje spreiden en ik dacht dat een ETF mij wel uitkomst brengt.
Als het mijns inziens wat minder gaat met ASML, hoeft het niet per se minder te gaan met alle bedrijven in deze sector. Dat is mijn gedachte.:)
Ik vind het geen gekke gedachte hoor. Jij hebt een visie. Of die klopt, of dat het verstandig is, zullen wij en jij niet nu kunnen beantwoorden.
Je hanteert een hoog risicoprofiel, de meer je deze wilt verminderen, de meer je bij de VT(I)/VXUS komt te zitten. Als je zelf allerlei andere sectoren gaat aanschaffen, dan zijn deze wel meer aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Misschien een stomme vraag, maar op welke tijdstippen koop je aandelen. Ik snap dat normaal gesproken je aandelen koopt als de beurs voor het betreffende aandeel open is, maar aangezien ik dat liever thuis doe ben ik gebonden aan buiten werk tijden.

Ben van plan om binnenkort een aantal ETF's te kopen. Ishares / ThinkETF en Vanguard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 13:00
Shodan schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:31:
Misschien een stomme vraag, maar op welke tijdstippen koop je aandelen. Ik snap dat normaal gesproken je aandelen koopt als de beurs voor het betreffende aandeel open is, maar aangezien ik dat liever thuis doe ben ik gebonden aan buiten werk tijden.

Ben van plan om binnenkort een aantal ETF's te kopen. Ishares / ThinkETF en Vanguard.
Je kunt orders gewoon 'doorlopend' besteden.
Of 'dagelijks'. Indien jij om 6 uur je order voor die dag klaar zet dan wordt die uitgevoerd tijdens de handeluren. Mits jou bod hoog genoeg is.
Wat je ook kunt doen is een market order/ bestens kiezen. Dan wordt je order altijd uitgevoerd tegen elke prijs. Dit is zowat altijd ongunstig.

Het enige nadeel wat je hebt als je 's morgens je order klaar zet is dat je niet weet waar de beurs op opent en dus wel eens achter t net kunt vissen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
alaintje schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:58:
[...]

Of 'dagelijks'. Indien jij om 6 uur je order voor die dag klaar zet dan wordt die uitgevoerd tijdens de handeluren. Mits jou bod hoog genoeg is.
Wat je ook kunt doen is een market order/ bestens kiezen. Dan wordt je order altijd uitgevoerd tegen elke prijs. Dit is zowat altijd ongunstig.

Het enige nadeel wat je hebt als je 's morgens je order klaar zet is dat je niet weet waar de beurs op opent en dus wel eens achter t net kunt vissen.
En dan moet je denken; ETF's koop je voor de lange termijn, dus zoveel zal het niet uitmaken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
alaintje schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:58:
[...]

Als je niet actief belegt maakt dit niets uit, al helemaal niet voor fondsen, maar ook niet voor stabiele aandelen (wat dat ook waard moge zijn).

Wil je wel actief beleggen (niet verstandig, maar dat zijn zoveel dingen niet), dan zul je een window op de dag moeten vinden van een uur of zo waarbinnen je kan handelen (tussen 16:30 en 17:30 bijvoorbeeld) OF naar een andere beurs gaan (Amerika, kan meestal tot 22:00 -- zomer- wintertijd daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 14:57
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:29:
[...]

O thnx, dat ga ik even proberen.:)
Hebben mensen hier ETF's bij DeGiro?
Ik twijfel zelf tussen deze trackers:
- AEX
- Global equity
- Europa stoxx
- US based stocks

Wat zou voor de lange termijn een goede investering zijn?
Ik zie graag jullie beargumentatie tegemoet:D
Het spijt me. Advies op de lange termijn, dat geven we niet.

En wbt je ETF's. Negeer de AEX, ga voor global equity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Arcadius schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:47:
[...]

Het spijt me. Advies op de lange termijn, dat geven we niet.

En wbt je ETF's. Negeer de AEX, ga voor global equity.
De AEX doet het anders zo slecht nog niet. Euro Stoxx vind ik enger vanwege de Spaanse en Italiaanse banken die er in zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
https://www.bogleheads.or...%AE_investment_philosophy is iig een solide advies voor de lange termijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Jesse op 04-04-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik wil in mijn portfolio meer exposure aan Europese aandelen, die denk ik op het moment redelijk goedkoop zijn in vergelijking met de Amerikaanse. Weten jullie goed presterende ETFs die in Euro's verhandeld worden? Vanguard's VGK is erg interessant maar wordt in dollars verhandeld en dat heb ik liever niet voor deze ETF.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr Ton op 04-04-2017 18:53 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Mr Ton schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:52:
Ik wil in mijn portfolio meer exposure aan Europese aandelen, die denk ik op het moment redelijk goedkoop zijn in vergelijking met de Amerikaanse. Weten jullie goed presterende ETFs die in Euro's verhandeld worden? Vanguard's VGK is erg interessant maar wordt in dollars verhandeld en dat heb ik liever niet voor deze ETF.
Think Europeaan Equity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:52:
[...]

Je kunt een tracker pakken op de SX8P index (Stoxx Tech) (https://www.stoxx.com/index-details?symbol=SX8P), bijvoorbeeld de iShares SX8PEX. Of, als je alleen euro-aandelen wilt, de SX8EEX. Je zit dan wel vrij dik in SAP (28% van de SX8P).

(Stoxx is de Europese markt, als je wereldwijd wilt, dan kan ik je niet helpen..)

[ Voor 8% gewijzigd door ErnstH op 04-04-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Mr Ton schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:52:
Sxxeex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehoutgast schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:32:
[...]

Je kunt een tracker pakken op de SX8P index (Stoxx Tech) (https://www.stoxx.com/index-details?symbol=SX8P), bijvoorbeeld de iShares SX8PEX. Of, als je alleen euro-aandelen wilt, de SX8EEX. Je zit dan wel vrij dik in SAP (28% van de SX8P).

(Stoxx is de Europese markt, als je wereldwijd wilt, dan kan ik je niet helpen..)
Ben vandaag ingestapt bij vanEck Semiconductor ETF(SMH).
Na wat research lijkt deze ETF wel aan mijn eisen te voldoen.
Zie de toekomst van deze sector zonnig tegemoet, nu maar afwachten.
DeGiro biedt deze aan zonder transactiekosten, dus kan eventueel elke maand wat bijkopen zonder extra kosten.

Ik heb daarnaast ook nog losse ASML aandelen.:)

Bij welke broker handelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:31:
[...]

Ben vandaag ingestapt bij vanEck Semiconductor ETF(SMH).
Na wat research lijkt deze ETF wel aan mijn eisen te voldoen.
Zie de toekomst van deze sector zonnig tegemoet, nu maar afwachten.
DeGiro biedt deze aan zonder transactiekosten, dus kan eventueel elke maand wat bijkopen zonder extra kosten.

Ik heb daarnaast ook nog losse ASML aandelen.:)

Hier DeGiro custody.
Achteraf beter de niet-custody account kunnen nemen. Aangezien ze zijn begonnen met geld vragen voor dividend bij de custody versie.
Dat stond altijd al in hun tarieven. Maar het was bij mij iig nog nooit afgeschreven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:33:
[...]

Hier DeGiro custody.
Achteraf beter de niet-custody account kunnen nemen. Aangezien ze zijn begonnen met geld vragen voor dividend bij de custody versie.
Dat stond altijd al in hun tarieven. Maar het was bij mij iig nog nooit afgeschreven.
DeGiro leent alleen aandelen uit als je zelf ook aandelen leent toch?(margin calls of hoe heet het?)
Zo heb ik het begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:35:
[...]

DeGiro leent alleen aandelen uit als je zelf ook aandelen leent toch?(margin calls of hoe heet het?)
Zo heb ik het begrepen.
Nee. Alle aandelen in niet-custody accounts kunnen uitgeleend worden.
Alleen dat is alleen een risico op het moment dat degiro failliet gaat terwijl iemand zijn margin call niet kan betalen op een fonds dat jij in je portefeuille hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:31:
[...]
Knip/plak
Ik zit bij de Giro, alleen simpele straightforward AMD aandelen lange termijn.
Geen gedoe, geen zorgen met daghandel, voordelig, overzichtelijk & makkelijk.
Met zoals verwacht (Ryzen) prima opbrengsten..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:15:
[...]

Ik zit bij de Giro, alleen simpele straightforward AMD aandelen lange termijn.
Geen gedoe, geen zorgen met daghandel, voordelig, overzichtelijk & makkelijk.
Met zoals verwacht (Ryzen) prima opbrengsten..... :*)
AMD staat het afgelopen jaar +515%. Dat is inderdaad een leuke investering geweest ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:17:
[...]

AMD staat het afgelopen jaar +515%. Dat is inderdaad een leuke investering geweest ;)
Mijn hoogste factor tot dusver is 7 dus dat is idd niet verkeerd.
Maar goed, morgen kan alles verdampt zijn, dus tot ik ze verkoop is het allemaal relatief....
Ik verwacht nog wel een verdubbeling en alles hoger dan dat is onverwachte bonus.
Bij aanschaf hield ik rekening met een eindstand voor AMD tussen de 14 en 24 dollar 1 jaar na Ryzen.
In 2008 (start crisis) voor het eerst een paar keer ingestapt op AMD toen ook al een factor 4 behaald.
Terwijl iedereen mij toen vertelde beslist geen aandelen te kopen en zeker geen amd, toch gedaan.
Geen spijt van..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:26:
[...]

Mijn hoogste factor tot dusver is 7 dus dat is idd niet verkeerd.
Maar goed, morgen kan alles verdampt zijn, dus tot ik ze verkoop is het allemaal relatief....
Ik verwacht nog wel een verdubbeling en alles hoger dan dat is onverwachte bonus.
Bij aanschaf hield ik rekening met een eindstand voor AMD tussen de 14 en 24 dollar 1 jaar na Ryzen.
In 2008 (start crisis) voor het eerst een paar keer ingestapt op AMD toen ook al een factor 4 behaald.
Terwijl iedereen mij toen vertelde beslist geen aandelen te kopen en zeker geen amd, toch gedaan.
Geen spijt van..... :)
Wat was jouw unieke inzicht in AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehoutgast schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:41:
[...]

Wat was jouw unieke inzicht in AMD?
In 2008 was ik van mening dat alle aandelen veel te ver daalden in waarde en dat dit zich zou moeten stabiliseren op een hoger niveau dan bijna niets. Mijn keuze viel op AMD omdat ik graag hun meuk gebruik.

Vanaf 2015 was redelijkerwijs te voorzien dat met de achterstand van het Bulldozer fiasco en de komst van Ryzen (tweede ontwerp van Jim Keller voor AMD) er een aanzienlijke stijging in het vooruitzicht moest liggen.

Beide keren kwamen die verwachtingen uit. Dat is deels geluk en deels wijsheid.
De Wereldeconomie kan altijd nog roet in het eten gooien wanneer "Donald Duck" dom gaat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:52:
[...]

In 2008 was ik van mening dat alle aandelen veel te ver daalden in waarde en dat dit zich zou moeten stabiliseren op een hoger niveau dan bijna niets. Mijn keuze viel op AMD omdat ik graag hun meuk gebruik.

Vanaf 2015 was redelijkerwijs te voorzien dat met de achterstand van het Bulldozer fiasco en de komst van Ryzen (tweede ontwerp van Jim Keller voor AMD) er een aanzienlijke stijging in het vooruitzicht moest liggen.

Beide keren kwamen die verwachtingen uit. Dat is deels geluk en deels wijsheid.
De Wereldeconomie kan altijd nog roet in het eten gooien wanneer "Donald Duck" dom gaat doen....
Tenzij het tweede ontwerp natuurlijk ook een flop was geworden. Dan was de stijging er niet geweest. Wat maakte je zo zeker dat het tweede ontwerp zoveel beter ging worden?

Desalniettemin fantastisch dat het zo goed voor je heeft uitgepakt. :o

Ik durf dat niet met aanzienlijke bedragen. Ik heb bitcoins leren kennen toen het nog <5$ stond, maar ik durfde niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ernie schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:38:
[...]
Tenzij het tweede ontwerp natuurlijk ook een flop was geworden. Dan was de stijging er niet geweest. Wat maakte je zo zeker dat het tweede ontwerp zoveel beter ging worden?

Desalniettemin fantastisch dat het zo goed voor je heeft uitgepakt. :o

Ik durf dat niet met aanzienlijke bedragen. Ik heb bitcoins leren kennen toen het nog <5$ stond, maar ik durfde niet...
Jim Keller had eerder voor AMD al de A64 ontworpen en dat bleek een groot succes.
De A64 was destijds even revolutionair of eigenlijk zelfs meer dan Ryzen nu is.
Beter dan Intel en met minder middelen bereikt. Het succes van de A64 bleef uit door Intel omkoping.
Nu bij Ryzen kan Intel dankzij de EU / VS / Azië boetes en afspraken niet meer terug vallen op illegaliteit.
Vandaar dat ik een nogal groot vertrouwen had en heb in Ryzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:59:
[...]

Jim Keller had eerder voor AMD al de A64 ontworpen en dat bleek een groot succes.
Beter dan Intel en met minder middelen bereikt. Het succes van de A64 bleef uit door Intel omkoping.
Nu bij Ryzen kan Intel dankzij de EU / VS / Azië boetes en afspraken niet meer terug vallen op illegaliteit.
Maar dit is allemaal publieke informatie, nogmaals wat is het unieke inzicht?
Ik vind het heel mooi voor je dat je een dik rendement hebt behaald, maar imo is het toch meer gokken dan wijsheid. Pak een random volatiel instrument en je kunt hetzelfde doen..

Daarnaast, als ik de performance van de SPDR erbij pak sinds 2009 (2008 was een slecht jaar, dus die laat ik er gemakshalve even uit :P), heeft die over die periode +191% return. Dus dan klinkt jouw resultaat al een stuk minder, maar (imo) veel belangrijker, veel risicovoller.

[ Voor 29% gewijzigd door ErnstH op 05-04-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ehoutgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:07:
[...]

Ik vind het heel mooi voor je dat je een dik rendement hebt behaald, maar imo is het toch meer gokken dan wijsheid. Pak een random volatiel instrument en je kunt hetzelfde doen..
Als je handelt op basis van niet publieke informatie dan heet dan insider trading en dan beland je in de cel :P

Als je bekend bent met de industrie waar een bedrijf in zit. Je kent de grote spelers binnen het bedrijf en hun reputatie. Dan is dat een prima argument om te beslissen over een lange termijn belegging in dat bedrijf.

Die TV reclame "denk je dat elektrische auto's de toekomst zijn, koop dan Tesla. Denk je dat het niks wordt, koop Shell". Dat is gokken :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:16:
[...]
Als je bekend bent met de industrie waar een bedrijf in zit. Je kent de grote spelers binnen het bedrijf en hun reputatie. Dan is dat een prima argument om te beslissen over een lange termijn belegging in dat bedrijf.
Tja, dan is het meer een vorm van concurreren met analisten die hier hun baan van maken en waarschijnlijk over een stuk meer informatie beschikken. Als die analisten echt zoveel geloof hebben, dan zit dat dus al in de prijs verwerkt.. Nogmaals, ik zou het niet doen, kost heel veel tijd en daarnaast geloof ik niet in de markt outperformen. Brede portfolio is makkelijk, performed eigenlijk het stabielst, en het voorkomt een hoop "what if?" momenten..

Moet je dan ook Apple kopen als Jim daarheen gaat, of nu Tesla nu hij daar zit? Het is altijd makkelijk om in hindsight te redeneren: Jim heeft Ryzen ontworpen -> AMD terug in de race -> geweldige investering.

[ Voor 12% gewijzigd door ErnstH op 05-04-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ehoutgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:19:
[...]

Tja, dan is het meer een vorm van concurreren met analisten die hier hun baan van maken en waarschijnlijk over een stuk meer informatie beschikken. Als die analisten echt zoveel geloof hebben, dan zit dat dus al in de prijs verwerkt.. Nogmaals, ik zou het niet doen, kost heel veel tijd en daarnaast geloof ik niet in de markt outperformen. Brede portfolio is makkelijk, performed eigenlijk het stabielst, en het voorkomt een hoop "what if?" momenten..

Moet je dan ook Apple kopen als Jim daarheen gaat, of nu Tesla nu hij daar zit? Het is altijd makkelijk om in hindsight te redeneren: Jim heeft Ryzen ontworpen -> AMD terug in de race -> geweldige investering.
Tsja.. Analisten.
Bij Tesla bijvoorbeeld zijn er analisten die roepen dat Tesla over een jaar 2x zoveel waard gaat zijn.
En tegelijkertijd zijn er ook die denken dat ze volgend jaar failliet zijn. En alles daar tussenin.

Elon Musk beschreef het heel mooi: Analisten bekijken het verleden van een bedrijf. Maar de koers van het aandeel beschrijft de verwachtingen over de toekomst.

AMD is ook zo'n bedrijf waar de verwachtingen compleet anders zijn dan de in het verleden behaalde resultaten. Ze maken echt al heel lang flinke verliezen. En toch blijven mensen er geld in investeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:46:
[...]

Tsja.. Analisten.
Bij Tesla bijvoorbeeld zijn er analisten die roepen dat Tesla over een jaar 2x zoveel waard gaat zijn.
En tegelijkertijd zijn er ook die denken dat ze volgend jaar failliet zijn. En alles daar tussenin.

Elon Musk beschreef het heel mooi: Analisten bekijken het verleden van een bedrijf. Maar de koers van het aandeel beschrijft de verwachtingen over de toekomst.

AMD is ook zo'n bedrijf waar de verwachtingen compleet anders zijn dan de in het verleden behaalde resultaten. Ze maken echt al heel lang flinke verliezen. En toch blijven mensen er geld in investeren.
Oh, ik ben ook geen grote fan van analisten hoor. :) Maar dan vind ik Elon Musk's quote weer een beetje flauw, een "goede" analist kijkt natuurlijk wel naar veel meer: historie, toekomst, context, etc. Ik zeg overigens ook niet dat je niet moet investeren in AMD of Tesla, maar meer dat je het niet moet zien als een robuuste investering. Als speelgeld voor de emotie om in toffe bedrijven te zitten is natuurlijk niks mis mee. Ik zou alleen niet verwachten dat ik met mijn IT kennis een "betere" blik op AMD zou hebben..

(NVDA was overigens ook een goede investering geweest, terwijl Jim daar toch niet zat. Wellicht is er een onderliggende oorzaak anders dan Jim voor de performance van beide stocks.. Aan de andere kant, NVDA maakt wel winst >:) dus misschien is het totaal ongerelateerd :*) )

[ Voor 3% gewijzigd door ErnstH op 05-04-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!cky
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 14:25
Ben benieuwd naar jullie mening - op het moment ben ik woonachtend in Londen en beleg maandelijks als volgt:

50% - VANGUARD INV UK LT FTSE DEVELOPED WLD EX UK EQ (Wereld min UK)
40% - VANGUARD INV UK LT FTSE UK ALL SHARE IDX UNIT (All UK)
10% - BLACKROCK FM LTD EMG MKTS EQUITY TKR D ACC (Emerging Markets)

Na het lezen van Bogleheads overweeg ik om 'Vanguard Global Bond Index Fund' erbij toe te voegen en de eerste twee indexen te verlagen in %. Ben nog redelijk jong (<30), vandaar de twijfels over obligaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Het ligt er puur aan wanneer je het geld denkt nodig te hebben. Voor lange termijn / pensioensbeleggen zou ik nog lekker in aandelen blijven zitten. Maar mocht je het eerder nodig hebben, denk aan een huis kopen, dan zou je kunnen overwegen om een gedeelte in bonds te stoppen. Echter, in het huidige economische klimaat en de extreem lage rentes blijf ik zelf (ben 26) nog lekker 100% in aandelen zitten.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

Ik wil graag in een aantal fondsen beleggen en ben uitgekomen bij De Giro vanwege de lage kosten. Maar maakt het dan uberhaupt uit of je kiest voor niet-custody of custody? Ik heb geen interesse in andere beleggingsmethoden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HaTe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:57:
Ik wil graag in een aantal fondsen beleggen en ben uitgekomen bij De Giro vanwege de lage kosten. Maar maakt het dan uberhaupt uit of je kiest voor niet-custody of custody? Ik heb geen interesse in andere beleggingsmethoden.
Bij custody worden je aandelen niet uitgeleend. Maar je moet dan wel betalen als je live koersinformatie wilt (heb je niet echt nodig). En je moet 10% van je dividenden afdragen.

Ik ben voor custody gegaan omdat ik dat uitlenen eng vond.
Maar nu degiro zo'n grote speler is geworden in Nederland, zou ik liever een gewone account hebben gehad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

RocketKoen schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:14:
[...]

Bij custody worden je aandelen niet uitgeleend. Maar je moet dan wel betalen als je live koersinformatie wilt (heb je niet echt nodig). En je moet 10% van je dividenden afdragen.

Ik ben voor custody gegaan omdat ik dat uitlenen eng vond.
Maar nu degiro zo'n grote speler is geworden in Nederland, zou ik liever een gewone account hebben gehad.
Ik kan het niet snel vinden in hun helpsectie. Je kan dus niet zomaar wijzigen van account type?
Ik ben om dezelfde reden ook voor custody gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 05-04-2017 14:20 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HaTe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:20:
[...]

Ik kan het niet snel vinden in hun helpsectie. Je kan dus niet zomaar wijzigen van account type?
Ik ben om dezelfde reden ook voor custody gegaan.
Nee. iig niet toen ik het vroeg.
Je kan al je aandelen verkopen. Al je geld uitboeken.
Nieuwe account van een ander type openen. geld inboeken. Aandelen opnieuw kopen.
Weet niet of je dan ook hetzelfde email adres en gekoppelde bankrek. kan gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 22:28
RocketKoen schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:28:
[...]

Nee. iig niet toen ik het vroeg.
Je kan al je aandelen verkopen. Al je geld uitboeken.
Nieuwe account van een ander type openen. geld inboeken. Aandelen opnieuw kopen.
Weet niet of je dan ook hetzelfde email adres en gekoppelde bankrek. kan gebruiken.
Inderdaad dit is de enige manier. Je kan wel je e-mailadres en gekoppelde bankrekening hergebruiken maar (uiteraard) wel een nieuwe gebruikersnaam weet ik inmiddels uit eigen ervaring :)

[ Voor 3% gewijzigd door One-eye864 op 05-04-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehoutgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:07:
[...]

Daarnaast, als ik de performance van de SPDR erbij pak sinds 2009 (2008 was een slecht jaar, dus die laat ik er gemakshalve even uit :P), heeft die over die periode +191% return. Dus dan klinkt jouw resultaat al een stuk minder, maar (imo) veel belangrijker, veel risicovoller.
Ik heb zelf de stelregel om nooit maar dan ook echt nooit naar anderen te luisteren bij investeringen.
Naar wie ik helemaal nooit zal luisteren zijn analisten en zgn experts. Dan liever een wiggelroede....
Dit heeft voor mij goed gewerkt maar voor anderen kan dat evt juist slecht uitpakken.......

Naar mijn bescheiden mening doe je mijn kennis en ervaring te kort wanneer je mijn ivesteringen in het hokje "gokken" plaatst. Verder zijn mijn investeringen meestal voor een aantal maanden tot hooguit 2 jaar. Ik noem dat zelf, tov daghandel, lange termijn investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Wie zit er hier bij Lynx? Weet iemand of het daar nog mogelijk is 100 euro transactietegoed te ontvangen als je een introducé binnenhaalt die een rekening opent? (ook voor de introducé)
Ik kan het namelijk nergens vinden op hun website, maar wel via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:37
wzzley schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:56:
Wie zit er hier bij Lynx? Weet iemand of het daar nog mogelijk is 100 euro transactietegoed te ontvangen als je een introducé binnenhaalt die een rekening opent? (ook voor de introducé)
https://www.lynx.nl/verdien/

Ik wil je wel aanmelden als je dat wilt (of heb je al een rekening?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:12:
[...]

Ik heb zelf de stelregel om nooit maar dan ook echt nooit naar anderen te luisteren bij investeringen.
Naar wie ik helemaal nooit zal luisteren zijn analisten en zgn experts. Dan liever een wiggelroede....
Dit heeft voor mij goed gewerkt maar voor anderen kan dat evt juist slecht uitpakken.......

Naar mijn bescheiden mening doe je mijn kennis en ervaring te kort wanneer je mijn ivesteringen in het hokje "gokken" plaatst. Verder zijn mijn investeringen meestal voor een aantal maanden tot hooguit 2 jaar. Ik noem dat zelf, tov daghandel, lange termijn investeringen.
Persoonlijk zou ik een paar maanden tot 2 jaar niet onder lange termijn investeringen scharen.
Daarnaast, ik wil helemaal niet jouw kennis en ervaring te kort doen, ik denk alleen dat het echt heel moeilijk is om objectief vast te stellen of nu juist die kennis tot jouw resultaat heeft geleid, of gewoon een factor hoog volatiel aandeel. Maar je moet vooral investeren op een manier waar jij jezelf goed bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:12:
[...]

Zonder iets te vinden van de belegging in AMD (heb echt geen idee of dit een aantrekkelijk bedrijf is of niet, fundamentals zien er in mijn ogen niet bijster uit, maar ken de markt echt helemaal niet). Maar ik vind het iig erg leuk om eens een post te lezen die niet vraagt of xx% VTI / xx% VXUS wel ok is. Beleggen op de beurs heeft volgens mij nou net losse aandelen, koersen en visie te maken. Voor mij iig de reden dat ik dit topic lees. Wat mij betreft graag meer van dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poehee
Ardbeg10 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:58:
[...]

Zonder iets te vinden van de belegging in AMD (heb echt geen idee of dit een aantrekkelijk bedrijf is of niet, fundamentals zien er in mijn ogen niet bijster uit, maar ken de markt echt helemaal niet). Maar ik vind het iig erg leuk om eens een post te lezen die niet vraagt of xx% VTI / xx% VXUS wel ok is. Beleggen op de beurs heeft volgens mij nou net losse aandelen, koersen en visie te maken. Voor mij iig de reden dat ik dit topic lees. Wat mij betreft graag meer van dit!
Hier kan ik mij ook wel in vinden. Alleen zou ik graag de discussie VOORAF (op investeringsmoment) voeren en niet, zoals nu, achteraf. Dus geef aan wanneer je in AMD stapt, tegen welke koers en met welke argument. Post dit op instapmoment en niet twee jaar later.

Mensen zijn nu eenmaal geneigd om hun successen te etaleren en verliezen te verbergen.
Toon je portefeuille (met factoren, we hoeven het totaalbedrag niet te weten - mag wel natuurlijk). Je maakt toch ook fouten? Je wordt alleen ervaren door fouten maken en deze te analyseren.

Succesverhalen zijn saai. En vaak doordrenkt van self-serving bias.

[ Voor 0% gewijzigd door poehee op 06-04-2017 14:32 . Reden: *typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik vind het leuk om zelf wat losse aandelen in portefeuille te houden naast de ETF's. En ik vind het ook altijd leuk om keuzes van anderen te lezen.

In het kader van voorafgaande deel ik mijn aankoop van deze week. Porsche gekocht voor 50,96. Redenatie is vooral gebaseerd op de gezonde marge die wordt gemaakt per verkochte auto. Bovendien denk ik dat er altijd ruimte zal zijn voor een auto bouwer als Porsche. Ze keren ook nog een beetje dividend uit wat altijd leuk is. Na dieselgate waarin ze zijn meegesleurd is het ook wel tijd voor wat herstel. Nu zijn er wel wat perikelen rondom de aandelenverdeling maar daar verwacht ik geen hele grote problemen door. Een aandeel voor de lange termijn portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
wzzley schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:56:
Dat heb ik wel gedaan, alleen niets ontvangen. Omdat ik toch niet van plan was iets aan te schaffen binnen de 3 maanden dat het tegoed geldig is, heb ik er tot nu toe geen werk van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ardbeg10 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb van de week VANECK VECTORS SEMICONDUCTOR ETF gekocht.
Koers was op dat moment 79,12 USD.
Hoop over 2 jaar dit bericht nog eens te lezen en dat de koers 3 keer zo hoog is.(of 3 keer zo laag:P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 13:00
Ik kan veel woorden vertellen over mijn portofolio, maar ik kan het ook niet doen en melden dat ik relatief veel risico neem.
Hierbij een overzicht van mijn portofolio. Aegon is ooit een 'misclick' geweest :o .
Voor het gemak heb ik de dividendwinsten er even in terug gerekend om op (bijna) 100% uit te komen. absolute winst per aandeel is natuurlijk sterk fluctueel (bv AMG deze week).
Dit is slechts een momentopname voor de winsten en totaal niet representatief gezien ik mijn portofolio in een jaar heb opgebouwd met wisselende inlegmomenten en hoeveelheden. Tevens heb ik BE semiconductor zeer recent gekocht.
Momenteel koop ik nog maar met 1-2% per maand bij gezien ik de rest momenteel spaar op een spaarrekening.Ik koop dan alleen degiro kernselectie zonder transactiekosten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

*De winst is trouwens de relatieve winst t.o.v. de totale winst volgens mij. Even een foutje gemaakt zie ik 8)7 . Ook leuk om te zien anders :p .

[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 06-04-2017 17:59 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Fuelke

Forza Ferrari

CornermanNL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:30:
Ik vind het leuk om zelf wat losse aandelen in portefeuille te houden naast de ETF's. En ik vind het ook altijd leuk om keuzes van anderen te lezen.

In het kader van voorafgaande deel ik mijn aankoop van deze week. Porsche gekocht voor 50,96. Redenatie is vooral gebaseerd op de gezonde marge die wordt gemaakt per verkochte auto. Bovendien denk ik dat er altijd ruimte zal zijn voor een auto bouwer als Porsche. Ze keren ook nog een beetje dividend uit wat altijd leuk is. Na dieselgate waarin ze zijn meegesleurd is het ook wel tijd voor wat herstel. Nu zijn er wel wat perikelen rondom de aandelenverdeling maar daar verwacht ik geen hele grote problemen door. Een aandeel voor de lange termijn portefeuille.
Maar wat heb je nu precies gekocht? Wat je verwijst naar Porsche aan €50,96 waarbij ik dan denk dat je Porsche Automobile Holding (PAH3) kocht.

Maar die holding beheert eigenlijk een grote hoeveelheid VW aandelen en daarnaast zitten ze ook een stukje in de handel in auto onderdelen en toebehoren handel. Ik denk dat dat de invloed van een merk als Porsche (of Bentley, Bugatti, Lamborghini) niet zo groot is in het hele verhaal. Kan je dat dan eens duiden?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Terpen Tijn schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:31:
[...]

Dat heb ik wel gedaan, alleen niets ontvangen. Omdat ik toch niet van plan was iets aan te schaffen binnen de 3 maanden dat het tegoed geldig is, heb ik er tot nu toe geen werk van gemaakt.
Is het niet zo dat Lynx na 3 maanden je account credideert voor de transactiekosten met een maximum van 100 euro?

Zo werkte het in elk geval wel toen ik aan een actie deelnam. Die was echter wat lucratiever opgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Meer mensen die vandaag wat gaan bijkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Carfanatic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:34:
Meer mensen die vandaag wat gaan bijkopen?
Waarom zouden we?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Dat is geen antwoord, zoals eerder aangegeven, ik vind het wel interessant als iemand wat doet. Net zoals de Porsche kwestie, ik leer daar veel van. Ik vind mensen die fouten maken en zich kwetsbaar opstellen eindeloos interessanter dan de tegenpolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
Fuelke schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:00:
[...]

Maar wat heb je nu precies gekocht? Wat je verwijst naar Porsche aan €50,96 waarbij ik dan denk dat je Porsche Automobile Holding (PAH3).

Maar die holding beheert eigenlijk een grote hoeveelheid VW aandelen en daarnaast zitten ze ook een stukje in de handel in auto onderdelen en toebehoren handel. Ik denk dat dat de invloed van een merk als Porsche (of Bentley, Bugatti, Lamborghini) niet zo groot is in het hele verhaal. Kan je dat dan eens duiden?
Klopt, ik was daar niet duidelijk genoeg in , de bijdrage van Porsche als automerk is wel degelijk belangrijk, ik zie het zelfs als een belangrijke peiler in het hele herstel. Zeker op het gebied van imago, bovendien verdient de holding aan de handel van veel rondom alles van de VW groep. Dat stopt ook niet zomaar. De koers is wat mij betreft teveel naar beneden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
poehee schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
[...]

Dat is geen antwoord, zoals eerder aangegeven, ik vind het wel interessant als iemand wat doet. Net zoals de Porsche kwestie, ik leer daar veel van. Ik vind mensen die fouten maken en zich kwetsbaar opstellen eindeloos interessanter dan de tegenpolen.
Ik bedoel meer dat je wel een hele algemene vraag stelt.

Als mensen hun ervaringen willen delen dan doen ze dat wel hier. Het topic heeft geen schop nodig ofzo.
En als jij advies wilt, moet je iets gerichter vragen. Bijvoorbeeld: "Denken jullie dat vandaag een goede dag is om VTI bij te kopen of is het te laat? Ik ben namelijk bang dat de huidige run van de Amerikaanse markt binnenkort afloopt."

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehoutgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:17:
[...]

Persoonlijk zou ik een paar maanden tot 2 jaar niet onder lange termijn investeringen scharen.
Daarnaast, ik wil helemaal niet jouw kennis en ervaring te kort doen, ik denk alleen dat het echt heel moeilijk is om objectief vast te stellen of nu juist die kennis tot jouw resultaat heeft geleid, of gewoon een factor hoog volatiel aandeel. Maar je moet vooral investeren op een manier waar jij jezelf goed bij voelt.
Ik volg AMD al sinds de Jaren 80, gebruik hun hardware sinds de Jaren 90 en financieel sinds 2000.
We praten dan al snel over duizenden uren.......

Wanneer ik bekend was geweest met dit forum draadje dan had ik beslist begin vorig jaar een koopadvies uitgebracht toen AMD rond de 2 dollar stond. Ik heb dat advies iig aan familie en kennissen overgebracht en diegene die destijds zijn ingestapt zullen mij daarvoor nog lang dankbaar zijn. De totale winsten zijn substantieel. Kan en wil ik dat bewijzen ? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:35:
[...]

Ik volg AMD al sinds de Jaren 80, gebruik hun hardware sinds de Jaren 90 en financieel sinds 2000.
We praten dan al snel over duizenden uren.......

Wanneer ik bekend was geweest met dit forum draadje dan had ik beslist begin vorig jaar een koopadvies uitgebracht toen AMD rond de 2 dollar stond. Ik heb dat advies iig aan familie en kennissen overgebracht en diegene die destijds zijn ingestapt zullen mij daarvoor nog lang dankbaar zijn. De totale winsten zijn substantieel. Kan en wil ik dat bewijzen ? Nee.
Tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Ook maar even mijn portefeuilleverdeling hier posten dan:

Developed Markets (ex-US)VXUS15%
Developed Markets (US)VTI10%
Emerging MarketsVWO20%
Real EstateIPRP15%
CommoditiesDBC15%
Dividend-yieldingIDVY25%

Elke drie maanden rebalancen.
Allemaal ETFs, behalve DBC dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
Rukapul schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:05:
[...]

Is het niet zo dat Lynx na 3 maanden je account credideert voor de transactiekosten met een maximum van 100 euro?

Zo werkte het in elk geval wel toen ik aan een actie deelnam. Die was echter wat lucratiever opgezet :P
Geen idee. Ik vind het wel wat vreemd dat ik er op geen enkele wijze iets over heb gehoord. Ik had wel een berichtje verwacht, of ergens een indicatie dat er een transactietegoed bij is gekomen. Maar wellicht volgt er dus nog een afrekening later. Verder absoluut geen klachten over Lynx, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn portfolio bestaat voor 100% uit AMD aandelen. Dat maakt mijn investeringen volgens diverse bronnen zeer offensief en risicovol. Er is dus geen risico spreiding. Voor mij werkt dat, voor anderen wellicht niet.....

Gisteren daalde het AMD aandeel aanzienlijk op nieuws van een Goldman Sachs analist dat AMD zijn piek bereikt zou hebben. Dit is imho totale onzin. Het aandeel zal naar mijn mening verder stijgen tot een niveau binnen 2 jaar tussen de 20 en 40 dollar. Onvoorziene Donald Trump Wereldrampen even buiten beschouwing gelaten.....

AMD zal zich de komende 2 jaar ontwikkelen vanaf een bijna failliete onderneming tot een financieel gezond bedrijf met sinds lange tijd weer concurrerende producten over een bredere basis. Nieuw zijn daarbij de custom producten zoals consoles en embedded.

Ryzen voldoet boven verwachting goed met een IPC stijging van 52 procent waar 40 procent was verwacht.
Wel is er spake van enige kinderziektes zoals geheugen snelheid en drivers.
ZEN (Ryzen) voor Servers zal bovendien voor AMD weer marktaandeel pakken waar dat nu nog bijna een verwaarloosbaar percentage betreft. De eerste grote klanten hebben zich al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:28:
Mijn portfolio bestaat voor 100% uit AMD aandelen. Dat maakt mijn investeringen volgens diverse bronnen zeer offensief en risicovol. Er is dus geen risico spreiding. Voor mij werkt dat, voor anderen wellicht niet.....

Gisteren daalde het AMD aandeel aanzienlijk op nieuws van een Goldman Sachs analist dat AMD zijn piek bereikt zou hebben. Dit is imho totale onzin. Het aandeel zal naar mijn mening verder stijgen tot een niveau binnen 2 jaar tussen de 20 en 40 dollar. Onvoorziene Donald Trump Wereldrampen even buiten beschouwing gelaten.....

AMD zal zich de komende 2 jaar ontwikkelen vanaf een bijna failliete onderneming tot een financieel gezond bedrijf met sinds lange tijd weer concurrerende producten over een bredere basis. Nieuw zijn daarbij de custom producten zoals consoles en embedded.

Ryzen voldoet boven verwachting goed met een IPC stijging van 52 procent waar 40 procent was verwacht.
Wel is er spake van enige kinderziektes zoals geheugen snelheid en drivers.
ZEN (Ryzen) voor Servers zal bovendien voor AMD weer marktaandeel pakken waar dat nu nog bijna een verwaarloosbaar percentage betreft. De eerste grote klanten hebben zich al gemeld.
Ik hoop ook dat het goed gaat met AMD, ik heb lange tijd ook met veel plezier gebruik gemaakt van hun producten (vanaf K6-II), en zou ze eindelijk weer eens serieus overwegen op CPU-gebied. Waar ik wel benieuwd naar ben (en dan zal ik stoppen met je lastig te vallen. :P): wat is precies je doel met de investering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehoutgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:47:
[...]

Ik hoop ook dat het goed gaat met AMD, ik heb lange tijd ook met veel plezier gebruik gemaakt van hun producten (vanaf K6-II), en zou ze eindelijk weer eens serieus overwegen op CPU-gebied. Waar ik wel benieuwd naar ben (en dan zal ik stoppen met je lastig te vallen. :P): wat is precies je doel met de investering?
Mijn doel is iig geen liefdadigheid oid. Ik zie mijn investering als tweeledig:
Een gezonde winst (of percentage) over mijn financiele tegoeden.
Investeren in een kunstmatig klein gehouden* onderneming met een betere mentaliteit.

* juist daarom liggen er groei kansen bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:59:
[...]

Beleggen in één aandeel is niet beleggen. Maar een soort gokken. Dat kan heel erg goed gaan. Met kleine bedragen kan je dat prima doen. Bij riskante bedrijven als dit kan er altijd wat mis gaan. Boekhoudfraude. Een ontwerp dat flopt. Verandering van de sector. Etc.

Maar écht beleggen met serieus geld, dat is natuurlijk wat anders. Ik ga jou niet overtuigen, maar andere lezers hier misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:28:
Het is mooi dat je enthousiast bent over AMD. Echter, zoals door anderen aangegeven is dit geen beleggen. Ik gun je al het success toe, maar vrienden van mij die een dergelijke 'strategie' aanhielden hebben in het verleden veel geld (dan hebben we het over duizenden tot tienduizenden euro's) aan verloren. En dan hebben we het over bedrijven waarvan gedacht werd dat ze stonden 'als een huis' en een positieve outlook hadden. Niet dus ...

Je bent gewaarschuwd.

Je kansen spreiden over een groot portfolio is veel verstandiger (er zijn bijvoorbeeld ook Tech ETFs, waarin allemaal mooie bedrijven zitten, loop je veel minder risico mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rufio64 Arcadius

Altijd grappig om te zien wanneer mensen zo maar wat beginnen te roepen.....

Serieuze bedragen en dan aankomen met 10 mille LOL.
En dan deze: "je bent gewaarschuwd"

Wie denken jullie dat je bent ?

Ik doe dit al dik 10 jaar met diverse aandelen en dat heeft dus een vermogen opgeleverd.
Ik hou mijn investeringen overzichtelijk en kansrijk. Dat werkt voor mij.
Ik ben nog nooit geld verloren op de beurs en dat gaat ook nooit gebeuren.
Het enige risico dat ik, net als ieder ander, loop is een total meltdown.

Ik hoop van ganse harte dat lezers hier hun eigen koers gaan varen en vooral niet naar zgn experts gaan luisteren (Myself included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:11:
Ik hoop het voor je.
Dat is dus nadrukkelijk niet zo. Je hebt géén spreiding, dus het risico indien/wanneer het mis gaat is veel groter dan iemand die wél een gespreid portfolio hanteert.

Total meltdown is niet het enige risico dat bestaat. Als AMD failliet gaat, dan ben jij alles kwijt, en iemand met een gespreid portfolio wellicht 1%.

Onwaarschijnlijk? Zeker, maar de geschiedenis staat vol van faillissementen die vooraf onwaarschijnlijk leken. Het is geen verwaarloosbaar risico.

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 07-04-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@rufio64 Arcadius

Altijd grappig om te zien wanneer mensen zo maar wat beginnen te roepen.....

Serieuze bedragen en dan aankomen met 10 mille LOL.
En dan deze: "je bent gewaarschuwd"

Wie denken jullie dat je bent ?

Ik doe dit al dik 10 jaar met diverse aandelen en dat heeft dus een vermogen opgeleverd.
Ik hou mijn investeringen overzichtelijk en kansrijk. Dat werkt voor mij.

Ik hoop van ganse harte dat lezers hier hun eigen koers gaan varen en vooral niet naar zgn experts gaan luisteren (Myself included).
Uiteraard. Tienduizenden verlies is een niks voor jou. Tegelijk heb je nog nooit enig verlies geleden. En je hebt eigenlijk geen enkel risico in je stock picking. Oftewel dan is de volgende vraag: Hoeveel rendement maak je per jaar?

En waarom zouden we niet naar jou moeten luisteren? Laten we wel wezen: De harde feiten zijn dat veruit de meeste particulieren die stock picking doen niet beter presteren dan een ETF het doet. Jij doet het blijkbaar wel veel beter, en dat met een heel laag risico. Waarom zouden we dan in hemelsnaam niet naar jou luisteren? En wat zouden we nu moeten kopen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
kom ik aan met mijn saaie ETF's ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9iCcGMy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Punt dat gemaakt wordt en waar ik het wel mee eens ben is dat het lastig is / je goed moet nadenken of het advies dat je hier leest wel van toepassing is. Soms heeft men het hier over een bepaald advies en dan praat men over "slechts" een paar duizend euro.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Overzicht voor de mensen die het interessant vinden. Vorig jaar begonnen met aankopen, inmiddels voor een paar duizend euro (< 10.000) gekocht.
OverzichtAandelen

Wil voor meer spreiden in sectoren die ik nog niet heb. Rendement valt vies tegen, flinke klappen gekregen van Nike en Target en inmiddels ook Qualcomm.

[ Voor 13% gewijzigd door Loev op 07-04-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Loev schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:00:
Overzicht voor de mensen die het interessant vinden. Vorig jaar begonnen met aankopen, inmiddels voor een paar duizend euro (< 10.000) gekocht.
[afbeelding]

Wil voor meer spreiden in sectoren die ik nog niet heb.
speciale reden om voor US stocks te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Carfanatic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:03:
[...]

En waarom geen ETFs, dat spreidt veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Erg zwaar in de VS. Maar verder een erg verstandige portefeuille .

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Dat lijkt me nogal optimistisch. Zelf al ben je super getalenteerd en heb je duizenden uren research in een aandeel zitten, er kan altijd iets spelen waardoor het bedrijf onderuit kan gaan. Als je denkt dat je nooit geld zal verliezen in de beurs en je zit slechts in een aandeel heb je een mooie tikkende tijdbom als portefeuille.

En dat komt van een mede-particulier die ook denkt een edge te hebben op de markt, een geconcentreerde portfolio heeft, en saaie ETFs links laat liggen. Mijn huidige portfolio:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nz2mDXywLSWd5asW43plKSmW/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Loev schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:00:
[afbeelding]

Wil voor meer spreiden in sectoren die ik nog niet heb. Rendement valt vies tegen, flinke klappen gekregen van Nike en Target en inmiddels ook Qualcomm.
Ga zo door, het rendement is niet belangrijk op de korte termijn :)
Lijstje ziet er bekend uit. We hebben wel wat overlap.

Ik probeer iedere maand zo'n 20% van m'n loon te investeren.
Volgens m'n berekening zou ik dan in 25 jaar genoeg geïnvesteerd moeten hebben om er van te kunnen leven. Uitgaande van 7% groei en 3% gemiddeld dividend. Uiteraard is dat een flinke 'IF'..
Carfanatic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:03:
[...]

Waarschijnlijk dezelfde als mijn reden: Er zijn bijna geen Nederlandse bedrijven die dividend uitkeren. In Europa hebben we er wel een paar, maar ook niet al te veel..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien dat je de S&P500 en de US small caps can combineren in 1 tracker iShares Core S&P Total U.S. Stock Market ETF (ITOT). Heb je misschien iets minder blootstelling aan small cap, maar wellicht lagere kosten in aankoop en expense ratio (0.03% voor ITOT). Ik heb onderlaatst mijn S&P500 en small-caps samengevoegd in deze tracker.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.