Ik heb een custody account bij DeGiro. Ze kunnen hem niet voor mij omzetten naar een normaal account vanwege andere voorwaarden. Nu twijfel ik of ik al mijn ETF's moet verkopen en vervolgens weer aankopen op een ander account. Dit om de kosten met betrekking tot dividendverwerking te omzeilen. Het afgelopen jaar heb ik ~8 euro aan kosten gehad aan de dividendverwerking van DeGiro. Dit is niet heel veel maar zal in de toekomst natuurlijk oplopen.
Als ik naar een ander account wil overstappen is het een kwestie van gelijktijdig kopen en verkopen. Dan moet ik wel even wat extra geld inzetten om dit tegelijkertijd te kunnen doen. Uiteindelijk wel een beter plan verwacht ik. Iemand advies?
Zoals ik het zie lijkt het alsof je overal wat wilt doen zonder echt goed te weten waar je mee bezig bent. Waarom zowel Fitvermogen als DeGiro? Fitvermogen kent vrijwel alleen fondsen met vrij hoge maandelijkse kosten. Waarom stop je daar geld in? Zelfde geld voor Pritle, wat wil je op die manier bereiken?
Je vliegt alle kanten op zonder duidelijk plan, wat voor advies verwacht je?
Als ik naar een ander account wil overstappen is het een kwestie van gelijktijdig kopen en verkopen. Dan moet ik wel even wat extra geld inzetten om dit tegelijkertijd te kunnen doen. Uiteindelijk wel een beter plan verwacht ik. Iemand advies?
Wat is je doelsituatie? Je hebt VTI en VXUS dus in principe wereldwijde spreiding. Daarnaast lijk je je specifiek op de S&P 500 te willen richten, op zonne energie en op semiconductors. Zit hier nog een strategie achter? Koop je alles wat je leuk lijkt? Verwacht je dat bepaalde sectoren gaan groeien?PCJR schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:28:
[...]
Helder, dat van die aandelen had ik gemerkt jaUhm, de bedoeling is spelen en oefenen. Wil een pakketje hebben dat ik lange tijd kan laten staan. Heb ook al Fitvermogen en Pritle, wil voor de komende jaren wat opbouwen. Elke zoveel maanden wil bij de 3 geld bijleggen.
Bij Degiro inderdaad de gratis ETF's. Heb ondertussen een aardige favorietenlijst, maar dacht laat ik hier eens horen wat er nog mist in mijn lijstje.
Zoals ik het zie lijkt het alsof je overal wat wilt doen zonder echt goed te weten waar je mee bezig bent. Waarom zowel Fitvermogen als DeGiro? Fitvermogen kent vrijwel alleen fondsen met vrij hoge maandelijkse kosten. Waarom stop je daar geld in? Zelfde geld voor Pritle, wat wil je op die manier bereiken?
Je vliegt alle kanten op zonder duidelijk plan, wat voor advies verwacht je?
[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 27-01-2017 12:42 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N