Toegegeven, Lynx is een stuk duurder dan DeGiro.
Als je klant bent bij een van beiden, is het lastig om de voor- en nadelen van de ander goed in kaart te kunnen brengen. Je kunt immers bij allebei doen wat je moet doen: posities kopen op diverse exchanges. De enige vergelijking die ik dan ook deed, in juli 2014, was op basis van de prijs. Dat won DeGiro uiteraard.
Rond mei van dit jaar was er een actie van Lynx waarbij je je transactiekosten terug kon krijgen.
Dat was voor mij reden om de stap te nemen en ook bij Lynx klant te worden.
Inmiddels heb ik 19 (long term) posities bij DeGiro en 5 bij Lynx.
Dan nu het punt waar ik heen wil, waar Lynx bij mij echt veel punten mee scoort: rapportage.
Eens per maand krijg je een zogenaamd Activity Statement in de mail. Dat is een (html-)overzicht waar echt alles op staat, dat ik wil weten.
• Cost base vs current value per positie
• Realized P/L
• Unrealized P/L (in meerdere valuta indien van toepassing)
• Uitgekeerd en gealloceerd dividend, met scheiding van tax, per positie
• Beschikbaar cash
En meer. Zeer informatief.

Dit had ik eerder willen zien / weten. Misschien had ik dat wel gekund, maar ik heb het in ieder geval destijds niet gevonden.
Verplaatsen van m'n posities ga ik niet doen. Met DeGiro als low cost broker ben ik ook tevreden. Bovendien kost het €475 en dat is me echt te gortig, maar het onderwerp van brokers komt veelvuldig voor in dit topic en vind het dan wel zo eerlijk om ook de voordelen van Lynx waar op de site niet uitgebreid over gerept wordt, te belichten.