Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
En niet alleen China's toetreding tot de IMF, ook de waarde die het IMF heeft is behoorlijk aan het veranderen. De afgelopen jaren, mede dankzij (maar niet beperkend tot) de problemen in Griekenland, hebben ze behoorlijk wat kritiek gehad op hun handelen... wat me ook een beetje een nare smaak heeft gegeven omdat dat "weer" de zoveelste instantie is met erg veel financiële middelen die er een potje van lijkt te maken. Net zoals het ECB overigens met hun bijna eindeloze obligatie-opkoop. En net zoals o.a. Spanje waar banken bijzonder veel slechte obligaties schijnen te hebben.

Nét alsof er na 8 jaar nog steeds niets geleerd is van de problemen uit 2008. Of we dalijk weer naar een goudstandaard gaan weet ik niet: daar begrijp ik te weinig van. Maar zelfs met mijn beperkte investeringskennis bekruipt me het gevoel dat we binnen 1-2 jaar weer een klapper gaan krijgen... er gebeurt de afgelopen tijd wel héél erg veel probleem-opdoemend gedoe: Griekenland, Spanje, ECB, huizenmarkt, Deutsche Bank, diverse zogenaamd grote bedrijven die het tóch niet zo goed doen op de aandelenmarkt als men verwacht, het OPEC-akkoord. En nog genoeg andere punten die me wel heel erg opvallen de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 09:19
Bepaalde zaken zijn momenteel (artificieel) duur. Obligaties, vastgoedfondsen met 30-40% premie... Deze dingen zijn zonder discussie overgewaardeerd. Bij aandelen is er ook overwaardering naar mijn inziens maar minder.

Daarom heb ik zelf veel geschreven PUT's in portefeuille 15-25% onder waarde. Als de stukken/indexen/EFT's daaronder vallen, wil ik ze wel graag kopen. Tegen huidige prijzen is er niet veel erg aantrekkelijk.

Heb de grote stijging (2011-03/2015) meegemaakt, daarna toch strategie aangepast. Ondertussen kwakkelt equity marginaal hoger, en is het wachten op een flinke corrective of recessie. Het zou dan volgens mij wel eens heel hard kunnen gaan (zie januari 2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom heel vaak mensen tegen die beweren dat de beurs omlaag gaat. Want het is één grote bubbel.

Hebben ze gelezen op internet, en op journaal was ook iemand, en in de Volkskrant zei een figuur van een bank/universiteit/journalist het ook al.

We moeten goud hebben, hebben ze dan gelezen. Want Middelkoop zegt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
Rukapul schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:00:
[...]

Nee, want een prijs zal zich vrijwel altijd rondom de waarde bewegen (mean reversion).
Wat is dan de die waarde van onze koninklijke Imtech? Veel bedrijven gaan failliet, probleem is dat je niet weet welke.
[...]
Juist niet. Voor stockpicking heb je idealiter juist periodes van onderwaardering nodig.
Probleem is, onderwaardering kun je pas achteraf waarnemen. De waarde is de waarde. Als je iets zeker weet zet je je hele vermogen in, dat doe je niet, dus je weet het niet zeker...
[...]
Een fonds dat van all time high naar all time low 91% daalt kan makkelijk nog een keer door de helft en dan is het vanaf het all time high maar 96% in waarde gedaald ;)

Nu in aandelen DB beleggen is niets anders dan speculatie. Mogelijk dat je ergens nog wel wat bonds kunt vinden die mispriced zijn.
Je kunt niet op voorhand bepalen of iets mispriced is, iets is priced, anders zou je multi multi multi billionaire zijn.
Het probleem blijft altijd dat je teveel handelt, en de foute aandelen (je dacht ondergewaardeerd, maar het was veel erger) je complete rendement onderuit halen.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Ik ben op zoek naar een EFT welke moet dienen als onderpand. Vereisten is dat deze een hoge kwaliteit heeft (min A rating) niet hard kan dalen (dus niet te lange looptijd) en dat deze in EUR noteert. Zo kwam ik uit bij iShares IEAC. Iemand nog tips? Het geld kan er wel langer inblijven, max 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

Go home Deutsche Bank, you're drunk ... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nz5ZzWu2LLxR2aypqbMt43qL/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Galactic schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:51:
Ik ben op zoek naar een EFT welke moet dienen als onderpand. Vereisten is dat deze een hoge kwaliteit heeft (min A rating) niet hard kan dalen (dus niet te lange looptijd) en dat deze in EUR noteert. Zo kwam ik uit bij iShares IEAC. Iemand nog tips? Het geld kan er wel langer inblijven, max 7 jaar.
Waarom zou je een ETF als onderpand willen gebruiken? En een ETF die niet hard kan dalen bestaat niet ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Fuelke schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:50:
Go home Deutsche Bank, you're drunk ... 8)7

[afbeelding]
Ik heb 50% op de opties op 1 dag :+ (twas voor een klein bedrag)
Tsurany schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:51:
[...]

Waarom zou je een ETF als onderpand willen gebruiken? En een ETF die niet hard kan dalen bestaat niet ;)
Natuurlijk bestaan die wel, als je dat zegt, heb je er niet veel kaas van gegeten men dunkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Galactic op 30-09-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Galactic schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:20:
Natuurlijk bestaan die wel, als je dat zegt, heb je er niet veel kaas van gegeten men dunkt.
Oke, geef dan eens een voorbeeld van een ETF die niet hard kan dalen de komende 7 jaar? En leg dan gelijk eens uit waarom je een ETF als onderpand wilt gebruiken.
Wil je aandelen of andere ETF's gaan lenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 30-09-2016 18:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
Er zijn genoeg ETF's die alleen zeer kortlopende staatsobligaties bevatten, of cash, of vergelijkbare investeringen. Die kelderen echt niet met 20%, tenzij er een atoombom valt. Een goed voorbeeld lijkt me bijv. EXVM met alleen kortlopende Duitse staatsobligaties. Performance afgelopen jaren: +0.75%, -0.13%, 0%, -0.12% en -0.35%.

IEAC lijkt me iets risicovoller, maar geen idee wat je er mee wil doen en wat je risicoprofiel is.

[ Voor 58% gewijzigd door writser op 30-09-2016 19:38 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Had ik DB toch maar wel gekocht ten tijde van mijn post ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
PhrancK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:27:
Had ik DB toch maar wel gekocht ten tijde van mijn post ;p
Tsja, achteraf is beleggen heel makkelijk ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
writser schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:32:
Er zijn genoeg ETF's die alleen zeer kortlopende staatsobligaties bevatten, of cash, of vergelijkbare investeringen. Die kelderen echt niet met 20%, tenzij er een atoombom valt. Een goed voorbeeld lijkt me bijv. EXVM met alleen kortlopende Duitse staatsobligaties. Performance afgelopen jaren: +0.75%, -0.13%, 0%, -0.12% en -0.35%.

IEAC lijkt me iets risicovoller, maar geen idee wat je er mee wil doen en wat je risicoprofiel is.
Ja ik twijfel, de SE15 lijkt meer geschikt, iets kortere duration, maar ik bekijk het nog. Mogelijk ook de IRCP (maar nog niet in verdiept en begrijp de EFT momenteel nog niet kwa hedging). Nu verwacht ik binnen nu en 2-3 jaar toch hogere rente... Daarom hou ik graag de looptijd eerder kort. Ideaal zou enkele spaarrekeningen zijn, maar die kan je niet in onderpand geven bij de broker :+ Om een groot bedrag renteloos bij de broker te stallen vind ik geen optie. We praten toch over een aanzienlijk bedrag, dus ook 0.5% telt. Wil dit gebruiken als onderpand voor uitbouw van de optie portefeuille. Mijn risicoprofiel is zeer hoog op de optieportefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactic schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

Ja ik twijfel, de SE15 lijkt meer geschikt, iets kortere duration, maar ik bekijk het nog. Mogelijk ook de IRCP (maar nog niet in verdiept en begrijp de EFT momenteel nog niet kwa hedging). Nu verwacht ik binnen nu en 2-3 jaar toch hogere rente... Daarom hou ik graag de looptijd eerder kort. Ideaal zou enkele spaarrekeningen zijn, maar die kan je niet in onderpand geven bij de broker :+ Om een groot bedrag renteloos bij de broker te stallen vind ik geen optie. We praten toch over een aanzienlijk bedrag, dus ook 0.5% telt. Wil dit gebruiken als onderpand voor uitbouw van de optie portefeuille. Mijn risicoprofiel is zeer hoog op de optieportefeuille.
Ik vind het gevaar groter dat de broker omvalt, en je het geld misschien kwijt bent. Beleggen is dan sowieso veiliger. Echter, er bestaat geen positief renderende ETF zonder risico tegenwoordig. Geld stallen kost geld. Probeer maar een risicoloze "box" te kopen in AEX opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoe was jullie september en Q3?
Het laatste kwartaal van dit jaar is alweer begonnen.
Nog even en het is weer Kerstfeest! :z

Mijn september was vrij beroerd. De unrealized P/L is gedaald met 24%.
Grootste dalers waren VIAB (heeft zelfs dividend cut doorgevoerd, ik twijfel nog over de verkoop), TROW & WFC.
Dat bracht Q3 op een verlies van 14%.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Rukapul schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:18:
YTD staat bij mij de teller op ca 11% (IRR 23%)
Per heden 16% (IRR 21%) YTD.

Dat is althans wat m'n Google Sheets overzicht zegt, maar daar kan nog wat klein grut zoals dividend en een pas verkocht fonds nog niet in zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:33
Hier staat de teller op 24.6% YTD tov 8.5% een kwartaal geleden, ging dus niet gek :p. Met dank aan o.a. Ming Fai, Argo Group, Beximco Pharmaceuticals, Crystalox Solar, Retail Holdings, Lockheed Martin and diverse fondsen die in Italiaans vastgoed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:07:
Ik heb zelf 't gevoel dat we in de volgende bubbel zitten op 't moment. Huizenprijzen stijgen flink en verkopen sneller, rentes zakken, de Deutsche Bank staat op knappen lijkt wel, en de Basel III is ook gefaald nu de EU de eisen willen afzwakken vanwege de vele (slechte?) obligaties die veel EU-banken nu nog hebben zoals Spanje bijvoorbeeld.

En toen kwam ik dit artikel nog tegen:
https://www.tcw.com/Insig...9-16_Trading_Secrets.aspx

Hoe staan jullie hier in? Ik heb zelf 't idee om eind dit jaar/volgend jaar eens lekker inkopen te gaan doen :)
Daar zitten we nu al bijna 3 jaar in. Kan niet wachten tot hij uit elkaar spat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Was een 8% YTD 3 maanden terug en dat is het nog steeds. Met name de gold/silver kant waar ik ~20% dalingen zie, terwijl de grondstofprijs +-5% beweegt met dat moment.

Had het graag hoger gezien, maar 8% YTD is nog altijd significant meer dan de spaarrente van 0,3% en hoger dan menige index (stoxx50 -5,14% bijvoorbeeld). Had graag ook dubbele cijfers gehad zoals hierboven, kan alleen toch niet ontevreden zijn.

Wel eens met niet vertrouwen van de markten, iets teveel onrust. Dus hoewel de maandelijkse inleg gewoon doorgaat is dat wel waar ik op blijf hangen - extratjes gaan voorlopig naar de spaarrekening.

Tegelijk vraag ik me wel af - wat als de bond bubbel echt barst. Nu al geldt dat als je ze koopt je negatieve rendementen krijgt, en als je ze verkoopt verkoop je ze potentieel voor minder (hoger rendement = lagere prijs). Bijna een perfect storm, links of rechtsom gaan bonds geld kosten.
Normaal vlucht men naar o.a. juist naar bonds bij een crash - maar als die crashen.. Bedoel, al dat geld moet dan toch ergens heen?

[ Voor 43% gewijzigd door Xanaroth op 03-10-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Misschien een hele domme vraag maar;

Ik ben nog vrij jong (28) en heb mijn spaargeld (20k) de komende vier jaar niet nodig. Over 4 jaar is mijn vriendin klaar met studeren en dan wil ik waarschijnlijk wel verhuizen dus dan is het wel handig als ik er over kan beschikken. Mijn huidige spaarrente is 0,30% dus ik ben even gaan kijken naar beheerdbeleggen.
Via https://www.beleggingsmatch.nl kwam ik uit op Evi, ABN en Axenta. Ik zit al bij ABN (spaar/betaal rekening) en zij hebben daar een hoger rendement dus dat lijkt me een makkelijke keuze.

Maar is het echt zo simpel? Je kiest een bank waar je vertrouwen in hebt, vergelijkt het rendement van de afgelopen paar jaar en de kosten per jaar en klaar? Ik ben echt helemaal nieuw op dit gebied (heb wel Beleggen voor Dummies gelezen :+ ) en misschien denk ik er veel te makkelijk over?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Arbitrage met de afsplitsing van Leidos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
battler schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:07:
Misschien een hele domme vraag maar;

Ik ben nog vrij jong (28) en heb mijn spaargeld (20k) de komende vier jaar niet nodig. Over 4 jaar is mijn vriendin klaar met studeren en dan wil ik waarschijnlijk wel verhuizen dus dan is het wel handig als ik er over kan beschikken. Mijn huidige spaarrente is 0,30% dus ik ben even gaan kijken naar beheerdbeleggen.
Via https://www.beleggingsmatch.nl kwam ik uit op Evi, ABN en Axenta. Ik zit al bij ABN (spaar/betaal rekening) en zij hebben daar een hoger rendement dus dat lijkt me een makkelijke keuze.

Maar is het echt zo simpel? Je kiest een bank waar je vertrouwen in hebt, vergelijkt het rendement van de afgelopen paar jaar en de kosten per jaar en klaar? Ik ben echt helemaal nieuw op dit gebied (heb wel Beleggen voor Dummies gelezen :+ ) en misschien denk ik er veel te makkelijk over?
Pas op: sterke mening alert!
Ik weet oprecht niet of ik hier nu een verkapte reclame lees voor de door jou vermelde vergelijkingssite.
Zoals je al aangeeft, maakt niet uit wat je invult, dezelfde beheerders (en met name EVI) komen telkenmale bovenaan.
Ik probeer BrandNewDay en Meesman in de resultaten te krijgen, maar zelfs met direct zoeken lukt dat niet. Als je het niet zelf wilt uitzoeken en regelen zijn deze twee in mijn optiek de partijen waar je moet zijn.

Vergeef me mijn achterdocht, maar ik denk dat ik weet hoe deze site geld verdient en wie de hoogste provisies betalen (EVI?). Ik vermoed dat Meesman en BND (en wellicht anderen) niets mee te maken willen hebben met deze cowboys, en niet achter een dergelijk verdienmodel staan.
Site lijkt in elkaar geflanst overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
poehee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Ik weet oprecht niet of ik hier nu een verkapte reclame lees voor de door jou vermelde vergelijkingssite.
Ik kon niet echt andere vergelijkingssites vinden en buiten rendement en kostprijs weet ik niet of er nog meer dingen zijn waar je op moet letten (betrouwbaarheid lijkt me lastig te kwantificeren). Daarnaast maakt de vergelijkingssites niet veel uit als me uiteindelijke keuze maar redelijk betrouwbaar is denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Vergeet dat beheerd beleggen / vermogensbeheer gewoon. Het biedt toch niet de zekerheid die je wenst.
Vergeet mogelijk beleggen totaal. 20k is weinig vermogen en 4 jaar is een te korte horizon voor beleggen. Dit kan anders zijn als je in 4 jaar zo'n bedrag ook weer makkelijk bij elkaar spaart.

Je lijkt me geen persoon om te beleggen, tenminste niet op dit moment. Als je het al gaat doen met een lange horizon met geld wat je echt kan missen koop dan een saaie indextracker bij de goedkoopste broker die je kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
PromWarMachine schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:12:
Hoe was jullie september en Q3?
Het laatste kwartaal van dit jaar is alweer begonnen.
Nog even en het is weer Kerstfeest! :z

Mijn september was vrij beroerd. De unrealized P/L is gedaald met 24%.
Grootste dalers waren VIAB (heeft zelfs dividend cut doorgevoerd, ik twijfel nog over de verkoop), TROW & WFC.
Dat bracht Q3 op een verlies van 14%.
Bij mij niet geweldig.
Flink geld verloren op Tesla. En de rest quite gespeeld.

Tesla afgelopen kwartaal gekocht toen het aandeel laag stond (vanwege solarcity merger). Maar vlak daarna ontplofte die raket en was het aandeel in 1 klap meer dan 10% kwijt.
Ik heb op dat dieptepunt mijn investering verdubbeld. Maar het aandeel is maar heel langzaam gaan herstellen.
Dankzij de goede productiecijfers van zondag heb ik gisteren mijn hele verlies weer terug verdiend. Maar dat telt niet meer voor Q3.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Rukapul schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:21:
[...]

Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Rukapul schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:55:
Vergeet dat beheerd beleggen / vermogensbeheer gewoon. Het biedt toch niet de zekerheid die je wenst.
Vergeet mogelijk beleggen totaal. 20k is weinig vermogen en 4 jaar is een te korte horizon voor beleggen. Dit kan anders zijn als je in 4 jaar zo'n bedrag ook weer makkelijk bij elkaar spaart.

Je lijkt me geen persoon om te beleggen, tenminste niet op dit moment. Als je het al gaat doen met een lange horizon met geld wat je echt kan missen koop dan een saaie indextracker bij de goedkoopste broker die je kunt vinden.
Ik ben ook niet echt een persoon voor beleggen maar met de huidige spaarrente zoek ik naar mogelijkheden die meer rendement bieden. Ik verwacht zo'n 10k per jaar te kunnen sparen (afgelopen twee jaar huis gekocht en ingericht dus lag het iets lager).
Ik zal me even inlezen in het indextracker gebeuren, bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
battler schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Ik ben ook niet echt een persoon voor beleggen maar met de huidige spaarrente zoek ik naar mogelijkheden die meer rendement bieden. Ik verwacht zo'n 10k per jaar te kunnen sparen (afgelopen twee jaar huis gekocht en ingericht dus lag het iets lager).
Ik zal me even inlezen in het indextracker gebeuren, bedank
Als je een eigen huis hebt dan kun je ook kijken naar boetevrij extra aflossen van je hypotheek. Of zonnepanelen op je dak.
Dat levert je meer op dan een spaarrekening, en het is veel veiliger dan beleggen.

Als je je er wel een beetje in wilt verdiepen dan is een goedkope broker met ETF's de moeite waard. Zeker voor de wat langere termijn en periodiek inleggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Zonnepanelen is de terugverdientijd langer dan dat ik van plan ben om te wonen in mijn huis. Ik ben dan dus afhankelijk van wat de taxateur de zonnepanelen waard vindt (terugkoopgarantie).
Boetevrij aflossen ben ik nu even naar aan het kijken maar volgens mij is dit handiger om te doen als je al een paar jaar aan het aflossen bent. Nu betaal ik voornamelijk rente wat weer aftrekbaar is. Ik ben niet echt thuis op dit gebied dus ben me ooke ven aan het inlezen wat dat bertreft.
Misschien maar even een apart topic openen. :|

[ Voor 4% gewijzigd door battler op 04-10-2016 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
poehee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Zoals je al aangeeft, maakt niet uit wat je invult, dezelfde beheerders (en met name EVI) komen telkenmale bovenaan.
Ik probeer BrandNewDay en Meesman in de resultaten te krijgen, maar zelfs met direct zoeken lukt dat niet. Als je het niet zelf wilt uitzoeken en regelen zijn deze twee in mijn optiek de partijen waar je moet zijn.

Vergeef me mijn achterdocht, maar ik denk dat ik weet hoe deze site geld verdient en wie de hoogste provisies betalen (EVI?). Ik vermoed dat Meesman en BND (en wellicht anderen) niets mee te maken willen hebben met deze cowboys, en niet achter een dergelijk verdienmodel staan.
Site lijkt in elkaar geflanst overigens.
Volgens mij valt het wel mee. Als je kiest: 'zelf beleggen', 'fondsen' en dan 'indextrackers' en niets aanvinkt dan krijg je BND, DeGiro, Meesman als top drie.
Op diverse details is wel het e.e.a. aan te merken (hoe relevant zijn de voor/nadelen waarop zij de match score en het aantal sterren baseren?), maar in hoofdlijnen lijkt het me in orde.
Technisch mankeert er idd ook wel wat aan de website, bv als ik 'kosten' uitklap in de vergelijking.
Naar Meesman zit een affiliate link op die website.

Mijn situatie lijkt wel wat op die van battler. Ontevreden over de spaarrente. Ik heb gekozen voor Meesman, maar met minder dan de helft van m'n spaarcentjes. De aanpak van Meesman kan je evt ook prima zelf doen via een partij zoals DeGiro. Meesman is m.i. wel wat gebruiksvriendelijker (en hun platform sluit goed aan bij hun filosofie), maar ook duurder. Bij DeGiro moet je wel goed in de gaten houden wat er gratis is en wat er geld kost.

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 04-10-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
battler schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:16:
Zonnepanelen is de terugverdientijd langer dan dat ik van plan ben om te wonen in mijn huis. Ik ben dan dus afhankelijk van wat de taxateur de zonnepanelen waard vindt (terugkoopgarantie).
Boetevrij aflossen ben ik nu even naar aan het kijken maar volgens mij is dit handiger om te doen als je al een paar jaar aan het aflossen bent. Nu betaal ik voornamelijk rente wat weer aftrekbaar is. Ik ben niet echt thuis op dit gebied dus ben me ooke ven aan het inlezen wat dat bertreft.
Misschien maar even een apart topic openen. :|
Ook rekeninghoudend met het belastingvoordeel betaal je ongetwijfeld effectief een hoger rentepercentage op je hypotheek dan dat je op je spaarrekening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

September was geen geweldige maand -1.07%

YTD nog 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

YTD is Yield to date?
Jaar op jaar volgens mij niets speciaals moet ik inloggen op binck. Maar een gok is 9%.

Heb wel net speculatief via Bitcoins wat gamecredits gekocht.
Ben benieuwd wat die gaan doen. Via inside info zouden ze minimaal moeten vertienvoudigen vanwege deal met gamefabrikanten welke in de pijplijn zitten.

Ik zie wel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:36:
YTD is Yield to date?
Jaar op jaar volgens mij niets speciaals moet ik inloggen op binck. Maar een gok is 9%.

Ben benieuwd wat die gaan doen. Via inside info zouden ze minimaal moeten vertienvoudigen vanwege deal met gamefabrikanten welke in de pijplijn zitten.

Ik zie wel.
YTD = Year to date
Ofwel je return vanaf de eerste van het jaar tot nu.

Die gamecredits, is dat dit? Klinkt wel geinig namelijk. Inside info is altijd leuk, zeker als het met een geringe investering wat leuks kan worden. Zo heb ik ook een paar BTC's :)

/edit
Thanks hieronder :)

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 04-10-2016 17:17 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

PromWarMachine schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:02:
YTD = Year to date
Ofwel je return vanaf 04-10-2015 - 04-11-2016, als je je YTD vandaag bepaald.
YTD is vanaf 1 januari tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PromWarMachine schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:02:
[...]

YTD = Year to date
Ofwel je return vanaf de eerste van het jaar tot nu.

Die gamecredits, is dat dit? Klinkt wel geinig namelijk. Inside info is altijd leuk, zeker als het met een geringe investering wat leuks kan worden. Zo heb ik ook een paar BTC's :)

/edit
Thanks hieronder :)
Yep. De verwachtingen variëren van $1 tot 5.
Ik heb ze nu gekocht voor 0,11 niet te gek gedaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:02:
Yep. De verwachtingen variëren van $1 tot 5.
Ik heb ze nu gekocht voor 0,11 niet te gek gedaan natuurlijk.
Trek pas die conclusie wanneer je ze daadwerkelijk kan verkopen verkocht hebt voor die prijs. Nu is het nog niets meer dan een vage groeibelofte voor een niet-liquide middel. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Zr40 op 04-10-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zr40 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

Trek pas die conclusie wanneer je ze daadwerkelijk kan verkopen verkocht hebt voor die prijs. Nu is het nog niets meer dan een vage groeibelofte voor een niet-liquide middel. :)
Tuurlijk, ik heb dit van mijn speculatiegeld gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Rukapul schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:21:
[...]

Net even over gelezen, wist niet dat zulke opportunities nog bestonden..
Heb je dit zelf gevonden of wordt hier ergens over gepost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Na mijn vakantie kwam ik er (te laat) via m'n werk achter dat het information security onderdeel van Lockhead Martin afgesplitst was naar Leidos 8)7 Maar het heeft dus in elk geval op Seeking Alpha gestaan. Ook op ValueInvestorClub, maar dan ben je bij dit soort dingen per definitie te laat als je geen volwaardig lid bent :+ Geen idee hoe Hielko het gespot heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 04-10-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dat soort dingen worden vaak al een jaar van te voren aangekondigd, de LMT/LDOS deal was geloof ik in 2015 al bekend. Maar helaas zit er dus voor de komende tijd niet een vergelijkbare corporate action aan te komen, want geen enkel bedrijf heeft nog iets aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:36:
YTD is Yield to date?

Ik zie wel.
Doe eens gek, log eens in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mijn schatting was goed. Is inclusief dividend.
Heb vooral last van mijn energie aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
PhrancK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:52:
Over stockpicking gesproken:
Wat is jullie mening op dit moment over Deutsche Bank?
All time low, na all time low. Terwijl dit zo een Global Significant Bank is, acht ik de kans klein dat hij uiteindelijk echt omvalt.
Als belegger vind ik het onzekerheden erg vervelend. Deutsche Bank is groot en ik verwacht niet dat het zomaar om valt, maar omvallen kan zeker. Of ze geleerd hebben van 2008? Dat denk ik wel, maar niet alles in houdbaar.

Denk ook even aan SNS. Mijn vermogenbeheerder riep ook dat het niet om kon vallen, klopt, maar nadat het een staatsbank werd was ik wel mijn geld kwijt ...

Edit: Mijn YTD:

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/lhow8d58r/YTD.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Squ1zZy op 06-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Jesse schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:22:
[...]

Bij DeGiro moet je wel goed in de gaten houden wat er gratis is en wat er geld kost.
Damn, dit moet je inderdaad heel goed checken.
Zie nu pas dat ik 3x een verkeerde ETF heb gekocht waar toch transactiekosten op zitten. Ook lekker dat ze die kosten niet bij transacties zetten, maar alleen zichtbaar maken bij 'rekening'.
En waar het tricky was; de ISIN is hetzelde. Blijkbaar is dit minder uniek dan ik dacht. @#$@#%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
nikao schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Damn, dit moet je inderdaad heel goed checken.
Zie nu pas dat ik 3x een verkeerde ETF heb gekocht waar toch transactiekosten op zitten. Ook lekker dat ze die kosten niet bij transacties zetten, maar alleen zichtbaar maken bij 'rekening'.
En waar het tricky was; de ISIN is hetzelde. Blijkbaar is dit minder uniek dan ik dacht. @#$@#%
Ik zet het filter altijd op "alleen gratis" of iets in die richting, en kijk dan of hetgene dat ik wil kopen nog steeds in de zoekresultaten verschijnt.

ISIN nummer zijn wel uniek voor een aandeel. Maar 1 aandeel kan op verschillende beurzen verhandeld worden en in verschillende valuta. En bij DeGiro is er vaak maar 1 van gratis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
RocketKoen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Ik zet het filter altijd op "alleen gratis" of iets in die richting, en kijk dan of hetgene dat ik wil kopen nog steeds in de zoekresultaten verschijnt.

ISIN nummer zijn wel uniek voor een aandeel. Maar 1 aandeel kan op verschillende beurzen verhandeld worden en in verschillende valuta. En bij DeGiro is er vaak maar 1 van gratis.
Ja precies, op ISIN nummer zoeken kan dus fout gaan zoals bij mij ;)
Njah... voor 12 euro weer wat geleerd zullen we maar denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:28
Hmm ik zie het nu ook.
Heb de "iShares $ Corporate Bond UCITS ETF " blijkbaar in italie gekocht terwijl die ook in amsterdam te koop is...
Naja beide zijn gratis dus nu loop ik alleen achter in tijd, maar dat maakt toch niet echt uit met zo'n soort ETF.

Edit: waarom zitten er eigenlijk koersverschillen tussen? (Ondanks het tijdsverschil).
Dit is de ISIN: IE0032895942

[ Voor 19% gewijzigd door alaintje op 06-10-2016 17:19 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
alaintje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:17:
Hmm ik zie het nu ook.
Heb de "iShares $ Corporate Bond UCITS ETF " blijkbaar in italie gekocht terwijl die ook in amsterdam te koop is...
Naja beide zijn gratis dus nu loop ik alleen achter in tijd, maar dat maakt toch niet echt uit met zo'n soort ETF.

Edit: waarom zitten er eigenlijk koersverschillen tussen? (Ondanks het tijdsverschil).
Dit is de ISIN: IE0032895942
De ETF's zijn qua inhoud wel hetzelfde, maar omdat ze op een andere beurs verhandeld worden kan de prijs uiteen lopen.

Bij jouw ETF zie ik bijvoorbeeld dat de Italiaanse een TER van 0,20 heeft en die in London 0,40.
Waarom dat is weet ik niet precies. Waarschijnlijk iets met de belastingdruk of de kosten om daar te handelen.

Het is dus eigenlijk appels met appels vergelijken, maar je ene appel ligt in de winkel in Rome en de andere in London.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Oeps,

Verkoopsorder willen ingeven via de app van mijn broker ... sms gekregen dat mijn aankooporder werd uitgevoerd ... 8)7

Ik weet hoe het komt, ik gaf eerst het verkeerde aantal aandelen op dat ik wou verkopen, en heb het order opnieuw aangemaakt. Alleen in het begin dus niet gekozen voor verkoop.

Ach ja, meteen nieuw verkoop order aangemaakt voor het dubbele, zo kort heb ik nooit aandelen in mijn bezit gehad, kostte me wel $15 aan makelaarsloon natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

september +3.26%, YTD ~ 10.5%

grootste bleeders: Cal-Maine, Grand City Property, Atwood Oceanics
winnaars: Shinnihon, BKW AG, Bure Equity

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2016 07:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

Het lijkt er bij mij op dat de giro alle dividend van verschillende ETF's op 1 hoop gooit en daar dan een transactie van maakt. Het is toch veel logischer om dit per ETF uit te keren? Nu moet ik voor de verschillende ETF's zelf kijken wat de divdend payout was om het overzichtelijk te houden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sandyman538 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:15:
Het lijkt er bij mij op dat de giro alle dividend van verschillende ETF's op 1 hoop gooit en daar dan een transactie van maakt. Het is toch veel logischer om dit per ETF uit te keren? Nu moet ik voor de verschillende ETF's zelf kijken wat de divdend payout was om het overzichtelijk te houden.
Op je rekening overzicht kun je alle uitgekeerde dividend bedragen terug zien.
Mogelijk dat het dollar dividend was, dan moet je het overzicht ook even op dollar zetten. De automatische valuta transactie van dollar naar euro gooit alles inderdaad op 1 hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Per heden 16% (IRR 21%) YTD.

Dat is althans wat m'n Google Sheets overzicht zegt, maar daar kan nog wat klein grut zoals dividend en een pas verkocht fonds nog niet in zijn verwerkt.
Mijn sheet geupdate en kom nu uit op 22% (IRR 25%) YTD uit. Ik zou bijna denken dat ik ergens een foutje heb zitten :+ De recovery van HOS helpt wel flink :P

Moet wel hard op zoek naar nieuwe opportunities, want een aantal posities heeft de doelwaarde bereikt en is verkocht, een paar staan dichtbij hun doelwaarde en verwacht ik binnenkort te verkopen. Moet dus 25%-50% van de portefeuille zien te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuelke schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:23:
Oeps,

Verkoopsorder willen ingeven via de app van mijn broker ... sms gekregen dat mijn aankooporder werd uitgevoerd ... 8)7

Ik weet hoe het komt, ik gaf eerst het verkeerde aantal aandelen op dat ik wou verkopen, en heb het order opnieuw aangemaakt. Alleen in het begin dus niet gekozen voor verkoop.

Ach ja, meteen nieuw verkoop order aangemaakt voor het dubbele, zo kort heb ik nooit aandelen in mijn bezit gehad, kostte me wel $15 aan makelaarsloon natuurlijk.
Huh? Waar en waarom betaal je zoveel kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

DanTm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:34:
[...]

Op je rekening overzicht kun je alle uitgekeerde dividend bedragen terug zien.
Mogelijk dat het dollar dividend was, dan moet je het overzicht ook even op dollar zetten. De automatische valuta transactie van dollar naar euro gooit alles inderdaad op 1 hoop.
Thanks! Gisteren alles doorgeklikt en dit dus gemist. :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
icecreamfarmer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:15:
[...]

Tuurlijk, ik heb dit van mijn speculatiegeld gedaan.
Hoe kan je dergelijke credits kopen? Website bied alleen PayPal aan als optie, wil liever BTC gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Muncher schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Hoe kan je dergelijke credits kopen? Website bied alleen PayPal aan als optie, wil liever BTC gebruiken.
Doe het gewoon niet. Lijkt mij ordinaire geldklopperij. Proberen de early days van BTC na te bootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Huh? Waar en waarom betaal je zoveel kosten??
Swiss Exchange

Dat is in België wel zowat het laagste tarief voor transacties op de Zwitserse markt, hoeveel zou je bij een Nederlandse broker kwijt geweest zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 07-10-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Muncher schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Je BTC 'withdrawen' naar een andere exchange, waar ze de GAME currency verkopen.
Ik heb (een deel van) mijn BTC verplaatst van Kraken naar Poloniex en daar GAME gekocht.

Poloniex is een van de grootste exchanges waar ze GAME verhandelen, maar er zijn er meer.
Succes!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Doe het gewoon niet. Lijkt mij ordinaire geldklopperij. Proberen de early days van BTC na te bootsen.
Deels mee eens, blijf nadenken het is hoogst speculatief. Zonder inside info had ik er nooit aan begonnen.

Beschouw het geïnvesteerde geld als verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben opzoek naar een broker voor 500-1.000€ en dan voornamelijk NASDAQ, wellicht dat ik één tot tien transacties per kwartaal zal gaan doen, is er in mijn 'budget' nog een redelijke broker waar ik nog een beetje rendement mee kan halen als ik transacties doe in deze range?

De TS geeft niet echt een goede aan, en met Google kom ik op ongeveer dezelfde uit. Ik zit met mijn betaal- en spaarrekening bij de ING en daar kan ik ook beleggen, ING zelf zegt dat het goed kan vanaf 2.000,- "Zelf op de Beurs past bij u als u: van plan bent nu of op den duur minimaal € 2.000 te beleggen" en dat is mij dan weer net te veel. Ik kan uit de tekst van ING ook weer niet opmaken waarop deze stelling gebaseerd is.

Iemand een tip, of is mijn budget te karig voor (Internationaal) beleggen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
True schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 02:59:
Ik ben opzoek naar een broker voor 500-1.000€ en dan voornamelijk NASDAQ, wellicht dat ik één tot tien transacties per kwartaal zal gaan doen, is er in mijn 'budget' nog een redelijke broker waar ik nog een beetje rendement mee kan halen als ik transacties doe in deze range?

De TS geeft niet echt een goede aan, en met Google kom ik op ongeveer dezelfde uit. Ik zit met mijn betaal- en spaarrekening bij de ING en daar kan ik ook beleggen, ING zelf zegt dat het goed kan vanaf 2.000,- "Zelf op de Beurs past bij u als u: van plan bent nu of op den duur minimaal € 2.000 te beleggen" en dat is mij dan weer net te veel. Ik kan uit de tekst van ING ook weer niet opmaken waarop deze stelling gebaseerd is.

Bij degiro betaal je €2,50/jaar voor toegang tot een buitenlandse beurs; €0,50 per transactie op de Amerikaanse beurzen en 0,10% voor het omrekenen van valuta (gaat automatisch. uitzetten als je telkens dollar aandelen verkoopt en andere terug koopt).

Daarmee zijn ze volgens mij de goedkoopste. Maar zelfs dan is het relatief duur als je maar voor €500 gaat beleggen.
Zeker als je bekijkt hoeveel tijd je moet investeren om actief te beleggen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jouw definitie van beleggen? Met zo'n klein bedrag zó veel transacties doen, dat valt niet beleggen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Jammer dat de EU en US property ETF's beetje veel zijn gezakt vorige week zie ik. Hopen dat ze niet nog eens zoveel zakken als vorige week.
Voor de rest gaat het vandaag wel weer lekker :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Excuses als dit al eerder is gevraagd (is goed mogelijk)...

Stel dat ik ik bij Meesman €100k inleg en dit 4 jaar laat staat waarbij ik tussentijds 50% moet herbalanceren.
Zijn de kosten dan (even voor het gemak bij 0% rendement):
- Aan het begin 0,25% is €250 aankoopkosten
- Elk jaar 0,5% is €500 jaarlijkse kosten
- Na 2 jaar 0,25% van €50k is €125 switchkosten
- Aan het eind 0,25% is €250 verkoopkosten

Klopt dit? Totaal €2.625.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58

Ten eerste: je plan is debiel. Actief beleggen met 1000 euro is niet de moeite waard en als je ook nog zoveel transacties wil doen ga je al helemaal geen geld verdienen.

Ten tweede: als je bovenstaand advies negeert kun je waarschijnlijk bij deGiro het langst spelen met je geld.

[ Voor 3% gewijzigd door writser op 10-10-2016 22:23 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
alaintje schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:21:
Jammer dat de EU en US property ETF's beetje veel zijn gezakt vorige week zie ik. Hopen dat ze niet nog eens zoveel zakken als vorige week.
Voor de rest gaat het vandaag wel weer lekker :) .
In welke ETFs heb je belegd? Moet mijn portfolio ook weer herbalanceren en daar hoort voor mij vastgoed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:57:

Stel dat ik ik bij Meesman €100k inleg en dit 4 jaar laat staat waarbij ik tussentijds 50% moet herbalanceren.

Volgens mij wel ja. Daarom zou ik nooit bij Meesman beleggen, maar zit ik (deels) bij DeGiro. Scheelt ongeveer €2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen

Iets meer. Je gaat er vanuit dat je belegging op het eind nog steeds 100k waard is. Als dat zo is kun je beter niet beleggen ;)

Je moet dus een verwachting uitspreken van je rendement. En die ook meerekenen.
En bij bijvoorbeeld de €250 aankoopkosten verlies je dus ook 4 jaar rendement op €250.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Volgens mij wel ja. Daarom zou ik nooit bij Meesman beleggen, maar zit ik (deels) bij DeGiro. Scheelt ongeveer €2600.
Vanuit jouw perspectief snap ik dat heel goed, want jij vindt het vooral ook heel leuk en interessant.

Maar Meesman is een uitstekend alternatief als je je NIET wil verdiepen (met beter bedoel ik concurrenten als EVI, BrandNewDay --BND heeft wel voordelen voor fiscale constructies als FOR reservering-).
Let wel dat 2600 neerkomt op 650 per jaar, ongeveer 0,65% (inclusief TER). Voor mij alleszins redelijk.Ze hebben dividendlekkage ook opgelost.

Meesman zit wat betreft kosten en hun product(en) aan de onderkant.

Disclaimer: zit bij Meesman, BND (FOR/Fiscaal), IB en Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
RocketKoen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Iets meer. Je gaat er vanuit dat je belegging op het eind nog steeds 100k waard is. Als dat zo is kun je beter niet beleggen ;)

Je moet dus een verwachting uitspreken van je rendement. En die ook meerekenen.
En bij bijvoorbeeld de €250 aankoopkosten verlies je dus ook 4 jaar rendement op €250.
Klopt wel, maar dan heb je zijn vraag niet goed gelezen. Zijn post gaat over kosten, niet over rendement, en gaat niet over 10 euro, maar over grote lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko

Als je gaat beleggen bij Meesman is het niet handig om tussentijds 50% te herbalanceren, en daarnaast is het verstandig om voor een veel langere tijdshorizon te beleggen (denk 10+ jaar of nog meer). Dan komt het kostenplaatje er anders uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Muncher schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:27:
[...]

In welke ETFs heb je belegd? Moet mijn portfolio ook weer herbalanceren en daar hoort voor mij vastgoed bij.
Ishares US property yield
Ishares european property yield
Beide aan o.a. de AEX genoteerd.

Hmm ik zie vandaag dat degiro ineens al mijn aandelen inbev verkoopt en weer terug koopt voor dezelfde prijs. Ik snap niet echt wat er de bedoeling van moet zijn?

Dit komt natuurlijk door die fusie, maar ik kan nergens het nieuwe AB inbev vinden.
http://m.deredactie.be/#!/snippet/57fc9ee0c9976f6325634165

Edit:/
Die nieuwe aandelen die degiro kocht zijn natuurlijk de nieuwe inbev aandelen :+ .

Worden aandelen op een fusiedag niet verhandelt of zo? Aangezien de koers stil staat?

[ Voor 12% gewijzigd door alaintje op 11-10-2016 11:23 . Reden: Nog een kopje koffie nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Ik heb er te weinig verstand van en ook niet de verwachting dat ik hier goed in ga worden. Dat wordt dan een disaster. De kosten vind ik in verhouding nog alleszins meevallen of zie ik dat zo verkeerd?
Hielko schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

Als je gaat beleggen bij Meesman is het niet handig om tussentijds 50% te herbalanceren, en daarnaast is het verstandig om voor een veel langere tijdshorizon te beleggen (denk 10+ jaar of nog meer). Dan komt het kostenplaatje er anders uit te zien.
Klopt, het voorbeeld is niet realistisch. Looptijd, nul rendement en 50% herbalanceren is onzin. Het ging mij in eerste instantie om te kijken of ik de kosten goed had begrepen (jaarlijks/aankoop/verkoop/wissel).

Bedankt allen. Het is mij duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 11-10-2016 13:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

kraades schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Ik heb er te weinig verstand van en ook niet de verwachting dat ik hier goed in ga worden. Dat wordt dan een disaster. De kosten vind ik in verhouding nog alleszins meevallen of zie ik dat zo verkeerd?
Kosten zijn altijd relatief. In jouw geval klinkt het alsof je op deze manier de beste keus maakt.

Waar men zich hier aan stoort, is dat zelf beleggen - ook met zo'n flinke portfolio - ongeveer een factor 5-100 goedkoper kan, afhankelijk hoeveel posities je inneemt en in welke valuta je aan gaat kopen.

Niet iedereen is echter geschikt om zelf te beleggen.
Kijk je puur naar de absolute kosten, dan valt €2650 op €100.000 inderdaad best mee.

Disclaimer: ik heb zelf accounts bij DeGiro en Lynx en beleg dus zelf. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
alaintje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:19:
[...]

Ishares US property yield
Ishares european property yield
Beide aan o.a. de AEX genoteerd.
Goede spreiding, maar waarom kies je niet voor een global REIT? Bijv. TRET (TER=0,25) of REET (TER=0,14). Die eerste is ook aan AEX genoteerd. Volgens mij betaal je nu onnodig hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die zien er inderdaad ook wel goed uit.
Ik beleg in principe alleen maar in dollar en euro (en dus wat meer richting deze landen/economieën)
Eigenlijk zou de gehele wereld ook geen heel slecht idee zijn. Dek je valuta ook wel een beetje af. Als deze twee weer wat hoger staan verkoop ik ze wellicht.
Ze behoren immers toch tot de gratis selectie van DeGiro.
En dan een enkele zoeken met lagere TER.

Ik neem aan dat je deze bedoeld met REET?
Deze behoren helaas niet tot de gratis kernselectie, maar dat is geen heel groot probleem op zich.
Vervelend dat dus niet alle ETF's van ishares te vinden zijn op hun eigen (nl) pagina, iig niet gemakkelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door alaintje op 11-10-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Leuk artikel uit de mailing van Meesman m.b.t. de verschillen tussen actief beleggen (Robeco) en passief beleggen (Meesman).

https://www.meesman.nl/l/...s+moeilijker.pdf?ext=.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Weinig nieuws onder de zon toch. Of het met zijn dat zowel actieve en passieve fondsen YTD negatief staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Rukapul schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:54:
Weinig nieuws onder de zon toch. Of het met zijn dat zowel actieve en passieve fondsen YTD negatief staan :+
Nou, ik vond dit eigenlijk wel een beschamende en schokkende quote van de kerel van Robeco:

"Actief beleggen was de enige manier om te beleggen in wereldwijde aandelen. Je hoefde niet zo nodig goed te presteren'.
Wtf?

en 'indexknuffelfonds' is tegelijk wel grappig als onnodig denigrerend.

Al met al een gemiste kans, want dit had toch een leuk en interessant gesprek moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:01
zijn hier contraire beleggers? zo ja, welke sectoren beleg je? ik zit zelf in goud en zilvermijnen en hou uranium in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De term die je aanhaalt is niet duidelijk gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Pfff, de beleggers kunnen weer voor een stukje het gat in de Belgische begroting dichtrijden. Gemengde gevoelens bij de nieuwe maatregelen: enerzijds moeten we meer roerende voorheffing gaan afdragen.

Anderzijds blijft de beurstaks op het zelfde niveau, al gaat het plafond omhoog. En we zullen ook verlost zijn van dat gedrocht van een speculatietaks die ze na één jaar gelukkig weer afvoeren (Als je aandelen met winst verkocht binnen de 6 maand na aankoop mocht je 33% belasting betalen op de meerwaarde). Een algemene meerwaarde belasting op aandelen is voorlopig van tafel geveegd.
De roerende voorheffing die wordt betaald op dividenden en intresten stijgt van 27 naar 30 procent. Daarmee is de roerende voorheffing op korte termijn verdubbeld, want enkele jaren geleden lag het tarief voor de meeste producten op slechts 15 procent.

Via enkele aanpassingen aan de beurstaks hoopt de regering 77 miljoen euro te besparen. Dat bedrag wil ze binnenhalen door wie in het buitenland belegt ook de beurstaks te laten betalen. Ook wordt het plafond verdubbeld. Wie aandelen koopt of verkoopt, betaalt nu een beurstaks van 0,27 procent met een maximum van 800 euro. Die bovengrens gaat naar 1.600 euro. Anderzijds prijkt de afschaffing van de speculatietaks aan de inkomstenkant van de begroting.
http://netto.tijd.be/budg...ampaign=newsstream_recent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Muncher schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:16:
Leuk artikel uit de mailing van Meesman m.b.t. de verschillen tussen actief beleggen (Robeco) en passief beleggen (Meesman).

https://www.meesman.nl/l/...s+moeilijker.pdf?ext=.pdf
En de arrogantie druipt ervan af (zoals bij veel actieve beheerders). Toegevoegde waarde, yeah right...lekker speculeren en schuiven met andermans geld, flinke marges meepakken bij winst, en niets inleveren bij verlies...

Laat het dan eens zien, gewoon over de laatste 15/20 jaar...Laat zien dat je de passieve (index)fondsen verslaat. Voor zover ik weet laten ze de resultaten vlak na flinke drawdowns, of minimaal de periode die hun goed uitkomt.

Ook mooi (en desastreus)... actieve beleggers die NOG actiever gaan beleggen :+

Net na gepost te hebben schiet me iets te binnen: is het om dit soort vergelijkingen te voorkomen dat de Robeco's, DeltaLloyds, OHRA's e.d. nieuwe producten (fondsen) ontwikkelen en de oude daarheen migreren? Dat creeert een fantastische mistbank...Ze willen helemaal niet over langere termijn (of tegenvallende termijnen) benchmarken...is dat het?

[ Voor 19% gewijzigd door poehee op 17-10-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
poehee schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

En de arrogantie druipt ervan af (zoals bij veel actieve beheerders). Toegevoegde waarde, yeah right...lekker speculeren en schuiven met andermans geld, flinke marges meepakken bij winst, en niets inleveren bij verlies...

Laat het dan eens zien, gewoon over de laatste 15/20 jaar...Laat zien dat je de passieve (index)fondsen verslaat. Voor zover ik weet laten ze de resultaten vlak na flinke drawdowns, of minimaal de periode die hun goed uitkomt.

Ook mooi (en desastreus)... actieve beleggers die NOG actiever gaan beleggen :+

Net na gepost te hebben schiet me iets te binnen: is het om dit soort vergelijkingen te voorkomen dat de Robeco's, DeltaLloyds, OHRA's e.d. nieuwe producten (fondsen) ontwikkelen en de oude daarheen migreren? Dat creeert een fantastische mistbank...Ze willen helemaal niet over langere termijn (of tegenvallende termijnen) benchmarken...is dat het?
Heel veel beleggers die actieve fondsen willen zoeken ook gewoon het fonds dat vorig jaar het beste rendement had. En dan stoppen ze daar hun geld in.
Dus als je fonds een jaartje slecht presteert kun je het net zo goed opheffen en een nieuwe beginnen.

Beter nog: Je begint gewoon elk jaar 5 nieuwe fondsen. Het volume is dan belachelijk klein want je adverteert er niet voor. En na een paar jaar kies je het best presterende fonds en ga je daar mee adverteren. "Vorig jaar 20% rendement".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wow. Netflix +20% na het presenteren van de kwartaalcijfers

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
*knip* cryptovaluta is hier offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 19-10-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 15:21
Iemand ervaring met Profielfonds beleggen van ABN AMRO? https://www.abnamro.nl/nl...lfonds/profielfonds6.html

Ligt het aan mij of zijn de kosten lager dan BrandNewDay?

"Kosten bij koop en verkoop: 0,20% van de waarde van uw order.
Lopende kosten: jaarlijks 0,96% van de waarde van uw portefeuille. Deze kosten worden verwerkt in de koers van het fonds. De lopende kosten kunnen van jaar tot jaar verschillen.
Advieskosten: 0,30% (0,36 inclusief btw) per jaar over de waarde van uw portefeuille."

Ik zal wel verkeerd kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dus je betaalt advieskosten 0,36℅ voor bepalen risicoprofiel en periodiek herbalanceren zonder persoonlijk contact? Dan nog bijna 1℅ extra kosten. En nog aan- en verkoop kosten 0,20℅. Zet dat maar eens in een Excel voor 10-20 jaar...

Edit:
Ik ben ook op zoek.
Waarom is een Meesman bijvoorbeeld veel goedkoper dan bovengenoemde? Is dat omdat je geen advies krijgt? Is dat nodig vraag ik mij af?

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 19-10-2016 21:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Dat ABN fonds is schrikbarend duur. Dat is echt niet meer van deze tijd.
Dat komt omdat het met een relatief klein vermogen, heel actief gaat beleggen. En al die bankiers die je portefuille telkens aanpassen moeten natuurlijk een vorstelijk salaris verdienen. En de bank zelf wil ook winst.

In plaats daarvan koop je tegenwoordig een ETF.
) Betere spreiding omdat er soms duizenden aandelen in zitten
) Veel lagere kosten, omdat de inhoud van het fonds vast staat. En de grote fondsen zijn vaak zo enorm, dat de vaste kosten over veel meer beleggers verdeelt worden.

Op het moment hebben de goedkoopste ETF's een lopende kosten van 0,03% per jaar. En je betaalt vaak een paar tientjes per jaar aan een goedkope broker.

Dat is 1,5% rendement verschil paar jaar. Moet je voor de lol eens uit gaan rekenen hoeveel je dat scheelt op de lange termijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Trezzahn schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:27:
Iemand ervaring met Profielfonds beleggen van ABN AMRO? https://www.abnamro.nl/nl...lfonds/profielfonds6.html

Ligt het aan mij of zijn de kosten lager dan BrandNewDay?

"Kosten bij koop en verkoop: 0,20% van de waarde van uw order.
Lopende kosten: jaarlijks 0,96% van de waarde van uw portefeuille. Deze kosten worden verwerkt in de koers van het fonds. De lopende kosten kunnen van jaar tot jaar verschillen.
Advieskosten: 0,30% (0,36 inclusief btw) per jaar over de waarde van uw portefeuille."

Ik zal wel verkeerd kijken....
Om te huilen, maar bepaalde types zullen er blijven intrappen. Van dit soort mensen leet de gemiddelde bank en fondsbeheerder (maar je kan ze niet kwalijk nemen om geld te willen verdienen natuurlijk). Om in deze tijden 1,50% goed te maken, weet je in godsnaam hoeveel extra risico je daarvoor moet nemen. Hou je geld beter op de spaarrekening dan in zoiets investeren.

Los van de kosten, ik denk dat over de komende 3-4 jaar je rendement triest zal zijn (en mogelijk negatief). In de economische cyclus neemt kans op recessie ondertussen toe, let op de beurs loopt altijd iets voor op reële economie.

In Amerika gaat de werkloosheid niet meer lager, blijft hoogstens stabiel en stijgt soms. Bedrijven beginnen te knippen in jobs (in België echt al merkbaar, weet niet in Nederland).

[ Voor 6% gewijzigd door Galactic op 20-10-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
kraades schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:56:
Dus je betaalt advieskosten 0,36℅ voor bepalen risicoprofiel en periodiek herbalanceren zonder persoonlijk contact? Dan nog bijna 1℅ extra kosten. En nog aan- en verkoop kosten 0,20℅. Zet dat maar eens in een Excel voor 10-20 jaar...

Edit:
Ik ben ook op zoek.
Waarom is een Meesman bijvoorbeeld veel goedkoper dan bovengenoemde? Is dat omdat je geen advies krijgt? Is dat nodig vraag ik mij af?
De beleggingsexperts bij ABN kopen van, of verkopen aan de beleggingsexperts van de ING (wat abstracter, van/naar bank A <-> bank B ).
Laten we in het meest positieve geval (voor de klant) uitgaan van het feit dat dit zich uitbalanceert (oftewel, het maakt niet uit of je bij de ABN of de ING zit. Oh en als dat wel uitmaakt, tja, ik hoop dat je bij de goede bank zit, maar weet jij vooraf welke?).

Dan is herbalanceren/handelen per definitie dus een DOEL! Successssssssssss!!!!!! ;w ;w ;w

[ Voor 4% gewijzigd door poehee op 20-10-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:36:
Dat ABN fonds is schrikbarend duur. Dat is echt niet meer van deze tijd.
Dat komt omdat het met een relatief klein vermogen, heel actief gaat beleggen. En al die bankiers die je portefuille telkens aanpassen moeten natuurlijk een vorstelijk salaris verdienen. En de bank zelf wil ook winst.

In plaats daarvan koop je tegenwoordig een ETF.
) Betere spreiding omdat er soms duizenden aandelen in zitten
) Veel lagere kosten, omdat de inhoud van het fonds vast staat. En de grote fondsen zijn vaak zo enorm, dat de vaste kosten over veel meer beleggers verdeelt worden.

Op het moment hebben de goedkoopste ETF's een lopende kosten van 0,03% per jaar. En je betaalt vaak een paar tientjes per jaar aan een goedkope broker.

Dat is 1,5% rendement verschil paar jaar. Moet je voor de lol eens uit gaan rekenen hoeveel je dat scheelt op de lange termijn.
En niet alleen de kosten, maar vooral ook het misgelopen rendement op de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat is goed te zien als je een Excel maakt voor 10-20 jaar en dan met diverse kosten precentages. Daar schrik je best van als je dat ziet. En dan moet je ook nog wel het rendement maken...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:58
Hmm ik wil weer maandselijks inleggen in VTI/VXUS via DEGIRO. Nu staat er voldoende (190 Euro) op mijn cash account (net aangevuld van 1,27 euro) maar ik kan geen order uitvoeren. Ik krijg de volgende melding:
From trading system: rejected order because order violates internal account(1054679) spending limit. Order worst case execution value (including estimated fee) is 85.5203 EUR and spending limit is 1.27 EUR
Heb al een aantal malen uit en ingelogd maar dat helpt niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
vortexnl1982 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:13:
Hmm ik wil weer maandselijks inleggen in VTI/VXUS via DEGIRO. Nu staat er voldoende (190 Euro) op mijn cash account (net aangevuld van 1,27 euro) maar ik kan geen order uitvoeren. Ik krijg de volgende melding:

[...]

Heb al een aantal malen uit en ingelogd maar dat helpt niks :(
Staat AutoFX aan?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Maak eens een screenshot van je input?

[ Voor 61% gewijzigd door PromWarMachine op 20-10-2016 17:15 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:58
Hmm ik heb met een komma en punt geprobeerd maar dat helpt niks. AutoFX staat aan:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XdiPt25.png

Wel vreemd want ik heb net voor 2 andere accounts (van mijn twee kids) gewoon orders kunnen doen..

Het valt me ook op dat de spending limit in de foutmelding incorrect is. Het is niet 1,27 euro (dat was het voordat ik het cash account aanvulde) maar het is 190 euro...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/k6dsK0X.png

Input:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/h2AVPlZ.png

Heb gebeld met DEGIRO en het blijkt een technisch probleem te zijn. Ze gaan het doorzetten en wordt teruggebeld als ze het cash fund hebben gewijzigd..

[ Voor 50% gewijzigd door vortexnl1982 op 20-10-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik vind het lastig om hier de adviezen goed in te schatten. Belegt men een paar duizend euro of een paar ton. Speculatie of spreiden.

Edit:
Sorry, nietszeggende opmerking geworden zo. Iets te snel gepost. Ik zal kijken of ik het wat duidelijk kan verwoorden straks.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 20-10-2016 20:28 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.