Tja, als ik het tegen mijn maatstaven aanleg dan komen ze er alle 3 niet doorheen. De ratios (PE, BV) van VFC, Boeing en ASML liggen allemaal heel hoog. Zelfs het dividend ligt niet bepaald hoog. Een 'dip' vind ik het ook nauwelijks als een fonds 20% onder de top noteert.joramoudenaarde schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:57:
Mag ik jullie persoonlijke mening vragen over een aankoop toevallig?
Ik wil een pakketje dividend aandelen kopen, en heb een paar mooie bedrijven gevonden waar ik in wil investeren in aanvulling op m'n bestaande pakketje. Ik wil een beetje verder werken aan diversificatie, en kwam uit op drie aandelen die me wel interessant lijken en waar ik zelf ook wat van snap (in tegenstelling tot sommige bedrijven die niet voor me weg gelegd zijn)
Ik kwam bijvoorbeeld VF Corp (VFC) tegen op Dailytradealert bijvoorbeeld, en toen ik op Yahoo Finance eens verder ben gaan kijken leek die me wel heel interessant. Maar Boeing lijkt ook in een dip te zitten en een aankoop waard te zijn, terwijl ik ASML ook heel interessant vind omdat halfgeleider-bedrijven erg groeien... én een Nederlands bedrijf in m'n portfolio hebben vind ik ook een prettig idee.
Maar goed... dan heb je 3 opties die nu op dit moment een interessante aankoop lijken, terwijl je er maar één kunt kopenVandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening (en nee, ik zie het niet als aankoopadvies natuurlijk. Het is pure nieuwsgierigheid)
Waar is trouwens >$5B equity gebleven van Boeing het afgelopen jaar
Wil niet zeggen dat het geen goede bedrijven zijn, maar qua investering zou ik het nog niet weten.
Persoonlijk vind ik UVV (zelf net uitgestapt) en Intel dan veiligere beleggingen.