Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 838.854 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23
Mojo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Sinds wanneer zijn de voorwaarden gewijzigd dan? Het tarief stond er al sinds jaar en dag, het is alleen anders uiteengezet.
Ik weet redelijk zeker dat dit tarief er nog niet was toen DeGiro begon, en sindsdien is er nooit iets gecommuniceerd over een tariefwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91034

[...]

Sinds wanneer zijn de voorwaarden gewijzigd dan? Het tarief stond er al sinds jaar en dag, het is alleen anders uiteengezet.

Dat het allemaal niet netjes is en dat het dubieus is ga ik in mee, maar om nou te zeggen dat het tegen consumentenrecht in gaat.

Bij mij is het ook afgeschreven, ik was er in eerste instantie ook boos over. Maar als je het nagaat dan doen ze niks verkeerd. Ik ben sinds 2015 klant en het juiste bedrag is afgeschreven, ook met in acht name van max 0,25% van de portefeuille.

Een berichtje was netter geweest, maar ze doen niks wat niet mag.

Dat je dit gedrag van een ISP verwacht en niet van een broker is een ander verhaal. :+
Een tarief zo vaag omschrijven dat ze zelf helemaal hun invulling geven hieraan, dat is zeer discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 91034 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Een tarief zo vaag omschrijven dat ze zelf helemaal hun invulling geven hieraan, dat is zeer discutabel.
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat wat DeGiro hier doet op zijn minst slordig is.
Uiteindelijk betaal ik die 5 eur gewoon, want het is minder dan de transactie kosten van 1 order bij Binck.

Voorlopig blijf ik gewoon bij DeGiro omdat ik gratis kan handelen in de kernselectie ETF's en daarmee bespaar ik minmaal 240 eur per jaar (2 ETF's met maandelijks een aankoop).

Zolang ik niet het gevoel krijg dat DeGiro falliet gaat of er gefraudeerd wordt blijf ik daar beleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
R.van.M schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:42:
[...]

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat wat DeGiro hier doet op zijn minst slordig is.
Uiteindelijk betaal ik die 5 eur gewoon, want het is minder dan de transactie kosten van 1 order bij Binck.

Voorlopig blijf ik gewoon bij DeGiro omdat ik gratis kan handelen in de kernselectie ETF's en daarmee bespaar ik minmaal 240 eur per jaar (2 ETF's met maandelijks een aankoop).

Zolang ik niet het gevoel krijg dat DeGiro falliet gaat of er gefraudeerd wordt blijf ik daar beleggen
Voor mij geldt hetzelfde, ik koop ook elke maand een paar ETFs en juist omdat er geen transactiekosten op zitten scheelt het ontzettend veel met de concurrenten. Heb op het moment ook nog geen argwaan naar dit bedrijf toe.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
Krijg nou wat!! Weer een negatieve verrassing van degiro...

Vandaag is interest afgeschreven van de "verhoogde bestedingsruimte", oftewel van mijn marginaccount. Echter de interest is zo'n 2x hoger dan verwacht.. dus ben ik maar weer eens gaan kijken naar het tarievenoverzicht en dan zie ik dit:

Exchange Margin (voor Futures/Opties)* --> Benchmark + 1,25%
* Tarief is gebaseerd op een Fair use Policy en kunnen op basis van nacalculatie in rekening gebracht worden indien langdurig een éénzijdige positie wordt aangehouden.

Pfff.. wat the f*ck.. heb ik mijn positie te lang open? Wat is dit voor flauwekul. Volgens mij is deze regel ook recent weer toegevoegd aan de tarieven. Er is weer een mailtje onderweg naar degiro.

Meer mede-gedupeerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:57
Dat is wel weer zuur zeg. Ik handel maar af en toe in derivaten, dus ik ben niet geraakt.
Staat ook ergens gespecificeerd wat langdurig is? Dat vind ik maar een rekbaar begrip waarbij je dus nooit exact weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 12:41
[...]

Dat het allemaal niet netjes is en dat het dubieus is ga ik in mee, maar om nou te zeggen dat het tegen consumentenrecht in gaat.

Bij mij is het ook afgeschreven, ik was er in eerste instantie ook boos over. Maar als je het nagaat dan doen ze niks verkeerd. Ik ben sinds 2015 klant en het juiste bedrag is afgeschreven, ook met in acht name van max 0,25% van de portefeuille.

Een berichtje was netter geweest, maar ze doen niks wat niet mag.

Dat je dit gedrag van een ISP verwacht en niet van een broker is een ander verhaal. :+
Volgens mij was er een website,,,, dat je de history kan zien van wijzigingen op bepaalde pagina's van websites...

875 per jaar zou het mij kosten zou ik een portefeuille hebben van 350.000 euro.
Rekenen met een 3% dividend oftewel 10500 per jaar... dan zou het mij dus 8,33% van mijn dividendinkomen kosten per jaar..... Tijd dat ik mijn portefeuille verkoop en alles aankoop op Binck of een andere betrouwbare broker. 1 cent interest was er afgeschreven bij mij terwijl ik alleen in het rood stond op de cashbalance doordat er 2x 15,00 connection fee was afgeschreven bij mij...

Het gaat mij om het principe.
Achteraf moeten betalen zonder enkele informatie tegenover de klant is NIET juist.

[ Voor 3% gewijzigd door BabyRattle op 03-02-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BabyRattle schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:11:
[...]

875 per jaar zou het mij kosten zou ik een portefeuille hebben van 350.000 euro.
Rekenen met een 3% dividend oftewel 10500 per jaar... dan zou het mij dus 8,33% van mijn dividendinkomen kosten per jaar..... Tijd dat ik mijn portefeuille verkoop en alles aankoop op Binck of een andere betrouwbare broker. 1 cent interest was er afgeschreven bij mij terwijl ik alleen in het rood stond op de cashbalance doordat er 2x 15,00 connection fee was afgeschreven bij mij...
Het is 2,50 per beurs (ex Euronext) met een max van 0,25% (dus wordt veel lager bedrag bij een kleine portefeuille).
Dan moet je wel op alle beurzen van de wereld handelen om aan 875 euro te komen. Meer dan 10 euro zal het niet snel worden, eerder rond de 5 euro per jaar.
Of voor de Euronext handelaren, nopes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
elmarko schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:31:

Vandaag is interest afgeschreven van de "verhoogde bestedingsruimte", oftewel van mijn marginaccount. Echter de interest is zo'n 2x hoger dan verwacht.. dus ben ik maar weer eens gaan kijken naar het tarievenoverzicht en dan zie ik dit:
Heeft het niet te maken met het verhogen van de debetrente voor niet gealloceerd geld?
Dat is naar 4% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
DanTm schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Heeft het niet te maken met het verhogen van de debetrente voor niet gealloceerd geld?
Dat is naar 4% gegaan.
Inderdaad, je hebt gelijk. Onhandig nieuw systeem van margin, waarbij je iedere maand actief actie moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
Volgens mij wordt er nu wel een beetje erg op degiro gebashed op iedere afschrift van kosten waarvan de gebruiker ZELF niet op de hoogte was. Alles staat in het tarieven overzicht, ook die van mei 2015. Dat ze die connection fee met terugwerkende kracht innen is niet netjes, maar ze maximeren het innen o.b.v. portefeuille waarde, dus ze moeten wachten tot einde van het jaar om je hoogste portefeuille waarde te bepalen. 2014 hadden ze achterwege moeten laten inderdaad. Ik ben er ook niet blij mee, maar heb er wel begrip voor.

Maar ook die Exchange Margin (voor Futures/Opties)* Benchmark + 1,25% staat al in de versie van mei 2015. Dus niet bij ieder bedrag dat er geïnd wordt gaan bashen op degiro, staat allemaal in het tarieven overzicht. Niemand heeft nog een versie getoverd waar het niet in stond, ook die connection fee.

Ik gebruik gewoon meerdere brokers, maar de tarieven zijn wel zo laag bij degiro dat ik ook daar mijn posities zal blijven uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Je houd de discussie wel levend zo :P

Ik heb toch duidelijk naar een tarievenblad gerefereerd waar niet was aangegeven dat het bedrag per beurs gold. En dan hebben we het nog niet over de uitermate vage bewoording waardoor ze een halve pagina aan duiding op de webpagina hebben moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:26
elmarko schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:31:
Ze hadden eind december nog een mailtje er uit gestuurd met info er over, en het staat ook in je dashboard. Als nog is de rente peanuts vergeleken met Binck (6%).
In principe moet je bij wijziging van de gewenste margin mailen naar ze, let wel op vraag je om 1000 euro, dan betaal je ook voor die 1000 euro rente, ook als je het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
Thinkother schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:29:
[...]

Ze hadden eind december nog een mailtje er uit gestuurd met info er over, en het staat ook in je dashboard. Als nog is de rente peanuts vergeleken met Binck (6%).
In principe moet je bij wijziging van de gewenste margin mailen naar ze, let wel op vraag je om 1000 euro, dan betaal je ook voor die 1000 euro rente, ook als je het niet gebruikt.
Nee, laatste opmerking klopt niet dat je bij wijziging van je gewenste margin gewoon even moet mailen, dat het dan goed komt.
Je moet in de maand voordat je een aankoop (met margin) gaat doen met degiro mailen. In mijn geval, wanneer ik bepaalde aankopen doe als koersen met X procent dalen, is dit dus onmogelijk. Dus, ofwel ik moet een (te) hoog bedrag aan margin alloceren (welke ik mogelijk niet gebruik en waar ik wel voor betaal) ofwel ik betaal 4% over dat geld.

Mijn conclusie is dat het mij meer geld gaat kosten dan hun oude methode van margin aanhouden. Zo, dit was ook mijn laatste bash-degiro opmerking, omdat ik me ook wel realiseer dat ze alsnog goedkoop zijn.

Edit: in mijn dashboard staat het er trouwens niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 07:23
Ach, gewoon een van de zoveel onnodig complexe en ondoorzichtige tarieven waarmee DeGiro wat geld bij elkaar probeert te harken. Waarom zou je 1. voor kleine bedragen handmatig moeten aangeven hoeveel je wilt lenen en 2. waarom betaal je (veel!) meer voor een lening als je die niet gebruikt om een positie aan te houden?!? Ik heb accounts bij ongeveer elke broker denkbaar, maar zoals gebruikelijk is DeGiro de enige die dit systeem hanteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34
Gezien de huidige onrust op de markt: zouden we de 350pt nog aantikken met de AEX voor eind maart? Van bijna 500pt naar ±402pt op 't moment van schrijven, zou je denken dat de overheid/nieuwssites daar wel wat meer aandacht aan zou besteden.

Het ECB wat geen vat op de markt krijgt, China gaat niet al te best op 't moment, de migrantencrisis die een duit in het zakje doet, en ga zo maar door. Het lijkt mij dat 't een voorbode is van een nieuwe slag op de crisis, waarvan de overheid dacht dat die voorbij was, toch nog even doorgaat. Wat zijn jullie gedachten daarover? En handelen jullie nu juist meer, of wacht je af om te zien of we inderdaad in een nieuwe (extra) dip zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Als ik kijk naar de beurs, lijkt iedereen wel langzaam aan de volgende crash in te prijzen.
Mijn Goud/Zilver aandelen zijn aan een extreme rally bezig (25-30% erbij op die aandelen in 1 weekje), dat zijn nogal forse getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Aangezien ik toch nog tientallen jaren moet werken voordat ik met pensioen kan, mogen de beurzen wereldwijd nog wel verder dalen.
Kan ik lekker goedkoop etf's kopen, die stijgen vanzelf wel weer.

En als je de huidige stand bekijkt van de indices, staat het historisch gezien nog steeds hoog.

[ Voor 20% gewijzigd door Unif op 08-02-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

joramoudenaarde schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:39:
Gezien de huidige onrust op de markt: zouden we de 350pt nog aantikken met de AEX voor eind maart? Van bijna 500pt naar ±402pt op 't moment van schrijven, zou je denken dat de overheid/nieuwssites daar wel wat meer aandacht aan zou besteden.

Het ECB wat geen vat op de markt krijgt, China gaat niet al te best op 't moment, de migrantencrisis die een duit in het zakje doet, en ga zo maar door. Het lijkt mij dat 't een voorbode is van een nieuwe slag op de crisis, waarvan de overheid dacht dat die voorbij was, toch nog even doorgaat. Wat zijn jullie gedachten daarover? En handelen jullie nu juist meer, of wacht je af om te zien of we inderdaad in een nieuwe (extra) dip zitten?
Grootste probleem lijkt vooral te zitten in de olieprijs die gewoon erg laag is. Lager dan de olieproducerende landen ingecalculeerd hadden. Hierdoor zijn er een aantal landen bij die hun begroting niet sluitend krijgen en daardoor nóg meer gaan produceren of hun assets maar aan het verkopen (schijnbaar in UAE/Qatar en dergelijke) zijn om toch aan liquiditeit te komen. En dat zijn flinke verkopers waardoor er meer verkopers dan kopers zijn -> prijs omlaag.

Tja, persoonlijk vind ik het wel goed zo, omdat ik nog een verre horizon heb. Maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn, die deze periode wat minder plezier en zonnig inzien.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Och, mijn geld blijft lekker zitten waar het zit, daar niet van. Maar het valt gewoon op hoe lang de prijs al aan het dalen is, terwijl er maar weinig over bericht wordt. De olieprijs is inderdaad erg laag (mag ook wel na al die jaren van stijgen in mijn ogen), en de productie onverminderd hoog. Maar met al die andere punten die vooralsnog slecht gaan of niets uithalen (China, ECB, Griekenland, Rusland/Oekraïne, migratieprobleem), bekruipt me het gevoel dat we 2008/'09 nog eens dunnetjes over gaan doen. Des te meer omdat banken maar weinig geleerd lijken te hebben.

Het is dat ik over een maand ga verhuizen en m'n geld daarvoor nodig heb, maar ik zit toch stérk te twijfelen of ik niet ergens tóch wat geld vandaan moet toveren voor wat extra aandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe je die bedoelt, maar beleggen met geld wat je niet hebt is wel het toppunt van weinig leren van het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Zo bedoel ik het dus in ieder geval niet.

Maar ik kan natuurlijk wel geld vrijmaken, zodat ik het wél heb, en dus wél kan beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Duce
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 23:02
Thanks, dat is bijna exact wat ik zoek. Enige probleem is dat hier alleen de in USD verhandelde ETF's op staan. Als iemand nog een overzicht weet van in EUR verhandelde ETF's zou dat top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42

Zenix

BOE!

Kijk bij IShares, Lyxor, Amundi, Think, dbx-trackers, Vanguard en SPDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 676731

Il Duce schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:26:
[...]

Thanks, dat is bijna exact wat ik zoek. Enige probleem is dat hier alleen de in USD verhandelde ETF's op staan. Als iemand nog een overzicht weet van in EUR verhandelde ETF's zou dat top zijn.
Ik gebruik vaak de screener op justetf.com om ETF's te zoeken die in Europa geregistreerd staan (soms ook die op etfinfo.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

joramoudenaarde schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:39:

Crisis is helemaal nooit voorbij geweest. Werkgelegenheid is overal beneden peil, aandelenbubbel door ECB opkoopprogramma, koersen China waren over the top, America die zwaar afhankelijk is van het opkopen van obligaties door China, geopolitieke spanningen etc etc. Ik waarschuwde hier al een 1/2 jaar geleden voor. Op naar de 300 en dan pas weer kopen. Ik roep hier al een paar keer .... pas kopen als de rest het heeft opgegeven en massaal heeft gedumpt. Sparen in tijden dat de beurs te hard omhoog gaat en kopen wanneer de slachtoffers hun kop laten hangen. Ja ja precies timen kan nooit maar een beetje snugger zijn is niet zo moeilijk.(anders krijgen we dat weer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 13:50
445033 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:36:
[...]

Crisis is helemaal nooit voorbij geweest. Werkgelegenheid is overal beneden peil, aandelenbubbel door ECB opkoopprogramma, koersen China waren over the top, America die zwaar afhankelijk is van het opkopen van obligaties door China, geopolitieke spanningen etc etc. Ik waarschuwde hier al een 1/2 jaar geleden voor. Op naar de 300 en dan pas weer kopen. Ik roep hier al een paar keer .... pas kopen als de rest het heeft opgegeven en massaal heeft gedumpt. Sparen in tijden dat de beurs te hard omhoog gaat en kopen wanneer de slachtoffers hun kop laten hangen. Ja ja precies timen kan nooit maar een beetje snugger zijn is niet zo moeilijk.(anders krijgen we dat weer ;) )
Dat krijg je sowieso weer, want wat als de beurs nu zijn bodem bereikt op 320 en jij nooit instapt en dus nooit de profits van de volgende bull market krijgt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Musicmasters: Oh, ik heb zelf ook nooit de indruk gehad dat de crisis ooit voorbij is geweest in de afgelopen 7-8 jaar. Maar het lijkt wel alsof we nu een nieuwe (diepre?) dip gaan krijgen. Nu heb ik zelf een aantal aandelen en ETF's gekocht toen de beurs "gemiddeld" stond, waardoor ik nu net iets aan verlies heb staan (maar gelukkig niet heel veel. Maar omdat de beurs nu zo hard daalt en het nog wel even aan blijft te houden, was ik benieuwd wat anderen hier van vinden en ermee doen. En ik twijfel zelf of ik ergens wat geld vrij moet maken ondanks de verhuizing, om nog wat aandelen te kunnen kopen wanneer de dip in mijn ogen z'n dieptepunt heeft bereikt.

(hoewel ik ook denk dat dat dieptepunt nog wel even op zich laat wachten, aangezien ik de wereldeconomiën voorlopg nog niet met een goed werkende oplossing zie komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Finwe schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:38:
[...]

Dat krijg je sowieso weer, want wat als de beurs nu zijn bodem bereikt op 320 en jij nooit instapt en dus nooit de profits van de volgende bull market krijgt O-)
En dat bedoel ik. 300 is een fictieve richtlijn. Ik beleg al 25 jaar zo en zit er ondertussen warm bij. :*) Ik maak me geen zorgen over mijn pensioen. Maar ik ga hier die discussie niet meer aan. Ik beleg altijd tegen de massa in. Rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

joramoudenaarde schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
@Musicmasters: Oh, ik heb zelf ook nooit de indruk gehad dat de crisis ooit voorbij is geweest in de afgelopen 7-8 jaar. Maar het lijkt wel alsof we nu een nieuwe (diepre?) dip gaan krijgen. Nu heb ik zelf een aantal aandelen en ETF's gekocht toen de beurs "gemiddeld" stond, waardoor ik nu net iets aan verlies heb staan (maar gelukkig niet heel veel. Maar omdat de beurs nu zo hard daalt en het nog wel even aan blijft te houden, was ik benieuwd wat anderen hier van vinden en ermee doen. En ik twijfel zelf of ik ergens wat geld vrij moet maken ondanks de verhuizing, om nog wat aandelen te kunnen kopen wanneer de dip in mijn ogen z'n dieptepunt heeft bereikt.

(hoewel ik ook denk dat dat dieptepunt nog wel even op zich laat wachten, aangezien ik de wereldeconomiën voorlopg nog niet met een goed werkende oplossing zie komen)
Niet doen. Beleggen altijd alleen doen met geld dat je echt kan missen voor langere tijd en niet doen uit hebberigheid. Bezint eer ge begint. Eerst verhuizen, dan verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351621

Jij geeft net een hard advies pas weer te kopen rond de 300. En nu is het een fictieve lijn. Wanneer koop jij weer dan? En waarom juist op dat moment? Ik denk dat voornamelijk dat laatste punt de vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 13:50
445033 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]

En dat bedoel ik. 300 is een fictieve richtlijn. Ik beleg al 25 jaar zo en zit er ondertussen warm bij. :*) Ik maak me geen zorgen over mijn pensioen. Maar ik ga hier die discussie niet meer aan. Ik beleg altijd tegen de massa in. Rest my case.
En over die 25 jaar heb je een hoger rendement dan de index zelf? Zo ja, dan ben je toch echt een van de weinigen, en zou ik eens overwegen je slimme methoden eens aan te gaan bieden voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

OK eens 300 was niet slim te roepen. Ik bedoel dus, kopen als beurs zwaar op zijn kont ligt en kranten weer vol staan met allerlei negatief nieuws en al je vrienden klagen en roepen dat ze nooit meer aandelen gaan kopen. Ik koop ook maandelijks stukken maar als het bloed door de straten stroomt, pas dan koop ik in grotere bedragen. Niet als de beurs al skyhigh staat.

Succes verder een ieder en houd je aan je beleggingsplan, beleggingshorizon en laat je niet gek maken. Bovenstaand is mijn visie en ik blijf me daaraan houden.

[ Voor 18% gewijzigd door 445033 op 09-02-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Musicmasters: Oh, ik beleg sowieso nooit met geld wat ik niet kan missen. Maar ik kan prima geld vrijmaken wat ik dan wél kan missen om zo, mits ik me daar zelf goed bij voel, toch wat te beleggen. Er zijn een aantal dingen in ons nieuwe huis wat we willen aanpassen, maar waar de noodzaak niet aanwezig is. Puur een luxeprobleem dus :)

Ik weet trouwens niet of 300 wel het minimum gaat worden deze keer. Zeker niet gezien de grote hoeveelheid kunstmatige middelen die op 't moment worden ingezet om de boel maar overeind te houden. Obligatie-opkoop door het ECB, landen worden met leningen overeind gehouden, China wat kunstmatig de Nikkei in leven lijkt te houden, Amerika wat overeind blijft door obligatie-aankopen vanuit China... en dan hebben we 't niet eens over de overige problemen (migratiecrisis, miljarden naar Turkije, etc.). Ik zou me eindeloos een knurft vinden als ik m'n huis voorzie van extra luxe als ik dat geld makkelijk kan missen voor een stapeltje aandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

joramoudenaarde schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:59:
@Musicmasters: Oh, ik beleg sowieso nooit met geld wat ik niet kan missen. Maar ik kan prima geld vrijmaken wat ik dan wél kan missen om zo, mits ik me daar zelf goed bij voel, toch wat te beleggen. Er zijn een aantal dingen in ons nieuwe huis wat we willen aanpassen, maar waar de noodzaak niet aanwezig is. Puur een luxeprobleem dus :)

Ik weet trouwens niet of 300 wel het minimum gaat worden deze keer. Zeker niet gezien de grote hoeveelheid kunstmatige middelen die op 't moment worden ingezet om de boel maar overeind te houden. Obligatie-opkoop door het ECB, landen worden met leningen overeind gehouden, China wat kunstmatig de Nikkei in leven lijkt te houden, Amerika wat overeind blijft door obligatie-aankopen vanuit China... en dan hebben we 't niet eens over de overige problemen (migratiecrisis, miljarden naar Turkije, etc.). Ik zou me eindeloos een knurft vinden als ik m'n huis voorzie van extra luxe als ik dat geld makkelijk kan missen voor een stapeltje aandelen. :)
Je leeft nu en die luxe kan je iedere dag van genieten. Maar die keuze is aan jezelf. Succes met je keuze en het verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
445033 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:53:
OK eens 300 was niet slim te roepen. Ik bedoel dus, kopen als beurs zwaar op zijn kont ligt en kranten weer vol staan met allerlei negatief nieuws en al je vrienden klagen en roepen dat ze nooit meer aandelen gaan kopen. Ik koop ook maandelijks stukken maar als het bloed door de straten stroomt, pas dan koop ik in grotere bedragen. Niet als de beurs al skyhigh staat.

Succes verder een ieder en houd je aan je beleggingsplan, beleggingshorizon en laat je niet gek maken. Bovenstaand is mijn visie en ik blijf me daaraan houden.
Dat is toch de basis van elke lange termijn belegger?

Maandelijks instappen voor het uitmiddelen, maar je spaarpotje pas inzetten als de '50% korting alles moet weg!!' opheffings-uitverkoop in volle gang is.

De vraag echter, en zeer terecht, is de 'wanneer'. Nu met <400 ziet er al leuk uit met dik 20%-50% eraf in een jaartje tijd op sommige aandelen. Is dit nu het begin van de slachting, of juist het einde voor wanneer men doorkrijgt dat 7% groei in china (met 1mlrd mensen) nog steeds heel heel erg veel is.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 09-02-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527246

Je hoeft natuurlijk ook niet 'alles of niks' te doen. Ik pas m'n percentages beleggingen in aandelen/obligaties/cash langzaam aan. Zo ben ik de afgelopen drie jaar van zo'n 60% aandelen naar zo'n 35% aandelen gegaan (en heb dus het grootste gedeelte te snel verkocht :-). De laatste tijd ben ik weer aan het bijkopen om de 35% aandelen te houden, en ik ga deze week (waarschijnlijk te snel) naar 40% aandelen.

Het nadeel van deze geleidelijke aanpak is dat ik voor de top verkoop en voor het dal koop. Het voordeel is dat ik de toppen en dalen niet helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36

Mojo

The Power Within

Wat vinden jullie van het nieuwe fonds van Actiam? Op Trackerbelegger.nl stond al een mooi stukje. Is gewoon op basis van de MSCI World.

Factsheet

NL0011309349 - AVIAW.

Bij DeGiro zit hij helaas niet in de kernselectie. Ik zit nu nog in VXUS en VTI, maar omdat ik nog geen VRH betaal kan ik dividend niet verrekenen en is de TER daardoor toch wat hoger. Bovendien heb ik hiermee geen valutarisico. Helaas wel transactiekosten.

Zijn er al mensen die er in belegd hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Mojo op 10-02-2016 16:09 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Valutarisico heb je altijd als de onderliggende aandelen niet EUR genoteerd zijn.
Veel goedkoper dan VXUS/VTI is volgens mij nauwelijks mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Mojo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:08:
Wat vinden jullie van het nieuwe fonds van Actiam? Op Trackerbelegger.nl stond al een mooi stukje. Is gewoon op basis van de MSCI World.

Factsheet

NL0011309349 - AVIAW.

Bij DeGiro zit hij helaas niet in de kernselectie. Ik zit nu nog in VXUS en VTI, maar omdat ik nog geen VRH betaal kan ik dividend niet verrekenen en is de TER daardoor toch wat hoger. Bovendien heb ik hiermee geen valutarisico. Helaas wel transactiekosten.

Zijn er al mensen die er in belegd hebben?
DarkKnight in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7"
DarkKnight in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7"

Daar had ik het al over in december jl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Oh verrek. Niet gezien. Heb je ze nog aangekocht?

En hoe zit het nu met die transactiekosten? Hoor verschillende berichten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 16:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

We gaan momenteel weer erg hard omlaag. Begint klein beetje weer als 2008 aan te voelen. Olie kan weleens worden wat de subprime mortgage van toen was. Ik zet alvast even mijn helm weer op :)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Xanaroth
Kid Buu schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:35:
We gaan momenteel weer erg hard omlaag. Begint klein beetje weer als 2008 aan te voelen. Olie kan weleens worden wat de subprime mortgage van toen was. Ik zet alvast even mijn helm weer op :)
Yep, 30% eraf in een jaartje tijd als je naar de STOXX kijkt bijvoorbeeld, 10% op de US beurzen, 20% AEX. Gaat best lekker zo. Niet echt harde crash zo met hoe traag het gaat, en misschien daardoor ook de enorme verschillen bij de verschillende indices, maar begint wel aardig op te tellen.
Zit te wachten tot er dingen in het nieuws komen, dat lijkt nog steeds heel erg stil te blijven en is misschien wat een echte sell-off paniek tegenhoudt.

Sommige aandelen beginnen in elk geval al met het 2008 dieptepunt te flirten (of zelfs al daaronder te komen!) dus zo gek zou het niet zijn als de rest straks volgt.

Denk dat net als in 2008 het wachten is op een grote naam die relatief onverwacht failliet gaat en vervolgens door de onzekerheid de rest meetrekt.

Blijf lekker doorkopen voor nu, maar heb ondertussen cash meer geld klaarstaan dan ik op de beurs heb zitten om inkopen te doen voor het geval de uitverkoop inderdaad begint. Zou me alleen niks verbazen als we straks het hele jaar langzaam doorsudderen naar beneden.

[ Voor 43% gewijzigd door Xanaroth op 11-02-2016 11:16 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik ben juist voor een groot deel uitgestapt, beetje risico management. M'n verkochte put opties laat ik wel lekker doorrollen elke maand, dat rendement is redelijk onafhankelijk vd koersen (zolang er geen faillissement komt). Lage koersen = put in the money = lagere tijdswaarde, maar hogere volatiliteit = hogere tijdswaarde = uiteindelijk weinig verschil in premie :)

Ik wacht nog even tot er nog eens 10-20% af is voordat ik weer in nieuwe aandelen ga stappen. Er is nog genoeg ruimte naar beneden.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zit erg te twijfelen om bij te kopen. Wacht komende maand even af denk ik en ga dan weer groot instappen. Zie het wel gebeuren dat er straks ineens weer 450 op het bord staat en het daar blijft hangen komende tijd.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

445033

pirke schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:42:
Ik ben juist voor een groot deel uitgestapt, beetje risico management. M'n verkochte put opties laat ik wel lekker doorrollen elke maand, dat rendement is redelijk onafhankelijk vd koersen (zolang er geen faillissement komt). Lage koersen = put in the money = lagere tijdswaarde, maar hogere volatiliteit = hogere tijdswaarde = uiteindelijk weinig verschil in premie :)

Ik wacht nog even tot er nog eens 10-20% af is voordat ik weer in nieuwe aandelen ga stappen. Er is nog genoeg ruimte naar beneden.
Dan kan je over een week gaan kopen met dit tempo. Morgen nog zo'n dag en de echte paniek kan beginnen. Laat maar komen.

• pirke
Als de dollar blijft zakken blijven de Europese beurzen ook zakken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nu toch eens proberen het absolute dieptepunt te timen en dan wat geld inzetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:11
Tsurany schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:33:
Nu toch eens proberen het absolute dieptepunt te timen en dan wat geld inzetten.
Dat ligt rond de 0.
Ik stap weer voorzichtig in op 200...

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Mojo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:04:
[...]

Oh verrek. Niet gezien. Heb je ze nog aangekocht?

En hoe zit het nu met die transactiekosten? Hoor verschillende berichten.
Ik heb ze nog niet aangekocht, wat meer te maken heeft met mijn aankoopschema dan met de tracker.
Transactiekosten zijn volgens mij 0.15% bij aankoop, maar dat heb ik niet persoonlijk getest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:08:
Wat vinden jullie van het nieuwe fonds van Actiam?

Dividend belasting kan je gewoon verrekenen met je inkomstenbelasting.Of betaal je dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 12:49
Amateursvraagje... Ik heb op degiro een rekening geopend met een klein bedrag om wat te spelen en bekend te raken met de beleggingswereld.

Ik heb nu een sprinter staan die niet meer bijgewerkt lijkt te worden, terwijl ik er nog wel een aantal van bezit. Als ik op de pagina zelf klik krijg ik een lege pagina, en als ik het probeer te verkopen krijg ik de melding " From trading system: rejected order because no product subscription". Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik zou direct contact opnemen met DeGiro, sowieso.

Heb je een ISIN code van dit instrument? Kun je daar op Googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 91034 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Dividend belasting kan je gewoon verrekenen met je inkomstenbelasting.Of betaal je dat ook niet?
Nou dat wel :+, maar de amerikaanse ETF's voor mijn dochtertje kan ik alleen verrekenen met de VRH in box 3. En mijn vermogen is simpelweg niet hoog genoeg. Daarom is een Nederlands fonds met FBI status interessanter. Ik heb ook een kleine positie in Think Global Equity voor mijzelf, maar de spreiding is met 250 fondsen laag en de weging van 0,4% per fonds is vreemd.
Zebby schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:51:
Amateursvraagje... Ik heb op degiro een rekening geopend met een klein bedrag om wat te spelen en bekend te raken met de beleggingswereld.

Ik heb nu een sprinter staan die niet meer bijgewerkt lijkt te worden, terwijl ik er nog wel een aantal van bezit. Als ik op de pagina zelf klik krijg ik een lege pagina, en als ik het probeer te verkopen krijg ik de melding " From trading system: rejected order because no product subscription". Iemand enig idee?
Is die niet waardeloos afgelopen of uitgestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Config schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:19:
Ik zou direct contact opnemen met DeGiro, sowieso.
Ik zou direct screenshots maken of printen als pdf met DeGiro, sowieso.

Handig als bewijs en om hier het probleem duidelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
Zebby schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:51:

Is de stoploss mogelijk geraakt? Dan is ie automatisch verkocht en krijg je die verwerking pas na x werkdagen te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Anoniem: 91034 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Buitenlands dividend gaat zover ik weet tegen je VRH mits je deze betaald en maximaal tot de hoogte van je VRH. Zowel dividend als VRH wordt gezien als belasting op vermogen en in principe betaal je niet 2x belasting over dezelfde 'inkomsten'.
Nederlandse dividendbelasting kan zover ik weet altijd volledig worden teruggevraagd.

Dus bij laag vermogen wil je focussen op NL aandelen voor de teruggave, maar bij hoger vermogen maakt de dividendbelasting (bijna) niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 06:06
Zijn er mensen met ervaringen met ABN AMRO Profielfonds Beleggen (https://www.abnamro.nl/nl...n/profielfonds/index.html)? Dit lijkt mij wel geschikt om maandelijks een bedrag (laat zeggen EUR 100) periodiek te storten.

Of is bijvoorbeeld Brand New Day dan weer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Laatst online: 12-06 15:37

Piper

No guts, no glory

Trezzahn schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 08:15:
Zijn er mensen met ervaringen met ABN AMRO Profielfonds Beleggen (https://www.abnamro.nl/nl...n/profielfonds/index.html)? Dit lijkt mij wel geschikt om maandelijks een bedrag (laat zeggen EUR 100) periodiek te storten.

Of is bijvoorbeeld Brand New Day dan weer beter?
ABN is te duur. Wil je gemak en maandelijks inleggen dan is Meesman erg makkelijk en goedkoper dan de ABN. Via deGiro kan het nog iets goedkoper, maar lenen ze je aandelen uit. Hoe wenselijk dat is verschillen de meningen over. Binck kan ook nog. Ik zou ABN in ieder geval links laten liggen, geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Rukapul schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:42:
[...]

Ik zou direct screenshots maken of printen als pdf met DeGiro, sowieso.

Handig als bewijs en om hier het probleem duidelijk te maken :)
https://www.dropbox.com/s...ro_fout_sprinter.pdf?dl=0

Hier alles wat ik kan zien. Zegt bijzonder weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Het zegt dat je een stoploss niveau van 386.58 hebt. Daar zijn we vrijdag onder geweest, dus volgens mij bent je uitgestopt. Eventuele resterende waarde zal maandag worden afgewikkeld.

edit: Deze spinter bestaat ook niet meer.

edit2: het betreft overigens een BEST sprinter, welke geen restwaarden heeft. Er valt dus niks meer af te wikkelen.

[ Voor 50% gewijzigd door DJTimo op 13-02-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Zegt heel veel. Jij hebt je geld vergokt. Een product met een hefboom van 95 zit heel dicht tegen het stoploss niveau. Daalt de aex met 1 % daalt jouw "belegging" met 95%. De beurs beweegt de afgelopen tijd met procenten per dag. Om jezelf en de bank te beschermen bestaat een stoploss niveau. Wees blij anders had je extra moeten betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben0s op 14-02-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb me nooit in turbo's of sprinters verdiept, maar een hefboom van 95 lijkt op een standaard optie, die geldt ook voor 100 stuks. Gaat het onderliggende aandeel 1 euro omhoog is je optie 100 euro meer waard (er van uitgaande dat hij al ITM was en geen rekening houdend met niet-lineaire ITM tijdswaarde). Naar beneden gaat natuurlijk net zo hard :) Je hebt alleen geen stoploss of andere constructies.

Een marge van 0.3% klinkt als bijna gegarandeerd verlies, niet alleen op volatiele dagen maar op elke willekeurige dag... Bij dit soort complexe producten moet je weten wat je doet en er bewust voor kiezen en alle gevolgen kunnen voorspellen en accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 06:06
Piper schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:26:
[...]

ABN is te duur. Wil je gemak en maandelijks inleggen dan is Meesman erg makkelijk en goedkoper dan de ABN. Via deGiro kan het nog iets goedkoper, maar lenen ze je aandelen uit. Hoe wenselijk dat is verschillen de meningen over. Binck kan ook nog. Ik zou ABN in ieder geval links laten liggen, geen meerwaarde.
Ik dacht juist dat het meeviel. Jaarlijks 0,36% advieskosten over waarde van portefeuille en 0,20-0,25% per order (binnen-buitenland). Op basis van tarievenkaart: https://www.abnamro.nl/nl...t_met_advies_beleggen.pdf

Of zitten er (meer) verborgen kosten in/op?

Bij een maandelijkse inleg ad EUR 100 is dat toch jaarlijks EUR 1.200 * 0,36 = EUR 4,32 advieskosten per jaar (even geen rekening gehouden met maandelijkse opbouw) en EUR 100 * 0,25% = EUR 0,25 per maandelijkse ordertransactie.

Of bekijk ik het helemaal verkeerd? Geen (tot erg weinig) ervaring met beleggen en zoek iets waar je bijvoorbeeld een maandelijkse inleg kan doen (niet al te groot, laat zeggen EUR 100). Brand New Day leek me al wel wat maar ABN weet me op de 1 of andere manier ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
pirke schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:02:
Ik heb me nooit in turbo's of sprinters verdiept, maar een hefboom van 95 lijkt op een standaard optie, die geldt ook voor 100 stuks. Gaat het onderliggende aandeel 1 euro omhoog is je optie 100 euro meer waard (er van uitgaande dat hij al ITM was en geen rekening houdend met niet-lineaire ITM tijdswaarde). Naar beneden gaat natuurlijk net zo hard :) Je hebt alleen geen stoploss of andere constructies.

Een marge van 0.3% klinkt als bijna gegarandeerd verlies, niet alleen op volatiele dagen maar op elke willekeurige dag... Bij dit soort complexe producten moet je weten wat je doet en er bewust voor kiezen en alle gevolgen kunnen voorspellen en accepteren.
Bij Sprinters en Turbo's zijn de hefbomen variabel. Hoe dichter je bij het stoploss niveau zit hoe hoger de hefboom.

Stel de stand van de AEX is 500. Je koopt een sprinter AEX. De bank financiert 400 van de 500. De hefboom is dan 500/(500-400) = 5

Stijgt de AEX met 1% dan is de sprinter gestegen met 5%.

Nieuwe hefboom van je sprinter is dan 505/(505-400) = 4,81

De bank financiert 400 en wil dit altijd terug dit is je stoploss.

Nu heeft de AEX een waarde van 404,2 de bank financiert 400. De hefboom van de sprinter is dan 404,2/(404,2-400) = 96,24

Daalt de AEX onder de 400 dan heeft de sprinter geen waarde meer. Je marge is in dit geval +- 1%.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben0s op 14-02-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
DJTimo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:05:
Het zegt dat je een stoploss niveau van 386.58 hebt. Daar zijn we vrijdag onder geweest, dus volgens mij bent je uitgestopt. Eventuele resterende waarde zal maandag worden afgewikkeld.

edit: Deze spinter bestaat ook niet meer.

edit2: het betreft overigens een BEST sprinter, welke geen restwaarden heeft. Er valt dus niks meer af te wikkelen.
Lijkt me geen ongewone gebeurtenis dat dit voorkomt bij sprinters, dus ik vind de manier waarop degiro dit dan "afhandelt" en laat zien nogal onduidelijk. Een melding "het stoploss niveau is bereikt" zou veel meer zeggen. Vervelende is overigens dat de 47 euro nog wel zichtbaar is in mijn balans... Krijg ik het dan nog terug of is het weg? Onduidelijkheid alom.

Dat dit risico bestond wist ik toen ik ermee begon, al ben ik nog niet helemaal helder over de definitie en zichtbaarheid van die stoploss. Ik handel/gok (met weinig geld) met de gedachte dat de markt gaat stijgen of dalen. Mijn grotere bedragen stop ik nog in aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
pirke schreef op zondag 14 februari 2016 @ 04:02:

De hefboom van een turbo is heel wat anders dan de contact size van een optie. Bij een optie betaal je 100x de prijs als je hem koopt. Bij een turbo niet, die heeft een hefboom in zich doordat de strike niet op 0, maar dichter bij de koers ligt.

Je kan wel beargumenteren dat opties een hefboom hebben omdat ze ook een strike hebben die ze zo goedkoop maakt, maar dat staat dus los van de contractsize waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Laatst online: 12-06 15:37

Piper

No guts, no glory

Trezzahn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Ik dacht juist dat het meeviel. Jaarlijks 0,36% advieskosten over waarde van portefeuille en 0,20-0,25% per order (binnen-buitenland). Op basis van tarievenkaart: https://www.abnamro.nl/nl...t_met_advies_beleggen.pdf

Bij een maandelijkse inleg ad EUR 100 is dat toch jaarlijks EUR 1.200 * 0,36 = EUR 4,32 advieskosten per jaar (even geen rekening gehouden met maandelijkse opbouw) en EUR 100 * 0,25% = EUR 0,25 per maandelijkse ordertransactie.

Of bekijk ik het helemaal verkeerd? Geen (tot erg weinig) ervaring met beleggen en zoek iets waar je bijvoorbeeld een maandelijkse inleg kan doen (niet al te groot, laat zeggen EUR 100). Brand New Day leek me al wel wat maar ABN weet me op de 1 of andere manier ook wel iets.
Je hebt 3 verschillende kostenposten volgens mij.

Transactiekosten(0.20% bij aan- en verkoop), advieskosten(0.36%) en lopende kosten.(0.55%-0.92%)

https://www.abnamro.nl/nl...ndsen_kosten_mei_2015.pdf

Die lopende kosten doen je dan de das om in vergelijk met de andere opties die ik aandroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:58
Zebby schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Lijkt me geen ongewone gebeurtenis dat dit voorkomt bij sprinters, dus ik vind de manier waarop degiro dit dan "afhandelt" en laat zien nogal onduidelijk. Een melding "het stoploss niveau is bereikt" zou veel meer zeggen. Vervelende is overigens dat de 47 euro nog wel zichtbaar is in mijn balans... Krijg ik het dan nog terug of is het weg? Onduidelijkheid alom.

Dat dit risico bestond wist ik toen ik ermee begon, al ben ik nog niet helemaal helder over de definitie en zichtbaarheid van die stoploss. Ik handel/gok (met weinig geld) met de gedachte dat de markt gaat stijgen of dalen. Mijn grotere bedragen stop ik nog in aandelen.
Kan je wel de schuld geven aan degiro, maar die gaan niet voor elke turbo of sprinter bijhouden wanneer die de stoploss heeft bereikt.

Degiro geeft alleen maar de informatie door met betrekking tot de laatste prijs. Onduidelijkheid bij jou, maar niet de schuld van de giro.

IMHO is dit bij andere brokers niet beter/anders geregeld.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Bij je dropbox plaatje stond dit
Sprinter: ING BEST Sprinter Long / AEX-INDEX / Stop Loss 386.580000 / Hefb. 95.080000 / Fin Niv. 386.580000 / Ratio 10.000000
Dit is alle informatie die je nodig hebt bij het kiezen van een sprinter.

- Zoals gezegd is het type BEST, wat per definitie géén restwaarde heeft na het hitten van het SL niveau. Die 47 euro is maandag dus uit je account als DEGIRO de nieuwe productfeed van ING inlaadt. Deze sprinter zit daar dan niet meer bij.
- Het stoploss niveau is ook duidelijk aangegeven. Komt de index onder de 386.58 punten, ben je je inzet kwijt. Rien ne va plu, het geld is niet meer van u. :)

Het is prima dat je er met een klein bedrag in zit, dan kun je het als leergeld zien. Wellicht wel aan te raden je eerst iets verder te verdiepen in de wereld van de hefboomproducten. Sprinters, turbo's en speeders hebben zo allemaal hun eigen kenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386200

[...]

Wat voor advies geven ze voor die 0.36%? Beleggen in bepaalde (ABNAmro) beleggingsfondsen? Dan denk ik dat je ook de normale beheerkosten (TER) van deze fondsen betaalt. En dat kan afhankelijk van welke fondsen ze adviseren tussen de 0.5% en 2% zitten.
Als dit inderdaad het geval is, kun je overwegen zelf een portfolio van indexfondsen samen te stellen, deze zijn waarschijnlijk goedkoper dan de fondsen die ABN adviseert en je bespaart bovendien de 0.36% advieskosten.
Als zelf index beleggen teveel werk is, kun je kijken naar aanbieders als meesman of brandnewday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

[...]

€100,- per maand in Ishares MSCI World via De Giro. Klaar! Mooie spreiding, weinig kosten en gaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog in de Rabobank Ledencertificaten gestapt vorige week? Schiet weer enorm omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
445033 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:22:
[...]

€100,- per maand in Ishares MSCI World via De Giro. Klaar! Mooie spreiding, weinig kosten en gaan ....
Kan je delen van fondsen kopen bij DeGiro? tuurlijk kan je altijd 3 stuks kopen ofzo, maar ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Def1ant schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Kan je delen van fondsen kopen bij DeGiro? tuurlijk kan je altijd 3 stuks kopen ofzo, maar ben benieuwd
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Def1ant schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Precies voor €100,- gaat je niet lukken of de koers moet bijvoorbeeld €25,- dan heb je 4 stukken.

Kijk gewoon bijvoorbeeld op de eerste dag vd maand wat de koers is en deel je €100,- daardoor. Dan koop je gewoon iets minder of meer dan €100,-. Koers nu €33,69 dus 100 delen door 33,69 = 2,96 stukken. Dus je koopt er 3 maal 33,69 = €101,07

Lijkt me toch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben ik nou de enige die 'gigantische' verschillen ziet in degiro webapp en normale webpagina?
het bedrag bij cash funds is exact hetzelfde in beide pagina's, echter het dagverschil en totaalverschil lijkt niet eens op elkaar.

Ja, er zit een verschil in verversingsfrequentie, tenminste, ik meen dat te zien.
Maar zelfs als de koersen stabiel zijn, of de beurzen zijn gesloten, is bijv op het totaalverschil meer dan 10euro verschil. Dagverschil geeft in de webapp 7euro nogwat, en in de gewone pagina 35 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
Notehoutelade schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:52:
Ben ik nou de enige die 'gigantische' verschillen ziet in degiro webapp en normale webpagina?
het bedrag bij cash funds is exact hetzelfde in beide pagina's, echter het dagverschil en totaalverschil lijkt niet eens op elkaar.

Ja, er zit een verschil in verversingsfrequentie, tenminste, ik meen dat te zien.
Maar zelfs als de koersen stabiel zijn, of de beurzen zijn gesloten, is bijv op het totaalverschil meer dan 10euro verschil. Dagverschil geeft in de webapp 7euro nogwat, en in de gewone pagina 35 cent.
Bij mij is het zo dat als ik inlog op de website, dat de EUR/USD koersen niet bijgewerkt zijn. Als ik inlog in de web-app, dan zijn de EUR/USD koersen wel bijgewerkt. En zie ik dus hele andere bedragen.

Heb jij toevallig Amerikaanse aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ah zou het zo simpel zijn? :). Inderdaad heb ik US aandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
De mobiele versie verwerkt inderdaad voortdurend de wisselkoersen, de gewone site niet. Daar zie je het pas de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mobiele versie laat ook de waarde van opties niet goed zien, gewone website doet dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 09:01

TVL

Ik heb een account bij deGiro. Ik krijg nu echter e-mails met dubieuze attachments op een e-mail adres dat ik speciaal voor deGiro heb aangemaakt op mijn domein. Ik heb gezien dat op Security.NL ook iets staat.
https://www.security.nl/p...l+voor+De+Giro+aangemaakt
Hebben hier ook mensen hier last van? Zou deGiro gehackt zijn? Ik vind het wel verontrustend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Oei, dat zou wel wat zijn zeg. Zelf heb ik geen dubieuze berichten ontvangen op het adres dat DeGiro van mij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

Er is een kans dat DeGiro dit jaar failliet gaat. Let op dat dit GEEN bank is maar een broker, m.a.w het depositogarantiestelsel gaat niet op. Bij faillissement ben je al je geld kwijt.

http://www.amsterdamtrade...y-wise-pound-foolish.html

Lees ook de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Aan de berichten die hier voorbij komen te oordelen krijg je eerder nog een flinke rekening om de oren na hun faillissement :X

Blij dat ik lekker safe bij Saxo bank zit :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Anoniem: 46694 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:12:
Er is een kans dat DeGiro dit jaar failliet gaat. Let op dat dit GEEN bank is maar een broker, m.a.w het depositogarantiestelsel gaat niet op. Bij faillissement ben je al je geld kwijt.

http://www.amsterdamtrade...y-wise-pound-foolish.html

Lees ook de comments.
Vooral dat laatste klinkt eng. Geld willen lenen, maar niemand toelaten in je boekhouding te kijken of je de lening wel terug kunt betalen. Met als gevolg dat niemand je geld wilt lenen.

En dat was dus blijkbaar voordat deze 'fees' in rekening gebracht werden.

Ze zeggen vaak, waar rook is is vuur. Dit begint toch op een aardig rooksignaal te lijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaring met beleggen bij ING? Zij schermen ook met gratis aan- en verkoop van trackers.
Daarnaast 16 euro basiskosten per jaar en 0,24% service kosten over het belegde bedrag.

Wil dan gelijk ING de opdracht geven mijn hele portfolio over te schrijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 16-02-2016 19:23 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Tsurany schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:08:
Iemand ervaring met beleggen bij ING? Zij schermen ook met gratis aan- en verkoop van trackers.
Daarnaast 16 euro basiskosten per jaar en 0,24% service kosten over het belegde bedrag.
Het is OK... Je belegd alleen altijd 'bestens' als ik het goed herinner. Dus dat levert onder water wel wat extra kosten op dan je in 1e instantie ziet.

Ook is het assortiment meen ik niet zo breed als andere handelsplekken, de meer populaire staan er geloof ik wel allemaal in dus op zich is dat niet echt een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 16-02-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je een Beurs account afsluit dan kan je ook limiet en stop orders plaatsen voor trackers, dus dat hoeft geen probleem te zijn (net als bij de Giro fondsen geen transactiekosten). Verder vallen de transactiekosten erg mee voor aandelenorders, alleen is het aanbod wat beperkter dan bijv. Binck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan helaas niet zien welke trackers zij verhandelen. Op de website verwijzen ze naar de koerspagina maar daar valt niks terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Nu online
Die informatie is inderdaad karig zolang je nog geen account hebt... Volgens de filters is er keuze uit 836 aandelen, 73 beurs fondsen, 318 giro fondsen, 140 trackers, 306 obligaties en heel veel sprinters, opties en overige. Je gaat er niet alles vinden maar wel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gaat mij vooral om het overzetten van mijn portfolio. Ik heb op dit moment de volgende trackers verzameld:
iShares Core MSCI World UCITS ETF, IE00B4L5Y983
iShares STOXX Europe 50 UCITS ETF, IE0008470928
Lyxor Nasdaq 100 UCITS ETF, FR0007063177
Think Global Equity UCITS ETF, NL0009690221
Vanguard FTSE All-World UCITS ETF, IE00B3RBWM25

Deze wil ik dan allemaal overzetten, echter als de ING niet het handelen in deze trackers aanbied dan gaat dat natuurlijk ook lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Nu online
De volgende worden aangeboden:
iShares Core MSCI World UCITS ETF, IE00B4L5Y983
Think Global Equity UCITS ETF, NL0009690221
Vanguard FTSE All-World UCITS ETF, IE00B3RBWM25

Van de STOXX Euro 50 wordt de Duitse variant aangeboden (DE0005933949), de Lyxor Nasdaq 100 niet (wel de iShares tegenhanger IE00B53SZB19).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aah top, dankjewel! Dan ga ik even nadenken over een overstap strategie. Wellicht anders alles verkopen bij DeGiro en tegelijkertijd bij de ING aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:56
Dat is waarschijnlijk wel het snelst.
Hielko schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:11:
Ik heb gewonde aandelen van DeGiro richting Binck laten overzetten. Heeft bijna twee maanden geduurd, en je verwacht het niet; gewoon omdat ze bij DeGiro een stelletje prutsers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

Xanaroth schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:37:
[...]

Vooral dat laatste klinkt eng. Geld willen lenen, maar niemand toelaten in je boekhouding te kijken of je de lening wel terug kunt betalen. Met als gevolg dat niemand je geld wilt lenen.

En dat was dus blijkbaar voordat deze 'fees' in rekening gebracht werden.

Ze zeggen vaak, waar rook is is vuur. Dit begint toch op een aardig rooksignaal te lijken zo.
DeGiro kan een gevalletje Icesave worden, alleen de overheid zal dit keer niet bijspringen. Ik hoop dat dat niet gebeurt natuurlijk, maar ik heb voor de zekerheid mijn geld weggeboekt. Better safe than sorry. Als je een soort van bankrun krijgt is DeGiro binnen 1 dag failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Anoniem: 46694 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:00:
[...]

DeGiro kan een gevalletje Icesave worden, alleen de overheid zal dit keer niet bijspringen. Ik hoop dat dat niet gebeurt natuurlijk, maar ik heb voor de zekerheid mijn geld weggeboekt. Better safe than sorry. Als je een soort van bankrun krijgt is DeGiro binnen 1 dag failliet.
daar ze geen bank zijn denk ik dat ze eerder blij zijn met een run, lekker veel transactiekosten:)

Is er iemand die kan vertellen wat het probleem met DeGiro nu precies is? en dan zonder allerlei speculaties en rook en vuur verhaaltjes.
Ik heb mijn aandelen (geen geld) daar ook staan, en als er echt een probleem is zou zijn dan zou ik dat wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:56
Het punt is, als er echt een probleem is, dan ben je waarschijnlijk al te laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Laatst online: 09-06 12:41
Heb er ongeveer 7k euro lopen... Gelukkig heb ik inmiddels m'n grote spaargeld bij een duurdere/betere/betrouwbaardere broker :-)
Eens kijken of ik al m'n aandelen bij degiro kan verkopen de komende week, zien of ik in contact kan komen met Binck voor als nieuwe klant de transactievergoedingen te mogen ontvangen.

Heb al een tijdje een rekening bij Binck maar nooit iets mee gedaan... zien of ze mij als nieuwe klant kunnen waarderen en ik de transactievergoedingen kan krijgen twv 200 euro gratis transacties.

Wat ik als voordeel vond bij degiro is dat je "on the fly" kon storten via ideal en gelijk je aandelen kon aanschaffen ipv dat je moet wachten tot het geld erop staat zoals de 1euro die toen gestort moest worden op Binck.

[ Voor 18% gewijzigd door BabyRattle op 16-02-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
DanTm schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:23:
[...]

daar ze geen bank zijn denk ik dat ze eerder blij zijn met een run, lekker veel transactiekosten:)

Is er iemand die kan vertellen wat het probleem met DeGiro nu precies is? en dan zonder allerlei speculaties en rook en vuur verhaaltjes.
Ik heb mijn aandelen (geen geld) daar ook staan, en als er echt een probleem is zou zijn dan zou ik dat wel graag willen weten.
In het kort: DeGiro is van dezelfde club mensen als HiQ. HiQ is een hedge fund en dat loopt de laatste tijd "niet zo lekker". Tegelijkertijd matched DeGiro klantorders met hun eigen hedge fund als counterparty. Leuk voor klanten van DeGiro natuurlijk, want zo blijven de orderfees laag. Echter, omdat HiQ een zinkend schip is, bestaat het gevaar dat jij als klant van DeGiro, je posities niet kunt liquideren, omdat HiQ, als tegenpartij zijnde deze niet kan leveren vanwege de exodus aldaar. Mocht HiQ klappen, zal het DeGiro in haar kielzog meezuigen.
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.