Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 838.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
En wanneer is dit erin gefrummeld? In het tarievenoverzicht van 25 maart 2014 staat het er ronduit verbloemd:
Opzetten handelsmogelijkheden C €2,50 (max 0.25% port) per jaar
Heeft iemand toevallig een ouder exemplaar van het tarievenoverzicht?

Tariefwijzigingen zijn sindsdien niet actief gecommuniceerd.
En wat te denken van het feit dat dit de eerste keer is dat het geincasseerd wordt ondanks dat het al eerder in het tarievenoverzicht was verstopt :?

En dan is er nog de kwestie van het bedrag. Er is namelijk 5 euro in rekening gebracht terwijl ik in 2015 exact 4 posities heb aangehouden:
• regulier aandeel @ Euronext Amsterdam
• regulier aandeel @ Sydney Stock Exchange
• ETF (kernselectie) @ Euronext Amsterdam
• beleggingsfonds (kernselectie) @ ??? (edit: ik kan na enig zoeken de beurs nog niet met zekerheid vastellen voor ISIN NO0008004009)
Hier wordt dus gewoon geld gestolen, want Euronext is vrijgesteld waardoor het beleggingsfonds overblifjt. Maar voor beleggingsfondsen kun je nauwelijks spreken van "handelsmogelijkheden" en al helemaal niet voor de kernselectie waar zeer expliciet "gratis" wordt gebruikt.

DeGiro flikt het dus weer. Blij dat ik alles reeds geliquideerd en overgeboekt heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 23-01-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
Rukapul schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:16:
En wanneer is dit erin gefrummeld? In het tarievenoverzicht van 25 maart 2014 staat het er ronduit verbloemd:

[...]

Heeft iemand toevallig een ouder exemplaar van het tarievenoverzicht?

Tariefwijzigingen zijn sindsdien niet actief gecommuniceerd.
En wat te denken van het feit dat dit de eerste keer is dat het geincasseerd wordt ondanks dat het al eerder in het tarievenoverzicht was verstopt :?

En dan is er nog de kwestie van het bedrag. Er is namelijk 5 euro in rekening gebracht terwijl ik in 2015 exact 4 posities heb aangehouden:
• regulier aandeel @ Euronext Amsterdam
• regulier aandeel @ Sydney Stock Exchange
• ETF (kernselectie) @ Euronext Amsterdam
• beleggingsfonds (kernselectie) @ ??? (edit: ik kan na enig zoeken de beurs nog niet met zekerheid vastellen voor ISIN NO0008004009)
Hier wordt dus gewoon geld gestolen, want Euronext is vrijgesteld waardoor het beleggingsfonds overblifjt. Maar voor beleggingsfondsen kun je nauwelijks spreken van "handelsmogelijkheden" en al helemaal niet voor de kernselectie waar zeer expliciet "gratis" wordt gebruikt.

DeGiro flikt het dus weer. Blij dat ik alles reeds geliquideerd en overgeboekt heb.
Daarbij komt nog dat dat het bij mij pas deze week is afgeschreven, en dan geboekt wordt op 31/12, dus 3 weken eerder. Wordt inderdaad echt weggemoffeld en erin gefrommeld, kwalijke zaak.

Is dit bij meerderen pas afgelopen week afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik zou niet weten wanneer precies, maar wel dat het op een later moment heeft plaatsgevonden.

Ik had voor het laatst ingelogd op 1-1 en het saldo genoteerd. Dat saldo is nu 5 euro lager door een kostenboeking op 31-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:34
elmarko schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:06:
[...]

Daarbij komt nog dat dat het bij mij pas deze week is afgeschreven, en dan geboekt wordt op 31/12, dus 3 weken eerder. Wordt inderdaad echt weggemoffeld en erin gefrommeld, kwalijke zaak.

Is dit bij meerderen pas afgelopen week afgeschreven?
Ik weet niet precies wanneer maar ik denk deze week inderdaad.

Toch wel jammer, ik dacht dat degiro gratis was. Opzetten handelsmogelijkheden, wat houdt dat in? Lijkt erop dat het simpelweg betekent dat je handelt op een beurs. Maar wordt uit het tarievenoverzicht niet duidelijk.

En inderdaad, trackers uit de kernselectie zouden toch gratis moeten zijn? Niet allemaal dus.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Bij mij is er 20 euro afgehouden... en inderdaad met terugwerkende kracht op 31-12. Ik heb ze ook maar een boze mail gestuurd. Binnen twee werkdagen mogen ze het ongedaan maken voordat ik aangifte voor diefstal doe. Ik zat vorig jaar op een US beurs, tegenwoordig alleen maar Euronext. Dat kan geen 20 euro zijn!

[ Voor 22% gewijzigd door pirke op 24-01-2016 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:56
Bij mij 7,50 ingehouden, als het 2,50 per beurs is klopt het wel. Ik heb nl iets in Duitsland, en VTI en VXUS en verder Euronext. Die laatste is vrijgesteld, dus dan is het 3x 2,50. Even afgezien van het feit dat VTI en VXUS in de kernselectie zitten en dus gratis zouden moeten zijn. Maar eens een mail sturen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kernselectie is 'geen transactiekosten', dat is wat anders dan gratis natuurlijk.
Het wordt inderdaad niet erg duidelijk gecommuniceerd, maar het blijft ondanks dat nog steeds ruim de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Kosten voor handelsmogelijkheden is natuurlijk gewoon onderdeel van transactiekosten. Bovendien claim DeGiro zelf 100% minder kosten:
Gratis beleggen in 1.000 populaire beleggingsfondsen en trackers

DEGIRO maakt als enige in Nederland gratis beleggen in fondsen en trackers mogelijk. Vanaf nu belegt u bij DEGIRO zonder transactiekosten en bewaarloon in meer dan 1.000 populaire beleggingsondsen en trackers van alle grote aanbieders. U bent bij DEGIRO tot 100% goedkoper uit dan bij andere online brokers. En dat komt uw rendement ten goede.
Het punt is dat DeGiro er hier werderom een puinhoop van maakt. Slechte communicatie. Ontransparante voorwaarden. Slechte uitvoering van de eigen voorwaarden. Late verwerking. Inconsistente invulling eigen voorwaarden. Benadeling klant als gevolg van interne optimalisatie.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het is ongekend dat deze toko zo door mag prutsen van de toezichthouders. Er is meer dan kosten alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:19
Het PDF'je dat ik nog heb van het tarievenoverzicht meldt ook €2,50 voor het opzetten van handelsmogelijkheden. Dit bestand dateert van 23 maart 2015.

Ik heb destijds gewoon eens gekeken wat de giro was/is. 0,0 ervaring met beleggen. Toen voor de lol eens paar euro erop gezet en wat gekocht en verkocht om eens te zien hoe het werkte. Echter lees ik de laatste tijd steeds meer rare verhalen over De Giro.

Wat zijn de opties als je bijvoorbeeld maandelijks een tracker wilt kopen voor €100,-? BND ook al eens gekeken maar daar is wel een beperkte keuze. De Giro is erg goedkoop maar die verhalen zitten me ook niet lekker.

Momenteel beleg ik niet en heb er ook geen ervaring in/mee. Wil gewoon voor de fun maandelijks €100 'sparen', in plaats van de gebruikelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:21

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Volgens mij kan dat toch wel bij de meesten zoals Binck en Alex? Of als je er geen omkijken naar wilt hebben, kun je ook nog Meesman proberen, maar volgens mij is dat net zoiets als BND.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:19
Ja maar daar zijn de kosten wel vele malen hoger. Zocht juist een soort alternatief. BND en De Giro zijn wel goedkoop (alhoewel je daar bij de giro weer risico voor loopt). Stel €100 per maand dan heb je veel te hoge transactiekosten als je portefeuille jaarlijks €1.200 groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:40

Piper

No guts, no glory

Bij Meesman heb je geen minimumbedrag aan transactiekosten maar alleen een percentage dus dat valt wel mee. De Giro is inderdaad goedkoper, Binck is bij grotere bedragen goedkoper dan Meesman. Voorlopig ga ik nog even voor het gemak bij Meesman(automatische incasso), dit soort verhalen over DeGiro helpen me nog niet om over te stappen..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Trezzahn schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:19:
Ja maar daar zijn de kosten wel vele malen hoger. Zocht juist een soort alternatief. BND en De Giro zijn wel goedkoop (alhoewel je daar bij de giro weer risico voor loopt). Stel €100 per maand dan heb je veel te hoge transactiekosten als je portefeuille jaarlijks €1.200 groeit.
Binck fundcoach biedt gratis periodiek beleggen maar hanteert een service fee van 0.15% per jaar met een minimum van 60 eur.

BND is ook interessant als je toch al de index fondsen wil die ze bieden en ze hebben net een nieuwe variant geintroduceerd om het dividend lek te dichten.

Goed nieuws: Brand New Day introduceert een nieuw, dividendefficiënt Wereld Indexfonds. Het rendement van dit nieuwe fonds is ongeveer 0,40% per jaar hoger. Daarom gaat uw huidige BND Wereld Indexfonds op 26 februari 2016 op in een nieuw BND Wereld Indexfonds.

Waarom dit nieuwe fonds?
Het nieuwe fonds is bijna hetzelfde als het oude fonds. Belangrijkste verschil is dat door een speciale fiscale status van het fonds en van de beleggingen de ingehouden dividendbelasting – ook die in het buitenland – teruggevorderd kan worden. En daardoor is uw rendement elk jaar ongeveer 0,40% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Fuelke

Forza Ferrari

Rukapul schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:16:
Ik vermoed Kopenhagen ?

http://zoeken.tijd.be/res...009&sort=date&asset=QUOTE

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ondanks dat ik dat ook had gevonden kon ik geen bevestiging ervan vinden, bijvoorbeeld op de site van Skagen. Op de site van de betreffende beurs klopt de valuta waarin het noteert niet wat enige twijfel overlaat.

Wat het precies is maakt ook niet uit. Wat uitmaakt is dat een argeloze belegger in DeGiro kernselectie geen flauw idee heeft aan welke beurs e.e.a. handelt en daar ook niet triviaal aan kan komen in alle gevallen.

edit:
Ah, het is te vinden in DeGiro, maar verborgen zoals wel meer. Als je een order inlegt en zoekt op "Skagen" dan krijg je de 4 belangrijkste fondsen te zien. Daar kun je niet de beurs zien. Ook niet als je doorklikt op het fonds. Als je echter op "ga naar alle resultaten" gaat dan krijg je niet alleen meer fondsen, maar ook meer informatie 8)7

edit2:
Klik je bij "alle resultaten" door dan krijg je weer een ander scherm met het betreffende fonds te zien. Ditmaal met: "Beurs Global Fund Services" 8)7

Echt treurig hoe die site in elkaar geklust is. Het is echt een inconsistente, trage zooi vol met fouten en ontbrekende informatie.

edit3:
Zelfs de eerder aangegeven afkorting ("KFS") die de beurs zou moeten aangeven is niet snel terug te vinden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36
Als enorme belegginsn00b wil ik me er nu eens in gaan storten. Na het lezen van dit topic heb ik echter voorlopig meer vragen dan antwoorden.

Wat ik wil doen is beleggen in individuele aandelen (dus geen EFT) van bedrijven wereldwijd. Voorlopig wil ik met een bescheiden bedrag beginnen (zeg €500,- tot €1000,-). Nu lees ik hier dus dat er brokers tussen zitten waarbij je alleen in stuks aandelen kunt handelen en niet een deel er van. Nu is dat niet handig met zo'n bedrag denk ik dan, ik zie bijvoorbeeld dat een aandeel Google ruim $700,- doet.
Ik ben niet echt geïnteresseerd in fondsen of advies over wat te kopen (als ik dan toch al mijn geld kwijt raak, dan liever helemaal door mijn eigen schuld :P ) maar wil gewoon af en toe een aandeel kunnen wisselen. (wil vooral op de lange termijn beleggen, maar ook een klein gedeelte wellicht per kwartaal wisselen om het wat interactief te houden.

Waar zouden jullie me aanraden een account aan te maken? Ik zocht het zelf in de hoek van degiro/lynx/alex, maar die hebben ook hun beperkingen. bijvoorbeeld dat bij degiro alleen in hele aandelen gehandeld kan worden (tenminste, dat kwam hier in het topic voorbij, weet niet of dit nog steeds zo is).
het topic loopt al wat lang, en veel issues die ik tegenkom stammen al uit 2013 (en dan heb ik alleen dit huidige deel doorgenomen) dus ik weet niet hoe representatief en actueel dat is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40
DEGIRO heeft op mijn e-mail gereageerd:
Wij hebben op uw account kosten in rekening gebracht (Giro Exchange Connection Fee Till 2015) voor het handelen op de beurzen buiten die van Euronext Amsterdam en Brussel.

U kunt de fee terugvinden in de sectie ‘’extra diensten’’ onder de noemer ‘’Opzetten handelsmogelijkheden’’ in het tarievenoverzicht. Hierin staat aangegeven dat u per jaar een fee van 2,50 euro betaald voor het handelen op een andere beurs dan de Euronext Amsterdam en Brussel. Dit betreft tevens de kosten over 2014 die destijds niet in rekening zijn gebracht.
Ik heb maar geantwoord dat ik genoeg weet, en deze week alles bij ze weghaal. Als kosten zo ondoorzichtig zijn vraag ik me af wat voor verrassingen ze nog meer in petto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Hebben ze serieus retrospectief kosten over 2014 in rekening gebracht? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Dat verklaart dus waarom sommigen onder ons meer betalen dan "aantal beurzen" - "A'dam en Brussel"x 2,50. Ik ben in 2015 begonnen dus bij mij klopt de rekensom wel. Hoe verstopt die ook stond in de voorwaarden idd.

Blijkbaar gaan de zaken niet zo best, dat ze zelfs 2014 nog snel even incasseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
koksie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:20:
Blijkbaar gaan de zaken niet zo best, dat ze zelfs 2014 nog snel even incasseren...
Mij lijkt dit ook best zorgwekkend. Als je in 2016 besluit de kosten van 2014 en 2015 even snel te innen, dan lijkt het alsof ze iets zagen in de eindejaarscijfers dat nog eventjes in boekjaar 2015 snel opgelost moest worden.

Dan ga je je toch afvragen wat er zich onder de motorkap afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Xanaroth schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Mij lijkt dit ook best zorgwekkend. Als je in 2016 besluit de kosten van 2014 en 2015 even snel te innen, dan lijkt het alsof ze iets zagen in de eindejaarscijfers dat nog eventjes in boekjaar 2015 snel opgelost moest worden.

Dan ga je je toch afvragen wat er zich onder de motorkap afspeelt.
Precies, dat is dus ook mijn gevoel. Tijd om bij een andere broker ook een account te gaan openen, just in case. Wat is een andere goedkope en betere optie? Lynx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:56
Dit zit onder andere onder de motorkap dacht ik http://www.hiqinvest.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door R.van.M op 25-01-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:40

Piper

No guts, no glory

Maverick schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:58:
Als enorme belegginsn00b wil ik me er nu eens in gaan storten. Na het lezen van dit topic heb ik echter voorlopig meer vragen dan antwoorden.

Wat ik wil doen is beleggen in individuele aandelen (dus geen EFT) van bedrijven wereldwijd. Voorlopig wil ik met een bescheiden bedrag beginnen (zeg €500,- tot €1000,-). Nu lees ik hier dus dat er brokers tussen zitten waarbij je alleen in stuks aandelen kunt handelen en niet een deel er van. Nu is dat niet handig met zo'n bedrag denk ik dan, ik zie bijvoorbeeld dat een aandeel Google ruim $700,- doet.
Ik ben niet echt geïnteresseerd in fondsen of advies over wat te kopen (als ik dan toch al mijn geld kwijt raak, dan liever helemaal door mijn eigen schuld :P ) maar wil gewoon af en toe een aandeel kunnen wisselen. (wil vooral op de lange termijn beleggen, maar ook een klein gedeelte wellicht per kwartaal wisselen om het wat interactief te houden.

Waar zouden jullie me aanraden een account aan te maken? Ik zocht het zelf in de hoek van degiro/lynx/alex, maar die hebben ook hun beperkingen. bijvoorbeeld dat bij degiro alleen in hele aandelen gehandeld kan worden (tenminste, dat kwam hier in het topic voorbij, weet niet of dit nog steeds zo is).
het topic loopt al wat lang, en veel issues die ik tegenkom stammen al uit 2013 (en dan heb ik alleen dit huidige deel doorgenomen) dus ik weet niet hoe representatief en actueel dat is.
Ik denk dat je jezelf even af moet vragen of je voor de lol c.q. spanning wil gaan beleggen of serieus voor de lange termijn. Dingen per kwartaal inwisselen staat redelijk haaks op de lange termijn. Wat is de reden dat je geen ETF/indexfondsen wil? Wil je een keer een mooie klapper maken, wil je een beetje spanning en sensatie? Ik zou nog even goed nadenken wat je verwachtingen en doelstellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
MikeN schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:32:
DEGIRO heeft op mijn e-mail gereageerd:

[...]

Ik heb maar geantwoord dat ik genoeg weet, en deze week alles bij ze weghaal. Als kosten zo ondoorzichtig zijn vraag ik me af wat voor verrassingen ze nog meer in petto hebben.
Ik heb hetzelfde standaard antwoord gehad en heb ze ook een boze mail teruggestuurd.

Ondoorzichtigheid is één maar dat ze nog even kosten over 2014 innen in gewoon belachelijk.

Vanavond maar even in de alternatieve duiken. Heb nu nog niet zo veel geld bij de giro staan maar ik zou er toch niet aan moeten denken als je grote som geld bij hun hebt staan.

[ Voor 14% gewijzigd door maxoss op 25-01-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Maverick schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:58:

Wat ik wil doen is beleggen in individuele aandelen (dus geen EFT) van bedrijven wereldwijd. Voorlopig wil ik met een bescheiden bedrag beginnen (zeg €500,- tot €1000,-).
Volgens mij moet je per transactie toch aan een totale waarde van minimum €750 tot €1000 gaan denken. Je moet immers je transactie kosten in % van de aankoopprijs per aandeel zo laag mogelijk houden.
Staar je niet blind op de optisch hoge koers van een Google.

[ Voor 46% gewijzigd door Fuelke op 25-01-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:36
Piper schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Ik denk dat je jezelf even af moet vragen of je voor de lol c.q. spanning wil gaan beleggen of serieus voor de lange termijn. Dingen per kwartaal inwisselen staat redelijk haaks op de lange termijn. Wat is de reden dat je geen ETF/indexfondsen wil? Wil je een keer een mooie klapper maken, wil je een beetje spanning en sensatie? Ik zou nog even goed nadenken wat je verwachtingen en doelstellingen zijn.
Op zich zou het wisselen maar met een klein percentage zijn. Maar na wat inlezen heb ik het idee dat ik de transactiekosten wat onderschat heb. Dus weet niet of dat in eerste instantie veel nut heeft.
Fuelke schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:25:
[...]

Volgens mij moet je per transactie toch aan een totale waarde van minimum €750 tot €1000 gaan denken. Je moet immers je transactie kosten in % van de aankoopprijs per aandeel zo laag mogelijk houden.
Staar je niet blind op de optisch hoge koers van een Google.
Wat is de definitie van een transactie precies? Als ik 10 aandelen X koop is dat 1 transactie, en als ik 10 verschillende aandelen koop zijn dat dan 10 transacties?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Maverick schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:44:
Wat is de definitie van een transactie precies? Als ik 10 aandelen X koop is dat 1 transactie, en als ik 10 verschillende aandelen koop zijn dat dan 10 transacties?
Klopt, 10 aandelen Google bv. is 1 transactie.

10 aandelen Amazon, 10 stuks Facebook, 10 stuks Netflix, 10 stuks Google, dan zijn 4 transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91034

Dit is wel schokkend nieuws van DeGiro. Het totaal klopt ook niet, 15 euro afgeschreven terwijl ik in 2014 op 2 beurzen heb gehandeld en in 2015 ook op 2 beurzen (buiten Euronext Amsterdam / Brussel).

Meer mensen dat opgevallen? Je kan al je transacties downloaden in excel om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-06 21:29
Anoniem: 91034 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:07:
Dit is wel schokkend nieuws van DeGiro. Het totaal klopt ook niet, 15 euro afgeschreven terwijl ik in 2014 op 2 beurzen heb gehandeld en in 2015 ook op 2 beurzen (buiten Euronext Amsterdam / Brussel).

Meer mensen dat opgevallen? Je kan al je transacties downloaden in excel om het te checken.
Ja zeer vreemd en ben er eigenlijk ook wel boos over. Dat ze geld moeten verdienen is logisch en ben nog steeds goedkoper uit dan bij andere banken zoals Binck. Maar op deze ranzige manier, eind januari kosten in december te boeken zonder dan maar ook een mailtje te versturen. Bah.
Sta op het punt een mailtje te sturen naar Gijs Nagel dat ik ze als nog een mailtje er uit moeten doen met o.a. excuses. Ben eigenlijk ook wel benieuwd van de reclame code commissie zou zeggen over deze pagina: https://www.degiro.nl/tarieven. Want Google aandelen dan eigenlijk € 3,08 kosten i.p.v. 0,58.

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Anoniem: 91034 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:07:

Heeft dat niet te maken met het "opzetten van een handelsmogelijkheid"? Je betaald 1 keer om 1 bepaald aantal/etf te kopen. Als je bijkoopt kost het niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net een tweet van weblogger Amsterdamtrader - dus zal daar vast wel een stukje aan gewijd worden. Terecht, want dit is ronduit schandalig.

https://twitter.com/020trader/status/691699397596442624

Je verwacht het niet. #DeGiro schiet zichzelf weer eens in de voet met bizarre heffingen.
Penny wise, pound foolish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Boos, schandalig, schokkend, bizar.....
Bij dat soort woorden denk ik aan hele andere zaken dan een onhandig communicerende broker.
Als het nou om enorme bedragen ging.
Maar goed, ieder zijn mening, ik blijf voorlopig gebruik maken van de ongekend lage tarieven.
Voor wie liever wat meer geld betaald zijn er andere opties;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DanTm schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:12:
Bij dat soort woorden denk ik aan hele andere zaken dan een onhandig communicerende broker.
Maar goed, ieder zijn mening, ik blijf voorlopig gebruik maken van de ongekend lage tarieven.
Betrouwbaarheid als broker is geen wisselgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
Anoniem: 91034 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:34:
[...]

Betrouwbaarheid als broker is geen wisselgeld.
Inderdaad, en ineens kosten over 2014 rekenen? Weet niet of iemand nog een tarievenoverzicht uit 2014 heeft, maar heb zo'n vermoeden dat die kostenpost er toen nog niet eens op stond. In dat geval is het ordinaire diefstal (toen was ik nog klant, en kan het me niet herinneren: probeer brokers met vaste kosten te vermijden).

Sowieso "opzetten handelsmogelijkheden", wat voor bullshit is dat? Wat voor handelingen verrichten ze dan elk jaar om jouw handelsmogelijkheden op te zetten?!? Breken ze het ook elk jaar weer af? Het is gewoon een vorm van bewaarloon, maar dan lekker ondoorzichtig, complex en klantonvriendelijk. Maar staat natuurlijk beter in de vergelijkingen als je kan zeggen dat je zelf geen bewaarloon rekent...

[ Voor 6% gewijzigd door Hielko op 25-01-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Bij de eerste de beste order heb je die extra kosten toch weer terugverdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 23:44
De Giro beweert eind 2014 zo'n 30.000 klanten te hebben. Beetje natte vinger werk, maar stel dat 20.000 daarvan gemiddeld 2 beursen extra handelen (naast Euronext AMS-BR). Dan heb je het totaal over €100k.

Men beweerde in 2014 €400k winst te hebben gemaakt en dit allemaal aan marketing te hebben uitgegeven. Waarom geef je dan geen bericht uit in de trant "Normaal gesproken rekenen wij €2.50 per extra beursaansluiting, maar voor 2014 nemen wij deze kosten op ons conto" Dan zou iedereen denken, zo dat is superrelaxed van die gasten bij De Giro \o/. Hoe is dat voor marketing!

Anywho, ben zelf voor €2.50 aangeslagen. Zal me eerlijk gezegd worst zijn. Ik ga nog wel even het stukje op amsterdamtrader lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Hielko schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Inderdaad, en ineens kosten over 2014 rekenen? Weet niet of iemand nog een tarievenoverzicht uit 2014 heeft, maar heb zo'n vermoeden dat die kostenpost er toen nog niet eens op stond. In dat geval is het ordinaire diefstal (toen was ik nog klant, en kan het me niet herinneren: probeer brokers met vaste kosten te vermijden).

Sowieso "opzetten handelsmogelijkheden", wat voor bullshit is dat? Wat voor handelingen verrichten ze dan elk jaar om jouw handelsmogelijkheden op te zetten?!? Breken ze het ook elk jaar weer af? Het is gewoon een vorm van bewaarloon, maar dan lekker ondoorzichtig, complex en klantonvriendelijk. Maar staat natuurlijk beter in de vergelijkingen als je kan zeggen dat je zelf geen bewaarloon rekent...
Archive.org heeft de pdf met tarieven van 25 maart 2015 als oudste. Ik heb het al aangehaald in dit topic dat daar het nog vager was omschreven: "€2,50 (max 0.25% port) per jaar". Daar staat niet bij dat het per beurs is! Tevens valt nu goed op dat de cap van 0.25% stilletjes eraf is gesloopt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Config schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:18:
Bij de eerste de beste order heb je die extra kosten toch weer terugverdiend?
Er is meer dan lage kosten alleen, betrouwbaarheid en transparantie bijvoorbeeld.

Als DeGiro zonodig discounter wil spelen dan mag dat, maar de filiaalhouder van de Lidl doet eenmaal buiten ook niet nog even een greep in mijn portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
DanTm schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:12:
Er is hier geen sprake van 'onhandige communicatie', maar het betreft gewoon snoeiharde misleiding. Sorry, ik kan de feiten ook niet anders presenteren. Ze hebben mij gevraagd om nog te bellen om een telefonische toelichting te geven, maar ik heb hier al genoeg tijd aan verdaan, dus dit maar geantwoord.
Ik heb geen tijd of zin in een telefonische toelichting, dus die kun je mij besparen.

Realiteit is dat er sprake is van misleiding (want er wordt geadverteerd met 'geen verborgen kosten', terwijl de betekenis van 'opzetten handelsmogelijkheden' geenszins duidelijk genoemd kan worden), contractbreuk (want ik heb in 2015 helemaal niet gehandeld, alleen een positie aangehouden, dus ik had geen handelsmogelijkheden nodig), en valsheid in geschrifte (want er wordt 3 weken na data ineens een regel met een datum in het verleden toegevoegd: antedateren). Daarnaast schijnt het ook nog zo te zijn dat in 2013 de kosten niet aanwezig waren, en dat er nooit naar betreffende klanten een tariefwijziging is gecommuniceerd, maar in mijn geval is dat niet van toepassing.

Het is ongetwijfeld een makkelijke manier van geld verdienen, en veel mensen zal het niet eens opvallen, maar ik weet genoeg over DEGIRO.
Het staat je natuurlijk vrij om de kosten te nemen zoals ze zijn. Je weet nu dat ze er zijn, dus er zal weinig onduidelijkheid meer over bestaan in de toekomst. Je kan echter niet beweren dat jou wel duidelijk was wat de 'Extra dienst' 'Opzetten handelsmogelijkheden' inhield, of dat jouw overeenkomst hier wel tekst en uitleg bij gaf. En dit soort acties zijn voor mij genoeg reden om alles naar een andere broker te verhuizen, ook al is dat misschien duurder (ik handel toch amper tot niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
Bij mij was het €5. als ik het goed begrijp is het niet alleen voor transacties op een bepaalde beurs, maar ook voor het aanhouden van aandelen op die beurs. Het klopt wel bij mij, had vorig jaar NSY en NDQ. Ook al zou ik dit jaar verder geen transacties doen, zou er volgend jaar weer €5 vanaf gaan, want ik heb nog steeds aandelen op die beurs. Tenminste zo heb ik het begrepen. Het zijn geen schokkende bedragen, alleen inderdaad jammer van de communicatie.

Dit jaar EPA bijgekomen, dus rekenen op €7,5. Maar goed, 1 transactie op mijn Binck account kost ook al €10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik heb wel eens een verhaaltje (ik dacht op dit forum) gelezen over de winstgevendheid van Binck. Dat ging nog veel verder dan dit voorbeeld. Het minimum van 10 euro per trade staat niet in verhouding met de kosten.

Een broker bekritiseren is niet heel constructief als je niet een beter alternatief noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Config schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:24:
Ik heb wel eens een verhaaltje (ik dacht op dit forum) gelezen over de winstgevendheid van Binck. Dat ging nog veel verder dan dit voorbeeld. Het minimum van 10 euro per trade staat niet in verhouding met de kosten.

Een broker bekritiseren is niet heel constructief als je niet een beter alternatief noemt.
Wat? Ik snap serieus niet hoe mensen überhaupt denken dat het enigszins oké is wat DeGiro doet. ELKE broker is een beter alternatief (oke, misschien met uitzonderingen zoals andere cowboy bedrijven zoals Saxo en Plus500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Bij DeGiro wordt je voor 5 euro genaaid per jaar, bij Binck per trade ;).

Wat zoek je nog meer in een broker dan lage kosten en het vertrouwen dat je aandelen niet ineens foetsie zijn?
en in mijn geval, een fijne interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 07-06 10:58
Hmmm, had voor uitproberen in juni voor 100€ vanguard gekocht bij DeGiro. Sta je dit jaar wel ineens met 2,5% kosten voor dat halve jaar :(

Nodigt niet uit tot uitbouwen DeGiro positie...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Config schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:38:
Bij DeGiro wordt je voor 5 euro genaaid per jaar, bij Binck per trade ;).
Nee, bij Binck weet ik wat ik betaal, bij DEGIRO is het 1 grote gok. Er is een verschil tussen voor 10 euro opgelicht worden, of gewoon overeenkomen 100 euro te betalen. Het is iedereen vrij daar een keuze tussen te maken.

Ik bekritiseer niet de kosten op zich, ik bekritiseer de werkwijze, die simpelweg frauduleus is. Als er had gestaan 'Kosten aankopen of aanhouden aandelen op exchange buiten Euronext Ams/Bru: 2,50 per jaar', was deze hele discussie er niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 00:30

icecreamfarmer

en het is

MikeN schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Nee, bij Binck weet ik wat ik betaal, bij DEGIRO is het 1 grote gok. Er is een verschil tussen voor 10 euro opgelicht worden, of gewoon overeenkomen 100 euro te betalen. Het is iedereen vrij daar een keuze tussen te maken.

Ik bekritiseer niet de kosten op zich, ik bekritiseer de werkwijze, die simpelweg frauduleus is. Als er had gestaan 'Kosten aankopen of aanhouden aandelen op exchange buiten Euronext Ams/Bru: 2,50 per jaar', was deze hele discussie er niet geweest.
Helemaal mee eens. Blij dat ik het niet gebruikt heb.
Als ik bewaargeld wil betalen kan ik ook wel via de rabo gaan beleggen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Achteraf de tarieven aanpassen, en die nieuwe tarieven gebruiken om kosten in rekening te brengen van twee jaar terug, is wettelijk niet toegestaan.

Wie zegt mij dat DeGiro volgende keer niet een andere random fee in tarieven overzicht zet, en die in rekening brengt??

Ja DeGiro is nog steeds goedkoper, maar is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-06 21:29
En hier is stukje, met kudos voor hier: http://www.amsterdamtrade...y-wise-pound-foolish.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
vandermark schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:51:
Hmmm, had voor uitproberen in juni voor 100€ vanguard gekocht bij DeGiro. Sta je dit jaar wel ineens met 2,5% kosten voor dat halve jaar :(

Nodigt niet uit tot uitbouwen DeGiro positie...
Zou proberen het terug te vragen, immers hadden ze zelf ook eerst een max van 0,25% in hun eigen tarievenoverzicht staan. Zie waybackmachine.org!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Config schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:38:
Wat zoek je nog meer in een broker dan lage kosten en het vertrouwen dat je aandelen niet ineens foetsie zijn?
Hoe kan je vertrouwen hebben dat je aandelen bij DeGiro niet ineens foetsie zijn als je te maken hebt met een partij met een ethisch besef van een pinda, die actief hun eigen klanten belazerd en het niet al te nauw neemt met de wet?!? Wie weet wat voor shortcuts ze al genomen hebben en wellicht in de toekomst nog zullen nemen, en wat het effect daarvan is op jouw aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Ik vraag me af hoeveel klanten ze hierdoor zullen verliezen, en of dat het waard is.
Ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat dit geen slimme actie is, en dan zeg ik het nog mild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Unif schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:00:
Ik vraag me af hoeveel klanten ze hierdoor zullen verliezen, en of dat het waard is.
Ze hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat dit geen slimme actie is, en dan zeg ik het nog mild.
Ik denk dat het wel mee zal vallen om eerlijk te zijn. Hoeveel van de mensen hierboven die het schandalig vinden hebben hun rekening opgezegd? Ze weten dondersgoed dat ze nog steeds de goedkoopste zijn.

Wat mij meer zorgen baart is de beweegredenen hierachter. Hebben ze het geld zo hard nodig dat ze het op deze manier doen? Ik las ergens dat ze binnenkort de jaarcijfers moeten deponeren. Dat benieuwd mij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Ik weet niet wat de rest doet, maar ik vind deze manier van kosten in rekening brengen zeer zorgelijk/dubieus.

En ga dan ook mijn portefeuille verkopen/overzetten naar Binck.
Overzetten is het goedkoopste, want Binck vergoed die kosten. (je krijgt het terug in transactie tegoed)
Maar ik leest dat het overzetten een paar weken kan duren, weet niet of ik wel zo lang wil wachten.
Als ik mijn portefeuille verkoop en opnieuw aankoop bij Binck kost dat ongeveer 15 euro, dus dat valt nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
R.van.M schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat het wel mee zal vallen om eerlijk te zijn. Hoeveel van de mensen hierboven die het schandalig vinden hebben hun rekening opgezegd? Ze weten dondersgoed dat ze nog steeds de goedkoopste zijn.
Ik heb vorig jaar mijn rekening al opgezegd. Overigens valt dat nog wel mee dat ze de goedkoopste zijn, Interactive Brokers is voor veel dingen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het grootste deel afbouwen bij DeGiro en overhevelen naar IB. Dat veilige gevoel bij DeGiro is al lang verdwenen.

En hou ook rekening met omvallen of andere misere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Unif schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:07:
Ik weet niet wat de rest doet, maar ik vind deze manier van kosten in rekening brengen zeer zorgelijk/dubieus.

En ga dan ook mijn portefeuille verkopen/overzetten naar Binck.
Overzetten is het goedkoopste, want Binck vergoed die kosten. (je krijgt het terug in transactie tegoed)
Maar ik leest dat het overzetten een paar weken kan duren, weet niet of ik wel zo lang wil wachten.
Als ik mijn portefeuille verkoop en opnieuw aankoop bij Binck kost dat ongeveer 15 euro, dus dat valt nog wel mee.
Ik weet niet waar de tijd precies in zit bij een deGire -> Binck transfer. Maar vanuit mijn eigen werk waar ik klanten heb gemigreerd van het ene broker naar een ander, zit er soms veel tijd door langlopende executies, verhandel tijden die soms zelfs maandelijks zijn, etc.
Gewone aandelen kan je echt binnen no-time over zetten. Het zijn vooral de complexere producten of uitzonderlijke zaken die best een paar weken kan duren. Grote kans, dat dit ook de paar weken is, waar Binck over praat.

[disclaimer] Ik werk niet voor Binck of deGiro, dus ik kan geen 100% garantie geven natuurlijk. :+ [/disclaimer]]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb gewonde aandelen van DeGiro richting Binck laten overzetten. Heeft bijna twee maanden geduurd, en je verwacht het niet; gewoon omdat ze bij DeGiro een stelletje prutsers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Duce
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 23:02
Misschien is dit een domme vraag hoor, maar is er ergens een overzicht van index trackers te vinden? Ik heb accounts bij Binck en Lynx maar kan nergens een overzicht vinden in die gammele trading programma's of op het internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

http://www.etf.com/etfanalytics/etf-finder?

[ Voor 56% gewijzigd door Nick The Heazk op 26-01-2016 19:14 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Hielko schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:11:
Ik heb gewonde aandelen van DeGiro richting Binck laten overzetten. Heeft bijna twee maanden geduurd, en je verwacht het niet; gewoon omdat ze bij DeGiro een stelletje prutsers zijn...
Bij het verplaatsen van gewonde aandelen moet je ook extra voorzichtig zijn ..

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
writser schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:58:
[...]

Bij het verplaatsen van gewonde aandelen moet je ook extra voorzichtig zijn ..
Scherp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
DEGIRO is zich van geen kwaad bewust:
Wij betreuren het dat de omschrijving voor u onduidelijk is geweest. We zullen dit proberen mee te nemen richting de toekomst om onze klanten van heldere informatie te voorzien.

Het aanhouden van een positie valt onder deze fee, omdat u informatie ontvangt van de betreffende beurs omtrent de koers van het product. Om die reden heeft u voor deze beurs de handelsmogelijkheden nodig en betaald u de servicefee voor dat jaar.

De reden voor het inboeken van de fee op 31 december 2015 is omdat deze kosten bij dat boekjaar horen.

Het klopt dat de kosten voor 2013 niet in rekening zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 23:44
Vreemde redenering. Market data (koersinformatie, realtime dan wel vertraagd) is totaal iets anders dan handelsmogelijkheid hebben (inschieten van orders). Ze gaan er dus standaard vanuit dat hun klanten op geen enkele andere manier aan koersinformatie kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
https://www.degiro.nl/tarieven/
Helemaal onderaan ''Connectiviteit kosten''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Wie kijkt op archive.org wanneer de cowboys dat op die pagina hebben toegevoegd? Ik gok op vandaag of gisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
MikeN schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:49:
DEGIRO is zich van geen kwaad bewust:

[...]
Vreemd.
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf
Daar staat toch echt bij kernselectie, servicefee ''Gratis'' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Het is dus eigenlijk gewoon bewaarloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ze gooien wel de 0,25% cap op de fee er weer in.. Snap er niets meer van, zal morgen wel weer verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik ben ondertussen ook flink heen en weer aan het emailen geweest. Ik ben het niet eens met de beurzen die ze noemen waarop ik gehandeld heb, ik ben het niet eens dat ze deze kosten nu zomaar in rekening brengen, ik ben het niet eens dat ze me niet waarschuwen dat er kosten aan zitten als ik een order op een (zogenaamd) nieuwe beurs invoer, ik ben het niet eens dat ze met terugwerkende kracht kosten uit 2014 inhouden, ... grote waslijst in ieder geval. Mocht ik die 20 euro niet terugkrijgen dan zijn zij het ook kwijt aan alle emails beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees dit op anoniem commentaar bij amsterdamtrader:

I can’t find any job openings on for De Giro on the usual websites. For a company that was said to be expanding exponentially that is odd. Combine that with the (failed?) attempt at financing and this cash grab from their customers. It’s not hard to see where this is going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Anoniem: 91034 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:39:
Ik lees dit op anoniem commentaar bij amsterdamtrader:

I can’t find any job openings on for De Giro on the usual websites. For a company that was said to be expanding exponentially that is odd. Combine that with the (failed?) attempt at financing and this cash grab from their customers. It’s not hard to see where this is going
Volgens mij moet die persoon iets beter kijken

http://www.degirogroup.com/jobs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 05-06 15:18
Gister bericht gekregen dat de Giro nu ook geld gaat rekenen voor dividend betalingen.

Dividend verwerking, per dividendbetaling € 1,00 plus 3,00% van dividend (maximaal 10,00%)
Coupon verwerking, per couponbetaling € 1,00 plus 0,10% van coupon (maximaal 10,00%)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deze tarieven zijn er toch altijd geweest? In de mail stond enkel dat ze binnenkort in rekening gebracht gaan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Is dat voor een regulier of voor een custody account? Zie namelijk niets van dit.

Overigens denk ik dat ik m'n rekening maar actief opzeg. Normaal houd ik rekeningen met leeg saldo aan, maar DeGiro is een van de weinige waar ik er rekening mee houdt dat je op enig moment genaaid wordt met een nog sneaky te introduceren hidden fee. Of misschien dat ze nog wel een postje hebben over 2014 of 2015 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meauses schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:27:
Gister bericht gekregen dat de Giro nu ook geld gaat rekenen voor dividend betalingen.

Dividend verwerking, per dividendbetaling € 1,00 plus 3,00% van dividend (maximaal 10,00%)
Coupon verwerking, per couponbetaling € 1,00 plus 0,10% van coupon (maximaal 10,00%)
Dit zal custody account zijn neem ik aan? Overigens bijzonder hoge kosten. En het is nog niet mogelijk om stock dividend te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 05-06 15:18
Anoniem: 91034 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:28:
[...]

Dit zal custody account zijn neem ik aan? Overigens bijzonder hoge kosten. En het is nog niet mogelijk om stock dividend te ontvangen.
Yes dat is het inderdaad. Het zijn zeker hoge kosten. Ik beleg niet met zoveel geld, dus zoveel dividend krijg ik ook weer niet, soms een euro of 3.... dus de helft ben je al kwijt.

Hoe bedoel je stock dividend? Neem aan dat je daarmee aandelen dividend bedoelt?
Ik krijg van mijn KPN aandelen gewoon dividend uitgekeerd op mijn custody account.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik krijg net op mijn eerste aandelen nog net geen euro. Dus dat is al weg voordat je het feitelijk gekregen hebt :P.

Dit resulteert dan in per kwartaal per bedrijf waar je aandelen op hebt, een euro en 3%? Leuk als je werkt naar een brede spreiding en diversiteit in je aandelen.

Ik stap over, tot nu toe kon ik leven met die 2.5euro voor de connection fee, maar het lijkt wel of er dagelijks een verrassing bijkomt :). Kan best zijn dat een ander duurder is, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Deze flauwekul hou ik niet van.

trouwens, als je al die kosten optelt, zijn ze misschien helemaal niet zo goedkoop als ze je doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bij veel transacties zijn ze goedkoop. Elke maand 10 optiecontracten kost 8,50 per maand ipv 29,00 bij Binck. Op jaarbasis is dat zo'n 250 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
En welke particulier moet in hemelsnaam elke maand 10 optiecontracten handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Hielko schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:12:
En welke particulier moet in hemelsnaam elke maand 10 optiecontracten handelen?
Ik...

Misschien wel meer dan 10, afhankelijk van de prijs van onderliggend aandeel, of als ik moet doorrollen (2 transacties per rol).

Als ik op broker tarieven kijk kost DeGiro mij 240 euro per jaar, de volgende goedkoopste is Lynx met 480. Binck Basic zit op 834...

Ik handel in aandelen en opties, voornamelijk NL spul. Aandelen zijn vaak koopjes voor langere termijn, opties voornamelijk korte termijn puts verkopen (1,5 maand looptijd voor expiratie en dan 1 a 2 weken voor expiratie weer uitstappen/rollen) en een deel cash voor de marge.

[ Voor 48% gewijzigd door pirke op 30-01-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rukapul schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:13:
Is dat voor een regulier of voor een custody account? Zie namelijk niets van dit.

Overigens denk ik dat ik m'n rekening maar actief opzeg. Normaal houd ik rekeningen met leeg saldo aan, maar DeGiro is een van de weinige waar ik er rekening mee houdt dat je op enig moment genaaid wordt met een nog sneaky te introduceren hidden fee. Of misschien dat ze nog wel een postje hebben over 2014 of 2015 :+
Custody Account inderdaad. En dat staat keurig op de tarievensheet dus mag niet als verrassing gelden. Een van de kleine nadelen van een Custody Account.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Dat opzeggen wil ook nog niet zo. De klantenservice vraagt me om alle posities te verkopen en de rekening leeg te maken, maar dat is al het geval... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
Zal wel standaard zinnetje zijn of hun brakke software, want zo'n antwoord kreeg ik maanden terug ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
De dividend tarieven zijn een van de redenen waarom ik geen custody account heb. Zou dat wel graag willen ivm niet uitlenen maar de tarieven voor dividend verwerking zijn dusdanig ongunstig dat ik toch bij basic blijf tot nu toe. Deze tarieven zijn altijd al zo geweest en duidelijk in het tarievenblad vermeld dus dat is niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Mensen nog bezig met stock picks naast DeGiro soap? :P

Ik heb me afgelopen dagen door de SeekingAlpha Top Idea 2016 contest inzendingen (>125) heengeworsteld. 3 dominante gebieden: energie, resources, biotech. Gemiddeld niveau wel iets hoger dan het gemiddelde SeekingAlpha artikel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zat ook een ideetje tussen van mij, denk dat je die wel gespot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Yup, maar al long sinds mid 2015 :) De aankondigingen kort na publicatie van je thesis waren natuurlijk wel een kers op de taart :)

Ik overweeg GEOS en misschien ook RIGP als ik ze op kan pikken tegen nog lagere koersen.

Overigens vind ik SA wel een draak van een site. Lastig navigeren, waarderen van content en artikelen wisselen regelmatig van beschikbaarheid (dus altijd print to PDF voor het archief).

[ Voor 56% gewijzigd door Rukapul op 31-01-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:07
Tussentijdse wijzigingen van de voorwaarden doen zonder klanten hiervan op de hoogte te brengen is al een overtreding van het consumentenrecht. Dan ook nog incasseren is een stapje verder. Wellicht als collectief stappen ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:34
Er staat inmiddels een heel verhaal op de tarieven pagina van degiro

CONNECTIVITEIT KOSTEN

DEGIRO hanteert kosten voor het ‘Opzetten van handelsmogelijkheden’. Om de enorme hoeveelheid beurzen te kunnen aanbieden en technische support te geven in Europa, Azië en Noord-Amerika vragen wij een minimale bijdrage aan diegene die gebruik maken van deze beurzen. DEGIRO hanteert een ‘pay-per-use’ policy in haar tarifering. Hierdoor betaalt u alleen wanneer u gebruik maakt van een bepaalde dienst en wordt u niet belast indien u geen gebruikt maakt van een bepaalde dienst.

U betaalt €2,50 met een maximum van 0,25% over uw totale portefeuillewaarde (hoogst genomen waarde over het kalenderjaar) per jaar per beurs met uitzondering van Euronext Amsterdam en Euronext Brussel. De kosten worden gerekend als u een transactie heeft gedaan of een positie aanhoudt gedurende het kalenderjaar.

Bijvoorbeeld: Uw totale portefeuille waarde bedraagt € 5.000,- en u heeft transacties gedaan op Euronext Amsterdam, Euronext Derivaten en Eurex. Daarnaast houdt u posities aan op de NYSE en Euronext Amsterdam.

Euronext Amsterdam € 0,00 (positie & transactie) (thuismarkt)
Euronext Derivaten € 2,50 (transactie)
Eurex € 2,50 (transactie)
NYSE € 2,50 (positie)

Connectiviteit kosten in dit jaar eenmalig: 3 x € 2,50 = € 7,50

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hielko schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:56:
Zat ook een ideetje tussen van mij, denk dat je die wel gespot hebt?
Nu ben ik benieuwd welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
RHDGF

kleine waarschuwing: dit is een OTC fonds, handel kan dun zijn (tot op een dag je doorlopende kooporder op een lage koers wordt geraakt O-) ), etc. Voor inhoudelijke beschouwing zie Hielko's blog of de entry op SeekingAlpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker DeGiro heeft het afgelopen jaar drie maal zo veel transacties verwerkt als het jaar ervoor. De prijsvechter loopt op dat vlak in op de Nederlandse marktleider BinckBank, zegt directeur Gijs Nagel maandag in een toelichting op voorlopige cijfers.
DeGiro hanteert veel lagere tarieven dan de concurrentie. Het bedrijf, dat zich nu nog vooral richt op particuliere beleggers, drukt de kosten door veel gebruik te maken van zogeheten fintech, de automatisering van een aantal processen in de branche.

DeGiro zag het aantal transacties groeien van 1,9 miljoen naar 5,9 miljoen. Concurrent Binck heeft nog geen cijfers bekendgemaakt, maar komt volgens schattingen van Nagel uit tussen de 8 miljoen en 10 miljoen. Volgens hem komen grotere klanten vanzelf zodra meer klanten gebruikmaken van de diensten van het bedrijf.
Uit de nog niet door een accountant gecontroleerde cijfers blijkt dat DeGiro op een bijna verdrievoudigde omzet van 17,2 miljoen euro een verlies boekte van 1,8 miljoen euro. Dat komt vooral doordat 5,6 miljoen euro werd uitgegeven aan marketing. Nagel verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal klanten. Momenteel zijn dat er ongeveer 90.000.
Flink verlies, maar als het inderdaad is door de 5,6milj aan marketing kosten komt valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rukapul schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:25:
RHDGF

kleine waarschuwing: dit is een OTC fonds, handel kan dun zijn (tot op een dag je doorlopende kooporder op een lage koers wordt geraakt O-) ), etc. Voor inhoudelijke beschouwing zie Hielko's blog of de entry op SeekingAlpha.
Nooit van gehoord maar is een merk uit de 2de/3de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazelnoot
Degiro heeft ook cijfers naar buiten gebracht:

http://fd.nl/beurs/1137696/forse-groei-voor-degiro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

Vaag.. Bij Binck staat de waarde van mijn positie in Market Vectors Pharmaceutical -ETF- opeens op "mkt".

Ik kan alleen niet ontdekken waarom?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:07
evleerdam schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:49:
Er staat inmiddels een heel verhaal op de tarieven pagina van degiro

[...]
Dat kan zo zijn, maar de nieuwe voorwaarden zijn doorgevoerd zonder de klant hier expliciet van op de hoogte te brengen. Sterker... er wordt met terugwerkende kracht geïncasseerd over voorgaande jaren. Alleen de oplettende klant ziet dat dit is afgeschreven en dat de voorwaarden zomaar zijn aangepast. Dit gaat in tegen het consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 12:34

Mojo

The Power Within

SnoopThaDoctor schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:08:
[...]

Dat kan zo zijn, maar de nieuwe voorwaarden zijn doorgevoerd zonder de klant hier expliciet van op de hoogte te brengen. Sterker... er wordt met terugwerkende kracht geïncasseerd over voorgaande jaren. Alleen de oplettende klant ziet dat dit is afgeschreven en dat de voorwaarden zomaar zijn aangepast. Dit gaat in tegen het consumentenrecht.
Sinds wanneer zijn de voorwaarden gewijzigd dan? Het tarief stond er al sinds jaar en dag, het is alleen anders uiteengezet.

Dat het allemaal niet netjes is en dat het dubieus is ga ik in mee, maar om nou te zeggen dat het tegen consumentenrecht in gaat.

Bij mij is het ook afgeschreven, ik was er in eerste instantie ook boos over. Maar als je het nagaat dan doen ze niks verkeerd. Ik ben sinds 2015 klant en het juiste bedrag is afgeschreven, ook met in acht name van max 0,25% van de portefeuille.

Een berichtje was netter geweest, maar ze doen niks wat niet mag.

Dat je dit gedrag van een ISP verwacht en niet van een broker is een ander verhaal. :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.