Iemand die ik ken had problemen met Binck omdat deze persoon geen Nederlands sprak indertijd, en dat moest blijkbaar (thanks Binck

). Die heb ik toen maar Today's aangeraden (DeGiro was toen nog pas net begonnen), en ik beleg toch al zo'n 15 jaar maar ook ik begreep niks van die software en had slechte ervaringen met die club als geheel:
* Geld overmaken naar Duitsland naar een totaal onbekende firma. Dat is voor sommige mensen enorm verdacht.
* Een van de stomste dingen is dan dat je het geld vervolgens moet aanmelden bij Today's, why the fok moet je ze vertellen dat je geld hebt opgestuurd, zit daar nog mens tussen ofzo anno 2015

* Geld overmaken moet op een site van IB, met aparte login en een security token.
* Het aanvragen van zo'n security token (gewoon een ouderwets TAN code lijstje op papier zoals bij de Postbank) is *zeer* omslachtig, onduidelijk. Duurt ook weken want komt uit USA van IB.
* Today's voegt te weinig toe voor Nederlandse beleggers. iDeal niet ondersteunen is een groot gemis. DeGiro kan geld overboeken in 5 minuten.
* Today's heeft amper Nederlandstalige handleidingen, ze verwijzen naar IB. En dat zijn boekwerken.
* Er zijn 2 keuzes qua software: simple en complex. Complex is de IB software, voor handelaren. Zeer complex en tijdrovend, nee dat sluit niet aan bij een beginnende belegger. Dan maar de simpele software, maar die ondersteunt dus geen stortingen, de overzichten zijn onoverzichtelijk, etc. De complexe software kan vast heel veel, maar dat is meer voor handelaren IMO.
Vergelijk dit even met DeGiro of ING waar je binnen 10 minuten in vriendelijke software zit, mét je geld via iDeal of interne ING transfer.
Gadverdamme ik kan me er nog steeds zo over verbazen. Walgelijk.
Kijk anders even dit soort video's, die de interface laten zien:
YouTube: Inleggen order opties
YouTube: Standaardindeling toevoegen
[
Voor 31% gewijzigd door
Config op 07-11-2015 10:32
]