Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.578 views

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 23:16
En om een voorbeeld te geven:
koers van iShares MSCI Europe
inav van iShares MSCI Eupope

Vrijwel elke ETF publiceert een NAV op de eigen website. Veel ETFs hebben daarnaast een INAV die je via de beurs, bloomberg of reuters kunt volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 11-08-2011 13:59 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

krvabo schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 02:54:
Let er eerst op dat als je met kleine bedragen werkt je 'aankoopkosten' procentueel hoog uitvallen. Ik houd zelf altijd minimaal 1500 euro per order aan (Nouja, soms minder maar dan weeg ik het eerst af). Dat is dus 1500 euro voor 1 bepaald aandeel in 1 aankoop, niet meerdere aandelenfondsen.
Ik zat zelf ook aan een bedrag van 1000 tot 1500 euro te denken.
Weet je zeker dat je op dit moment wil instappen? De beurs is zo volatiel als maar zijn kan en we gaan nu achterlijk hard naar beneden. Er is een kans dat binnen een jaar of 2 half europa default of de euro klapt. Hoewel je nu zeker _zeer_ goedkoop aandelen kunt kopen weet op dit moment eigenlijk niemand te voorspellen wanneer we weer 'up' gaan. Voor langere termijn, maar ook weer niet te lang (enkele maanden) kun je nu (binnenkort) wel gaan bodemvissen.
Nee, niet per definitie nu. Maar zoals al gesteld, ik speel al een tijdje met de gedachten. Gelukkig kan niemand in de toekomst kijken. Ik zit eigenlijk wel te wachten op die bodemvisjes.
Ik geloof dat 'Lynx' het goedkoopst is, maar dan moet je echt wel verstand hebben van beleggen. Binck / Alex / ING zijn vrij gebruikersvriendelijk geloof ik. Qua aandelen is het beleggingspakket van de Rabobank ook zeer overzichtelijk en makkelijk, maar het is wel duur en de beleggingsfondsen zijn een lachertje (Geen Skagen bijvoorbeeld).
Thnx voor de tip. Ik heb al een spaarrekening bij ING, misschien is het makkelijk om daar ook te gaan beleggen :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zou ik niet doen. Grootbanken zijn over het algemeen duurder. Op de site van ING kun je de tarieven vergelijken. ING komt daar niet als beste naar voren :P Het scheelt misschien een paar tientjes per jaar, maar als het je niet veel moeite kost om te switchen naar een andere broker, dan is dat makkelijk verdiend :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eigenlijk zou je nu gewoon turbo AEX Long moeten kopen op 200-220 ofzo lijkt me :) Die koers komt heus wel weer goed.

edit:typo

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 11-08-2011 17:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat Microkid zegt, maar dan op de DAX en dan geen Turbo op 300 maar op 200, je weet maar nooit.

6+ maanden vasthouden...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Config schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:58:
Wat Microkid zegt, maar dan op de DAX en dan geen Turbo op 300 maar op 200, je weet maar nooit.

6+ maanden vasthouden...
Denk dat ik morgen even de beurs afwacht en dan een stapel AEX Turbo Long 248 insla. Denk niet de AEX daar nog doorheen zakt. En anders een deel op 248 en een deel op 221 :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is er een tweaker die aan day traden doet ? En heeft die tweaker de afgelopen weken voordeel kunnen halen uit de koersschommelingen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 11-08-2011 17:32 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik ben geen day trader, maar ik doe wel eens transacties waarbij ik na een bepaald rendement er weer uitstap. Dat kan na een paar minuten zijn of hooguit een paar uur. De resultaten zijn dan verschillend, gisteren een trade die -5% opleverde (mijn standaard stop-loss niveau) en eergisteren +28%.

• stin
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:32:
Is er een tweaker die aan day traden doet ? En heeft die tweaker de afgelopen weken voordeel kunnen halen uit de koersschommelingen ?
Als je als daytrader geen winst hebt gemaakt de afgelopen twee weken, dan lijkt me dat een goede indicatie om daarmee te stoppen :P

• DutchAddick
stin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Als je als daytrader geen winst hebt gemaakt de afgelopen twee weken, dan lijkt me dat een goede indicatie om daarmee te stoppen :P
Ben ik niet met je eens, nu lijkt het alsof het de afgelopen weken alleen maar naar beneden is gegaan, maar juist een echte day trader handelt in minuten en uren en de markt is momenteel dermate raar volatiel dat er soms geen touw aan vast te knopen is.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Net even overlegd met moeders de vrouw en we gaan allebei inleggen :) Gezien de adviezen hier, gaan we dat bij Binck doen.
Het geld dat we in gaan leggen, kunnen we (mocht het misgaan en alles omvalt) missen, dus de investering kan best risicovol zijn.
De inschrijfformulieren zijn in ieder geval de deur uit. De komende dagen maar eens oriënteren op welk fonds wij onze gok willen wagen :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb ook weer geld op mijn binck rekening gezet.
Ik ben nog niet vergeten welke winst ik heb gemaakt op 1 week tijd in september 2008.
Psssst, aandeel fortis kopen?
En dat allemaal door de redding van Fortis.
Ik wacht gewoon op 1 ding.
Een Nederlandse of Belgische bank die failliet dreigt te gaan en te belangrijk is voor de overheden om niet te redden.
Als er een koers van een bank (ik hoop KBC) heel laag komt te staan net voor het weekend en er word in de pers genoeg gepraat over een failliet dan probeer ik een klein aantal aandelen te kopen (1000 of 2000 euro)
En dan hopen dat er een redding plan komt in het weekend. En maandag verkopen op het hoogste punt.
KBC is in mijn ogen al sterk ondergewaardeerd.
Als ze in de problemen komen dan hoop ik dat een heleboel beleggers een buitenkansje ruiken.
En dan ik er voordeel uit kan halen omdat 1000 a 2000 euro maar peanuts is voor een belegging.
Met andere woorden, het zal niet moeilijk zijn om de aandelen te verkopen als de koers weer gaat stijgen.
Maar KBC staat momenteel nog rond de 19 euro.
Daar moet nog een hoop vanaf voor ik instap. We zullen zien wat er gebeurd de volgende 6 maanden.
Ik wou dat ik momenteel in amerika zat met een snelle glasvezel verbinding op 50 km afstand van de beurs in New York.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x8SMjyXdc3I&]

Stel je voor een aandeel van 45 dollar dat door een computer fout word verkocht aan 1 dollarcent.
Hoe snel kun je rijk worden ?

• stin
  • Niet online
CAFC1905 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:37:
[...]

Ben ik niet met je eens, nu lijkt het alsof het de afgelopen weken alleen maar naar beneden is gegaan, maar juist een echte day trader handelt in minuten en uren en de markt is momenteel dermate raar volatiel dat er soms geen touw aan vast te knopen is.
Door de volatiliteit moet je juist als daytrader verdienen. De richting maakt niet zoveel uit. Gewoon beginnen met het kopen van calls en puts en dan alles dichtschrijven zodra je de kans krijgt. De laatste paar dagen is dat vrijwel iedere dag mogelijk geweest. Het is en blijft natuurlijk zwaar speculeren, maar als je een genoeg cash hebt en stalen zenuwen is dat goed te doen.
Kain_niaK schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:27:
Ik wou dat ik momenteel in amerika zat met een snelle glasvezel verbinding op 50 km afstand van de beurs in New York.
Hoezo? Voordat je hebt kunnen nadenken of knipperen met je ogen is je voordeel al weg.Tenzij je natuurlijk al een programma hebt geschreven dat alles voor je regelt? :P

[ Voor 25% gewijzigd door stin op 11-08-2011 20:43 ]

• DutchAddick
stin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:34:
[...]

Door de volatiliteit moet je juist als daytrader verdienen. De richting maakt niet zoveel uit. Gewoon beginnen met het kopen van calls en puts en dan alles dichtschrijven zodra je de kans krijgt. De laatste paar dagen is dat vrijwel iedere dag mogelijk geweest. Het is en blijft natuurlijk zwaar speculeren, maar als je een genoeg cash hebt en stalen zenuwen is dat goed te doen.
De richting maakt niet uit inderdaad, maar dan moet je wel de juiste richting kiezen en daarom noem ik het ook raar volatiel.

• DutchAddick
Matis schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:48:
Net even overlegd met moeders de vrouw en we gaan allebei inleggen :) Gezien de adviezen hier, gaan we dat bij Binck doen.
Het geld dat we in gaan leggen, kunnen we (mocht het misgaan en alles omvalt) missen, dus de investering kan best risicovol zijn.
De inschrijfformulieren zijn in ieder geval de deur uit. De komende dagen maar eens oriënteren op welk fonds wij onze gok willen wagen :)
Bij Binck kun je ook schaduwportefeuilles maken en dus eerst droog oefenen. Erg handig ook om aandelen eerst even risicoloos te scouten en te kijken hoe ze zich gedragen.

• Rukapul
Ik zou toch verwachten dat men begint met een geschikte tracker of beleggingsfonds in combinatie met een buy&hold strategie.

Bij elk andere vorm van beleggen is wat studie aan te bevelen :)

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
Als je nu gaat handelen als daytrader dan kun je beter gaan pokeren want gaat alle kanten op. Bijvoorbeeld gisteren DAX +-10% verschil x een turbo met een hefboom van 10 >:)

Ik denk dat ik maar binnenkort ouderwets aandelen ga kopen. Ik heb nu Boskalis en ASML op het oog. Op het eerste gezicht zijn ze gezond.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rukapul schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:47:
Ik zou toch verwachten dat men begint met een geschikte tracker of beleggingsfonds in combinatie met een buy&hold strategie.
Ikzelf heb nu al een beleggingsfonds bij de KBC. Echter is dat fire-and-forget en over een x-aantal maanden komt dat weer vrij. Dat is ook met kapitaalbescherming, dus weinig risico en weinig rendement. Nu wil ik wat meer risico en een wat grotere kans op winst.
Bij elk andere vorm van beleggen is wat studie aan te bevelen :)
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben ook begonnen aan Beleggen voor Dummies :) Allereerst maar eens een beetje de jargon onder de knie krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik ben ook geïnteresseerd in beleggen. Als boek neem ik denk ik Beleggen voor dummies.

Als belegger ben ik geïnteresseerd in snel kopen en verkopen. Bijvoorbeeld laag kopen om 9:00 en verkopen om 11:00. Zijn er gotters hier dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms krijg je het idee dat beleggen een piramidespel is; Telkens als de markt instort dient zich een lading mensen aan die in willen stappen om de gouden bergen te oogsten, intussen kapitaal inbrengend wat de winsten van anderen weer financiert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Daar zit wel wat waarheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft mijn eerdere issue: Het is aan de kant van Alex angstvallig stil. Waar ze vroeger bij issues met een dag aan de lijn hingen, is er sinds maandag nog niet eens een enkele ontvangstbevestiging gekomen op de toch dagelijkse e-mails om een reactie te krijgen.

Onbegrijpelijk. Als je dan al iemand hebt die in staat is duidelijk uiteen te zetten waar het probleem in je product zit, waarom strandt dat dan vrijwel altijd bij een supportafdeling die van toeten nog blazen weet? Normaal word ik betaald voor het identificeren van manco's in A/V- zoals hier en het is zeker in Alex' beste belang dat het gefikst wordt.

Neeeee... We liepen voorop met internetbeleggen en hebben vol ingezet op die éénmalige profilering. Het is overgenomen, en de bel blijkt leeg. Als ik denk aan wat Alex was en wat het nu is, dan zie ik voor einde 2012 een opheffen van de productlijn en een integratie met Binck: er vindt namelijk geen onderscheiding meer plaats. De prijzen zouden wat hoger zijn bij betere service en begeleiding, maar het is verworden tot uitmelken van bestaande klanten omdat het brengen van een onderscheidend product faalt. De /care factor is volledig weg.
En het is zo jammer... Ondanks dat er goedkopere producten waren, was er echt wel een positie in de markt. Geen idee hoe het kwa management in elkaar zit, maar óf Binck draait het bewust al een tijdje langzaam de nek om, óf een te onzekere manager bij Alex kijkt teveel naar Binck en faalt precies om die reden omdat de bedoeling een onderscheidend product was.

Duidelijk mag zijn dat Binck / Alex mijn interesse gewekt hebben ook vanuit het oogpunt van bedrijfsvoering en toekomst. Laat ik dan besluiten met een prognose aan het eind van deze ergens toch wel fundamentele analyse: het merk Alex houdt op in de komende 12-18 maanden (kwa zelf online beleggen). Voor de speculanten gaan de aandelen Binck in aanloop naar het opheffen van Alex nog wat ups en downs meemaken, maar uiteindelijk zal moeten worden afgeschreven. Het totaalresultaat kan best positief uitpakken, maar dat zal dan door prestaties binnen het merk Binck zijn.

Het klinkt misschien wat getriggerd door een directe ervaring, en dat was ook wat het gevoel gaf dat iets niet klopte. Maar, voor wie liever zelf kijkt, Binck zegt het zelf ook:
https://www.binck.com/_cl...ank_jaarverslag_10_en.pdf
Retail services
The Retail business unit offers private investors various different services in the field of online brokerage and asset accumulation. Our largest customer group consists of independent investors who use BinckBank to effect securities transactions. In addition, we offer an online savings product, asset management and the Mutual funds supermarket under our Alex label.
Zelf beleggen: Binck
Sparen / beheer: Alex
Je zelf beleggende klanten wegjagen uit Alex is dus zo'n probleem ook niet, en dat blijkt...

Het kopje gelijk onder wat gekwoot is, is ook mooi gevonden:
"Our mission is to amaze our customers with the quality of our services"
Dat is namelijk zeker gelukt; ze zeggen dan ook nergens dat die verbazing op een positieve manier moet zijn :+

Wat betekent dat in ieder geval voor de beginnend online belegger: Naar Alex gaan heeft sowieso geen zin, omdat ze erheen werken de zelf beleggers naar Binck te krijgen. Bespaar jezelf die overgang - Binck is nu al goedkoper in basis, en de services van Alex die onderscheidend waren worden afgekalfd.
Geloof je het niet: je bent vrij het hele jaar verslag (zie boven) door te nemen. Uit de 172 pagina's blijkt gewoon dat Alex gelijk gesteld wordt aan het merk voor beheer. De combinatie zelf beleggen en Alex komt precies 0 keer voor, terwijl Alex en asset management tig keer voorkomt.

Een andere aanwijzing: niet voor niets werd bestaande klanten een 'speciale' aanbieding gedaan destijds zodat ze niet direct zouden gaan lopen. Ook al had the board al bepaald dat zelf beleggen voor Binck zou zijn, wilden wat gehaaide accountmanagers bij Alex nog wat centjes provisie binnenslepen. Hebben we gelijk de illusie gehad dat banken er zouden kunnen zijn om samen te werken aan succes; banken zijn er voor hun eigen winst. punt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:20:
Soms krijg je het idee dat beleggen een piramidespel is; Telkens als de markt instort dient zich een lading mensen aan die in willen stappen om de gouden bergen te oogsten, intussen kapitaal inbrengend wat de winsten van anderen weer financiert :+
Tsja, het klassieke verhaal dat "de beurzen niet lager kunnen". Ik verbaas me ook altijd over de hordes analisten die op TV (o.a. bij RTL-Z) hun zegje mogen doen en dan zeker schijnen te weten dat we de bodem van het jaar al bereikt hebben en dat we aan het einde van het jaar "de toppen weer kunnen testen". Wat dat aangaat is de beurs wel een soort piramidespel: Iedereen die begint met beleggen zonder zich er eerst in te verdiepen betaalt vroeg of laat de prijs. Want hoe mooi het "fibonacci retracement niveau van 61 komma nog wat procent" (wat erg belangrijk blijkt te zijn) er ook uitziet: naar beneden kan het helaas nog altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Is het verstandig om bij het binck openningsformulier de optie Wilt u handelen in opties en futures aan te vinken als beginnende belegger?

Opties die geen margin vereisen is een stuk minder risico dan opties met margin en futures neem ik aan.

Wat vullen de meeste hier in?

a Ja, ik wil kunnen beleggen in opties die geen margin vereisen
b Ja, ik wil kunnen beleggen in opties met en zonder margin en ook in futures

Thx

[ Voor 29% gewijzigd door Roydriguez op 12-08-2011 09:05 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Wat is het verbod op short-selling toch weer een zwaktebod. In plaats van je eigenlijk land op orde te krijgen geven ze de schuld weer aan speculanten. Als deze speculanten zo fout zitten dan verliezen ze vanzelf hun geld wel. Het hele geruchten argument is ook zo waardeloos: als je bedrijf of land niet zo'n puinhoop is werkt het ook niet.
Roydriguez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:01:
Is het verstandig om bij het binck openningsformulier de optie Wilt u handelen in opties en futures aan te vinken als beginnende belegger?

Opties die geen margin vereisen is een stuk minder risico dan opties met margin en futures neem ik aan.
Ik zou niet weten waarom je het niet zou aanvinken. Je hebt uiteindelijk zelf nog de keuze of je opties en futures wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:40

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wat vinden jullie van Aegon?
De koers is absurd hard gedaald en de P/E ligt nu onder de 5. Daarnaast is het dividendrendement bij de huidige koers zo'n 9-10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik denk dat de analyse van Floppus over Alex klopt. Het enige waar ik nog mee zit is waarom bestaande klanten met een overduidelijk zelf-beleg profiel geen aanbod wordt gedaan over te stappen naar Binck. De kans is immers significant dat mensen eens zullen overstappen en dan is het maar de vraag waarheen.
Ik zou geen opties aanvinken die je niet begrijpt. Het voorkomt dat je domme dingen doet. Later zijn dat soort opties eenvoudig weer aan te zetten. Zelf ook gedaan met handelen op margin: niet om leverage te hebben, maar om in dollars te kunnen handelen terwijl het geld nog op de euro rekening staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 12-08-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt totaal onervaren en heb de beurs altijd als "gevaarlijk" gezien, een plek waar je snel je geld kan kwijt raken.
Echter laatste maanden trekt het me toch een beetje om mezelf eens te verdiepen in het beleggen..

Nu verwacht ik geen klappers te maken, wil starten met hooguit 1 a 2 duizend euro, gewoon een jaartje kijken of ik er wat van kan maken..

Maar zijn er mensen hier op GOT die er een sport van maken om er echt serieus flink wat geld mee te verdienen? En dan heb ik het niet over een paar honderd euro per jaar, maar in de trend van 10-20k per jaar?
En hoeveel kapitaal zal een gemiddelde tweaker in zijn aandelen stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Daniel schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:23:
Wat vinden jullie van Aegon?
De koers is absurd hard gedaald en de P/E ligt nu onder de 5. Daarnaast is het dividendrendement bij de huidige koers zo'n 9-10%.
P/E en yield zijn de niet de belangrijkste parameters hier. De belangrijkste parameter is of Aegon het ongeschonden redt en is afhankelijk van de balans, kapitaal, risico's en verplichtingen. De echte vraag is dus of Aegon mogelijk kapitaal nodig heeft, delen moet afstoten, etc. Pas indien het antwoord daarop positief is kun je bovenstaande parameters gebruiken in de waarderingsberekening.

En ik heb geen idee hoe de situatie er bij Aegon voorligt. Als ik in Aegon zou beleggen dan zou dat in perpetual obligaties zijn met een flinke discount (bijna gedaan afgelopen week, maar stonden net niet laag genoeg).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:20:
Toch zijn deze mensen aanzienlijk kansrijker dan degenen die in een bullmarket instappen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 12-08-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zou geen opties aanvinken die je niet begrijpt. Het voorkomt dat je domme dingen doet. Later zijn dat soort opties eenvoudig weer aan te zetten. Zelf ook gedaan met handelen op margin: niet om leverage te hebben, maar om in dollars te kunnen handelen terwijl het geld nog op de euro rekening staat.
Net nog ff met Binck gebeld en heb besloten ze nog niet aan te vinken, kan later gemakkelijk gewijzigd worden.

Op een mail die ik hierover gestuurd had aan Binck kreeg ik geen response maar via de telefoon zijn ze wel snel trouwens :/ .

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kain_niaK schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:27:
Stel je voor een aandeel van 45 dollar dat door een computer fout word verkocht aan 1 dollarcent.
Hoe snel kun je rijk worden ?
Nooit, want die transacties worden later teruggedraaid. En mocht je dan al met een mooie winst weer verkocht hebben zit je short (tegen een niet al te beste koers waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Stel ik koop nu een Turbo AEX Long met een ruime stop-loss van laten we zeggen 250. Die laat ik vervolgens een half jaar staan. En het gaat lekker, de AEX is dan flink gestegen van zeg 280 naar 400. Kan ik dan mijn turbo uberhaupt nog wel verkopen, aangezien ik niet denk dat er dan nog kopers geinteresseerd zijn in een turbo met een stop-loss van 250 als de koers 400 is? Want ik neem aan dat ook voor het verkopen van een stop-loss de markt van vraag & aanbod geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:32:

Toch zijn deze mensen aanzienlijk kansrijker dan degenen die in een bullmarket instappen :)
Ik las gisteren ook in een krant dat bij veel brokers (In dit geval ging het om een Zwitserse of Duitse broker, was iig een Duits artikel) enorm veel hobby-speculanten een account hadden aangemaakt. Als je instapt met de goede bedoelingen ben je veel kansrijker iig :)
CAFC1905 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:10:
Stel ik koop nu een Turbo AEX Long met een ruime stop-loss van laten we zeggen 250. Die laat ik vervolgens een half jaar staan. En het gaat lekker, de AEX is dan flink gestegen van zeg 280 naar 400. Kan ik dan mijn turbo uberhaupt nog wel verkopen, aangezien ik niet denk dat er dan nog kopers geinteresseerd zijn in een turbo met een stop-loss van 250 als de koers 400 is? Want ik neem aan dat ook voor het verkopen van een stop-loss de markt van vraag & aanbod geldt?
Ik snap je vraag niet. Je koopt/verkoopt niet aan een individuele belegger, je koopt/verkoopt alleen van/aan ABN?

[ Voor 42% gewijzigd door stin op 13-08-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CAFC1905 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:10:
Dat is natuurlijk hetzelfde als bij opties. Deep ITM opties zijn moeilijk te verkopen tegen een goede prijs. Dat geldt ongetwijfeld ook voor die turbo, vanwege de reden die je zelf al aangeeft. Opties kan je (indien je geduld hebt) laten uitoefenen, en dan heb je nergens geld weggegooid a.g.v.v. een inefficiente markt.
stin schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:34:
Ik snap je vraag niet. Je koopt/verkoopt niet aan een individuele belegger, je koopt/verkoopt alleen van/aan ABN?
Dat lijkt me sterk. Turbo's zijn toch genoteerd op Euronext?

Ik bedoel, 99% van de transacties zal via ABN lopen, maar ik mag toch aannemen dat iedereen een goede bieding/lating van wie dan ook kan zien (of dat nou via een systeem van ABN of van Euronext loopt)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
stin schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:34:
Nee volgens mij niet, want je hebt gedurende de dag een continu fluctuerende bied en laat koers en dat zal niet kunstmatig door RBS worden gedaan, maar door vraag & aanbod neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Dat is natuurlijk hetzelfde als bij opties. Deep ITM opties zijn moeilijk te verkopen tegen een goede prijs. Dat geldt ongetwijfeld ook voor die turbo, vanwege de reden die je zelf al aangeeft. Opties kan je (indien je geduld hebt) laten uitoefenen, en dan heb je nergens geld weggegooid a.g.v.v. een inefficiente markt.
Precies, maar dat zou dus kunnen betekenen dat je een turbo bezit met een enorm rendement die je nooit kunt cashen :? Dat betekent dus dat een turbo een instrument is dat afdwingt dat je het alleen voor korte termijn kunt gebruiken zoals ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CAFC1905 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:47:
Precies, maar dat zou dus kunnen betekenen dat je een turbo bezit met een enorm rendement die je nooit kunt cashen :? Dat betekent dus dat een turbo een instrument is dat afdwingt dat je het alleen voor korte termijn kunt gebruiken zoals ik nu doe.
Ik vrees (zonder dat mijn bovenstaande vraag beantwoord is) dat je doorgaans (zeker bij dit soort illiquide turbo's) overgeleverd bent aan ABN en dat jouw conclusie dus correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:23:
Nope. Lyxor biedt alleen swap-based ETFs aan. Daarbij is SocGen de counterparty. Als ik het goed begrepen heb dan zijn er regels die de counterparty risk beperken tot 10%. (Dat laatste heb ik even snel gegoogled.)
OK, ik was op de hoogte van die 10% (wat ik zelf een absoluut te verwaarlozen risico vind), vandaar dat ik jou niet helemaal volgde.

Ook 100% exposure naar SG is wat mij betreft nog een bijna te verwaarlozen risico (gegeven dat SG een van de belangrijkste banken van Europa is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:17:

Dat lijkt me sterk. Turbo's zijn toch genoteerd op Euronext?

Ik bedoel, 99% van de transacties zal via ABN lopen, maar ik mag toch aannemen dat iedereen een goede bieding/lating van wie dan ook kan zien (of dat nou via een systeem van ABN of van Euronext loopt)?
Ik kan echt geen turbo long verkopen aan een andere individuele belegger. Aangezien meerdere banken hetzelfde product aanbieden (ING: sprinters, ABN/TBS: turbo's, Commerzbank? :speeders) waarbij alleen die bank dat product kan verkopen, Lijkt me sterk dat iemand anders die producten ook kan verkopen. Dus er is 1 verkoper en veel kopers. De biedprijs is dus volgens mij van een aanbieder en de laatprijzen zijn van verschillende individuele beleggers.

Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:29:
Lijkt me sterk dat iemand anders die producten ook kan verkopen. Dus er is 1 verkoper en veel kopers. De biedprijs is dus volgens mij van een aanbieder en de laatprijzen zijn van verschillende individuele beleggers.
Het zou wel waar kunnen zijn dat je alleen kan handelen met de aanbieder (dat is de vraag dus), maar dat de (publieke) biedprijzen (ik denk dat jij bieden i.p.v. laten bedoelt hierboven) van verschillende individuele beleggers is dat zou dan niet kunnen. In dat geval zou iedereen toch iets tegen die bieding aan kunnen gooien en daarmee dus ook turbo's verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Je hebt gelijk. Ik bedoel daar bieden.

Het zou kunnen zijn dat belegger A wil kopen en belegger B wil verkopen voor dezelfde prijs. Alleen heeft belegger B al het product gekocht van ABN. Als dat zo is, dan kan belegger B zijn turbo verkopen aan belegger A zonder dat ABN ertussen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even in de brochure gekeken, het is dus wel gewoon een open markt. Als AAB dit niet had gedaan was het produkt m.i. echt niet verkoopbaar geweest.

=============

De markt in Turbo’s

Turbo’s worden genoteerd op Euronext Amsterdam met RBS als liquidity provider (market maker). Dat wil zeggen dat RBS onder normale marktomstandigheden tijdens beursuren van Euronext Amsterdam, van 9:05 uur tot 17:30 uur bereid is om Turbo’s te kopen en te verkopen. Hierdoor is het mogelijk om onder normale marktomstandigheden tijdens genoemde beursuren Turbo’s te kopen of verkopen.

De prijs waarvoor RBS bereid is een Turbo te kopen wordt de ‘biedprijs’ genoemd en de prijs waarvoor RBS bereid is een Turbo te verkopen wordt de ‘laatprijs’ genoemd. Het verschil tussen de bied- en laatprijzen wordt de spread genoemd. De bied- en laatprijzen, spread en de hoeveelheid Turbo’s die RBS bereid is te kopen of verkopen worden bepaald aan de hand van onder andere de volgende factoren:

• de waarde of koers van de onderliggende waarde;
• vraag en aanbod in de Turbo en de onderliggende waarde;
• onzekerheid en beweeglijkheid van de markt; en
• de openingstijden van de beurs waarop de onderliggende waarde(n) wordt verhandeld.

Door marktomstandigheden kan de spread wijzigen. Wanneer er bijvoorbeeld belangrijke cijfers worden gepubliceerd zoals jaarcijfers of macro-economische cijfers dan kan de spread (tijdelijk) worden vergroot. Bij Turbo’s op bijvoorbeeld Amerikaanse aandelen zal de spread over het algemeen groter zijn als de Amerikaanse beurs nog gesloten is.

Als u een transactie in een Turbo doet, kan de tegenpartij ook een andere belegger zijn die op dat moment een betere prijs afgeeft dan RBS. Actuele informatie over de door RBS afgegeven bied- en laatprijzen kunt u vinden op de productpagina van elke Turbo op www.rbs.nl/markets.

=============

Bron:

http://markets.rbs.nl/NL/...nts/66/Turbo_brochure.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:51:
Heeft er iemand hier ervaring wie er verantwoordelijk is als het "systeem" van IB je posities niet terugkoopt als je onder de margingrens raakt?

Ik krijg net een aantal emails van iemand die enorm zwaar in de rats zit en momenteel met een flinke restschuld zit omdat het systeem van IB vanmorgen niet fatsoenlijk werkte. Daarom is z'n verlies nogal hoog opgelopen. Ik weet dat zoiets bij Binck/Alex direct vergoed wordt, maar geen idee hoe dat bij IB zit.
Ik las gisteren overigens een topic wat goed illustreert hoe makkelijk een probleem kan ontstaan:

http://www.elitetrader.co...ead.php?s=&threadid=51251

Betreft een cash account (dus geen margin) met bijna geen geld en 16 long Google opties. Doordat Google $0.05 te hoog sloot ontstond een schadepost van $10k.

Conclusie: zelfs met een account zonder leverage moet je opletten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Helder. Maar heeft RBS dan ook een koopverplichting als ik wil verkopen? Volgens mij dus wel als ik het zo lees, omdat ze market maker zijn? Ik zal de vraag eens voorleggen aan RBS.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:31:
Heb even in de brochure gekeken, het is dus wel gewoon een open markt. Als AAB dit niet had gedaan was het produkt m.i. echt niet verkoopbaar geweest.

=============

De markt in Turbo’s

Turbo’s worden genoteerd op Euronext Amsterdam met RBS als liquidity provider (market maker). Dat wil zeggen dat RBS onder normale marktomstandigheden tijdens beursuren van Euronext Amsterdam, van 9:05 uur tot 17:30 uur bereid is om Turbo’s te kopen en te verkopen. Hierdoor is het mogelijk om onder normale marktomstandigheden tijdens genoemde beursuren Turbo’s te kopen of verkopen.

De prijs waarvoor RBS bereid is een Turbo te kopen wordt de ‘biedprijs’ genoemd en de prijs waarvoor RBS bereid is een Turbo te verkopen wordt de ‘laatprijs’ genoemd. Het verschil tussen de bied- en laatprijzen wordt de spread genoemd. De bied- en laatprijzen, spread en de hoeveelheid Turbo’s die RBS bereid is te kopen of verkopen worden bepaald aan de hand van onder andere de volgende factoren:

• de waarde of koers van de onderliggende waarde;
• vraag en aanbod in de Turbo en de onderliggende waarde;
• onzekerheid en beweeglijkheid van de markt; en
• de openingstijden van de beurs waarop de onderliggende waarde(n) wordt verhandeld.

Door marktomstandigheden kan de spread wijzigen. Wanneer er bijvoorbeeld belangrijke cijfers worden gepubliceerd zoals jaarcijfers of macro-economische cijfers dan kan de spread (tijdelijk) worden vergroot. Bij Turbo’s op bijvoorbeeld Amerikaanse aandelen zal de spread over het algemeen groter zijn als de Amerikaanse beurs nog gesloten is.

Als u een transactie in een Turbo doet, kan de tegenpartij ook een andere belegger zijn die op dat moment een betere prijs afgeeft dan RBS. Actuele informatie over de door RBS afgegeven bied- en laatprijzen kunt u vinden op de productpagina van elke Turbo op www.rbs.nl/markets.

=============

Bron:

http://markets.rbs.nl/NL/...nts/66/Turbo_brochure.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
CAFC1905 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
Helder. Maar heeft RBS dan ook een koopverplichting als ik wil verkopen? Volgens mij dus wel als ik het zo lees, omdat ze market maker zijn? Ik zal de vraag eens voorleggen aan RBS.

[...]
In principe wel. Ga er echter vanuit dat er korte tijd geen bied is als de shit écht de fan hit. En dan ga je dus door je stoploss heen. Turbo's zijn makkelijk, maar ik doe er nu niks meer mee: je bent tegen het huis aan het wedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gaat hier niet om wel/geen prijzen maar om goede of slechte prijzen. AAB heeft de verplichting om een markt te maken voor hun turbo's. Probleem is dat dit een verplichting met zich meebrengt in termen van % van de spread t.o.v. de koers. Voor een "DITM" turbo betekent dit bijvoorbeeld minimaal 9.00 om 10.00 (hetgeen een slechte quote is bij een fair value van 9.50) waar dit bij een laag geprijsde turbo 0.90 om 1.00 is (hetgeen prima is bij een fair value van 0.95).

Als het van Euronext nog wijder mag dan mijn bovenstaande voorbeeld gaat het van "slecht" naar "onbruikbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:52:
Maar het gaat hier niet om wel/geen prijzen maar om goede of slechte prijzen. AAB heeft de verplichting om een markt te maken voor hun turbo's. Probleem is dat dit een verplichting met zich meebrengt in termen van % van de spread t.o.v. de koers. Voor een "DITM" turbo betekent dit bijvoorbeeld minimaal 9.00 om 10.00 (hetgeen een slechte quote is bij een fair value van 9.50) waar dit bij een laag geprijsde turbo 0.90 om 1.00 is (hetgeen prima is bij een fair value van 0.95).

Als het van Euronext nog wijder mag dan mijn bovenstaande voorbeeld gaat het van "slecht" naar "onbruikbaar".
Als ik het fout heb dan is het puur onwetendheid en sta ik open voor uitleg, maar bovenstaand voorbeeld qua spread is toch in beide situaties procentueel even groot?

Ik vind dit zeker een interessante vraag aangezien ik eerdere posts heb aangegeven te starten met beleggen en afgelopen woensdag voor 10% van mijn portefeuille waarde een RBS TL 228 (hefboom 4,(een beetje)) heb aangeschaft.

Hoewel ik in twee dagen nu een aardig rendement heb, was de intentie om een buy & hold strategie voor dit product aan te houden en over minimaal een half jaar te beoordelen wat ik ermee doe, echter als dan het product onverhandelbaar blijkt dan pak ik morgenochtend mijn winst en dan ga ik kijken welk fonds ik ga aankopen.

Ik had het idee om in eerste instantie mij puur op aandelen te richten, gezien de huidige situatie vond ik een 10% deel in een wat risicovoller product acceptabel. De stap naar opties lijkt mij nu naar 2 dagen beleggingservaring te groot, maar als blijkt dat de risico's nagenoeg evengroot zijn (met uitzondering van opties schrijven) dan is dat misschien maar een betere keuze. Mocht je namelijk "deep in the money" komen en blijkt het contract onverhandelbaar, kan je altijd nog het product laten expireren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cai schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Als ik het fout heb dan is het puur onwetendheid en sta ik open voor uitleg, maar bovenstaand voorbeeld qua spread is toch in beide situaties procentueel even groot?
Ja, maar dat is juist het probleem (van de regels). Redelijkerwijs (als de MM een competatieve markt zou maken) zou de spread absoluut even groot moeten zijn (dus in beide gevallen 5 cent).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:52:

Ik weet uit ervaring dat het kan voorkomen dat er korte tijd geen markt gemaakt wordt. Als het gebeurd is dat altijd bij hoge volatiliteit en dan ben je dus de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Cocytus schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Ik weet uit ervaring dat het kan voorkomen dat er korte tijd geen markt gemaakt wordt. Als het gebeurd is dat altijd bij hoge volatiliteit en dan ben je dus de pineut.
Je bent dan de pineut als dit gebeurd met een koers dicht in de beurt bij je Stop/Loss. Wanneer je "deep in the money" zit met je turbo en je besluit te verkopen, moet dit toch geen probleem zijn. Het voorbeel wat enkele posts hierboven werd gegeven. Je koopt op een koers van 290 AEX een turbolong 220. Wanneer de AEX 380 is, kan je deze desgewenst toch weer verkopen, zelfs wanneer het volume van de handel 0 is. Immers je verkoopt het terug (in mijn geval) aan RBS?

Ik heb het nog niet eerder gezien en als het niet de bedoeling is hoor ik het graag, maar hier is mijn portefeuille hoe ik deze woensdag heb aangeschaft.

Effectenportefeuille
Cai
Datum14-8-2011
Transacties
OmschrijvingKoop/VerkoopDatumKoersDoel% PortefeuilleOpmerkingen Huidige Koers∆ Koers∆ in %
AegonKoop12-8-20112,695,4030%3,110,4216%
LogicaKoop12-8-20110,961,4030%1,060,1010%
RBS TL AEX NL0009071729Koop13-8-20116,52(AEX: 304)10%SL 223; AEX 2787,571,0516%
RandstadKoop13-8-201123,3533,5030%24,010,663%

[ Voor 9% gewijzigd door Cai op 14-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
Ik ben van plan om aandelen Boskalis te kopen. Fundamenteel gezien staat het bedrijf goed voor en het verdienmodel is ook divers. A.s. donderdag komen ze met cijfers alleen weet ik niet zo goed of ik nu moet kopen of nadat de cijfers zijn gepubliceerd.

-Delta Lloyd neemt belang van 5,7% in Boskalis 15-08
-Mondrian Investment neemt belang van 5,01% in Boskalis 11-08

Zijn er nog adertjes onder het gras bij Boskalis? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
CAFC1905 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
Ik zal de vraag eens voorleggen aan RBS.
En dit is het antwoord van RBS:
Bedankt voor uw vraag inzake de liquiditeit van onze Turbo's.

RBS is liquidity provider voor haar Turbo's. Dit betekent dat wij onder normale marktomstandigheden bied- en laatprijzen afgeven, zodat u de Turbo’s in principe iedere werkdag van 9:05 tot 17:30 uur kunt verkopen, ook wanneer er geen andere kopers zijn.

Dit geldt voor alle Turbo series, ook voor de series waarvan het stop loss-niveau verder van de actuele koers van de onderliggende waarde verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wat een slap antwoord.

M.i. is hoge volatiliteit ook normale marktomstandigheden, maar voor RBS vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik heb die kritiek eigenlijk nooit zo goed begrepen. Hoe kort moet je wel niet willen traden om tegen deze problemen aan te lopen? Als je echt intraday wilt handelen kun je beter voor CFD's gaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik ben (nog) geen belegger, en oriënteer mij.

Stel had vrijdag aandelen gekocht van Motorola. En vandaag is Motorola met gemiddeld 60% gestegen. Zou ik die aandelen met 60% meer winst kunnen verkopen? Gaat dat zo "makkelijk"

[ Voor 5% gewijzigd door Cabo op 15-08-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ja dat was zo makkelijk geweest als je Motorola Mobility had gekocht. Overigens is het slechts +56.31% nu ;) Om de een of andere reden (toezichthoudertoestemming?) noteert het $1.75 onder de biedprijs van $40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt ons vanuit Alex terug te lezen dat u een slechte ervaring met ons hebt opgedaan. Mocht uw klacht nog niet naar uw tevredenheid zijn opgelost, verzoeken wij u hierover per e-mail contact op te nemen met harmen.van.der.schoor@alex.nl

Graag willen we vanuit Alex toelichten wat de verschillen zijn tussen het beleggen in beleggingsfondsen via onze producten Fondsbeleggen en Zelf Beleggen. Hiermee willen we duidelijkheid bieden voor beleggers die interesse hebben in het beleggen met beleggingsfondsen via Alex.

Allereerst over Alex Fondsbeleggen. Met dit product richt Alex zich expliciet op de particuliere belegger die ervoor kiest om louter met beleggingsfondsen zijn portefeuille in te richten. Alex heeft hiervoor een speciaal product ontwikkeld dat hierop is toegesneden. Zo rekent Alex Fondsbeleggen geen transactiekosten voor de aan- en verkoop voor beleggingsfondsen. Ook betalen de klanten van Alex Fondsbeleggen geen bewaarloon. Onze enige bron van inkomsten zijn de zogeheten distributievergoedingen. Dit betreft een vergoeding die vanuit de fondsaanbieder aan Alex vergoedt wordt. Deze staan per fonds expliciet vermeld en kunnen variëren van 0% tot maximaal 1%. Alex Fondsbeleggen is hier helder over en maakt deze kosten voor ieder beleggingsfonds duidelijk zichtbaar. Als beleggers gebruik willen maken van deze gunstige voorwaarden moeten ze hiervoor een speciale rekening openen, de zogeheten Fondsbeleggen rekening. Alleen met deze rekening kunnen zij deze gunstige voorwaarden benutten. De beleggers bij fondsbeleggen krijgen ondersteuning via diverse tools, beleggingsthema’s en een selectie topfondsen. Daarnaast organiseren wij online seminars waarin de fondsmanagers uitleg geven over hun aanpak en prestaties van hun beleggingsfondsen.

De verwarring ontstaat mogelijk omdat bovenstaande voordelen niet van toepassing zijn op de aan- en verkoop van beleggingsfondsen via een bestaande beleggingsrekening vanuit Alex Zelf Beleggen. Binnen Alex Zelf Beleggen kunnen beleggers het gehele scala aan beleggingsproducten aanschaffen. Dit varieert van eenvoudige beleggingsproducten als aandelen, obligaties, beleggingsfondsen en trackers tot complexe producten als opties, futures, Turbo’s , Speeders en Sprinters. Al deze producten, dus ook de beleggingsfondsen, kunnen beleggers via de zogeheten Zelf Beleggen rekening aanschaffen tegen de hiervoor geldende voorwaarden. Deze wijken inderdaad voor beleggingsfondsen sterk af t.o.v. de Fondsbeleggen rekening. Ook over de tarieven en voorwaarden voor Alex Zelf Beleggen zijn wij zeer expliciet.

Alex staat vanaf haar oprichting als online beleggingsbank pal voor het bieden van service, ondersteuning en duidelijkheid. Daarbij bieden wij bieden beleggers goede producten, gemak en ondersteuning aan. Een uitstekende klantenservice vult deze aan om vragen en klachten van klanten snel en goed op te lossen. E-mails worden binnen een uur beantwoord en als u onze klantenservice belt, krijgt u direct een deskundige aan de lijn. Daarnaast organiseert de Alex Academy dagelijks beleggingstrainingen en online seminars. Deze laatste zijn gratis beschikbaar voor onze klanten.

Harmen van der Schoor
Public Relations Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Rukapul schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:51:
Ja dat was zo makkelijk geweest als je Motorola Mobility had gekocht. Overigens is het slechts +56.31% nu ;) Om de een of andere reden (toezichthoudertoestemming?) noteert het $1.75 onder de biedprijs van $40.
Idd toestemming. En rente, deze deal gaat pas in Q1 2012 vallen, wellicht zelfs Q2.

@Alex.nl: dat bericht komt uit de lucht vallen?

[ Voor 28% gewijzigd door Config op 16-08-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:47:
Het spijt ons vanuit Alex terug te lezen dat u een slechte ervaring met ons hebt opgedaan. Mocht uw klacht nog niet naar uw tevredenheid zijn opgelost, verzoeken wij u hierover per e-mail contact op te nemen met
Het zou gewaardeerd worden indien enkele vragen/reacties ook hier beantwoord worden.

Een van de vervolgvragen - voortbouwend op een eerder gemaakte opmerking - van mij zou zijn waarom Alex in het order(bevestigings)scherm geen indicatie van de (transactie)kosten weergeeft.
Config schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:02:

@Alex.nl: dat bericht komt uit de lucht vallen?
Nee, zie o.a. de reactie van Floppus eerder in dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 16-08-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:47:
Ook over de tarieven en voorwaarden voor Alex Zelf Beleggen zijn wij zeer expliciet.
Om hier dan maar mee te beginnen: iets met stieren en wat die in het kleinste kamertje produceren...
In die tarievenlijst staat EUR30 kosten als minimum voor transacties op buitenlandse beurzen in Aandelen. Nergens staat een dergelijk tarief voor beleggingsfondsen. En dat beleggingsfondsen geen aandelen zijn, mag duidelijk zijn uit de eerste regel van jullie tarievenlijst.
"NYSE Euronext Amsterdam - aandelen, beleggingsfondsen, trackers, sprinters, turbo’s en obligaties"

Ofwel, beleggingsfondsen zijn geen aandelen, en de tarievenlijst vemeldt tarieven voor aandelen en futures op buitenlandse beurzen. Geen tarieven voor beleggingsfondsen. Ja, er staan 2 sterretjes met ergens een verwijzing dat beleggingsfondsen in Luxemburg verhandeld worden, dat is geen tariefsvermelding - dat is hetzelfde als op de achterkant van pagina 38 van je jaarverslag in lichtgrijs een melding plaatsen dat het hele verslag op basis van schatting is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sixHQr8DqxMejXQQTLxK2DC9/full.png

En als het dan toch zo "expliciet" is; waarom kan grote broer Binck deze tarieven dan wél duidelijk vermelden? (om gelijk even te melden dat ze het met 8,50 + 0,1% beter doen dan Alex met € 9,50 + 0,4% en dan MIN!!! € 30)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DCs0B46EnVB8TyFo7uGIQKfW/full.png

Let ook even op de onderste bullet: "Naast aandelen geldt dit tarief ook voor..." etc.

Nee hoor, ik wil mijn 2x transactiekosten gewoon terug... Of eigenlijk 4x want ik zal ze ook nog moeten verkopen... Of zet het maar kostenloos om naar een fondsenrekening. Dan moet je je tarievenlijst maar op orde hebben, en me dunkt dat ik hier voldoende duidelijk maak dat dat niet het geval is. Of zullen we dat statement op jullie kosten eens laten toetsen voor een rechter / voorleggen aan de AFM? Het klopt gewoon niet.

Fijn dat er nu een onderscheid wordt uitgelegd, goede zaak. Maar, ik heb weinig zin die 2 fondsen weer te verkopen tegen nóg eens EUR60 kosten om het bij Alex op een fondsrekening te zetten. Ik neem aan dat je dat niet vreemd vind.

Overigens heb ik behalve inmiddels een ontvangstbevestiging, helemaal niets meer van Alex gehoord - tot dusverre het beantwoorden van mail binnen het uur (goed, het zit er dicht bij, de eerste mail was ook slechts 8 dagen geleden). Dus ook geen mededeling dat deze reactie hier staat. En terzijde, de bedoeling van een discussiemedium, is niet mensen naar een mailadres te trekken. Er staan hier geen geheimen, maar er zijn wel mensen met vragen of klachten.

Wat me trouwens ook tegenvalt, is dat alle bestaande, trouwe klanten van zelfbeleggen gestrafd worden door weer achter een rekening aan te gaan. En dat terwijl in dit digitale tijdperk geen enkele reden is die kosteloze fondsen niet ook gewoon onder zelf beleggen te bieden.
Er is dan ook maar één denkbare reden: Alex vind het wel best dat bestaande klanten die het misschien niet actief in de gaten hebben nog steeds onnodig kosten maken. Alex laat daarmee duidelijk zien, dat het niet de klanten voorop heeft staan maar de eigen inkomsten.
Wéér een extra rekening, om dan pas van betere tarieven gebruik te kunnen maken.

Per saldo: ik blijf ook bij mijn analyse dat uit de verslagen van Binck duidelijk blijkt dat het merk Alex niet gepusht wordt als zelfbeleggingsproduct. Maar de kans dat ik op een dergelijke analyse een straight answer krijg... Acht ik niet zo groot ;)

Om even aan te sluiten bij mijn bovenbuurman: als er nu nog ergens een indicatie van kosten tijdens aanschaf zou staan (kleine moeite)... Dan hadden we de discussie ook niet gehad. Maar nee, het enige wat er staat zijn de kosten van de dingen zelf.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aEfNnV02G9u1FIBa2tEOqksG/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z9YJtavkoL6pitKEFyJxZx7F/full.png
(Dit effectieve bedrag van <47 euro is dus effectief net geen 77 euro - dan was dit gelukkig nog een voorbeeld ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Pfoeh, een hoop slechte berichten vandaag en nog een hoop te komen deze week. Aanpak Europroblematiek Merkel & Sarkozy, donderdag uitkomst indeze consumentenvertrouwen.

Hoewel vorige week pas begonnen, vandaag mijn portefeuille geliquideerd. Even aankijken wat de aankomende week gaat doen en nu maar mijn winst genomen. Tot nu toe 6,8% over heel de portefeuille. Verlies gedraaid met Randstad, goedgemaakt met Aegon en Turbolong Aex.

Eerste ervaringen zijn positief, hoewel ik het ook erg spannend vind. Dat zal wel te maken hebben met de onwijze schommelingen van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Met een turbo heb je die schommelingen vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Heeft men hier een account bij IB (Interactive Brokers). Ik overweeg bij IB vanwege de lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ooit van de zoekfunctie gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Je zou ook Lynx kunnen overwegen, is een Nederlandse reseller van IB.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..

Als je een aandeel koopt bijvoorbeeld via ABN.. kan je een limiet instellen.
wat bedoelen ze daar precies mee?

Mvg, Ace

@ weet het al!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zoek eens naar zogenaamde bestens- en limietorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:13:
Zoek eens naar zogenaamde bestens- en limietorders.
Bedankt voor de search term, had het zelf ineens door na een test..:)
nog een klein vraagje ik weet wat de transactie kosten zijn van ABN maar wanneer worden die in rekening gebracht? ik zie alleen exclusief.

word dat per maand gedaan want ik kan het niet 1,2,3 vinden maar wel de prijzen van opties/aandelen etc? of lees ik er over heen:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Transactiekosten worden vaak meteen met de aankoop meegerekend.
Stel dat je 100 aandelen koopt van 45 euro, dan kost je dat 4500 euro. De transactiekosten zijn dan wellicht 8 euro + 0.10% = 12.5 euro. Van je rekening wordt dan 4512.50 euro afgeschreven.

Verder betaal je een bewaarloon van 0.2% van je hele portfolio. Dit is jaarlijks.

http://financieel.infonu....ekosten-bij-beleggen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik krijg inmiddels wel reacties van Alex per mail - bijvoorbeeld de EUR60 wordt nu aangeboden. Alleen wordt er niet ingegaan op de andere vragen, en komt de opzet van de e-mail op mij een beetje over alsof ik eigenlijk onredelijk ben maar uit de goedheid van hun hart die EUR60 krijg. ('U claimt' ... 'niet heeft kunnen opmaken dat'). En dat gesteund doordat er helemaal niets gezegd wordt over of ze het dan ook gaan aanpassen om de dienstverlening te verbeteren.

Ik heb ze wederom naar dit topic en de uiteenzetting en openstaande vragen verwezen. Waarom moet het allemaal zo stug; het is net of ik de vijand ben ofzo... Menig toko zou er voor betalen dusdanig concrete verbeterpunten van de processen aangedragen te krijgen.

En zowaar een telefoontje... Ze zitten er blijkbaar ondanks de eerdere posting hier toch niet zo op te wachten en publique te reageren. Jammer, maar goed...

Q: Waarom worden de transactiekosten niet getoond bij het plaatsen van een order.
A: Dit is momenteel technisch niet haalbaar.

Aangegeven dat dat heel sterk is, gezien de kosten uiteindelijk wel geheel automatisch van je rekening gaan. De kostenregels zijn dus voor het systeem gewoon beschikbaar. Er werd aangegeven dat het wel als wens stond, en hij gaat er nav mijn aangave nog eens achteraan.

Q: Waarom staan de tarieven zo onduidelijk
A: Hij was het eens dat het bij Binck duidelijker staat. Er is nog niet hardop gezegd dat het onduidelijk was; is ook een lastig standpunt ivm mogelijk hordes mensen die kosten terug willen gaan vorderen. Het goede nieuws is dat daar in ieder geval ook naar gekeken gaat worden.

Q: Waarom een aparte rekening ernaast, die eigenlijk een instapvorm is van wat we al doen met zelf beleggen.
A: Zo besloten van hogerhand. Het is een andere positionering.

Q: Waarom is het niet mogelijk online dan die rekening te openen en over te zetten.
A: Dat kan al wel geregeld worden via e-mail.

Ik vraag dus of we dat dan even samen kunnen doorlopen. Prima.
Alleen kwam ik weer hetzelfde proces in enkel voor aanvragen van een rekening fondbeleggen. Geen melding op het aanvraagformulier over koppelen van je zelf beleggenrekening of overzetten. De medewerker verwachtte duidelijk een heel ander proces. Ik krijg beide formulieren (aanvraag plus overzetten) nu per mail toegestuurd, en kan ze per mail (scan) retourneren - ze hebben tóch een nieuwe handtekening nodig.
Wel aangegeven dat het bruikbaar is dat je als bestaande klant in één adem de verschillen en voordelen op een rij rkijgt, waarom je het naast je huidige rekening moet hebben, en hoe je het met één formulier aanvraagt en overzet. Dit proces was namelijk duidelijk niet op orde. Geen onwil, idee wellicht prima, uitvoering helaas wat blijven liggen.

Q: Waarom wordt mensen geen aanbod gedaan over te stappen op Binck?
A: Het zijn andere producten met seminars en begeleiding op de Alex-vorm.

Aangegeven dat dat leuk intern de filosofie kan zijn, maar dat Alex ooit begon als goedkoop alternatief op de grootbanken. Ze hebben de positionering nu aangepast, maar hun klanten die ooit voor de prijs binnenkwamen niets gevraagd of geboden - terwijl zelfs de grootbanken nu voordeliger zijn. Die shoppen rustig naar een alternatief als ze nu puur tarieven naast elkaar gaan leggen. Hij gaat dit voorleggen.

Verder nog wat persoonlijke dingetjes over regelingen en weergave ervan. Wordt ook naar gekeken. En ten slotte aangegeven dat als ze ergens een uitgesproken mening over willen ze me altijd mogen bellen O-)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 17:43 ]

• Config
Normaal onthoud ik me van intraday beurscommentaar, maar holy moly, de doldwazedagen lijken nu echt begonnen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ghe, idd...leuk moment om wat financials te kopen...staan bijna zonder uitzondering op meer dan 10% in de min...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Rukapul
Keep 'm coming Floppus :)

Een overstapfacilliteit naar Binck zou ik toch ten zeerste aanraden. Mocht het moment ooit komen dat ik overstap ivm kosten en het gaat toch moeite kosten dan doe ik het liever meteen goed.
Config schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:14:
Normaal onthoud ik me van intraday beurscommentaar, maar holy moly, de doldwazedagen lijken nu echt begonnen.
Zijn toch altijd 3 dagen? Nou, dan wachten we maar tot de echt scherpe aanbiedingen op dag 3 :P

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2011 16:37 ]

• ChiLLeR
  • Laatst online: 15:02
Man man, had ik een tijdje terug nog maar even gewacht met kopen, alles wat ik nu heb is ca. 40% gezakt... Zie dat nog maar eens goed te maken dit jaar, maar je weet maar nooit want deze klap naar beneden had ik ook niet zien aankomen.

>> Signature?

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:23
ChiLLeR schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:53:
Man man, had ik een tijdje terug nog maar even gewacht met kopen, alles wat ik nu heb is ca. 40% gezakt... Zie dat nog maar eens goed te maken dit jaar, maar je weet maar nooit want deze klap naar beneden had ik ook niet zien aankomen.
Same here... ik weet nog dat ik trots was op m'n extra portie Aegon van 3,94. Als je maar lang genoeg wacht verslaat het vast je spaarrekening wel kwa rendement (buy and hold). M'n gevoel zegt: kopen, maar m'n verstand zegt: het is een keer mooi geweest.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Collega naast me zit ook nogal in de stress...vorige week voor 50k aan Veolia en Soc. Gen. gekocht, nu nog een goeie 44k van over....ouch

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmm, ik heb enigzins de neiging om "Hoezo, dat is maar een dikke 10% eraf? Lijkt me geen probleem als je individuele aandelen koopt? :)" te zeggen, maar dan ben ik waarschijnlijk net zo als al die irritante lui die zeggen: "Dan zet je toch gewoon een backup terug?" als iemand in de rats zit over z'n gecrashte harddisk.

Balen voor je collega man :(. Maar wel dom

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik zie de reden tot stress niet zo? Als je voor 50k aandelen koopt, en je kan het niet eens handlen als er in een week tijd 12% af gaat; dan had je er in de eerste plaats niet eens aan moeten beginnen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• stin
  • Niet online
Als je dollar cost averaging gebruik, moet een extra daling niet echt een probleem zijn. Gewoon over een geplande tijd weer een aankoop maken. Mooie is dan dat je meer aandelen krijgt voor dezelfde prijs. Dat vinden mensen toch fijn? :P

Bonds beginnen ook steeds goedkoper worden. Alle normale bonds handelde rond par, dus was het niet echt interessant om ze te kopen. Volgende week maar weer eens aankijken.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Sinds de crashes van Binck en consorten tijdens kritische momenten, blijf ik er ver van weg! Plus dat ze ook nog eens een onzinnige bewaarloon hanteren.

Zit nu bij Interactive Brokers/Lynx, vele malen goedkoper en een razendsnel en stabiel platform!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wow, Dexia vandaag bijna 14 % in de min op de beurs in Brussel en Parijs
In 2007 was dat aandeel nog 20 euro waard. Nu komt het met de moeite boven 2 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2011 18:32 ]

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:23
Kid Buu schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:07:
Ik zie de reden tot stress niet zo? Als je voor 50k aandelen koopt, en je kan het niet eens handlen als er in een week tijd 12% af gaat; dan had je er in de eerste plaats niet eens aan moeten beginnen.
Achteraf is het makkelijk praten :) Het had net zo goed een dipje kunnen zijn. Wat de beurs op een week tijd doet valt voor de particulier niet te voorspellen.

Wacht maar gewoon 1 a 2 jaar, trekt wel weer bij.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Kid Buu schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:07:
12% is zeker niet veel.
Mijn aandelen Arcellor die eerst 8000+ euro waard waren zijn nu nog net geen 4300 euro waard. Dan is het al andere koek natuurlijk :P Nu zit ik er wel in voor 'de langere termijn', maar ik zit al anderhalf jaar in het aandeel en het is niet 1x in de buurt gekomen van wat ik er voor betaald had. Natuurlijk krijg je wel rendement door dividend, maar ik zal denk ik nog wel lang doen voor ik mijn initiële inleg er uit heb. Wellicht dat ik tijdens de 'verwachtte' decemberrally wat geld terug kan winnen en het dan rond / iets onder de gemiddelde koopprijs van de hand kan doen. Dit aandeel is een grote nachtmerrie.

Mijn aandelen DSM die ik tijdens het plukje omhoog had gekocht ('het is 2 dagen omhoog gegaan dus dan zal het wellicht nog enkele dagen positief zijn') zijn uiteraard een minder groot probleem om in te blijven zitten ook al gaan ze omlaag.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als dit doorzet pak ik binnenkort een aantal bèta-aandelen mee. Het koersverloop in 2009 staat me nog fris in het geheugen. :7

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/07411b38635de365d459b944c2a36f5d.png

[ Voor 23% gewijzigd door Gabliboeba op 18-08-2011 20:28 ]

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
In hoeverre kijken mensen hier bijvoorbeeld naar financiele ratio's. Dat er 20 procent vanaf gaat hoeft niet per definitie te betekenen dat je aandelen moet kopen.

Overigens ga ik zelf een beleggersrekening open omdat ik standby wil staan om in te kunnen stappen als ik het moment rijp acht. (En gegeven de lage rentestanden + euro perikelen zijn aandelen (Europa) redelijk interessant op dit moment). US en EM zijn 'duurder' maar alles heeft natuurlijk een reden.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

M'n huidige beursindicator: het up of down zijn van de Binck website :Y

Het zal wel slecht gaan vandaag, niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dexia gaat er volledig aan. Ben benieuwd of dat aandeel de komende weken/maanden overleeft.
Al weer bijna 2 % in de min.
KBC is ook goed op weg om de helft van zijn waarde (volgens de prijs van het aandeel) te verliezen op 5 maanden tijd. Midden februari stond het nog op 32,5 euro en nu al onder de 19 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door Kain_niaK op 19-08-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

eamelink schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:11:
M'n huidige beursindicator: het up of down zijn van de Binck website :Y

Het zal wel slecht gaan vandaag, niet? :P
Ik hoorde dat op de IT afdeling van Binck een zwaailicht staat. Deze zetten ze aan als de site plat gaat :D

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/SF/logo/ibood_hunt_blue_light.gif

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai

Cai

Zijn de ervaringen zo slecht met de bereikbaarheid van de Binck website? Ik heb zojuist een rekening geopend, duurt nog wel een weekje voordat deze actief is. De transactiekosten voor opties liggen namelijk bij Binck vele malen lager dan bij de Rabo.

Maar als dit ten nadele gaat van de bereikbaarheid, dan blijf ik wel zitten bij de Rabo. Vertrouwen en stabiliteit van diegene die mijn portefeuille bewaard is ook wat waard. Dan maar een procent of 10 meer kosten aan het einde van het jaar.

Vanochtend AEX 277 Puts geopend tegen EUR 1,75 en zojuist gesloten tegen EUR 6,20. Woohoooooo!!!

Ik stop ermee voor vandaag en ga vanavond op het bollekesfeest in Antwerpen een extra pintje nemen.

Weet iemand waarom er geen optieseries zijn voor januari en februari 2012?

[ Voor 5% gewijzigd door Cai op 19-08-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Trent900 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:30:
Sinds de crashes van Binck en consorten tijdens kritische momenten, blijf ik er ver van weg! Plus dat ze ook nog eens een onzinnige bewaarloon hanteren.

Zit nu bij Interactive Brokers/Lynx, vele malen goedkoper en een razendsnel en stabiel platform!
Ik heb een vraag over Lynx, ik kon het niet op hun website vinden. Als je een account bij hun hebt dan krijg je een rekeningnummer toch? Ik vraag me af waar die rekening zich bevindt? Is dat in Nederland of in het buitenland?

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een goedkopere broker, dat bewaarloon vind ik niet leuk bij Binck en ik zou ook graag snel toegang willen hebben tot de Amerikaanse beurs. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Buitenland. Ik heb het geld toentertijd naar een bank in Duitsland overgemaakt als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
stin schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:09:
Buitenland. Ik heb het geld toentertijd naar een bank in Duitsland overgemaakt als ik het me goed herinner.
Oh ok, dat is wel jammer. Dat valt niet onder het garantiestelsel van DNB. Ik ben een beetje huiverig om geld in het buitenland te gaan parkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Arsenius schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Oh ok, dat is wel jammer. Dat valt niet onder het garantiestelsel van DNB. Ik ben een beetje huiverig om geld in het buitenland te gaan parkeren. ;)
Aandelen vallen daar sowieso niet onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Hielko schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Klopt maar vaak staat mijn geld gewoon op de rekening, ik vind dat bewaarloon bij de meeste Nederlandse brokers zo karig. Ze verdienen al bakken vol geld met transacties en dan willen ze ook nog bewaarloon. Ik zou het terecht vinden als er rente voor gegeven zou worden net zoals bij de ING. Daar krijg je tenminste creditrente. Maar nadeel daar is weer dat de koersen verre van realtime zijn en de transactie kosten zijn best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Hielko schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Aandelen verlies je dan ook niet bij een faillissement van je broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Cocytus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Aandelen verlies je dan ook niet bij een faillissement van je broker.
Inderdaad.

Het hele IB platform is, eenmaal eraan gewend, zo ontzettend fijn werken in vergelijking met de Jip&Janneke platformen van Binck/Alex. Wat mij erg bevalt is de mogelijkheid om in de heat of the fight, razendsnel uitstaande orders te modificeren. Bij Binck moet je eerst je uitstaande order annuleren en weer een nieuwe aanmaken, bij IB tik je gewoon je nieuwe aantal/prijs in en "bijwerken".

Was ook helemaal klaar met de tarieven voor buitenlandse exchanges, pure naaierij. Koop je wat aandelen in London, ben je ineens 60 euro armer voor de aan- en verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Trent900 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:38:
[...]
Bij Binck moet je eerst je uitstaande order annuleren en weer een nieuwe aanmaken, bij IB tik je gewoon je nieuwe aantal/prijs in en "bijwerken".
Je kunt ook eens "booktrader" bij IB proberen. Kun je met muis of keyboard (bij hotkeys kun je alles aanpassen) je orders veranderen, Werkt sneller.

Maar goed, het verschil tussen BInck en IB is wellicht groot, maar het ligt er ook maar aan met welke instelling je een account aanmaakt. Wil je sneller kunnen handelen en daarnaast dus ook extra betalen voor koersinformatie, dan kun je beter een account bij IB aanmaken. Kijk je eens in de drie maanden op je account en wil je daarnaast geen extra geld betalen voor koersinformatie, dan is Binck weer beter.

Ik gebruik ze iig beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
Stin, ik probeer daar nog even vanaf te blijven tot ik helemaal bekend ben met het platform :D Het gaat allemaal zo snel dat ik laatst onbewust opties had geschreven i.p.v. gekocht. Het was erg volatiel, maar had ze toen gelukkig met een klein verliesje kunnen terugkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:32
Waarom zou ik geen aandelen HP moeten kopen?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:57
Omdat de dividend yield volgens google finance slechts 1,95% is?
Omdat ze zijn blijven hangen in oude technologie en zich nu willen omvormen naar "technology services"
Omdat hun customer-facing businesses met 15% omlaag ging
Omdat de verwachtingen voor het hele jaar naar beneden zijn bijgesteld

bron: http://www.chinapost.com....wlett-Packard-reports.htm

Met andere woorden, lijkt me een goede kandidaat voor een gokje dat best lucratief zou kunnen uitpakken als de transformatie slaagt.

[ Voor 79% gewijzigd door Compuhair op 23-08-2011 21:22 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.