Ik zou het idd spreiden. Overigens ontvang je met een etf ook dividenden.Cyclonist schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:35:
Ik zou ook gewoon een goed gespreide ETF nemen en die zelf aankopen bij een bank/broker: Vanguard Total World Stock (VT) bijvoorbeeld.
Ik zit zelf nog erg na te denken over de strategie dividend growth investing versus indexbeleggen. Dat laatste is natuurlijk het 'makkelijkste', maar ik weet niet wat het meeste oplevert. Ik vind actief bedrijven onderzoeken en aankopen namelijk ook best leuk, en als je een grote watchlist aanhoudt kun je daar dan ook voor elk inkoopmoment meest ondergewaardeerde deal nemen in plaats van de 'marktprijs' van de hele index te betalen. Daarnaast krijg je dan ook vaak een net cash dividend uitgekeerd, wat over de jaren heen flink op zal bouwen.
Aan de andere kant zit je natuurlijk met dividendlek/kosten, extra transactiekosten.. Gezien ik een hele poos wil vasthouden aan de optimale strategie wil ik zo weinig mogelijk fouten maken aan het begin van de rit. Zijn er hier ook beleggers die het mixen? 50-50% Bijvoorbeeld.
Als je zelf aankoopt zouden de dividendlekken minimaal zijn zolang het land een verdrag heeft met NL.
ik zie ik zie wat jij niet ziet