Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
De ultrasharps zijn volgens mij vooral op de zakelijke markt gericht met een in hoogte verstelbare voet en betere pixel garantie(?). Beetje een gokje maar hier weet iemand anders vast een beter antwoord op te geven.

Alle Ultrasharps die beginnen met een U (b.v. de u2711, u2412hm, u2312m, etc etc) zijn in ieder geval de 'high-end' monitoren van Dell die zijn uitgerust met een IPS paneel. Grote voordeel van de Dell t.o.v. de Iiyama zijn het IPS scherm welke voor betere kijkhoeken en egalere kleuren zorgt en een in hoogte verstelbare voet (met portrait mode), voordeel van de Iiyama is het grotere scherm (1" - maar wel dezelfde resolutie dus qua werkruimte ga je er niet op vooruit).

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een monitor voor o.a gaming, films kijken en internetten. Mijn budget is 150 Euro, maar als het echt moet kan ik daar wel 30 euro bij leggen, maar liever niet. Ik dacht aan 23-24 inch, voor mij maakt 23 of 24 niet uit omdat ik al jaren op een monitor van 16 inch zit. Liefst wil ik ook dat de monitor niet lelijk is.

Ohja, en ik wil een resolutie van 1920x1080, videokaart is MSI 560 ti, en mijn monitor zal recht voor 3 ramen komen te staan dus misschien heb ik een bepaalde soort nodig?

Dankuwel!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je het interpreteert. Als de lichtinval op de voorkant van je monitor valt dan zul je in ieder geval een matte monitor willen. Veelal heb je toch geen keuze doordat het overgrote merendeel van de monitor op de mark op het moment matte zijn.

Ik zou zeggen gooi die 30 euro erbij en kijk naar de 2 die gelinked zijn door Chronoz (vorige pagina onderaan). Beide erg goede matte monitoren. Hou je het geld toch liever in de zak dan is de spotgoedkopeSamsung Syncmaster S23A300B denk ik je beste optie. Biedt erg veel waar voor het geld en zit zelfs onder je budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:26:
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je het interpreteert. Als de lichtinval op de voorkant van je monitor valt dan zul je in ieder geval een matte monitor willen. Veelal heb je toch geen keuze doordat het overgrote merendeel van de monitor op de mark op het moment matte zijn.

Ik zou zeggen gooi die 30 euro erbij en kijk naar de 2 die gelinked zijn door Chronoz (vorige pagina onderaan). Beide erg goede matte monitoren. Hou je het geld toch liever in de zak dan is de spotgoedkopeSamsung Syncmaster S23A300B denk ik je beste optie. Biedt erg veel waar voor het geld en zit zelfs onder je budget!
Ik dacht al aan die Dell Ultrasharp U2312HM maar ik zit nu te twijfelen tussen die en deze pricewatch: Asus ML239H

Zijn allebei IPS, ik zou niet weten wat het verschil is, als iemand me kan zeggen welke beter is koop ik hem meteen!

EDIT: Ben er zelf uitgekomen, heb de Dell Ultrasharp U2312HM bestelt omdat je de monitor zo'n beetje in elke mogelijke positie kunt afstellen (hoog laag, verticaal horizontaal, naar voren naar achter) en hij betere reviews heeft dan de Asus. En die asus ziet er ook nog spuuglelijk uit met dat grote vierkant aan de onderkant, en in reviews staat dat de touch knoppen niet goed reageren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
twister00004 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:00:
Voor mensen die een goede tegenhanger zoeken voor de Asus 3d monitor, waarbij ze naar mijn idee allemaal last hebben vast een fabrikage fout in de standaard, zoek me review maar op..

Samsung Syncmaster S23A700D
Het scherm is nieuw en nog geen reviews van te vinden online, maar heb vorige week toch de gok gewaagd en aangeschaft... Geen spijt van!

Deze Samsung is 23 inch, net zo groot als de Asus, helaas niet in hoogte verstelbaar en niet draaibaar.
Geen last van Ghosting
3D - 120Hz
Super licht (makkelijk voor lan party's) en dun staat heel erg luxe op je bureau!
3D bril bijgeleverd! (shutter) samen met een dual link DVI kabel dus meteen te gebruiken met je ATI kaart!
Zeer goede kijkhoek
Super dunne rand, eventueel goed voor multimonitor setup

Trident 3D drivers voor games lopen wel achter qua ondersteuning, maar heb al meerdere films in 3D gekeken nu, leuke toevoeging en kwaliteit is goed.
twister kan je mij een foto sturen + kan je de rand eens meten;p. Zoek een leuke triple setup te bouwen maar wil echt wel geen lelijke bezels hebben

edit: laat maar heb gezien dat ze geen VESA mount hebben !!!!!!

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
Ik heb een vraag:
Dit jaar zullen de eerste 4k TV's uitkomen, wanneer komen hier PC schermen van?
De enigste betaalbare monitor met een resolutie van 1440p is de dell 27" scherm.
En zou het niet eens tijd worden dat fabrikanten komen met monitoren met een hogere resolutie voor een degelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Die van HP, Samsung en Fujitsu zijn niet gek veel duurder. De Hazro HZ27WC is zelfs goedkoper.

Voordat we in monitorland van de vorderingen in TV-land kunnen meegenieten zijn wel toch wel jaren verder ben ik bang. Eerst wordt de technologie voor een premium price verkocht, dan gaat de prijs zakken richting iets betaalbaars voor de gemiddelde en pas rond die tijd zul je pas monitors zien denk ik. Maar goed, het is allemaal koffiedik kijken, nog geen 1 fabrikant die hier uitspraken over heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat Apple's 2880x1800 MacBook Pro schermen dat proces nog wel flink gaan versnellen. Dat er tablets zijn met dezelfde resolutie als 30" schermen (die pas beginnen bij zo'n €1000) is al vrij apart, maar het wordt natuurlijk al helemaal raar als een laptop straks de hoogste resolutie heeft.

Overigens heeft Eizo in juni al een 36.4" 4096x2160 monitor uitgebracht: nieuws: Eizo introduceert display met 4K-resolutie. Dus eigenlijk is het dan toch een los beeldscherm dat de hoogste resolutie heeft.

Ik vraag me alleen af of die ook voor het grote publiek beschikbaar is, waarschijnlijk niet. Dat zou die nieuwe MBP's dan wel uit laten steken, aangezien het dan de hoogste resolutie is die voor consumenten beschikbaar is (huge ass 4k2k TV's uitgezonderd).

Overigens is die Eizo DuraVision FDH3601 op het moment alleen in Japan verkrijgbaar voor 2.880.000 ¥. Tegen de huidige wisselkoers is dat zo'n € 28.820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Inderdaad, verder vind ik dat we nu wel lang genoeg rond de huidige resoluties zitten.
Videokaarten/processoren zijn tegenwoordig krachtig genoeg voor 2160p met een lekkere framerate.

Maar het zal dus nog wel een tijdje duren? Jammer.
Dan zal het rond april/mei toch de Dell worden van 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
WilliamP schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:19:
Inderdaad, verder vind ik dat we nu wel lang genoeg rond de huidige resoluties zitten.
Videokaarten/processoren zijn tegenwoordig krachtig genoeg voor 2160p met een lekkere framerate.
Waar baseer je dat op :? 2160p is vier keer zoveel pixels als 1080p en jij beweert dat huidige hardware snel genoeg is om dat met 60+ frames per seconde bij de nieuwste spellen te kunnen draaien? Dat lijkt me vrij sterk eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Met een 580 GTX kan je BF3 op 1080 en alles op ultra met 60 fps spelen.
Met een dual 590 GTX zou je dus denk ik wel op 2160p spelen met alles op ultra.

Binnenkort komt dan de nieuwe generatie van Nvidia en Ati, dan zal het al helemaal geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Welke van onderstaande monitoren geeft het meeste waarde voor mijn geld?

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ G2220HD€ 99,90€ 99,90
1BenQ GL2250€ 113,75€ 113,75
1LG E2211S-BN€ 99,90€ 99,90
1LG E2251S-BN€ 113,90€ 113,90
1LG E2251T€ 128,58€ 128,58
1LG E2251VR-BN€ 129,90€ 129,90
1Samsung Syncmaster S22A100N€ 99,99€ 99,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,92

-Het scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor te spelletjes + wat met office werken + films

-Budget is rond de 130€ maar minder mag ook natuurlijk als de verschillen te klein zijn tussen de goedkooptsten en de iets duurderen.

-22' Inch lijkt me voldoende

-1920*1080 als resolutie

-Is er een groot verschil van kwaliteitsverlies tussen D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI en Composite?
(het gaat gebruikt worden icm met een pricewatch: Asrock A75M-HVS mobo, welke D-Sub (VGA) en HDMI als uitgangen heeft. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als het om enkel 4k pixels gaat dan zal dit wellicht niet jaren duren, ik had het geïnterpreteerd als vergelijkbaar met de verwachte TV's. Die TV's maken namelijk volgens mij gebruik van OLED en QLED welke in beide gevallen het beste van alle huidige monitor panelen combineren en daar dan nog een flinke stap bovenop doen. Zwarter dan VA, sneller dan TN en met nog beter kijkhoeken en kleuren dan IPS.

Enkel de resolutie zal wellicht wel een stukje sneller gaan als de geruchten waar zijn en Apple de resolutie op zowel Tablets als Laptops gaat verdubbelen dan kan dit inderdaad een flink stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Component als ook VGA (D-Sub) zijn analoog en iets gevoeliger voor storing als de digitale verbindingen zoals DVI en HDMI. De kwaliteit bij de Analoge verbindingen kan dik in orde zijn afhankelijk van de gebruikte kabel/invloeden van buitenaf. Digitaal geniet dus eigenlijk altijd de voorkeur, maar een analoge verbinding hoeft zeker niet te betekenen dat de kwaliteit (zichtbaar) minder zal zijn. Composite kan dacht ik echter niet de benodigde resolutie aan (of haal ik composite en component weer eens door elkaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Edit: nvm.

[ Voor 102% gewijzigd door Meessen op 04-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Omdat ik mijn Samsung 2232BW aan de kleine kant vind en ik een nieuwe pc ga aanschaffen ben ik op zoek gegaan naar een 24 inch HD scherm. Wat ik mij echter afvraag is of 120hz de moeite waard is om naar te kijken? Momenteel valt mijn oog op het volgende scherm:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2410T€ 331,42€ 331,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,42

Ik vraag mij nu het volgende af:
  • Ik lees dat TN panelen niet de voorkeur genieten, de BenQ heeft dat wel maar wordt toch als zeer goed scherm aangeschreven. Is er voor deze prijs een beter scherm met bijv. IPS panel?
  • Als ik voor deze prijs een scherm koop, zijn er dan geen 60hz schermen die hetzelfde beeld leveren maar dan met bijv. een IPS panel?
  • Is 120hz echt de moeite waard als er geen 3D wordt gebruikt?
Ik ben erg precies als het aankomt op snelle response en ghosting maar ik moet ook zeggen dat ik inmiddels 'gewend' ben aan mijn 2232BW die zeer zeker minder snel is dan mijn oude 120hz CRT. Desondanks begrijp ik dat 120hz een soortgelijk resultaat moet bieden. De monitor gaat voornamelijk gebruikt worden voor games (FPS vooral), films/series kijken en 'standaard' gebruik.

Het liefst geef ik minder uit aan een scherm maar als ik er een koop moet hij gewoon goed zijn en lang mee kunnen. De vorige keer de vergissing gemaakt om een 22inch te kopen terwijl de afstand tot het scherm achteraf gewoon te groot was naar mijn mening. Als ik dan kijk naar de 24inch uit de BBG van januari dan ben ik ook 260-270 kwijt. Als ik dan voor 70 euro meer een scherm van 'een klasse hoger' heb (ondanks TN panel??) dan heb ik er dat wel voor over :)

Bedankt voor jullie suggesties alvast!

[ Voor 11% gewijzigd door expor op 03-01-2012 20:16 ]

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
pricewatch: Samsung Syncmaster S22A100N
Ziet er uitstekend uit, maar waarom hebben moderne monitoren soms nog alleen een VGA-aansluiting? Ik heb nooit verschil gemerkt tussen VGA en DVI maar digitaal of analoog klinkt als een groot verschil. Een moderne monitor met Edge-Lith LED zou op zijn minst DVI hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
expor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:12:
Ik lees dat TN panelen niet de voorkeur genieten, de BenQ heeft dat wel maar wordt toch als zeer goed scherm aangeschreven. Is er voor deze prijs een beter scherm met bijv. IPS panel?
Tjah wat heet beter, de 24" die je al had gevonden in de best buy guide (de Dell u2412m) is in ieder geval een heel goede.
expor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:12: Als ik voor deze prijs een scherm koop, zijn er dan geen 60hz schermen die hetzelfde beeld leveren maar dan met bijv. een IPS panel?
Wat versta je precies onder beter? Ik krijg het idee dat je een over-optimistische review hebt gelezen die het voor doet komen dat deze BenQ het beste is wat er op de markt is.
Als je de tftcentral.co.uk review van de BenQ XL2410T er bij pakt zul je echter zien dat de monitor verre van perfect is. Het is zeker geen slechte monitor maar afgezien van de 120Hz (in combinatie met een 24" scherm) ook weinig bijzonders. Als de 120Hz niet meetelt zijn er betere monitoren te krijgen, zowel met TN als met IPS paneel en nog voor minder ook.
tftcentral.co.uk heeft ook een review van de u2412m waarin de ghosting ervan wordt vergeleken met die van BenQ XL2410T
expor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:12: Is 120hz echt de moeite waard als er geen 3D wordt gebruikt?
Ik ben bang dat dit 1 van die dingen is die je zelf zult moeten ervaren, de één merkt amper een verschil terwijl de ander meteen zweert nooit meer een 60Hz scherm te halen. Als je ergens een winkel kunt binnenlopen waar er 1tje staat die snelbewegende beelden weergeeft (geen film, die hebben te weinig fps en voegen vaak motion blur toe bij bewegingen om de boel te compressen) dan is dat wel aan te raden voordat je er geld aan uitgeeft.
expor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:12:Het liefst geef ik minder uit aan een scherm maar als ik er een koop moet hij gewoon goed zijn en lang mee kunnen. De vorige keer de vergissing gemaakt om een 22inch te kopen terwijl de afstand tot het scherm achteraf gewoon te groot was naar mijn mening.
Als in het scherm zelf is te klein, of wat er wordt weergegeven op het beeld is te klein? Met 22" en 1680x1050 heb je namelijk al een aardig lage pixeldichtheid (en is dus alles relatief groot weergegeven). Als je alles te klein vind zul je naar een 27" moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Xthemes.us schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:19:
[...]

Tjah wat heet beter, de 24" die je al had gevonden in de best buy guide (de Dell u2412m) is in ieder geval een heel goede.

[...]

Wat versta je precies onder beter? Ik krijg het idee dat je een over-optimistische review hebt gelezen die het voor doet komen dat deze BenQ het beste is wat er op de markt is.
Als je de tftcentral.co.uk review van de BenQ XL2410T er bij pakt zul je echter zien dat de monitor verre van perfect is. Het is zeker geen slechte monitor maar afgezien van de 120Hz (in combinatie met een 24" scherm) ook weinig bijzonders. Als de 120Hz niet meetelt zijn er betere monitoren te krijgen, zowel met TN als met IPS paneel en nog voor minder ook.
tftcentral.co.uk heeft ook een review van de u2412m waarin de ghosting ervan wordt vergeleken met die van BenQ XL2410T

[...]

Ik ben bang dat dit 1 van die dingen is die je zelf zult moeten ervaren, de één merkt amper een verschil terwijl de ander meteen zweert nooit meer een 60Hz scherm te halen. Als je ergens een winkel kunt binnenlopen waar er 1tje staat die snelbewegende beelden weergeeft (geen film, die hebben te weinig fps en voegen vaak motion blur toe bij bewegingen om de boel te compressen) dan is dat wel aan te raden voordat je er geld aan uitgeeft.

[...]

Als in het scherm zelf is te klein, of wat er wordt weergegeven op het beeld is te klein? Met 22" en 1680x1050 heb je namelijk al een aardig lage pixeldichtheid (en is dus alles relatief groot weergegeven). Als je alles te klein vind zul je naar een 27" moeten gaan kijken.
Bedankt voor je uitgebreide reply :) Ik twijfel nog altijd of die 70-80 euro extra het waard zijn voor die 120hz tov 60hz. De review laat idd zien dat die U2412M een heel goed scherm is op 24inch gebied, en niet heel ver onder doet voor de BenQ (los van die 120hz uiteraard). Misschien toch maar overwegen om die 70 euro uit te sparen. Overigens is mijn afstand tot het scherm gewoon relatief groot t.o.v. het formaat van het scherm. Het is nog een 16:10 (Samsung 2232BW 1680*1050) scherm en omdat ik in hoogte niet te veel wil missen als ik een groter scherm aanschaf dan kom ik al gauw op 24 inch omdat deze vaak 16:9 zijn.

Ik zie nu echter dat die U2412M ook 16:10 is, geen fullscreen HD films kijken dus, net als mijn huidige scherm.

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:26
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor (eigenlijk 2 nieuwe) en ik zit te twijfelen tussen 3 stuks, namelijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 174,-€ 174,-
1Iiyama E2473HDS-B1€ 165,-€ 165,-
1Iiyama ProLite XB2374HDS-B1€ 171,93€ 171,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,93

De twijfel bij mij is eigenlijk IPS vs TN, ik heb al wat rondgekeken op het internet naar discussies, maar ben er nog niet helemaal uit, ook zijn beide Iiyama schermen sneller qua reactietijd en het TN scherm het snelst.
Wat ik wel fijn vind is dat de IPS schermen beide in hoogte verstelbaar zijn, nadeel van deze 2 zijn dat ze volgens de pricewatch maar 1 hdmi ingang hebben, waar het TN scherm er 2 heeft.

Ik hoop dat iemand hier wat advies kan geven of zijn ervaring kan delen over de hierboven genoemde schermen, dat zou mooi zijn!

Alvast bedankt,
Dooiepixel

spoiler: off-topic vraagje
Hoe zit dat precies met het gebruiken van 2 schermen en 1 videokaart, kan je de hdmi splitten of gebruik je 1 scherm met hdmi en de ander met dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpDerp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 20:10
Goedemorgen,

Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet en wil nu ook een nieuw scherm. Ik kom er echter niet uit.

Voor mij duidelijk is:
24 t/m 27" LED.
Minimaal 1920-1080
Hoofdzakelijk voor gaming
Budget rond de 300 euro

Liefst degelijke reactie tijd
Hoog contrast/scherpe kleuren
Kaart is de Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een goed besluit omtrent de aanschaf van een nieuwe monitor.

BVD :)

[ Voor 9% gewijzigd door HerpDerp op 06-01-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
In het ultrasharp topic en in de comments zul je genoeg reacties vinden wat betreft de u2312hm. De Iiyama met IPS heeft trouwens wel een DVI aansluiting dus 2 HDMI apparaten aansluiten is zo gepiept met een verloopstukje.

Staar je niet blind op de g2g response times, die leveren in de praktijk bij de Dell geen probleem op tijdens het gamen. Zie ook het monitoradvies bij het high-end gamesysteem in de best-buy-guide van deze maand waar zowel de u2312hm als zijn grotere broer, de u2412m worden aangeraden.
De Iiyama met XPS is helaas weinig over te vinden maar uitgaande van de gebruikerreviews valt ook daar goed op te gamen. Van de u2312hm is er wel een erg goede en uitgebreide review te vinden op tftcentral.co.uk

Wat betreft je spoiler, je sluit de monitoren dan inderdaad gewoon op 2 verschillende aansluitingen aan. Pas bij 3 monitoren begint het ingewikkeld te worden, en dan wordt een monitor met displaypoort erg aantrekkelijk als je een ATI kaart hebt ;)
Als je het een inch kleiner zoekt dan behoren ook een aantal 120Hz schermen tot de mogelijkheden welke wellicht interessant zijn, is dat een optie? Anders zou ik zeggen zie de best-buy-guide van deze maand (link staat hierboven al een keer in de reactie op DooiePixel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpDerp
Als het een heel goed scherm is dat natuurlijk een optie. Ik vind het heel moeilijk om een goed scherm te selecteren dus heel graag advies. Ik zal ondertussen de Best Buy even raadplegen.

In de best buy doel je dan op de dell 24"? Ik heb altijd het gevoel dat een scherm met 8ms op 't randje zit ivm gamen..

Moeilijk moeilijk ^^

[ Voor 67% gewijzigd door HerpDerp op 06-01-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ja inderdaad de Dell u2412hm als je op zoekt bent naar een 24". Zowel in de review van Kid Jansen als die van tftcentral wordt de monitor als prima om op te gamen gezien tenzij je een extreem veeleisende gamer bent (volgens mij scharen teveel mensen zich onterecht in die categorie, want die gamen vaak op een monitor met een veel hogere inputlag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpDerp
Heb m besteld... hoop echt dat t een goed scherm is.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zo niet, heb je altijd nog de wet op koopafstand en ben je enkel de verzendkosten terug kwijt ;). Maar hij zal je vast niet teleurstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Natuurlijk voor internet, daarnaast wil ik afentoe een HD Film kunnen kijken.
MS Office is ook belangrijk omdat ik er naast privé ook wat voor mijn werk op wil kunnen werken.
Voor werk heb ik vrij vaak grote excel sheets dus ruimte is belangrijk.
Ook wil ik voor zowel werk als privé (3D) CAD applicaties gaan gebruiken.

Aangezien ik al een aantal jaar niet meer game hoeft daar geen rekening mee gehouden te worden.
Fotoshoppen ga ik er ook niet mee doen.

Al met al wil ik een goede monitor waar ik nog een aantal jaar echt op kan werken.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
24 Inch

Welke resolutie had je in gedachte?
Door een oud collega is 1920x1080 aangeraden omdat dat de full hd resolutie is.
Ik heb echter geen idee of dit ideaal is voor 24 inch, dus 1920x1200 mag ook, eventueel suggesties?

Wat mag het allemaal gaan kosten?
Tussen de 200 en 400 euro.

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
ATI Radeon HD2600 XT 256mb
De kaart heeft 2 DVI aansluitingen, maar de monitor moet ook HDMI hebben ivm toekomstige nieuwe pc.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nee, liever niet.

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken?
Nee ook niet.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Geen idee, iemand een idee wat prettiger werkt?

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Ja, in hoogte verstelbaar.

Andere eisen
Eventueel een USB (3.0) hub omdat ik met usb sticks werk.

mvg, Davidian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:55
Wie kan mij iets vertellen over deze monitor?
Ervaring, of kennis specificaties.

pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1
De Iiyama ProLite B2409HDS-1

Zoek gewoon een scherm van 22/24", met een max van dit scherm, €180,- dus.

Ben geen professioneel gebruiker van iets.
Wel gewoon gamen, en foto's bekijken/bewerken.

Het scherm zal beter zijn dan mijn huidige SyncMaster 940bw, maar misschien weet iemand een betere optie voor misschien wel minder geld.

Gewoon even een last check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:00:
Door een oud collega is 1920x1080 aangeraden omdat dat de full hd resolutie is.
Ik heb echter geen idee of dit ideaal is voor 24 inch, dus 1920x1200 mag ook, eventueel suggesties?
Gezien je vrij ruime budget en werkzaamheden zou ik zeker een 1920x1200 monitor aanraden. Bij CAD en Excel maken die 120 verticale pixels toch wel een merkbaar verschil, om maar iets simpels te noemen.. de gehele Office Ribbon inclusief de tabs passen hier in en dan hou je nog een paar pixels over. De zwarte balken bij het kijken van 16:9 videomateriaal moet je dan maar voor lief nemen.

Met uitzondering van de USB 3.0 hub en HDMI ingang beschrijf je voor de rest min of meer de Dell u2412m, een USB 2.0 hub zit er echter wel in verwekt. Een HDMI->DVI verloopstukje is goedkoop en geeft geen kwaliteitsverlies dus dat lijkt me niet echt een probleem voor de toekomstige computer, er zit trouwens wel een displayport aansluiting wat een steeds populairdere keuze wordt op zowel monitoren als videokaarten.
De Samsung SyncMaster C27A750X zal de eerste met USB 3.0 hub worden dus daar ben je simpelweg nog te vroeg mee :)

Wat betreft je coating vraag, glossy geniet de voorkeur als de reflecties niet hinderlijk zijn (je geen lichtbron achter je hebt). Het beperkt de keuze echter ENORM! Zo is de enige glossy 1920x1200 monitor zover ik weet een Apple Cinema display die niet langer verkocht wordt.
"Eerste prijsvermelding zondag 15 februari 2009"
Die is met bijna 3 jaar zeer de jongste niet meer. De IIyama E2473HDS-B1 is een stuk jonger en 1 van de betere monitoren van het moment. Hij is wel iets duurder in aanschaf maar wel weer een stuk zuiniger dus met een hoop geduld verdien je dat wel weer terug ;)
Als je het geld liever in de zak houdt en een iets kleinere monitor geen probleem vind (wel dezelfde resolutie!) dan zou ik zeggen kijk eens naar de Samsung Syncmaster S23A300B spotgoedkoop en biedt erg veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nou, volgens de Pricewatch is die toch goedkoper op sommige plaatsen dan de B2409HDS-1.

Alleen jammer van de glossy bezel, en niet hoogte verstelbaar.
Ik ga dalijk eens kijken bij de Dynabyte en Paradigit, kost €180,- daar.

Goedkoopste webshop is ook €180,-. Vreemd!

En de B2409HDS-1 staat op €185,-.

Weet je zeker dat je het goede scherm hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie. Die zwarte randen bij een film zullen mij inderdaad niet zo heel veel uitmaken dus dan lijkt me voor office ed 1920x1200 beter.

Je raadt de Dell U2412m aan maar ik dacht ergens gezien te hebben dat die ook een grote broer heeft (de U2412 oid van rond de 400 euro ) die toch een stuk beter zou zijn, ik heb weinig verstand van monitoren dus ik kan niet echt beoordelen of die extra kwaliteit de meerprijs verantwoord.
Is dit echt een merkbaar beter scherm of ga je dat alleen merken bij dingen als photoshop etc?

Die Samsung die je vermeldt is trouwens wel erg netjes, jammer dat het een 27 inch is.

mvg, Davidian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
f
NeutraleTeun schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:24:
Weet je zeker dat je het goede scherm hebt?
Wel het goede scherm gelinked, maar de prijzen omgedraaid (verkeerde Firefox tab gekeken - als je veel tabs open hebt staan zie je enkel nog 2 keer "Iiyama" op de tab zelf staan, nogal verwarrend ;)).
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:55:
Je raadt de Dell U2412m aan maar ik dacht ergens gezien te hebben dat die ook een grote broer heeft (de U2412 oid van rond de 400 euro )
Je doelt denk ik op de Dell u2711 of de Dell u2410. De u2711 is zeker een aanrader is als je het geld ervoor over hebt. De resolutie ligt een flinke stap hoger met 2560x1440, ik heb zelf ook een monitor met die resolutie (een Hazro HZ27WD). Om maar een voorbeeld te geven, ik kan in excel alle cellen in de range A1 t/m AM59 zien. Of als ik 2 vensters naast elkaar zet A1 t/m S59. Dat is min of meer de grote broer van de U2412M en de stap omhoog na de 24" modellen.

De rest van je beschrijving sluit dichter aan op de u2410, die is in tegenstelling tot de U2412M wide gamut is en die heeft net wat andere aansluitingen en een memory card reader. De U2410 is ook al een stuk langer op de markt, de U2412M is min of meer de de goedkopere versie ervan bedoeld voor de niet-photoshoppers (wide gamut geeft namelijk een betere kleurdekking maar zitten nog wel een aantal haken en ogen aan als je er ook daadwerkelijk goed gebruik van wil maken. De tftcentral.co.uk review van de U2412M gaat goed in op de verschillen tussen de u2410 en u2412m maar om een lang verhaal kort te maken kan je in jouw geval beter het geld in de zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En bij deze een nieuwe eigenaar van de Iiyama E2473HDS-B1.
Bedankt!

Heel even snel aangesloten op mijn PS3 om te controleren op dode pixels.
Kon binnen 24 uur ruilen, daarna gingen de algemene voorwaarden in. Vrij netjes.

Op het eerste oog ziet alles er gewoon goed en netjes uit.
Ook handig inderdaad het gewoon kunnen switchen tussen 2 HDMI apparaten/poorten.

De touch knoppen zijn even wat wennen, want soms zit er een delay tussen en dan weet je niet zeker of je goed gedrukt hebt of niet, en dan druk je weer een keer... en dan moet je weer overnieuw beginnen.
Maar ervaring zal het wel makkelijker maken denk ik.

Hoogte van ondergrond tot aan onderkant feitelijke display is 11 cm.
Hoe dit uitpakt weet ik niet, dat zie ik wel zodra het scherm is opgesteld op mijn nieuwe bureau... en anders gewoon VESA!

Hmm, heel raar.
Wat moet ik verwachten van de ingebouwde speakers?
Geen kwaliteit, dat weet ik. Maar kunnen ze ook meer uitzenden dan alleen de "piepjes" ?
Want de scrollende geluiden en select tonen etc hoor ik wel. Maar zodra ik een spel start dan krijg ik meteen een constante gekraak en gestoor.

Zo dus! YouTube: iiyama prolite E2407HDS sound problem
Maar enkel als ik een game start. Normale piepjes hoor ik goed.

Eigen versie online!
YouTube: New Iiyama ProLite E2473HDS-B1 sound problem

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-01-2012 17:22 . Reden: 50x edit ;D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Hey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een monitor dat bij mijn nieuwe pc past. Het zal een variant zijn van de januari bbg high end gaming system.

Nu mijn gaming pc zal naast mijn 27inch mac komen te staan. Ik wil dus ook een monitor van 27".

De resolutie mag zoals het mac scherm zijn 2560 x 1440.
Budget is even niet belangrijk. Ik wil voornamelijk kwaliteit, al vind het apple cinema display 27inch aan 1000 euro net wat te veel geld kosten ;) .

Is de Dell U2711 goed om op te gamen? niet te veel last van die ghosting waar velen over spreken?
Andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik had deze vraag eerst in de verkeerde topic geplaatst, maar nu de juiste.

Ik ben nu het hele weekend al reviews aan het lezen en ik word er een beetje kierewiet van.
Eerst zou ik voor de Ilyama Prolite B2475 HDs gaan, maar na een paar reviews te hebben gelezen ga ik toch voor een 1920 x 1200 scherm. Dit lijkt me toch wat prettiger om mee te werken.

Mijn oog viel op de Dell 2412m. Deze komt toch redelijk tot goed uit de test(s). Dus ik weer verder lezen in de reviews en nu begin ik toch weer te twijfelen over deze koop.

Wat zal ik doen ?
Toch wel de ilyama of toch de dell, twijfel, twijfel, twijfel......

Huidige monitor:
Samsung B930 bf

Videokaart
Saphire Radeon 4870 (wordt binnenkort de Radeon 6950)

Aansluitingen
DVI

Gebruik
Webdesign / Gamen (Battlefield 3 - COD MW 3 enz ) / Internetten / heel af en toe een film (niet vaak)

Wensen
24" screen
Met de Ilyama zat ik aan de €180-200 - nu met de Dell zit ik aan de € 280-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozerrr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 13:54
Beste Tweakers,

Na een hoop schermen vergeleken te hebben en reviews gelezen te hebben wil ik aankomende week, afhankelijk van mogelijke reacties hier, de Samsung Syncmaster S24A350H aanschaffen.

Het scherm gebruik ik voor browsen, office, film kijken en af en toe wat gamen. Dit in combinatie met een HD4850 kaart. Mijn huidige scherm is een Samsung Syncmaster 940BF en beviel erg goed maar ik ben toe aan een groter scherm tussen de 23" en 24" met minimaal een resolutie van 1920x1080. Het scherm mag rond de €200 kosten. Mocht er iets beters zijn voor €30 meer heb ik dat er ook wel voor over.

Het design van Samsung spreekt mij zeer aan, en door de goede ervaring met mijn huidige scherm gaat mijn voorkeur uit naar een Samsung.

Ik erg benieuwd of jullie je kunnen vinden in mijn keuze of mij een ander scherm aanraden? Zijn er misschien meer mensen die ervaring hebben met dit scherm?

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
NeutraleTeun schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:24:
Hmm, heel raar.
Wat moet ik verwachten van de ingebouwde speakers?
Geen kwaliteit, dat weet ik. Maar kunnen ze ook meer uitzenden dan alleen de "piepjes" ?
Want de scrollende geluiden en select tonen etc hoor ik wel. Maar zodra ik een spel start dan krijg ik meteen een constante gekraak en gestoor.
Volgens de eerste video die je linkte hebben ze die monitor zonder problemen vervangen dus wellicht waard om contact op te nemen met Iiyama (of de winkel waar je hem gekocht hebt), tenminste als je van plan bent gebruik te blijven maken van de speakers.
Xondox schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:02:
Nu mijn gaming pc zal naast mijn 27inch mac komen te staan. Ik wil dus ook een monitor van 27".

De resolutie mag zoals het mac scherm zijn 2560 x 1440.
Budget is even niet belangrijk. Ik wil voornamelijk kwaliteit, al vind het apple cinema display 27inch aan 1000 euro net wat te veel geld kosten ;) .

Is de Dell U2711 goed om op te gamen? niet te veel last van die ghosting waar velen over spreken?
Andere voorstellen?
Als je de Dell naast een iMac zet zal je vooral opvallen dat de Dell 'vies' lijkt te zijn en dat de kleuren lang niet zo mooi overkomen, nadeel van de Anti-Glare coating. Zou dat zelf nooit doen. Apple schermen zijn (naast dat ze duur zijn) ook niet bijzonder geschikt om op te gamen omdat ze geen pixel-overdrive hebben, er is dus een redelijke kans dat je je gaat storen aan ghosting.
Welke monitor is dan wel even groot, met pixel overdrive, met dezelfde resolutie en zonder AG-coating? De Hazro('s). Er kleven daar wel wat andere haken en ogen aan, zo verkoopt niemand de monitoren in Nederland (zie het Hazro topic voor aankoopmogelijkheden) en is de quality control niet je-van-het, dus het kan zijn dat je de monitor nog retour moet doen terug naar buitenland. Het is echter wel de enige monitor die ik persoonlijk naast een iMac zou zetten.
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:12:
Gebruik
Webdesign / Gamen (Battlefield 3 - COD MW 3 enz ) / Internetten / heel af en toe een film (niet vaak)

Wensen
24" screen
Met de Ilyama zat ik aan de €180-200 - nu met de Dell zit ik aan de € 280-300
Met het oog op webdesign zou ik zelf voor de Dell gaan je moet de toolbars toch ergens kwijt, en als je firebug gebruikt (of Chrome/Safari inspect etc) dan komen die extra pixels ook wel erg goed van pas.
Het is uiteindelijk wel een keuze die je zelf moet maken. Voor normaal internet gebruik/gamen etc zijn de extra pixels niet zo een groot gemis, het zijn beide prima monitoren.
Misschien handig om een screen te maken van de applicaties die je veel gebruikt en daar een 120pixel hogere zwarte balk over te plakken om te zien wat je precies gaat missen en of dat je het geld waard is? Misschien kan je het iets beter voor jezelf verantwoorden als je je bedenk dat de Dell een IPS paneel heeft en dan eigenlijk ook iets beter geschikt is voor grafisch werk ;)
Gozerrr schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:21:
Na een hoop schermen vergeleken te hebben en reviews gelezen te hebben wil ik aankomende week, afhankelijk van mogelijke reacties hier, de Samsung Syncmaster S24A350H aanschaffen.

--
Het design van Samsung spreekt mij zeer aan, en door de goede ervaring met mijn huidige scherm gaat mijn voorkeur uit naar een Samsung.
Als alternatieven kan je kijken naar de hier vaak aangeraden Iiyama e2473hds-b1 (zeer vergelijkbaar) of de inch kleinere maar met een IPS paneel uitgeruste Dell U2312HM. Voordelen van IPS zijn egalere kleuren en flink betere kijkhoeken (handig als je bij het film kijken onderuit gezakt in de stoel zit ;)).
De Samsung is echter zeker geen gekke keuze dus als het design je trekt laat je je niet van weerhouden om er voor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mee terug gegaan naar de winkel en daar deed de monitor, uiteraard, het gewoon perfect.

Weer thuis, dezelfde setup en settings als in eerste gebruiksname, en daar deed de monitor het ook weer gewoon.

Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
wellicht een aansluitingprobleem of de kabel te sterk gebogen. Ach ja het werkt in ieder geval weer naar behoren zonder dat je geld kwijt bent, eind goed al goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:44:
[...]

Met het oog op webdesign zou ik zelf voor de Dell gaan je moet de toolbars toch ergens kwijt, en als je firebug gebruikt (of Chrome/Safari inspect etc) dan komen die extra pixels ook wel erg goed van pas.
Het is uiteindelijk wel een keuze die je zelf moet maken. Voor normaal internet gebruik/gamen etc zijn de extra pixels niet zo een groot gemis, het zijn beide prima monitoren.
Misschien handig om een screen te maken van de applicaties die je veel gebruikt en daar een 120pixel hogere zwarte balk over te plakken om te zien wat je precies gaat missen en of dat je het geld waard is? Misschien kan je het iets beter voor jezelf verantwoorden als je je bedenk dat de Dell een IPS paneel heeft en dan eigenlijk ook iets beter geschikt is voor grafisch werk ;)
Ik heb inmiddels de Dell U2412m besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gozerrr
  • Laatst online: 27-08 13:54
Xthemes.us schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:44:
[...]

Als alternatieven kan je kijken naar de hier vaak aangeraden Iiyama e2473hds-b1 (zeer vergelijkbaar) of de inch kleinere maar met een IPS paneel uitgeruste Dell U2312HM. Voordelen van IPS zijn egalere kleuren en flink betere kijkhoeken (handig als je bij het film kijken onderuit gezakt in de stoel zit ;)).
De Samsung is echter zeker geen gekke keuze dus als het design je trekt laat je je niet van weerhouden om er voor te gaan.
Hier had ik inderdaad ook naar gekeken, voornamelijk door het design toch de Samsung Syncmaster S24A350H besteld. Bedankt voor de feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Hallo,

Na een uurtje onderzoek te hebben gedaan kom ik uit op de populaire U2312HM van Dell. pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Ik lees veel over dode pixels, hoe werkt de wet op koopafstand precies bij zo'n monitor? Kan ik hem gebruiken en als er een dode pixel is, mijn geld terug opvragen en een nieuwe kopen? (volgens mij ben ik dan de verzendkosten schuldig).

De U2312HM ga ik eigenlijk voor alles gebruiken, van af en toe gaming, office, inet tot films kijken. Gaming heeft geen prioriteit want gaming doe ik het minst (gemiddeld 1 uur per dag). Eigenlijk wou ik een 24" inch maar mijn budget is 200 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
ragnaroks schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:18:
Hallo,

Na een uurtje onderzoek te hebben gedaan kom ik uit op de populaire U2312HM van Dell. pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Ik lees veel over dode pixels, hoe werkt de wet op koopafstand precies bij zo'n monitor? Kan ik hem gebruiken en als er een dode pixel is, mijn geld terug opvragen en een nieuwe kopen? (volgens mij ben ik dan de verzendkosten schuldig).
2 keer ja. Zolang je de monitor binnen de 7 dagen terugstuurt hoef je niet eens te zeggen waarom maar de verzendkosten zijn inderdaad voor je zelf (geldt trouwens voor vrijwel alles uitgezonderd bederfelijke waar en diensten etc). Als het geaccepteerd wordt onder de RMA heb je wel een kans dat de verzendkosten niet voor je eigen rekening zijn (let wel op de als aan het begin van de zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Dat ga ik zeker doen. Ik heb relatief weinig ervaring met dode pixels, maar wat zijn de (gemiddelde) kansen? En hoeveel dode pixels krijg je gemiddeld? Hoe erg is 1 en/of 2 dode pixel? Dode pixels herstellen nooit meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dode pixels herstellen zich zover mij bekend is niet meer. Bij stuck pixels kan het zijn dat ze na verloop tijd weer vrolijk meedoen en zodra de monitor een tijdje uit is geweest kunnen ze ook weer net zo hard 'stuck' zijn.

De kans er op bij de Dells is volgens mij behoorlijk laag. Hoe 'erg' het is hangt vooral af van de positie. Als er een pixel bijvoorbeeld net op het randje van de taakbalk dood is (op de zwarte rand) dan zul je weinig hinder van ondervinden, sowieso is met dode pixels dicht bij de randen nog wel goed te leven.
Als er een dode pixel midden in je scherm zit dan is dat redelijk ergelijk ook als het er maar 1.

Heb zelf helaas ook twee schermen met een enkele dode pixel, Een Hazro HZ27WD die zo geleverd is maar met een 2560x1440 resolutie heb ik nog 3686399 pixels over die wel werken. Kan me er dus niet echt aan storen. De andere monitor is een Samsung 2443bw waar de dode pixel vrijwel in het midden zit wat erg storend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 10:03
Kan iemand mij wat ervaringen geven over de Samsung S27a750? Dit zijn kwa uiterlijk schitterende schermen met een glimmende scherm, maar ze zijn wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als je niet genoeg kunt vinden over de S27a750D kijk dan naar reviews van de S27a950D, zelfde paneel. Het meeste wat voor de 750D geld, geldt dus ook voor de 950D (uiteraard niet als het over de voet gaat). De 750D is wel iets minder gevoelig voor backlight bleed door het meer conventionele ontwerp de voet/minder druk aan de onderkant.
De PCmonitors.org review S27a750D review is in ieder geval een aanrader om door te lezen als je in deze monitor geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 10:03
Xthemes.us schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:14:
Als je niet genoeg kunt vinden over de S27a750D kijk dan naar reviews van de S27a950D, zelfde paneel. Het meeste wat voor de 750D geld, geldt dus ook voor de 950D (uiteraard niet als het over de voet gaat). De 750D is wel iets minder gevoelig voor backlight bleed door het meer conventionele ontwerp de voet/minder druk aan de onderkant.
De PCmonitors.org review S27a750D review is in ieder geval een aanrader om door te lezen als je in deze monitor geïnteresseerd bent.
Op die site ben ik al geweest. Zelfs al op Youtube en hier op gathering. Wat ik wil is graag wat gebruikers ervaringen van een paar tweakers hier op de forum. Er is op een paar technische reviews naar maar weinig user reviews.

De monitor is duur. De goedkoopste is net onder de 500 euro en wil dan ook graag weten of deze monitor dat waard is.

Ik wil ook experimenteren met 3d in games en films en zit ook +/- 80 cm tot 1 mtr van de monitor. Ik wil ook graag weten of dit ook een wijze keus is. Ik zit nu achter een Acer p223w en die is net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Sinds ik bezig ben met de bouw van een nieuwe high-end PC, zit ik nu ook met mijn gedachten bij mijn monitor. De 2x 17 inch LCD CCFL schermen die ik nu heb, hebben de beste tijd gehad.

Ik ben op zoek naar iets groots, aangezien ik op een afstandje (+- 1m) wil kunnen gamen en zo nu en dan eens een film kijken vanuit bed (+- 2,5m). Ik dacht dus zelf aan een 27". HDMI is een must, omdat dat de beste aansluiting vanaf mijn laptop en nieuwe PC zal zijn. Prijsklasse zo tot 300 - 350

Nu zijn er talloze 27" schermen in vele prijsklassen, maar niet allemaal van bekende merken. Ik zit nu vooral te kijken naar de Asus VE278Q, die er erg goed uitzit en flink wat meebrengt in zijn prijs (lage ms, goede contrast, top connectiviteit). Iemand ervaring hiermee, of met andere vergelijkbare monitoren voor dergelijke situaties?

Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
@Xthemes.us: Weet jij toevallig welke van de vier goedkoopste onlinewinkels voor pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM niet moeilijk doen over wet op koopafstand, indien bij dode pixels ik makkelijk terug kan sturen. Ze verschillen weinig qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dan zou ik iets kiezen bij MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Mycom verkoopt geen U2312. U2312 is de enige monitor die ik wil :)

[ Voor 45% gewijzigd door ragnaroks op 11-01-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
ragnaroks schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:29:
@Xthemes.us: Weet jij toevallig welke van de vier goedkoopste onlinewinkels voor pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM niet moeilijk doen over wet op koopafstand, indien bij dode pixels ik makkelijk terug kan sturen. Ze verschillen weinig qua prijs.
Ik heb geen flauw idee, maar ik zou persoonlijk simpelweg gaan voor de winkel met de hoogste shopsurvey rating die je als betaalbaar beschouwd. Als je naar de 4 goedkoopste kijkt dan steekt er daar toch 1 met kop en schouders boven de andere 3 bovenuit.

Kijk ook zeker het commentaar in de shopsurvey er op na (met name de comments die ook de after-sales een rating hebben gegeven). Op die manier is al vaak snel een oordeel te vellen of je met winkel hebt te maken die moeilijk gaat doen of niet. Uiteraard is het ook verstandig om te letten op de 'keurmerken', winkels die een Thuiswinkel Waarborg icoontje hebben zijn blijkbaar verplicht 14 dagen bedenktijd te geven. Trouwens wel één van de weinige keurmerken die wat waard is, een aflevering van kassa die zich richtte op de wildgroei aan keurmerken geeft wel een goed beeld van hoeveel van deze keurmerken volledig nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
Iemand met een advies voor mijn situatie? :P Heb al wat rondgezocht maar de meeste interesante monitoren zitten op 1920x1080 terwijl ik meer op zoek ben naar een 1680x1050 monitor.

- Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Gamen, het standaard typwerk en zeer incidenteel een filmpje/serie

- Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

Zo rond de 21 tot 23 inch.

- Welke resolutie had je in gedachte?

1680x1050; 1920x1080 wordt (ondanks het feit dat ik daar wel een aantal interesante schermen heb gezien) wat moeilijk voor mn huidige setup bij bepaalde games(bf3).

- Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

Max €250.

- Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

ATI Radeon HD 6870.

[ Voor 14% gewijzigd door blueice85 op 12-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Ik verwacht mijn U2312HM morgen, aantal vragen wat ik me nog zorgen maak:
- wat is backlight bleeding?
- waar moet ik naar controleren als de monitor ontvangt? dode pixels sowieso en nog iets?
- indien dode pixel en/of andere problemen, is het beter om wet op koopafstand te gebruiken of dell bellen?
- indien ik besluit op wet op koopafstand te gebruiken, ook is de monitor aangedaan, alles terug in doos en terug sturen met een schriftelijk verzoek van wil geld terug ivm wet op koopafstand?

Heb em besteld bij komplett maar ik zie nu dat ze twee andere (20% goedkoper) U2312HM hebben die wel geopend zijn maar 'nieuw staat', ik vermoed ook dat ze dode pixels hebben en hopelijk gaan ze die troep niet naar mij sturen (vriend keertje meegemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Waarom bestel je eerst om dáárna pas deze vragen te gaan stellen?

Wat betreft backlight bleeding, dat is dat je de backlight ziet, omdat de monitor niet helemaal volledig afgesloten is. Maar dat had je ook makkelijk kunnen vinden door de term even in Google te gooien. De eerste hit die ik kreeg was bijvoorbeeld: http://www.lcd-info.nl/hd...st/157-backlight-bleeding

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Ik maakte me geen zorgen toen ik over koop op afstand las en wil mijn scherm voor de weekend. Morgen is die binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdam7
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik ben van plan om een dell u2312hm te kopen, echter vraag ik mij af of ik het scherm wel volledig kan benutten met mijn videokaart, radeon 6450. Ik speel geen games, ik wil het wel gebruiken voor films/internet/youtube/office. Dus is mijn radeo 6450 goed genoeg voor een dell u2312hm, en eventueel zelfs voor 2 van deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Zolang je niet gamed, ja, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zoals Fricky al aangaf gaat dat prima.
Een 6xxx GPU kan met gemak films aan, ook Full HD.
Twee schermen gaat eigenlijk altijd goed, zelfs op onboard oplossingen. Vanaf 3 schermen moet er pas opgelet worden met betrekking tot aansluitingen en de gebruikte kaart. Resoluties gelijk of lager dan 1920x1200 leveren ook nooit problemen op ongeacht de gebruikte aansluiting - in ieder geval niet als er gebruik gemaakt wordt van VGA/HDMI/DVI/Displayport.

Dus voel je vrij om 1 of 2 Dells aan te schaffen, dat zal perfect werken. Simpelweg de juiste kabels aansluiten en je bent er al :).
ragnaroks schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:05:
- waar moet ik naar controleren als de monitor ontvangt? dode pixels sowieso en nog iets?
- indien dode pixel en/of andere problemen, is het beter om wet op koopafstand te gebruiken of dell bellen?
Wat betreft de wet op koopafstand en andere 'sales' gerelateerde vragen ben je beter af in het shopping gedeelte van het forum.
Wat betreft het testen, gebruik elke input die je kan gebruiken - wie weet doet een aansluiting het niet en kom je daar pas in de toekomst buiten de garantieperiode achter. Gebruik een pixeltester programma of site (snel gevonden met google) die verschillende achtergrondskleuren gebruikt zodat je ook dode subpixels vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Zal vast een foutje zijn, maar Samsung Syncmaster S23A700D staat bij Azerty nu te koop voor 262,72

Ik heb die monitor voor 320 euro gekocht, zit nu te twijfelen om er nog 2 bij te kopen, geweldige monitor!

Dus mocht je nog een 3d monitor willen, zou deze direct kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
twister00004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:18:
Zal vast een foutje zijn, maar Samsung Syncmaster S23A700D staat bij Azerty nu te koop voor 262,72

Ik heb die monitor voor 320 euro gekocht, zit nu te twijfelen om er nog 2 bij te kopen, geweldige monitor!

Dus mocht je nog een 3d monitor willen, zou deze direct kopen.
Idd. 2 stuks zou wel leuk zijn.
Maar ik denk te mooi om waar te zijn.
Als is eerder gebeurd, bij een fout, cancelt Azerty gewoon de order, en is het een aantal dagen/weken wachten op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Ik probeer ook het "addertje onder het gras" te vinden, maar check deze prijzen in duitsland:

http://geizhals.at/eu/654986

Het enige verschil met de duurdere broertjes is het ontbreken van een DisplayPort aansluiting. Heeft iemand enig idee of dit effect heeft op HD3D ondersteuning (AMD)

[ Voor 4% gewijzigd door Phorze op 13-01-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Phorze schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:47:
Ik probeer ook het "addertje onder het gras" te vinden, maar check deze prijzen in duitsland:

http://geizhals.at/eu/654986

Het enige verschil met de duurdere broertjes is het ontbreken van een DisplayPort aansluiting. Heeft iemand enig idee of dit effect heeft op HD3D ondersteuning (AMD)
Nee dat zou niet uit moeten maken, 3D werkt via HDMI (1.4) en Dual Link DVI die (DVI kabel) standaard bij het scherm wordt geleverd.

Ik heb alleen nog maar bf3 gespeeld in 3d vind het niet fijn spelen al is dat 3d wel grappig.
Ze hebben alleen de wolken nog niet goed 3d gemaakt.

3d films is wel een leuke toevoeging, op dit moment alleen nog maar spacedogs 3d gekeken.
Maar heb sharknight al klaar staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door twister00004 op 14-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yostie
  • Laatst online: 30-03 16:06
Standaard gebruik (browsen enzo), films kijken, gamen, animeren en als tv (!)

21,5" - 24", met voorkeur naar 23"

Minstens 1920 x 1080

~300 euro

Zelf dacht ik misschien aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster B2330HD€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 189,-

Iemand een beter alternatief?

EDIT: films kijken erbij gezet, ook belangrijk voor mij (+ HDMI weggehaald)

[ Voor 4% gewijzigd door Yostie op 15-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Op het moment krap in de tijd (heb nog enkele verslagen te schrijven) dus ik post enkel even een alternatief. De LG M2450D-PZ is de tv/monitor waar ik een tijdje geleden op uit kwam toen iemand (met een beperkter budget) op zoek was naar iets vergelijkbaars. Enige minpunt er aan was dat die toen nogal nieuw was waardoor er weinig reviews over waren (de user feedback was iig erg positief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yostie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:36:
Standaard gebruik (browsen enzo), gamen, animeren en als tv (!)

21,5" - 24", met voorkeur naar 23"

Minstens 1920 x 1080

Maximaal 300 euro

Zelf dacht ik misschien aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster B2330HD€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 189,-

Iemand een beter alternatief?

PS. Liefst ook een HDMI aansluiting (al zit dit op bijna alles dacht ik).
Hey, ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een dergelijk scherm, maar ben er zelf nog niet uit. Ik kan je wel een lijstje geven met monitoren die ik al goed bekeken en vergeleken heb, ik denk dat de jouwe er wel tussen zit. :) (Ik ben een kieskeurig persoon)

Je geeft aan dat je je monitor wil gebruiken voor gaming, waarbij een relatief lage response rate wenselijk is. Daarnaast wil je ook graag TV kijken, waarbij vooral het paneltype van belang is (IPS zou mooi zijn). HDMI aansluiting zit inderdaad bijna op alle moderne monitoren en ik zou dit ook zeker als een MUST nemen. :) Ook het gebruik van LED-lampen geeft vaak mooiere, duidelijkere kleuren wat vooral bij TV kijken leuk is.

Natuurlijk moet je altijd je budget in oog houden, zie zelf dat je er aardig onder blijft, maar ik selecteer op je max. :)

Hieronder een aantal zeer goede 23" schermen naar jouw wens:

- pricewatch: Asus PA238Q (Deze overweeg ik zelf momenteel ook, sinds er ook gebruik wordt gemaakt van de DisplayPort)
- pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1
- pricewatch: LG IPS236V
- pricewatch: LG IPS235V-BN

Ook de Dell IPS schermen zijn de moeite waard, maar daar hebben de goedkopere versies géén HDMI, wat natuurlijk jammer is. Hun duurdere versies hebben dat echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yostie
Heb je al naar deze schermen gekeken?
http://reviews.cnet.com/2733-3174_7-580-6.html?tag=
(zit B2330HD ook bij, mijn broer heeft deze en als tv / beelscherm voor ps3 is hij in ieder geval erg fijn)
Mijne zal toch vooral als PC-monitor dienen, waar browsen (text), gamen (inputlag en ghosting) en films (dark detail en green push) allemaal belangrijk zijn voor mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Yostie op 15-01-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Vooral voor het gamen, maar natuurlijk ook om afentoe films op te kijken.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 inch
Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? Onder de 200 euro.

Nog nooit eerder een monitor aangeschaft, dus ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken behalve de resolutie, responstijd en grootte natuurlijk. Ik vind veel 24 inch full-HD 2ms monitoren, maar dingen als dynamisch contrast, helderheid, frequenties etc. zeggen mij vrij weinig. Hopelijk kan iemand mij helpen. Het gaat bij mij vooral om de prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yostie
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:37:
Waar wil je de monitor voor gebruiken? Vooral voor het gamen, maar natuurlijk ook om afentoe films op te kijken.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24 inch
Welke resolutie had je in gedachte? 1920x1080
Wat mag het allemaal gaan kosten? Onder de 200 euro.

Nog nooit eerder een monitor aangeschaft, dus ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken behalve de resolutie, responstijd en grootte natuurlijk. Ik vind veel 24 inch full-HD 2ms monitoren, maar dingen als dynamisch contrast, helderheid, frequenties etc. zeggen mij vrij weinig. Hopelijk kan iemand mij helpen. Het gaat bij mij vooral om de prijs/kwaliteit verhouding.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Deze wordt over het algemeen aangeraden door & op tweakers.net, is van de BBG Guide High-End gamesysteem. Dus deze zal waarschijnlijk beste 'bang for the buck' zijn (is helaas wel 24", maar weet niet of je die ene inch echt erg gaat vinden, anders kan ik je niet helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetersteen
  • Laatst online: 13-11-2024
ik heb 2 monitoren in gedachen maar welke geeft de beste beeld kwaliteit
kunnen jullie mij helpen?
1http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TFT-Monitor/iiyama-22-E2273HDSB1-LED/1178525

2http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TFT-Monitor/LG-24-E2441TBN-LED/1193570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yostie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:15:
[...]

Deze wordt over het algemeen aangeraden door & op tweakers.net, is van de BBG Guide High-End gamesysteem. Dus deze zal waarschijnlijk beste 'bang for the buck' zijn (is helaas wel 24", maar weet niet of je die ene inch echt erg gaat vinden, anders kan ik je niet helpen).
Die ene inch had mij niks uitgemaakt, alleen jammer van de 8ms responstijd. Ben toch echt op zoek naar 2ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik zit nu al een tijdje te kijken naar een nieuwe monitor. Mijn ondertussen ruim verouderde 19" Samsung is naar mijn smaak toch echt aan vervanging toe. Ik gebruik die monitor nu icm twee 19" LG schermpjes, in games draai ik in eyefinity modus. Ik zal mijn nieuwe monitor gaan gebruiken icm twee 19" schermen als extended desktop (uiteraard geen eyefinity).

Films (1080p), gaming, af en toe wat solidworks.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24" of groter. Ik twijfel nog wat over de maat, zie hieronder.
minimaal 1080p ivm films
Maximaal 250-300 voor 26" of groter, of 180 voor <24" lijkt mij genoeg.

De vraag waar ik mee zit, is eigenlijk hoe veel je merkt van de pixeldichtheid van grotere schermen. Een 22" 1080p scherm heeft natuurlijk een veel hogere pixeldichtheid dan een 27" met dezelfde resolutie. Ik ben al meerdere malen de stelling "1080p is vrij weinig voor een 27" scherm" tegengekomen. Gaat een groot formaat scherm met "maar" 1920*1080 tegenvallen, en kan ik daarom eventueel beter voor een kleiner scherm kiezen?

Nu kom ik natuurlijk van wat oudere en kleinere schermen, dus ik denk dat het bij mij nog wel zal meevallen qua gebruikerservaring. Waar ik dan ook zelf op uit kom is Deze monitor. Behoorlijk van formaal (27.5" diagonaal), en een mooie resolutie van 1920*1200. Verder lees ik over het scherm vrij veel positiefs, goede kleurweergave, voldoende kijkhoek, en mooi vormgegeven met hoogglans behuizing. Het is wel een 16:10 scherm, wat voor films niet ideaal zou zijn. Ik denk echter dat dit voor mij wel fijn zal zijn, aangezien mijn huidige schermen praktisch vierkant zijn (3:4).

Het is alleen wel zo dat er zoveel aanbod is, dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Vandaar dat ik graag jullie input wil vragen: waar zouden jullie op uit komen, afgaande van mijn verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreaKy023
  • Laatst online: 02-09-2020
Goedeavond ik wil een nieuw beelscherm gaan kopen :) hier de info.

Waar wil je de monitor voor gaan gebruiken : Vooral Games , Films en de standaard dingen.

Wat voor afmetingen had je in gedachte : 27 Inch

Welke resolutie : 1920x1080 , 1900x1200 wat het beste is ?:)

Wat mag het gaan kosten : 550 max

VideoKaarten : Crossfire Sapphire HD6950 Dirt3 Edition

ReactieSnelheid : 2 ms

3D : Maakt me niet zoveel uit

deze twee had ik gevonden die mij wel goed leken misschien hebben jullie nog een ander idee.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster S27A750D€ 473,-€ 473,-
1Samsung Syncmaster S27A950DS€ 545,-€ 545,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,-

Bedankt Alvast

[ Voor 3% gewijzigd door FreaKy023 op 18-01-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een monitor en ik heb het onderschat: er is zoveel en allemaal roepen ze dat ze het beste zijn. Ik kom er echt niet uit. Als iemand me kan helpen, graag!

Voornamelijk voor Webdesign maar ook voor drukwerk(!). Het is dus in eerste instantie voor grafisch werk. Kleurweergave (wide-gamut adobe RGB) vind ik dus heel belangrijk! Daarnaast ben ik verslaafd aan Starcraft 2 maar verder geen fanatieke gamer dus. SC2 is het enige wat ik speel. Toch wil ik wel graag een IPS paneel, maar welke van de 5 soorten IPS is op dit moment het beste?

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
minimaal 24 inch.
Maakt me eigenlijk niet zoveel uit, wat het beste past bij het soort werk dat ik ermee wil gaan doen.

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Het soort monitoren wat binnen de 'branche' gebruikt wordt zijn natuurlijk de echte high end monitoren van ±1500 per stuk.. Helaas ben ik niet zo rijk en zat ik zelf te denken aan een monitor tussen de 400 en 600 euro. Ik wil er graag 2 kopen dus vandaar dat ik niet 2x 1500 ga betalen.

Zelf kwam ik al de Eizo schermen tegen en de NEC, helaas zijn van deze op tweakers er maar een paar echt beoordeeld door gebruikers en sommige lijken al niet eens meer leverbaar.

Ik hoop vooral dat er iemand is die hetzelfde soort werkzaamheden doet op z'n computer en ook met deze vragen heeft geworsteld.

Lang verhaal, i know. Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!

- Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021

Fotobewerking (doe ik het liefst, de kleuren moeten wel kloppen), browsen, webdesign en af en toe gamen.

24” of groter

Minimaal 1920x1200

Tussen €500 – €600

Asus EAH5780

Welke monitor heb je in je gedachten?

Asus PA246Q (er is geen review te vinden op tweakers.net) of een van Dell monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:37:
Dynamische constratratio's kan je negeren, die worden min of meer uit de gezogen door de meeste fabrikanten. De statische contrastratio's zijn wel interessant, bij de betere monitoren op het moment is dat 1000:1. Uitgezonderd VA-panelen die wel een drie keer hogere contrastratio hebben maar waar weer andere nadelen aankleven. Als je wilt gamen kan je de VA-panel beter links laten liggen, deze geven nogal wat ghosting.

Vrijwel alle monitoren zijn veel helderder dan je ze ooit wilt hebben, het is dan ook zelden aangeraden om de monitor op zijn standaard 'brightness' te laten aangezien dit vrijwel altijd oogverblindend fel is. Het verhaal bij de frequenties is vrij simpel, je hebt 60Hz en 120Hz. De 120Hz monitoren zijn vooral voor de FPS gamers interessant doordat het scherm vaker geüpdate wordt en snelle bewegingen dan ook soepeler aanvoelen. Met je budget liggen 120Hz monitoren echter buiten bereik.

Staar je niet blind op de responsetijden, dit is de tijd die nodig is om een pixel van grijs naar grijs te laten schakelen. Dit geeft niet het totaalbeeld van hoe 'snel' een monitor is, input lag telt ook mee en het kan zijn dat andere kleuren een stuk langzamer schakelen alhoewel het bij vrijwel alle moderne monitoren wel in orde is.

--
Ik denk dat je het beste af bent met een Iiyama E2473HDS-B1. Zowel aangeraden door tweakers.net in het BBG gamesysteem als bij concullega hardware.info in hun versie van de BGG. Een zeer schappelijk geprijsde monitor met goede (game-) eigenschappen.
dunedanh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:27:
De vraag waar ik mee zit, is eigenlijk hoe veel je merkt van de pixeldichtheid van grotere schermen. Een 22" 1080p scherm heeft natuurlijk een veel hogere pixeldichtheid dan een 27" met dezelfde resolutie. Ik ben al meerdere malen de stelling "1080p is vrij weinig voor een 27" scherm" tegengekomen. Gaat een groot formaat scherm met "maar" 1920*1080 tegenvallen, en kan ik daarom eventueel beter voor een kleiner scherm kiezen?
Tjah dat is moeilijk te zeggen, wellicht zorgen de volgende nummers voor een betere beeldvorming.
1280x1024 @ 19" = 86.27 PPI
1920x1080 @ 27" = 81.59 PPI
1920*1080 @ 24" = 91.79 PPI
Je huidige monitoren hangen er dus net tussen in. Eerlijk gezegd denk ik dat je alles alles als een enorme upgrade gaat zien gezien de leeftijd van je huidige monitoren ;). De interessantere monitoren voor jou zijn de hierboven genoemde 24" Iiyama, de Dell u2312hm en de Samsung S27a350h. Grote voordeel bij de Dell zijn de veel betere kijkhoeken ten opzichte van andere twee, nadeel is natuurlijk dat het ook de kleinste is.

De Hanss.G kan ik geen aanrader meer noemen. Ik lees ook veel de overclockers.co.uk forums en daar zijn aardig veel posts van dat de monitor rond het einde van de garantieperiode kapot gaat en dat de service erbij om te huilen is. Niet goed functionerende exemplaren worden na maanden wachten vervangen door andere niet functionerende exemplaren. Daarnaast lijkt het er sterk op dat deze monitor EOL is verklaard. Het aantal webshops dat de monitor nog kan leveren is een stuk kleiner geworden.
Een hoop mensen klagen over de slechte voet van de 550h in de user reviews en ook de enige t.net user review is behoorlijk negatief over de monitor.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:20:
Lang verhaal, i know. Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!
High-end monitoren weet ik helaas weinig van af maar met met een paar filters in de pricewatch wordt al wel snel duidelijk dat ook niet veel keuze is. Bevestigd ook meteen wat ik al vermoedde, de Dell u2711 is waarschijnlijk je beste optie. Als de resolutie je niks doet of als je er 2 haalt en 2 keer 27" toch teveel van het goede is op 1 bureau.. dan kom je uit bij de u2410,
Het enige alternatief (vergelijkbaar met de Dell) dat ik zo uit mijn hoofd weet is de Hazro HZ27WB maar deze biedt heel wat minder extra features (geen sRGB emulatie voor starcraft, geen usb hub, geen osd) en heeft nagenoeg dezelfde prijs.
Wat wellicht interessant is om te weten is dat Hazro heeft aangekondigd dat ze om de kosten te drukken de HZ27WB in dezelfde behuizing gaan verkopen als de HZ27WC/HZ27WD. Dat in combinatie met de weekly en weekend deals van overclockers.co.uk zou ervoor kunnen zorgen dat in de nabije toekomst er een erg goedkope wide gamut monitor bijkomt.

Op het moment ga je denk ik geen betere optie vinden dan de u2410/u2711 binnen het budget. Denk ook dat je er weinig over te klagen zal hebben in combinatie met een calibrator. Voordeel van beide Dells is ook dat er geen gebrek is aan userreviews. De Ultrasharp threads staan er vol mee.
Ziet het advies aan donorbrain ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Zijn er hier mensen die al wat uurtjes game-ervaring hebben op een Dell Ultrasharp U2412M? Mijn pc is net besteld maar ben nog niet volledig zeker welk scherm te kiezen... Zijn er hier mensen die de vergelijking kunnen maken tussen een ips-scherm en een tn-scherm op vlak van game-ervaringen? De technische details kan ik er ook op naslaan maar die zeggen mij niet zo veel. Ik ga liever af op échte gebruikerservaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
hallo, ik heb een vraag, is het mogenlijk bij mycom een monitor die net terug is van rma (die ik overigens 30 minuten heb gebruikt, maar is meer dan een maand oud) te wisselen voor een ander scherm?
zoals gewoonlijk weet mn pa echt niet wat je nodig hebt voor gamen, dus heeft hij het meest ghosting monitor ooit gekocht: pricewatch: Iiyama ProLite X2472HD-B1 . is er iets in mycom +- die prijs die beter is voor gamen? als ik het kan omwisselen tenminste. zat zelf te denken aan: http://www.mycom.nl/Produ...24-E2473HDSB1-LED/1110121 (wil eigenlijk full hd, 24 inch, en geen ghosting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brick Top schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:04:
Zijn er hier mensen die al wat uurtjes game-ervaring hebben op een Dell Ultrasharp U2412M? Mijn pc is net besteld maar ben nog niet volledig zeker welk scherm te kiezen... Zijn er hier mensen die de vergelijking kunnen maken tussen een ips-scherm en een tn-scherm op vlak van game-ervaringen? De technische details kan ik er ook op naslaan maar die zeggen mij niet zo veel. Ik ga liever af op échte gebruikerservaringen.

Alvast bedankt!
jawel,ik vind tenminste ook in games de kleuren veel mooier,plus het is op mijn scherm( Dell 2209WA)qua inputlag repsonse,prima te doen.Ik die voornamelijk bf3 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Brick Top schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:04:
Ik ga liever af op échte gebruikerservaringen.
Die vraag kan beter in de ultrasharp thread gesteld worden.
De comments in de reviews erop napluizen kan ook lonen.
megadoom schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:25:
hallo, ik heb een vraag, is het mogelijk bij mycom een monitor die net terug is van rma (die ik overigens 30 minuten heb gebruikt, maar is meer dan een maand oud) te wisselen voor een ander scherm?
Die vraag kan je beter in het shopping forum stellen maar zover ik weet is mycom je niets verplicht. Het is echter wel een webshop die hoog scored bij de aftersales dus probeer het in ieder geval! Niet geschoten is altijd mis.
megadoom schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:25:
zoals gewoonlijk weet mn pa echt niet wat je nodig hebt voor gamen, dus heeft hij het meest ghosting monitor ooit gekocht: pricewatch: Iiyama ProLite X2472HD-B1 . is er iets in mycom +- die prijs die beter is voor gamen? als ik het kan omwisselen tenminste. zat zelf te denken aan: http://www.mycom.nl/Produ...24-E2473HDSB1-LED/1110121 (wil eigenlijk full hd, 24 inch, en geen ghosting)
Dat is inderdaad een monitor waarbij ghosting zich nauwelijks voordoet en die voor gaming aan te raden is. (De Iiyama's met een X in de naam gebruiken geen TN-panelen en dan is het opletten geblazen of ze wel geschikt zijn om op te gamen)

[ Voor 3% gewijzigd door Xthemes.us op 17-01-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Xthemes.us schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:26:

Dat is inderdaad een monitor waarbij ghosting zich nauwelijks voordoet en die voor gaming aan te raden is. (De Iiyama's met een X in de naam gebruiken geen TN-panelen en dan is het opletten geblazen of ze wel geschikt zijn om op te gamen)
had m voor kerst gekregen :/ dus er is ook niks aan te doen als ik hem niet kan omwisselen... kan mn pa misschien proberen te overtuigen, maar er is waarschijnlijk maar 0,1% kans :/ (zit ik hier met een game computer van 1000 euro :/) maar bedankt voor je reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 17-01-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Dynamische constratratio's kan je negeren, die worden min of meer uit de gezogen door de meeste fabrikanten. De statische contrastratio's zijn wel interessant, bij de betere monitoren op het moment is dat 1000:1. Uitgezonderd VA-panelen die wel een drie keer hogere contrastratio hebben maar waar weer andere nadelen aankleven. Als je wilt gamen kan je de VA-panel beter links laten liggen, deze geven nogal wat ghosting.

Vrijwel alle monitoren zijn veel helderder dan je ze ooit wilt hebben, het is dan ook zelden aangeraden om de monitor op zijn standaard 'brightness' te laten aangezien dit vrijwel altijd oogverblindend fel is. Het verhaal bij de frequenties is vrij simpel, je hebt 60Hz en 120Hz. De 120Hz monitoren zijn vooral voor de FPS gamers interessant doordat het scherm vaker geüpdate wordt en snelle bewegingen dan ook soepeler aanvoelen. Met je budget liggen 120Hz monitoren echter buiten bereik.

Staar je niet blind op de responsetijden, dit is de tijd die nodig is om een pixel van grijs naar grijs te laten schakelen. Dit geeft niet het totaalbeeld van hoe 'snel' een monitor is, input lag telt ook mee en het kan zijn dat andere kleuren een stuk langzamer schakelen alhoewel het bij vrijwel alle moderne monitoren wel in orde is.

--
Ik denk dat je het beste af bent met een Iiyama E2473HDS-B1. Zowel aangeraden door tweakers.net in het BBG gamesysteem als bij concullega hardware.info in hun versie van de BGG. Een zeer schappelijk geprijsde monitor met goede (game-) eigenschappen.
Bedankt. Ik was al een tijdje aan het kijken naar verschillende Iiyama schermen op Alternate. Ik zie in de specificaties heel weinig tot geen verschil, ook al zijn sommige zo'n drie tientjes duurder. Hertz was mij allemaal al duidelijk, eigenlijk gaf alleen contrast ratio (statisch contrast ratio staat trouwens niet aangegeven bij dit scherm?) bij mij vraagtekens. Wat is trouwens het verschil tussen LED en LCD monitoren? Volgensmij is LED dunner, voor de rest heb ik geen idee. Toch wel belangrijk om te weten denk ik zo. Zeker omdat Iiyama's LCD schermen op Alternate ook goed worden beoordeeld.

e: wat is het verschil tussen 2ms GTG en BTB? 2ms GTG en 5ms BTB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
led schermen zijn meestal dunner, en zijn backlit dus heb je meer helderheid. (niet verwarren met full led dat alle pixels van leds zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Voornamelijk voor het spelen van (sim) race spellen in een triple monitor Eyefinity setup, verder het gebruikelijk office, webdevelopment etc werk, maar dat is minder belangrijk.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

Waarschijnlijk wat kleiner dan 24". Omdat ik de 3 monitoren op mijn bureau wil plaatsen en ik het ook gewoon als desktop pc gebruik moet de totale omvang niet de spuigaten uitlopen.
    Ik zit dus te denken aan 23" - 21"
  • Welke resolutie had je in gedachte?

3x 1920x1080
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

De prijs per monitor wil ik graag onder de €200 houden. Het is wel enigzins flexibel dus als iets tegen of boven de €200 uitkomt is het wel mogelijk, mits ik de extra features de hogere prijs waard vind.
  • Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

Op dit moment heb ik een 4870HD en een 5450HD in m'n systeem zitten.
    Maar omdat er ook een systeem upgrade aan zit te komen zal dit ook binnen niet al te lange tijd vervangen worden door een 6950/6970 of iets soortgelijks met voldoende aansluitingen zodat ik de 3 schermen + mijn TV kan aansluiten via 2x DVI, 1x Display port (hetzij direct of via DP -> DVI actieve adapter) en 1x HDMI (TV)
  • Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?

Ik gebruik dit moment een oude 19" Samsung 940n monitor die een responsetijd van 8ms heeft. Opzich ervaar ik dat niet als een beperking, maar wellicht is het omdat ik niets snellers gewend ben?
  • Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?

Ik heb geen behoefte aan 3D, 60 Hz vind ik prima.
  • Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)

Ik ben wel webdeveloper, maar met ontwerpen ben ik nauwelijks bezig, dus kleurechtheid is niet echt belangrijk. Bovendien is het een prive pc waar ik sowieso niet zoveel op zal werken.
  • Monitor als TV gebruiken

Daarvoor heb ik al een TV die ook aangesloten is op mijn pc, ook mijn consoles zijn op de pc aangesloten.
  • Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)

Leuke gimmick, maar ik denk niet dat er gebruik van zal maken.
  • Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)

Mat anti-glare bevalt me wel, zeker omdat er wel overdag wel enige licht inval zal zijn schuin van achteren.
  • Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)

Mijn huidige scherm(en) zijn niet in hoogte verstelbaar en heb ik zelf provisorisch op de juiste hoogte gezet.
    Dit is wel een feature die ik erg op prijs kan stellen en zou een meerprijs wel waard zijn.
  • Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?

Nee
  • Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)

Nee
  • Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen

Dat zou handig zijn mits er goede muur / bureau mounts zijn die 3 schermen ondersteunen en aantrekkelijk geprijsd zijn.
    De oplossingen die ik tot dusver ben tegengekomen zijn nogal aan de prijs en/of bieden nauwelijks ondersteuning voor 3 wat grotere schermen.
  • Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?

De kleur maakt mij niet zo heel veel, zwart of zilver/grijs zijn prima.
    Omdat ik de monitoren in een triple monitor eyefinity setup wil gebruiken vind ik een smalle bezel wel erg wenselijk. Zodat ik niet teveel ruimte tussen de zichtbare schermgedeelten heb.
    Ik heb zelf ook gewoon speakers, dus heb ook geen behoefte aan geintegreerde speakers in de monitoren.

Eigenlijk wil ik gewoon geheel rondom de randen zo minimalistisch mogelijk houden. Ik heb geen behoefte aan een brede rand aan de onderkant voor de bedienings knoppen.
Ik zit mezelf op het moment nogal blind te starten op de volgende monitor, mede door de positieve reacties hier:

Het enige puntje waardoor ik nog twijfel is de 8ms response tijd, maar omdat ik er op het moment ook geen problemen mee heb met mijn oude scherm is het nauwelijks een issue.
Het feit dat het scherm over alle mogelijke aansluitingen beschikt en in hoogte verstelbaar is klinkt het eigenlijk als mijn ideale scherm.

Ik vraag me dus alleen af of ik niet me niet blind staar op dit model en mogelijke andere alternatieven over het hoofd zie, wellicht met wat minder features zoals geen DP of niet in hoogte verstelbaar, maar wel dusdanig lager in prijs dat het ook serieuze opties zouden kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Red Baron op 18-01-2012 10:48 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Voor 166 euro van Computerland is de Dell U2312HM een koopje!

Anderhalf jaar geleden kocht ik mijn U2211 voor 300 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Red Baron schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:42:
  • Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Voornamelijk voor het spelen van (sim) race spellen in een triple monitor Eyefinity setup, verder het gebruikelijk office, webdevelopment etc werk, maar dat is minder belangrijk.
  • Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

Waarschijnlijk wat kleiner dan 24". Omdat ik de 3 monitoren op mijn bureau wil plaatsen en ik het ook gewoon als desktop pc gebruik moet de totale omvang niet de spuigaten uitlopen.
    Ik zit dus te denken aan 23" - 21"
  • Welke resolutie had je in gedachte?

3x 1920x1080
  • Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

De prijs per monitor wil ik graag onder de €200 houden. Het is wel enigzins flexibel dus als iets tegen of boven de €200 uitkomt is het wel mogelijk, mits ik de extra features de hogere prijs waard vind.
  • Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

Op dit moment heb ik een 4870HD en een 5450HD in m'n systeem zitten.
    Maar omdat er ook een systeem upgrade aan zit te komen zal dit ook binnen niet al te lange tijd vervangen worden door een 6950/6970 of iets soortgelijks met voldoende aansluitingen zodat ik de 3 schermen + mijn TV kan aansluiten via 2x DVI, 1x Display port (hetzij direct of via DP -> DVI actieve adapter) en 1x HDMI (TV)
  • Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?

Ik gebruik dit moment een oude 19" Samsung 940n monitor die een responsetijd van 8ms heeft. Opzich ervaar ik dat niet als een beperking, maar wellicht is het omdat ik niets snellers gewend ben?
  • Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?

Ik heb geen behoefte aan 3D, 60 Hz vind ik prima.
  • Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)

Ik ben wel webdeveloper, maar met ontwerpen ben ik nauwelijks bezig, dus kleurechtheid is niet echt belangrijk. Bovendien is het een prive pc waar ik sowieso niet zoveel op zal werken.
  • Monitor als TV gebruiken

Daarvoor heb ik al een TV die ook aangesloten is op mijn pc, ook mijn consoles zijn op de pc aangesloten.
  • Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)

Leuke gimmick, maar ik denk niet dat er gebruik van zal maken.
  • Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)

Mat anti-glare bevalt me wel, zeker omdat er wel overdag wel enige licht inval zal zijn schuin van achteren.
  • Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)

Mijn huidige scherm(en) zijn niet in hoogte verstelbaar en heb ik zelf provisorisch op de juiste hoogte gezet.
    Dit is wel een feature die ik erg op prijs kan stellen en zou een meerprijs wel waard zijn.
  • Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?

Nee
  • Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)

Nee
  • Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen

Dat zou handig zijn mits er goede muur / bureau mounts zijn die 3 schermen ondersteunen en aantrekkelijk geprijsd zijn.
    De oplossingen die ik tot dusver ben tegengekomen zijn nogal aan de prijs en/of bieden nauwelijks ondersteuning voor 3 wat grotere schermen.
  • Heb je een voorkeur voor een bepaalde kleur of andere vormgevingsaspecten?

De kleur maakt mij niet zo heel veel, zwart of zilver/grijs zijn prima.
    Omdat ik de monitoren in een triple monitor eyefinity setup wil gebruiken vind ik een smalle bezel wel erg wenselijk. Zodat ik niet teveel ruimte tussen de zichtbare schermgedeelten heb.
    Ik heb zelf ook gewoon speakers, dus heb ook geen behoefte aan geintegreerde speakers in de monitoren.

Eigenlijk wil ik gewoon geheel rondom de randen zo minimalistisch mogelijk houden. Ik heb geen behoefte aan een brede rand aan de onderkant voor de bedienings knoppen.
Ik zit mezelf op het moment nogal blind te starten op de volgende monitor, mede door de positieve reacties hier:

Het enige puntje waardoor ik nog twijfel is de 8ms response tijd, maar omdat ik er op het moment ook geen problemen mee heb met mijn oude scherm is het nauwelijks een issue.
Het feit dat het scherm over alle mogelijke aansluitingen beschikt en in hoogte verstelbaar is klinkt het eigenlijk als mijn ideale scherm.

Ik vraag me dus alleen af of ik niet me niet blind staar op dit model en mogelijke andere alternatieven over het hoofd zie, wellicht met wat minder features zoals geen DP of niet in hoogte verstelbaar, maar wel dusdanig lager in prijs dat het ook serieuze opties zouden kunnen zijn.
Tsja, toevallig is hij nu wel heel aantrekkelijk geprijsd bij Computerland.
Ik denk dat ik er daar namelijk nog 2 van ga halen, ik heb er namelijk al één.
Je zou nog over de Iiyama's na kunnen denken, maar een IPS scherm vind ik meer voordeel hebben.
Ook alle features wat jij noemt zoals hoogte verstelbaar en DP e.d. vind ik ook zeer handig.
Voorheen had ik mijn Philips als primaire scherm, en ik merk gewoon dat ik een betere houding aanneem omdat deze nu wat hoger is opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ejtnaj schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:23:
Voor 166 euro van Computerland is de Dell U2312HM een koopje!

Anderhalf jaar geleden kocht ik mijn U2211 voor 300 euro :(
Tegelijk! Haha!
En het zijn de Rev. A02, dus gelukkig de nieuwe revisies. Ik heb ze daarvoor even gebeld gister.
Er zijn er volgens de statistieken van de buren nog 12 op voorraad. Ik denk dat het er zometeen nog 10 zijn, i.v.m. een Eyefinity opstelling voor mij! ;)
Alleen tsja, 8 m/s is op dit moment het enige wat mij tegenhoud. Ik vraag mij af hoe dit bij games zou zijn, want ik heb m'n huidige U2312HM nog niet kunnen testen met games. Ik heb namelijk nog geen 7000 kaart (daarom had ik mijn oude videokaart verkocht) en m'n XPS 15 heeft alleen HDMI en DP output, en ik heb geen DP kabel, en de monitor heeft geen HDMI aansluiting.. Tevens ook niet in bezit van een verloopstukje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja ik had die prijs ook al gezien en het is dat ik hier op kantoor geen rabo random reader heb liggen dus kan ik ze ook nog niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Red Baron schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:33:
Ja ik had die prijs ook al gezien en het is dat ik hier op kantoor geen rabo random reader heb liggen dus kan ik ze ook nog niet bestellen.
Hoeveel stuks wil je bestellen dan?
Tsja, dat is het nadeel van de Rabo hé.. *ING klant met tan-codes* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
3 stuks, ik heb morgen vrij dus zou ze dan thuis kunnen laten bezorgen enzo als ik even via iDeal betaal.

@JPtjee007 Ja, dat stond ook in m'n post trouwens.

[ Voor 38% gewijzigd door Red Baron op 18-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Waarom 3? Ook Eyefinity?

Nu moet je snel zijn. Nog 8 op voorraad.
EDIT 15:00 uur, nog 6 op voorraad.

[ Voor 67% gewijzigd door JPtjeeNL op 18-01-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik heb één U2312HM bemachtigd, zodat ik er nu 2 heb.
Daarnaast heb ik nog een andere Philips monitor van 23". Nu eerst m'n 7970 videokaart, en dan misschien die Philips nog vervangen voor een Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Zo, dat is wel heel verleidelijk.. zeker nu ik weet dat Hazro geen glossy 24" IPS gaat uitbrengen. Daar zat ik eigenlijk op te wachten maar die hebben aangekondigd dat er teveel backlight bleed issues waren om ze in Europa te verkopen. Ze zullen die enkel in Azië uitbrengen (met wellicht OCUK value model voor de britse markt - Overclockers.co.uk verkoopt ook monitoren oder eigen naam).
Afijn punt is, de monitor waar ik op zat te wachten komt niet uit en deze is wel heel verleidelijk voor die prijs.. Mensen met eyefinity op het oog, sla u slag. Lijkt mij de fijnste monitor voor een eyefinity setup. Iets meer verticale ruimte dan het 23" model wat toch wel handig als je er 3 naast elkaar hebt staan en het toch al belachelijk breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

http://www.alternate.nl/h...=LCD&l3=24+inch+en+groter

Ik kan niet beslissen tussen deze 2 schermen. Het enige verschil is volgensmij dat de ene LED en de ander LCD is. Ook heeft het LCD scherm 2ms DIN-ISO response time tegenover het LED scherm met 2ms GTG. Als DIN-ISO black to black is, hoort dat toch iets beter te zijn? Het tientje prijsverschil maakt mij trouwens niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:14:
http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LED

http://www.alternate.nl/h...=LCD&l3=24+inch+en+groter

Ik kan niet beslissen tussen deze 2 schermen. Het enige verschil is volgensmij dat de ene LED en de ander LCD is. Ook heeft het LCD scherm 2ms DIN-ISO response time tegenover het LED scherm met 2ms GTG. Als DIN-ISO black to black is, hoort dat toch iets beter te zijn? Het tientje prijsverschil maakt mij trouwens niets uit.
Ligt enigzins aan je prioriteit, ik zou zelf liever voor de LED gaan omdat die toch aanzienlijke beter kleurweergave heeft dan de monitoren met oude CCFL lampen. Qua response tijd zul je vrij weinig verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:02:
Wat is trouwens het verschil tussen LED en LCD monitoren? Volgensmij is LED dunner, voor de rest heb ik geen idee.
Een LED backlight is energiezuiniger
Een LED backlight neemt minder ruimte in en maakt dan ook dunnere monitoren mogelijk, fabrikanten draven hier echter iets te ver in door aangezien vrijwel alle hele dunne monitoren meer last van backlight bleed lijken te hebben dan monitoren die niet zo extreem dun is (hier komt het misverstand dan ook vandaan dat velen doet zeggen dat LED slechter is dan CCFL voor backlight uniformity - wat het dus niet is)
Leds zijn 'instant on', de monitor hoeft dus niet even aan te staan en op te warmen voordat de juiste hoeveelheid licht is bereikt.
Leds gaan minder snel achteruit en verkleuren niet bij het zwakker worden, je hebt langer wat aan de monitor.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is een 'led monitor' in 99% van de gevallen niet opgebouwd uit leds maar verzorgt het enkel het licht achter het paneel zelf. Je krijg dan ook geen betere kleuren, in tegenstelling zelfs alle wide gamut desktop monitoren maken gebruik van CCFL, Wide gamut = meer kleuren dan een standaard monitor, niet interessant voor gamers, wel voor photoshoppers die aan drukwerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
  • Videobewerking
  • Fotobewerking
  • 3D Tekenen (SolidWorks2011)
  • AutoCad (electrical schematics)
  • Gamen (dit zal zo maar sporadisch zijn en niet de hoofdtaak van het scherm)
24” ongeveer

1920x1200 de nieuwe resolutie is prachtig maar op dit moment vind ik het nog te prijzig.

Tussen €200 – €300

MSI GTX570 Twin FrozrIII (zelf overgeclocked)

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en heb twee monit5oren op het oog:Beide schermen hebben voor en nadelen dus graag zou ik van jullie horen wat nu de beste keus is of dat iemand een ander scherm kent wat beter is.

Alvast bedankt,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelv5 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:00:
  • Videobewerking
  • Fotobewerking
  • 3D Tekenen (SolidWorks2011)
  • AutoCad (electrical schematics)
  • Gamen (dit zal zo maar sporadisch zijn en niet de hoofdtaak van het scherm)
24” ongeveer

1920x1200 de nieuwe resolutie is prachtig maar op dit moment vind ik het nog te prijzig.

Tussen €200 – €300

MSI GTX570 Twin FrozrIII (zelf overgeclocked)

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en heb twee monit5oren op het oog:Beide schermen hebben voor en nadelen dus graag zou ik van jullie horen wat nu de beste keus is of dat iemand een ander scherm kent wat beter is.
Als het per se onder de €300 moet is de U2412M wat mij betreft je enige goede keuze, maar houd er rekening mee dat dat scherm ondanks het IPS paneel niet is gemaakt voor video- en fotobewerking.

Het is gewoon een goed scherm, wat vooral bedoeld is voor (zakelijke) gebruikers die iets meer willen dan een TN paneel, maar geen kleurkritisch werk op het beeldscherm uitvoeren.

Als je het scherm kalibreert kan je er wel fotobewerking op uitvoeren, maar houd er rekening mee dat je kleurbereik relatief klein is (ongeveer sRGB). Je kan dus niet in kleurruimtes als Adobe RGB werken en ook met foto's die in RAW zijn geschoten kan je een groot deel van de kleurinformatie niet weergeven op het scherm. Verder heb je ondanks het kleine kleurbereik vooral met tinten waar veel groen in zit nog steeds last van color banding door de 6bit+FRC kleurdiepte van het gebruikte e-IPS paneel.

Mocht je besluiten om nog even door te sparen dan zou ik naar de volgende schermen kijken:

pricewatch: HP ZR2440w (XW477AT)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
pricewatch: Asus PA246Q
megadoom schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:20:
led schermen zijn meestal dunner, en zijn backlit dus heb je meer helderheid. (niet verwarren met full led dat alle pixels van leds zijn)
Alsjeblieft mensen, leer het nou een keer... Dit is al zo vaak voorbij gekomen... Full LED backlighting is een backlighting techniek, het maakt dus nog steeds gebruik van een LCD TFT paneel om de subpixels te schakelen. Het is niet hetzelfde als technieken vergelijkbaar met OLED, waarbij elke subpixel een LED is.

Bij edgelit LED backlighting heb je LED strips aan de randen van het scherm (in de meeste gevallen onder, of onder en boven) met een diffuser die zorgt dat het licht min of meer gelijkmatig over het oppervlak van het scherm wordt verdeeld, zodat egale vlakken ook min of meer uniform op het scherm worden weergegeven.

Bij Full LED backlighting (ook wel matrix backlighting) zitten de LEDs niet als strips aan de randen van het scherm, maar recht achter het paneel in een matrix opstelling. Je hebt nog steeds diffusers om het licht van die LEDs gelijkmatig te verdelen, maar dat is nu veel gemakkelijker, doordat de LEDs het licht al min of meer gelijkmatig over het scherm verdelen, in plaats van dat het alleen van de randen komt.

Met white LED matrix backlighting heb je zo'n 200-600 'witte' LEDs (eigenlijk blauwe LEDs met gele fosforcoating, of een groene en rode fosforcoating). Met RGB LED matrix backlighting heb je ongeveer dezelfde aantallen, maar dan per kleur (rood, groen en blauw), dus het totaal aantal LEDs is dan drie keer zo groot. De LEDs zitten dan iedere keer in clusters van één volledige RGB set.

Die aantallen zijn dus veel lager dan het aantal subpixels, dat zijn er met 1920x1080 bijvoorbeeld 2073600 x RGB. Je hebt dus bij lange na niet een LED per subpixel, maar je hebt een LED (of een RGB set van LEDs) voor 3500 - 10.000 pixels (afhankelijk van resolutie en aantal LEDs).
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.