Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 16:56
Situatie: Momenteel heb ik een Samsung Syncmaster 214T (PVA), welke kuren begint te vertonen (Niet vanaf het eerste moment aan / pixel defecten) Monitor is nu 5 jaar oud en wilde voor iets nieuws gaan kijken voordat de monitor het definitief begeeft. 24”l lijkt me niks aangezien het beeld er voor mijn gevoel vreemd uitziet (Breder / zelfde hoogte) daarom zoek ik eigenlijk naar een goede 27”.
Nu heb ik wel al gezien dat de markt daarvoor niet zo groot is, budget ligt op maximaal 700 euro (Zelfde bedrag als de oude monitor) Zoek iets met een slank frame zonder uitsteeksels aan de onderkant.
Wat zouden jullie aanbevelen uitgaande van de volgende criteria?:

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Sapphire Radeon 5970 (2GB) 2x DVI 1x Displayport.

Hoe wil je de monitor aansluiten?
Displayport

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
- Gaming 70%
- Video Edditing 10%
- Grafisch design 20%

Inputlag?
Zo laag mogelijk

Kijkhoek?
Zo groot mogelijk

Kleurenbereik?
AdobeGRB / SgRB (in ieder geval niet minder dan wat ik nu heb.)

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
27”

Welke resolutie had je in gedachte?
2560 x 1440

Monitor als TV gebruiken?
Eventueel

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten?
Nee

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Nee

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
Nee

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Matte / Anti glare

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik kan weinig vinden over hoe goed de kleurdekking van je huidige monitor is maar aangezien er niet bijzonder veel keuze is op dit gebied is het ook makkelijk om een paar suggesties te doen waardoor je waarschijnlijk zelf de uiteindelijke keuze wel kunt maken.

De aanraders op dit gebied zijn de Dell u2711 en HP ZR2740W. De Dell is de goedkoopste monitor die aan je eisen voldoet maar nou niet echt een budget model te noemen. Uitstekende bouwkwaliteit/garantie van Dell en nog eens Wide Gamut ook. Lees zeker de tftcentral.co.uk review er eens op na en/of de review van Kid Jansen. Ook in ditzelfde forum is er in het Dell Ultrasharp topic veel over te lezen en dan zul je zien dat de meeste mensen er ook met plezier op gamen.
Standaard gamut maar iets geschikter om op te gamen doordat het allemaal net weer iets sneller is kan je vinden bij HP. De ZR2740 heeft net als de Dell een erg goede in hoogte verstelbare voet en maakt gebruik van (zo goed als) hetzelfde paneel. In tegenstelling tot de Dell led-backlighted en zoals al was aangegeven standaard gamut. Ook van deze monitor is een goede review te vinden op tftcentral. Als de HP je wel interessant lijkt ondanks dat het standaard gamut is dan is er bij Hazro vrijwel hetzelfde te vinden in de vorm van de Hazro HZ27WD. Bouwkwaliteit ligt wel een stuk lager en de standaard voet is niet in hoogte verstelbaar maar kan wel bevestigd worden aan desk/wall mount (de mijne hangt aan een Ergotron MX desk mount). Grote voordeel van de Hazro (imo) is dat het een glossy monitor is in tegenstelling tot de rest. Hier is geen goede review van te vinden, maar het is in feite een HZ27WA met displayport en van de WA is wel een goede review te vinden op tftcentral. Grote nadeel is je de monitor uit de UK of Duitsland moet laten komen, geen Nederlands verkooppunt.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kijk ook eens naar de 27" Samsung S27a850D... niet echt correct om die eruit te laten lijkt mij.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Xthemes.us
Oh, dat is ook interessante. Die heb ik een tijdje niet in de gaten gehouden, de eerste reviews waren niet bepaald positief en de prijs lag toen ook bijna €200 hoger. De pcmonitors.org review is al een stuk minder negatief. Nog steeds verre van superieur aan IPS wat Samsung ons wil laten doen geloven.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Weet niet of het echt in dit topic thuis hoort, maar conrad heeft vandaag weer een 10% korting actie. De Iiyama prolite X2377HDS is daar een van de goedkoopste, maar staat niet in de pricewatch. Met korting, en als je met ideal betaald is hij inclusief verzenden dan echter 162 euro, dus ruim de goedkoopste. Zo heb ik die van mij ook gekocht, ben er nog steeds erg tevreden mee, maar kwam ook van een Iiyama CRT :P.

• Tijgert

Tijgert

Nog steeds verre van superieur aan IPS wat Samsung ons wil laten doen geloven.
Ik weet zelf niet zeker waar PLS superieur aan IPS zou moeten zijn, maar het scherm heeft wel wat voordelen t.o.v. de 27" Dell, net zoals de Dell vast voordelen heeft t.o.v. het Samsung scherm.

De grote manco van wat ik las, en wat mij theoretisch deed huiveren (moest het eerst zelf zien), was de BackLightBleeding issue met dit Samsung scherm. Maar zoals ik in een eerdere post zei; waar ik dat probleem vlak na het uitpakken eerst ook had, en flink ook, was het de dag daarna helemaal weg... mogelijk omdat ik het scherm verplaatst had ofzo (wat het een relatief makkelijke fix zou maken), of omdat iets even warm moet worden voor het 'settled'.

Hoe dan ook, het zijn beide goede schermen. En als je verbruik belangrijk vindt is LED the only way en de Samsung de enige sensible way... de Hazro 27" verbruikt het dubbele van de Samsung las ik...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Iemand ervaring met dit scherm?
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWT (Zwart)

Ben nog steeds opzoek naar een 24" scherm met een resolutie van 1920*1200, dit leek mij ook wel een mooi scherm. Stuk nieuwer dan de 2443BW, iets goedkoper dan de Dell U2412M.

Over de U2412M twijfel ik een beetje. IPS heb ik niet nodig, red me qua weergave prima op mijn LG W2261. En de prijs ligt toch iets hoger dan wat ik bedacht had om aan een nieuw scherm uit te geven.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22

100% fotobewerking. Ik heb alleen een laptop, maar het scherm is te klein en niet constant genoeg om goed foto’s te bewerken.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)

24”

1600*1200 (meer kan de VGA kaart van mijn laptop helaas niet aan)

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)

€800 ongeveer

Aanvullende eisen
Kleuren bereik is niet zo heel belangrijk. 99% van de media waarvoor mijn foto’s gerbuikt worden gaan toch niet verder dan sRGB.
Het scherm moet goed te calibreren zijn.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Nvidia GTX 560 Ti

Hoe wil je de monitor aansluiten?
- DVI en displayport>DVI vanaf Macbook

- Apple Logic op Macbook (20%)
- Photoshoppen (10%)
- Gaming (70%)

Inputlag?
Zo laag mogelijk

Kijkhoek?
Niet belangrijk

Kleurenbereik?
zo dicht mogelijk bij 100% sRGB

24”

1920x1200 (16:10)

Monitor als TV gebruiken?
Nee

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten?
Nee

Nee

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
Nee

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Geen Idee

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar

Ik neig erg richting de Dell U2412M (tenzij iemand nog betere suggesties heeft op basis van bovenstaande). Ik wil hem graag online bestellen vanwege de prijs, maar hoe zit het anno 2011 met pixelgarantie? Standaard bij webshops of nog steeds ellende?

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 15:18 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Volgens de productpagina op de site van Dell krijg je van Dell de volgende werkdag een nieuwe monitor bij elke pixeldefect, in de eerste 3 jaar.

De U2412M is afgelopen augustus pas op de markt gekomen, dus zal niet zo snel EOL gaan, dus je kunt ervan uitgaan dat je ook een U2412M krijgt en geen vergelijkbaar model.
Overigens zijn mijn 2 exemplaren pixeldefectvrij aangekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door ShitHappens op 15-12-2011 15:17 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik vraag me uberhaupt af hoe dat zit met dode pixels want ik heb aardig wat schermen voorbij zien komen en nog nooit een dode pixel meegemaakt op een nieuw scherm. Ooit een keer op een laptop scherm gehad na 2 net iets meer dan 2 jaar en die werd gratis vervangen door dell :)

Volgens mij komt het vrij weinig voor en is het meer de angst waar webshops op in spelen (de bekende pixel garantie pakketten)

[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 15-12-2011 15:21 ]

• Xthemes.us
yzf1kr schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:30:
1600*1200 (meer kan de VGA kaart van mijn laptop helaas niet aan)
Weet je dat wel zeker? VGA kan tot veel hogere resoluties namelijk (nog boven Full HD). En zover ik weet kan ook elke videokaart van de laatste 10 jaar dat wel aan. Mocht je een expresscard slot hebben dan is een eGPU wellicht ook een optie (dat zou bijvoorbeeld inclusief met een Dell u2711 alsnog binnen je budget passen.. en dan ben je ook nog eens in staat de benodigde resolutie te gebruiken).

Met je huidige eisen blijft er in ieder geval slechts een hele kleine selectie over in de pricewatch.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Mijn U2412m staat sinds vandaag op verzonden *O* *O* Nu wachten tot hij volgbaar wordt en de UPS langskomt.

* wontcachme baalt dat hij hem pas de 22e krijgt op zijn verjaardag :P.

Hopelijk tegen die tijd mijn laptop weer terug anders kan ik niet eens testen :+ :+. Dan nog met kerst een SSD erin en ik kan weer heerlijk gamen :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Tijgert

Tijgert

By the way... die Samsung s27a850d heeft een rotation detection functie erin.. dat wist ik niet eens!

Als je hem 90 graden draait (pivot), dan draait het beeld mee, hoef je niks aan te doen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Toch maar de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

http://nl.hardware.info/p...7a950d#tab:testresultaten
ik moet nog een ding zeker weten hij is dus echt 120hz en heeft 0ms inputlag klopt dat ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
BruceLee schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:21:
http://nl.hardware.info/p...7a950d#tab:testresultaten
ik moet nog een ding zeker weten hij is dus echt 120hz en heeft 0ms inputlag klopt dat ?
120hz zeker weten, maar in werking zijn er eigenlijk geen schermen met 0ms inputlag. Deze heeft 2ms volgens de specs, wat al heel goed is.

---

Vraagje mbt dode pixels:

Bij schermen zonder pixelgarantie, bij hoeveel dode pixels mag je hem wel omruilen? Ik snap dat je bij 1 dode pixel hem niet kunt ruilen zonder garantie, maar hoe zit dat als je een heel cluster hebt van 4 pixels die dood zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verschilt per fabrikant meestal is het een N aantal pixels maar in geval van clusters mag het sneller worden ingeruild. In principe mag je in de eerste week als je het via internet aanschaft altijd de monitor zonder opgave van reden retour te doen (wet op koopafstand). Ze gaan over het algemeen ook niet 'vanzelf' kapot dus als je binnen de eerste week goed je best doet ze actief te zoeken dan zit je aardig veilig. Het makkelijkst zijn defecte pixels te vinden door een site die daar op gericht is voor te gebruiken. Het gebruik van verschillende kleuren is van belang om subpixels met problemen te vinden, die zijn soms wel zichtbaar op de 1ne achtergrondkleur maar niet op de andere.

[ Voor 12% gewijzigd door Xthemes.us op 17-12-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Na een close-up foto gemaakt te hebben blijkt het toch 1 pixel te zijn, hoewel het van een meter afstand nog steeds goed te zien is op een lichte achtergrond.

Daarnaast is hij niet zwart, maar roze/paars, wat dus een stuck pixel is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oz27Q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:55
Bedankt voor de tip. Ik heb gelijk de XB2472HD monitor daar aangeschaft met die korting :)
THNX!
Diablow schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:00:
Weet niet of het echt in dit topic thuis hoort, maar conrad heeft vandaag weer een 10% korting actie. De Iiyama prolite X2377HDS is daar een van de goedkoopste, maar staat niet in de pricewatch. Met korting, en als je met ideal betaald is hij inclusief verzenden dan echter 162 euro, dus ruim de goedkoopste. Zo heb ik die van mij ook gekocht, ben er nog steeds erg tevreden mee, maar kwam ook van een Iiyama CRT :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Gezien de kleur lijkt me dat een stuck subpixel. Je kan proberen deze via de bekende lijst met 'oplossingen' weer tot leven te wekken. Ik ben altijd een sceptisch er tegenover of het een kans van werken heeft, maar goed de laatste persoon die ik dezelfde link had gestuurd heeft er wel succes mee gehad dus wie weet.

Anders lijkt het erop dat je pech hebt. Samsung houdt zich blijkbaar aan de ISO 13046-2 standaard wat betekend dat per miljoen pixels het onderstaande wordt aangehouden als acceptabel:
PixelfoutFoutsoort -1 Foutsoort -2 Foutsoort -3
Classificatie pixel die voortdurend blijft brandenblijvend zwarte pixel defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is
Klasse I 0 0 0
Klasse II 2 2 5
Klasse III 5 15 50
Klasse IV 50 150 500
Met een Full HD scherm zou je dus maar liefst op zijn minst 11 van dergelijke mankementen nodig hebben. Mijn ervaring is echter dat de meeste fabrikanten (inc Samsung) hier wel eens een stuk minder moeilijk over doen bij het inruilen dan de shops zelf. Dus wellicht een poging waard om gewoon om een vervangend exemplaar te vragen bij Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Hallo. Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen en ik ben dus op zoek naar een monitor. Ik heb van monitors niet zoveel verstand en daarom vraag ik hier advies.

Ik studeer programming en zit dus de hele dag achter de pc, daarom is het heel belangrijk dat ik een scherm heb waar ik lang voor kan zitten zonder last van mijn ogen te krijgen. Tekst moet makkelijk te lezen zijn.
I game ook (voornamelijk nieuwe shooters) en het is belangrijk dat het scherm hiervoor geschikt is.
Ik hou bovendien van mooie kleuren op het scherm.

Mijn bureau is niet erg diep dus 22'' - 23'' inch is voldoende.

1920x1080

Wat mag het allemaal gaan kosten?
Rond de 175 euro, niet meer dan 200 euro.

pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC (SLI in de toekomst)

Nee.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Matte/Anti-glare.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Hoogte verstelbaar.

Ik heb via de BBG deze pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM op het oog. Is deze goed genoeg voor mijn genoemde gebruik of is er een beter scherm?
Dit scherm heeft een erg hoge response tijd van 8ms, is dit te hoog om fatsoenlijk snelle games te spelen?

Is het aanbevolen om een scherm te bestellen via internet om zo de wet van aankoop op afstand te gebruiken bij eventuele dode pixels, of geld deze wet niet meer na het open maken van het product?

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 17-12-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb de U2312 HM ook op het oog zie ook op tegen de 8ms en lees verschillende dingen iemand hier die er mee gamed en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:35
Mijn oude vertrouwde 226BW gaat de deur uit voor een mooi nieuw scherm. Ik kom er alleen niet uit welk scherm dat gaat worden :F
Aanleiding: nieuwe laptop gekocht (XPS 17) en ik werk eigenlijk altijd met een extern scherm en de laptop als 'vaste PC'. De 22"die ik nu heb mag wel wat groter / beter worden.....

Surfen, grafisch werk (photoshoppen / CAD en 3D tekenwerk), films kijken en soms een game.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24" of 27". Op m'n werk zit ik achter 24", dat werkt fijn. In principe wil ik gaan voor een 27", iets groter dus.

Minimaal 1920x1200. Die resolutie gebruik ik op m'n werk ook. Als ik thuis werk wil ik m'n toolbarlayout etc. hetzelfde hebben.

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
€ 250,- / 450,- (ongeveer)

In de XPS 17 zit een GT 555M (3D capable kaart). Het scherm wordt aangesloten op een mini-displayport, eventueel met een verloopje dus.

Etc.
Responsetijden maken me niet uit, ik ben geen die-hard gamer.
Een beetje kleurechtheid is gewenst. Ik verwacht voor mijn budget geen IPS toestanden.
3D ondersteuning is een leuke gimmick: als het erbij zit is dat niet erg.

Waar ik tegenaan loop: ik wil 27", eigenlijk met minimaal 1920x1200 px. Daarvan kan ik slechts één scherm in de PW vinden (en die is 26"). Waarom is dat? Als ik Google vind ik er aardig wat meer? Sta ik op het punt iets te kopen wat bij voorbaat al dood / eol is? Is het de reden dat de pixels dan gewoon te groot zijn, en moet ik dus geen 27" kopen met die resolutie?

Tweede punt: 2560x1440 = sexy (en duur). Ik kan echter nergens vinden of de GT 555M dat ondersteunt? Tevens lijkt gamen / 3D werken (SketchUp) me trager op die resolutie, en dus op m'n nieuwe laptopje?

Waar ik naar kijk:
Bijvoorbeeld: de Dell U2412m, de Asus VW266H. Maargoed, dat komt omdat ik dus geen 1920x1080 wil.....

Graag tips.

"Doorsparen voor een 2560x1440 monitor in plaats van een 1920x1200 monitor" vind ik ook tips.....

[ Voor 3% gewijzigd door _Teq_ op 17-12-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

_Teq_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:08:

Tweede punt: 2560x1440 = sexy (en duur). Ik kan echter nergens vinden of de GT 555M dat ondersteunt?
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-555m-us.html en dan naar specs en naar beneden scrollen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Ah, er zit een tweede scrollbalk op die pagina, die had ik gemist. Thanks!
Blijft de rest van mijn vragen nog over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan overigens alleen met displayport en dual-link DVI, met de specs alleen ben je er nog niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Meessen schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:44:
Is het aanbevolen om een scherm te bestellen via internet om zo de wet van aankoop op afstand te gebruiken bij eventuele dode pixels, of geld deze wet niet meer na het open maken van het product?
Ja dat is aangeraden, nee openmaken doet hier geen afbreuk aan. Lees trouwens net de uitleg van de rijksoverheid welke aanraad om consuwijzer.nl te bezoeken en daar staat een uitzondering die me nog niet eerder was opgevallen.
De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Daar valt als ze moeilijk willen doen best moeilijk over te doen. Wat is de definitie van normaal gesproken? Een winkel die uitsluitend online verkoopt of ook een winkel die 90%+ van zijn omzet uit internetverkopen haalt (denk aan b.v. Azerty). Zoals Darkstone al aangaf moet je laptop of displayport of dual-link DVI hebben anders gaat hoger dan 1920x1200 niet lukken (dat is de max van zowel HDMI als DVI single link). (Via expresscard zijn er ook opties maar dat kost ook weer bijna €100)
Als je 1 van die aansluitingen hebt en een spiegel voor je neus geen probleem vind dan is de Hazro HZ27WC (de versie met glasplaat) op het moment in de aanbieding bij overclockers.co.uk voor slechts £359.99. Actie loopt volgens mij morgen af dus je moet er wel snel bij zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:35:
Ikzelf heb de U2312 HM ook op het oog zie ook op tegen de 8ms en lees verschillende dingen iemand hier die er mee gamed en zijn ervaringen wil delen?
Kijk eens in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 (of 1 van zijn voorgangers) op pagina 1 wordt exact dezelfde vraag gesteld dus de reacties (1 is er al) zullen wel snel volgen. Zat mensen die er op gamen en ik verwacht niet dat er ook nog maar 1 persoon last van heeft gehad dat het niet snel genoeg is. Ik hou die topics nou niet echt nauwlettend in de gaten maar zover ik weet van de pagina's die ik heb gelezen vind zelfs niemand het een probleem om te gamen op de u2711 en die is nog 3 keer zo traag ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Xthemes.us op 18-12-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Xthemes.us schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:05:
Gezien de kleur lijkt me dat een stuck subpixel. Je kan proberen deze via de bekende lijst met 'oplossingen' weer tot leven te wekken. Ik ben altijd een sceptisch er tegenover of het een kans van werken heeft, maar goed de laatste persoon die ik dezelfde link had gestuurd heeft er wel succes mee gehad dus wie weet.

Anders lijkt het erop dat je pech hebt. Samsung houdt zich blijkbaar aan de ISO 13046-2 standaard wat betekend dat per miljoen pixels het onderstaande wordt aangehouden als acceptabel:

[...]

Met een Full HD scherm zou je dus maar liefst op zijn minst 11 van dergelijke mankementen nodig hebben. Mijn ervaring is echter dat de meeste fabrikanten (inc Samsung) hier wel eens een stuk minder moeilijk over doen bij het inruilen dan de shops zelf. Dus wellicht een poging waard om gewoon om een vervangend exemplaar te vragen bij Samsung zelf.
Ik had al wat programmatjes geprobeerd (UDPixel en LCD repair 2.0) maar zoals verwacht zonder succes. Ik ga het morgen eens bij Samsung zelf proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Na een middagje zelfstudie en filosoferen heb ik mijn eigen post van de vorige pagina zelf weten te 'beantwoorden'. :)
Ik ben voor de Dell U2412M gegaan.
- 1920x1200px is super op 24", op 27" zou ik liever meer hebben, maar ik wil het er niet voor betalen;
- De 26" van Asus bleek niet zo goed te zijn in de kleurweergave;
- De Dell is volgens mij prima geprijsd voor wat je ervoor krijgt.

Makkie, ik snap eigenlijk niet wat ik moeilijk deed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
_Teq_ schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:36:
Na een middagje zelfstudie en filosoferen heb ik mijn eigen post van de vorige pagina zelf weten te 'beantwoorden'. :)
Ik ben voor de Dell U2412M gegaan.
- 1920x1200px is super op 24", op 27" zou ik liever meer hebben, maar ik wil het er niet voor betalen;
- De 26" van Asus bleek niet zo goed te zijn in de kleurweergave;
- De Dell is volgens mij prima geprijsd voor wat je ervoor krijgt.

Makkie, ik snap eigenlijk niet wat ik moeilijk deed |:(
Hoop die van mij dinsdag op te kunnen halen! Had hem bij Norrod besteld..prijs was net iets gezakt (€ 262,50 > € 259). Ben erg benieuwd, en wat je zegt, op 27" had ik liever een hogere resolutie gehad dan 1920*1080/1920*1200.

Heb hem binnen! Wat een mooi scherm zeg! Beeld is ook echt goed. Merk niks van ghosting/input lag.

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 19-12-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Xthemes.us schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:35:
1) Na 6 jaar is een monitor (imo) hooguit een kwart waard van wat een nieuwe kost. Een nieuwe monitor met dezelfde resolutie heb je voor €82. Dus ik zou zeggen 2 tientjes, 3 zou ik zelf al teveel vinden.. om eerlijk te zijn zou ik er zelf helemaal niet aan beginnen. Na 6 jaar zal de backlight wel behoorlijk gaar zijn tenzij het ding echt bijna nooit is gebruikt.
2) Het is nooit wenselijk om op 2 schermen te gamen. Het is 1 of 3. Twee werkt niet doordat je met de 'naad' in het midden zit.
3) Yep. Kijk de laatste 3-4 pagina's er op na voor een paar interessante modellen. Mocht je specifieke wensen hebben stel dan gerust een post op aan de hand van de template.

Hou er wel rekening mee dat je tegenwoordig vrijwel altijd een Full HD monitor koopt (zeker met 23/24") wat je videokaart bij het gamen waarschijnlijk niet zo prijs stelt, die krijg het plots bijna 2 keer zo zwaar.

[edit]
Aanvullend op punt 2, voor ander gebruik tijdens het gamen kan het wel handig zijn, denk hierbij aan Ventrilo/Teamspeak etc of het tonen van een kaart/walkthrough/how to etc.
Thnx voor het advies. Ik heb hem wel gehaald omdat een nieuw scherm me op dit moment te duur is( we wachten even de kerstman af ) en het toch handig is een 2de scherm.. wie weet komt er nog wel een derde bij. Kwaliteit is minder dan een nieuw scherm maar zo lang ik tevreden ben is het goed.. verschil in kleur met mijn eerste scherm is minimaal trouwens, heb zelfs het gevoel dat dat ander scherm 'mooier' beeld geeft met dezelfde settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Hallo allen,

Indien mogelijk en toegestaan zou ik graag een passend advies willen t.b.v. een nieuwe dualscreen setup.
Recentelijk is één van mijn oude monitoren overleden, en ben nu toch al 4 á 5 week aan het rondkijken maar kom er simpelweg niet uit. Daarom in een wanhopige poging een passend advies te krijgen hier mijn oproep.

Videokaart
XFX 8800GTX 768mb

Aansluitingen
2x DVI

Gebruik
Webdesign / Gamen / Internetten / Skype

Wensen
22"- 23" Widescreen
€150-200 per scherm (budget van €400 voor de dual screens)

Extra
Vermoedelijk is LED het beste? Ben opzoek naar een scherm dat de kleuren goed kan weergeven en welke ook een fatsoenlijk spelletje kan doen (League of Legends / UT2004 / Starcraft 2 / Battlefield 3) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Glasya schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:14: Ben opzoek naar een scherm dat de kleuren goed kan weergeven en welke ook een fatsoenlijk spelletje kan doen (League of Legends / UT2004 / Starcraft 2 / Battlefield 3) etc.
Goede kleurweergave (vooral bij afwijkende kijkhoek waar je bij een dual setup al eerder mee te maken hebt) -> IPS scherm.

IPS met dunne bezel en erg geschikt om op te gamen -> pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM. Bonus: In hoogte verstelbaar en wat voor webdesign soms best goed van pas komt, ook te roteren. Ik wou nog een paar andere vergelijkbare schermen noemen met een mindere voet als goedkoper alternatief. Dit scheelt echter zo weinig dat het de moeite niet waard is, als je er zelf geen schik van hebt dan is het als je ze ooit verkoopt de volgende misschien wel (en dan mag er ook voor betaald worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Al gekeken naar de Dell U2312HM? Mooi binnen budget, IPS paneel dat LED-edge verlicht is, mooie opties qua ergonomie. Heb zelf z'n grotere broertje (24") tweemaal, vind deze super. Ook de 23" is op Tweakers vrij populair, moeten een goede reden voor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
Reviews zien er goed uit, dan zal ik 2x de Dell Ultrasharp U2312HM bestellen.
Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook 1 besteld en hij is onderweg, ben benieuwd hoor weinig slechte dingen over de U2312HM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de mensen die willen gaan voor groot EN zuinig, de Samsung s27a850d trekt bij normale settings (dus niet achterlijk fel) maar 35 watt en in Eco modus maar 25 watt... en toch is het een 27" scherm.
Zelf getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Sorry hoor, maar met een brute bak energieslurpende hardware geef ikzelf niet om een paar watt meer of minder voor de schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de Dell U2312HM wat een verschil met me oude en wat een beeld, btw geweldige prijs en service bij Komplett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-08 11:17
Beste techneuten,

Ik lees zo een beetje het forum af en kom vaak het scherm Dell U2412M tegen. Is dit een beetje een fijne scherm om op te gamen of is de resolutie daar minder voor geschikt? (1920x1200)

Kan ik dit scherm combineren met me fullHD tv in de woonkamer? Of begrijpt me tv dat niet van die 1920x1200?
(nu moet ik hem elke keer van 1680x1050 veranderen in 1920x1080 maar wil gewoon dat als ik me tv aanzet dat deze ook gelijk de juiste resolutie heeft)

Gegevens:
huidige monitor:
Samsung SuncMaster 206BW (01-2007) zeer fijne monitor
Tv woonkamer: Sony KDL-40EX500

Videokaart
GTX275SSC

Gebruik
75% gamen voornamelijk firstperson shooters, overig internet en tekstverwerken

Wensen
24" tot 27" welke compatible moet zijn met me HD tv in de woonkamer.
Op dit moment moet ik telkens de resolutie aanpassen van 1680x1050 naar fullhd.
Op me tv surf ik een beetje.

Verder lees ik dat de U2312HM ook een hot item is, deze heeft wel de juiste resolutie als me tv, maar wel kleiner dan de U2412M of valt dat wel mee? Kan je op dit scherm een beetje gamen?

Het liefst wil ik een zo groot mogelijk scherm, maarja ik weet niet echt wat er te koop is op dit moment.

Budget
tussen de 200 en 400 euro.

Overige hardware:
G700 muis van Logitech (weet niet of dat meer waarde bied aan de keus van het scherm)

Ik hoor graag jullie advies!

[ Voor 13% gewijzigd door QuerulouS op 21-12-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
1920x1200 is te hoog voor je tv, als je geen resolutie wilt wijzigen, dan moet je op zoek naar een 1920x1080-scherm ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U2312HM doet het geweldig ingame hele dag bf3 en geen enkel probleem kwam ook uit de tests met laagste inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:24:
Ook de Dell U2312HM wat een verschil met me oude en wat een beeld, btw geweldige prijs en service bij Komplett.
De eerste "teleurstelling" is al een feit, gisteren rond 17:30 besteld, en niet verzonden terwijl op de site staat: Voor 20:00 besteld volgende dag in huis (en ze hebben 50 op vooraad) :P

Maar goed, als hij vandaag alsnog verstuurd wordt zie ik het door de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem vandaag verwacht maar gisteren stond er al chauffeur onderweg (postsite).
Kwart voor 5 gisteren ging de bel, doos netjes verpakt alles erbij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
QuerulouS schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:06:
Op dit moment moet ik telkens de resolutie aanpassen van 1680x1050 naar fullhd.
Op me tv surf ik een beetje.

Verder lees ik dat de U2312HM ook een hot item is, deze heeft wel de juiste resolutie als me tv, maar wel kleiner dan de U2412M of valt dat wel mee? Kan je op dit scherm een beetje gamen?
De u2312hm is in theorie 'nog' geschikter om op te gamen door een lagere inputlag. In de praktijk.. success, met proberen een verschil te vinden zonder meetapparatuur.

Als je veelvuldig handmatig de resolutie voor gewoon desktop gebruik moet aanpassen dan denk ik dat het probleem bij je besturingssysteem ligt. Windows 7 is vrij goed in het herkennen van eerder aangesloten schermen en stelt dan weer de goede resolutie in als ze opnieuw worden aangesloten. In de vorige versies was dit minder goed (niet?) geregeld. KDE 4.7+ (voor de Linux/BSD gebruikers) doet geloof ik hetzelfde.
De meeste games passen volgens mij de logica toe "eerst proberen en als het een niet ondersteunde resolutie is weer omlaag afstellen", alleen dat gaat dan niet automatisch weer omhoog.

Als de bedoeling is om de boel te klonen dan is zoals hahn al aangaf de monitor 'te hoog'. Vergelijkbare kwaliteit als de u2412hm maar dan FULL HD ga je niet vinden op een modern paneel groter dan 23". Dus dan wordt het of een oudere (en ik vermoed ook €400+) monitor, of een kleinere (zoals de u2312hm) of een ander type paneel (gezien het gebruikt blijven dan enkel de TN-monitoren over).
Een 23" is toch weer 3" groter dan je huidige 206b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Xthemes.us schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:51:
[...]

Als je veelvuldig handmatig de resolutie voor gewoon desktop gebruik moet aanpassen dan denk ik dat het probleem bij je besturingssysteem ligt. Windows 7 is vrij goed in het herkennen van eerder aangesloten schermen en stelt dan weer de goede resolutie in als ze opnieuw worden aangesloten.

Als de bedoeling is om de boel te klonen dan is zoals hahn al aangaf de monitor 'te hoog'. Vergelijkbare kwaliteit als de u2412hm maar dan FULL HD ga je niet vinden op een modern paneel groter dan 23". Dus dan wordt het of een oudere (en ik vermoed ook €400+) monitor, of een kleinere (zoals de u2312hm)...

Een 23" is toch weer 3" groter dan je huidige 206b.
Bedankt voor je reactie, en ook degene die je voorgingen ook bedankt! :)

Ja dat klopt, wil hem klonen zodat ik alleen maar me tv op HDMI-4 hoef te selecteren en gelijk handelingen kan verichten.

Op dit moment heb ik Windows 7 als besturingssysteem. Maar misschien moet ik gewoon genoegen nemen met de u2313hm, die is inderdaad al 3" groter dan me huidige en kan zonder veel moeite gekloont worden op me tv.

Denk dat ik hem maar ga aanschaffen, iemand nog een idee waar ik hem het best kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ben zelf zeer te spreken over Komplett, daar komen de mijne vandaan. Is de goedkoopste met een goede reputatie op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik zou het gewoon bij de goedkoopste halen met een fatsoenlijke waardering, op het moment is dat 4launch (4 sterren net als komplett). Ik heb daar zelf ook al eerder (een laptop + een paar schrijven) naar tevredenheid besteld. Maar goed, laten we van dit topic geen tweede shopsurvey maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Sorry hoor, maar met een brute bak energieslurpende hardware geef ikzelf niet om een paar watt meer of minder voor de schermen
Mwa, in vergelijking met de 27" Dell scheelt het per jaar toch iets van 25 euro (4 uur of meer per dag de monitor aan). Is toch gratis geld. Tel daar straks je HD7970 in idle bij op en een Ivy Bridge en je upgrade verdient zichzelf letterlijk terug.

Ander puntje: ik lees veel mensen hier praten over inputlag, maar staar je daar niet blind op. Tenzij je Fatal1ty heet of er erg veel geld van je performance af hangt zou ik meer op andere eigenschappen letten. 23" is mooi, 24" is beter, maar 27" of 30" is echt master :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier. Ik ben op zoek naar een 24" full hd led monitor welke vooral voor gamen gebruikt gaat worden. Budget: zo goedkoop mogelijk, maar goede prijs-kwaliteit. Ben er eigenlijk wel uit dat het een van deze twee gaat worden:
pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1

Alleen weet iemand wat het verschil is tussen die twee? Specs zijn zo goed als gelijk, alleen de 75 heeft maar 1x hdmi volgens pricewatch. Volgens andere bronnen zijn ze beide 23,6" en is de 75 niet 24" zoals pricewatch dit weergeeft.

Reviews over de 73 zijn alleen maar lof, (bruikbare)reviews over de 75 kan ik niet vinden. Kan iemand hier meer over vertellen? En als iemand een beter alternatief heeft in dit segment hoor ik het ook graag.

• Glasya
Gisteren tijdens het eten kwam geheel onverwacht de koerier aan zetten, helaas had hij maar 1 van de 2 dozen bij zich (gaat momenteel nogal wat mis bij TNT was zijn antwoord) maar het gaf mij in ieder geval de kans om één beeldscherm te bekijken. Eerste reactie was.. wat groot! Vergeleken met mijn oude 17" beeldscherm is de 23" een wereld van verschil. Wat mij ook opviel was het gemak waarmee het beeldscherm zelf aan de voet gemonteerd word, een simpele klik beweging en je bent klaar, geen geouwehoer met schroeven. Het beeld valt mij tot dusver absoluut niet tegen. Al met al moet ik dus zeggen dat ik momenteel zeer content bent met de Dell Ultrasharp U2312HM (ik hoop alleen dat wanneer ik vandaag de tweede binnenkrijg het allemaal op mijn bureautje past).

Verwijderd

Ah nice Glasya gefeliciteerd en dat kliksysteem werkt inderdaad super makkelijk.

• Xthemes.us
toetsenrammer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:03:
Nu ik beschik over een Crossfire setup (2 x 6950 2GB) wil ik ook gebruik gaan maken van Eyefinity met drie schermen. Ik heb echter geen zin om tegen dikke randen / bezels van twee centimeter of meer aan te kijken.
Ik weet niet of je nog steeds een monitor zoekt (geen post gezien van dat je er 1 gevonden had) maar ik zag vandaag een LG met heel erg dunne bezel langskomen.
Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/833313/lg-ips-3d-monitor_560.jpg

Moet je dus nog wel geduld hebben maar zoiets is het wachten wellicht waard.

[edit]Nevermind, had nog niet door dat het een 27" wordt, dan gaat het nooit binnen je budget passen, ook niet als er de nodige rek in zou zitten.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik ben dus opzoek naar een dual screen setup. Hiervoor had ik in gedachte 2x 22 inch schermen te nemen met een Full HD resolutie. Liefst Samsung. Opzich is dat natuurlijk easy voor rond de 130 euro, maar zit met een puntje. Ik zoek namelijk schermen die kantelbaar zijn. Ik ben erachter gekomen dat ik een iets naar achter gekanteld scherm enorm fijn vind werken.

Heeft Samsung hier schermen van? Kan dat niet echt in de pricewatch vinden. Heb nu een Samsung P2470HD met ingebouwde tuner, maar aangezien deze heeft plaats gemaakt voor een 32 inch Samsung led tv, is deze overbodig. Deze heeft geen kantelbare voet overigens.

Edit: http://www.akos.be/images/l_03456021.jpg

Zo naar achteren bedoel ik dus.

Alvast bedankt voor de input! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bas. op 22-12-2011 22:29 ]

• ShitHappens
Waarom vind je het zo belangrijk dat deze naar achter moet kantelen? Of beter, wat vind je daar fijn aan?
Prijs is 130 per scherm neem ik aan?
Hoe je erachter komt ofdat een scherm kantelbaar is: specificaties van de fabrikant of userreviews.

[ Voor 60% gewijzigd door ShitHappens op 22-12-2011 22:33 ]

• Bas.
Ik ben nogal een chaoot. 8)7 Als ik een gekanteld scherm heb, houd ik veel meer orde zegmaar. Waarom? Geen idee :P Is verder idd rond de 130 euro per scherm, maar mag ook iets meer zijn. Heb de meeste Samsung modellen bekeken, maar enige wat ik kan vinden is een 1680x1050 resolutie die kantelbaar is, ook nog erg prijzig. Dat word hem niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Bas. op 22-12-2011 22:35 ]

• ShitHappens
Als je bijvoorbeeld naar pricewatch: BenQ G2220HD of pricewatch: Asus VH222D kijkt, dan staat op de specificatiepagina van de fabrikant: Tilt -5 / 20, deze schermen kunnen dus 20 graden naar achteren. OK, is geen Samsung, maar voldoet toch wel aan je andere eisen.

• Bas.
Ahah, helder! Tnx!

http://www.samsung.com/ph..._detail&tab=specification

Bij dit scherm betekend het dus dat het een kantelbare voet bevat?

• QuerulouS
Ik heb de U2312HM gister besteld, vandaag binnen gekregen.

1 dode pixel.. een rode... Jammer, maar ik vond het niet de moeite waard om die 60 euro pixelgarantie af te sluiten op een scherm van 180 euro.

• wontcachme

wontcachme

QuerulouS schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:54:
Ik heb de U2312HM gister besteld, vandaag binnen gekregen.

1 dode pixel.. een rode... Jammer, maar ik vond het niet de moeite waard om die 60 euro pixelgarantie af te sluiten op een scherm van 180 euro.
60 euro? Toen ik keek voor de U2412M was het ongeveer 30 tot 40 euro meen ik.

Maar je kan nog gebruik maken van de 14 dagen no questions asked procedure toch?

• QuerulouS
wontcachme schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:56:
[...]

Maar je kan nog gebruik maken van de 14 dagen no questions asked procedure toch?
Ik denk dat ik het maar moet accepteren, ik stoor me niet echt eraan. Als er maar niet nog meer pixels verrot gaan. Het is alleen jammer dat ik weet dat het er zit.

Ik koop wel weer een keer in de toekomst een nieuwe monitor ;)

• ShitHappens
Even belletje doen naar Dell zelf, bij de UltraSharps is 1 dode (sub)pixel al genoeg voor vervanging!

Van hun site:
Premium Panel Guarantee

Dell-monitoren zijn volgens onze hoogste standaarden ontworpen en gebouwd en bieden de kwaliteit en de betrouwbaarheid die u verwacht als u het Dell-logo ziet. Elke monitor is uitgebreid getest en wordt geleverd met een garantie van Dell. Onze onafgebroken inzet voor kwaliteit en de tevredenheid van onze klanten hebben Dell ertoe aangezet een Premium Panel Guarantee te bieden die garandeert dat monitoren uit de UltraSharp- of Professional-reeks met een "zero bright pixel"-defect worden vervangen. Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de garantie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is.
Bas. schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:53:
Ahah, helder! Tnx!

http://www.samsung.com/ph..._detail&tab=specification

Bij dit scherm betekend het dus dat het een kantelbare voet bevat?
Daarvoor even in de handleiding gedoken: ook deze kan 20 graden naar achteren.

[ Voor 98% gewijzigd door ShitHappens op 22-12-2011 23:16 ]

• QuerulouS
ShitHappens schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:09:
Even belletje doen naar Dell zelf, bij de UltraSharps is 1 dode (sub)pixel al genoeg voor vervanging!

Van hun site:
Premium Panel Guarantee

...
Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de garantie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is.
okeej, bedankt! ik ga ze zeker even bellen dan! :)

• QuerulouS
QuerulouS schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:16:
[...]

okeej, bedankt! ik ga ze zeker even bellen dan! :)
Hmmm... volgens deze site premium panel guarantee
moet het om een "Bright Sub-Pixel defect" gaan, op mijn scherm gaat het helaas om een "Dark Sub-Pixel defect" (rode pixel op een witte en groene achtergrond, en bij de andere kleuren van het programma DPT geen dode pixel te zien)

Ow, verkeerde knop gedrukt, ik moest EDIT hebben :9

[ Voor 4% gewijzigd door QuerulouS op 22-12-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
QuerulouS schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:36:
[...]

moet het om een "Bright Sub-Pixel defect" gaan, op mijn scherm gaat het helaas om een "Dark Sub-Pixel defect" (rode pixel op een witte en groene achtergrond, en bij de andere kleuren van het programma DPT geen dode pixel te zien)

Als ik jou was zou ik toch gewoon de wet koop op afstand gebruiken en hem terug sturen. Zou toch zonde zijn om met een dode pixel te zitten terwijl het niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma heb je die pixeltest gedaan ?
Heb zelf de Eizo monitortest gedaan uit het Dell ultrasharp draadje en gelukkig niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Meessen schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:23:
[...]

Als ik jou was zou ik toch gewoon de wet koop op afstand gebruiken en hem terug sturen. Zou toch zonde zijn om met een dode pixel te zitten terwijl het niet nodig is?
Wat is de kans dat er weer een monitor wordt geleverd met defecte pixels?
Ik kan hem binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden terug sturen. (4launch.nl)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:24:
Met welk programma heb je die pixeltest gedaan ?
Heb zelf de Eizo monitortest gedaan uit het Dell ultrasharp draadje en gelukkig niks gevonden.
Heb hem met Dead Pixel Tester getest. Maar ik zag de pixel al op me desktop, en een witte internetpagina is al snel geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Laatst online: 23:06
QuerulouS schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:36:
[...]

Mogenlijk een Luie Pixel dus, En die kunnen na een aantal branduren zichzelf verhelpen.
Ik heb het zelf twee schermen met allebij een groene pixel die in de eerste instantie constant groen is, Na verloop van tijd af en toe nog groen is maar verder gewoon werkt en even later gewoon normaal meedoet met de rest.
(En als de monitor dan een week/maand niet meer gebruikt is/Niet aangesloten zat op het stroom dan begingt dat process weer van voor af aan.)

Mijn advies is dan ook als volgt: Geef het een dag of twee/drie en misschien verhelpt het probleem zichzelf.
(Je kunt eventueel de dead pixel fixer van DPT erop zetten, Dan zal het process van zelf reparatie mogenlijk versnellen als hij daar al toe in staat is, Want dat blijft uiteraard de vraag.)

Kans dat een nieuwe monitor ook weer een defecte pixel heeft bestaat uiteraard, (50/50?)
Met het risico dat er aan het vervangende scherm nog meer mankeerd/er nog meer defecte pixels op zitten.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Hoi,

De monitor van mijn ouders is kapot gegaan, zoek dus een nieuwe. Niet veel eisen:
  • Groter dan 24"
  • Minder dan 300 euro
Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
wontcachme schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:56:
[...]

als het goed is gaat de garantie gewoon via dell en die hebben een vrij goed beleid op pixel beleid. Namelijk dat een scherm 0 dode pixels mag hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
actionInvoke schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:00:
Hoi,

De monitor van mijn ouders is kapot gegaan, zoek dus een nieuwe. Niet veel eisen:
  • Groter dan 24"
  • Minder dan 300 euro
Advies?
Voor dat geld kan je alle kanten op.

Een Dell U2412M (24" 1920x1200) of U2312HM (23" 1920x1080) beide IPS panelen van (ruim) onder de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:11:
[...]

Voor dat geld kan je alle kanten op.

Een Dell U2412M (24" 1920x1200) of U2312HM (23" 1920x1080) beide IPS panelen van (ruim) onder de 300 euro.
Beter dan ik had willen kopen maar ik zal er naar kijken! Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Crazyanz schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:09:
[...]

als het goed is gaat de garantie gewoon via dell en die hebben een vrij goed beleid op pixel beleid. Namelijk dat een scherm 0 dode pixels mag hebben ;)
Ik heb zojuist Dell gebeld en kreeg te horen dat ik me produkt via 4Launch BV moet aanbieden.
De defecte pixel valt inderdaad onder de garantie.

Ik heb een RMA ingevuld, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Nog een paar uur in de aanbieding trouwens
LG E2281VR-BN TFT voor 119 euro
http://www.internetshop.n...1vr-bn-tft-monitor/p41013

(in de pricewatch voor 145 euro).
goed scherm?

[ Voor 23% gewijzigd door dZinee op 23-12-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Iemand ervaringen met de iyama TFT Monitor 22" E2208HDS-B2 FullHD ? rond 125 euro, full hd. 2ms. Allemaal prachtig op het papier & volgens google wat ik snel zag :)

Ik gebruik de pc alleen voor gamen en internet, Dus lijkt me dit een ideale optie en kost het haast niks. Denk dat ik het bestel & laat afleveren in een van de MyCom winkels, daar dan gelijk testen en controleren op dooie pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 14:13
Ik ben op zoek naar een monitor die ik voornamelijk voor design (photoshop, illustrator, wel studentenniveau, dus kleur-correctheid is niet heel essentieel) en films. Grootte van minimaal zo'n 22 inch en een resolutie van 1920x1200 of desnoods 1920x1080. De prijs mag tussen de €100 en de €150 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Ik zoek ook een nieuwe monitor. Voorkeur voor een 27" scherm. Ik gebruik hem vooral voor browsen en programmeren, dus 1920x1200 zou erg lekker zijn.
Harde voorwaarde is dat er speakers opzitten, ik kijk er ook wel eens tv op (via een tv-kaart).
Ik zou graag een IPS paneel willen, maar dat wordt erg duur.

Ik heb 3 schermen op het oog. Het jammere is dat ze alledrie al een tijdje uit zijn, het is dus niet het nieuwste van het nieuwste meer. Wel allemaal onder de 300 Euro, wat mijn voorkeur ook is.

pricewatch: Iiyama ProLite B2712HDS
pricewatch: Hannspree Hanns.G HZ281HPB
pricewatch: Asus 27T1E

Voordeel van de Hanspree is dat hij 1920x1200 is. Maar ik ken het merk niet. Is dat een oke merk? Of is de Asus dan een veliger keus?

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Maar als je een scherm gewoon terug stuurt onder het mom van KoA, en ruilen binnen xx tijd.
Waarom verkopen ze dan nog die pixelgaranties?

Ik ga er dan toch vanuit dat ze niet zomaar elke monitor gaan ruilen.

Even los van Dell, als die hun eigen regeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
ragnaroks schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:39:
Kan iemand mij vertellen de verschillen tussen deze twee Iiyama?

Ik wil eentje kopen maar ze zien er identiek uit...
Eigenlijk dezelfde vraag hier :)
shenr schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:14:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier. Ik ben op zoek naar een 24" full hd led monitor welke vooral voor gamen gebruikt gaat worden. Budget: zo goedkoop mogelijk, maar goede prijs-kwaliteit. Ben er eigenlijk wel uit dat het een van deze twee gaat worden:

Alleen weet iemand wat het verschil is tussen die twee? Specs zijn zo goed als gelijk, alleen de 75 heeft maar 1x hdmi volgens pricewatch. Volgens andere bronnen zijn ze beide 23,6" en is de 75 niet 24" zoals pricewatch dit weergeeft.

Reviews over de 73 zijn alleen maar lof, (bruikbare)reviews over de 75 kan ik niet vinden. Kan iemand hier meer over vertellen? En als iemand een beter alternatief heeft in dit segment hoor ik het ook graag.
Ah nog iemand dus :)

Edit : In hoogte verstelbaar dus denk ik :)? Dat word nog even twijfelen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
mpol schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:24:
Voordeel van de Hanspree is dat hij 1920x1200 is. Maar ik ken het merk niet. Is dat een oke merk? Of is de Asus dan een veliger keus?
Het is wel een 'okay' merk maar zoals je al opmerkte is het niet de jongste meer, volgens mij wordt deze ook niet langer meer gemaakt gezien het aantal shops dat de monitor nog verkoopt.
Dit was een tijdje terug een erg populaire monitor door de combinatie van groot scherm/16:10 resolutie.

Als je echt 1920x1200 wilt kom je er bijna niet onder uit om een wat oudere monitor aan te schaffen, de meeste fabrikanten maken deze resolutie simpelweg niet meer en als ze het wel doen dan is het een 24" (zoals bijvoorbeeld de Dell u2412m/HP ZR2440w). Ik zou zeggen dat als je de optie hebt, spaar door voor een Hazro HZ27WC (zie het Hazro Topic) of Dell u2711. Die mogen dan wel 16:9 zijn maar maar met 2560x1440 is de verticale resolutie zelfs nog hoger dan bij 1920x1200 ;). Als je IDE ook een 'side by side' view is het ook erg makkelijk om aan 2 bestanden tegelijk te werken (of documentatie aan de ene kant en de code aan de andere).
De Dell u2711 heeft trouwens geen speakers maar gezien de kwaliteit van monitor speakers is het toch altijd een beter idee om een apartje setje aan te schaffen

Wellicht handig als 1 van de nieuwschierigen Iiyama zelf eens mailed met de vraag wat het verschil tussen beide monitoren is? Ze lijken zover uit de specifaties is af te leiden in ieder geval identiek, het enige verschil lijken de introductiedatum en de behuizing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Bedankt voor je reactie.
De Hanzo is inderdaad een mooi alternatief, haha. Klein nadeel is dat er geen VGA op zit, en mijn BIOS wil alleen van VGA opstarten. Dan zou ik mijn oude monitor ernaast moeten houden.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
pindab0ter schreef op maandag 26 december 2011 @ 18:12:
Ik ben op zoek naar een monitor die ik voornamelijk voor design (photoshop, illustrator, wel studentenniveau, dus kleur-correctheid is niet heel essentieel) en films. Grootte van minimaal zo'n 22 inch en een resolutie van 1920x1200 of desnoods 1920x1080. De prijs mag tussen de €100 en de €150 liggen.
Als er nog 50 cent rek in je budget zit dan is de ASUS V229H je beste optie.
IPS paneel (wat je als photoshopper wel op prijs kunt stellen, de kleuren verschieten dan niet zo extreem als bij een TN-paneel), 3 jaar garantie en erg goedkoop voor wat je krijgt. 21.5", maar de 21.5" worden vaak vermeld als 22" dus hopelijk alsnog groot genoeg voor je.

1920x1200 gaat niet lukken met zo'n krap budget en al helemaal niet in combinatie met een fatsoenlijk scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Xthemes.us op 28-12-2011 00:36 ]

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Voor mensen die een goede tegenhanger zoeken voor de Asus 3d monitor, waarbij ze naar mijn idee allemaal last hebben vast een fabrikage fout in de standaard, zoek me review maar op..

Samsung Syncmaster S23A700D
Het scherm is nieuw en nog geen reviews van te vinden online, maar heb vorige week toch de gok gewaagd en aangeschaft... Geen spijt van!

Deze Samsung is 23 inch, net zo groot als de Asus, helaas niet in hoogte verstelbaar en niet draaibaar.
Geen last van Ghosting
3D - 120Hz
Super licht (makkelijk voor lan party's) en dun staat heel erg luxe op je bureau!
3D bril bijgeleverd! (shutter) samen met een dual link DVI kabel dus meteen te gebruiken met je ATI kaart!
Zeer goede kijkhoek
Super dunne rand, eventueel goed voor multimonitor setup

Trident 3D drivers voor games lopen wel achter qua ondersteuning, maar heb al meerdere films in 3D gekeken nu, leuke toevoeging en kwaliteit is goed.

[ Voor 12% gewijzigd door twister00004 op 29-12-2011 14:04 ]

• PaulK1982
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste Tweakers,

Aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen, ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuwe monitor. Eindeloos reviews gelezen, lijstjes met testresultaten bekeken, en een aantal keer in winkels geweest om monitoren in het echt te bekijken. Veel wijzer geworden, maar ik heb vooral ontdekt dat de wereld van pc-monitoren een moeras kan zijn.

Toch was er een monitor die mijn aandacht trok: de Iiyama ProLite B2776HDS-B1. Ik had verwacht hiervan toch wel een aantal reviews te kunnen vinden, maar dat viel tegen.

Mijn vraag is dus: heeft er iemand ervaring met de Iiyama ProLite B2776HDS-B1?

Alvast bedankt voor de hulp.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Xthemes.us schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:15:
[...]

Het is wel een 'okay' merk maar zoals je al opmerkte is het niet de jongste meer, volgens mij wordt deze ook niet langer meer gemaakt gezien het aantal shops dat de monitor nog verkoopt.
Dit was een tijdje terug een erg populaire monitor door de combinatie van groot scherm/16:10 resolutie.

Als je echt 1920x1200 wilt kom je er bijna niet onder uit om een wat oudere monitor aan te schaffen, de meeste fabrikanten maken deze resolutie simpelweg niet meer en als ze het wel doen dan is het een 24" (zoals bijvoorbeeld de Dell u2412m/HP ZR2440w). Ik zou zeggen dat als je de optie hebt, spaar door voor een Hazro HZ27WC (zie het Hazro Topic) of Dell u2711. Die mogen dan wel 16:9 zijn maar maar met 2560x1440 is de verticale resolutie zelfs nog hoger dan bij 1920x1200 ;). Als je IDE ook een 'side by side' view is het ook erg makkelijk om aan 2 bestanden tegelijk te werken (of documentatie aan de ene kant en de code aan de andere).
De Dell u2711 heeft trouwens geen speakers maar gezien de kwaliteit van monitor speakers is het toch altijd een beter idee om een apartje setje aan te schaffen

Wellicht handig als 1 van de nieuwschierigen Iiyama zelf eens mailed met de vraag wat het verschil tussen beide monitoren is? Ze lijken zover uit de specifaties is af te leiden in ieder geval identiek, het enige verschil lijken de introductiedatum en de behuizing te zijn.
Heb ze al binnen :P, 2x iiyama prolite 2473HDS. Nu eens kijken of zo'n profile van digitalversus.com iets veranderd :P

Verwijderd

PaulK1982 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:45:
Beste Tweakers,

Aangezien ik binnenkort een nieuwe pc ga bouwen, ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuwe monitor. Eindeloos reviews gelezen, lijstjes met testresultaten bekeken, en een aantal keer in winkels geweest om monitoren in het echt te bekijken. Veel wijzer geworden, maar ik heb vooral ontdekt dat de wereld van pc-monitoren een moeras kan zijn.

Toch was er een monitor die mijn aandacht trok: de Iiyama ProLite B2776HDS-B1. Ik had verwacht hiervan toch wel een aantal reviews te kunnen vinden, maar dat viel tegen.

Mijn vraag is dus: heeft er iemand ervaring met de Iiyama ProLite B2776HDS-B1?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde monitor, maar kan je een beschrijving geven met wat je zoekt? Er zullen vast ook nog andere alternatieven zijn.

• PaulK1982
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:50:
[...]

Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde monitor, maar kan je een beschrijving geven met wat je zoekt? Er zullen vast ook nog andere alternatieven zijn.
thijssiee94,

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe monitor. Hieronder mijn wensenlijstje. Ik heb gezien dat veel schermen tegenwoordig al voor EUR 150 - 200 verkrijgbaar zijn, voor een beter scherm ben ik echter zeker bereid (wat) meer te betalen.

Videokaart
Sapphire HD4890

Gebruik
Gaming, films kijken, internet/office

Wensen
23" - 27" Widescreen

Budget
EUR 200 - 400

Extra
Ik heb goede ervaring met een 'mat' scherm (zowel tv als monitor) en ivm positie van ramen tov bureau zou ik graag weer een mat scherm aanschaffen (tenzij je me ervan kunt overtuigen om dat niet te doen natuurlijk ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door PaulK1982 op 29-12-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech: ViewSonic V3D231 3D Display - The Passive Approach

Bij gebrek aan een betere plek om beeldscherm reviews te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
ShitHappens schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:09:

Van hun site:
Premium Panel Guarantee

Dell-monitoren zijn volgens onze hoogste standaarden ontworpen en gebouwd en bieden de kwaliteit en de betrouwbaarheid die u verwacht als u het Dell-logo ziet. Elke monitor is uitgebreid getest en wordt geleverd met een garantie van Dell. Onze onafgebroken inzet voor kwaliteit en de tevredenheid van onze klanten hebben Dell ertoe aangezet een Premium Panel Guarantee te bieden die garandeert dat monitoren uit de UltraSharp- of Professional-reeks met een "zero bright pixel"-defect worden vervangen. Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de garantie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is.
Heb je deze tekst vertaald uit het engels naar nederlands?, want ik kan die tekst nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Crazyanz schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:09:
[...]

QuerulouS schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:43:
[...]

Ik heb zojuist Dell gebeld en kreeg te horen dat ik me produkt via 4Launch BV moet aanbieden.
De defecte pixel valt inderdaad onder de garantie.

Ik heb een RMA ingevuld, ben benieuwd...
Vandaag weer contact opgenomen met Dell over de U2312HM en hen ook foto's opgestuurd.

Geen garantie, dus helaas.

Maar opzich geen probleem omdat die pixel niet direct in het zicht is.

Maar al met al, een fijn monitooortje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
QuerulouS schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:41:
[...]

Heb je deze tekst vertaald uit het engels naar nederlands?, want ik kan die tekst nergens vinden...
Nee hoor, gewoon op de .nl versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulK1982 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:56:
[...]

thijssiee94,

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe monitor. Hieronder mijn wensenlijstje. Ik heb gezien dat veel schermen tegenwoordig al voor EUR 150 - 200 verkrijgbaar zijn, voor een beter scherm ben ik echter zeker bereid (wat) meer te betalen.

Videokaart
Sapphire HD4890

Gebruik
Gaming, films kijken, internet/office

Wensen
23" - 27" Widescreen

Budget
EUR 200 - 400

Extra
Ik heb goede ervaring met een 'mat' scherm (zowel tv als monitor) en ivm positie van ramen tov bureau zou ik graag weer een mat scherm aanschaffen (tenzij je me ervan kunt overtuigen om dat niet te doen natuurlijk ;) ).
Bedankt voor je toelichting. Onderstaande monitor is een 23", is ver onder je budget, maar velen hier zijn er erg enthousiast over. (hij staat ook niet voor niets op mijn wenslijst, haha:P) Het heeft een mat scherm, dus dat voldoet wel aan je eis.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 173,49€ 173,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,49

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met duurdere monitoren, dus wellicht kan iemand anders je daarmee helpen. Als je bovenstaande goed, mooi, maar net iets te klein vindt, kan je ook voor een grotere gaan van dezelfde serie. :)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dat geld kan je nog een stuk betere schermen kopen, één van deze acht schermen (U2412M staat er twee keer in) lijkt mij dan een interessantere optie.

De U2412M, de ZR2440W en de U2410 heb ik alle drie zelf uitgebreid getest en van alle drie kan ik zeggen dat het prima schermen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:43:
Voor dat geld kan je nog een stuk betere schermen kopen, één van deze acht schermen (U2412M staat er twee keer in) lijkt mij dan een interessantere optie.

De U2412M, de ZR2440W en de U2410 heb ik alle drie zelf uitgebreid getest en van alle drie kan ik zeggen dat het prima schermen zijn.
Gelukkig toch iemand die er meer verstand van heeft! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
ShitHappens schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:13:
[...]

Nee hoor, gewoon op de .nl versie ;)
doe mij eens een linkje dan, ik kan hem echt niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
even mijn mening delen: koop geen iiyama x2472, veel ghosting met gamen. en die van mij (kerstkado) was binnen een uur dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De Iiyama's met een x er in (VA-paneel) zijn inderdaad niet op gamers gericht.

@thijssiee94PaulK1982
Kid Jansen noemt en linked daar een paar uitstekende monitoren maar het zijn wel allemaal 1920x1200 monitoren waar een vrij hoog prijskaartje aanhangt ten opzichten van 1920x1080 monitoren. Voor Office & Internet werk erg prettig, voor games en films een beetje zonde geld (imo).

Met je budget zijn er ook mogelijkheden in de hoek van 120Hz/3D panelen welke je wellicht ook interessant vind.

[ Voor 1% gewijzigd door Xthemes.us op 01-01-2012 14:08 . Reden: addresseerde de verkeerde persoon.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulK1982
Bedankt voor de tips Thijssiee94, Kid Jansen en Xthemes.us. Ik ga die schermen eens bekijken.

Enne... de beste wensen voor 2012 natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door PaulK1982 op 01-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik denk erover mijn Samsung 226BW te verkopen om deze te vervangen door een van de volgende monitoren:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Mijn doelstelling was de 226BW te vervangen door een Full-HD monitor en bij voorkeur rond de €100 te blijven. Ik zie echter dat op dit moment de beste investering toch een Edge-lit-monitor lijkt te zijn. Daarom stel ik de prijs omhoog naar €180.

Meerdere monitoren kan ik waarschijnlijk toch niet aansluiten en gezien ik een HDMI uitgang heb op de laptop, moet ik sowieso gebruik maken van een converter.

Ik zie op het internet nog geen ervaringen met de Iiyama en ik weet ook niet hoeveel het merk "Dell Ultrasharp" waard is tegenover Iiyama E-serie in termen van merkenreputatie.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.