Ik ben vanzelf de zelfde situatie (2x 1280x1024 thuis + 1x 1280x800 school), heb nu een u2312hm bij gezet ipv 1 origineel beeldscherm..
Sja, 120px extra er bij was wel fijn geweest. Ik merk echt dat dit scherm veel breder dan wat ik eerst had, en daardoor vooral tijdens programmeren (maar ook tijdens games) je veel meer werkruimte en kijkruimte hebt. Ook vergelijken van verschillende zaken hoeft niet perse meer op twee schermen. In feite kan je dan ook 3 schermen naast elkaar proppen mocht dat echt nodig zijn.
Echter, 120px zou fijn zijn, voor mij was het niet de 90 euro waard. Al neem ik nog een keer 90 euro, heb ik twee van deze schermen hier staan. Dan heb ik opeens 2x1920x1080, met superieure beeldkwaliteit tegenover mijn oude TN schermpjes.
Maar ik had ook ergens vernomen dat de U2312HM beter tijdens games presteerde dan de U2412HM of zo (input lag e.d.). Daardoor was de U2312HM voor mij veel interessanter. Maar citeer me er niet op, ik weet het niet 100% zeker.
Ik denk dat als je veel office werk doet dan ga je die extra 120px werkruimte zeker wel waarderen. Ik weet niet of er kwaliteitsverschil in beide schermen zit, maar tot zover nog geen klachten (let wel; ~1 week in bezit). Prijs/kwaliteitsverhouding is sowiezo wel goed, voor hetzelfde geld heb je een 'normale' Samsung tegenwoordig. Voor 2 tientjes meer heb ik verstelbare steun, prachtig beeld, USB hub en sja.. de zekerheid van Dell (hoewel ik nooit problemen op korte termijn heb gehad met Samsung, maar toch..)
Let ook even op dat dit scherm geen hdmi heeft. Wil je daar wat mee doen, moet je naar een displayport gaan (of DVI).
[
Voor 31% gewijzigd door
Hans1990 op 09-01-2012 22:36
]