[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
chrisborst schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Nee, dus.
WAT IS INBEGREPEN?

Monitor met standaard
Stroomkabel
DVI-kabel
USB-kabel
VGA-kabel
Media met drivers en documentatie
Snelstartgids
Beveiligingsinformatie

Zie de Dell website
Ook een VGA kabel.. |:( Die hebben de meeste mensen toch wel liggen, of van hun oude beeldscherm.
Geef mij dan maar een DVI en een Display Port kabel.
Even bestellen dus binnenkort. Nu nog niet nodig met mijn huidige videokaart, maar voor m'n aankomende 7000 serie, wél ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
chrisborst schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:27:
Misschien iets om op te letten:

Ik heb net Dell gebeld over een U2711. Goedkoper dan wat op kun site stond konden ze hem niet leveren, dus ik ga mijn scherm netzoals iedereen hem bij een andere winkel halen voor.
Dell levert 3 jaar Premium Panel Exchange Service op dit scherm, maar de 3 jaar gaat in op het moment dat hij besteld voor door de WINKEL, en niet wanneer je hem koopt bij de reseller. Dus het zou kunnen dat je een scherm besteld die al 1 jaar op voorraad ligt, dan heb je dus 2 jaar garantie ipv 3 jaar.
Ik probeer dus nu te achterhalen wanneer de schermen besteld zijn zodat ik weet hoeveel garantie ik via Dell heb.
Wat is de ervaring van andere mensen met dit?
Ik zelf heb pas een u2711 bij de Outlet van Komplett gekocht, de verpakking was al opengeweest maar het scherm zelf was nog als nieuw. De garantie loopt af op juli 2014. Dit was dus een exemplaar waarvan de verpakking al open was geweest (en waarschijnlijk terug naar Dell gestuurd, achterop staat namelijk revisie A06, maar daarboven is een plakkertje aangebracht met revisie A09), en de garantie liep nog maar 5 maanden. Met een nieuw exemplaar zit je denk ik altijd beter.

Ik zou zeggen: Koop het scherm, voer de servicetag in op de Dell website. Als je vind dat de garantie al te lang loopt, dan maak je gebruik van de wet van koop op afstand en stuur je hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
chrisborst schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Nee, dus.
WAT IS INBEGREPEN?

Monitor met standaard
Stroomkabel
DVI-kabel
USB-kabel
VGA-kabel
Media met drivers en documentatie
Snelstartgids
Beveiligingsinformatie

Zie de Dell website
>.< Sorry. Ik had daar al twee keer gezocht en er toch nog overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Wat vinden jullie van het lezen van tekst met de anti glare van de U2312HM? Ik heb er al een paar slechte reacties over gelezen op andere sites.

Ik zit voornamelijk de hele dag te programmeren (dus naar tekst te staren) en dan mag dit niet storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Iets zegt me dat Dell deze monitoren niet alleen maakt op spelletjes op te spelen en video's op te bekijken. :p

De enige reden dat ik me er bewust van ben geworden dat de AG op mijn 2412M 'zichtbaar' is (of beter gezegd zichtbaar *kan zijn*) is omdat ik er in dit topic over gelezen heb. De enige momenten dat ik die AG laag überhaupt waarneem is als ik er hier weer over lees en ik er weer even 'op let'.

Dat is dus het 'geheim'. Als je er niet op let dan zie je het ook niet. ;)

PS
Als programmeur zou ik juist verwachten dat je die extra 120 pixels van een 2412 wel zou weten te waarderen.

[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-01-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
CaptJackSparrow schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:59:
Iets zegt me dat Dell deze monitoren niet alleen maakt op spelletjes op te spelen en video's op te bekijken. :p

De enige reden dat ik me er bewust van ben geworden dat de AG op mijn 2412M 'zichtbaar' is (of beter gezegd zichtbaar *kan zijn*) is omdat ik er in dit topic over gelezen heb. De enige momenten dat ik die AG laag überhaupt waarneem is als ik er hier weer over lees en ik er weer even 'op let'.

PS
Als programmeur zou ik juist verwachten dat je die extra 120 pixels van een 2412 wel zou weten te waarderen.
Bedankt voor de reactie :)

Programmeur in opleiding, dus helaas niet het budget voor een 2412 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ook een kwestie van op het juiste moment je slag slaan. Ik heb mijn 2412 net voor €245 (€253,5 incl. verzendkosten) weten te 'scoren'. :) Even later was ie weer 20 euri duurder. Hij is nu weer langzaam aan het zakken.

In het vorige deeltje werden zelfs nog wat voordeliger bronnen in Duitsland genoemd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Meessen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:48:
Wat vinden jullie van het lezen van tekst met de anti glare van de U2312HM? Ik heb er al een paar slechte reacties over gelezen op andere sites.

Ik zit voornamelijk de hele dag te programmeren (dus naar tekst te staren) en dan mag dit niet storend zijn.
Ik heb er geen last van, sterker nog omdat de zon nogal eens van de zijkant op mijn scherm schijnt vind ik het eigenlijk wel prettig tot nu toe. Moet wel zeggen dat ik de U2312HM pas sinds gisteren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428891

weet iemand hoe de AG coating van een u2711 zich verhoud met een 2209WA?
ik heb zelf een 2209wa,ik zie de coating daarop wel,ik ben benieuwt of dat op de u2711,beter ofslechter is,of gelijkwaardig
ik ben benieuwt of dat ongeveer gelijk is.,dat kan de doorslag geven of ik het scherm ga aanschaffen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
27" heeft een hogere ppi en sommigen hebben daardoor meer last van de AG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 22:19
Meessen schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:48:

CaptJackSparrow schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:59:

Ik denk dat dit nogal relatief en per persoon afhankelijk is.. De een ziet het wel, de ander ziet het niet. Ik zie het wel en erger me er aan, zeker omdat mijn andere 2 schermen (10 jaar oude 15" en een TV) wel glossy zijn. Van die oude 15" heb ik de anti glare verwijderd en zelfs voor een oud belabberd scherm komen de kleuren en het contrast goed naar voren. De U2312HM is een goed scherm maar de anti glare is overduidelijk en irritant en het feit dat ze die zooi eroverheen plakken ten koste van de kleuren, contrast en scherpte zit mij dan ook weer aardig dwars.

Maargoed, alle schermen hebben anti glare dus veel keuze is er niet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:04
Ik lever liever wat contract, kleur en scherpte in, om te voorkomen dat ik de hele dag naar me zelf loop te kijken. Mijn laptop heeft een glossy scherm en dat vind ik het grootste nadeel van dat scherm. Als het licht ook maar een beetje op je hoofd schijnt zie ik mij zelf ik het scherm.
Ik hoor mensen meer klagen over glossy schermen dan over de AG van schermen.
Een scherm waar je op werkt moet gewoon mat zijn. Een TV kan glossy zijn omdat je dat vooral in het donker kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:07

yok

Net een U2711 besteld, heel benieuwd. Las goede verhalen in het topic, nu maar hopen dat ik geen dode pixels heb :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
chrisborst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:39:
Ik lever liever wat contract, kleur en scherpte in, om te voorkomen dat ik de hele dag naar me zelf loop te kijken. Mijn laptop heeft een glossy scherm en dat vind ik het grootste nadeel van dat scherm. Als het licht ook maar een beetje op je hoofd schijnt zie ik mij zelf ik het scherm.
Ik hoor mensen meer klagen over glossy schermen dan over de AG van schermen.
Een scherm waar je op werkt moet gewoon mat zijn. Een TV kan glossy zijn omdat je dat vooral in het donker kijkt.
Ben ik het niet echt mee eens hoor (vooral dat "moet gewoon mat zijn"). En wie zegt dat er alleen in het donker naar een TV gekeken wordt? Er zijn genoeg mensen die overdag kijken, in de zomer is het ook later in de avond nog licht en ook al is het donker staan er nog steeds lampen aan in huis. Ik vind verder overigens wel dat een TV glossy mag zijn hoor! Maar het argument vind ik apart. Wat ik dan wel weer krom vind is dat idd veel laptops glossy zijn, terwijl dat juist apparaten zijn die je in veel verschillende situaties en soms ook buiten gebruikt, waardoor je zoveel meer kans hebt op reflecties van lichtbronnen. Zo beredenerend vind ik het eigenlijk ook raar dat telefoons glossy zijn.. Een monitor kan ik thuis neerzetten waar ik hem goed vind staan en lampen kan ik een paar centimeter verplaatsen als ik ze als reflectie in het scherm zie. Ik vind het alleen niet echt kunnen dat de fabrikanten voor mij beslissen dat ik zogenaamd anti glare nodig heb terwijl dat niet het geval is en waardoor ook nog mijn kijkervaring achteruit gaat.. Kunnen ze het beter als optie aanbieden, een laagje erop plakken is ook minder moeite dan er eentje verwijderen met alle bijkomende risico's..
yok schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:19:
Net een U2711 besteld, heel benieuwd. Las goede verhalen in het topic, nu maar hopen dat ik geen dode pixels heb :F
Als ik het verkeerd heb moet iemand mij verbeteren, maar volgens mij kan je een scherm gewoon terugsturen hoor, extra pixelgarantie of niet. Online aankopen heb je wet koop op afstand en bij de winkel waar ik hem kocht (4launch) stond ook dat alleen software/verbruiksartikelen enzo niet teruggestuurd kunnen worden, een monitor dus wel. Als het scherm je gewoon niet bevalt moet je toch ook de mogelijkheid hebben om hem terug te sturen?

Moet je wel geld terug vragen en ergens anders opnieuw kopen, dat wel. Omruilen gaat dan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Recrush schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:45:
[...]

[...]

Als ik het verkeerd heb moet iemand mij verbeteren, maar volgens mij kan je een scherm gewoon terugsturen hoor, extra pixelgarantie of niet. Online aankopen heb je wet koop op afstand en bij de winkel waar ik hem kocht (4launch) stond ook dat alleen software/verbruiksartikelen enzo niet teruggestuurd kunnen worden, een monitor dus wel. Als het scherm je gewoon niet bevalt moet je toch ook de mogelijkheid hebben om hem terug te sturen?

Moet je wel geld terug vragen en ergens anders opnieuw kopen, dat wel. Omruilen gaat dan natuurlijk niet.
Klopt dit inderdaad? Zou erg handig zijn, bedankt! Heb 'm overigens ook bij 4Launch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
yok schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:19:
Volgens de verkoper van mijn U2711 komt dat bijna niet meer voor bij deze panelen maar je kunt net pech hebben. Overigens vind ik de grain juist minder storend dan de U2410 (op mijn werk), ik weet niet of dat juist door de hogere dpi komt. Dit is natuurlijk slechts mijn mening/smaak.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vandaag krijg ik mijn U2312HM binnen!
Meteen even op dode pixels checken zoals bij elk scherm.
Heb helaas zakelijk besteld, dus voor mij geen wet kopen op afstand! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Heb vorig jaar een U2711 besteld (bij Komplett) daar zat wel een dooie pixel in, midden in het gezichtsveld.
Dat 'mocht' volgens Komplett. Nou niet volgens mij.
Komplett bood mij alleen de optie om het scherm te retourneren en m'n geld terug te krijgen.
Daarna kon ik dan een nieuwe bestellen als ik dat wilde.

Na ja, teveel gedoe, dus de kwestie bij Dell voorgelegd.
Die kwamen vervolgens het ding thuis omruilen (heb nu wel een refurbished exemplaar) en geen gooie pixels meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:09:
Heb vorig jaar een U2711 besteld (bij Komplett) daar zat wel een dooie pixel in, midden in het gezichtsveld.
Dat 'mocht' volgens Komplett. Nou niet volgens mij.
Komplett bood mij alleen de optie om het scherm te retourneren en m'n geld terug te krijgen.
Daarna kon ik dan een nieuwe bestellen als ik dat wilde.

Na ja, teveel gedoe, dus de kwestie bij Dell voorgelegd.
Die kwamen vervolgens het ding thuis omruilen (heb nu wel een refurbished exemplaar) en geen gooie pixels meer. :)
Thanks voor dit bericht! :D
Dan weet ik dus wat te doen bij een dode pixel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
yok schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Klopt dit inderdaad? Zou erg handig zijn, bedankt! Heb 'm overigens ook bij 4Launch besteld.
Kan helaas niet uit ervaring spreken maar verwacht niet dat ze hem gaan weigeren als je hem niet wilt! Ik zat er wel over te denken om mijn U2312HM dus terug te sturen (dode subpixel+backlight bleeding) maar denk niet dat ik dat ga doen. Wordt weer een hele sleur waar ik dan in terecht kom en duurt het weer even voordat ik weer een nieuw scherm heb. Het is ook geen super duur scherm dus ik denk dat ik die kleine dingen maar voor lief neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
JPtjee007 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:16:
[...]

Thanks voor dit bericht! :D
Dan weet ik dus wat te doen bij een dode pixel. :D
Mijn U2711 komt dus ook van Komplett. Daar is me verteld dat als ik hem niet wilde ik hem gewoon terug moest geven onder de wet 'koop op afstand' als er een dode pixel in zat. Dat ik hem daar af heb gehaald doet niks af aan het feit dat je niet 'op afstand' koopt.

Komplett heeft ook nog eens één van de laagste prijzen dus ik zou hun zeker overwegen als plek van aanschaf.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Recrush schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:31:
Maargoed, alle schermen hebben anti glare dus veel keuze is er niet.. :+
Samsung heeft toch schermen met betere AG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar ze hebben geen IPS schermen en die PLS schermen vallen nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:49:
Ja, maar ze hebben geen IPS schermen en die PLS schermen vallen nogal tegen.
In welke zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:04
EvaluationCopy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Mijn U2711 komt dus ook van Komplett. Daar is me verteld dat als ik hem niet wilde ik hem gewoon terug moest geven onder de wet 'koop op afstand' als er een dode pixel in zat. Dat ik hem daar af heb gehaald doet niks af aan het feit dat je niet 'op afstand' koopt.

Komplett heeft ook nog eens één van de laagste prijzen dus ik zou hun zeker overwegen als plek van aanschaf.
Ik heb vanmorgen ook maar een U2711 bij Komplett besteld. Ik woon zelf in Delft dus ik haal hem gewoon bij het afhaalpunt op. Ook pas dan betalen, dus kan niks fout gaan. En omdat je het online heb besteld geld toch de wet kopen op afstand.
Ik had ze een mail gestuurd en ze vertelde mij dat hun schermen max. 2 maanden op voorraad liggen, dus dat is bijna de volle 3 jaar garantie. Als het goed is krijg ik morgen bericht dat ik het scherm mag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vandaag mijn U2312HM binnen gehad.
Mooi ding hoor! Alleen vergeleken met mijn Philips LED die ernaast staat, is hij toch wat grauwer en donkerder van kleur. Best jammer.
Wie weet de beste afstelling qua contrast en helderheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik kan zelf mijn scherm niet calibreren dus ik heb van een review de gecalibreerde instellingen overgenomen en hier en daarna naar eigen inzicht aangepast.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1317112577
Picture preset: Custom Color
Brightness 63
Contrast 66
Sharpness: 50
Gamma PC
Aspect ratio: Wide 16:9
R 97
G 89
B 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voornamelijk uniformiteit en backlight bleeding, beide zijn nog veel erger dan op de LG Display IPS panelen die in onder andere de Dell UltraSharp schermen gebruikt worden.

Verder is het contrast ook best wel laag en het kleurbereik is nogal ongelukkig gekozen.

Voor uitgebreidere beargumentatie verwijs ik naar m'n volledige review op HWI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Ik heb zo'n jaar geleden een Dell 2711 monitor gekocht. Prima beeld, lekker groot, maar ik heb last van het probleem dat bij het uit/aan zetten van het scherm (terwijl de PC blijft draaien) in 8 van de 10 keer het scherm niet in de goede resolutie terug komt. Het scherm gaat dan op 1920x1080 ipv de correcte 2560x1440. Na meerdere keren uit/aan zetten komt het uiteindelijk goed, maar dit is natuurlijk zeer irritant.

Ik heb mijn scherm met deze klacht onlangs aangemeld bij Dell en een vervangende monitor gekregen, maar deze heeft precies hetzelfde euvel. Zowel de oude als de nieuwe monitor waren revisie 04. Ik heb elders begrepen dat de nieuwere revisies hier geen last van hebben en aan Dell dan ook gevraagd of ik een hogere revisie kan ontvangen.

Nu heb ik vandaag Dell gebeld, en deze stellen zich nu op het standpunt dat als de nieuwe monitor hetzelfde doet, dat dit dus aan mijn PC ligt.... 8)7 En dat is geen Dell PC, dus lijkt het daar even op te houden.....

Ik heb het vanmiddag op video vastgelegd, zie hier: http://youtu.be/x301z6XTgZc

1e keer, 2560x1440
2e keer, 1920x1080
3e keer, 2560x1440
4e keer, 1920x1080

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al eens andere kabels geprobeerd?
Andere videokaart geprobeerd?
Andere drivers?
Firmware/biosupdate van je videokaart/moederbord?

Je kunt het wel op 't scherm gooien maar heb je andere zaken al 100% uitgesloten dan?
Dat maak ik niet uit jouw verhaal op. Ik snap Dell in dat opzicht dan ook wel dat ze (voor) nu je systeem de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Als het kan eerst eens een ander scherm proberen, dan kun je pas met zekerheid zeggen dat het aan het scherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:29:
Al eens andere kabels geprobeerd? NEE
Andere videokaart geprobeerd? NEE
Andere drivers? JA
Firmware/biosupdate van je videokaart/moederbord? JA

Je kunt het wel op 't scherm gooien maar heb je andere zaken al 100% uitgesloten dan?
Dat maak ik niet uit jouw verhaal op. Ik snap Dell in dat opzicht dan ook wel dat ze (voor) nu je systeem de schuld geven.
Ik lees elders dat meer mensen dit probleem hebben. Kid Janssen (van die mega lange productreview van de 2711) gaf ook aan dat dit een bekend euvel was dat niet op te lossen zou zijn. Later begreep ik dat hogere revisies van deze monitor dit probleem niet meer hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een REV A04 staan waar een REV A09 sticker overheen is geplakt (is een refurbished scherm) en heb op dit scherm er geen last van.
Dus wat dat betreft zou het kunnen.
Maar wellicht als je aan Dell kunt aantonen dat je andere zaken hebt uitgesloten gaan ze wellicht overstag en krijg je alsnog een ander scherm met een hogere REV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

net mijn 2711 ontvangen, gelukkig geen dode pixels oid. Prachtig scherm, eigenlijk iets té groot :-)

Een probleempje alleen: ik heb het scherm op mijn AMD videokaart via DVI aangesloten en mijn televisie via HDMI op mijn videokaart. Normaal gesproken dupliceer ik het beeld om bijv. een film te kijken en zet dan mijn televisie aan, die het scherm van mijn pc weergeeft.

Nu is het zo dat de resolutie (te hoog?) niet werkt op mijn televisie en dus meteen automatisch switch naar een lagere resolutie, zelfs als het beeldscherm uit staat. Als ik het scherm uitbreidt (dus dan wordt mijn tv scherm 2), dan wordt de resolutie niet aangetast, maar kan mijn muis verdwijnen als de tv uit staat :-)

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Is er een force resolutie o.i.d. in AMD Catylyst center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
chrisborst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:35:
[...]

Ik heb vanmorgen ook maar een U2711 bij Komplett besteld. Ik woon zelf in Delft dus ik haal hem gewoon bij het afhaalpunt op. Ook pas dan betalen, dus kan niks fout gaan. En omdat je het online heb besteld geld toch de wet kopen op afstand.
Ik had ze een mail gestuurd en ze vertelde mij dat hun schermen max. 2 maanden op voorraad liggen, dus dat is bijna de volle 3 jaar garantie. Als het goed is krijg ik morgen bericht dat ik het scherm mag ophalen!
Ik heb mijn scherm daar ook weg en die kwam uit begin oktober (een van de 125). U2312HM in eind december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vind eerlijk gezegd mijn oudere Philips 234EL2SB mooier en feller qua beeld.
Of ligt dit aan het IPS beeldscherm, of misschien de instellingen?
Ik ga in ieder geval nu nog niet aan de instellingen zitten. Dat doe ik pas over een paar weken, met mijn AMD 7000 serie. Misschien dat het enigszins verandering brengt.

Bedankt Recrush, ik zal die settings ook even proberen met m'n aankomende AMD 7000 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:19
yok schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:42:
net mijn 2711 ontvangen, gelukkig geen dode pixels oid. Prachtig scherm, eigenlijk iets té groot :-)

Een probleempje alleen: ik heb het scherm op mijn AMD videokaart via DVI aangesloten en mijn televisie via HDMI op mijn videokaart. Normaal gesproken dupliceer ik het beeld om bijv. een film te kijken en zet dan mijn televisie aan, die het scherm van mijn pc weergeeft.

Nu is het zo dat de resolutie (te hoog?) niet werkt op mijn televisie en dus meteen automatisch switch naar een lagere resolutie, zelfs als het beeldscherm uit staat. Als ik het scherm uitbreidt (dus dan wordt mijn tv scherm 2), dan wordt de resolutie niet aangetast, maar kan mijn muis verdwijnen als de tv uit staat :-)

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Is er een force resolutie o.i.d. in AMD Catylyst center?
Had je voorheen een scherm met dezelfde resolutie als je tv? Probeer anders bureaublad uitbreiden ofzo en dan je film openen op je 2e scherm (tv).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Rainesh schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Had je voorheen een scherm met dezelfde resolutie als je tv? Probeer anders bureaublad uitbreiden ofzo en dan je film openen op je 2e scherm (tv).
Mijn tv kan een max resolutie aan van 1080p (1920x1080) en als je de schermen dupliceert pakt hij automatisch de kleinste resolutie heb ik gelezen. Balen. Nu heb ik het scherm uitgebreid en de goede resolutie, maar had 'm liever gedupliceerd.

Overigens heb ik via het programma UltraMon een paar handige bindings gemaakt om te switchen e.d. Beetje een work-around, maar het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:25
Dipsausje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:00:
[...]

Ik neem aan dat het om een Mac met een Nvidia-grafische chips gaat die je erop aansluit? Ik had precies hetzelfde probleem met mijn oude MBP, met VGA geen last van, echter via DVI of Displayport soms verticale lijnen. Probleem doet zich niet voor met mijn nieuwe MBP die Intel en AMD graphics heeft.

Het lijkt erop dat er een fout zit in de OS X drivers voor Nvidia chips wat problemen geeft met beeldschermen die een LG 6-bit+frc paneel gebruiken (zoals de nieuwe Dell schermen). Ik heb het probleem begin december bij Apple gemeld, er is mij toen om meer details gevraagd dus ze hebben er naar gekeken, wanneer (en of) er dan een oplossing komt? Geen idee... Meer info over soortgelijk probleem: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1022386 en http://hardforum.com/showthread.php?t=1584593
Wauw! Mag ik jou even heel hartelijk bedanken voor je ontzettend goede post :D

Ik heb in het eerste topic gekeken en daar stond een link naar een mogelijke oplossing doormiddel van een Kernel Extension :D
(Link: Hier. Zie Possible Solution #5)

Het is nu bij mij opgelost :) Ontzettend bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 07-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb nu zelf een paar dagen de U2312HM in gebruik en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Het duurde wel even voordat ik de kleuren goed naar mijn smaak had ingesteld. Uiteindelijk zijn het bij mij onderstaande instellingen geworden.

Picture preset: Custom Color
Brightness 75
Contrast 100
Sharpness: 50
Gamma PC
Aspect ratio: Wide 16:9
R 80
G 74
B 93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 04:31
Ow, leuk topic.
Ik ben de trotse bezitter van 3x Dell 3007WFP-HC.

Ik was vandaag nog aan het overwegen om 1 weg te doen, en hem te vervangen met een 3008 wfp.
Dit zou ik voor de aansluitingen willen doen, maar na de 'horrorverhalen' over de input-lag, en aangezien de 3 schermen 1 extended desktop vormen, zie ik er van af.

Ja, het is overkill -> totdat je het ECHT nodig hebt. Dan is er niets beters, en wil je echt niet anders meer.
Ik heb het regelmatig (werk) ivm echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
De Dell U2212HM komt er bij Hardware.info All-round goed uit, alleen is hij minder geschikt voor gamen door de 8 m/s zeggen ze. Maar vertraging is toch pas merkbaar tijdens het gamen met een beeldscherm hoger dan 12 m/s? http://nl.hardware.info/r...-full-hd-monitoren-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
12 m/s, dat is ongeveer één-honderdste seconde. Ik vind het nergens over gaan, dat die Dell IPS panelen ongeschikt zouden zijn voor gamen. Ik zie het verschil niet. Ja ik zie wel verschil, maar vooral op het gebied van de veel mooiere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:22:
12 m/s, dat is ongeveer één-honderdste seconde. Ik vind het nergens over gaan, dat die Dell IPS panelen ongeschikt zouden zijn voor gamen. Ik zie het verschil niet. Ja ik zie wel verschil, maar vooral op het gebied van de veel mooiere kleurweergave.
Mwa, ik heb hier naast mij een Dell U2312HM en een Philips 234EL2SB staan.
Ik moet heel eerlijk zeggen, en ik zeg het maar niet te hard, ik vind de Philips in kleuren een stuk mooier..
Daarentegen moet ik zeggen dat die Dell 1, een kleine standaard heeft, en het beeldscherm begint ook ACHTERAAN de voet, dat betekend dus dat hij lekker ver naar achter kan. Die Philips stond op een ronde voet, en nam redelijk wat plaats in. Nu kan ik makkelijk alles kwijt qua toetsenbord, muis, speakers en iPhone dock.
2. Ook kan de Dell in hoogte worden ingesteld, wat ik erg prettig vind. Zo kan ik makkelijk bij m'n speakers, en zit dit beter voor mijn nek.
En ten derde, de Dell heeft een rijk assortiment aan in- en uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408908

Hallo allen,

Ik ben nu het hele weekend al reviews aan het lezen en ik word er een beetje kierewiet van.
Eerst zou ik voor de Ilyama Prolite B2475 HDs gaan, maar na een paar reviews te hebben gelezen ga ik toch voor een 1920 x 1200 scherm. Dit lijkt me toch wat prettiger om mee te werken.

Mijn oog viel op de Dell 2412m. Deze komt toch redelijk tot goed uit de test(s). Dus ik weer verder lezen in de reviews en nu begin ik toch weer te twijfelen over deze koop.

Wat zal ik doen ?
Toch wel de ilyama of toch de dell, twijfel, twijfel, twijfel......

Videokaart
Saphire Radeon 4870 (wordt binnenkort de Radeon 6950)

Aansluitingen
DVI

Gebruik
Webdesign / Gamen / Internetten / heel af en toe een film (niet vaak)

Wensen
24" screen
Met de Ilyama zat ik aan de €180-200 - nu met de Dell zit ik aan de € 280-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Anoniem: 408908 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:45:
Hallo allen,

Ik ben nu het hele weekend al reviews aan het lezen en ik word er een beetje kierewiet van.
Eerst zou ik voor de Ilyama Prolite B2475 HDs gaan, maar na een paar reviews te hebben gelezen ga ik toch voor een 1920 x 1200 scherm. Dit lijkt me toch wat prettiger om mee te werken.

Mijn oog viel op de Dell 2412m. Deze komt toch redelijk tot goed uit de test(s). Dus ik weer verder lezen in de reviews en nu begin ik toch weer te twijfelen over deze koop.

Wat zal ik doen ?
Toch wel de ilyama of toch de dell, twijfel, twijfel, twijfel......

Videokaart
Saphire Radeon 4870 (wordt binnenkort de Radeon 6950)

Aansluitingen
DVI

Gebruik
Webdesign / Gamen / Internetten / heel af en toe een film (niet vaak)

Wensen
24" screen
Met de Ilyama zat ik aan de €180-200 - nu met de Dell zit ik aan de € 280-300
Bedenk voor jezelf waarom je twijfelt. Je zit hier in een Dell topic dus 95% zal zeggen dat je voor de Dell moet gaan. Vraag je het aan een (tevreden) Iiyama gebruiker dan zal die waarschijnlijk zeggen dat je die moet nemen. Ik zat ook te twijfelen tussen een Iiyama en de U2312HM en ben uiteindelijk voor de Dell gegaan omdat ik me daar beter bij voelde: véél meer over te vinden, vele aansluitmogelijkheden, vele mogelijkheden van het scherm (hoger, lager, kantelen etc). Misschien zijn er voor jou totaal andere dingen die belangrijk zijn.. Ik weet overigens niet hoe de Iiyama presteert die ik op het oog had, heb gewoon voor de Dell gekozen. Ben niet supermegatevreden, maar ook zeker niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 11:54
Heeft er iemand eigenlijk enig idee op welk termijn er een wat meer uitgeklede led variant gaat komen voor de U2711? Zoals er voor de U2410 de U2412m is?

Ben sterk aan het twijfelen over een U2412M of U2312HM. Het liefst wil ik een monitor met 2560x1440, maar dat zit er als de prijzen voorlopig niet zakken naar 400/450 euro niet in. Om dan nu 80 euro meer uit te geven voor de U2412M terwijl er op relatief korte termijn wellicht toch een 27 inch komt is dan enigszins zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408908

Recrush schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Bedenk voor jezelf waarom je twijfelt. Je zit hier in een Dell topic dus 95% zal zeggen dat je voor de Dell moet gaan. Vraag je het aan een (tevreden) Iiyama gebruiker dan zal die waarschijnlijk zeggen dat je die moet nemen. Ik zat ook te twijfelen tussen een Iiyama en de U2312HM en ben uiteindelijk voor de Dell gegaan omdat ik me daar beter bij voelde: véél meer over te vinden, vele aansluitmogelijkheden, vele mogelijkheden van het scherm (hoger, lager, kantelen etc). Misschien zijn er voor jou totaal andere dingen die belangrijk zijn.. Ik weet overigens niet hoe de Iiyama presteert die ik op het oog had, heb gewoon voor de Dell gekozen. Ben niet supermegatevreden, maar ook zeker niet ontevreden.
Je hebt gelijk dat ik deze vraag eigenlijk in de verkeerde topic heb geplaatst, maar iig bedankt voor je antwoord. Ik zal deze vraag nog een keer plaatsen in "Monitoren"

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JcHm schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:26:
Heeft er iemand eigenlijk enig idee op welk termijn er een wat meer uitgeklede led variant gaat komen voor de U2711? Zoals er voor de U2410 de U2412m is?
Vorige maand was er nog geeneens een 'rumor' dat ie eraan zit te komen, misschien is daar inmiddels verandering in(?), maar ik denk dat het misschien nog wel eens een lange tijd kan duren. Meestal is de volgorde rumor > aankondiging > release en daar zit zeker een paar maanden overheen, en dan betaal je bij de release natuurlijk standaard teveel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Geestig. Ik zit nu weer op m'n werk te werken op de U2410 na twee weken thuis te hebben geproefd van de U2711. Mijn hemel wat een achteruitgang!! Het voelt echt als een klein flutschermpje, de kleuren zijn minder, dpi slechter en vooral daar stoor ik me enorm aan. Het lijkt gewoon allemaal niet scherp...

Stom toch altijd hoe snel je went aan vooruitgang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:25
EvaluationCopy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:38:
Geestig. Ik zit nu weer op m'n werk te werken op de U2410 na twee weken thuis te hebben geproefd van de U2711. Mijn hemel wat een achteruitgang!! Het voelt echt als een klein flutschermpje, de kleuren zijn minder, dpi slechter en vooral daar stoor ik me enorm aan. Het lijkt gewoon allemaal niet scherp...

Stom toch altijd hoe snel je went aan vooruitgang ;(
Ik had hetzelfde. Afgelopen kerstvakantie op mijn nieuwe U2412M gewerkt, en opeens moest ik vanmiddag mijn laptop weer eens meenemen. Ik miste toch een hoop ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
yok schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:09:
Mijn tv kan een max resolutie aan van 1080p (1920x1080) en als je de schermen dupliceert pakt hij automatisch de kleinste resolutie heb ik gelezen. Balen.
Wat had je dan gewild? 2560 x 1440 downscalen op TV?
Nu heb ik het scherm uitgebreid en de goede resolutie, maar had 'm liever gedupliceerd.

Overigens heb ik via het programma UltraMon een paar handige bindings gemaakt om te switchen e.d. Beetje een work-around, maar het is te doen.
Heb je geen Windows 7? Dan heb je Win+P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
rockhopper schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Vorige maand was er nog geeneens een 'rumor' dat ie eraan zit te komen, misschien is daar inmiddels verandering in(?), maar ik denk dat het misschien nog wel eens een lange tijd kan duren. Meestal is de volgorde rumor > aankondiging > release en daar zit zeker een paar maanden overheen, en dan betaal je bij de release natuurlijk standaard teveel.
Ik was er al bang voor dat word nog een jaartje of anderhalf a twee uitstellen. Echter nu de volgende lastige keuze, de u2312hm of de u2412m..... de u2312hm heeft een hele mooie prijs verhouding. En ik kom van 1280x1024 desktop monitor en 1280x800 laptop. Ga er dus in principe in de hoogte altijd (al is het maar een klein beetje) op vooruit. Verder is de kans groot dat er in de toekomst nog een x een console aan te hangen komt...

Aan de andere kant is de u2412m ook een goede koop en die extra werk ruimte kan altijd van pas komen, maar is dat die 90 euro extra waard... lastig lastig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik ben vanzelf de zelfde situatie (2x 1280x1024 thuis + 1x 1280x800 school), heb nu een u2312hm bij gezet ipv 1 origineel beeldscherm..

Sja, 120px extra er bij was wel fijn geweest. Ik merk echt dat dit scherm veel breder dan wat ik eerst had, en daardoor vooral tijdens programmeren (maar ook tijdens games) je veel meer werkruimte en kijkruimte hebt. Ook vergelijken van verschillende zaken hoeft niet perse meer op twee schermen. In feite kan je dan ook 3 schermen naast elkaar proppen mocht dat echt nodig zijn.

Echter, 120px zou fijn zijn, voor mij was het niet de 90 euro waard. Al neem ik nog een keer 90 euro, heb ik twee van deze schermen hier staan. Dan heb ik opeens 2x1920x1080, met superieure beeldkwaliteit tegenover mijn oude TN schermpjes.
Maar ik had ook ergens vernomen dat de U2312HM beter tijdens games presteerde dan de U2412HM of zo (input lag e.d.). Daardoor was de U2312HM voor mij veel interessanter. Maar citeer me er niet op, ik weet het niet 100% zeker.

Ik denk dat als je veel office werk doet dan ga je die extra 120px werkruimte zeker wel waarderen. Ik weet niet of er kwaliteitsverschil in beide schermen zit, maar tot zover nog geen klachten (let wel; ~1 week in bezit). Prijs/kwaliteitsverhouding is sowiezo wel goed, voor hetzelfde geld heb je een 'normale' Samsung tegenwoordig. Voor 2 tientjes meer heb ik verstelbare steun, prachtig beeld, USB hub en sja.. de zekerheid van Dell (hoewel ik nooit problemen op korte termijn heb gehad met Samsung, maar toch..)

Let ook even op dat dit scherm geen hdmi heeft. Wil je daar wat mee doen, moet je naar een displayport gaan (of DVI).

[ Voor 31% gewijzigd door Hans1990 op 09-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
@Hans 1990

Kun je misschien een print screen maken van word/excel hoeveel je kunt zien, weergave op 100%? Als dit aan mijn eisen voldoet dan word het toch de u2312hm. Vooral dat ik in de toekomst de monitor wel eens wat meer voor gamen wil gaan gebruiken en de input lag bij de 2312hm erg laag is.

Je zou me er erg mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Weet niet hoe goed/fijn het in de praktijk werkt maar vergeet ook niet dat je de monitor in portretstand kunt zetten, als je veel in bijv. word zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Wat is eigenlijk de reden dat de U2212 hoger in de prijs gezet is dan de U2312? Wanneer ik in de pricewatch naar de prijsgeschiedenis kijk, lijkt de U2212 wel hoger ingezet dan de U2312...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 08:03
Ik heb een ongelooflijk luxeprobleem.

Aangezien ik als kleine bijverdienste webdesign doe (écht niets serieus, heb nu mijn eerste project) dacht ik dat een IPS scherm wel wat voor mij zou zijn. Student zijnde had ik echter niet meteen het budget om lukraak een scherm te kopen, dus begon ik enorm veel reviews en topics te lezen. Ik besloot dat ik wel fan was van de u2311h/u2312hm en de u2410/u2412m. Aangezien er tweedehands soms goede deals te vinden zijn, ging ik eerst daar eens kijken of er niets te rapen viel. Ik had hier en daar gereageerd op een advertentie, maar er kwam meestal niets van (wegens mensen die prijzen vroegen die hoger liggen dan de nieuwprijs en ik die daar uiteraard onder bood).

Mijn ouders merkten hoe serieus ik het nam en hebben mij eergisteren een milde schenking gedaan, ik kreeg namelijk een splinternieuwe u2412m! Uiteraard was ik dolblij en nadat ik het pareltje had uitgepakt begon ik me specifiek over dit model in te lezen. Het enige ietwat jammere (en dit is muggenzifterij!) is dat de u2412m geen 1:1 pixel mapping ondersteunt. Dit wilt zeggen dat, als ik een 1080p signaal op mijn monitor afvuur, het beeld in de hoogte uitgerokken zal worden om het scherm te vullen. Dit is spijtig, omdat ik van plan was om mijn Playstation 3 er op aan te sluiten en het beeld dus een klein beetje uitgerokken zal worden.

Vandaag echter kreeg ik 's morgens een reactie van een van de tweedehands monitoren waar ik op had geboden. Kort gezegd kan ik een u2311h overkopen voor 125 euro, volgens de verkoper in nieuwstaat en nog garantie tot in september 2012. Nu moet ik dus een knoop doorhakken.

-Is 125 euro een goede prijs voor deze tweedehands u2311h?
-In hoeverre zijn tweedehands schermen betrouwbaar (deze is van september, dus niet oud)?
-Is het handig om met twee verschillende schermgroottes en -resoluties te werken?

Het leuke is dat ik dan meteen enorm veel werkruimte heb én dat ik een scherm heb dat de native resolutie van mijn PS3 ondersteunt, wat uitrekking zal voorkomen. Het 'spijtige' is dat ik 125 euro armer zal zijn, maar ik was sowieso van plan om rond de 180 euro uit te geven aan een nieuwe monitor. Ik neig zeker naar de aanschaf van het tweedehands scherm, maar ik wou dit even delen met jullie voor ik eventueel een miskoop bega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Laatst online: 08-11-2020
Nerf schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:50:
Ik heb een ongelooflijk luxeprobleem.

Aangezien ik als kleine bijverdienste webdesign doe (écht niets serieus, heb nu mijn eerste project) dacht ik dat een IPS scherm wel wat voor mij zou zijn. Student zijnde had ik echter niet meteen het budget om lukraak een scherm te kopen, dus begon ik enorm veel reviews en topics te lezen. Ik besloot dat ik wel fan was van de u2311h/u2312hm en de u2410/u2412m. Aangezien er tweedehands soms goede deals te vinden zijn, ging ik eerst daar eens kijken of er niets te rapen viel. Ik had hier en daar gereageerd op een advertentie, maar er kwam meestal niets van (wegens mensen die prijzen vroegen die hoger liggen dan de nieuwprijs en ik die daar uiteraard onder bood).

Mijn ouders merkten hoe serieus ik het nam en hebben mij eergisteren een milde schenking gedaan, ik kreeg namelijk een splinternieuwe u2412m! Uiteraard was ik dolblij en nadat ik het pareltje had uitgepakt begon ik me specifiek over dit model in te lezen. Het enige ietwat jammere (en dit is muggenzifterij!) is dat de u2412m geen 1:1 pixel mapping ondersteunt. Dit wilt zeggen dat, als ik een 1080p signaal op mijn monitor afvuur, het beeld in de hoogte uitgerokken zal worden om het scherm te vullen. Dit is spijtig, omdat ik van plan was om mijn Playstation 3 er op aan te sluiten en het beeld dus een klein beetje uitgerokken zal worden.

Vandaag echter kreeg ik 's morgens een reactie van een van de tweedehands monitoren waar ik op had geboden. Kort gezegd kan ik een u2311h overkopen voor 125 euro, volgens de verkoper in nieuwstaat en nog garantie tot in september 2012. Nu moet ik dus een knoop doorhakken.

-Is 125 euro een goede prijs voor deze tweedehands u2311h?
-In hoeverre zijn tweedehands schermen betrouwbaar (deze is van september, dus niet oud)?
-Is het handig om met twee verschillende schermgroottes en -resoluties te werken?

Het leuke is dat ik dan meteen enorm veel werkruimte heb én dat ik een scherm heb dat de native resolutie van mijn PS3 ondersteunt, wat uitrekking zal voorkomen. Het 'spijtige' is dat ik 125 euro armer zal zijn, maar ik was sowieso van plan om rond de 180 euro uit te geven aan een nieuwe monitor. Ik neig zeker naar de aanschaf van het tweedehands scherm, maar ik wou dit even delen met jullie voor ik eventueel een miskoop bega.
Ik heb hier ook 2 beeld schermen staan van verschillende resoluties en 125 euro voor een tweedde handse beeldscherm wel goed als de u2311h nog van goede kwaliteit is is het het zekert waard. (ben eigenlijk ook opzoek naar 2 u2311h tweedde hands want dan kan ik eyefinity) Goedkoper dan 2 u2312hm er bij kopen.

Edit lol ik zie net dat je het zelfde bericht ook poste op 9lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 08:03
-kardo- schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Ik heb hier ook 2 beeld schermen staan van verschillende resoluties en 125 euro voor een tweedde handse beeldscherm wel goed als de u2311h nog van goede kwaliteit is is het het zekert waard. (ben eigenlijk ook opzoek naar 2 u2311h tweedde hands want dan kan ik eyefinity) Goedkoper dan 2 u2312hm er bij kopen.

Edit lol ik zie net dat je het zelfde bericht ook poste op 9lives.
Inderdaad, ik had het ook even daar gezet. Dan zal ik het scherm zeker aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hebben jullie een goede en goedkope monitorstandaard gevonden voor 3 beeldschermen?
Wat zijn die dingen ongelooflijk duur zeg! Ik vind ze alleen rond de 250, of voor de XFX 350 euro.
En dat alleen voor een beetje (metaal?) en een paar VESA mounts.
Ik zou toch zeggen, max 100 euro. Of is er te weinig concurrentie dat ze de prijs zo hoog kunnen gooien als ze zelf willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zijn er geen tweaker (knutsel) oplossingen te verzinnen?

Hoppa: :P

http://techreport.com/forums/viewtopic.php?f=37&t=70862

[ Voor 39% gewijzigd door EvaluationCopy op 10-01-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RaJitsu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 02:35:
Wat is eigenlijk de reden dat de U2212 hoger in de prijs gezet is dan de U2312? Wanneer ik in de pricewatch naar de prijsgeschiedenis kijk, lijkt de U2212 wel hoger ingezet dan de U2312...
Iemand?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hahaha!
Ja, dan moet je wel handig zijn, en het goede gereedschap hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65261

deadsy33 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:30:
*Verhaal over een Dell 2709w van Qsix buiten de 3 jaar garantie.*
Mijn 2709w, ook gekocht bij Qsix, vertoont precies hetzelfde euvel. Een blauwe verticale lijn aan de linkerkant van het scherm bij het aanzetten.

Dus ik heb net gebeld naar de Dell klantenservice. Echter deze geven aan dat de 3 jarige garantie (zoals op de website ook is te zien) is verlopen. Maar voor zover ik weet heeft Qsix altijd geadverteerd met 5 jaar garantie.
Daarom ook bij de klantenservice medewerker aangegeven dat ik hem daar heb gekocht. Toen gaf hij aan dat de naam Qsix niet klopte en dat hij op naam van het bedrijf Renox staat.
Nu weet ik van een ander topic op t.net dat dat een andere naam is van Qsix. Ook dat aangegeven bij de medewerker.
Het enige antwoord is: 'wij verkopen geen monitors met 5 jaar garantie, heeft u hiervan bewijs'.Wanneer ik mijn digitale bon nakijk kan ik hier helaas niets over vinden.

Hoe zit het eigenlijk met die minimale gestelde levensverwachting voor een product zoals gesteld in dit artikel?
Is er nog een kans dit onder garantie vergoed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
JcHm schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:38:
@Hans 1990

Kun je misschien een print screen maken van word/excel hoeveel je kunt zien, weergave op 100%? Als dit aan mijn eisen voldoet dan word het toch de u2312hm. Vooral dat ik in de toekomst de monitor wel eens wat meer voor gamen wil gaan gebruiken en de input lag bij de 2312hm erg laag is.

Je zou me er erg mee helpen!
Zal ik nog even doen, tijdje hier niet gekeken. Ik gebruik zelf openoffice, maar op 100% zie ik zoveel:

Plaatje

Ik verwacht dat je in Word ook 2 pagina's naast elkaar kan zetten. Ik kan in ieder geval wel de tekst nog makkelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Hans1990 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:55:
[...]

Zal ik nog even doen, tijdje hier niet gekeken. Ik gebruik zelf openoffice, maar op 100% zie ik zoveel:

Plaatje

Ik verwacht dat je in Word ook 2 pagina's naast elkaar kan zetten. Ik kan in ieder geval wel de tekst nog makkelijk lezen.
Hartelijk dank Hans! Echter staat hier sinds gister avond al een fraaie u2312hm op de slaapkamer;)! En ik ben erg enthousiast erover mag ik wel stellen. Resolutie voldoet prima, die extra pixels waren misschien handig geweest, maar aangezien ik al van een kleine resolutie kom vind ik dit al een goede vooruitgang! Verder geen rariteiten kunnen spotten, geen dode (sub)pixels etc.

Kortom enthousiaste u2312hm eigenaar erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik keek net even achter m'n monitor (Dell U2312HM) om te kijken naar m'n servicetag.
Deze kan ik niet vinden. Waar zit deze?
En ten tweede, ik zag dat de monitor in september 2011 gemaakt is.
Is dat niet een beetje oud? Scheelt toch zo'n 3 maanden van de 3 jaar garantie.
En hij is van revisie A01. Is dat de gene met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook naar een service tag gezocht. Beetje raar dat Dell deze informatie op hun site hebben staan maar ik ook dit tegenkwam wat suggereert dat alleen de grotere monitoren (nog?) een service tag hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-01-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 65261 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:12:
[...]

Mijn 2709w, ook gekocht bij Qsix, vertoont precies hetzelfde euvel. Een blauwe verticale lijn aan de linkerkant van het scherm bij het aanzetten.

Dus ik heb net gebeld naar de Dell klantenservice. Echter deze geven aan dat de 3 jarige garantie (zoals op de website ook is te zien) is verlopen. Maar voor zover ik weet heeft Qsix altijd geadverteerd met 5 jaar garantie.
Daarom ook bij de klantenservice medewerker aangegeven dat ik hem daar heb gekocht. Toen gaf hij aan dat de naam Qsix niet klopte en dat hij op naam van het bedrijf Renox staat.
Nu weet ik van een ander topic op t.net dat dat een andere naam is van Qsix. Ook dat aangegeven bij de medewerker.
Het enige antwoord is: 'wij verkopen geen monitors met 5 jaar garantie, heeft u hiervan bewijs'.Wanneer ik mijn digitale bon nakijk kan ik hier helaas niets over vinden.

Hoe zit het eigenlijk met die minimale gestelde levensverwachting voor een product zoals gesteld in dit artikel?
Is er nog een kans dit onder garantie vergoed te krijgen?
Juridisch kun je bij Dell sowieso helemaal nooit garantie claimen als je hem niet rechtstreeks bij Dell gekocht hebt. Garantie claimen kun je volgens de wet enkel doen bij de winkel waar je hem gekocht hebt namelijk. Alles wat Dell doet is dus sowieso al coulance wanneer hij niet daar gekocht is.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:14:
Ik heb ook naar een service tag gezocht. Beetje raar dat Dell deze informatie op hun site hebben staan maar ik ook dit tegenkwam wat suggereert dat alleen de grotere monitoren (nog?) een service tag hebben.
Zo'n pasje wil ik ook wel! Alleen helaas niet in mijn beeldscherm (U2312HM Rev. A01) aanwezig.
Had het ook al via de service tag check gedaan, die dan op je PC gaat zoeken.
Maar ook toen niks gevonden. Was natuurlijk te verwachten, maar als je niet schiet.... ;)
Dus weer een hoop troep programma'tjes van Dell op m'n PC. Geloof dat ik wel 4x op 'Ja' heb moeten klikken bij UAC.
Vanavond maar even de mail eruit naar Komplett, want ik moet nog een reactie teruggeven.
Zou mooi zijn als ik meteen mijn vragen daarin kan verwerken, dus als jullie reacties/ervaringen op/met mijn bovenstaande vragen hebben, hoor ik het graag!

[ Voor 11% gewijzigd door JPtjeeNL op 13-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Korte (en misschien ook stomme) vraag maar zijn de U2312HM en de U2412M eigenlijk dezelfde schermen, met uitzondering van de grootte? Want ik zou graag de U2412M bestellen maar als de U2312HM bijvoorbeeld betere beeldkwaliteit levert, ben ik bereid daar 1 inch voor op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
@Jptjee, Ik heb mijn U2312hm ook bij komplett gehaald en ik ben ook erg nieuwsgierig naar hun reactie omtrent garantie op de Dell monitoren. Daar Dell zelf een zeer uitgebreide garantie beloofd voor de ultrasharp lijn. Het zou toch vreemd zijn als hier geen gebruik van gemaakt kan worden omdat de monitor bij een retailer gekocht is.

Om een vergelijking te trekken: ik heb wel eens problemen gehad met mijn laptop wat ik destijds gewoon met Acer geregeld heb en niet via de verkoper (salland in dat geval). En dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JcHm schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:41:
@Jptjee, Ik heb mijn U2312hm ook bij komplett gehaald en ik ben ook erg nieuwsgierig naar hun reactie omtrent garantie op de Dell monitoren. Daar Dell zelf een zeer uitgebreide garantie beloofd voor de ultrasharp lijn. Het zou toch vreemd zijn als hier geen gebruik van gemaakt kan worden omdat de monitor bij een retailer gekocht is.

Om een vergelijking te trekken: ik heb wel eens problemen gehad met mijn laptop wat ik destijds gewoon met Acer geregeld heb en niet via de verkoper (salland in dat geval). En dat ging prima.
Nou, het is werkelijk zo.
Dell geeft 3 jaar next business day garantie na fabrieksdatum.
Zo stimuleert Dell je om bij hun te bestellen, omdat je dan de volledige 3 jaar garantie krijgt.
Welke datum is die van jou geproduceerd?! En heb jij je service tag al gevonden? Ik heb geen idee waar die zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
JPtjee007 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:48:
[...]

Nou, het is werkelijk zo.
Dell geeft 3 jaar next business day garantie na fabrieksdatum.
Zo stimuleert Dell je om bij hun te bestellen, omdat je dan de volledige 3 jaar garantie krijgt.
Welke datum is die van jou geproduceerd?! En heb jij je service tag al gevonden? Ik heb geen idee waar die zit.
De mijne is geproduceerd in Oktober 2011 en het is een Rev02 exemplaar. Zie achterop het scherm wel een stikker zitten, maar of dat de service tag is durf ik niet te zeggen.

/edit: ik heb even goed gekeken en achterop die sticker staat het service nummer, dat het revisie A02 is en dat deze in oktober 2011 geproduceerd is. Verder stond nog op de sticker op de doos dat in december 2011 de monitor verzonden is naar Komplett.

[ Voor 17% gewijzigd door JcHm op 13-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JcHm schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:59:
[...]

De mijne is geproduceerd in Oktober 2011 en het is een Rev02 exemplaar. Zie achterop het scherm wel een stikker zitten, maar of dat de service tag is durf ik niet te zeggen.

/edit: ik heb even goed gekeken en achterop die sticker staat het service nummer, dat het revisie A02 is en dat deze in oktober 2011 geproduceerd is. Verder stond nog op de sticker op de doos dat in december 2011 de monitor verzonden is naar Komplett.
En wanneer heb jij besteld? Ik heb een september 2011 exemplaar en een A01!
Wat zijn de verschillen tussen de A01 en de A02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
JPtjee007 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:23:
[...]

En wanneer heb jij besteld? Ik heb een september 2011 exemplaar en een A01!
Wat zijn de verschillen tussen de A01 en de A02?
Wat de verschillen tussen beide zijn durf ik echt niet te zeggen. Dit is iets wat Dell geloof ik ook niet vrij geeft meen ik gelezen te hebben op het Dell forum.

Ik heb mijn bestelling geplaatst op de 10e en de dag erna in bezit... heb de monitor dus pas twee en een halve dag.

Heb je het idee dat jou exemplaar ergens te kort schiet?

[ Voor 5% gewijzigd door JcHm op 13-01-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JcHm schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:28:
[...]

Wat de verschillen tussen beide zijn durf ik echt niet te zeggen. Dit is iets wat Dell geloof ik ook niet vrij geeft meen ik gelezen te hebben op het Dell forum.

Ik heb mijn bestelling geplaatst op de 10e en de dag erna in bezit... heb de monitor dus pas twee en een halve dag.

Heb je het idee dat jou exemplaar ergens te kort schiet?
Hm oke. Niet gek dus. Wel stom dat Dell de verbeteringen niet aangeeft!
Ik heb hem de 3e besteld bij Komplett, en heb last van Backlight Bleeding.
De mail naar Komplett is eruit. Ik heb ook verteld dat ik een Eyefinity setup wil gaan draaien, en dat dit met backlight bleeding natuurlijk niet kan. Ik kan nog steeds niet mijn service tag vinden.
Stond die niet op de doos?
En waar kan men trouwens de garantie bekijken, hoelang er nog opzit?
Ik zag dat sommige dat via de site van Dell actueel konden checken.
Heb al op de site rond gekeken, maar kan het alleen maar voor complete systemen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
Je hebt geen service tag gekregen denk ik zelfs. Dell geeft op hun support forum aan dat alleen nog op de 27 en 30 inch monitoren een service tag geplaatst word: http://en.community.dell....ls/f/3529/t/19302385.aspx

Over dat actueel checken heb ik ook gehoord, maar ook ik heb daar niets van kunnen vinden op de site. Komplett geeft op hun website aan dat je 36 maanden Dell premium panel service garantie hebt. Als consument neem ik aan dat die garantie gewoon geld van de dag dat jij het aankoopt. Stel er gebeurd in die overlappende maanden iets dan moet het een gevecht worden tussen Komplett en Dell. Iets waarvan je zelf niet de dupe zou moeten worden, maar dat soort zaken kunnen in de praktijk wel eens anders uitpakken.

Naar mijn idee heb ik gelukkig een vrij back light bleeding loos exemplaar. Ik hoop dat Komplett zonder gedoe de monitor voor je omruilt. Als je nog op andere interessante ontdekkingen stuit dan lees ik dat natuurlijk ook graag terug in dit topic;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JcHm schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:11:
Je hebt geen service tag gekregen denk ik zelfs. Dell geeft op hun support forum aan dat alleen nog op de 27 en 30 inch monitoren een service tag geplaatst word: http://en.community.dell....ls/f/3529/t/19302385.aspx

Over dat actueel checken heb ik ook gehoord, maar ook ik heb daar niets van kunnen vinden op de site. Komplett geeft op hun website aan dat je 36 maanden Dell premium panel service garantie hebt. Als consument neem ik aan dat die garantie gewoon geld van de dag dat jij het aankoopt. Stel er gebeurd in die overlappende maanden iets dan moet het een gevecht worden tussen Komplett en Dell. Iets waarvan je zelf niet de dupe zou moeten worden, maar dat soort zaken kunnen in de praktijk wel eens anders uitpakken.

Naar mijn idee heb ik gelukkig een vrij back light bleeding loos exemplaar. Ik hoop dat Komplett zonder gedoe de monitor voor je omruilt. Als je nog op andere interessante ontdekkingen stuit dan lees ik dat natuurlijk ook graag terug in dit topic;)!
Oh, dat is vreemd zeg, en zeker stom!
Maar er zit wel een serienummer bij, en een servicetag is eigenlijk een verkort serienummer, die makkelijker op te noemen is voor aan de lijn met Dell. Ik denk dat ze aan het opraken zijn, en ze binnenkort over moeten naar een getal/cijfer meer als ik het zo hoor, haha!
Anders bel ik Dell morgen wel even.
Ja ik hoop ook dat ze hem omruilen. Ik heb hem (helaas) zakelijk gekocht, dus mijn voorwaarden zijn allemaal wat anders. De consument word daarin een stuk beter beschermd, omdat de consument als het waren 'zo maar moet kunnen bestellen', zonder naar de algemene voorwaarden te hoeven kijken, en de ondernemers het allemaal moeten weten.
Ja uiteraard, ik houd jou/jullie zeker op de hoogte.
Morgen maar eens de mail afwachten, maar als iets negatief is, kan het bij Komplett zo maar 3 dagen duren tot reactie. We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Ik lees elders dat meer mensen dit probleem hebben. Kid Janssen (van die mega lange productreview van de 2711) gaf ook aan dat dit een bekend euvel was dat niet op te lossen zou zijn. Later begreep ik dat hogere revisies van deze monitor dit probleem niet meer hebben....
Na het melden van het probleem bij Dell vorige week, zou ik teruggebeld worden.... Nog steeds niets gehoord, niet mijn idee van de "premium" service die bij deze monitor zou zitten.

Dell stelde zich vorige week op het punt dat als mijn nieuwe/vervangende 2711 (rev04) hetzelfde probleem geeft als mijn oude 2711 (rev04), dan moet het wel aan mijn PC liggen.... :F

Ik heb echter elders begrepen dat hogere revisies van deze monitor dit probleem (bij uit/aan zetten springt ie op full HD ipv 2560x1440) zich niet meer voordoet.... Maar dit is bij Dell aan dovemansoren gericht.

Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Weet iemand of de u2412m displayport 1.2 ondersteunt? Het staat niet op de Dell site en ik kan het tot nu toe nergens op internet vinden. Dit omdat ik mogelijk naar een HD7970 wil gaan en dan 3 schermen daisychainen via displayport, waar 1.2 voor nodig is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen de huidige Dell UltraSharp schermen heeft DisplayPort versie 1.2 aansluitingen. Daarnaast hebben ze allemaal ook maar één DisplayPort-aansluiting, waardoor daisy chainen hoe dan ook niet mogelijk is.

Maar je kan toch gewoon drie UltraSharp schermen aansluiten op de 7970? Alle huidige UltraSharp schermen hebben DisplayPort en DVI. Aangezien de 7970 1x DVI-I, 1x HDMI en 2x mini-DP heeft is het probleem dan toch ook opgelost?

EDIT: zijn er overigens geen DisplayPort hubs te krijgen? Daar hadden ze het namelijk wel over bij de introductie van DisplayPort 1.2: je kon zowel meerdere schermen op één aansluiting aansluiten door middel van daisy chaining, als door gebruik te maken van een DisplayPort hub.

[ Voor 24% gewijzigd door Kid Jansen op 17-01-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14
Voor mij staat nu de keuze: 2 2312HM's of 1 2711H?

Ik heb op dit moment een 27 iMac, maar ik ga over op een normale desktop (Mac Pro) en moet nu kiezen of of voor een dual (triple als ik de 42" tv meereken) display setup, of een 27" monitor zoals ik al gewend ben. Er is natuurlijk ook nog een prijsverschil - de 2711h is bijna 200 euro duurder dan 2 2312HM's. De 2312HM's hebben samen natuurlijk wel meer schermruimte, maar zijn ook een stuk groter - ze nemen dan delen van mijn bureau in die ik liever niet op geef.

Ik wil geen 16:10 verhouding omdat ik veel naar 16:9 materiaal werk.

Wat is hier wijsheid?a

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik zou 2x U2312HM nemen. Echt top schermen!
Plus dat je natuurlijk meer ruimte hebt met 2x 23" dan 1x 27'.
Heb deze opstelling zelf ook, en krijg binnenkort wss een 3e erbij.

[ Voor 60% gewijzigd door JPtjeeNL op 17-01-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

Ik heb op zich interesse in de U2412M maar ben een beetje bezorgd over de backlight bleeding en uniformiteit. Is er een aanwijzing dat dit inmiddels is verbeterd?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er niet van uit gaan, want dat ligt meer aan LG Display dan aan Dell. Als het paneel hetzelfde blijft verandert er over het algemeen vrijwel niks. Het is meer een kwestie van geluk hebben, maar dat is met beeldschermen eigenlijk altijd het geval. Elk exemplaar presteert altijd toch net weer even wat anders.

Ik zie altijd erg veel kritiek voorbij komen op IPS over met name backlight bleeding en gebrekkige uniformiteit. Maar het is op TN of VA niet anders, alleen hoor je er bij IPS veel meer over, omdat vrijwel elk IPS beeldscherm door meerdere sites en tijdschriften word gereviewd, terwijl dat bij TN nauwelijks het geval is. Daar worden alleen de populaire game schermen getest, maar daar houdt het dan ook bij op. Het gros van de TN beeldschermen is niet eens één review van te vinden, laat staan een goede review (kaliber Prad of TFT Central).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:17:
Ik heb op zich interesse in de U2412M maar ben een beetje bezorgd over de backlight bleeding en uniformiteit. Is er een aanwijzing dat dit inmiddels is verbeterd?
Wanneer dit het geval is, kan je hem terugsturen naar de winkel, of kan je contact opnemen met Dell.
Toevallig is mijn U2312HM nu ook in dit circuit. Hij word één dezer dagen opgehaald denk ik.
En waarom een U2412M? Die is redelijk duur voor die ene pixel extra.

Trouwens, ik twijfel nog steeds of 8 ms niet veel te langzaam is voor een Eyefinity setup. Ik ben eigenlijk nog niet helemaal overtuigd om nu de andere 2 te bestellen. Wat vinden jullie?

[ Voor 21% gewijzigd door JPtjeeNL op 17-01-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

Omdat ik 23" net iets te klein vind (werk nu met 26") en ik graag die 120 pixels erbij wil, daarnaast heeft de 2412m hoger contrast en betere zwartwaarden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Kid Jansen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:31:
Ik zie altijd erg veel kritiek voorbij komen op IPS over met name backlight bleeding en gebrekkige uniformiteit. Maar het is op TN of VA niet anders
Ik durf zelfs te beweren dat bleeding en vooral uniformiteit bij TN schermen veel meer een probleem is dan bij IPS schermen, maar dat men aan IPS schermen hogere eisen stelt en daardoor eerder daarover klaagt. Om het nog maar niet te hebben over de gevallen waar IPS glow voor bleeding wordt aangezien.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Zijn er hier mensen die al wat uurtjes game-ervaring hebben op een U2412M? Mijn pc is net besteld maar ben nog niet volledig zeker welk scherm te kiezen... Zijn er hier mensen die de vergelijking kunnen maken tussen een ips-scherm en een tn-scherm op vlak van game-ervaringen? De technische details kan ik er ook op naslaan maar die zeggen mij niet zo veel. Ik ga liever af op échte gebruikerservaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat wordt volgens mij in de diverse reviews toch wel besproken? Heb je die er al op nageslagen? Ik ben zelf geen grote gamer (val meer in de 'casual gamer' categorie) dus ik heb dat deel zelf niet heel erg bestudeerd maar er staat me bij dat men hem prima geschikt vond voor gamen en dat ie een goede allrounder is.

Ik ben tot op heden prima tevreden over mijn 2412m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14
JPtjee007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:37:
Beetje getwijfeld, maar uiteindelijk voor 2x23" gekozen omdat ik dan 2 computers tegelijk kon aansluiten. Bedankt voor de reactie!

Dus, als het goed is heb ik hier morgen 2 2312HM's staan. Iemand nog vragen over relatief simpele dingen, maten, etc?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
coptician schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:46:
[...]

Beetje getwijfeld, maar uiteindelijk voor 2x23" gekozen omdat ik dan 2 computers tegelijk kon aansluiten. Bedankt voor de reactie!

Dus, als het goed is heb ik hier morgen 2 2312HM's staan. Iemand nog vragen over relatief simpele dingen, maten, etc?
Waar heb je ze besteld eigenlijk?

De U2312HM's bij Computerland zijn op. Wel kan je ze blijkbaar nog voor die prijs reserveren, terwijl het een OP=OP actie was. Wie zijn de gelukkigen?!

EDIT 2: Mijn U2312HM is onderweg!
Morgen in huis.

[ Voor 20% gewijzigd door JPtjeeNL op 18-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

JPtjee007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:19:
[...]

De U2312HM's bij Computerland zijn op. Wel kan je ze blijkbaar nog voor die prijs reserveren, terwijl het een OP=OP actie was. Wie zijn de gelukkigen?!

Morgen in huis.
Op? Ik had hem gisteren besteld, vandaag in huis. Misschien dat ze net een batch binnen kregen.
Net als al mijn andere monitoren die ik voorheen binnen heb gekregen, is ook deze niet perfect. De voet wiebeld een beetje. Alsof de middelste rubbers te dik zijn, of de voet een ronde buiging heeft oid. Maar goed, ik ben allang blij dat het paneel zelf gewoon waterpas staat. Heb ik ook nog nooit gehad bij een breedbeeld paneel.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

Stewie!

Keen must die!

JPtjee007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:37:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wij werken hier met 3x U2312HM op kantoor per PC, zeer fijne schermen voor een hele goede prijs.
JPtjee007 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:27:
Hebben jullie een goede en goedkope monitorstandaard gevonden voor 3 beeldschermen?
Wat zijn die dingen ongelooflijk duur zeg! Ik vind ze alleen rond de 250, of voor de XFX 350 euro.
En dat alleen voor een beetje (metaal?) en een paar VESA mounts.
Ik zou toch zeggen, max 100 euro. Of is er te weinig concurrentie dat ze de prijs zo hoog kunnen gooien als ze zelf willen?
Dell levert ze voor 160 euro. Ik heb de standaard voor 2x 23" verticaal en daarnaast staat nog een 23" horizontaal. De standaard die via Dell geleverd is werkt erg fijn en geeft een veel fijner beeld doordat de monitoren nu hoger staan en beter van elkaar gepositioneerd zonder dat er een monitorvoet in de weg zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Stewie! op 19-01-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Stewie! schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 01:37:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Wij werken hier met 3x U2312HM op kantoor per PC, zeer fijne schermen voor een hele goede prijs.

[...]

Dell levert ze voor 160 euro. Ik heb de standaard voor 2x 23" verticaal en daarnaast staat nog een 23" horizontaal. De standaard die via Dell geleverd is werkt erg fijn en geeft een veel fijner beeld doordat de monitoren nu hoger staan en beter van elkaar gepositioneerd zonder dat er een monitorvoet in de weg zit.
Op dit moment heb ik 2 U2312HM's aan de zijkant, en in het midden een Philips 234EL2SB.
Dit omdat ik dat scherm nog overhad, en eigenlijk nog duurder is dan die Dell's.
Ook vind ik dat scherm net wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:20
JPtjee007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Morgen in huis.
Edit: nvm...
Ook 2 besteld, jammer dat ze een beetje op zijn. Ze worden wel weer verwacht, hopen dat dat ook gaat lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 19-01-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03

Stewie!

Keen must die!

Waarom bestellen jullie niet bij Dell? Kosten 176 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
De U2412M kost nu 219 euro bij Paradigit, 30 euro goedkoper dan bij andere winkels.

Heb hem besteld. Hopelijk gaat alles goed aangezien die winkel nogal slechte reviews heeft.

Nu nog een Displayport kabel halen, zo stom dat die er niet bij zit. Helaas heeft bol.com een levertijd van 3+ dagen, moet ik toch nog achter de pc vandaan om één te halen voor morgen :P.

Edit:
Bij drie winkels geweest voor een displayport kabel, alle drie hadden ze deze niet. De computer speciaal zaak beweerde zelfs dat een displayport (en kabel) helemaal niet bestaat -.-
Toch maar bij bol besteld.

[ Voor 89% gewijzigd door Meessen op 19-01-2012 16:34 ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.