[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 113.656 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Stewie! schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:23:
Waarom bestellen jullie niet bij Dell? Kosten 176 euro.
Excl BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vandaag m'n 2e Dell U2312HM binnen gehad, die nu naast een Philips staat.
Erg jammer dat ik ze niet op dezelfde settings krijg. De ene monitor is nog iets te grauw.
Tevens heeft ook deze monitor last van backlight bleeding. Ik vraag me nu toch echt af of het niet aan mij liggen.
Vergeleken met mijn andere Philips scherm, hebben deze schermen er veel meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Meessen schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:25:
De U2412M kost nu 219 euro bij Paradigit, 30 euro goedkoper dan bij andere winkels.

Heb hem besteld. Hopelijk gaat alles goed aangezien die winkel nogal slechte reviews heeft.

Nu nog een Displayport kabel halen, zo stom dat die er niet bij zit. Helaas heeft bol.com een levertijd van 3+ dagen, moet ik toch nog achter de pc vandaan om één te halen voor morgen :P.

Edit:
Bij drie winkels geweest voor een displayport kabel, alle drie hadden ze deze niet. De computer speciaal zaak beweerde zelfs dat een displayport (en kabel) helemaal niet bestaat -.-
Toch maar bij bol besteld.
In de winkelwagen was dit scherm opeens 239,-
Maar heb er een gereserveerd om af te halen, en als ik het scherm niet voor 219 mee krijg dan laat maar lekker zitten :)

Edit op de site is ie nu ook 239,- ninja edit kennelijk daarzo...hier hou ik dus niet van :(

[ Voor 5% gewijzigd door Emcee op 19-01-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een probleem sinds mijn aankoop van de U2711.
Prachtig scherm, geniet er veel van máár:
Het scherm gaat zo nu en dan even op zwart.
Eventjes maar, niet langer dan een seconde, maar het is wel vervelend.
Alsof het signaal weg is. Echter krijg ik geen melding van een verdwenen signaal.
Ik heb dit alleen als hij aangesloten is met DP kabel.
Daarom heb ik al een andere kabel geprobeerd maar dat hielp ook niets.
Vooraf heb ik wat rondgezocht hier maar het is lastig zoeken.
Flikkeren is het niet, uitgaan ook niet.... het is niets, maar erg vervelend.

Ik gebruik mijn scherm in combinatie met een Asus HD6790 en een tweede scherm; een Dell E2211H.
Kent iemand dit probleem? Is het te verhelpen of is mijn scherm toe aan een vervanging?
Als het nodig is kan ik ook nog wel een filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Emcee schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:40:
[...]

In de winkelwagen was dit scherm opeens 239,-
Maar heb er een gereserveerd om af te halen, en als ik het scherm niet voor 219 mee krijg dan laat maar lekker zitten :)

Edit op de site is ie nu ook 239,- ninja edit kennelijk daarzo...hier hou ik dus niet van :(
Idd, ik zie het ook net dat het scherm nu weer 239 kost. Mijn bestelling is nog steeds niet verwerkt, maar ik heb al betaald, dus als ze aan komen zetten dat de bestelling geannuleerd wordt hebben ze een probleem.

Edit: krijg net een mail binnen dat de bestelling klaar gemaakt is voor verzending :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meessen op 19-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb hem gisteren voor 219 besteld zonder verzendkosten, en hij ligt nu al bij de buren op de mat omdat ik niet thuis ben. :D

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wat ik me gewoon even afvraag:
Ik heb een U2410, ik wil graag in de nabije toekomst een triple-monitor opstelling gebruiken. Dus ik zit erover te denken 2x U2412M te nemen om elk naast de U2410 te zetten. Is dat een mooie combinatie? Iemand anders ook zo'n opstelling? (Of in dual-monitor?)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
enomiss schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:04:
Ik heb hem gisteren voor 219 besteld zonder verzendkosten, en hij ligt nu al bij de buren op de mat omdat ik niet thuis ben. :D
Heb je geluk. PostNL is mijne kwijt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Heb hem hier liggen, er staat u2412mb, weet iemand waarom mb? is die anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Meessen schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Heb je geluk. PostNL is mijne kwijt -.-
Bij mij is het ook hommeles met PostNL. Ik hoop morgen een pakket te krijgen dat ik eigenlijk gisteren al had moeten ontvangen.

Staat bij jou toevallig ook o.a. in de T&T: "Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Bij mij is het ook hommeles met PostNL. Ik hoop morgen een pakket te krijgen dat ik eigenlijk gisteren al had moeten ontvangen.

Staat bij jou toevallig ook o.a. in de T&T: "Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd"?
Nee, bij mij staat dat het pakket vandaag is afgeleverd op mijn postbus adres. Ik heb natuurlijk geen postbus. Had contact opgenomen met PostNL en die zeiden dat er inderdaad iets fout is gegaan; er is geen handtekening voor ontvangst en de scans die ze hebben kloppen niet (verspreid over heel Nederland of zoiets). Na een paar min aan de telefoon (a 45cent/min) zeiden ze dat ik contact moest op nemen met de winkel waar ik het gekocht had. Dit heb ik dan ook gedaan en die zullen het verder af handelen. Ik hoop dat ik het nog spoedig en in goede staat krijg, maar betwijfel het.

Elke keer als ik ook maar iets van waarde verstuur/laat versturen met PostNL raken ze het kwijt -.-

[ Voor 3% gewijzigd door Meessen op 20-01-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij mij stond het gisteren ook op afgeleverd. Met handtekening van heel ander persoon. Heel fijn zoiets als er honderden euri computerhardware in zit voor een nieuw systeem. :X

Blijkt bij navraag bij PostNL (088 nummer in Den Haag - gratis via VoipbusterPro - mij krijgen ze niet zo gek dat ik dan 45 eurocent per minuut ga betalen) dat twee pakketten door de webshop verzonden zijn met dezelfde barcode. :F

Mijn pakket was ook naar een verkeerd distributiecentrum gestuurd. Waarschijnlijk dat in de buurt van die andere klant die wel zijn pakketje heeft gekregen (hopelijk niet mijn pakketje maar dat zal nog moeten blijken). Uit de communicatie zover krijg ik het vermoeden dat dit meer voor is gekomen. Ik vraag me af of er misschien een bugje zit in de software van PostNL die de barcodes genereert. Misschien foute update uitgerold?

Ik ben dus benieuwd of dat bij jou wellicht ook gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik heb het scherm vandaag binnen gekregen (U2412M). Is wel een groot verschil van mijn 17" laptop scherm naar 24".
Ik vind toch veel verschil zitten in de kleuren tussen mijn laptop scherm en dit; het valt bijv. erg op hier op de tweakers website; de opvul randen links en rechts zijn op mijn laptop grijs (zoals het hoort), terwijl ze op het nieuwe scherm erg groen zijn, alles ziet eigenlijk wel wat groenig uit. Had gehoopt dat het beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Dan moet je met de instellingen aan de gang en calibreren he...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:48:
Toch jammer dat een webshop of Dell zelf dat bijvoorbeeld niet kan doen voor het leveren. Dat mag best een paar tientjes kosten vind ik. Maar om nou een calibratieapparaat te kopen, tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
JT schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:48:
Al mee bezig geweest, had ook een profile gedownload http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm, maar daar werd het niet beter door. Ik ga straks nog verder ermee.

Weet iemand goede instellingen ervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 21-01-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

JPtjee007 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:51:
Toch jammer dat een webshop of Dell zelf dat bijvoorbeeld niet kan doen voor het leveren. Dat mag best een paar tientjes kosten vind ik. Maar om nou een calibratieapparaat te kopen, tsja.
Zelf zo'n ding hebben is altijd handiger dan het door een webshop laten doen.

Ten eerste blijft een scherm niet kleurvast en moet je 'm om de zoveel tijd opnieuw kalibreren. Okay, toegegeven, na de initiele kalibratie wijkt ie nooit meer heel ver af, maar toch.

Ten tweede zit je met omgevingslicht, waardoor je profiel bijvoorbeeld overdag anders is dan die als je 's nachts zit te werken. Een kalibratietool zoals de i1 Display staat op je bureau en past om de zoveel uur automatisch het profiel aan.

Daarop aansluitend is het omgevingslicht in de winkel sowieso anders dan die bij je thuis, hebben ze bij de winkel hele andere voorkeuren dan jij, hele andere hardware dan jij en kost het voor een winkel enorm veel tijd als ze alle dozen moeten open maken.

Nee, je kunt echt veel beter zelf zo'n ding aanschaffen of anders inderdaad een profiel van tftcentral halen en een beetje klooien met de instellingen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Is er hier iemand die een U2412M heeft in de buurt van Elburg? Zeg maar driehoek Zwolle - Harderwijk - Dronten? Ik wil graag even zien hoe die het doet met gamen (ivm ghosting) en fotobewerking (ivm banding).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
De U2711 is in de aanbieding op de Dell-website, nu voor € 665,45 incl BTW, tot 1 februari a.s.. :P En ik heb ook nog een kortingsbon voor accessoires van 10%. :9

Het verschil met de webshopprijzen is daarmee niet meer zo groot. Ik meende dat ooit is aangegeven dat je qua garantie-afhandeling beter zit als je rechtstreeks bij Dell koopt. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 11% gewijzigd door Louise525 op 23-01-2012 14:26 ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
100 euro meer, noem het maar 'niet zo groot'

-edit-

Zie dat de webshops al gezakt zijn naar 530 euro. Dan is het verschil nog groter. 135 euro op 530 is 25% duurder.

[ Voor 59% gewijzigd door EvaluationCopy op 23-01-2012 15:04 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvaluationCopy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:03:
100 euro meer, noem het maar 'niet zo groot'

-edit-

Zie dat de webshops al gezakt zijn naar 530 euro. Dan is het verschil nog groter. 135 euro op 530 is 25% duurder.
Inclusief bezorgkosten vanaf € 540,95 bij de webwinkels. En niet alle webwinkels geven de 3 jaar Premium garantie. Bij Dell is de prijs met de kortingscode die ik heb gekregen €598,91 incl bezorgkosten. Verschil € 58. Voor dat verschil wil ik dus wel bij Dell rechtstreeks bestellen, als dat voordelen heeft met garantie-afhandeling.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Louise525 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:19:
[...]

Inclusief bezorgkosten vanaf € 540,95 bij de webwinkels. En niet alle webwinkels geven de 3 jaar Premium garantie. Bij Dell is de prijs met de kortingscode die ik heb gekregen €598,91 incl bezorgkosten. Verschil € 58. Voor dat verschil wil ik dus wel bij Dell rechtstreeks bestellen, als dat voordelen heeft met garantie-afhandeling.
Het probleem ligt 'm inderdaad bij Dell (as far as i know). Dell stelt namelijk dat zij alleen die Premium garantie op de UltraSharp geven als je het scherm direct bij hun gekocht hebt.

Als je een Dell scherm koopt bij een retailer ben je aangewezen op de garantieregeling van die partij.

correct me if i'm wrong!

* Fraggert die een U2410 wel erg ziet zitten maar ook twijfelt tussen Dell en een retailer.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Trouwens, die DELL-website is aardig in de war 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/9706/u2711.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Fraggert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:08:
Trouwens, die DELL-website is aardig in de war 8)7

[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us
Dat zijn wel prijzen excl BTW op de mkb-pagina's. De door mij genoemde prijs is incl BTW op de thuis- en thuiskantoorpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Het verbaast me dat nergens in reviews van de U2412M de IPS glow wordt vermeld. Ik kan het niet uit staan dat alles wat zwart is gloeit, zeer vervelend en het leid me steeds af. Ik vind het verder een mooi en goed scherm, maar denk toch dat ik hem hierdoor zal terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe hoog heb je de brightness staan? Misschien wat lager proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:12:
Hoe hoog heb je de brightness staan? Misschien wat lager proberen.
50%, nog lager wordt wat te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou hem toch nog iets lager zetten, ergens tussen de 37 en 40% zit je op 120 cd/m², wat als je veel achter een scherm zit naar mijn mening een prima helderheid is. Het is ook de standaard helderheid van veel gestandaardiseerde kleurruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ik heb mijn U2412M op 35% brightness staan en geen last van de IPS glow (afstand tot scherm zo'n 70 cm). Vind het scherm meer dan helder genoeg. Bij een hoge brightness merk ik wel (hoewel heel licht) iets van IPS glow.

[ Voor 35% gewijzigd door Plekuz op 24-01-2012 11:34 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Heb de brightness nu ook op 35% en ik zit +- 75 cm van het scherm. De glow is voornamelijk erg in de hoek rechts onder, iets wat ik wel raar vind, heb helaas geen camera goed genoeg om het vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-04 12:22
Ter aanvulling van mijn vraag over een nieuw beeldscherm in een ander draadje, even een Dell specifieke vraag hier :)

Ik twijfel vooral of ik voor een wide gamut s/h-IPS scherm (dell u2410) moet kiezen (ontwerpwerk, 70% web/digitaal, 30% voor print) of gewoon een sRGB scherm.

Mijn vraag is dan ook: de Dell heeft een sRGB modus heeft die best goed schijnt te werken. Maar hoe goed is die sRGB emulator beeldkwaliteit voor het doeleinde van ontwerpers en hoe werkt dat als je switched tussen een ICC beheerde omgeving als Photoshop en bijvoorbeeld een Internet browser? Ben je dan de hele tijd de setting van je monitor aan het passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langs de randen van het scherm krijg je vaak een vreemde combinatie van IPS glow en backlight bleeding. IPS glow heb je altijd min of meer egaal over het scherm, maar is wel afhankelijk van kijkhoek, waardoor het niet altijd egaal lijkt. Backlight bleeding heb je vanzelfsprekend alleen langs de randen.

Het is me al een paar keer opgevallen dat backlight bleeding op de huidige IPS schermen ook eigenschappen vertoont van IPS glow.

Als het bij die 35% helderheid nog steeds niet om aan te zien is kan je het scherm misschien maar beter terugsturen, want dan heb je denk ik gewoon een slecht exemplaar. Als je de helderheid namelijk nog verder terug moet schroeven om het acceptabel te krijgen ben ik het wel met je eens dat het dan erg donker wordt. Dan is wit in een redelijk donkere kamer al geen wit meer, laat staan als je veel verlichting aan hebt of de zon naar binnen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Milton schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:47:
Ik twijfel vooral of ik voor een wide gamut s/h-IPS scherm (dell u2410) moet kiezen (ontwerpwerk, 70% web/digitaal, 30% voor print) of gewoon een sRGB scherm.

Mijn vraag is dan ook: de Dell heeft een sRGB modus heeft die best goed schijnt te werken. Maar hoe goed is die sRGB emulator beeldkwaliteit voor het doeleinde van ontwerpers en hoe werkt dat als je switched tussen een ICC beheerde omgeving als Photoshop en bijvoorbeeld een Internet browser? Ben je dan de hele tijd de setting van je monitor aan het passen?
Denk ook aan de eindgebruikers: als je voor web ontwerpt, dan heeft minstens 99% van je klanten een simpele sRGB monitor. Zolang het er daar goed op uit ziet, heb je naar mijn mening niet zo veel aan een wide gamut monitor. Daarnaast moet ook het programma waar je in werkt de wide gamut aan kunnen. Photoshop kan dat wel, maar veel andere programma's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Ook is het zo dat wanneer je een sRGB emulatie instelt, een programma als Lightroom erg vrolijk doorgaat om in wide gamut je foto's te tonen. De compatibiliteit is redelijk complex volgens mij.

Waar verwacht je een wide-gamut scherm voor nodig te hebben? Ik heb ook wel eens foto's naar Profotonet gestuurd in sRGB en die kwamen echt heel mooi met de post terug. Ik weet niet hoeveel drukkers of printers in wide-gamut kunnen afdrukken, maar dat is ook de moeite van het onderzoeken waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton
Nou, het is niet zo dat ik per se een WG scherm wil (liever niet), maar dat het scherm dat mij de beste keuze lijkt (de u2410) dat is, gezien mijn eisen en budget.

Ik kan alleen niet beoordelen of de nadelen die kleven aan WG opwegen tegen de nadelen aan de concurrent (de HP ZR24w) - wat minder iq, minder contrast, mindere aftersales service (ik zou em kopen bij 4launch), vermeende qc issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Louise525 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:36:
[...]

Dat zijn wel prijzen excl BTW op de mkb-pagina's. De door mij genoemde prijs is incl BTW op de thuis- en thuiskantoorpagina's.
ah juist, maar dan zijn 2 verschillende bedragen nog steeds vreemd 8)7

Ik heb de thuispagina inmiddels gevonden, daar staat ie idd zoals jij gepost hebt, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niemand bij wie ik een u2412m mag bekijken?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
JT schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:16:
Niemand bij wie ik een u2412m mag bekijken?
ga naar ene winkel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Misschien dat de situatie ondertussen veranderd is, maar ik heb destijds heel wat winkels gehad en nergens hadden ze een Dell U2412M staan, dus ik snap de vraag van JT wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Weakling schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Misschien dat de situatie ondertussen veranderd is, maar ik heb destijds heel wat winkels gehad en nergens hadden ze een Dell U2412M staan, dus ik snap de vraag van JT wel.
Of koop hem gewoon en als die niet bevalt stuur je hem terug. Kost je in het ergste geval 10 euro ofzo. Lang leve de wet kopen op afstand.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Wellicht interessant voor de eigenaren van een u2412m. Hardware.info heeft deze nou een gouden reward toegekend in plaats van een zilveren in IPS- en VA-monitoren review: beter beeld round-upAfbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/awards/hwi-award-gold.png

En iets wat ik zelf interessant vond, de u2711 is niet langer de goedkoopste 2560x1440 monitor in de pricewatch.
(wel de goedkoopste wide gamut WQHD monitor)

[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 24-01-2012 21:16 . Reden: de 'c' vergeten in pricewatch! ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Weakling schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Dat dus :)
Flappiewappie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:47:
[...]

Of koop hem gewoon en als die niet bevalt stuur je hem terug. Kost je in het ergste geval 10 euro ofzo. Lang leve de wet kopen op afstand.
Ja en het gedoe van inpakken weer enzo :P Dus als er iemand binnen een redelijke afstand zo een ding heeft staan dan was dat makkelijker geweest :) Hoe doet e-IPS het eigenlijk tov PVA wat betreft ghosting en banding? Ik heb nu namelijk PVA.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Het verbaast me idd dat geen winkels (voor zo ver ik kon vinden) de Dell ultrasharp serie hebben staan. Had hem ook graag eerst gezien (of nu om te vergelijken met die van mij).
Ps: ik woon in Limburg dus een beetje ver voor je JT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Xthemes.us schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:08:
Wellicht interessant voor de eigenaren van een u2412m. Hardware.info heeft deze nou een gouden reward toegekend in plaats van een zilveren in IPS- en VA-monitoren review: beter beeld round-up
Ik ben ook al twee maanden best tevreden met mijn 2412m. 8)

Ik heb in juni vorig jaar nog even mijn frustratie geventileerd en om hulp gevraagd bij het zoeken naar een monitor. ( De monitor die ik hebben wil is niet te vinden! Wie is gek? )

Uiteindelijk heb ik toch grotendeels mijn zin gekregen en heb ik in november mijn U2412M aangeschaft. Het enige dat ik heb moeten laten vallen uit mijn wensenpakket is HDMI maar ondertussen was mijn wens daarvoor ook weer wat verminderd dus daar kon ik vrij makkelijk overheen stappen. Als extra heb ik nu een IPS scherm alhoewel ik met TN al tevreden was geweest en ook DisplayPort en een USB hubje.

Waar ik toch wel erg blij mee ben is dat het toch een LED scherm is geworden want het stroomverbruik is goed laag. Een even groot scherm met CCFL zou wellicht een veelvoud gebruiken en aangezien het systeem gemiddeld 16 uur of meer per dag aanstaat telt dat toch aan jaar na jaar.

Wat mij betreft terecht dat dit scherm zo hoog scoort in die test. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:30
Fraggert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:31:
[...]

Het probleem ligt 'm inderdaad bij Dell (as far as i know). Dell stelt namelijk dat zij alleen die Premium garantie op de UltraSharp geven als je het scherm direct bij hun gekocht hebt.

Als je een Dell scherm koopt bij een retailer ben je aangewezen op de garantieregeling van die partij.

correct me if i'm wrong!

* Fraggert die een U2410 wel erg ziet zitten maar ook twijfelt tussen Dell en een retailer.
You're wrong! Volgens de reacties in deze product review dan... productreview: Dell Ultrasharp U2711 review door Xbeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Welke revisie van de U2412M hebben jullie trouwens en wat is de nieuwste? Ik heb A02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Meessen schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:35:
Welke revisie van de U2412M hebben jullie trouwens en wat is de nieuwste? Ik heb A02
Voor zover ik weet is A02 de nieuwste. Ik heb A00. Verder is er niemand die kan vertellen wat de verschillen zijn. Niet eens of de ene revisie beter of slechter is dan de andere. Voorlopig ga ik er van uit dat het maar bar weinig uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton
Milton schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:59:
Nou, het is niet zo dat ik per se een WG scherm wil (liever niet), maar dat het scherm dat mij de beste keuze lijkt (de u2410) dat is, gezien mijn eisen en budget.

Ik kan alleen niet beoordelen of de nadelen die kleven aan WG opwegen tegen de nadelen aan de concurrent (de HP ZR24w) - wat minder iq, minder contrast, mindere aftersales service (ik zou em kopen bij 4launch), vermeende qc issues).
Na wat draadjes op Hardforum doorgespit te hebben, kom ik steeds vaker tegen dat de sRGB emulatie verre van perfect is, met name de kleurweergave. Maar als dat zo is, dan is de U2410 toch alleen interessant voor mensen die veelal voor print ontwerpen en dus daadwerkelijk veel hebben aan het WG, want bij alle omgevingen waar ICC niet herkent wordt, daar zou je afhankelijk zijn van een sRGB modus die net zoals de WG modus de kleuren gewoon niet correct weergeeft.

Eigenaren van de U2410, herkennen jullie deze observaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Eh, well.. uhm.. geen flauw idee. Ik stoor me nooit aan de kleuren van m'n U2410 en ik gebruik het nooit voor profi doeleinden. :D Ik zit gewoon op de sRGB preset mode en vind het best uitzien. Misschien dat een kleurmeter korte metten maak met mijn waarnemingsvermogen. Dunno. Alles gaat prima met surfen en gamen voor me.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks voor de link!

Ik heb inmiddels op 3 verschillende momenten met Dell gebeld en heb enkele vragen gesteld. Elke keer heb ik van een verschillend persoon hetzelfde antwoord gekregen.

1. Als ik bij een andere retailer dan direct bij DELL (dus een webshop zoals www.Azerty.nl, www.Komplett.nl, www.4launch.nl) de DELL U2410 aanschaf, heb ik dan nog steeds recht op de door DELL geboden Premium-garantie?. De tekst spreekt dat de garantie van toepassing is op producten die direct bij DELL worden gekocht.

DELL: NEE, u bent dan aangewezen op de garantieregeling van de retailer.

2. Indien de garantie van toepassing is en de monitor vertoont een defecte pixel, dien ik dan de garantie via de retailer te laten verlopen waar de monitor is aangeschaft? Of kan ik direct contact opnemen met DELL zonder tussenkomt van de retailer waar ik het beeldscherm heb gekocht?

DELL: U dient uw garantieclaim bij de retailer neer te leggen

3. Wordt er in de Premium-garantie nog onderscheid gemaakt tussen verschillende soorten defecten en/of pixels? Pixels bestaan uit subpixels welke een defect kunnen vertonen en defecten kunnen uiteenlopen van een “Dead (sub)pixel”, een “Hot (sub)pixel” tot een “Stuck (sub)pixel”.

DELL: Bij een defecte pixel is de garantie van toepassing

Ik moet hierbij even opmerken dat ik tot 3 keer toe een gesprek heb moeten voeren met een moeilijk verstaanbare gesprekspartner van vermoedelijk indische/pakistaanse afkomst. Vooral vraag 3 kreeg ik slecht uitgelegd want het verschil in defecten en tussen subpixels en pixels werdt volgens mij nou niet echt begrepen.

ergo: zojuist een u2410 besteld bij Komplett voor 399,- incl bezorgen, morgen staat íe op mijn buro :+

Reden aanschaf:
Ik heb een 19' Acer AL1951 uit 2006 en scroll me suf met de hedendaagse digitale foto's op fora 8)7
Tijd voor een groter en beter scherm dus.
Na op, onder andere, Hardwareinfo.nl diverse testen gelezen te hebben gekozen voor de U2410.
In eerste instantie mijn zinnen gezet op een wat goedkopere iiyama prolite maar na die gezien te hebben........ :+ .

De U2410 prefereerde ik boven de U2412 vanwege het iets betere H-IPS-paneel, HDMI en het feit dat ik weer jaren hoop te doen met het scherm waardoor ik de meerprijs gerechtvaardigd vond.

Nou maar eens op zoek naar zo'n vermaledijde soundbar....die hadden ze dan weer niet bij Komplett 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 12:52
Ik ben van plan om binnen een niet al te lange tijd een U2312HM of U2412M te bestellen, maar vroeg me eigenlijk of er nog noemenswaardige verschillen zitten behalve de grootte en de resolutie. Ook nog een klein vraagje daarover: wat is het verschil in de breedte van beide schermen? Aangezien de 2412 door de 1200 pixels in de hoogte eigenlijk smaller zou moeten zijn dan een 1920x1080px 24" scherm.

@Fraggert
Die soundbars vind ik echt vreselijk geluid produceren eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ovindel schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:30:
@Fraggert
Die soundbars vind ik echt vreselijk geluid produceren eerlijk gezegd.
mja, ik gebruik ze toch alleen voor het geluid bij een youtube-clippie enz.

Voor het luisteren naar muziek ben ik bezig met een compleet ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik ben opzoek naar een mooie 27" monitor welke naast mijn Imac 27" past. Echter wil de monitor gebruiken als extra scherm voor de imac, maar ook om de PS3 op aan te sluiten.

Als je zoekt op mooie schermen, kom ik altijd weer terug bij die dell u2711. Echter ik twijfel een beetje over de respons tijd. 5ms lijkt mij wat langzaam, maar als ik het LET OP welke monitor moet ik kopen draadje lees, zegt die snelheid niet meer, sinds 2009.....

Wat zijn de ervaringen qua gaming op de u2711?
Wat zijn volgens jullie misschien wel betere opties in de 27" serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
txs fraggert, die eerste review had ik nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik vind het zo'n onzin. Ik speel sinds een maandje op een U2711 en ik wil nooit meer iets anders. De kleuren zijn zoveel mooier dan op 'gewone' schermen, de geweldige resolutie van 2560x1440... schitterend. Ik mag een boon zijn als er iemand daadwerkelijk verschil ziet met een TN-paneel qua lag of wat dan ook. Gewoon onzin. Met allerlei meetmethodes is er vast verschil boven te halen maar gewoon qua gevoel als je geconcentreerd aan het gamen bent? Noppes.

En ik speel alleen maar FPS, laatste tijd voornamelijk Battlefield 3. Die resolutie is zo uber, begroeiing ziet er zo mooi uit, mennekes verder weg zijn veel beter te zien, het geeft ook echt een tactisch voordeel(tje) vind ik.

Dan gaan we het maar niet hebben over het gewone Windows gebruik, daar wil je helemaal niks meer anders. Op mijn werk heb ik een U2410 en zelfs dat vind ik al een onscherp, klein, lelijk rotding :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Het is ook onzin.

Alle TV's gebruiken PVA of IPS panelen, beide bekend om hun hoge response tijd (ghosting).
Vaak komt daar nog een "hoop" input-latency (meer dan menig pc-monitor in ieder geval) bij, vanwege de hoeveelheid 'post process' beeldverwerking die in een TV gebruikelijk is.

Zou een hoge response tijd (en een beetje input lag) het echt allemaal zo onspeelbaar maken, had iedere console-gamer al lang zijn TV omgeruild voor een TN-troep monitor.
In de realiteit, hoor je er vrijwel niemand over.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 27-01-2012 13:12 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SirNobax schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Het is ook onzin.

Alle TV's gebruiken PVA of IPS panelen, beide bekend om hun hoge response tijd (ghosting).
Vaak komt daar nog een "hoop" input-latency (meer dan menig pc-monitor in ieder geval) bij, vanwege de hoeveelheid 'post process' beeldverwerking die in een TV gebruikelijk is.

Zou een hoge response tijd (en een beetje input lag) het echt allemaal zo onspeelbaar maken, had iedere console-gamer al lang zijn TV omgeruild voor een TN-troep monitor.
In de realiteit, hoor je er vrijwel niemand over.
Zonder te willen zeggen dat het niet overdreven wordt (ik ga zelf ook een U2412M halen en er een shooter op spelen), console gamers geven denk ik sowieso minder om de performance van een spel. Want snelle spellen als een shooter kan je toch echt beter met een muis spelen, maar daar kiezen ze ook niet voor.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M is nu 201,60 bij Zercom. 40 euro goedkoper dan bij de andere winkels.

Edit: Apart ze hebben hem net duurder gemaakt kost nu: 203,60 en de status is veranderd van 10 op voorraad naar niet leverbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Meessen op 27-01-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik heb mijn U2412M gister terug gestuurd naar Paradigit omdat de backlight bleeding + glow in de rechter onder hoek te erg was. Het pakket is nog steeds niet terug te vinden in de track and trace van PostNL, dus hoop niet dat er alweer iets fout is gegaan. Ik zie wel dat ze bij de de postcode letters verkeerd hebben overgenomen TC in plaats van DC.

[ Voor 19% gewijzigd door Meessen op 27-01-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Meessen schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:16:
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M is nu 201,60 bij Zercom. 40 euro goedkoper dan bij de andere winkels.

Edit: Apart ze hebben hem net duurder gemaakt kost nu: 203,60 en de status is veranderd van 10 op voorraad naar niet leverbaar.
Dat wordt erg interessant nu. Nu zit ik te twijfelen of ik wel 1200 pixels in de hoogte wil of toch liever 1080 omdat ik heel veel films kijk, en ja die zijn allemaal in 16:9 verhouding. Heeft iemand ervaring met dat of foto's ergens of iets dergelijks van films op zo'n scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ovindel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Dat wordt erg interessant nu. Nu zit ik te twijfelen of ik wel 1200 pixels in de hoogte wil of toch liever 1080 omdat ik heel veel films kijk, en ja die zijn allemaal in 16:9 verhouding. Heeft iemand ervaring met dat of foto's ergens of iets dergelijks van films op zo'n scherm?
De zwarte randen boven en onder de film worden gewoon wat dikker, tenzij je de verhoudingen van de film veranderd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Dat snap ik, bij een 16:9 scherm heb ik helemaal geen last van randen omdat het er perfect in past natuurlijk. Maar ik weet gewoon niet of ik me er veel aan ga ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Ik heb de U2412M ook, en de balken zijn wel aanwezig. Ik erger me er niet aan, maar je moet wel bedenken dat er ook veel films zijn die anamorphic widescreen zijn, en bij die films heb je op de 23" wel minder balken in verhouding, wat misschien wel prettiger kan zijn. Het hangt er dus vanaf hoeveel je die pixels in de hoogte gaat missen. Ik ben wel blij dat ik ze heb.

Aan de andere kant is het ook zo dat als je eenmaal een keuze hebt gemaakt het verschil hier zo klein is dat je er waarschijnlijk toch geen spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik kijk alleen anime zo'n beetje, en dat is allemaal 16:9. Persoonlijk kan ik perfect werken met 1080p in de hoogte, 1200p lijkt voor mijn gevoel zo hoog maar wanneer je ermee werkt zal het vast wel fijn zijn. Het zijn altijd zulke dilemma's met hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb nooit begrepen waarom men geen zwarte balken wil bij de film. Die zie je toch niet, het is zwart, daar kijk je domweg niet naar. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Ik was eigenlijk vergeten te schrijven dat het erom gaat wat de hoeveelheid licht is die er vanachter komt, als het contrast heel goed is, zal het wel geen probleem zijn, maar als het er veel backlight bleeding enzo aan de hand is ga ik denk ik niet blij van worden van de balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Doe dan de contrast goed, zou ik zeggen... :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sodeju, nou mijn 2410 staat........wat een ding zeg! :X

flink wennen na 19 inch, maar wat een beeldje zo uit de doos! Eerst maar eens wat instellingen uit wat reviews proberen, iemand al een opzetje die 'm goed bevalt? :)

1 ding is zeker, blij dat ik gekozen heb voor deze Dell _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ovindel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:41:
Ik was eigenlijk vergeten te schrijven dat het erom gaat wat de hoeveelheid licht is die er vanachter komt, als het contrast heel goed is, zal het wel geen probleem zijn, maar als het er veel backlight bleeding enzo aan de hand is ga ik denk ik niet blij van worden van de balken.
Je kan hem ook bestellen en terug sturen als het niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Meessen schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Je kan hem ook bestellen en terug sturen als het niet bevalt?
Dat is waar natuurlijk! Hoe lang is die periode ook alweer? 1 week toch? Maar dat mag toch alleen bij dingen die niet uit de verpakking zijn gehaald of is het gewoon goed als ik hem gewoon installeer en na als hij na een week niet bevalt hem gewoon terug mag sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Fraggert schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:51:
sodeju, nou mijn 2410 staat........wat een ding zeg! :X

flink wennen na 19 inch, maar wat een beeldje zo uit de doos! Eerst maar eens wat instellingen uit wat reviews proberen, iemand al een opzetje die 'm goed bevalt? :)

1 ding is zeker, blij dat ik gekozen heb voor deze Dell _/-\o_
Gefeliciteerd met je aanschaf, nu die goed heeft uitgepakt. Kun je je enthousiasme als verse gebruiker wat concreter maken? Hoe ervaar je bijvoorbeeld de AG-laag op het scherm? Controle op dode/stuck pixels e.d.?

Ik sta op het punt om dit weekeinde de U2711 te bestellen. Al die extra pixels lijken me geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ovindel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:16:
[...]

Dat is waar natuurlijk! Hoe lang is die periode ook alweer? 1 week toch? Maar dat mag toch alleen bij dingen die niet uit de verpakking zijn gehaald of is het gewoon goed als ik hem gewoon installeer en na als hij na een week niet bevalt hem gewoon terug mag sturen?
huiswerk!!! ;)

zie ook de veelgestelde vragen zoals mag ik iets uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Louise525 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Gefeliciteerd met je aanschaf, nu die goed heeft uitgepakt. Kun je je enthousiasme als verse gebruiker wat concreter maken? Hoe ervaar je bijvoorbeeld de AG-laag op het scherm? Controle op dode/stuck pixels e.d.?

Ik sta op het punt om dit weekeinde de U2711 te bestellen. Al die extra pixels lijken me geweldig. :)
Dankje :)

n00breviewtje ;)

*AG
antiglare kan ik niet vergelijken, mijn referentiekader is 0 en vergeleken met mijn Acer zou ik niet weten waar ik op zou moeten letten :P sorrie :+

*Rest-in-Pixels :P
Simpel testje gedaan; http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php 100% goed _/-\o_

*Buildquality
Dit scherm staat als een huis, hoge kwaliteit van assemblage, roteren en kantelen voelt zeer robuust.

Als ik nog ga rommelen met instellingen zet ik dat ook nog wel even neer hier :)

Welk formaat heb je nu? en hoeveel ruimte heb je, want ik moet er niet aan denken dat ik die 2711 besteld heb hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Top! Dus eigenlijk kan je een monitor dus wel gewoon "in gebruik nemen"? Als je hem maar weer in fabrieksinstellingen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Meessen schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:16:

Ik kan op die hele Zercom website geen monitoren vinden in het menu :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
JT schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:34:
[...]

Ik kan op die hele Zercom website geen monitoren vinden in het menu :o
Randapparatuur>Monitoren.
Zercom is al weg uit de pricewatch en ik kan de dell niet meer vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Dat is de U2312, het ging om de U2412.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Dat zie ik nu ook, dat terwijl ik zocht op U2412. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Fraggert schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:53:
[...]

Welk formaat heb je nu? en hoeveel ruimte heb je, want ik moet er niet aan denken dat ik die 2711 besteld heb hoor :X
Ik heb nu een 19inch Samsung TN in 4:3 verhouding, dus 1280 x 1024, in gebruik sinds mei 2005 (!). Die lijkt helemaal niet groot op mijn werktafel. Ik heb ook een Dell-laptop met FHD-scherm, dus 1920 x 1080. De 24inch met 1920 x 1200 lijkt me dan niet zo'n enorme vooruitgang. Omdat ik denk dat ik weer lang met zo'n monitor ga doen en ze steeds groter worden, vind ik 27inch wel te verantwoorden. :9~

Ik heb hier een hele tussenwoning tot mijn beschikking, 125 m2, met aparte werkkamer, dus ik denk dat ik die U2711 wel ergens kwijt kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ovindel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:59:
[...]

Top! Dus eigenlijk kan je een monitor dus wel gewoon "in gebruik nemen"? Als je hem maar weer in fabrieksinstellingen zet.
Ik zou het per leverancier natrekken of -vragen. Mijn zus en zwager hebben pasgeleden online een nieuwe tv gekocht en zij mochten hem maximaal 2 uur uitproberen van de leverancier. Volgens de webwinkel konden ze zien hoe lang de tv aan had gestaan. Als-ie teruggestuurd wordt, wil de winkel 'm natuurlijk wel aan iemand anders kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt het aantal "power on hours" uit veel monitoren o.a. uitlezen met Monitor Asset Manager. Dat zal bij de huidige TV's denk ik dus ook wel kunnen evt. met andere software.
Louise525 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:
Ik heb nu een 19inch Samsung TN in 4:3 verhouding, dus 1280 x 1024, in gebruik sinds mei 2005 (!). Die lijkt helemaal niet groot op mijn werktafel. Ik heb ook een Dell-laptop met FHD-scherm, dus 1920 x 1080. De 24inch met 1920 x 1200 lijkt me dan niet zo'n enorme vooruitgang. Omdat ik denk dat ik weer lang met zo'n monitor ga doen en ze steeds groter worden, vind ik 27inch wel te verantwoorden. :9~

Ik heb hier een hele tussenwoning tot mijn beschikking, 125 m2, met aparte werkkamer, dus ik denk dat ik die U2711 wel ergens kwijt kan. :)
Ik ben pas ook van een 19" 1280x1024 monitor (die overigens niet 4:3 is maar 5:4) naar een U2412M gegaan . Je kunt simpel uitrekenen dat een 1920x1200 monitor 75% meer pixels heeft dan een 1280x1024 monitor en dat verschil aan schermruimte merk je echt al goed. Natuurlijk heeft een 27" met nog meer pixels weer flink meer ruimte. Het is maar net hoeveel je 'nodig' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louise525 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:40:
Ik zou het per leverancier natrekken of -vragen. Mijn zus en zwager hebben pasgeleden online een nieuwe tv gekocht en zij mochten hem maximaal 2 uur uitproberen van de leverancier. Volgens de webwinkel konden ze zien hoe lang de tv aan had gestaan. Als-ie teruggestuurd wordt, wil de winkel 'm natuurlijk wel aan iemand anders kunnen verkopen.
Ik kan je bij voorbaat vertellen dat die leverancier je zus/zwager er dan waarschijnlijk bij zal naaien, want als een monitor of tv uit de fabriek komt rollen heeft hij al minimaal iets van 10 uur er op zitten (alleen kan jij dat nooit bewijzen). Soort eerste check om DOA's te voorkomen. Op de lopende band staan de monitoren en TV's aan vanaf het punt dat dat mogelijk is en op verschillende punten in het fabricageproces worden ze dan getest.

Daarna staan ze meestal nog een paar uur aan met testbeelden. Als ze daarna nog steeds goed functioneren is het zeer waarschijnlijk dat ze dat ook blijven doen en kunnen ze dus verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Louise525 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Doe het doe het doe het! Die 150 euro meerprijs is het helemaal waard. Value for money is bij de U2711 zó veel hoger. Het is maar een mening van ondergetekende maar volgens mij ben ik de enige hier die ze alletwee heeft en de U2410 is echt een onscherp middelmatig paneeltje naast z'n grote broer. Natuurlijk is het al geweldig als je van een 19inch 4:3 schermpje afkomt maar toch. Als je toch een nieuwe gaat halen, 400 euro voor een 24" is best prijzig maar 550 voor een 27" valt dan toch wel mee voor het gevoel niet waar?

(god wat een slechte Dell verkoper zou ik zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een U2412M kost echt geen 400 euro hoor. Het prijsverschil wordt dan wel een beetje groter. En "onscherp middelmatig paneeltje" vind ik ook nou niet bepaald een adequate kwalificatie van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik ben op zoek naar een minidisplayport naar displayportkabel, om mijn Dell-laptop op mijn toekomstige U2711 aan te kunnen sluiten.
In de Pricewatch staat bijvoorbeeld deze: Advanced Cable Technology Mini dp m - dp m 3.00m. Eenh. 1 stk (AK3966).
En deze: Startech Mini DisplayPort naar DisplayPort

Aan welke specificaties moet het verloop voldoen???
En is het het beste om met 1 kabel laptop en beeldscherm te verbinden of mag het ook een verloopstukje zijn tussen mini DP en de DP-kabel van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
CaptJackSparrow schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:11:
Een U2412M kost echt geen 400 euro hoor. Het prijsverschil wordt dan wel een beetje groter. En "onscherp middelmatig paneeltje" vind ik ook nou niet bepaald een adequate kwalificatie van dit scherm.
Excuseer, ik bedoelde de U2410. Natuurlijk is het veel meer dan dat, maar naast een U2711 kan ik er niks anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Louise525 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:26:
Ik ben op zoek naar een minidisplayport naar displayportkabel, om mijn Dell-laptop op mijn toekomstige U2711 aan te kunnen sluiten.
In de Pricewatch staat bijvoorbeeld deze: Advanced Cable Technology Mini dp m - dp m 3.00m. Eenh. 1 stk (AK3966).
En deze: Startech Mini DisplayPort naar DisplayPort

Aan welke specificaties moet het verloop voldoen???
En is het het beste om met 1 kabel laptop en beeldscherm te verbinden of mag het ook een verloopstukje zijn tussen mini DP en de DP-kabel van Dell?
Hier een winkel met een paar DisplayPort kabels and verloopjes.

http://www.kabeltje.com/k...75b6aab78bc9d00b739989286

Ik ben altijd voorstander van zo min mogelijk adapters gebruiken. Je verliest misschien kwaliteit als je adapters gebruikt, maar ik weet niet zeker of dit ook zo is met digitale signalen. Het staat ook gewoon mooier om alles in een kabel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kwaliteit maakt weinig uit. Nulletje en eentjes komen aan of ze komen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
EvaluationCopy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:36:
Kwaliteit maakt weinig uit. Nulletje en eentjes komen aan of ze komen niet aan.
Nou heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of de adapter F-F of M-M moet zijn. |:(
Volgens mij moet-ie M zijn aan de kant van laptop (mini-DP-uitgang), maar ik weet niet hoe het daarna verder moet. Het is wel handig om er zeker van te zijn dat je de juiste spullen bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Louise525 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:56:
[...]

Nou heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of de adapter F-F of M-M moet zijn. |:(
Ongesteld? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Louise525 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:56:
[...]

Volgens mij moet-ie M zijn aan de kant van laptop (mini-DP-uitgang), maar ik weet niet hoe het daarna verder moet. Het is wel handig om er zeker van te zijn dat je de juiste spullen bestelt.
Sorry, maar dat had je ook niet gevraagd. Hij moet gewoon M-M zijn. Dus zoiets: http://www.kabeltje.com/d...abel-18-meter-p-2574.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59

TheTeek

TheTeek

Anakha schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Dat is de U2312, het ging om de U2412.
Hier staat hij nog wel, ik heb ze een mail gestuurd met de vraag wanneer ze weer op voorraad zijn:
http://zercom.nl/index.ph...ts.view&product_id=145846

ik vermoed zelf een foutje, vrijdag middag stond dit scherm in de pricewatch, maar na enkele uren was deze er al weer uit.

Als deze voor deze prijs te verkrijgen is ga ik h'm bestellen, anders wordt het de 23" variant.
Maar ook die is slecht leverbaar en ook bij computerland waar hij het goedkoopst (€177,-) is staat niet leverbaar.
Zul je net zien, vorige week stond deze ook voor 166 euro.
Vreemde uitschieters qua prijs, lijkt wel of DELL ze dumpt en met een nieuwe gaat komen?!

[ Voor 28% gewijzigd door TheTeek op 30-01-2012 13:07 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Je moet de winkel er juist niet alert op maken dat hun product te goedkoop is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hij staat er toch niet meer op dus je verliest er niks mee ;)

Overigens mooi ruck; de goedkoopste 2 winkels met een goede rating hebben hem niet meer op voorraad :( Nou ja, wacht ik ff een paar dagen, scheelt weer een paar tientjes.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Nu hebben ze de prijs weer verhoogt naar 275 :(

http://zercom.nl/index.ph...ts.view&product_id=145846

[ Voor 43% gewijzigd door Meessen op 30-01-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59

TheTeek

TheTeek

Ik zag het ook, prijzen gaan allemaal omhoog, of ze hebben geen voorraad.
Had ik toch vorige week die 23" moeten bestellen bij computerland voor 166, daar staat hij nog steeds voor 177, maar geen voorraad en dus ook niet bestelbaar.
Erg vervelend, ze reageren ook niet op mails.

Edit: inmiddels staat er: voorraad verwacht over twee dagen wanneer je het product in het mandje plaatst.
Dan toch maar bestellen... :?

[ Voor 11% gewijzigd door TheTeek op 31-01-2012 13:09 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zowel bij Komplett en Dunnet (de goedkoopste) niet te leveren, wel bij duurdere van rond de 270.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 31-01-2012 15:10 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
De U2312HM staat nu bij Computerland voor €177. (Komplett 2e goedkoopste voor €182)
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand een geschikte kandidaat weet of zichzelf als vrijwilliger wil opgeven voor danwel het onderhouden van de TS danwel het overnemen ervan, kan hij een DM sturen naar Kid Jansen.