Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
HeroS schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:47:
@yrew hoe zijn de kleuren? En is het wit echt wit?
Naar mijn mening wel. Hoewel het wellicht wat blauwig is, maar ik heb nog niet aan de settings gezeten.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:57
Sato schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:42:
En dat heet een Coax aansluiting.
Ja die bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Als 2e monitor voornamelijk (gebruik nu een 10 jaar oude 15 inch CRT). Voornamelijk films, series zullen ermee gedraaid worden en gamen zal ook wel gebeuren. Verder zal ik hem gebruiken voor programmeren.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22 tot 24 inch

Welke resolutie had je in gedachte?
Minimaal full HD

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
tot de 250/300 euro

Andere eisen?
Graag een pivot stand omdat het met lange lijsten handig is en met TS3. Qua aansluitingen kan de laptop VGA en HDMI uitgeven. Voor de zekerheid wil ik ook DVI erop hebben (toekomstgericht :P)

Zelf ben ik tot nu toe uitgekomen op de pricewatch: Iiyama ProLite B2475HDS-1. Goede reactietijd en ook alle functies die ik zoek. Of heeft nog goede andere schermen? Ik lees de laatste tijd veel over de Dell U2412M maar wat ik lees is die niet echt goed met gamen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Dan zoek je imo eigenlijk een TV.

In de monitor categorie hou je deze selectie over. (filters €<200, analoge tv-tuner, composite of component voor de Wii. Zelf even nagelopen of ze allemaal HDMI hebben voor de PS3 en dat hebben ze).

Als ik jou was en de aanschaf kan nog even uitgesteld worden dan zou ik echter de LG M2450D-PZ in de gaten houden. Heel iets boven je budget, maar gezien de introductiedatum (10 september 2011) kan die nog wel eens een beetje zakken in de nabije toekomst. Is in ieder geval heel wat meer waard voor je geld.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
wontcachme schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:06:Ik lees de laatste tijd veel over de Dell U2412M maar wat ik lees is die niet echt goed met gamen.
Ik heb zelf de U2412M sinds deze week staan, met gamen (World of Warcraft) nog geen problemen mee gehad, juist als prettig ervaren omdat ik dan meer "zie" (speelomgeving ;)) dan op m'n oude scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ShitHappens schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:16:
[...]

Ik heb zelf de U2412M sinds deze week staan, met gamen (World of Warcraft) nog geen problemen mee gehad, juist als prettig ervaren omdat ik dan meer "zie" (speelomgeving ;)) dan op m'n oude scherm.
Ik speel voornamelijk World of Tanks (en later ook World of Planes en World of Battleships). Verder hou ik van GTA, Battlefield 2, af en toe Need for Speed en DiRT. Met name de laatste 2 hebben natuurlijk snelle beelden en meer kans op ghosting.

Iemand ervaring met de laatste games op de Dell U2412M?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
wontcachme schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:06:Zelf ben ik tot nu toe uitgekomen op de pricewatch: Iiyama ProLite B2475HDS-1. Goede reactietijd en ook alle functies die ik zoek. Of heeft nog goede andere schermen? Ik lees de laatste tijd veel over de Dell U2412M maar wat ik lees is die niet echt goed met gamen.
Waarom deze niet goed zou zijn om te gamen is eigenlijk tweevoud.
1) 16:10 i.p.v. 16:9 schermverhouding waardoor je bij 1 op de 1000 games (ja dat getal zuig ik uit mijn duim) het probleem hebt dat de resolutie niet ondersteunt wordt wat tot een klein zwart balkje aan de onder en bovenkant van het scherm lijdt.
Dit zou komen doordat consoleporters niet de moeite nemen om een niet console beeldverhouding te ondersteunen. Heb zelf nog geen 1 game gespeeld waar dit van toepassing is.
2) Een IPS paneel is trager en daardoor minder geschikt dan een TN-paneel om op te gamen.
De response-time van de u2412m is door tftcentral.co.uk getest als laag. Zeer laag voor een IPS paneel zelfs.
Let op dat dit een gemeten gemiddelde tijd is en dus niet het door de fabrikant opgegeven theoretische absolute minimum zoals gewoonlijk in de specs van de meeste monitoren staat. Ik speel zelf op een scherm waar het gemeten gemiddelde nog 3 keer zo hoog ligt en ik ondervind hier persoonlijk absoluut geen hinder van, zelfs niet bij een snelle shooter als UT3
De 2 personen die wel eens hebben meegekeken heb ik ook nog niet iets ander horen zeggen dan "wat een prachtig scherm" ;) - ik heb dan wel geen Dell maar wel een IPS paneel [Hazro HZ27WD].

Mocht je er nog geen vertrouwen in hebben, het kleine broertje van de u2412m (de u2312hm) heeft een nog veel lagere responsetime waar het merendeel van de TN-panels nog iets van kan leren.

Groot voordeel van de u2412m t.o.v. de iiyama en u2312hm is de extra verticale pixels welke van extra belang zijn als je het scherm in pivot mode wilt gebruiken. Als je deze draait worden ze natuurlijk horizontaal en 1200 pixels in de breedte is een enorm verschil ten opzichte van 1080 pixels. Maakt net dat verschil om de zijmenu's in eclipse/netbeans/visual studio etc altijd te tonen inplaats van te verstoppen. Een ander groot voordeel van de Dells is de betere kijkhoek van een IPS-paneel tegenover het tn-panel in de iiyama. Bij pivotmode wel een groot voordeel (gebruik mijn Samsung 2443bw de laatste tijd in pivot mode voor de home-server omdat de dingen die ik daar op draai beter onder elkaar dan naast elkaar passen en de kijkhoek is erg storend). Mocht je voor een Dell gaan alvast wel de tip om als de anti-glare coating storend is het kleurschema van je code-editor aan te passen naar een donker thema (nog beter voor je ogen ook).

[ Voor 4% gewijzigd door Xthemes.us op 04-12-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Oke. Redelijk duidelijk. Je kan er dus gewoon goed mee gamen, alleen de 16:10 kan een enkele keer irritant zijn. Ik ga er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Heb een vraagje over CCFL vs Led (edge) Wat zijn de voor en nadelen van deze type technologieen.

Ik wil volgend jaar een nieuw scherm aanschaffen en zowel voor gamen en films. Misschien later zelfs wel video bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik denk dat Google je veel meer en veel sneller informatie hierover kan geven dan enige vraag hier.

In het kort: LEDs zijn veel zuiniger, maar CCFL geeft een groter kleurbereik. Tenzij je foto's op kleur gaat bewerken zou ik voor LED gaan. En dat ga ik ook.. zodra Samsung z'n shit together heeft en de QC op die 27A850 monitoren een beetje normaal is.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
CCFL
Mogelijkheid tot wide-gamut monitoren, voor de professionele photoshoppers die het spul maken voor niet-digitale distributie (hogere mate van kleurechtheid).
Nadeel: Zie voordelen van LED maar dan andersom ;).

LED
Minder stroom verbruik, minder warmte, (mogelijk) dunnere monitoren, gaat minder hard achteruit (je hoeft met de jaren de brightness niet zo ver omhoog te draaien).
Nadeel: Niet inherent aan de techniek zelf maar omdat sommige fabrikanten voor een zo dun mogelijke monitor gaan heeft dit nog wel eens meer backlight bleed tot gevolg en op sommige monitoren kost het je ook de VESA mount mogelijkheid. En er zijn geen wide-gamut led displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wide-gamut Wled's bestaan wel. Maar niet op de desktopmarkt. De xps 15 bijvoorbeeld bevat een scherm met 95% NTSC, dat zou ik wide-gamut noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

•Waar wil je de monitor voor gebruiken? Games
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? 24" of 27",
•Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200, echter vraag ik me af hoeveel performance verlies kwa FPS ik ga inleveren met 1200p
•Welke videokaart heb je in je systeem? MSI GFX560ti 2GB Twin Frozr
•Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) Nee
•Wat mag het allemaal gaan kosten? Tot 300,-

Ik zit dus nog erg in een dubio wat betreft de grootte van het scherm. Ik ben namelijk bang dat als ik een 24" pak (ik kom van een 22") ik spijt krijg dat ik niet groter gepakt heb. En als ik een 27" 1080p kies, ik de pixels weer beter zie, dat is ook niet ideaal, minder scherpte dunkt me. Dus of 24" en scherper beeld of 27" minder scherp maar groter. Lastig!

Ik zit ongeveer 70cm van mijn scherm af.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 05-12-2011 14:56 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 07:49
•Waar wil je de monitor voor gebruiken? Games (o.a. Battlefield 3)
•Wat voor afmetingen had je in gedachte? 23" of 24"
•Welke resolutie had je in gedachte? 1920*1080 / 1920*1200
•Welke videokaart heb je in je systeem? 2x Sapphire HD6870
•Stel je nog bepaalde eisen aan de garantie? (hoeveel jaar, carry-in/on-site/pick-up&return, pixel garantie) Nee
•Wat mag het allemaal gaan kosten? Tot 250,-
Ben opzoek naar een scherm met weinig input-lag en snelle response.

Hierboven zag ik de lage inputlag van de Dell Ultrasharp U2312HM staan wat me wel beviel, alleen de responsetijd is toch wat hoog?! Hoe is dit in de praktijk?

@Rudios: ongeveer 11% verschil in resolutie, dus in het slechtste geval 11% :)

[ Voor 5% gewijzigd door roelzadh op 05-12-2011 15:49 ]

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Betreft games allround Ps3/PC misschien later Xbox, Blu ray Films etc. Genre Games FPS, RTS, Race, Actie Adventure. Speel eigenlijks alleen StarCraft II veel online voor de rest sterke focus op story. Okay speel soms ook nog wel Uncharted 2/3 plus Little Big Planet 1/2 online.

Gezien ik niet vaak TV kijk maar wel graag Films e.d. Via de Ps3/PC liefst 27'' Maar 24'' schijnt weer beter voor games te zijn.

Resolutie: 1080P /Iets zegt mij dat 1920*1200 vs 1080P niet veel uit maakt.

GPU:1x Asus HD6950 1GB versie ( Misschien dat ik er later nog één neem)

Garantie maakt mij inprincipe niet zoveel uit tenzij dezer dagen nog steeds veel Pixels uitvallen Dan wil ik er opzich wel meer over weten.

Budget 300 Euro maar het liefst eronder. ( gaat minimaal toch een maand of 2 duren. )
Had het er laatsten nog met één over en die wou voor gaming perse CCFL.

En die had het over deze: pricewatch: Samsung Syncmaster P2770FH

En ik zat naar een Led te kijken deze dus: pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H

Heb nu de SyncMaster 226bw. Maar de DVI die verliest soms contact.

Of zijn er ook andere merken waar ik naar kan kijken?! Gezien ik Dell ook wel lang zie komen hier en daar ( maar hier niet en of nog niet in verdiept. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
@Psyonara & Rudios.

Zo te zien zijn jullie beide naar hetzelfde op zoek, voor gaming is 27" @ Full HD imo goed te doen. Voor normaal browsen en andere dingen vind ik zelf weer niks maar er zijn ook zat mensen die er weer geen bezwaar tegen hebben. Ik zou zeggen loop een mediamarkt of iets dergelijks binnen daar hebben ze vast wel een 27" Full HD monitor staan.

Een monitor die ik op overclockers.co.uk vaak aangeraden zie worden de laatste tijd is de iiyama ProLite E2773HDS-B1 en die zou ik jullie beide eigenlijk ook aanraden. Met een prijs van €260 hou je nog fijn €40 over en heb je een zeer recente (in de pricewatch sinds 9 september) monitor die zeer geschikt is om op te gamen.

@Psyonara
De Samsung is ook een goede maar die heeft slechts 2 aansluitingen, VGA en HDMI. Als je zowel PS3 als PC wil aansluiten moet je dus 1 van de 2 analoog aansluiten wat niet perse enorm slecht voor de beeldkwaliteit hoeft te zijn maar als het te vermijden is natuurlijk wel een voordeel. De iiyama heeft zowel DVI als HDMI als ook VGA.

[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 05-12-2011 20:30 . Reden: 300 - 260 = 40.. niet 300 :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Xthemes.us schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:33:@Psyonara
De Samsung is ook een goede maar die heeft slechts 2 aansluitingen, VGA en HDMI. Als je zowel PS3 als PC wil aansluiten moet je dus 1 van de 2 analoog aansluiten wat niet perse enorm slecht voor de beeldkwaliteit hoeft te zijn maar als het te vermijden is natuurlijk wel een voordeel. De iiyama heeft zowel DVI als HDMI.
Je bent in de war met de 550 serie die heeft alleen analoog en Hdmi
de 350 heeft zowel Analoog/DVI/HDMI

550 is nog duurder ook. En na mijn idee voor de rest precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Psyonara schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:00:
Je bent in de war met de 550 serie die heeft alleen analoog en Hdmi
de 350 heeft zowel Analoog/DVI/HDMI
Kijk nog maar eens naar je eigen pricewatch link of de Samsung site zelf. In beide gevallen wordt er enkel vermelding gemaakt van VGA en HDMI.

Op newegg is ook een afbeelding van de achterkant te vinden:
s27a350h connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Raar heb hier en daar ook gezien dat hij de aansluitingen wel had :S (Specs en afbeeldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel in de markt voor een nieuw scherm, maar ik twijfel of het voor mij wel een fatsoenlijke upgrade is. Ik heb wat dells vergeleken zoals de Dell U2311H (inmiddels uit de markt) en Dell U2410, maar ik vind de specs wat tegenvallen.

Kan iemand mij uitleggen hoe TFTs zich nu verhouden met die van ca. 7 / 8 jaar geleden? Ik heb nu een Samsung Syncmaster 204B (4:3 1600x1200 20") waar ik al jaren tevreden over ben, maar ik zou eigenlijk wel een 16:10 monitor willen. Als ik zie hoeveel je bij een IPS inboet op ghosting en bij een LCD op beeldkwaliteit, vraag ik me af of nu (of uberhaupt ooit) wel het goede tijdstip is om een nieuw scherm aan te schaffen.

Ik heb het idee dat ik toch snel al weer een investering van 500 euro moet doen wil ik op beide vlakken (kleur performance en zo min mogelijk ghosting) een goed scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Tenzij je er extreem gevoelig voor bent zul je op vrijwel geen van de moderne IPS schermen ghosting waarnemen. Overigens wordt IPS gewoon in LCD-schermen gebruikt dus ik vermoedt dat je op TN-panelen doelde.

Als je monitor daadwerkelijk zo oud is dan zal de backlight er met de jaren niet beter op geworden zijn en zul je met een nieuwe monitor er wel op vooruit gaan. Voor de consumentenmarkt zijn de schermen er met de jaren vooral veel sneller op geworden. Zelfs de laatste paar CRT-gebruikers lijken de overstap de laatste tijd te maken naar de 120Hz schermen. En de prijzen zijn flink verlaagd voor wordt je er voor terugkrijgt. De 'best beschikbare' beeldkwaliteit is er (voor de gewone consumentenmarkt) volgens mij niet bijzonder veel op vooruit gegaan hoewel je tegenwoordig ook van de goedkopere monitoren wel redelijk wat mag verwachten. Mijn ervaring is dat de goedkopere monitoren van 7-8 jaar geleden ten opzichte van de duurdere modellen toch wel een stuk beroerder beeld gaven.
Ik dacht even dat het contrast toendertijd ook een stuk slechter was maar als ik jouw monitor zo opzoek valt dat nog wel mee. (Mijn eigen eerste LCD was blijkbaar nog veel langer geleden). Ik vraag me wel af of je twijfels bij de 'specs' wel zo'n groot vraagteken bij de aanschaf moeten zijn. Je huidige monitor is daar nou ook niet zo'n uitblinker in als je daar tevreden over bent zul je lijkt mij niks negatiefs ervaren bij bijvoorbeeld een Dell U2311HM. Sterker nog, gezien je op het moment een monitor hebt waar je tevreden over bent welke gewoon een tn-paneel heeft en een iets lager contrast dan dat er tegenwoordig op de meeste monitoren zit zal je vast ook tevreden zijn met bijvoorbeeld een Iiyama E2473HDS-B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bij computer winkels wordt de ene keer de Samsung LS27A850DS en de andere keer de Samsung LS27A850D (zonder S) aangeboden.

Weet iemand iets over de verschillen? De Samsung site kent namelijk geen LS27A850DS

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Aan de hand van de informatie op shop.millennium.ltd.uk zou ik zeggen dat de 1ste de naam is en de laatste het part number.

[ Voor 2% gewijzigd door Xthemes.us op 06-12-2011 17:03 . Reden: 1->1ste - ander -> laatste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Duidelijk...

Inkoopactie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Kan iemand een alternatief aanraden voor de Asus VG236HE.

Heb er nu 2 gehad (1 van Afuture en 1 van CD-Rrom land) echter bij alle 2 staat het scherm scheef.
Nu kreeg ik vandaag bericht van CD-Rom land dat ze er nog 2 hebben getest die het ook hebben en er niks anders opzit dan me geld terug te geven.
Maar ben eigenlijk wel verkocht aan het scherm, kleuren snelheid en design.

Maar ja zat bij mijn eerste scherm ruim 1 cm verschil in hoogte van de linkerkant en de rechterkant en bij de 2de 0,5cm wat nog steeds opvalt en dat voor een prijs van 300 euro...

S23A700D van Samsung lijkt me wel wat, alleen zijn nog geen reviews over te vinden :(

[ Voor 7% gewijzigd door twister00004 op 06-12-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Is een goedkope monitor arm van Amazon geen optie? Dan maakt het weinig uit of de originele voet nou recht is of niet.
Zie nu dat ASUS blijkbaar in tegenstelling tot Samsung wel zo slim is om de gewone voet ook aan de al aanwezige VESA gaten te bevestigen.

Anders moet je denk ik inderdaad je heil zoeken bij Samsung aangezien je waarschijn een glossy paneel wilt en daar is die ASUS vrij uniek in. Samsung gebruikt voor die monitor hun 'Ultra Clear' techniek wat zo goed als glossy is.

[ Voor 13% gewijzigd door Xthemes.us op 06-12-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
Heb nu dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 179,99€ 179,99
1Iiyama ProLite E2475HDS€ 161,90€ 161,90
1Iiyama ProLite X2472HD-B1€ 181,-€ 181,-
1Samsung Syncmaster S24A350H€ 177,-€ 177,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,89

Weet iemand welke van bovenstaande schermen goed is om te gamen? Ik neig het meest naar de DELL vanwege de lage input lag.

De E2475HDS is op dit moment m'n 2e keuze van wegen het TN paneel, echter heeft deze boxen die ik niet nodig heb. De X2472HD-B1 wordt op de site van Iiyama als gamescherm aangemerkt, maar heeft een VA paneel.

Over de Samsung S24A350H kan ik geen goede reviews vinden :(

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:39
ragnaroks schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:36:
Hallo iedereen. Ben op zoek naar een nieuwe monitor. Haast heb ik niet dus als er over een maand bijv. nieuwe/goedkopere/betere monitors uitkomen wacht ik graag.

- Ongeveer:
40% pokeren (multitable, veel tafels)
20% gamen (dota2, starcraft 2, diablo 3, mass effect)
20% films kijken
20% office / internet

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
- Mijn huidige is een 21", dus graag 24" of groter

- HD 1080 of WUXGA

- Liefst onder de 200 euro. Indien echt nodig, 225 max.

Aanvullende vragen
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
- GeForce 8800 GT

Welke aansluitingen zitten daar op?
- VGA/DVI

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
- VGA of DVI

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
- Nee

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Nee

Heb zelf bij pricewatch beetje gekeken er waren diversen tussenin. Maar verder weet ik heel weinig welke merk en/of kwaliteiten goed zijn.
Wacht al ruim een week... Kan iemand mij helpen? Ik zie zoveel 24" inch monitor en weet niet welk bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
ragnaroks schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:15:
Wacht al ruim een week... Kan iemand mij helpen? Ik zie zoveel 24" inch televisies en weet niet welk bij mij past.
Kan je niet beter een TV tuner + monitor kopen?
Dan kan je ook nog opnemen e.d.

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
roelzadh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:19:
[...]

Dan moet de TV-tuner echter ook nog binnen zijn budget passen.. en ben je verplicht om de PC altijd aan te laten staan. Maar goed, ragnaroks volgens mij zoek je min of meer hetzelfde als ragnaroks (je eist alleen wat minder van de aansluitmogelijkheden) en de minimum schermgrootte heb je als wat groter bepaald.. maar gezien je budget heb je jammer genoeg weinig te willen.

Als er nog iets rek in je budget (boven de max) zelfs, dan is mijn inziens de LG M2450D bij verre de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

roelzadh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:11:
Heb nu dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,89

Weet iemand welke van bovenstaande schermen goed is om te gamen? Ik neig het meest naar de DELL vanwege de lage input lag.

De E2475HDS is op dit moment m'n 2e keuze van wegen het TN paneel, echter heeft deze boxen die ik niet nodig heb. De X2472HD-B1 wordt op de site van Iiyama als gamescherm aangemerkt, maar heeft een VA paneel.

Ik heb zelf gekozen voor de Iiyama Prolite B2475HDS-1

klikkerdeklik

kon ook in mijn prijsklasse geen reviews, maar kreeg van een collega wel deze als tip door.

hij bevalt mij erg goed zwart is gewoon zwart met redelijk mooie kleuren

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

jokapo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:21:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor de Iiyama Prolite B2475HDS-1

klikkerdeklik

kon ook in mijn prijsklasse geen reviews, maar kreeg van een collega wel deze als tip door.

hij bevalt mij erg goed zwart is gewoon zwart met redelijk mooie kleuren
Ik heb ook een vraag over deze monitor. In hoeverre is de "scherpte" storend? In de reviews die ik lees kom ik vaak tegen dat de scherptefilter wat overactief is en tekst te scherp zou zijn.

http://www.digitalversus....w-Iiyama-ProLite-B2475HDS
http://www.amazon.co.uk/i...nch-Monitor/dp/B0053QWTDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
roelzadh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:19:
[...]

Excuses, ik zocht een monitor en geen TV/monitor combinatie. Mijn fout.

Ik twijfel over deze drie denk ik.
pricewatch: Iiyama ProLite E2409HDS-B1
pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
pricewatch: BenQ G2420HD

Kan iemand mij uitleggen wat de voor- en nadelen zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door ragnaroks op 07-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

wontcachme schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:39:
[...]

Ik heb ook een vraag over deze monitor. In hoeverre is de "scherpte" storend? In de reviews die ik lees kom ik vaak tegen dat de scherptefilter wat overactief is en tekst te scherp zou zijn.

http://www.digitalversus....w-Iiyama-ProLite-B2475HDS
http://www.amazon.co.uk/i...nch-Monitor/dp/B0053QWTDM
ik heb geen last van te scherpe tekst ik heb zoiezo cleartype ingeschakeld zodat je je eigen tekst scherpte in kan stellen :-)

verder is mijn enige referentie materiaal een 17" crt monitor van compaq die ik al een 10 jaar in huis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
roelzadh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:11:
Heb nu dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,89

Ik heb de samsung S24A300 gehad maar ik was verre van onder de indruk. Kleurweergave was niet optimaal en hij was erg fel(zelfs met lage instellingen). De inputs zaten los en na 2 weken stopte hij met werken waarna ik gelukkig mijn geld heb terug gekregen.

Ik heb nu de dell u2312 en ben daar zeer tevreden over. Erg mooie kleurweergave(al moet hij wel goed gekalibreerd zijn, zie http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm voor de settings) en werkt prima in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
ragnaroks schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:36:
Hallo iedereen. Ben op zoek naar een nieuwe monitor. Haast heb ik niet dus als er over een maand bijv. nieuwe/goedkopere/betere monitors uitkomen wacht ik graag.

- Ongeveer:
40% pokeren (multitable, veel tafels)
20% gamen (dota2, starcraft 2, diablo 3, mass effect)
20% films kijken
20% office / internet

- Mijn huidige is een 21", dus graag 24" of groter

- HD 1080 of WUXGA

- Liefst onder de 200 euro. Indien echt nodig, 225 max.

Aanvullende vragen
- GeForce 8800 GT

- VGA/DVI

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
- VGA of DVI

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
- Nee

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Nee

Heb zelf bij pricewatch beetje gekeken er waren diversen tussenin. Maar verder weet ik heel weinig welke merk en/of kwaliteiten goed zijn.
Ok na een nader onderzoek vind ik LED meest bij mij passend.

Momenteel (op prijs gesorteerd) monitors die ik geïnteresseerd ben. Klein prijsverschil maar vooral merk verschil dat ik mijn keuze niet kan maken. Wie kan mij helpen?

pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS-- (voor mij) niet een bekend merk
pricewatch: Samsung Syncmaster S24A350H -- tot nu toe beste prijs/merk verhouding. Inhoud heb ik geen kennis over.
pricewatch: LG W2442PE-BF -- Goed review, redelijk prijs.
pricewatch: Asus ML248H -- Vrij duur maar goed review.
pricewatch: Iiyama ProLite B2475HDS-1 -- er is een andere, zelfde merk en grootte maar goedkoper. Zie boven. Is er een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik ben de weg ook kwijt met sommige van de Iiyama's en de verschillen. Het is in ieder geval geen onbekend merk, ze zitten al erg lang in de monitor business en maken prima spul. Ik dacht dat ik al eerder een post had gemaakt waar ik je er ook op wou wijzen dat je waarschijnlijk beter naar wat nieuwere monitoren kunt kijken aangezien je vorige lijst uit allemaal vrij oude modellen bestond. Deze LED monitoren zijn ieder geval al een stuk nieuwer.

Als je de 2 iiyama's met elkaar vergelijkt dan lijkt het er op dat de B2475HDS-1 de betere voet van de twee heeft (B=Business, E=Economy gok ik).
Bij conculega hardware.info heb ze trouwens recent nog een hele lading 23/24" monitoren getest. Zeker een kijkje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, geweldig topic met heel veel nuttige info.

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor te vervanging van mijn huidige HP w2007v. Na veel lezen en reviews opzoeken zit ik een beetje vast tussen de volgende 2 schermen:

Dell Ultrasharp U2312HM
Iiyama E2473HDS-B1

Enig advies en/of ervaringen met deze schermen? Of heb ik iets over het hoofd gezien en kan ik beter ergens anders naar kijken?

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
HP w2007v als secundaire monitor

Afmeting?
Tussen 22" en 24"

Budget
+/- 250 euro

Gamen, textverwerken, lezen voor studie/werk

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie?
Hobby/studie

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Geen voorkeur, (huidige monitor is glossy).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Xthemes.us schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:30:
Ik ben de weg ook kwijt met sommige van de Iiyama's en de verschillen. Het is in ieder geval geen onbekend merk, ze zitten al erg lang in de monitor business en maken prima spul. Ik dacht dat ik al eerder een post had gemaakt waar ik je er ook op wou wijzen dat je waarschijnlijk beter naar wat nieuwere monitoren kunt kijken aangezien je vorige lijst uit allemaal vrij oude modellen bestond. Deze LED monitoren zijn ieder geval al een stuk nieuwer.

Als je de 2 iiyama's met elkaar vergelijkt dan lijkt het er op dat de B2475HDS-1 de betere voet van de twee heeft (B=Business, E=Economy gok ik).
Bij conculega hardware.info heb ze trouwens recent nog een hele lading 23/24" monitoren getest. Zeker een kijkje waard.
Erg handig link. Weet je wanneer een nieuwe review uitkomt?

Tot nu toe denk ik dat ik deze ga kopen:
pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1

Of zal ik afwachten voor nieuwere modellen en/of andere reviews?

CCFL heb ik niet echt nodig omdat ik nooit aan foto/videobewerking doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Gezien de tijd tussen die en de vorige duurt dat nog wel even ;). Ik zou er in ieder geval niet op gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel spreekt de Dell u2711 mij erg aan. Alleen bestaat dit scherm al van begin 2010. Nu vraag ik mij af of er al geruchten zijn van de opvolger, zodat ik niet meteen met een verouderd scherm ga zitten. Dat zou wel zonde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben bang dat de LG E2391 , of de E91 niet meer zal worden verkocht? Een aantal winkels had hem in hun inventaris maar die is eruit verdwenen... Jammer, zou een goede scherm zijn!

Even kijken naar de E81 en de E90. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Heb nog niks gehoord over een nieuwere versie van de Dell u2711 wat best vreemd is aangezien de 23" geheel is vervangen door een nieuwer LED model en ook de u2410 heeft een nieuwer goedkoper/standard gamut broertje gekregen met de u2412m. De u2412m is echter geen opvolger of vervanger van de u2410 maar gewoonweg een goedkopere optie voor de mensen die geen wide gamut monitor nodig hebben.

Als je een vergelijkbare recente monitor zoekt, de HP ZR2740W is ook een matte 27" @ 2560x1440 met een in de hoogte verstelbare voet. Volgens de pricewatch is de eerste prijsvermelding "zaterdag 17 september 2011" wat wel eens kan kloppen want ik heb hem volgens mij ~2 weken eerder gesubmit naar de pricewatch. Deze is in tegenstelling tot de u2710 een standaard-gamut monitor met LED backlight (zeg maar een matte versie van het 27" Apple Cinema scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik heb inmiddels al ruim 4 jaar een samsung 931BW op me bureau staan. Behalve dat er soms een vervelende piep uit komt doet ie het nog prima. Ik zit al een tijd te denken aan een IPS paneel en zag dat je tegenwoordig voor 160 euro al een IPS paneel op je bureau kan hebben.

Ik doe van alles op mijn pc. Ik bewerk foto's (vandaar interesse in IPS), schrijf stukjes maar game ook af en toe. ik zoek dus een allround scherm.

Overige eisen zijn minimaal 22" en eigenlijk heb ik liever 1920x1200 dan hd maar dat zie je bijna niet en al helemaal niet betaalbaar.

Nou heb ik mijn oog laten vallen op de volgende schermen welke zou het beste voldoen aan de bovenstaande omschrijving?

pricewatch: LG IPS236V schijnt redelijk te zijn
pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1 kan ik helemaal niets over vinden
pricewatch: Asus ML239H wordt als goed bestempeld door tftcentral
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zou voor gamen het beste zijn volgens tftcentral die absurd lage ms heeft gemeten

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 09-12-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik kwam deze site ook nog tegen met de nodige reviews waaronder die van de Iiyama B2475HDS-B1

Digital Versus

Ze je kan er ook per merk callibratie profielen vinden :-) en nog veel meer

*edit*

zag al dat ie gepost was :-P

[ Voor 6% gewijzigd door jdwrist op 09-12-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De Iiyama is inderdaad weinig over te vinden, er zijn wel een aantal gebruikersreviews over te vinden welke vrijwel allemaal positief zijn. De LG wordt in een paar gebruikersreviews wel eens opgemerkt als te traag, het merendeel van de mensen merkt er echter niks van. Een kennis van mij heeft die monitor ook gekocht en is er erg tevreden over, ook in bijvoorbeeld UT3. Afhankelijk van hoe gevoelig er je er voor bent zou je bij de LG dus problemen bij het gamen kunnen ondervinden.
Ik zou zeggen ga voor de Dell, zoals je al had opgemerkt is de response time van die monitor opmerkelijk laag. Daarnaast is het de enige monitor met een in hoogte verstelbare voet, als je er zelf geen gebruik van maak dan zal het in ieder geval de 'resell value' geen kwaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Het verschil in prijs is mij te klein tussen de Liyama en de Dell om de gok te wagen voor de Liyama. Als hij beter had geweest was er vast al ergens een review verschenen gezien de dell toch beetje de benchmark is in deze prijsklasse.

Ik heb ook nog even naar de U2412 gekeken trouwens ik zag dat die wel 1920x1200 heeft maar daar houd het dan ook op. Hij verbruik stuk meer dan de 2312, lees veel over ips glow en volgens de specs geeft het scherm maar 8bit kleuren weer ipv 16!?

Wel grappig trouwens dat sinds gisteravond de prijs van de 2312HM alweer 2 euro is gezakt :P

[ Voor 9% gewijzigd door haakjesluiten op 09-12-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Waar heb je de 16 bit kleuren gezien dan? Ik weet dat een paar peperdure monitoren van Eizo een 16-bit LUT hebben maar dat is toch wel even een klasse apart.
most TN panels represent colors using only six bits per RGB color, or 18 bit in total, and are unable to display the 16.7 million color shades (24-bit truecolor) that are available from graphics cards. Instead, these panels display interpolated 24-bit color using a dithering method that combines adjacent pixels to simulate the desired shade.
Je bent dus zeer waarschijnlijk al gewend aan een 'maar' 6 bits paneel. 8 bits is redelijk gewoon voor IPS schermen, de Apple cinema schermen zijn bijvoorbeeld ook maar 8 bits. Er wordt ook vaak met deze waarden 'valsgespeeld' door 6 bit + RFC toe te passen en dit vermelden als 8 bits. Dit is bij de Dell u2312hm en u2412m ook het geval, dit zijn 6 bit + rfc monitoren. Dat wordt ook aangehaald in de review van kid jansen van de u2412m.
Op tftcentral.co.uk is daar wel interessante leesmaterie over te vinden. Ga er in ieder geval maar van uit dat je 8 bits zeker niet als nadeel hoeft te zien,
Het “deep color” stukje op computertotaal legt het misschien nog wel het best uit aangezien er ook verwezen wordt naar de overige voorwaarden voordat je uberhaupt iets kunt met zo'n hoge bitwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Kan iemand mij vertellen de verschillen tussen deze twee Iiyama?

pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1
pricewatch: Iiyama ProLite E2475HDS

Ik wil eentje kopen maar ze zien er identiek uit...

[ Voor 4% gewijzigd door ragnaroks op 09-12-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Xthemes.us schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:24:
Waar heb je de 16 bit kleuren gezien dan? Ik weet dat een paar peperdure monitoren van Eizo een 16-bit LUT hebben maar dat is toch wel even een klasse apart.

[...]

Je bent dus zeer waarschijnlijk al gewend aan een 'maar' 6 bits paneel. 8 bits is redelijk gewoon voor IPS schermen, de Apple cinema schermen zijn bijvoorbeeld ook maar 8 bits. Er wordt ook vaak met deze waarden 'valsgespeeld' door 6 bit + RFC toe te passen en dit vermelden als 8 bits. Dit is bij de Dell u2312hm en u2412m ook het geval, dit zijn 6 bit + rfc monitoren. Dat wordt ook aangehaald in de review van kid jansen van de u2412m.
Op tftcentral.co.uk is daar wel interessante leesmaterie over te vinden. Ga er in ieder geval maar van uit dat je 8 bits zeker niet als nadeel hoeft te zien,
Het “deep color” stukje op computertotaal legt het misschien nog wel het best uit aangezien er ook verwezen wordt naar de overige voorwaarden voordat je uberhaupt iets kunt met zo'n hoge bitwaarde.
Hmm ik ging er vanuit dat ips 16bit was :X Dit werd versterkt omdat er bij de 2312 alleen IPS staat en bij 2412 6bit+FRC. Begin beetje te twijfelen aan het nut van een e-ips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 14:07
Crazyanz schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:05:
[...]
Hmm ik ging er vanuit dat ips 16bit was :X Dit werd versterkt omdat er bij de 2312 alleen IPS staat en bij 2412 6bit+FRC. Begin beetje te twijfelen aan het nut van een e-ips
Maar ook, als je leest op tftcentral zul je zien dat ze zeggen dat het in de praktijk niet slechter lijkt te zijn dan echte 8-bit...

Ik heb net de Dell 2312 gekocht en ben zeer tevreden over de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Een IPS biedt zeker wel voordelen, dat de kleuren niet zwaar vervormt worden afhankelijk van de kijkhoek vind ik nog wel de grootste. Als je bekend met de lagom tests zul je weten dat de tekst niet groen maar rood hoort te zijn.
Rechts mijn Samsung 206bw (tn-paneel) links mijn Hazro HZ27WD (foto is van onder genomen waardoor het tn-paneel vreemde effecten gaat vertonen).
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/9756/20111209002.jpg

De tekst hoort op m'n Hazro trouwens roder te zijn, heb de monitor al een tijdje niet meer gebruikt via die aansluiting (DVI) welke gebruik maakt van m'n NVIDIA i.p.v. ATI kaart. Blijkbaar de "Digital Vibrance" slider iets te ver teruggezet toen ik laatst iets voor iemand anders uitzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-09 13:21
Ik gebruik 'm om te gamen (FPS, racing, RPG, WoW), tekstverwerken en het kijken van films en series. Ik heb nu 2x 19" staan, maar van eentje is het metaal in de voet doorgebroken vandaag en staat nu overeind met DuctTape, dus ik ben hard op zoek naar 'n nieuw scherm.

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
24"

1920x1080

Wat mag het allemaal gaan kosten?
Ik zit op een budget van max 200 euro. Hier zit ook geen rek meer in; dus iets minder dan de 200 vind ik ook niet erg ;).

Ati Radeon HD 4870 X2

2x DVI en daar wil ik 't scherm ook op aansluiten.

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Ik weet nog niet zeker of ik na de upgrade in schermgrootte nog een 2e scherm erbij wil of niet, maar de mogelijkheid staat nog open, dus er moet ook een 2e scherm op aangesloten worden mogelijk.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
M'n laptopscherm is glossy en ik vind dat niet vervelend werken, dus ik denk niet dat ik een specifieke voorkeur heb.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Geen harde eis, maar in hoogte verstelbaar zou fijn zijn. In mijn prijsklasse zijn daar niet zo veel schermen in en ik vind andere zaken belangrijker dan in hoogte verstelbaarheid.

Vormgevingseisen
Omdat ik er mogelijk weer een 2 scherm setup van wil maken wil ik geen heel brede randen. De randjes van mijn 940BF's zijn ongeveer 1cm en dat is prima te doen; iets breder moet ook nog wel kunnen volgens mij.

Ik ga de monitor niet als TV met meerdere mensen gebruiken. Ik vind het vooral belangrijk dat ik lekker m'n werk er op kan doen en er fijn op kan gamen. Ik heb nu 2x Samsung Syncmaster 940BF staan en die zijn qua snelheden goed genoeg om te gamen voor mij.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Als ik m'n voorkeuren invul in de pricewatch hou ik of veel te veel of wel erg weinig schermen over; ik hoop dat jullie misschien nog tips en/of ideeën hebben voor schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Geschikt om op te gamen, 24", 1920x1080, dvi, < €200, dunne bezel, voorkeur voor in hoogte verstelbaar en ik neem de geen bezwaren tegen glossy maar op als een voorkeur voor wel glossy want dan komt de kleuren gewoonweg ten goede. Als je dus geen problemen met reflecties hebt zeker doen.

Met dat wensen/eisen pakket zou ik zeggen dat je aan de Iiyama B2475HDS-1 zeker geen miskoop doet.

Als je bereid bent een inch op te offeren is de Dell u2312hm zeker het overwegen waard. Die biedt dankzij het gebruikte IPS-paneel betere kijkhoeken wat bij de aanschaf van een tweede exemplaar en een dual-monitor opstelling in mijn ogen toch wel een voordeel is. Wel een klein minpuntje in mijn ogen dat deze matte is, maar goed zelf ben je daar nogal neutral in ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 10-12-2011 13:14 . Reden: 'nog al' -> 'nogal' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laatst heb ik ergens in een winkel een 120Hz monitor gezien, en daar was ik behoorlijk van onder de indruk.
Eigenlijk zo van onder de indruk dat ik besloten heb om mijn huidig scherm te vervangen door een 120Hz monitor. Het scherm wat ik zag in de winkel was een 21" , te klein voor mijn wensen.
Maar ik zie intussen de bomen door het bos niet meer over welk scherm het meest geschikt zou zijn, wellicht iemand een goed advies en/of ervaringen kan delen.

-Waar wil je de monitor voor gebruiken?
50% gaming, 50% administratief gebruik (office ed)

-Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24" of 27" Afhankelijk van de prijs, resolutie en features.
Ik denk echter dat de voorkeur bij ~24" gaat liggen, omdat 27" wellicht te groot is om ermee te gamen. (als in, dat je niet alles in 1opslag kunt zien, en steeds ergens naar moet gaan kijken)

-Welke resolutie had je in gedachte?
Op dit moment gebruik ik 1920x1080, wil dus ook niet lager. 1920x1200 zal een grotere voorkeur zijn.

-Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Hoop voor <600eur toch wel iets te kunnen vinden.

De extra vragen:

-Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Radeon 6970

-Welke aansluitingen zitten daar op?
2x DVI, 2x DP en 1 HDMI

-Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
Dat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
-Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Ja, een 17" via analoog VGA

-Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Ja

-Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Lastige vraag. Kan niet echt een vaste waarde roepen, maar het scherm moet snel genoeg zijn om de 120Hz scherp te kunnen blijven weergeven.

-Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?
Ja, 120Hz is een must

-Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)?
Hoe lager hoe beter, dus eigenlijk zo laag mogelijk (<1 frame)

-Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD)
Geheel niet van toepassing, zolang de kleuren enigzins 'normaal' overkomen. (heb schermen gezien die ontzettend overdreven overkomen, wat erg onnatuurlijk overkomt)

-Monitor als TV gebruiken
Niet van toepassing

-Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Veel 120Hz schermen hebben tevens een 3D optie. Het zou voor mij meer een gimmick zijn, geen eis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A750D

Of de 27" versie. Ik zelf vind 27" voor gamen niet te groot, zit er met mijn ogen denk ik zo'n 70-80 cm vanaf. Als je een stuk dichterbij zit (<50cm bv) kun je denk ik beter voor de 23" gaan aangezien de 27" versie dezelfde resolutie heeft.

Aan de andere kant als 21" te klein voor je is is 23" niet zo heel veel groter.

En sinds ik een 120hz scherm heb wil ik helemaal niet meer terug naar 60hz, alles gaat zo lekker smooth :P

Edit: dit scherm is wel glossy, dus als je een raam/lamp achter je hebt zul je dit misschien wel irritant gaan vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander H op 10-12-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2024
Heb na veel twijfelen toch de keuze gemaakt voor een 27" Samsung SA950, moet zeggen..super scherm
Weet niet of ik 120hz nou echt merk eerlijk gezegd, maar het ziet er wel goed uit.

3d gamen is grappig maar moet hier nog wat meer induiken of dat echt wat voor mij is. Bf3 ziet er in 3d wel cool uit.

Heb erg getwijfeld tussen de Hazro, dell U711 of een 120hz 27" full hd scherm.

Aangezien ik de pc hoofdzakelijk gebruik voor gamen en gamen op 2500x1440 betekend dat ik behoorlijk moet gaan investeren in nieuwe hardware (videokaart en mogelijk ander moederbord ivm crossfire) heb ik toch maar besloten voor een full hd.

Het werken op een hogere resolutie lijkt mij eerlijk gezegd toch fijner als op de full hd, maar full Hd is zeker niet verkeerd. 27" is ook absoluut niet te groot, ondanks dat ik redelijk dicht op mijn scherm zit.
Geeft bij gamen echt het gevoel dat je er midden in zit.

Nog bedankt voor de tips @Kidjansen en @Xthemes.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Graag gedaan ;)
---

Ik steun trouwens de suggestie van Sander H. Of 23" groot genoeg is of dat je liever toch voor 27" gaat is echt een keuze die je zelf moet maken. In games is het in ieder geval echt geen probleem, het is juist bij niet-games dat ik die resolutie/schermgrootte als bezwaarlijk zie. Het heeft namelijk behoorlijke koeienletters tot gevolg.

1920x1200 + 120Hz gaat je voor zover mij bekend is trouwens niet lukken. Alle 120Hz schermen zijn zover ik weet maximaal 1920x1080, is ook logisch aangezien de schermen veelal gericht zijn op de gaming markt. De 16:10 verhouding is tegenwoordig jammer genoeg op de 'professionele' mark gericht.
De onderstaande link bevestigt dit ook, alle 120hz monitoren aflopend gesorteerd op resolutie:
code:
1
http://www.prad.de/en/guide/ergebnis_auswahl_stat.html?pradid=22f820892730b8c1aed6047771aa7a94&manufacturer[]=no+specific+feature+selected&price1=&price_old=no&erfdatum=01.01.2000&1[]=0&28[]=0&43[]=2&2[]=no+specific+feature+selected&31[]=no+specific+feature+selected&3[]=no+specific+feature+selected&8[]=no+specific+feature+selected&36[]=no+specific+feature+selected&10[]=0&4[]=no+specific+feature+selected&5[]=no+specific+feature+selected&39[]=no+specific+feature+selected&6[]=no+specific+feature+selected&7[]=no+specific+feature+selected&37[]=no+specific+feature+selected&38[]=no+specific+feature+selected&11[]=no+specific+feature+selected&13[]=0&9[]=0&35[]=no+specific+feature+selected&44[]=2&30[]=2&14[]=2&15[]=2&16[]=2&17[]=2&18[]=2&19[]=2&20[]=no+specific+feature+selected&21[]=0&22[]=2&23[]=2&24[]=0&33[]=0&40[]=no+specific+feature+selected&32[]=120Hz&25[]=0&order_by=10&order_order=desc&Submit=find+displays

Ik moet eens nodig een bugreport insturen m.b.t. tot urls, erg vervelend dat de URL bbcode moeite heeft met sommige links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

http://www.prad.de/en/gui...desc&Submit=find+displays

Als je handmatig [url="..."]...[/url] typt doet hij het wel, idem als je de URL gewoon plaatst via het daarvoor bestemde knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Tjah, ik gebruik altijd gewoon [url=http://]tekst[/url] (dus zonder de quotes). Bedankt voor de workaround maar ik zal er toch even een bugreportje over maken, wellicht valt het te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, ivm een nieuw systeem.

Gamen, internetten, tekstverwerken, films kijken (niet met meerdere mensen).

Nog wat vragen hierover:
  • Ik had vernomen dat een refreshrate van 120Hz veel voordeel oplevert, maar ik heb geen 3D nodig. Is dit dan nog steeds de moeite waard?
  • Heb je wat aan een responstijd van 2 ms?
  • Merk je iets van statisch en dynamisch contrast bij gamen?
  • maakt de backlight nog iets uit? CCFL, Led: Edge-lit of Full-Led?
Wat voor afmetingen had je in gedachte?
tussen de 22 en de 24 inch, zeker niet groter.

Full HD 1920×1080

€220, en geen cent meer (of er moet voor 10 euro een echt veel beter alternatief zijn)

Videokaart:
2× AMD Radeon 6870 in CrossFire.
ik wil hem graag aansluiten op de DVI, eventueel HDMI.

ik heb verder geen speciale voorkeur of eisen, behalve dat ik niet graag een bruine monitor wil...

zelf had ik deze monitor in gedachten: http://tweakers.net/price...asus-ve247h.html#tab:info

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:37:
  1. Ik had vernomen dat een refreshrate van 120Hz veel voordeel oplevert, maar ik heb geen 3D nodig. Is dit dan nog steeds de moeite waard?
  2. Heb je wat aan een responstijd van 2 ms?
  3. Merk je iets van statisch en dynamisch contrast bij gamen?
  4. maakt de backlight nog iets uit? CCFL, Led: Edge-lit of Full-Led?
(Quote gewijzigd naar genummerde lijst om makkelijk te kunnen reageren)
  1. Ja. Het scherm wordt vaker ververst waardoor snelle acties vloeiender op het scherm worden weergegeven, mits je framerate uiteraard ook in orde is. Voor de beste resultaten is ook een minimale framerate van 120fps nodig maar ook daaronder zou het allemaal net iets vloeiender moeten zijn.
  2. Staar je er niet blind op. Ten eerste zijn dat vaak de waarden die de fabrikant opgeeft, deze kunnen flink verschillen van gemeten waarden. Ten tweede zijn er hele volksstammen die zelfs bij een gemeten waarde die daar een tienvoud van is er nog niks van merken (kan me voorstellen dat dit bij 120Hz echter wel eerder te merken is).
  3. Ja, maar ook hier geld weer staar je er niet blind op. Als het goed is uitgevoerd dan kan het goed werken maar de opgegeven numerieke waarden van dynamische contrastratio's kan je het best negeren. Let op de static contrast ratio's, die maken het verschil tussen een monitor met goed/slecht contrast. Het dynamische contrast kan een leuke aanvulling daar op zijn. Ik zou zonder een moment van twijfel een monitor met static contrast van 1000:1 en dynamisch 10.000:1 prefereren boven die van een monitor van 700:1 en dynamisch 50.000:1.
  4. Voor game gebruik, nee. Als je zelf de elektriciteitsrekening moet betalen ben je beter af met LED.
Mocht 120Hz je toch niet interessant lijken dan heb je aan de ASUS die je noemde een goede.

Mocht 120Hz je wel interessant lijken dan beperkt het budget aardig de keuze (en de LG uit die lijst staat bijvoorbeeld al niet meer in de pricewatch). Je lijkt in dat geval het beste af te zijn met de ASUS VG236HE. Prijs is even schrikken, maar als je dezelfde monitor opzoekt op Amazon.de dan scheelt dat een flinke slok op de borrel. Zover ik het order proces in durf te gaan (het moment dat de codes van de creditcard worden gevraagd) lijkt het erop dat je de monitor voor €229.00 thuisgestuurd kan krijgen (en op dat moment is al aangegeven dat het naar Nederland moet, dus dat lijkt geen probleem te zijn). Met Amazon is een creditcard helaas wel een vereiste alhoewel ik ook deze tekst in beeld krijg:
Jehtzt €30 sparen. Bezahlen Sie nur 199,00 € anstatt 229,00 €! Jetzt die Amazon.de VISA Karte beantragen und ein Jahr ohne Jahreskartenpreis testen. Zusätzlich erhalten Sie eine 30 € Startgutschrift (bei erstmaliger Kartenbeantragung).
Dus wie weet.. kan je met die actie nog meer besparen. Mijn Duits is niet zo best maar het lijkt er op dat er via Amazon een actie loopt om je kostenloos een VISA-kaart aan te smeren om een jaar uit te proberen en dat je dan nog €30 korting krijgt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het is jammer dat er van de Samsung s27a850d zo weinig gebruikerservaringen gepost zijn, overal.
Je leest er hier en daar wel eentje, en natuurlijk hoor je enkel de klagers, maar een echte rode draad is er niet.

Ook al las ik wel hier en daar over backlight bleeding, is dat ook dat iets wat de ene beaamt en de ander juist niet... Ik heb hem dus maar gewoon besteld, zien waar het schip strandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tijgert schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:34:
Het is jammer dat er van de Samsung s27a850d zo weinig gebruikerservaringen gepost zijn, overal.
Je leest er hier en daar wel eentje, en natuurlijk hoor je enkel de klagers, maar een echte rode draad is er niet.

Ook al las ik wel hier en daar over backlight bleeding, is dat ook dat iets wat de ene beaamt en de ander juist niet... Ik heb hem dus maar gewoon besteld, zien waar het schip strandt...
een scherm van 600 euro en dan maar zien waar het schip strand ik zou voor zoon uitgaven toch wel eens zoon scherm in het echt bekeken willen hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

een scherm van 600 euro en dan maar zien waar het schip strand ik zou voor zoon uitgaven toch wel eens zoon scherm in het echt bekeken willen hebben
Het is enkel lastig om zo'n scherm ergens werkend te zien. Bovendien, als het inderdaad een hit/miss iets is met dat BLB dan kan ik een goed scherm zien en dan weet ik nog niet wat ik heb.
En dan is er ook altijd nog het herroepingsrecht, als het echt onhoudbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Problemen als backlight bleed vooral als de één er wel last van heeft en de ander niet zeggen niks over je eigen monitor als die in de winkel er geen last van heeft.

Tijgert pak het inderdaad goed aan, gewoon kopen en als het niet bevalt dan stuur je het terug en eis je het geld terug onder de wet op koopafstand. Het is precies voor dit soort gevallen dat die wet bedoeld is, je koopt iets wat je niet kan zien en het kan tegenvallen. Dan heb je als consument gewoonweg recht op je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iiyama ProLite B2475HDS-1 is dit een goede monitor voor gaming? Heb zelf atm een glossy monitor en dit bevalt er goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Updateje van mijn kant: De Dell U2412M bevalt zo goed, dat een tweede onderweg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ShitHappens schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:39:
Updateje van mijn kant: De Dell U2412M bevalt zo goed, dat een tweede onderweg is :)
Ik moet mijne nog bestellen. Ik krijg hem voor kerst en wil wel zorgen dat de 14 dagen retour nog geldt :P Maar goed dat hij mooi werkt. Ben heel erg benieuwd erna. De enigste losse TFT hier in huis is een 5/6 jaar oude philips met een 5:4 formaat en een resolutie dat je hem op de maan nog kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@Xthemes.us:

Inderdaad, dat is het hem. Je kan hem (voor zover ik weet) nergens in actie zien, en met dat BLB issue wil je toch wel de jouwe eerst werkend zien. Daarom koos ik ook voor een winkel met de hoogste rating vwb retouren en communicatie. Comcom was wel de goedkoopste, maar door een paar slechte retour reviews en die hele "set you mind at ease, you can trust us" layout rip-off van My-Com (incl. naam) heb ik toch voor een ander gekozen.

(met een beetje geluk is het beeld even goed qua BLB als mijn Dell 2405, dan is tijgert happy :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:55
Welke zouden jullie eerder aanbevelen voor Photoshop gebruikers?
- Iiyama XB2472HDS (VA paneel)
- Iiyama XB2374HDS (komt elk moment uit, heeft IPS)

M.a.w.: VA vs IPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Eerste review die ik tegen kom van de 2472HD:
A fully-adjustable stand and a good choice of inputs makes the XB2472HD very versatile and its VA panel is good, but you can get better image quality for less
Our first impressions of image quality weren't good. In our tests, the XB2472HD's picture looked far too pale when viewed from an angle and, compared to displays with IPS panels, viewing angles aren't nearly as good. Although the XB2472HD kept light and dark areas accurate relative to each other, it lost colour accuracy.

Viewing angles are only important if you want to share what's on your screen, however, and most people sit directly in front of their monitor. Here, the picture changes: contrast is superb with dark blacks and bright whites, and colour accuracy is great, although not quite as good as with an IPS panel. We noticed a slight yellow cast which added warmth and made greens seem brighter, but it's not serious enough to ruin accuracy.

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 12-12-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
IPS > VA > TN voor photoshop gebruik.
Budget kan het verschil maken maar er zijn imo geen aantrekkelijke monitoren met een VA-paneel op de markt voor dat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Aangezien de LG E2391 nog niet leverbaar is (als hij dat uberhaupt ooit wordt) heb ik maar een Dell besteld. De 2312HM moet overmorgen thuis aankomen. :p

Tegen de tijd dat de 23" E2391vr van LG uitkomt kijk ik wel wat ik ga doen.

De Dell's vindt ik maar niks qua looks eigenlijk.. heb in mijn leven trouwens nooit met iets anders dan TN TNT gewerkt, dus wie weet. :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Weet niet precies wat je aanschafredenen voor die LG zouden zijn (gok op niet-tn + 3d?) maar ik zag onlangs een post op het OC UK forum dat er ook gewerkt wordt aan 3D VA-panelen dus wellicht tegen de tijd dat de LG op de markt is dat er ook andere interessante alternatieven zijn. Als je het voor design zou doen, dat heb ik ergens anders op een vergelijkbare manier gezien.. kan me alleen niet herinneren waar of wanneer.
In ieder geval heb je voorlopig een mooie Dell in huis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-03 07:52
Hoi allemaal,

Ik ga voor mijn vriendin een nieuwe computer kopen en ze krijgt daarbij mijn oude monitor zodat ik een nieuwe kan kopen.
Het nieuwe scherm moet een natuurlijk wel wat beter zijn als mijn oude scherm.
Oude scherm:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster BX2450€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,-

Ik zou graag advies willen vragen op de volgende vragen:
1. Is het raadzaam om mijn huidige monitor te vervangen, of is mijn huidige scherm eigenlijk gewoon een heel goed scherm?
2. Als het advies is om de monitor te vervangen wat is dan een goed scherm waar de betere kwaliteit goed uit naar voren komt (wat is een heel goed scherm)

Hieronder volgen de antwoorden op de vereiste vragen
Basisvragen
•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
100% gaming

•Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24" of 27" (ik twijfel of 27 niet gewoon iets te groot is maar ik krijg graag advies)

•Welke resolutie had je in gedachte?
1920x1200 is standaard maar het hangt af of het scherm 24 of 27 is.

•Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Ik zat ongeveer aan een limiet van 500 te denken.

•Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Sapphire HD6970 2GB GDDR5

◦Welke aansluitingen zitten daar op?
DVI-D, DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port

◦Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
HDMI

◦Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Nee, 1 scherm vindt ik prima.

•Waar wil je de monitor voor gebruiken?
100% voor gaming

• stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Niet bijzonder, als ik maar een rustig en scherm scherm heb.

• Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms?
Voor shooters is het wel handig, maar die speel ik weinig.

De overige vragen (over andere applicaties en foto bewerking) ga ik niet beantwoorden omdat mijn scherm alleen voor gaming gebruikt zal worden.

◦Monitor als TV gebruiken
• Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
Nee

• Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
Nee

• Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Eigenlijk denk ik niet dat ik dit ooit ga gebruiken dus nee.

• Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)
Nee

• Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Mee

• Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
In hoogte verstelbaar is wel fijn.

Alvast heel erg bedankt
Reapor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Is er iets waar je echt graag verbetering zou zijn willen zien? Volgens hardware.info heeft je monitor vooral een erg beroerde horizontale kijkhoek, wie weet heb je het zelf echter nog nooit opgemerkt. Kijk zelf eens naar die vergelijking zou ik zeggen, dan krijg je meteen een idee van 'hoe goed' je monitor is en krijg je wellicht een beter idee van wat je graag bij de nog aan te schaffen monitor verbeterd ziet.

En hoe lief is 1920x1200 je? Bij 27" een resolutie die je geheel niet meer vind op moderne monitors die betaalbaar zijn (De Hanns.G HZ281HPB heeft blijkbaar niet langer een prijsvermelding in de pricewatch - wellicht dat die nog wel op ebay/amazon/etc te vinden is). Bij 24" beperkt het je keus flink.
1920x1080 is (in mijn ogen jammer genoeg) nou eenmaal de standaard geworden. Op de laatste 2-3 pagina's komen ook meerdere keren mensen met vrijwel dezelfde wensen langs dus misschien om die posts te lezen, om een idee te krijgen van wat je wel of niet belangrijk ziet. (Ik zou bijvoorbeeld als je echt 1920x1200 graag wil en ook graag betere kijkhoeken ziet de Dell u2412m kunnen aanraden, maar wellicht vind je kijkhoeken al prima en is een Iiyama B2475HDS-1 al een enorme stap vooruit die een leuke bijkomstigheid is maar geen vereiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
Xthemes.us schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:45:
Is er iets waar je echt graag verbetering zou zijn? Volgens hardware.info heeft je monitor vooral een erg beroerde horizontale kijkhoek, wie weet heb je het zelf echter nog nooit opgemerkt. Kijk zelf eens naar die vergelijking zou ik zeggen, dan krijg je meteen een idee van 'hoe goed' je monitor is en krijg je wellicht een beter idee van wat je graag bij de nog aan te schaffen monitor verbeterd ziet.

En hoe lief is 1920x1200 je? Bij 27" een resolutie die je geheel niet meer vind op moderne monitors die betaalbaar zijn (De Hanns.G HZ281HPB heeft blijkbaar niet langer een prijsvermelding in de pricewatch - wellicht dat die nog wel op ebay/amazon/etc te vinden is). Bij 24" beperkt het je keus flink.
1920x1080 is (in mijn ogen jammer genoeg) nou eenmaal de standaard geworden. Op de laatste 2-3 pagina's komen ook meerdere keren mensen met vrijwel dezelfde wensen langs dus misschien om die posts te lezen, om een idee te krijgen van wat je wel of niet belangrijk ziet. (Ik zou bijvoorbeeld als je echt 1920x1200 graag wil en ook graag betere kijkhoeken ziet de Dell u2412m kunnen aanraden, maar wellicht vind je kijkhoeken al prima en is een Iiyama B2475HDS-1 al een enorme stap vooruit die een leuke bijkomstigheid is maar geen vereiste)
Dank je voor de reactie.
1920x1200 is voor mij niet echt belangrijk, 1920x1080 is ook goed.
De resolutie die ik gebruik is bepaald door de grootte van het scherm. Bij een 27" zou ik dus geen 1920x1200 gebruiken maar 2560x1440.

Wat betreft de beroerde horizontale kijkhoek; dit is me eigenlijk nog niet opgevallen. Ik zit eigenlijk altijd recht voor mijn scherm.

Omdat ik nog nooit een "echt goed scherm" heb gekocht weet ik ook niet of ik het fijner zou finden.
Ik vindt het wel belangrijk om een goede kwaliteit te zien (kleur en overgang) maar als het verschil met het blote oog niet te zien is kan ik ook gewoon mijn huidige scherm blijven gebruiken.
Veel mensen geven aan dat IPS toch echt veel beter is dan TN maar aangezien ik het verschil nog nooit ervaren heb is dit moeilijk voor mij te beoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
ATI/AMD HD6950
HDMI/DVI
Hoe wil je de monitor aansluiten?
HDMI/DVI

50% gamen/50% surfen/office
Responsetijd
Maximaal 5 ms
Inputlag
Zo laag mogelijk natuurlijk

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?
Moet niet, zou wel leuk zijn
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
Matte, anti-glare
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
Hoogte verstelbaar
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?
Nee niet bepaald
Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen?
Nee niet bepaald
Moet het scherm een VESA mount hebben?
Nee

Heb nu een LG Flatron W2261V
Na wat reviews gelezen te hebben gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de Samsung 2443BW
Dit vanwege het formaat (24" tov 21,5" nu), en de 16:10 verhouding (beetje meer desktop ruimte is wel zo prettig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
reapor schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:03:
Omdat ik nog nooit een "echt goed scherm" heb gekocht weet ik ook niet of ik het fijner zou finden.
Ik vindt het wel belangrijk om een goede kwaliteit te zien (kleur en overgang) maar als het verschil met het blote oog niet te zien is kan ik ook gewoon mijn huidige scherm blijven gebruiken.
Veel mensen geven aan dat IPS toch echt veel beter is dan TN maar aangezien ik het verschil nog nooit ervaren heb is dit moeilijk voor mij te beoordelen
Een IPS is op sommige vlakken zeker beter. Overgangen (neem aan dat je daar gradients) mee bedoeld zijn vooral afhankelijk van het aantal bits, bij de goedkopere IPS monitoren en zo goed als alle TN panelen is dat 6 bit + RFC. De wat duurdere IPS monitoren zijn 'echt' 8 bit en sommige 10 bit (8 bit +rfc), weer daarboven gaat de prijs volgens mij flink omhoog.

Als je voor een 27" @ 2560x1440 gaat dan heb je volgens mij altijd minstens 8 bits te pakken en in ieder geval altijd een IPS. Aanraders in die categorie zijn de Dell u2711, een erg goed en tevens ook de goedkoopste monitor met die resolutie (in Nederland). Iets duurder maar wel iets geschikter om op te gamen (lagere input lag) is de HP ZR2740W . Beide vallen echter 10-20% buiten je budget. De enige 27” die (net) binnen je budget valt is de Hazro HZ27WC, daarvoor moet je echter wel de grens over. Aankoop mogelijkheden zijn Hazro.com, Overclockers.co.uk en mediafrost.de. De prijs van overclockers.co.uk veranderd vaak en de monitor is ook vaak in de aanbieding. Op het moment is er bijvoorbeeld (die ik geloof dinsdag afloopt) een actie waardoor de monitor £399 kost.
Voordeeltje (imo) van de Hazro tegenover de Dell en HP is dat die glossy is (ook de niet-glas versie) wat de kleuren ten goede komt. Nadeel, een enkele dual-link DVI connectie en geen HDCP ondersteuning, voor het afspelen van blu-rays met HDCP beveiliging is dan wat extra software nodig. Heb zelf een Hazro HZ27WD waar ik erg tevreden over ben maar voordat je tot aanschaf overgaat lees wel even de thread op het OC UK forum voor mogelijke problemen.

Hou er ook rekening mee dat je hoewel erg krachtige videokaart het af en toe op de allerhoogste settings alsnog zwaar voor de kiezen krijgt. Het verschil tussen 2560x1440 en 1920x1080 is enorm. Voor gamen wellicht een probleem als je op de allerhoogste settings wil spelen, voor kantoorwerk een verademing. Eindelijk passen 2 vensters goed naast elkaar (2* 1280 i.p.v. 2 * 960)
--
Als je toch liever wat geld in de zak houdt en je monitor wil vervangen dan is eerder genoemde iiyama een goede (neem aan dat je vriendin sowieso een monitor nodig heeft?). Als ik dat zo hoor dan zie je de huidige monitor nog niet als slecht dus dan is een Dell u2412m gezien de prijs een beetje overkill.

@agoNITE
Als je 24" / 16:10 als belangrijk ziet dan blijft er weinig uit en kom je over het algemeen uit bij de 2443bw of Dell u2412m. Hoewel ik over mijn eigen 2443bw vanaf dag 1 eigenlijk al ontevreden ben was iemand anders hier een paar pagina's juist erg tevreden, ben dan ook aan het twijfelen geslagen of ik niet gewoonweg een bijzonder slecht exemplaar heb. Wellicht wel waard om te informeren bij de desbetreffende webshop of de monitor ook echt in hoogte te verstellen is. Die van mij is namelijk enkel 'omhoog' te verstellen (een pin uit de achterkant trekken en hij springt omhoog voor portrait mode), niet stapsgewijs dus maar enkel hoog en laag. De poster van een paar pagina's terug meldde dat de zijne wel stapsgewijs versteld kon worden. Dus wie weet zijn er verschillende revisies ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Xthemes.us schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:37:
[...]

@agoNITE
Als je 24" / 16:10 als belangrijk ziet dan blijft er weinig uit en kom je over het algemeen uit bij de 2443bw of Dell u2412m. Hoewel ik over mijn eigen 2443bw vanaf dag 1 eigenlijk al ontevreden ben was iemand anders hier een paar pagina's juist erg tevreden, ben dan ook aan het twijfelen geslagen of ik niet gewoonweg een bijzonder slecht exemplaar heb. Wellicht wel waard om te informeren bij de desbetreffende webshop of de monitor ook echt in hoogte te verstellen is. Die van mij is namelijk enkel 'omhoog' te verstellen (een pin uit de achterkant trekken en hij springt omhoog voor portrait mode), niet stapsgewijs dus maar enkel hoog en laag. De poster van een paar pagina's terug meldde dat de zijne wel stapsgewijs versteld kon worden. Dus wie weet zijn er verschillende revisies ofzoiets.
Hm zal dat eens doorlezen dan. Hoewel erg mooi, is de u2412m 'maar' 8ms. Ga ik dit niet merken in games ?
Een 1920x1200 resolutie is niet persé een vereiste, maar zou het wel prettig vinden. Welk(e) scherm(en) zou je me aanraden van 24"/1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
Ik blijf het lastig vinden hoor.

Ik weet in ieder geval dat ik geen 27" maar een 24" scherm wil.
Verder is mij duidelijk geworden dat een IPS beter is dan een TN scherm (details ga ik niet herhalen, het onderwerp is daar veel te groot voor).

Op de eerste pagina van dit topic zie ik dat de 'Dell Ultrasharp U2410' erg hot is.
Is dit een verstandige upgrade t.o.v. de BX2450 of is die informatie inmiddels weer te oud en is de U2410 vervangen door een beter model?

(Mijn vriending heeft een 19" scherm en krijgt mijn Samsung Syncmaster BX2450)

[edit] toch nog een vraag tussendoor.
De "Dell Ultrasharp U2410" en de "Dell Ultrasharp U2412M" zijn beide IPS schermen, toch kost de één heel wat meer dan de andere.
Is het duurdere scherm (U2410) nu echt veel beter heeft het prijsverschil te maken met het feit dat deze uit 2009 komt?

[ Voor 33% gewijzigd door reapor op 12-12-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na wat extra lezen en ook kijken in winkels naar glossy vs mat neig ik toch iets meer richting een glossy monitor (dit ivm kleuren, kan ook wennen zijn aan matt omdat ik altijd glossy heb gehad), zag dat Hazro en liyama een paar keer langskomen in dit topic maar twijfel toch erg.

Extra vraagje die mss helpt bij de keuze maken. Mijn huidige monitor is ook glossy en ik wil deze (hp w007v) als 2e monitor gaan gebruiken, heeft iemand ervaring met 1 monitor matt en 1 glossy in een dual screen setup? Is dit storend of valt het erg mee?

Vooral gamen(WoW, Swtor), internetten, tekstverwerken, films/series

Afmeting?
23 of 24"

Edit:
Net nog wat rondgekeken en bijv de Asus VH242H?

Full HD 1920×1080

rond 200,- (zit evt wel wat rek in)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
agoNITE schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:44:
[...]
Hm zal dat eens doorlezen dan. Hoewel erg mooi, is de u2412m 'maar' 8ms. Ga ik dit niet merken in games ?
Een 1920x1200 resolutie is niet persé een vereiste, maar zou het wel prettig vinden. Welk(e) scherm(en) zou je me aanraden van 24"/1080p?
De Iiyama B2475HDS-1 is een leuke maar de keus is simpelweg vele malen groter. Ook zijn de 3d monitoren dan een mogelijkheid alhoewel je dan wel even moet nadenken over je budget (en het merendeel is net een inch kleiner, of een stuk groter @ 27").
Ik heb nog geen eigenaar van een u2412m online of offline zien of horen klagen dat het niet snel genoeg was en zoals ik al eens eerder had vermeldt is me eigen monitor nog een veelvoud trager en daar kan ik prima UT3 op spelen. Als je de monitor interessant vind kijk dan ook zeker eens naar de uitgebreide review van 'onze eigen' Kid Jansen en/of die van tftcentral. In beide gevallen is het oordeel dat er prima op te gamen valt tenzij je extreem veeleisend bent ;)
reapor schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:28:
Ik weet in ieder geval dat ik geen 27" maar een 24" scherm wil.
--snip--
Op de eerste pagina van dit topic zie ik dat de 'Dell Ultrasharp U2410' erg hot is.
Is dit een verstandige upgrade t.o.v. de BX2450 of is die informatie inmiddels weer te oud en is de U2410 vervangen door een beter model?

(Mijn vriending heeft een 19" scherm en krijgt mijn Samsung Syncmaster BX2450)

[edit] toch nog een vraag tussendoor.
De "Dell Ultrasharp U2410" en de "Dell Ultrasharp U2412M" zijn beide IPS schermen, toch kost de één heel wat meer dan de andere.
Is het duurdere scherm (U2410) nu echt veel beter heeft het prijsverschil te maken met het feit dat deze uit 2009 komt?
Het grote verschil tussen deze 2 is dat de u2410 een 8 bits wide gamut scherm is en de u2412m een 6bits+rfc standard gamut scherm is. Meer weten? zie hierboven de tftcentral link, die gaat goed goed in op de verschillen tussen de u2410 en zijn nieuwere/goedkopere/simpelere u2412m broertje. Als dat weer net teveel informatie is dan ga er maar vanuit dat de u2410 bedoeld is voor de photoshoppers onder ons die zich op iets anders dan digitale media richten. De u2412m is het economische broertje ervan met een fijn scherm in dezelfde goede behuizing met dezelfde in hoogte verstelbare voet.
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:30:Extra vraagje die mss helpt bij de keuze maken. Mijn huidige monitor is ook glossy en ik wil deze (hp w007v) als 2e monitor gaan gebruiken, heeft iemand ervaring met 1 monitor matt en 1 glossy in een dual screen setup? Is dit storend of valt het erg mee?
Ik heb mijn glossy Hazro tussen 2 matte Samsung instaan, en alles went en nog behoorlijk snel ook. Een matte naast een glossy display ziet er echter altijd 'vies' uit. Je ziet simpelweg dat er wat over het scherm zit. Het is erg moeilijk een glossy display te vinden en al helemaal als je ook nog eens met een budget werkt.

De Asus die je noemt is op zich geen verkeerde maar wel een matte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Xthemes.us schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:28:
[...]

De Iiyama B2475HDS-1 is een leuke maar de keus is simpelweg vele malen groter. Ook zijn de 3d monitoren dan een mogelijkheid alhoewel je dan wel even moet nadenken over je budget (en het merendeel is net een inch kleiner, of een stuk groter @ 27").
Ik heb nog geen eigenaar van een u2412m online of offline zien of horen klagen dat het niet snel genoeg was en zoals ik al eens eerder had vermeldt is me eigen monitor nog een veelvoud trager en daar kan ik prima UT3 op spelen. Als je de monitor interessant vind kijk dan ook zeker eens naar de uitgebreide review van 'onze eigen' Kid Jansen en/of die van tftcentral. In beide gevallen is het oordeel dat er prima op te gamen valt tenzij je extreem veeleisend bent ;)
Mja wat is veeleisend. Budget ligt zo rond de € 240.

Heb die review van Kid Jansen met veel interesse doorgelezen. De U2412M voldoet eigenlijk wel aan alle eisen, vraag me alleen af of dit nou zo'n wonder beeldscherm is. Ik bedoel, stel ik ga wel voor 1920*1080, wat is dan een erg goed 1080p scherm?

Welke zou jij bv van deze 2 aanraden, en waarom ? (als je dit zou willen/kunnenbtw)
pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1
pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF

3D begin ik niet aan, krijg er in de bios al snel hoofdpijn van en vind dit voor games niet echt nodig.

Lang (dom) verhaal, ik heb vorige week een Iiyama 27"inch gekocht. Deze bleek 8ms te zijn met een VA paneel. Nou ben ik geen kenner op soort panelen, maar ik had erg veel last van ghosting. Onwerkbaar veel zelfs.

Helaas had ik dit eerder kunnen weten, maar MyCom bood het scherm aan als 1ms. En ik zag niet echt reden om daaraan te twijfelen.

Anyway, dit scherm gaat retour en wil er graag een 24" voor terug omdat 27" me toch veel te groot is.
Mijn huidige scherm is zoals hierboven aangegeven een LG Flatron W2261V. Deze bevalt eigenlijk prima, op het formaat na. 1900*1200 is dus niet een vereiste, maar ik ben niet vies van een iets hogere resolutie.

Los daarvan houd ik wel van een strak uiterlijk, de glanzende rand van de LG vind ik minder mooi dan bv. en matte dunne rand om het scherm. Zelfde geldt in iets mindere mate voor de doorzichtige plastic rand aan de onderkant van het scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door agoNITE op 12-12-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Extreem veeleisend als in je hebt een extreem hoge DPI muis en een muismat van meer dan €20. Speelt competitief 1 of andere shooter. De VA panelen staan er helaas bekend om dat ze op dat gebied wat te wensen overlaten. Vrijwel overal wordt ook meteen aangekaart als een minpunt, alleen van de BenQ EW2430 heb ik tot nu toe nog iets gelezen van dat het voor een (P)VA paneel niet al te slecht moet zijn met betrekking tot ghosting (wel een paar userreviews die het onacceptabel vinden maar toch overwegend positief).

Beide monitoren zou ik eigenlijk niet echt aanraden, vermeldt in de pricewatch januari en februari 2009. Betekend dat ze hoogstwaarschijnlijk niet zo heel lang meer op de markt zijn. Verklaard ook waarom er maar 4 shops zijn die de LG nog aanbieden, hoogstwaarschijnlijk nog een paar restpartijen die verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:28:
[...]

[...]

Ik heb mijn glossy Hazro tussen 2 matte Samsung instaan, en alles went en nog behoorlijk snel ook. Een matte naast een glossy display ziet er echter altijd 'vies' uit. Je ziet simpelweg dat er wat over het scherm zit. Het is erg moeilijk een glossy display te vinden en al helemaal als je ook nog eens met een budget werkt.

De Asus die je noemt is op zich geen verkeerde maar wel een matte.
ok thanks, denk dat ik dan toch voor de Dell U2312HM of Iiyama E2473HDS-B1 ga. Beide krijgen goede reviews en reacties, vraag is dan TN of IPS, qua prijs verschillen ze niet zoveel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Xthemes.us schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:30:
Extreem veeleisend als in je hebt een extreem hoge DPI muis en een muismat van meer dan €20. Speelt competitief 1 of andere shooter. De VA panelen staan er helaas bekend om dat ze op dat gebied wat te wensen overlaten. Vrijwel overal wordt ook meteen aangekaart als een minpunt, alleen van de BenQ EW2430 heb ik tot nu toe nog iets gelezen van dat het voor een (P)VA paneel niet al te slecht moet zijn met betrekking tot ghosting (wel een paar userreviews die het onacceptabel vinden maar toch overwegend positief).

Beide monitoren zou ik eigenlijk niet echt aanraden, vermeldt in de pricewatch januari en februari 2009. Betekend dat ze hoogstwaarschijnlijk niet zo heel lang meer op de markt zijn. Verklaard ook waarom er maar 4 shops zijn die de LG nog aanbieden, hoogstwaarschijnlijk nog een paar restpartijen die verkocht worden.
Ah ok, nee zo veeleisend ben ik niet eigenlijk. Ja die 27" Iiyama was jammer, verder wel een mooi scherm.
Toch wel jammer dat er relatief weinig keuze is uit 1920*1200 en 24". Misschien toch maar uitwijken naar een 1080p model om m'n zoekgebied wat te verbreden.

Die Samsung 2443BW is overigens ook al vrij oud, populair modelletje zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De Samsung 2443bw is inderdaad ook al aardig oud, maar volgens mij is die dankzij de 16:10 verhouding nog steeds behoorlijk populair, staat namelijk als je sorteert op populariteit in de monitoren categorie altijd ergens in de top 5. Hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij veel wordt verkocht maar duidt wel aan dat er veel interesse naar is.
Denk dan ook dat er of voor Samsung of voor de winkeliers een aardige winstmarge opzit en dat die nog wel een tijdje op de markt blijft.

* Xthemes.us zit zelf te wachten op een glossy 24" IPS van Hazro zodat hij z'n 2443bw eindelijk de deur uit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:32:
[...]

ok thanks, denk dat ik dan toch voor de Dell U2312HM of Iiyama E2473HDS-B1 ga. Beide krijgen goede reviews en reacties, vraag is dan TN of IPS, qua prijs verschillen ze niet zoveel.
Ik zou handsdown voor de dell gaan

Ik heb hem zelf ook besteld, ips heeft een zoveel mooiere kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is de 2443BW nog steeds een goede keuze in het segment of is er inmiddels een nog beter alternatief? Wil er twee aanschaffen voor thuis, maar het model is al twee jaar oud.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:40
ShitHappens schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:39:
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Dell U2312HM besteld, morgen in huis! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helaas... mijn Samsung S27a850D heeft te veel BLB voor mijn smaak... ---> retour.
Dan maar wachten op de NG of een Dell update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
LethalInnocence schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:00:
Is de 2443BW nog steeds een goede keuze in het segment of is er inmiddels een nog beter alternatief? Wil er twee aanschaffen voor thuis, maar het model is al twee jaar oud.
Zoals hierboven al was aangegeven, de Dell u2412m is -het- alternatief als je op zoek bent naar een 1920x1200 monitor van dat formaat. Als 2443bw eigenaar als ik opnieuw een monitor zou halen dan ging ik voor de Dell i.p.v. de Samsung. (Of beter gezegd, in beide gevallen vind ik de Matte coating eigenlijk niks en zit ik -wellicht tervergeefs- te wachten op een glossy tegenhanger van de Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Tournataka bied dit scherm aan :http://tweakers.net/aanbo...ll-ultrasharp-1905fp.html en deze heb ik momenteel al in mijn bezit, het is een scherm van ongeveer 6 jaar oud. Ik heb nu 3 vragen:
1. wat zou ongeveer de waarde zijn van zo'n scherm? wat is een redelijk bod? Hij noch ik hebben wat in ons hoofd kwa prijs
2. Is het wenselijk om met 2 van deze schermen te gamen ?
3. Of moet/kan ik beter een nieuw groter scherm aanschaffen? ala 23/24 inch?

Gr Jesse

[ Voor 9% gewijzigd door jhesse op 13-12-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
1) Na 6 jaar is een monitor (imo) hooguit een kwart waard van wat een nieuwe kost. Een nieuwe monitor met dezelfde resolutie heb je voor €82. Dus ik zou zeggen 2 tientjes, 3 zou ik zelf al teveel vinden.. om eerlijk te zijn zou ik er zelf helemaal niet aan beginnen. Na 6 jaar zal de backlight wel behoorlijk gaar zijn tenzij het ding echt bijna nooit is gebruikt.
2) Het is nooit wenselijk om op 2 schermen te gamen. Het is 1 of 3. Twee werkt niet doordat je met de 'naad' in het midden zit.
3) Yep. Kijk de laatste 3-4 pagina's er op na voor een paar interessante modellen. Mocht je specifieke wensen hebben stel dan gerust een post op aan de hand van de template.

Hou er wel rekening mee dat je tegenwoordig vrijwel altijd een Full HD monitor koopt (zeker met 23/24") wat je videokaart bij het gamen waarschijnlijk niet zo prijs stelt, die krijg het plots bijna 2 keer zo zwaar.

[edit]
Aanvullend op punt 2, voor ander gebruik tijdens het gamen kan het wel handig zijn, denk hierbij aan Ventrilo/Teamspeak etc of het tonen van een kaart/walkthrough/how to etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Xthemes.us op 14-12-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhesse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:19
Ik heb een vrij nieuw systeem( sapphire 6870 Toxic, i5-2500k ) en weet dat het beeldscherm mijn bottleneck is, al heb ik nu al het gevoel dat ik goede graphics heb. Laat staan wat ik zal zeggen als ik een nieuw scherm zal nemen ;)
Afijn voor mij is het nu de afweging waarvoor het 2de scherm gaat dienen. Zoals je zegt is het handig, maar ik speel voornamelijke MW3/FM12/BF3 speel en amper singleplayer games. Al zie ik veel mensen 2 schermen hebben maar dit zal dus ook uiteenlopende redenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik snap het niet meer... gisteren had ik nog echt van die zwemen BLB... vandaag is het weg??!?!
Er is nog wel een klein beetje 'gloed' in de onderste hoeken, maar daar valt goed mee te leven.. maar dat die hele BLB van de onderkant opeens weg is snap ik niet...

Edit:

Voor de liefhebbers, ik vind net een zeer gedatilleerde review van de Samsung S27a850D.
Daarin staat o.a. "The ‘PLS glow’ is perhaps a little less severe than the ‘IPS glow’ some of the monitors of this size we’ve tested, such as the Dell U2711, but it’s certainly there." Daar haal ik uit dat een u2711 niet veel beter zal zijn vwb de 'glow'... dus dat is vast geen reden om toch maar voor de Dell te gaan...

[ Voor 50% gewijzigd door Tijgert op 14-12-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Hallo allen,

Mijn eerste post op de wondere wereld van Tweakers waarin mijn kennis van zaken vrij weinig voorstelt.
Indien mogelijk en toegestaan zou ik graag een passend advies willen t.b.v. een nieuwe dualscreen setup.
Recentelijk is één van mijn oude monitoren overleden, en ben nu toch al 3 week aan het rondkijken maar kom er simpelweg niet uit. Daarom in een wanhopige poging een passend advies te krijgen hier mijn oproep.

Videokaart
XFX 8800GTX 768mb

Aansluitingen
2x DVI

Gebruik
Webdesign / Gamen / Internetten / Skype

Wensen
22"- 23" Widescreen
€150-200 per scherm (budget van €400 voor de dual screens)
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.