Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Kan ik met deze monitor op Youtube HD films met 720 of 1080 bekijken.
Heb zelf een Dell 2209WA met 8200 uur(3-2009), vind ik veel te groot(het kijkt niet prettig en kan er niet aan wennen), wil terug naar 20 inch.
De monitor is net uit, of zijn er betere 20 inch monitors,

Dell Professional P2012H 51cm(20'') LED breedbeeldmonitor VGA,DVI-D (1600x900) zwart

http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch

TN (Twisted Nematic), met harde antireflectiecoating 3H
Optimale resolutie:
1.600 x 900 bij 60 Hz, achtergrondverlichting: Led
Contrastverhouding:
1.000:1 (standaard), dynamische contrastverhouding: 2.000.000:1 (max.)
Helderheid:
250 cd/m2 (standaard)
Responstijd:
5 ms (zwart naar wit)
Kijkhoek:
(160° verticaal/170° horizontaal)
Kleurondersteuning:
16,7 miljoen kleuren
Pixelpitch:
0,277 mm
Afwerklaag beeldscherm
Met harde antireflectiecoating 3H

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 23-11-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
naja 1080p filmpjes zijn 1920x1080, maarja opzich kun je deze filmpjes wel afspelen op een kleiner scherm

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?

Sapphire SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Dirt3 Edition 2048 MB

Wil over tijdje een 2e aanschaffen voor CF.

Waar wil je de monitor voor gebruiken?

Normaal gebruik, internetten enzo, maar ook voor games.

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?

Nee.

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot)

Nee.

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)

Nee.

Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)

Nee.

Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?

Nee.

Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star)

Nee.

Moet het scherm een VESA mount hebben? (zodat je het scherm met een muurbeugel op kan hangen)

Nee.

Ik heb nu zelf de Samsung Syncmaster T220. En omdat ik toch wat meer uit mijn videokaart(en) wil halen met gaming wil ik op een hogere resolutie spelen! Miss denkend aan FullHD.

Ik ben wel erg fan van Samsung qua beeldschermen.

Tips?

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Grudgie, hoewel je een hoop van de standaard vragen wel beantwoord lijk je een aantal van de belangrijkste te vergeten. Wat is je budget en welk schermformaat ben je op naar zoek.
Je komt sowieso op Full HD uit als je hoger dan je huidige resolutie wilt, het enige formaat dat er tussen in valt is 1600x1200 en dat is nou niet echt een populaire resolutie. Je huidige videokaart speelt het merendeel van de games op de hoogste settings op Full HD en anders wel op bijna de hoogste settings, als je dan nog voordeel uit een crossfire setup wilt halen dan is een 120Hz monitor wellicht interessant?
120Hz, Full HD & Samsung -> Samsung SyncMaster s23a750d. Maar of dat nou de prijsrange/grootte is die je in gedachte hebt is natuurlijk nog maar de vraag.

@brommer1
Klinkt misschien als een vreemde vraag, maar waarom vind je de monitor precies te groot? Een 22" is nou niet bepaald reusachtig, een hoop mensen kijken tegenwoordig naar een 24". Kan me ook niet voorstellen dat je last van je nek krijgt met een dergelijke schermgrootte, zelfs niet als je er zeer dicht bij het scherm zit. Vermoed dan ook dat je probleem ergens anders ligt dan in de grootte van het scherm. Maar goed wie weet is het puur een gevoelskwestie en is het zoals het er staat en vind je het te groot.

De monitor die je linked is hoewel een leuke als je op dat formaat naar een monitor op zoek bent wel een stap terug ten opzichte van je huidige. Je gaat van een IPS naar TN paneel wat betekend dat de kijkhoeken en kleurweergave er op achter uit gaan. De resolutie is lager waardoor je er op werkruimte ook op achteruit gaat. Er zit wel een betere voet onder welke in hoogte te verstellen is. Ik zou op 20" zo geen betere suggestie weten, 21.5" is eigenlijk wel het minimum voor interessante monitoren maar die 0.5" gaat het verschil niet maken als je 22" te groot vindt.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

brommer1 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:21:
Kan ik met deze monitor op Youtube HD films met 720 of 1080 bekijken.
Heb zelf een Dell 2209WA met 8200 uur(3-2009), vind ik veel te groot(het kijkt niet prettig en kan er niet aan wennen), wil terug naar 20 inch.
De monitor is net uit, of zijn er betere 20 inch monitors,

Dell Professional P2012H 51cm(20'') LED breedbeeldmonitor VGA,DVI-D (1600x900) zwart

http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch

TN (Twisted Nematic), met harde antireflectiecoating 3H
Optimale resolutie:
1.600 x 900 bij 60 Hz, achtergrondverlichting: Led
Contrastverhouding:
1.000:1 (standaard), dynamische contrastverhouding: 2.000.000:1 (max.)
Helderheid:
250 cd/m2 (standaard)
Responstijd:
5 ms (zwart naar wit)
Kijkhoek:
(160° verticaal/170° horizontaal)
Kleurondersteuning:
16,7 miljoen kleuren
Pixelpitch:
0,277 mm
Afwerklaag beeldscherm
Met harde antireflectiecoating 3H
ik heb ook een 2209Wa,maar je vind het echt te groot :X,ik zou wel nog groter willen :) Grappig om te zien hoe persoonlijk het dus is.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Op dit moment een Ati HD5xxx serie

Voornamelijk programmeerwerk, regelmatig gamen, video/film

Liefst wel, lijkt me een leuke toevoeging

Grootte
24'' tot 27''. Maakt me eigenlijk niet heel veel uit, hangt ook een beetje af van de prijs / kwaliteit verhouding.

Budget
Maximaal 550 euro, minder is prettig, want dan heb ik meer te besteden aan andere spullen. :)

Wat ik al gezien heb zijn de volgende schermen:

pricewatch: Samsung Syncmaster S27A950DS
+ 27'' en 3D, 120Hz
+ Apart ontwerp (is persoonlijk, ik vind 'm mooi)
+ Goede recenties (voor zover ik die kan vinden)
- Duur
- Niet in hoogte verstelbaar

pricewatch: Dell Ultrasharp U2711
+ Zeer goede kwaliteit
+ Ergonomisch
- Geen 3D
- Duur

pricewatch: BenQ XL2410T
+ 3D (Maar is deze te gebruiken met ATI??)
+ Goede reviews
- 'Maar' 23.6 inch

pricewatch: Acer HN274HBMIIID
+ 3D (Maar is deze te gebruiken met ATI??)
+ Goedkoper dan andere 27'' monitoren
- Beeldkwaliteit minder dan andere schermen (volgens mij tenminste, weinig reviews te vinden)

Zie ik nog schermen / mogelijkheden over het hoofd?

-

• Grudgie

Grudgie

Xthemes.us schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:27:
Grudgie, hoewel je een hoop van de standaard vragen wel beantwoord lijk je een aantal van de belangrijkste te vergeten. Wat is je budget en welk schermformaat ben je op naar zoek.
Je komt sowieso op Full HD uit als je hoger dan je huidige resolutie wilt, het enige formaat dat er tussen in valt is 1600x1200 en dat is nou niet echt een populaire resolutie. Je huidige videokaart speelt het merendeel van de games op de hoogste settings op Full HD en anders wel op bijna de hoogste settings, als je dan nog voordeel uit een crossfire setup wilt halen dan is een 120Hz monitor wellicht interessant?
120Hz, Full HD & Samsung -> Samsung SyncMaster s23a750d. Maar of dat nou de prijsrange/grootte is die je in gedachte hebt is natuurlijk nog maar de vraag.
Ik heb nu een 22 inch scherm dus echt super veel groter moet het scherm niet worden, want dan wordt het denk ik te groot om nog lekker relaxed te kunnen gamen. Ik dacht max. wel aan 23 inch ofzo.

Is dit een goeie? Samsung Syncmaster BX2335

Verwijderd

Heb op Internet lopen zoeken en zag een topic met de zelfde vraag als mij had, zag dat hij online was en vroeg of hij te vreden was over de U2410. Zijn reactie:

Nope I wasn't happy with it at all and returned it. The input lag for gaming was, to me, unacceptible. I ended up buying a TV instead and taking the hit for PC gaming. You can see all the things I tried here

http://au.gamespot.com/us...p?topic_id=m-100-25955290

The best screen of all was the Asus one but, unfortunately, it had no component or composite inputs so, if I wanted to use the Wii, I'd have to get a convertor of some sort.

Hope that helps. Luckily I'm an IT Manager so I was in the position of being able to test monitors without a full commitment to buy

Dus ja dan lijkt me het best om een converter te kopen met goede scherm zonder compenent aansluiting. Of wel want de T24A350(terwijl ze bij macrumours zeggen dat het niet zon goede monitor is omdat het een TN is.. :S http://forums.macrumors.c...37693&highlight=t24a350)/ andere die ik al eerder noemde.

Het is lastig om te zien wie er nou gelijk heeft.

Nogmaals:
24"
Macbook pro 2.66 15" mid-2009
Browsen

Gamen
Xbox 360
Wii

Het mag 400,- kosten maar dan moet het ook aan alle wensen voldoen.

Vanavond heb ik eindelijk tijd om naar de stad te gaan, maar tis mooi als ik een lijstje heb van een top 5 zodat ik daar op kan focussen en niet op alle 30 schermen die ik dan tegen kom.

Zag net Wii2HDMI maar er staat wel:
2. Works with DVI monitor.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 13:04 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gamen en Videobewerking

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Ik had 22", wil nu 23 inch.

Welke resolutie had je in gedachte?
ZekerFullHD X1080, niet 1920x1200

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
Oude kostte 320, dus ook deze 320.

Ik kijk nu naar... De LG E2391!! :9~

Zou supergoed scherm moeten zijn, hij moet vanaf nu eigenlijk beschikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://electronicgadgetreview.com/wp-content/uploads/2011/09/LG-E2391VR-Worlds-Slimmest-LEC-LCD-Monitor-Review-Hands-On-and-Specifications.jpg

Wat denken jullie van dit scherm?

Gulfstream G650

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
@brommer1
Klinkt misschien als een vreemde vraag, maar waarom vind je de monitor precies te groot? Een 22" is nou niet bepaald reusachtig, een hoop mensen kijken tegenwoordig naar een 24". Kan me ook niet voorstellen dat je last van je nek krijgt met een dergelijke schermgrootte, zelfs niet als je er zeer dicht bij het scherm zit. Vermoed dan ook dat je probleem ergens anders ligt dan in de grootte van het scherm. Maar goed wie weet is het puur een gevoelskwestie en is het zoals het er staat en vind je het te groot.

Als ik op Youtube naar HD kijk(gemiddeld 40 minuten per film) en zet het beeld op maximale grote zet kan ik het met mooite overzien moet veel verder vanaf gaan zitten en als ik dat niet doe moet ik te veel het hoofd bewegen, vind de resolutie 1920x1200 van 22 inch niet prettig, te klein, zie slecht dicht bij, 1600x900 vind ik een betere letter grote.

Ik weet dat ik terug ga, daarom ben ik zoek naar een goede vervanger, de HP ZR2040w met IPS, only for USA, schreef HP op mijn vraag of het in Nederland wordt verkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door brommer1 op 24-11-2011 13:33 ]

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Salim : Ik wil beslist mijn eigen aanschaf niet als de "beste" bestempelen, maar ben nog nooit zo tevreden geweest met een monitor als de Philips 247E3LPH, lees mijn [b]review[/b] en kijk of het wat voor je is. Qua gaming is hij fantastisch snel en heeft een automatische overdrive functie. En voor alle andere toepassingen zijn de calibratie mogelijkheden met de meegeleverde software uitstekend te noemen. En dat voor dik onder de 200 Euro.

@brommer : Hier is een handig tooltje voor scherm grote vergelijk : Link Even invullen en je ziet hoe weinig 20-22 uitmaken. Maar goed tis persoonlijke smaak natuurlijk en als je een kleine monitor wilt moet je dat gewoon doen.

[ Voor 21% gewijzigd door HaseMike op 24-11-2011 13:58 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

HaseMike,

Ik heb eigenlijk HEEL slechte ervaringen met Philips. En qua design moet het scherm me ook passen. Daarnaast moet hij bij de rest van mijn setup passen. De voorganger was de E90:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinereviewtoday.com/wp-content/uploads/2010/12/LG-e90.jpg

Ook wel mooi, maar hij is 22". :) Ik zou eigenlijk ook een Dell willen, maar vind het design niet zo mooi. Dan maar net wat minder beeld. :(

Gulfstream G650

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
bitshady schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:38:
Hoe zit het eigenlijk als je voor een Dual Monitor setup gaat met verschillende resoluties en hz'en?
Moet ik dan nog ergens op letten? Zoals het er nu uit ziet gaat het de 27 inch Samsung S27A750 worden (1920x1080@120hz) en een 22 inch Dell P2210 (1680x1050@60hz) die ik in portrait er naast zet.
Met 1 videokaart zou dat betekenen dat alles op 60hz werkt?

Ah ik weet al wat meer, het kan dus wel apart worden aangestuurd, maar ik kan wel wat eventuele problemen verwachten.
Heb je de Samsung toevallig al binnen? Ik wil er ook eentje bestellen maar verschillende sites spreken elkaar nogal tegen of er standaard een display port kabel in de doos zit of niet. Samsung site zegt van wel, maar bij monitorstore.nl staat het bv. weer niet onder 'in de doos:'

• HaseMike
  • Niet online
@salim : Dan is deze misschien wat voor je LG E2381VR. Deze heb ik ook bij de MM uitgebreid getest en bekeken en was naar mijn smaak de nummer 2 qua beeldkwaliteit. Qua vormgeving met kop en schouders boven de philips natuurlijk. Wel een ietsie kleiner 23 ipv 23,6. Prijs bijna gelijk.

• Grudgie

Grudgie

HaseMike schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:11:
@salim : Dan is deze misschien wat voor je LG E2381VR. Deze heb ik ook bij de MM uitgebreid getest en bekeken en was naar mijn smaak de nummer 2 qua beeldkwaliteit. Qua vormgeving met kop en schouders boven de philips natuurlijk. Wel een ietsie kleiner 23 ipv 23,6. Prijs bijna gelijk.
Die LG is mooi zeg! :O

Maar die heeft 5ms.. merk je dat tegenover een 2ms?

Want ik ben ook opzoek naar een nieuwe monitor!

• Xthemes.us
SysRq schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:45:
]Zie ik nog schermen / mogelijkheden over het hoofd?
Alternatief voor de Dell
De Hazro HZ27WC is goedkoper dan de Dell en heeft minder input lag.
Nadeel: je moet wel alles via de PC doen want de monitor doet niet aan upscaling (dus hij rekt geen lager dan native resolutie signaal op). Heeft geen HDCP ondersteuning (HDCP protected content kan niet worden afgespeeld als je geen software workaround toepast) en ten slotte is er slechts 1 DVI-D Dual Link aansluiting.

Alternatief voor de Samsung
Het goedkopere broertje van de S27a950D is de S27a750d. Alles duidt er op dat er hetzelfde paneel in zit als de S27a950d alhoewel ik dat nog nergens geconfirmeerd heb terug kunnen vinden. Iets normalere behuizing alhoewel nog steeds gemaakt om zo dun mogelijk te zijn.

--
Gezien de volgorde waar in je coding / gaming aangeeft zou ik zeggen ga voor een 2560x1440 monitor. Voor coden is het echt een genot om zoveel schermruimte ter beschikking te hebben. 27" Full HD heeft redelijk grote koeienletters. Voor gamen mooi, voor coden niet.

Verwijderd

Zo terug van stad, snap gewoon niet waarom electronica zaken monitors op de bovenste/onderste plank leggen. Maar goed in Apeldoorn is er niet veel te zien aangezien de Its er niet meer is. De monitor die ik vaak zag was de S24A350H omdat deze er toch netjes eruit ziet denk ik dat ik voor de T24A350 ga. Als het goed is zelfde monitor met veel meer aansluitingen en tv voor zon 50,- meer.

• Grudgie

Grudgie

Heeft er iemand ervaring met de LG E2381VR?

Deze heeft een reactie van 5ms. Ik heb nu een Samsung T220 met een reactietijd van 2ms.
Merk je dat verschil?

Verwijderd

Je vergelijkt nu specs van verschillende fabrikanten met elkaar, die in de eerste plaats al niet nauwkeurig zijn... Je kan onmogelijk concluderen welke van de 2 beter is op basis van specs.

• SysRq
Xthemes.us schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:27:
Alternatief voor de Samsung
Het goedkopere broertje van de S27a950D is de S27a750d. Alles duidt er op dat er hetzelfde paneel in zit als de S27a950d alhoewel ik dat nog nergens geconfirmeerd heb terug kunnen vinden. Iets normalere behuizing alhoewel nog steeds gemaakt om zo dun mogelijk te zijn.
Deze heb ik inderdaad ook gezien, alleen heeft de s27a750 geen DVI aansluiting, daardoor heb ik deze niet in overweging genomen.
Gezien de volgorde waar in je coding / gaming aangeeft zou ik zeggen ga voor een 2560x1440 monitor. Voor coden is het echt een genot om zoveel schermruimte ter beschikking te hebben. 27" Full HD heeft redelijk grote koeienletters. Voor gamen mooi, voor coden niet.
Tja, zo'n goed zicht heb ik eigenlijk niet, dus koeienletters zijn voor mij misschien wel prettiger. :P 2560x1440 op een 27'', is dat een beetje te vergelijken met 1920x1080 op 23'' ? Zo ja, dan is het voor mij net aan...

-

Verwijderd

2560*1600@30": 102ppi
2560*1440@27": 109ppi
1920*1200@24": 94ppi
1920*1080@24": 92ppi
1920*1080@23": 96ppi
1920*1080@21.5": 103ppi (kleinst beschikbare 1080p desktopscherm)
Meer dpi = kleinere letters.

Op stage heb ik 100DPI schermen, en dat vind ik persoonlijk veel te grof.. Dat je de pixels kan tellen is overdreven, maar echt scherp is het niet.

• Sander H
Ik heb de S27A750D besteld bij Wehkamp. Met nog twee kortingsbonnen die ik had voor 'maar' 475 euro. Ik krijg hem morgen binnen, ben wel benieuwd naar het verschil tussen 23" 1080p en 27" 1080p en zal het hier ook posten aangezien er best wel wat discussie over is. Mocht het niet bevallen kan ik hem weer gratis op laten halen, dus dat is het proberen waard. Helemaal aangezien ik al een tijdje zat te twijfelen tussen deze en de 23" versie (die bijna nergens te krijgen is op het moment).

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 17:29
Sander H schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:57:
Ik heb de S27A750D besteld bij Wehkamp. Met nog twee kortingsbonnen die ik had voor 'maar' 475 euro. Ik krijg hem morgen binnen, ben wel benieuwd naar het verschil tussen 23" 1080p en 27" 1080p en zal het hier ook posten aangezien er best wel wat discussie over is. Mocht het niet bevallen kan ik hem weer gratis op laten halen, dus dat is het proberen waard. Helemaal aangezien ik al een tijdje zat te twijfelen tussen deze en de 23" versie (die bijna nergens te krijgen is op het moment).
dat is hetzelfde paneel dat er in zit zoals in de 27a950d he?
zou je iets voor mij willen doen? hem aansluiten een film afspelen en dan vanuit verschilllende hoeken bekijken of het goed zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:29
Misschien kunnen jullie mij helpen hier ik heb dus een Dell U2312HM ben er zeer tevreden over) Maar ik heb nog een pricewatch: Samsung Syncmaster 940BW via vga aangesloten die wil ik echter gebruiken in Sony vegas pro/Adobe premiere voor trimmen.

Dat is toch niet mogelijk? moet allebei dan via dvi gaan via Amd radeon 5770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
huCks schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:15:
[...]

zou je iets voor mij willen doen? hem aansluiten een film afspelen en dan vanuit verschilllende hoeken bekijken of het goed zichtbaar is?
Ik heb hem net even in het echt gezien (kwam langs Alternate), maar het hangt er vanaf hoever je naar opzij gaat. Ten opzichte van de andere TN-schermen die ik daar zag was de helderheid en kleurechtheid veel beter.

Nog even wat reviews nakijken, maar ik weet wel welke mijn volgende monitor gaat worden. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
SysRq schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:33:
[...]

Ik heb hem net even in het echt gezien (kwam langs Alternate), maar het hangt er vanaf hoever je naar opzij gaat. Ten opzichte van de andere TN-schermen die ik daar zag was de helderheid en kleurechtheid veel beter.

Nog even wat reviews nakijken, maar ik weet wel welke mijn volgende monitor gaat worden. :)
er is een hoogteverschil van 80cm als ik in men bed lig en als ik ervoor zit is het normaal, ik denk wel dat hij dat aankan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verticale kijkhoek is zonder uitzondering kut op TN. Als je 5 graden onder het scherm gaat zitten ziet het er al niet uit imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Klopt, maar ik moet zeggen dat het bij deze monitor ontzettend meeviel ten opzichte van andere schermen. Het kan nog steeds niet tippen aan IPS, maar voor een TN monitor is het behoorlijk goed.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:16:
Ben mezelf al geruime tijd aan het inlezen op het gebied van monitoren. Hier op tweakers worden de 24 inch schermen van Dell (Dell Ultrasharp U2410 en Dell Ultrasharp U2412M) en HP (HP ZR24W) genoemd als enkele van de meest interessante voorbeelden voor mij. Ik ben hierin geinteresseerd, maar wil het ook graag zelf zien en beoordelen in het echt, voordat ik er eentje aanschaf.

Helaas kan ik geen winkel vinden waar ik deze schermen in actie kan zien. De aanbieders in de pricewatch zijn mijn inziens allemaal webwinkels. Ik neem aan dat daar de doos dichtblijft. Ben hier in Eindhoven al diverse winkels ingelopen als de Paradigit en de Mediamarkt, maar kom daar niet veel verder op dit gebied. Ik lees hier dat er meer mensen zijn die daar last van hebben. Ik hoop dat er iemand is die dit herkent en wel een - hiervoor geschikte - winkel heeft gevonden ergens in de buurt van Eindhoven. Dan ga ik daar graag eens kijken.
Je reactie is al van een tijdje terug, maar misschien lees je dit nog, ik had hetzelfde "probleem". Heb toen gevonden dat Informatique in Berkel en Rodenrijs wel de U2312HM in hun showroom heeft staan. . Verder weet ik geen andere winkels die dergelijk IPS schermen hebben staan.

Overigens ben ik die Dell dus gaan bekijken. Ikzelf wilde toen de mate van AG-coating in het echt ervaren. Is nog weinig nuttig geweest, want ik bleek er helemaal niets van te merken ter plaatse (meevaller), maar dat zegt helaas natuurlijk niets over eventuele/mogelijke last op bij langer gebruik..... Verder was het wel een mooi scherm (o.a. contrastrijk) maar dat is natuurlijk bekend van IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:28:
Verticale kijkhoek is zonder uitzondering kut op TN. Als je 5 graden onder het scherm gaat zitten ziet het er al niet uit imo...
ik heb voorlopig een standaard samsung tn paneel van een vriend geleend om mijn pc te updaten, als ik nu daar een film op afspeel en ik test dan hoe de kijkhoek mee valt op dat scherm weet ik dan ongeveer of het met de s27a950d gaat lukken? of is niet ieder tn-paneel hetzelfde qua kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
huCks schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:15:
[...]

Net gedaan, en zoals eerder vermeld merk je al wel vrij snel of je te laag of te hoog zit. Horizontaal daarentegen valt het mij 100% mee, een stuk beter dan mijn oude P2370HD.

Verder superscherm tot nu toe. Het touchmenu op de base werkt verrassend prettig, die gebruikte ik nooit op andere schermen maar hier reageert het heel goed. (PS; er zit geen afstandsbediening bij, en Display Port kabel zit er wel netjes bij).

Minpuntje is dat het scherm een lichte zoem heeft zodra je de brightness omlaag zet (die staat standaard op 100% 8)7). Het gekke is dat hij op 100% brightness muisstil is, en zodra je naar 99 of lager gaat hoor je een zoem. Maar misschien is dat nog te omzeilen.

3D nog niet geprobeerd.

Net even een backlight bleeding test gedaan en dat was zo goed als perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 25-11-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bekend probleem bij heem veel monitoren. Ik zou hem meteen terugsturen.. van 100% brightness wordt je niet blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:48:
Dat is een bekend probleem bij heem veel monitoren. Ik zou hem meteen terugsturen.. van 100% brightness wordt je niet blij...
Nee, en aangezien ik nu 5% brightness gebruik (wat nog steeds best fel is voor s'avonds) zal ik nooit 100% gaan gebruiken.

Maar ik heb tot nu toe bij bijna alle monitoren dit probleem gehad, lijkt erop dat 90% wel in bepaalde mate een zoem heeft. Weet nog niet of ik hem ga terugsturen, misschien wordt het wel minder na een paar dagen. Heb nog 13 dagen bedenktijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
even een snel vraagje.

thuis heb ik mn scherm aangesloten op de MacBook Pro met zo'n displayport->DVI-D adapter,
maar nu moet ik op school een presentatie geven en daar wil ik mijn laptop gebruiken (keynote presentatie met veel film en trage windowsbakken op school) en daar gebruiken ze VGA. Nu ligt hier nog wil een DVI-I->VGA adapter, kan ik die 4 pinnetjes eruit knippen en doet ie het dan nog gewoon goed? Of kan dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/706/img0080ps.jpg

links de displayport->DVI-D adapter
rechts de DVI-I->VGA adapter

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 4 pinnentjes zijn voor het analoge signaal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
Dus als ik die eruit knip dan komt er geen VGA signaal meer uit?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dan gaat er geen VGA signaal meer doorheen. Precies het omgekeerde :+

Wat jij nodig hebt is een displayport -> DVI-I (analoog + digitaal) of DVI-A (alleen analoog) converter. Dat kun je zien op Wikipedia: Digital Visual Interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Veel: programmeren (in Eclipse, Netbeans en Visual Studio). Regelmatig: tekstverwerken, spreadsheets, presentaties bouwen. Iets minder regelmatig, maar wel vaak: gamen (World of Warcraft, Battlefield... geen extreme games ofzo)
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
22 tot 24: NIET groter dan 24 (lees verder)
1920*1200 (prefereer een 16:10 scherm)
250 euro

Welke videokaart heb je in je systeem zitten? Welke aansluitingen zitten daar op?
Een Ati HD 5670 voorzien van VGA, DVI en HDMI
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
DVI of HDMI
Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten?
Ja, gaat werken icm een 19" (1440*900) aangesloten via VGA. Deze heeft echter geen andere aansluitingen.
Echter: op termijn wil ik die 19" gaan vervangen. Extra eis is dus: een scherm met zo dun mogelijke bezel. Ik wil dus eigenlijk deze maand de eerste monitor gaan halen, en in de loop van 2012 een tweede. Heb dus weinig zin in een scherm dat in een half jaar van de markt gaat. Daarnaast mag het scherm maximaal 55cm breed zijn, aangezien m'n bureau maar 110cm breed is.

Eigenlijk wel, met het programmeerwerk is dat toch nog net wat prettiger.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare)
Mat, absoluut. Erger me kaptop aan m'n glossy laptopscherm.
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen)
Hoogte verstelbaar is een pré. VESA wallmount is niet strikt noodzakelijk, maar zou leuk meegenomen zijn "voor later".

Wat had ik al gezien:
De immens populaire Samsing Syncmaster 2443BW. Leuke middenmoter. Wel leuke combi van formaat en resolutie.
Dell Ultrasharp U2312HM. LED-edge, heeft wel een lagere resolutie.

Even bekeken in de MediaMarkt, maar verder op Tweakers weinig over kunnen vinden, en hebben allemaal erg weinig features:
LG W2246S BF: Cheap, maar dat zie je ook weer terug: is maar 21.5" en enkel VGA aansluiting.
Philips E-line 244E1SB: 23.6", maar met 1080p resolutie. Daarom ook wel wat goedkoper.
Philips V-line 221V2AB: 22" met 1080p. Heeft echter wel de pivot-optie.
Samsung Syncmaster S33A350H: Met 21.5" de kleinste uit de selectie, mag daarom eigenlijk ook wel afvallen. Is ook niet moeders mooiste.

Ik neig dus heel erg naar de Samsung 2443BW, een goede keuze of heb ik iets beters over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
kan ik met mijn pc een ultrasharp 2711 aan?

pc: sapphire hd6950 dirt3 edition, i7-2600k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat zou moeten lukken, waarom twijfel je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
ShitHappens schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:09:
Dat zou moeten lukken, waarom twijfel je daaraan?
gewoon wil zeker zijn dat ik mijn games full hd goed kan draaien =D

[ Voor 10% gewijzigd door huCks op 26-11-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ow, maar dat vroeg je niet! Dan zou je op zoek moeten gaan naar benchmarks/reviews van je videokaart, hoe verschillende games op welke resoluties (goed) presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Je vraag zoals je hem stelt is ja, met een 6950 valt prima op full hd te gamen op een Dell u2711 (en vrijwel altijd ook op de hoogste settings).
Wat je waarschijnlijk wil vragen is, kan je met de settings op het hoogte gamen op de native resolutie. 2560x1440 is namelijk (flink) hoger dan 1920x1080 (Full HD). Onderschat dit verschil niet..
1920*1080 = 2073600 pixels
2560*1440 = 3686400 pixels
Dat is dus ruim drie-kwart meer wat op je beeld moet staan.

Op 2560x1440 zal je de settings af en toe terug moeten draaien, dan zit je zeg maar op 'high' in plaats van highest of ultra. Je hebt wel geluk dat jouw kaart 2GB geheugen heeft, dat is bij deze resolutie namelijk wel aan te raden. Volgens techrader zou je de kaart ook mogelijk nog kunnen unlocken naar een 6970 wat nog net dat steuntje in de rug kan zijn om op de gewenste settings te kunnen spelen. Maar als je daar vragen over hebt kan je beter het videokaarten topic induiken, daar is meer kennis aanwezig met betrekking tot de mogelijkheden van videokaarten.
ShitHappens schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:56:
Heb dus weinig zin in een scherm dat in een half jaar van de markt gaat. Daarnaast mag het scherm maximaal 55cm breed zijn, aangezien m'n bureau maar 110cm breed is.

-- Snip --

Wat had ik al gezien:
De immens populaire Samsing Syncmaster 2443BW. Leuke middenmoter. Wel leuke combi van formaat en resolutie.
Dell Ultrasharp U2312HM. LED-edge, heeft wel een lagere resolutie.
Met de aanname dat er nog iets rek in je budget zit zou ik je zeker de Dell u2412m aanraden. Voldoet aan al je eisen en pre' (buiten het budget om dan, maar dat is mijn inziens zeker het sparen wel waard).
Matte ☑, In hoogte verstelbaar ☑, Dunne bezel ☑, Pivot mode ☑, 55cm tops ☑(6mm verschil zal het hem niet doen, zeker niet als je de 2443bw met dezelfde breedte overweeg), HDMI ☑.

Groot voordeel ten opzichte van de 2443bw, een IPS paneel in plaats van een TN-paneel. Heb zelf de 2443bw en daar was het zelfs in landscape mode soms al moeilijk om comments in eclipse te lezen (lichtegrijze text op witte achtergrond), in portraitmode waarschijnlijk compleet onmogelijk door de slechte kijkhoeken van een tn-paneel. Door de kijkhoeken heb ik hem zelf eigenlijk vrijwel nooit in portraitmode gebruikt (wel handig voor het lezen van manga). Daarnaast is mijn 2443bw niet echt in hoogte verstelbaar, het lijkt simpelweg een springveer te zijn die de monitor omhoog duwt zodra er een metalen pin aan de achterkant uit de voet wordt getrokken. Een pagina of 2 terug claimed iemand dat wel stapsgewijs te doen is dus het kan zijn er dat verschillende revisies van de monitor(voet) zijn.

Daarnaast is de 2443bw al vrij lang op de markt, mijn eigen gekocht in februari 2009 dus minstens sinds toen (de prijswatch vermelding met " Eerste prijsvermelding dinsdag 8 september 2009" klopt niks van - heb mijn monitor via de pricewatch gevonden). Terwijl de u2412m er nog niet zo lang is (volgens de pricewatch "donderdag 11 augustus 2011"). Als 1 van de 2 van de markt verdwijnt is de kans groter dat het de Samsung is, maar ik verwacht het eigenlijk niet, lijkt me een flink winstmarge op te zitten en hij verkoopt nog prima.

Vergelijkingslinkje met de 2443bw/u2412m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
OK, duidelijk :) Zal eens kijken of er ergens een winkel is, waar 'ie te bewonderen is onder het motto van WYSIWYG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Ik wil na jaren plezier afscheid gaan nemen van mijn 19" Dell monitor. Had ik al eerder willen doen maar het is er nooit van gekomen. Nu net verhuisd lijkt de 19" nog kleiner dan eerst en moet er een grotere komen. Grootste nadeel van mij monitor is de 4:3 ratio.

Films en series. Gamen voornamelijk FPS en natuurlijk het overige huis tuin en keuken gebruik

Zat te denken aan 24" groter mag, maar kleiner niet.

weet ik niet. Maar een fatsoenlijk aspect ratio is het belangrijkste.

om en nabij de 300

Ik heb een ati 6950 video kaart.

Zat zelf al aan de Dell U2412M te denken. Maar nu las ik dus dat de aspect ratio daarvan niet heel gunstig is voor hetgeen ik zoek.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik heb net deze gekocht, LG IPS235V-BN. S-IPS paneel, 23'', 1920x1080, LED edge lit.

Was volgens expertreviews een goede koop. Ik zal proberen een reviewtje te schrijven zodra ik hem binnen heb. Lijkt mij in ieder geval een goede koop voor 171 euro incl verz kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Inderdaad, films en series doen het vaak 'leuker' op een 16:9 scherm.

Zelf heb ik momenteel een 16:10 scherm, maar zou tijdens het gamen abusoluut geen lager scherm gehad willen hebben. Daarom zou ikzelf voor een 16:10 scherm gaan. De (grote) zwarte balken bij films neem k dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
ShitHappens schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:42:
[...]

Inderdaad, films en series doen het vaak 'leuker' op een 16:9 scherm.

Zelf heb ik momenteel een 16:10 scherm, maar zou tijdens het gamen abusoluut geen lager scherm gehad willen hebben. Daarom zou ikzelf voor een 16:10 scherm gaan. De (grote) zwarte balken bij films neem k dan maar voor lief.
Ik moet eerlijk bekennen dat het game argument wel veel doet, maar ik ben eigelijk ook wel ontzettend klaar met zwarte balken. Zit nu soms films te kijken die slechts 50 % van mijn scherm bedekken. Nu is 4:3 niet echt van deze tijd, maar ik vraag me af of 16:10 het in de toekomst beter gaat doen qua norm. Ik verdiep me er nog niet zo heel lang in maar er is veel discussie tussen 16:9 en 16:10. Is het dan niet "zonde" als alles op 16:9 gemaakt en ontworpen wordt terwijl je een 16:10 scherm hebt.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 16:9 heb je nog steeds zwarte balken. Films worden al 20 jaar opgenomen in 21:9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@darkstone : Er zijn bergen 16:9 films, ze zijn wel in de minderheid, maar het is een grote minderheid. Hier is een lijstje (uit 2007) met enige honderden 16:9 films : Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Uiteindelijk toch maar besloten om de S27A750D om te ruilen. Nu heb ik er eentje die geen zoemend geluid maakt :)

Ben er wel heel blij mee, 120hz bij normaal office/internet gebruik denk je in eerste instantie dat je er weinig van merkt, maar zodra je een dag of 2 ermee gewerkt hebt en je gaat vervolgens terug naar een 60hz scherm dan is dat verschil toch wel best groot. Veel minder smooth. Uiteraard als je een game speelt is het verschil nog duidelijker merkbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdam7
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-07-2020
Hallo,

Ik ben van plan een Inspiron 620 van Dell te kopen, alleen heb ik geen idee wat voor een monitor ik daar aan kan koppelen. Hopelijk kan ik van jullie wat adviezen krijgen. Profiel:

Gebruik: niet al te zware dingen, ik hoef de nieuwste games niet te spelen. Gewoon internet/youtube/simpele spellen is genoeg.

Systeem: 6 gb ram, videokaart1GB DDR3 AMD® Radeon™ HD 6450, i5-2320 Processor

Grootte: 23 inch is meer dan genoeg, kleiner mag ook.

Budget: 100-200 euro. Ik kan het beste scherm nemen, maar gezien mijn gebruik lijkt mij dit te veel van het goede... Ik heb het idee dat die schermen van 200 euro eigenlijk al over the top zijn voor mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:41:
Met 16:9 heb je nog steeds zwarte balken. Films worden al 20 jaar opgenomen in 21:9..
Heb ik dan met 16:10 eigelijk evenveel "beeld"als met 16:9?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder. Maar 16:9 kopen omdat je dan geen zwarte balken hebt is onzin. Je hebt nog steeds balken, ze zijn alleen minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mischien overstappen op een 3d monitor voor mijn pc en zat te denken aan de S27a950D maar als ik het goed begrijp wat ik allemaal gelezen hier heb is dat je niet met je playstation hierop 3d kan kijken?
is dat zo of kan dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:20:
Minder. Maar 16:9 kopen omdat je dan geen zwarte balken hebt is onzin. Je hebt nog steeds balken, ze zijn alleen minder groot.
Nogmaals dan maar : Er zijn honderden bekende films die in 16:9 formaat zijn opgenomen, dan heb je dus geen zwarte balken op een 16:9 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Ook ik wil een nieuwe monitor omdat ik ben verbannen naar de eetkamertafel wil ik een beetje mooie monitor ook:

-Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Normaal gebruik, FPS gaming (regelmatig BF3) en binnenkort Star Wars - The Old Republic (MMORPG). ook af en toe filmpie/serie kijken

-Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
23"/24"
1920-1050 / 1920-1200

-Wat mag het allemaal gaan kosten?
200-300 euro

-Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Ati 5850 (huidige monitor samsung 2232BW)

-Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer?
geen glossy

-Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie?
liefst omghoog en omlaag (ik verzit veel)

Ook mag een beetje mooi design aanwezig zijn (bvdun, zilver, mooie achterkant)

Heb veel zitten surfen en zoeken in fora maar kan niet echt iets vinden.
Overal kom je voors en tegens tegen, ook een winkel bezoeken heeft niet veel zin, ze hebben niet veel staan.

Het ene moment lees ik goed over de Dell 2412M maar dan weer niet, maar vind dit zeker een mooie monitor.

iemand nog andere modellen in gedachte?
LG E2391 ziet er ook bruut uit (maar is het ook wat?)

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De voorganger van de E91, de E90 is een erg goede monitor. (vooral als TN) De 91 is strakker, groter, en waarschijnlijk weer net wat beter.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
Tijdje terug hier heb ik al advies gevraagd m.b.t. aanschaf van een monitor. Ben toen uitgekomen op een Dell Ultrasharp U2312HM of de Iiyama ProLite X2377HDS-B1. Nu weet ik van de Dell dat deze niet Glossy is, de Iiyama is dat geloof ik ook niet. Nu vind ik dat zelf vaak wel mooi en prettig kijken dus ben eigenlijk op zoek naar nog een alternatief dat wél glossy is. Dus weet iemand een IPS paneel (max 200 euro) dat wel glossy is?.. Uit de pricewatch ben ik niets wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Nu ik beschik over een Crossfire setup (2 x 6950 2GB) wil ik ook gebruik gaan maken van Eyefinity met drie schermen. Ik heb echter geen zin om tegen dikke randen / bezels van twee centimeter of meer aan te kijken.

Hebben jullie advies voor een 22-24 inch monitor op 1920x1080 met een dunne bezel wat ergens tussen de 100 en 150 euro mag kosten?

De Samsung MD230 is inderdaad vreselijk mooi, maar gewoonweg te duur.

Kid Jansen had al het volgende opgegeven, maar misschien weet iemand nog iets beters?

pricewatch: Samsung Syncmaster T23A950 (12 mm)
pricewatch: LG Flatron W2346T-BF (16 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster T23A750 (17 mm)
pricewatch: LG D2342P (18 mm)
pricewatch: LG M2380DF-PZ (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A300B (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2331 (19 mm)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H (19 mm)
pricewatch: HP S2331A (WR743AA) (19 mm)

Hoe kom je trouwens aan deze bezel waardes uit pricewatch?

Ps. De kwaliteit van het scherm vind ik minder belangrijk, ik heb al een U2711 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zomborro op 29-11-2011 13:04 ]

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:27

Anno

Griefmaker#2862

Anime en games (Op dit moment speel ik 'The Elder Scrolls V: Skyrim' en 'Dragon Age 2'. En hopelijk soon™ Diablo 3)

23", 23,7" of 24"

1920x1080

150 - 160 euro

Welke videokaart heb je in je systeem zitten ?

Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5

Welke aansluitingen zitten daar op?

D-Sub (VGA), Display Port, DVI-I

Zelf ben ik uitgekomen bij

Samsung Syncmaster S23A350H

Vanwege de hoge contrast ratio en lage refresh rate

Is dit een goede keus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:26
Hallo iedereen. Ben op zoek naar een nieuwe monitor. Haast heb ik niet dus als er over een maand bijv. nieuwe/goedkopere/betere monitors uitkomen wacht ik graag.

- Ongeveer:
40% pokeren (multitable, veel tafels)
20% gamen (dota2, starcraft 2, diablo 3, mass effect)
20% films kijken
20% office / internet

- Mijn huidige is een 21", dus graag 24" of groter

- HD 1080 of WUXGA

- Liefst onder de 200 euro. Indien echt nodig, 225 max.

Aanvullende vragen
- GeForce 8800 GT

Welke aansluitingen zitten daar op?
- VGA/DVI

Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart)
- VGA of DVI

Monitor als TV gebruiken
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?
- Nee

Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?)
- Nee

Heb zelf bij pricewatch beetje gekeken er waren diversen tussenin. Maar verder weet ik heel weinig welke merk en/of kwaliteiten goed zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ragnaroks op 29-11-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

toetsenrammer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:03:
Nu ik beschik over een Crossfire setup (2 x 6950 2GB) wil ik ook gebruik gaan maken van Eyefinity met drie schermen. Ik heb echter geen zin om tegen dikke randen / bezels van twee centimeter of meer aan te kijken.

Hebben jullie advies voor een 22-24 inch monitor op 1920x1080 met een dunne bezel wat ergens tussen de 100 en 150 euro mag kosten?

De Samsung MD230 is inderdaad vreselijk mooi, maar gewoonweg te duur.

Kid Jansen had al het volgende opgegeven, maar misschien weet iemand nog iets beters?

pricewatch: Samsung Syncmaster T23A950 (12 mm)
pricewatch: LG Flatron W2346T-BF (16 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster T23A750 (17 mm)
pricewatch: LG D2342P (18 mm)
pricewatch: LG M2380DF-PZ (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster S23A300B (19 mm)
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2331 (19 mm)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H (19 mm)
pricewatch: HP S2331A (WR743AA) (19 mm)

Hoe kom je trouwens aan deze bezel waardes uit pricewatch?

Ps. De kwaliteit van het scherm vind ik minder belangrijk, ik heb al een U2711 :)
Is deze dan niet iets voor jou?

pricewatch: LG E2381VR

Ik heb hem zelf ook besteld, heb hem morgen in huis en als ik op sommige sites de reviews lees is het echt een hele mooie scherm, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Op basis van de pricewatch in de OP de Asus VE278Q gekocht!
Erg leuk scherm met mooie looks. Vond het design van de vergelijkbare Samsung schermen namelijk best lelijk.

De overstap van 17" naar 27" kan ik niet anders omschrijven als 'sehr geil' :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DGz1O.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 29-11-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Grudgie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:26:
[...]

Is deze dan niet iets voor jou?

pricewatch: LG E2381VR

Ik heb hem zelf ook besteld, heb hem morgen in huis en als ik op sommige sites de reviews lees is het echt een hele mooie scherm, helder!
Thanks! Ik ben heel benieuwd wat je van dit scherm vind, en of de bezel inderdaad smaller dan normaal is. Op Internet lijkt de bezel namelijk een normale breedte te hebben.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Recrush schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:03:
dus ben eigenlijk op zoek naar nog een alternatief dat wél glossy is. Dus weet iemand een IPS paneel (max 200 euro) dat wel glossy is?.. Uit de pricewatch ben ik niets wijzer geworden.
Daar was ik ook naar op zoek, en helaas die bestaan niet. Er is zijn een aantal glossy ips schermen, maar die zijn 27 inch en beginnen bij 500 Euro.

Laat je overigens niet verblinden door ips, ik heb de u2412m hier gehad en : De kleuren zijn flets, de AG is te duidelijk en de ips-glow maakt het scherm vanuit een ander standpunt dan recht vooruit, net zo onbruikbaar als een TN.

Ik plug hem nog maar een keertje, want onbekend maakt onbemind : De Philips 247E3lph heeft een beeld kwaliteit die erg dicht bij een glossy staat.

Als alternatief, voor als je een iets kleiner scherm en wat meer design wilt : LG E2381VR, iets minder helder dan de philips, maar nog steeds beter dan de anderen die ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:57
-PC/PS3/TV

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
-22 tot 30 inch

-Full HD of meer (1920x1080 minimaal)

Wat mag het allemaal gaan kosten?
-onder de 200 euro :/

-XFX HD 5750 1024 MB DDR5 Mini-DisplayPort
2x DVI-I, Mini Display Port

Wat ik al gevonden heb:
Samsung Syncmaster T22A350

Maar ik heb GEEN idee of deze wel goed is.
nergens een review of preview van gezien... :|

-Nee, totaal niet

-Niet echt nee.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:48:
[...]

Daar was ik ook naar op zoek, en helaas die bestaan niet. Er is zijn een aantal glossy ips schermen, maar die zijn 27 inch en beginnen bij 500 Euro.
Alstu: pricewatch: Dell ST2220T Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@darkstone : Aha ! maar die is maar 22 inch ipv 24. Ik kwam van een 22" 16:10 en dan is een 22 16:9 zelfs nog een stukie kleiner, vandaar dat ik die monitor niet gezien heb. Is overigens een touch en tamelijk prijzig voor zijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
HaseMike schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:48:
[...]

Laat je overigens niet verblinden door ips, ik heb de u2412m hier gehad en : De kleuren zijn flets, de AG is te duidelijk en de ips-glow maakt het scherm vanuit een ander standpunt dan recht vooruit, net zo onbruikbaar als een TN.

Ik plug hem nog maar een keertje, want onbekend maakt onbemind : De Philips 247E3lph heeft een beeld kwaliteit die erg dicht bij een glossy staat.

Als alternatief, voor als je een iets kleiner scherm en wat meer design wilt : LG E2381VR, iets minder helder dan de philips, maar nog steeds beter dan de anderen die ik gezien heb.
Ik vind die uitspraak nogal erg kort door de bocht omdat je er niet bij vermeld dat je een glossy scherm gewend was.
Als je van een glossy scherm afkomt ervaar je immers bijna alles wat niet glossy is als flets. (En een TN hoogstwaarschijnlijk nog iets fletser dan een IPS al hangt dat uiteraard ook af van de (fabrieks)instellingen en de mate van AG coating.)

Heb daar zelf ook ervaring mee en van Glossy terug naar Mat is zeker een overgangsfase waar je jezelf doorheen moet zetten. (Mits je dat wilt uiteraard.)
Ik ging van Glossy TN (HP w2228h, 22'') naar een matte IPS (Apple Cinema Display 20'') en dat was in het begin erg wennen, En na verloop van tijd wist ik niet beter. Zelfs de overstap van dezelfde resolutie op een kleiner scherm ervaarde ik als prettig.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Sato schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:18:
Ik vind die uitspraak nogal erg kort door de bocht omdat je er niet bij vermeld dat je een glossy scherm gewend was.
De matte TN die ik nu heb, staat met zijn beeldkwaliteit veel dichter bij de glossy dan de U2412M. Begrijp me niet verkeerd, als je de AG niet ziet en (erg) matte monitoren gewend bent, dan is de 2412 gezien zijn fantastische verstelmogelijkheden en de 1920x1200 resolutie een prima keuze.

Im mijn ogen is IPS echter zwaar overgewaardeerd, gezien de glow en fletse kleuren (mede door de AG laag). Waarom zou je daar genoegen mee nemen ? Als lcd tv's zo'n beeld zouden geven, zou iedereen in de rij staan om ze terug te brengen.

(Ik had overigens ook een w2228h, en als de w2448h nog nieuw te krijgen zou zijn, zou die de vervanger zijn geweest).

[ Voor 20% gewijzigd door HaseMike op 30-11-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dell U2412M is besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Ik heb nu een dell 1905fp, kan iemand iets zeggen hoe deze zich verhoudt t.o.v de U2412M op het gebied van ag?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
Ik zou me daar echt niet druk over maken(zeker als je een mat scherm gewend bent), de enige reden dat de AG opvalt is omdat mensen er steeds op wijzen. Ik heb net een u2312 binnen gekregen en ik zie de AG alleen maar als ik er echt op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rawoudstra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-02-2013
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijd opzoek naar een nieuwe monitor bij m'n nieuwe game pc. Veel gegoogled reviews gelezen zowel Nederlands als Amerikaans, Engels. Ik kom er inmiddels niet meer uit. Hoop dat ik hier advies en merk en modellen kan vinden die bij mijn wensen passen.

- Gaming high end belangrijkst
- office werkzaamheden
- photoshop af en toe (niet heel belangrijk)

- 23 a 24 inch

- 1920 bij 1080 full hd. 120 Hz zou mooi zijn. Led display.

- 300 euro mag iets meer zijn. Minder is altijd goed.

Mijn computer bezit een Radeaon 6970 lightning van Msi. Ik ben daarbij niet van plan om tv te kijken op mijn monitor. 120 Hz zou mooi zijn voor het scherm. Ik zoek iets in de 2 ms.

Ik heb altijd samsung monitoren gehad en die bevielen goed. Het is tijd voor wat anders en groters. Ik ben niet merk gebonden maar wil een goede monitor. In hoogte verstelbaar zou ook een mooie optie zijn maar niet noodzakelijk. Ik zie door de hoeveelheid monitoren en reviews met verschillende winnaars door het bos de bomen niet meer.

Onderaan een lijstje van de monitoren waar ik in mijn onderzoek op uit kwam. Maar er zouden er nog veel meer op kunnen staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VG236H€ 373,04€ 373,04
1Dell Ultrasharp U2412M€ 259,-€ 259,-
1Iiyama E2472HD-B1€ 198,65€ 198,65
1Samsung Syncmaster PX2370€ 273,64€ 273,64
1Samsung Syncmaster S23A550H€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Dat begin ik me ook steeds meer te realiseren. Volgens mij is mij huidige monitor zelfs nog ouder dan de 1905fp (minimaal 7 jaar) en heb me er nog nooit aan gesttooord. ga hem vanavond bestellen denk ik.

edit: Yup het is een 1901fp. Als ik me er hier niet aan de ag stoor dan zal dat met de 2412m ook wel meevallen denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door yrew op 30-11-2011 18:41 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@Kindafunny

Ik heb een LG Flatron IPS236 LED scherm, buiten het feit dat hij wat backlight bleeding heeft en vrij traag is met aanzetten/aansluiten van Macbook een prima scherm voor onder de €200,-

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
Richard! schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:34:
@Kindafunny

Ik heb een LG Flatron IPS236 LED scherm, buiten het feit dat hij wat backlight bleeding heeft en vrij traag is met aanzetten/aansluiten van Macbook een prima scherm voor onder de €200,-
Klinkt niet verkeerd.
Heb je misschien een paar foto's ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Rond dezelfde prijs heb je ook de Iiyama met een vergelijkbare prijs (hangt echt af van de webshop welke goedkoper of duurder is). Daar zijn van wat ik zo opvang door forums te lezen minder backlight bleed problemen mee,

Voor nog ~€15 meer heb je de Dell u2312hm welke vaak wordt aangeraden maar wellicht de meerprijs niet waard als je geen waarde hecht aan de betere voet (in hoogte verstelbaar/pivot mogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik heb ook gekeken voor die Dell, qua specs zit hij gelijk met de LG maar ik vind het design van de Dell niet zo fraai staan bij mijn bureau. Opzich merk ik weinig van van de backlight bleeding, maar ik zie het vooral als ik mijn computer uitzet als het beeld volledig zwart is.

Dit is hem, misschien niet helemaal duidelijke foto.
Afbeeldingslocatie: http://i683.photobucket.com/albums/vv194/Wrichuurd/20111102-IMG_9539-bewerkt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
Ziet er zeker niet verkeerd uit,
Maar deze heeft geen scart toch?

Ikzelf heb nog meer gevonden voor een redelijke prijzen.
Maar ik weet niet veel van die schermen af...
Hier zijn ze:

Asus 24T1E
LG M2250D
Samsung Syncmaster B2230HD

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Nee de iiyama/dell/lg hebben allen geen SCART, als dat een vereiste is gaat je keuze wel hard achter uit.
Kan je niet beter een verloopstukje aanschaffen? Geen ervaring met die dingen maar duur zijn ze niet.

Maar ik zie nu in je originele post ook 'tv' staan, zoek je dan een monitor met ingebouwde tv-tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Waarom zou je Scart willen? Je geeft aan dat je Mini Displayport hebt, dan kan je toch gewoon een hmdi met verloop naar mdp gebruiken?

Veder hebben die Asus en LG die jij laat zien een TN paneel, bij die Samsung weet ik dat niet maar ik zal wel gewoon één met IPS paneel nemen.

*Ik lees nu ook pas dat je een tv erbij hebt staan :P*

[ Voor 9% gewijzigd door Richard! op 01-12-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56

HeroS

SmartHome Nerd

- Grafische werkzaamheden
- Foto bewerking
- Beetje gaming (niet belangrijk)

-20 tot 22 inch

-onder de 500 euro

- GIGABYTE GV-R677UD-1GD (2x DVI, HDMI, DisplayPort)

Wat ik al gevonden heb:
Dell Ultrasharp U2410 (pricewatch: Dell Ultrasharp U2410)
Maar dit scherm vind ik vrij duur en kan niet zijn kleine broer vinden. 22" vind ik groot genoeg.

Ik begrijp dat je het beste een scherm kan hebben met IPS (of PVA/SVA). Klopt dit?

-Nope

-Nope

1000x bedankt alvast

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
Xthemes.us schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:54:
Nee de iiyama/dell/lg hebben allen geen SCART, als dat een vereiste is gaat je keuze wel hard achter uit.
Kan je niet beter een verloopstukje aanschaffen? Geen ervaring met die dingen maar duur zijn ze niet.

Maar ik zie nu in je originele post ook 'tv' staan, zoek je dan een monitor met ingebouwde tv-tuner?
Als jullie een alternatief hebben als het op tv aan komt dan hoor ik het graag :o
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk ben in wat ik wil! 8)7
Ik dacht dat het handiger zou zijn als ik al die aansluitingen heb (scart, composite, HDMI, DVI) in één beeldscherm. Ik wil graag een beeldscherm waar ik Tv, pc en Ps3 kan aansluiten.

Dus suggesties zijn ERG welkom!
al helemaal als ik via een omweg toch goedkoper uit ben.
Sorry nogmaals O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
HeroS schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:35:
Wat ik al gevonden heb:
Maar dit scherm vind ik vrij duur en kan niet zijn kleine broer vinden. 22" vind ik groot genoeg.

Ik begrijp dat je het beste een scherm kan hebben met IPS (of PVA/SVA). Klopt dit?
Voor grafisch werk ben je inderdaad beter af met een IPS of VA paneel o.a. doordat die een stuk egaler zijn met de kleuren.

Echt aantrekkelijke VA panelen zijn er niet op het moment zover ik weet en met IPS zit je op het moment eigenlijk met
21.5" 1920x1080
23" 1920x1080
24" 1920x1200
27" 2560x1440
30" 2560x1600

De Dell ultrasharps zijn er in alle formaten en het 24" model kent een LED standard gamut(u2412m) en CCFL wide gamut (u2410) variant. Als je veel aan drukwerk werkt kan dat een voordeel zijn om voor een wide gamut scherm te gaan. Als je echter vooral aan bestanden werkt die bedoeld zijn voor digitale distributie heb je er niks aan, in dat geval is de (stukken goedkopere!) Dell u2412m een betere optie.
Mocht je daar meer informatie over willen dan heeft xbitslabs daar wel een interessant stukje over.

Het kleine broertje van de u2410 (of eigenlijk de u2412hm aangezien alle kleinere schermen ook standard gamut zijn) is de u2312hm, maar met 23" is die je ook te groot af dus dan kom je uit bij de allerkleinste monitor uit de Ultrasharp IPS familie, Namelijk de Dell Ultrasharp U2212HM.
Kindafunny schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:51:
[...]
Ik dacht dat het handiger zou zijn als ik al die aansluitingen heb (scart, composite, HDMI, DVI) in één beeldscherm. Ik wil graag een beeldscherm waar ik Tv, pc en Ps3 kan aansluiten.
Hoe sluit je nou precies de tv aan dan? Via SCART en that's it? je hebt een externe tv tuner of iets dergelijks? En composite ook?
Of is het: Of SCART of Composite?

Composite en Scart op de monitor zelf hebben beide tot gevolg dat je keuzes enorm achteruit lopen, beide behoren tot de 'hopeloos outdated' groep en zul je niet vinden op recente monitoren. (Component zit wel op sommige recente monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Xthemes.us

Thanks! daar kan ik wat mee. Ik ga hem niet veel voor drukwerk gebruiken meer voor digitale doeleinde.

Heb je nog advies voor een ander merk dan Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
@Xthemes.us

Volgens mij zit ik er echt helemaal naast :P
Ik ben waarschijnlijk in de war met de aansluitingen...
Welke waren nou precies voor tv?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat zal afhangen van hoe je TV ontvangt, als iemand die hoogsten een uurtje per dag TV kijkt (de wereld draait door) ben ik niet bepaald ingelezen op dat gebied. Bij digitale TV kan het zijn dat je aan een HDMI kabel al genoeg hebt.
Mocht je er zelf niet achterkomen post dan in ieder geval even waar je klant van bent en welk pakket je hebt, dan is er vast iemand hier die wat nuttigs weet te vertellen.

[edit]
Als je 1 of andere mediabox hebt staan vermeldt daar dan ook het typenummer/merk van

[edit2]
HeroS schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:32:
Heb je nog advies voor een ander merk dan Dell?
Zoveel keuze heb je niet op dat gebied en de HP is een stuk duurder zonder ergens anders 'meer' te bieden (vreemd trouwens, de 27" broertjes van de Dell/HP zitten aardig bij elkaar in de buurt qua prijs).
De ASUS zou interessant kunnen zijn maar daar is weinig over te vinden, goedkoper, maar zonder de erg goede voet van de Dell (dus geen portrait mode optie en ook niet in hoogte te verstellen).

[ Voor 46% gewijzigd door Xthemes.us op 02-12-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
HeroS schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:35:
- Grafische werkzaamheden
- Foto bewerking
- Beetje gaming (niet belangrijk)

-20 tot 22 inch

-onder de 500 euro

- GIGABYTE GV-R677UD-1GD (2x DVI, HDMI, DisplayPort)

Wat ik al gevonden heb:

-Nope

-Nope

1000x bedankt alvast
Kijk eens naar de ASUS PA238Q, volgens mij precies wat je zoekt.
23" IPS met heel veel opties. (1920 x 1080/ IPS/ Pivot/ Display Port, HDMI, DVI, Colour Calibrated )
Volgens vele reviews het beste paneel onder €300

2 hier op kantoor om te testen en zit er al een week tegen aan te staren (oftewel binnenkort een flinke bestelling voor Asus)

http://www.techradar.com/...-1029629/review?artc_pg=2
http://www.techpowerup.co...Total-Color-Fidelity.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Zanac-ex ziet er goed uit qua prijs inderdaad wat goedkoper dan de Dell UltraSharp U2412M.

Maar Asus? Ik ken Asus alleen van de moederborden en daar heb ik slechte ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
HeroS schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:35:
@Zanac-ex ziet er goed uit qua prijs inderdaad wat goedkoper dan de Dell UltraSharp U2412M.

Maar Asus? Ik ken Asus alleen van de moederborden en daar heb ik slechte ervaring mee.
Same feeling here about Asus Mobo's maar ik geloof niet dat Asus de IPS panelen zelf produceert, hooguit de stuur electronica die er achter zit.
Belangrijker is de 3 jaar garantie.
http://support.asus.com/w...hashedid=6bM6YmiLspsQ0RgR

(@Home 2 * 28" en dan is 23" vrij klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Klopt het trouwens dat op de Dell website de U2412M duurdere is dan bv bij Redcoon? 258 vs 343

Of zie ik iets over het hoofd?

http://accessories.euro.d...e_irrank=2&~ck=dellSearch

http://www.redcoon.nl/B31...12M_Monitoren?refId=tweak

@Zanac-ex >> 3 jaar garantie is inderdaad fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zou de TS kunnen worden uitgebreid met info van de Samsung Syncmaster S27A850D?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
Vandaag de U2412M binnen gekregen. Ik snap wel wat er gezegd wordt over AG. Voor mijn gevoel is het zeker meer als op mijn 1901fp, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn. Waar ik positief door verrast ben is dat de soundbar van mijn oude scherm ook gewoon onder deze past.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De veel hogere pixeldichtheid draagt ook bij aan hoe duidelijk aanwezig de ag coating is, en bij een 19" @ 1280x1024 en een 24" @ 1920x1200 zit daar een flink verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
HeroS schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:55:
Klopt het trouwens dat op de Dell website de U2412M duurdere is dan bv bij Redcoon? 258 vs 343
Dell zelf is vrijwel altijd de duurste (of in ieder geval 1 van de duurdere opties). Soms met een kortingscoupon is het wel de moeite waard om bij Dell zelf te bestellen.

Offtopic: voor laptops kan je vaak ook beter bij een derde bestellen want de levertijden van Dell zijn daar enorm lang - spul wordt past geassembleerd nadat je bestelling is geplaatst. Voor monitoren gaat dit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@yrew hoe zijn de kleuren? En is het wit echt wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindafunny
Even terug naar mijn eerste post,
Een Tv aansluiting is een Must Have omdat wij nog steeds analoog tv tuning hebben...
Ik wil zo'n kabel aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.televisions.com/Images/Reviews/Televisions/2009/R1032/white/460mag/Samsung_UE40B7090_tuner_test_review.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
En dat heet een Coax aansluiting.

[ Voor 37% gewijzigd door Sato op 03-12-2011 22:43 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.