Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Algemene toepassingen. Voornamelijk Gaming / Films (aantal personen niet echt van toepassing)
Rendering en fotobewerking sporadisch. Gaming/film kwaliteit het belangrijkste.
Overigens heb een vorm van kleurenblindheid, dus calibratie is voor mij lastig.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24/27" (heb nu een scherm dat later als secundair beeldscherm zal dienen, en deze is 22.7")
Welke resolutie had je in gedachte?
24" 1920x1080 27" liefst hoger
Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
max 400€ maar er mogen beteren aanbevolen worden uiteraard.
Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Mijn systeem:
ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5.
16GB DDR3 1600 XMP CL9 Kit2 Vengeance
Core i7-2600 3.40Ghz 6MB 1155
Welke aansluitingen zitten daar op
2x HMI / DCI. Ik gebruik nu de HMDI poort voor mijn LG Flatron M227WD en wil de nieuwe monitor ook met HDMI aansluiten. dus uiteindelijk worden het twee beeldschermen die allebei met HDMI aangesloten zijn.
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Gamen: (Bijv BF3 en Skyrim / Starcraft 2 die ik allebei op Ultra en Extreme(SC2) draai)
RT: Hoe lager hoe beter uiteraard, maar als het niet hoger is dan 9 ms.
Vernieuwingsfrequentie: Ik heb op het moment 60Hz, 120 zou mooi zijn uiteraard.
Inputlag: Geen Voorkeur.
Note on Kleuren intensiviteit: Ik ben enigzins kleurenblind dus graag een monitor die makkelijk te calibreren is / calibratiespecs al bekend zijn
Monitor als TV
Ik gebruik een van mijn monitoren ook voor de Xbox360, maar daar gebruik ik waarschijnlijk de flatron voor.
af en toe een filmpje, verder niet heel belangrijk.
3D: Leuk als het mogelijk is, ben verder niet van plan om 3D te gebruiken.
Pivot niet nodig.
Ergonomics: Zo veel mogelijk, is wel zo goed voor je nek, maar geen buzzkill. Wel zou het fijn zijn om zo min mogelijk eyestrain te hebben, in hoeverre dit van ergonomics afhankelijk is.
Energieverbruik: Liefst lekker zuinig, dus LED lijkt me wenselijk. Kwaliteit staat overigens bovenenaan, ik ben geen hippie

.
Wallmount onnodig.
Kleur en vormgeving zijn niet essentieel, het beeld moet alleen niet te spiegelend zijn.
dit was het wel, zo. Mocht er meer info nodig zijn hoor ik het graag!