Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 21:59
Beste mensen,
ik wil 'n scherm kopen met een zeer smalle rand(bezel)
echter kan ik dit niet vinden ( dus geen TV maar een scherm)
kan iemand mij een goede 22 inch (of groter) aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Aangezien je geen panel type, resolutie of budget noemt geef ik je dan ook maar de meest voor de hand liggende optie als het enkel op bezel grootte aankomt. De Samsung MD230. Deze monitor wordt ook in tri (3 breed, 1 hoog) en hex (3 breed, 2 hoog) setups verkocht en heeft dus een erg dunne rand omdat die speciaal voor multi-monitor setups is gemaakt.

Volgens Samsung zelf is de bezel 7.6mm aan de zijkant (neem aan dat het daar om draait). Het is een 23" 1920x1080 (FULL HD) scherm met een C-PVA paneel.
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/system/consumer/product/2010/05/21/ls23mupnben/feature_02.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Xthemes.us op 13-11-2011 14:31 . Reden: links voor tri/hex toegevoegd - interessant genoeg zou 3 of 6 keer een losse goedkoper zijn ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Ben opzoek naar een vervanger voor mijn Iiyama 27" (tn, 2ms). Had het scherm ooit aangeschaft als "tvtje", maar daar is deze uiteindelijk niet voor gebruikt. Vervolgens heb ik het scherm gebruikt om aan mijn laptop te koppelen (laptop is primair werkstation), dus zodoende.
In de loop der tijd ben ik er achter gekomen dat ik het een prima scherm vind, maar het is te groot.

Het nieuwe scherm wat is zoek moet dus een slag kleiner zijn, 24" bijvoorbeeld. Dit scherm ga ik voornamelijk gebruiken voor studiedoeleinden en daarnaast in mijn vrije tijd wil ik er ook op kunnen gamen. Het staren naar een wit tekstdocument werkt vermoeiend op de ogen, zelf met de brightness op laag. Geen idee of daar verschil tussen zit mbt de panel keuze (ips/mva/tn), daar wil ik graag rekening mee houden in mijn keuze. Het huidige TN panel voldoet momenteel, maar mijn voorkeur gaat uit naar een IPS panel ivm beter kleur weergaven, alhoewel dit dus niet ten koste mag gaan t.a.v. eventuele inputlag.

Daarom ben ik op zoek naar het volgende:

Primaire vereisten.
Het formaat moet 24" zijn (23 kan, maar lijkt me weer klein)
De resolutie moet minimaal FHD zijn.
Mijn budget is zo'n +- 250 euro (de ultrasharp u2412m valt daar bijv ook nog onder met 267)
Weinig inputlag (minder dan 1 frame)
digitale input (min. DVI, HDMI of displayport)
Niet vermoeiend. ja lijkt een hele "rare" eis, geen idee hoe ik dit kan concretiseren (gebrek aan kennis). Scherm dient rustig te ogen voor tekstverwerking (refresh rate of brightness?).

Secundaire eisen.
Het zou makkelijk zijn als het scherm geenszins ergonomisch was, dus in hoogte verstelbaar.
Energiezuinig vind ik toch ook wel belangrijk
Leuk design misstaat natuurlijk niet.

Kortom ik zoek dus een 24" FHD monitor dat zuinig, ergonomisch en geschikt om te gamen is. Momenteel lijkt de Dell-ultrasharp-u2412m als enige (met zekerheid) te voldoen aan mijn eisen. Volgens PRAD.de moet deze geschikt zijn om op te gamen. Vrijwel elke andere (IPS)monitor die ik heb bekeken lees is klachten over inputlag en dat is iets wat in mijn ogen onacceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik denk dat je het verschil goed in de gaten moet houden tussen 'klachten over input lag' en gemeten input lag die vervolgens als minpunt wordt neergezet. Het laatste komt namelijk voor bij vrijwel elk IPS/VA paneel en elk tn-paneel dat niet 1 of 2ms is.
Sommige mensen zijn er ook gevoelliger voor dan anderen, zelf speel ik met plezier Unreal Tournament op een scherm wat een inputlag van maar liefst 26.3ms zou moeten hebben.

Ik las laatst wel iets (misschien wel hier, geen flauw idee meer waar) over dat een LED backlight een oplossing kan bieden als je één van de zeldzame mensen bent die last heeft van de (niet waarneembare) knippering van de CCFL backlight. Wat dat betreft zou de U2412m dus wellicht een oplossing kunnen bieden. Het meest voor de hand liggende probleem is een te hoge brightness maar dat gaf je al aan aangepast te hebben.

Zover ik weet maakt de techniek (het paneel type) niks uit alhoewel dat als 'last resort' natuurlijk een optie is om mee te experimenteren. Ik denk dat je zelf al een heel mooie en geschikte monitor hebt gevonden. Het kleinere broertje er van (de Dell U2312HM) is wel een stuk goedkoper en heeft volgens tftcentral nog veel minder inputlag dus die is wellicht ook erg interessant voor je. Ga je er wel een inch en 180 verticale pixels op achter uit, maar goed gezien het prijsverschil en dat je toch al gewend bent aan 16:9 toch het overwegen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:10:
Iemand die voor de verandering niet 27" Full HD schermen als iets positiefs ziet, is weer eens wat anders.

Een beetje informatie
De hoogste pixel dichtheid vind je bij de 27" 2560x1440 monitoren (108.79 PPI) en laat deze nou eens allemaal een IPS paneel hebben. De twee-na hoogste pixel dichtheid vindt je bij 21.5" monitoren met een FULL HD resolutie (102.46 PPI) - link is geloof ik enkel IPS panelen alhoewel ?VA-panelen ook aangevinkt staan.

Optie 1 - 1 is beter dan 2 ;)
Als i.p.v. 2 monitoren 1 grote ook een optie is zou ik zeggen ga voor een 27". Aangezien je een hoge pixeldichtheid waardeert vermoedt ik dat je dicht op het scherm zit en denk ik dat je bij Dell U2711 en Fujitsu P27T-6 IPS nogal hinder zal ondervinden van de AG-coating. Het 'sparkle effect' van de AG-coating (een witte achtergrond geeft een regenboog effect voor elke pixel) is vrij storend als je er dicht op zit. Prad geeft aan dat die bij de Fujitsu erg aanwezig is. Dat mensen bij de U2711 tot waanzin drijft had ik ook al een keertje eerder gepost.
Er zijn ook een hoop mensen die zich er niet storen - noem het in dit geval vooral omdat ik zoals al aangaf vermoed dat je vrij dicht op het scherm zit
Nou 'dicht bij' zou ik het niet noemen, volgensmij is dit de doorsnee afstand, zal het eventjes meten... 55-60cm afhankelijk van hoe dicht ik m'n stoel tegen m'n bureau aantrek. Minimum afstand is echt 50cm.
Wel lijkt het er op dat de optie me bijna door m'n strot geduwd wordt om overteschakelen naar zo 'groot'. Ik snap het wel, ikzelf met m'n 2x 22" op moment zit aan 'breder' dan nu mensen met 30" maar toch ;) Ik heb op moment 3840*1080 (wat je bij elkaar kan nemen, in oppervlakte heb ik: 1920*1080 * 2 = 4147200pixels, een whopping 4147200-3816000=331200 pixels meer dan 2650x1440! Scheelt totaal dus flink wat ;))
Hoewel ik in de hoogte er sterk op vooruitga (1080 -> 1440) ga in in totale oppervlakte er hard op achteruit. "Tja wat doe je dan met zoveel pixels" Nouja ik game niet, ik heb op moment op m'n linkerscherm een mail client op en Xcode, op m'n rechter nu een browser met GoT en Adium/Skype e.d. Ik heb een hekel aan switchen tussen "schermpjes" op een beeldscherm, wil het gewoon zien in 1 blik. En ja er past redelijk wat op een 27" scherm maar.. toch voel ik meer voor 2 nieuwe 'kleinere' schermen (want wil eigenlijk met 15" best wel naar 4 monitors gaan!)

Ik vond in een van de threads hier een verwijzing naar Hazro en moet zeggen die schermen spreken me ook wel aan, flinke resolutie, aansluitmogelijkheden en gebouwt uit staal... En kosten ook geen drol :o
Als je voorkeur aan matte geeft dan is een voor de hand liggende optie als je een MBP hebt (een Apple Cinema display) ook niet bepaald een goed idee. Die monitor heeft namelijk naast dat die glossy is er ook een glasplaat voor zitten wat wel heel erg gaat spiegelen.
Ik zou dan ook de HP aanraden, maar let wel op dat die qua connecties vrij armzalig is, enkel displayport en dual link DVI. De keuze van HP om enkel deze connecties te bieden is trouwens wel een logische, andere aansluitingen kunnen geen 2560x1440 aan.
Mocht je ooit een niet-mac laptop kopen let dan heel goed op met de aansluitingen die er op zitten. Geen flauw idee of er niet-macs bestaan met een displayport er op. Laptops met dual-link DVI (de enige andere optie voor de benodigde resolutie) zijn uiterst zeldzaam. Voor laptops met een expresscard is er wel een workaround.
Vind het 'glossy' (dus de glazen plaat) voor m'n MBP juist een van de beste uitvindingen sind gesneden brood. Een monitor hoe je 't ook wend of keert wordt altijd vies. En ja ongelukjes gebeuren, je sniest bv en hoppa kan je weer aan de gang met je schoonmaakspullen want je was niet snel genoeg met je hoofd wegkeren. Op m'n MBP, beetje glassex en tis weg! Het is dat ik de Apple schermen te limiterend vind qua aansluitingen (ik wil wel gewoon DVI hebben als backup gezien ik op moment nog geen displayport videokaart heb en 'ff' een nieuwe kopen voor een nieuw scherm is ook weer teveel van het goeie eigenlijk :D)
Er zijn zeker geen andere monitor fabrikanten die schermen bouwen met een glasplaat ervoor? Reflectie op m'n MBP heb ik ook geen last van eigenlijk (TL balk hangt recht boven m'n bureau dus kan daardoor komen)
Optie 2 - Zelf de handen uit de mouwen steken
Je eigen suggestie om een laptop scherm als gewone monitor te gebruiken is ook een leuke, als je een geschikt laptop scherm kan vinden dan zou ik zeggen neem contact op met njytouch. Deze ebayer verkoopt alles wat je nodig hebt om een laptopscherm te voorzien en te gebruiken als een normale monitor (inverters, lvds->dvi/hdmi/vga plankjes, etc).
Heb zelf een tijdje met het idee lopen spelen om mijn oude laptop scherm (een 15.4" 1680x1050 scherm) in de kast van mijn homeserver te bouwen. Heb toen contact opgenomen met njytouch en die heeft me toen een lijstje met benodigdheden opgestuurd nadat ik de vraag had gesteld wat ik nodig had in combinatie met die monitor.
Heb helaas niet zo snel een laptopscherm kunnen vinden die aan je eisen voldoet. IPS-schermen bij laptops zijn een zeldzaamheid en achterhalen wat voor scherm er precies in een laptop zit blijkt ook vaak onmogelijk te zijn zonder deze los te draaien.
Als je kan achterhalen welk scherm er in de Lenovo ThinkPad T60p zit dan zou dat in ieder geval een erg interessante zijn. Dat is namelijk een IPS scherm met 4:3 resolutie (1600x1200).

Mocht je het laatste pad bewandelen, deel dan alsjeblieft je ervaringen ergens in een dedicated threadje, ben er erg nieuwsgierig naar aangezien ik zelf de stap nog niet genomen heb (en wellicht ook nooit neem). Wellicht voor de eyefinity fans met een afkeer voor dikke bezels ook een optie (3 17" schermpjes maakt toch ook bijna weer een hele in dat geval).
Ik zal hier wel even over rond Googlen omdat ik hier zelf niet de technische kennis voor heb om het allemaal aan elkaar vastteknopen maar wel mensen ken die me daar bij kunnen helpen ;)
CRT's worden niet meer geproduceerd maar ik snap de regressie niet helemaal. M'n oude Radius PressView 21" die ik had uit 1991 deed een whopping hoge resolutie (2048x1536) en nu is toch 'full hd' wat zo 'veel' is zo hip... >_> de iPhone van m'n vriendin heeft meer pixels in verhouding dan zo'n dure 27" slaat toch helemaal nergens op :s

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welcome to the club.. De dag dat er een desktopscherm uit komt met >120 ppi is dat dag dat ik er een koop. Dat lijkt echter geen enkele fabrikant door te hebben. Nu wil ik best zelf gaan knutselen, maar dan kom je dus uit op IPS (met de beroerde TN schermen in notebooks qua kijkhoek) en die kosten per stuk ongeveer even veel als een losse U2711.. De keuze wordt je wel erg lastig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt wat betreft de Hazro's. Ik heb er zelf 1 dus ik ben er gelukkig aardig op in gelezen. De Hazro's met een metalen behuizing (het 30" model en de HZ27WB - welke trouwens enkel via Hazro.com zijn te verkrijgen) hebben slechts 1 aansluiting, een dual-link DVI.

De weldaad aan aansluitingen is te vinden op de HZ27WD (Dual Link DVI-D, Displayport, 2x HDMI, VGA en zelfs component). Ik had je uit vorige post (blijkbaar onterecht) opgemaakt dat je een lichte voorkeur voor matte had. Als je (noodgewongen) het 27" pad bewandeld, de HZ27WD en HZ27WC bij Hazro zelf hebben altijd een glasplaat. Dezelfde monitoren bij OC UK zijn met en zonder glas te verkrijgen.

Als de metalen behuizing van de HZ27WB je aanstaat moet je wel snel worden want daar staat om de kosten te drukken een refresh voor op de planning om hem in een plastic behuizing te drukken. Voor het 30" model staat ook een refresh in de planning met een aluminum behuizing en een nieuw paneel.

[edit]
Ik ben trouwens wel verrast door de hoge pixeldichtheid van mijn 27". Die is aangesloten op een 15.4" laptop met een 1680x1050 display. Ik ben dus al wel een redelijk hoge pixel dichtheid gewend maar ik moet zeggen dat het font in Firefox op de tabs en het zoekvak me soms nog bijna te klein af is op de 27" (achterover leunen in de stoel is er niet meer bij want dan kan ik het niet meer lezen :P).

[edit2]
Een iPhone die je bijna tegen je hoofd aan kan plakken heeft natuurlijk meer aan zo'n hoge pixeldichtheid dan de gemiddelde monitor die de meeste mensen toch op 60cm-1m afstand zetten. Voor gamers zou het natuurlijk helemaal niet te doen zijn als de monitoren zo'n enorm hoog resolutie hadden.

[ Voor 24% gewijzigd door Xthemes.us op 13-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:53:
Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt wat betreft de Hazro's. Ik heb er zelf 1 dus ik ben er gelukkig aardig op in gelezen. De Hazro's met een metalen behuizing (het 30" model en de HZ27WB - welke trouwens enkel via Hazro.com zijn te verkrijgen) hebben slechts 1 aansluiting, een dual-link DVI.

De weldaad aan aansluitingen is te vinden op de HZ27WD (Dual Link DVI-D, Displayport, 2x HDMI, VGA en zelfs component). Ik had je uit vorige post (blijkbaar onterecht) opgemaakt dat je een lichte voorkeur voor matte had. Als je (noodgewongen) het 27" pad bewandeld, de HZ27WD en HZ27WC bij Hazro zelf hebben altijd een glasplaat. Dezelfde monitoren bij OC UK zijn met en zonder glas te verkrijgen.
Ja klopt degene met de vele aansluitingen is een plastic model met glas en degene met alleen dual-dvi is uit staal (jammer... beide hadden wel staal mogen zijn)
[b]Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:53:
Als de metalen behuizing van de HZ27WB je aanstaat moet je wel snel worden want daar staat om de kosten te drukken een refresh voor op de planning om hem in een plastic behuizing te drukken. Voor het 30" model staat ook een refresh in de planning met een aluminum behuizing en een nieuw paneel.
Vind eigenlijk te duur voor de hoeveelheid aansluitingen die ik krijg, vind dan de andere mooier want dan kan ik gelijk al m'n andere zooi er ook nog op aansluiten :) Want op 27" wil ik best wel m'n PS3 aansluiten ;)
[b]Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:53:
[edit]
Ik ben trouwens wel verrast door de hoge pixeldichtheid van mijn 27". Die is aangesloten op een 15.4" laptop met een 1680x1050 display. Ik ben dus al wel een redelijk hoge pixel dichtheid gewend maar ik moet zeggen dat het font in Firefox op de tabs en het zoekvak me soms nog bijna te klein af is op de 27" (achterover leunen in de stoel is er niet meer bij want dan kan ik het niet meer lezen :P).

[edit2]
Een iPhone die je bijna tegen je hoofd aan kan plakken heeft natuurlijk meer aan zo'n hoge pixeldichtheid dan de gemiddelde monitor die de meeste mensen toch op 60cm-1m afstand zetten. Voor gamers zou het natuurlijk helemaal niet te doen zijn als de monitoren zo'n enorm hoog resolutie hadden.
Volgensmij lijken sommige mensen nog steeds niet te snappen dat je gewoon de DPI van je scherm wilt kunnen aangeven en je fontjes dan gewoon groter worden en uiteindelijk scherper :) de iPhone 4 heeft een 2x zo hoge resolutie als de iPhone 3GS maar alles is ook 2x zo scherp ;)

Ik heb even zitten rondkijken voor info mbt een laptop scherm omtoveren ik kwam deze jongens tegen: http://www.digitalview.com/csg/quickselection die produceren LCD Controllers (die ik dus ongetwijfeld nodig ga hebben) maar hun quick selection stelt je in staat een lijstje te krijgen van LCD's die 1920x1200 doen op 15.4" :9~
Deze heb ik al gevonden:
ModelManufacturerSizeResolutionBrightnessContrastVoltage
LTD154EZ0SToshiba15.41920x12001903603.3
LTN154U1-L02Samsung15.41920x12001753003.3
LQ154M1LW02Sharp15.41920x12002004003.3
LP154WU1-TLA2LG15.41920x12002205003.3
LP154WU2-TLA2LG15.41920x12003405003.3

Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen welke panelen van deze wat voor type zijn? (IPS/VA/TN)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 5 zeker weten TN. IPS gaat misschien niet eens werken aangezien de bandwidth wat hoger is (10 bit ipv 8, en volgens mij zit je met 1200p aardig tegen het maximum aan..)

Laat ik je alvast waarschuwen: niet in pivot mode gebruiken. Dat ziet er niet uit. Zolang ze horizontaal staan is het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:05:
Alle 5 zeker weten TN. IPS gaat misschien niet eens werken aangezien de bandwidth wat hoger is (10 bit ipv 8, en volgens mij zit je met 1200p aardig tegen het maximum aan..)
Hoezo zou dat niet kunnen? De gevonden controllers kunnen 10bit makkelijk aansturen...
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:05:
Laat ik je alvast waarschuwen: niet in pivot mode gebruiken. Dat ziet er niet uit. Zolang ze horizontaal staan is het wel te doen.
Waarom niet gekanteld :o Care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Waarom zou pivot mode er niet uitzien? Neem aan dat je doelt op cleartype fonts want daar gaat Windows inderdaad niet zo handig mee om.

DPI omhoog draaien kan wel, maar dat werkt lang niet perfect. Niet alle applicaties gaan er even goed mee om en ook sommige iconen worden er spuuglelijk van (deamontools icoon ziet er b.v. niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle laptopschermen die ik heb gezien hebben zonder enige uitzondering ruk-kijkhoeken verticaal. Als je hem kantelt zie je echt een gigantisch verschil tussen de linker en rechterkant van het scherm, zelfs tussen 2 ogen is er al een redelijk verschil.

Zet je hudige laptop maar eens op zijn kant. De kans is groot dat dat er vrij lelijk uit ziet, met mijn scherm iig.
Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:09:
Waarom zou pivot mode er niet uitzien? Neem aan dat je doelt op cleartype fonts want daar gaat Windows inderdaad niet zo handig mee om.
cleartype staat bij mij uit :)
teh_twisted schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:07:
Hoezo zou dat niet kunnen? De gevonden controllers kunnen 10bit makkelijk aansturen...
Ik heb het nog eens nagerekend: het kan net. Precies 2x zoveel bandwidth als 8-bit 900*1600, en dat is afaik de hoogste resolutie die je met single-channel LVDS kan aansturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Die van m'n MBP ziet er nog vrijwel het zelfde uit op z'n kant... maar ja klopt normaal is dit geen pan ;) maar dacht dat je een andere reden had tot niet pivoten ofzo :D

Hmm... nu is dus het dillema... consessie voor kleur voor 2 mooie hoge resolutie schermpjes die'k zelf moet bouwen...
Want tja, weet zeker dat als ik 1 27" heb ik na een week weer 2 andere schermen eromheen heb staan "want ik had te weinig ruimte"... Luxeprobleem yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teh_twisted schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:16:
Die van m'n MBP ziet er nog vrijwel het zelfde uit op z'n kant... maar ja klopt normaal is dit geen pan ;) maar dacht dat je een andere reden had tot niet pivoten ofzo :D

Hmm... nu is dus het dillema... consessie voor kleur voor 2 mooie hoge resolutie schermpjes die'k zelf moet bouwen...
Want tja, weet zeker dat als ik 1 27" heb ik na een week weer 2 andere schermen eromheen heb staan "want ik had te weinig ruimte"... Luxeprobleem yo!
Bij mijn scherm zie je echt verschrikkelijke kleurverschillen in elke hoek.. En ik heb niet bepaald een slecht scherm. Jammer, want 1080*1920 hoog is echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 23:02
Waar wil je de monitor voor gebruiken?
Gaming

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
24"

Welke resolutie had je in gedachte?
Full HD of hoger.

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk)
€200-250

Welke videokaart heb je in je systeem zitten?
Saphire 6950 Dirt 3 Edition

Ik heb zelf al een aantal schermen bekeken maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Een paar posts hierboven is de Dell u2412m aanbevolen voor gaming. Alleen heeft deze een Response Tijd van 8ms. Is dat niet aan de hoge kant?

Het scherm waar ik zelf nu die mij het meeste aanspreekt op dit moment is de : Asus ML248H
Hebben jullie hier enig ervaring mee? Of bevelen jullie toch een ander scherm aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als ik even snel rondzoek kom ik meteen al 2 vrij negatieve reviews tegen, 1tje met 3 van de 5 sterren en 1 met zelfs maar 2 van 5 sterren. De minpunten worden gemaakt op basis van een oneven verdeeld backlight en een vrij hoge prijs voor een TN-paneel dat eigenlijk weinig bijzonders is op de behuizing na. En die vrij aparte behuizing moet je dan ook nog maar net liggen.

De 2412m wordt aangeraden omdat die een IPS in plaats van een TN-paneel heeft en het dan ook een stuk beter doet op vrijwel alle vlakken behalve response time. 8MS is voor het overgrote deel van de mensen meer dan snel genoeg om op te gamen, om tftcentral te quoten:
The input lag of the U2412M was very low with an average of only 9.4ms and a maximum of 20ms. This was a very good result and was even lower than the U2410 when using its 'game mode' to bypass a lot of the internal electronics (14.4ms). It was also ever so slightly better than the U2311H (10.6ms). A good performance and no issue for gaming from a lag point of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Xthemes.us schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:07:
Als ik even snel rondzoek kom ik meteen al 2 vrij negatieve reviews tegen, 1tje met 3 van de 5 sterren en 1 met zelfs maar 2 van 5 sterren. De minpunten worden gemaakt op basis van een oneven verdeeld backlight en een vrij hoge prijs voor een TN-paneel dat eigenlijk weinig bijzonders is op de behuizing na. En die vrij aparte behuizing moet je dan ook nog maar net liggen.

De 2412m wordt aangeraden omdat die een IPS in plaats van een TN-paneel heeft en het dan ook een stuk beter doet op vrijwel alle vlakken behalve response time. 8MS is voor het overgrote deel van de mensen meer dan snel genoeg om op te gamen, om tftcentral te quoten:

[...]
dus voor gamen en 250 euro moet je de 2412m nemen ?

dinsdag dan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Na een avondje Xcode op m'n scherm denk ik toch wel erg hard aan een 27" monitor. Een of andere manier zijn alle programma's tegenwoordig gebasseerd op het 1 window model waar het opsplitten van schermpjes bijna onmogelijk wordt gemaakt.
Ernaast zal ik dan gewoon m'n kleinere scherm gebruiken vermoed ik zo. Dan maar uitzoeken welke 27" me het meeste aanspreekt (en binnen budget valt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:18

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Voor werk & prive ben ik op zoek naar vervanging van mijn 2 Samsung 19inch beeldschermen.
Primaire reden is dat ze naar mijn vriendin gaan en ik zelf graag meer code op mijn beeldscherm wil kunnen zien. Het betreft dus een dualscreen setup. De monitor moet goed zijn om 8-12 uur op een dag naar te kijken zonder vierkante ogen te krijgen.

Programmeren, heel soms designing (photoshop) en gaming (waaronder FPS)

Wat voor afmetingen had je in gedachte?
24" (breder lijkt me niet werkbaar in dualsscreen setup, smaller wordt het beeld denk ik erg klein)

Full HD of WUXGA

Wat mag het allemaal gaan kosten?
€150-265 per stuk

Een oude 4850 kaart, deze wordt vervangen door een sapphire HD6950

Ik zit te denken aan deze 4 type monitoren (2 stuks)
#ProductPrijsSubtotaal
2Dell Ultrasharp U2312HM€ 175,-€ 350,-
2Dell Ultrasharp U2412M€ 263,-€ 526,-
2Samsung Syncmaster 2443BW€ 193,01€ 386,02
2Samsung Syncmaster S24A350H€ 179,-€ 358,-

Helaas kan ik voor me zelf nog keuze maken, hopelijk kan iemand een doorslaggevende duw geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
lf2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 02:08:
[...]

dus voor gamen en 250 euro moet je de 2412m nemen ?

dinsdag dan halen :)
Als je bereid bent een dergelijk bedrag uit te geven dan is dat wel een hele mooie monitor Een andere optie is om te kijken naar 120Hz monitoren als je veel FPS speelt. Dacht die in ongeveer in dezelfde pricerande lagen. (Type dit vanaf mn mobiel en ben bijna op locatie dus dat zoekt wat moeilijk op atm)

[ Voor 0% gewijzigd door Xthemes.us op 14-11-2011 13:45 . Reden: 2 typo's gefixt - lopen en typen tegelijkertijd is best moeilijk ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Xthemes.us schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:34:
[...]

Als je bereid bent een dergelijk bedrag uit te geven dan is dat wel een hele mooie monitor Een andere optie is om te kijken naar 120Hz monitoren als je veel FPS speelt. Dacht die in ongeveer in dezelfde priceramgde lagen. (Type dit vanaf mn mobiel en bien bijna op locatie dus dat zoekt wat moeilijk op atm)
Speel om de dag wel een FPS ja... Na een upgrade van pc ( gtx560 ) gebruik ik een oude lcd als scherm maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

120hz,3D,2ms zoveel keuze en allemaal in zelfde prijsrange.

3D hoef niet van mij maar HD en gewoon mooie beeld, vraag ik zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
120Hz is van wat ik zo meepik van andere forums en vrienden behoorlijk afhankelijk van de persoon of die het wel of niet wat vind. Sommigen willen niet meer anders, anderen merken het compleet niet. Het zou voornamelijk goed te zien moeten zijn als je even snel ronddraait in een FPS.

Bij een IPS-scherm valt vrijwel iedereen meteen op wat de verbeteringen zijn. Het is vooral het kiezen van het 1 of het ander omdat er geen 120Hz/3D IPS schermen zijn, wil je het 1 dan valt het ander af. Vooral voor de mensen die nog steeds bij CRT's zijn gebleven (mag er zelf niet aan denken) zijn de 120Hz monitoren een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 23:02
Xthemes.us schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:44:
120Hz is van wat ik zo meepik van andere forums en vrienden behoorlijk afhankelijk van de persoon of die het wel of niet wat vind. Sommigen willen niet meer anders, anderen merken het compleet niet. Het zou voornamelijk goed te zien moeten zijn als je even snel ronddraait in een FPS.

Bij een IPS-scherm valt vrijwel iedereen meteen op wat de verbeteringen zijn. Het is vooral het kiezen van het 1 of het ander omdat er geen 120Hz/3D IPS schermen zijn, wil je het 1 dan valt het ander af. Vooral voor de mensen die nog steeds bij CRT's zijn gebleven (mag er zelf niet aan denken) zijn de 120Hz monitoren een uitkomst.
Toch lees ik over dat asus scherm over het algemeen alleen maar goede reviews. Op amazon zijn ze over het algemeen vrij tevreden. En op http://www.topgamingmonitors.com/best-gaming-monitors/ en http://www.squidoo.com/top-gaming-monitors staat hij tussen de top gaming monitors.

Ik vind het nog steeds lastig aangezien je aan alleen de specificaties zo weinig hebt.
Want deze Philips E-line 247E3LPHSU ziet er qua specificaties ook goed uit. Kan alleen nergens vinden of het een IPS of TN paneel heeft. Maar vanwege de prijs ga ik van een TN uit.

Of misschien : Samsung Syncmaster 2443BW . Ze zouden ergens een game monitor forum moeten maken met de beste geschikte gaming monitor op dit moment.

Enig idee of dat een goed scherm is of niet ?

[ Voor 16% gewijzigd door NielsKramer op 14-11-2011 14:56 . Reden: Samsung Syncmaster 2443BW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als je vraagt of de Samsung 2443bw een goede game monitor zou ik zeggen.. als je de verschrikkelijke kijkhoeken en het ongelovelijk slechte contrast geen probleem vind, dan wel.

Heb die monitor namelijk thuis staan en ben er al sinds de eerste dag niet tevreden over, heb dit voorbeeld geloof ik al vaker gegeven, maar het verschil tussen gelezen en ongelezen mail bij gmail (grijs/wit) is nauwelijks te zien. Bij de mijne ondertussen helemaal niet meer omdat de backlight al op 100% staat vanwege de ouderdom (backlight hoger = nog slechter contrast). Kan aan de hand van mijn eigen ervaring die monitor dan ook echt niet aanraden. Dit lijkt wel echt een probleem van de 2443bw te zijn aangezien er met kalibreren niet veel verbetering is te krijgen, de iets eerder uitgebrachte 206bw die ik al bijna 2 jaar had toen ik de 2443bw kocht is op de resolutie na een betere monitor.
Sterker nog, dat ik op het moment een 27" IPS paneel heb staan komt omdat ik mijn 2443bw beu was, wou er niet in resolutie op achteruit gaan dus toen bleef bij hetzelfde formaat enkel de u2410 (op dat moment) over. Die is vrij aan de prijs dus toen dacht ik laat ik dan nog maar meer uitgeven en voor 2560x1440 gaan.
Heb trouwens niks van mijn 'response time downgrade' gemerkt (van de 2443BW met zijn 2ms naar een Hazro HZ27WD met 26.3ms). In Unreal Tournament speel ik er niks slechter door terwijl spellen er wel veel mooier uitzien, vooral Overlord ziet er erg mooi uit op de Hazro (niet een geheel eerlijke vergelijking uiteraard omdat ze niet alleen qua paneel verschillen maar ook in coating, de samsung is matte terwijl de hazro glossy is).

Als je niet achter het type paneel kan komen van een monitor dan is meestal googlen van de naam en er " prad" aan toevoegen een goed idee. De specs bij prad.de zijn altijd lekker compleet :). Mocht je toevallig tegen een review aanlopen voor de monitor op dezelfde site dan heb je daar ook meteen een hele mooie review te pakken (en als je Duits niet zo goed is als je Engels dan staat er ergens rechtsboven wel een handig vlaggetje). De andere grote review site is tftcentral.co.uk maar net als bij prad worden er niet zo -heel veel- reviews geschreven omdat degene die wel worden geschreven erg uitgebreid zijn (dat is een heel andere niveau van reviewen als dat bijvoorbeeld zdnet doet).

[ Voor 17% gewijzigd door Xthemes.us op 14-11-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Even ter waarschuwing, de 'touch' interface van de meeste SyncMasters is erg slecht. Vooral als er veel felle kleuren zijn. In mijn geval (Samsung SyncMaster 2693HM) kan je namelijk niet goed zien op welke knop je drukt als de monitor fel is en voelen aan de knop werkt ook niet omdat het een touchpad interface is. De interface bij mij is dan ook nog eens een keer stuk gegaan en moest worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:06:
Als je niet achter het type paneel kan komen van een monitor dan is meestal googlen van de naam en er " prad" aan toevoegen een goed idee.
Druk er gewoon op. Een TN paneel verkleurt als er druk op komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Gaat alleen een beetje moeijlijk als je de monitor nog niet hebt. Denk dat de meeste winkels je het ook niet in dank afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
Weet iemand waarom de 23" versie van de nieuwe Samsung SxxA950D serie niet in Nederland te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Xthemes.us schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:06:
Als je vraagt of de Samsung 2443bw een goede game monitor zou ik zeggen.. als je de verschrikkelijke kijkhoeken en het ongelovelijk slechte contrast geen probleem vind, dan wel.
Hier kan ik me eigenlijk niet in vinden. Ik heb sinds augustus 3 van deze monitoren en daar ben ik zeer tevreden mee. Misschien worden ze snel oud maar tot nu toe heb ik bijv. geen enkel last met contrast.

Daarnaast moet je ook kijken naar wat je er voor krijgt. 1920x1200 komt al niet veel voor, redelijk dunno randen eromheen en een in hoogte verstelbare voet. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden aan deze monitoren is de verticale kijkhoek, voor als ik ze in portrait-mode wil hebben (films kijken op 3 schermen in portrait mode is toch echt even wat anders dan op 1 schermpje.

Er zijn vast betere schermen voor die prijs, maar als 1920x1200 belangrijk is denk ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De voet van de 2443 durf ik niet 'in hoogte verstelbaar' te noemen. Het is een voet met een portrait mode mogelijkheid. Het is of pin er uit trekken en hij schiet omhoog, of de pin erin steken terwijl je de monitor naar beneden drukt en hij zit vast op die hoogte.

Paar pagina's terug had ik ook al gepost dat 16:10 wel een hoop waard is, maar met de monitoren die op het moment op de markt zijn lever je er wel veel voor in. De Dell u2412m is bijvoorbeeld t.o.v. de u2312hm behoorlijk aan de prijs. De Samsung 2443bw vind ik ten op zichte van de Dell u2412m dan ook weer vies duur, dat prijsverschil betaal je vaak al snel voor enkel een verstelbare voet. In dit geval krijg je er nog een stuk modernere monitor met een IPS paneel voor terug ook. De Samsung 2443bw is voor een ondertussen bijna 4 jaar oude monitor flink aan de prijs, dit zal waarschijnlijk komen omdat zoals je al aangeeft het 1 van de weinig 1920x1200 opties is en een bepaalde groep mensen (inclusief ikzelf) wil daar wel een meerprijs voor betalen.

Het zal waarschijnlijk liggen aan waar je het mee vergelijkt (of aan gewend bent) wat invloed zal hebben over hoe tevreden je bent met een monitor. In mijn geval viel het meteen al op dat de monitor zowel qua kleurweergave als qua contrast het slechter deed dan de (ruim jaar oudere) 206bw die ernaast staat. Ik heb beide monitoren nog steeds in gebruik (alhoewel ik de 2443bw waarschijnlijk ga vervangen als Hazro een 24" glossy IPS monitor uitbrengt) en de 206bw doet het nog steeds beter ondanks de hogere leeftijd.

Denk dus dat de vraag een beetje is, heb ik een buitengewoon slecht exemplaar te pakken (gelukkig geen pixel defecten of overdreven backlight bleed) en/of overdrijf ik. Of ben jij simpelweg 'niet beter gewend' (ik heb geen idee hoe ik dit vriendelijk moet formuleren - mijn excuses als ik je hiermee beledigd heb). Mijn monitor is al wel een keer onder Samsungs geweldige garantieregeling gerepareerd dus is er wel een keer iets aan veranderd maar de beeldkwaliteit is er niet van voor of achteruit op gegaan.

Maar goed, het feit blijft dat ik de 2443bw zeer sterk zou afraden. Met een prijs van €212 wat niet gek veel lager is dan de ~€271 voor een Dell u2412m is wat mij betreft de keuze tussen de twee in ieder geval een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Laatst online: 22-08 14:03
Of ben jij simpelweg 'niet beter gewend'
Dat zou heel goed kunnen. Hiervoor heb ik 4 vrij goedkope LG 23" gehad en de monitor die ik daarvoor had heb ik gekocht toen de grote widescreen monitoren een beetje aan het opkomen waren. Maar vergeleken met alle monitoren die ik tot nu toe heb gebruikt vind ik de Samsung absoluut niet slecht.

Op mijn werk hebben ze van die 27" of 30" Mac monitor-met-pc-in-1 en op mijn andere werkplek gebruik ik een Samsung Syncmaster 2493HM. Maar of die monitoren bijv. heel slecht zijn gekalibreerd (of die van mij vrij goed) daar kan ik niet echt iets over zeggen.

Als ik 1 monitor zou kopen dan zou ik inderdaad ook eens heel erg goed naar die Dell kijken, maar in mijn geval gebruik ik er 3 (icm. Nvidia Surround) en dan tikt 3 keer 60 euro wat harder aan.

Qua voet heb je misschien wel een slecht examplaar. Ik heb in totaal 5 van deze schermen in handen gehad (2 hadden 10+ kapotte (sub)pixels) maar de hoogte was bij allemaal goed af te stellen. Die pin heb ik er bij het uitpakken uitgehaald en daarna nooit meer gebruikt en de monitoren staan allemaal op de zelfde hoogte. In portrait mode staan ze zo laag mogelijk, in landscape ongeveer in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
De iMacs (27") hebben hetzelfde paneel als de cinema schermen van Apple (en de 27" modellen van Hazro) dat zijn juist erg goede.
Heb hier op het werk een 2043bw welke volgens mij dezelfde voet heeft als de 2443bw, daar is het ook alles of niks. Vraag me af of ze verschillende revisies hebben ofzo waarbij er een verbetering is doorgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de monitor gaan gebruiken voor gamen.
Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches)
Eigenlijk toch wel een 27"
Ik heb nu een 1920 bij een 1080 en dat bevalt me wel.
Ik heb een onbeperkt budget zolang de monitor maar games kan spelen zonder bleeding of ghosting.
Ik heb nu een ATI Readon HD 5750 in mijn systeem zitten, maar dat wordt binnenkort een ATI Readon HD 6950. Voor mij is het heel belangrijk dat ik geen last krijg van bleeding zoals bij mijn monitor van nu wel het probleem is. Ik heb zelf de PROLITE E2773HDS in gedachten ivm zijn lage reactietijd ik hoor graag jullie tips over welke het best bij mij zou passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Voor game (speel hoog niveau dus reactie tijd is heel belangrijk)

24 INCH

Full HD

rond de 150 euro zou netjes zijn :D

Ik speel soms ook op afstand ongeveer 3 meter als ik met een game controller zit te game.
met mijn scherm zie ik alles vaag van die afstand dus ik zat te denken aan nieuwe.
Ik heb een MSI GTX 260 TI/OC in me PC

[ Voor 3% gewijzigd door Pietertjeeuh op 16-11-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden heeft Kid me een Iiyama ProLite E2473HDS-B1 aangeraden.
Ik vraag me nu af of de Iiyama ProLite B2475HDS-1 hetzelfde scherm is.
De matte rand is voor mij een pluspunt. (geen vingermagneet, etc, etc)
Ook de verstelbaarheid is een groot pluspunt.
Wssch heeft dit scherm wel een lagere prijs/prestatie verhouding, maar als dit scherm hetzelfde panneel gebruikt zou ik toch hiervoor gaan.
Zijn er nog verschillen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 13:54 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:29:
...gamen ...27"... Ik heb nu een 1920 bij een 1080 en dat bevalt me wel...
Ik heb een onbeperkt budget zolang de monitor maar games kan spelen zonder bleeding of ghosting.
Ik heb nu een ATI Readon HD 5750 in mijn systeem zitten, maar dat wordt binnenkort een ATI Readon HD 6950. Voor mij is het heel belangrijk dat ik geen last krijg van bleeding zoals bij mijn monitor van nu wel het probleem is. Ik heb zelf de PROLITE E2773HDS in gedachten ivm zijn lage reactietijd ik hoor graag jullie tips over welke het best bij mij zou passen
De Samsung S27A750D is niet de goedkoopste maar als je er zeker van wilt zijn dat de actie op je scherm zo vloeiend als maar mogelijk is wordt weergegeven wel een aanrader. Of je de 3d mogelijkheid als nutteloze kostenpost of leuke extra ziet is natuurlijk aan jezelf. Hij kom er in deze vrij uitgebreide interview op pcmonitors.org er in ieder geval erg goed van af. Ik weet niet of de amazon.de kosten ook voor Nederland gelden (inc de in dit geval 'gratis' verzendkosten), als dat wel het geval is dan kan je daar nog een paar euro besparen.

De Iilyama die je noemt lijkt ook een degelijke monitor te zijn, heb er niks bijzonder negatiefs over kunnen vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:29:
Ik wil de monitor gaan gebruiken voor gamen.
Eigenlijk toch wel een 27"
Ik heb nu een 1920 bij een 1080 en dat bevalt me wel.
Ik heb zelf sinds twee weken ook dit scherm (IIyama ProLite E2773HDS) en ben er best tevreden over, ik kwam namelijk van een Samsung SyncMaster 215TW, een S-PVA scherm. Mijn bevindingen op basis daarvan:

Scherm komt in standaard doos, voetje erop zetten, neerzetten, aansluiten en klaar. Net spul, komt goed beschermd aan (had hem op laten sturen) in orginele doos, op de hele rand beschermfolie, op de voet hetzelfde en het scherm was netjes beschermd met van dat dunne piepschuim een laagje. Scherm kwam er dus mooi uit, onbeschadigd en ook goed werkend.
Eenmaal aangezet heb ik eerst de 'brightness' omlaag gezet want die stond op 100%, deze staat nu op 50%. Vond het veel te fel, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik van een CCFL scherm kom en deze is LED.
Verder gebruik ik het scherm om mee te gamen en verder eigenlijk weinig, en dat bevalt goed tot op heden. Ik speel nu voornamelijk Skyrim en af en toe BF3, allebei zonder haperingen of wat dan ook. Het beeld is in volledig zwart mooi egaal en diep.
Wel heb ik het gevoel dat dit echt een simpel scherm is, voor zover dat kan. De kleuren zijn goed, maar ik moest wel even wennen omdat het iets vaal leek. Nu twee weken verder en ik ken niet anders en de kleuren zien er goed uit. Nu ben ik niet veeleisend en wat betrefd instellingen geloof ik het ook wel snel.

Kijkhoeken zijn wel zichtbaar minder dan m'n vorige scherm, maar vanwege de plaatsing en de grootte heb ik hier geen last van. Zit er namelijk altijd recht voor, daarom heb ik ook voor dit scherm gekozen: een groot, snel en simpel scherm. Het kan niet omhoog/omlaag, links/rechts of in portrait (wel kantelen een klein beetje). Het menu is aanwezig maar niet zeer uitgebreid en in het begin wennen vanwege de tiptoetsen. Het aan/uit zetten is wel erg makkelijk, glij met je vinger over de knop en voila; klein detail maar toch leuk. Speakers zitten er ook in, maar aan de achterkant dus als je ze niet gebruikt zie je daar niets van. De pixelgrootte is ook iets om in acht te nemen, dit is groot. Voor mij een bewuste keuze maar als je van fijn houdt zou ik voor een hogere resolutie kiezen of een kleiner scherm.

Kortom: voor een kleine prijs heb je een groot scherm, simpel en doeltreffend als het enige wat je doet gamen is. Ben zeer tevreden tot dusver en raad hem dan ook zeker aan, ziet er trouwens ook netjes uit aan de buitenkant.

Specs

• lf2

lf2

iemand die scherm gewoon kan aanraden:

21 tot 23 inch, 350 euro ongeveer.

geen ghosting = belangerijkste.

• twister00004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Gaming

24"

Full HD.

De monitor moet een DVI aansluiting hebben, via HDMI heb ik me Sony tv al aangesloten.

€175-275

Ik ben bij de mediamarkt wezen kijken en merkte op dat alle Samsungs een glazen rand hebben, ik vond het nogal storend. Er zijn enkele schermen die een minder dikke glazen rand hebben, dat vind ik nog wel gaan.
De Asus 3D schermen vind ik qua uiterlijk mooi, maar die hebben een glossy coating en het raam op me kamer zit achter me, wat dit niet ideaal maakt. En heb een ATI kaart waarbij ik geen gebruik kan maken van de ondersteunende 3d techniek van Nvidia. (zou je een 3d kit en nvidia kaart moeten kopen)
De Dell schermen vind ik qua uiterlijk veel meer kantoor gericht en weinig eye candy hebben. Ook qua Latency lopen ze wel achter.

Heb veel tests gelezen op hardware info en geen van alle schermen wordt bestempeld als een goede koop.
Bij de ene site wordt een monitor als goed bestempeld en bij de andere site wordt ie afgekraakt.

Ben een beetje hopeloos verloren door alle reviews waarbij alle sites elkaar tegen spreken.

Ik heb nu een Samsung 226BW (22inch) vandaar dat ik toch zichtbaar een slagje groter wil.
27 inch daarin tegen lijkt me vanwege de afstand op mijn bureau te groot.

Heeft iemand nog tips waar ik eens naar zou moeten kijken? vanaf maandag zit ik zonder monitor omdat me oude setup compleet is verkocht aan mijn buurjongen.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Gamen, Film kijken,

22" of 24"

Full HD.

€175-250

Ik zie door de hoeveelheid monitoren en alle reviews het bos niet meer. Verder sluit ik me aan bij de verduidelijking van mijn bovenganger. Enige verschil is dat ik misschien in de toekomst nog wel wat wil gaan stoeien met 3d

[ Voor 8% gewijzigd door jdwrist op 17-11-2011 22:50 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Afhankelijk van hoe hard je aan een nieuwe monitor toe bent / de 3d als prioriteit ziet zou ik nog even wachten. 3D in die prijsrange is het op het moment allemaal net niet, de 4-5 monitoren die binnen je budget vallen hebben allemaal wel redelijke grote minpunten. De 1 heeft last van ghosting in 3d modus, de ander heeft last van backlight bleed etc, etc. Geef het nog een half jaartje en de prijzen van de monitoren zonder grote gebreken zijn waarschijnlijk gedaald en anders is er in ieder geval meer keuze, hopelijk uit betere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Semi professioneel gaming

23" á 24"

Minimaal 1920x1200 ( of als 16:9 in is i.p.v. 16:10 is 1920x1080 ook 'te doen' )

€150 á 350

Saphire 6950 (x2)

Refreshrate
De refreshrate moet >60hz zijn, 120hz is mooi meegenomen.

Responsetijd
Responsetijd is geen super prioriteit maar <8ms zou ook mooi zijn.

Paneel
e-IPS is voldoende, in ieder geval geen TN.

Ergonomie
De monitor het liefts in hoogte en kijkhoek verstelbaar.

Ik zat te kijken naar de Dell Ultrasharp U2312HM maar het bleek dat deze maar 60hz responsetijd heeft, wat erg jammer is.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
kaluro2 ik ben bang dat wat je wilt niet gaat lukken.
Alle 120Hz panelen zijn namelijk TN-panelen (en ik kan me geen monitor herinneren - crts uitgezonder - die hoger dan 60Hz gaat maar minder dan 120Hz). Het is dus het 1 of het ander.

Als je voor een niet tn-paneel gaat dan is inderdaad de Dell u2312HM een interessante, of als je die 16:10 een behoorlijk meerprijs waard is de u2412m (paneel is iets trager maar nog steeds geschikt om op te gamen).
Beide zijn voor IPS panelen behoorlijk vlot.

Als je voor 3D gaat dan zou ik zeggen, wacht tot de Samsung S23A950D zijn Nederlandse (europese?) debut maakt. Voor een TN-paneel een erg goede monitor en 120Hz.

[ Voor 6% gewijzigd door Xthemes.us op 18-11-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Xthemes.us schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:44:
kaluro2 ik ben bang dat wat je wilt niet gaat lukken.
Alle 120Hz panelen zijn namelijk TN-panelen (en ik kan me geen monitor herinneren - crts uitgezonder - die hoger dan 60Hz gaat maar minder dan 120Hz). Het is dus het 1 of het ander.

Als je voor een niet tn-paneel gaat dan is inderdaad de Dell u2312HM een interessante, of als je die 16:10 een behoorlijk meerprijs waard is de u2412m (paneel is iets trager maar nog steeds geschikt om op te gamen).
Beide zijn voor IPS panelen behoorlijk vlot.

Als je voor 3D gaat dan zou ik zeggen, wacht tot de Samsung S23A950D zijn Nederlandse (europese?) debut maakt. Voor een TN-paneel een erg goede monitor en 120Hz.
Oei, daar was ik al bang voor inderdaad. Dan wordt het de u2312HM, hartelijk dank!
Mocht het me niet bevallen kan ik altijd nog voor een TN-paneel met 120hz gaan.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Toch maar de Asus VG236HE besteld, hopelijk snel binnen, als ik er echt niet aan kan wennen kan ik hem altijd omruilen voor eventueel een dell o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
kaluro2 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:53:
Semi professioneel gaming

23" á 24"

Minimaal 1920x1200 ( of als 16:9 in is i.p.v. 16:10 is 1920x1080 ook 'te doen' )

€150 á 350

Saphire 6950 (x2)

Refreshrate
De refreshrate moet >60hz zijn, 120hz is mooi meegenomen.

Responsetijd
Responsetijd is geen super prioriteit maar <8ms zou ook mooi zijn.

Paneel
e-IPS is voldoende, in ieder geval geen TN.

Ergonomie
De monitor het liefts in hoogte en kijkhoek verstelbaar.

Ik zat te kijken naar de Dell Ultrasharp U2312HM maar het bleek dat deze maar 60hz responsetijd heeft, wat erg jammer is.
pricewatch: BenQ XL2410T

Het is een TN-paneel, maar dus wel 120hz. Daarnaast is dit scherm in vrijwel alle mogelijke manieren te plaatsen. Ondersteund ook pivot stand. Het is het beste gamescherm wat je zult vinden. Daarnaast is het kleurpalet goed aan te passen.

Enige nadeel is dat het geen IPS is.. En misschien dat het 16:9 1920x1080 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbook pro mid 2009 2.66Ghz OSX Lion
Consoles aansluiten Wii (YPbPr aansluiting) & Xbox 360
22" t/m 24"
Rond 250,-

Heb op het moment een HP19" monitor die ik gebruik voor mijn macbook en xbox jammer genoeg lukt het me niet om de wii er op te zetten terwijl ik wel een vga kabel heb. Wil upgraden naar een betere scherm die in de buurt komt van mijn macbook scherm. Ook heb ik enkele keren gehad dat als ik een ander scherm op de hoogste resulutie zet dat het scherm zwart word voor 5sec en dan zie je beeld voor 1/2sec en dan krijg je weer het zwarte.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:05:
Wil upgraden naar een betere scherm die in de buurt komt van mijn macbook scherm.
Wat moeten we daar precies van maken?
De MacBook heeft een glossy tn-paneel, wil je voor de externe monitor dan ook een glossy monitor met tn-paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2024
Na dit en andere forums te hebben gelezen ben ik er nog steeds niet uit. Wel of geen 3d? Full hd of een hogere resolutie voor gamen, 24 of 27inch? Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Waar wil je de monitor voor gebruiken?: primair voor gamen (oa bf3), mogelijk af en toe een filmpje indien ik kies voor 3d.

Wat voor afmetingen had je in gedachte? (bij voorkeur als beeldschermdiagonaal in inches) :24 of 27inch, twijfel of 27 inch niet te groot is voor gamen, zit redelijk dicht op het scherm

Welke resolutie had je in gedachte? Min full hd, maar hoger lijkt me wel wat, gaat alleen wel veel vergen van de videokaart en ik weet niet of een hogere resolutie is games het extra geld waard is.

Wat mag het allemaal gaan kosten? (ook niet geheel onbelangrijk) ergens rond de 200 a 500 euro (liefst niet te veel)

Ik heb nu een ati 5770, maar een upgrade sluit ik niet uit.

Welke aansluitingen zitten daar op?, dvi, hdmi
Hoe wil je de monitor aansluiten? (op welke poort op de videokaart), maakt niet uit

Heb je nog meer schermen aangesloten, of wil je nog meer schermen gaan aansluiten? Nee

Waar wil je de monitor voor gebruiken? Gamen en allround gebruik (incl af en toe photoshop)
Gamen - stel je bepaalde eisen aan de snelheid van het beeldscherm?
Responsetijd - bijvoorbeeld maximaal 5 ms? Laag mogelijk

Vernieuwingsfrequentie - 120 Hz?, dit vind ik lastig, in theorie klinkt 120hz erg goed, de optie openhouden voor 3d lijkt me ook wel wat, maar is het het extra geld waard?

Inputlag - minder dan 33 ms (2 frames), minder dan 16 ms (1 frame)? Laag als mogelijk

Kleurintensieve applicaties (fotobewerking, videobewerking, DCC, eventueel ook CAD) af en toe photoshop

Is het professioneel, of alleen als hobby / voor studie? Hobby

Met welke programma's werk je? (alles wat onder foto-/videobewerking, DCC en CAD valt) photoshop

Werk je in een standaard kleurruimte? (bijvoorbeeld Adobe RGB of sRGB) srgb

Heb je al een colorimeter en/of een spectraal fotometer? (bijvoorbeeld X-Rite i1Display 2) nee
Is het eindresultaat drukwerk of digitaal? (web, PDF, PowerPoint, etc.) digitaal
Stel je nog specifieke eisen aan kleurafwijking en uniformiteit? (bijvoorbeeld DeltaE < 2)nee
Stel je specifieke eisen aan de helderheid? (bijvoorbeeld DeltaE < 2 bij 120 cd/m²) nee
Moet de monitor aan bepaalde kleurgerelateerde standaarden voldoen? (Fogra, Ugra) nee

Monitor als TV gebruiken: nee
Ben je van plan om films te gaan kijken met meerdere mensen?: nee
Ben je van plan een gaming console aan te sluiten? (welke? en welke aansluiting wil je gebruiken?): nee

Moet de monitor 3D ondersteuning hebben?, lijkt me wel leuk om uit te proberen, maar twijfel erg of de tijd er nu al rijp voor is.

Ben je van plan de monitor (vaak) in portretstand te gebruiken? (pivot): nee

Heb je een voorkeur voor een bepaalde coating van de front polarizer? (glossy/matte, glare/anti-glare): glossy ,maar is geen harde eis
Heb je specifieke eisen met betrekking tot ergonomie? (hoogte verstelbaar, voldoen aan bepaalde normen), nee
Stel je nog specifieke eisen aan het energieverbruik?, nee
Moet de monitor aan bepaalde milieuvriendelijkheidseisen voldoen? (TCO, EPEAT, Energy Star), nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:55:
[...]

Wat moeten we daar precies van maken?
De MacBook heeft een glossy tn-paneel, wil je voor de externe monitor dan ook een glossy monitor met tn-paneel?
Opzich maakt dat niks uit maar heb mijn scherm gevonden, even nog rondneuzen of er nog een betere is. En misschien nog belangrijker past het wel op mijn desk. Sugesties zijn welkom.
Samsung P2770HD (met tv tuner, handig als ik op kamers ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Xthemes.us schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:37:
[...]

De Samsung S27A750D is niet de goedkoopste maar als je er zeker van wilt zijn dat de actie op je scherm zo vloeiend als maar mogelijk is wordt weergegeven wel een aanrader. Of je de 3d mogelijkheid als nutteloze kostenpost of leuke extra ziet is natuurlijk aan jezelf. Hij kom er in deze vrij uitgebreide interview op pcmonitors.org er in ieder geval erg goed van af. Ik weet niet of de amazon.de kosten ook voor Nederland gelden (inc de in dit geval 'gratis' verzendkosten), als dat wel het geval is dan kan je daar nog een paar euro besparen.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een goede 27" monitor en ik heb al heel wat reviews gezien inmiddels.
Over de Samsung 27" series lees ik toch veel over backlight bleeding (oa op [H]ard|Forum) van de S27A750/850 en 950 series, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Het irritante is dat op papier deze monitors voor mij de beste zijn. Ze zijn minder glossy als de Apple Cinema Display maar meer glossy als de Matte Dell U2711/HPZR2740w en ze hebben een kleine rand om het scherm wat ik persoonlijk ook erg mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik ben ook aan het twijfelen om de a750d aan te schaffen. Heb voor mezelf al bijna alles bepaald en keuzes afgevinkt voordat ik bij deze monitor kwam (die eerlijk gezegd wel vanaf het begin al als 1 van de kanshebbers stond :P ). Ik twijfel nu alleen nog over welke maat, de 23 inch of de 27 inch.

Aangezien ze allebei dezelfde resolutie hebben zal de 27 inch versie wat uitgerekte pixels hebben. Ik zit er ongeveer een 60 tot 80 cm vanaf, en ik ben benieuwd of dat ver genoeg is om voor de 27 inch versie te gaan?

Ik lees op andere fora voornamelijk dat de 23 inch versie dan alsnog de betere keuze is, maar ik ben ook wel benieuwd wat de Tweakers er van vinden :)

(normaal gebruik, internet, gaming etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 19-11-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Op de vorige pagina schreef ik wat over mijn ervaringen met m'n nieuwe scherm (IIyama E2773HDS), en ik heb bewust gekozen voor een 1920x1080 resolutie maar dan op een iets groter scherm. Ikzelf zit er namelijk ook op een redelijke afstand van m'n scherm en wat groter kan dan geen kwaad. Het is vrijwel geheel persoonlijk of je van het fijnere houdt of liever alles wat groter hebt. Voor mij was het in het begin af en toe wennen maar nu ik er een 2 weken ruim mee bezig ben, is het toch een goede keuze geweest.

Maar zoals gezegd, het is persoonlijk. Dus ga gewoon is kijken in een computerwinkel en dan zie je zelf of het te grof is of dat het kan. Voor mijn situatie zou ik niet kleiner willen, maar ik kan me ook voorstellen dat als je dichterop je scherm zit je liever een kleiner scherm wilt hebben met dezelfde resolutie van die grote.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mezelf al geruime tijd aan het inlezen op het gebied van monitoren. Hier op tweakers worden de 24 inch schermen van Dell (Dell Ultrasharp U2410 en Dell Ultrasharp U2412M) en HP (HP ZR24W) genoemd als enkele van de meest interessante voorbeelden voor mij. Ik ben hierin geinteresseerd, maar wil het ook graag zelf zien en beoordelen in het echt, voordat ik er eentje aanschaf.

Helaas kan ik geen winkel vinden waar ik deze schermen in actie kan zien. De aanbieders in de pricewatch zijn mijn inziens allemaal webwinkels. Ik neem aan dat daar de doos dichtblijft. Ben hier in Eindhoven al diverse winkels ingelopen als de Paradigit en de Mediamarkt, maar kom daar niet veel verder op dit gebied. Ik lees hier dat er meer mensen zijn die daar last van hebben. Ik hoop dat er iemand is die dit herkent en wel een - hiervoor geschikte - winkel heeft gevonden ergens in de buurt van Eindhoven. Dan ga ik daar graag eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
MBx_nl schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:15:
Na dit en andere forums te hebben gelezen ben ik er nog steeds niet uit. Wel of geen 3d? Full hd of een hogere resolutie voor gamen, 24 of 27inch? Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Waar wil je de monitor voor gebruiken?: primair voor gamen (oa bf3), mogelijk af en toe een filmpje indien ik kies voor 3d.
---
27" 3d TN
De Samsung S27A750D is een interessante aangezien die (net) binnen je budget valt en 1 van de betere 3d monitoren is. Ook is er een mooie review van te vinden op o.a. pcmonitors.org. Het is een FULL HD 'Crystal Clear' monitor wat betekend dat de monitor zo goed als glossy is.

Monitor grootte, resolutie. Vooral stappen omhoog ben je vaak na een paar uur al aan gewend. Vind zelf mijn 27" zeker niet te groot, ook niet op een halve meter afstand. Maar goed, ik heb een flink hogere resolutie (2560x1440) waardoor ik vanaf een meter niet eens meer sommige stukken tekst kan lezen (op standaard DPI). Ook op 1920x1080 (hoger wil niet als ik m'n laptop via HDMI aansluit) is er prima te werken. Ik heb echt niet het idee dat de monitor te groot is.

Wel een nadeel aan deze monitor is dat de fabrieks settings ronduit slecht te noemen zijn wat voor fotobewerking natuurlijk een groot minpunt is.

27" Glossy 2560x1440 IPS
Ik weet niet of je met 'full hd of hoger' aan 1920x1200 of 2560x1440 dacht, maar zoals je al waarschijnlijk al vermoedde gaat 2560x1440 op je videokaart qua gamen geen succes worden.

Mocht je een hogere resolutie toch een leuk idee lijken en de focus wat meer op photoshop willen leggen dan ligt de Hazro HZ27WC ook nog net binnen je budget (of misschien net er buiten als woensdag de huidige 'weekly offer' afloopt). En ja, die zul je jammer genoeg via de bovenstaande overclockers.co.uk link of op Hazro.com (zie deze link ook voor de specs) moeten halen.
Bij OC UK (tot ze hun site eindelijk eens updaten) krijg je wel altijd een glasplaat voor de monitor, het is voor de rest precies dezelfde monitor (inc glossy scherm) maar dus nog met een extra glasplaat ervoor. Wat het voordeel hier van is mag Joost weten - misschien iets makkelijker schoon te maken maar het wordt er nog spiegelender van.

Let wel op dat deze monitor enkel DVI-D Dual link zonder HDCP ondersteuning biedt en ook niet aan upscaling doet, als je dus films er op wilt kijken dan zal dat via de computer moeten gebeuren en in het geval van HDCP beveiligde content zal daar een extra stukje software bij aan te pas moeten komen.

De Hazro is 'factory calibrated' en de kleurweergave zal dus out of the box in ieder geval goed zijn (brightness staat wel veel te hoog).

TFTCentral.co.uk Hazro HZ27WC review

24" matte 1920x1200 IPS
Helaas zijn er (op de Apple Cinema schermen na) in Nederland geen glossy IPS panelen te verkrijgen. Vandaar dan ook dat de Hazro hierboven uit de UK moet worden gehaald. De 27" modellen liggen buiten je budget waarbij de goedkoopte optie de Dell u2711 zou zijn.

De Dell u2412m is als je een 24" en hoger dan Full HD monitor wilt hebben ook een interessante. Dit is wel een matte display (net als de u2711). Ook deze is niet factory calibrated, maar ligt qua kleurweergave niet zo ver van zijn doel als de eerder genoemde s27a750d. Grote voordelen zijn de garantie van Dell en een erg goed verstelbare voet, maar gezien je eisen is de voet voor jou geen voordeel.

TFTCentral.co.uk review
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:16:
Helaas kan ik geen winkel vinden waar ik deze schermen in actie kan zien. De aanbieders in de pricewatch zijn mijn inziens allemaal webwinkels. Ik neem aan dat daar de doos dichtblijft. Ben hier in Eindhoven al diverse winkels ingelopen als de Paradigit en de Mediamarkt, maar kom daar niet veel verder op dit gebied.
Ik herken je probleem, heb zelf ook lang lopen te twijfelen tussen een Dell U2711 en Hazro HZ27WA/WD. Kon nergens zien hoe erg de 'grainy ag-coating' is. Uiteindelijk het geluk gehad de monitor bij toeval bij een fotograaf te zien, die coating was niet iets dat ik kon accepteren als ik zo'n bedrag uitgeef.

Ik ben ook een aantal winkels zonder succes binnengewandeld en heb eigenlijk niks anders dan TN-panelen gezien bij de Expert en andere kleinere electronica/computer winkels (nadeel van in een dorp wonen). Wat een optie is bij de webwinkels is om het simpelweg te bestellen en als je het niks vindt weer terug te sturen. Volgens de wet op koop afstand:
Omdat de consument bij een koop op afstand het product niet in de winkel kan bekijken, is het lastiger voor hem om te beslissen of hij het wel echt wil kopen. Vandaar dat de wet een bedenktijd of opzegtermijn heeft voor koop op afstand. Standaard is deze zeven werkdagen.

Opzegtermijn van zeven werkdagen
Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen.

Geen boete bij opzeggen
De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen. Hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen. Als de consument binnen de zeven werkdagen al betaald heeft, en daarna alsnog de overeenkomst herroept, is de leverancier verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten. Als de consument een financieringsregeling heeft afgesproken, dan wordt deze mede herroepen.

Wanneer gaat de termijn in
De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Maar let wel: als de leverancier al met toestemming van de klant is begonnen met de dienstverlening, dan mag de klant niet meer ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 17:57
Algemene toepassingen. Voornamelijk Gaming / Films (aantal personen niet echt van toepassing)
Rendering en fotobewerking sporadisch. Gaming/film kwaliteit het belangrijkste.
Overigens heb een vorm van kleurenblindheid, dus calibratie is voor mij lastig.

24/27" (heb nu een scherm dat later als secundair beeldscherm zal dienen, en deze is 22.7")

24" 1920x1080 27" liefst hoger
max 400€ maar er mogen beteren aanbevolen worden uiteraard.

Mijn systeem:
ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5.
16GB DDR3 1600 XMP CL9 Kit2 Vengeance
Core i7-2600 3.40Ghz 6MB 1155

Welke aansluitingen zitten daar op

2x HMI / DCI. Ik gebruik nu de HMDI poort voor mijn LG Flatron M227WD en wil de nieuwe monitor ook met HDMI aansluiten. dus uiteindelijk worden het twee beeldschermen die allebei met HDMI aangesloten zijn.

Gamen: (Bijv BF3 en Skyrim / Starcraft 2 die ik allebei op Ultra en Extreme(SC2) draai)

RT: Hoe lager hoe beter uiteraard, maar als het niet hoger is dan 9 ms.
Vernieuwingsfrequentie: Ik heb op het moment 60Hz, 120 zou mooi zijn uiteraard.
Inputlag: Geen Voorkeur.

Note on Kleuren intensiviteit: Ik ben enigzins kleurenblind dus graag een monitor die makkelijk te calibreren is / calibratiespecs al bekend zijn

Monitor als TV

Ik gebruik een van mijn monitoren ook voor de Xbox360, maar daar gebruik ik waarschijnlijk de flatron voor.
af en toe een filmpje, verder niet heel belangrijk.

3D: Leuk als het mogelijk is, ben verder niet van plan om 3D te gebruiken.
Pivot niet nodig.
Ergonomics: Zo veel mogelijk, is wel zo goed voor je nek, maar geen buzzkill. Wel zou het fijn zijn om zo min mogelijk eyestrain te hebben, in hoeverre dit van ergonomics afhankelijk is.

Energieverbruik: Liefst lekker zuinig, dus LED lijkt me wenselijk. Kwaliteit staat overigens bovenenaan, ik ben geen hippie :).

Wallmount onnodig.

Kleur en vormgeving zijn niet essentieel, het beeld moet alleen niet te spiegelend zijn.

dit was het wel, zo. Mocht er meer info nodig zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Laatst online: 06-09 17:29
Hej,

ik ga een nieuwe computer bouwen, nu wil ik ook nieuw scherm kopen dus ik was aan het rond kijken en ik kwam op samsung s27a950d uit.
die lijkt me wel iets.

nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft?

ik ga het scherm gebruiken voor te gamen(LOL, cs1.6, fm, dirt3, pcm), tv te kijken en gewoon pc gebruik

schermmaat: 27 inch lijkt me intressant aangezien ik het scherm ook wil gaan gebruiken voor tv te zien(telenet analoog en digitale tv Coax kabel) nu de gouden regel was dacht ik altijd schermdiagonaal maal 3 is de juiste kijk afstand, dus +- 70cm x 3 = 210cm laat dat nu net ongeveer zijn hoever ik van het scherm af zou zitten =D aangezien het op mijn kamer is zullen we meestal maar met 2 of alleen zijn om er naar te kijken.

reso: full hd liefst

prijs: mag wel iets kosten aangezien het combineer moet zijn als tv en pc monitor

nu bij deze eisen lijkt de samsung s27a950d mij wel een goed scherm.
enkel wil ik hier meer over te weten komen dan dat ik op google vind...
bv tv kijken lukt dat hier aardig op?
picture in picture... zit dat er nu op of niet de ene review zegt van wel de andere niet...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Lijkt me een prima keuze huCKS, of hij geschikt is om tv te kijken.. dat zal lijkt mij ook afhangen van hoe je TV kijkt, digitenne, upc/ziggo, analoog/digitaal. Je kan natuurlijk ook altijd proberen om je TV-provider te mailen met de vraag of dat kan.

PIP zit er in ieder geval wel op,
Multitasking is a breeze with PIP technology

Realise the full potential of picture-in-picture technology with Samsung HDTV monitors. They welcome in the latest user needs by combing content from TV, PC and audio devices. Its great versatility allows for a more efficient way of working but also a more comfortable lifestyle. Multitasking is taken to a new level, where working on documents while watching TV is so simple to do. So, enjoy the freedom to watch what you want, when you want to with Samsung’s brilliant picture-in-picture capabilities.
--
sovereignthrone schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:47:
24/27" (heb nu een scherm dat later als secundair beeldscherm zal dienen, en deze is 22.7")

24" 1920x1080 27" liefst hoger
max 400€ maar er mogen beteren aanbevolen worden uiteraard.
Binnen je budget heb je geen hoger dan 1920x1080 @ 27". Er zijn wel 24" monitoren met een hogere resolutie (1920x1200) maar gezien je gebruik waarschijnlijk geen aanraders (die 120 pixels kosten je namelijk aardig wat extra of beperken je keuze flink).
Met je budget en gebruik zou ik zelf geneigd te zijn voor de BenQ EW2730V te gaan. Met een contrast ratio van 3000:1 is dat (minstens) 3 keer zo hoog als bij het merendeel van de andere monitoren. Het zwart is ook echt zwart door het gebruik van een VA-paneel, iets wat ik bij films kijken zelf erg prettig vind.
Ik kan echter niet zeggen dat het een echte aanrader is aangezien er vrij weinig informatie over te vinden is. De meeste informatie staat nog op de BenQ site zelf, daarnaast wordt er door expertreviews nog aangegeven dat ze geen ghosting hebben waargenomen bij het gamen. Helaas allemaal persoonlijke waarneming in plaats van dat het daadwerkelijk nagemeten is. Over zijn kleine broertje, de EW2430 is wel veel informatie te vinden en die wordt over het algemeen als een goede monitor bestempeld alhoewel er ook een aantal userreviews daar over backlight bleed klagen. In de reviews zijn die niet te vinden dus het lijkt daar een beetje om 'cherry picked' monitoren te gaan. Gezien het verschil in releasedatum tussen de 24" en 27" zou ik echter verwachten dat ze die problemen hebben opgelost bij het 27" model.

Dus zoals ik al zei, kan het niet echt een aanrader noemen, maar met jouw budget/eisen zou dat mijn keuze zijn geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 20-11-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stelde voor dat ik de SS P2770HD de beste keuze was voor 270,- mij kennende bleef ik maar door google/tweakeren. En kwam op deze twee schermen.

http://tweakers.net/price...sharp-u2410.html#tab:info
http://tweakers.net/price...ell-ultrasharp-u2711.html

Ik zeg altijd als je iets koopt koop het dan goed, is het de moeite waard om ruim twee keer zoveel te betalen voor een scherm? Ben nog een student met niet al te veel geld maar wil toch niet het idee hebben van had ik maar de Dell maar gekocht. Als het de kwaliteit van mijn macbook pro 2.66 mid-2009 in de buurt komt ben ik al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Xthemes.us schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:34:
Lijkt me een prima keuze huCKS, of hij geschikt is om tv te kijken.. dat zal lijkt mij ook afhangen van hoe je TV kijkt, digitenne, upc/ziggo, analoog/digitaal. Je kan natuurlijk ook altijd proberen om je TV-provider te mailen met de vraag of dat kan.

PIP zit er in ieder geval wel op,

[...]

--
kgoh ik ben belg dus upc ziggo enzo zou ik niet weten hoe zij te werk gaan.
ik werk voor telenet in belgie, ik dacht ergens gehoord te hebben dat upc iets te maken had met telenet, dus ik neem aan dat upc ook via coax kabel gaat?

ik zou willen beginnen momenteel met enkel analoog te kijken omdat ik altijd heb gezegd dat digitale tv geen nut heeft op mijn huide tv( 4:3 tv'tje van uit het rusthuis waar mijn moeder 10 jaar gelede werkte :x) maar dus als ik grotere tv heb ga ik wel digitaale tv op mijn kamer nemen kost me toch amper iets aangezien ik voor telenet werk :D

ik ben nu eens op de site van telenet aan het kijken of er iets van staat en indien nodig zal ik wel eens mailen.

maar voor de rest is dit goed scherm? 27inch is groot genoeg van op 2m-2.40m ondertitels te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat zijn wel 2 compleet andere monitor dan de samsung die je eerst aangaf te willen halen. Beide zijn wide gamut IPS panelen wat inhoudt dat ze vooral voor fotobewerking geschikt zijn. Het zijn ook beide IPS-panelen terwijl de Samsung een tn-paneel is.

Ten op zichte van de Samsung krijg je met deze 2 dus een scherm wat veel meer kleuren kan weergeven en veel betere kijkhoeken heeft.
Tenzij je aan fotobewerking voor printwerk doet zou ik zeggen, kijk naar de u2412m. Dat is zijn led broertje met een standaard gamut scherm, een stuk goedkoper

De u2711 heeft wel een fantastische resolutie van maar liefst 2560x1440 wat wel erg prettig is als je van veel werkruimte houdt, maar zoals je gemerkt zal hebben is dat ook bijna 2 keer je originele budget wat als 'arme student' wellicht niet zo een goed idee is dan.

Misschien toch eens uitgebreid posten wat je nu precies van de monitor verwacht dat die moet doen, het verschil tussen de Samsung en de Dells is nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
huCks schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:11:
maar voor de rest is dit goed scherm? 27inch is groot genoeg van op 2m-2.40m ondertitels te lezen?
*schat afstand tot bed*
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Vanuit me bed als ik recht op zit is net iets meer dan die afstand (Mijn bed is 2.3m en de monitor bevind zich nog ~40cm van het einde van het bed af als de monitorarm gestrekt is.. dus zo'n 2.7m).

Heb nog geen problemen met ondertiteling gehad. Dat is een prima scherm, als je op zo'n afstand zit is de kijkhoek van een tn-paneel wellicht wel van (negatieve) invloed. Neem aan dat je dan op een andere hoogte zit dan normaal (een bank of een bed) en TN-panelen zijn niet bekend om hun goede kijkhoeken, zeker niet de verticale. Wat ik er zo snel van terugvind biedt samsungs 'magic angle' op dat gebied ook niet veel soelaas, het lijkt simpelweg de brightness omhoog te gooien. Maar goed de monitor is te tilten dus daar valt wel wat aan te doen. De tilt is wel vrij beperkt en de monitor heeft ook geen VESA mount mogelijkheid dus je moet het niet al te gek maken qua hoogte verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Xthemes.us schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:34:
[...]

*schat afstand tot bed*
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Vanuit me bed als ik recht op zit is net iets meer dan die afstand (Mijn bed is 2.3m en de monitor bevind zich nog ~40cm van het einde van het bed af als de monitorarm gestrekt is.. dus zo'n 2.7m).

Heb nog geen problemen met ondertiteling gehad. Dat is een prima scherm, als je op zo'n afstand zit is de kijkhoek van een tn-paneel wellicht wel van (negatieve) invloed. Neem aan dat je dan op een andere hoogte zit dan normaal (een bank of een bed) en TN-panelen zijn niet bekend om hun goede kijkhoeken, zeker niet de verticale. Wat ik er zo snel van terugvind biedt samsungs 'magic angle' op dat gebied ook niet veel soelaas, het lijkt simpelweg de brightness omhoog te gooien. Maar goed de monitor is te tilten dus daar valt wel wat aan te doen. De tilt is wel vrij beperkt en de monitor heeft ook geen VESA mount mogelijkheid dus je moet het niet al te gek maken qua hoogte verschillen.
hmm =/ probleempje dan want er is wel wat verschil ik heb een laag bed en mijn scherm komt op een verhoogje te staan op mijn bureau =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Wie dat 'touch knoppen' idee heeft verzonnen mogen ze wat mij betreft ook opknopen, op m'n 2443bw werkt het ook knudde. Je moet altijd kijken naar wat je doet.. als je iets moet instellen via het OSD is dat erg iritant, je kan niks op het gevoel vinden.
ibidriv3r schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:30:
Het nieuwe scherm wat is zoek moet dus een slag kleiner zijn, 24" bijvoorbeeld. Dit scherm ga ik voornamelijk gebruiken voor studiedoeleinden en daarnaast in mijn vrije tijd wil ik er ook op kunnen gamen. Het staren naar een wit tekstdocument werkt vermoeiend op de ogen, zelf met de brightness op laag.
Kwam vandaag dit product tegen, wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:18:
Dat zijn wel 2 compleet andere monitor dan de samsung die je eerst aangaf te willen halen. Beide zijn wide gamut IPS panelen wat inhoudt dat ze vooral voor fotobewerking geschikt zijn. Het zijn ook beide IPS-panelen terwijl de Samsung een tn-paneel is.

Ten op zichte van de Samsung krijg je met deze 2 dus een scherm wat veel meer kleuren kan weergeven en veel betere kijkhoeken heeft.
Tenzij je aan fotobewerking voor printwerk doet zou ik zeggen, kijk naar de u2412m. Dat is zijn led broertje met een standaard gamut scherm, een stuk goedkoper

De u2711 heeft wel een fantastische resolutie van maar liefst 2560x1440 wat wel erg prettig is als je van veel werkruimte houdt, maar zoals je gemerkt zal hebben is dat ook bijna 2 keer je originele budget wat als 'arme student' wellicht niet zo een goed idee is dan.

Misschien toch eens uitgebreid posten wat je nu precies van de monitor verwacht dat die moet doen, het verschil tussen de Samsung en de Dells is nogal groot.
Bedankt, ik zie dat het moeilijk is om over schermen te praten denk dat ik zelf aankomend koop avond de stad in ga. Foto bewerking en drukwerk ja dat doe ik amper heb een keer een tekoop bord mogen maken maar met een proefprint kan je ook het resultaat zien. Als ik het moet doen dan doe ik het op mijn macbook pro, na mij weten heeft het ook een prima scherm. Heb zelf nu een HP vs19e 5 jaar oud. http://h10025.www1.hp.com...=nl&lc=nl&product=1818007
Prima scherm presenteert minder dan huidige schermen maar goed het werkt. Gebruik het scherm voor gaming(xbox,SC2,WoW,Diablo3) ,tekst bewerken en internetten. Kijk ook films er op maar vind films kijken op mijn galaxy s2 ook geweldig. Op school hebben we Imacs en verschil met de cheap-ass pc schermen zie ik niet. Ja de kleuren komen wat meer tot hun recht en de hogere contrast. Als de Samsung een stuk beter is dan de HP vs19e (denk van wel) dan kan ik daarmee 3/4 jaar mee uit de voeten. En koop dan een brute scherm met oled met 3d of wat er dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een opmerking over ips schermen en de kijkhoek t.o.v. een TN paneel : Heb zelf een Dell 2412 staan en de bruikbare kijkhoek daarvan is nou niet echt beter dan een TN paneel. Zodra je uit het midden van het scherm bent zie je zeer duidelijk de IPS glow, alles wat zwart zou moeten zijn is dan stevig verlicht, het contrast en de kleuren zijn dan niet meer acceptabel. Als je dichtbij de monitor zit zie je, zelfs als je er recht voor zit, groene
vlekken in de hoeken door de IPS glow.

Ik zou zeggen dat een goed TN scherm qua bruikbare zichthoek zelfs beter is de IPS.

Dit was overigens mijn 2e en laatste 2412, de ips glow die al zichtbaar is als je ervoor zit en de hoofdpijnverwekkende AG samen met de krankzinnige brightness van de kleur wit is niet je dat.

Ga dus definitief een glossy zoeken maar dat is nogal lastig, als iemand een tip voor me heeft voor een 24 inch paneel van goede kwaliteit in glossy uitvoering en het lieftst in 1920x1200 dan graag. Prijs < 350. Zelf kom ik niet verder dan de HP 2510i, die 25 inch is (ook goed) en met fullhd reso.

[ Voor 30% gewijzigd door HaseMike op 21-11-2011 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Review van de 27" Samsung S27A850D (Score: 8/10, ter vergelijking, Apple 27" Cinema Display krijgt 7/10)

Echter zie ik op [H]ard|Forum dan weer dit soort horror beelden uit het S27A850D topic:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i432/240hzTeslaStorm/Samsung%20S27A850D%20backlighting/plsbleeding014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/9197/img0074tl.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door bitpixl op 21-11-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
bitshady schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:29:
Review van de 27" Samsung S27A850D (Score: 8/10, ter vergelijking, Apple 27" Cinema Display krijgt 7/10)

Echter zie ik op [H]ard|Forum dan weer dit soort horror beelden uit het S27A850D topic:

[afbeelding]

[afbeelding]
dat is een ander scherm dan dat ik zou nemen, maar ik heb al wel enkele reviews gevonden maar de ene vind het top scherm en dan sommige(zoals je foto's) zeggen dat het geen super scherm is voor die prijs...

ik weet niet wat ik zou doen dit scherm of 24inch scherm en sparen voor deftige tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat wit wel heel erg wit is zal denk ik liggen aan een te hoge brightness en het feit dat een LED backlighted monitor 'instant on' is. Je hebt niet de 'opwarm' tijd zoals bij ccfl waar het een tijdje duurt voordat die op volle kracht is. Voor je ogen dus geen tijd om zich aan te passen aan de nieuwe licht omstandigheden.
Denk trouwens wel dat je zwaar in de minderheid bent als je de kijkhoeken van een TN-paneel als superieur aan die van een IPS beschouwd. De IPS-glow is iets waar ik zelf erg weinig van merk, goed het scherm is wittiger als je er schuin op kijkt, maar het is niet zoals bij TN waar licht-grijs op wit ineens een zilver-tint krijgt en je dingen ziet die je eerst niet zag en andersom, sommige details verdwijnen ineens van het beeld. Het zal waarschijnlijk iets zijn wat per persoon sterk verschilt.

@ De horror beelden hierboven.
De monitor op de tweede foto is gewoon een gevalletje terugsturen ter reparatie/vervanging. Simpelweg onacceptabel.
De eerste daar in tegen kan wel eens als 'normale' backlight bleed worden beschouwd en dan heb je gewoon pech gehad. Iets wat je met de huidige trend van een zo dun mogelijke monitor wel steeds vaker ziet, veelal bij het bevestigingspunt van de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
zijn er geen ips tv monitors op de markt trouwens? met een goede kijkhoek? want dat is nu het enigste probleem bij de samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Xthemes.us schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:56:
@ De horror beelden hierboven.
De monitor op de tweede foto is gewoon een gevalletje terugsturen ter reparatie/vervanging. Simpelweg onacceptabel.
De eerste daar in tegen kan wel eens als 'normale' backlight bleed worden beschouwd en dan heb je gewoon pech gehad. Iets wat je met de huidige trend van een zo dun mogelijke monitor wel steeds vaker ziet, veelal bij het bevestigingspunt van de voet.
Voor de echt dappere tweakers kan je ook nog zelf aan de slag om de backlight bleeding aan te pakken, kost je wel je garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat valt bijna in dezelfde categorie als het glossy maken van je matte monitor. Alhoewel het grote verschil natuurlijk is dat je bij backlight bleed niet vooraf weet in hoe verre -jouw- monitor daar last van heeft. Dat wil nog wel eens verschillen, een matte coating is binnen dezelfde serie altijd hetzelfde. Maar goed, post die link al te vaak ;)

Volgens de pricewatch een enkele LG M4214T maar goed, met 42" en FULL HD resolutie noem ik dat gewoon een tv. Alhoewel deze niet echt als TV is bedoeld volgens mij met als selling points een touchscreen en in staat om 24 uur per dag aan te staan.. waarschijnlijk voor beursen/demonstraties bedoeld. In ieder geval door het prijskaartje sowieso niet bepaald interessant.
Maar goed, de pricewatch specs zijn verre van compleet, vooral gegevens met betrekking tot het paneel type ontbreken vaak. Ik weet er zo uit mijn hoofd in ieder geval geen, heb je tegenwoordig trouwens niet genoeg aan een scherm met speakers en doet de mediabox de rest (geluid via HDMI)?

* Xthemes.us heeft TV van de UPC en die staan niks anders toe dan hun eigen mediabox, tot overmaat van ramp kijk ik hoogsten een uurtje tv per dag (de wereld draait door) dus op dat gebied ontbreekt het nogal aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Laatst online: 29-08 14:07
Ga dus definitief een glossy zoeken maar dat is nogal lastig, als iemand een tip voor me heeft voor een 24 inch paneel van goede kwaliteit in glossy uitvoering en het lieftst in 1920x1200 dan graag. Prijs < 350. Zelf kom ik niet verder dan de HP 2510i, die 25 inch is (ook goed) en met fullhd reso.
Voor € 100,- meer heb je een echte Hazro. Ik zeg niet dat 't goedkoop is, 't is wél mooi (en nog wat groter, 27"). Zie overclockers.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als je via prad.de 24" glossy monitoren zoekt[/url] dan komen er 7 naar voren, ken ze geen van allen. Weet wel dat de 24" Apple die er bij staat niet langer verkocht wordt.

prad zoek linkje - de url tag hapt hem niet, vermoedelijk door de grote hoeveelheid vierkante haakjes
code:
1
http://www.prad.de/en/guide/ergebnis_auswahl_stat.html?pradid=db151c9f2e6cb801be8a0a5a10ff726a&manufacturer[]=no+specific+feature+selected&price1=&price_old=no&erfdatum=01.01.2000&1[]=0&28[]=0&43[]=1&2[]=%3D+24%0D%0A&31[]=no+specific+feature+selected&3[]=no+specific+feature+selected&8[]=no+specific+feature+selected&36[]=no+specific+feature+selected&10[]=0&4[]=no+specific+feature+selected&5[]=no+specific+feature+selected&39[]=no+specific+feature+selected&6[]=no+specific+feature+selected&7[]=no+specific+feature+selected&37[]=no+specific+feature+selected&38[]=no+specific+feature+selected&11[]=no+specific+feature+selected&13[]=0&9[]=0&35[]=no+specific+feature+selected&44[]=2&30[]=2&14[]=2&15[]=2&16[]=2&17[]=2&18[]=2&19[]=2&20[]=no+specific+feature+selected&21[]=0&22[]=2&23[]=2&24[]=0&33[]=0&40[]=no+specific+feature+selected&32[]=0&25[]=0&order_by=price&order_order=asc&Submit=find+displays

De 27" Hazro ligt inderdaad niet zo heel gek ver boven je budget, als je de weekly/weekend/special offers en wat voor onzin kortingen OC UK nog meer geeft goed in de gaten houdt dan komt die met een beetje geluk nog eens voorbij voor £350. Hazro zou wel werken aan een 24" glossy model (tenminste volgens een post een aantal pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Thx voor de Tips ! Prad had ik ook gevonden, helaas zijn de meeste glossy's niet meer leverbaar. Wat hier wel goed te krijgen is, is de 2510i en de hazro. Die laatste kost 499 euro, dat is niet zo'n probleem maar het is wel een 27 inch monster en de resolutie van de Hazro vraagt eigenlijk om crossfire, wat weer een ander moederbord betekend enz.

Was vandaag echter bij de MM in Osnabrück, en daar hadden ze een aardige monitor wand, waar je zelf kon instellen wat er op het display kwam (Excel, word, game, film enz). Daar een half uurtje mee staan spelen en op proef een Philips 247ELPH meegenomen voor 159 euro. Want die zag er uitstekend uit, alleen de Samsung 27 inch glossy die ernaast stond deed het nog wat beter, maar die was richting de 500 Euro en te groot.

De 247ELPH heeft o.a. de Smartcontrol DDC/CI software met een kleurencalibratie routine. Na het uitvoeren hiervan moet ik zeggen dat het beeld meer dan goed is. Ik probeer hem zowieso 2 dagen en dan laat ik even de ervaringen met die monitor hier weten. 1 Nadeel : Tis een consumer monitor dus helaas geen in hoogte verstelbare voet en ook geen vesa 100 aansluiting, voor mijn smaak wat te hoog op de poot, maar goed even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
Dus, ik zit nog steeds te twijfelen...

beter dan de samsung S27a950D ga ik niet vinden?
dan is het enkel te bekijken hoe goed hij te bekijken is als ik in bed lig...
kort voorgesteld mijn bed is pakweg 40cm hoog, de monitor komt op mijn bureau op een schapje te staan op pakweg 2.30-2.60m van mijn hoofdkussen op een hoogte van 1.20+-(ik kan wel elke avond mijn scherm van het schapje halen en op mijn bureau zetten dan zal hij op pakweg 90cm hoog staan.)

gaat die goed te bekijken zijn of ga ik slecht beeld hebben? heeft er iemand een idee of het scherm in een of andere winkel te bekijken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even in de pauze van mn stage naar de mediamarkt gegaan om schermen te bekijken, het is al zon 3 jaar geleden dat ik bij een grote electronica zaak ging kijken. De 2770HD stond daar ook, maar als je hem in werkelijkheid bekijkt is die te groot. Heb net nog gemeten en wat blijkt het past net niet op mijn bureau met mijn laptopen xbox erbij. Ook moest ik me hoofd bewegen om van links boven naar rechts onder te kijken. Dus het word een 24" de meest voor de hand liggende keus is de: Dell Ultrasharp U2410. Sommige zeggen dat het een ghosting heeft en sommige weer niet daar moet ik naar kijken. Denk dat ik donderdag avond met papier en pen de stad in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
huCks schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:52:
gaat die goed te bekijken zijn of ga ik slecht beeld hebben? heeft er iemand een idee of het scherm in een of andere winkel te bekijken valt?
Geen idee waar je zit in NL, maar mocht je in de buurt de grens zitten met D, ga dan langs bij de MM in Osnabrück (Belm) daar staat een S27A750D, ik vond hem schitterend maar voor mij te groot. Neem aan dat het panel in de 750 gelijk is aan de 950. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
HaseMike schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:23:
[...]

Geen idee waar je zit in NL, maar mocht je in de buurt de grens zitten met D, ga dan langs bij de MM in Osnabrück (Belm) daar staat een S27A750D, ik vond hem schitterend maar voor mij te groot. Neem aan dat het panel in de 750 gelijk is aan de 950. (?)
ben belg :x zou hij in elke mm/saturn staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
huCks schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:32:
ben belg :x zou hij in elke mm/saturn staan?
Nee zeker niet, want 2 weken terug was ik in Enschede en daat stond hij niet. Even rondbellen. Ik kom met regelmaat in de MM's in Bremen, Osnabrück, Oldenburg en Enschede, maar dit is de eerste keer dat ik zo'n Samsung zie staan.

Ik weet niet hoe het zit met retour mogelijkheden in Belgie, anders kan je er 1 bestellen. Mocht dat niet kunnen in Belgie, zoekt dan een online winkel in Duitsland uit, daar kan je alles 2 weken lang terugsturen.

Mijn indruk van de monitor was zeer positief, het beeld spat er bijna letterlijk van af, kijkhoek was prima. Top ding, maar niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Alle EU landen moeten zich aan de Wet op koopafstand houden (blijkbaar doet Duitsland daar nog een schepje bovenop), wat dat betreft heb je dus vrijwel altijd 7 dagen recht om het retour zender te sturen als je het online aanschaft.
Ik heb trouwens zo'n 2 jaar lang precies hetzelfde gedaan, elke keer als ik naar bed ging de monitor van het bureau naar het toetsenbord laatje verplaatst, scheelde weer wat in hoogte en afstand. Heb nu een monitor arm wat het toch wel een stukje makkelijker maakt maar jammer genoeg heeft de S27a950d daar geen optie toe (geen VESA mounting holes). Beetje jammer dat er nu zoveel monitor zo dun mogelijk worden gemaakt ten koste van vesa-mount mogelijkheden. Ik heb alleen AOC dit tot nu toe slim zien oplossen bij de Razor series door de voet als VESA mount te gebruiken.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:19:
Dus het word een 24" de meest voor de hand liggende keus is de: Dell Ultrasharp U2410.
Om eerlijk te zijn vind ik zijn veel goedkopere broertje, de Dell u2412m een logischer keuze. De u2410 biedt ten opzichte van de u2412m wide gamut en een card reader, geen van beide opties lijken echt van belang te zijn voor jou. Ik zou dus zeggen bespaar je een smak geld en ga voor de Dell U2412m.

Niet overtuigd? Lees dan de review van tftcentral.co.uk. Die gaat goed in op de verschillen van beide monitoren en de voor en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Heb net zelf 2 van die Dells u2412m teruggestuurd, kan ze niet aanraden: IPS glow, flauwe kleuren en een forse AG. Aan de andere kant, het is de goedkoopste 1920x1200 met een fantastisch goede standaard. De 159 Euro TN Philips waar ik nu tegen aan kijk, verslaat de Dell echter in alle opzichten qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confused, ik had hem ook al gezien maar leek me niet intresant omat het geen hdmi en component aansluiting heeft. Best is gewoon dat ik wacht tot donderdag en zelf ga kijken. De 2770HD leek me ideaal omdat ik de vga/dvi kon gebruiken voor mijn macbook , hdmi voor mijn xbox en component voor de wii. Misschien weer terug naar de 2470 humm...(nee zag net dat die niet zoveel aansluitingen heeft) Probleem is wel ik weet zo even niet of ze Dells in normale zake hebben heb ze niet gezien in de mediamarkt.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/268645;260645;280683;260625

Kan me herinneren dat de FX2490HD er ook goed uitzag.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
hmm ik heb nog nooit iets van zo'n waarde online bestelt, nu telt die wet ook niet als je het gaat halen in de winkel? want dan zou ik het wel willen proberen...

echt rot dat dat het enigste me tegen houd is die view angle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
HaseMike schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:23:
[...]

Panel/scherm is identiek, ze verschillen alleen in uiterlijk en aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
huCks schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:44:
hmm ik heb nog nooit iets van zo'n waarde online bestelt, nu telt die wet ook niet als je het gaat halen in de winkel? want dan zou ik het wel willen proberen...

echt rot dat dat het enigste me tegen houd is die view angle
Nee, het is de wet op koop afstand. Als je de winkel binnen wandelt valt de afstand weg ;). Die wet is om je als consument tegen miskopen te beschermen doordat ze dingen mooier voordoen dan dat ze daadwerkelijk zijn. De logica er achter is dat je online niet de kans hebt iets in het 'echt' te zien en geen goed oordeel kan vellen over wat je nu precies haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Xthemes.us schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:44:
[...]

Nee, het is de wet op koop afstand. Als je de winkel binnen wandelt valt de afstand weg ;). Die wet is om je als consument tegen miskopen te beschermen doordat ze dingen mooier voordoen dan dat ze daadwerkelijk zijn. De logica er achter is dat je online niet de kans hebt iets in het 'echt' te zien en geen goed oordeel kan vellen over wat je nu precies haalt.
volgens mij klopt dat niet... je sluit de koop online.. je komt hem alleen halen in de winkel en dat is gewoonweg de doos (al dan niet ingepakt) van de balie in de auto drukken.
Volgens mij is alsnog de wet kopen op afstand van toepassing dan gezien de koop "ongezien" heeft plaatsgevonden...... toch?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

HaseMike schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:11:
Heb net zelf 2 van die Dells u2412m teruggestuurd, kan ze niet aanraden: IPS glow, flauwe kleuren en een forse AG. Aan de andere kant, het is de goedkoopste 1920x1200 met een fantastisch goede standaard. De 159 Euro TN Philips waar ik nu tegen aan kijk, verslaat de Dell echter in alle opzichten qua beeldkwaliteit.
Blijft persoonlijk.... ik heb er 3 en ik laat ze echt wel staan bij mij thuis!
ik moet alleen de intensiteit een beetje terugschroeven want op de standaard instellingen wordt je bruin achter het scherm....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk als je voor een Dual Monitor setup gaat met verschillende resoluties en hz'en?
Moet ik dan nog ergens op letten? Zoals het er nu uit ziet gaat het de 27 inch Samsung S27A750 worden (1920x1080@120hz) en een 22 inch Dell P2210 (1680x1050@60hz) die ik in portrait er naast zet.
Met 1 videokaart zou dat betekenen dat alles op 60hz werkt?

Ah ik weet al wat meer, het kan dus wel apart worden aangestuurd, maar ik kan wel wat eventuele problemen verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door bitpixl op 22-11-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:02

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te gamen en voor fotobewerking, incidenteel een serie of film.

24"

1920x1200

GTX 580

Ghosting of response-tijd maakt mij niet zoveel uit. Ik speel redelijk wat shooters maar voornamelijk RPG's of RTS games en kan ik me er niet zo heel erg aan storen als het beeld wat vertraagd zou zijn.
Ik heb aantal jaar terug een dual monitor opstelling gehad met twee 17" monitoren die toen een response-tijd van 16ms hadden. Hier heb ik ook nooit problemen mee gehad. Dit lijkt me dus geen struikelblok.

Het bewerken van foto's is een hobby. Ik maak vooral zelf veel foto's met mijn nikon D90 spiegelreflex camera. Familie en vrienden, en hoofdzakelijk mijn vriendin, zien die graag terug.
Soms print ik foto's uit op mijn eigen printer (ongecalibreerd, canon pixma 4950) of via een fotoprint-bedrijf.
Hierbij irriteer ik me vaak aan het feit dat het er op mijn (tn-)monitor anders uitziet dan op het printje. Dit is voornamelijk de reden dat ik een nieuwe monitor zoek. Uiteraard zou scherm met een betere beeldkwaliteit ook niet verkeerd zijn voor games o.i.d.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en twijfel nog tussen de Dell Ultrasharp u2412M en de U2410. De twijfel komt voornamelijk voort uit het prijsverschil. Ik heb 400 euro over voor een monitor maar ik betwijfel of ik meer heb aan de u2410 dan aan de u2412M.
Zoals aangegeven is het fotograferen een hobby en ik maak (naar ik weet) geen gebruik van Adobe RGB maar sRGB. Omdat de u2410 een wide gamut scherm is denk ik dat het misschien wat overkill is voor wat ik er mee doe. Tevens las ik dat het scherm in sRGB nog wel eens als over-saturated wordt aangemerkt.

Ik ben van plan om in de toekomst ook een kalibratie-tool aan te schaffen. Ik was al aan het kijken naar DataColor Spyder 3 Pro maar nu begreep ik uit een post van Kid Jansen dat deze niet altijd even nauwkeurig hoeft te zijn. Hier moet ik me dus eerst nog even rustig in verdiepen, ik heb hier namelijk totaal geen verstand van en wil behalve een monitor ook graag een tv kunnen afstellen. De monitor zal dus voorlopig nog niet gekalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Heb je de u2412m review van tftcentral.co.uk al goed doorgelezen? De verschillen met de u2410 worden daar goed toegelicht.
Ook het stukje met betrekking tot gamut op de site is interessante leesstof.

Gebruik je de TV als monitor? Anders kan je met een calibrator zover ik weet niet zoveel. Die maakt namenlijk een kleurprofiel aan zodat je videokaart weet met welke afwijkingen het signaal naar je monitor moet worden gestuurd. Een tv krijgt gewoonlijk zijn signaal van iets anders dan een TV.
Mocht ik dit fout hebben verbeter me dan alsjeblieft, dit is wat ik in de loop der jaren er van heb begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nl.hardware.info/r...itor-tvs-review-conclusie

Samsung SyncMaster B2430HD € 206,74 (35)
Samsung SyncMaster FX2490HD 379,95 (1)

Komen als beste uit de test dan lijkt me b2430HD een must have. Wat ik raar vind is dat B2430 geen wit,wit heeft. Heb zojuist 10min naar het scherm lopen staren in de media markt waarbij je zag dat de schermen er naast wel wit hadden, zoals de T25A350 gelijk zie ik dat nu ook terug in de specs. (contrast)

http://tweakers.net/price.../344/268645;280972;280683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dat wit niet meer echt wit lijkt kan meerdere oorzaken hebben.

Glossy panelen geven alle kleuren 'helderder' weer dan matte displays. Als je een glossy monitor naast een matte zet dan kan de matte monitor er 'vies', 'troebel' of 'grauw' uitzien.
LED backlighted panelen lijken in mijn ogen witter te zijn. Mijn laptop met LED backlighted scherm en Hazro met led backlight zien er een stuk witter uit dan mijn beide Samsung monitoren/de Samsung laptop (met CCFL backlight) van mijn vader.

En dan nu mijn eigen theorietje ;)
Wit is normaal gesproken iets wat al het licht reflecteert. Dus vanuit dat standpunt zou ik zeggen hoe hoger de lichtopbrengst van een monitor hoe witter je het wit ziet?

Tenzij je zelf ook verschillende monitoren naast elkaar zet zou ik zeggen dat elke monitor 'stand alone' wit genoeg is.

[edit]
zoals de T25A350 gelijk zie ik dat nu ook terug in de specs. (contrast)
Uhhh, huh? Neem aan dat je hier 1 of andere contrast waarde hebt gespot die hoger is bij de ene monitor dan bij de andere? Bij Samsung zijn de contrastwaardes erg lastig te achterhalen (met uitzondering van de monitoren met PVA paneel aangezien ze daar in plaats van het proberen te verhullen ermee marketen). Veelal wordt op de site zelf enkel het dynamisch contrast aangegeven en daar is nou niet echt een standaard voor hoe het gemeten wordt en sommige fabrikanten doen dan ook dingen zoals bij een volledig zwart beeld de backlight compleet uit te schakelen. Werkt voor je dynamische contrast ratio wonderen – Hoe vaak vertoon je echter een compleet zwart beeld bij gewoon gebruik?

[ Voor 32% gewijzigd door Xthemes.us op 22-11-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet wit, maar kleurtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de gewone zaken als internet browsen en aan schoolopdrachten werken, ga ik er ook zeker wat op gamen en films op kijken.

minimaal 22" en maximaal 24"

1920x1080

2x Radeon HD6870

Ik game dan misschien wel veel, maar ik zoek niet per se naar een GAME monitor, ik ben geen profesioneel gamer of iets dergelijks en response tijd maakt mij dus ook niet zo heel veel uit aangezien ik er zelf waarschijnlijk toch niks van ga merken.

Zelf had ik de Dell U2312HM in gedachte, omdat dit scherm het volgens veel mensen het beste is wat je voor mijn prijsklasse (rond de 190 euro) kunt krijgen. Ik heb echter wel een paar nadelige dingen over dit scherm gehoord van gebruikers zoals IPS glow (??) die niet ter sprake kwamen bij de positieve reviews. Kan iemand mij hier verder over inlichten en of ik dit wel of niet moet geloven? Andere suggesties voor schermen zijn ook van harte welkom.

groetjes terrait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Heb een review geschreven over de nieuwe philips 24E3LPH die ik als vervanging van de u2412m gekocht heb, als je interesse hebt : Link

Persoonlijk vind ik het 1 van de beste TN monitors die er op het moment te krijgen zijn. En dat van een merk van eigen bodem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Hallo mensen ik zoek naast me game monitor pricewatch: Samsung Syncmaster 940BW

een monitor voor videobewerking ik dacht aan pricewatch: Iiyama ProLite X2377HDS-B1 vanwege ips scherm liefst onder 200 Euro.

Of deze pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Of valt er wel een beetje op te gamen op een ips scherm?

[ Voor 13% gewijzigd door Amdwarrior op 22-11-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
DRuw schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:43:
[...]

volgens mij klopt dat niet... je sluit de koop online.. je komt hem alleen halen in de winkel en dat is gewoonweg de doos (al dan niet ingepakt) van de balie in de auto drukken.
Volgens mij is alsnog de wet kopen op afstand van toepassing dan gezien de koop "ongezien" heeft plaatsgevonden...... toch?
zeg ik heb eens nagedacht... als ik nu eens gewoon een top 7 inch vind met ips en ik steek een tv kaart in mijn pc dan zijn mijn problemen toch opgelost? ips heeft goede kijkhoek en met de tv kaart in mijn pc kan ik analoog tv kijken en digitaal gaat in belgie toch via decoder via hdmi naar een beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:46:
Ik heb echter wel een paar nadelige dingen over dit scherm gehoord van gebruikers zoals IPS glow (??) die niet ter sprake kwamen bij de positieve reviews. Kan iemand mij hier verder over inlichten en of ik dit wel of niet moet geloven?
IPS Glow zul je vinden bij elke IPS monitor. Lijkt weer iets te zijn wat per persoon verschilt hoe 'storend' dit wordt gezien. Zoals je op de vorige pagina kunt zien stoort hasemike zich hier blijkbaar behoorlijk aan. Zelf zal ik in ieder geval nooit meer een tn-panel aanschaffen (then again, als Hazro met een 24" glossy IPS komt wordt dat waarschijnlijk ook mijn laatste IPS. Daarna is hopelijk eindelijk OLED klaar voor gebruik in desktop monitoren).
Over het algemeen wordt IPS glow in ieder geval als een stuk minder storend ervaren dan de beperkte kijkhoeken/oneven kleuren van een TN-paneel. Wat IPS glow in principe inhoud is dat het scherm een witte 'glow' over scherm krijgt als je er vanaf een hoek op kijkt / of als je er recht opzit dan lijken de hoeken iets lichter te zijn. Kan niet zeggen dat ik van het laatste last heb op mijn eigen monitor, onder een hoek wordt het wel witter maar alles blijft goed leesbaar dus erg storend vind ik het niet. Volgens tftcentral geld de witte glow for H-IPS en een paarse tint voor S-IPS.
De u2312hm wordt vaak aangeraden doordat de bouwkwaliteit van de Dells veelal toch boven die van de andere monitoren met vergelijkbaar paneel ligt. Daarnaast is de Dell volgens mij de enige 23" IPS in die pricerange die in hoogte verstelbaar is en zelfs te rotaten valt. Kost wat meer maar je krijgt ook meer.

De iiyama die Amdwarrior noemt lijkt ook een interessante te zijn maar daar is nog geen echt goede review van te vinden. De ander IPS monitoren van rond dezelfde prijs lijken allemaal meer last te hebben van backlight bleed.
Amdwarrior schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:13:
Of valt er wel een beetje op te gamen op een ips scherm?
Valt prima op te gamen, de u2312hm zou volgens tftcentral zelfs een onwaarschijnlijk lage inputlag hebben. Ik neem aan dat er wel meerdere keren is getest gezien de aandacht die daar aan reviews wordt besteed maar bij die monitor is toch zo bizar laag dat je een beetje wantrouwig wordt. Zowel de iiyama als Dell zijn prima monitoren, zoals ik hierboven al meldde biedt de Dell wel wat meer in de vorm een hele goede voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:17:
[...]

IPS Glow zul je vinden bij elke IPS monitor. Lijkt weer iets te zijn wat per persoon verschilt hoe 'storend' dit wordt gezien. Zoals je op de vorige pagina kunt zien stoort hasemike zich hier blijkbaar behoorlijk aan. Zelf zal ik in ieder geval nooit meer een tn-panel aanschaffen (then again, als Hazro met een 24" glossy IPS komt wordt dat waarschijnlijk ook mijn laatste IPS. Daarna is hopelijk eindelijk OLED klaar voor gebruik in desktop monitoren).
Over het algemeen wordt IPS glow in ieder geval als een stuk minder storend ervaren dan de beperkte kijkhoeken/oneven kleuren van een TN-paneel. Wat IPS glow in principe inhoud is dat het scherm een witte 'glow' over scherm krijgt als je er vanaf een hoek op kijkt / of als je er recht opzit dan lijken de hoeken iets lichter te zijn. Kan niet zeggen dat ik van het laatste last heb op mijn eigen monitor, onder een hoek wordt het wel witter maar alles blijft goed leesbaar dus erg storend vind ik het niet. Volgens tftcentral geld de witte glow for H-IPS en een paarse tint voor S-IPS.
De u2312hm wordt vaak aangeraden doordat de bouwkwaliteit van de Dells veelal toch boven die van de andere monitoren met vergelijkbaar paneel ligt. Daarnaast is de Dell volgens mij de enige 23" IPS in die pricerange die in hoogte verstelbaar is en zelfs te rotaten valt. Kost wat meer maar je krijgt ook meer.

De iiyama die Amdwarrior noemt lijkt ook een interessante te zijn maar daar is nog geen echt goede review van te vinden. De ander IPS monitoren van rond dezelfde prijs lijken allemaal meer last te hebben van backlight bleed.

[...]

Valt prima op te gamen, de u2312hm zou volgens tftcentral zelfs een onwaarschijnlijk lage inputlag hebben. Ik neem aan dat er wel meerdere keren is getest gezien de aandacht die daar aan reviews wordt besteed maar bij die monitor is toch zo bizar laag dat je een beetje wantrouwig wordt. Zowel de iiyama als Dell zijn prima monitoren, zoals ik hierboven al meldde biedt de Dell wel wat meer in de vorm een hele goede voet.
Zeer bedankt voor deze uitgebreide toelichting Xthemes. Ik denk dat als dat het 'enige' is wat IPS glow is, het mij niet heel erg gaat storen. Voor de rest ben het ik met je eens dat de Dell naast een goed scherm ook heel veel andere dingen aanbied zoals het draaien van het scherm etc. en dat heb ik tot nog toe bij geen enkel ander scherm gezien in deze prijsklasse. Dus ik denk dat het de Dell U2312HM gaat worden!
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier vragen gaat stellen eerst **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? door.

Voor alle wat moet ik kopen vragen geldt dat er minimaal antwoord moet worden gegeven op de vier basisvragen.

Beantwoord voor een zo goed mogelijk advies ook zoveel mogelijk van de aanvullende vragen die van toepassing zijn.

Hoewel vrijwel iedereen iets anders verwacht van een monitor zijn sommige vragen toch vergelijkbaar, bekijk daarom ook eens het onderdeel kant en klaar advies.

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic.