Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Het Hazro beeldschermen topic

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/34zyhjr.jpg
Inhoudsopgave
Hazro 27" MonitorsHazro 30" monitors

Hazro 27" monitors

Hazro HZ27WA
The 27-inch HZ27WA supports 3.68 million pixels across a 2560 x 1440 panel displayed in a 16:9 aspect ratio format. This combination of high resolution and large workspace is guaranteed to increase efficiency and output and allows users to display content in piercing detail. The glossy LED panel offers deeper blacks and brighter whites and is preferred by gamers who require the very highest contrast ratios.
Specificaties
Panel Type LED Backlight Standard Color Gamut S-IPS – Gloss Coating 2H
Panel Depth 10 bits [1.07Billion colors with A-FRC]
Size 27"; Diagonal 68.47cm (WQHD), 59.67x35.57cm visible area
Resolution 2560x1440 pixels – 109ppi – 3.686mp in 16:9 aspect
Pixel Pitch0.2331 x 0. 2331 mm
Contrast Ratio 1000 : 1(Typ.)
Refresh rate 59 ~ 60 Hz
Response Time 6ms [grey-to-grey]
Color Gamut 72% NTSC (CIE1931), 100% sRGB coverage
Brightness 420 cd /m² (Center 1 Point)
Viewing Angle R/L : 89°/ 89°U/D : 89°/ 89°

Plug n Play Compatibility Windows 98/ME/2000/XP/Vista/Win7/MAC OS X
OSD Menu Control MENU, LEFT, RIGHT, UP, DOWN, POWER
Inputs:
  • 1 x Dual Link DVI-D [HDCP]
  • 1 x HDMI
  • 2 x VGA
  • Component Y/Pb/Pr
  • Analog RCA for Audio L/R
  • USB [Service Port Only]
  • DC (24V) Power
  • SPDIF Optical Speaker Out
  • 3.5mm Stereo In/Out
  • Kensignton Security Port
Sound 5W + 5W Stereo Speakers
Aspect Ratio Control Picture-by-Picture, 1:1 mapping, 4:3 mode
Accessories Dual Link DVI-D Cable, UK 3 pin or 2 Pin Power Cord [Kettle Lead] * , DC 24V Adapter, VGA Cable, Instruction Manual
Weight Package Weight = 11kg [max] Monitor Weight = 10kg [max]
Monitor Dimensions:
  • 654 [W] x 479 [H] x 180 [D] - (with stand)
  • 654 [W] x 404 [H] x 81 [D] - (without stand)
Ergonomics, VESA Tilt, VESA 100x100 [M4 thread]
Pixel Defect Policy ISO13406-II, 36 months RTB

Operating Temperature 0 ~ 35 °C
Storage Temperature -5 ~ 50 °C
Operating Humidity 10 ~ 90 % RH
Storage Humidity 40 ~ 70 % RH
Power Consumption In Operation: <110W | DPMS / OFF: <4W
Power Input AC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz | DC Output:AC 24V / 5A [approx]
Handleiding
Klik (PDF)
Aankoopmogelijkheden
OCuk met glasplaat
OCuk zonder glasplaat
Hazro met glasplaat
Mediafrost.de
Ervaringen/reviews
TFT Central

Hazro HZ27WB
The Hazro HZ27WB is a 27" WQHD LCD Monitor aimed at discerning professionals in the graphic design, video editing, CAD/CAM and multimedia markets. The HZ27WB boasts a response time of 6ms which ensures rapid interchange between colours as you demand without streaking or ghosting - for seamless visual media performance. A superior resolution and enlarged workspace combine to create the ultimate work environment.
Specificaties
LCD Panel CCFL Backlight Extended Wide Color Gamut S-IPS Matte Coating 3H
Panel Type 10 bits [1.07Billion colors with A-FRC]
Size 27" Diagonal 68.47cm (WQHD), 59.67x35.57cm visible area
Resolution 2560x1440 pixels 109ppi 3.686mp in 16:9 aspect
Pixel Pitch 0.2331 x 0. 2331 mm
Refresh rate 59 ~ 60 Hz
Color Gamut 110% NTSC (CIE1976) AdobeRGB and sRGB coverage
Brightness 350 cd /m² (Center 1 Point)
Viewing Angle R/L : 89/ 89U/D : 89/ 89

OSD Menu Control BRIGHTNESS UP/DOWN, POWER
Inputs:
  • 1 x Dual Link DVI-D
  • IEC AC [Kettle Type] Power Inlet
  • Master On/Off Switch
  • DC (24V) Power [optional]
Accessories Dual Link DVI-D Cable, UK Power Cord [Kettle Lead], Instruction Manual
Weight
Package Weight = 13.5kg [max]
Monitor Weight = 11.5kg [max]
Ergonomics, VESA Tilt, Elevation, Rotation, VESA 100x100 and 200x100 [M4 thread]

Operating Temperature 0 ~ 35 C
Storage Temperature -5 ~ 50 C
Power Input AC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz | AC Output:AC 24V / 6A [approx]
Handleiding
Klik (PDF)
Aankoopmogelijkheden
Hazro
Mediafrost.de
Ervaringen/reviews
TFT Central

Hazro HZ27WC
The 27-inch HZ27WC supports 3.68 million pixels across a 2560 x 1440 panel displayed in a 16:9 aspect ratio format. This combination of high resolution and large workspace is guaranteed to increase efficiency and output and allows users to display content in piercing detail. The glossy LED panel offers deeper blacks and brighter whites and is preferred by gamers who require the very highest contrast ratios.
Specificaties
Panel Type LED Backlight Standard Color Gamut S-IPS – Gloss Coating 2H
Panel Depth 8 bits [16.7million colors]
Size 27” Diagonal 68.47cm (WQHD), 59.67x35.57cm visible area
Resolution 2560x1440 pixels – 109ppi – 3.686mp in 16:9 aspect
Pixel Pitch 0.2331 x 0. 2331 mm
Refresh rate 59 ~ 60 Hz
Color Gamut 72% NTSC (CIE1931), 100% sRGB coverage
Brightness 420 cd /m² (Center 1 Point)

OSD Menu Control MENU, LEFT, RIGHT, UP, DOWN, POWER
Inputs:
  • 1 x Dual Link DVI-D
  • 3.5mm Stereo In/Out
Sound 5W + 5W Stereo Speakers
Accessories Dual Link DVI-D Cable, UK 3 pin or 2 Pin Power Cord [Kettle Lead] * , DC 24V Adapter, Instruction Manual
Weight Package Weight = 11kg [max] Monitor Weight = 10kg [max]
Monitor Dimensions
654 [W] x 479 [H] x 180 [D] - (with stand)
654 [W] x 404 [H] x 81 [D] - (without stand)
Ergonomics, VESA Tilt, VESA 100x100 [M4 thread]

Power Input AC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz | DC Output:AC 24V / 5A [approx]
Handleiding
Klik (PDF)
Aankoopmogelijkheden
Overclockers.co.uk met glasplaat
Overclockers.co.uk zonder glasplaat
Hazro met glasplaat
Mediafrost.de
Ervaringen/Reviews
TFT Central

Hazro 30" monitors

Hazro HZ30Wi-Q
The Hazro HZ30Wi-Q is ideal for graphics and visual media, where professional grade technology meets revolutionary design. The massive 4MP (2560x1600) WQXGA resolution brings a new dimension to on-screen graphics. For the performance-driven individual, the Hazro HZ30Wi-Q provides the ideal navigation perspective for your desktop in the home or office environment.
Specificaties
LCD Panel 30” WQXGA colour LCD S-IPS active matrix
Type Amorphous silicon active matrix TFT-LCD
Size 30” Diagonal
Viewing area 641.28 mm (H) x 400.8 mm (V)
Resolution 2560 [H] x 1600 [V]
Pixel Pitch 0.2505mm x 0.2505mm
Refresh rate 59 ~ 60 Hz
Response Time 8ms [grey-to-grey]
Color Gamut 112% NTSC [100% AdobeRGB and sRGB Coverage]
Brightness 370 cd /m² (Center 1 Point)
Surface Treatment Hard coating(3H), Anti-glare treatment of the front polariser

OSD Menu Control BRIGHTNESS UP/DOWN, POWER
VESA Hole Configuration VESA 100x100 & 200x100
Dimensions Approx: 680 x 442x 85mm (excluding stand)
Weight 11 kg before packaging and excluding stand [approx]

Power Consumption In Operation: <150W
DPMS / OFF: <2W
Energy Saving Mode VESA DPMS [Display Power Management Signaling]
Power Input DC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz
DC Output: DC 24V / 6.3A [approx]

Inputs:
  • 24V DC Jack,
  • Kensignton Security Port;
  • 1 x Dual Link DVI-D;
  • Master On/Off Switch
Accessories 1 x Dual Link DVI-D Cable; 1 x IEC 3 Pin AC Power Cable; 1 x DC Power Adapter; Instruction Manual
Handleiding
Klik (PDF)
Aankoopmogelijkheden
Hazro
Ervaringen
/

To Do:
• Foto's toevoegen
• Extra informatie toevoegen
• Opmaak verbeteren
• Meer reviews opzoeken
• Inleiding maken

[ Voor 17% gewijzigd door Jo... op 28-11-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ik denk dat het wel het vermelden waard is dat de Hazro HZ27WC terug op voorraad is bij Hazro zelf! De voorraad bij Overclockers.co.uk zal dan waarschijnlijk later ook wel volgen. Een negatief punt is dat de prijs met ongeveer 17 pond is opgeslagen bij Hazro naar 399,98 pond.
Even geleden had ik ook gevraagd of ze de non-glass versie zelf ook zouden verkopen, hierop kreeg ik de reactie dat ze mogelijk een paar op stock zouden hebben, en dat ik de site constant moest checken op updates. Helaas is er niets veranderd in die tijd, en heb ik vandaag nogmaals een mail gestuurd met de vraag of ze ook de non-glass versie direct verkopen nu er stock is, hopelijk krijg ik hier morgen of overmorgen antwoord op.
Ikzelf ben van plan om de monitor morgen bij Hazro te bestellen, ik zal dan ook zodra ik de monitor ontvang mijn eerste impressies delen. Ook zal ik dan foto's aan de OP toevoegen van mijn eigen exemplaar, afhankelijk van Hazro zelf zal dit de glass of non-glass versie zijn, al vermoed ik dat het de glass versie zal worden.
Zodra ik het scherm heb zal ik naast het toevoegen aan foto's ook nog eens bij Kid Jansen informeren naar uitgebreidere specificaties van de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:11
Bij de WB wordt nou ook vermeld dat deze weer op voorraad is "In Stock: Shipping in 1 day". De WA blijft echter ongewijzigd met "Out of Stock: Expected back in August" (op Hazro's eigen site).

Ik heb een overzicht gemaakt voor mezelf om nou eens duidelijk op rij te hebben wat de verschillen tussen WA, WB en WC zijn.

Kort samengevat,
De WC is de kale 'basis uitvoering'. De WA is zijn 'uitgebreidere' broertje en voegt daar een OSD, 10bits kleuren en een hele verzameling aansluitmogelijkheden aan toe.

De WB heeft net als de WC enkel DVI en doet net als de WA 10 bits kleuren, hij kent echter wel een groot aantal verschillen.
  1. Een andere behuizing (metaal i.p.v. plastic)
  2. Een andere voet (monitor is naast te 'tilten' ook te roteren en in hoogte verstelbaar)
  3. CCFL backlight i.p.v. LED-backlight
  4. Geen speakers en ook geen 3.5mm stereo jack
Het overzichtje:
WCWAWB
Panel TypeLED Backlight Standard Color Gamut S-IPS – Gloss Coating 2HCCFL Backlight Extended Wide Color Gamut S-IPS Matte Coating 3H
Panel Depth8 bits [16.7million colors]10 bits [1.07Billion colors with A-FRC]
Size27” Diagonal 68.47cm (WQHD), 59.67x35.57cm visible area
Resolution2560x1440 pixels – 109ppi – 3.686mp in 16:9 aspect
Pixel Pitch0.2331 x 0. 2331 mm
Contrast Ratio1000 : 1(Typ.)
Refresh rate59 ~ 60 Hz
Response Time6ms [grey-to-grey]
Color Gamut72% NTSC (CIE1931), 100% sRGB coverage110% NTSC (CIE1976) AdobeRGB and sRGB coverage
Brightness420 cd /m² (Center 1 Point)350 cd /m² (Center 1 Point)
Viewing AngleR/L : 89°/ 89°U/D : 89°/ 89°
Plug n Play CompatibilityWindows 98/ME/2000/XP/Vista/Win7/MAC OS X
OSD Menu ControlMENU, LEFT, RIGHT, UP, DOWN, POWERBRIGHTNESS UP/DOWN, POWER
Inputs1 x Dual Link DVI-D1x Dual Link DVI-D
3.5mm Stereo In/Out
Kensignton Security PortKensignton Security Port
1x HDMI
2x VGA
Component Y/Pb/Pr
Analog RCA for Audio L/R
USB [Service Port Only]
DC (24V) PowerDC (24V) Power [optional]
SPDIF Optical Speaker Out
Master On/Off Switch
IEC AC [Kettle Type] Power Inlet
Sound5W + 5W Stereo Speakers
Aspect Ratio ControlPicture-by-Picture, 1:1 mapping, 4:3 mode
AccessoriesDual Link DVI-D Cable, UK 3 pin or 2 Pin Power Cord [Kettle Lead] * , DC 24V Adapter, Instruction ManualSame as WC + extra VGA cableDual Link DVI-D Cable, UK Power Cord [Kettle Lead], Instruction Manual
WeightPackage Weight = 11kg [max]Package Weight = 13.5kg [max]
Monitor Weight = 11.5kg [max]
Monitor Dimensions654 [W] x 479 [H] x 180 [D] - (with stand)
654 [W] x 404 [H] x 81 [D] - (without stand)
Ergonomics, VESATilt, VESA 100x100 [M4 thread]Tilt, VESA 100x100 and 200x100 [M4 thread]
Pixel Defect PolicyISO13406-II, 36 months RTB
Operating Temperature0 ~ 35 °C
Storage Temperature-5 ~ 50 °C
Operating Humidity10 ~ 90 % RH
Storage Humidity40 ~ 70 % RH
Power ConsumptionIn Operation: <110W | DPMS / OFF: <4W
Power InputAC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz | DC Output:AC 24V / 5A [approx]AC Input: AC 100V-240V, 50~60Hz | AC Output:AC 24V / 6A [approx]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Zijn er al mensen die er een besteld hebben ? En zoja, hebben jullie hem besteld via de hazro site zelf of via overclockers.co.uk ?

Ik begrijp nog niet geheel wat de glasplaat inhoud: Zonder = matte finish, Met glas = Glimmend (zoals bij een Apple ?)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
ipazza schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:33:
Zijn er al mensen die er een besteld hebben ? En zoja, hebben jullie hem besteld via de hazro site zelf of via overclockers.co.uk ?

Ik begrijp nog niet geheel wat de glasplaat inhoud: Zonder = matte finish, Met glas = Glimmend (zoals bij een Apple ?)
Zonder glasplaat is het nog altijd een glossy scherm, enkel gaat het minder hard reflecteren dan met het glasplaat ervoor. Dus zonder de glasplaat is het zeker geen mat scherm.
Hier een foto, staat ook een mat scherm naast.

@Xthemes.us, Nog een groot verschil tussen de WC/WA is dat de WB een matte coating heeft.

Overigens wou ik daarstraks gaan bestellen op de Hazro site, is blijkbaar nog niet mogelijk. Als je op "Add To Cart" klikt, dan gebeurt er op't eerste zicht niets, maar als je dan op "View Cart" klikt, krijg je de volgende melding: "Sorry, you cannot buy more products than there is in stock.". Ik vermoed dus wel dat ze dit morgen zullen oplossen, waarschijnlijk hebben ze nog niet correct hun stock ingevoerd ofzo.
Overigens is de WB versie ook niet meer verkrijgbaar, als je goed kijkt zie je onder "In Stock: Shipping in 1 day", "Quantity in Stock: 0 Item(s)", is dus met andere woorden uitverkocht, het lukt ook net zoals bij de WC versie niet om het aan het winkelmandje toe te voegen, moeten ze waarschijnlijk ook nog eens updaten.

[ Voor 32% gewijzigd door Jo... op 21-08-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Jo... schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:39:
[...]

Zonder glasplaat is het nog altijd een glossy scherm, enkel gaat het minder hard reflecteren dan met het glasplaat ervoor. Dus zonder de glasplaat is het zeker geen mat scherm.
Hier een foto, staat ook een mat scherm naast.

@Xthemes.us, Nog een groot verschil tussen de WC/WA is dat de WB een matte coating heeft.

Overigens wou ik daarstraks gaan bestellen op de Hazro site, is blijkbaar nog niet mogelijk. Als je op "Add To Cart" klikt, dan gebeurt er op't eerste zicht niets, maar als je dan op "View Cart" klikt, krijg je de volgende melding: "Sorry, you cannot buy more products than there is in stock.". Ik vermoed dus wel dat ze dit morgen zullen oplossen, waarschijnlijk hebben ze nog niet correct hun stock ingevoerd ofzo.
Overigens is de WB versie ook niet meer verkrijgbaar, als je goed kijkt zie je onder "In Stock: Shipping in 1 day", "Quantity in Stock: 0 Item(s)", is dus met andere woorden uitverkocht, het lukt ook net zoals bij de WC versie niet om het aan het winkelmandje toe te voegen, moeten ze waarschijnlijk ook nog eens updaten.
Ja daarom heb ik ook meteen een mailtje gestuurd om het ze te melden met tevens de vraag wanneer de WA leverbaar is.

Overigens is het wel knudde dat je er alleen met creditcard/bankoverschrijving kan betalen. Bij die overclock.co.uk site die ze ook verkopen is hij meteen 60 pond duurder maar daar kan je dan wel weer met paypal betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
ipazza, zou je wil laten weten als je hier een reactie op krijgt? Ik wil ook de WA bestellen maar de site ligt er op het moment geheel uit. Was al het contact formulier aan het invullen op hun site, wou de 'stock' tekst kopieëren van de WA pagina, laad de pagina niet, complete site op zijn gat.

Zal ondertussen ook eens Azerty mailen, die hadden contact opgenomen met hun productmanager over de mogelijkheid om als Hazro reseller dienst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Oh via Azerty zou wel vet zijn ja. Enige waar ik nog over twijfel om dit scherm te nemen tenopzichte van de Dell 27 is dat mocht er iets garantie wise moet worden afgehandeld het helemaal naar UK weer moet. En de site is nogal brak inderdaad. Het bestel systeem werkt niet echt lekker, je kan alleen het 30 inch model in je winkelwagentje gooien en niet de 27wc/wa.

Ik kreeg overigens een automatisch mailtje terug dat er binnen 24 uur gereageerd wordt op mailtjes. Nog niets gehad tot nu toe dus vrees dat ze de eerste belofte al niet waar kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
ipazza schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:06:
Oh via Azerty zou wel vet zijn ja. Enige waar ik nog over twijfel om dit scherm te nemen tenopzichte van de Dell 27 is dat mocht er iets garantie wise moet worden afgehandeld het helemaal naar UK weer moet. En de site is nogal brak inderdaad. Het bestel systeem werkt niet echt lekker, je kan alleen het 30 inch model in je winkelwagentje gooien en niet de 27wc/wa.

Ik kreeg overigens een automatisch mailtje terug dat er binnen 24 uur gereageerd wordt op mailtjes. Nog niets gehad tot nu toe dus vrees dat ze de eerste belofte al niet waar kunnen maken...
Heb inmiddels de HZ27WC kunnen bestellen, hebben ze dus blijkbaar opgelost.
Een keer hadden ze die 24u waargemaakt bij mij, maar op mijn twee andere vragen heb ik nog altijd geen antwoord gehad, terwijl ik ze zaterdag al gesteld had.
Was trouwens wel even verschoten daarstraks, even nadat ik betaald had werkte hun site plotseling niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ja de site is nu inderdaad weer functioneel. Heb ondertussen zelf ook de vraag gesteld wanneer de WA weer op voorraad is (en of deze eventueel zonder glasplaat te krijgen is).

Azerty gaat het jammer genoeg niet worden, de reactie op mijn vraag was:
"Ik heb contact gehad met onze product manager maar wij kunnen deze producten helaas niet leveren.

Wij gaan ervan uit dat wij u voldoende hebben geïnformeerd.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Xthemes.us schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:13:
Ja de site is nu inderdaad weer functioneel. Heb ondertussen zelf ook de vraag gesteld wanneer de WA weer op voorraad is (en of deze eventueel zonder glasplaat te krijgen is).

Azerty gaat het jammer genoeg niet worden, de reactie op mijn vraag was:
"Ik heb contact gehad met onze product manager maar wij kunnen deze producten helaas niet leveren.

Wij gaan ervan uit dat wij u voldoende hebben geïnformeerd.".
Misschien iets interessants (stukje uit het vorige Hazro topic gepikt):
Whilst we haven't announced it yet, the HZ27WA will be swapped with a new model titled 'HZ27WD' [the only difference will be that this will have Displayport along with all the additional ports found on the HZ27WA]. Also, we don't actually sell non-glass models directly from our site but can do if a few units are ordered.
Dus misschien dat de WA niet meer op voorraad gaat komen, maar dat ze die meteen gaan vervangen met een voorradige HZ27WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Dear
With reference to your enquiry, please find the outcome, solution or answer below:

Many thanks for showing interest in Hazro monitors. Whilst we haven't announced it yet, the HZ27WA will be replaced with an identical model called the 'HZ27WD' which will have all the inputs as the HZ27WA with added Displayport. This new model will be available by the 31st August latest. We will take pre-orders a few days before then.

Hope this answers your question.

Should you require further assistance in relation to product info, purchasing or any other details, please feel free to get in touch via the online contact form.

Yours sincerely
Eugene Polinski
Hazro Technologies

@ mezelf: Spuitelf...

Iemand anders had het dus ook al uitgevogeld. Hopelijk wordt de displaypoort versie niet duurder dan de WA nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dezelfde Eugene weet mij naast het stukje wat aan jou is verstuurd (copy and paste zo te zien) mij ook het volgende te melden:
We had a policy of not supplying 'non-glass' models but after the interest we've had, we plan on selling non-glass too. Again, these will be available on the 31st. For pricing on both glass and non-glass models, please refer to our site closer to the date [the HZ27WD will be priced similarly to the HZ27WA].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Xthemes.us schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:45:
Dezelfde Eugene weet mij naast het stukje wat aan jou is verstuurd (copy and paste zo te zien) mij ook het volgende te melden:

[...]
Ik weet bijna zeker dat ik dan de WD versie ga bestellen via hun site. Jo... kan je laten weten hoe de levering ging / verpakkingsmateriaal enzovoorts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
ipazza schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:49:
[...]

Ik weet bijna zeker dat ik dan de WD versie ga bestellen via hun site. Jo... kan je laten weten hoe de levering ging / verpakkingsmateriaal enzovoorts ?
Zal ik zeker doen, momenteel staat het wel nog steeds op "New Order", dan moet hij nog naar "In Progress" gaan, en dan nog naar "Ready to Ship", hopelijk versturen ze hem morgen :).
Die Eugene doet trouwens precies alle support vragen :p Hij antwoordde ook op al mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Xthemes.us schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:23:

WCWAWB
Panel TypeLED Backlight Standard Color Gamut S-IPS – Gloss Coating 2HCCFL Backlight Extended Wide Color Gamut S-IPS Matte Coating 3H
Ik zie heel vaak staan "H2, H3, H5..", ik gok dat dat een maat is voor de reflectie van het licht. Maar ik kan nergens vinden hoe dat precies is gedefineerd. Weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Ik zie heel vaak staan "H2, H3, H5..", ik gok dat dat een maat is voor de reflectie van het licht. Maar ik kan nergens vinden hoe dat precies is gedefineerd. Weet iemand dat toevallig?
Hoewel ik geen antwoord heb kunnen vinden lijkt dit een eenheid te zijn voor 'hardness', ben tot die conclusie gekomen aan de hand van de Dell u2711 beschrijving met de volgende tekst "anti glare with hard coat 3H". Toen wat rond gegoogled en toen kwam ik op een japanse site uit waar het voor 'surface hardness' wordt gebruikt. Nog wat verder gezocht kwam ik op een andere japanse site uit waar het wordt aangegeven als Pencil Hardness.
Op de engelse pencil wikipedia (potlood) pagina wordt wel verwezen naar hardness op een schaal waar ondere de h2/h3/h5 die je noemt weer terugkomen maar ik snap er weinig van hoe dit in verband staat met de hardheid van monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
De monitors zijn terug in stock bij overclockers.co.uk. Ook de WD versie verkopen ze daar nu. De HZ27WD (glass of non-glass) kost 599,99 pond. Ze hebben de HZ27WC ook terug op voorraad, de Non-Glass versie kost 419,99 pond, en de Glass versie kost 449,99 pond.
De prijzen bij Hazro zelf zijn ook opgeslagen van de HZ27WC naar 449,99 euro. Dit hebben ze wellicht gedaan om dezelfde prijs te hanteren als OCuk.
Ikzelf zit nu wel met een probleem, of toch een mogelijk probleem, ik heb hem nog voor 399,99 pond besteld bij Hazro, en hij is ook nog niet opgestuurd. Nu vraag ik me af of ze me gaan vragen om nog 50 pond bij te leggen. Ik hoop van niet natuurlijk, en ik weet ook niet of ze dat wel mogen doen. In dat geval ga ik waarschijnlijk wel cancellen en de non-glass versie op OCuk kopen. Alleja, ik hoop natuurlijk dat mijn HZ27WC morgen verzonden wordt...

Hier trouwens een foto van de poorten die de HZ27WD heeft:

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/3876/hz27wd.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 23-08-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Jo... schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:58:
De monitors zijn terug in stock bij overclockers.co.uk. Ook de WD versie verkopen ze daar nu. De HZ27WD (glass of non-glass) kost 599,99 pond. Ze hebben de HZ27WC ook terug op voorraad, de Non-Glass versie kost 419,99 pond, en de Glass versie kost 449,99 pond.
De prijzen bij Hazro zelf zijn ook opgeslagen van de HZ27WC naar 449,99 euro. Dit hebben ze wellicht gedaan om dezelfde prijs te hanteren als OCuk.
Ikzelf zit nu wel met een probleem, of toch een mogelijk probleem, ik heb hem nog voor 399,99 pond besteld bij Hazro, en hij is ook nog niet opgestuurd. Nu vraag ik me af of ze me gaan vragen om nog 50 pond bij te leggen. Ik hoop van niet natuurlijk, en ik weet ook niet of ze dat wel mogen doen. In dat geval ga ik waarschijnlijk wel cancellen en de non-glass versie op OCuk kopen. Alleja, ik hoop natuurlijk dat mijn HZ27WC morgen verzonden wordt...

Hier trouwens een foto van de poorten die de HZ27WD heeft:

[afbeelding]
What the.... terwijl we net in mailtjes te zien hebben gekregen dat de prijzen niet zullen stijgen ?

Voor mij is het niet interresant meer als ze 499 + 33 pond versturen dan zit ik op de prijs van een Dell 2711... Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 01:51
Ik heb een wc met glasplaat besteld gisteren en vanmiddag betaald. Vanmiddag zag ik dat de prijs op de website 50 pond was gestegen, gelukkig was ik nog op tijd. Ik ben erg benieuwd naar het scherm :).

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
ipazza schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

What the.... terwijl we net in mailtjes te zien hebben gekregen dat de prijzen niet zullen stijgen ?

Voor mij is het niet interresant meer als ze 499 + 33 pond versturen dan zit ik op de prijs van een Dell 2711... Beetje jammer
Die dell viel voor mij gelijk af gezien de coating. Als je dat geen probleem vind is het een prima monitor zo te lezen.

18x first choice solar 345wp (6210wp). Goodwe GW6K-DT G2. Westerkwartier ZZO 50º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:23:
Ik heb een wc met glasplaat besteld gisteren en vanmiddag betaald. Vanmiddag zag ik dat de prijs op de website 50 pond was gestegen, gelukkig was ik nog op tijd. Ik ben erg benieuwd naar het scherm :).
Ik had net nog een tabje openstaan met een order voor een WC versie voor 399 van vanochtend.... Helaas kon ik niet afrekenen.... Zowiezo heb ik geen creditcard dus was helaas al kansloos maar goed....
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:25:
[...]

Die dell viel voor mij gelijk af gezien de coating. Als je dat geen probleem vind is het een prima monitor zo te lezen.
Ja die Dell is ook alleen interessanter door het feit dat je hem in Nederland kan kopen en dus garantie makkelijker kan claimen. Tevens is het wel een iets meer stugger design....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:23:
Zou je me de status van je order eens kunnen vertellen? Die van mij is nog steeds "New order". Ik hoop echt dat ze morgen eens gaan verzenden, heb hem maandag al besteld. Maar misschien hadden ze het wel druk met die grote levering aan OCuk. Hopelijk gaan ze hem ook opsturen voor de lagere prijs, ik heb het al helemaal betaald dus ik hoop van wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Jo... schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:18:
[...]

Zou je me de status van je order eens kunnen vertellen? Die van mij is nog steeds "New order". Ik hoop echt dat ze morgen eens gaan verzenden, heb hem maandag al besteld. Maar misschien hadden ze het wel druk met die grote levering aan OCuk. Hopelijk gaan ze hem ook opsturen voor de lagere prijs, ik heb het al helemaal betaald dus ik hoop van wel iig.
Die van mij is ook nog new order. Maar ik denk dat de betaling ook niet meteen aankomt. Als ze hem deze week nog gaan verzenden zou mij dat positief verbazen. Als je hem hebt betaald dan krijg je hem ook gewoon daarvoor, zou niet best zijn als ze er achteraf opeens 50 pond bij op zouden drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
ipazza schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Ik had net nog een tabje openstaan met een order voor een WC versie voor 399 van vanochtend.... Helaas kon ik niet afrekenen.... Zowiezo heb ik geen creditcard dus was helaas al kansloos maar goed....
Dat is wel erg zuur... Kun je ze niet mailen en het uitleggen? Je kunt gewoon overmaken, achteraf krijg je de betalingsgegevens toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Alle Hazro monitors zijn in aanbieding bij Overclockers.co.uk. Hier kan je de verlaagde prijzen zien.
Ik vind de HZ27WD monitors wel nog altijd aan de prijzige kant, met die prijs zijn ze duurder dan de Dell Ultrasharp U2711, welke gewoon in Nederland verkrijgbaar is en betere support & garantie heeft. Al bij al toch een serieuze verlaging in prijs, al zijn de prijzen vergelijkbaar met de prijzen van een paar dagen geleden. Eerst gooien ze de prijzen omhoog om dan korting te geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Jo... schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:27:
Alle Hazro monitors zijn in aanbieding bij Overclockers.co.uk. Hier kan je de verlaagde prijzen zien.
Ik vind de HZ27WD monitors wel nog altijd aan de prijzige kant, met die prijs zijn ze duurder dan de Dell Ultrasharp U2711, welke gewoon in Nederland verkrijgbaar is en betere support & garantie heeft. Al bij al toch een serieuze verlaging in prijs, al zijn de prijzen vergelijkbaar met de prijzen van een paar dagen geleden. Eerst gooien ze de prijzen omhoog om dan korting te geven :p
Jo... had jij nou de WC (duallink DVI) genomen of de WA ? WA heeft namelijk dual scalers.

Ik zit nu sterk te twijfelen aangezien is soms wel is een Shooter doe maar meestal films/slow games doe waarbij die input lag niet echt heel veel boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
ipazza schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Jo... had jij nou de WC (duallink DVI) genomen of de WA ? WA heeft namelijk dual scalers.

Ik zit nu sterk te twijfelen aangezien is soms wel is een Shooter doe maar meestal films/slow games doe waarbij die input lag niet echt heel veel boeit.
Ik had de HZ27WC genomen. Scalers heb je trouwens niet echt nodig als je de monitor enkel op de PC aan gaat sluiten, een videokaart heeft namelijk ook een scaler als ik me niet vergis. Die scaler van de WA/WD is pas handig als je hem op een Xbox of een PS3 gaat aansluiten, welke volgens mij zelf geen scaler hebben.
Ook heeft de HZ27WC wat minder inputlag door de minimale features, wat dus wel handig is aangezien ik vrij veel ga gamen (BF3 :D), en hij is natuurlijk ook ruim 100 pond goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Oh aha... Ik heb dan het hele concept van scalers niet goed begrepen. Ik dacht dat een scaler van bijvoorbeeld het 1920x1080 signaal van een pc berekend wat welke pixels van de 2560x1440 moesten doen? Want hij moet kiezen wat een van de twee pixels meekleurt met de ene of de andere. Maar goed.... zal wel los lopen.

Ik heb nog steeds niet afgerekend... blijkbaar is mijn paypal account niet volledig afgerond... Zoek tocht naar een creditcard is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een scaler zorgt ervoor dat het beeld word geschaald, als je een scherm zonder scaler hebt en je stuurt er een 1080p signaal naartoe word dat 1:1 weergeven, en dus niet op het hele scherm. Daar heb je een scaler voor nodig.
De videokaart kan dit ook voor je doen afaik. Dus het gebrek aan een scaler is niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Overigens wordt bij de WC versie niet vermeld dat hij HDCP ondersteunt ? Boeit dat nou nog wat ?

En god god, waarom doet paypal altijd zo freaking moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDCP is een HDMI feature, dus dat werkt sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:46:
HDCP is een HDMI feature, dus dat werkt sowieso niet...
Uit deze wikipedia-pagina:
HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen.
Maar de WC versie ondersteund dit inderdaad niet, er zijn overigens wel programma's om dit te omzeilen.

Mijn bestelling bij Hazro is trouwens nog altijd niet verzonden, ik vraag me echt af waarom het zo lang duurt...

[ Voor 12% gewijzigd door Jo... op 24-08-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Jo... schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:27:
Alle Hazro monitors zijn in aanbieding bij Overclockers.co.uk
Bedankt voor de 'heads-up', de WA is nou wel aantrekkelijk geprijsd bij overclockers en op zich zou het me worst wezen dat er een displayport extra op de WD zit.. maar goed de WD is dan weer optioneel zonder glasplaat te verkrijgen wat toch wel mijn voorkeur geniet.

Ze maken het je wel knap lastig zo moet ik zeggen. Overclockers.co.uk gooit het spul in de aanbieding en Hazro zelf maakt de prijzen waarschijnlijk pas bekend nadat de aanbieding afgelopen is! En dan zitten de aanbieding/niet-aanbieding prijzen ook nog eens net onder en net boven de prijs van een Dell u2711.

Ik heb nog maar eens het contactformulier ingevuld met de vraag of ze de prijzen niet eens wat eerder kunnen doorgeven want als ze zelf 50 pond bij de WD optellen (t.o.v. de WA) dan haal ik liever een Dell u2711, of nu met de week korting de WA bij overclockers..

I'm in quite the pickle zoals de Britten het zelf zouden zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Xthemes.us schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Bedankt voor de 'heads-up', de WA is nou wel aantrekkelijk geprijsd bij overclockers en op zich zou het me worst wezen dat er een displayport extra op de WD zit.. maar goed de WD is dan weer optioneel zonder glasplaat te verkrijgen wat toch wel mijn voorkeur geniet.

Ze maken het je wel knap lastig zo moet ik zeggen. Overclockers.co.uk gooit het spul in de aanbieding en Hazro zelf maakt de prijzen waarschijnlijk pas bekend nadat de aanbieding afgelopen is! En dan zitten de aanbieding/niet-aanbieding prijzen ook nog eens net onder en net boven de prijs van een Dell u2711.

Ik heb nog maar eens het contactformulier ingevuld met de vraag of ze de prijzen niet eens wat eerder kunnen doorgeven want als ze zelf 50 pond bij de WD optellen (t.o.v. de WA) dan haal ik liever een Dell u2711, of nu met de week korting de WA bij overclockers..

I'm in quite the pickle zoals de Britten het zelf zouden zeggen.
Communicatie is niet Hazro's sterkste punt heb ik de indruk.
Wat mij vooral interessant leek aan die WD is dat er een USB Service port is, dat zou willen zeggen dat ze de firmware van de monitor kunnen updaten als er problemen zijn volgens mij.
Ik denk trouwens dat de prijzen van de WD bij Hazro hetzelfde zullen zijn als bij OCuk, 599,99 pond dus, de prijs van de WC is ook dezelfde als bij OCuk. De WA is inderdaad aantrekkelijk geprijsd nu, maar als je geen glasplaat wil, dan is dat natuurlijk geen optie. Ik kan je wel vertellen dat die versie met glasplaat een voordeel heeft, er is namelijk bij de non-glass versie een grote spleet ofzo tussen de bezel en het paneel waardoor er stof kan tussen komen te zitten, vraag me niet hoe het daar komt, maar er zijn mensen die er over klagen.
Overigens is mijn bestelling nog steeds niet verzonden. Er staat wel "Despatched in 2 days" dus het zou kunnen dat ze maandag niet meer als een dag zagen, en dat ze hem dus morgen gaan opsturen. Als dat niet het geval is ga ik toch wel eens een mailtje sturen me de vraag wanneer ze hem eindelijk gaan opsturen. Ik hoop dan ook dat ik hem nog deze week heb, maar ik denk niet dat UPS zo snel is :p

EDIT: HET IS VERZONDEN! (Alleja, ze hebben toch een verzendlabel ofzoiets aangevraagd) Sorry voor de vreugde, maar het heeft wel lang geduurd vind ik :p Op de site hebben ze nog niet aangegeven dat het verzonden is, maar ik kreeg net (alleja, om 15:00, keek nu pas :p) een mail van UPS met daarin de melding dat het verzonden was, de site zouden ze dus wel ietsje sneller mogen updaten! De verwachte levering is volgens die mail vrijdag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jo... op 24-08-2011 17:08 ]

• ipazza
Paypal.nl kan geen adressen registreren en een creditcard aanvragen duurt minimaal 2 weken. Im screwed.... Overclockers.co.uk doet helemaal niet aan shipping abroad via paypal....

Maar gelukkig wel blij met dit bericht: nieuws: Samsung introduceert drie nieuwe Super PLS-schermen. Hopelijk goed leverbaar bij winkels die wel paypal/ideal vriendelijk zijn.

Holy shit nvm 800+ euro... dubbele van WC.... creditcard toch maar aanvragen... zucht....

[ Voor 9% gewijzigd door ipazza op 25-08-2011 15:41 ]

• Xthemes.us
Ik heb te lang gewacht zo te zien.. De HZ27WA staat niet meer op overclockers.co.uk. Gister hadden ze er nog 3 op voorraad.

Ik was de reactie van Hazro aan het afwachten waar ik mezelf vandaag 17:00 als deadline had voorgenomen, geen reactie = WA bestellen, maar dat gaat dus niet meer door. Dan maar afwachten wat Hazro zelf met de prijzen doet..

• Jo...
  • Nu online
Xthemes.us schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:55:
Ik heb te lang gewacht zo te zien.. De HZ27WA staat niet meer op overclockers.co.uk. Gister hadden ze er nog 3 op voorraad.

Ik was de reactie van Hazro aan het afwachten waar ik mezelf vandaag 17:00 als deadline had voorgenomen, geen reactie = WA bestellen, maar dat gaat dus niet meer door. Dan maar afwachten wat Hazro zelf met de prijzen doet..
Volgens mij gaan de prijzen hetzelfde zijn als de (normale) prijzen bij overclockers.co.uk, dit is namelijk ook wat gebeurde met de WC eens dat hij terug in stock was bij OCuk. Volgens mij is het nu dus het slimst om te bestellen bij OCuk wegens de aanbieding. Als je de monitor trouwens enkel wil aansluiten op de PC kan je de WC versie ook overwegen, als je hem ook op consoles wil aansluiten is een scaler wel een must.
Mijn bestelling is overigens gisteren verzonden, en is vandaag al in Brussel aangekomen :) Morgen zal hij dus bij mij zijn :D Ben trouwens wel niet echt tevreden met Hazro's site, en dan vooral de plaats waar je de status van je Order kan nakijken. Deze staat namelijk nog altijd op "New order", terwijl hij al sinds gisteren verzonden is. Dat zouden ze dus nog wel kunnen verbeteren.

• Xthemes.us
Ik zit met een redelijk unieke situatie waardoor ik jammer genoeg 2 verschillende input mogelijkheden nodig heb. Nu ik een video heb gevonden van de glas versie ben ik er overigens wel blij van dat ik niet de WA (glas versie) heb besteld, die reflecties zou ik knettergek van worden, veel erger dan ik had verwacht naar aanleiding van foto's op het overclockers forum.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x5MrgATP1h8]

Poging om mijn 'unieke' situatie uit te leggen:
Om de benodigde resolutie (2560x1440) uit mijn laptop te krijgen moet ik hiervoor gebruik maken van een eGPU, dat wil zeggen ik heb een desktop videokaart (GT520) aan mijn expresscard slot heb geknoopt. Deze GT520 is geen gaming wonder zoals velen zullen weten en voor gamen (wat ik dus wel graag op deze monitor zou willen doen) wil ik dus weer gebruik maken van mijn laptop zijn eigen graphicscard (ATI Radeon Mobility 5870).

In het kort wil ik dus mijn laptop 2 keer aansluiten, één keer op de ATI om te gamen en één keer op de NVIDIA voor normaal werk/native resolutie. Dat betekend dus dat ik 2 aansluit mogelijkheden nodig heb op de monitor terwijl de WC er jammer genoeg maar 1 heeft. Ik heb al gekeken naar DVI-switchen maar die zijn of single link of schrikbarend duur ($140+ range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Jo... schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Communicatie is niet Hazro's sterkste punt heb ik de indruk.
Wat mij vooral interessant leek aan die WD is dat er een USB Service port is, dat zou willen zeggen dat ze de firmware van de monitor kunnen updaten als er problemen zijn volgens mij.
Ik denk trouwens dat de prijzen van de WD bij Hazro hetzelfde zullen zijn als bij OCuk, 599,99 pond dus, de prijs van de WC is ook dezelfde als bij OCuk. De WA is inderdaad aantrekkelijk geprijsd nu, maar als je geen glasplaat wil, dan is dat natuurlijk geen optie. Ik kan je wel vertellen dat die versie met glasplaat een voordeel heeft, er is namelijk bij de non-glass versie een grote spleet ofzo tussen de bezel en het paneel waardoor er stof kan tussen komen te zitten, vraag me niet hoe het daar komt, maar er zijn mensen die er over klagen.
Overigens is mijn bestelling nog steeds niet verzonden. Er staat wel "Despatched in 2 days" dus het zou kunnen dat ze maandag niet meer als een dag zagen, en dat ze hem dus morgen gaan opsturen. Als dat niet het geval is ga ik toch wel eens een mailtje sturen me de vraag wanneer ze hem eindelijk gaan opsturen. Ik hoop dan ook dat ik hem nog deze week heb, maar ik denk niet dat UPS zo snel is :p

EDIT: HET IS VERZONDEN! (Alleja, ze hebben toch een verzendlabel ofzoiets aangevraagd) Sorry voor de vreugde, maar het heeft wel lang geduurd vind ik :p Op de site hebben ze nog niet aangegeven dat het verzonden is, maar ik kreeg net (alleja, om 15:00, keek nu pas :p) een mail van UPS met daarin de melding dat het verzonden was, de site zouden ze dus wel ietsje sneller mogen updaten! De verwachte levering is volgens die mail vrijdag :)
Heb je em al? Zo ja hoe bevalt ie? Ik kan niet inloggen op de hazro site, dus geen idee of ie al is verzonden inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ferdi_TDI schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Heb je em al? Zo ja hoe bevalt ie? Ik kan niet inloggen op de hazro site, dus geen idee of ie al is verzonden inmiddels...
Ja, ik heb hem inmiddels al even. Maar ze passen de status toch niet aan volgens mij, mijn status is nog steeds New Order. Zodra het verzonden is, krijg je een mail van UPS. Ik zal binnenkort ook even zeggen wat ik er van vind. Ik kan wel al zeggen dat ik hem
heel aangekregen heb, en dat er geen defecten zoals dode pixels zijn.
EDIT: Ik heb wel een soort van 'defect', één kant van het scherm is namelijk donkerder dan de andere. Bij films en series e.d. merk je dit niet, maar bij het bekijken van webpagina's kan het wel vrij storend zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Jo... op 31-08-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Heb je het scherm al eens enkel zwart laten tonen om te kijken of het komt door oneven backlighting?

De actie bij overclockers.co.uk is ondertussen afgelopen, weer ~£50 pond bij op de prijs :(.
Hazro heeft tegen belofte in nog steeds het WD model niet op de site staan, mijn vorige mail is onbeantwoord gebleven dus ik heb vandaag nogmaals contact opgenomen om nou eens de prijzen te krijgen.

Heb ondertussen wel alvast een monitor arm besteld, een Ergotron MX desk mount LCD arm. Dat is dezelfde als welke Apple verkoopt in de Apple Store en geschikt is voor de 27/30" Apple cinema displays en iMacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Mmm met bovenstaande verhalen wacht ik nog even tot iemand een goede review heeft geschreven.

Sowieso is er 60 pond boven op gekomen, en bij hazro's eigen site is er zelfs nog meer bovenop gekomen. Met deze prijzen is het totaal niet meer waard om ze over te shippen met de risico's van falende blacklights...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Jo... schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:10:
[...]

Ja, ik heb hem inmiddels al even. Maar ze passen de status toch niet aan volgens mij, mijn status is nog steeds New Order. Zodra het verzonden is, krijg je een mail van UPS. Ik zal binnenkort ook even zeggen wat ik er van vind. Ik kan wel al zeggen dat ik hem
heel aangekregen heb, en dat er geen defecten zoals dode pixels zijn.
EDIT: Ik heb wel een soort van 'defect', één kant van het scherm is namelijk donkerder dan de andere. Bij films en series e.d. merk je dit niet, maar bij het bekijken van webpagina's kan het wel vrij storend zijn.
Ik heb inmiddels 5(!) mailtjes van ups dat hij is verzonden, zullen ze 5 schermen gestuurd hebben per ongeluk? :P Zal een mooie eyefinity setup zijn dan... Vrijdag komt ie, ik ben benieuwd!

Wel vervelend probleem ja, ga je nog actie ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ferdi_TDI schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb inmiddels 5(!) mailtjes van ups dat hij is verzonden, zullen ze 5 schermen gestuurd hebben per ongeluk? :P Zal een mooie eyefinity setup zijn dan... Vrijdag komt ie, ik ben benieuwd!

Wel vervelend probleem ja, ga je nog actie ondernemen?
Nee, ga geen actie ondernemen. Ook heb ik de indruk dat het probleem wegtrekt naarmate dat de monitor langer aanstaat. Zeker omdat ik hiernaast geen andere problemen heb, een dode pixel zou ik veel erger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Hoe zit het met geluid, komt er ook iets van een buzz of zoem oid uit? Ik had van iemand anders gelezen dat 'ie er last van had. Hangt ook vaak af van de helderheid.

(mijn pc is 100% stil dus dat kan een eventuele buzz bij mij niet overstemmen)

www.nintendocasemods.com

• Xthemes.us
Digital-DNA schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:50:
Hoe zit het met geluid, komt er ook iets van een buzz of zoem oid uit? Ik had van iemand anders gelezen dat 'ie er last van had. Hangt ook vaak af van de helderheid.

(mijn pc is 100% stil dus dat kan een eventuele buzz bij mij niet overstemmen)
Ik heb maar 2 mensen met bijna passief gekoelde systemen hier over zien klagen, maar als Jo dit voor ons wil testen de mensen die hier over klaagden vermelden er bij dat dit enkel bij beelden voorkomt waar wit overheerst.

Als je dit voor ons wilt testen is dit snel te doen in Firefox. Open een nieuwe lege tab (die hebben een witte achtergrond), druk op f11 en het is schermdekkend. Als je dan nog niks hoort lijkt het me geen probleem.

• Jo...
  • Nu online
Xthemes.us schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:54:
[...]

Ik heb maar 2 mensen met bijna passief gekoelde systemen hier over zien klagen, maar als Jo dit voor ons wil testen de mensen die hier over klaagden vermelden er bij dat dit enkel bij beelden voorkomt waar wit overheerst.

Als je dit voor ons wilt testen is dit snel te doen in Firefox. Open een nieuwe lege tab (die hebben een witte achtergrond), druk op f11 en het is schermdekkend. Als je dan nog niks hoort lijkt het me geen probleem.
Ik had er al eens naar proberen te luisteren, maar hoorde niets. Ik zal het straks nog eens proberen te horen.

• ipazza
Jo.... zou je een paar foto's kunnen posten met je probleem en gewoon en wat ad random fotos :)

• Jo...
  • Nu online
ipazza schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:36:
Jo.... zou je een paar foto's kunnen posten met je probleem en gewoon en wat ad random fotos :)
Van het probleem kan ik helaas geen foto's maken, omdat het zelfs amper merkbaar is als je zelf kijkt.
Ik heb wel wat random foto's genomen :) Sorry voor de slechte kwaliteit, is met mijn SGS II gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aR1fT8oEj6zkl9Nb9RxANpKa/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXDoLjP6qTDT14mHPQKg6EX2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vddravm0kzmgNcygEayRigcb/thumb.jpg

Edit: over het geluid, nu dat ik de monitor ook heb aangesloten op de audio, maakt hij af en toe wel een geluid, maar zolang dat niet insteekt is hij stil. Misschien is dat hetgeen dat iedereen hoorde.

[ Voor 8% gewijzigd door Jo... op 01-09-2011 17:17 ]

• Xthemes.us
Ze lijken wel hun uiterste best te doen om mij niet als klant te krijgen. De actie bij overclockers op de 31ste geëindigd krijg ik net een mailtje van Hazro dat ze de eigen voorraad niet op pijl kunnen krijgen en dus vanaf morgen de Europese verkoop via overclockers.co.uk regelen.

Ik ga maar eens overclockers mailen ik of er nog zo'n week special aankomt, £599 wordt me iets te gortig dat is €679! Oftewel een dikke 100 euro flink duurder dan de Dell U2711. En maar eens een post maken of iemand anders geen goedkopere DVI switch (of andere oplossing) weet te vinden. De HZ27WC is perfect voor mij als hij 1 aansluiting meer had.. en die is 'maar' £419.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405891

Grappig dat ik dit topic tegen kwam. Ben zelf ook op zoek naar een betrouwbare TFT / LED monitor ter vervanging van mijn CRT beeldbak (Viewsonic P227F).

Behalve dat die aardig wat warmte (= hitte genereerd) wil ik wat meer ruimte op mijn bureau. Het liefst zou ik een snelle monitor willen hebben met een resolutie van 1900x1200 (of hoger) met 120 Hz. Maar ja, dat zal niet gaan gebeuren in de nabije toekomst.

Tot dusver was ik bij 2 monitoren uitgekomen, die aan mijn verwachtingen voldoen:

- Dell U2711
- Hazro HZ27WD met glas

De onderlinge prijs doet mij niet zoveel. De garantie wel iets meer en ben dus een beetje bang dat ik dadelijk, bij bestelling van een Hazro HZ27WD, met pixeldefecten zit of iets dergelijks.

Jammer vind ik wel weer het verschil van input lag tussen de HZ27WC en HZ27WD. Een scaler lijkt mij wel handig (sowieso voor PS3 / XBOX360), ook omdat ik altijd het idee heb dat een videokaart minder goed 'scaled' (oftewel interpolatie) als het scherm zelf. Kan het idee zijn hoor...

Voor de rest, qua looks, is er geen concurrentie voor de Hazro. De ****** wat een mooi scherm is dat.

Dan zit ik nog met een vraag; ik wil de Hazro eventueel aan de muur bevestigen, maar het is mij opgevallen dat de knoppen aan de zijkant (en achter) het scherm zitten. Kan men daar dan nog wel gemakkelijk bij, bij muurbevestiging?

Ik ga eerst maar eens op vakantie en er eens flink over na zitten denken. En ben benieuwd naar de ervaringen van Jo... met dit scherm. Anders kan ik altijd nog kiezen voor de Dell. Wat natuurlijk ook geen verkeerd scherm is.

Heb al meerdere keren de review doorgelezen van (TFT Central), maar blijf in dubio. Zou mooi zijn als prad.de of Kid Janssen het scherm eens onder handen zouden nemen, ter vergelijking met de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Dat met die scalers, als je gewoon op native resolutie draait dan zou je toch geen last moeten hebben van input lag van een eventuele scaler? Tenminste, zo denk ik dan.

Iemand zou gewoon eens een C en een A of D op 1 pc moeten aansluiten met native resolutie gekloond beeld met een klokje en kijken wat het verschil is.

Ik ga ze niet beiden kopen om het te proberen hoor :P.

Oh op 1280x720 zou het er ook strak uit moeten zien (halve resolutie), handig bij bijvoorbeeld een zwaar spel. Had iemand dat al eens geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Digital-DNA op 02-09-2011 16:02 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Anoniem: 405891 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:47:
Grappig dat ik dit topic tegen kwam. Ben zelf ook op zoek naar een betrouwbare TFT / LED monitor ter vervanging van mijn CRT beeldbak (Viewsonic P227F).

Behalve dat die aardig wat warmte (= hitte genereerd) wil ik wat meer ruimte op mijn bureau. Het liefst zou ik een snelle monitor willen hebben met een resolutie van 1900x1200 (of hoger) met 120 Hz. Maar ja, dat zal niet gaan gebeuren in de nabije toekomst.

Tot dusver was ik bij 2 monitoren uitgekomen, die aan mijn verwachtingen voldoen:

- Dell U2711
- Hazro HZ27WD met glas

De onderlinge prijs doet mij niet zoveel. De garantie wel iets meer en ben dus een beetje bang dat ik dadelijk, bij bestelling van een Hazro HZ27WD, met pixeldefecten zit of iets dergelijks.

Jammer vind ik wel weer het verschil van input lag tussen de HZ27WC en HZ27WD. Een scaler lijkt mij wel handig (sowieso voor PS3 / XBOX360), ook omdat ik altijd het idee heb dat een videokaart minder goed 'scaled' (oftewel interpolatie) als het scherm zelf. Kan het idee zijn hoor...

Voor de rest, qua looks, is er geen concurrentie voor de Hazro. De ****** wat een mooi scherm is dat.

Dan zit ik nog met een vraag; ik wil de Hazro eventueel aan de muur bevestigen, maar het is mij opgevallen dat de knoppen aan de zijkant (en achter) het scherm zitten. Kan men daar dan nog wel gemakkelijk bij, bij muurbevestiging?

Ik ga eerst maar eens op vakantie en er eens flink over na zitten denken. En ben benieuwd naar de ervaringen van Jo... met dit scherm. Anders kan ik altijd nog kiezen voor de Dell. Wat natuurlijk ook geen verkeerd scherm is.

Heb al meerdere keren de review doorgelezen van (TFT Central), maar blijf in dubio. Zou mooi zijn als prad.de of Kid Janssen het scherm eens onder handen zouden nemen, ter vergelijking met de Dell.
Over mijn ervaring ermee kan ik eigenlijk heel kort zijn, het is gewoon een geweldige monitor vind ik. Veel meer kan ik er niet over zeggen, ken er namelijk bijlange niet zoveel van als iemand als Kid Jansen.
Ik heb wel de Lagom test gedaan, en hij kwam er goed uit.
Digital-DNA schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:00:
Dat met die scalers, als je gewoon op native resolutie draait dan zou je toch geen last moeten hebben van input lag van een eventuele scaler? Tenminste, zo denk ik dan.

Iemand zou gewoon eens een C en een A of D op 1 pc moeten aansluiten met native resolutie gekloond beeld met een klokje en kijken wat het verschil is.

Ik ga ze niet beiden kopen om het te proberen hoor :P.

Oh op 1280x720 zou het er ook strak uit moeten zien (halve resolutie), handig bij bijvoorbeeld een zwaar spel. Had iemand dat al eens geprobeerd?
Heb net even BC2 op HD resolutie gespeeld, het is speelbaar, maar het is bijlange niet zo scherp als op de native resolutie. Het ziet er maar blurry uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi_TDI
Ik heb em gisteren gekregen, ziet er fantastisch uit! Call of duty black ops is ook zonder aa niet meer speelbaar (22fps). De volgende stap is dus een nieuwe videokaart en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Xthemes.us schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:51:
Ik ga maar eens overclockers mailen ik of er nog zo'n week special aankomt, £599 wordt me iets te gortig
Prijzen zijn gedaald, van £599.99 naar £574.99 (scheelt toch weer ~€28).

De reactie van overclocker was trouwens "These monitors tend to go on special offer alot.", voor de twijfelaars onder ons (ik) dus wellicht het waard om even te wachten tot ze weer in de aanbieding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ik keek zonet toevallig nog eens op OCuk, en het WD model is weer in de aanbieding. Van 599 pond naar 503 pond.
Overigens heb ik ook nog eens wat zitten zoeken naar het probleem dat ik had, namelijk dat als ik een witte achtergrond had, dat er precies een gele vlek is. En ik kwam erop uit dat veel iMacs dit probleem ook hebben, en Apple Cinema Displays ook. Dus mogelijk is dat daar hetzelfde probleem als ik met mijn Hazro heb, maar vond er geen oplossing voor.

• Jo...
  • Nu online
Hieronder een foto van mijn probleem. Het is vandaag precies erger dan normaal. Zoals je kan zien zijn er twee plekken waar het scherm donkerder is. Op de foto ziet het er wel extremer uit dan het echt is, maar het is zeker vrij vervelend. Bij het kijken van media valt het niet zo hard op, maar als je met Office werkt of veel op het internet surft begint het wel te irriteren. Zo is bijvoorbeeld de ene kant van Tweakers dan donkerder dan de andere kant. Ik vraag me af wat de oorzaak hiervan is, zou het een kapotte backlight zijn?
Zoals je misschien ook op de foto kan zien, loopt er precies een soort van balk aan de onderkant van het scherm.

Donkerdere plekken op HZ27WC

EDIT: Als ik me niet vergis zitten bij zo van die Edge LED schermen de LED's toch rond het hele scherm? Als ik zo eens voel aan het scherm, dan merk ik dat het scherm op sommige plaatsen warmer is dan op sommige. Zouden er misschien wat LED's defect zijn? Het is precies ook warmer op de plek waar het scherm helderder is. Ik heb ook de indruk dat het scherm nu minder helder is dan toen ik het kreeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Jo... op 08-09-2011 19:35 ]

• Xthemes.us
Mmh, dacht dat ik eerder gepost had, zeker niet op het post knopje gedrukt en de tab gesloten.

Je probleem assessment klinkt wel logisch voor een edge lit scherm, maar de hazro heeft dacht ik een gewone LED backlight, even mailen naar Hazro wat de opties zijn? Misschien is het wel een bekend probleem.

Voor degenen die liever een Duits dan een Engels verkooppunt heeft, ik zag dat mediafrost Hazro monitoren verkoopt. Geen flauw idee hoe betrouwbaar ze zijn, de site is in ieder geval niet al te goed opgesteld.
Ze verkopen de HZ27WB (€579.90) en de HZ27WC (€499.90). Via Google is ook de HZ27WD (€649,90) te vinden, maar die is op hun eigen site niet te vinden onder de 'Hazro' link en ook niet via het zoekvak. Vermoed dan ook dat ze deze niet meer leveren. (Jo... wellicht een idee om deze op te nemen in de opening post onder aankoopmogelijkheden?)

Ik heb zelf trouwens woensdag een WD (non-glass) besteld, of beter gezegd laten bestellen aangezien ik zelf geen creditcard heb. Slechte zaak dat ze geen betaalopties anders dan creditcard hebben, een directe overschrijving is nou niet bepaald moeilijk te realiseren als je gewoon de werknemers de bankrekening in de gaten laat houden lijkt me. Desnoods pas vanaf een bepaald bedrag zodat het niet voor elke 5 pond bestelling nodig is.

Jo... schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:08:
Ik keek zonet toevallig nog eens op OCuk, en het WD model is weer in de aanbieding. Van 599 pond naar 503 pond.
Overigens heb ik ook nog eens wat zitten zoeken naar het probleem dat ik had, namelijk dat als ik een witte achtergrond had, dat er precies een gele vlek is. En ik kwam erop uit dat veel iMacs dit probleem ook hebben, en Apple Cinema Displays ook. Dus mogelijk is dat daar hetzelfde probleem als ik met mijn Hazro heb, maar vond er geen oplossing voor.
De hazro bevat toch hetzelfde paneel als de macs? Zo ja, productiefout.
Jo... schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:08:
EDIT: Als ik me niet vergis zitten bij zo van die Edge LED schermen de LED's toch rond het hele scherm? Als ik zo eens voel aan het scherm, dan merk ik dat het scherm op sommige plaatsen warmer is dan op sommige. Zouden er misschien wat LED's defect zijn? Het is precies ook warmer op de plek waar het scherm helderder is. Ik heb ook de indruk dat het scherm nu minder helder is dan toen ik het kreeg.
Dat zegt weinig/niets. Veel CCFL panelen hebben ook U-shape CCFL's, wat wil zeggen dat er langs elke kant een ccfl zit, behalve aan de bovenkant. Bleeding heeft te maken met een slecht ontworpen of slecht gefabriceerde unit die het backlit verdeelt.

Makkelijk te testen: maak het scherm zwart, en buig het scherm. Er ontstaat dan lokaal veel bleeding omdat de unit die het licht verspreid vervormt. Het beste te testen met een laptop.

• Jo...
  • Nu online
Ik heb inmiddels al een mail naar Hazro gestuurd met het probleem erin. Maandag gaan ze er verder op in. Ik had er een afbeelding bijgevoegd welke is doorgestuurd naar de garantie afdeling. Als bleek dat >32% van het beeldvlak niet uniform was, valt het pas onder garantie. Dus even afwachten tot maandag, als ze het effectief als fout zien ga ik het zeker terugsturen, het is een zeer vervelend probleem vind ik. Vraag me trouwens wel af hoe ze er gaan over oordelen, ze hebben namelijk slechts een foto.

@Xthemes.us: Ik zal het morgen aan de OP toevoegen.

• Xthemes.us
Wired heeft gisteren een review van de HZ27WC op hun site geplaatst, nou ja.. de naam 'review' hebben ze er zelf aan gegeven, vind het zelf meer een kort verhaaltje. De review lijkt ook enkel geschreven om het als Cinema Display alternatief voor te stellen, maar goed met 9 van 10 sterren toont het toch wel weer aan dat het prima monitoren zijn.

Er staan niet eens foto's bij. Hoe kan je een dergelijke review serieus nemen? De beoordeling van 9/10 zonder het scherm daadwerkelijk te testen bewijst alleen maar dat ze er geen verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik had van het weekend overclockers gemailed met de vraag of mijn Hazro met de goede stekker komt, blijkbaar niet. Wat ik er van begrepen had krijg je bij Hazro er een stekker bij afhankelijk van het land waar je het besteld. Bij overclockers.co.uk blijkbaar niet. Nog maar eens mailen of het wel een standaard voedingskabel is die je in de adapter kunt pluggen, want daar heb ik er nog wel een paar van liggen.

Update: Blijkbaar niet de standaard PSU kabel. Dus voor iedereen die bij overclockers.co.uk besteld, niet vergeten een verloopstekkertje erbij te halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plentyparts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/thmb_020164.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Xthemes.us op 12-09-2011 23:11 ]

• Xthemes.us
De Hazro site is eindelijk geupdate en de prijs van de Hazro HZ27WC is flink gedaald!
De WD is nu ook via Hazro zelf te verkrijgen voor min of meer dezelfde prijs als dat overclockers er voor vraagde tijdens de actie een week geleden.

Hazro.comOverclockers.co.uk
HZ27WDglass£539.99£599.99
non-glassn.v.t£599.99
HZ27WCglass£358.80£439.99
non-glassn.v.t.£419.99
HZ27WB£490.80n.v.t.

Ik zit ondertussen nog steeds op m'n monitor te wachten, heb een vriend de betaling laten doen aangezien ik zelf niet over een creditcard beschik. Hij heeft er blijkbaar nog al moeite mee om de betaling goed gekeurd te krijgen en heeft z'n legimitatiebewijs en alles moeten opsturen. Had veel liever de betaling via Hazro gedaan, die bieden tenminste 'bank transfer' aan als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

't is nog wel even wachten tot ze weer beschikbaar zijn, 5 oktober voor de C...

Wat is eigenlijk het nut van een 10-bit paneel als je geen speciale 10-bit ondersteunende videokaart/driver met speciale 10-bit foto/video's hebt? 8-bit per kleur is vooralsnog de standaard, 32-bit kleurendiepte betekent 8-bit voor rood, groen, blauw en alpha channel (doorzichtigheid).

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8-bit per kleur is eigenlijk 6 bit met wat truukjes. Als je een 10-bit scherm hebt weet je zeker dat het minimaal 8 echte bits zijn per kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Vandaag eindelijk eens een reactie vanuit overclockers.co.uk waarom het zo lang duurt, zoals ik al verwachte doordat het afleveradres verschilt van het adres van waar het heen moet. Wat een ellende die creditcards.. hoogst tijd dat overclockers.co.uk eens direct bank transfer gaat ondersteunen in aanvulling op wat ze al hebben.

Dus de gouden tip voor de mensen zonder creditcard, bestel bij Hazro. Zelfs als je een ander per creditcard laat betalen duurt het nog eeuwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:09:
8-bit per kleur is eigenlijk 6 bit met wat truukjes. Als je een 10-bit scherm hebt weet je zeker dat het minimaal 8 echte bits zijn per kleur.
Aangezien beide schermen (WC en WD) hetzelfde paneel gebruiken, maar de WD als 10 bit wordt opgegeven, vermoed ik wel dat de WC 'echte' 8 bit is.
Xthemes.us schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:27:
Vandaag eindelijk eens een reactie vanuit overclockers.co.uk waarom het zo lang duurt, zoals ik al verwachte doordat het afleveradres verschilt van het adres van waar het heen moet. Wat een ellende die creditcards.. hoogst tijd dat overclockers.co.uk eens direct bank transfer gaat ondersteunen in aanvulling op wat ze al hebben.

Dus de gouden tip voor de mensen zonder creditcard, bestel bij Hazro. Zelfs als je een ander per creditcard laat betalen duurt het nog eeuwig.
Bij Hazro zou ik het momenteel niet echt aanraden omdat hun garantie niet echt goed is. Zo had ik last van donkere plekken op het beeldscherm, zoals ik hier eerder al vertelde. Ze zeiden dat ik maandag een mail ging ontvangen, maar deze kreeg ik niet totdat ik er gisteren zelf om vroeg. Wel weer vrij snel een mailtje terug gekregen. Helaas was het antwoord niet zo positief, voor mij niet althans.

"The attachment sent shows back-light bleed but as it does not cover our specified thresholds, it cannot be considered for Warranty. Backlight 'seeping' is common on IPS panels in and around corners and screw points. Whilst LGs CCFL panels have recovered from this phenomenon, LED panels highlight and exaggerate the issue due to lower pixel densities compared to CCFL panels. "

Ik ben natuurlijk ook geen expert, maar kan iemand hier bevestigen dat zijn uitlegje klopt? Overigens klopt het volgens mij niet, omdat iemand ook een review had gedaan (TFT Central) waar ze 98% backlight uniform waren ofzoiets. Nu is op de foto die ik hier al gepost had, en op de foto die ik naar hen gestuurd had, wel degelijk te zien dat het meer dan 32% van het totale oppervlak is dat donkerder is, dus volgens hun voorwaarden van de garantie zou het dan er wel degelijk onder vallen.
Wat zou ik hier nu tegen kunnen ondernemen? Is er iets dat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Nou overclockers.co.uk wint ook niet de service van het jaar award. Ze lopen nog steeds moeilijk te doen, en adres veranderen naar hetzelfde adres als die van de creditcard kan niet.. dan moet je de order annuleren en opnieuw doen, ben je wel meteen bijna 100 pond duurder uit omdat de actie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Xthemes.us schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:52:
Nou overclockers.co.uk wint ook niet de service van het jaar award. Ze lopen nog steeds moeilijk te doen, en adres veranderen naar hetzelfde adres als die van de creditcard kan niet.. dan moet je de order annuleren en opnieuw doen, ben je wel meteen bijna 100 pond duurder uit omdat de actie is afgelopen.
Dat is inderdaad ook niet zo leuk, maar van OCuk heb ik toch al heel wat verhalen gelezen van omgeruilde monitoren. Bij Hazro doen ze er volgens mij alles aan om het maar niet te hoeven doen. Het stomme is dat ik er niets aan kan doen, of misschien wel, maar ben me in ieder geval niet bewust van een oplossing. Want ze zeggen het naar hun garantie afdeling te hebben gestuurd, en die hebben dan geoordeeld. Echter staat er dan in de garantie voorwaarden dat het er vanaf meer dan 32% wel onder valt. Als je mijn foto's bekijkt is het volgens mij toch wel duidelijk dat het hier om zelfs meer dan 32% gaat. De vraag is echter hoe ik dat zou kunnen bewijzen. Misschien dat ik hun eens moet vragen naar hun testresultaten, al vraag ik me af hoe ze aan de hand van een enkele foto al kunnen oordelen dat het niet onder de garantie valt.

• Xthemes.us
Als ik jou was zou ik er meer werk van maken, het lijkt me ook zeer sterk dat dit uit een foto valt af te leiden. Misschien handig om de vraag in het graphics forum te stellen? Met photoshop valt er vast iets te berekenen.

Zelf dacht ik aan "kleur selecteren" en kijken hoeveel pixels je selectie dan telt ten opzichte van wat niet geselecteerd wordt (kleine treshhold om de camera kwaliteit/jpg compressie te compenseren). Als ze uberhaupt de moeite erin hebben gestoken hebben ze het vast op eenzelfde manier gedaan, verwacht eerder dat het natte vingerwerk aan hun kant is geweest. Neem aan dat je ze geen raw file van 1 of andere spiegelreflexcamera hebt opgestuurd maar een jpg'tje?

Je hebt (imo) duidelijk een defecte monitor dus ik zou zeggen schiet net zolang een foto tot je een worst case scenario hebt (verschillende lichtomstandigheden zijn vast van grote invloed). En neem wellicht een iets aggresievere toon aan, in de trend van "kijk dit is de situatie en ik heb zo berekend, dit is duidelijk boven de 32%. Ik zie graag de monitor vervangen worden door een nieuw exemplaar". Als je je te passief opstelt is de kans groot dat ze zich er makkelijk proberen van af te maken.

Misschien valt er ook iets met Kid Janssen te regelen? Neem aan dat aangezien hij mede-auteur is van de opening post dat je makkelijk met hem in contact kan komen. Hij weet vast hoe dit te meten valt, is hier wellicht zelfs zelf wel toe in staat.

[edit]
Ik heb inderdaad ook veel verhalen gelezen over overclockers.co.uk dat mensen de monitoren makkelijk kunnen inruilen, naar mijn mening iets te gemakkelijk. Volgens mij zijn de Britten gewoon wat agressiever dan ons en beroepen zij zich vaker op de kopen-op-afstand wet. Niet tevreden? Gewoon binnen 7 dagen terugsturen. Zie ook veel posts op hun forum van mensen die bij het RMA'en een exemplaar terugkrijgen met een ander defect, een goede manier om van de monitoren die ze door de kopen-op-afstand wet terugkrijgen lijkt me. Maar goed, ik ben een doemdenker ;)

Van Hazro heb ik het idee dat als het echt mis is (zoals in jouw geval) dat het een kwestie is van de juiste persoon te pakken te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Xthemes.us op 17-09-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik geef het op met OC UK, ze zijn enorm traag met het terugstorten van het geld waardoor ik niet gebruik kon maken van de speciale actie die ze onlangs hadden waarbij de HZ27WD nog maar £479 kostte (gold voor een stuk of 15 exemplaren, en die waren binnen 3 dagen weg).

Maar eens Hazro gemailed met de vraag of zelf nog de non-glass versie gaan verkopen, anders wordt het denk ik helaas een Hazro WD met glas (gadver), of een Dell met de verschrikkelijke AG coating (gadver!). Wel beroerd dat OC UK zo moeilijk doet over de betaling, het is niet dat ik het niet wil betalen, maar ze willen het niet aannemen >.<.

Update
Net een reactie gehad van Hazro (ze maken wel extreem lange dagen daar?)
We will soon offer the non-glass version and payment via Bank Transfer will be fine. We estimate the HZ27WD non-glass will be made available in 2 weeks.

[ Voor 17% gewijzigd door Xthemes.us op 20-09-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Een update bump, 'hazro' (de username) heeft een paar uur geleden het volgende gepost op het OC UK forum:
Some Updates:

New 27inch full HD 3D monitor ready which will share the same enclosure as the HZ27WC.

New fully adjustable stand almost ready for all our 27inch models - priced at £39.99 or thereabouts [price may increase or decrease].

New HZ27WB with plastic enclosure on its way - we've had to drop the metal casing to drop the price. Fully adjustable stand included.

New website due in November
Specs van de 3d monitor worden later gepost als: 3D TN full HD panel: 16.7 million colors (6 bit + A-FRC)

Ondertussen zit ik zelf nog steeds te wachten op een non-glass WD @ hazro.com, alhoewel ik ondertussen wel een creditcard heb aangevraagd zodat OC UK alsnog een optie zou kunnen gaan. Er gaat wel van alles mis bij de creditcard aanvraag waardoor dat ook allemaal erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Triple post.. maar met goede reden ;)

OC UK heeft op het moment (in hun eigen woorden)
"** CRAZY WEEKEND MONITOR DEALS - MASSIVE DISCOUNTS (UPTO £100 SAVING) WEEKEND ONLY! **"
WD voor £499,99 (normaal £599,99)
WC voor £379,99 (normaal £439,99)

Ik heb de mijne gisteravond naar twaalven dan ook alsnog maar besteld bij OC UK (een non-glass WD), heb namelijk op dezelfde dag ook eindelijk m'n creditcard mogen ophalen.
Als het goed is mag ik de monitor aankomende donderdag in ontvangst nemen. Ondertussen wel bijna 2 maand later dan het plan was dus ik hoop dat de monitor het wachten waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Ik ben blij voor jou dat het eindelijk gelukt is, Xthemes.us. Hopelijk heb je wel meer geluk dan mij, en krijg je een perfecte monitor.
Om dus ook maar even terug te komen op mijn probleem, dat is nog steeds niet opgelost. Ik had dus contact opgenomen met Hazro. Hun antwoord was dus dat het probleem niet aan hun voorwaarden voldeed.
Intussen ook contact opgenomen met Kid Jansen. Ook steeds de antwoorden van Hazro doorgestuurd, die in de meeste gevallen bullshit waren. Ze proberen gewoon een mooie uitleg te geven, om mijn waarschijnlijk te misleiden. Ik heb vorige week ook nog eens een mailtje gestuurd. Hierin had ik gezegd dat zijn uitleg mijn probleem niet gaat oplossen, en dat ik dus nog steeds op een oplossing wacht. Ik heb hem ook verteld dat het probleem altijd zichtbaar is, en dus niet enkel op een witte achtergrond. Ik dacht dat ze hierdoor de ernst van de situatie zouden inzien. Dat was echter niet het geval volgens mij, ik heb nog steeds geen antwoord namelijk. Ik verwacht dan ook geen antwoord meer, volgens mij gaan ze me gewoon negeren in de hoop dat ik het laat gaan. Die tactiek gaat waarschijnlijk nog werken ook, want ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Als contact namelijk onmogelijk wordt, is het moeilijk om een oplossing te zoeken.
De slechte uniformiteit is dus echt verschrikkelijk te noemen. Bij het kijken van een video's valt het allemaal nog mee, maar eens je een website wilt bekijken is het zeer merkbaar. Door het verschil is het ook niet leuk om twee vensters naast elkaar te zetten, de ene kant is namelijk lichter dan de andere. Een webpagina volledig weergegeven doe ik dus, maar dan is het verschil ook merkbaar. De overgang van licht naar donker loopt namelijk in't midden van mijn scherm. Vooral bij het lezen van bijvoorbeeld een wikipedia-artikel is het ook vervelend. Je begint namelijk in een donker gebied te lezen, en dan ineens is't terug licht.
Ik denk dat dus wel duidelijk is dat het verschrikkelijk is.
Ik heb mijn probleem ook al in't Overclockers.co.uk forum gepost, in de hoop dat Hazro dan wel zou reageren. Helaas is die post een beetje verloren gegaan. Ik ben dus ook van plan om er een topic te openen, veel potentiële klanten kijken volgens mij wel op dat forum. Het zou dus best slechte reclame zijn moest ik mijn ervaringen posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 12-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162425

Ik sta dus op het punt de WC te bestellen en betalen via cc, zie ik de volgende kleine regel "available to UK customers only". Lekker dan, ik kon wel gewoon alles in mandje doen, shipping berekenen en betalen. Toch eerst maar even een mail gestuurd. Hoop dat het gewoon kan en dat ik antwoord krijg voordat de deal over is.

Eerder ook al de preorder deal bij Hazro zelf gemist, toen was ie zelfs voor 359 inc VAT te krijgen. Balen, anders moet ik uitwijken naar een andere monitor ben ik bang. En alternatief is er eigenlijk niet echt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Anoniem: 162425 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 04:42:
Ik sta dus op het punt de WC te bestellen en betalen via cc, zie ik de volgende kleine regel "available to UK customers only". Lekker dan, ik kon wel gewoon alles in mandje doen, shipping berekenen en betalen. Toch eerst maar even een mail gestuurd. Hoop dat het gewoon kan en dat ik antwoord krijg voordat de deal over is.

Eerder ook al de preorder deal bij Hazro zelf gemist, toen was ie zelfs voor 359 inc VAT te krijgen. Balen, anders moet ik uitwijken naar een andere monitor ben ik bang. En alternatief is er eigenlijk niet echt... :S
Er is wel degelijk een alternatief: de Dell Ultrasharp U2711. Overigens zijn er al meerdere berichten geweest dat het toch mogelijk is om te bestellen bij OCuk, dus het zou gewoon moeten gaan.
Bij Hazro bestellen zou ik je ten zeerste afraden! Blijkbaar ben ik niet de enige waarop Hazro niet antwoordt. Er was nog een persoon op OCuk die een probleem had met zijn monitor, en daarop reageerde Hazro ook niet. Het is dus echt geluk hebben als je daar besteld.
De service bij OCuk blijkt beter te zijn. Daar is tenminste communicatie mogelijk. Ook kan je het altijd nog onder DSR terugsturen, dat moeten ze accepteren. Of ze dat bij Hazro doen is nog maar de vraag, als ze namelijk doen alsof ze je mail nooit hebben ontvangen, zal dat wel niet gaan...
Als ik jou was zou ik dus de Dell Ultrasharp U2711 nemen, is wel wat duurder, maar daar krijg je tenminste goede service bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jo... schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:34:
[...]

Er is wel degelijk een alternatief: de Dell Ultrasharp U2711. Overigens zijn er al meerdere berichten geweest dat het toch mogelijk is om te bestellen bij OCuk, dus het zou gewoon moeten gaan.
Bij Hazro bestellen zou ik je ten zeerste afraden! Blijkbaar ben ik niet de enige waarop Hazro niet antwoordt. Er was nog een persoon op OCuk die een probleem had met zijn monitor, en daarop reageerde Hazro ook niet. Het is dus echt geluk hebben als je daar besteld.
De service bij OCuk blijkt beter te zijn. Daar is tenminste communicatie mogelijk. Ook kan je het altijd nog onder DSR terugsturen, dat moeten ze accepteren. Of ze dat bij Hazro doen is nog maar de vraag, als ze namelijk doen alsof ze je mail nooit hebben ontvangen, zal dat wel niet gaan...
Als ik jou was zou ik dus de Dell Ultrasharp U2711 nemen, is wel wat duurder, maar daar krijg je tenminste goede service bij.
Heb contact gehad per mail met OCUK en net als je zegt: je kunt toch bestellen en laten bezorgen in Nederland. Blijkbaar een foutje op hun website. Vond het al vreemd dat deze vermelding specifiek alleen bij de WC modellen stond en niet bij de andere.

Hoe dan ook, heb inmiddels de WC besteld en kan deze volgens OCUK de 17e verwachten. Ben erg benieuwd, heb hoge verwachtingen. Heb overigens de versie met glasplaat besteld, wil juist een glossy scherm vanwege de extra dimensie die het aan kleuren geeft. Reflecties e.d. vind ik niet dermate hinderlijk. De Dell was daarom voor mij ook geen echt alternatief met die super AG coating. Sommigen zweren erbij, maar ik vind het er verschrikkelijk dof en mat uitzien.

Terugsturen onder DSR, dat is de 14 dagen afkoelingsperiode o.i.d.? Ik ben niet van plan hier gebruik van te maken, maar je weet het maar nooit. Lees wisselende verhalen over zowel Hazro als OCUK en problemen met stofdeeltjes bij de WC glass versie. Je betaalt dan alleen de retour verzendkosten neem ik aan? Zou je hier ook gebruik van kunnen maken als je dode/stuck pixels hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Die DSR is volgens mij 7 dagen (kan je ook even Googlen), en dat is zonder opgaaf van reden denk ik. Als het je dus gewoon niet bevalt, mag je hem ook terugsturen.
De versie zonder glasplaat is ook Glossy, de glasplaat voegt dus niets toe eigenlijk. Het enige voordeel is dat het makkelijk te reinigen is. Ook hoorde ik berichten dat de bezel er nogal 'goedkoop' uit zou zien zonder de glasplaat.
Overigens las ik ook wat berichten van stof onder de glasplaat bij de laatste batch. Het zou puur toeval kunnen zijn, of voor besparingen maken ze misschien geen gebruik meer van een "Class 1 cleanroom".
Ik hoop voor jou dat je een perfect scherm krijgt, anders ga je je nogal snel irriteren aan de 'kleine' probleempjes (stofje, dode pixel, slechte uniformiteit, ...), waardoor de monitor ineens een stuk minder aantrekkelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik heb mijn monitor vrijdag ontvangen en het is een pracht van een ding. Ik heb wel een dode pixel maar gelukkig zit die op een niet storende plek (linksonder net boven de taakbalk).
Moet zeggen dat de resolutie wel even wennen is, toch wel wel een groter verschil dan ik verwacht had (ben 1920x1200 gewend). Zodra ik de boel een beetje opgekuist heb kan ik wel een paar plaatjes schieten.

Had wel een klein probleempje bij het bevestigen van de Hazro HZ27WD aan mijn Ergotron MX desk mount. De schroefgaten waren niet diep genoeg. Opgelost door een moertje om de schroefjes te draaien er daarboven op weer 2 ringetjes/plaatjes te gebruiken. Het geluid van de ingebouwde speakers is niet eens zo slecht als ik verwacht had, klinkt iets 'voller' dan ik gewend ben van monitor speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xthemes.us schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:12:
Ik heb mijn monitor vrijdag ontvangen en het is een pracht van een ding. Ik heb wel een dode pixel maar gelukkig zit die op een niet storende plek (linksonder net boven de taakbalk).
Moet zeggen dat de resolutie wel even wennen is, toch wel wel een groter verschil dan ik verwacht had (ben 1920x1200 gewend). Zodra ik de boel een beetje opgekuist heb kan ik wel een paar plaatjes schieten.

Had wel een klein probleempje bij het bevestigen van de Hazro HZ27WD aan mijn Ergotron MX desk mount. De schroefgaten waren niet diep genoeg. Opgelost door een moertje om de schroefjes te draaien er daarboven op weer 2 ringetjes/plaatjes te gebruiken. Het geluid van de ingebouwde speakers is niet eens zo slecht als ik verwacht had, klinkt iets 'voller' dan ik gewend ben van monitor speakers.
Ben benieuwd naar je foto's. Welk model heb jij? Met glasplaat?

Ik kom zelf van 1680x1050, dus zal wel een enorm verschil zijn ;)
Had hiervoor tijdelijk een 25.5" HP 1920x1200, maar die beviel niet dus retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Dit is wat je krijgt bij een HZ27WD (non-glass),
1x Een monitor voet
1x Een DVI DL kabel
1x Een displayport kabel
1x Een adapter (enkel op het tweede plaatje)
1x Een 3.5mm stereo plug kabeltje (enkel op het eerste plaatje)
Wat je krijgt van HazroMet adapter..

En zo heb ik het hangen, zoals je kunt zien op het tweede plaatje gaat dat nog niet zo makkelijk als het zou moeten gaan in combinatie met een Ergotron MX Desk Mount. Had een moertje en 2 plaatjes nodig om de ruimte op te vullen.. de VESA schroefgaten zijn niet diep genoeg, beetje vreemd had verwacht dat schroefgaatdiepte ook onderdeel van de standaard zou zijn.
Lekker laten hangenRuimte vullen

En hoe ziet dat er nou uit zo'n glossy scherm? Ik zou lekker dubbelzinnig schitterend zeggen ;)
Ja het reflecteert aardig maar je krijgt er wel een perfect beeld voor terug en je kunt de omstandigheden er op aanpassen om zo weinig mogelijk licht achter je te hebben. Op de foto's juist wel licht binnengelaten anders maakt m'n telefoon waardeloze foto's. Het valt in gebruik heel erg mee als je de boel een beetje dimt. De glossy rand had van mij niet gehoeven.. heb ik me bij mijn Samsung 206bw ook altijd al aan lopen ergeren.
Dubbele reflectieIPS kijkhoek <3

En ten slotte een paar plaatjes om het af te sluiten, voor de nieuwsgierigen die nou wel eens benieuwd zijn wat het betekent als je er geen glasplaat voor hebt zitten... een leeg randje. En als allerlaatste mijn complete set-up. Links een Samsung 2443bw en rechts een Samsung 206bw, de uniformiteit bij de 2443 is echt slecht te noemen vergeleken met de Hazro en ook is er een enorm verschil in witwaardes.. m'n beide oude monitoren lijken wel geel nu ze naast de Hazro staan.. misschien maar eens op zoek gaan naar vervanging..
Geen glas, wel ruimte er voor.Een bureau met flaporen!
Dat blokje wat daar op mijn bureau ligt is mijn videokaart die 2 van de 3 schermen aanstuurt, de laptop zelf neemt het derde scherm voor zijn rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de witbalans van een scherm vaak nog bijstellen. IIG heb ik het nog nooit zo erg gehad dat ik 2 schermen naast elkaar niet ongeveer op dezelfde witbalans kon krijgen. Op het werk heb ik 2 schermen waarvan er eentje de blauw instelling op 8 heeft staan (default 50) omdat het anders veel te blauw is.

Dat heeft geen negatieve gevolgen voor de zwartwaarde. Wel de maximale helderheid (maar dat boeit over het algemeen weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Uit deze twee is geen 'witter' meer uit te persen, zal wel aan de verschillende technieken liggen in combinatie met de ouderdom. M'n beide Samsungs zijn nou denk ik een dikke 3-4 jaar oud, daarnaast staan ze beide ondertussen op full brightness want de backlight is er met de jaren niet beter op geworden.
IPS vs TN
Led backlight vs CCFL

Nee, ik denk niet dat ik ooit vergelijkbare kleuren uit deze schermen ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit, Xthemes! Tevreden over die arm?

Mijn scherm vandaag ook binnen gekregen. Man, wat een geweldig scherm! Kleuren helder, intens en zwart is diep. Resolutie is ook erg fijn na 25,5" 1920x1200 gewend te zijn.

Heb gelukkig geen dode of stuck pixels. Wel 2 stofdeeltjes achter de glasplaat, maar ik ervaar deze niet als hinderlijk. Zijn bovendien alleen te zien bij witte achtergrond en dan nog moet je er echt naar zoeken. Al met al erg tevreden, ook met de keuze van de glasplaat, ik heb het idee dat het toch een stukje extra uitstraling geeft aan de monitor, los van het feit of het de kleuren wel/niet intenser maakt.

Zal morgen wel ff wat plaatjes schieten.

Ben benieuwd hoe het is om een game te spelen op dit scherm. Hoop dat ik een game kan vinden die ik op 2560x1440 kan draaien met mijn Quad core Q9300, 2.5Ghz en Geforce 9800GT, zal lastig genoeg worden denk ik...(tips?)

Kan in ieder geval lekker multitablen op Pokerstars, 9 schermen met gemak speelbaar met HUD...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 162425 op 19-10-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Unreal Tournament 3 wellicht? Ik sta wat dat betreft voor een compleet onmogelijk opgave aangezien mijn GT520 geen enkele game op 2560x1440 kan draaien ;). Sterker nog er zijn vrijwel geen games die op hoger dan 1280x1024 te spelen zijn. Vandaar dus dat ik ook maar game op de 5870 mobility van m'n laptop, maar die gecapped @ 1920x1200.

Moet zeggen dat met 1:1 pixel mapping de games wel erg klein worden als je ze op Full HD speelt. De standaard setting om het iets te schalen ziet er niet echt geweldig.. het went wel na een tijdje maar het is geen aanrader.

De Ergotron ben ik erg tevreden over toen ik eenmaal de kabels er in had geworsteld, heb op het moment de stroom/hdmi/dvi en component kabels er doorheen lopen. Alles behalve de powerkabel moest ook door dezelfde goot en dat koste best proppen en daar ben ik volgens mij wel 30 minuten zoet mee geweest.
Wel mijn twijfels erbij hoe lang de kabels meegaan, is toch wel te merken dat er de nodige druk op wordt uitgeoefend. De arm is ook wat minder makkelijk in gebruik als dat hij was toen de lichtere Samsung er nog aan hing maar alles valt nog steeds gemakkelijk te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427107

Ik heb alle reacties van dit topic gelezen en ik zat eigenlijk nog met een aantal vragen voordat ik mijn Hazro bestel bij Overclockers...

Naast dat ik de Hazro HZ27WC wil gebruiken als monitor, wil ik er ook op xboxen. Ik begrijp het niet helemaal met het scalen, wat dit model niet blijkt te doen en de Hazro HZ27WD wel. Zou ik hiervoor deze duurdere versie moeten aanschaffen? Game ik dan in full hd resolutie of 2560x1440?

Vandaag heb ik het aankoop bedrag overgeschreven naar mijn Paypal account, maar nu lees ik dat ze geen Paypal accepteren bij klanten buiten de UK? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een XBOX 360 draait zijn games meestal in 720p, soms nog lager (als ik het me goed herinner draait halo 3 zelfs in 575p). Slechts een handjevol games draaien daadwerkelijk in full-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken :D Maar hoe zit het dan met het scalen wat de Hazro HZ27WC niet schijnt te doen? Kan ik wel fatsoenlijk xboxen op dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De versie met alleen DVI poort (weet even niet welke dat is..) bevat geen scaler, met de rest zou dat geen probleem mogen zijn.

De DVI-only versie is dus uitsluitend geschikt voor gebruik aan computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vrees dat ik voor de duurdere versie moet gaan.

Nog 1 vraag over, accepteren ze paypal bij klanten buiten de UK? Anders wordt het creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bevestigd gekregen dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Nu online
Anoniem: 427107 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:40:
Ik vrees dat ik voor de duurdere versie moet gaan.

Nog 1 vraag over, accepteren ze paypal bij klanten buiten de UK? Anders wordt het creditcard.
Als je de monitor ook in combinatie met je Xbox360 wil gebruiken, kan je inderdaad beter voor de HZ27WD gaan.
Wel spijtig, want de HZ27WC is net in de aanbieding bij OCuk! (350 pond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Hey ik heb nu ook een WC in huis, gekocht tijdens de pre order korting, voor 450 eurie bij mij thuisbezorgd.

Wel even wennen zo'n groot scherm. Ik had eerst een 20" NEC 20wgx2 (glossy S-IPS) staan. M'n nieuwe unit heeft geen dode pixels en backlight lijkt ook goed.

Wat me wel is opgevallen is dat de linkerhelft van het scherm iets warmer wit heeft dan de rechter. Je moet er wel echt op letten om het te zien. M'n vorige scherm had overigens soortgelijke problemen.

Zoiets zou toch makkelijk softwarematig te compenseren moeten kunnen zijn? (denk ik dan)

Ik wil nog proberen m'n oude en nieuwe scherm naast elkaar te zetten om goed e.e.a. te kunnen vergelijken. Jammer dat m'n videokaart maar 1 dvi-poort heeft...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252030

Ik heb vandaag mijn 27WC binnen gekregen, (via OCUK gekocht, maandag besteld vandaag binnen gekregen)

1e indruk; zwaar teleurstellend. Als ik een volledig zwart scherm open (met bv. dead pixel tester) lijkt het wel alsof ik naar 'n sterrenhemel zit te kijken, zoveel dode sub en/of pixels zitten erin... ook zitten er 2 stofjes achter het glas die niet weg kunnen en storend zijn op witte achtergronden. Ik ga 't scherm uiteraard terug sturen, en kijken of ik iets met OCUK kan regelen. Ik kan als het goed is sowieso mijn geld terug krijgen omdat 't nog in de afkoel periode valt en Engeland daar net als NL ook koop op afstand wetgeving handhaaft.

Foto's;

http://imgur.com/a/Q9c7g

Afwachten :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe hebben jullie de HZ27-WD gekalibreerd?

Ik heb hem vandaag binnen gekregen via ocuk en hij bevalt prima!
Geen stof achter het scherm en maar 1 dode pixel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ze zijn factory calibrated dus ik zou zeggen niet meer aanzitten, enkel de backlight die je waarschijnlijk iets terug mag zetten (eco mode 25% of 50%). Met het downloaden van kleurprofielen van het internet of op het oog kalibreren ga je er waarschijnlijk eerder op achteruit dan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Heeft iemand van jullie ook last van 'scheelheid'?

Ik heb een 27WC met glas en al gauw kwam ik er achter dat ik van dit scherm erg vermoeide ogen krijg en ik er een scheel gevoel aan overhoud. Ik snap er niks van, het beeld is wel gewoon scherp en ik zoom websites altijd wat in dus aan kleine letters ligt het ook niet. Het beeld knippert niet (zichtbaar) en is ook niet te fel oid.

Ik heb hier thuis en op het werk op veel verschillende type schermen gewerkt en nog nooit last gehad van vermoeide ogen. Hiervoor keek ik altijd op een glossy S-IPS zonder problemen, en van het TN-scherm van m'n andere computer (die veel minder scherp is) krijg ik ook nooit last.

Ik vind de beeldkwaliteit van deze H-IPS overigens niet zo heel goed vergeleken met de S-IPS die ik gewend ben, maar dat ter zijde.

Zou het aan de glasplaat kunnen liggen dat je daar last van krijgt oid?

Uiteindelijk heb ik m'n oude scherm er maar weer aangehangen en de klachten waren binnen een dag weer weg.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik voelde me de eerste dagen soms wel enigszins gedesoriënteerd maar of dat door de monitor of een slaapgebrek (een mens heeft blijkbaar toch meer dan 3 uur slaap per dag nodig) kwam weet ik niet. Heb er in ieder geval geen last meer van.

Enige wat ik me kan voorstellen is dat je de brightness te hoog hebt staan en dus in principe de hele dag in een lamp zit te kijken. Probeer eens een beetje te spelen met de ecomode en brightness opties. Ik weet niet waar je de monitor precies voor gebruikt maar misschien dat je hem net als mij gebruikt om code op te kloppen.. dan is een donker thema voor de code editor wellicht een goed idee. Het heel erg witte wit van de leds is denk ik niet heel goed voor je ogen.

Pagina: 1 2 Laatste