Er staan niet eens foto's bij. Hoe kan je een dergelijke review serieus nemen? De beoordeling van 9/10 zonder het scherm daadwerkelijk te testen bewijst alleen maar dat ze er geen verstand van hebben.
Ik had van het weekend overclockers gemailed met de vraag of mijn Hazro met de goede stekker komt, blijkbaar niet. Wat ik er van begrepen had krijg je bij Hazro er een stekker bij afhankelijk van het land waar je het besteld. Bij overclockers.co.uk blijkbaar niet. Nog maar eens mailen of het wel een standaard voedingskabel is die je in de adapter kunt pluggen, want daar heb ik er nog wel een paar van liggen.
Update: Blijkbaar niet de standaard PSU kabel. Dus voor iedereen die bij overclockers.co.uk besteld, niet vergeten een verloopstekkertje erbij te halen.
Update: Blijkbaar niet de standaard PSU kabel. Dus voor iedereen die bij overclockers.co.uk besteld, niet vergeten een verloopstekkertje erbij te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Xthemes.us op 12-09-2011 23:11 ]
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
De Hazro site is eindelijk geupdate en de prijs van de Hazro HZ27WC is flink gedaald!
De WD is nu ook via Hazro zelf te verkrijgen voor min of meer dezelfde prijs als dat overclockers er voor vraagde tijdens de actie een week geleden.
Ik zit ondertussen nog steeds op m'n monitor te wachten, heb een vriend de betaling laten doen aangezien ik zelf niet over een creditcard beschik. Hij heeft er blijkbaar nog al moeite mee om de betaling goed gekeurd te krijgen en heeft z'n legimitatiebewijs en alles moeten opsturen. Had veel liever de betaling via Hazro gedaan, die bieden tenminste 'bank transfer' aan als optie.
De WD is nu ook via Hazro zelf te verkrijgen voor min of meer dezelfde prijs als dat overclockers er voor vraagde tijdens de actie een week geleden.
Hazro.com | Overclockers.co.uk | ||
---|---|---|---|
HZ27WD | glass | £539.99 | £599.99 |
non-glass | n.v.t | £599.99 | |
HZ27WC | glass | £358.80 | £439.99 |
non-glass | n.v.t. | £419.99 | |
HZ27WB | £490.80 | n.v.t. |
Ik zit ondertussen nog steeds op m'n monitor te wachten, heb een vriend de betaling laten doen aangezien ik zelf niet over een creditcard beschik. Hij heeft er blijkbaar nog al moeite mee om de betaling goed gekeurd te krijgen en heeft z'n legimitatiebewijs en alles moeten opsturen. Had veel liever de betaling via Hazro gedaan, die bieden tenminste 'bank transfer' aan als optie.
't is nog wel even wachten tot ze weer beschikbaar zijn, 5 oktober voor de C...
Wat is eigenlijk het nut van een 10-bit paneel als je geen speciale 10-bit ondersteunende videokaart/driver met speciale 10-bit foto/video's hebt? 8-bit per kleur is vooralsnog de standaard, 32-bit kleurendiepte betekent 8-bit voor rood, groen, blauw en alpha channel (doorzichtigheid).
Wat is eigenlijk het nut van een 10-bit paneel als je geen speciale 10-bit ondersteunende videokaart/driver met speciale 10-bit foto/video's hebt? 8-bit per kleur is vooralsnog de standaard, 32-bit kleurendiepte betekent 8-bit voor rood, groen, blauw en alpha channel (doorzichtigheid).
Anoniem: 303530
8-bit per kleur is eigenlijk 6 bit met wat truukjes. Als je een 10-bit scherm hebt weet je zeker dat het minimaal 8 echte bits zijn per kleur.
Vandaag eindelijk eens een reactie vanuit overclockers.co.uk waarom het zo lang duurt, zoals ik al verwachte doordat het afleveradres verschilt van het adres van waar het heen moet. Wat een ellende die creditcards.. hoogst tijd dat overclockers.co.uk eens direct bank transfer gaat ondersteunen in aanvulling op wat ze al hebben.
Dus de gouden tip voor de mensen zonder creditcard, bestel bij Hazro. Zelfs als je een ander per creditcard laat betalen duurt het nog eeuwig.
Dus de gouden tip voor de mensen zonder creditcard, bestel bij Hazro. Zelfs als je een ander per creditcard laat betalen duurt het nog eeuwig.
Aangezien beide schermen (WC en WD) hetzelfde paneel gebruiken, maar de WD als 10 bit wordt opgegeven, vermoed ik wel dat de WC 'echte' 8 bit is.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:09:
8-bit per kleur is eigenlijk 6 bit met wat truukjes. Als je een 10-bit scherm hebt weet je zeker dat het minimaal 8 echte bits zijn per kleur.
Bij Hazro zou ik het momenteel niet echt aanraden omdat hun garantie niet echt goed is. Zo had ik last van donkere plekken op het beeldscherm, zoals ik hier eerder al vertelde. Ze zeiden dat ik maandag een mail ging ontvangen, maar deze kreeg ik niet totdat ik er gisteren zelf om vroeg. Wel weer vrij snel een mailtje terug gekregen. Helaas was het antwoord niet zo positief, voor mij niet althans.Xthemes.us schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:27:
Vandaag eindelijk eens een reactie vanuit overclockers.co.uk waarom het zo lang duurt, zoals ik al verwachte doordat het afleveradres verschilt van het adres van waar het heen moet. Wat een ellende die creditcards.. hoogst tijd dat overclockers.co.uk eens direct bank transfer gaat ondersteunen in aanvulling op wat ze al hebben.
"The attachment sent shows back-light bleed but as it does not cover our specified thresholds, it cannot be considered for Warranty. Backlight 'seeping' is common on IPS panels in and around corners and screw points. Whilst LGs CCFL panels have recovered from this phenomenon, LED panels highlight and exaggerate the issue due to lower pixel densities compared to CCFL panels. "
Ik ben natuurlijk ook geen expert, maar kan iemand hier bevestigen dat zijn uitlegje klopt? Overigens klopt het volgens mij niet, omdat iemand ook een review had gedaan (TFT Central) waar ze 98% backlight uniform waren ofzoiets. Nu is op de foto die ik hier al gepost had, en op de foto die ik naar hen gestuurd had, wel degelijk te zien dat het meer dan 32% van het totale oppervlak is dat donkerder is, dus volgens hun voorwaarden van de garantie zou het dan er wel degelijk onder vallen.
Wat zou ik hier nu tegen kunnen ondernemen? Is er iets dat ik kan doen?
Nou overclockers.co.uk wint ook niet de service van het jaar award. Ze lopen nog steeds moeilijk te doen, en adres veranderen naar hetzelfde adres als die van de creditcard kan niet.. dan moet je de order annuleren en opnieuw doen, ben je wel meteen bijna 100 pond duurder uit omdat de actie is afgelopen.
Dat is inderdaad ook niet zo leuk, maar van OCuk heb ik toch al heel wat verhalen gelezen van omgeruilde monitoren. Bij Hazro doen ze er volgens mij alles aan om het maar niet te hoeven doen. Het stomme is dat ik er niets aan kan doen, of misschien wel, maar ben me in ieder geval niet bewust van een oplossing. Want ze zeggen het naar hun garantie afdeling te hebben gestuurd, en die hebben dan geoordeeld. Echter staat er dan in de garantie voorwaarden dat het er vanaf meer dan 32% wel onder valt. Als je mijn foto's bekijkt is het volgens mij toch wel duidelijk dat het hier om zelfs meer dan 32% gaat. De vraag is echter hoe ik dat zou kunnen bewijzen. Misschien dat ik hun eens moet vragen naar hun testresultaten, al vraag ik me af hoe ze aan de hand van een enkele foto al kunnen oordelen dat het niet onder de garantie valt.Xthemes.us schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:52:
Nou overclockers.co.uk wint ook niet de service van het jaar award. Ze lopen nog steeds moeilijk te doen, en adres veranderen naar hetzelfde adres als die van de creditcard kan niet.. dan moet je de order annuleren en opnieuw doen, ben je wel meteen bijna 100 pond duurder uit omdat de actie is afgelopen.
Als ik jou was zou ik er meer werk van maken, het lijkt me ook zeer sterk dat dit uit een foto valt af te leiden. Misschien handig om de vraag in het graphics forum te stellen? Met photoshop valt er vast iets te berekenen.
Zelf dacht ik aan "kleur selecteren" en kijken hoeveel pixels je selectie dan telt ten opzichte van wat niet geselecteerd wordt (kleine treshhold om de camera kwaliteit/jpg compressie te compenseren). Als ze uberhaupt de moeite erin hebben gestoken hebben ze het vast op eenzelfde manier gedaan, verwacht eerder dat het natte vingerwerk aan hun kant is geweest. Neem aan dat je ze geen raw file van 1 of andere spiegelreflexcamera hebt opgestuurd maar een jpg'tje?
Je hebt (imo) duidelijk een defecte monitor dus ik zou zeggen schiet net zolang een foto tot je een worst case scenario hebt (verschillende lichtomstandigheden zijn vast van grote invloed). En neem wellicht een iets aggresievere toon aan, in de trend van "kijk dit is de situatie en ik heb zo berekend, dit is duidelijk boven de 32%. Ik zie graag de monitor vervangen worden door een nieuw exemplaar". Als je je te passief opstelt is de kans groot dat ze zich er makkelijk proberen van af te maken.
Misschien valt er ook iets met Kid Janssen te regelen? Neem aan dat aangezien hij mede-auteur is van de opening post dat je makkelijk met hem in contact kan komen. Hij weet vast hoe dit te meten valt, is hier wellicht zelfs zelf wel toe in staat.
[edit]
Ik heb inderdaad ook veel verhalen gelezen over overclockers.co.uk dat mensen de monitoren makkelijk kunnen inruilen, naar mijn mening iets te gemakkelijk. Volgens mij zijn de Britten gewoon wat agressiever dan ons en beroepen zij zich vaker op de kopen-op-afstand wet. Niet tevreden? Gewoon binnen 7 dagen terugsturen. Zie ook veel posts op hun forum van mensen die bij het RMA'en een exemplaar terugkrijgen met een ander defect, een goede manier om van de monitoren die ze door de kopen-op-afstand wet terugkrijgen lijkt me. Maar goed, ik ben een doemdenker
Van Hazro heb ik het idee dat als het echt mis is (zoals in jouw geval) dat het een kwestie is van de juiste persoon te pakken te krijgen.
Zelf dacht ik aan "kleur selecteren" en kijken hoeveel pixels je selectie dan telt ten opzichte van wat niet geselecteerd wordt (kleine treshhold om de camera kwaliteit/jpg compressie te compenseren). Als ze uberhaupt de moeite erin hebben gestoken hebben ze het vast op eenzelfde manier gedaan, verwacht eerder dat het natte vingerwerk aan hun kant is geweest. Neem aan dat je ze geen raw file van 1 of andere spiegelreflexcamera hebt opgestuurd maar een jpg'tje?
Je hebt (imo) duidelijk een defecte monitor dus ik zou zeggen schiet net zolang een foto tot je een worst case scenario hebt (verschillende lichtomstandigheden zijn vast van grote invloed). En neem wellicht een iets aggresievere toon aan, in de trend van "kijk dit is de situatie en ik heb zo berekend, dit is duidelijk boven de 32%. Ik zie graag de monitor vervangen worden door een nieuw exemplaar". Als je je te passief opstelt is de kans groot dat ze zich er makkelijk proberen van af te maken.
Misschien valt er ook iets met Kid Janssen te regelen? Neem aan dat aangezien hij mede-auteur is van de opening post dat je makkelijk met hem in contact kan komen. Hij weet vast hoe dit te meten valt, is hier wellicht zelfs zelf wel toe in staat.
[edit]
Ik heb inderdaad ook veel verhalen gelezen over overclockers.co.uk dat mensen de monitoren makkelijk kunnen inruilen, naar mijn mening iets te gemakkelijk. Volgens mij zijn de Britten gewoon wat agressiever dan ons en beroepen zij zich vaker op de kopen-op-afstand wet. Niet tevreden? Gewoon binnen 7 dagen terugsturen. Zie ook veel posts op hun forum van mensen die bij het RMA'en een exemplaar terugkrijgen met een ander defect, een goede manier om van de monitoren die ze door de kopen-op-afstand wet terugkrijgen lijkt me. Maar goed, ik ben een doemdenker
Van Hazro heb ik het idee dat als het echt mis is (zoals in jouw geval) dat het een kwestie is van de juiste persoon te pakken te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Xthemes.us op 17-09-2011 13:38 ]
Ik geef het op met OC UK, ze zijn enorm traag met het terugstorten van het geld waardoor ik niet gebruik kon maken van de speciale actie die ze onlangs hadden waarbij de HZ27WD nog maar £479 kostte (gold voor een stuk of 15 exemplaren, en die waren binnen 3 dagen weg).
Maar eens Hazro gemailed met de vraag of zelf nog de non-glass versie gaan verkopen, anders wordt het denk ik helaas een Hazro WD met glas (gadver), of een Dell met de verschrikkelijke AG coating (gadver!). Wel beroerd dat OC UK zo moeilijk doet over de betaling, het is niet dat ik het niet wil betalen, maar ze willen het niet aannemen >.<.
Update
Net een reactie gehad van Hazro (ze maken wel extreem lange dagen daar?)
Maar eens Hazro gemailed met de vraag of zelf nog de non-glass versie gaan verkopen, anders wordt het denk ik helaas een Hazro WD met glas (gadver), of een Dell met de verschrikkelijke AG coating (gadver!). Wel beroerd dat OC UK zo moeilijk doet over de betaling, het is niet dat ik het niet wil betalen, maar ze willen het niet aannemen >.<.
Update
Net een reactie gehad van Hazro (ze maken wel extreem lange dagen daar?)
We will soon offer the non-glass version and payment via Bank Transfer will be fine. We estimate the HZ27WD non-glass will be made available in 2 weeks.
[ Voor 17% gewijzigd door Xthemes.us op 20-09-2011 01:27 ]
Een update bump, 'hazro' (de username) heeft een paar uur geleden het volgende gepost op het OC UK forum:
Ondertussen zit ik zelf nog steeds te wachten op een non-glass WD @ hazro.com, alhoewel ik ondertussen wel een creditcard heb aangevraagd zodat OC UK alsnog een optie zou kunnen gaan. Er gaat wel van alles mis bij de creditcard aanvraag waardoor dat ook allemaal erg lang duurt.
Specs van de 3d monitor worden later gepost als: 3D TN full HD panel: 16.7 million colors (6 bit + A-FRC)Some Updates:
New 27inch full HD 3D monitor ready which will share the same enclosure as the HZ27WC.
New fully adjustable stand almost ready for all our 27inch models - priced at £39.99 or thereabouts [price may increase or decrease].
New HZ27WB with plastic enclosure on its way - we've had to drop the metal casing to drop the price. Fully adjustable stand included.
New website due in November
Ondertussen zit ik zelf nog steeds te wachten op een non-glass WD @ hazro.com, alhoewel ik ondertussen wel een creditcard heb aangevraagd zodat OC UK alsnog een optie zou kunnen gaan. Er gaat wel van alles mis bij de creditcard aanvraag waardoor dat ook allemaal erg lang duurt.
Triple post.. maar met goede reden 
OC UK heeft op het moment (in hun eigen woorden)
"** CRAZY WEEKEND MONITOR DEALS - MASSIVE DISCOUNTS (UPTO £100 SAVING) WEEKEND ONLY! **"
WD voor £499,99 (normaal £599,99)
WC voor £379,99 (normaal £439,99)
Ik heb de mijne gisteravond naar twaalven dan ook alsnog maar besteld bij OC UK (een non-glass WD), heb namelijk op dezelfde dag ook eindelijk m'n creditcard mogen ophalen.
Als het goed is mag ik de monitor aankomende donderdag in ontvangst nemen. Ondertussen wel bijna 2 maand later dan het plan was dus ik hoop dat de monitor het wachten waard was.
OC UK heeft op het moment (in hun eigen woorden)
"** CRAZY WEEKEND MONITOR DEALS - MASSIVE DISCOUNTS (UPTO £100 SAVING) WEEKEND ONLY! **"
WD voor £499,99 (normaal £599,99)
WC voor £379,99 (normaal £439,99)
Ik heb de mijne gisteravond naar twaalven dan ook alsnog maar besteld bij OC UK (een non-glass WD), heb namelijk op dezelfde dag ook eindelijk m'n creditcard mogen ophalen.
Als het goed is mag ik de monitor aankomende donderdag in ontvangst nemen. Ondertussen wel bijna 2 maand later dan het plan was dus ik hoop dat de monitor het wachten waard was.
Ik ben blij voor jou dat het eindelijk gelukt is, Xthemes.us. Hopelijk heb je wel meer geluk dan mij, en krijg je een perfecte monitor.
Om dus ook maar even terug te komen op mijn probleem, dat is nog steeds niet opgelost. Ik had dus contact opgenomen met Hazro. Hun antwoord was dus dat het probleem niet aan hun voorwaarden voldeed.
Intussen ook contact opgenomen met Kid Jansen. Ook steeds de antwoorden van Hazro doorgestuurd, die in de meeste gevallen bullshit waren. Ze proberen gewoon een mooie uitleg te geven, om mijn waarschijnlijk te misleiden. Ik heb vorige week ook nog eens een mailtje gestuurd. Hierin had ik gezegd dat zijn uitleg mijn probleem niet gaat oplossen, en dat ik dus nog steeds op een oplossing wacht. Ik heb hem ook verteld dat het probleem altijd zichtbaar is, en dus niet enkel op een witte achtergrond. Ik dacht dat ze hierdoor de ernst van de situatie zouden inzien. Dat was echter niet het geval volgens mij, ik heb nog steeds geen antwoord namelijk. Ik verwacht dan ook geen antwoord meer, volgens mij gaan ze me gewoon negeren in de hoop dat ik het laat gaan. Die tactiek gaat waarschijnlijk nog werken ook, want ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Als contact namelijk onmogelijk wordt, is het moeilijk om een oplossing te zoeken.
De slechte uniformiteit is dus echt verschrikkelijk te noemen. Bij het kijken van een video's valt het allemaal nog mee, maar eens je een website wilt bekijken is het zeer merkbaar. Door het verschil is het ook niet leuk om twee vensters naast elkaar te zetten, de ene kant is namelijk lichter dan de andere. Een webpagina volledig weergegeven doe ik dus, maar dan is het verschil ook merkbaar. De overgang van licht naar donker loopt namelijk in't midden van mijn scherm. Vooral bij het lezen van bijvoorbeeld een wikipedia-artikel is het ook vervelend. Je begint namelijk in een donker gebied te lezen, en dan ineens is't terug licht.
Ik denk dat dus wel duidelijk is dat het verschrikkelijk is.
Ik heb mijn probleem ook al in't Overclockers.co.uk forum gepost, in de hoop dat Hazro dan wel zou reageren. Helaas is die post een beetje verloren gegaan. Ik ben dus ook van plan om er een topic te openen, veel potentiële klanten kijken volgens mij wel op dat forum. Het zou dus best slechte reclame zijn moest ik mijn ervaringen posten.
Om dus ook maar even terug te komen op mijn probleem, dat is nog steeds niet opgelost. Ik had dus contact opgenomen met Hazro. Hun antwoord was dus dat het probleem niet aan hun voorwaarden voldeed.
Intussen ook contact opgenomen met Kid Jansen. Ook steeds de antwoorden van Hazro doorgestuurd, die in de meeste gevallen bullshit waren. Ze proberen gewoon een mooie uitleg te geven, om mijn waarschijnlijk te misleiden. Ik heb vorige week ook nog eens een mailtje gestuurd. Hierin had ik gezegd dat zijn uitleg mijn probleem niet gaat oplossen, en dat ik dus nog steeds op een oplossing wacht. Ik heb hem ook verteld dat het probleem altijd zichtbaar is, en dus niet enkel op een witte achtergrond. Ik dacht dat ze hierdoor de ernst van de situatie zouden inzien. Dat was echter niet het geval volgens mij, ik heb nog steeds geen antwoord namelijk. Ik verwacht dan ook geen antwoord meer, volgens mij gaan ze me gewoon negeren in de hoop dat ik het laat gaan. Die tactiek gaat waarschijnlijk nog werken ook, want ik weet niet wat ik nu nog kan doen. Als contact namelijk onmogelijk wordt, is het moeilijk om een oplossing te zoeken.
De slechte uniformiteit is dus echt verschrikkelijk te noemen. Bij het kijken van een video's valt het allemaal nog mee, maar eens je een website wilt bekijken is het zeer merkbaar. Door het verschil is het ook niet leuk om twee vensters naast elkaar te zetten, de ene kant is namelijk lichter dan de andere. Een webpagina volledig weergegeven doe ik dus, maar dan is het verschil ook merkbaar. De overgang van licht naar donker loopt namelijk in't midden van mijn scherm. Vooral bij het lezen van bijvoorbeeld een wikipedia-artikel is het ook vervelend. Je begint namelijk in een donker gebied te lezen, en dan ineens is't terug licht.
Ik denk dat dus wel duidelijk is dat het verschrikkelijk is.
Ik heb mijn probleem ook al in't Overclockers.co.uk forum gepost, in de hoop dat Hazro dan wel zou reageren. Helaas is die post een beetje verloren gegaan. Ik ben dus ook van plan om er een topic te openen, veel potentiële klanten kijken volgens mij wel op dat forum. Het zou dus best slechte reclame zijn moest ik mijn ervaringen posten.
[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 12-10-2011 16:44 ]
Anoniem: 162425
Ik sta dus op het punt de WC te bestellen en betalen via cc, zie ik de volgende kleine regel "available to UK customers only". Lekker dan, ik kon wel gewoon alles in mandje doen, shipping berekenen en betalen. Toch eerst maar even een mail gestuurd. Hoop dat het gewoon kan en dat ik antwoord krijg voordat de deal over is.
Eerder ook al de preorder deal bij Hazro zelf gemist, toen was ie zelfs voor 359 inc VAT te krijgen. Balen, anders moet ik uitwijken naar een andere monitor ben ik bang. En alternatief is er eigenlijk niet echt...
Eerder ook al de preorder deal bij Hazro zelf gemist, toen was ie zelfs voor 359 inc VAT te krijgen. Balen, anders moet ik uitwijken naar een andere monitor ben ik bang. En alternatief is er eigenlijk niet echt...
Er is wel degelijk een alternatief: de Dell Ultrasharp U2711. Overigens zijn er al meerdere berichten geweest dat het toch mogelijk is om te bestellen bij OCuk, dus het zou gewoon moeten gaan.Anoniem: 162425 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 04:42:
Ik sta dus op het punt de WC te bestellen en betalen via cc, zie ik de volgende kleine regel "available to UK customers only". Lekker dan, ik kon wel gewoon alles in mandje doen, shipping berekenen en betalen. Toch eerst maar even een mail gestuurd. Hoop dat het gewoon kan en dat ik antwoord krijg voordat de deal over is.
Bij Hazro bestellen zou ik je ten zeerste afraden! Blijkbaar ben ik niet de enige waarop Hazro niet antwoordt. Er was nog een persoon op OCuk die een probleem had met zijn monitor, en daarop reageerde Hazro ook niet. Het is dus echt geluk hebben als je daar besteld.
De service bij OCuk blijkt beter te zijn. Daar is tenminste communicatie mogelijk. Ook kan je het altijd nog onder DSR terugsturen, dat moeten ze accepteren. Of ze dat bij Hazro doen is nog maar de vraag, als ze namelijk doen alsof ze je mail nooit hebben ontvangen, zal dat wel niet gaan...
Als ik jou was zou ik dus de Dell Ultrasharp U2711 nemen, is wel wat duurder, maar daar krijg je tenminste goede service bij.
Heb contact gehad per mail met OCUK en net als je zegt: je kunt toch bestellen en laten bezorgen in Nederland. Blijkbaar een foutje op hun website. Vond het al vreemd dat deze vermelding specifiek alleen bij de WC modellen stond en niet bij de andere.Jo... schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:34:
[...]
Er is wel degelijk een alternatief: de Dell Ultrasharp U2711. Overigens zijn er al meerdere berichten geweest dat het toch mogelijk is om te bestellen bij OCuk, dus het zou gewoon moeten gaan.
Bij Hazro bestellen zou ik je ten zeerste afraden! Blijkbaar ben ik niet de enige waarop Hazro niet antwoordt. Er was nog een persoon op OCuk die een probleem had met zijn monitor, en daarop reageerde Hazro ook niet. Het is dus echt geluk hebben als je daar besteld.
De service bij OCuk blijkt beter te zijn. Daar is tenminste communicatie mogelijk. Ook kan je het altijd nog onder DSR terugsturen, dat moeten ze accepteren. Of ze dat bij Hazro doen is nog maar de vraag, als ze namelijk doen alsof ze je mail nooit hebben ontvangen, zal dat wel niet gaan...
Als ik jou was zou ik dus de Dell Ultrasharp U2711 nemen, is wel wat duurder, maar daar krijg je tenminste goede service bij.
Hoe dan ook, heb inmiddels de WC besteld en kan deze volgens OCUK de 17e verwachten. Ben erg benieuwd, heb hoge verwachtingen. Heb overigens de versie met glasplaat besteld, wil juist een glossy scherm vanwege de extra dimensie die het aan kleuren geeft. Reflecties e.d. vind ik niet dermate hinderlijk. De Dell was daarom voor mij ook geen echt alternatief met die super AG coating. Sommigen zweren erbij, maar ik vind het er verschrikkelijk dof en mat uitzien.
Terugsturen onder DSR, dat is de 14 dagen afkoelingsperiode o.i.d.? Ik ben niet van plan hier gebruik van te maken, maar je weet het maar nooit. Lees wisselende verhalen over zowel Hazro als OCUK en problemen met stofdeeltjes bij de WC glass versie. Je betaalt dan alleen de retour verzendkosten neem ik aan? Zou je hier ook gebruik van kunnen maken als je dode/stuck pixels hebt?
Die DSR is volgens mij 7 dagen (kan je ook even Googlen), en dat is zonder opgaaf van reden denk ik. Als het je dus gewoon niet bevalt, mag je hem ook terugsturen.
De versie zonder glasplaat is ook Glossy, de glasplaat voegt dus niets toe eigenlijk. Het enige voordeel is dat het makkelijk te reinigen is. Ook hoorde ik berichten dat de bezel er nogal 'goedkoop' uit zou zien zonder de glasplaat.
Overigens las ik ook wat berichten van stof onder de glasplaat bij de laatste batch. Het zou puur toeval kunnen zijn, of voor besparingen maken ze misschien geen gebruik meer van een "Class 1 cleanroom".
Ik hoop voor jou dat je een perfect scherm krijgt, anders ga je je nogal snel irriteren aan de 'kleine' probleempjes (stofje, dode pixel, slechte uniformiteit, ...), waardoor de monitor ineens een stuk minder aantrekkelijk wordt.
De versie zonder glasplaat is ook Glossy, de glasplaat voegt dus niets toe eigenlijk. Het enige voordeel is dat het makkelijk te reinigen is. Ook hoorde ik berichten dat de bezel er nogal 'goedkoop' uit zou zien zonder de glasplaat.
Overigens las ik ook wat berichten van stof onder de glasplaat bij de laatste batch. Het zou puur toeval kunnen zijn, of voor besparingen maken ze misschien geen gebruik meer van een "Class 1 cleanroom".
Ik hoop voor jou dat je een perfect scherm krijgt, anders ga je je nogal snel irriteren aan de 'kleine' probleempjes (stofje, dode pixel, slechte uniformiteit, ...), waardoor de monitor ineens een stuk minder aantrekkelijk wordt.
Ik heb mijn monitor vrijdag ontvangen en het is een pracht van een ding. Ik heb wel een dode pixel maar gelukkig zit die op een niet storende plek (linksonder net boven de taakbalk).
Moet zeggen dat de resolutie wel even wennen is, toch wel wel een groter verschil dan ik verwacht had (ben 1920x1200 gewend). Zodra ik de boel een beetje opgekuist heb kan ik wel een paar plaatjes schieten.
Had wel een klein probleempje bij het bevestigen van de Hazro HZ27WD aan mijn Ergotron MX desk mount. De schroefgaten waren niet diep genoeg. Opgelost door een moertje om de schroefjes te draaien er daarboven op weer 2 ringetjes/plaatjes te gebruiken. Het geluid van de ingebouwde speakers is niet eens zo slecht als ik verwacht had, klinkt iets 'voller' dan ik gewend ben van monitor speakers.
Moet zeggen dat de resolutie wel even wennen is, toch wel wel een groter verschil dan ik verwacht had (ben 1920x1200 gewend). Zodra ik de boel een beetje opgekuist heb kan ik wel een paar plaatjes schieten.
Had wel een klein probleempje bij het bevestigen van de Hazro HZ27WD aan mijn Ergotron MX desk mount. De schroefgaten waren niet diep genoeg. Opgelost door een moertje om de schroefjes te draaien er daarboven op weer 2 ringetjes/plaatjes te gebruiken. Het geluid van de ingebouwde speakers is niet eens zo slecht als ik verwacht had, klinkt iets 'voller' dan ik gewend ben van monitor speakers.
Ben benieuwd naar je foto's. Welk model heb jij? Met glasplaat?Xthemes.us schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:12:
Ik heb mijn monitor vrijdag ontvangen en het is een pracht van een ding. Ik heb wel een dode pixel maar gelukkig zit die op een niet storende plek (linksonder net boven de taakbalk).
Ik kom zelf van 1680x1050, dus zal wel een enorm verschil zijn
Had hiervoor tijdelijk een 25.5" HP 1920x1200, maar die beviel niet dus retour gestuurd.
Dit is wat je krijgt bij een HZ27WD (non-glass),
1x Een monitor voet
1x Een DVI DL kabel
1x Een displayport kabel
1x Een adapter (enkel op het tweede plaatje)
1x Een 3.5mm stereo plug kabeltje (enkel op het eerste plaatje)

En zo heb ik het hangen, zoals je kunt zien op het tweede plaatje gaat dat nog niet zo makkelijk als het zou moeten gaan in combinatie met een Ergotron MX Desk Mount. Had een moertje en 2 plaatjes nodig om de ruimte op te vullen.. de VESA schroefgaten zijn niet diep genoeg, beetje vreemd had verwacht dat schroefgaatdiepte ook onderdeel van de standaard zou zijn.

En hoe ziet dat er nou uit zo'n glossy scherm? Ik zou lekker dubbelzinnig schitterend zeggen
Ja het reflecteert aardig maar je krijgt er wel een perfect beeld voor terug en je kunt de omstandigheden er op aanpassen om zo weinig mogelijk licht achter je te hebben. Op de foto's juist wel licht binnengelaten anders maakt m'n telefoon waardeloze foto's. Het valt in gebruik heel erg mee als je de boel een beetje dimt. De glossy rand had van mij niet gehoeven.. heb ik me bij mijn Samsung 206bw ook altijd al aan lopen ergeren.

En ten slotte een paar plaatjes om het af te sluiten, voor de nieuwsgierigen die nou wel eens benieuwd zijn wat het betekent als je er geen glasplaat voor hebt zitten... een leeg randje. En als allerlaatste mijn complete set-up. Links een Samsung 2443bw en rechts een Samsung 206bw, de uniformiteit bij de 2443 is echt slecht te noemen vergeleken met de Hazro en ook is er een enorm verschil in witwaardes.. m'n beide oude monitoren lijken wel geel nu ze naast de Hazro staan.. misschien maar eens op zoek gaan naar vervanging..

Dat blokje wat daar op mijn bureau ligt is mijn videokaart die 2 van de 3 schermen aanstuurt, de laptop zelf neemt het derde scherm voor zijn rekening
1x Een monitor voet
1x Een DVI DL kabel
1x Een displayport kabel
1x Een adapter (enkel op het tweede plaatje)
1x Een 3.5mm stereo plug kabeltje (enkel op het eerste plaatje)

En zo heb ik het hangen, zoals je kunt zien op het tweede plaatje gaat dat nog niet zo makkelijk als het zou moeten gaan in combinatie met een Ergotron MX Desk Mount. Had een moertje en 2 plaatjes nodig om de ruimte op te vullen.. de VESA schroefgaten zijn niet diep genoeg, beetje vreemd had verwacht dat schroefgaatdiepte ook onderdeel van de standaard zou zijn.

En hoe ziet dat er nou uit zo'n glossy scherm? Ik zou lekker dubbelzinnig schitterend zeggen
Ja het reflecteert aardig maar je krijgt er wel een perfect beeld voor terug en je kunt de omstandigheden er op aanpassen om zo weinig mogelijk licht achter je te hebben. Op de foto's juist wel licht binnengelaten anders maakt m'n telefoon waardeloze foto's. Het valt in gebruik heel erg mee als je de boel een beetje dimt. De glossy rand had van mij niet gehoeven.. heb ik me bij mijn Samsung 206bw ook altijd al aan lopen ergeren.

En ten slotte een paar plaatjes om het af te sluiten, voor de nieuwsgierigen die nou wel eens benieuwd zijn wat het betekent als je er geen glasplaat voor hebt zitten... een leeg randje. En als allerlaatste mijn complete set-up. Links een Samsung 2443bw en rechts een Samsung 206bw, de uniformiteit bij de 2443 is echt slecht te noemen vergeleken met de Hazro en ook is er een enorm verschil in witwaardes.. m'n beide oude monitoren lijken wel geel nu ze naast de Hazro staan.. misschien maar eens op zoek gaan naar vervanging..

Dat blokje wat daar op mijn bureau ligt is mijn videokaart die 2 van de 3 schermen aanstuurt, de laptop zelf neemt het derde scherm voor zijn rekening
Je kan de witbalans van een scherm vaak nog bijstellen. IIG heb ik het nog nooit zo erg gehad dat ik 2 schermen naast elkaar niet ongeveer op dezelfde witbalans kon krijgen. Op het werk heb ik 2 schermen waarvan er eentje de blauw instelling op 8 heeft staan (default 50) omdat het anders veel te blauw is.
Dat heeft geen negatieve gevolgen voor de zwartwaarde. Wel de maximale helderheid (maar dat boeit over het algemeen weinig).
Dat heeft geen negatieve gevolgen voor de zwartwaarde. Wel de maximale helderheid (maar dat boeit over het algemeen weinig).
Uit deze twee is geen 'witter' meer uit te persen, zal wel aan de verschillende technieken liggen in combinatie met de ouderdom. M'n beide Samsungs zijn nou denk ik een dikke 3-4 jaar oud, daarnaast staan ze beide ondertussen op full brightness want de backlight is er met de jaren niet beter op geworden.
IPS vs TN
Led backlight vs CCFL
Nee, ik denk niet dat ik ooit vergelijkbare kleuren uit deze schermen ga krijgen.
IPS vs TN
Led backlight vs CCFL
Nee, ik denk niet dat ik ooit vergelijkbare kleuren uit deze schermen ga krijgen.
Ziet er goed uit, Xthemes! Tevreden over die arm?
Mijn scherm vandaag ook binnen gekregen. Man, wat een geweldig scherm! Kleuren helder, intens en zwart is diep. Resolutie is ook erg fijn na 25,5" 1920x1200 gewend te zijn.
Heb gelukkig geen dode of stuck pixels. Wel 2 stofdeeltjes achter de glasplaat, maar ik ervaar deze niet als hinderlijk. Zijn bovendien alleen te zien bij witte achtergrond en dan nog moet je er echt naar zoeken. Al met al erg tevreden, ook met de keuze van de glasplaat, ik heb het idee dat het toch een stukje extra uitstraling geeft aan de monitor, los van het feit of het de kleuren wel/niet intenser maakt.
Zal morgen wel ff wat plaatjes schieten.
Ben benieuwd hoe het is om een game te spelen op dit scherm. Hoop dat ik een game kan vinden die ik op 2560x1440 kan draaien met mijn Quad core Q9300, 2.5Ghz en Geforce 9800GT, zal lastig genoeg worden denk ik...(tips?)
Kan in ieder geval lekker multitablen op Pokerstars, 9 schermen met gemak speelbaar met HUD...
Mijn scherm vandaag ook binnen gekregen. Man, wat een geweldig scherm! Kleuren helder, intens en zwart is diep. Resolutie is ook erg fijn na 25,5" 1920x1200 gewend te zijn.
Heb gelukkig geen dode of stuck pixels. Wel 2 stofdeeltjes achter de glasplaat, maar ik ervaar deze niet als hinderlijk. Zijn bovendien alleen te zien bij witte achtergrond en dan nog moet je er echt naar zoeken. Al met al erg tevreden, ook met de keuze van de glasplaat, ik heb het idee dat het toch een stukje extra uitstraling geeft aan de monitor, los van het feit of het de kleuren wel/niet intenser maakt.
Zal morgen wel ff wat plaatjes schieten.
Ben benieuwd hoe het is om een game te spelen op dit scherm. Hoop dat ik een game kan vinden die ik op 2560x1440 kan draaien met mijn Quad core Q9300, 2.5Ghz en Geforce 9800GT, zal lastig genoeg worden denk ik...(tips?)
Kan in ieder geval lekker multitablen op Pokerstars, 9 schermen met gemak speelbaar met HUD...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 162425 op 19-10-2011 00:31 ]
Unreal Tournament 3 wellicht? Ik sta wat dat betreft voor een compleet onmogelijk opgave aangezien mijn GT520 geen enkele game op 2560x1440 kan draaien
. Sterker nog er zijn vrijwel geen games die op hoger dan 1280x1024 te spelen zijn. Vandaar dus dat ik ook maar game op de 5870 mobility van m'n laptop, maar die gecapped @ 1920x1200.
Moet zeggen dat met 1:1 pixel mapping de games wel erg klein worden als je ze op Full HD speelt. De standaard setting om het iets te schalen ziet er niet echt geweldig.. het went wel na een tijdje maar het is geen aanrader.
De Ergotron ben ik erg tevreden over toen ik eenmaal de kabels er in had geworsteld, heb op het moment de stroom/hdmi/dvi en component kabels er doorheen lopen. Alles behalve de powerkabel moest ook door dezelfde goot en dat koste best proppen en daar ben ik volgens mij wel 30 minuten zoet mee geweest.
Wel mijn twijfels erbij hoe lang de kabels meegaan, is toch wel te merken dat er de nodige druk op wordt uitgeoefend. De arm is ook wat minder makkelijk in gebruik als dat hij was toen de lichtere Samsung er nog aan hing maar alles valt nog steeds gemakkelijk te verstellen.
Moet zeggen dat met 1:1 pixel mapping de games wel erg klein worden als je ze op Full HD speelt. De standaard setting om het iets te schalen ziet er niet echt geweldig.. het went wel na een tijdje maar het is geen aanrader.
De Ergotron ben ik erg tevreden over toen ik eenmaal de kabels er in had geworsteld, heb op het moment de stroom/hdmi/dvi en component kabels er doorheen lopen. Alles behalve de powerkabel moest ook door dezelfde goot en dat koste best proppen en daar ben ik volgens mij wel 30 minuten zoet mee geweest.
Wel mijn twijfels erbij hoe lang de kabels meegaan, is toch wel te merken dat er de nodige druk op wordt uitgeoefend. De arm is ook wat minder makkelijk in gebruik als dat hij was toen de lichtere Samsung er nog aan hing maar alles valt nog steeds gemakkelijk te verstellen.
Anoniem: 427107
Ik heb alle reacties van dit topic gelezen en ik zat eigenlijk nog met een aantal vragen voordat ik mijn Hazro bestel bij Overclockers...
Naast dat ik de Hazro HZ27WC wil gebruiken als monitor, wil ik er ook op xboxen. Ik begrijp het niet helemaal met het scalen, wat dit model niet blijkt te doen en de Hazro HZ27WD wel. Zou ik hiervoor deze duurdere versie moeten aanschaffen? Game ik dan in full hd resolutie of 2560x1440?
Vandaag heb ik het aankoop bedrag overgeschreven naar mijn Paypal account, maar nu lees ik dat ze geen Paypal accepteren bij klanten buiten de UK? Klopt dit?
Naast dat ik de Hazro HZ27WC wil gebruiken als monitor, wil ik er ook op xboxen. Ik begrijp het niet helemaal met het scalen, wat dit model niet blijkt te doen en de Hazro HZ27WD wel. Zou ik hiervoor deze duurdere versie moeten aanschaffen? Game ik dan in full hd resolutie of 2560x1440?
Vandaag heb ik het aankoop bedrag overgeschreven naar mijn Paypal account, maar nu lees ik dat ze geen Paypal accepteren bij klanten buiten de UK? Klopt dit?
Een XBOX 360 draait zijn games meestal in 720p, soms nog lager (als ik het me goed herinner draait halo 3 zelfs in 575p). Slechts een handjevol games draaien daadwerkelijk in full-hd.
Ohja dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken
Maar hoe zit het dan met het scalen wat de Hazro HZ27WC niet schijnt te doen? Kan ik wel fatsoenlijk xboxen op dit scherm?
De versie met alleen DVI poort (weet even niet welke dat is..) bevat geen scaler, met de rest zou dat geen probleem mogen zijn.
De DVI-only versie is dus uitsluitend geschikt voor gebruik aan computers.
De DVI-only versie is dus uitsluitend geschikt voor gebruik aan computers.
Ik vrees dat ik voor de duurdere versie moet gaan.
Nog 1 vraag over, accepteren ze paypal bij klanten buiten de UK? Anders wordt het creditcard.
Nog 1 vraag over, accepteren ze paypal bij klanten buiten de UK? Anders wordt het creditcard.
Als je de monitor ook in combinatie met je Xbox360 wil gebruiken, kan je inderdaad beter voor de HZ27WD gaan.Anoniem: 427107 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:40:
Ik vrees dat ik voor de duurdere versie moet gaan.
Wel spijtig, want de HZ27WC is net in de aanbieding bij OCuk! (350 pond)
Hey ik heb nu ook een WC in huis, gekocht tijdens de pre order korting, voor 450 eurie bij mij thuisbezorgd.
Wel even wennen zo'n groot scherm. Ik had eerst een 20" NEC 20wgx2 (glossy S-IPS) staan. M'n nieuwe unit heeft geen dode pixels en backlight lijkt ook goed.
Wat me wel is opgevallen is dat de linkerhelft van het scherm iets warmer wit heeft dan de rechter. Je moet er wel echt op letten om het te zien. M'n vorige scherm had overigens soortgelijke problemen.
Zoiets zou toch makkelijk softwarematig te compenseren moeten kunnen zijn? (denk ik dan)
Ik wil nog proberen m'n oude en nieuwe scherm naast elkaar te zetten om goed e.e.a. te kunnen vergelijken. Jammer dat m'n videokaart maar 1 dvi-poort heeft...
Wel even wennen zo'n groot scherm. Ik had eerst een 20" NEC 20wgx2 (glossy S-IPS) staan. M'n nieuwe unit heeft geen dode pixels en backlight lijkt ook goed.
Wat me wel is opgevallen is dat de linkerhelft van het scherm iets warmer wit heeft dan de rechter. Je moet er wel echt op letten om het te zien. M'n vorige scherm had overigens soortgelijke problemen.
Zoiets zou toch makkelijk softwarematig te compenseren moeten kunnen zijn? (denk ik dan)
Ik wil nog proberen m'n oude en nieuwe scherm naast elkaar te zetten om goed e.e.a. te kunnen vergelijken. Jammer dat m'n videokaart maar 1 dvi-poort heeft...
Anoniem: 252030
Ik heb vandaag mijn 27WC binnen gekregen, (via OCUK gekocht, maandag besteld vandaag binnen gekregen)
1e indruk; zwaar teleurstellend. Als ik een volledig zwart scherm open (met bv. dead pixel tester) lijkt het wel alsof ik naar 'n sterrenhemel zit te kijken, zoveel dode sub en/of pixels zitten erin... ook zitten er 2 stofjes achter het glas die niet weg kunnen en storend zijn op witte achtergronden. Ik ga 't scherm uiteraard terug sturen, en kijken of ik iets met OCUK kan regelen. Ik kan als het goed is sowieso mijn geld terug krijgen omdat 't nog in de afkoel periode valt en Engeland daar net als NL ook koop op afstand wetgeving handhaaft.
Foto's;
http://imgur.com/a/Q9c7g
Afwachten :<
1e indruk; zwaar teleurstellend. Als ik een volledig zwart scherm open (met bv. dead pixel tester) lijkt het wel alsof ik naar 'n sterrenhemel zit te kijken, zoveel dode sub en/of pixels zitten erin... ook zitten er 2 stofjes achter het glas die niet weg kunnen en storend zijn op witte achtergronden. Ik ga 't scherm uiteraard terug sturen, en kijken of ik iets met OCUK kan regelen. Ik kan als het goed is sowieso mijn geld terug krijgen omdat 't nog in de afkoel periode valt en Engeland daar net als NL ook koop op afstand wetgeving handhaaft.
Foto's;
http://imgur.com/a/Q9c7g
Afwachten :<
Hoe hebben jullie de HZ27-WD gekalibreerd?
Ik heb hem vandaag binnen gekregen via ocuk en hij bevalt prima!
Geen stof achter het scherm en maar 1 dode pixel...
Ik heb hem vandaag binnen gekregen via ocuk en hij bevalt prima!
Geen stof achter het scherm en maar 1 dode pixel...
Ze zijn factory calibrated dus ik zou zeggen niet meer aanzitten, enkel de backlight die je waarschijnlijk iets terug mag zetten (eco mode 25% of 50%). Met het downloaden van kleurprofielen van het internet of op het oog kalibreren ga je er waarschijnlijk eerder op achteruit dan vooruit.
Heeft iemand van jullie ook last van 'scheelheid'?
Ik heb een 27WC met glas en al gauw kwam ik er achter dat ik van dit scherm erg vermoeide ogen krijg en ik er een scheel gevoel aan overhoud. Ik snap er niks van, het beeld is wel gewoon scherp en ik zoom websites altijd wat in dus aan kleine letters ligt het ook niet. Het beeld knippert niet (zichtbaar) en is ook niet te fel oid.
Ik heb hier thuis en op het werk op veel verschillende type schermen gewerkt en nog nooit last gehad van vermoeide ogen. Hiervoor keek ik altijd op een glossy S-IPS zonder problemen, en van het TN-scherm van m'n andere computer (die veel minder scherp is) krijg ik ook nooit last.
Ik vind de beeldkwaliteit van deze H-IPS overigens niet zo heel goed vergeleken met de S-IPS die ik gewend ben, maar dat ter zijde.
Zou het aan de glasplaat kunnen liggen dat je daar last van krijgt oid?
Uiteindelijk heb ik m'n oude scherm er maar weer aangehangen en de klachten waren binnen een dag weer weg.
Ik heb een 27WC met glas en al gauw kwam ik er achter dat ik van dit scherm erg vermoeide ogen krijg en ik er een scheel gevoel aan overhoud. Ik snap er niks van, het beeld is wel gewoon scherp en ik zoom websites altijd wat in dus aan kleine letters ligt het ook niet. Het beeld knippert niet (zichtbaar) en is ook niet te fel oid.
Ik heb hier thuis en op het werk op veel verschillende type schermen gewerkt en nog nooit last gehad van vermoeide ogen. Hiervoor keek ik altijd op een glossy S-IPS zonder problemen, en van het TN-scherm van m'n andere computer (die veel minder scherp is) krijg ik ook nooit last.
Ik vind de beeldkwaliteit van deze H-IPS overigens niet zo heel goed vergeleken met de S-IPS die ik gewend ben, maar dat ter zijde.
Zou het aan de glasplaat kunnen liggen dat je daar last van krijgt oid?
Uiteindelijk heb ik m'n oude scherm er maar weer aangehangen en de klachten waren binnen een dag weer weg.
Ik voelde me de eerste dagen soms wel enigszins gedesoriënteerd maar of dat door de monitor of een slaapgebrek (een mens heeft blijkbaar toch meer dan 3 uur slaap per dag nodig) kwam weet ik niet. Heb er in ieder geval geen last meer van.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat je de brightness te hoog hebt staan en dus in principe de hele dag in een lamp zit te kijken. Probeer eens een beetje te spelen met de ecomode en brightness opties. Ik weet niet waar je de monitor precies voor gebruikt maar misschien dat je hem net als mij gebruikt om code op te kloppen.. dan is een donker thema voor de code editor wellicht een goed idee. Het heel erg witte wit van de leds is denk ik niet heel goed voor je ogen.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat je de brightness te hoog hebt staan en dus in principe de hele dag in een lamp zit te kijken. Probeer eens een beetje te spelen met de ecomode en brightness opties. Ik weet niet waar je de monitor precies voor gebruikt maar misschien dat je hem net als mij gebruikt om code op te kloppen.. dan is een donker thema voor de code editor wellicht een goed idee. Het heel erg witte wit van de leds is denk ik niet heel goed voor je ogen.
Bumperdebump
De OC UK prijzen zijn enorm gestegen en de HZ27WC (zonder HDCP/Scalers/OSD en met slechts 1 DVI-DL aansluiting) kost nou meer dan een Dell u2711 met al die zaken +
plus een hele reut aan aansluitmogelijkheden en USB hub/card reader en een flink betere garantie. Dat is dus wel een beetje een geval van jezelf de markt uit prijzen.
Hazro.com verkoopt de monitoren niet meer lijkt het (wellicht wel weer na de update van de site)
Anyway, het lijkt mij wijs om mediafrost.de in de openingspost op te nemen onder de aankoopmogelijkheden. De prijzen zijn ook lager dan die van OC UK alhoewel de verzendkosten iets hoger lijken te liggen (tenzij je in duitsland woont, dan wordt het geheel gratis thuis geleverd).
De OC UK prijzen zijn enorm gestegen en de HZ27WC (zonder HDCP/Scalers/OSD en met slechts 1 DVI-DL aansluiting) kost nou meer dan een Dell u2711 met al die zaken +
plus een hele reut aan aansluitmogelijkheden en USB hub/card reader en een flink betere garantie. Dat is dus wel een beetje een geval van jezelf de markt uit prijzen.
Hazro.com verkoopt de monitoren niet meer lijkt het (wellicht wel weer na de update van de site)
Anyway, het lijkt mij wijs om mediafrost.de in de openingspost op te nemen onder de aankoopmogelijkheden. De prijzen zijn ook lager dan die van OC UK alhoewel de verzendkosten iets hoger lijken te liggen (tenzij je in duitsland woont, dan wordt het geheel gratis thuis geleverd).
Ik heb mediafrost.de toegevoegd aan de aankoopmogelijkheden.Xthemes.us schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:38:
Bumperdebump
Overigens kan je de HZ27WC wél nog aankopen via de Hazro site volgens mij. Bij de HZ27WD lijkt de mogelijkheid inderdaad wel verdwenen.
Ik erger me na enkele maanden nog steeds aan het probleem van mijn monitor.
Ik ben ook nog eens gaan zoeken naar problemen die er waren met het Apple Cinema display. Zoals ik eerder al dacht, heeft mijn scherm inderdaad last van een probleem genaamd de 'yellow tinge'. Als ik erover lees of er foto's van zie, komt het precies overeen met het probleem met mijn monitor.
Ik heb ongeveer een maand geleden nog een mail gestuurd waarin ik vroeg voor een oplossing. Hierop heb ik echter geen antwoord gekregen. Aangezien ik me nog steeds ontzettend erger aan die yellow tinge, besloot ik om eergisteren nog eens een mail te sturen. Ik heb er (nog) geen antwoord op. Mogelijk volgt een antwoord nog, maar ik heb er niet al te veel hoop in.
Ik vraag me af wat ik kan doen als ze mijn mails gewoon reageren? Communicatie moet toch mogelijk zijn, of niet? Zijn er dingen die ik toch kan ondernemen?
Overigens heb ik nog eens een foto van mijn monitor genomen, waar het probleem misschien beter zichtbaar op is dan op vorige foto's.

Ik zit er ook aan te denken om binnenkort eens een topic te openen in het shopping forum, misschien dat de mensen me daar advies kunnen geven.
Ik ben ook nog eens gaan zoeken naar problemen die er waren met het Apple Cinema display. Zoals ik eerder al dacht, heeft mijn scherm inderdaad last van een probleem genaamd de 'yellow tinge'. Als ik erover lees of er foto's van zie, komt het precies overeen met het probleem met mijn monitor.
Ik heb ongeveer een maand geleden nog een mail gestuurd waarin ik vroeg voor een oplossing. Hierop heb ik echter geen antwoord gekregen. Aangezien ik me nog steeds ontzettend erger aan die yellow tinge, besloot ik om eergisteren nog eens een mail te sturen. Ik heb er (nog) geen antwoord op. Mogelijk volgt een antwoord nog, maar ik heb er niet al te veel hoop in.
Ik vraag me af wat ik kan doen als ze mijn mails gewoon reageren? Communicatie moet toch mogelijk zijn, of niet? Zijn er dingen die ik toch kan ondernemen?
Overigens heb ik nog eens een foto van mijn monitor genomen, waar het probleem misschien beter zichtbaar op is dan op vorige foto's.

Ik zit er ook aan te denken om binnenkort eens een topic te openen in het shopping forum, misschien dat de mensen me daar advies kunnen geven.
Ik heb sinds gisteren een 27" WC model. Ben er erg blij mee, het is nogal een verbetering vergeleken met mijn 6 jaar oude MVA scherm.
Wat ik jammer vind is dat er geen OSD op zit, al staat dat in het lijstje hier wel vermeld. Achterop de WC zitten alleen een aan/uit knop, brightness (in 11 stappen) en volume. Verder zijn er nog 2 loze knoppen.
Geluid is best acceptabel, zeker vergeleken met andere monitoren.
Al met al ben ik prima tevreden. Ook geen enkele dode pixel hier.
Ik wilde hem eerst bestellen bij tftshop.net, daar hebben ze met en zonder glasplaat. Maar de webshop had geen betalingswijze voor mij, ik neem aan omdat ik uit NL kom. Ik heb hem nu via mediafrost besteld. Ik heb de versie met glasplaat, wat wel behoorlijk spiegelt.
Wel had ik een nieuwe videokaart nodig. Mijn onboard video (ATI X1250) trok HD niet echt. Nu met een HD6450 gaat dat prima.
Wat ik jammer vind is dat er geen OSD op zit, al staat dat in het lijstje hier wel vermeld. Achterop de WC zitten alleen een aan/uit knop, brightness (in 11 stappen) en volume. Verder zijn er nog 2 loze knoppen.
Geluid is best acceptabel, zeker vergeleken met andere monitoren.
Al met al ben ik prima tevreden. Ook geen enkele dode pixel hier.
Ik wilde hem eerst bestellen bij tftshop.net, daar hebben ze met en zonder glasplaat. Maar de webshop had geen betalingswijze voor mij, ik neem aan omdat ik uit NL kom. Ik heb hem nu via mediafrost besteld. Ik heb de versie met glasplaat, wat wel behoorlijk spiegelt.
Wel had ik een nieuwe videokaart nodig. Mijn onboard video (ATI X1250) trok HD niet echt. Nu met een HD6450 gaat dat prima.
Zonet heeft Hazro een post gepost op het OCuk forum in verband met hun toekomst plannen. Ze hebben best wel leuke producten in petto voor ons!
@Hierboven, ik wist niet dat er nog een andere shop was waar ze Hazro monitoren verkochten, ik zal tftshop.net binnenkort ook toevoegen aan de OP.
Mogelijk ontving ik daardoor vorige week ook geen antwoord van hun, als ik het goed begrijp waren ze 'gesloten' tot vandaag. Ik heb meteen ook eens daar op het forum wat informatie gevraagd in verband met mijn probleem en waarom ze soms niet op mails antwoorden. Dat het publiekelijk is, is misschien een extra stimulans om het eindelijk eens goed op te lossen.quote: HazroThis is our first day back since we broke up before Xmas so Happy New Year to everyone. We've been monitoring this thread and have some updates on existing and new models. The 27" LED models are under review and a decision will be made this month on what can be done to eliminate dust altogether. Despite their popularity, it is looking increasingly likely that we'll have to drop all glass models and stick to non-glass. The glass models may still be around for our B2B sales. More to follow on this.
Also, whilst the 27" LEDs don't officially support HDCP (due to high royalty fees), most new batches shouldn't have a problem playing Blu-rays (although, we can't guarantee this for all units). User feedback on this will be appreciated.
OCUK will take delivery of our new 30" models in the next week or so. The model number is HZ30WiE and features a new Aluminium bezel with Steel back and a fully adjustable stand. The panel is 10bit Ultra Wide Gamut capable of 1.07billion Colors. Input is limited to Dual Link DVI and we've chosen an expensive external adapter over internal PSUs due to heat and high pitched noise issues (which have plagued other branded 30" displays). Price is to be set by OCUK but it will be £750~£800 delivered.
The same model is available in a 8bit version (Wide Gamut with 16.7million Colors) which will be available directly from us at a price of £650~£700. This has a model number of HZ30WiF.
The HZ27WB has been revised and now comes in the same enclosure as the HZ27WC Non-Glass. We had to do this to lower costs as encapsulating this into a metal enclosure was too high. Price will be around 10% cheaper than the HZ27WC. The ETA is around 6 weeks on this. This is a lot of monitor for the price (WQHD resolution 10bit Wide Gamut CCFL panel capable of 1.07 billion Colors).
A 27" LED 3D monitor is also available (full HD) and again, shares the same enclosure as the HZ27WC. We've had this model for over 6 months but never got round to launching it. This will be available in 6 weeks (this is a non 'Nvidia 3D Ready' monitor aimed at the multimedia market). As always, price will be appealing.
A new Hazro miniDP/DP to Dual Link DVI adapter is ready. Available in around 4 weeks. This is aimed at Apple users and those with DP only graphics cards. Price will be around £60~£65.
We're looking to incorporate MHL into all new models from March onwards.
We have a new gel based screen cleaner kit comparable to the best brand out there (can't mention). Available in a 250ml bottle with a 30x30cm lint free cloth, the price will be £5~£10. This isn't the usual rubbish offered by LCD TV resellers as up-sell or cross-sell addons: the formula is unique and we are looking to patent it.
The stand has caused us nothing but problems and we've invested a huge amount of time into developing our latest prototype. The main issue was stability i.e. ensuring the 27" and 30" models didn't shake or wobble for more than 5 secs when a 1kg force was applied (as required by VESA). We can offer cheap inexpensive fully adjustable stands for <£30 as seen on most monitors these days (and these would be fine for most users). However, the increased torque (due to width of the 27" and 30" monitors) and the increased weight means a small touch would result in wobble lasting +7 secs. Our new stand is all Aluminium and offers Tilt, Swivel, Elevation and Rotation. The stand comes in parts and can also be used on the new Apple 24" and 27" LED displays. Price will be around £50~£60 but its a lot of stand for the money (and is universal). ETA: 6 weeks.
A new monitor arm will also be offered for around the same price - ETA: 6 weeks.
We're offering our LCD kits shortly to end-users who would like to create their own monitor setups. The kits will allow users to create 30" and 27" setups cheaper than buying monitors outright and is aimed at LCD modders especially those looking to create multi-monitor setups. LCD modding is not very popular in Europe/USA but our buyers in Asia have shown a lot of interest in this. Customers are required to make their own cases/bezels/stands and we will offer absolutely everything needed including panel, controllers, power suppliers, OSDs, cables, screws etc. etc.
Finally, a new high end pre-press/broadcast 24" monitor will be ready soon with accessible 3D LUTs and factory calibration for multiple color Temps. We may offer default sRGB and AdobeRGB modes as presets but we're not keen on this as panel degradation will throw these values off over time (not sure why customers were so impressed when a competitor offered this option on a consumer 24" model - all marketing hype). More to follow on this.
@Hierboven, ik wist niet dat er nog een andere shop was waar ze Hazro monitoren verkochten, ik zal tftshop.net binnenkort ook toevoegen aan de OP.
Het lijkt erop dat de nieuwe 30" Hazro is uitgekomen.
Vrij interessant. Prijs ligt iets lager dan de Dell Ultrasharp U3011. Bouwkwaliteit van deze Hazro monitor lijkt me ook prima. Kan dus nog wel een goede concurrent van de Dell worden.Xthemes.us schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:06:
Het lijkt erop dat de nieuwe 30" Hazro is uitgekomen.
Ik heb inmiddels mijn monitor teruggestuurd naar Hazro. Even terug kreeg ik eindelijk een antwoord van Hazro met daarin een RMA nummer en dus de toestemming om het terug te sturen. Donderdag hebben ze hem ontvangen. Ik moest de verzending wel zelf regelen, wat ik toch wel een minpunt vind. Nu moeten ze hem inspecteren, en indien hij effectief 'defect' blijkt, krijg ik een nieuwe of een gerepareerde.
Hopelijk hoor ik volgende week van hen. Uiteraard hoop ik ook dat ik een nieuwe krijg. Al vrees ik dat ze, zoals ze in hun mails ook altijd deden, gaan beweren dat het niet onder de garantie valt. In dat geval zou ik ook nog eens 45 pond moeten betalen voordat ze hem terugsturen. In totaal zou ik dan bijna 100 euro kwijt zijn voor niets. Het feit dat ze me echter een RMA nummer gaven, betekent misschien dat ze van plan zijn om hun garantie wat te verbeteren. Of misschien was het gewoon omdat ik in de laatste mail specifiek om een RMA vroeg. Och, volgende week weet ik hopelijk meer
Als ik een financiële meevaller krijg ben ik waarschijnlijk ook wel te porren voor zo'n Hazro. Wel zonder glas dan inderdaad. Ze scoren zelfs goed op input lag dus zelfs gamen is geen probleem.
Alleen BF3 op die resolutie... Wat denken jullie dan dat ik voor FPS zal krijgen?
i5 2500K, 8GB, HD 6870 -> Zit nu gemiddeld wel op 55-60, soms even een drop naar 50 met alles op medium, textures op high.
Wordt het dan echt de helft ofzo? Want dan moet ik wel een erg grote financiele meevaller krijgen
(nieuwe videokaart ook nog)
Ik neem aan dat scalen naar 1920x1080 er lelijk / blokkerig gaat uitzien? Net zoals 720p er nu ook niet uitziet op mijn 23 inch 1920x1080 monitor?
Alleen BF3 op die resolutie... Wat denken jullie dan dat ik voor FPS zal krijgen?
i5 2500K, 8GB, HD 6870 -> Zit nu gemiddeld wel op 55-60, soms even een drop naar 50 met alles op medium, textures op high.
Wordt het dan echt de helft ofzo? Want dan moet ik wel een erg grote financiele meevaller krijgen
Ik neem aan dat scalen naar 1920x1080 er lelijk / blokkerig gaat uitzien? Net zoals 720p er nu ook niet uitziet op mijn 23 inch 1920x1080 monitor?
In dat geval gewoon schalen naar de helft (1280*720p) dan is het nog relatief scherp. Probeer het maar, als je schaalt naar precies de helft van de naïeve resolutie dan ziet het er nog relatief scherp uit.
Maar dan ga ik er in beeldkwaliteit dus eigenlijk niet op vooruit, maar op achteruit als ik die monitor zou kopen. Zit nu op een 23 inch 1920x1080 e-ips monitor... Als BF3 er dan lelijker uit gaat zien dan zou dat natuurlijk onwenselijk zijnAnoniem: 303530 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:54:
In dat geval gewoon schalen naar de helft (1280*720p) dan is het nog relatief scherp. Probeer het maar, als je schaalt naar precies de helft van de naïeve resolutie dan ziet het er nog relatief scherp uit.
Maar ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom je het iets kan schelen of je een 1440p of 1080p scherm hebt voor gaming? Het nut van een hoge resolutie voor gaming valt tegen vind ik. De matte laag is voor bewegende content ook helemaal niet storend in mijn ervaring. Zonder me er in te verdiepen zou ik zeggen dat de iets betere u2711 met die verschrikkelijke AG laag beter is voor gaming. Als ik Zijn 'TN' monitoren nou echt zo veel slechter dan IPS of VA? mag geloven zelfs een willekeurig 120hz TN....
Als ik me niet vergis is de U2711 niet geweldig voor gaming. Dat door de input lag enz. Bij de Hazro is dat heel laag waardoor deze wel geschikt is voor gaming.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:03:
Maar ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom je het iets kan schelen of je een 1440p of 1080p scherm hebt voor gaming? Het nut van een hoge resolutie voor gaming valt tegen vind ik. De matte laag is voor bewegende content ook helemaal niet storend in mijn ervaring. Zonder me er in te verdiepen zou ik zeggen dat de iets betere u2711 met die verschrikkelijke AG laag beter is voor gaming. Als ik Zijn 'TN' monitoren nou echt zo veel slechter dan IPS of VA? mag geloven zelfs een willekeurig 120hz TN....
@Stab: Je zal er qua beeldkwaliteit inderdaad niet al te veel op vooruit gaan, maar in grootte al wel. Het performance verschil tussen de twee resoluties is in mijn eigen ervaring niet al te groot. Ikzelf heb 2xHD6850. Met een resolutie van 2560x1440 speelde ik met alle settings op high. Dat is ook de setting die ik gebruik bij de Full HD resolutie, omdat er anders regelmatig wat vertraging is, en alles dus niet zo vloeiend gaat. Er is dus zeker wel een verschil, maar op beide resoluties wat de 'high' setting speelbaar. Volgens mij moet je een daling van 10 FPS verwachten als je dezelfde setting gaat blijven gebruiken.
Ik ben momenteel overigens erg te spreken over Hazro! Ik kreeg zonet een mailtje waarin werd gezegd dat ik een nieuwe monitor zal krijgen. Aanvankelijk had ik de glazen versie, maar aangezien ze die niet meer produceren krijg ik niet versie zonder glas in de plaats. Volgens mij is dit eerder positief omdat je met de glazen versie bijna sowieso stof erachter hebt. Daarnaast waren de reflecties van de glazen versie best erg, dus ik hoop dat dit met de niet-glazen versie beter gaat zijn.
Het heeft me zeer veel moeite en tijd gekost om dit geregeld te krijgen. Als ik nu uiteindelijk toch nog een goede monitor krijg, gaat dat gelukkig niet voor niets geweest zijn. Morgen of overmorgen sturen ze de nieuwe op, dus ik hoop dat ik hem volgende week ontvang.
Zou ik Hazro aanraden? Op basis van mijn eigen ervaringen wel. Ik weet echter niet of ze werkelijk verbeterd zijn sinds 2012, of dat ze mijn 'gezeur' beu waren. Laat ik hopen dat het het eerste is en dat er nog mensen gaan zijn die mijn (recente) positieve ervaringen kunnen delen.
In de review van http://www.wired.co.uk/re...z27wc-27-inch-led-display
geeft iemand het volgende aan:
s cheap for a reason. Warranty is rubbish. Cutomer support is non existent, not even a phone no. for the company, and if you check forums you will find that almost everyone has a fault of some kind. Some people say that they are using panels which have been rejected as faulty by a larger well known company.
Vooral deze laatste zin verontrust mij???
s cheap for a reason. Warranty is rubbish. Cutomer support is non existent, not even a phone no. for the company, and if you check forums you will find that almost everyone has a fault of some kind. Some people say that they are using panels which have been rejected as faulty by a larger well known company.
Dell gebruikt ook panelen die voor eizo & co niet voldoen. Maar daar zit natuurlijk een bijbehorend prijskaartje aan. Wie het meest betaalt krijgt de beste batch van panelen.
Dat is mogelijk. Er zijn namelijk bedrijven die monitoren voor de professionele markt maken, waardoor er eigenlijk geen problemen mee mogen zijn. De prijs van zulke monitoren ligt dan ook wel vele malen hoger. Dat wil echter niet zeggen dat de panelen die Hazro gebruikt slecht zijn. Die zijn ook door de kwaliteitscontrole van LG moeten gaan.nl-chrs schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:22:
In de review van http://www.wired.co.uk/re...z27wc-27-inch-led-display
Overigens lijkt het me begrijpelijk dat Hazro geen telefoonnummer op hun site zet. Ze hebben maar weinig personeel, en iemand constant aan de telefoon zetten kost geld.
Dat je op forums vooral negatieve verhalen leest is logisch. Mensen die tevreden zijn hebben weinig redenen om op een forum te posten. De mensen die negatieve ervaringen hebben willen dat echter al snel aan heel de wereld laten weten.
Dat van de garantie begrijp ik, ik had dezelfde ervaringen. Zoals eerder gezegd heeft het me heel veel tijd en moeite gekost om een RMA te regelen. Nu bieden ze echter wel een vervangend scherm aan, dus dat is prima. Ik heb dan ook de indruk dat ze sinds 2012 hun support hebben verbeterd, ze antwoordden altijd binnen de dag.
Dat van die panelen is (als je de Hazro rep op het OC UK forum mag geloven) onzin. Ze gebruiken dezelfde kwaliteit (grade A geloof ik?) panelen als Dell/HP. Bij Eizo etc zal het wel A+ of iets in die richting zijn.
Ze zijn de boel wel aardig aan het stroomlijnen, binnenkort maar 1 type behuizing voor alle 27" monitoren, en geen glas optie meer. Die glas optie is mij altijd al een raadsel geweest waarom ze er uberhaupt aan zijn begonnen. Als je een budget monitor neerzet doe dat ook zo goedkoop mogelijk en voeg niet dingen toe zoals een glasplaat.. voegt productiekosten toe, gezien het aantal klachten over stofdeeltjes ook nog eens mogelijke problemen, gewicht licht hoger en qua beeldkwaliteit ga je er 0.0 op vooruit.
Ik geniet trouwens nog steeds volop van m'n HZ27WD. Hopelijk zal ik later op de dag ook voor het eerst op native res op gamen.
Ze zijn de boel wel aardig aan het stroomlijnen, binnenkort maar 1 type behuizing voor alle 27" monitoren, en geen glas optie meer. Die glas optie is mij altijd al een raadsel geweest waarom ze er uberhaupt aan zijn begonnen. Als je een budget monitor neerzet doe dat ook zo goedkoop mogelijk en voeg niet dingen toe zoals een glasplaat.. voegt productiekosten toe, gezien het aantal klachten over stofdeeltjes ook nog eens mogelijke problemen, gewicht licht hoger en qua beeldkwaliteit ga je er 0.0 op vooruit.
Ik geniet trouwens nog steeds volop van m'n HZ27WD. Hopelijk zal ik later op de dag ook voor het eerst op native res op gamen.
Dat hebben ze gedaan omdat het Apple Cinema Display dat ook heeft. Daardoor dachten ze beter met dat scherm te kunnen concurreren. Als ik me niet vergis was het originele plan dan ook om het scherm zonder glasplaat op de markt te zetten, maar hebben ze dat om bovengenoemde reden toch maar gedaan.Xthemes.us schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:51:
Dat van die panelen is (als je de Hazro rep op het OC UK forum mag geloven) onzin. Ze gebruiken dezelfde kwaliteit (grade A geloof ik?) panelen als Dell/HP. Bij Eizo etc zal het wel A+ of iets in die richting zijn.
Ik kan ze geen ongelijk geven, het ziet er inderdaad prachtig uit met glasplaat. Het nadeel ervan is, en dat hebben ze zelf ook ondervonden, dat er stof achter de glasplaat blijft zitten. Daarnaast kan het glas breken bij verzending enz.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar mijn toekomstige Hazro scherm zonder glasplaat. Het grootste voordeel lijkt mij dat er minder reflecties zullen zijn. Als de reflecties op deze foto het ergste is wat je kan krijgen, is dat al heel wat minder dan op mijn oude Hazro met glasplaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 01-02-2012 16:10 ]
Bedankt voor de reacties!, ik ben de afgelopen 2 dagen druk reviews aan het doorlezen om er achter te komen welk model nou het "beste" is., zou ik toch uitkomen op de HZ27WC ook al heeft die dan "maar" 8 bit, wel veel gunstiger geprijst tegenover de WD.
Helaas zijn de aanbiedingen afgelopen bij overlockers.co.uk.
Iemand enig idee waneer die weer komen?
Om de paar weken zijn ze meestal wel weer in de aanbieding.nl-chrs schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:43:
Bedankt voor de reacties!, ik ben de afgelopen 2 dagen druk reviews aan het doorlezen om er achter te komen welk model nou het "beste" is., zou ik toch uitkomen op de HZ27WC ook al heeft die dan "maar" 8 bit, wel veel gunstiger geprijst tegenover de WD.
Er zijn overigens nog andere winkels die de Hazro monitoren verkopen. In de OP staan nog wat winkels die ze verkopen. tftshop.net verkoopt ze ook, die staat nog niet in de OP. Hazro verkoopt de monitoren momenteel niet meer, mogelijk verkopen ze ze daar binnenkort ook terug.
De meeste applicaties maken geen gebruik van 10 bit, je zou er dus ook maar weinig aan hebben. De WD is trouwens, als ik me niet vergis, ook geen 'echte' 10 bit.
De WD is inderdaad 8 bits +FRC (temporaral dithering). Maar goed, voor die prijs kan je ook niks anders verwachten. De echte 10 bits monitoren zitten toch wel in een andere prijsklasse. Het overgrote deel van de monitoren die op het moment op de markt zijn maken gebruik van 6 bit + FRC om de 8 bit te halen. Dan heb ik niet eens enkel over TN-panelen, ook alle moderne 21.5/23/24" tft's met LED backlight doen dit volgens mij (heeft trouwens geen technische reden dat het enkel de monitoren met LED backlight zijn maar dat is wel makkelijk een lijn trekken
)
[edit]
OC UK heeft zo'n beetje om de week wel één van de 27" modellen in de aanbieding. Zo laag als ze bij de laatste aanbieding waren komt echter niet zo vaak voor.. volgens mij zo'n 3 keer geweest in de ~6 maanden dat ik het in de gaten heb gehouden.
[edit]
OC UK heeft zo'n beetje om de week wel één van de 27" modellen in de aanbieding. Zo laag als ze bij de laatste aanbieding waren komt echter niet zo vaak voor.. volgens mij zo'n 3 keer geweest in de ~6 maanden dat ik het in de gaten heb gehouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Xthemes.us op 02-02-2012 11:19 ]
tftcentral verkoopt toch helemaal niet zelf?Xthemes.us schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:51:
[edit]
tftcentral heeft zo'n beetje om de week wel één van de 27" modellen in de aanbieding.
Doh! Freudian slip.
tftcentral verkoopt inderdaad geen monitoren, wel reviews. Moest OC UK zijn, aangepast.
tftcentral verkoopt inderdaad geen monitoren, wel reviews. Moest OC UK zijn, aangepast.
En de WC versie? Is dat 6 bit + dithering of wel native 8 bit? En zie je daar goed het verschil tussen?Xthemes.us schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:51:
De WD is inderdaad 8 bits +FRC (temporaral dithering). Maar goed, voor die prijs kan je ook niks anders verwachten. De echte 10 bits monitoren zitten toch wel in een andere prijsklasse. Het overgrote deel van de monitoren die op het moment op de markt zijn maken gebruik van 6 bit + FRC om de 8 bit te halen. Dan heb ik niet eens enkel over TN-panelen, ook alle moderne 21.5/23/24" tft's met LED backlight doen dit volgens mij (heeft trouwens geen technische reden dat het enkel de monitoren met LED backlight zijn maar dat is wel makkelijk een lijn trekken)
[edit]
Die is werkelijk 8 bit. Hij gebruikt dan ook hetzelfde paneel als de WD als ik me niet vergis.Stab schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:59:
[...]
En de WC versie? Is dat 6 bit + dithering of wel native 8 bit? En zie je daar goed het verschil tussen?
Overigens waren er wat interessante posts van Hazro op het OCuk forum. Daarin zeiden ze dat ze het stof-achter-het-glas-probleem wel konden oplossen door hun batch naar Hyundai Electric hun te sturen zodat ze ze daar, in die hun cleanrooms zouden kunnen assembleren. Nadeel daarvan zou echter zijn dat de prijs dan met 100 pond naar boven zou gaan.
Het rare in dit verhaal vind ik dat er op hun site staat dat het al in cleanrooms wordt geassembleerd. Ik ben niet zeker of Hazro dat nu ontkent of bedoeld dat hun cleanroom toch niet zo clean is als die van Hyundai Electric.
Hier is de volledige post van Hazro op UCuk:
quote: HazroThe glass has been a nightmare and feedback is mixed. Some prefer it, others don't. A few specs of dust isn't a problem in some territories but the reaction here is different. Dust is clearly a relative issue so its all about ensuring the correct product ends up in the right market. And then there's the economics: For a £100 more, we can easily resolve the dust issues by sending our batches to Hyundai Electric and have them assemble in their clean rooms (same as Dell) - but would anybody pay +£500 for a bypass 27" LED display? Resellers wouldn't show interest and only a direct marketing model would work (such as Dell/Apple). The HZ27 models are supposed to be low cost models and we stand by with what we've been saying from the beginning: its a lot of monitor for the money.
Back to economics: the stand is a major expense - more so than the cost of developing the controller and enclosure combined. This is why Dell/Apple don't change their stand IDs. The per unit price would have increased by £50 if an adjustable stand was offered. With the product already delayed by 10 months, we had to go to market. However, a new stand is imminent: a universal VESA 100x100 stand capable of supporting heavier monitors including all Apple displays (without the need for an adapter). Many vendors claim their stands can support +10kg but at that weight, they wouldn't pass VESA standards. We are set to change that.
We cannot meet demand and have a backlog of orders. Many pre-ordered their units via our site and ended up waiting 1 month AFTER the specified delivery date. Panel shortages, product schedules etc. all combine to create a nightmare situation for us which is why we've had to drop several models. This model, despite flaws outlined by some in these forums, is hugely popular and sadly, the nature of forums means we never get to hear the positive posts. We suspect a dry-out period throughout Q2 but late summer looks promising and no doubt, the unit price will drop to <£350 inc. VAT.
As for other resellers, we do get many enquiries but all the above about us not being able to meet demand applies. Its easier for us to sell through the channel i.e. dump stock to a disti and have resellers approach them but for us to supply 5k units per month is, right now, impossible.
[ Voor 81% gewijzigd door Jo... op 02-02-2012 13:02 ]
Nadat ik in de winkel het glossy apple paneel had gezien, vond ik dat wel mooi.
Maar nu lees ik zoveel horror verhalen over de Hazro HZ27WC, dat ik nu erg loop te twijfelen. De andere keus zo zijn de dell U2711, HP ZR2740w of de Samsung Syncmaster S27A850D.
nadelen van de U2711 (hogere input lag, dikke anti glare)
nadelen van de HP ZR2740w (anti glare dik?)
ik heb als vaste eis 2560*1440 of 2560*1600 dat is dus altijd IPS
(ik wil er op resolutie flink op vooruit gaan nu 1600*1200).
Het valt niet mee om een scherm voor weer een paar jaar uit te zoeken
(mijn philips 109P4 wordt een beetje onscherp CRT goodness ja
)
Maar nu lees ik zoveel horror verhalen over de Hazro HZ27WC, dat ik nu erg loop te twijfelen. De andere keus zo zijn de dell U2711, HP ZR2740w of de Samsung Syncmaster S27A850D.
ik heb als vaste eis 2560*1440 of 2560*1600 dat is dus altijd IPS
Het valt niet mee om een scherm voor weer een paar jaar uit te zoeken
[ Voor 11% gewijzigd door SpEnellis op 02-02-2012 14:31 ]
Logisch dat je veel horror verhalen leest. Ik kan je echter verzekeren dat er ook genoeg mensen zijn die perfect tevreden zijn met hun Hazro monitor. Dat is trouwens met alle producten, je zal altijd eerder de negatieve ervaringen vinden dan de positieve.SpEnellis schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:25:
Nadat ik in de winkel het glossy apple paneel had gezien, vond ik dat wel mooi.
ik heb als vaste eis 2560*1440 of 2560*1600 dat is dus altijd IPS(ik wil er op resolutie flink op vooruit gaan nu 1600*1200).
Het valt niet mee om een scherm voor weer een paar jaar uit te zoeken(mijn philips 109P4 wordt een beetje onscherp CRT goodness ja
)
Als je in het Verenigd Koninkrijk koopt kan je overigens je monitor altijd nog terugsturen binnen de 7 dagen zonder opgaaf van reden. Als je een Hazro in Duitsland zou bestellen, is er volgens mij ook wel zo'n regeling.
Wanneer je daar gebruik van maakt, moet je indien je een slecht exemplaar ontvangt enkel de verzendkosten betalen om het terug te sturen.
Indien je toch voor de Hazro zou gaan, raad ik je wel aan om niet de glazen versie te nemen. Door die niet te nemen elimineer je al een heleboel problemen zoals stof achter het glas of krassen of zelfs een gebroken glas door de verzending.
Moest je het risico toch niet willen nemen zijn de Dell en HP ook prima keuzes. De HP heeft als ik me niet vergis een coating die vergelijkbaar is met die van de Dell. De coating van de Samsung is iets minder agressief dan die van de HP en Dell.
En waar kan ik de duitse afdeling van hazro vinden?Jo... schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:59:
[...]
Logisch dat je veel horror verhalen leest. Ik kan je echter verzekeren dat er ook genoeg mensen zijn die perfect tevreden zijn met hun Hazro monitor. Dat is trouwens met alle producten, je zal altijd eerder de negatieve ervaringen vinden dan de positieve.
Als je in het Verenigd Koninkrijk koopt kan je overigens je monitor altijd nog terugsturen binnen de 7 dagen zonder opgaaf van reden. Als je een Hazro in Duitsland zou bestellen, is er volgens mij ook wel zo'n regeling.
Wanneer je daar gebruik van maakt, moet je indien je een slecht exemplaar ontvangt enkel de verzendkosten betalen om het terug te sturen.
Indien je toch voor de Hazro zou gaan, raad ik je wel aan om niet de glazen versie te nemen. Door die niet te nemen elimineer je al een heleboel problemen zoals stof achter het glas of krassen of zelfs een gebroken glas door de verzending.
Moest je het risico toch niet willen nemen zijn de Dell en HP ook prima keuzes. De HP heeft als ik me niet vergis een coating die vergelijkbaar is met die van de Dell. De coating van de Samsung is iets minder agressief dan die van de HP en Dell.
Een afdeling is het niet, het zijn retailers. Mediafrost.de en Tftshop.net verkopen de monitoren.nl-chrs schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:08:
[...]
En waar kan ik de duitse afdeling van hazro vinden?
Ach zo, bedankt voor de reactie.Jo... schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:19:
[...]
Een afdeling is het niet, het zijn retailers. Mediafrost.de en Tftshop.net verkopen de monitoren.
Ik zit erg te twijfelen, heb nu 3x22inch Samsung Syncmaster 226BW schermen.
Dit gebruik ik dan als Eyefinity game setup.
Nu zou ik dit willen vervangen voor 1 mooi groot scherm met hoge resolutie..
Maar uiteraard is 1 hazro van 27 inch veel kleiner dan 3x22=66inch aan scherm oppervlak.
Echter is eyefinity toch nog niet optimaal(1 scherm via displayport = een horizontale lijn door het midden op dit scherm) ook vindt ik op 1 of andere manier dat de totale kwaliteit minder wordt ter vergelijking als ik het op 1 monitor draai.
Ik ben bang dat zodra ik de 3 monitoren weg haal en vervang voor de hazro dat de grootte gaat tegenvallen..
Grootte is uiteraard niet alles. Je hebt ook nog de resolutie. In de hoogte heb je bij de Hazro's 1440px. Daardoor heb je in de hoogte dus al meer ruimte dan bij je Eyefinity opstelling.nl-chrs schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:44:
[...]
Ach zo, bedankt voor de reactie.
Ik zit erg te twijfelen, heb nu 3x22inch Samsung Syncmaster 226BW schermen.
Dit gebruik ik dan als Eyefinity game setup.
Nu zou ik dit willen vervangen voor 1 mooi groot scherm met hoge resolutie..
Maar uiteraard is 1 hazro van 27 inch veel kleiner dan 3x22=66inch aan scherm oppervlak.
Echter is eyefinity toch nog niet optimaal(1 scherm via displayport = een horizontale lijn door het midden op dit scherm) ook vindt ik op 1 of andere manier dat de totale kwaliteit minder wordt ter vergelijking als ik het op 1 monitor draai.
Ik ben bang dat zodra ik de 3 monitoren weg haal en vervang voor de hazro dat de grootte gaat tegenvallen..
Als we dus over ruimte gaan praten heb je in de hoogte meer ruimte en heel wat minder ruimte in de lengte.
Daarnaast heeft de Hazro natuurlijk een IPS paneel en een hogere pixeldichtheid. Het zal dus allemaal scherper en mooier zijn. Een mogelijk voordeel is ook dat de Hazro glossy is, ik vind dat dat toch net wat aangenamer is voor de ogen dan een matte coating.
Een paar uurtjes terug trouwens een mailtje ontvangen van Hazro. Ik had het bijna niet gezien, omdat hij het naar een oud e-mailadres van me had gestuurd. Daarnet gelukkig dan toch nog opgemerkt. Hij vroeg om een kopie van mijn invoice. Mijn nieuwe monitor zal dus wel snel opgestuurd worden
Ik heb nu een e-ips scherm, 6 bit + dithering. Soms zie ik wel wat colour banding.
Is 'echte' 8 bit echt een stuk beter? Is dan de meeste colour banding weg en worden de kleuren er nog 'more vibrant' van?
Is 'echte' 8 bit echt een stuk beter? Is dan de meeste colour banding weg en worden de kleuren er nog 'more vibrant' van?
Dat zal heel erg afhangen van hoe goed de FRC is geïmplementeerd, daar zitten grote verschillen tussen bij merken maar ook bij monitoren onderling. Ik kan echter wel zeggen dat ik op mijn HZ27WD er geen enkel probleem mee gehad (ja bij een paar video's maar dat ligt aan de compressie van de video, niet het scherm).
Nou is de HZ27WD echter wel 10 bits (8 bits + FRC)..
Ik had de Hazro HZ27WC, en daar heb ik er eigenlijk nooit last van gehad. Het is me nooit echt opgevallen. Op mijn TN scherm dat ik momenteel gebruik daarentegen, kom ik het af en toe wel eens tegen.Xthemes.us schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:59:
Dat zal heel erg afhangen van hoe goed de FRC is geïmplementeerd, daar zitten grote verschillen tussen bij merken maar ook bij monitoren onderling. Ik kan echter wel zeggen dat ik op mijn HZ27WD er geen enkel probleem mee gehad (ja bij een paar video's maar dat ligt aan de compressie van de video, niet het scherm).
Heb trouwens net een mailtje van UPS ontvangen waarin stond dat Hazro een shipping label had aangevraagd. Als alles goed loopt zou mijn nieuwe monitor hier volgende week dinsdag moeten zijn
Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe monitor. Niet enkel om te zien of er geen fouten aan zijn, maar ook om te zien hoe de monitor zonder glasplaat bevalt. Ik hoop dat de reflecties toch wat vermindert zijn, al stoorde het me nooit echt. Het zou in ieder geval leuk zijn als ik de donkere scènes in films/series overdag ook duidelijk kan volgen
Zo, nog eens een update in verband met de RMA procedure.
Vandaag heb ik een Hazro HZ27WC Non-Glass in ontvangst mogen nemen.
Mijn eerste indruk is zeer goed. Ik heb buiten één luie pixel geen problemen opgemerkt. Die luie pixel zit dan ook nog eens helemaal aan de kant waardoor hij niet opvalt.
Hazro heeft zo te zien ook een kleine verandering doorgevoerd. Mijn vorige scherm kon de helderheid in slechts 11 stappen doen veranderen, terwijl dit nieuwe het in 30 stappen kan doen. Gevolg is dat je het nauwkeuriger kan regelen én dat het nu donkerder kan gezet worden.
De reflecties zijn ook minder opvallend dan met de glazen versie. Dat naast het feit dat de beeldkwaliteit niet verbeterd door het glas, zou ik eigenlijk iedereen aanraden om de niet-glazen versie te nemen.
Hazro heeft trouwens net op UCuk gezegd dat ze morgen B-Grade monitors gaan aanbieden op hun eigen site. Misschien interessant voor degenen die een wat kleiner budget hebben.
Vandaag heb ik een Hazro HZ27WC Non-Glass in ontvangst mogen nemen.
Mijn eerste indruk is zeer goed. Ik heb buiten één luie pixel geen problemen opgemerkt. Die luie pixel zit dan ook nog eens helemaal aan de kant waardoor hij niet opvalt.
Hazro heeft zo te zien ook een kleine verandering doorgevoerd. Mijn vorige scherm kon de helderheid in slechts 11 stappen doen veranderen, terwijl dit nieuwe het in 30 stappen kan doen. Gevolg is dat je het nauwkeuriger kan regelen én dat het nu donkerder kan gezet worden.
De reflecties zijn ook minder opvallend dan met de glazen versie. Dat naast het feit dat de beeldkwaliteit niet verbeterd door het glas, zou ik eigenlijk iedereen aanraden om de niet-glazen versie te nemen.
Hazro heeft trouwens net op UCuk gezegd dat ze morgen B-Grade monitors gaan aanbieden op hun eigen site. Misschien interessant voor degenen die een wat kleiner budget hebben.
Leuk dat je nog update Jo...
Wat zijn B-grade monitors? Slechtere kwaliteitscontrole?
En wat is een luie pixel?
Is dat een dode of kan hij nog wakker worden?
En wat is een luie pixel?
Ik weet ook niet precies wat ze ermee bedoelen. Waarschijnlijk geraakten ze niet door hun kwaliteitscontrole, en zijn er dus wat probleempjes mee.Stab schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:39:
Leuk dat je nog update Jo...
En wat is een luie pixel?Is dat een dode of kan hij nog wakker worden?
Hij kan nog wakker worden. Of dat ook effectief gebeurt is niet zeker, soms lukt het d.m.v. een filmpje dat snel rood, groen en blauw afspeelt. De pixel valt in ieder geval niet op dus een echt probleem is het niet.
Hoe zijn de kleuren?
En hoe is het om een film te kijken van 720p of 1080p in full screen op die resolutie? Gaat het er niet blokkerig uitzien?
Ik overweeg ook een Hazro aan te schaffen maar heb dus nog een aantal twijfelpunten.
Hij heeft ook geen 'menu' toch? Is dat een probleem? Of kun je hem prima 'calibreren' met je videokaart / windows software?
En hoe is het om een film te kijken van 720p of 1080p in full screen op die resolutie? Gaat het er niet blokkerig uitzien?
Ik overweeg ook een Hazro aan te schaffen maar heb dus nog een aantal twijfelpunten.
Hij heeft ook geen 'menu' toch? Is dat een probleem? Of kun je hem prima 'calibreren' met je videokaart / windows software?
Normaal wordt hij in de fabriek al gekalibreerd. 720P/1080P films zien er goed uit.Stab schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:07:
Hoe zijn de kleuren?
Hij heeft inderdaad geen menu. Kalibreren is inderdaad ook op andere manieren mogelijk.
Goed om te horen dat je uiteindelijk toch nog je monitor vervangen hebt gekregen. De niet-glas versie is (imo) zoals je al aangeeft wel om aan te raden. De glasplaat voegt enkel mogelijke probleempunten en gewicht toe, voor de beeldkwaliteit hoef je het in ieder geval niet te doen.
Voor luie pixels zijn wel gratis tools te vinden die het 'wakker maken' wat versnellen.
Die 30 stappen backlight controle zal inderdaad nieuw zijn, de tftcentral.co.uk review geeft ook aan er enkel 11 te hebben bij de WC.
Voor luie pixels zijn wel gratis tools te vinden die het 'wakker maken' wat versnellen.
Die 30 stappen backlight controle zal inderdaad nieuw zijn, de tftcentral.co.uk review geeft ook aan er enkel 11 te hebben bij de WC.
Ik zou er helemaal niks aan doen om eerlijk te zijn, zoals Jo... al aangeeft zijn de Hazro's factory calibrated. Dat zal ongetwijfeld geen handwerk zijn en als je zo goed mogelijke kleurweergave wilt hebben kan je het ook beter niet zelf op het oog doen. Enige wat je eigenlijk hoeft aan te passen is de backlight intensiteit, die staat 'out of the box' veel te hoog.Stab schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:07:
De B-Grade modellen zijn zo te zien nu te koop bij Hazro voor ongeveer 280 pond (incl. vat). Hier is hij te koop en hier is meer informatie over wat ze met "B-Grade" bedoelen.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat het gebruikte monitoren zijn lijkt me. Dat houdt echter nog niet in dat er ook effectief iets mee mis is. Als je dan dus voor die prijs een perfect scherm krijgt, is het prima. Volgens mij geldt er dezelfde garantie als bij de gewone monitoren, maar dan slechts voor een periode van 6 maanden.
Overigens mijn nieuwe monitor nog eens goed geïnspecteerd, en hij lijkt een vergelijkbaar probleem te hebben als ik had met mijn vorige monitor. Waar ik echter bij de vorige de verschillen in helderheid duidelijk zag, zie ik het op de nieuwe ook, maar is het verschil minder duidelijk. Het is zelfs enkel duidelijk op wit heb ik de indruk.
Even dacht ik zelfs dat Hazro gewoon hetzelfde paneel had gebruikt voor de nieuwe, maar die gewoon in een nieuwe behuizing had gezet. Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk omdat er een luie pixel is die ik op mijn vorige monitor nooit opgemerkt had. Daarnaast is het verschil in helderheid veel kleiner dus dan zouden ze het al gerepareerd moeten hebben. Het blijft echter wel nogal toevallig dat de lichtere plek op ongeveer dezelfde plaats zit als bij de vorige monitor.
Ik denk overigens wel dat er geen enkele monitor is waarvan de helderheid over het hele oppervlak gelijk is, tenzij je er een zeer dure koopt voor bijvoorbeeld professionele fotobewerking. Het is dan ook nog eens minder opvallend dan bij de vorige., waardoor het acceptabel is voor mij.
Misschien kunnen andere Hazro eigenaars ook eens testen hoe uniform de helderheid is? Het verschil viel bij mij altijd het meeste op met de laagste helderheid.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat het gebruikte monitoren zijn lijkt me. Dat houdt echter nog niet in dat er ook effectief iets mee mis is. Als je dan dus voor die prijs een perfect scherm krijgt, is het prima. Volgens mij geldt er dezelfde garantie als bij de gewone monitoren, maar dan slechts voor een periode van 6 maanden.
Overigens mijn nieuwe monitor nog eens goed geïnspecteerd, en hij lijkt een vergelijkbaar probleem te hebben als ik had met mijn vorige monitor. Waar ik echter bij de vorige de verschillen in helderheid duidelijk zag, zie ik het op de nieuwe ook, maar is het verschil minder duidelijk. Het is zelfs enkel duidelijk op wit heb ik de indruk.
Even dacht ik zelfs dat Hazro gewoon hetzelfde paneel had gebruikt voor de nieuwe, maar die gewoon in een nieuwe behuizing had gezet. Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk omdat er een luie pixel is die ik op mijn vorige monitor nooit opgemerkt had. Daarnaast is het verschil in helderheid veel kleiner dus dan zouden ze het al gerepareerd moeten hebben. Het blijft echter wel nogal toevallig dat de lichtere plek op ongeveer dezelfde plaats zit als bij de vorige monitor.
Ik denk overigens wel dat er geen enkele monitor is waarvan de helderheid over het hele oppervlak gelijk is, tenzij je er een zeer dure koopt voor bijvoorbeeld professionele fotobewerking. Het is dan ook nog eens minder opvallend dan bij de vorige., waardoor het acceptabel is voor mij.
Misschien kunnen andere Hazro eigenaars ook eens testen hoe uniform de helderheid is? Het verschil viel bij mij altijd het meeste op met de laagste helderheid.
Ook met de helderheid op zijn laagst zie ik geen problemen bij mijn Hazro. Misschien een heel iets gelige gloed linksonderin, 2cm boven de onderkant van het scherm, van de linkerzijde tot ongeveer het midden.
Ik twijfel er echter aan of ik uberhaupt iets zie, als ik me pov verander dan zie ik het niet meer. Wie weet is het wel het licht van de monitor zelf dat bureau verlicht en dat ik de reflectie daarvan zie ofzo.
Heb niks te klagen over de backlight uniformity in ieder geval. Enige nadelen die ik heb gevonden is dat er soms coil whine is bij sommige beelden maar daar hebben zo goed als alle monitoren last van, en een enkele dode pixel.
Oh en schoonmaken van de monitor is ook een slecht idee.. met de hoge pixeldichtheid zie je gewoon de stofdeeltjes op je monitor landen. Blijf aan het poetsen
Ik twijfel er echter aan of ik uberhaupt iets zie, als ik me pov verander dan zie ik het niet meer. Wie weet is het wel het licht van de monitor zelf dat bureau verlicht en dat ik de reflectie daarvan zie ofzo.
Heb niks te klagen over de backlight uniformity in ieder geval. Enige nadelen die ik heb gevonden is dat er soms coil whine is bij sommige beelden maar daar hebben zo goed als alle monitoren last van, en een enkele dode pixel.
Oh en schoonmaken van de monitor is ook een slecht idee.. met de hoge pixeldichtheid zie je gewoon de stofdeeltjes op je monitor landen. Blijf aan het poetsen
[ Voor 11% gewijzigd door Xthemes.us op 08-02-2012 21:03 ]
Bij mij is het vrij duidelijk zichtbaar bij de laagste helderheid, maar met een 'normale' helderheid valt het eigenlijk amper op, en verandert het ook een beetje bij het veranderen van m'n kijkpunt. Ik heb aan de rechterkant een ietwat gelige kleur terwijl ik aan de linkerkant een iets donkerdere plek heb. Het is in ieder geval niet zo storend als bij mijn vorige, dus het is wel een stap vooruit. Dat + het feit dat ik geen last meer heb van reflecties maken dat ik vrij tevreden ben met de monitor.Xthemes.us schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:02:
Ook met de helderheid op zijn laagst zie ik geen problemen bij mijn Hazro. Misschien een heel iets gelige gloed linksonderin, 2cm boven de onderkant van het scherm, van de linkerzijde tot ongeveer het midden.
Het is in ieder geval dus wel geen probleem dat alle panelen hebben, dus mogelijk hebben ze me wel hetzelfde paneel gegeven van mijn vorige monitor, maar hebben ze het proberen te repareren ofzo. Het is in ieder geval aardig gelukt, de helderheid uniformiteit is beter dan bij de vorige. Of het toeval wil dat ik bij twee verschillende monitoren net op dezelfde plaats een iets helderdere plek heb
Bedankt voor je reply in het andere topic Xthemes.us!
Ik hoorde dat er een nieuwe versie komt / is gekomen van de monitoren, allemaal zonder glasplaat en op sommige punten wat verbeterd.
Kan ik OC.uk contacteren en expliciet vragen om de nieuwe batch? Hoe kan ik dat sowieso testen?
Ik hoorde dat er een nieuwe versie komt / is gekomen van de monitoren, allemaal zonder glasplaat en op sommige punten wat verbeterd.
Kan ik OC.uk contacteren en expliciet vragen om de nieuwe batch? Hoe kan ik dat sowieso testen?
DHCP is te testen door een blu-ray met DHCP beveiliging af te spelen, als het werkt dan ondersteunt de monitor het en heb je blijkbaar er één uit een nieuwe batch.
Deze nieuwe versie krijgt zover ik weet niet eens een nieuw revisienummer of wat dan ook dus is voor de rest niet echt te achterhalen. De DHCP support kwam zoals op het OC UK forum was gepost door de Hazro rep ook over op mij als een toevalligheidje. Wie weet hebben ze bij de inkoop van electronica een goede deal gekregen op electronica die DHCP ondersteunt en ook nog een goedkoper is, kan het er bij volgende batch zomaar weer ontbreken. Als bedrijven er niet happig op zijn om er informatie over te geven dan ga je er als consument eigenlijk nooit achter komen wat er precies aan de hand is.
Voor de rest zijn er ook geen verbeteringen aangekondigd, het niet langer aanbieden van de glas-versie is simpelweg om het productieproces te stroomlijnen zover ik weet. (Dat ze het niet stof-vrij kunnen krijgen zal er ook ongetwijfeld aan hebben bijgedragen).
De HZ27WB krijgt wel een nieuwe versie, maar zelfs daar veranderd weinig - die wordt enkel in dezelfde behuizing als de WC/WD gestopt. De huidige stalen (of is het aluminium?) behuizing is te duur, ik neem aan zowel qua grondstofkosten als de kosten van een aparte productielijn.
Het enige waar wellicht wel waard is om te wachten is op een goede OC UK aanbieding en/of de nieuwe verstelbare VESA monitor arm die Hazro heeft aangekondigt.
* Xthemes.us zal flink balen als de Hazro monitorarm vergelijkbaar is met zijn twee keer zo dure Ergotron monitorarm
Deze nieuwe versie krijgt zover ik weet niet eens een nieuw revisienummer of wat dan ook dus is voor de rest niet echt te achterhalen. De DHCP support kwam zoals op het OC UK forum was gepost door de Hazro rep ook over op mij als een toevalligheidje. Wie weet hebben ze bij de inkoop van electronica een goede deal gekregen op electronica die DHCP ondersteunt en ook nog een goedkoper is, kan het er bij volgende batch zomaar weer ontbreken. Als bedrijven er niet happig op zijn om er informatie over te geven dan ga je er als consument eigenlijk nooit achter komen wat er precies aan de hand is.
Voor de rest zijn er ook geen verbeteringen aangekondigd, het niet langer aanbieden van de glas-versie is simpelweg om het productieproces te stroomlijnen zover ik weet. (Dat ze het niet stof-vrij kunnen krijgen zal er ook ongetwijfeld aan hebben bijgedragen).
De HZ27WB krijgt wel een nieuwe versie, maar zelfs daar veranderd weinig - die wordt enkel in dezelfde behuizing als de WC/WD gestopt. De huidige stalen (of is het aluminium?) behuizing is te duur, ik neem aan zowel qua grondstofkosten als de kosten van een aparte productielijn.
Het enige waar wellicht wel waard is om te wachten is op een goede OC UK aanbieding en/of de nieuwe verstelbare VESA monitor arm die Hazro heeft aangekondigt.
* Xthemes.us zal flink balen als de Hazro monitorarm vergelijkbaar is met zijn twee keer zo dure Ergotron monitorarm
Anoniem: 447965
eergister een Hazro HZ27WD besteld bij mediafrost.de en die was er vanmorgen.
Met glasplaat - het spiegelt redelijk maar het stoort mij niet - misschien dat het in een heldere ruimte met ramen achter je wat te veel wordt. Goed, toekomstige modellen zijn allemaal zonder plaat dus dat is niet echt een issue meer. Geen (voor mij zicthtbare) problemen met pixels en andere artifacts en de kleuren zijn gewoon fantastisch, even wat games bekeken op 2560x1440 , echt een wereld van verschil t.o.v mijn oude crap samsung bx2331.
wel een kleinigheidje - de stekker voor de adapter was een engelse stekker.. gelukkig is de connector naar de adapter dezelfde als een standaard PSU , dus dat was snel verholpen. zal mediafrost er nog even over mailen. Display menu was in het koreaans - geen paniek - is om te schakelen naar engels.
Na de order bevestiging had ik toch wel even wat bedenkingen - na het lezen van een aantal reacties- en wat betreft service - geen idee ,maar als alles blijft werken zo - ga ik hier geen spijt van krijgen!
Met glasplaat - het spiegelt redelijk maar het stoort mij niet - misschien dat het in een heldere ruimte met ramen achter je wat te veel wordt. Goed, toekomstige modellen zijn allemaal zonder plaat dus dat is niet echt een issue meer. Geen (voor mij zicthtbare) problemen met pixels en andere artifacts en de kleuren zijn gewoon fantastisch, even wat games bekeken op 2560x1440 , echt een wereld van verschil t.o.v mijn oude crap samsung bx2331.
wel een kleinigheidje - de stekker voor de adapter was een engelse stekker.. gelukkig is de connector naar de adapter dezelfde als een standaard PSU , dus dat was snel verholpen. zal mediafrost er nog even over mailen. Display menu was in het koreaans - geen paniek - is om te schakelen naar engels.
Na de order bevestiging had ik toch wel even wat bedenkingen - na het lezen van een aantal reacties- en wat betreft service - geen idee ,maar als alles blijft werken zo - ga ik hier geen spijt van krijgen!
In het topic over Hazro op OCuk werd iets gezegd over "Shimian".
Blijkbaar zijn het dezelfde monitors als die van Hazro, maar ze zijn bedoeld voor de Aziatische markt. In dit topic is er vrij veel informatie over te vinden. Ik dacht dat deze informatie misschien wel interessant was voor degenen die een Hazro monitor wilden kopen, maar die het toch wat te duur vonden. Die Shimian monitors zijn te koop voor een prijs van rond de 300 euro.
Achieva is blijkbaar de OEM van Hazro, net zoals het de OEM is van Shimian denk ik. Het zijn dus dezelfde monitors, maar met een andere naam erop.
Blijkbaar zijn het dezelfde monitors als die van Hazro, maar ze zijn bedoeld voor de Aziatische markt. In dit topic is er vrij veel informatie over te vinden. Ik dacht dat deze informatie misschien wel interessant was voor degenen die een Hazro monitor wilden kopen, maar die het toch wat te duur vonden. Die Shimian monitors zijn te koop voor een prijs van rond de 300 euro.
Achieva is blijkbaar de OEM van Hazro, net zoals het de OEM is van Shimian denk ik. Het zijn dus dezelfde monitors, maar met een andere naam erop.
2 weken geleden ook een hazro hz27wd besteld via overclockers.co.uk. Wilde liever toch een zonder glasplaat.
Heel gedoe met overmaken en verzending maar uiteindelijk eergisteren mogen ontvangen. Beeld staat standaard al vrij goed afgestemd maar met wat callibratie instellingen die op internet te vinden zijn echt een top monitor. Beeld ziet er goed en levendig uit, geen dode pixels en heerlijk gamen. Alleen nog wel wat wennen aan de standaard kleine letters bij mail en browsing. Kan hem van harte aanbevelen! Misschien tijd om eens de startposting te updaten?
Heel gedoe met overmaken en verzending maar uiteindelijk eergisteren mogen ontvangen. Beeld staat standaard al vrij goed afgestemd maar met wat callibratie instellingen die op internet te vinden zijn echt een top monitor. Beeld ziet er goed en levendig uit, geen dode pixels en heerlijk gamen. Alleen nog wel wat wennen aan de standaard kleine letters bij mail en browsing. Kan hem van harte aanbevelen! Misschien tijd om eens de startposting te updaten?
Toevallig, wou de link net posten. Zit zelf regelmatig daar te kijken en te twijfelen over wat ik moet doenJo... schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:34:
In het topic over Hazro op OCuk werd iets gezegd over "Shimian".
Zouden die Koreaanse monitoren allemaal B-Grade monitoren zijn? Of zijn ze gewoon zo goedkoop omdat ze rechtsreeks uit Korea komen?
Bij mijn C begon de glasplaat los te laten aan de zijkant. Met het steeds zonniger wordende weer begon ik me toch al steeds meer aan die reflecties te ergeren, dus had ik 'm er maar helemaal afgetrokken, zit gewoon opgeplakt met dubbelzijdig plakband.
Poeh wat een opluchting, ik kan m'n gordijn weer wat verder omhoog trekken. Het glanst nog steeds wel maar een stuk minder erg. Ik heb nu wel een lelijke rand, maar daar vind ik wel wat op
.
Die plaat weegt trouwens zo'n 800 gram en is 2mm dik.
Poeh wat een opluchting, ik kan m'n gordijn weer wat verder omhoog trekken. Het glanst nog steeds wel maar een stuk minder erg. Ik heb nu wel een lelijke rand, maar daar vind ik wel wat op
[ Voor 5% gewijzigd door Digital-DNA op 28-04-2012 17:27 ]
Je kan misschien ook eens gebruik maken van de garantie? Met een beetje geluk krijg je een helemaal nieuwe monitor zonder glasplaat. Iemand had trouwens de glasplaat er ook afgehaald, en had op de rand wat zwarte tape gekleefd denk ik.Digital-DNA schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:22:
Bij mijn C begon de glasplaat los te laten aan de zijkant. Met het steeds zonniger wordende weer begon ik me toch al steeds meer aan die reflecties te ergeren, dus had ik 'm er maar helemaal afgetrokken, zit gewoon opgeplakt met dubbelzijdig plakband.
Poeh wat een opluchting, ik kan m'n gordijn weer wat verder omhoog trekken. Het glanst nog steeds wel maar een stuk minder erg. Ik heb nu wel een lelijke rand, maar daar vind ik wel wat op.
Garantie? Wat is dat?
Dat gedoe heb ik helemaal geen zin in, straks krijg ik een ander scherm met dode pixels oid.
Ik ga idd ook zwarte tape op de rand plakken, heb nu alleen niet genoeg dus dat moet ik nog even een keer kopen.
Ik ga idd ook zwarte tape op de rand plakken, heb nu alleen niet genoeg dus dat moet ik nog even een keer kopen.
Goedendag Tweakers,
Na mijn speurtocht voor een nieuwe monitor kwam ik dit merk ook tegen. Het ziet er veelbelovend uit! Maar ik heb nog nooit een monitor via de post laten komen, laat staan via buitenland.
Hoe zit het met garantie? En met koop op afstand bepalingen?
Zijn er inmiddels vergelijkbare monitoren te koop in Nederland? Of misschien ook deze bij een Nederlandse shop?
Want dit is zo'n beetje de enige glossy monitor die ik tot nu toe kan vinden.
Na mijn speurtocht voor een nieuwe monitor kwam ik dit merk ook tegen. Het ziet er veelbelovend uit! Maar ik heb nog nooit een monitor via de post laten komen, laat staan via buitenland.
Hoe zit het met garantie? En met koop op afstand bepalingen?
Zijn er inmiddels vergelijkbare monitoren te koop in Nederland? Of misschien ook deze bij een Nederlandse shop?
Want dit is zo'n beetje de enige glossy monitor die ik tot nu toe kan vinden.
Mijn nog net geen twee jaar oude 30WI monitor heeft helaas kuren.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
YouTube: Hazro 30wi - broken
Het ligt iig niet aan de videokaart of een slechte kabel.
Ik heb vorige week het contact formulier van Hazro ingevuld maar nog steeds niets gehoord
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
YouTube: Hazro 30wi - broken
Het ligt iig niet aan de videokaart of een slechte kabel.
Ik heb vorige week het contact formulier van Hazro ingevuld maar nog steeds niets gehoord
spoor12b
Sinds een dikke week ben ook ik op zoek naar een mooie 27" monitor om mijn 19" Samsung 4:3 monitor te vervangen. Mijn oog is gevallen op deze Hazro, Dell en de Apple Cinema Display. Ik zal voornamelijk gamen op dit scherm, maar ben ook iemand die waarde hecht aan een goed beeld.
De Apple Cinema Display is duur en ik vraag me ook af of hij wel compatible is voor een gewone PC.
Er zit displaypoort op het scherm en op mijn en vele nieuwe videokaarten.
Echter vraag ik mij af hoe de webcam in het scherm wordt aangesloten op een PC.
Zijn hier nog eventuele problemen te verwachten met dit scherm op een gewone PC?
De input lag van dit display is acceptabel voor gamen en het scherm ziet er heeel mooi uit.
Ook is dit scherm gewoon te koop in Nederland.
De Dell vind ik persoonlijk niet mooi en heeft een hoge input lag, maar is wel goed geprijsd en verkrijgbaar in Nederland.
De Hazro ziet eruit als een goed alternatief tussen een Apple en een Dell.
Het uiterlijk lijkt veel op die van Apple en heeft hetzelfde/vergelijkbare type paneel erin zitten.
De input lag van C versie is prima, maar wel jammer dat er maar één input op zit.
De posts in deze thread zijn al weer een paar weekjes oud en zie dat op de site van OCuk dat alleen de 30wi en de 27 C te bestellen zijn.
Iemand nog nieuws over dit scherm?
Is de D variant al te koop?
Hoop dat iemand wat info heeft, wil graag de aanschaf doen voor oktober.
De Apple Cinema Display is duur en ik vraag me ook af of hij wel compatible is voor een gewone PC.
Er zit displaypoort op het scherm en op mijn en vele nieuwe videokaarten.
Echter vraag ik mij af hoe de webcam in het scherm wordt aangesloten op een PC.
Zijn hier nog eventuele problemen te verwachten met dit scherm op een gewone PC?
De input lag van dit display is acceptabel voor gamen en het scherm ziet er heeel mooi uit.
Ook is dit scherm gewoon te koop in Nederland.
De Dell vind ik persoonlijk niet mooi en heeft een hoge input lag, maar is wel goed geprijsd en verkrijgbaar in Nederland.
De Hazro ziet eruit als een goed alternatief tussen een Apple en een Dell.
Het uiterlijk lijkt veel op die van Apple en heeft hetzelfde/vergelijkbare type paneel erin zitten.
De input lag van C versie is prima, maar wel jammer dat er maar één input op zit.
De posts in deze thread zijn al weer een paar weekjes oud en zie dat op de site van OCuk dat alleen de 30wi en de 27 C te bestellen zijn.
Iemand nog nieuws over dit scherm?
Is de D variant al te koop?
Hoop dat iemand wat info heeft, wil graag de aanschaf doen voor oktober.
Let op: de apple thunderbolt display kan je niet aansluiten op (99% van de) windows PC's. Hij accepteert alleen thunderbolt.
heb pas de dell 2713 das toch wel een mooi scherm, inputlag was 22ms volgens een review.
staat een tabel in met monitoren en hun inputlag als je dat heel erg belangrijk vind
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2713hm.htm
ben black mesa aant spelen maar merk zelf geen lag op.
en de anti glare coating is niet zo extreem als de andere dell monitoren.
staat een tabel in met monitoren en hun inputlag als je dat heel erg belangrijk vind
[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 27-09-2012 19:48 ]
Dit is ook waarom ik de Cinema variant overweeg en niet de nieuwe Thunderbolt omdat dit inderdaad bij mij bekend is. Toch bedankt dat je het even zegt.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:16:
Let op: de apple thunderbolt display kan je niet aansluiten op (99% van de) windows PC's. Hij accepteert alleen thunderbolt.
OK bedankt, dan zou de 2713 nog een alternatief kunnen zijn, maar ben ook iemand die looks belangrijk vind.Goofy1978 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:46:
heb pas de dell 2713 das toch wel een mooi scherm, inputlag was 22ms volgens een review.

Ben dus eigenlijk nog steeds erg benieuwd naar nieuws over de Hazro aangezien die beide werelden samen brengt. Ik zie als enige van de drie besproken Hazro varianten op OCuk de Hazro HZ27WC monitor staan. Waar zijn de overige varianten, zijn die niet meer te koop? Dan zie ik ook bij deze Hazro HZ27WC als 'Manufacturers Code' staan HZ27WCNG. Staat NG voor 'No Glass'? Zo ja is de glas versie nog te koop? Iemand enig nieuws?
Ik heb na drie weken nog steeds geen reactie gekregen op mijn garantie aanvraag, gebeld (niet opgenomen), en gemaild (nog geen antwoord)....
Dus ik ben ook wel benieuwd naar "nieuws" van Hazro. Misschien zijn ze weer failliet? Of nemen ze gewoon wel orders aan?
Dus ik ben ook wel benieuwd naar "nieuws" van Hazro. Misschien zijn ze weer failliet? Of nemen ze gewoon wel orders aan?
spoor12b
Weer failliet?¿spoor12b schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:54:
Ik heb na drie weken nog steeds geen reactie gekregen op mijn garantie aanvraag, gebeld (niet opgenomen), en gemaild (nog geen antwoord)....
Maar support is dus iets waar niet op gerekend hoeft te worden begrijp ik?
Wel r*k voor je!
Zal net ook op pagina één van deze thread dat de D variant een jaar geleden was aangekondigd?
Iemand sinds die melding een D model ergens te koop gezien?
Op overclockers uk zit een contact persoon. Het schijnt dat sommige emailtjes in de spam box van Hazro komen of dat er gemaild wordt naar het verkeerde adres.spoor12b schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:54:
Heb zelf een HZ30Wie gekocht, vandaag binnengekregen. Zogenaamde "b-grade" model voor 400 pond(490 euro). Niks op aan te merken en 3 jaar garantie
Bedankt voor de info! Ik ga die persoon via het overclockersforum benaderen. Overigens heb ik zowel het webformulier als de eerder gebruikte e-mail adressen geprobeerd.
spoor12b
Ik heb inmiddels al vier jaar twee Hazro's staan. De allereerste 24" die ze uitbrachten.
Leuke en mooie schermen. Ook heel mooie behuizing: metaal ipv plastic. Maar koop bij dit bedrijf is niet aan te raden vanwege:
- kinderziektes en bugs in firmware
- langzaam proces van support tot helemaal geen support
- betrouwbaarheid garantie matig. op een gegeven moment gingen ze failliet met een doorstart en werd doodleuk gezegd dat oude producten niet meer ondersteund werden.
- slecht verkrijgbare accessories. na twee jaar ging mijn voeding kapot en met geluk heb ik die via Ebay
kunnen vinden. een Vesa mount heb ik nooit kunnen vinden.
In de vier jaar tijd is mijn voeding 1x kapot gegaan, verwacht ik dat de tweede voeding binnenkort ook het loodje legt en heeft 1 scherm last van het groene/gele lijnen probleem. Ik moet het er maar mee doen.
Leuke en mooie schermen. Ook heel mooie behuizing: metaal ipv plastic. Maar koop bij dit bedrijf is niet aan te raden vanwege:
- kinderziektes en bugs in firmware
- langzaam proces van support tot helemaal geen support
- betrouwbaarheid garantie matig. op een gegeven moment gingen ze failliet met een doorstart en werd doodleuk gezegd dat oude producten niet meer ondersteund werden.
- slecht verkrijgbare accessories. na twee jaar ging mijn voeding kapot en met geluk heb ik die via Ebay
kunnen vinden. een Vesa mount heb ik nooit kunnen vinden.
In de vier jaar tijd is mijn voeding 1x kapot gegaan, verwacht ik dat de tweede voeding binnenkort ook het loodje legt en heeft 1 scherm last van het groene/gele lijnen probleem. Ik moet het er maar mee doen.