Gisteren een beetje met mijn alt gespeeld voordat de raid begon.
Ik heb een warrior alt gemaakt, en mijn vrouw een priest, om lekker makkelijk te kunnen queue'en.
We waren lekker aan het questen in shimmering flats (nu water) en queuede voor een random. Ik als DPS, zij als DPS/Healer.
Gequeue'd op lvl 40, en tegen de tijd (een uur later) dat er plek was waren we alweer 43.
Gewoon voor de lol daarna maar eens tankspec genomen, even wat uitleg gekregen over tanken, en weer gequeued.
Jeetje mina. Instant dungeon, en tanken was nog makkelijk ook! De levels en dungeons klopten niet naar hoe ik ze 5 jaar geleden deedt, maar het was wel leuk om te zien. RFD, alle 2 de DM's en Strat. Allemaal in 2 uur tijd, en veel levels erbij onderweg.
Ik blijf voorlopig wel bij tanken

, zeer makkelijk, en als er een idioot bij zit (wij hadden een druid die telkens pullede) dan laat je die lekker zijn gang gaan. Op een gegeven moment na verzoek 6 rende de druid weer als een speer vooruit, pullede alles om hem heen en verwachte dat ik weer in zou rennen om alles op te pakken.
Echter, wij stonden op een aardig afstandje, dus we keken het allemaal maar aan (allemaal out of combat)
Zag er zeer sneu uit. De druid schoot vooruit "GOGOGO" roepend in caps, iedereen blijft staan hij pulled alles en valt dood neer.
Nou zou je denken dat hij dan wel zou leren. Neehoor, dit deedt hij nog 2x voordat hij het doorhad.
Tanken zelf was nieuw voor me, maar zeer begrijpelijk voor zowel AoE tanking als gewoon. Als je het handig doet zijn ze niet van je af te meppen (pun intended). Wel kom je er achter hoe irritant het is als er een hunter bv met een taunt pet bezig is...
Weer wat meer respect gekregen voor mijn guild tanks dat ze altijd maar geduld met mijn lock hebben als we instancen

(hoge DPs, hoge TPs).
Al met al een erg leuke ervaring, deze gaat zeker ook door naar lvl 85.
Raiden zelf was gematigd, we hebben nagenoeg alle HC bazen op farm, echter de verloop is op het moment zo groot dat we 8 trials in de raid hadden. Dat vereist even wat geduld, en er word weer gewiped.