Ulduar.
Zeer gevarieerde gevechten. Flame Leviathan was gimmicky, maar de combinatie met de aanloop ernaartoe en de grootte van de hele ruimte voordat je daadwerkelijk de prison zelf betrad gaf mij wel een epic gevoel. Hard mode maakte het ook zeer gevarieerd en ook nog best lastig. Apart gevecht met Ignis, waar het springen vlak voor die Flame Jets om extra hoogte te maken een sport werd. Razorface in zo min mogelijk ground phases proberen te houden, en XT wat ik nog steeds één van de leukere gevechten vind. Om maar niet te spreken over de hilarische eerste wipe daar doordat je z'n stem voor het eerst hoorde. Coole hard mode activering, die we op latere momenten nog geregeld per ongeluk activeerden
Iron Council, niet heel spannend maar door de variatie wel divers (we hebben 'm best vaak op verschillende manieren gedaan, puur voor de lolz). Kologarn.. meh, maar leuke manier van gate ontwerp

Auriaya... meh, hoewel de verschillende achievements, net als op Kologarn wel voor wat variatie zorgde, en ook zeker niet push over was.
Dan de Watchers. Hodir was een briljant voorbeeld van doorkrijgen hoe het gevecht eigenlijk werkt door voor de hard mode achievement te gaan, met proper buff stacking, netjes de toasty fires opzoeken en alertheid. Thorim is denk ik ook nog één van de gemakkelijkere gevechten, hoewel controle over adds in de Arena ook pas laat duidelijk werd (persoon dichtst bij Thorim krijgt initeel aggro). Freya had ook zeer gevarieerde elementen, en de hard mode was ook echt een van de hardere. En dan Mimiron. Oh dear. Normal al lastig, hard echt te bruut. Briljant gevecht, uiteindelijk, met een zeer lage repeat kill rate, want hij bleef lastig.
Vezax had een leuke gimmick en de lore speculaties dat het een gemuteerde stand in watcher was zal me blijven intrigeren. En dan Yogg, met 4 verschillende hard modes, en op zichzelf al een zeeeeer gevarieerd gevecht met diverse instant wipers.
Oh, en dan was er zelfs nog Algalon. Waar de ruimte zelf al genoeg reden is om dat gevecht te blijven doen. Epic battle, epic damage, epic healing, epic big Bangs. Heel vet gevecht.
Ik denk dat Ulduar met z'n titan lore ook het meest aansprekend is, omdat de hele historie van Azeroth wordt uitgelegd. Hoe de wereld gecreëerd is, hoe de Old Gods genesteld zijn, hoe de titans de dragonflights aangesteld hebben en dus met 1 druk op de knop kunnen ingrijpen. Hoe de mortal races ontstaan zijn.. het gaat maar door.
En het was de eerste raid instance met Hard modes en onnoemelijk veel achievements en dus manieren om de fights te doen.
Ik hoop dat Firelands hierop aanhaakt.