Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 242 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 43.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Blistimo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:23:
Maar "een hoop spelers" hebben geen idee van talents/ mechanics van andere classes. Als je de betreffende talents uit de Elemental/ Balance/ Shadow tree linkt zal je "een hoop spelers" ook wel stil krijgen.
Klopt :P

Binnen mijn guild doe ik dat ook wel; buiten guild of met pugs heb ik daar minder consideratie mee.
Het is zowiezo sport natuurlijk om een class die je niet kent te bashen ... terecht of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Wij zijn gisteren dan eindelijk begonnen op Nefarian 25m heroic.
Phase 1 en 2 hebben we onder de knie en moet zeggen dat ik toch wel een beetje teleurgesteld bent betreffende de moeilijkheid van deze encounter , had het vele malen pittiger verwacht :(

Heb nu al zin in woensdag , hoop dat de raid extended word zodat we 3uur lang nefarian kunnen meppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24
Kan eigenlijk alleen nog wat nuttigs zeggen over shadowpriests gezien mijn shaman staat te niksen op 80 en mijn druid enkel als feral zo nu en dan een mining/herbing rondje maakt, maar voor spriests is spirit echt zalig. Veel gear is met spirit beter itimized dan vergelijkbare hit stukken, en je kan ook nog eens makkelijk naar je healer offspec switchen. Op mijn toon (nb: die ik maar twee keer in een PuG meegesleept heb) zit ik op 1277 spirit plus een 321 hit trinket. verder 2 verloren hit pieces (wand en ring) voor 15.5% hit, wat "goed genoeg" is voor spriests momenteel. De 1k combat regen weegt bij spriests alleen niet zo zwaar gezien de cooldown opties, maargoed, het helpt.

Anyway "maandverslag": draai wat minder WoW uren, en daar waar ik me verveel heb ik wat zaken op mijn main afgerond (wat achievement en archeolgy naar 525, boring) en een warrior alt die ik had staan eens naar 85 geschopt. Langzamerhand wat aan het gearen (Gromosh) in normals, en CC lijkt inmiddels al weer zelden nodig. Durf nog niet zomaar een HC in te stappen zodra ik 329 haal natuurlijk :P. Krijg wel wat opmerkingen over de HP van de toon, maargoed, ene oor in andere oor uit. En op een "then why don't you find another group" die ik een of twee keer heb replyd wordt ook geen actie ondernomen en hobbelen ze toch de hele dungeon mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Dutchman! op 19-04-2011 09:51 ]

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren opnieuw faal op Al'Akir (10 man normal), al hebben we 'm ondertussen op de beste try op 5% gekregen. Wordt er wel een beetje kriegel van dat nagenoeg élke try er iemand dood gaat in P1. Daarmee heb je in feite al beklonken dat het een faal wordt in P2, want die healer/DPS-er heb je gewoon keihard nodig om maar snel genoeg health van Al'Akir af te nuken. Met 10 man en het netjes stacken van de debuffs/adds is P2 een eitje, maar vervolgens is P3 nog verschrikkelijk aars. We weten wel wat we moeten doen, maar die 3d shit is zo onduidelijk dat er altijd teveel mensen te snel dood gaan. En sja, dan haal je 'm niet.

Helemaal vervelend vond ik dat er dan ook nog wordt besloten om te "oefenen" in P2 terwijl je maar negen man op hebt. Dat stacken van de adds wás al niet het grootste probleem en bovendien hoef je geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat je (in onze situatie) dan toch niet de DPS hebt om P3 te halen. Sta je dus weer 5 minuten van je tijd te verdoen. Ik zeg, focus op iedereen levend door P1 krijgen, en als dat het geval is, dan pas heb je een serieuze try. De rest is imo tijd verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Dice schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:46:
[...]

Op de een of andere manier vinden een hoop spelers het dus wel eens schande 8)7

Een dps met spirit gear is blijkbaar not done ... diezelfde dps die missed op een boss is ook not done

Op persoonlijke titel : ik geef een healer eerste keus; pas daarna roll ik zelf. Ik verwacht van een andere dps (uil of geit) eigenlijk hetzelfde gedrag.
Als het om boomkins gaat is het gewoon tergend lastig. Want in feite hebben boomkins exact dezelfde stats nodig als resto's. Spirit voor de hitcap, dan int->haste->mastery->crit. Daarmee is de overlap seriously bijna 100% (resto's willen vaak wel wat meer dan 1700 spirit vanwege de regen, enige echte verschil).

Als resto heb je het qua reforgen ook een stuk makkelijker. Als boomkin ben je met al die spiritloze stukken gear echt niet lekker uit; het is constant gereforgepuzzel bij een upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door rodie83 op 19-04-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

P1 is helaas heel persoonsafhankelijk. Doordat iedereen zijn eigen beslissingen moet nemen kan het gewoon voorkomen dat je mensen kwijtraakt. Wij zijn op een gegeven moment gaan babysitten, door mensen die problemen hadden met de combinaties van abilities te koppelen aan mensen die het wel goed doorhadden. Met name 1 healer vond zichzelf telkens in de Squall lines terug, maar toen de RL zichzelf op dezelfde plek positioneerde kon hij hem bijna letterlijk aan de hand nemen. En vanaf dat moment hadden we dan ook bijna geen P1 fails meer.

P2 kan er eigenlijk weinig misgaan. offtank de adds, zorg dat 1 DPS verantwoordelijk is voor de timing van het killen, en hij geeft ook aan of hij hulp nodig heeft (ruim van tevoren, want met 5s op de timer pas gaan roepen heeft weinig zin meer). Ook als je je stacks een keer kwijtraakt is P3 nog goed haalbaar, mits je wel een keer een 5 of 6-stack hebt kunnen realiseren.

P3 is op zich ook niet moeilijk, maar de chaos die het vliegen veroorzaakt, en met name de 3D movement -waar ik zelf echt geen fan van ben- kan best lastig zijn. Zorg dat je na de transition op 1 spot bij elkaar komt, spreid dan horizontaal wat uit, maar niet teveel, en zorg dat mensen met de debuff HORIZONTAAL van de groep wegzwemmen. Als iedereen goed op de clouds let kun je al van tevoren aan zien komen waar de lightning komt, en kun je die damage zelfs compleet ontwijken.

Maargoed, je weet het zelf ook al: P1 is het lastigst. P2 valt weinig te leren, tenzij je ook daar nog mensen hebt die de lines niet kunnen ontwijken. Wij callden iig elke keer een wipe met een dode in P1.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 18:46
rodie83 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:55:
Gisteren opnieuw faal op Al'Akir (10 man normal), al hebben we 'm ondertussen op de beste try op 5% gekregen. Wordt er wel een beetje kriegel van dat nagenoeg élke try er iemand dood gaat in P1. Daarmee heb je in feite al beklonken dat het een faal wordt in P2, want die healer/DPS-er heb je gewoon keihard nodig om maar snel genoeg health van Al'Akir af te nuken. Met 10 man en het netjes stacken van de debuffs/adds is P2 een eitje, maar vervolgens is P3 nog verschrikkelijk aars. We weten wel wat we moeten doen, maar die 3d shit is zo onduidelijk dat er altijd teveel mensen te snel dood gaan. En sja, dan haal je 'm niet.

Helemaal vervelend vond ik dat er dan ook nog wordt besloten om te "oefenen" in P2 terwijl je maar negen man op hebt. Dat stacken van de adds wás al niet het grootste probleem en bovendien hoef je geen rekenwonder te zijn om te concluderen dat je (in onze situatie) dan toch niet de DPS hebt om P3 te halen. Sta je dus weer 5 minuten van je tijd te verdoen. Ik zeg, focus op iedereen levend door P1 krijgen, en als dat het geval is, dan pas heb je een serieuze try. De rest is imo tijd verdoen.
Mister KFC, oefening baart kunst, je hebt de hele leercurve op Cho’Gall gemist, maar deze baas gaat snel genoeg neer, ook met 9 man. Vergeet niet dat één van de twee main healers niet aanwezig was ;)

@ dagboekje: Gister heb ik na mijn werk enchanting naar 482 getild, en daarmee eindelijk genoeg level behaald om epics te kunnen disenchanten. Kostte me wel rond de 4,5k gold vanaf level 0, maargoed je moet wat. Dat verdien ik in de loop van de tijd wel weer terug met disenchanten van epics die ik kan upgraden. Vanavond eens even kijken hoe mijn auctions het hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Blistimo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:17:
Maargoed, je weet het zelf ook al: P1 is het lastigst. P2 valt weinig te leren, tenzij je ook daar nog mensen hebt die de lines niet kunnen ontwijken. Wij callden iig elke keer een wipe met een dode in P1.
Daar vroeg ik dus ook (imo nog steeds terecht) om, maar RL vond het praktischer om dan door te gaan. Met name vandaar mijn irritatie.

Enne Hulk, op basis van DPS meters lukte het (gisteren) gewoon simpelweg niet met 9 man (maar vorige keer ook niet hoor). Ik heb zonet eens even lopen excellen met een basis DPS van 12k per DPS'er en het is gewoon heel simpel, als er één iemand dedicated op adds zit kan je er geen dode DPS bij hebben. Je blijft dan, ook al stack je netjes tot 8 op, hangen op 35-30%.

[ Voor 29% gewijzigd door rodie83 op 19-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

rodie83 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:10:
[...]

Als het om boomkins gaat is het gewoon tergend lastig. Want in feite hebben boomkins exact dezelfde stats nodig als resto's. Spirit voor de hitcap, dan int->haste->mastery->crit. Daarmee is de overlap seriously bijna 100% (resto's willen vaak wel wat meer dan 1700 spirit vanwege de regen, enige echte verschil).

Als resto heb je het qua reforgen ook een stuk makkelijker. Als boomkin ben je met al die spiritloze stukken gear echt niet lekker uit; het is constant gereforgepuzzel bij een upgrade.
Niet helemaal; resto's forgen naar haste breakpoints toe en prioriteren daarna mastery over crit over haste.

Spirit vind ik zelf nogal een lastige stat om niet op gevoel te benaderen. Er is simpelweg geen getal om voor te gaan, omdat het zo afhankelijk is van diverse factoren. hoe lang is een gevecht, kan ik mezelf innervaten of gooi ik een geglyphte op een andere healer, krijg ik van iemand anders een innervate, wat is mijn rol tijdens een gevecht, hoe manaconservatief kan ik spelen, welke trinkets heb ik?

Ik zit nu unbuffed op 2200 spi, wat neerkomt op 2200 combat regen. Maar met procs/ trinkets en dergelijke heb ik mezelf al geregeld boven de 6k combat regen gezien voor korte periodes. Uiteindelijk komt het erop neer dat je oom zou moeten zijn als de boss neergaat, maar ook dat is van zoveel factoren afhankelijk. Voor hetzelfde geld kan ik spi inleveren en naar het volgende haste breakpoint gaan forgen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.