![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
GoTCoast schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:37:
@ Hawver (Snorrie)
Ik speel op jouw realm, dus ja, het is een slechte realm :-) (zoiets noemen ze zelfkennis)
http://hawvie.deviantart.com/
Lijkt onze avond wel gisteren. Zit weer even in mijn (alt) social guild tot ik iets anders heb gevonden.Razortek schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:34:
Ik post hier niet zo vaak (lees: nooit) maar jullie weten volgens mij altijd wel aardig veel van dit spelleke af.
Ik heb vandaag mijn eerste Halfus Wyrmbreaker geprobeerd, en het ging niet zo heel erg soepel.
Ik zit een een guild dat dus net is begonnen met raiden, dus we weten er nog niet zoveel van af, maar we dachten dat het wel moest lukken.
*snip*
Tacts waren: Een iemand tank boss, andere Stom Rider, dan Nether Scion, dan Whelps.
Moet dat zo? Moet het anders? Hou in het achterhoofd: Ons guild heeft nog niet geraid in Cataclysm, dus we weten alles niet zo goed.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
[ Voor 21% gewijzigd door Paul op 27-03-2011 13:42 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 281234
Anoniem: 383641
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 383641 op 27-03-2011 19:20 ]
Anachronos was toch altijd wel een leuk plekkie? we deden daar eigelijk altijd wel wat world pvp enzo en fun events of is er inmiddels teveel veranderd? ben dr idd wel alweer een poosje weg..GoTCoast schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:37:
@ Hawver (Snorrie)
Ik speel op jouw realm, dus ja, het is een slechte realm :-) (zoiets noemen ze zelfkennis)
[ Voor 8% gewijzigd door Vivaladen op 27-03-2011 22:07 ]
The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village
[ Voor 31% gewijzigd door Skizzik0 op 28-03-2011 02:00 ]
ooow dat weet ik niet meer haha sorry ik ben ooit op khadgar begonnen (geloof 2005) en ben rond de release van TBC toen naar Anachronos vertrokken met een aantal guildies waar we onze guild <the Stormwind Crusaders> hebben voortgezet.Anoniem: 383641 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:10:
ik was vroeger in anachronos, ken je wiffy? dat was 3/4 jaar gelede
The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village
Skizzik0 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:49:
Meer details hier (ironisch genoeg op wowwiki):
http://www.wowwiki.com/Wowpedia
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Volgens mij nadat de derde "tick" van die roar geweest is, dus nadat je derde stun begonnen is. Als je dan je racial gebruikt ben je niet meer gestunned, en kan je dus naar Halfus toe lopen en hem interrupten wanneer hij onmiddellijk na de derde roar de (indien je Storm hebt) onvermijdelijke knockback cast. Best ben je dus een class met een ranged interrupt, of zorg je dat je al voor die derde roar dicht bij hem staat.Zjanzjak schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:18:
Nog maar eens proberen. ;-)
Op welk moment PRECIES dien ik nu mijn human ability (every man for himself) te gebruiken bij de 3de furious roar op Halfus hc? Opdat ik de shadow nova kan interrupten.
Aan het begin van de 3de roar?
In het midden van de 3de roar?
Aan het einde van de 3de roar?
PRECIES op het einde van de 3de roar?
Erna?
En bedankt voor de tips dat een mage moet blinken, ik de meta gem met stun duration moet gebruiken, dat de healers er maar doorheen moeten healen, etc., maar ik prefereer echt antwoord op bovenstaande vraag. ;-)
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Anoniem: 373674
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 373674 op 28-03-2011 09:20 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Metalbuster op 28-03-2011 09:24 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 15813
Agro hoeren vooral vaak de grond van dicht bij laten zien , enigste manier dat ze het af leren.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:01:
Nu we het dan toch over DKs hebben, is er een manier voor een DK om niet als aggro-hoer overal doorheen te beuken, zodat ik ze niet hoef te spamhealen omdat ze uiteraard in hun cloth gear zonder avoidance op de verkeerde targets staan in te hakken?
Druids, pala's, warriors, boeit allemaal niet, maar zodra ik een DK zie in healbot plaats ik uit voorzorg mijn Earth shield maar op hem ipv op de tank en ga ik pre-casten...
Wat is er trouwens aan de hand met Battle.net? 'Due to a high volume of traffic', al sinds zaterdag of zo?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 15813 op 28-03-2011 10:24 ]
Algemene opmerking: most important stat for any class is int, without out it you're useless. Denk dat iedereen zijn vooroordeel heeft over de meestPaul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:01:
Nu we het dan toch over DKs hebben, is er een manier voor een DK om niet als aggro-hoer overal doorheen te beuken, zodat ik ze niet hoef te spamhealen omdat ze uiteraard in hun cloth gear zonder avoidance op de verkeerde targets staan in te hakken?
Druids, pala's, warriors, boeit allemaal niet, maar zodra ik een DK zie in healbot plaats ik uit voorzorg mijn Earth shield maar op hem ipv op de tank en ga ik pre-casten...
Hamster hartaanval gekregen, imho.Wat is er trouwens aan de hand met Battle.net? 'Due to a high volume of traffic', al sinds zaterdag of zo?
[ Voor 10% gewijzigd door DexterBelgium op 28-03-2011 10:26 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Karsh is even wennen inderdaad, maar een stuk beter te doen nadat zijn buff duration langer is geworden. Je zou geen adds moeten krijgen; de adds komen alleen als je de buff laat vallen en dat zou eigenlijk niet moeten.HawVer schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:27:
Wat is Karsh Steelbender een lastige boss. Door het vuur kiten dat gaat op zich nog wel. Alleen die trash die er bij komt die moeten niet dood bij de boss in de buurt ben ik nu achter.
[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 28-03-2011 10:45 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 28-03-2011 10:48 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Frost DK's maken gewoon abnormaal veel threat op trash groups. Mijn DK is (uiteraard) dps als OS met frost, en dan heb je een kleine 14/16k dps op trash. Ik heb altijd moeite als tank om op alles arg te houden als er een DK bij in zit. Natuurlijk kan hij gewoon rustig aan doen en zorgen dat hij 9k dps of iets dergelijks heeft om niet arg te pullen als een gek.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:01:
Wat is er trouwens aan de hand met Battle.net? 'Due to a high volume of traffic', al sinds zaterdag of zo?
Thanks voor deze post: ik ben nu namelijk achives aan t unlocken en vroeg me al af hoe we deze moesten gaan halen.Morrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:48:
Mja als je de snakes voor het gevecht pullt als tank en dan het hele gevecht op je houdt hoeven er maar twee mensen te springen naar de levers (de snakes repoppen dan namelijk niet). Je kunt dan 3 man boven houden en meteen de AoE interrupten als het shield wegvalt. Daardoor pak je weer stukken minder AoE damage en de snake damage op een tank is redelijk laag. Bovendien krijg je zo ook altijd gratis die "I Hate That Song" achievement
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 28-03-2011 11:50 ]
Zelfde hier. Wat enorm scheelt is als je (ook) trash markt en je dps dwingt om die af te lopen. En verder moet je als DK een beetje op je aggro letten.Metalbuster schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:25:
[...]
Frost DK's maken gewoon abnormaal veel threat op trash groups. Mijn DK is (uiteraard) dps als OS met frost, en dan heb je een kleine 14/16k dps op trash. Ik heb altijd moeite als tank om op alles arg te houden als er een DK bij in zit. Natuurlijk kan hij gewoon rustig aan doen en zorgen dat hij 9k dps of iets dergelijks heeft om niet arg te pullen als een gek.
Als ik de WoL van onze kill gister bekijk zitten onze priest en pala op 10k hps aan het eind, ik op 7k omdat onze shadow nova interrupter dood neer viel aan het begin en ik dus het stokje overnam. In het begin dus wel pieken van zowel de priest als pala richting de 25k, maar dat heeft er vooral mee te maken dat wij 2 drakes aan het begin releasen en geen tankswitches doen. Daarna vooral een wedstrijdje gedaan wie de meeste interrupts kon pakken.hulkie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:14:
Je gear lijkt goed, en 45k hps op 10mans met 3 healers zou meer dan voldoende moeten zijn.
Het gevecht verloopt iets anders dan de meeste gevechten. Het begin is namelijk het lastigste, het gevecht wordt hoe langer het duurt hoe makkelijker. Op onze kill deze reset zat ik op 14k hps de paladin op 12k hps en de (matige) resto druid op 8k hps, dat is dus een kill met in totaal 34k hps. Wel is het zo dat ik de eerste minuut ergens rond de 25k hps trek in mijn eentje, het zouden dus enigszins vertekende cijfers kunnen zijn.
Wisselen jullie wel om de zoveel debuffs (4 geloof ik) van tank op Halfus? Dat is namelijk echt HEEL erg belangrijk!
Melee blijft bij ons standaard op Cho'Gall, ranged op de add, dk tank voor de interrupts (rotatie qua wisseling is dus ook zo dat hij altijd de add heeft). Ranged maakt de eerste twee/drie rondes de adds alleen af, eventueel met hulp van een melee. Wij pushen Cho'gall eigenlijk zo snel mogelijk naar P2. Dit is wel met een ranged heavy raid trouwens. Cho'gall wordt in P1 in het midden van de kamer getanked, adds langs de rand richting trap kiten (vandaar dus ook ranged op add). P2 verkassen we naar de troon in verband met spawn plekken van de adds in P2.hulkie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:14:
Gisteravond ben ik even een uurtje ingevallen bij de raid naar Cho’Gall (10 man normal). Die hebben we nog niet neer, maar er is nu wel drive om hem zo snel mogelijk om te leggen. We tweaken non-stop onze tactieken en dat leidt tot verbetering. Ook hebben we voor het eerst de instance verlengd om sneller tot een kill te komen. Gister hebben we hem voor de tweede keer in P2 gekregen en tot 14% gebracht. Nu moeten er nog een aantal dingen geperfectioneerd worden. Iemand nog tips?
- Wat ons hielp is 1 dps altijd op Cho’Gall houden en mêlee pas laten helpen met de 3de en 4de adds.
- De Adds op de trap te droppen en de baas om het hoekje te tanken (op die manier kon de dps ze makkelijker neer focussen)
Het zal vooral neerkomen op bekend worden met het gevecht en daardoor meer dps en healing kunnen doen. En natuurlijk een lager aantal debuffs…
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Haha.. "aggro hoeren" snap je punt wel. Op mijn pally tank had ik vaak een schuft hekel aan bijna alle Dk pugs. Nu ik er zelf 1 heb weet ik heel goed waar je op moet letten. Als dps frost spam ik vrijwel nooit D&D en rune strike hakken is natuurlijk al helemaal uitgesloten. De taunts zitten niet eens op mijn frost balk omdat dit zeker problemen met de tank geeft. Verder snappen de pugjes ook vaak niet dat Howling blast als opening vaak de aggro pakt van net die mobs die de tank nog net niet had. Allemaal erg logisch, maar voor veel wow spelers niet echtPaul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:01:
Thxs ik heb die Elv's Tukui en neem aan dat het daar dan ook wel in zal zitten. Ik vond die nameplates vaak zo groot dat het dan helemaal een zooitje werd. Kijk wel even of ik dat dan wat kan aanpassen. Met mijn pala heb ik dit "probleem" echt nooit omdat RD met een goede macro echt heel ziek goed is.Morrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:22:
Voor AOE tanken zijn nameplates die threat aangeven een must.Je kan voor tidyplates + threatplates gaan, zie curse.com.
Zelf gebruik ik TukUI en deze heeft die feature ingebouwd. De kleur van de nameplates geeft dan aan op welke targets je wel of geen aggro hebt. Voor tanks: groen = je hebt aggro, geel = je verliest aggro, rood = je hebt geen aggro.
Anoniem: 228929
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Anoniem: 63072
Inderdaad, de achievement way is de de makkelijkste manierMorrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:31:
[...]
Karsh is even wennen inderdaad, maar een stuk beter te doen nadat zijn buff duration langer is geworden. Je zou geen adds moeten krijgen; de adds komen alleen als je de buff laat vallen en dat zou eigenlijk niet moeten.
Helemaal mee eens, ik als fury warrior heb een deal gemaakt met 1 van onze pala healers die op aanvraag mijn aggro dropped anders is het echt geen leven voor mij. Heb ongeveer gelijke gear als onze guild tanks, maar zelfs al geef ik ze 10 seconden voorsprong (single target) dan nog haal ik ze na verloop van tijd in op de aggro lijst.Zertaxka schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:48:
Warriors (Arms helemaal) zijn toch echt het ergst hoor.
Zitten 2-3 goede warriors in de guild. Maar 1 van hen in zijn Arms AoE spec is gewoon niet voor te blijven in threat tijdens trash packs. Charge (altijd op een andere target dan de tank), Rend, Thunderclap en dan Whirlwind natuurlijk. Sweeping Strikes en doorgaan. En ook single target weet ie regelmatig aggro te pakken tijdens raids. En sinds kort zelf ook mijn warrior op 85, en moet zeggen warrior threat is echt iets te hoog.
De instellingen en opgeslagen settings van addons zitten normaal in je WTF folder onder je account. Dus je kan daar eens gaan neuzen naar "atlasloot.lua" files (of dergelijke) en die weggooien/renamen.SirLenncelot schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:48:
ik heb een probleem met atlasloot. Bij een character heb ik geprobeerd iets van gear op te slaan zodat ik het snel op kon mbv de addon maar sindsdien steeds als ik atlasloot wil openen krijg ik alleen dialoogscherm met een error report.
Bij mijn andere characters werkt het wel nog gewoon. en ik heb al geprobeerd de hele addon opnieuw te installeren.
is er een manier om het "geheugen" van het progje te legen? Ik heb namelijk het idee dat ht opslaan van bepaalde gear de fout veroorzaakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 373674 op 28-03-2011 15:48 ]
Heb danwel geen deal met onze aggro whore, maar op een aantal fights vraag ik wel of ie op Vent even wil aangeven dat ie zijn cooldowns gaat gebruiken. Geef hem dan een Salvation en zelfs dan is het nog niet altijd goed genoeg. Sommige fights is dat echt nodig anders ligt ie zo de vloer te likken.DrFlash schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:32:
Helemaal mee eens, ik als fury warrior heb een deal gemaakt met 1 van onze pala healers die op aanvraag mijn aggro dropped anders is het echt geen leven voor mij. Heb ongeveer gelijke gear als onze guild tanks, maar zelfs al geef ik ze 10 seconden voorsprong (single target) dan nog haal ik ze na verloop van tijd in op de aggro lijst.
[ Voor 0% gewijzigd door Zertaxka op 28-03-2011 15:00 . Reden: typo ]
[ Voor 29% gewijzigd door Dice op 28-03-2011 15:23 ]
Anoniem: 127642
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 28-03-2011 15:46 ]
[ Voor 8% gewijzigd door bazkar op 28-03-2011 15:50 ]
Maar in de situatie die ik schets: gelijk gegearde tank, tankt al 4 jaar voor ons, in een zo goed als vaste group en setup die single target onze boomkin niet bij kan houden. Die boomkin maximaliseert zijn DPS omdat we anders niet op tijd Chimaeron HC op 20% hebben voor de phase transition.bazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:48:
Sorry hoor, maar iedere class heeft een aggro dump en die heet de {escape} toets.
Ja maar, ja maar, dan sta ik niet meer bovenaan in recount! QQ!.
Jammer dan, als het je daar om gaat moet je geen hybrid spelen en bovendien zeggen trash pack cijfers geen hout.
Mensen die zonder de tank te kennen (pug groeps dus) een trashpack in rennen en als een zool beginnen te AoE-en snappen het zowiezo niet.
Met mijn healer-alt houdt ik dan ook op om dat volk te healen na de eerste paar packs. misschien dat ze na 3 keer dood gaan snappen hoe het werkt.
Single target ben ik het er mee eens dat een equally geared tank in principe nooit aggro mag verliezen. Ik ben zelf fury warrior main en merk dat ik inderdaad vaak 2e op de threat list sta na de tank, maar ik pak nooit threat over.
Gewoon 2 seconden niks doen en hij is je alweer genoeg voor. En ja, als je tank een foutje maakt of stunned raakt of om god mag weten wat voor reden minder tps doet dan ie zou moeten. Jammer dan... dan de dps maar omlaag. Heb nog nooit een trash pack met enrage timer gezien en nog nooit een boss gedaan die enragede omdat de dps te laag was omdat de tank's threat de beperkende factor was.
Healer dood = tank's fout
Tank dood = Healer's fout
DPS dood = eigen fout
Geldt in mijn ogen nog steeds zo goed als altijd, zeker op trash (unavoidable aoe damage en in het vuur staan van tanks/healers daargelaten uiteraard).
Sinds ik heal wil ik aan die 2e nog wel een kleine nuance aanbrengen hoorbazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:48:
DPS dood = eigen fout
Rhàshan - Aditu Sunlock
Of niet wachten tot de healer voldoende mana heeft om de tank in leven te houdenPaul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
[...]
Sinds ik heal wil ik aan die 2e nog wel een kleine nuance aanbrengen hoorNiet wachten tot de healer in de buurt is of CC breken staan vrij hoog op die nuance-lijst
Beetje simplistisch; healers gaan ook regelmatig dood omdat ze in de lava staan. Tanks gaan dood omdat ze hun CDs niet gebruiken als het nodig is. DPS gaan dood omdat bijvoorbeeld een CC gebroken wordt en de tank niet oplet.[b][message=35765444,noline]
DPS dood = eigen fout
Maar dat is dan toch wél een tank probleem.Blistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Maar in de situatie die ik schets: gelijk gegearde tank, tankt al 4 jaar voor ons, in een zo goed als vaste group en setup die single target onze boomkin niet bij kan houden. Die boomkin maximaliseert zijn DPS omdat we anders niet op tijd Chimaeron HC op 20% hebben voor de phase transition.
In dit soort situaties zou je mijns inziens niet afhankelijk moeten zijn van externe cooldowns. Misschien hebben wij dan pech dat (een van) onze top DPS moonkin is en geen threatdump heeft, want als hij mage, rogue, lock of hunter was geweest had hij er niet eens over hoeven nadenken
Dan moet de tank dus aan de bak. Als zijn tps de beperkende factor is voor de dps die je nodig hebt voor een boss dan is de tank niet goed (genoeg) bezig.Blistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Maar in de situatie die ik schets: gelijk gegearde tank, tankt al 4 jaar voor ons, in een zo goed als vaste group en setup die single target onze boomkin niet bij kan houden. Die boomkin maximaliseert zijn DPS omdat we anders niet op tijd Chimaeron HC op 20% hebben voor de phase transition.
In dit soort situaties zou je mijns inziens niet afhankelijk moeten zijn van externe cooldowns. Misschien hebben wij dan pech dat (een van) onze top DPS moonkin is en geen threatdump heeft, want als hij mage, rogue, lock of hunter was geweest had hij er niet eens over hoeven nadenken
Of de ik-negeer-geen-mana-tank. Als ik dat zie als healer (altijd in random parties natuurlijk) ben ik meteen weg.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
[...]
Sinds ik heal wil ik aan die 2e nog wel een kleine nuance aanbrengen hoorNiet wachten tot de healer in de buurt is of CC breken staan vrij hoog op die nuance-lijst
Dazeggik, gammarodie83 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:28:
[...]
Of de ik-negeer-geen-mana-tank. Als ik dat zie als healer (altijd in random parties natuurlijk) ben ik meteen weg.
Ik had een gedeelte van die nuances al aangebracht...Morrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:05:
[...]
Beetje simplistisch; healers gaan ook regelmatig dood omdat ze in de lava staan. Tanks gaan dood omdat ze hun CDs niet gebruiken als het nodig is. DPS gaan dood omdat bijvoorbeeld een CC gebroken wordt en de tank niet oplet.
UIteraard is niks doen niet leuk. Maar je raid wipen door aggro te trekken is veel minder leuk.Maar dan nog, niets doen is lang niet altijd een optie. Ten eerste is het gewoon geen lol om uit je neus te peuteren terwijl anderen wel nuttig kunnen zijn. Ten tweede doe je dan minder damage dan de andere klasses, waardoor je minder nuttig wordt voor de raid / je raid spot beter aan iemand anders gegeven kan worden. Tot slot is niets doen ook geen optie als je tegen strakke enrage timers / burn phases aanloopt.
Niet als de tank weet wat ie doet...Kortom; niets doen is niet de oplossing. Het probleem ligt hier puur aan hoe de DPS verdeeld is over de tijd. Het probleem is dat je enorm moet bursten om een redelijk gemiddelde DPS neer te zetten.
Overigens kan je als Fury met 10 seconden voorsprong voor de tank, nog steeds zonder problemen aggro trekken bij gelijke gear op single target.
Ik weet het niet Blis; zie de snelle dungeon run na de raid gisteravond. Hij in zijn fullepic raid-set, ik in mijn ret offset (enkele epics waaronder het wapen, de rest is HC dungeon prut), en ik outthreat hem niet door burst aan het begin maar door sustained threat gedurende een bossfight. Mijn 16k DPS zit aan de onderkant van wat een mainspec DPS moet kunnen doen, en wat een raidspec tank bij moet kunnen houden met één hand achter de rug. Als het threat probleem echt zo groot is, dan moet er serieus naar de gearsetup of het cooldown gebruik worden gekeken. En nee, rightious fury stond echt niet aanBlistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:59:
[...]
Maar in de situatie die ik schets: gelijk gegearde tank, tankt al 4 jaar voor ons, in een zo goed als vaste group en setup die single target onze boomkin niet bij kan houden.
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
Mocht het echt een probleem zijn, dan gewoon de vengeance op de boomkin gooien en taunten als ie boven threat van de tank (maar nog onder de aggro-threat) zit.Morrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:24:
Tja je kan de tank wel voor threat gearen, maar dan gaan aan het einde de healers OOM. Sowieso is de winst daarvan maar heel beperkt (namelijk tot het eerste deel van het gevecht) want daarna neemt vengeance het wel aardig over.
Het is dan ook niet zo zeer een probleem van DPS en TPS verhoudingen alleen, maar vooral ook van hoe ze door de tijd heen veranderen.
[ Voor 21% gewijzigd door bazkar op 28-03-2011 16:53 ]
Gelukkig hebben ze voor DK's en Warriors een boss waar ze vol uit kunnen gaan als "tank".Blistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:08:
Mja, warriors, DKS en moonkins zijn dan ook precies de classes die geen andere threatdump hebben dan Combat ResJe zou toch verwachten dat iedere DPS class wel enige vorm van aggro dump zouden hebben gekregen tijdens de revisitation van de classes voor Cataclysm, maar er zijn er toch een paar een beetje door de mazen van het net geglipt. Prima dat er externe CDs voor zijn, maar voor échte min-maxing zou je het toch zelf moeten kunnen regelen, lijkt mij.
Onze moonkin kan er ook wat van, hij krijgt dan ook standaard een Salv. MAar als een tank toevallig een keer zijn dag niet heeft komt het zelfs op single target fights voor dat de moonkin gewoon meer threat genereert. Trouwens benieuwd of catform gaan en coweren dan een goed idee is, ofdat het missen van die paar globals al genoeg zou zijn
Ik neem aan dat je Vigilance bedoeld? Dat is alleen voor tank warriors en daarnaast refreshed je taunt pas als de ander geraakt wordt, wat op een raidboss ook meteen het einde van de DPSer in kwestie betekent.bazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:50:
Mocht het echt een probleem zijn, dan gewoon de vengeance op de boomkin gooien en taunten als ie boven threat van de tank (maar nog onder de aggro-threat) zit.
[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 28-03-2011 16:57 ]
Erg kortzichtig weer. De situatie waar ik nu met de guild in zit is wel even wat anders als heroic 5 mans. ben nu druk bezig met heroic 25 content. daar zit toch echt een groot verschil tussen, namelijk dat vengeance gewoon niet lekker schaalt. Ik heb overigens het probleem meer met onze DK tanks dat ik ze gewoon inhaal, onze paladin tank doet het wat dat betreft iets beter, maar dan haal ik em nog af-en-toe in. Als ik zelf tank (vigilance ftw) heb ik heb probleem nog niet meegemaakt, maar mijn vengeance is ook wat hoger als bij de andere tanks daardoor.bazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:46:
Niet als de tank weet wat ie doet...
Ik geef ook nooit een tijd aan maar een hoeveelheid threat. Per tank verschilt hoe veel dat is uiteraard.
Mwah is toch niet helemaal zo simpel. Soms kom je tanks/dps tegen die echt denken dat ze Rambo zijn. En die tanks blijken dan meestel undergeared te zijn. Kan je healen wat je wilt maar als je geen cooldowns of mana meer hebt dan houdt het op.bazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:48:
Sorry hoor, maar iedere class heeft een aggro dump en die heet de {escape} toets.
Ja maar, ja maar, dan sta ik niet meer bovenaan in recount! QQ!.
Jammer dan, als het je daar om gaat moet je geen hybrid spelen en bovendien zeggen trash pack cijfers geen hout.
Mensen die zonder de tank te kennen (pug groeps dus) een trashpack in rennen en als een zool beginnen te AoE-en snappen het zowiezo niet.
Met mijn healer-alt houdt ik dan ook op om dat volk te healen na de eerste paar packs. misschien dat ze na 3 keer dood gaan snappen hoe het werkt.
Single target ben ik het er mee eens dat een equally geared tank in principe nooit aggro mag verliezen. Ik ben zelf fury warrior main en merk dat ik inderdaad vaak 2e op de threat list sta na de tank, maar ik pak nooit threat over.
Gewoon 2 seconden niks doen en hij is je alweer genoeg voor. En ja, als je tank een foutje maakt of stunned raakt of om god mag weten wat voor reden minder tps doet dan ie zou moeten. Jammer dan... dan de dps maar omlaag. Heb nog nooit een trash pack met enrage timer gezien en nog nooit een boss gedaan die enragede omdat de dps te laag was omdat de tank's threat de beperkende factor was.
DPS dood = eigen fout
Geldt in mijn ogen nog steeds zo goed als altijd, zeker op trash (unavoidable aoe damage en in het vuur staan van tanks/healers daargelaten uiteraard).
Chimearon is nou juist een gevecht waar tanks het na de start redelijk makkelijk hebben.Blistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:59:
Mja, full guild dungeon run kan hij gewoon aan het slacken geweest zijn, daar gaat het mij ook niet om.Dutchman! schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:49:
[...]
Ik weet het niet Blis; zie de snelle dungeon run na de raid gisteravond. Hij in zijn fullepic raid-set, ik in mijn ret offset (enkele epics waaronder het wapen, de rest is HC dungeon prut), en ik outthreat hem niet door burst aan het begin maar door sustained threat gedurende een bossfight. Mijn 16k DPS zit aan de onderkant van wat een mainspec DPS moet kunnen doen, en wat een raidspec tank bij moet kunnen houden met één hand achter de rug. Als het threat probleem echt zo groot is, dan moet er serieus naar de gearsetup of het cooldown gebruik worden gekeken. En nee, rightious fury stond echt niet aan
zie mijn antwoord 3 replies geleden over het hogere gear -> lagere instances verhaal.Blistimo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Mogelijk dat dat een gear issue is, al dan niet verkeerd gegemt/ enchant. Onze tank weet écht wel waar hij mee bezig is, heeft ook prima threat gear en avoidance gear (en swapt die ook naar gelang dat nodig is)
Anoniem: 97326
Je hebt gelijk in de werking daarvan. Doordat iedereen betere gear krijgt wordt de DPS hoger en de threat lager. (door minder vengeance).DrFlash schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:20:
[...]
zie mijn antwoord 3 replies geleden over het hogere gear -> lagere instances verhaal.
Ozruk en fail tanks.Anoniem: 15813 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:39:
Als je het gaat outgearen gebruik je gewoon geen tanks meer.
als ik het guild groepje zie waar ik laats een paar heroics mee gedaan heb,
Dk tank , in dps gear. 2x warrior en 1 x boomkin.
Wat nou cc , wat nou tanken. Gewoon neer zergen die handel. We zien wel wie er agro heeft.
Alleen op bosses deed te tank nog een poging tot tanken.
Ik ben het met je eens dat fury damage erg bursty is als je CD's stack (iets met arcane mages aan het eind van LK?) maar dan nog zou je tank voldoende voorsprong opgebouwd moeten hebben om dat op te vangen.Morrar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:54:
[...]
Ik neem aan dat je Vigilance bedoeld? Dat is alleen voor tank warriors en daarnaast refreshed je taunt pas als de ander geraakt wordt, wat op een raidboss ook meteen het einde van de DPSer in kwestie betekent.
En geloof me, je komt vrij makkelijk boven de tank in het begin. Na 2-3 rotaties een CS erop en dan een paar crits en dan gaat het vaak heel hard. Tuurlijk, meeste enrage timers staan welw at ruimte toe om daarna even in te houden, maar het blijft apart dat er zulke enorme verschillen tussen klasses zitten qua burst. Ook in PVP is dat een probleem.
En ja na 30 seconden voorsprong haal je de tank inderdaad niet meer in, maar als iemand 30 sec in een raid niets doet terwijl anderen wel nuttig kunnen zijn dan zou ik zeker die spot door een andere klasse laten invullen. Vergeet ook niet dat het probleem zich soms (in meer of mindere mate) herhaalt als er van targets geswitched moet worden.
Er is zo geen generieke buff. Tank heeft vigilance (hetgeen taunt refreshed, maar een hoge "too little too late factor heeft"), Pally heeft Salv (hetgeen indien niet glyphed ook niet alles oplost (je kan natuurlijk specifiek daarvoor gaan glyphen voor die ene fight), etc etc.bazkar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:20:
[...]
Met betrekking tot Vengeance/Vigilance, ik gebruikte de generieke buff voor alle tank classes en niet de warrior talent omdat ik de overige talents niet ken.
Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.
[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 29-03-2011 09:24 ]
Mja, heroics vind ik overaggro geen probleem, en zelfs iets waar je van moet leren. Tanks moeten leren threat op te bouwen, en DPS moeten leren hun burst te beheersen. Als Arms warrior hoef je niet persé op iedere mogelijke trash pull je Whirlwind te gebruiken zodra je kunt, maar kun je beter even wachten to de tank solide aggro heeft. En als tank moet je leren aan het begin van pulls snel aggro te genereren. Prima. Outgearen is daar natuurlijk nogal snel een issue.Anoniem: 15813 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:39:
Als je het gaat outgearen gebruik je gewoon geen tanks meer.
als ik het guild groepje zie waar ik laats een paar heroics mee gedaan heb,
Dk tank , in dps gear. 2x warrior en 1 x boomkin.
Wat nou cc , wat nou tanken. Gewoon neer zergen die handel. We zien wel wie er agro heeft.
Alleen op bosses deed te tank nog een poging tot tanken.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Op m'n ilvl 351 boomkin trek ik er net 11k DPS uit (op bossfights zonder bijster veel movement, met alle mogelijke cooldowns). Ik zal wel knetterhard zuigen ofzo (en heb wellicht nog wat zuiggear/enchants), maar de idiote getallen die ik hier soms hoor, daar kom ik in elk geval nooit bij in de buurt.Blistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:42:
[...]
Mja, heroics vind ik overaggro geen probleem, en zelfs iets waar je van moet leren. Tanks moeten leren threat op te bouwen, en DPS moeten leren hun burst te beheersen. Als Arms warrior hoef je niet persé op iedere mogelijke trash pull je Whirlwind te gebruiken zodra je kunt, maar kun je beter even wachten to de tank solide aggro heeft. En als tank moet je leren aan het begin van pulls snel aggro te genereren. Prima. Outgearen is daar natuurlijk nogal snel een issue.
Maar nogmaals, ik heb het over bleeding edge content. Content die je dus nog niet outgeart Wij zijn bezig met onze eerste heroic raid bosses. Dat betekent dat we bijna allemaal vol in de 359 zitten, en dankzij Halfus ook al deels 372 gear hebben. Inclusief de tank. Wij zitten dus op het gearniveau waar de content waar wij mee bezig zijn voor is ontworpen. En omdat we al een jaar of drie met elkaar in grofweg dezelfde setup raiden, in elk geval de tank in zijn rol en de moonkin waar we het over hebben als DPS weten we ook wel wat we aan elkaar hebben. De tank weet in elk geval dat hij heel hard zijn best moet doen om zijn threat gen op niveau te houden.
Nu wil hte geval dat die moonkin eerder rogue speelde. En toen ook al enorme DPS deed, wellicht zelfs meer dan geartechnisch acceptabel was. Maar toen had hij vanish. En Feint. Dus had hij het zelf in de hand. Als hij een DPS pot+trinkets+Blade Flurry popte wist hij dat hij zijn vinger op de Vanish hotkey moest houden. Nu als moonkin heeft hij die 'luxe' niet. Ik vind dus dat dit geen luxe mag zijn voor bepaalde classes en andere niet, maar dat dat gewoon gelijk getrokken mag worden.
[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 29-03-2011 09:53 ]
Is dat dummy DPS of raidbuffed DPS? Ik weet niet precies hoe die twee zich verhouden, maar wij runnen een caster focused 10m group waarbij de meeste buffs gecovered zijn. Op een redelijk t&s gevecht als Valiona & Theralion normal, waar geen rare damage modifiers aan vast zitten komt hij dan tot dit soort resultaten. Maar hij is dan ook redelijk hardcore qua tweaking van zijn char. Als hij volgens een spreadsheet door crit ipv haste te gemmen 0.2 avg DPS kan winnen, gaat hij regemmen. Hij weet ook precies welke gevechten en in welke fases Sunfire spammen beter is dan rotatie up te houden enzovoort. Sommige mensen kunnen het gewoon goedrodie83 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:51:
[...]
Op m'n ilvl 351 boomkin trek ik er net 11k DPS uit. Ik zal wel knetterhard zuigen ofzo (en heb wellicht nog wat zuiggear/enchants), maar de idiote getallen die ik hier soms hoor, dara kom ik in elk geval nooit bij in de buurt.
*kuch*rodie83 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:51:
[...]
Op trash is het nog treuriger maar daar troost ik me dat het ook niet anders kan. Boomkins zijn bijzonder matig in AoE op heroic trash.
[ Voor 23% gewijzigd door Blistimo op 29-03-2011 10:24 ]
Anoniem: 82860
Een biedingssysteem zorgt ervoor dat mensen niet uitzonderlijk hoog hun DKP kunnen laten oplopen.Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:46:
We hebben een nieuw loot-systeem voor raids:
- Main gaat boven alt
- Mainspec gaat boven offspec
- Member gaat boven trial
en als het dan nog gelijk is wint degene met de meeste DKP.
Op mijn vraag wat er gebeurd als iemand nog in een blue (of god forbid, een green) rondloopt maar minder DKP heeft dan een mede-mainspec-mainchar-member die al epic is kwam vrolijk het antwoord dat de epic dude dan in het vervolg kan kiezen welke van de 2 hij gaat dragen
Na wat discussie is dat toch maar aangepast... Volgende vraag die nog open staat is of de winnaar überhaupt aan kan geven het item niet te willen / het de ander meer te gunnen, bijvoorbeeld omdat een item BiS is voor de ander of zo.
Waar ik wel blij mee ben is dat er nu en decay ingebouwd zit, sommigen hebben 2k+ DKP
Moet sowieso nog even bekijken wat de toekomst gaat brengen, onze GL is terug uit Afghanistan, en die doet alles wel een beetje anders dan de acting GL dat deed. Ik ben in de guild gekomen toen de 'echte' al in Afghan zat...
Dat van mij is heroic dungeon stuff - niet volledig vergelijkbaar. Niet qua gear en niet qua buffs. Ik zou niet willen zeggen dat ik echt verschrikkelijk zuig hoor, maar er zijn er vast die het een stukkie (nouja, stukkieBlistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:21:
[...]
Is dat dummy DPS of raidbuffed DPS? Ik weet niet precies hoe die twee zich verhouden, maar wij runnen een caster focused 10m group waarbij de meeste buffs gecovered zijn. Op een redelijk t&s gevecht als Valiona & Theralion normal, waar geen rare damage modifiers aan vast zitten komt hij dan tot dit soort resultaten. Maar hij is dan ook redelijk hardcore qua tweaking van zijn char. Als hij volgens een spreadsheet door crit ipv haste te gemmen 0.2 avg DPS kan winnen, gaat hij regemmen. Hij weet ook precies welke gevechten en in welke fases Sunfire spammen beter is dan rotatie up te houden enzovoort. Sommige mensen kunnen het gewoon goed
Ah natuurlijk. Ik ben een verschrikkelijke held in het compleet vergeten van die mushrooms. Ga ze toch maar eens wat vaker gebruiken. Ik zit wat dat betreft nog een beetje in de oude situatie te denken waarin je alleen hurricane en typhoon hebt, waarbij hurricane wel veel damage doet maar enorm mana intensief is (en dus net echt geschikt) en hurricane gewoon niet zoveel damage doet. Thanks voor de tip, ik ga het eens uitproberen zo. Alleen nog ff een makkelijke sneltoets vinden voor mushrooms plaatsen/detoneren*kuch*
Dat is dus niet waar. Boomkins zijn op dit moment echt AoE monsters. Zorg dat je in Eclipse zit en spam allereerst moonfire op alle mobs, vervolgens IS en gooi er nog een paar Shrooms tussendoor. Zolang je in Eclipse state blijft kun je blijven doorgaan met DoTs spammen zonder je Eclipse te verliezen en dus je damage modifier up houden. Blijf ook bewegen voor Lunar Shower en je raakt nauwelijks nog oom.
[ Voor 29% gewijzigd door rodie83 op 29-03-2011 10:30 ]
Tuurlijk wel, ga maar een jaar lang ICC farmen, eens je full epic bent loopt de DKP (zonder decay-mechanisme) alleen nog maar op.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:22:
Een biedingssysteem zorgt ervoor dat mensen niet uitzonderlijk hoog hun DKP kunnen laten oplopen.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Rhàshan - Aditu Sunlock
Denk dat je toch je tank eens mag porren om wat meer thread weg te gaan zetten.Blistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:42:
[...]
Maar nogmaals, ik heb het over bleeding edge content. Content die je dus nog niet outgeart Wij zijn bezig met onze eerste heroic raid bosses. Dat betekent dat we bijna allemaal vol in de 359 zitten, en dankzij Halfus ook al deels 372 gear hebben. Inclusief de tank. Wij zitten dus op het gearniveau waar de content waar wij mee bezig zijn voor is ontworpen. En omdat we al een jaar of drie met elkaar in grofweg dezelfde setup raiden, in elk geval de tank in zijn rol en de moonkin waar we het over hebben als DPS weten we ook wel wat we aan elkaar hebben. De tank weet in elk geval dat hij heel hard zijn best moet doen om zijn threat gen op niveau te houden.
Nu wil hte geval dat die moonkin eerder rogue speelde. En toen ook al enorme DPS deed, wellicht zelfs meer dan geartechnisch acceptabel was. Maar toen had hij vanish. En Feint. Dus had hij het zelf in de hand. Als hij een DPS pot+trinkets+Blade Flurry popte wist hij dat hij zijn vinger op de Vanish hotkey moest houden. Nu als moonkin heeft hij die 'luxe' niet. Ik vind dus dat dit geen luxe mag zijn voor bepaalde classes en andere niet, maar dat dat gewoon gelijk getrokken mag worden.
Bleh. Nogmaals.Anoniem: 15813 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:17:
[...]
Denk dat je toch je tank eens mag porren om wat meer thread weg te gaan zetten.
Wij zijn 4/13 op 25 mans , dus ook de bijbehorende gear. Het zijn bij ons de warrior of dk die de salvations krijgen 5 sec na de pull. Die hebben het nodig. Maar na een 30-40 sec komt er ook niemand meer in de buurt van de thread van onze tanks. En dan denk ik dat onze warrior tank het nog het moelijkst heeft. Druid & DK die hou je echt niet bij kwa thread.
Hooguit op fights met veel ads , een boomkin die zijn mushrooms te vroeg detonaten of onze fire mages die volluit gaan wil het nog wel eens fout gaan.
Op een bossfight wordt je bij overaggro rustig ge 1-2shot, ook als warrior. Tis meer dat een volledige aggrowipe versus totaal geen mogelijkheid tot aggrodump een enorm verschil is en dus kan ik me wel een beetje vinden in het voorbeeld.HawVer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:55:
Mjah, op zich wel omdat een clothie geen armor van betekenis heeft. Een warrior zou dat moeten kunnen compenseren door zijn armor. Tenzij je wordt geoneshot. En als mage moet je dan ook snel zijn om dat te voorkomen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq