Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 242 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Daarnaast, ook als dps kun je een threath meter zoals Omen installeren. Dan zie je perfect op welke plek je van de treath table zit. "Wut? Is die addon niet iets voor de tanks? Omg, ik ben DPS hoor!!111". De standaard wow interface geeft je netjes een geel kleurtje wanneer je bij de tank in de buurt komt. De treath van de meeste equally geared tanks is ruim voldoende om dit te voorkomen. Ik hoef op mijn warrior in DPS geen threath dump te hebben. Ik red me hier prima mee.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 21:16
Mja, ik ga echt de tank niet de schuld geven als we single target bezig zijn, maar sinds ik gisteren voor de raid mij SV-spec heb ingeruild voor MM heb ik gisteren tijdens de raid voor het eerst sinds tijden weer in moeten houden / Feign Death moeten gebruiken.

Je speelt het spelletje met zijn allen, dan moet je ook niet moeilijk doen als niet iedereen even goed is. World of Logs als maatstaf aanhouden is al helemaal bezopen, als je die website moet geloven dan staan zelfs de healers in DPS boven de hoogste speler in onze raid :z

HawVer: Wait wut? :P Juist als DPS moet je Omen hebben, hoe weet je anders wanneer je in moet houden of moet switchen? Op het moment dat ik dat gele kleurtje krijg is het meestal al te laat, vooral ook omdat mijn threat om een of andere reden een paar seconde achter loopt op het schot :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 10:38

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:37:

HawVer: Wait wut? :P Juist als DPS moet je Omen hebben, hoe weet je anders wanneer je in moet houden of moet switchen? Op het moment dat ik dat gele kleurtje krijg is het meestal al te laat, vooral ook omdat mijn threat om een of andere reden een paar seconde achter loopt op het schot :?
inderdaad,ik heb omen ook standaard draaien om in de gaten te houden of ik moet switchen ja of nee.nu gebeurd dit maar eens in de 100 fights ofzo :P maar het is gewoon makkelijk om te zien waar je staat in de lijst en of je even 5s moet omschakelen naar ander target.Daarnaast houd ik er rekening mee en is mijn opening een wat langer duurdere spell zodat de tank zijn ding kan doen bv.

doe je dat niet dan ben je inderdaad gewoon te laat,en ben je of dood of je krijgt em nog net dood als je geen threat dump kan doen (wat je gewoon eigelijk niet eens nodig wilt hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 29-03-2011 12:51 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:50
Goede morgen!

Gisteravond werd er toch nog even een snelle raid gemaakt. Geen optimale setup, maar wel goed genoeg om nog even wat in BWD te clearen. Er kwam zelfs iemand mee van buiten de guild die misschien wel wil joinen. Het was echt een rommeltje, mede door massive d/c feesten zijn we een aantal keer gewiped op Atramedes en Maloriak. Ze gingen neer en het was gezellig op trilo. One hour well spent!

Tijdens de raid werd de server ineens gespammed, mn oude guild had Nefarian heroic 10-man neer! Ze staan daarmee nu op 10/12, echt wel nice! Ook meteen het teken dat wij ChoGall snel moeten omleggen. We lopen namelijk al de hele tijd synchroon met de dutchies… enige verschil is dat ze er heroic voor hebben staan en wij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

mensen even een vraagje.

straks als mijn DK tank een beetje toonbaar is wil ik 1 van mijn twee tanks misschien naar een wat meer raiding minded guild gaan zetten. Nu is het met wow natuurlijk wel een constante item race en zal ik straks met beide tanks wel 350+ zijn, maar geen 359 of nog hoger.

Wat is de kans dat je in deze fase van de game nog een beetje raided minded mensen vind die nog niet alles op normal hebben gedaan en zeker plaats hebben voor een DK of pally tank?

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Gewoon applyen voor een guild :) Iedereen spamt wel erg graag hun "yay we got 17/12 HC \o/ " maar de meeste guilds zijn daar nog lang niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 15:24

junglebeast

hier staat iets

Ik ken nog wel een paar guilds die net een paar bosses neer hebben. Of nog helemaal niet zoals mijn alt guild.
Er zullen altijd wel een stel die achter lopen of heel erg vooruit op de massa.

Zit vast wel iets tussen.

Ga bijv naar http://www.wowprogress.com/ (vul eigen server in)

En ga kijken naar de guilds die nog maar een paar bosses plat hebben. Vind je een website of zoek de namen op. Misschien dat ze tanks nodig hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door junglebeast op 29-03-2011 14:05 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok thxs

Zie idd dat soort chat vrij vaak voorbij komen, maar dan is meteen een eis van 355+ en dat soort ongein. gear is natuurlijk wel belangrijk, maar een goede groep mensen met gear van 346 moeten toch prima in staat zijn normals te clearen.

Mocht er iemand trouwens op Silvermoon spelen ---> pm dan graag naar of Thorqq of Woefwoefwoef
Er zitten wel een aantal goede spelers in de guild waar ik nu in zit, maar met 3-7 mensen is het wel gedaan en het echte raiden komt daarom gewoon niet van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Anoniem: 15813 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:17:
Zoals gezegd , agro problemen zijn Nihil op de huidige content. alleen de eerste 30sec.
Zodra vengance gestacked is mag het gewoon geen probleem meer zijn is het dat wel. Is of je tank undergeared of loopt ie te slacken. makkelijk zat.

komt nog eens bij dat met de huidige hc's ook agro dumps maar half nuttig zijn.

Stel je voor thread blijft een probleem het hele gevecht.
Halfus hc. je 2e tank taunt halfus net over ivm met healing debuf.
Op dat moment heeft een fire mage een lucky crit en pulled agro. Halfus loopt richting mage. mage blocked of invised. Dikke kans dat op dat moment nog wel een andere ranged op 110 % thread zit die dan gegibed word terwijl de tank nog een cooldown op taunt heeft.
Dus nu heb je het probleem dat je interrupters achter halfus aan kunnen gaan die dit niet verwachten en dikke kans hebben om nu hun interrupts te missen. aka Wipe omdat iemand agro heeft die ook een thread reset heeft. Zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven over hoe nutteloos thread resets kunnen zijn.
Komt nog eens bij dat dit op halfus al helemaal niet zou mogen want iedereen zou eerst de draken neer moeten nuken ipv halfus.

Of het eerlijk is dat sommige classes het niet hebben ? mischien niet.
Maar is het nodig ? in heroics soms wel ja , maar in de huidige raid content niet echt.
Helemaal mee eens. Als er een threatdump gebruikt moet worden om aggro terug op de tank te krijgen is er ergens al iets misgegaan. Vaak kun je dan net zo goed al een wipe callen, want de chaos valt meestal niet echt meer op te ruimen, zeker in heroic raid content.

Maar de situatie die jij schetst had ook voorkomen kunnen worden door het slim gebruiken van een threatdump. Een goede DPS gebruikt zijn threatdumps dan ook preventief, niet reactionair. En mijns inziens ligt daar dus de crux.

Maar op eenzelfde manier kan slim met Hand of Salvation om worden gegaan, wat in veel van de gevallen het hele probleem netjes voorkomt.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:12:
Zie idd dat soort chat vrij vaak voorbij komen, maar dan is meteen een eis van 355+ en dat soort ongein
Ik heb wel eens een guild geantwoord: "Oh sorry, you must be mistaking my application for a job application, I'm looking to play a game". Needless to say dat ik niet geaccepteerd werd, zodra je specifieke professions gaat eisen, en enchants die 5k+ gold kosten en 5 agility meer geven dan de enchant van 30 gold, dan heb je afgedaan voor mij :P

350 is nog wel te halen met reputation rewards, craftables en eventueel de goedkopere world drops. 35k voor een Epic is voor een casual niet op te brengen en staat totaal niet in verhouding tot de moeite die je moet doen om 35k bij elkaar te schrapen imo.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Ok ik denk dat ik een vraag heb die nog niet voorbijgekomen is en dat iemand mij hiermee kan helpen;

ik heb eergister een worgen warrior gemaakt omdat een mage (caster/ranged) mij niet echt ligt.
enfin ik die questjes doen en toen die Liam het loodje legde begon iedereen om mij heen die die betreffende quest ook deed ineens alle emotes te gaan gebruiken toen deed ik /roar en viel ik bijna van mn bureau stoel door de brul die uit mn speakers kwam! daar zou die T-rex van jurassic park zn hol van inkruipen! naast mij begonnen meer mensen dat te doen en die kon ik ook horen dus de /roars van factie genoten (worgen zijn hoorbaar) maar nu mijn vraag:

als ik in een battleground /roar voor een bepaalde aanval macro, zouden mensen vd horde die roar dan ook horen? wel heel bruut imo! dusseh iemand vd horde wel eens een worgen horen brullen? wel vet want op mn human hoorde je nooit wat,als je trouwens van battlestance verwisseld hoor je ook wat :)

om ff terug te komen op de mage: dat is niet echt mn ding haha afgelopen 6 jaar op mn pally alleen melee lopen beuken en het voelde een beetje vreemd/apart om van een afstand iemand te nuken/CCen,niet echt mn ding dus maarja retri vind ik niet meer leuk om te spelen sinds de pre cata patch en ben nu helemaal in mn nopjes met mn worgen warrior genaamd "Underdóg" die inmiddels alweer lvl 35 is :D

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Maar hoe vaak komt het voor dat een guild ilvl 355+ eist als ze zich niet puur op heroic raid content willen storten. Als je als startende guild al dat soort eisen gaat stellen komt dat juist meer over dat je als guild geen moeite wilt doen om de content op farm te krijgen.

Guilds die juist alleen voor heroic raids gaan zullen dat soort eisen vaker stellen omdat ze met het recruiten van mensen die aan die eisen voldoen mensen binnenhalen die geen gear achterstand hebben.

Helaas is het bij veel guilds zo dat alleen de gear eis belangrijk is, en niet of die persoon wel of niet goed in de guild past, met alle drama van dien.

Het is volgens mij wel steeds moeilijker om een goede guild te vinden die wat toekomstwaarde heeft. Veel goed draaiende guilds zitten al stevig in het zadel, hebben vaste vervangers binnen de ranken enzijn niet specifiek meer op zoek naar mensen. Op dit moment recruterende guilds zijn -in mijn ervaring- toch veel minder stabiel. En dat komt de gezelligheid op de server vaak niet ten goede. Op mijn server is het aantal goede guilds echt op een paar handen te tellen, en dagelijks zie je wel weer mensen recruteren voor de volgende 'fresh new guild' die dan na een maand of wat weer disbanden.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Vivaladen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:39:
[..]

als ik in een battleground /roar voor een bepaalde aanval macro, zouden mensen vd horde die roar dan ook horen? wel heel bruut imo! dusseh iemand vd horde wel eens een worgen horen brullen? wel vet want op mn human hoorde je nooit wat,als je trouwens van battlestance verwisseld hoor je ook wat :)
Voor zover ik weet zal je geen enkele horde character kunnen imponeren met een /roar macro. Vooral omdat je maar een puny alliance bent natuurlijk, maar ook deels omdat emote geluiden alleen voor je eigen character en groupmembers afgespeeld worden.

>:)

[ Voor 43% gewijzigd door Blistimo op 29-03-2011 14:44 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:24:
[...]
Ik heb wel eens een guild geantwoord: "Oh sorry, you must be mistaking my application for a job application, I'm looking to play a game". Needless to say dat ik niet geaccepteerd werd, zodra je specifieke professions gaat eisen, en enchants die 5k+ gold kosten en 5 agility meer geven dan de enchant van 30 gold, dan heb je afgedaan voor mij :P

350 is nog wel te halen met reputation rewards, craftables en eventueel de goedkopere world drops. 35k voor een Epic is voor een casual niet op te brengen en staat totaal niet in verhouding tot de moeite die je moet doen om 35k bij elkaar te schrapen imo.
haha.. ja idd het is een game, maar daarom als je gewoon wat "slimme" volwasse mensen hebt dan kan dit heel leuk zijn en met een goed team komen die items vanzelf wel en boeit dat vaak na een antal runs al niets meer. Dat weet ik nog van vroeggah in de tijd van TBC.. toen zat ik op een andere server in een echte goede guild (gods of war)

mijn pally tank is nu 352 dus dat is wel ok. die dk is nog vrij laag en ga idd ff vlink rep farmen. Items kopen zou ik kunnen doen.. ware het niet dat ik al mijn gold en mats heb weggegeven toen ik stopte. terugvragen doe ik niet en heb inmiddels al weer 5K.

Vind het wel jammer dat je met die DF (ben er nog steeds niet helemaal aan gewend) eigenlijk nooit mensen tegen komt waar je later dan ook weer mee kan afspreken. Ga misschien ook maar eens gewoon random HC's maken via de trade chat om zo wat nieuwe mensen te leren kennen. wellicht dat er op deze manier ook wat kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik ben zelf een groot voorstander van het selecteren van spelers op skills (qua spel en sociaal).
Het is alleen zo verdomd moeilijk te zeggen of iemand goed is als je hem niet kent en ook niet aan zijn gear kan zien dat hij in ieder geval al wel wat ‘lastigere’ bazen heeft omgelegd.

Gear = bijzaak, maar wel nodig… Skills zijn veel belangrijker. Als ik iemand ken die echt goed is, maar die net van character is geswitched en dus nog geen gear heeft, dan zou ik hem wel inviten.

De guild met 10/13 heroic op 10 man waar ik het vanochtend over had gearen ook vaak zat nieuwe characters omdat ze een bepaalde rol nodig hebben/ één of andere naab zijn account heeft laten hacken. Toch is het een investering in tijd, en dit doen ze alleen met mensen die ze kennen.

Randoms die graag willen joinen, maar die nog geen gear/ ervaring hebben op dat niveau worden zonder pardon afgewezen. Ik snap t wel… :)

Anyway, het is een lastige discussie. Gelukkig hoef je mensen in ieder geval niet meer te attunen en is een goede starter set makkelijk te verkrijgen!

@ Hierboven: het is inderdaad jammer dat je minder makkelijk goede spelers kunt spotten met het DungeonFinderTooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 14:36
Voor een guild die nu wat "social" aan het raiden is zal iLevel 350 meer dan zat zijn. De meeste social guilds zullen voor een raid spot vooral kijken of je bewijst enige tijd en moeite in je gear te steken (geen obvious fouten in gearing, gem/enchant je (niet de BiS, maar gewoon sensible), heb je wat tijd in rep/JPs gestoken, etc.). Met 350 iLevel en een beetje deftige brains kan je ver komen in de huidige normals

(Paragon had ook geen iLevel 355+ toen ze world firsts deden hoor ;) )

Hangt er ook van af wat je zoekt. Zoek je een raiding guild waar men twee avonden in de week raid en niet al te streng is op attendance (hetgeen natuurlijk ook leidt tot het feit dat het soms al eens niet lukt om alle raid grps vol te krijgen, en ook betekent dat er wat relaxeder geraid wordt=> al wel eens minder snel dan optimaal vooruit gegaan wordt), of zoek je "hardcore"? Dat laatste ga je dan toch moeten bewijzen dat je zelf in staat bent om hardcore voor je char te gaan, en dat kan je alleen door gear, absurd dure enchants, repgrinds, correcte professions en al dat "quit the day job" gedoe...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan er niks aan doen ,maar kan sinds de launch gewoon me er niet toe zetten om te raiden >.>
Ook komen de raid tijden van 19:00 me slecht uit, maar ik heb ook niet de drang van ik moet !

Terwijl ik dat wel altijd heb gehad en ook met heroic mode's etc, verder heb ik in het algemeen niet zo'n wow gevoel meer, maar toch blijf ik diehard inloggen en mounts farmen en altjes spelen en wat nostalgie sets en dungeons doen :P
En ondertussen wat valor gear sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Als er hier trouwens nog een beetje fatsoenlijke spelers zijn die een NL guildje zoeken… We zijn eigenlijk een oude vriendengroep waarmee we in Vanilla raidde. We doen niet aan regels mbt loot verdeling maar stemmen onderling af. Zitten eigenlijk altijd (dus ook buiten raids) op ventrilo. Tijdens bossfights gaat het er best serieus aan toe, tussendoor een stuk minder. We staan op het punt Cho’Gall normal om te leggen.

We proberen te raiden op woensdag donderdag en zondag van 20.00 tot 23.00. Zondag lukt altijd wel, de andere dagen meestal (soms beginnen we wat later op donderdag).

We kunnen nog wel een goede /oomkin en mage gebruiken!

We zitten op Dragonblight Alliance. Als je intresse hebt, let me know. Verder zal ik dit topic niet meer gebruiken voor recruitment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94605

Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:
mensen even een vraagje.

straks als mijn DK tank een beetje toonbaar is wil ik 1 van mijn twee tanks misschien naar een wat meer raiding minded guild gaan zetten. Nu is het met wow natuurlijk wel een constante item race en zal ik straks met beide tanks wel 350+ zijn, maar geen 359 of nog hoger.

Wat is de kans dat je in deze fase van de game nog een beetje raided minded mensen vind die nog niet alles op normal hebben gedaan en zeker plaats hebben voor een DK of pally tank?

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Als wij een application beoordelen kijken we altijd naar een paar dingen. Het is heel belangrijk hoe je de application invult. Iemand die korte antwoorden geeft of iemand die niet geintereseerd lijkt komt er niet door. Iemand die op zoek lijkt te zijn naar een gilde dat al redelijk ver gevorderd is om makkelijk aan loot te komen komt er ook niet door. We kijken ook naar iemand zijn guild geschiedenis. Een guild hopper komt er niet door.
Daarna gaan we kijken naar gear, wat voor items, hoe is het gegemmed, hoe is het gereforged en hoe zijn de enchants. Iemand met redelijke gear maar bijvoorbeeld slechte gems/reforging/echants maakt minder kans dan iemand met mindere gear maar goede gems/reforging/enchants. Iemand waarvan duidelijk is dat die er maar een beetje met de pet naar gooit (geen gems, geen enchants enz.) komt er niet door.
Dan gaan we kijken naar de talents. Is het een fantasy spec, pvp spec of een van de raiding pve specs. Als je als raider in het gilde wilt, dan kom je er niet in met een pvp spec.
Mocht je na dit alles nog steeds kandidaat zijn dan komt er eerst een gesprek met een officer en pas als die het ziet zitten dan krijg je bij ons een invite. Wij zijn trouwens een social 25 man raiding gilde met ook een wat fanatieker 10 man raiding team.
Het komt wel eens voor dat we iemand een invite geven gebasseerd op wat wij verwachten dat hij of zij kan en niet op de gear die hij of zij op dat moment heeft. Maar dan altijd met de medeling dat we verwachten dat het gear zo snel mogelijk wordt geupgrade en zo niet dan kick.

Hierboven dus wat de officers doen. Een applicatie komt ook op een voor member open forum te staan. Dus iedere member kan commentaar geven of vragen stellen. Hoe iemand in de thread reageert telt ook mee voor een invite.

Het zal wel moeilijk worden om als tank een raiding gilde te vinden dat al redelijk ver is. Tanks in een gilde zijn normaal gesproken redelijk stabiel en de meeste gildes zullen ook verschillende backups hebben. Je beste kans is een nieuw gilde of een gilde dat net is begonnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94605 op 29-03-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Stiekum denk ik zelf dat een guild gevormd wordt rondom een tank, omdat ze vaak ook RL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hulkie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:23:
Als er hier trouwens nog een beetje fatsoenlijke spelers zijn die een NL guildje zoeken… We zijn eigenlijk een oude vriendengroep waarmee we in Vanilla raidde. We doen niet aan regels mbt loot verdeling maar stemmen onderling af. Zitten eigenlijk altijd (dus ook buiten raids) op ventrilo. Tijdens bossfights gaat het er best serieus aan toe, tussendoor een stuk minder. We staan op het punt Cho’Gall normal om te leggen.

We proberen te raiden op woensdag donderdag en zondag van 20.00 tot 23.00. Zondag lukt altijd wel, de andere dagen meestal (soms beginnen we wat later op donderdag).

We kunnen nog wel een goede /oomkin en mage gebruiken!

We zitten op Dragonblight Alliance. Als je intresse hebt, let me know. Verder zal ik dit topic niet meer gebruiken voor recruitment!
Ik heb eerlijk gezegd best interesse. Ben mijn huidige server meer dan zat en wil eigenlijk wel weer eens wat serieuzer aan de bak. Jullie raidtijden komen me in die zin perfect uit. Ik speel boomkin/resto met een ilvltje 351 op 't moment. Moet nog wel een beetje wennen weer aan het boomkin spelen maar dat redt zich verder wel. Dus, mocht je zeggen van "kom er bij" - let me know.

PS: ik ben ook van het oude vanilla raiden :). Zie dat je leeftijd ook dicht in de buurt van de mijne ligt, vind ik ook wel plezierig.

DM staat aan mocht je me willen bereiken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 29-03-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Vivaladen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:39:
om ff terug te komen op de mage: dat is niet echt mn ding haha afgelopen 6 jaar op mn pally alleen melee lopen beuken en het voelde een beetje vreemd/apart om van een afstand iemand te nuken/CCen,niet echt mn ding dus maarja retri vind ik niet meer leuk om te spelen sinds de pre cata patch en ben nu helemaal in mn nopjes met mn worgen warrior genaamd "Underdóg" die inmiddels alweer lvl 35 is :D
Jij weet ook niet wat je wil. :P Eerst was de mage helemaal tha bomb en nu nier meer. Maarreh als ik het goed begrijp ben je eindelijk gevallen voor de juist class! Goeie shit. Ik kwam bij level 12 er al achter dat ik niet kan omgaan met een mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik lees dat wel vaker; veranderen mensen zo vaak van realm? Het kost € 20,- per character, met een beetje pech mag er nog een faction change achteraan om bij de juiste guild uit te komen, en dan heb je na € 45,- pas één character over waarna je maar moet hopen dat de nieuwe guild je bevalt?

Ben ik dan zo'n gierige Nederlander om dat het niet waard te vinden? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik heb ook altijd een zwak gehad voor warriors. Heul lang met een lvl 60 nelf warrior lopen PvP' en nadat ik mijn MC en BWD ervaringen aan de wilgen heb gehangen en toen samen met een priest hele avonden in BGs rondgehangen.

Toen TBC uitkwam faction weer terug gechanged naar horde (goede keus! :>) en wel naar onderstaande druid, en daar ook wel behoorlijk verliefd op geworden. maar ik heb altijd warrior projectjes naast mn druid gehouden. Zeker nu ik niet meer tank op mn druid wil ik toch een alt hebben die dat kan, en mijn warrior staat daar op dit moment weer lekker rested voor op te bouwen :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:05
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:06:
Ik lees dat wel vaker; veranderen mensen zo vaak van realm? Het kost € 20,- per character, met een beetje pech mag er nog een faction change achteraan om bij de juiste guild uit te komen, en dan heb je na € 45,- pas één character over waarna je maar moet hopen dat de nieuwe guild je bevalt?

Ben ik dan zo'n gierige Nederlander om dat het niet waard te vinden? :P
Tja, het helpt als je een stel IRL vrienden hebt die allemaal samen spelen op 1 server. Mijn guild bestaat in de core uit een stel IRL vrienden en hun partners en daarnaast uit meerdere dozijn overige spelers. We zien wel eens iemand stoppen of guild of faction changen, maar de core blijft en dat helpt.

Ik zou inderdaad niet snel een server-change doen, niet eens zozeer vanwege het geld, maar het levert m.i. niet zoveel op. Oude digitale vrienden inleveren voor nieuwe...

Bovendien vind ik onze server lekker relaxed. Earthen Ring is een RP PvE server wat betekent dat er niet zoveel hardcore guilds zijn (de 'beste' 3 guilds zitten op 5/13, 4/13 en 3/13 HC) en daarom zijn de prijzen een stuk lager dan op de meeste servers.

Ons guild heeft gisteren toevallig 7/12 gehaald (Atramedes) en 8/12 (Chimaeron) zit op <40% dus die gaat binnenkort ook wel neer. We zijn dan ook een casual raid guild (3 avonden per week in planning, meestal 2 avonden per week die doorgaan, geen attendance verplichting).

@ DKP discussie: We hebben iedere tier een DKP reset anders is het inderdaad niet te doen. Bij ons geldt ook: DKP > all, dus geen Mainspec, Offspec, whatever gedoe, gewoon DKP > all. Gelukkig is iedereen wel slim/galant genoeg om niet te bieden op items waar men niets aan heeft of die voor een ander een veel grotere upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

HawVer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Jij weet ook niet wat je wil. :P Eerst was de mage helemaal tha bomb en nu nier meer. Maarreh als ik het goed begrijp ben je eindelijk gevallen voor de juist class! Goeie shit. Ik kwam bij level 12 er al achter dat ik niet kan omgaan met een mage.
haha tja eerst druk naar lvl 85 geraced en daarna druk de (R)BG's in maar toch niet echt mijn ding haha
voel me gewoon een beetje laf om van een afstand iemand aan gort te knallen en wil mensen om me heen zien vallen,geur van bloed en kruit en de doodskreten van Hordies om mij heen :P

en tja sinds ze retri van me hebben afgepakt ben ik zoekende hopelijk dat ik mn (melee) liefde weer heb gevonden haha
Blistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Voor zover ik weet zal je geen enkele horde character kunnen imponeren met een /roar macro. Vooral omdat je maar een puny alliance bent natuurlijk, maar ook deels omdat emote geluiden alleen voor je eigen character en groupmembers afgespeeld worden.

lol? ennuh dat van die group members gaat niet op,hebben het in sw getest en mn broertje hoorde het ook zonder met mij in een groep te zitten, net zoals in die starters Area waar ik ook solo aanwezig was maar waar meerdere figuren present waren aan het einde vd chain..

ennuh idd ben ik nog maar een "Puny Alliance" op mn Warrior..wacht maar tot ik groot ben net als mn oude main VivaLaden hahaha! als ik daar een euro voor iedere hordy die ik over de kling heb gejaagd zou krijgen had ik mn eigen versie van Stormwind op de veluwe laten bouwen! :+

[ Voor 9% gewijzigd door Vivaladen op 29-03-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vivaladen schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:19:
[...]

haha tja eerst druk naar lvl 85 geraced en daarna druk de (R)BG's in maar toch niet echt mijn ding haha
voel me gewoon een beetje laf om van een afstand iemand aan gort te knallen en wil mensen om me heen zien vallen,geur van bloed en kruit en de doodskreten van Hordies om mij heen :P

en tja sinds ze retri van me hebben afgepakt ben ik zoekende hopelijk dat ik mn (melee) liefde weer heb gevonden haha

[...]

lol? ennuh dat van die group members gaat niet op,hebben het in sw getest en mn broertje hoorde het ook zonder met mij in een groep te zitten, net zoals in die starters Area waar ik ook solo aanwezig was maar waar meerdere figuren present waren aan het einde vd chain..

ennuh idd ben ik nog maar een "Puny Alliance" op mn Warrior..wacht maar tot ik groot ben net als mn oude main VivaLaden hahaha! als ik daar een euro voor iedere hordy die ik over de kling heb gejaagd zou krijgen had ik mn eigen versie van Stormwind op de veluwe laten bouwen! :+
Huhhum !

Cant touch this "nanaanan "
Cant touch this " nananana "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:45
Soms denk ik echt dat er een steekje los zit bij jou :).
Ik snap het totaal niet van je classkeuze: de Mage is juist super, en Warrior bevalt mij eig niet (wel van plan om toch te levelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 15:24

junglebeast

hier staat iets

Leuk die Warrior discussie. Zie je niet al te vaak. :)

Ik vermaakt me prima met mijn inmiddels lvl 75 Worgen Warrior. Heerlijk door de mobs heen raggen.
Denk dat ik hier zeker een tank van ga maken. En dan mijn Feral Tank omzet naar een Kitty. Plus met mijn Mage kan ik alle 4 de rollen spelen.

En als ik zo de timesinks bekijk zijn 3 chars meer dan voldoende om mij bezig te houden in Cata.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

GoTCoast schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:24:
[...]

Soms denk ik echt dat er een steekje los zit bij jou :).
Ik snap het totaal niet van je classkeuze: de Mage is juist super, en Warrior bevalt mij eig niet (wel van plan om toch te levelen).
haha was ook leuk maar vind zelf het melee gebeuren wat fijner maar dat is persoonlijk, zeg niet dat een mage niet een slechte class is ofzo maar kwa gameplay ben ik gewoon meer van het hakken en beuken ;)

ennuh van dat steekje dat wisten we al een poosje toch? :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Vivaladen op 29-03-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
junglebeast schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:26:
Leuk die Warrior discussie. Zie je niet al te vaak. :)

Ik vermaakt me prima met mijn inmiddels lvl 75 Worgen Warrior. Heerlijk door de mobs heen raggen.
Denk dat ik hier zeker een tank van ga maken. En dan mijn Feral Tank omzet naar een Kitty. Plus met mijn Mage kan ik alle 4 de rollen spelen.

En als ik zo de timesinks bekijk zijn 3 chars meer dan voldoende om mij bezig te houden in Cata.
Da's het voordeel van een Warrior + Druid. 2 chars, alle 4 de specs (Prot + Fury, Resto + Balance).
Ik heb niet de tijd (of de zin) of 3 of meer chars raidready te gearen, maar 2 lukt prima (zeker omdat balance en resto gear erg overlappend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

bazkar schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:41:
[...]

Da's het voordeel van een Warrior + Druid. 2 chars, alle 4 de specs (Prot + Fury, Resto + Balance).
Ik heb niet de tijd (of de zin) of 3 of meer chars raidready te gearen, maar 2 lukt prima (zeker omdat balance en resto gear erg overlappend is).
Hmm.. dat klinkt als exact dezelfde 2 chars als ik voor ogen had, alleen zou ik nog Arms kunnen gaan ipv Fury ivm PvP. Sowieso vind ik daarom druids zo prettig, omdat die in potentie alle 4 de rollen kan spelen. Dat je daarvoor echt wel een berg verschillende soorten gear nodig hebt is een tweede, amar je kunt wel op 1 char al je achievements en pets enzo verzamelen :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

De officiële forums zijn nu al drie dagen offline, wat een belabberde service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Blistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:22:
[...]

Hmm.. dat klinkt als exact dezelfde 2 chars als ik voor ogen had, alleen zou ik nog Arms kunnen gaan ipv Fury ivm PvP. Sowieso vind ik daarom druids zo prettig, omdat die in potentie alle 4 de rollen kan spelen. Dat je daarvoor echt wel een berg verschillende soorten gear nodig hebt is een tweede, amar je kunt wel op 1 char al je achievements en pets enzo verzamelen :P
Ik doe niks aan PvP dus dat scheelt.
En aangezien Blizzard heeft aangegeven dat ze triple of quad spec voorlopig niet gaan doen heb je toch zowiezo 2 chars nodig.
Eerst (in LK) waren dat mijn warrior + priest maar nu ben ik overgestapt op warrior + druid.
Mijn warrior is mijn achievement char, dus dat blijft altijd wel mijn main, maar ranged dps/healer kunnen druid, priest en shaman alle 3 prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
bazkar schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:19:
[...]
Bovendien vind ik onze server lekker relaxed. Earthen Ring is een RP PvE server wat betekent dat er niet zoveel hardcore guilds zijn (de 'beste' 3 guilds zitten op 5/13, 4/13 en 3/13 HC) en daarom zijn de prijzen een stuk lager dan op de meeste servers.
Leuk om meer players te zien van ER.
Ik dacht dat er maar 2 van ER op deze forums aan het lezen/schrijven zijn.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
Ik ben ook van ER :) alleen zit ik de laatste tijd op Horde. (Aeon!) Vroeger zat ik bij First Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 13:09
Deze vraag is wel is vaker gesteld maar ga het toch weer proberen, wat zijn nog echt leuke drukke servers met leuke guilds, zit op dit moment op 9/12 normal, mede omdat er nooit iemand is om vaker te raiden dan 2x per week. Liefst een server waar wel wat Nederlanders zitten want dat vind ik gezellig.

Zit op dit moment op Boulderfist bij de "beste" guild van de alliance kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

Ik ben van plan niet meer te raiden voor ze die lag in orde gekregen hebben. Vindt het echt gek dat er niemand hier last van heeft precies. Ik loop met 300ms worldlag constant met geregelde lagspikes van 4-5 seconden.

Balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Kom ik gister online, krijg ik direct een ‘Hoi man!’ in een whisper van één of andere level 55 DK… ‘Hoi?’ ‘Ik zag je post op het forum en dacht, dat is wel wat voor mij.’

Een uur later hebben we Rodie83 op de server en in de guild. Welkom man! Ik hoop dat het bevalt! Gister gaf mij in ieder geval een goed gevoel!

Gister was verder niet zo een boeiende avond. Ik heb mijn priest een shadowspec met bijbehorende gear aangemeten (12kish op heroic bazen) en een aantal heroics gedaan op mijn rogue, priest en paladin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hulkie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:35:
Kom ik gister online, krijg ik direct een ‘Hoi man!’ in een whisper van één of andere level 55 DK… ‘Hoi?’ ‘Ik zag je post op het forum en dacht, dat is wel wat voor mij.’

Een uur later hebben we Rodie83 op de server en in de guild. Welkom man! Ik hoop dat het bevalt! Gister gaf mij in ieder geval een goed gevoel!

Gister was verder niet zo een boeiende avond. Ik heb mijn priest een shadowspec met bijbehorende gear aangemeten (12kish op heroic bazen) en een aantal heroics gedaan op mijn rogue, priest en paladin!
;)

Wat kunnen de dingen toch snel gaan :P

Gister inderdaad een prima avond, ben benieuwd of er vanavond nog een stevig potje raiden in zit. Vrouw is van huis, dus dat wordt na het werk snel een paar potten bier en een pizza halen en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 225504 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:31:
De officiële forums zijn nu al drie dagen offline, wat een belabberde service.
Ze zijn terug :)

Wel is een rollback naar 24 maart gedaan :o Klinkt alsof de databaseserver het loodje heeft gelegd :P

Blue post: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1910871180

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 12:23
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:02:
[...]
Ze zijn terug :)

Wel is een rollback naar 24 maart gedaan :o Klinkt alsof de databaseserver het loodje heeft gelegd :P

Blue post: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1910871180
Haha dacht ik ook al!

Ach liever de forums dan de speelservers he... ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
Hmm nog heel even over threat: Ik zie dat sommigen 25 mans doen en anderen 10 mans, dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar :) Threat in 25 is inderdaad een eitje omdat je dan 2-3 MDs en evenveel tricks op de tanks kan knallen. In 10 man zit je met hooguit 1 MD en / of 1 tricks (zie de raid op WOL die hierboven gelinkt werd). Dat scheelt dus rustig een paar ton threat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Een vraagje vor paladin healers:
Ik probeer voor mijn Paladin de plate bracers van Erudax te bemachtigen. Deze: Bracers of Umbral mending. Nu weet ik dat de bracers een ' low' drop rate/chance heeft.

Inmiddels ben ik 16 normal runs Grim Batol verder en van alles zien droppen, behalve de wrists. Goede alternatieven m van mijn green af te komen zie ik niet. Hoe lang hebben andere Paladin Healers erover gedaan? En misschien iemand suggesties voor alternatieven?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogguh mensen,

Zo gisteren mijn Wolf DK tank even wat bijgewerkt http://eu.battle.net/wow/...oon/woefwoefwoef/advanced. eerste hc random (blackrock C) met wat guildies als dps, maar halverwege naar tank gegaan omdat de tank weg moest. Daarna grote problemen gehad bij die baas met die beams.

2 van de 3 mensen konden consequent die stacks niet zien en daarna had 1 het ook nog over een bug etc. Toen maar besloten om het voor gezien te houden en een nieuwe te maken. Lost city Hc en HoO hc waren daarna aan de buurt en toen nog 2 normal lost city voor wat snelle exp ---> toen was ik exalted met de hyjal en heb nu wat toonbare gear :D.

Moet wel toegeven dat die boss met die beams ook wel wat vreemd was. De stacks liepen bij mij de eerste keer ook niet terug en ook kon ik niet zien hoeveel stacks die mob had toen ik de beam daarop liet komen. Weten jullie of er hier iets veranderd is of gewoon een kwestie van een matige groep?

Anyways.. begin die DK tank echt leuk te vinden. had eerst echt grote twijfels omdat ik altijd pally tank geweest ben, maar heb een vermoeden dat deze mijn main tank gaat worden :D

Oh ja hoeveel mastery mikken jullie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:21:
Mogguh mensen,

Zo gisteren mijn Wolf DK tank even wat bijgewerkt http://eu.battle.net/wow/...oon/woefwoefwoef/advanced. eerste hc random (blackrock C) met wat guildies als dps, maar halverwege naar tank gegaan omdat de tank weg moest. Daarna grote problemen gehad bij die baas met die beams.

2 van de 3 mensen konden consequent die stacks niet zien en daarna had 1 het ook nog over een bug etc. Toen maar besloten om het voor gezien te houden en een nieuwe te maken. Lost city Hc en HoO hc waren daarna aan de buurt en toen nog 2 normal lost city voor wat snelle exp ---> toen was ik exalted met de hyjal en heb nu wat toonbare gear :D.

Moet wel toegeven dat die boss met die beams ook wel wat vreemd was. De stacks liepen bij mij de eerste keer ook niet terug en ook kon ik niet zien hoeveel stacks die mob had toen ik de beam daarop liet komen. Weten jullie of er hier iets veranderd is of gewoon een kwestie van een matige groep?

Anyways.. begin die DK tank echt leuk te vinden. had eerst echt grote twijfels omdat ik altijd pally tank geweest ben, maar heb een vermoeden dat deze mijn main tank gaat worden :D

Oh ja hoeveel mastery mikken jullie op?
Kwa de "beambaas" -> matige groep. De stacks lopen zegmaar niet terug, maar de duration wel. Voor de mob gelden dezelfde regels. Dus: je gaat in de beam staan, laat de stacks oplopen naar 80, je gaat uit de beam. Omdat de stacks niet worden opgebouwd/gerefreshed loopt de duration na iets van 10 seconden af en is dus hele debuff weg, Zodra dat het geval is ga je weer in de beam staan en begint de hele opbouw weer van vooraf aan. Rinse & repeat.

Al dat gehannes met beams van elkaar overnemen is dus helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Morrar schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:13:
Hmm nog heel even over threat: Ik zie dat sommigen 25 mans doen en anderen 10 mans, dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar :) Threat in 25 is inderdaad een eitje omdat je dan 2-3 MDs en evenveel tricks op de tanks kan knallen. In 10 man zit je met hooguit 1 MD en / of 1 tricks (zie de raid op WOL die hierboven gelinkt werd). Dat scheelt dus rustig een paar ton threat.
Threat mag eigenlijk geen punt zijn nu, ook op 10 mans. Ik heb wel eens dat ik de eerste 2-3 attacks mis en dan nog gaat er niemand dood, pull met taunt, evt. grip als het misgaat (2e taunt) en de meeste tanks hebben wel trucs om even burst threat te doen (pally wings, warrior shield block, DK empowered RW).
TheMe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:15:
Ik probeer voor mijn Paladin de plate bracers van Erudax te bemachtigen. Deze: Bracers of Umbral mending. Nu weet ik dat de bracers een ' low' drop rate/chance heeft.

Inmiddels ben ik 16 normal runs Grim Batol verder en van alles zien droppen, behalve de wrists. Goede alternatieven m van mijn green af te komen zie ik niet. Hoe lang hebben andere Paladin Healers erover gedaan? En misschien iemand suggesties voor alternatieven?
Heb hetzelfde met m'n lock en priest (wands) en had het ook voor m'n rogue (thrown weapon), gewoon niet te vervangen omdat het nooit dropte. M'n pally stuff dropte bijna allemaal op de 1e run... Blizz RNG :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
porn* schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:27:
Heb hetzelfde met m'n lock en priest (wands) en had het ook voor m'n rogue (thrown weapon), gewoon niet te vervangen omdat het nooit dropte. M'n pally stuff dropte bijna allemaal op de 1e run... Blizz RNG :P
De wand is inderdaad ook lastig, mijn 16 runs waren zo'n 10 keer met dezelfde mage, maar die heeft hem nu.
Dat thrown weapon dropt best vaak. Sowieso dropt er veel Agillity stuff, leuk voor de vendor...

Wat natuurlijk gebeurt: eindelijk heb ik straks die wrists. Dan heal ik mijn allereerste HC, Grim Batol en droppen de HC versie van de wrists...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Inmiddels ben ik 16 normal runs Grim Batol verder en van alles zien droppen, behalve de wrists.
Gearbreaker's Bindings is nog een optie, crip ipv mastery :)
De normal-versie is ook een upgrade trouwens, dus kun je vaker dan 1x per dag proberen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Vanavond sowieso een raid, nog even de vraag waar we heen gaan. Ik zal eens kijken of we een plekkie voor je kunnen regelen. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf of we Cho’Gall gaan doen of even BWD in gaan. Al ben ik in beide gevallen iig wel voor!

Over wands gesproken… Gister deed ik de random op mijn rogue, dat werd Grim Batol… was direct de eerste keer dat ik de priest wand zag droppen. Kon wel janken, haha! Soms heb ik echt het idee dat er een soort regel ingebouwd is. If player = loyalty – geen wand. If player is alt of loyalty – loot 100% wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Heb zelf tijdens het raiden nog vrij lang met de 318 groene bracers rond gelopen. Denk dat ik ook wel een keer of 15 daar naar toe moest voordat ze dropten.

HC Deadmines dropt ook een bracer, alleen heb ik die echt nog nooit zien droppen.
En het enige alternatief is PvP bracers, de crafted 339 of de 352 van Honor Points. Tenzij je genoeg punten hebt om de Vicious bracers te halen.

De normale Grim Batol is trouwens geen upgrade.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:53
Ik begin ook net sinds kort met WoW :P net paar dagen bezig, ik heb het wel is gespeeld een paar maand geleden :p toen was ik voor het eerst begonnen, maar was toen nog druk voor school ;).

Nu ben ik weer een beetje begonnen :) ;)

Ik ben een Mage op Magtheridon (hoop dat ik het goed schrijf :D) Ik zit in een Nederlandse guild :P En ik ben een Worgen. En ik ben level 21 :P

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
TheMe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:30:
[...]

De wand is inderdaad ook lastig, mijn 16 runs waren zo'n 10 keer met dezelfde mage, maar die heeft hem nu.
Dat thrown weapon dropt best vaak. Sowieso dropt er veel Agillity stuff, leuk voor de vendor...

Wat natuurlijk gebeurt: eindelijk heb ik straks die wrists. Dan heal ik mijn allereerste HC, Grim Batol en droppen de HC versie van de wrists...
Wat hulkie zegt. Ik heb die wand al zeker 15-20x gedissed zien worden, omdat ik net weer op een andere alt zat. Gister run nummer zoveel gedaan en weer geen wand!

Thrown... ik heb 12 runs gedaan toen de epic maar gekocht. Als dat nou met wands ook zo makkelijk was... maar die epic is minimaal 10k :D

Edit; wat Zert al zegt, volgens mij dropt er ook ergens een int/spi/haste bracer, weet ff niet meer waar. Die's natuurlijk beter dan de mastery ;)

[ Voor 8% gewijzigd door porn* op 30-03-2011 11:49 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zertaxka schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:39:
Waarom niet? Is haste echt zo belangrijk? EJ (heb verder geenn bronnen of ervaring :P ) noemt het samen met Crit de 2e belangrijkste secondary stat (na, inderdaad, haste).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
Zertaxka schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:39:
[...]
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:32:
[...]
De normal-versie is ook een upgrade trouwens, dus kun je vaker dan 1x per dag proberen :P
Weapon-Bearer Bracers -> Umbral mending
Armour 1287 -> 1369
Stam: 195 -> 224
Intel 130 -> 149
Spirit 92 -> 100
Haste: 78 -> 0, mastery 100
ilevel 318 -> 333

De upgrade is minimaal, maar 19 intel meer is ongeveer 370 mana extra en wat spellpower.
Het is vooral iLevel waarover geklaagd wordt.

Ik ga wel naar de alternatieven kijken en ook gewoon maar eens beginnen met HC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
TheMe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:56:
Gewoon laten klagen :P Dacht dat het ondertussen wel redelijk algemeen bekend was dat healer- en caster main/2hands een probleem zijn :) Mijn resto-shaman loopt ook nog met een 316 rond.

Na de random HC vandaag wordt wel zijn andere 316 (relic) vervangen :) Rom'oggs Torturer's Mercy heb ik nog niet zien vallen helaas, een groep zo ver krijgen dat ze naar Setesh lopen is vaak ook onbegonnen werk en dat het Blacksmithing weapon ( http://www.wowhead.com/item=55065 ) met 3 orbs en 6 truegold niet paars is gaat mijn verstand al helemaal te boven :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:53:
[...]
Waarom niet? Is haste echt zo belangrijk? EJ (heb verder geenn bronnen of ervaring :P ) noemt het samen met Crit de 2e belangrijkste secondary stat (na, inderdaad, haste).
TheMe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:56:
Weapon-Bearer Bracers -> Umbral mending
Armour 1287 -> 1369
Stam: 195 -> 224
Intel 130 -> 149
Spirit 92 -> 100
Haste: 78 -> 0, mastery 100
ilevel 318 -> 333

De upgrade is minimaal, maar 19 intel meer is ongeveer 370 mana extra en wat spellpower.

Ik ga wel naar de alternatieven kijken en ook gewoon maar eens beginnen met HC's.
Excuses, zat met de gedachte in mijn hoofd dat de normals 308/316 loot dropten. Grim Batol en Halls of Origination droppen natuurlijk 333.

Dus ja dan is de normale ook een upgrade.
Haste is echt wel heilig voor Holy Paladins. Crit voegt niets toe behalve extra overhealing. Mastery word iets beter in 4.1 maar of dat het nu de moeite waard wordt om daar naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen..

nog even terugkomend op mijn eerdere post.. wat raden die hard DK tanks hierzo aan voor mastery rating?

Heb er zelf al best veel over gelezen, maar echt eenduidig is het niet. Wil als mijn pre raid set klaar is ook even wat tweaken, maar een beetje inzicht kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:22:
Beste mensen..

nog even terugkomend op mijn eerdere post.. wat raden die hard DK tanks hierzo aan voor mastery rating?

Heb er zelf al best veel over gelezen, maar echt eenduidig is het niet. Wil als mijn pre raid set klaar is ook even wat tweaken, maar een beetje inzicht kan nooit kwaad.
Ik heb avoidance > mastery gegeared, tot zo'n 2k rating voor beiden (diminishing returns). Daarna voor mastery gaan omdat dat niet diminished is :)
Echt fout kun je hiet niet doen (alle 3 de stats zijn close), voor meerdere mobs en niet hard hitting beesten is avoidance beter, singletarget bosses mastery over het algemeen.

Dit is mijn tank. Edit: ah crap heb dps gear aan (TB dailies ;) ).

[ Voor 28% gewijzigd door porn* op 30-03-2011 13:09 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hulkie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:39:
Vanavond sowieso een raid, nog even de vraag waar we heen gaan. Ik zal eens kijken of we een plekkie voor je kunnen regelen. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf of we Cho’Gall gaan doen of even BWD in gaan. Al ben ik in beide gevallen iig wel voor!

Over wands gesproken… Gister deed ik de random op mijn rogue, dat werd Grim Batol… was direct de eerste keer dat ik de priest wand zag droppen. Kon wel janken, haha! Soms heb ik echt het idee dat er een soort regel ingebouwd is. If player = loyalty – geen wand. If player is alt of loyalty – loot 100% wand.
Ach, ik ben gewoon online en zie het wel hoor :). Als het niet lukt is er altijd wel een volgende keer natuurlijk.

Overigens kan je me ook inzetten als healer - m'n resto gear zit op nagenoeg vergelijkbaar level als m'n balance gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Zoals verteld dus sinds anderhalve week samen aan het raiden met een andere 25 mans guild die ook mensen tekort komt. Zijn nu de guilds aan het samenvoegen, moeten alleen nog een nieuwe naam geven en dan is het compleet.

Nadat we zondag Maloriak HC neer hadden, zijn we maandag verder gegaan met Atramedus HC. Hadden zondag nog 4 pulls gedaan en dat ging redelijk. Maandag kon ik lekker uitzitten, genoeg healers. Dus op een alt bezig en na anderhalf uur zie ik plots de achievement spam. Atramedus HC neer na 17 pogingen als nieuwe guild 8)7. Begreep dat geheel in guild traditie van beide guilds het de laatst poging op HC was en ze hem daarna op normal zouden neerleggen. Vervolgens zijn ze doorgegaan naar Nefarian. Focus was echter weg dus tegen raid einde was ie nog niet neer. 3 mensen moesten echt weg, dus ik mocht komen. Weer gezegd dat dit de laatste poging was en idd weer gaat ie neer. Guild naam zal wel iets van "Last Try" oid gaan worden :P.

In ieder geval vanavond door naar de volgende HC kill. Magmaw, ziet er niet echt moeilijk uit op de filmpjes. Hoop dat ie vanavond neer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodie83 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Omdat de stacks niet worden opgebouwd/gerefreshed loopt de duration na iets van 10 seconden af en is dus hele debuff weg, Zodra dat het geval is ga je weer in de beam staan en begint de hele opbouw weer van vooraf aan. Rinse & repeat.

Al dat gehannes met beams van elkaar overnemen is dus helemaal niet nodig.
ok thxs ik zal het dit weekend nog wel eens doen. Vind wel dat het stack cijfer (in elv's tukui) wel heel erg klein wordt weergegeven.

misschien was dat ook wel het probleem bij die andere mensen en dachten ze daardoor dat ze niets hadden.

@ Porn* en Metalbuster --> thxs ik ga later wat testen.. trouwens die dps hyjal belt vind ik niet eens een hele slechte vervanging voor die BS elite belt. en lol Porn* goede genade... jij zal wel in een vette raiding guild zitten zeg... haha.. daar is mijn guild nog lang niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:09:
[...]

ok thxs ik zal het dit weekend nog wel eens doen. Vind wel dat het stack cijfer (in elv's tukui) wel heel erg klein wordt weergegeven.

misschien was dat ook wel het probleem bij die andere mensen en dachten ze daardoor dat ze niets hadden.

@ Porn* en Metalbuster --> thxs ik ga later wat testen.. trouwens die dps hyjal belt vind ik niet eens een hele slechte vervanging voor die BS elite belt. en lol Porn* goede genade... jij zal wel in een vette raiding guild zitten zeg... haha.. daar is mijn guild nog lang niet :P
Als je je in game geluid aan hebt staan hoor je trouwens ook dat de stack rond de 75/80 zitten. Ik kan het geluid niet goed beschrijven, maar het heeft iets weg van een haperende whirlwind ofzo.

Geluidje > stapje naar voren uit de straal, mob krijgt zelfde geluidje > stapje naar achteren om weer in de straal te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
sabriel schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:28:
[...]
Leuk om meer players te zien van ER.
Ik dacht dat er maar 2 van ER op deze forums aan het lezen/schrijven zijn.
Geen idee of er meer dutchies uit ons guild dit topic lezen tbh, maar we hebben er redelijk wat in ons guild (Goes to Eleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:09:
[...]

Valt mee hoor, ja die Hyjal belt is een prima dingetje hoor! Kan je evt. de tanking BS belt maken ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hulkie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:13:
[...]

Als je je in game geluid aan hebt staan hoor je trouwens ook dat de stack rond de 75/80 zitten. Ik kan het geluid niet goed beschrijven, maar het heeft iets weg van een haperende whirlwind ofzo.

Geluidje > stapje naar voren uit de straal, mob krijgt zelfde geluidje > stapje naar achteren om weer in de straal te staan.
haha okay dan. dan zal dat het wel zijn.. had zelf ook gewoon lekker muziekje op.
zit dat geluidje dan in dbm of in de standaard blizzard interface?

volgende keer muziek dan maar even uitzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Blistimo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:44:
[...]

dat klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:06:
[...]

haha okay dan. dan zal dat het wel zijn.. had zelf ook gewoon lekker muziekje op.

Als je DBM hebt dan kan je de melding van 80 debuffs bijna niet missen. Komt groot in je scherm te staan. Alleen geeft ie niet aan wanneer ze weg zijn, en dat kan lastig zijn als je het niet op een andere manier ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:06:
[...]

Het handigste vond ik om net voor de mob te gaan staan, dan kun je er gewoon doorheen lopen. En terugpakken weer precies hetzelfde. Ach geluid is niet nodig, DBM toont bij mij een warning op 80 stacks (kreeg jij die niet?). Dan swappen is tijd genoeg.

Edit: spuit 11 \o/

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:09:
[...]

Ach geluid is niet nodig, DBM toont bij mij een warning op 80 stacks (kreeg jij die niet?). Dan swappen is tijd genoeg.

Edit: spuit 11 \o/
denk dat dbm toen niet aanstond. ging mee als dps omdat wat guildies het vroegen en werd pas later (toen de guildies ineens moesten eten etc...) in de rol van tank geschoven. Als dbm een warning geeft is het helemaal geen probleem. wel vreemd want dat hadden die anderen (pugs) dan dus ook kennenlijk geen dbm gebruiken.. een mage in het groepje waar het steeds fout ging was zelfs guild master :P

maar thxs.. als ik het zo lees dan kijk ik uit naar een nieuwe poging om er dan doorheen te knallen :P.. net als ik nu in lost city en HoO doe... die zijn verruit mijn specialiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:41:
[...]

denk dat dbm toen niet aanstond. ging mee als dps omdat wat guildies het vroegen en werd pas later (toen de guildies ineens moesten eten etc...) in de rol van tank geschoven. Als dbm een warning geeft is het helemaal geen probleem. wel vreemd want dat hadden die anderen (pugs) dan dus ook kennenlijk geen dbm gebruiken.. een mage in het groepje waar het steeds fout ging was zelfs guild master :P

maar thxs.. als ik het zo lees dan kijk ik uit naar een nieuwe poging om er dan doorheen te knallen :P.. net als ik nu in lost city en HoO doe... die zijn verruit mijn specialiteit.
DBM, Grid, Omen, ik gok dat de gemiddelde pug dat niet geinstalleerd heeft hoor :P
Zelfde als voor die boss met beams daar links naar beneden vallen, als je het de classes met pets niet zegt dismissen ze hun pet niet en kan je gegarandeerd 2 van die dikke mobs op weg naar de groep toe verwachten :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 22:20
Anoniem: 373674 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:22:
Beste mensen..

Ik zou zo veel mogelijk in Mastery stoppen. Zeker stats als hit en expertise, want threat is sowieso geen issue dankzij vengeance. Ik zou in ieder geval nooit Mastery weg reforgen, dat is gewoon zonde want het is een erg sterke stat.

Hier een thread met een hele discussie: http://www.mmo-champion.c...-t-get)-hit-and-expertise

Het is te concluderen dat er geen harde feiten zijn over wat het beste is. Ik zou zeggen, zoek een paar tanks op uit hardcore guilds en kijk wat zij doen :)

*"I chose Mastery due to the consistency of it compared to Avoidance."

[ Voor 3% gewijzigd door Zebby op 30-03-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:49

bbc

Ik heb een vraagje als frost mage. Op de verschillende fora staat dat je 17% hitrating moet halen om een raid boss onderuit te halen. Dit zou overeen komen met 1742 punten ongeveer op level 85. Ik haal +17,48% met 2100 punten in hit rating.
Het vreemde is dat wanneer ik over die dat hitrating percentage ga, ik een miss chance van 0% haal bij lvl 88 mobs en skulls tot ongeveer +8,5% hit rating. Blijkbaar moet ik meer in hit steken om die 17% te halen, maa om één of andere reden zou ik voldoende hebben met 8,5%. Ik begrijp het niet. Zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

bbc schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:04:
Ik heb een vraagje als frost mage. Op de verschillende fora staat dat je 17% hitrating moet halen om een raid boss onderuit te halen. Dit zou overeen komen met 1742 punten ongeveer op level 85. Ik haal +17,48% met 2100 punten in hit rating.
Het vreemde is dat wanneer ik over die dat hitrating percentage ga, ik een miss chance van 0% haal bij lvl 88 mobs en skulls tot ongeveer +8,5% hit rating. Blijkbaar moet ik meer in hit steken om die 17% te halen, maa om één of andere reden zou ik voldoende hebben met 8,5%. Ik begrijp het niet. Zie ik iets over het hoofd??
1. Ben je al level 85? Zo nee, dan heb je meet hit% voor je hit rating.
2. Ben je Draenei? Zo ja, dan heb je 1% hit minder nodig.

3. Ik begrijp je samenvatting niet helemaal, wat zie je nu precies als je naar je hit kijkt? Loopt het op van 0% tot 8,5% miskans op een skull(boss)? Dat spoort niet met +17,48% hit, alles zou gewoon 0,0% moeten laten zien. Of zie je rond +8% hit al dat je mis kans 0% is? Dan zit je verkeerd te kijken bij je melee gegevens inplaats van spell. Melee hoeft je maar +8% hit te hebben om niet meer te missen, minus wat je uit talents/racial krijgt. Maar zeg nu eerlijk hoe vaak sta je als frost mage met je staff op de boss te meppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 30-03-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 14:36
Je ziet het verschil tussen spell miss chance (ong. 17% tegen een boss zonder hit rating) en melee miss chance (ongeveer 8% zonder hit rating) over het hoofd :)

EDIT: dat zegt ^ ook, maar ik ben er uit je verhaal vrij zeker van dat dat idd het probleem is.

[ Voor 10% gewijzigd door DexterBelgium op 30-03-2011 17:54 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287157

Zo vanvond eindelijk mijn laatste greenie geloost. van een beach sweeper wand naar corla''s batton hc.
I''m a happy warlock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Van de PTR:

Hunter Bug Fixes:

1. Hunters will automatically acquire a new target if the current target dies in the middle of a cast.
2. Aimed Shot and Steady Shot should no longer start casting Auto Shot on a new target when the "Stop Auto Attack" option is enabled.

Hmm, ik weet niet goed hoe dit nu gaat werken.
Momenteel gebeurd het regelmatig (ong 1x per run) dat ik per ongeluk op een nieuwe target schiet omdat ik met mijn rotation bezig ben, target dropt sneller als verwacht en daar gaat weer een auto target + shoot next target...

Ik hoop maar dat het met deze 2 punten is opgelost, maar ik weet niet hoe ik punt 1 moet lezen. Hebben ze dat nou opgelost of is het toegevoegd?

[ Voor 82% gewijzigd door bitpixl op 31-03-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zebby schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:20:
[...]
Ik zou zo veel mogelijk in Mastery stoppen. Zeker stats als hit en expertise, want threat is sowieso geen issue dankzij vengeance. Ik zou in ieder geval nooit Mastery weg reforgen, dat is gewoon zonde want het is een erg sterke stat.

Hier een thread met een hele discussie: http://www.mmo-champion.c...-t-get)-hit-and-expertise

Het is te concluderen dat er geen harde feiten zijn over wat het beste is. Ik zou zeggen, zoek een paar tanks op uit hardcore guilds en kijk wat zij doen :)

*"I chose Mastery due to the consistency of it compared to Avoidance."
DK's zitten een beetje in een uitzonderingspositie. Ze hebben hit/exp nodig voor hun DS. Geen DS geen healing en belangrijker geen bloodshield. Dus hit/exp is belangrijker dan bij andere tanks.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94605 op 31-03-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 10:15
Kijk je bij melee hit? Of bij spellhit? Dat is namelijk nogal een verschil.

Dit lijkt mij ook heel onlogisch, maar de melee hitcap voor 2h is 8%, maar die van dualwielders is 27%. Er van uitgaande dat je een draenei bent: 17,48 + 8,52 + 1 (van draenei) = 27%. Dus ik vermoed dat je bij melee kijkt en een 1h wapen + OH in je handen hebt?

Edit: Spellhit en Meleehit hebben andere values, ze lopen niet gelijk dus. Dat probeer ik hiermee te zeggen :P

Edit2: Oh, ik zie dit nu pas. Je geeft aan dat die 8,5% nu op je hitrating staat als 'chance to miss'. Dit is je actuele misschance. Dus (hitcap) - (hitpercentage) = misschance. (omgedraaid: hitcap = hitpercentage + misschance)
In jouw geval dus 26% - 17,48 = 8,52. (er rekening mee houdende dat je draenei bent?)

Natuurlijk omdat je een frostmage bent geldt het volgende: SPELLHitcap = 17%.

[ Voor 18% gewijzigd door Roflzor op 31-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Een hele goede morgen allemaal!

Gisteren was het weer raidavond, de eerste voor Rodie en voor de rest alleen de eerste van de week! Het liep redelijk soepel, op wat foutjes op Atramedes en Chimaeron na. Binnen no time hadden we alleen Nef nog staan… Omdat we in BoT alleen Cho Gall nog up hebben, en we niet een perfecte groep hadden zijn we maar weer eens naar The Conclave of Wind gegaan. Voor een aantal mensen was het de eerste keer en de rest was er al weer een tijd niet geweest. Dat resulteerde in een aantal slordige wipes, maar precies om 3 seconden over elf gingen ze dan toch neer.

Rodie heeft er nog twee aardige upgrades aan overgehouden en onze shaman heeft zijn mail collectie kunnen uitbreiden met nog meer dubbele items. Ik geloof dat hij ondertussen 5 verschillende epic belts heeft!

Ben benieuwd hoe onze raids verschillen van jouw vorige ervaring Rodie… Ik vond het iig gezellig. Leuk om een praatgrage NLer erbij te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
hulkie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:41:
Ik geloof dat hij ondertussen 5 verschillende epic belts heeft!
Ik zou (dis)enchanters gaan recruiten als ik jou was :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 94605 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:29:
[...]

DK's zitten een beetje in een uitzonderingspositie. Ze hebben hit/exp nodig voor hun DS. Geen DS geen healing en belangrijker geen bloodshield. Dus hit/exp is belangrijker dan bij andere tanks.
Gezien we resource-bound zijn, en dus toch nooit meer dan 2 DS per ~8-9 seconden kunnen doen, hebben we geen exp/hit nodig. Hebben we 't al zo vaak over gehad....

Het *kan* handig zijn, omdat je dmg window maar 5 seconden is en een delayed DS dan minder healt en shield geeft (even uitgaande van grote bosshit - DS mist - DS mist weer - window voorbij waardoor je minimale heal krijgt). In de praktijk blijkt het verschil 0 hit 0 exp naar beiden capped echter maar 1-2% verbetering in healing/shields te geven - waste of statpoints dus.
Ik zal eerlijk zijn ik heb ook niet AL m'n expertise weggeforged (17 over ofzo), een beetje is "prettig", maar nodig is het niet en je hebt betere overlevingskansen als je alles wegforged naar avoidance of mastery.

[ Voor 17% gewijzigd door porn* op 31-03-2011 10:30 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 21:39
Bah, Chimaeron 10 HM klikt niet met onze raidgroep momenteel. Weer een sub 400k wipe, een of twee andere kansloze burn phases, en zeventien pre-burn wipes. Enkele van die 17 zijn bad luck/onverklaarbaar/RNG, en zeker meer dan tien zijn veroorzaakt door healer foutjes die bij die fight nou eenmaal direct met een (forced) wipe worden afgestraft. Moraal wordt er ook duidelijk niet beter op.

Durf nog niet te zeggen of het een zwakke schakel(s) probleem is of dat we het gewoon niet goed (genoeg) aanpakken. Raidleader heeft duidelijk moeite met het kanaliseren van zijn frustratie, maar ik heb het ondertussen wel gehad met enkel gezeik op de healers. Ja ik ben er een van.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Dutchman! schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:26:
Bah, Chimaeron 10 HM klikt niet met onze raidgroep momenteel. Weer een sub 400k wipe, een of twee andere kansloze burn phases, en zeventien pre-burn wipes. Enkele van die 17 zijn bad luck/onverklaarbaar/RNG, en zeker meer dan tien zijn veroorzaakt door healer foutjes die bij die fight nou eenmaal direct met een (forced) wipe worden afgestraft. Moraal wordt er ook duidelijk niet beter op.

Durf nog niet te zeggen of het een zwakke schakel(s) probleem is of dat we het gewoon niet goed (genoeg) aanpakken. Raidleader heeft duidelijk moeite met het kanaliseren van zijn frustratie, maar ik heb het ondertussen wel gehad met enkel gezeik op de healers. Ja ik ben er een van.
Kan ook tanks zijn die falen, vooral het niet aan zien komen is (bij ons iig) een probleem. Een laatste Feud, en dan ineens <20 zitten, en de huidige tank niet al z'n cds gepopped... bats in 2 seconden dood. Mazzel moet je toch hebben het is niet altijd zo, maar vaak hit ie dan toch stukken minder (gister 25 seconden alleen dodges en parries lol :D ).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogguh mensen,

nog bedankt voor de tip wat betreft black rock C. HC. had die gisteren "gelukkig" weer als dungeon. prima te doen die beams. 2 pugs hadden in het begin wel even problemen en hadden idd geen dbm want dan is het niet te missen die stacks. 2 of 3 wipies op die boss en toen snapte ze het ook.

1 guildy ging weer weg (eten) en toen kwam er een lock pug die meteen met retards etc. begon omdat we dus 2 of 3 pogingen hadden gehad bij die beam boss... dat schoot iedereen in het verkeerde keelgat en hij werd meteen gekicked :P.

party was wat betreft dps erg laag (ik stond als tank met 9-11K) op nr 1, maar gewoon alle bosses verder in 1 keer neergehaald. Toend dropte ook nog dat plate armor bij die die grote lava dog (die ik normaal altijd oversla) wel mooi ding, maar had net 2 dagen terug voor 2200 jp's een armor gekocht :(

kortom leuke avond en weer 1 makkelijke dungeon om af te strepen. volgende keer +-30 min en het moet wel klaar zijn :D

Enige kleine minpuntje aan de dk vind ik de recharge tijd van die "uber" armor skill ben de naam ff kwijt dat ding met 3 min recharge. als dat 2 ipv 3 min zou zijn, is het echt een ideale skill voor packs om mee te starten. nu is die 3 net vaak te lang dan sta je al lang weer bij de 2de groep. en DS wordt met die grotere HP pool echt een steeds leukere skill :D

Heb nu al weer zin om straks lekker te gaan hakken.. ugh.. tanken bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
hulkie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:41:
Een hele goede morgen allemaal!

Gisteren was het weer raidavond, de eerste voor Rodie en voor de rest alleen de eerste van de week! Het liep redelijk soepel, op wat foutjes op Atramedes en Chimaeron na. Binnen no time hadden we alleen Nef nog staan… Omdat we in BoT alleen Cho Gall nog up hebben, en we niet een perfecte groep hadden zijn we maar weer eens naar The Conclave of Wind gegaan. Voor een aantal mensen was het de eerste keer en de rest was er al weer een tijd niet geweest. Dat resulteerde in een aantal slordige wipes, maar precies om 3 seconden over elf gingen ze dan toch neer.

Rodie heeft er nog twee aardige upgrades aan overgehouden en onze shaman heeft zijn mail collectie kunnen uitbreiden met nog meer dubbele items. Ik geloof dat hij ondertussen 5 verschillende epic belts heeft!

Ben benieuwd hoe onze raids verschillen van jouw vorige ervaring Rodie… Ik vond het iig gezellig. Leuk om een praatgrage NLer erbij te hebben!
Ik zal je eerlijk bekennen dat het weer stevig wennen was, op speelgebied dan. Had de encounters ook niet vaak gedaan, maar heb m'n toetsenbord redelijk lopen mishandelen om een beetje bij te blijven. En toen nog vond ik m'n DPS tegenvallen in vergelijking met anderen. Daarin voel ik nog een stukje druk, al doe ik volgens mij vooral mezelf dat aan :P. Afgezien van een slechte death op Atramedes en wat nutteloos heen en weer gejump in four thrones heb ik me cerder geloof ik ook best prima gedragen :).

Aan de andere kant, jullie zijn ondertussen al erg goed op elkaar ingespeeld. Daar val je dan ff middenin en dan is het wel even zoeken naar hoe en wat. 'T zal nog even duren voordat ik bijvoorbeeld alleen al de stemmen kan horen wie wie is en wat de bijbehorende characters zijn ;)

Maar goed, dat hoort er altijd bij (en is ook de lol) en bovendien vind ik dat ik erg hartelijk wordt ontvangen. Plus de sleezy talk over besmette anussen enzovoorts is weer helemaal op 't bedenkelijke niveau wat mijn humor heet. Heb me dus prima vermaakt. Volgens mij bevalt het andersom ook wel ;)

Actiepunten:

- Toch m'n gear eens kritisch balanceren
- Toch eens even met John praten / wat lezen over degelijke rotaties

Overigens BH nog ff gedaan, daar kwam John met z'n druid aan het einde ook op iets van 11k uit, redelijk vergelijkbaar met wat ik eruit perste op bossfights. Met wat aanpassingen hier en daar moet ik vast naar de 12-13k kunnen lopen, en dan is het best op niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:11:
[...]
Gezien we resource-bound zijn, en dus toch nooit meer dan 2 DS per ~8-9 seconden kunnen doen, hebben we geen exp/hit nodig. Hebben we 't al zo vaak over gehad....

Het *kan* handig zijn, omdat je dmg window maar 5 seconden is en een delayed DS dan minder healt en shield geeft (even uitgaande van grote bosshit - DS mist - DS mist weer - window voorbij waardoor je minimale heal krijgt). In de praktijk blijkt het verschil 0 hit 0 exp naar beiden capped echter maar 1-2% verbetering in healing/shields te geven - waste of statpoints dus.
Ik zal eerlijk zijn ik heb ook niet AL m'n expertise weggeforged (17 over ofzo), een beetje is "prettig", maar nodig is het niet en je hebt betere overlevingskansen als je alles wegforged naar avoidance of mastery.
Is het niet zo dat je mastery een groter schild geeft? Maar dat schild is juist afhankelijk van het niet missen met DS. Ik zal het nog eens nalezen op EJ maar volgens mij moet het verschil groter zijn dan 1-2%. Mijn DK tank is nog niet zo lang raid klaar en ik heb er alleen nog maar BH mee getankt. :) Op dit moment focus ik niet op hit/exp maar ik ga ook niet alles wegreforgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

porn* schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:35:
[...]
Kan ook tanks zijn die falen, vooral het niet aan zien komen is (bij ons iig) een probleem. Een laatste Feud, en dan ineens <20 zitten, en de huidige tank niet al z'n cds gepopped... bats in 2 seconden dood. Mazzel moet je toch hebben het is niet altijd zo, maar vaak hit ie dan toch stukken minder (gister 25 seconden alleen dodges en parries lol :D ).
Een laatste feud en dan meteen < 20 is geen tank fout, dat is een dps fout. Op die manier krijgen de healers ook niet de kans om de raid voldoende te healen. Dat is vragen om een wipe in p2 met de dot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 373674 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:51:
dat schoot iedereen in het verkeerde keelgat en hij werd meteen gekicked :P.
Dan heb je geluk... Blizzard is constant het kick-mechanisme aan het verpesten, inclusief bugs... Bijvoorbeeld als je wilt kicken: 'Can't be kicked for another 30 seconds'. Probeer je het 2 minuten later weer: 'Can't be kicked for 2 hours' wtf?

Hallo, er is een reden dat we iemand willen kicken :( Meestal zitten er wel wat guildmembers in de run bij, dus wat we dan doen is gewoon massaal zelf leaven en weer queuen, maar dan straf je dus ons ipv de retards...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:43:
[...]
Hallo, er is een reden dat we iemand willen kicken :( Meestal zitten er wel wat guildmembers in de run bij, dus wat we dan doen is gewoon massaal zelf leaven en weer queuen, maar dan straf je dus ons ipv de retards...
dat is ook een goede optie. Ben normaal helemaal niet van het kicken en leaven doe ik ook vrijwel nooit. Het was gewoon gisteren na die 3 wipes dat die lock toch wel heel "12jarig compleet debiel" bezig was. Ben benieuwd hoe lang die in de que gestaan had, maar hij was binnen 30 sec uit de groep.

Ook wel tekend voor de groep dat het eigenlijk best een slechte party (dps wise) was, maar daar zat echt niemand mee. Gaat ook om de fun en een "debiel" die meteen met retard dit en retard dat binnenkomt gaat maar lekker buiten spelen.. ook al doet die 20K+ :D

maar blijf die DF toch een beetje een "verziekt systeem" vinden. Hier zouden ze eens goed naar moeten kijken. makkelijk is het zeker (als tank helemaal 1 sec que) maar het is zeker voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 94605 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:36:
[...]

Is het niet zo dat je mastery een groter schild geeft? Maar dat schild is juist afhankelijk van het niet missen met DS. Ik zal het nog eens nalezen op EJ maar volgens mij moet het verschil groter zijn dan 1-2%. Mijn DK tank is nog niet zo lang raid klaar en ik heb er alleen nog maar BH mee getankt. :) Op dit moment focus ik niet op hit/exp maar ik ga ook niet alles wegreforgen.
Natuurlijk, als je mist geen shield, maar het kost je ook geen runes, dus je DS'ed gewoon nogmaals. Al heb je 0 hit en exp dan is de kans dat je 2 DS's achter elkaar mist niet zo gigantisch dat het problematisch is. Het enige probleem met DS missen is, als je hem netjes timed, dat je na een grote hit maar 5 seconden hebt om hem te landen. Als je 2x mist goeie kans dat je je window mist en dus maar een minimale heal doet. Dit gebeurt echter zo weing dat hit- en expcap halen minder waard is dan bijv. de complete ratings te reforgen naar mastery, waar je netto veel meer uit haalt.
Anoniem: 94605 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Een laatste feud en dan meteen < 20 is geen tank fout, dat is een dps fout. Op die manier krijgen de healers ook niet de kans om de raid voldoende te healen. Dat is vragen om een wipe in p2 met de dot.
Mja dat eignelijk wel :)
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:43:
[...]
Dan heb je geluk... Blizzard is constant het kick-mechanisme aan het verpesten, inclusief bugs... Bijvoorbeeld als je wilt kicken: 'Can't be kicked for another 30 seconds'. Probeer je het 2 minuten later weer: 'Can't be kicked for 2 hours' wtf?

Hm nog niet veel problemen mee gehad, af en toe herkenbaar ja maar meestal kunnen we gewoon kicken als we met 3/4 guildies zijn. En anders heb je hem ook wel zo weg hoor, niet taunten/healen/misdirect of tricks erop })

[ Voor 22% gewijzigd door porn* op 31-03-2011 15:54 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:49

bbc

Anoniem: 63072 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:25:
[...]

1. Ben je al level 85? Zo nee, dan heb je meet hit% voor je hit rating.
2. Ben je Draenei? Zo ja, dan heb je 1% hit minder nodig.

3. Ik begrijp je samenvatting niet helemaal, wat zie je nu precies als je naar je hit kijkt? Loopt het op van 0% tot 8,5% miskans op een skull(boss)? Dat spoort niet met +17,48% hit, alles zou gewoon 0,0% moeten laten zien. Of zie je rond +8% hit al dat je mis kans 0% is? Dan zit je verkeerd te kijken bij je melee gegevens inplaats van spell. Melee hoeft je maar +8% hit te hebben om niet meer te missen, minus wat je uit talents/racial krijgt. Maar zeg nu eerlijk hoe vaak sta je als frost mage met je staff op de boss te meppen?
1. Ik ben al level 85 ja.
2. Neen helaas, human gekozen om de één of andere domme reden vroeger.
3. Inderdaad rond de +8% hit zie ik al dat de mis kans 0% en bedankt voor de uitleg, waarschijnlijk zit ik domweg naar melee te kijken, sorry! Ik ben inderdaad niet van plan om er met mijn staf op te meppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:25
Hoe kan een p3 wipe voor chim nu een healer fout zijn, dan is de dps niet goed genoeg of hebben ze de overgang naar p3 laten samenvallen met een massacre..beide dps problemen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 21:39
P3 was idd niet een healer probleem, het feit dat P3 niet consequent iedere try werd bereikt wel :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchman! schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:31:
P3 was idd niet een healer probleem, het feit dat P3 niet consequent iedere try werd bereikt wel :)
P3? Volgens mij zijn er maar twee fases voor Chimaeron. :)

Het hoeft niet noodzakelijk aan de healers te liggen. Als een van de tanks vergeet op het juiste moment een cooldown te gebruiken dan kunnen de healers nog zo goed zijn, de tank gaat dood -> wipe. Daarbij moet je dan denken aan een 2 tank setup waarbij de DA tank nog een break stack heeft bij de eerste DA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:25
Tja, in 10 man vond ik t een stuk makkelijker om iedereen boven de 10k te houden dus dan zou je tankhealing/tankcd's even moeten bekijken (en positionering, maar dat is zoveel makkelijker op 10 man dat dat niet het probleem lijkt te zijn)

En als healer heb je altijd mensen die zeiken, ik probeer juist actief dat soort traantjes op te roepen ;)

p3, ik tel voor het gemak even de feud als fase

[ Voor 7% gewijzigd door blouweKip op 31-03-2011 15:12 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

blouweKip schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:11:
En als healer heb je altijd mensen die zeiken, ik probeer juist actief dat soort traantjes op te roepen ;)
Tenzij ik terecht een fout heb gemaakt, heal ik de mensen die zeiken meestal gewoon helemaal niet meer, de lui waar ik mee raid weten dat ook. In pugs geeft dat ook het effect dat er actief dat soort traantjes opborrelen. Is trouwens ook het leukste aan een healer imo, beetje een machtspositie :p

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:53
Ik heb een vraagje als beginner ;)

Ik speel nog niet zo lang WoW. Maar als ik het goed is kan je dus 2 professions trainen? Welke kan ik als Worgen Mage het beste nemen. Ik vindt het wel vet wat mensen met Enchant doen (flashy dingen op hun wapens), of is dat niet met enchant?

Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen kiezen?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diigii schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:58:
Ik heb een vraagje als beginner ;)

Ik speel nog niet zo lang WoW. Maar als ik het goed is kan je dus 2 professions trainen? Welke kan ik als Worgen Mage het beste nemen. Ik vindt het wel vet wat mensen met Enchant doen (flashy dingen op hun wapens), of is dat niet met enchant?

Iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen kiezen?
Enchanting en jewelcrafting is altijd goed :) wel duur om te levelen overgens maar toch.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.