Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.997 views

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
schumi2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:10:
[...]
Wellicht dat de TV altijd al een signaal uitstuurde maar DSM 3.1 er niks mee deed en nu met 3.2 wel ;)

Misschien is er ook wel een update voor de TV?
De tv is al up to date (samsung ue46d6530), hier is momenteel geen update voor. Zal binnenkort wel weer komen denk ik. Sinds ik de tv heb, is deze al 3x geupdate zonder problemen. Nu pas na de 3.2 update van DSM is er een probleem.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb osTicket werkend. Het ziet er goed uit voor een eerste test! Er gaat een wereld voor je open zo met phpmyadmin. Momenteel ben ik bezig met het instellen van automatisch reactie via e-mail sturen etc. Ik loop alleen tegen dit aan:
Mail Account (Optional)
Setting for fetching incoming emails. Mail fetching must be enabled with autocron active or external cron setup.
Please be patient, the system will try to login to mail server to validate the entered login info.
Waar kan ik autocron aanzetten? Is dat iets wat in phpMyAdmin moet?

Gaat om deze settings:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/osticket3.jpg

Het versturen van meldingen heb ik werkend. Dus het SMTP deel werkt. Nu nog het fetchen van de mail werken krijgen. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2011 17:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
sanderdw schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:11:
Je moet de map "web" er niet tussen zetten. Dus het wordt http://ipadres/osticket
Ah, dat had ik hem verkeerd voorgezegd. Had ik moeten weten aangezien ik zelf phpmyadmin gebruik en daar ook /web niet nodig heb :)

@hierboven: zeker weten dat je de juiste username/password combi hebt? Test het eerst eens uit met een email programma als outlook of thunderbird om te testen of je echt de juiste gegevens gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-09-2011 18:45 ]

Verwijderd

Ik heb een nieuwe HDD gekocht en ik zou die willen gebruiken in plaats van mijn huidige volume 1 HDD, die dezelfde eigenschappen heeft (WD 2TB, zij het WD20EARX ipv WD20EARS).
Nu heb ik 4 HDD's van 2 TB als basic volumes in mijn DS411+.
Het vierde volume is nog leeg.
Zou ik die 4 HDD's kunnen wegnemen, de nieuwe HDD erin en die eerst inrichten als volume1 en daarna volume2 en volume3 terugplaatsen en dan het actuele volume1 als volume4 installeren en de gegevens kopiëren naar het nieuwe volume1?

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nevermind...CPU is bezig met thumbnails maken op 100% load..

[ Voor 84% gewijzigd door Only op 29-09-2011 20:13 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Ik heb een vraag: wat is de gemakkelijkste manier om HD video van mijn nas te streamen naar een mac of pc buiten het huis? Er van uit gaande dat mijn upload thuis hoog genoeg is en de download op locatie ook.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
via VPN

Tijdmachine | Nieuws trends

• Binnetie
job schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:44:
[...]

Ah, dat had ik hem verkeerd voorgezegd. Had ik moeten weten aangezien ik zelf phpmyadmin gebruik en daar ook /web niet nodig heb :)

@hierboven: zeker weten dat je de juiste username/password combi hebt? Test het eerst eens uit met een email programma als outlook of thunderbird om te testen of je echt de juiste gegevens gebruikt.
Zeker weten dat gebruikersnaam en wachtwoord goed is. Dat is het vreemde juist. Ik snap de foutmelding ook niet.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Ik zou ook zoiets willen, iemand al eens geprobeerd en zijn guide willen posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 21:07
schumi2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:26:
[...]

Ik zou ook zoiets willen, iemand al eens geprobeerd en zijn guide willen posten ?
Ik gebruik al een tijdje de VPN server package. Erg handig bijvoorbeeld om vanaf internet je router, synology admin, sickbeard, couchpotato te kunnen benaderen zonder de benodigde poorten naar buiten open te hoeven stellen. Het is echt supersimpel en werkt probleemloos. De configuratie mag echt geen probleem voor jou zijn ;) Ik heb het als volgt ingsteld:

Synology Package Manager:
- Installeer VPN package

Instellingen-dialoog van de VPN package:
- Kies een subnet range die ongelijk is aan je LAN subnet. Wanneer je bijvoorbeeld 192.168.1.* gebruikt voor je LAN, dan kies je nu bijvoorbeeld 192.168.2.*.
- Kies PPTP als verbindingstype.

Router:
- Doe een portforward van poort 1723 TCP naar je NAS

Deze stappen zouden aan de thuiskant afdoende moeten zijn.

Windows Vista/7, ergens daar buiten op het grote boze web:
- Ga Network and Sharing Center
- Kies 'Setup a new connection of network',
- 'Connect to a workplace',
- Create new connection,
- Use my internet connection (VPN),
- Vul nu je eigen externe ip-adres/servernaam in (zonder portnummer). Vink geen van de vinkjes aan,
- Usernaam/password moet overeenkomen met een van je gebruikers zoals geconfigureerd in je Synology admin. Ik heb geen domein thuis, dus in mijn geval laat ik 'domain name' leeg.

Als je vervolgens connect, dan zijn vanaf nu je netwerkapparaten thuis via hun eigen interne ip-adres bereikbaar, dus bijvoorbeeld je router via 192.168.1.1. Magic! :+

De interne ip-adressen van thuis worden dus 'gemixed' met de interne ip-adressen van het netwerk van de pc waarvanaf je de VPN verbinding op gaat zetten (bv op je werk). Een punt van aandacht is dus wel dat je interne ip-adressen thuis in een andere range zitten dan die op je werk gebruikt wordt. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer zowel thuis als op het werk de range 192.168.1.* gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Helaas, ook deze poging werkt voor mij niet. Ik heb VPN nog nooit aan de praat gekregen.

En blijkbaar weet ik wel hoe poorten moet forwarden enz. Want ik kan mijn SB en SAB wel van buiten af benaderen. Rechtstreeks dus.

Ik heb, voor de 10 keer of zo, VPN maar weer verwijderd

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Ortep schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:31:
Helaas, ook deze poging werkt voor mij niet. Ik heb VPN nog nooit aan de praat gekregen.
Jammer dat je niet aan geeft waarom het niet werkt.

Eerste test (in ieder geval wat ik zou doen is om een VPN verbinding op te bouwen in je lokale netwerk. Als dat werkt kan je het ook vanaf een ander netwerk proberen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik krijg gewoon de melding dat er geen verbinding mogelijk is.

Dat is eigenlijk standaard het laatste half jaar.

De passwoorden kloppen, de IP adressen ook. Portforwarding kan ik ook. Anders zou ik niet bij SB en SAB kunnen komen

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 30-09-2011 11:41 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Ik heb een nieuwe Synology DS411Slim aangeschaft en daar 4X Samsung Spinpoint M8 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm (HN-M101MBB) ingebouwd, maar deze blijft maar vanaf gisteravond 21:00 op ''bezig controleren schijven'' staan. Is dat normaal dat dit zo lang duurt. Inmiddels is die ook alweer op nieuw begonnen. Of doet die dat 4 keer voor elke schijf?

Ik heb een JBOD volume zonder gegevensbescherming aangemaakt.

EDIT: Na 2 keer de schijven hebben gecontroleerd 8)7 Maakt de DS411Slim nu het bestandssysteem aan. Geen problemen meer hier dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Vjenne-ICT op 30-09-2011 15:27 . Reden: Lijkt opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Nakebod

Nope.

@ thibaultvdb, schimi2004 en Ortep: An sich zou VPN moeten lukken, maar ondersteund niet iedere modem/router een VPN connectie Al weet ik even niet zeker of dat inkomend of uitgaand was. En VPN verbindingen worden in zakelijke omgevingen vaak niet toegestaan.

MKV's afspelen via Synolgy's File Manager is mij nog nooit gelukt, dus die optie valt denk ik sowiezo af.

Gelukkig is er een alternatief als je je bestanden wilt benaderen: WebDAV. Via Control Panel > Web Services > WebDAV. Daarmee kan je via HTTP, of beter, via HTTPS, ook bij je (video) bestanden komen.
Heb het zelf nooit gebruikt, dus of het goed werkt, dunno :) Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 17:57
@Vjenni-ICT ik meen te herinneren twee keer. Bij mij duurde het ook aardig lang. 2x2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Nakebod schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:55:
@ thibaultvdb, schimi2004 en Ortep: An sich zou VPN moeten lukken, maar ondersteund niet iedere modem/router een VPN connectie Al weet ik even niet zeker of dat inkomend of uitgaand was. En VPN verbindingen worden in zakelijke omgevingen vaak niet toegestaan.

MKV's afspelen via Synolgy's File Manager is mij nog nooit gelukt, dus die optie valt denk ik sowiezo af.

Gelukkig is er een alternatief als je je bestanden wilt benaderen: WebDAV. Via Control Panel > Web Services > WebDAV. Daarmee kan je via HTTP, of beter, via HTTPS, ook bij je (video) bestanden komen.
Heb het zelf nooit gebruikt, dus of het goed werkt, dunno :) Maar proberen kan natuurlijk altijd.
MKV's afspelen kan alleen wanneer je de VLC browser plug-in hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat geeft hij rechtsboven ook aan als je in DSM zit. Dan zie je rechtsboven staan dat je de nieuwste versie van VLC moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Het is na een hoop gekloot gelukt met behulp van een vriend van me!

nzbget
Current download rate: 10004.8 KB/s

Uiteraard is dit enkel download speed.. Met dezelfde instellingen haalde SABnzbd max 5.5MB en kakte met unrar/parren in tot 3-3.5

100Mbit Eweka met 100Mbit Glasvezel.
7 van de 8 lijntjes *ivm spotlite 1 nodig*

Dus trekt het aardig dicht!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Striker2k2 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:51:
Twijfel tussen deze:
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS

Maar over beide lees je wel wat.
Samsung moet mogelijk de firmware van geupdate worden ivm harddrive caching
Western Digital heeft problemen met LLC. Of is dit inmiddels verholpen?
Probleem met de LCC lijkt met de nieuwste firmware voor de WD schijven te zijn verholpen:
"The RD team has confirmed the idle3 is built-in v.1922 and the function will automatically work. The only thing you need to do is to make a power off (please press the power button) after your DSM update, then power on the DS211 again and it's all done."

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Thalaron schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:11:
Het is na een hoop gekloot gelukt met behulp van een vriend van me!

nzbget
Current download rate: 10004.8 KB/s

Uiteraard is dit enkel download speed.. Met dezelfde instellingen haalde SABnzbd max 5.5MB en kakte met unrar/parren in tot 3-3.5

100Mbit Eweka met 100Mbit Glasvezel.
7 van de 8 lijntjes *ivm spotlite 1 nodig*

Dus trekt het aardig dicht!
Repareert en unpacked nzbget de downloads ook?

Dat is namelijk de reden dat ik SABnzbd moet gebruiken op m'n DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoteldebotel schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:58:
[...]

Repareert en unpacked nzbget de downloads ook?

Dat is namelijk de reden dat ik SABnzbd moet gebruiken op m'n DS211.
Alles wat je over nzbget wilt weten staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb even naar "hier" gekeken, maar ik heb helemaal geen verstand van Linux. Telnet, SSH, ik ben echt helemaal het spoor bijster. Ik ben een typische gebruiker, weet aardig hoe ik met een een pc alles binnen kan halen en af kan spelen, ik heb Sabnzbd+ op mijn 1511+ draaiend, en dat vond ik al een hele prestatie..... Ik zou echt een spk van NZBGet moeten hebben om daar iets mee te kunnen doen, maar die zijn niet te vinden. Ik hoop dat iemand een keer eens lekker wil hobby-en, en een kant en klare oplossing maakt, ik denk dat er heel wat Nas noobs blij mee zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Volgens mij had zebulon al aangegeven dat hij geen spk voor nzbget wil maken omdat hij al voor sabnzbd heeft gemaakt. Maar die zijn wel zelf te maken.

Toch, commandline is helemaal niet eng. Dat komt neer op goed lezen en copy/pasten vanuit howto's. Als je dat een poosje doet dan leer je zelf ook commandline besturing.

[ Voor 48% gewijzigd door Mar2zz op 01-10-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Only schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:05:
Nevermind...CPU is bezig met thumbnails maken op 100% load..
Had verwacht dat hij hier ook op 100 % zou staan (gehoopt ivm de warmte is nu 40 graden in een te klein hokje waar ook de meterkast en een switch staan) maar hij komt niet hoger dan 25 %.maar de diskstation is wel al 58 Graden.

de schijven respectievelijk 39-40 en 41 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:41:
Ik heb een nieuwe Synology DS411Slim aangeschaft en daar 4X Samsung Spinpoint M8 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm (HN-M101MBB) ingebouwd, maar deze blijft maar vanaf gisteravond 21:00 op ''bezig controleren schijven'' staan. Is dat normaal dat dit zo lang duurt. Inmiddels is die ook alweer op nieuw begonnen. Of doet die dat 4 keer voor elke schijf?

EDIT: Na 2 keer de schijven hebben gecontroleerd 8)7 Maakt de DS411Slim nu het bestandssysteem aan. Geen problemen meer hier dus.
Je weet dat als 1 van dfe 4 schijven dan kapot gaat je alles kwijt bent ?

kun je lijkt mij beter 4 x 1 singel schijven maken dan ben je maar 1 keer data kwijt.

PS mijn 2 TB schijf heeft 2 dagen heeft bijna 48 uur geduurd vooradt hij helemaal had gecontrolleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter F op 01-10-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
aouwe schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:22:
Ik heb even naar "hier" gekeken, maar ik heb helemaal geen verstand van Linux. Telnet, SSH, ik ben echt helemaal het spoor bijster. Ik ben een typische gebruiker, weet aardig hoe ik met een een pc alles binnen kan halen en af kan spelen, ik heb Sabnzbd+ op mijn 1511+ draaiend, en dat vond ik al een hele prestatie..... Ik zou echt een spk van NZBGet moeten hebben om daar iets mee te kunnen doen, maar die zijn niet te vinden. Ik hoop dat iemand een keer eens lekker wil hobby-en, en een kant en klare oplossing maakt, ik denk dat er heel wat Nas noobs blij mee zouden zijn.
Waarom zou je kiezen voor nzbget ? heel je niet genoeg prestaties dan op je 1511+ ?
hier trek ik met gemak 40 mb/s zonder problemen oko met sabnzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
DrakeNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:48:
Grootste voordeel is dat je (als je voor de 411 gaat) kunt uitbreiden. ookal begin je nu maar met 2 schijven. als je voor de 211 gaat zit je al snel aan je max.

Kan iemand mij helpen met een fout lopende backup?
Ik krijg als melding:
Network Backup failed to backup task [Backup naam] to [x.x.x.x]. (\[23] Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.)

maar als ik de mappen ga controleren zie ik dat de bron en doel locatie geheel gelijk is. dus ga ik er eigenlijk van uit dat 1) alle bestanden benaderbaar zijn. 2) de job loopt 2 keer achter elkaar (handmatig) tussendoor is niets veranderd. 3) zover ik weet zijn er geen illegal file name's 4) Dit zou we kunnen zijn, maar waarom zijn dan de beide mappen gelijk?

Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen? :+
Is er misschien een bestand in gebruik ?
backupped hij helemaal niets of mist hij bestanden ?

ik moet me hierzelf nog in gaan verdiepen, . weet ook niet of je een soort advanced logging kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Downloaden met Sabnzbd+ gaat over mijn 120 Mbit verbinding met 5 tot 6 MB/s (MegaByte). Met Downloadstation met 12 tot 14,5 MB/s. Met newsleecher op mijn pc een constante 14,5 MB/s. Sabnzbd+ is dus duidelijk trager. Daar valt wel mee te leven, dat programma werkt prettig en doet alles wat nodig is, maar als ik dan lees dat een ander met Nzbget 10 MB/s binnenhaalt, dan kriebelt het wel. Ik zou echt een noob tutorial moeten hebben om aan Linux te beginnen. Geen idee wat Telnet is, of SSH. Ik heb wel eens een tutorial voorbij zien komen, maar die gaat uit van een zekere basiskennis, die ik dus niet heb. Ik heb dus een tutorial nodig die begint op het niveau van een 3 jarige.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 10:15
Ik heb een 2411+ en draai ook nzbget.
Stuk sneller, en net zo goed.
Sab voegt voor niets meer toe als downloadprogramma, met nzbget kan ik precies hetzelfde alleen dan sneller :)

@aouwe,
Niet zo bang zijn.
Met deze tutorial is het zo gepiept, gewoon veel copy/pasten.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=117&t=4628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Ben een tijdje aan het zoeken geweest hoe je NZB's via Iphone kunt downloaden naar de watchfolder (usb) zodat SaBnzbd ze automatisch oppakt. Zojuist een goeie app hiervoor tegengekomen: SABMobile . Werkt prima :) Weet iemand nog andere manieren om dit eenvoudig te doen?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:47:
Ik heb een nieuwe HDD gekocht en ik zou die willen gebruiken in plaats van mijn huidige volume 1 HDD, die dezelfde eigenschappen heeft (WD 2TB, zij het WD20EARX ipv WD20EARS).
Nu heb ik 4 HDD's van 2 TB als basic volumes in mijn DS411+.
Het vierde volume is nog leeg.
Zou ik die 4 HDD's kunnen wegnemen, de nieuwe HDD erin en die eerst inrichten als volume1 en daarna volume2 en volume3 terugplaatsen en dan het actuele volume1 als volume4 installeren en de gegevens kopiëren naar het nieuwe volume1?
Ik heb mijn plan intussen uitgevoerd zoals beschreven: geslaagd zonder enig probleem.
Ik moest wel telkens ik een schijf terug plaatste even de link voor repareren systeempartitie aanklinken,
maar die bewerking was in een oogwenk uitgevoerd.
Uiteindelijk heb ik bij "gedeelde mappen" het volume 4 in volume 1 veranderd, waarbij de ds411+
meteen in actie schoot om deze te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:24:
Ik heb na al die maanden nog altijd regelmatig de foutmelding
"error 64 Specified Network Name is no longer available"
als ik naar mij DS411+ wil schrijven. Dit met Speedcommander of WindowsVerkernner (die dan "hangen").
Ik heb alles geprobeerd en ook Synology support heeft dit niet kunnen verhelpen.
Ik denk dat ik terug ga van RAID5 naar 4 losse schijven.
Ik denk dat de WD20EARS en/of het schijfbeheer verantwoordelijk zijn voor mijn foutmelding.
Ik heb die nooit gehad met mijn 207+ met dezelfde netwerkapparaten en kabels.
Ook is het opvallend dat de foutmelding steeds na een langere tijd zonder schijven optreedt.
Ik weet dat RAID5 zijn voordelen heeft, maar zoals nu is het ook geen doen.
Iemand nog een idee?
Ik ben herbegonnen met mijn ds411+ met 4 basic (eenvoudige) volumes ipv RAID5.
Ik heb intussen de typische situaties meegemaakt waarbij gewacht moet worden tot de syno klaar is,
maar in tegenstelling tot vroeger blijft fout 64 nu uit en wordt de schrijfbewerking na enige tijd uitgevoerd.
Ik denk dat ik eindelijk van die vervelende error 64 af ben.
Ik weet wel dat RAID5 zijn voordelen heeft, maar ik vind het werken met 4 losse schijven geen nadeel:
- error 64 Specified Network Name is no longer available" is verholpen
- ik heb nu 8 TB ipv 6 TB ter beschikking
- ik bepaal zelf welke gegevens op welke schijf staan en maak enkel een dubbel van wat echt belangrijk is
- ik heb alsnog niet de indruk dat de schrijfbewerkingen trager zijn geworden, eerder sneller (schrijven PC-->NAS)
- sinds het (in tegenstelling tot voor een paar jaar) niet meer lukt om een schijf uit de NAS te nemen en aan de PC te hangen met een geschikte driver voor Linux Raid OxFD (zelfs niet met een basic volume), bescherm ik mij tegen gegevensverlies met externe kopie op een NTFS-schijf, zodat Windows er wel mee uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Menno1234 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:23:
Weet iemand nog andere manieren om dit eenvoudig te doen?
Filestation aanzetten, gebruiker aanmaken die bij de watchfolder kan, inloggen op het filestation en nzb uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik had die tutorial al eens bekeken. "Log op je DS in met SSH als root, het makkelijkste is om putty te gebruiken." ???? Wat is SSH? Wat is Putty? Dat zal voor veel mensen hier wel gesneden koek zijn, maar niet voor mij. Daarom hoop ik dat er een keer een spk voor wordt gemaakt. Of er moet echt een tutorial zijn die een leek met 0 kennis op weg helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tja, als je niets wilt leren maar simpel copy en pasten dan kom je er niet uit nee.
Heb je je synology eigenlijk al gebootstrapped (google term)? Anders heb je niets aan die turorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
job schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Filestation aanzetten, gebruiker aanmaken die bij de watchfolder kan, inloggen op het filestation en nzb uploaden.
Het idee snap ik, maar hoe sla ik de nzb dan op op mn iphone?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die moet je er natuurlijk al op hebben staan.
Waar je die nzb vandaan haalt, tja.. weet ik het. nzbindex? Waar haal jij normaal gesproken je nzb's vandaan?

Als sabmobile werkt, dan gebruik je dat toch :)

[ Voor 31% gewijzigd door job op 01-10-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
aouwe schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:10:
Ik had die tutorial al eens bekeken. "Log op je DS in met SSH als root, het makkelijkste is om putty te gebruiken." ???? Wat is SSH? Wat is Putty? Dat zal voor veel mensen hier wel gesneden koek zijn, maar niet voor mij. Daarom hoop ik dat er een keer een spk voor wordt gemaakt. Of er moet echt een tutorial zijn die een leek met 0 kennis op weg helpt.
Zoals er op GoT van je verwacht wordt (en ook vaak overdreven wordt imo) is dat je zelf inzet toont. In jouw geval is het wel echt zo; elke term die jij noemt kun je google'en: 'wat is SSH' , wat is Putty... je kunt niet verwachten software te kunnen tweaken zonder jezelf in te lezen in de materie. Vaak is het ook nog eens zo dat iedereen andere wensen heeft, waardoor je toch altijd zelf af moet wijken van een tutorial.. Als je genoeg leest (bijvoorbeeld hier op GoT) kom je er wel uit

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@aouwe,
Niet zo bang zijn.
Met deze tutorial is het zo gepiept, gewoon veel copy/pasten.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=117&t=4628
Wellicht een idee voor de Tutorial als extra:

Als je moeite hebt met het aanpassen van de nzbget.conf:

Je kan ipv dit deel via SSH/etc ook anders doen.

ipv
cp /opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.example /opt/etc/nzbget.conf

bv naar:
cp /opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.example /"zelf aangemaakte share"/"zelf aangemaakte map"/nzbget.conf

Nu kan je de CONF file met tekstverwerker aanpassen en daarna een extra stap:
cp /"zelf aangemaakte share"/"zelf aangemaakte map"/nzbget.conf /opt/etc/nzbget.conf

:o (Dit was bij mij wat niet wilde lukken, en op advies van een vriend van me bovenstaande gedaan.

Waarom makkelijk doen, als het NOG makkelijker kan? 8)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
ik blijf de performance van mijn seagate 2 tb traag vinden na het formaten van 48 uur doet hij ook super lang over thumpnales maken. (bijna 24 uur over 5000 foto's 8 GB)
helaas werkte het niet goed, en heb ik het album verplaatst naar de "kapotte "boot schijf, nu is hij al op circa 30 % in een uur tijd.

Ga toch maar serieus kijken naar 2 enterprise schijfjes, en mijn seagate te koop zetten (van 1-9-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Peter F schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 07:41:
ik blijf de performance van mijn seagate 2 tb traag vinden na het formaten van 48 uur doet hij ook super lang over thumpnales maken. (bijna 24 uur over 5000 foto's 8 GB)
helaas werkte het niet goed, en heb ik het album verplaatst naar de "kapotte "boot schijf, nu is hij al op circa 30 % in een uur tijd.

Ga toch maar serieus kijken naar 2 enterprise schijfjes, en mijn seagate te koop zetten (van 1-9-2011
Verwacht geen wonderen, sommige punten gaan op de synology gewoon traag, maar gelukkig hoeven ze bijna nooit te gebeuren. Op een RS810+ was het uitbreiden van een bestaande raid 1 naar een raid 5 ook een klusje van bijna 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb momenteel een ds211+ en heb sabnzb werkend

nou ben ik bezig met couchpatato en heb ik enkele providers toegevoegd in de settings.

Zodra er een film word gesnachted probert sabnzb hem ook te downloaden (via provider newzbin) maar krijg ik de error:

FOUT:
Fout bij ophalen van rapport 6292389 van www.newzbin.com - Zorg dat je gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevuld zijn

Ik heb 5 maal gecontroleerd of de account gegevens klopte en alsnog werkt het niet...wat doe ik fout

bedankt voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Kan iemand mij vertellen of het schadelijk is als je ene Spin_Up_Time hebt van 6333 en 6566 op de schijven? Ik had dit al eens gevraagd maar nooit een antwoord op gekregen eigenlijk. Is hier ook iets aan te doen?

Ik heb 2x WD20EARX 2TB schijven in een DS211.

Ik ben nu wel bezig met die tool voor de Load_Cycel_Count. Ook de partitionering heb ik in orde nu, wat ik ook al eerder vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Iemand dit punt al tegengekomen? (Had ik ook al voordat ik iets met NZBGet ging proberen overigens):

Als ik firmware update via DSM 3.2 wil doen, geeft hij aan dat ik niet genoeg intern heb (minimaal 200MB nodig)?

Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Buffalo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:20:
Kan iemand mij vertellen of het schadelijk is als je ene Spin_Up_Time hebt van 6333 en 6566 op de schijven? Ik had dit al eens gevraagd maar nooit een antwoord op gekregen eigenlijk. Is hier ook iets aan te doen?

Ik ben nu wel bezig met die tool voor de Load_Cycel_Count. Ook de partitionering heb ik in orde nu, wat ik ook al eerder vroeg.
Mijn spin_up_time ligt rond de 9700 en 10125 en ik heb 2x Samsung HD204UI, wellicht te hoog maar ik gooi het op de karakteristieken van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

stephandeloos schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:09:
Ik heb momenteel een ds211+ en heb sabnzb werkend

nou ben ik bezig met couchpatato en heb ik enkele providers toegevoegd in de settings.

Zodra er een film word gesnachted probert sabnzb hem ook te downloaden (via provider newzbin) maar krijg ik de error:

FOUT:
Fout bij ophalen van rapport 6292389 van www.newzbin.com - Zorg dat je gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevuld zijn

Ik heb 5 maal gecontroleerd of de account gegevens klopte en alsnog werkt het niet...wat doe ik fout

bedankt voor de hulp alvast
Ik denk dat je in een topic zoals Het grote SABnzbd topic deel 1 meer kans maakt om het antwoord op je vraag te krijgen of te vinden. SABnzbd mag bij jou dan wel op een Synology NAS draaien, maar de foutmelding die jij krijgt staat daar helemaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
stephandeloos schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:09:
FOUT:
nzb's ophalen via een api werkt bij newzbin alleen als je betaalt. Daar ben je van op de hoogte?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 02-10-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Mijn photo station werkt, mijn vpn werkt en is afgeschermt met de firewall, en de wake up lan tool is geinstalleerd, dat als het moet ik een pc / cq laptop aan kan zetten.

nu ben ik aan het stoeien met ffmpeg (ik blijf me verbazen wat er allemaal standaard in zit).

Wilde graag een DVD als test converteren naar xivd, (de laatste updates van avinet. werken slecht waardoor je ongelofelijk verschil in beeld en geluid hebt)
Nu ben ik aan het zoeken geweest en heb deze parameters al gevonden (ingevoerd via telnet)

ffmpeg -i VTS_01_1.VOB -f avi -vcodec mpeg4 output.avi

Alleen is dit volgens mij voor divx, xvid parameters heb ik nog niet echt gevonden, is hier al iemand verder mee ?

EDIT

hij heeft hem geconverteerd, volgens vlc player is het fmp4 en de resolutie 256 x 200 : audio 64 kbit. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Peter F op 02-10-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
ja je moet meer opgeven dan alleen dat. FFmpeg is best uitgebreid....!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Buffalo schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:20:

Moet je dan naar de waardes voor raw data kijken?

Zo ja, 2 x WD20EARS met spin up time waardes van ~ 6400 en ~ 1050.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb, wordt de situatie kritiek bij spin-up times vanaf 300.000. Dan moet je echt wel de schijven gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:05:
[...]
- sinds het (in tegenstelling tot voor een paar jaar) niet meer lukt om een schijf uit de NAS te nemen en aan de PC te hangen met een geschikte driver voor Linux Raid OxFD (zelfs niet met een basic volume), bescherm ik mij tegen gegevensverlies met externe kopie op een NTFS-schijf, zodat Windows er wel mee uit de voeten kan.
Even voor de zekerheid: beweer je nu dat je de schijven uit de Synology in zijn geheel niet uit kan lezen door ze direct aan je Windows PC te hangen? Je kan toch gewoon via ext2fsd nog mounten?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Even een vraagje, in de Synology kan je hem bepaalde tijden afsluiten.
Als ie dan weer op komt, zal het dan goed gaan met de pakketjes van Zebulon? Dus dat hij dan weer gaat zoeken? Ik gebruik die optie eigenlijk niet...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Ankh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:32:
Even een vraagje, in de Synology kan je hem bepaalde tijden afsluiten.
Als ie dan weer op komt, zal het dan goed gaan met de pakketjes van Zebulon? Dus dat hij dan weer gaat zoeken? Ik gebruik die optie eigenlijk niet...
Je hebt het ook niet echt nodig; stroomverbruik is minimaal als je de schijven uit laat schakelen..? Maar goed ik kan je vraag niet echt beantwoorden.. test het eens ?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:28
Hallo,
Ik heb de PPTP VPN server (versie 1.0-1922) draaien op mijn Syno 211j (DSM 3.2-1922). Ik kan mijn Syno nu zowel intern als extern benaderen. Ik loop alleen tegen het volgende aan.

Ik heb op 2 verschillende externe locaties (via MAC en PC)geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem. Namelijk de snelheid van het netwerk komt niet boven de 1 MB/s dit is veel te traag voor oa het streamen van video! Ik heb 50Mbit glasvezel Up en Down, dus daar kan het niet aan liggen. Intern haal in natuurlijk wel gewoon de snelheid (via VPN). Ik heb al op internet gezocht maar kan het niet vinden.

Is dit een restrictie van PPTP? of juist van de Synology VPN server? Of doe ik gewoon wat verkeerd? Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
TheNymf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Je hebt het ook niet echt nodig; stroomverbruik is minimaal als je de schijven uit laat schakelen..? Maar goed ik kan je vraag niet echt beantwoorden.. test het eens ?
Kan je remote zien of de Synology in HD-sleep staat? Ben nog niet zo bekend met het apparaat maar wel heel benieuwd of deze optie aangaat snachts, scheelt toch 60% energieverbruik 24/11watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Weet iemand wat voor processor er precies in de DS2411 zit. Ik kan het maar niet vinden....
via deze pagina naar deze pagina maar duidelijke vermelding van de DS2411 zie ik niet staan :(

Moet de bootstrap enzo nog installeren vandaar dat het even belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Mijn Synology stond vanochtend uit. Nu heb ik deze opnieuw gestart alleen geeft de Synolgy Assistant aan dat er geen DSM is geinstalleerd. Oftewel de boel is gecrashed.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn data terug kan krijgen? Of kan ik DSM opnieuw installeren zonder dat deze een complete format uitvoert?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Wie heeft hier de laatste tijd (DSM3.0>) met iSCSI gespeeld? Is het al wat stabieler etc. Werkbaar met een Hyper V cluster? Ben aan het kijken voor een goedkope test omgeving op t kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jay-K schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:34:
Mijn Synology stond vanochtend uit. Nu heb ik deze opnieuw gestart alleen geeft de Synolgy Assistant aan dat er geen DSM is geinstalleerd. Oftewel de boel is gecrashed.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn data terug kan krijgen? Of kan ik DSM opnieuw installeren zonder dat deze een complete format uitvoert?
oeps, dat heb ik ook eens gehad inderdaad, heb het toen terug gekopieerd door de schijf in een linux doos te doen, kostte me 2 dagen werk en 10 jaar van me leven :X

dat was voor mij ook dé reden om er een externe schijf aan te hangen met een NTFS partitie en 'm elke week een incremental backup ernaar te laten doen. (heb een DS109, dus ook geen mirror mogelijkheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

shameete schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:59:
[...]

oeps, dat heb ik ook eens gehad inderdaad, heb het toen terug gekopieerd door de schijf in een linux doos te doen, kostte me 2 dagen werk en 10 jaar van me leven :X

dat was voor mij ook dé reden om er een externe schijf aan te hangen met een NTFS partitie en 'm elke week een incremental backup ernaar te laten doen. (heb een DS109, dus ook geen mirror mogelijkheid.)
Maar je weet dus niet of ik DSM opnieuw kan installeren zonder dat deze de complete harde schijf formateert? Of kan ik deze opnieuw installeren maar dat /volume1/ blijft bestaan?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
volgens mij is het alles of niks... toendertijd in elk geval (ruim een jaar geleden) maar misschien dat synology die installers heeft aangepast.

staat er niks erover op de synology forums / google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
KiefDelicious schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:04:
Hallo,
Ik heb de PPTP VPN server (versie 1.0-1922) draaien op mijn Syno 211j (DSM 3.2-1922). Ik kan mijn Syno nu zowel intern als extern benaderen. Ik loop alleen tegen het volgende aan.

Ik heb op 2 verschillende externe locaties (via MAC en PC)geprobeerd maar steeds hetzelfde probleem. Namelijk de snelheid van het netwerk komt niet boven de 1 MB/s dit is veel te traag voor oa het streamen van video! Ik heb 50Mbit glasvezel Up en Down, dus daar kan het niet aan liggen. Intern haal in natuurlijk wel gewoon de snelheid (via VPN). Ik heb al op internet gezocht maar kan het niet vinden.

Is dit een restrictie van PPTP? of juist van de Synology VPN server? Of doe ik gewoon wat verkeerd? Please help!
Cpu niet snel genoeg voor de encryptie van de data die over de VPN gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

erikafoort schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:55:
Weet iemand wat voor processor er precies in de DS2411 zit. Ik kan het maar niet vinden....
via deze pagina naar deze pagina maar duidelijke vermelding van de DS2411 zie ik niet staan :(

Atom 525D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
erikafoort schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:55:

Via SSH cat /proc/cpuinfo geeft dat geen uitsluitsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:30:
[...]
Via SSH cat /proc/cpuinfo geeft dat geen uitsluitsel?
Dank, dat geeft een 3 x een K525.

hm, dat verheldert het bootstrappen nog niet helemaal, want die staat niet vermeld op de bootstrap site. Is een D410 Atom 'gelijk'?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
processor   : 1
vendor_id   : GenuineIntel
cpu family  : 6
model       : 28
model name  : Intel(R) Atom(TM) CPU K525   @ 1.80GHz
stepping    : 10
cpu MHz     : 1794.242
cache size  : 512 KB
physical id : 0
siblings    : 4
core id     : 1
cpu cores   : 2
apicid      : 2
initial apicid  : 2
fpu     : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level : 10
wp      : yes
flags       : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm
bogomips    : 3588.24
clflush size    : 64
cache_alignment : 64
address sizes   : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

[ Voor 52% gewijzigd door erikafoort op 03-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat ik lees op Wizjos zijn pagina is dat men gist dat de D525 gelijk is, maar daar krijgen ze foutmeldingen. Heb zon vermoeden dat jouw proc te nieuw is. Ik moest ook al zoeken voor mijn DS411 maar die heeft gelukkig een xx82 variant welke na wat googlen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Weet iemand hoe je nzbget-D kunt opstarten bij een reboot van je NAS? Ik las iets over een map /volume1/startup maar dat is de minder mooie methode.

Het moet ook op de disk kunnen maar dan lijkt het niet te werken, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch al optware geinstalleerd hebt: /opt/etc/init.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:34:
Wat ik lees op Wizjos zijn pagina is dat men gist dat de D525 gelijk is, maar daar krijgen ze foutmeldingen. Heb zon vermoeden dat jouw proc te nieuw is. Ik moest ook al zoeken voor mijn DS411 maar die heeft gelukkig een xx82 variant welke na wat googlen beschikbaar is.
Ben er ondertussen al uit (ipkg update en ipkg upgrade werken iig alvast). Ik heb de 'For Intel Atom D410 x86 Processor http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh which uses http://ipkg.nslu2-linux.o...syno-i686/cross/unstable/ as its feed' gebruikt van deze pagina.

Edit,
werkt, nano (kleine tekstverwerker) geinstalleerd, met succes :-)

[ Voor 4% gewijzigd door erikafoort op 03-10-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:41:

Mijn 411Slim word erg warm (tussen de 60 en de 70 graden systeem temp en de HDD's worden 40 a 50 graden) en merk dat als ik wat aan de ''ventilatorsnelheid modus'' doe dat de temp afneemt, dus waarschijnlijk springt dan pas de ventilator aan.

Herkend iemand die ook een 411Slim heeft deze warmteontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:25:
Als ik het goed heb, wordt de situatie kritiek bij spin-up times vanaf 300.000. Dan moet je echt wel de schijven gaan vervangen.
Je bedoelt: wanneer de Load Cycle Count 300.000 bereikt. Overigens is het best mogelijk dat een schijf deze waarde ruim overschrijdt en nog steeds goed werkt, de kans op falen neemt gewoon toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Vjenne-ICT schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:04:
[...]

Mijn 411Slim word erg warm (tussen de 60 en de 70 graden systeem temp en de HDD's worden 40 a 50 graden) en merk dat als ik wat aan de ''ventilatorsnelheid modus'' doe dat de temp afneemt, dus waarschijnlijk springt dan pas de ventilator aan.

Herkend iemand die ook een 411Slim heeft deze warmteontwikkeling?
Hoe meet je de temperatuur van de unit zelf? Mijn schijven zitten rond de 40-50 op mijn DS411.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:38:
Als je toch al optware geinstalleerd hebt: /opt/etc/init.d
Jept, alleen moest er .sh achter...leer elke dag linux zaken bij;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Dennism schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

Dat lijkt me sterk want lokaal doet hij het wel goed en dan moet hij ook encrypten. Maar ik zal de CPU eens in de gaten houden tijdens het downloaden (streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
stormfly schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:45:
[...]

Hoe meet je de temperatuur van de unit zelf? Mijn schijven zitten rond de 40-50 op mijn DS411.
De systeemtemperatuur kun je uitlezen door naar ''systeeminformatie'' te gaan en dan over het groene bolletje te gaan met de muis. Temperatuur is nu 62 graden en de schijven rond de 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Best warm 62 graden. Mijn DS211 is meestal 40 graden en de schijven 27-32 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EricEric752 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:12:
Best warm 62 graden. Mijn DS211 is meestal 40 graden en de schijven 27-32 graden.
Bij mij ook maar dat is pas na update na DSM 3.2 , voorheen had ik zelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

wagenveld schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:43:
Wie heeft hier de laatste tijd (DSM3.0>) met iSCSI gespeeld? Is het al wat stabieler etc. Werkbaar met een Hyper V cluster? Ben aan het kijken voor een goedkope test omgeving op t kantoor.
Ik gebruik het. Eerst werkte het alleen gewoon met mijn desktop computer (DSM 2.3 dacht ik) maar toen ik het ging gebruiken met ESXI, liep de hele nas gewoon vast.
Wat kleine updates verder nog steeds hetzelfde probleem.
Nu een tijdje terug weer eens een poging gewaagd met ESXI 3.5 en ESXI 5 en beiden kunnen zonder problemen met iSCSI overweg van de Synology en de NAS loopt niet vast.
Ook de scheiding van targets en LUN's is nu wel mooi (was er volgens mij eerst niet eens)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
zo, heeft iedereen de Serviio package voor synology gezien? heb het perfect draaiend op mijn DS111...!!!

awesomeness

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
EricEric752 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:12:
Vanmorgen tikte de DS411Slim de 70 graden systeemtemperatuur aan. Maar zakte meteen weer naar dat ik wat deed in DSM, dus ik heb het gevoel dat de ventilator pas aan slaat als er wat word gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 23:02
Hallo mensen,

Weet iemand hoe je het makkelijkste back-ups tussen een Synology en een Windows server 2008 kan uitwisselen? En dan wel naar extern. Windows server 2008 staat namelijk bij iemand anders.

Heb het al geprobeerd met Rsync (delta-copy op winserver geïnstalleerd) en dit lukte wel van Synology naar winserver. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om vanaf de winserver naar Synology te back-uppen.

Iemand hier ervaring mee? of misschien tips om het op een andere manier te doen ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Goingwrong schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:15:
Hallo mensen,

Weet iemand hoe je het makkelijkste back-ups tussen een Synology en een Windows server 2008 kan uitwisselen? En dan wel naar extern. Windows server 2008 staat namelijk bij iemand anders.

Heb het al geprobeerd met Rsync (delta-copy op winserver geïnstalleerd) en dit lukte wel van Synology naar winserver. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om vanaf de winserver naar Synology te back-uppen.

Iemand hier ervaring mee? of misschien tips om het op een andere manier te doen ?

Thanks
via FTP? ftp server op synology instellen, mounten als netshare op winserver?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 23:02
TheNymf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

via FTP? ftp server op synology instellen, mounten als netshare op winserver?
Laat ik dit maar eens proberen :) thanks

[ Voor 190% gewijzigd door Stvn21 op 04-10-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Dennism schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:53:
[...]
KiefDelicious schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:48:
Dat lijkt me sterk want lokaal doet hij het wel goed en dan moet hij ook encrypten. Maar ik zal de CPU eens in de gaten houden tijdens het downloaden (streamen).
Nou ik heb het gecontroleerd, Als ik een file kopieer vanaf mijn NAS, naar mijn laptop op een externe locatie via PPTP VPN dan komt hij niet boven de 1MB/s, mijn CPU komt niet boven de 10% load ( 6% voor pptpctrl) en mijn er wordt 60% van het geheugen gebruikt. :?

Wie oh wie kan mij hiervoor een oplossing geven, aangezien de snelheid van de NAS dus niet de bottleneck kan zijn. (intern 1GB netwerk, extern 50Mbit up- / download via glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Mijn 210j ging nooit in hibernation doordat ik SqueezeCenter erop draai. Nu heeft een HD recentelijk de geest gegeven, en heb ik de DiskStation opnieuw geinstalleerd met nieuwe schijven (in SHR) en besloten deze en deze handleiding te volgen om de DiskStation te laten hibernaten en SqueezeCenter en de SWAP file van een USB-stick te laten draaien.

Dat werkt... mijn DiskStation gaat in hibernation, maar als ik 'm nu afsluit (Shutdown in web-gui, CLI: poweroff of via het power-schedule), dan start ie gelijk weer op. In de log staat "Diskstation shutdown abnormally", maar verdere info ontbreekt. Ik heb de optie 'Auto restart na powerfailure' uitgeschakeld.

Iemand dit eerder bij de hand gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door eggda op 04-10-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hi

is het iemand gelukt om nzbget te laten lezen van een USB stick zodat hij wel automatisch nzb's leest maar ook op standby gaat snachts?

Ik krijg de settings wel voor elkaar maar dan heb ik een rechten probleem en werkt de upload knop in de webgui van nzbget niet meer.

Iemand wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vraagje over Serviio: Als ik dit installeer op de Synology, krijg ik op de TV dan ook een andere (betere..?) menustructuur met meer info en thumbnails bij films? Heb nu het standaard Philips DLNA menu en dat is niet heel spannend...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

I hate to quote myself :)

Een vraag aan de MailStation gebruikers: Hoe koppel je een Outlook 2010 op een PC zo dat deze in het vervolg gebruik maakt van Mailstation en daar dus z'n zaken opslaat?
Ik ben zelf een n00b 1e klas met dit soort zaken. Heb MailStation dankzij een guide wel aan de praat gekregen op mijn DS710+, maar hoe ik nu precies mijn Outlook moet aanpassen is mij niet duidelijk.

Ik zou dit nl wel graag willen want mijn mail raakt nu gefragmenteerd: een deel op mijn PC, een deel op mijn NAS. Vooral met de Sent Items zou het al handig zijn om alles centraal te hebben/krijgen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
SanderF1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:39:
Vraagje over Serviio: Als ik dit installeer op de Synology, krijg ik op de TV dan ook een andere (betere..?) menustructuur met meer info en thumbnails bij films? Heb nu het standaard Philips DLNA menu en dat is niet heel spannend...
ja, bij mijn Sony Bravia is het een stuk beter, online content, serienummering, genreverdeling etc. etc.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:48:
I hate to quote myself :)

Een vraag aan de MailStation gebruikers: Hoe koppel je een Outlook 2010 op een PC zo dat deze in het vervolg gebruik maakt van Mailstation en daar dus z'n zaken opslaat?
Ik ben zelf een n00b 1e klas met dit soort zaken. Heb MailStation dankzij een guide wel aan de praat gekregen op mijn DS710+, maar hoe ik nu precies mijn Outlook moet aanpassen is mij niet duidelijk.

Ik zou dit nl wel graag willen want mijn mail raakt nu gefragmenteerd: een deel op mijn PC, een deel op mijn NAS. Vooral met de Sent Items zou het al handig zijn om alles centraal te hebben/krijgen.
Volgens mij heeft Synology zelf daar wel wat over geschreven... check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
TheNymf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:40:
[...]
ja, bij mijn Sony Bravia is het een stuk beter, online content, serienummering, genreverdeling etc. etc.
OK, zeker de moeite waard om te proberen dus. Dan ga ik nu al die benodigde meuk maar eens installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik kreeg een melding dat system volume (root) is in degraded mode. Check van de SMART-data geeft een multi zone error rate van 18 op disk 2, disk 1 is prima.
Zijn 2 WD Green schijven in een 211+ in Raid1, moet ik mij zorgen maken? Heb wat gegoogled, maar echt duidelijk wordt het mij niet. Deze error heeft blijkbaar betrekking op een mogelijk fysiek probleem (=drive kaputt aan het gaan?). Iemand ervaring met deze error?
Ding is nog maar een 2 maandjes oud en er worden alleen maar wat fotos naar geschreven zo af en toe dus geen intensief gebruik.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ik heb file indexing van mijn diskstation aangezet, en het verbaasde mij waarom het indexeren zolang duurt. Nu controleer ik vandaag hoeveel bestanden hij geïndexeerd heeft, is hij blijkbaar opnieuw begonnen 8)7. Telkens ik de diskstation afsluit wordt de file index weggegooid. Weet iemand hoe ik die indexering kan laten bewaren bij het afsluiten, want zo zal de gehele schijf natuurlijk nooit geïndexeerd raken (ik sluit de diskstation 's avonds telkens af)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
SanderF1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

OK, zeker de moeite waard om te proberen dus. Dan ga ik nu al die benodigde meuk maar eens installeren :p
Enig idee hoe ik de console kan openen? Heb alles eindelijk geinstalleerd maar krijg de console niet te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

ieperlingetje schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:14:
Ik heb file indexing van mijn diskstation aangezet, en het verbaasde mij waarom het indexeren zolang duurt. Nu controleer ik vandaag hoeveel bestanden hij geïndexeerd heeft, is hij blijkbaar opnieuw begonnen 8)7. Telkens ik de diskstation afsluit wordt de file index weggegooid. Weet iemand hoe ik die indexering kan laten bewaren bij het afsluiten, want zo zal de gehele schijf natuurlijk nooit geïndexeerd raken (ik sluit de diskstation 's avonds telkens af)
Begint ie misschien opnieuw als het indexeren halverwege is gestopt (doordat je de diskstation afsluit)? Ik zou hem dan gewoon een (paar) keer niet afsluiten totdat ie klaar is. Daarna zal het een kwestie zijn van de index bijhouden, dus dat zal dan niet meer veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
ZaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 01:11:
[...]

Ik gebruik het. Eerst werkte het alleen gewoon met mijn desktop computer (DSM 2.3 dacht ik) maar toen ik het ging gebruiken met ESXI, liep de hele nas gewoon vast.
Wat kleine updates verder nog steeds hetzelfde probleem.
Nu een tijdje terug weer eens een poging gewaagd met ESXI 3.5 en ESXI 5 en beiden kunnen zonder problemen met iSCSI overweg van de Synology en de NAS loopt niet vast.
Ook de scheiding van targets en LUN's is nu wel mooi (was er volgens mij eerst niet eens)
Dat klinkt goed ZaZ, bedankt voor de info. Nou nog wat budget bij de baas wegpraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 17:57
Ik heb couchpotato, sickbeard en sabnzb draaiend op mijn ds211+ en zijn ook te bereiken via het internet door mijn ip in te vullen gevolgd door de poort.

Nu baart het mij toch wel zorgen dat er geen normal logout functie in deze programma's zit. Hoe kan ik hier netjes uitloggen zonder al mijn cookies te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:20:
Ik heb couchpotato, sickbeard en sabnzb draaiend op mijn ds211+ en zijn ook te bereiken via het internet door mijn ip in te vullen gevolgd door de poort.

Nu baart het mij toch wel zorgen dat er geen normal logout functie in deze programma's zit. Hoe kan ik hier netjes uitloggen zonder al mijn cookies te verwijderen?
Browser afsluiten
Pagina: 1 ... 34 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.