Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.996 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Red schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:09:
Net zoals Maurits Cassee hier: Maurits Cassee in "Het grote Synology topic deel 3"

[...]

ben ik ook erg benieuwd of de mogelijkheid aanwezig is / post processing scripts zijn die mijn downloads automatisch omzet zodat ik ze lekker kan bekijken op mijn Apple TV2. En inderdaad gaat het me er niet om dat dit supersnel moet gebeuren, als het maar resultaat oplevert!

Ik zag inmiddels dit script http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=9&t=8792 voorbij komen, maar ik heb serieus geen flauw idee of dit uberhaupt wel gaat werken op mijn DS211j+

Iemand die wellicht samen met mij hier een projectje van wil maken?
Ik ben van plan dit binnenkort te gaan proberen. Volgens mij moet dit heel goed mogelijk zijn. Ik heb zelf alleen geen ARM-based Synology. Als ik het heb draaien, misschien zou jij het kunnen proberen op de je ARM-NAS?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Helaas kwam ik er spijtig genoeg ook achter dat mijn acryan playon mini 1 icm ds211+ bijvoorbeeld Thor bij sommige scenes gewoon te zwaar is. Geluid valt af en toe weg en beeld haperd. Lijkt mij een beperking van de playon.

[ Voor 9% gewijzigd door Deef_K op 26-09-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:20:
[...]

Geen idee maar zou toch raar zijn dat bij het opspinnen de koppen geparkeerd worden of werkt het wel op die manier ?
Ik zou me niet al te druk maken, alle andere waardes lijken OK. Draai je trouwens met opzet in RAID0, je beseft dat bij uitval van 1 disk al je data weg is? Voorkeur zou dan uitgaan naar JBOD (ik geloof dat dat ook een optie is), dan heb je tenminste de data op 1 disk nog als er 1 uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is een van jullie gelukt om via de "routerconfiguratie" in DSM het Ubee modem van Ziggo te beheren?

Hij is niet officieel ondersteund, maar geeft wel "De router staat welliswaar niet in de lijst met ondersteunde routers, toch kunt u proberen deze te gebruiken".

Hij wordt herkent als "Ambit EVW320B".

Bij mij kan hij echter niet de router instellen. Ik vraag me af of het überhaupt kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 26-09-2011 14:35 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
wagenveld schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:50:
[...]

Ik zou me niet al te druk maken, alle andere waardes lijken OK. Draai je trouwens met opzet in RAID0, je beseft dat bij uitval van 1 disk al je data weg is? Voorkeur zou dan uitgaan naar JBOD (ik geloof dat dat ook een optie is), dan heb je tenminste de data op 1 disk nog als er 1 uitvalt.
Er is een paar pagina's terug ook al een discussie geweest over dit onderwerp.
Maar terugkomend op je vraag, ja ik heb met opzet gekozen voor RAID0, ik ben me ervan bewust dat 1 schijf kapot alles kwijt is (maar had zo'n idee dat dat met JBOD ook was/kon gebeuren?

Een ander punt is de levensduur van de discs in JBOD. Omdat alle data volgens mij achter elkaar geplakt wordt zal 1 disc de meeste "uren" en lees/schrijf bewerkingen maken/doen waar de andere niks hoeft te doen. Zolang ik dan nog niet op schijf 2 bezig ben en 1 gaat kapot ben ik alsnog alles kwijt.
(niet dat dat een ramp is, het is een keuze die ik gemaakt heb. Zoveel mogelijk storage)

En laatste was de performance winst hoewel ik daar nu zwaar mijn twijfels bij heb want in JBOD haalde ik hogere snelheden. (de helft nu in RAID0 27MB/s in vergelijking met JBOD 52MB/s)

Twijfel nu sterk of ik misschien toch maar weer niet JBOD moet gaan maken, heb nog een lokale backup dus terug zetten is zo gedaan. :P

Wat gebeurt er overigens als er 1 schijf kaduuk gaat in JBOD? Is de andere dan nog benaderbaar?

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb in mijn vorige setup gehad dat 1 van mijn JBOD schijven crashte. (#2 in de config welliswaar, ik weet niet of dat verschil maakt). De data die op de goede schijf stond was nog benaderbaar, maar het was wel geheel willekeurig op welke schijf welke bestanden stonden (obvious).

De bestandsinformatie van bestanden op disk2 was ook nog te zien, maar ik kreeg een error bij het openen. Waarschijnlijk staat de complete FAT op Disk 1, of is deze gespiegeld tussen de 2 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Magic schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:15:
Ik heb in mijn vorige setup gehad dat 1 van mijn JBOD schijven crashte. (#2 in de config welliswaar, ik weet niet of dat verschil maakt). De data die op de goede schijf stond was nog benaderbaar, maar het was wel geheel willekeurig op welke schijf welke bestanden stonden (obvious).

De bestandsinformatie van bestanden op disk2 was ook nog te zien, maar ik kreeg een error bij het openen. Waarschijnlijk staat de complete FAT op Disk 1, of is deze gespiegeld tussen de 2 schijven.
Dat zou dan nog een voordeel zijn t.o.v. RAID0, je zou je mappen structuur en eventueel de data erin nog kunnen zien wat bij RAID0 niet zo is en meteen alles weg is.
Uit je verhaal maak ik ook op dat de data toch over beide schijven weggeschreven was (ik was in de veronderstelling dat het allemaal op 1 disc gedaan werd en dan de 2e aangesproken werd)

Eens gaan zien hoe ik dit ga oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na al die maanden nog altijd regelmatig de foutmelding
"error 64 Specified Network Name is no longer available"
als ik naar mij DS411+ wil schrijven. Dit met Speedcommander of WindowsVerkernner (die dan "hangen").
Ik heb alles geprobeerd en ook Synology support heeft dit niet kunnen verhelpen.
Ik denk dat ik terug ga van RAID5 naar 4 losse schijven.
Ik denk dat de WD20EARS en/of het schijfbeheer verantwoordelijk zijn voor mijn foutmelding.
Ik heb die nooit gehad met mijn 207+ met dezelfde netwerkapparaten en kabels.
Ook is het opvallend dat de foutmelding steeds na een langere tijd zonder schijven optreedt.
Ik weet dat RAID5 zijn voordelen heeft, maar zoals nu is het ook geen doen.
Iemand nog een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
er staat overigens een leuk artikel op mobile-harddisk, hoe je een minecraft server kunt hostne op je Synology.. iemand al geprobeerd?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:23:
[...]

Dat zou dan nog een voordeel zijn t.o.v. RAID0, je zou je mappen structuur en eventueel de data erin nog kunnen zien wat bij RAID0 niet zo is en meteen alles weg is.
Uit je verhaal maak ik ook op dat de data toch over beide schijven weggeschreven was (ik was in de veronderstelling dat het allemaal op 1 disc gedaan werd en dan de 2e aangesproken werd)

Eens gaan zien hoe ik dit ga oplossen :P
Volgens mij begint hij inderdaad in het begin te schrijven, aangezien de hoeveelheid data op disk 2 aanzienlijk minder was. Maar net als een "normale" harddisk zal ook op een gegeven moment wel fragmentatie toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Magic schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:34:
Is een van jullie gelukt om via de "routerconfiguratie" in DSM het Ubee modem van Ziggo te beheren?
Hij is niet officieel ondersteund, maar geeft wel "De router staat welliswaar niet in de lijst met ondersteunde routers, toch kunt u proberen deze te gebruiken".Hij wordt herkent als "Ambit EVW320B".
Bij mij kan hij echter niet de router instellen. Ik vraag me af of het überhaupt kan.
Heel veel routers kunnen niet met DSM EZ-Internet worden ingesteld. Instellen doe je bijna net zo makkelijk op het handje, door in te loggen in de router (als je tenminste weet welke poorten je moet openzetten, en weet wat het LAN IP van je DS is). Als UPC klant ken ik die Ziggo router niet, maar lees eens de handleiding van je router:
Misschien heb je deze?
https://static.ziggo.nl/i..._v1.0_web_tcm14-15225.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik weet prima hoe ik op mijn router zelf poorten kan forwarden :) Daar heb ik geen manual voor nodig, dat kan ik met mijn ogen dicht :)

Maar ik vind het een leuke feature van synology, en aangezien ik de onbeheersbare drang heb om alles aan alles te koppelen, vroeg ik me af of dat kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb toevallig een soort van JBOD test gevonden waarin iemand een crash simuleerde en 1 voor 1 discs aan het verwijderen en terug plaatsen is geweest met als resultaat dat in de meeste gevallen zijn JBOD volume corrupt was.

@Magic, ik denk dat doordat bij jou de 2e disc uitviel de FAT nog intact was.
Ik zeg nu uitviel maar wellicht dat deze nog iets deed waardoor hij de volume nog kon opbouwen. Als deze verwijderd zou zijn dan was je denk ik ook alles kwijt.

http://www.tomshardware.c...failure-recovery#t1761691

Ik had er ook aan zitten denk om 2 Basic volumes te maken maar heb deze optie nergens kunnen vinden, RAID0 of JBOD was enigste wat ik maken kon als ik geen redundantie wilde.

Wat me nog het meest dwars zit is de snelheid die ik met JBOD had en zou verwachten verdubbeld te zien of iig gelijk in RAID0. In RAID0 zou ik, lijkt mij, een hogere doorvoer snelheid moeten hebben maar deze is notabene de helft als in JBOD setup.

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik draai SABNZB en zou het fijn vinden deze (en ook andere functies als de bestanden bijv. via ftp) via internet te kunnen benaderen. Momenteel heb ik alle ingaande poorten nog gesloten in de router. Hoe doen jullie dat qua veiligheid? Een gedegen password instellen lijkt me niet voldoende?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:52:
Heb toevallig een soort van JBOD test gevonden waarin iemand een crash simuleerde en 1 voor 1 discs aan het verwijderen en terug plaatsen is geweest met als resultaat dat in de meeste gevallen zijn JBOD volume corrupt was.

Ik zeg nu uitviel maar wellicht dat deze nog iets deed waardoor hij de volume nog kon opbouwen. Als deze verwijderd zou zijn dan was je denk ik ook alles kwijt.

http://www.tomshardware.c...failure-recovery#t1761691

Ik had er ook aan zitten denk om 2 Basic volumes te maken maar heb deze optie nergens kunnen vinden, RAID0 of JBOD was enigste wat ik maken kon als ik geen redundantie wilde.

Wat me nog het meest dwars zit is de snelheid die ik met JBOD had en zou verwachten verdubbeld te zien of iig gelijk in RAID0. In RAID0 zou ik, lijkt mij, een hogere doorvoer snelheid moeten hebben maar deze is notabene de helft als in JBOD setup.
Volgens mij moet je dan eerst installeren met 1 schijf en volume maken en daarna pas je 2de schijf toevoegen & installeren

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
ephymerous schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:07:
Ik draai SABNZB en zou het fijn vinden deze (en ook andere functies als de bestanden bijv. via ftp) via internet te kunnen benaderen. Momenteel heb ik alle ingaande poorten nog gesloten in de router. Hoe doen jullie dat qua veiligheid? Een gedegen password instellen lijkt me niet voldoende?
jawel. Het kan allemaal beter (je kunt ook VPN-en naar je NAS), maar ik vraag me altijd af; móét het veiliger? en waarom dan?

ik vind het prima als mensen evt. mijn sabnzb webinterface kunnen benaderen, als ze slim genoeg zijn om mijn ww te kraken. Vraag is waarom mensen dat zouden doen, en wat je te verliezen hebt

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:52:
Dit zou inderdaad goed kunnen, hij was niet compleet kapot, aangezien ik na een reboot ook van de 2e schijf nog wat data heb kunnen herstellen. Echter je artikel gaat over een D-Link NAS. Volgens mij is JBOD niet een gestandaardiseerd iets, het is dus op verschillende manieren te implementeren. Enige manier om het uit te vinden is dus gewoon proberen ;)

2 Basic disks maken is wel mogelijk, 't was wat "verborgen", maar als je gewoon 1 disk aanvinkt bij volume maken dan krijg je een basic.
Ik zou hem ook op een niet-standaard poort draaien. Dat scheelt sowieso een boek spinups van je harddisk. Verder kun je niet zoveel meer doen dan een goed wachtwoord kiezen. Of je kan van VPN gebruik maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Magic op 26-09-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Magic schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:17:
[...]

-knip-

2 Basic disks maken is wel mogelijk, 't was wat "verborgen", maar als je gewoon 1 disk aanvinkt bij volume maken dan krijg je een basic.
Thanks voor de tip ;)

Ik gaat eerst even met Jumbo frames iets van verbetering erin te krijgen en als dat niet werkt misschien toch mar weer naar JBOD aangezien de snelheid daar stukken beter in was (volgensmij de omgekeerde wereld maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een NAS synology ds110 maar hoe ga ik bestanden kopieren want bestandbrowser laat alleen public enzo zien.

Het is om het volgende te gaan doen :
To set up post processing, first copy the contents of the autoProcessTV directory from your Sick Beard installation to your SABnzbd+ scripts folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een andere poort gekozen en een extra wachtwoord op de SABNZDB webinterface. Voor de overige functies ben ik ook wel huiverig of de beveiliging goed genoeg is. Maar alles wat ik open wil hebben vraagt om een wachtwoord, en de rest is niet te benaderen. Dus het zal wel goed zijn.

Overigens vanmiddag voor het eerst via mijn mobiel een nzb file in de watchfolder van de NAS gezet. Even gechecked en hij is lekker aan het downloaden. Dat vind ik toch wel gaaf.
(overigens een kleine usb stick gebruikt als watchfolder om het gebruik van de HDD te minimaliseren)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ok mijn bevindingen want ik was voornemens van plan er of basic's of JBOD volume van te maken.

Ik heb alle packages verwijderd (Python, SB,CP, SAB) en was even nog wat zaken terug aan het kopieeren welke ik geen zin had opnieuw te downloaden en wat gebeurt er, de download snelheid piekt van 100MB/s na nu 60MB/s. (upload is ook iets of wat verbetert). Voor en na package removal was er niks noemenswaardigs te zien aan CPU of RAM gebruik, geen verschil hierin.

Iemand een verklaring voor bovenstaande verschijnsel? Zou het dat vervelende Python zijn misschien? (Met JBOD setup eerder had ik zelfde packages geïnstalleerd en had ik geen slechte snelheden)

Jumbo frames hielp overigens helemaal niks.

:update:
Je NAS volstouwen met packages en dan nog eens RAID0 draaien is funest voor de transfer snelheid. Packages weer terug gezet en het ging praktisch meteen weer verkeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:39
waits schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:45:
[...]

De schijf het dichtst bij de processor wordt altijd een paar graden warmer.
Wat me in je smart info plaatje wel opvalt is dat de LCC (load_cycle_count) enorm hoog is.
Bij jou: 128.000; bij mij (Samsung HD203WI) , na een jaar: 3.500.
Tip: Google eens op iets als 'wd20ears lcc wdidle3'
Voor meer info moet je bij iemand anders zijn. Ik ken die schijven en het wdidle3 tooltje verder niet.
De LCC ligt idd erg hoog. Ik zal zeker naar deze oplossing kijken.
Is het ook mogelijk om deze instelling toe te passen via de nas zelf?
Maar de belangrijkste vraag blijft voor mij nog, is de schijf nog betrouwbaar of is deze door de hoge LCC nu al 'versleten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een korte update van mijn kant.

Ik moet zeggen na 2 weken stoeien met de nas (niet gek veel tijd gehad mar toch) ben ik super blij met deze ds1511+
tot op heden doet hij alles wat hij moet doen , en ben nu met sickbeard bezig om eens te kijken hoe dat werkt.
De kracht van dit apparaat is niet mis, par en unrar van een bestand van 3,2 GB gebeurde in minder dan 3 minuten.
de CPu blijft bij onder de 20 % met 8 lijntjes downloaden, en tevens is hij van een dreambox aan het opnemen, terwijl op een andere media speler een HD film wordt afgespeeld.

heb op dit moment een opstelling 2 TB / 250 GB en 250 GB, en heb al 1 schijf in warning staan, en overweeg dan ook om 1 enterprise aan te schaffen van 2 TB of 2 van 1 TB.

Tevens nog backup instellen, maar dat zal de komende week wel gaan gebeuren.

rechten instellen is ook makkelijk, overzichtelijker dan bij de qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me trouwens vertellen welke zaken de HDD's uit hibernate halen? Ik draai Sabnzbd en Sickbeard. Sabnzbd watchfolder staat op een usbstick. Ik neem aan dat de disks upspinnen als er een nzb gevonden wordt? En ook wanneer Sickbeard een nieuwe episode gevonden heeft om te downloaden of gaat zoeken? Spinnen de disks ook up als je de DSM web gui opent?

Is er een manier om te zien of de disks in hibernate staan? Ik heb de power mode op hibernate na 20min inactieve disks staan maar heb nog niet kunnen controleren of de disks ook echt gaan hibernaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kreeg toch net een leuk mailtje van Synology HQ :P
Synology® Added Three New Featured Apps and Released New Updates to Seven PHP Apps

Taipei, Taiwan—September 26, 2011—Synology® Inc. today announced the release of three new open source PHP applications for DiskStation series, expanding the total number of verified third party applications to thirty-five. The three new additional applications are Coppermine 1.5.14, Dokeos 2.0, and WebCalender 1.2.3.

Coppermine 1.5.14 is a fast and feature-rich photo gallery management library that offers private galleries, automatic thumbnail creation, e-card feature, and template system.

Dokeos 2.0 is a dedicated open source learning suite that provides all the features needed for e-learning and blended learning management from authoring to reporting.

WebCalendar 1.2.3 is a PHP-based calendar application that can be configured as a single-user calendar, a multi-user calendar for groups of users, or as an event calendar viewable by visitors.

In addition to the release of new third party applications, seven open source PHP applications is updated with advance features and enhancements for DiskStation users. The latest update includes Gallery 3.0.2, oscommerce 2.3.1, oscommerce 3.0.1, LifeType 1.2.11, Nucleus 3.6.3, Zimplit 3.0, and XOOPS 2.5.0. The additional third party applications enable Synology users to encounter greater experience and productivity through their DiskStation. All of the above featured applications are validated with full compatibility for all DiskStation running on DSM 3.2 system.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

MissileHugger schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:05:
[...]

Ik ben van plan dit binnenkort te gaan proberen. Volgens mij moet dit heel goed mogelijk zijn. Ik heb zelf alleen geen ARM-based Synology. Als ik het heb draaien, misschien zou jij het kunnen proberen op de je ARM-NAS?!
Uiteraard wil ik daar mee helpen. Heb wel dusdanige kennis, maar mijn NAS is nieuw, dus eerlijk gezegd geen idee hoe ik het dan zelf zou moeten maken. Maar 2 weten meer dan 1 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht. Ik krijg met geen mogelijkheid (putty winscp) files uit mijn sickbeard naar sabnzb folder.
kan iemand vertellen hoe dat moet ? is ssh/telnet de enige manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan iemand bevestigen op welke disc de packages SABnzbd, CP etc op geinstalled zullen worden als je in een 2-bay DS van elke disc een aparte volume maakt?

Mijn aanname is dat dat disc 1 zal zijn, is dit correct ?

Reden dat ik dit vraag is is dat hoewel de data niet belangrijk voor me is en dus een RAID1 oplossing niet nodig is lijkt me een RAID0 / JBOD oplossing achteraf ook niet echt iets.

De kans dat alle data in beide gevallen kwijt is is redelijk aanwezig en hoewel data restore op een JBOD setup wellicht mogelijk is lijkt mij de kans op verlies daarvan net zo groot als een RAID0 oplossing.

Dus dacht ik van, dan 2 aparte volumes, gaat er 1 kapot heb ik in ieder geval nog 1 schijf waarvan ik zeker weet dat de data beschikbaar is zonder poespas. De 1 voor TV Series en de ander voor Films.

Aan de andere kant als alle apps op 1 volume gaan draaien is de levensduur daarvan ook snel bekeken maar dat lijkt mij in een JBOD situatie ook, toch?

:update:
Was net te laat met aanvullen ;)
@InfoTracer onder.
Thanks, weer wat geleerd.

:update2:
Toch grappig dat je meteen 334MB kwijt bent bij een eenvoudige volume.

[ Voor 69% gewijzigd door schumi2004 op 26-09-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 19-09 12:39
schumi2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:37:
Kan iemand bevestigen op welke disc de packages SABnzbd, CP etc op geinstalled zullen worden als je in een 2-bay DS van elke disc een aparte volume maakt?

Mijn aanname is dat dat disc 1 zal zijn, is dit correct ?
Je kan dit zelf aangeven als je het via een package doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:34
Momenteel heb ik een beetje een eigenaardig probleem en ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Samen met een collega die ook een Syno nas heeft, willen we belangrijke data backuppen naar elkaar.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de data te encrypten, zodat we elkaars data niet kunnen bereiken, maar dat is van latere zorg.

In een testomgeving heb ik een user aangemaakt met beperkte rechten, maar wel met toegang tot netwerkbackup in toepassingsrechten.
De user heeft schrijfrechten op een eigen map en tot de NetBackup map.

Als ik op de 2e nas een Rsync-backuptaak aanmaak, dan kan ik connecten, maar hij weigert gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl ik met hetzelfde wachtwoord wel kan inloggen op DSM, dus user/pass kloppen 100%
Als ik vervolgens gewoon een admin account gebruik, dan is er niets aan de hand en dan werkt alles als een trein.

Iemand enig idee hoe dit kan of nog beter, hoe krijg ik het kreng aan de praat :)

NVM, hij doet het ondertussen, vinkje stond niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Volk op 26-09-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Red schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:04:
[...]

Uiteraard wil ik daar mee helpen. Heb wel dusdanige kennis, maar mijn NAS is nieuw, dus eerlijk gezegd geen idee hoe ik het dan zelf zou moeten maken. Maar 2 weten meer dan 1 ;-)
Aangezien Handbrake veel dependencies heeft levert het compilen hiervan veel problemen op. Ik zal kijken of ik Handbrake aan de praat krijg, dit wilde gisteren namelijk niet helemaal lukken.

Ik ben er wel achter dat ffmpeg gewoon via ipkg te installeren is. Het volgende probleem is aac. De audiocodec moet geïnstalleerd worden (libfaac). ffmpeg zet hier in ieder geval de videos goed om (zonder aac audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gister voor het eerst een HD film gekeken via mijn ds211+ naar een playon mini. Wanneer ik de film start staat er netwerksnelheid 44000KBs (ongeveer) dit slaat dus op de gemiddelde bitrate van de film. Dit zie ik ook terug in de broncontrole bij netwerkgebruik. Nu zijn er pieken die tegen de 6000KBs komen en dan begint de film te stotteren en valt het geluid soms weg. Het gaat hier om de film Thor met DTS.

Naar mijn inzien in dit de beperking van mijn playon mini 1. Is er een mediaplayer die dit wel fatsoenlijk kan doen? De boxee box lijkt me wel interessant maar die heeft jammer genoeg geen gigabit (volgens velen niet nodig). Maar kan deze het met de Tegra chip wel aan? Of heeft iemand een suggestie?

FYI: vrouw proof. De boxee box lijkt mij dan ook het beste maar geen idee of deze het aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het orienteren op een NAS en het gaat (zoals bij zoveel anderen) tussen een Synology en een Qnap. Nu heeft Qnap o.a. de 219P-II uitgebracht, met op papier prachtige specificaties. Heeft iemand een idee welke modellen Synology op redelijk korte termijn gaat uitbrengen? Heb namelijk wel een voorkeur voor Synology.

Ik heb al flink gegoogled, maar helaas zonder resultaat. Nu ben ik niet persé geinteresseerd in het topmodel, maar we zitten in een periode waarin nieuwe modellen worden geintroduceerd. De specs van een hogere model zullen zakken naar één model lager.Ik weet dat dit common is binnen IT-land, maar nu zitten we midden in de periode met productintroducties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
cheiron schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:38:
[...]

Ik heb een andere poort gekozen en een extra wachtwoord op de SABNZDB webinterface. Voor de overige functies ben ik ook wel huiverig of de beveiliging goed genoeg is. Maar alles wat ik open wil hebben vraagt om een wachtwoord, en de rest is niet te benaderen. Dus het zal wel goed zijn.

Overigens vanmiddag voor het eerst via mijn mobiel een nzb file in de watchfolder van de NAS gezet. Even gechecked en hij is lekker aan het downloaden. Dat vind ik toch wel gaaf.
(overigens een kleine usb stick gebruikt als watchfolder om het gebruik van de HDD te minimaliseren)
Oke, dan ga ik dat ook maar doen zo. Met het extra wachtwoord bedoel je gewoon 'het' wachtwoord voor SABNZB dat je desgewenst kan instellen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Neefdave schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:
Gister voor het eerst een HD film gekeken via mijn ds211+ naar een playon mini. Wanneer ik de film start staat er netwerksnelheid 44000KBs (ongeveer) dit slaat dus op de gemiddelde bitrate van de film. Dit zie ik ook terug in de broncontrole bij netwerkgebruik. Nu zijn er pieken die tegen de 6000KBs komen en dan begint de film te stotteren en valt het geluid soms weg. Het gaat hier om de film Thor met DTS.

Naar mijn inzien in dit de beperking van mijn playon mini 1. Is er een mediaplayer die dit wel fatsoenlijk kan doen? De boxee box lijkt me wel interessant maar die heeft jammer genoeg geen gigabit (volgens velen niet nodig). Maar kan deze het met de Tegra chip wel aan? Of heeft iemand een suggestie?

FYI: vrouw proof. De boxee box lijkt mij dan ook het beste maar geen idee of deze het aankan.
Zelfde probleem gehad met een Playon2.
Nu een Dune HDi Max gekocht: perfect apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Neefdave schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:

Hdi dune smart D1 doet dit ook perfect. stream vanaf mijn 211j BR-disk iso's naar de HDi zonder stotteren en in DTS-HD geluid. Prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
ephymerous schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:03:
[...]

Oke, dan ga ik dat ook maar doen zo. Met het extra wachtwoord bedoel je gewoon 'het' wachtwoord voor SABNZB dat je desgewenst kan instellen?
Yup. Het lijkt mij wel een veilig idee.

Mbt het afspelen via de Playon HDmini2; ik heb eigenlijk nog niets gezien dat niet goed/vloeiend afspeelde..

Nu dat het hier toch een beetje over sabnzbd icm de Synology gaat: ik probeer in te stellen dat downloads uit de categorie "film" bij een complete download naar de map "films" gaat. Nu weet ik dat je hiervoor categorieën in kunt stellen. Dit heb ik gedaan en werkt natuurlijk.Echter, mijn filmmap staat op volume 1, en mijn downloadmap op volume 2.

Als ik als pad invul /Volume1/Video/Films maakt sabnzbd netjes een /volume1/video/films map aan onder volume 2/downloads. Dan krijg ik dus volume2/downloads/Volume1/video/films. Dat is dus niet helemaal de bedoeling ;)

Een sterretje vooraf werkt ook niet. Iemand een idee?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

cheiron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:23:
[...]
Als ik als pad invul /Volume1/Video/Films maakt sabnzbd netjes een /volume1/video/films map aan onder volume 2/downloads. Dan krijg ik dus volume2/downloads/Volume1/video/films. Dat is dus niet helemaal de bedoeling ;)

Een sterretje vooraf werkt ook niet. Iemand een idee?
Heb je wel een "/" voor volume1 staan in de lijst. Hier werkt een alternatief pad namelijk wel gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door MissileHugger op 27-09-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
MissileHugger schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:25:
[...]

Heb je wel een "/" voor volume1 staan in de lijst. Hier werkt een alternatief pad namelijk wel gewoon.
Jawel, precies zoals ik het in het voorbeeld heb staan. Misschien dat bij jou de downloadmap en uitpakmap wel op hetzelfde volume staan?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:32:
[...]

Jawel, precies zoals ik het in het voorbeeld heb staan. Misschien dat bij jou de downloadmap en uitpakmap wel op hetzelfde volume staan?
Dan moet je geen hoofdletters gebruiken iig. /Volume1 bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:36:
[...]

Zal dat het zijn? Kleine letter "v" .. dan zou ik mij wel behoorlijk dom voelen. Ik ga het vanavond proberen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Laatst online: 23-12-2021
Heb sindskort de DS1511+.
Ik kan hem gewoon NIET stressen.
Wat ik er ook tegenaan gooi! Par + rar + NZB downloads @ 120Mbit + data kopieren van een losse volume naar raid 0 volume... nog kan je een full HD filmpje streamen.
CPU inderdaad niet hoger dan 40% en memory op 30%

Ik kan dan nog data kopieren naar mijn pc over LAN, met 40-50 MB/s (het streamen wordt dan wel afgekapt)

Enige nadeel inderdaad is dat ik toch niet FULL speed kan downloaden met SABNZBD. Dat komt waarschijnlijk door de scripts, met nzbget gaat het wel goed. Maar ik kan er wel mee leven, 9-10MB/s haal ik wel en uitpakken is ook geen punt voor die machine.

Ben niet zo weg in de wondere wereld van Linux, dus ga moet nog kijken wat voor handige tools ik kan installeren.
Hebben jullie nog tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@wezep, jammer genoeg word dat qua prijskaart een beetje te gek voor woorden. Daarnaast zie ik ook dat er een blurayspeler in zit. Ik beschik al over een playstation 3.

@jippen, dat lijkt er meer op alleen maak ik me een beetje zorgen over volgend stuk tekst wat ik op wifimedia vind. "support for very high bitrate video (up to 50 MBit/s and higher)" vind ik een beetje een grijs gebied aangezien die film al 60 inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Neefdave schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:15:
@wezep, jammer genoeg word dat qua prijskaart een beetje te gek voor woorden. Daarnaast zie ik ook dat er een blurayspeler in zit. Ik beschik al over een playstation 3.
Elke willekeurige Dune HDi speler is al voldoende.
De Max is de duurste, maar een Smart kan ook prima: scheelt de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Tsja heb ik weer, koop je een mooie nas om kwaliteits films te kunnen streamen is het andere weer niet voldoende haha. Vanmiddag maar eens even informeren bij een winkel dan als ik tijd heb. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe volume naam wijzigen?

Ik ben overgestapt van RAID 5 naar 4 basic volumes.
Het was heel moeilijk om de optie basic (eenvoudig) volume te vinden.
Het is me uiteindelijk gelukt, maar de benamingen zijn onlogisch en verwarrend:
schijf 1 = Diskgroep 1
schijf 2 = Volume 2
schijf 3 = Diskgroep 2
schijf 4 = Diskgroep 3
Weet iemand hoe ik die benamingen kan wijzigen naar Volume 1 t/m 4?
Misschien met Putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heeft er iemand al dovecot gerhercompiled of weet iemand hiervoor packages / how-to.

Ik ben heel tevreden van mailstation maar ik zou graag sieved support hebben in de synology mail.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:44
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:46:
Hoe volume naam wijzigen?

Ik ben overgestapt van RAID 5 naar 4 basic volumes.
Het was heel moeilijk om de optie basic (eenvoudig) volume te vinden.
Het is me uiteindelijk gelukt, maar de benamingen zijn onlogisch en verwarrend:
schijf 1 = Diskgroep 1
schijf 2 = Volume 2
schijf 3 = Diskgroep 2
schijf 4 = Diskgroep 3
Weet iemand hoe ik die benamingen kan wijzigen naar Volume 1 t/m 4?
Misschien met Putty?
Een diskgroep is iets anders dan een volume. Onder een diskgroep dien je nog een volume aan te maken. Middels diskgroepen kun je meerdere volumes op RAID aanmaken. Voor zover ik kan lezen heb jij nu 1 volume en 3 diskgroepen aangemaakt en niet 4 volumes; vandaar ook de naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkdejong schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:56:
[...]

Een diskgroep is iets anders dan een volume. Onder een diskgroep dien je nog een volume aan te maken. Middels diskgroepen kun je meerdere volumes op RAID aanmaken. Voor zover ik kan lezen heb jij nu 1 volume en 3 diskgroepen aangemaakt en niet 4 volumes; vandaar ook de naamgeving.
Ik had dit ook wel begrepen, maar niet hoe het wel moest.
Ik had dit voor een paar jaar nog eens gedaan en toen ging dit vlotter.
Mocht er iemand zijn die ook 4 "Eenvoudige" (=basic) volumes wil maken:
Kies onder Opslagbeheer --> Volume --> Maken ---> Aangepast -->
Een volume op Raid --> behoudt (telkens) 1 schijf --> Waarschuwing gegevens gewist -->
Raid type = Eenvoudig (basic)

Mij lijkt het niet logisch dat je Raid moet kiezen om een schijf zonder Raid-toepassing te kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Tomsworld schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:51:
Heeft er iemand al dovecot gerhercompiled of weet iemand hiervoor packages / how-to.

Ik ben heel tevreden van mailstation maar ik zou graag sieved support hebben in de synology mail.
Dovecot is gewoon te compilen op de Synology systemen.
Installeer eerst met IPKG de pakketten make, gcc en autoconf.

Hierna kun je gewoon de source compilen met:
./configure
make && make install

Korte HowTo:
Dovecot installeren op je Synology NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Neefdave schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:15:

@jippen, dat lijkt er meer op alleen maak ik me een beetje zorgen over volgend stuk tekst wat ik op wifimedia vind. "support for very high bitrate video (up to 50 MBit/s and higher)" vind ik een beetje een grijs gebied aangezien die film al 60 inneemt.
tja hij doet het gewoon :-) gestest met 1 op 1 rip van avatar en star wars BR
Let wel op een goede bekabeling tussen uw NAS/netwerk/Player

edit: hmm zijn geen iso maar BR folders (BDMV) weet niet of dit verschil maakt.

edit 2 , nog tweakers.net gevonden tips link

Belangrijk is wel dat je van nfs gebruik maakt, de instellingen juist hebt staan en beide devices bedraad hebt aangesloten.

Wat je moet doen:

NFS aanzetten in de Synology (ergens een checkboxje)
Vervolgens in de DUNE een nieuwe netwerkshare maken:
Let op; je moet een NFS connectie over TCP aanmaken (UDP = stotteren)
specificeer het pad naar de share goed ( CaSeSENsiTive ! )

Hier na het linkje in de dune openen; naar je files toe browsen en afspelen maar.

Alles speelt ie af; zelfs 45Gb BLU-RAY 1080P met DTS-HD lekker ding hoor!

Laatste tip: afspelen BLURAY rips; daarvoor moet je wel even SYSTEMSTORAGE aan je Dune hangen.
( 2Gb memorystickje of meer; kan ook onderdeel (partitie) van een HDD zijn )

Zonder aangesloten en geactiveerde systemstorage gaan Bluray (menu's ) de mist in...

[ Voor 37% gewijzigd door jippen op 27-09-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24
MissileHugger schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:38:
[...]

Dovecot is gewoon te compilen op de Synology systemen.
Installeer eerst met IPKG de pakketten make, gcc en autoconf.

Hierna kun je gewoon de source compilen met:
./configure
make && make install

Korte HowTo:
Dovecot installeren op je Synology NAS
Synology(mailstation) maakt toch zelf ook al gebruik van Dovecot?

Oeps, moet beter lezen... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -LA- op 27-09-2011 16:56 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Window7 herkent data-partitie van een enkelvoudig volume uit ds411+ niet.

Toen ik vroeger zo'n schijf aan mijn PC hing (met W-XP) en ik installeerde
Ext2Fsd dan werd zo'n data partitie (0xFD Linux raid) herkend
en kon ik zo veel sneller gegevens direct van mijn PC naar die partitie schrijven.
Nu wordt die schijf door Ext2Fsd aangeduid als RAW en W7 wil deze
formatteren om te kunnen gebruiken.
Dit met de laatste versie Ext2Fsd-0.51
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:13:
Window7 herkent data-partitie van een enkelvoudig volume uit ds411+ niet.

Toen ik vroeger zo'n schijf aan mijn PC hing (met W-XP) en ik installeerde
Ext2Fsd dan werd zo'n data partitie (0xFD Linux raid) herkend
en kon ik zo veel sneller gegevens direct van mijn PC naar die partitie schrijven.
Nu wordt die schijf door Ext2Fsd aangeduid als RAW en W7 wil deze
formatteren om te kunnen gebruiken.
Dit met de laatste versie Ext2Fsd-0.51
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Probeer Ext2Read eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit geprobeerd, ext2explore-2.2.71
maar ook nu lukt het niet.

dit is ext2explorelog.log :
Error Opening \\.\PhysicalDrive3. Error Code 2
No of disks 3
Scanning \\.\PhysicalDrive0
index 0 ID FD size 4980480
index 1 ID FD size 4194304
index 2 ID FD size -397380415
Scanning \\.\PhysicalDrive1
index 0 ID 7 size 204800
index 1 ID 7 size 73195520
index 2 ID 7 size 138412032
Scanning \\.\PhysicalDrive2
Scanning of \\.\PhysicalDrive2 failed: Error Opening \\.\PhysicalDrive3. Error Code 2
No of disks 3
Scanning \\.\PhysicalDrive0
index 0 ID FD size 4980480
index 1 ID FD size 4194304
index 2 ID FD size -397380415
Scanning \\.\PhysicalDrive1
index 0 ID 7 size 204800
index 1 ID 7 size 73195520
index 2 ID 7 size 138412032
Scanning \\.\PhysicalDrive2
Scanning of \\.\PhysicalDrive2 failed: Error Opening . Error Code 3
No valid Ext2 Partitions found in the disk image.Error Opening . Error Code 3
No valid Ext2 Partitions found in the disk image.Error Opening . Error Code 3
No valid Ext2 Partitions found in the disk image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik vrees dat dat alleen niet genoeg gaat zijn er zit nog een laag lvm2 onder.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Mau_Maus schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:33:
Beetje late reactie maar:

Tijdelijke oplossing is de url van de HELPER direct in te voeren:

XXXXXXXXXX:5000/webman/3rdparty/sabhelper/index.cgi

Toen kon ik gewoon me pakket upgraden.
Werkt, tnx!
Tarabass schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:22:
Andere helpers doen het wel? Misschien dit eens proberen:

Even een backup maken voordat je gaat editten
code:
1
your-nas> cp /usr/syno/synoman/webman/sds.js /usr/syno/synoman/webman/sds.js.backup

Even zoeken op:
code:
1
jsStatus.loaded=false;

en dit stukje text verwijderen en opslaan.

Opnieuw uit- en inloggen op dsm en proberen of de helper het dan weer doet :)
Ik heb geen andere helpers maar deze oplossing werkt ook, tnx, kan nu weer gewoon vanuit de dsm-gui helper starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

catchingfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:36:
Ik heb geen andere helpers maar deze oplossing werkt ook, tnx, kan nu weer gewoon vanuit de dsm-gui helper starten.
NP :)

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik ben ook aan het overwegen een Synology aan te schaffen, een DS211. Dit wil ik gaan gebruiken voor al mijn films, muziek. Daarnaast wil ik het als backup gaan gebruiken voor documenten en foto's (1 Macbook en een windows laptop)

Ik ben vooral benieuwd wat de iTunes server precies inhoud. Wat ik graag zou willen is het volgende:

Alle muziek (en andere media op deDS211 met iTunes server

alle muziek op laptop, ipad, iphone afspelen VANAF de NAS, niets lokaal dus

vanaf laptop, ipad, iphone muziek draadloos streamen naar Airport Express zodat het via mn versterker te horen is.

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/9411/imagecpk.jpg

En dit wil ik eigenlijk zonder dat mn Laptop aan moet staan, dus direct vanaf de nas server. Volgens de mensen van de macstore hier in de buurt is het niet mogelijk, maar dat vind ik eigenlijk wel raar....

Ik weet dat ik mn laptop vanaf de NAS muziek kan laten spelen, en dan met de iPhone en/of iPad iTunes-remote kan gebruiken, maar dan moet mijn laptop dus aan staan en is feitelijk mijn laptop weer mn "muziek-server". Maar ik wil dat mijn laptop niet perce aan hoeft te staan.

Is dit mogelijk?

• sjongenelen
ja, ik kan video/muziek prima afspelen vanuit de media server en audio server van synology. Weet niet of je AirPort dat kan doorsturen eigenlijk..? Misschien moet daarom je AirPort als 'mediaserver' dienen, maar weet neit of dat kan aangezien ik er nog nooit mee heb mogen spelen.

offtopic:
tssk, macstore medewerkers om advies vragen

you had me at EHLO

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08
@Burnd: Zou moeten werken, Audio Station op de DS ondersteunt AirPlay.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
Yep het kan. Thuis heb ik dezelfde opstelling die jij op je papiertje getekend hebt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Een vraag aan de MailStation gebruikers: Hoe koppel je een Outlook 2010 op een PC zo dat deze in het vervolg gebruik maakt van Mailstation en daar dus z'n zaken opslaat?
Ik ben zelf een n00b 1e klas met dit soort zaken. Heb MailStation dankzij een guide wel aan de praat gekregen op mijn DS710+, maar hoe ik nu precies mijn Outlook moet aanpassen is mij niet duidelijk.

Ik zou dit nl wel graag willen want mijn mail raakt nu gefragmenteerd: een deel op mijn PC, een deel op mijn NAS. Vooral met de Sent Items zou het al handig zijn om alles centraal te hebben/krijgen.

specs | 3360wP met SE3000

• Burnd
@sverzijl Zou mooi zijn, maar speel ik dan mijn muziek "gewoon" af met iTunes of met een app Audio Station vanuit de GUI van Synology een internet browser?

• Burnd
Joarie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:35:
Yep het kan. Thuis heb ik dezelfde opstelling die jij op je papiertje getekend hebt.
Okay, maar schematisch gezien stuur je dan dus eigenlijk vanaf je iphone/ipad/laptop je NAS aan, die het dan op zijn beurt direct doorstuurt naar de airport express.

Ipv, het vanaf de NAS naar je iphone/ipad/laptop te streamen en vanaf daar direct weer naar de airport express te streamen.

Zeg ik dat zo goed?

• Joarie
Je kunt het afspelen via de iTunes op je laptop (je NAS bibliotheek kun je daaraan koppelen), maar je kunt ook de Audio station app gebruiken op je iPhone/iPad om de muziek aan te sturen.

Beide opties zijn gewoon mogelijk.

Via de browser heb ik eigenlijk nooit geprobeerd omdat de applicaties voldoende ondersteuning geven
Burnd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:41:
[...]

Okay, maar schematisch gezien stuur je dan dus eigenlijk vanaf je iphone/ipad/laptop je NAS aan, die het dan op zijn beurt direct doorstuurt naar de airport express.

Ipv, het vanaf de NAS naar je iphone/ipad/laptop te streamen en vanaf daar direct weer naar de airport express te streamen.

Zeg ik dat zo goed?
De Audio Station app vraagt je welke audiobron je wilt gebruiken. In mijn geval kan ik dan kiezen tussen mijn iphone, ipad of mijn airport express. Als ik mijn iPhone kies in de applicatie dan streamt hij de muziek direct naar mijn telefoonspeakers, maar als de AE kies dan maakt de NAS direct verbinding met de AE voor het geluid en fungeert mijn iPhone gewoon als afstandsbediening.

Hopelijk wordt het zo een beetje duidelijk. Oh ja, vergeet niet de wachtwoord op je AE uit te schakelen, anders kan de NAS geen verbinding maken.

[ Voor 61% gewijzigd door Joarie op 28-09-2011 11:47 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Burnd
Okay, dat is ook eigenlijk wat ik wil. Maar volgens de werkwijze die jij omschrijft dien ik mijn muziek dan wel via de Audio Station app af te spelen.

Als ik het goed heb kan ik dan het beste al mijn muziek blijven BEHEREN in iTunes en AFSPELEN met de Audio Station app?

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Burnd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:59:
Okay, dat is ook eigenlijk wat ik wil. Maar volgens de werkwijze die jij omschrijft dien ik mijn muziek dan wel via de Audio Station app af te spelen.

Als ik het goed heb kan ik dan het beste al mijn muziek blijven BEHEREN in iTunes en AFSPELEN met de Audio Station app?
Wat hij zei was:
Joarie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:41:
Je kunt het afspelen via de iTunes op je laptop (je NAS bibliotheek kun je daaraan koppelen), maar je kunt ook de Audio station app gebruiken op je iPhone/iPad om de muziek aan te sturen.

Beide opties zijn gewoon mogelijk.

Via de browser heb ik eigenlijk nooit geprobeerd omdat de applicaties voldoende ondersteuning geven

[...]
M.a.w. je kan gewoon afspelen met iTunes, of met je iPad, of whatever. Die regelen dan zelf wel de connectie met de iTunes server, die op zijn beurt je gekozen afspeelapparaat aanstuurt (waar jij dus dan niks van merkt)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Burnd
Ik begrijp het wel, maar als ik via iTunes af wil spelen, moet mijn laptop aan staan. Ik kan dan niet met de ipod functie van een ipad of iphone de muziek bibliotheek die op de NAS staat afspelen, zonder dat een laptop met iTunes aan staat.

Zonder laptop aan en met ipad of iphone moet het wel met die Audio Station app...

• Joarie
Yep inderdaad, het is óf laptop incl iTunes aanzetten (en eventueel je iPhone als remote gebruiken met de app Remote) óf laptop uit hebben staan en via de Audio Station module je muziekbibliotheek streamen.

In beide gevallen zijn iTunes en Audio Station modules om je bibliotheek te streamen

• Deef_K
Ik heb alleen in mijn itunes dan alleen niet de mogelijkheid om met cover functie te zoeken wat je normaal gesproken bij een lokale bibliotheek wel hebt. Heb slechts alles in een lijst staan en kan het niet bewerken.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
DS207+ is na een dag niet meer te benaderen via vaste ip-adres.
Omdat het vaker gebeurt, zou ik graag willen weten wat ik eraan kan doen.

Enige oplossing is even uitschakelen en weer inschakelen wat het niet ideale oplossing is.

• sjongenelen
Silver7 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:13:
DS207+ is na een dag niet meer te benaderen via vaste ip-adres.
Omdat het vaker gebeurt, zou ik graag willen weten wat ik eraan kan doen.

Enige oplossing is even uitschakelen en weer inschakelen wat het niet ideale oplossing is.
hmm klinkt als een defect in de netwerkkaart of router. Vaste IP of dedicated IP via DHCP? werkt alleen DSM niet meer, of ook bijv. telnet/SSH?

you had me at EHLO

• cheiron
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:36:
[...]

Nog bedankt trouwens. Gistereavond uitgeprobeerd, en inderdaad.. ongelofelijk dat ik er niet op ben gekomen om een kleine letter te proberen..

Flickr PSN ID= cheironnl

• Silver7
TheNymf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:52:
[...]

hmm klinkt als een defect in de netwerkkaart of router. Vaste IP of dedicated IP via DHCP? werkt alleen DSM niet meer, of ook bijv. telnet/SSH?
Hij is aangesloten op switch. Ik heb al verplaatst naar andere poort. Overigens werken de computers die aangesloten zijn op hetzelfde switch goed.

Die Synology heeft vaste IP. Ik kan niet via IE benaderen of telnet. Overigens pingen werkt ook niet.

Hmmm.... defect in netwerkkaart? (hoop van niet)... Maar hoe kom je daarachter?

• KorneelB
Silver7 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:01:
[...]

Hij is aangesloten op switch. Ik heb al verplaatst naar andere poort. Overigens werken de computers die aangesloten zijn op hetzelfde switch goed.

Die Synology heeft vaste IP. Ik kan niet via IE benaderen of telnet. Overigens pingen werkt ook niet.

Hmmm.... defect in netwerkkaart? (hoop van niet)... Maar hoe kom je daarachter?
wat zegt de synology assistant, kan die hem nog wel vinden?

60 TB can not be enough

• sjongenelen
cheiron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:53:
[...]

Nog bedankt trouwens. Gistereavond uitgeprobeerd, en inderdaad.. ongelofelijk dat ik er niet op ben gekomen om een kleine letter te proberen..
Onthoud dat het linux is; SuPer CAsE sEnsITive :Y) Is op zich wel fijn, je leert het jezelf snel genoeg aan en doet het op andere plaatsen niet zo snel meer fout

you had me at EHLO

• cheiron
TheNymf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:57:
[...]

Onthoud dat het linux is; SuPer CAsE sEnsITive :Y) Is op zich wel fijn, je leert het jezelf snel genoeg aan en doet het op andere plaatsen niet zo snel meer fout
Ik merk het inderdaad. Het vreemde is dat DSM mij op het verkeerde spoort heeft gezet. Bij het opzoeken van het volume in DSM wordt volume wel met een hoofdletter weergegeven.

Flickr PSN ID= cheironnl

• sjongenelen
cheiron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:59:
[...]

Ik merk het inderdaad. Het vreemde is dat DSM mij op het verkeerde spoort heeft gezet. Bij het opzoeken van het volume in DSM wordt volume wel met een hoofdletter weergegeven.
haha ja, dat was me nog niet opgevallen!

you had me at EHLO

• sjongenelen
ik heb een thread aangemaakt hier met een vraag over synology/linux. Voor de mensen die me misschien zouden kunnen helpen:

PID vinden of opslaan om te killen

you had me at EHLO

• Silver7
freak1 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:05:
[...]

wat zegt de synology assistant, kan die hem nog wel vinden?
Nee, hij kan hem niet vinden.

Ik ga Synology weer uitschakelen.

• stormfly
  • Laatst online: 21:59
Hi

ik blijf twijfelen een DS 211 of een 411, wie kan mij voorlichten over het het voordeel van een 4bay unit. Ik neig naar RAID 5 maar ik wil starten met 2 disks (financiele keuze)

Maar wat voegt een 4bay unit nog meer toe, iemand de ultieme tip om mij te helpen in de keuze.

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Grootste voordeel is dat je (als je voor de 411 gaat) kunt uitbreiden. ookal begin je nu maar met 2 schijven. als je voor de 211 gaat zit je al snel aan je max.

Kan iemand mij helpen met een fout lopende backup?
Ik krijg als melding:
Network Backup failed to backup task [Backup naam] to [x.x.x.x]. ([23] Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.)

maar als ik de mappen ga controleren zie ik dat de bron en doel locatie geheel gelijk is. dus ga ik er eigenlijk van uit dat 1) alle bestanden benaderbaar zijn. 2) de job loopt 2 keer achter elkaar (handmatig) tussendoor is niets veranderd. 3) zover ik weet zijn er geen illegal file name's 4) Dit zou we kunnen zijn, maar waarom zijn dan de beide mappen gelijk?

Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen? :+

[ Voor 69% gewijzigd door DrakeNL op 28-09-2011 23:01 . Reden: eigen vraag toegevoegd ]

• Peter F
  • Niet online
Vandaag VPN geinstalleerd, duurde even voordat ik door had dat dit een app is die je bij de synology website kan downloaden.

VPn opzetten is fluitje van een cent, poortje open op de router en app installeren.

Heb alleen nog niet het gehoopte resultaat, ik had verwacht ook bij de rest van het netwerk te kunnen zonder problemen.

DE rest vna het netwerk zie ik , kan ik ook pingen, wilde alleen VNC aansturen, en dat werkt tot op zekere hoogte,qachtwoord invoeren werkt goed, maar dan beëindigd hij de verbinding, dameware en RDP werken helemaal niet (firewall uit).

Morgen in ieder geval uitzoeken hoe ik een backup van mijn installatie maak, mijn single volume schijf is nu echt aan het sterven (status abnormaal) en wil ik vervangen voor een tijdelijke andere schijf. ( en zo blijf je bezig)

• DrakeNL
Peter F schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:31:
Vandaag VPN geinstalleerd, duurde even voordat ik door had dat dit een app is die je bij de synology website kan downloaden.

VPn opzetten is fluitje van een cent, poortje open op de router en app installeren.

Heb alleen nog niet het gehoopte resultaat, ik had verwacht ook bij de rest van het netwerk te kunnen zonder problemen.

DE rest vna het netwerk zie ik , kan ik ook pingen, wilde alleen VNC aansturen, en dat werkt tot op zekere hoogte,qachtwoord invoeren werkt goed, maar dan beëindigd hij de verbinding, dameware en RDP werken helemaal niet (firewall uit).

Morgen in ieder geval uitzoeken hoe ik een backup van mijn installatie maak, mijn single volume schijf is nu echt aan het sterven (status abnormaal) en wil ik vervangen voor een tijdelijke andere schijf. ( en zo blijf je bezig)
Wat heb je gebruikt OpenVPN of de PPTP verbinding?
Let wel op dat je bij PPTP de "standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken" vinkje aan zetten (ff googlen en je hebt hem zo :+ )

Bij OpenVPN is het mij nog niet gelukt

• Peter F
  • Niet online
pptp

Vinkje ken ik dacht dat deze in win 7 auto aan stond, anders had ik vongens mij ook niet verder gekomen dan alleen de synology, want de route is daar achter dan niet bekend.

ik ga het ff bekijken.

tnx
DrakeNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:50:
[...]

Wat heb je gebruikt OpenVPN of de PPTP verbinding?
Let wel op dat je bij PPTP de "standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken" vinkje aan zetten (ff googlen en je hebt hem zo :+ )

Bij OpenVPN is het mij nog niet gelukt

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:55
Ik overweeg een DS411+II.

Ik heb wel wat opgezocht over het gebruik en beheer van deze NAS (en Synology systemen in het algemeen) en het gaat altijd over het beheer via de browser (DSM volgens mij).
Ik heb nog geen enkele keer gezien dat de NAS wordt benaderd via Windows verkenner > netwerk o.i.d.
Is het dus mogelijk om hem te benaderen alsof het een schijf is in Windows of op je mac? Hij moet voor de rest van het gezin zo ingesteld worden dat het voor hun net een externe HDD is.

En als ik er 4 identieke schijven in stop, kan ik dan 2x Raid1 (mirrored) instellen zodat ik twee volumes heb?

• DrakeNL
TommySprat schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:05:

Ik heb wel wat opgezocht over het gebruik en beheer van deze NAS (en Synology systemen in het algemeen) en het gaat altijd over het beheer via de browser (DSM volgens mij).
Ik heb nog geen enkele keer gezien dat de NAS wordt benaderd via Windows verkenner > netwerk o.i.d.
Is het dus mogelijk om hem te benaderen alsof het een schijf is in Windows of op je mac? Hij moet voor de rest van het gezin zo ingesteld worden dat het voor hun net een externe HDD is.

En als ik er 4 identieke schijven in stop, kan ik dan 2x Raid1 (mirrored) instellen zodat ik twee volumes heb?
Yep kan allemaal

• KorneelB
TommySprat schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:05:

juh, maar dan zou je zeggen dat je voor een raid 5 opstelling zou gaan?

60 TB can not be enough

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoezo? Hij kan toch prima redenen hebben om het anders te doen :) ?

* aramdin heeft zelf een DS409+ met 4x 1.5TB in RAID5

[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 29-09-2011 09:15 ]

Instagram / YouTube

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik zat op de site van Synology te kijken naar de 'applicaties van derden'. Ik las dat ze daar 2 leuke tools voor een ticketsysteem hebben die ik eens wil gaan proberen: http://www.synology.com/apps/3rd_party.php?lang=nld. Mijn keus is gevallen op osTicket.

Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren. Iemand die een setje in de goede richting kan geven?

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:38:
Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren. Iemand die een setje in de goede richting kan geven?
Je schakelt webstation in (je synology maakt een mapje web aan op je volume).
Je download de tar van de osticket site (kan je openen met winrar/7-zip).
In de map web (op je volume) maak je een map osticket aan, en gooit de inhoud van de de map upload (uit die tar dus) in die directory.
Daarna kan je de installatie handleiding op de site volgen, mits je de juiste paden gebruikt.
bijvoorbeeld: http://diskstation/osticket/setup/

Als je dat kan, kan je eigenlijk wel elke bekende op php gebaseerde website installeren.
Dus je kan dan ook iets draaien als phpbb, joomla, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 29-09-2011 11:10 ]

• Binnetie
Heel erg bedankt voor je informatie! Ik heb nog niet veel kaas gegeten van het draaien van dit soort dingen. Via DSM packages is het iets makkelijker. Ik ga er nu eens mee bezig... nogmaals dank!

Edit: Ik heb alle bestanden gekopieerd. De bestanden die in de map upload staan moest ik kopieren naar de map 'osticket'.
Dan wordt link neem ik aan http://extern-ip-adres-van-disktstation/web/osticket/setup om te beginnen met installeren... als ik dit probeer gebeurd er niks. Ook http://extern-ip-adres-van-disktstation/web/osticket/setup/install.php werkt niet (dit bestandje staat in de map).
Using installation script
Once all of the above steps are complete, you can complete the installation and basic setup in a web browser. You can invoke the installer by simply browsing the osTicket URL e.g http://www.yourdomain.com/support. Alternatively you can enter the URL to it into your browser address bar e.g http://www.yourdomain.com/support/setup/

osTicket's installation script will attempt to auto-detect paths and any permission issues. Please follow the instructions to finish up the installation process.

- If the script spots any configuration errors then it will not allow you to continue until the errors are corrected.
- If everything checks out, you will be presented with a form to fill in the information that osTicket now requires.
- If any errors occurs, go back and check the data entered.
- On valid data the script will create and populate the database plus write a configuration file.

Note that the installer performs basic configuration required to get osTicket up and running. Further configuration is required, post-install, to make the system fully functional.

[ Voor 79% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2011 11:44 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Ik had al eerder gepost dat sinds de 3.2 update mijn 211j niet meer in slaap leek te vallen. Inmiddels ben ik erachter wat het is, en schijnt het helaas een bekend iets te zijn.
De oorzaak: de dlna connectie met de tv.
Hier eenzelfde post.

Als mijn tv niet aan staat, en alleen mijn pc, gaat hij netjes na 30 minuten slapen.
Staat de tv aan valt hij ook wel in slaap, maar kort daarna wordt hij ook weer wakker. Dit blijft zo continu doorgaan zolang de tv aan staat.

Het enige wat mij dus niet lukt is om de device list leeg te maken, waarin mijn pc en tv worden genoemd.
Ik kan wel een vinkje zetten voor de tv zodat deze geen toegang meer krijgt, maar dat is nou ook weer niet wat ik wil.

Iemand een suggestie?

• sjongenelen
JeroenV_ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:56:
Ik had al eerder gepost dat sinds de 3.2 update mijn 211j niet meer in slaap leek te vallen. Inmiddels ben ik erachter wat het is, en schijnt het helaas een bekend iets te zijn.
De oorzaak: de dlna connectie met de tv.
Hier eenzelfde post.

Als mijn tv niet aan staat, en alleen mijn pc, gaat hij netjes na 30 minuten slapen.
Staat de tv aan valt hij ook wel in slaap, maar kort daarna wordt hij ook weer wakker. Dit blijft zo continu doorgaan zolang de tv aan staat.

Het enige wat mij dus niet lukt is om de device list leeg te maken, waarin mijn pc en tv worden genoemd.
Ik kan wel een vinkje zetten voor de tv zodat deze geen toegang meer krijgt, maar dat is nou ook weer niet wat ik wil.

Iemand een suggestie?
lijkt alsof je TV telkens vraagt wat je MediaServer te bieden heeft... Ik zou het even voorleggen aan Synology, misschien dat ze het mee kunnen nemen in een volgende versie

you had me at EHLO

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Het heeft niet met de tv te maken lijkt mij, want dit is echt pas sinds de 3.2 update van de nas en daarvoor was het geen probleem. Pas als ik op de tv als bron de synology koos gingen de hd's opspinnen, eerder niet.
Ik heb ook geen nieuwe firmware op de tv gezet of andere dingen hierin aangepast.

Voorleggen bij synology is inderdaad niet zo'n gek idee, zal het eens doen.

• schumi2004
JeroenV_ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:03:
Het heeft niet met de tv te maken lijkt mij, want dit is echt pas sinds de 3.2 update van de nas en daarvoor was het geen probleem. Pas als ik op de tv als bron de synology koos gingen de hd's opspinnen, eerder niet.
Ik heb ook geen nieuwe firmware op de tv gezet of andere dingen hierin aangepast.

Voorleggen bij synology is inderdaad niet zo'n gek idee, zal het eens doen.
Wellicht dat de TV altijd al een signaal uitstuurde maar DSM 3.1 er niks mee deed en nu met 3.2 wel ;)

Misschien is er ook wel een update voor de TV?

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:10:

Edit: Ik heb alle bestanden gekopieerd. De bestanden die in de map upload staan moest ik kopieren naar de map 'osticket'.
Dan wordt link neem ik aan http://extern-ip-adres-van-disktstation/web/osticket/setup om te beginnen met installeren... als ik dit probeer gebeurd er niks. Ook http://extern-ip-adres-van-disktstation/web/osticket/setup/install.php werkt niet (dit bestandje staat in de map).

[...]
Je moet de map "web" er niet tussen zetten. Dus het wordt http://ipadres/osticket

Daarnaast kan het zijn dat je mysql aan moet zetten bij webservices. Standaard is de user root en het wachtwoord leeg. Dit kan je dan weer instellen via de phpmyadmin package.

• Binnetie
Dat staat allemaal aan, ik heb de phpmyadmin geinstalleerd via package center. Maar als ik uitvoeren kies dan opent deze niet (ik werk op afstand). Iemand enig idee over welke poort dit gaat? Dan kan ik deze forwarden in mijn router.

edit: ik zie wel dat je bij web-applicaties een virtuele host kan aanmaken. Dit stukje snap ik alleen niet. Wat vul je in bij hostnaam? Het externe ip-adres ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 29-09-2011 13:29 ]

• sjongenelen
Binnetie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:20:
Dat staat allemaal aan, ik heb de phpmyadmin geinstalleerd via package center. Maar als ik uitvoeren kies dan opent deze niet (ik werk op afstand). Iemand enig idee over welke poort dit gaat? Dan kan ik deze forwarden in mijn router.

edit: ik zie wel dat je bij web-applicaties een virtuele host kan aanmaken. Dit stukje snap ik alleen niet. Wat vul je in bij hostnaam? Het externe ip-adres ofzo?
ja. PHPMyadmin gaat via port 80 (http) of 443 (https). Aan de binnenkant communiceert hij natuurlijk wel met mysql, maar dat hoef je niet te forwarden

you had me at EHLO

Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.