Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Toen ik hem had was Hybrid nog geen optie (Pre 3.0)

http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Ik heb er, in mijn geval, dus niets aan.

(Geen geld atm om 10 3TB's aan te schaffen)

En nee, ik heb niet per toeval 8x2TB Extern liggen om even een back-up te trekken..
Naja, 6/7 dan, hij staat niet bomvol :)

--
edit
--

Loop ter controle even de overige 9HDD's af met SMART snelle test, en dan maar een HDD bestellen. Als die er is gaat de oude retour voor controle indien het me zelf niet lukt. Wilde toch nog eens een SPARE hebben.. Dus indien stuk = garantie
indien niet stuk = firmware = SPARE (of ik steek 'm in mijn Popcorn Hour)
http://www.informatique.nl/406201/eminent-em7010.html
Er maar zo een bij besteld, altijd handig :9

==============
Los van bovenstaande probleempjes....

Heeft iemand ervaring met het bijzetten van RAM modules op de Synology's? En dan doel ik op, kan je er ook gewoon "normaal" geheugen inzetten of is het aan te raden die van Synology ZELF aan te schaffen. (vindt 75 euro voor 1GB of 120 voor 2GB namelijk wel erg grof... :+

[ Voor 55% gewijzigd door Thalaron op 20-09-2011 05:02 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:21:
Heeft iemand ervaring met het bijzetten van RAM modules op de Synology's? En dan doel ik op, kan je er ook gewoon "normaal" geheugen inzetten of is het aan te raden die van Synology ZELF aan te schaffen. (vindt 75 euro voor 1GB of 120 voor 2GB namelijk wel erg grof... :+
Morgenavond kan ik je daarop antwoord geven, ik heb bezuinigd op de geheugenuitbreiding van mijn DS2411. Losse module gekocht in plaats van de Synology module, vond het verschil ook te groot.

Morgenavond omdat de backup nog steeds staat te draaien van de DS409>DS2411, lijkt wel alsof ie een 100Mbit netwerk ziet in plaats van een 1Gbit netwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Er is een overzicht met welke modules allemaal kunnen, maar kan hem zo niet meer vinden :(

Edit,
job schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:57:
Je bent niet de eerste die geheugen toe wilt voegen.
http://forum.synology.com...ed_Compatible_RAM_modules

Compatible betekent hier getest en goed bevonden door users.
Daarnaast staat het synology forum ook vol met ervaringen. De 1511 is vrij nieuw, dus je zal daar weinig ervaringen over vinden.
Helaas werkt niet elke module. Je kan de gok nemen en de eerste zijn die die bepaalde module test.
Of kies de veilige weg, een module die bij een ander probleemloos werkt.

[ Voor 93% gewijzigd door DrakeNL op 20-09-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:21:
Toen ik hem had was Hybrid nog geen optie (Pre 3.0)

http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Ik heb er, in mijn geval, dus niets aan.

(Geen geld atm om 10 3TB's aan te schaffen)

En nee, ik heb niet per toeval 8x2TB Extern liggen om even een back-up te trekken..
Naja, 6/7 dan, hij staat niet bomvol :)

--
edit
--

Loop ter controle even de overige 9HDD's af met SMART snelle test, en dan maar een HDD bestellen. Als die er is gaat de oude retour voor controle indien het me zelf niet lukt. Wilde toch nog eens een SPARE hebben.. Dus indien stuk = garantie
indien niet stuk = firmware = SPARE (of ik steek 'm in mijn Popcorn Hour)
http://www.informatique.nl/406201/eminent-em7010.html
Er maar zo een bij besteld, altijd handig :9

==============
Los van bovenstaande probleempjes....

hoe kom je op die prijs?
http://www.mobile-harddis...5572c88687646c3b0b14b5799

ik zie ze voor max 90 euro?
anyhows, op de engelse synology site kun je een en ander terugvinden :)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
DrakeNL schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:05:
Er is een overzicht met welke modules allemaal kunnen, maar kan hem zo niet meer vinden :(
Edit,
[...]

Had ik deze maar eerder gevonden, ik heb nu de Kingston ValueRam 2GB DDR2 SODimm 800MHz C5 genomen. Kan hem altijd nog retour sturen.
freak1 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:08:
[...]
hoe kom je op die prijs?
Maar het prijsverschil met een niet Synology module is best groot.

[ Voor 33% gewijzigd door erikafoort op 20-09-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Samen met een zwager zijn we op zoek naar 2 NAS-en. We komen hierbij uit op een Synology S211. We kunnen dan met elkaar belangrijke data backuppen naar elkaar.

Echter de vraag is even welke HDD's we nu het beste kunnen kopen. We zaten te kijken naar een Samsung F4EG HD204UI of een Seagate Barracude Green 5900.3. Heeft iemand hier zo ervaring mee, of juist tips welke we het beste kunnen kopen? Tegenwoordig zijn er zoveel schijven, en is het haast niet meer te doen om bij te houden wat nu echt het beste (Kwaliteit schijf, verbruik, snelheid, etc.) is..

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Vandaag dit in mijn mail gekregen van Synology:

The one issue that we can confirm is about Samsung HD204UI hard disk may cause this problem. To avoid remove this factor, please ensure your HD204UI is upgraded with the Samsung latest fixing firmware and this won't damage your data in the disk. However, as a good practice, backup is always welcome:
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

A reason that the disk could not be initialized is due to the behavior of prompting disk initialization of the DiskStation is much quicker than the actual initialized time of the disk, after the AC electricity goes through, so this would have a problem induced from the connected Samsung HD204UI failed to be initialized in the power on sequence.

maar dit staat ook op de: What hard drive models does Synology Product support? site (link)
  • 1. If your hard drive was manufactured before 2010 December (could be identified with serial number xxxxxxxZ7xxxxx, xxxxxxxZ8xxxxx,xxxxxxxZ9xxxxx,xxxxxxxZAxxxxx, or xxxxxxxZBxxxxx), you must upgrade the firmware of this hard drive before the installation. Please consult with Samsung Technical Support (or a computer technician) for further details with regards to updating the HDD Firmware.
  • 2. Upgrade DSM to 3.1 version and onward before installing this hard drive.
Zover ik weet had ik de nieuwste schijven maar vanavond maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
DrakeNL schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:05:

Edit,

[...]
Thnx ;)
freak1 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:08:
[...]

hoe kom je op die prijs?

Andere site via google, maar dan nog :) Maar Idd stuk betere prijs!
erikafoort schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:03:
[...]

Had ik deze maar eerder gevonden, ik heb nu de Kingston ValueRam 2GB DDR2 SODimm 800MHz C5 genomen. Kan hem altijd nog retour sturen.

[...]

Maar het prijsverschil met een niet Synology module is best groot.
Dat bedoel ik, elders ben je ipv 90 euro voor 2GB iets van 20-30 krijg incl.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik ben geinteresseerd in een synology nas. Nu lees ik soms een beetje tegenstrijdige verhalen over het gene wat ik wil en of dat systeem er geschikt voor is. Ik ben geintereseerd in de ds211+ http://www.wifimedia.eu/c...ionds2112x2tb-p-1738.html Ik ben een fanatieke downloader en ben dan van plan om sabnzb, sickbeard en couchpotato er op te zetten. Sommige zeggen dat de ds211 al voldoende is maar ik ben bang dat het geheugen hier te kort schiet omdat sabznb redelijk wat geheugen opvreet met alle taken die deze moet doen. Is de ds211+ dan een betere / veiligere keuze?

Overigens heb ik het idee om op de nas een externe schijf aan te sluiten om daar me backups op te zetten. Welke opstelling moet ik dan gebruiken? jbod, raid 0 of 1? En heb ik dan fysiek 1 volume of 2? 1 lijkt me namelijk handiger om in te richten. Heb hier namelijk helemaal geen "raid" van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Neefdave: Alle huidige modellen van Synology kun je gebruiken om sabnzbd+ en consorten op te draaien om te downloaden. De duurdere modellen zullen de taken echter sneller en soepeler afhandelen dan de goedkopere modellen. Het is meer afhankelijk van je budget/wensen welk model voor jou het geschiktst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Net mijn ds411+II met 3x 1TB een update gegeven naar DSM 3.2, ging lekker snel, minuut of 5 en het was klaar.

Ook de packages een update gegeen en de nieuwe DirectoryServer eens geinstalleerd.
Ik wilde eens kijken of ik het daarmee voor elkaar krijg om mijn thunderbird adresboek vanaf meerdere computers te bereiken. Dat zou dan mbv LDAP moeten gaan.
Vooralsnog snap ik er niet veel van, dus dat zal nog wel effe klooien worden. Iemand die dit al eerder heeft geprobeerd?

[edit]
hmm lees net ergens dat Thunderbird niet kan editten in een LDAP adresboek... Da's toch wel een vereiste! :+
Krijg het overigens ook niet aan het werk 8)7 , maar daar ga ik niet meer al te veel tijd aan besteden...

[ Voor 18% gewijzigd door Paling1 op 20-09-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Heb je ook de optie bij een synology nas om via je ipad met mynzb een nzb te downloaden die vervolgens op de nas word opgehaald met sabnzb? Als dat kan ga ik vanmiddag nog een nas oppikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Neefdave schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:51:
Heb je ook de optie bij een synology nas om via je ipad met mynzb een nzb te downloaden die vervolgens op de nas word opgehaald met sabnzb? Als dat kan ga ik vanmiddag nog een nas oppikken!
Ligt er een beetje aan hoe mynzb werkt, maar je kan in ieder geval gewoon netjes sabnzbd op een Synology draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11
Gamerkoe schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:20:
Samen met een zwager zijn we op zoek naar 2 NAS-en. We komen hierbij uit op een Synology S211. We kunnen dan met elkaar belangrijke data backuppen naar elkaar.

Echter de vraag is even welke HDD's we nu het beste kunnen kopen. We zaten te kijken naar een Samsung F4EG HD204UI of een Seagate Barracude Green 5900.3. Heeft iemand hier zo ervaring mee, of juist tips welke we het beste kunnen kopen? Tegenwoordig zijn er zoveel schijven, en is het haast niet meer te doen om bij te houden wat nu echt het beste (Kwaliteit schijf, verbruik, snelheid, etc.) is..
Ik heb de samsung F4EG HD204UI schijven in mijn NAS. Ik heb ze destijds wel de benodigde firmware upgrade gegeven (zou nu niet meer nodig zijn, ze worden sinds begin van dit haar met de juiste firmware geleverd)
Tot nu toe 100% tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Je kunt Sabnzb laten kijken naar een directory structuur waarbij hij het zelf verder oppakt. Als je dus met mynzb nzb's kunt opslaan ergens ben je er volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
'tuurlijk, dit heet een 'watched folder'. Veel mensen stoppen een extra USBpen in de NAS, zodat de 'watched' folder gewoon bekeken kan worden zonder dat de HDD op moet spinnen. Dit werkt voor zowel nieuwsgroepen als torrents.

Overigens, ik browse via de IMDB app van android en als ik een film ziet dan stuur ik die naar 'couchpotatoapp' welke hem weer toevoegd aan CP, welke hem weer zoekt op nieuwsgroepen.

Werkt als volgt:

IMDB app -> couchpotato app -> couchpotato op NAS -> NZBMatrix zoeken naar nzb -> nzb toevoegen aan SABNZB via de API, of via een watched folder

zelfde geldt voor torrents, maar deze worden gezocht via bijvoorbeeld TPB.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ik twijfel of dit mogelijk is,
zou ik van een DS409 (4*2TB in RAID5) fysiek eruit kunnen halen en in een DS2411 kunnen plaatsen.

Beide DSM3.2 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Zoals sommige misschien al wel gelezen hebben ben ik sinds een paar weken eigenaar van een DS211. Ik ben er aardig mee aan het stoeien en dat gaat redelijk. Ik loop echter tegen 2 dingen aan:

Ik heb een mailserver geconfigureerd met gebruik van mijn domein. Hiervoor gebruik ik mailstation 2. Echter had ik al wat users aangemaakt voordat ik de mailserver had geactiveerd. Deze users krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat icm een eigen mailadres. Het probleem zit hem in het aanmaken van de folder .Maildir in de home-folder. Bij nieuwe users gaat dit perfect. Aanmaken en hoppa. Maar hoe maak ik handmatig de folders en mail aan voor de users die al bestonden?

Ik heb serviio geínstalleerd, icm met ffmpeg. Dit draait allemaal goed, tot dusver dat er geen gekke dingen te zien/merken zijn en het streamen van muziek en foto's perfect gaat. Ook het streamen van films (hd -mkv) gaat goed, echter alleen de eerste 5 minuten. Daarna loopt de nas vast (ik verdenk ffmpeg) en kan ik niet meer inloggen via de DSM. Pingen en inloggen via Putty gaat wel. Rebooten is dan het enige wat eigenlijk nog rest. Gek genoeg is dan de php.ini helemaal verpest (de helft is foetsie uit het bestand) en moet ik deze terugplaatsen uit de etc.default folder. Daarna kan ik weer inloggen etc. en werkt alles weer goed. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?

Verder ben ik zeer tevreden. Vooral DSM 3.2 is super en ook het verbruik, geluidsproductie etc. van de nas is erg redelijk te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heb nu een DS211+ met 2x 2TB maar deze zit nu al vol. Ik doe veel aan videobewerking dus sla ook het raw materiaal op. Ga nu maar sparen voor een 1511+ met 4 x 2TB.

Heb ook zojuist de 3.2 versie van DSM erop gezet.

Heeft iemand nog tips om mijn synology te benaderen van buitenaf (overal ter wereld met internet) ? Met name de beveiliging hiervan. Ik ben altijd erg huiverig geweest hiervoor, wil echt niet dat iemand anders hierdoor op mijn server kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
TheNymf schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:57:
[...]

'tuurlijk, dit heet een 'watched folder'. Veel mensen stoppen een extra USBpen in de NAS, zodat de 'watched' folder gewoon bekeken kan worden zonder dat de HDD op moet spinnen. Dit werkt voor zowel nieuwsgroepen als torrents.

Overigens, ik browse via de IMDB app van android en als ik een film ziet dan stuur ik die naar 'couchpotatoapp' welke hem weer toevoegd aan CP, welke hem weer zoekt op nieuwsgroepen.

Werkt als volgt:

IMDB app -> couchpotato app -> couchpotato op NAS -> NZBMatrix zoeken naar nzb -> nzb toevoegen aan SABNZB via de API, of via een watched folder

zelfde geldt voor torrents, maar deze worden gezocht via bijvoorbeeld TPB.
Heb ik net mijn ipad weer helemaal legaal, moet ik m door jou weer jailbreaken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
MissileHugger schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:19:
[...]

@Thalaron, Dromer en geïnteresseerden:

Dit kan zeker, ik heb YAMJ volautomatisch op m'n DS411+ II draaien.
De grootste tegenslag hierbij was mediainfo draaiende krijgen (moet je zelf compilen). Hiernaast is deze NAS i368 en niet ARM-based dus de installatie van java stelt niet zoveel voor.
Ik weet niet welke Synology je hebt, maar ik heb geen ervaring met Java en ARM. Waarschijnlijk moet je OpenJDK zelf compilen.

Al ik een serie invoer in Sick Beard, dan zal deze automatisch downloaden, uitpakken en YAMJ draaien.
Voorbeeld: Sick Beard -> SabNZBd (downloaden, uitpakken en hernoemen) -> YAMJ.sh (YAMJ draaien)
Bij films is hetzelfde mogelijk, door de categorie movies te kiezen.

Ik heb het stap voor stap gedocumenteerd, dus kan het bij interesse eventueel uitwerken op m'n blog. Enige linux kennis is wel vereist.

Edit: Uitleg over Java op ARM-based Synology's
Als je de tijd en moeite erin wilt stoppen heel graag.
Ik zou het allemaal graag gecombineerd willen hebben en denk meerdere met mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Dromer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:06:
[...]

Als je de tijd en moeite erin wilt stoppen heel graag.
Ik zou het allemaal graag gecombineerd willen hebben en denk meerdere met mij :)
Ik, en wellicht nog meerderen denk ik, zou het tevens zeer op prijs stellen!

Ik zelf heb nog niet veel ervaring met linux, maar een oude maat van me wel. (is programmeur van beroep ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
erhm er is gewoon een arm versie van Java 1.6 gecompiled te downloaden van Oracle.. heb ik wel gevonden ooit maar zit nu op mobiel te gotten

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb nu de 411j sinds een week, en ben er zeer content mee.
Sabnzbd erop gezet, en gaan met die banaan.
Alleen 1 ding. er zijn 2 mappen aangemaakt met ascii tekens erin die ik met geen mogelijkheid kan veranderen.
Zelfs rechten wijzigen/verwijderen mag ik niet doen: even als voorbeeld:
(Bleach Cehennem B�l�m� Bleach Hell Chapter) krijg ik niet weg.
Krijg de melding dat de dir niet bestaat...

Sabnzbd al uit gezet,
ding laten rebooten, maar krijg ze niet weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20-09-2011 22:13 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:57:
Ik heb nu de 411j sinds een week, en ben er zeer content mee.
Sabnzbd erop gezet, en gaan met die banaan.
Alleen 1 ding. er zijn 2 mappen aangemaakt met ascii tekens erin die ik met geen mogelijkheid kan veranderen.
Zelfs rechten wijzigen/verwijderen mag ik niet doen: even als voorbeeld:
(Bleach Cehennem B�l�m� Bleach Hell Chapter) krijg ik niet weg.
Krijg de melding dat de dir niet bestaat...

Sabnzbd al uit gezet,
ding laten rebooten, maar krijg ze niet weg.
Ook niet via cmd line ? (SSH)

Zo heb ik het laatst gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:57:
Inloggen als root via ssh/telnet en verwijderen maar.
Als het grafisch moet gebruik dan winscp (wel ssh aanzetten op je synology).

En kijk of 'Replace Illegal Characters in Folder Names' in sab aanstaat (zo niet, aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:32
Neefdave schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:38:
[...]

Heb ik net mijn ipad weer helemaal legaal, moet ik m door jou weer jailbreaken haha.
Ik gebruik mijn DS211 in combinatie met de ipad2. SABNZB en Spotweb met sabnzb intengratie. Mobiele weergave in spotweb uit en alles aanklikken met de Ipad. Hoef je niet voor te jailbreaken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
job schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:30:
[...]

Inloggen als root via ssh/telnet en verwijderen maar.
Als het grafisch moet gebruik dan winscp (wel ssh aanzetten op je synology).

En kijk of 'Replace Illegal Characters in Folder Names' in sab aanstaat (zo niet, aanzetten).
Thanx voor de tip maar die stond al aan. (Vervang verboden tekens in map namen)
Nu ff dat ssh aan de praat krijgen.

Wow dat ging echt snel. Winscp is meesterlijk.

Bedankt voor de tip

[ Voor 7% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20-09-2011 23:01 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Voor diegene die wellicht ook denken om geheugen voor de 1010+ (vermoed dat de 1510+ hetzelfde zal accepteren...):

http://www.informatique.n...so-dimm-2gb-pc2-6400.html

2GB Corsair voor 20 eurie... (ipv 90 wanneer je het vergelijkt met de originele van Synology)
Stond review bij dat hij werkt! Dus vandaar ben ikzelf voor deze gegaan!!

• Deef_K
Nou spelen zat er gisteravond er nog niet echt in. Vanuit het werk gelijk doorgegaan naar de winkel en 15 minuten voor tijd de ds211+ met 2x2tb gekocht. Jongen was verbaasd dat ik geen verdere uitleg hoefde en mijn keuze vast lag. Des te makkelijker voor de verkoper.

Thuis aangekomen harde schijven er in gezet, systeem aangesloten op modem/router en aangezet. Vervolgens de cd in de imac gedaan en doorgelopen. Ben voor een jbod configuratie gegaan omdat ik graag 1 volume wil met maximale omvang en de backup doe ik op een externe schijf. Vanochtend om 8 uur was hij pas op 82% :(

Heb al wel alle pakketjes van sabnzb etc. gedownload dus vanavond begint pas het echte werk.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 22:14
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:52:
Voor diegene die wellicht ook denken om geheugen voor de 1010+ (vermoed dat de 1510+ hetzelfde zal accepteren...):

http://www.informatique.n...so-dimm-2gb-pc2-6400.html

2GB Corsair voor 20 eurie... (ipv 90 wanneer je het vergelijkt met de originele van Synology)
Stond review bij dat hij werkt! Dus vandaar ben ikzelf voor deze gegaan!!
Bedankt voor de tip!

Maar is dat wel nodig om het geheugen uit te breiden?
Mijn DS1010+ kan alles wat ik er van vraag zonder problemen uitvoeren.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb een paar dagen terug PhotoStation geactiveerd en dat ziet er erg leuk uit :-)

Maar ja dan ben je wat dagen verder en heb je alle tumbnails per map aangepast, beschrijvingen toegevoegd , is best wat werk in gaan zitten

Dan vraag ik mij af is hier op 1 of andere manier een backup van te maken ? de foto’s zijn gewoon foto’s in mappen, maar de tumbnails volgorde en beschrijvingen worden denk ik ergens in een database gezet ?

Weet iemand hoe dit te backupen is ?

BarryMel

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
catchingfire schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:00:
M'n Merty Sabnzbd+helper doet 't niet meer! DS409+ op 3.2-1922. Draai momenteel sabnzbd+ 0.6.8. Zag op de frontpage dat er een update was (0.6.9) en wilde die even updaten, maar nu gebeurd er dus helemaal niks meer als ik op de sabnzbd+helper "knop" druk.

Iemand enig idee?
Beetje late reactie maar:

Tijdelijke oplossing is de url van de HELPER direct in te voeren:

XXXXXXXXXX:5000/webman/3rdparty/sabhelper/index.cgi

Toen kon ik gewoon me pakket upgraden.

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Mau_Maus schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:33:
[...]

Beetje late reactie maar:

Tijdelijke oplossing is de url van de HELPER direct in te voeren:

XXXXXXXXXX:5000/webman/3rdparty/sabhelper/index.cgi

Toen kon ik gewoon me pakket upgraden.
Andere helpers doen het wel? Misschien dit eens proberen:

Even een backup maken voordat je gaat editten
code:
1
your-nas> cp /usr/syno/synoman/webman/sds.js /usr/syno/synoman/webman/sds.js.backup

Even zoeken op:
code:
1
jsStatus.loaded=false;

en dit stukje text verwijderen en opslaan.

Opnieuw uit- en inloggen op dsm en proberen of de helper het dan weer doet :)

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tarabass schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:22:
[...]
Andere helpers doen het wel? Misschien dit eens proberen:

Even een backup maken voordat je gaat editten
code:
1
your-nas> cp /usr/syno/synoman/webman/sds.js /usr/syno/synoman/webman/sds.js.backup

Even zoeken op:
code:
1
jsStatus.loaded=false;

en dit stukje text verwijderen en opslaan.

Opnieuw uit- en inloggen op dsm en proberen of de helper het dan weer doet :)
Zal is keertje kijken wanneeer ik thuis ben als ik niet vergeet, en moet ook ff de commando's leren voor opslaan en shit, gebruik die terminal shit nooit haha.

• Thalaron
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:28:
[...]

Bedankt voor de tip!

Maar is dat wel nodig om het geheugen uit te breiden?
Mijn DS1010+ kan alles wat ik er van vraag zonder problemen uitvoeren.
Naja nodig....

Mijn iMac had 4GB, trok het niet echt vol, wellicht op een aantal momenten.

Maar sinds ik 12GB heb (2x 4GB erbij gezet) is hij in ieder geval gevoelsmatig sneller.

Dus voor 23 euro probeer ik het graag uit!
Als het dan niets helpt, jammer dan ;)

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Ik zit nu even met een probleem en hoop dat iemand dit al eens getest heeft en/of meegemaakt :+

Ik heb contact opgenomen met Synology omdat mijn power-led blijft knipperen en de disk-leds helemaal niet meer aangaan. De logging zegt niets en de status in de Synology Assistent is Gereed/Normal en ik kan niets vinden aan errors bij de schijven bij SMART (4 x Samsung EcoGreen 2TB in Raid 5).

Nu zegt synology dat ik alle disks moet verwijderen (na het uitzetten natuurlijk :P ) en dan de NAS moet aanzetten om te kijken of het MoBo slecht is. Synology zegt ook dat mijn array intact blijft maar ik vertrouw het niet helemaal... (als de volgorde van de disks nog maar klopt) Heeft iemand al eens z'n nas uitgezet, alle schijven verwijderd en de NAS aangezet en hierna alle schijven weer terug geplaatst zonder de array te slopen?

Edit: Zie nu dat ik met mijn wakkere hoofd niet heb gezegd dat het een DS 410 is 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door N3oC op 21-09-2011 19:57 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Lumics
  • Laatst online: 20:28
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een DS211. De NAS staat ik het zicht en de knipperende ledjes zou ik daarom graag willen uitschakelen. Is daar ook een tweak voor bekend?

• ieperlingetje
  • Niet online
Lumics schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:24:
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een DS211. De NAS staat ik het zicht en de knipperende ledjes zou ik daarom graag willen uitschakelen. Is daar ook een tweak voor bekend?
http://www.synology-wiki.de/index.php/LEDs_und_Buttons

Overigens is die vraag al meermaals gesteld.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Lumics
Hmm.. Moet ik eerst de CLI eens zien te benaderen, Dat ding zit boordevol mogelijkheden

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
cli: telnet aanvinken, en bijvoorbeeld met putty een telnet verbinding maken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 21-09-2011 21:20 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zal er wel overheen zitten kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Guest account aan te maken voor de Audio Station. Ik kan via m'n iPhone alleen inloggen met m'n admin account. Ik heb geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken in de admin groep en die lees en schrijf rechten te geven maar dat wil niet helpen. Wat zie ik over het hoofd?

Ik gebruik DSM 3.1 op een 211j en de laatste versie van DS Auio op m'n iPhone

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 21-09-2011 21:41 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Pkunk schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:40:
Ik zal er wel overheen zitten kijken, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Guest account aan te maken voor de Audio Station. Ik kan via m'n iPhone alleen inloggen met m'n admin account. Ik heb geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken in de admin groep en die lees en schrijf rechten te geven maar dat wil niet helpen. Wat zie ik over het hoofd?

Ik gebruik DSM 3.1 op een 211j en de laatste versie van DS Auio op m'n iPhone
Control Panel -> Application Privileges -> Audio Station aanvinken bij die gebruiker

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om in een bepaalde share van de synology een directe downloadlink aan te maken zonder hoeven in te loggen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

rikadoo schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:07:
Is het mogelijk om in een bepaalde share van de synology een directe downloadlink aan te maken zonder hoeven in te loggen?
\\synology\web
Wel web station aanzetten

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
N3oC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:40:
Heeft iemand al eens z'n nas uitgezet, alle schijven verwijderd en de NAS aangezet en hierna alle schijven weer terug geplaatst zonder de array te slopen?
Heb je nooit een gewone PC eens zonder hardeschijven aangezet? Dan gebeurt er normaliter niets, anders dat-ie geen OS kan opstarten. Eventuele hardware/fouten kun je er wel mee uitsluiten als-tie voor de rest normaal opstart.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Klojum schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:03:
[...]

Heb je nooit een gewone PC eens zonder hardeschijven aangezet? Dan gebeurt er normaliter niets, anders dat-ie geen OS kan opstarten. Eventuele hardware/fouten kun je er wel mee uitsluiten als-tie voor de rest normaal opstart.
Haha dat heb ik idd wel vaker gedaan ;) Hetgaat mij er om dat de nas niet stiekem een raid-config opslaat en straks moeilijk gaat doen als ik alles weer terug plaats :+ Maar ik ga het denk ik wel proberen, wil toch weten of mijn nas stuk is of dat de DSM software brak is geworden.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• DrakeNL
En dan laat je natuurlijk hier weten of je raid config stuk is :+

• Deef_K
Couchpotato, sickbeard en sabnzb nu draaiende op een ds211+. Uitpakken zit die rond de 93% cpu gebruik.Ben toch wel blij dat ik voor ds211+ heb gekeuzen ivm geheugengebruik van deze programma's. Downloadsnelheid word niet volledig benut, heb nu een piek van 2,6mb gehad op een 60mbit lijn ssl met 20 lijnen. Je merkt wanneer sabnzb aan het uitpakken is de downloadsnelheid inkakt. Wat is jullie gemiddelde snelheid?

NAS ook handmatig toe kunnen voegen aan xbcm met apple tv. Zit alleen nog even met de itunes server te stoeien. Heb de itunes server geactiveerd en een music mapje is aangemaakt. Nu kopieer ik alle muziek naar dit mapje en geef ik in itunes een nieuwe locatie aan waar mijn muziek staat. Maar ik kan nu niet de info bewerken van de nummers of moet dit eerst geïndexeerd worden? Tevens kan ik niet filteren op album en dat je alleen de plaatjes van de album zit in itunes. De diskstation staat bij itunes onder gedeeld.

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Neefdave schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:49:
Couchpotato, sickbeard en sabnzb nu draaiende op een ds211+. Uitpakken zit die rond de 93% cpu gebruik.Ben toch wel blij dat ik voor ds211+ heb gekeuzen ivm geheugengebruik van deze programma's. Downloadsnelheid word niet volledig benut, heb nu een piek van 2,6mb gehad op een 60mbit lijn ssl met 20 lijnen. Je merkt wanneer sabnzb aan het uitpakken is de downloadsnelheid inkakt. Wat is jullie gemiddelde snelheid?

NAS ook handmatig toe kunnen voegen aan xbcm met apple tv. Zit alleen nog even met de itunes server te stoeien. Heb de itunes server geactiveerd en een music mapje is aangemaakt. Nu kopieer ik alle muziek naar dit mapje en geef ik in itunes een nieuwe locatie aan waar mijn muziek staat. Maar ik kan nu niet de info bewerken van de nummers of moet dit eerst geïndexeerd worden? Tevens kan ik niet filteren op album en dat je alleen de plaatjes van de album zit in itunes. De diskstation staat bij itunes onder gedeeld.
Wellicht is nzbget een sneller alternatief voor SABnzb. Is eerder in topic besproken

• Deef_K
Maar die ondersteund toch niet volledig het verplaatsen naar bestanden in de juiste map? Of moeilijker in ieder geval?

• Lumics
job schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:20:
cli: telnet aanvinken, en bijvoorbeeld met putty een telnet verbinding maken.
Dat was simpel! Hartelijk dank

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Neefdave schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:09:
Maar die ondersteund toch niet volledig het verplaatsen naar bestanden in de juiste map? Of moeilijker in ieder geval?
Klopt. Functionaliteit is minder en de interface ietwat spartaans. Echter voldoet nzbget voor mij prima en prefereer meer snelheid over de extra functionaliteit van SABnzb.

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:43:
[...]

\\synology\web
Kijk eens aan, dat ik dit niet eerder heb bedacht! Bedankt :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Deef_K
goofer_nieuw schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:40:
[...]

Klopt. Functionaliteit is minder en de interface ietwat spartaans. Echter voldoet nzbget voor mij prima en prefereer meer snelheid over de extra functionaliteit van SABnzb.
Dan kies ik voor de functionaliteit van Sabnzb, wellicht dat nzbget in een later stadium beter werkt. Nog suggesties voor mijn itunes verhaal?

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:57:
[...]

Ik, en wellicht nog meerderen denk ik, zou het tevens zeer op prijs stellen!

Ik zelf heb nog niet veel ervaring met linux, maar een oude maat van me wel. (is programmeur van beroep ;))
Zoals beloofd:
YAMJ installeren op je Synology NAS

en:
YAMJ volautomatisch draaien met SABnzbd

Ik heb geprobeerd het voor iedereen leesbaar te maken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik zal binnenkort nog een paar dingetjes toevoegen. Ik heb onder andere een knop in de webinterface waarmee ik het handmatig kan uitvoeren.

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Neefdave schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:22:
[...]

Dan kies ik voor de functionaliteit van Sabnzb, wellicht dat nzbget in een later stadium beter werkt. Nog suggesties voor mijn itunes verhaal?
nzbget werkt zoals het werkt. makkelijker zal het niet worden, uitgebreider wel. ik heb vanmorgen naar nzbget en alle mogelijkheden gekeken, maar die zijn gewoon eindeloos, zoals die van sabnzbd dat ook zijn. Alleen is er voor sabnzbd veel meer mogelijkheden standaard aanwezig (vandaar dat het zwaarder loopt).

Nzbget is nog niet echt opgepikt door een community (waarschijnlijk omdat sabnzbd populairder is), maar nzbget is uitbreidbaar met bashscripts die voor en na het downloaden uitgevoerd kunnen worden. Dus alles kan. Alleen moet een nzbget gebruikende bash-kenner het willen maken.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
MissileHugger schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:57:
[...]

Zoals beloofd:
YAMJ installeren op je Synology NAS

en:
YAMJ volautomatisch draaien met SABnzbd

Ik heb geprobeerd het voor iedereen leesbaar te maken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik zal binnenkort nog een paar dingetjes toevoegen. Ik heb onder andere een knop in de webinterface waarmee ik het handmatig kan uitvoeren.
thx!

• Thalaron
  • Nu online
Alvast bedankt!

Ik wacht echter wel even tot mijn Synology klaar ik met rebuilden denk ik ;)

Huidige status: Repairing (Checking parity consistency 83.50%)
is vanaf gisteren rond 18:15 uur bezig. :+

Als die op 100% is is hij vermoed ik nog niet klaar :? Iemand ervaring met RAID opbouwen van nieuwe HDD?

Daarna dus:
- 2GB RAM erbij prikken..
- YAMJ

Maar goed dat ik tot komende woensdag vrij heb :D

Oude HDD is retour naar webshop, ben benieuwd..
Gezien hij niet "dood" is, maar SMART niet verantwoord zeg maar :/

Edit: Wel meteen kunnen testen of Notification van Syno werkte:

Dear user,

Volume 1 on Narada is in degraded mode. (Total number of hard disks: 10; Number of active hard disks: 9) Please identify the cause of degradation and take corrective action.

To obtain further assistance, please contact Synology Online Support: http://www.synology.com.

Sincerely,
Synology DiskStation

[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 22-09-2011 16:53 ]

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:43:
[...]

\\synology\web
Hmm heb dit nu aan gezet en heb er een bestand in gezet, en via filebrowser een download link gevonden. maar zodra ik die door iemand laat openen dan moet er worden ingelogd, ik wil dit juist voorkomen kan dat?

Dat het gewoon klik en download word.

Verwijderd

rikadoo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:05:
[...]

Hmm heb dit nu aan gezet en heb er een bestand in gezet, en via filebrowser een download link gevonden. maar zodra ik die door iemand laat openen dan moet er worden ingelogd, ik wil dit juist voorkomen kan dat?

De downloadlink die je uit filebrowser krijgt gaat direct naar DSM... niet zo raar dat men dan moet inloggen.
Je moet hebben http://ip_or_hostname/file.ext

• Thalaron
  • Nu online
rikadoo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:05:
[...]

Je kan natuurlijk een share aanmaken en een user met enkel permissie om te lezen op die share.

Dan kan je gewoon user/password geven en evt. automatisch laten verlopen ;)

• erikafoort
  • Niet online
hm,
klein probleempje. Externe user wil wat bestanden downloaden, aangeklikt in de file browser. Actie en download. Maar de DS maakt van alle bestanden een zip. Kan dat uitgezet worden. Kon niks hierover vinden.
De zip wordt echt automatisch aangemaakt, user klikt alleen op download.

edit; typo

[ Voor 3% gewijzigd door erikafoort op 23-09-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Als je 1 file pakt dat doet hij voor zover ik weet de file opzich. Doe je 2 of meer files laten downloaden dan maakt hij een ZIP file.

Is hetzelfde als dat je dus via DSM zelf iets download.

Gezien het vanuit DSM direct ook niet anders kan verwacht ik niet dat wat je wilt mogelijk is.

---- Ter info -----
Rebuild is klaar.. >:)

Uit logfiles:

21-09 - 18:53 uur - Volume 1 was degrade [9/10]
21-09 - 19:01 uur - System starts repair Volume 1 with Disk 3
22-09 - 21:50 uur - System successfully repaired Volume 1 with Disk 3

Dus 26:49 uur :/ totaal om het volume bij RAID 6 met 12TB aan data te repareren!

---- 2GB RAM erbij gezet ----

Gevoelsmatig voelt vooral DSM vlotter aan, maar dat kan aan mijn gedachtegang liggen. Zal over een tijdje als ik eraan denk nog eens een update geven of het inderdaad merkbaar is bij multitasking (Lees downloaden met SABnzbd/Uitpakken/TOMY-YAMJ runnen/Streamen HD content gelijktijdig.

[ Voor 53% gewijzigd door Thalaron op 23-09-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
zeg, kan iemand mij vertellen hoe ik IPKG repareer? na de DSM update geeft hij '/bin/sh: ipkg: not found' melding wanneer ik IPKG probeer aan te spreken. Ik vind het ook prima om te herinstalleren; maar ben bang dat ik dan een aantal reeds geinstalleerde packages kwijtraak?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

TheNymf schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:40:
zeg, kan iemand mij vertellen hoe ik IPKG repareer? na de DSM update geeft hij '/bin/sh: ipkg: not found' melding wanneer ik IPKG probeer aan te spreken. Ik vind het ook prima om te herinstalleren; maar ben bang dat ik dan een aantal reeds geinstalleerde packages kwijtraak?
Dit is de juiste methode, ook door mij getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Malarky schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:47:
[...]

Dit is de juiste methode, ook door mij getest.
lol! op het moment dat ik terugklik naar GoT reboot ik net mn NAS -.-

ik probeer het over 5 min dan maar :D

overigens, als ik /volume1/@optware/bin/ipkg aanroep krijg ik GLIB not found errors, dus ik denk dat een reinstall toch moet gebeuren

EDIT: gelukt! nieuwe symlink + reboot == fix

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 23-09-2011 11:00 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Wat een leuk speeltje is de DS211. Ik heb totaal geen verstand van linux, maar er zijn veel tutorials te vinden. Via putty NZBget geïnstalleerd en ik haal nu een stabiele 6500KB/s i.p.v. 2700KB/s met SABnzb. Flinke verbetering. Daarnaast ligt het geheugen/processorgebruik bij NZBget ook een stuk lager.

In dit topic heb ik al info gekregen hoe ik de front ledjes kan uitschakelen. Dit is zonder problemen gelukt. Echter de NAS schakeld zich 's nachts uit en na het opstarten in de ochtend branden alle ledje dus weer vrolijk.

Kan ik een bootfile/script opnemen dat de ledjes uitgeschakeld moeten worden? Iemand een duwtje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Lumics schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:00:
Wat een leuk speeltje is de DS211. Ik heb totaal geen verstand van linux, maar er zijn veel tutorials te vinden. Via putty NZBget geïnstalleerd en ik haal nu een stabiele 6500KB/s i.p.v. 2700KB/s met SABnzb. Flinke verbetering. Daarnaast ligt het geheugen/processorgebruik bij NZBget ook een stuk lager.

In dit topic heb ik al info gekregen hoe ik de front ledjes kan uitschakelen. Dit is zonder problemen gelukt. Echter de NAS schakeld zich 's nachts uit en na het opstarten in de ochtend branden alle ledje dus weer vrolijk.

Kan ik een bootfile/script opnemen dat de ledjes uitgeschakeld moeten worden? Iemand een duwtje in de goede richting?
Scriptje maken en toevoegen aan /etc/rc.local.
Ik denk alleen dat je na een DSM update dit moet herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Lumics schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:00:
Ik heb totaal geen verstand van linux, maar er zijn veel tutorials te vinden. Via putty NZBget geïnstalleerd en ik haal nu een stabiele 6500KB/s i.p.v. 2700KB/s met SABnzb. Flinke verbetering. Daarnaast ligt het geheugen/processorgebruik bij NZBget ook een stuk lager.
Gezien ik weinig kaas gegeten heb van Linux... Toevallig nog een link naar de tutorial welke jij gebruikt hebt?

Hoe dan ook, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
MissileHugger schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:03:
[...]

Scriptje maken en toevoegen aan /etc/rc.local.
Ik denk alleen dat je na een DSM update dit moet herhalen.
Dat hoeft niet als je je scriptjes in /opt/etc/init.d/ zet. Ik snap niet waarom dat niet algemeen bekend is, iedereen loopt te editten in die rc.local, maar daar kan je ook gewoon netjes vanaf blijven. Zegt synology daar zelf nooit iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overbodige vraag maar kan het toch niet snel vinden op site van synology ..
kan je nou SABNZB hierop zetten en dat deze dan het gaat downloaden ? (dus dat uiteindelijk je pc uit kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:55:
kan je nou SABNZB hierop zetten en dat deze dan het gaat downloaden ? (dus dat uiteindelijk je pc uit kan?)
Yeppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:55:
Ja dat kan. Je kunt SABnzbd als package installeren in de package manager van DSM. Hierna kun je net als normaal bij SABnzbd via de webinterface.
Diverse Synology packages: http://synoblog.superzebulon.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Thalaron schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:47:
[...]

Gezien ik weinig kaas gegeten heb van Linux... Toevallig nog een link naar de tutorial welke jij gebruikt hebt?

Hoe dan ook, alvast bedankt :)
Ik heb ook geen verstand van linux. Mijn stappen:

* IPKG installeren via telnet
* NZBget server geinstalleerd via telnet (Niet meer dan: "ipkg install nzbget")
* Via de GUI van de NAS NZBget package (webui) geinstalleerd
* Vervolgens via de config van NZBget de dir's ingesteld.

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=117&t=4628

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 23-09-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Sinds gisteren in het bezit van de DS411 slim. Geweldig klein apparaatje en eindelijk verlost van al die losse externe drives. Ik zit alleen met een rechten probleem, mogelijk dat iemand dit op kan helderen.

Situatie is als volgt:
Ik wil 3 soorten shares
1. iedereen kan alles
2. admin kan lezen en schrijven / gebruikers enkel lezen
3. admin kan lezen en schrijven / gebruikers geen toegang

Groups / users in de group:
- users = alle gebruikers*
- superusers = admin - mijzelf
- familie = lid1 - lid2 - lid3
* alle gebruikers zijn hier altijd lid van. Mogelijk veroorzaakt deze groep de problemen maar kan ik deze zomaar verwijderen?

1. de shares waarbij iedereen alles kan heb ik geen problemen mee
2 en 3 werken niet zoals het hoort. Users en superusers kunnen mappen aanmaken maar niet verwijderen. Dit lukt enkel via de DSM door bij eigenaar de superuser group te kiezen.

Het lijkt me dat dit ook per share goed te regelen moet zijn en niet voor elke map via DSM de rechten goed gezet hoeven te worden. Als ik via DSM de rechten goed zet van een map en deze dan laat doorvoeren op mappen, submappen en bestanden zijn de problemen voor die map verholpen. Maar ik wil graag op de normale manier mappen in de root van de share aanmaken zonder deze via DSM weer goed te moeten zetten.

Mogelijk dat iemand duidelijke documentatie heeft hoe je deze correct in kunt stellen.

# Extra info
Ik had gisteren de laatste versies van Sabnzb (0.6.9) en SickBeard (3.0) geïnstalleerd welke goed werkte tot een reboot. Toen was DSM enkel nog maar te bereiken via de iPhone en niet meer via de browser.

[ Voor 13% gewijzigd door Maartenvs op 23-09-2011 23:46 ]

• Malarky
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Maartenvs schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:42:
Sinds gisteren in het bezit van de DS411 slim. Geweldig klein apparaatje en eindelijk verlost van al die losse externe drives. Ik zit alleen met een rechten probleem, mogelijk dat iemand dit op kan helderen.

Situatie is als volgt:
Ik wil 3 soorten shares
1. iedereen kan alles
2. admin kan lezen en schrijven / gebruikers enkel lezen
3. admin kan lezen en schrijven / gebruikers geen toegang

Groups / users in de group:
- users = alle gebruikers*
- superusers = admin - mijzelf
- familie = lid1 - lid2 - lid3
* alle gebruikers zijn hier altijd lid van. Mogelijk veroorzaakt deze groep de problemen maar kan ik deze zomaar verwijderen?

1. de shares waarbij iedereen alles kan heb ik geen problemen mee
2 en 3 werken niet zoals het hoort. Users en superusers kunnen mappen aanmaken maar niet verwijderen. Dit lukt enkel via de DSM door bij eigenaar de superuser group te kiezen.

Het lijkt me dat dit ook per share goed te regelen moet zijn en niet voor elke map via DSM de rechten goed gezet hoeven te worden. Als ik via DSM de rechten goed zet van een map en deze dan laat doorvoeren op mappen, submappen en bestanden zijn de problemen voor die map verholpen. Maar ik wil graag op de normale manier mappen in de root van de share aanmaken zonder deze via DSM weer goed te moeten zetten.

Mogelijk dat iemand duidelijke documentatie heeft hoe je deze correct in kunt stellen.

# Extra info
Ik had gisteren de laatste versies van Sabnzb (0.6.9) en SickBeard (3.0) geïnstalleerd welke goed werkte tot een reboot. Toen was DSM enkel nog maar te bereiken via de iPhone en niet meer via de browser.
Users zijn alle gebruikers, dat is bij alle DSM versies zo, ook niet te veranderen. Uit ervaring weet ik dat dat geen enkel probleem is ook al heb je 20 dagelijks actieve gebruikers op een enkele NAS met hele diverse rechten.

Als je via het 'gedeelde mappen' venster op 'Rechten instellen' drukt, kun je toch gewoon alle users aanvinken die geen toegang moeten hebben tot share 3, behalve de admin?

En voor share 2, netjes gebruik maken van de optie 'Alleen lezen'

Bevoegdheden worden altijd automatisch toegekend op alle mappen, wil je het op een eenvoudige manier wat geavanceerder instellen kan ik je niet anders aanraden dan File station (standaard op poort 7000) te gebruiken (daar naar de eigenschappen van een map gaan), maar daar hoef je voor jouw wensten niet te komen.

Verwijderd

Afgelopen week een DS410 van een mede-tweaker overgenomen; wat een super apparaat! Vooral als je al wat linux kennis hebt is het ontzettend krachtig en aanpasbaar! Ideaal ook dat je in DSM3.2 via de webgui een andere samba share kunt mounten! Ben nu aan het rsyncen tussen m'n oude 2bay nas naar de synology, gaat lekker rap met ongeveer 9mb/s, zonder tussenkomst van m'n macbook, ideaal!

Verwijderd

ik heb aantal vragen na aanschaf van DS110J met SABNZB en SickBeard pakket.

1) sickbeard zoekt naar waar je shows staan en dat gaat voor /volume1 nog goed maar de rest van mijn shows staan op andere netwerk schijf. Hoe krijg ik deze te zien ? (op een PC moet je ook een netwerklocatie als schijfletter mappen) ?

2) ik heb Sabnzb verwijderd op eigen pc maar hoe koppel ik een .nzb bestand (download) aan de sabnzb executable op het diskstation?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:42:

1) sickbeard zoekt naar waar je shows staan en dat gaat voor /volume1 nog goed maar de rest van mijn shows staan op andere netwerk schijf. Hoe krijg ik deze te zien ? (op een PC moet je ook een netwerklocatie als schijfletter mappen) ?
Je kunt in de DSM manager een netwerkschijf mappen aan een shared folder. Kan via Filebrowser in DSM manager!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:42:

2) ik heb Sabnzb verwijderd op eigen pc maar hoe koppel ik een .nzb bestand (download) aan de sabnzb executable op het diskstation?
In SABnzbd kan je een watch folder instellen alsook hoe vaak die folder moet worden gechecked op nieuwe .nzb-bestanden. Wanneer je dan vanop je PC een .nzb-bestand wegschrijft naar de watch folder op je NAS zal die door SABnzbd automatisch worden opgepikt en verwerkt.

Als je overigens belang hecht aan het kunnen hibernaten van de schijf in je NAS dan kan je de SABnzbd watch folder best plaatsen op een (bescheiden) USB-stickje die je op je NAS aansluit. In het andere geval zal de interne schijf bij elke check van SABnzbd opspinnen (indien de schijf op dat moment "slaapt" uiteraard) of zelfs gewoon "wakker" blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik gebruik mijn DS411 o.a. om media te streamen naar mijn A.C. Ryan Playon!HD mini. Ik heb de mini als gebruiker aangemaakt en lees-/schrijfrechten gegeven op de share Media op de DS. Op alle andere shares heeft de mini 'geen toegang'.

In principe werkt dit als een zonnetje, maar één ding zou ik liever anders zien: als ik in de mini naar de netwerklocaties ga, zie ik wel alle shares in de lijst staan. Ik moet dan eerst naar de map Media scrollen.

Is er een trucje om de andere shares naast niet toegankelijk ook niet zichtbaar te maken voor één gebruiker (de mini)?

[ Voor 0% gewijzigd door Ddevries op 25-09-2011 11:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb sinds een kleine 2 maanden een DS211+ gekocht met 4TB erin. Heb SABNZBD geïnstalleerd voor downloaden. Daarnaast gebruik ik het om films op te slaan en te streamen naar mijn AC Ryan PlayOnHD (inmiddels +/- 1.5jaar oud). DVD films streamen gaat het helemaal vlekkeloos, echter bij 1080p HD films wil het bij drukke momenten in de film (bijvoorbeeld regen) nog wel eens gaan haperen. De DS211+ en Ac Ryan zijn beiden aangesloten op een Linksys Router met gigabit switch. Ik ben het probleem aan het vast stellen en ben nu ook aan twijfelen of het aan de DS211+ ligt of aan de AC Ryan PlayonHD.

Heeft er iemand een idee, waar dit aan ligt en daar ook een oplossing/verklaring voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:45:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een kleine 2 maanden een DS211+ gekocht met 4TB erin. Heb SABNZBD geïnstalleerd voor downloaden. Daarnaast gebruik ik het om films op te slaan en te streamen naar mijn AC Ryan PlayOnHD (inmiddels +/- 1.5jaar oud). DVD films streamen gaat het helemaal vlekkeloos, echter bij 1080p HD films wil het bij drukke momenten in de film (bijvoorbeeld regen) nog wel eens gaan haperen. De DS211+ en Ac Ryan zijn beiden aangesloten op een Linksys Router met gigabit switch. Ik ben het probleem aan het vast stellen en ben nu ook aan twijfelen of het aan de DS211+ ligt of aan de AC Ryan PlayonHD.

Heeft er iemand een idee, waar dit aan ligt en daar ook een oplossing/verklaring voor heeft?
Op welke manier benader je de Diskstation vanuit je AC Ryan? Gebruik zelf de samba shares, omdat DLNA niet met iso werkt. Op deze manier is het mogelijk om 1080p tot 24mbit/s zonder haperingen te bekijken.

Dit is te testen met de volgende scenes: 1080p-test-mkv-examples-from-birds-scene-earth-movie.

Verder zou je ook de resource monitor open kunnen zetten in je DSM om de loads te bekijken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:46:
[...]

Op welke manier benader je de Diskstation vanuit je AC Ryan? Gebruik zelf de samba shares, omdat DLNA niet met iso werkt. Op deze manier is het mogelijk om 1080p tot 24mbit/s zonder haperingen te bekijken.

Dit is te testen met de volgende scenes: 1080p-test-mkv-examples-from-birds-scene-earth-movie.

Verder zou je ook de resource monitor open kunnen zetten in je DSM om de loads te bekijken.
Ik benader de NAS via de NETWORK optie van de AC Ryan. Ik heb samba nog niet getest. Bedankt voor de input ik ga eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
gebruik anders NFS, werkt nog beter dan SMB met mijn ervaringen op de AC Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
Graag zou ik jullie mening over het volgende willen hebben. Sinds een jaar heb ik een ds210j hier heb ik 2 WD20EARS in zitten. Deze heb ik allebei als losse schijven staan met een backup van de 1 naar de ander.
Nu is volume1 gecrasht met in de log 2 keer een read error.
Nu heb ik de uitgebreide smart test en de fout controle bij het initialiseren van de schijf uitgevoerd en deze geven allebei niets bijzonders aan.
Is deze schijf nog te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Bestaat er een mogelijkheid om een folder te laten syncen met een andere nas via het internet?
Andere nas is een goedkope nas met ftp mogelijkheid.

[ Voor 22% gewijzigd door 0Burner0 op 25-09-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb een vraag over een geluidje wat uit mijn NAS komt en twijfel ook of dit topic wel de juiste plek is hiervoor?

Ik heb 2x2TB in RAID0 geconfigureerd staan, wanneer de schijfen in rust stand staan en wakker worden hoor je ze 1 voor 1 opspinnen en vervolgens hoor ik een 1 "tik" aan het einde van de cycles.

Ik hoor dit wel vaker en gaf bij mijn geen reden om me ongerust te maken of er wellicht een schijf defect is ja of nee maar wilde toch voor de grap de SMART status eens bekijken van beide discs en ik zag bij disk 1 een G-Sense error rate van 7, de rest stond gewoon op 100 en de status was ook OK.

Nu heb ik G-Sense op gezocht en de beschrijving bij deze sensor was
Rate of errors occurring as a result of impact loads. This attribute stores an indication of a shock-sensitive sensor, that is, the total quantity of errors occurring as a result of internal impact loads (dropping drive, wrong installation, etc.).
Nu vraag ik me toch af of deze error rate een gevolg is van het tikje wat ik hoor, slaat de schijfkop misschien te hard uit of iets dergelijks?

Mijn gedacht bij het opspinnen is dat eerst schijf 1 gaat en vervolgens schijf 2, dit zou het meest logische zijn mijn inziens echter de tik komt op het einde en zou voor mijn gevoel van disk 2 af komen echter zit de error count van 7 op disk 1.

Iemand die hier misschien iets meer over zeggen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
@InfoTracer, post eens je SMART waardes?
@0Burner0, aannemende dat de andere NAS geen Linux draait en rsync dus geen optie is, zou je zelf wat moeten bakken met een ftp scriptje als een scheduled task? Valt vast wel wat over te vinden op de Synology forums.
@hierboven, als je je NAS nooit een schop verkocht hebt ;) kan de schade wellicht in transport ontstaan zijn. Post ook eens de volledge SMART waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@wagenveld
Mijn NAS heeft zolang als hij hier staat nog nooit een schop gehad, is ie veelste mooi en goed voor ;)

Ik heb zelf nooit eerder aandachtig naar de getallen gekeken maar, het is dat ik vandaag n.a.v. mijn eerdere verhaal eens er aandachtig naar keek.
http://imageshack.us/photo/my-images/821/smartv.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:27
0Burner0 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:20:
Bestaat er een mogelijkheid om een folder te laten syncen met een andere nas via het internet?
Andere nas is een goedkope nas met ftp mogelijkheid.
gewoon via de back-up functionaliteit van de synoogy zelf.
Kan je netwerk back up en map synchronisatie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
Dit zijn de smart gegevens van mijn WD20EARS:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2lazfxt.png

Deze hd is ook 3 graden kouder dan de andere zelfde WD. 36 graden en de 'goede' is 39 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
@schumi2004: Is dat niet het geluid van het parkeren van de koppen?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Heb net de DS211 besteld met 2x een 2TB WD Caviar Green.

Morgen komt 'ie binnen, zal morgen wel laten weten wat m'n bevindingen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Laatst online: 17-09 09:27
InfoTracer schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:46:
//
Deze hd is ook 3 graden kouder dan de andere zelfde WD. 36 graden en de 'goede' is 39 graden.
De schijf het dichtst bij de processor wordt altijd een paar graden warmer.
Wat me in je smart info plaatje wel opvalt is dat de LCC (load_cycle_count) enorm hoog is.
Bij jou: 128.000; bij mij (Samsung HD203WI) , na een jaar: 3.500.
Tip: Google eens op iets als 'wd20ears lcc wdidle3'
Voor meer info moet je bij iemand anders zijn. Ik ken die schijven en het wdidle3 tooltje verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

InfoTracer schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:46:
//
Bij de WD20EARS is het inderdaad aangeraden om de LCC aan te passen.
Klik hier voor een HowTo

Wat betreft de temperatuur sluit ik me aan bij waits.

[ Voor 34% gewijzigd door MissileHugger op 26-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Net zoals Maurits Cassee hier: Maurits Cassee in "Het grote Synology topic deel 3"
s er een mogelijkheid om een HandBrake-achtig programma op 'n DS211j te zetten die wat mij betreft op z'n dooie akkertje alle net gedownloade .avi's/.mkv's omzet naar iPhone/iPad compatible .m4v's (edit: waarbij ik ondertitels in het bestand kan embedden zoals met HandBrake waardoor ie het gewoon op de iPod app van de iPhone en de Video's app op de iPad doet)? Ik wil niet de ingebouwde streaming-converter gebruiken omdat ie daar gewoonweg te traag voor is. Weet iemand zo'n converter? Op Google heb ik niets kunnen vinden.
Het maakt mij verder niet uit als ie een dag bezig is met converteren, het gaat om het eindresultaat.
ben ik ook erg benieuwd of de mogelijkheid aanwezig is / post processing scripts zijn die mijn downloads automatisch omzet zodat ik ze lekker kan bekijken op mijn Apple TV2. En inderdaad gaat het me er niet om dat dit supersnel moet gebeuren, als het maar resultaat oplevert!

Ik zag inmiddels dit script http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=9&t=8792 voorbij komen, maar ik heb serieus geen flauw idee of dit uberhaupt wel gaat werken op mijn DS211j+

Iemand die wellicht samen met mij hier een projectje van wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Laatst online: 17-09 09:27
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:04:
Ik benader de NAS via de NETWORK optie van de AC Ryan. Ik heb samba nog niet getest. Bedankt voor de input ik ga eens testen.
De NETWORK optie ís Samba (oftewel SMB = Server Message Block)

Ik heb -hoewel ik geen afspeelproblemen heb- op mijn DS210j + Playon Mini(1) (FW 4828), uiteraard bedraad aangesloten, ook maar weer eens de bird scene testjes gedaan.
24 Mbit, 30 Mbit OK; 36 Mbit hapert een heel klein beetje. Overige niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
spoor12b schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:26:
@schumi2004: Is dat niet het geluid van het parkeren van de koppen?
Geen idee maar zou toch raar zijn dat bij het opspinnen de koppen geparkeerd worden of werkt het wel op die manier ?
Pagina: 1 ... 32 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.