Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Peter F schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:56:
Nou ik ben benieuwd.

eindelijk na maanden sparen heb ik een DS1511+ gekocht.
heb nog lang zitten twijfelen tussen een ds411+II en diegene die ik nu heb.
De doorslag zit hem in een schijfje extra en 1 jaar extra garantie, de ds411+II zal maar eens kapot gaan na 26 maanden.

volgens my media center moet hij morgen binnen zijn. ben benieuwd. begin met 2 X 2 TB schijfjes en 2 X 1,5 en nog 1 1 TB .

wat duurt nu 24 uur nog lang zeg. (5 min geleden besteld)
Moet jij zeggen....24 uur maar.

Ik heb afgelopen dinsdag een laptop bij Dell besteld en die is nu net onderweg vanuit China.
Waarschijnlijk pas maandag uitgeleverd...
6 dagen....pfff

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:50
Ik ben van plan binnenkort een DS1511+ aan te schaffen. Onder andere vanwege gebruikgemak en laag energieverbruik. Een van de zaken waar ik naar aan het kijken ben is het uitschakelen van de HDD gedurende de nacht. Volgens mij moet dit aardig wat schelen.
Alleen wil ik er ook wat simpele hosting en SABNZB etc op hebben. Dit zal voornamelijk snachts ook moeten kunnen draaien. Alleen wanneer de array constant aangesproken wordt (met name voor de WWW hosting) kan de power daarvan natuurlijk niet uitgeschakeld worden. Nu heb ik nog een 80gb SSD liggen. De vraag is dan ook kan ik deze in 1 van de bays plaatsen (1 ssd en 4x 2tb). De SSD gebruiken als een "nacht buffer" dwz alle downloads van SAB gaan snachts naar de SSD en worden sochtend mbv een CronJob naar de juiste directories verplaatst. Ook kan hier dan de WWW data op staan (met een regelmatige kopie naar de Array).
Of overdrijf ik nu een beetje 8)7

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Sander0105 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:10:
Ik ben van plan binnenkort een DS1511+ aan te schaffen. Onder andere vanwege gebruikgemak en laag energieverbruik. Een van de zaken waar ik naar aan het kijken ben is het uitschakelen van de HDD gedurende de nacht. Volgens mij moet dit aardig wat schelen.
Alleen wil ik er ook wat simpele hosting en SABNZB etc op hebben. Dit zal voornamelijk snachts ook moeten kunnen draaien. Alleen wanneer de array constant aangesproken wordt (met name voor de WWW hosting) kan de power daarvan natuurlijk niet uitgeschakeld worden. Nu heb ik nog een 80gb SSD liggen. De vraag is dan ook kan ik deze in 1 van de bays plaatsen (1 ssd en 4x 2tb). De SSD gebruiken als een "nacht buffer" dwz alle downloads van SAB gaan snachts naar de SSD en worden sochtend mbv een CronJob naar de juiste directories verplaatst. Ook kan hier dan de WWW data op staan (met een regelmatige kopie naar de Array).
Of overdrijf ik nu een beetje 8)7
Maar je HDD's blijven dan nog steeds allemaal actief.
Wat je eigenlijk wilt is de overige 4 uitschakelen en de SSD actief laten toch?

Dit gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
schumi2004 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:23:
[...]

Maar je HDD's blijven dan nog steeds allemaal actief.
Wat je eigenlijk wilt is de overige 4 uitschakelen en de SSD actief laten toch?

Dit gaat niet.
Inderdaad. Eigenlijk wil ik de HDD's alleen hebben draaien als ik de data op die schijven nodig hebt/naar toe moet schrijven. Dit is namelijk maar een relatief klein deel van de dag aangezien ik overdag weg ben. Alleen on-demand dus. Mijn ervaring met mijn huidige server is dat de webserver en sab het systeem eigenlijk "constant" bezig houden. Dit wil ik dus ondervangen door de ssd te plaatsen.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik me trouwnes ook afvraag of ik de 5 schijven allemaal ;os kan aansturen voorlopig

ik hoef nog geen raid 5 of raid 0 of 1, ff weer sparen voor 3 identieke schijven (hoop stiekem dat snel de 4 TB schijven komen zodat de 3 TB rond de 80 euries komen)

nu weet ik dat jbod er is , maar 1 schijf kapot alles weg, wat ik liever heb is een schijf kapot , alleen die data weg.

De belankrijke data (foto's ) en overige belangrijke documenten,. wordt via USb gewoon naar een externe schijf gebackupped die ik dan meeneem en ergens anders neer leg.

@ toxict
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:07:
[...]

Moet jij zeggen....24 uur maar.

Ik heb afgelopen dinsdag een laptop bij Dell besteld en die is nu net onderweg vanuit China.
Waarschijnlijk pas maandag uitgeleverd...
6 dagen....pfff
Haha daarom bestel ik nooit uit verweggistan, ik heb geduld maar als ik het dan kan betalen rij ik desnoods nog 100 km om het op te halen als ik het dan gelijk maar heb...

[ Voor 31% gewijzigd door Peter F op 16-09-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sander0105 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:28:
[...]

Inderdaad. Eigenlijk wil ik de HDD's alleen hebben draaien als ik de data op die schijven nodig hebt/naar toe moet schrijven. Dit is namelijk maar een relatief klein deel van de dag aangezien ik overdag weg ben. Alleen on-demand dus. Mijn ervaring met mijn huidige server is dat de webserver en sab het systeem eigenlijk "constant" bezig houden. Dit wil ik dus ondervangen door de ssd te plaatsen.
Moet je al je logs op een usb-stick zetten :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
schumi2004 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:05:
[...]

Maaruh nog even en enkele uit dit topic moeten zich dadelijk gaan verplaatsten naar het 10TB+ topic :P
Gelukkig kan ik dan nog hier blijven met mijn 5x2TB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik gebruik DSaudio veel om mijn muziek te streamen op mijn Macbook tijdens werk. Zo kan ik via het internet gewoon bij mijn muziek. Dit werkt goed binnen een webbrowser maar ik zou graag naar een mediaplayer streamen. Het is toch wat onhandig om muziek 'verborgen' te hebben in een tab v.d. browser. En ik zou ook graag 'scrobblen' naar Last.FM en dat gaat niet via de webinterface. Weet iemand of dit mogelijk is? En dan vooral over het Internet dus. Want thuis mount ik gewoon de NAS en kan ik spelen via een willekeurige mediaplayer.
Hier idem! Het zou toch moeten kunnen; met een Android telefoon kan het in ieder geval wel; daar is 'gewoon' een aparte applicatie voor. Ik kan niet beoordelen of dat 'onder water' misschien een uitgeklede webbrowser is. Maar je hoeft in ieder geval niet via de webinterface in te loggen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Rooke schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:30:
[...]

Moet je al je logs op een usb-stick zetten :)
Dat gebeurd idd al. Er komen helaas nog regelmatig data requests voor de WWW data.

De vraag is dus eigenlijk: kan power de individuele disks/arrays in de DS1511+ getoggeld worden of is het altijd alles of niets? (SSD aan, HDD-Array uit)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De DS2411+, 4*3TB en UPS zijn binnen :9~ :9~
Denk dat mijn collega's het vanmiddag maar zonder mij moeten doen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hehe veel plezier!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

erikafoort schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:05:
De DS2411+, 4*3TB en UPS zijn binnen :9~ :9~
Denk dat mijn collega's het vanmiddag maar zonder mij moeten doen.... :P
Foto's!!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
Leuk ding de 2411
Heb em nu een paar dagen als vervanging van mijn 1511
Nu met 6 x 2tb komen er straks nog 6 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ze liggen in de auto... hoop zometeen naar huis te kunnen.
Vanavond andere afspraken maar zal even kijken wat ik vanmiddag nog doen kan qua foto's. (sowieso krijgt ie een tijdelijke plek, het serverhok is nog niet klaar (lees; is nog een leeg hok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
erikafoort schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:19:
Ze liggen in de auto... hoop zometeen naar huis te kunnen.
Vanavond andere afspraken maar zal even kijken wat ik vanmiddag nog doen kan qua foto's. (sowieso krijgt ie een tijdelijke plek, het serverhok is nog niet klaar (lees; is nog een leeg hok)
en niet vergeten, synoblog.superzebulon.org ;)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Ik ken de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Nog steeds niks gevonden om goed en eenvoudig m'n resources te loggen op mijn DS211j :( Ik heb munin gevonden, wat perfect lijkt, maar hiervoor zijn helaas geen spk of ipkg packages. Zelf installeren moet ik nog proberen, maar lijkt me lastig.
Niemand die hetzelfde heeft proberen te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Leuk van synology consumer hdd's op de compatibility checklist zetten. Vervolgens klop je aan dat je 3 disks binnen 2 dagen stuk hebt. Ja dan had je maar enterprise level disks moeten kopen :S Lekker 480 euro aan disks stuk of nabij stuk.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn Terratec USB-geluidskaart doet het in DSM 3.2 niet meer. Anderen die hier last van hebben?

Update: ook de Synology forums zijn er ook wat berichten over, hopelijk wordt het gefixt.

[ Voor 32% gewijzigd door Artcore op 16-09-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
dalus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:09:
Leuk van synology consumer hdd's op de compatibility checklist zetten. Vervolgens klop je aan dat je 3 disks binnen 2 dagen stuk hebt. Ja dan had je maar enterprise level disks moeten kopen :S Lekker 480 euro aan disks stuk of nabij stuk.
kun je dat wat verder uitleggen?
ik draai gewoon 24 stuks WD20EARS consumenten disks in mijn DS3611.. en dat werkt als een treintje..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb begin deze week java icm serviio geïnstalleerd, maar na installatie staat de ds211 nu al dagen op 100% te pompen. Dit komt door het java proces. Is hij aan het indexeren, en duurt dit altijd zo lang? Heb er 2 hd films opstaan en 150GB aan muziek en foto's. Dat hoeft toch niet dagen te duren? Of zou er wat mis kunnen zijn met de java installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Net geupgrade naar DSM 3.2 (hopelijk kan ik nu voor elkaar krijgen dat ik de NAS via internet kan benaderen), en zie als eerste dat je nu kunt zien hoever de NAS is met het maken van miniaturen. Nice!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Heeft iemand al iets met Yamj op de nas gedaan ?
zie 2 posting hierover in het topic maar die bestaan uit ongeveer dezelfde vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ugh, nog steeds kan ik de NAS niet via Internet benaderen. In DSM een extra poort voor Photostation aangemaakt (5008) en in mijn router aangezet dat "mijn externe IP:5008" moet worden doorgerouteerd naar "Interne IP NAS" poort 80. Het resultaat is nada..

Ook met standaard poort 80 geeft hij geen sjoege. Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

je externe ip:80 wil je routen naar intern:5008

Je stelt het dus gewoon verkeerd in...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hooglander1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:23:
je externe ip:80 wil je routen naar intern:5008

Je stelt het dus gewoon verkeerd in...
-edit-
Gelukt. Combinate van de instelling in de Router en in DSM. Nu vooral zorgen dat niet al mn data voor de wereld open staat ;)

[ Voor 23% gewijzigd door cheiron op 16-09-2011 17:36 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

freak1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:37:
[...]

kun je dat wat verder uitleggen?
ik draai gewoon 24 stuks WD20EARS consumenten disks in mijn DS3611.. en dat werkt als een treintje..
Ik draai nu net een half jaar met deze disks in een DS1010. Tot dat 1 disk kapot ging, geen probleem disk vervangen -> rebuild. Gaat er tijdens de rebuild om exact hetzelfde moment nog eens twee disks tegelijk stuk de net vervangen disk en een van de oudere. Raid volume crashed rebuild niet meer mogelijk.

Via support maar eens laten uitzoeken wat er aan de hand was, kreeg ik dit te horen
There is no know issue about DS defecting the HDD and DS should not defect the HDD. Please understand that the HDD is a consuming product and it is depends on mostly the quality and luck really. We have experience that user has brand new HDD and was defected right at the start.

In this case, we will suggest you to replace the HDD since we see the errors indicate that the HDD is defected. Then we will always recommend our user to use the Enterprise HDD since the below:

Always choose hard drives that suit your needs. According to hard drive manufacturers, desktop class hard drives are designed for balanced performance and reliability for everyday computing, while enterprise class hard drives are designed to deliver higher performance standards suitable for 24x7 mission critical business applications. Hard drive manufacturers do not recommend installing desktop class hard drives for the RAID environment regarding to these reasons. Please choose the hard drive that fits your needs.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De faalkans per bit is al jaren vergelijkbaar, terwijl er steeds meer bitjes op een disk passen. Daarom is RAID 5 tegenwoordig al twijfelachtig, want tijdens de rebuild ga je alle bits langs en dan is de kans op een bitje dat verkeerd valt vrij groot.

RAID 6 is dan wel weer beter, totdat ook dat risico te groot word.

Maar de beste oplossing is een backup maken. RAID is redundancy, geen backup.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Opzich is het antwoord van support helemaal niet zo verkeerd mijn inziens.

Als ik het zo bekijk heb je gewoon vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Als ik het zo lees, kun je beter Raid 1 nemen.
wat volgens mij de oorzaak is van het crashen van een Raid 5 systeem, is dat de overige schijven het zwaar te verduren krijgen als hij opnieuw moet builden.

Bij een Raid 1 set hoeft de oude schijf volgens mij minder hard te werken (alleen lezen ) om deze weer te builden.

Ik vraag me af wat goedkoper is, een dx510 eraan met 5 simpele 2 TB schijven als backup van de 1511+ of 5 duurdere enterprise schijven.

EDIT

5 X seagate enterprice = 800 euro
9 X samsung 2tb = 510 + dx 510 = 910 Euro. (in de DX510 hoeft niet in raid )

[ Voor 11% gewijzigd door Peter F op 16-09-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
klopt dit wel =

eens enterprise schijf van 2 TB voor 60 euro ?

http://azerty.nl/producte...200-tpm-buffer-64-mb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai dus JBOD omdat ik van mening ben dat de schijven in een JBOD array het veel minder te verduren krijgen kwa load/belasting dan in een RAID array. De kans op falen in een JBOD array acht ik om die reden veel kleiner. Wel backup ik naar een ander JBOD array die grotendeels van de tijd uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Peter F schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:12:
eens enterprise schijf van 2 TB voor 60 euro ?
Er zijn vier shops met ongeveer die prijs, de overigen vragen er 200 euro voor. Lijkt me dus een fout.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
Dromer schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:30:
Heeft iemand al iets met Yamj op de nas gedaan ?
zie 2 posting hierover in het topic maar die bestaan uit ongeveer dezelfde vraag :)
Ik heb een Synology 1010+ met DS510 in RAID6

In combinatie met mijn PCH-C200 en YAMJ werkt prima, al gebruik ik zelf TOMY (YAMJ Applicatie voor OSX).

Maar YAMJ zelf werkte ook prima via Windows :)
Peter F schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:59:
Als ik het zo lees, kun je beter Raid 1 nemen.
RAID 6 lijkt me dan toch beter...

Voorbeeldje bij 2 HDD Fails:
RAID 1 = 2 Disc's stuk (1 per array) = Alles kwijt.
RAID 5 = 2 Disc's stuk = Alles kwijt
RAID 6 = 2 Disc's stuk = nog optie voor rebuild + Betere parity dan RAID 5

+ Bij RAID 1 ben je 50% van je data opslag kwijt, bij RAID 6 "maar" 2 HDD's

Bij 6x 2TB RAID1 = 6TB over
Bij 6x 2TB RAID6 = 8TB over
Bij 9x 2TB RAID1 = 9TB over
Bij 9x 2TB RAID6 = 14TB over

In mijn geval is het hier dus (10x 2TB) 20TB met RAID 6 = 16TB over. In mijn geval dus het meest nuttige en meest veilige optie (indien je 1 volume wilt houden dus) (Iets van 450 HD Films past niet op 1x2TB :+ )

[ Voor 47% gewijzigd door Thalaron op 17-09-2011 03:51 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Dromer
Heb je Yamj op de NAS zelf geinstalleerd?
Want dat is wat graag wil, op de pc werkt het al, maar lijkt me makkelijk op de NAS en dan met een cronjob automatisch uitvoeren.

Verwijderd

Ik heb gisteren een DS411 ontvangen, en ben daar nu mee aan de slag gegaan. Installatie van DSM 3.2 is afgerond en ben op het apparaat ingelogd. So far so good.

Wat ik me nu af vraag, kan ik uit mijn vaste PC een schijf met alleen data (foto's en muziek) er op halen en die zo in de NAS zetten? Van wat ik nu zie, heb ik alleen een mogelijkheid om een nieuwe volume ofzo aan te maken.. Als ik dat zou doen, wordt alles verwijderd. Dat is nou niet echt de bedoeling. Of moet ik echt vanaf mijn vaste PC alles naar een tweede harde schijf overzetten?

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:57
Waarom niet gewoon overzetten via je netwerk? Met 50 MB/s gaat dat best rap (gigabit LAN).

• Thalaron
Dromer schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:49:
Heb je Yamj op de NAS zelf geinstalleerd?
Want dat is wat graag wil, op de pc werkt het al, maar lijkt me makkelijk op de NAS en dan met een cronjob automatisch uitvoeren.
Ahzo, nee YAMJ (ofwel TOMY) op PC (iMac) en YAMJ mappen/files worden aangemaakt op de NAS.

Helaas geen vol automatische YAMJ op NAS. Maar volgens mij kan dat ook niet. (Of je moet een Windows/OS X Server hebben...)

Mocht je het ooit voor elkaar krijgen hoor ik het graag :9

[ Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 17-09-2011 12:38 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• KorneelB
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:10:
Ik heb gisteren een DS411 ontvangen, en ben daar nu mee aan de slag gegaan. Installatie van DSM 3.2 is afgerond en ben op het apparaat ingelogd. So far so good.

Wat ik me nu af vraag, kan ik uit mijn vaste PC een schijf met alleen data (foto's en muziek) er op halen en die zo in de NAS zetten? Van wat ik nu zie, heb ik alleen een mogelijkheid om een nieuwe volume ofzo aan te maken.. Als ik dat zou doen, wordt alles verwijderd. Dat is nou niet echt de bedoeling. Of moet ik echt vanaf mijn vaste PC alles naar een tweede harde schijf overzetten?
dat kan niet.. stop je je pc HD in je synology dan maakt hij hem leeg. eventueel kun je hem wel aansluiten op USB via een USB>SATA convertor..

60 TB can not be enough

• Peter F
  • Niet online
DE postbode is onderweg......

en we wachten en wachten en wachten.

en nu komt er vanavond ook nog visite, normaliter komt er nauwelijks iemand hier :)

Verwijderd

Ddevries schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:02:
Waarom niet gewoon overzetten via je netwerk? Met 50 MB/s gaat dat best rap (gigabit LAN).
Twee redenen, (1) extra schijf nodig voor het proces, (2) 1TB gewoon inklikken gaat sneller. Maar ja, als het niet kan, dan is 50 MB/s lang geen slecht alternatief!
freak1 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:38:
[...]

dat kan niet.. stop je je pc HD in je synology dan maakt hij hem leeg. eventueel kun je hem wel aansluiten op USB via een USB>SATA convertor..
Ah.. jammer! Dan ga ik even uitpuzzelen wat het handigste zal zijn.

Bedankt voor jullie reacties! :)

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Hoi,

Ik heb deze week mijn eerste NAS aangeschaft, een bescheiden DS110J'tje om eens te ervaren en het bevalt tot nu toe goed :P. Alleen heb ik even een vraagje over SABnzbd. Ik heb nu de de versie van merty 0.5.4 erop staan., maar zie dat je via SynoBlog gewoon de nieuwste (0.6.9) erop kan zetten. Waarom gebruiken veel mensen toch de Merty versie? Waarom niet de niewere die op SynoBlog staat? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik Merty 0.5.4 eraf zal halen en SynoBlog 0..6.9 erop zal zetten.

gr,
Eric

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Verwijderd

Eric-B schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:32:
[..] Waarom gebruiken veel mensen toch de Merty versie? Waarom niet de niewere die op SynoBlog staat? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik Merty 0.5.4 eraf zal halen en SynoBlog 0..6.9 erop zal zetten.
Saphelper
Included in the package is a 3rd party tool "sabhelper". With this program, you will be able to up- or downgrade the SABnzbd+ version on your own by uploading the sources file of SABnzbd+. Also, the program will "fix" problems with downloads in wrong directory, filenames or filerights, for all users who don't know how to do this via the commandline and made a mistake configuring SABnzbd+.

• Dromer
Oftwel, allemaal dingen waar je met de versie van Synoblog ook al geen last van hebt :)

• job
Eric-B schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:32:
Waarom gebruiken veel mensen toch de Merty versie? Waarom niet de niewere die op SynoBlog staat?
Omdat merty eerder was, en als je het eenmaal werkend hebt en het draait goed. Waarom zou je dan overstappen?

Nu met DSM 3.2 is er het probleem dat updaten via de sabhelper niet meer lukt.. dus ik vermoed dat als merty zijn package niet update een boel overstappen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door job op 17-09-2011 18:03 ]

• Eric-B
  • Laatst online: 05-09 14:16
Ok heb nu de SynoBlog versie erop werkt prima :)

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Omdat de SABhelper van Merty het niet meer deed ben ik ook over gegaan... Anders was Merty fijn blijven draaien.

• Dromer
Even een vraagje,
Heb nu een 2411 met 6 x 2TB
Ik wil daar 2 x 2 TB bijzetten.
Ik zat te denken aan 1 x 2tb in me raid6 erbij en 1 apart als downloadschijf.
Als ik me dan niet vergis kan de raid gewoon uitgaan in slaapstand en blijft alleen de downloadschijf aktief vanwege het scannen.
Klopt dit ..??..

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Dromer schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:40:
Even een vraagje,
Heb nu een 2411 met 6 x 2TB
Ik wil daar 2 x 2 TB bijzetten.
Ik zat te denken aan 1 x 2tb in me raid6 erbij en 1 apart als downloadschijf.
Als ik me dan niet vergis kan de raid gewoon uitgaan in slaapstand en blijft alleen de downloadschijf aktief vanwege het scannen.
Klopt dit ..??..
Volgens mij niet. Zodra één HD nodig is spinnen ze allemaal op. Scannen en log files zou ik op een usb stick zetten en dat levert bij mij nooit problemen op.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Dromer
Daar was ik inderdaad al bang voor...dan ga ik er gewoon een usb stick in doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Het maken van een backup (via LAN, via de DSM) van de DS409 naar de DS2411 duurt erg lang. Circa 4,8TB over te zetten, vrijdagmiddag gestart en hij is nu op circa 1/3, dus zeker nog een dag of drie te gaan....

En een paar foto's van de nieuwe DS2411+ en de oude DS409. Allebei nog op hun tijdelijke plekje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JYFU6TYX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QCZJ4LYZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Ik ben pas begonnen met installeren, nu twijfel of ik het goed gelezen heb , maar installeert hij de DSM software op de eerste Harddisk ?
ik had verwacht dat hij het in een flash zou stoppen het 3.2 image is maar 190 MB groot.

dus schijf kapot instellingen en dsm 3.2 kwijt ?

ps hij is nu mijn 2 tb aan het formatteren

EDIT, hij poests nu mijn 2 TB leeg, dus ga er niet van uit dat hij hem naar de HD schrijft.

[ Voor 12% gewijzigd door Peter F op 18-09-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Peter F schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:02:
Ik ben pas begonnen met installeren, nu twijfel of ik het goed gelezen heb , maar installeert hij de DSM software op de eerste Harddisk ?
ik had verwacht dat hij het in een flash zou stoppen het 3.2 image is maar 190 MB groot.

dus schijf kapot instellingen en dsm 3.2 kwijt ?

ps hij is nu mijn 2 tb aan het formatteren

EDIT, hij poests nu mijn 2 TB leeg, dus ga er niet van uit dat hij hem naar de HD schrijft.
hij schrijft wel dingen weg naar de HD. 1 schijf weg is geen probleem, maar al je schijvenw eg = idd DSM weg en instellingen weg..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
erikafoort schreef op zondag 18 september 2011 @ 07:22:
Het maken van een backup (via LAN, via de DSM) van de DS409 naar de DS2411 duurt erg lang. Circa 4,8TB over te zetten, vrijdagmiddag gestart en hij is nu op circa 1/3, dus zeker nog een dag of drie te gaan....

En een paar foto's van de nieuwe DS2411+ en de oude DS409. Allebei nog op hun tijdelijke plekje.
[afbeelding]
[afbeelding]
dat ziet er bekend uit ;)
mooi ding!

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
heb op dit moment maar 1 schijf erin zitten,

snelheid voor het gereedmaken is wel triest langzaam

half uur verder en zit nu op 1,04 procent.

betekend dat hij op 48 uur pas klaar is :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Dank :-)

Ben trouwens voor de SHR+2disk Redundancy methode gegaan. Beetje teleurstellend om 4*3TB als een netto opslag van 5,36TB te zien (wist ik van te voren) maar met toevoegen van meer schijven wordt dat verschil kleiner. En meer schijfruimte heb ik nu direct niet nodig. Eerst maar eens zorgen dat alle data overgezet is.

Lees wel dat het later toevoegen van 4*2TB schijven niet de 'default methode' is bij SHR maar op de synology pagina kan ik daar niks over terugvinden. Ook het toevoegen van schijven (ongeacht capaciteit, dus ook kleiner) is volgens mij ondersteund.

Synology SHR wiki pagina
When expanding a 2-disk redundant SHR Volume, whether by larger or additional disk, the new storage will be available as soon as 4-disks have been expanded or added into the SHR Volume.

Oeps, beter lezen! Op dezelfde pagina......
Can the SHR Volume accept drives of smaller capacity once a SHR volume has been created?
For clarification, if starting out with a SHR Volume utilizing 1TB drives, then all drives which are added or replaced to the SHR Volume must be equal or greater than 1TB. A 500GB drive cannot be added into an existing SHR (or Classic RAID) Volume, and have that storage pool of the smaller drive be utilized within the Volume.

Misschien zou ik nog een volume kunnen maken met 4*2TB SHR2diskRedundancy, daar de data opzetten (kom ik ca 1TB tekort maar dat is op te lossen door wat data weg te zetten) en dan deze uitbreiden door elke keer een 3TB schijf toe te voegen.

Of nog een pakketje 3TB schijven en de 4*2TB een ander doel geven :)

Nog een edit,
ik zou de 4*2TB schijven ook gewoon meteen in de DS2411 kunnen zetten en op de DS4211 zelf de data kunnen overzetten.

[ Voor 33% gewijzigd door erikafoort op 18-09-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Peter F schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:40:
heb op dit moment maar 1 schijf erin zitten,

snelheid voor het gereedmaken is wel triest langzaam

half uur verder en zit nu op 1,04 procent.

betekend dat hij op 48 uur pas klaar is :??
maar heb je met volledige diskcontrole gedaan?
dan doet hij een complete bad sector check en ja, dat duurt bijzonder lang..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Is het normaal dat mijn SABnzbd op een DS211 maar maximaal download aan 4MB/s en vaak terug zakt naar 2MB/s? Wanneer ik vroeger SABnzbd gebruikte op mijn pc haalde ik altijd een stabiele 12MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
freak1 schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:04:
[...]

maar heb je met volledige diskcontrole gedaan?
dan doet hij een complete bad sector check en ja, dat duurt bijzonder lang..
alleen rare verhouding mijn 250 GB blauwe WD is binnen 45 minuten klaar,

op een zelfde snelheid xou deze er toch minimaal 6 uur over moeten doen dan (1/8 capaciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
thibaultvdb schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:32:
Is het normaal dat mijn SABnzbd op een DS211 maar maximaal download aan 4MB/s en vaak terug zakt naar 2MB/s? Wanneer ik vroeger SABnzbd gebruikte op mijn pc haalde ik altijd een stabiele 12MB/s.
dat is toch de limitatie van de proc die er in zit icm sabnzbd.. wat je even kan proberen is om het aantal connecties terug te schroeven naar 4 of 5.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Ik kom ook nooit verder dan 4 MBps met mijn DS411Slim, waar dezelfde processor inzit, dus zoals Freak zegt zal het inderdaad een limitatie zijn. Als mijn Syno dan bestanden begint te repareren en uitpakken zakt snelheid weg naar ongeveer 2-2,5 MBps, precies wat jij ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb toch een vreemd verschijnsel nu ik toch weer naar RAID0 geswitched ben.

Helemaal in het begin toen RAID0 volume net gebuild was haalde ik een doorvoer snelheid van rond de 50MB/s nu een paar dagen later komt deze niet hoger dan 26MB/s.

Er is verder eigenlijk niks aan veranderd.

Iemand hier een verklaring voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
geen service die blijft hangen waardoor de belasting wat hoog is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
pff, dat valt toch wel tegen, nu gebruik ik mijn 120mbit connectie voor niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Je moet eens kijken naar NZBGET.
Is veel sneller als Sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb gister een herinstall van windows 7 gedaan op mijn eigen pc. Was voorheen nog een illegale versie, maar had mn orginele cd weer gevonden, dus dacht laat ik t weer eens legaal doen. Alles ging goed en mn backup software op mn nas was prima te benaderen via netwerk mapping. Toen begon het probleem. Windows update ging los en haalde iets van 75 updates binnen, waardooronder service pack 1 (deze had ik voorheen nooit geinstalleerd op windows 7) en nu kan ik mijn nas niet meer bereiken!

Wat ik heb gedaan, als eerste de Synology software gedownload om te kijken of hij dan iets vind, maar dat liep ook fout af. Daarna natuurlijk een aantal google search opdrachten maar daar kwam ook niets in naar voren, behalve dat er misschien een register fout kon zijn, dus ccleaner zijn dingen laten doen, en daarna een reboot. Nog steeds niet.. Op een andere vaste PC en mn Laptop werkt het wel. Waar zou de fout kunnen zitten? (Antivirus/firewall software Comodo uitzetten helpt ook niet).

edit:
Blijkbaar ben ik uit de workgroup gedonderd toen SP1 zich geinstalleerd had. Wel appart dat ik alles zag behalve mn NAS, maar goed t werkt nu weer!

[ Voor 7% gewijzigd door Bananenspin op 18-09-2011 14:38 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Peter F schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:14:
geen service die blijft hangen waardoor de belasting wat hoog is ?
Had ik ook al naar gekeken maar zag niks vreemds, hij was zelfs heel erg rustig wat dat betreft.

Alleen data-transfer welke actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Thalaron schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:36:
[...]

Ahzo, nee YAMJ (ofwel TOMY) op PC (iMac) en YAMJ mappen/files worden aangemaakt op de NAS.

Helaas geen vol automatische YAMJ op NAS. Maar volgens mij kan dat ook niet. (Of je moet een Windows/OS X Server hebben...)

Mocht je het ooit voor elkaar krijgen hoor ik het graag :9
@Thalaron, Dromer en geïnteresseerden:

Dit kan zeker, ik heb YAMJ volautomatisch op m'n DS411+ II draaien.
De grootste tegenslag hierbij was mediainfo draaiende krijgen (moet je zelf compilen). Hiernaast is deze NAS i368 en niet ARM-based dus de installatie van java stelt niet zoveel voor.
Ik weet niet welke Synology je hebt, maar ik heb geen ervaring met Java en ARM. Waarschijnlijk moet je OpenJDK zelf compilen.

Al ik een serie invoer in Sick Beard, dan zal deze automatisch downloaden, uitpakken en YAMJ draaien.
Voorbeeld: Sick Beard -> SabNZBd (downloaden, uitpakken en hernoemen) -> YAMJ.sh (YAMJ draaien)
Bij films is hetzelfde mogelijk, door de categorie movies te kiezen.

Ik heb het stap voor stap gedocumenteerd, dus kan het bij interesse eventueel uitwerken op m'n blog. Enige linux kennis is wel vereist.

Edit: Uitleg over Java op ARM-based Synology's

[ Voor 6% gewijzigd door MissileHugger op 18-09-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:20
Is er eigenlijk een manier om Films die op mn Synology staan direct met een of ander programma op mn iPhone af te spelen? Zonder allerlei media server apps enzo. Dus de server benaderen vanaf mn iPhone en direct kunnen afspelen. Ik heb een gejailbreakte iPhone, dus als iemand iets weet; graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Iets vaags ontdekt met dsm3.2 ik kan via upnp gewoon op de video, music en Photo directories komen via mijn iPad. Dit gebeurt dan met een viest account. Ik heb echter de guest account uitgeschakeld en geen rechten toegekend aan directories. Nu kan dit account de bestanden zo te zien niet uitlezen, maar wel zien dat er bestanden zijn en hoe ze heten.

Is er ergens een listingpermissie die ik nietkan vinden? Guest moet helemaal die directories niet zien als ie geen rechten heeft

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Is het de moeite om nzbget te installeren ipv SABnzbd? Ik zou het enkel en alleen doen om de hogere snelheid, maar hoeveel hoger is die als ik nzbget gebruik? Nu heb ik ong 3MB/s op mijn DS211 met een 120mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Heeft iemand al geprobeerd om moviegrabber te installeren op z'n NAS?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
Scannen en log files zou ik op een usb stick zetten en dat levert bij mij nooit problemen op.
Is er misschien een korte how-to om dit te doen. Heb recentelijk mijn volume moeten herbouwen omdat een disk gecrashed was, dus hoe vaker de disks kunnen slapen, des te beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
CarpeVentum schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:05:
Is er eigenlijk een manier om Films die op mn Synology staan direct met een of ander programma op mn iPhone af te spelen? Zonder allerlei media server apps enzo. Dus de server benaderen vanaf mn iPhone en direct kunnen afspelen. Ik heb een gejailbreakte iPhone, dus als iemand iets weet; graag!
Dat is zeker mogelijk.
Ik gebruik daar de app Goodplayer voor op mijn iphone/ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
Ik wil deze week een DS211 aanschaffen met 1x 2TB HDD. Omdat ik nog een aantal 1TB schijven heb liggen, wil 1 x 1TB erbij instoppen als mirror. Ik dan wil dan een aantal selecte mappen wel backuppen en andere niet.
Films hoef ik niet gebackupped te hebben, maar foto's en documenten wel.

Is het instellen van een kleinere schijf als mirror mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb nu als mijn eerste NAS een 110j met 1TB, en bevalt me erg goed!

Voordat ik een nas had gebruikte ik Transmission voor mijn torrents, en hierbij gebruikte ik labels om de download automatisch naar de goede map te laten schrijven. Download Station van Synology heeft deze functie (zo ver ik weet) helaas niet. Ik heb ook transmission op mijn nas gezet maar deze beschikt volgens mij ook niet over een categorie naar map functie. Is er andere software die dit kan? Of zijn er andere intelligente oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:16
Lumics schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:13:
Ik wil deze week een DS211 aanschaffen met 1x 2TB HDD. Omdat ik nog een aantal 1TB schijven heb liggen, wil 1 x 1TB erbij instoppen als mirror. Ik dan wil dan een aantal selecte mappen wel backuppen en andere niet.

Niet als mirror gok ik, dan waste ie gewoon 1TB van je 2 TB schijf. je kan wel Jbod draaien met een 2 TB schijf en een 1 TB schijf geloof ik, maar dan moet je handmatig backuppen naar de 1 TB schijf.

Makkelijkst lijkt mij 2x 2TB plaatsen en eventuuel wat 1TB schijven via USB aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
atze schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:02:

Voordat ik een nas had gebruikte ik Transmission voor mijn torrents, en hierbij gebruikte ik labels om de download automatisch naar de goede map te laten schrijven. Download Station van Synology heeft deze functie (zo ver ik weet) helaas niet. Ik heb ook transmission op mijn nas gezet maar deze beschikt volgens mij ook niet over een categorie naar map functie. Is er andere software die dit kan? Of zijn er andere intelligente oplossingen?
misschien rTorrent, maar ik denk het niet. Het is beste is om nieuwsgroepen te gebruiken zoals je misschien al wist..

http://forum.synology.com...p/RTorrent_wTorrent_HowTo

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Lumics schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:13:

RAID (1) is wellicht geen optie want zoals reeds werd gemeld zou je daarmee 1TB van je 2TB-schijf verspillen. Wat wel een mogelijkheid is is 2 volumes aanmaken, 1 op de 2TB-schijf en 1 op de 1TB-schijf. Vervolgens zou je dan een backup inplannen om bijvoorbeeld 1 keer per dag specifieke data van het grote naar het kleine volume te kopiëren.

EDIT: JBOD lijkt mij trouwens geen optie want daarmee zou je 1 enkel volume van 3TB bekomen. Bijgevolg zou je geen controle hebben over welke data op welke schijf wordt opgeslagen.

[ Voor 10% gewijzigd door fanatic_david op 18-09-2011 23:57 . Reden: toevoeging over JBOD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:47
atze schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:02:

rTorrent ondersteunt meerder 'watch'-directories met ieder hun eigen target directory.
http://libtorrent.rakshas...atchadirectoryfortorrents
http://libtorrent.rakshas...dependingonwatchdirectory

Volgens mij kun je er ook een label aanhangen, een bandbreedte limit en waarschijnlijk zelfs een seeding ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
fanatic_david schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:52:
[...]

RAID (1) is wellicht geen optie want zoals reeds werd gemeld zou je daarmee 1TB van je 2TB-schijf verspillen. Wat wel een mogelijkheid is is 2 volumes aanmaken, 1 op de 2TB-schijf en 1 op de 1TB-schijf. Vervolgens zou je dan een backup inplannen om bijvoorbeeld 1 keer per dag specifieke data van het grote naar het kleine volume te kopiëren.
Raid 1 had ik idd al uitgesloten. Automatische geplande kopieën op twee volumes is een goed idee. Een echte backup maak nu periodiek en bewaar ik op een andere locatie, dan zal ik ook blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Mogelijke oplossing is overstappen op nzbget. Spartaanse interface ivm SABnzb. Wel veel hogere snelheden. Op mijn DS211 haal ik met nzbget tot 11MB/s, terwijl SABnzb niet verder komt dan 4MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RAID0 zou toch een verbetering moeten zijn net data transfer vanwege het dubbel wegschrijven?
Ik heb toch sterk het idee dat het met JBOD sneller ging.
Zou het iets met de geïnstalleerde packages te maken kunnen hebben ook zal zijn ze niet actief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
goofer_nieuw schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:00:
[...] terwijl SABnzb niet verder komt dan 4MB/s.
Bijzonder... Ik haal met mijn SABnzbd+ (0.5.3) op mijn QNAP anders nog ruim 75-80Mb/s via Astraweb.
Kijk nog maar eens goed in je config of ie daar niet ergens wordt geknepen op aantal sessies of bandwith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Misschien een vraag met een héél simpel antwoord, maar ik zie het even niet:

Mijn oude DS207 vervangen door een DS411, naar de DS207 kan ik gewoon network drives mappen d.m.v. \\<naam>, maar als ik dat naar de DS411 doe valt Vista er over als ik een map/bestand wil aanmaken ("You need permission"). Als ik de DS411 echter via \\<ip-adres> map mag ik wel gewoon dingen wegschrijven naar de network drive.
Het webinterface van de DS411 is wel gewoon te benaderen via http://<naam>.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
S913 schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:48:
Misschien een vraag met een héél simpel antwoord, maar ik zie het even niet:

Mijn oude DS207 vervangen door een DS411, naar de DS207 kan ik gewoon network drives mappen d.m.v. \\<naam>, maar als ik dat naar de DS411 doe valt Vista er over als ik een map/bestand wil aanmaken ("You need permission"). Als ik de DS411 echter via \\<ip-adres> map mag ik wel gewoon dingen wegschrijven naar de network drive.
Het webinterface van de DS411 is wel gewoon te benaderen via http://<naam>.
rechten.
met welk useraccount log je in op de fileshares?
geen?
dan is het waarschijnlijk je guest account en heeft jeguest account geen rechten.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Rechten zijn identiek voor beide Synlogies. Guest disabled, log aan met mijn eigen user. Ik mag op de DS411 ook alles, als ik maar via het ip-adres de drive map en niet via de hostnaam van de DS411.
Of is het misschien een limitatie/bug binnen Windows dat je niet naar verschillende network drives kan mappen met verschillende hostnamen? (Momenteel heb ik nl. network drives naar beide Synologies).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 20-07 20:35
schumi2004 schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:22:
RAID0 zou toch een verbetering moeten zijn net data transfer vanwege het dubbel wegschrijven?
Ik heb toch sterk het idee dat het met JBOD sneller ging.
Zou het iets met de geïnstalleerde packages te maken kunnen hebben ook zal zijn ze niet actief ?
Ik zal eens kijken hier... Er is zojuist een setje van Samsung 2TB's in een DS209 gepropt. Zodra de disckcheck voorbij is (over een flink aantal uurtjes :O ) zal ik 'm volgooien en kijken wat het resultaat is.

Op zich is het mogelijk zodra de disks voller raken dat de doorvoersnelheid ook afneemt, aan de andere kant meldt Western Digital dat haar consumentenschijven niet echt geschikt zijn voor RAID-omgevingen. Het zou kunnen dat consumentenschijven van andere merken dezelfde problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
]Byte\[ schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:23:
[...]

Bijzonder... Ik haal met mijn SABnzbd+ (0.5.3) op mijn QNAP anders nog ruim 75-80Mb/s via Astraweb.
Kijk nog maar eens goed in je config of ie daar niet ergens wordt geknepen op aantal sessies of bandwith.
Python pakt teveel CPU power op de DS211. Er zijn andere Synology dozen waar dit probleem zich minder/niet voordoet. Deze hebben een snellere CPU. Jouw QNAP heeft dit waarschijnlijk ook. Performance problemen met SABnzb op de 211(j) en andere modellen met een mindere CPU zijn zeer bekend.

Dit beeld wordt nog versterkt wanneer SABnzb de bestanden aan het uitpakken of repareren is. Dan zakt de snelheid nog verder in (gem 2,5MB/s).

[ Voor 10% gewijzigd door goofer_nieuw op 19-09-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:14:
[...]

Ik zal eens kijken hier... Er is zojuist een setje van Samsung 2TB's in een DS209 gepropt. Zodra de disckcheck voorbij is (over een flink aantal uurtjes :O ) zal ik 'm volgooien en kijken wat het resultaat is.

Op zich is het mogelijk zodra de disks voller raken dat de doorvoersnelheid ook afneemt, aan de andere kant meldt Western Digital dat haar consumentenschijven niet echt geschikt zijn voor RAID-omgevingen. Het zou kunnen dat consumentenschijven van andere merken dezelfde problemen hebben.
Het gekke is is dat deze in het begin wel 50MB/s haalde (voor korte duur blijkt nu) en nu tegenwoordig maar net 27MB/s, zelf heb ik er 2 x 2TB HD204UI in en zijn maar 5% gevult
goofer_nieuw schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:44:
[...]

Python pakt teveel CPU power op de DS211. Er zijn andere Synology dozen waar dit probleem zich minder/niet voordoet. Deze hebben een snellere CPU. Jouw QNAP heeft dit waarschijnlijk ook. Performance problemen met SABnzb op de 211(j) en andere modellen met een mindere CPU zijn zeer bekend.

Dit beeld wordt nog versterkt wanneer SABnzb de bestanden aan het uitpakken of repareren is. Dan zakt de snelheid nog verder in (gem 2,5MB/s).
Zelf laat ik de download stoppen bij het unrarren en ik haal snelheden welke gemiddeld 6MB/s zijn

Ik heb onder settings ook diverse opties aan uit gevinkt welke mij niet nodig lijken wat denk ook helpt is IONice Parameters deze heb ik als volgt staan : -c2 -n4

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 19-09-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dag allen,

Nogmaals bedankt voor deze thread. Heb er al veel informatie in teruggevonden.
Ik zit met een vraagje. Eerst even mijn huidige setup beschrijven
Synology DS211j
WD TV live player op de tv aangesloten
Asus Transformer Tablet 32 GB

Op de NAS heb ik SABNZBd draaien en die download al mijn media (films, muziek, etc). Mijn nas streamt de films naar mijn WD TV Live spelertje zonder grote problemen. Toch moet ik op de wd tv live altijd shared folder gebruiken ipv media server want anders komen de srt bestanden niet mee voor men films. Dat is echter niet men grote probleem en ik weet dat ik het kan oplossen door alles naar mkv om te zetten.

Wat ik namelijk graag zou willen is dat ik met mijn tablet (of de wd tv live) een mooie library krijg van mijn gedownloade films. Net zoals XBMC dat zou doen als ik ze zou opslaan op mijn pc. Ik weet dat de wd tv live bepaalde criteria heeft over hoe de cover, beschrijving en trailer wordt opgeslaan (als ze alledrie al mogelijk zijn dat weet ik niet). Daarom leek het me leuk mijn collectie te bekijken op mijn tablet en vervolgens gewoon af te spelen met de wd tv live.
Ik zoek dus een programma dat op de NAS extra's gaat downloaden (cover, beschrijving, trailer). Vervolgens wil ik dit resultaat bekijken met mijn tablet in een mooie interface en nadien een selectie afspelen op mijn wd tv live. Weet iemand hoe ik dat moet doen? Zit ik dan enkel vast aan sickbeard? Ik heb namelijk weinig tot geen linux kennis.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Laatst online: 20-07 20:35
Kijk eens naar Thumbgen, dat is een Windowstool die templates voor WD en ACRyan spelers maakt.

Dat de subtitles niet meekomen is een 'feature' van DLNA c.s. Gewoon via SMB of NFS je videobestanden rechtstreeks ophalen en de subtitels komen vanzelf mee in je mediaplayer (mits correct benoemd).

[ Voor 44% gewijzigd door Klojum op 19-09-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
@ Schumi2004
Ik heb een 1511+ met daaraan gekoppeld via esata een externe raid behuizing op raid 5. Als ik grote hoeveelheden data overzet van mijn Nas (of mijn pc) naar de Fantec QB-35US3R, dan gaat dat vaak heel snel (90+ MB/s), en soms staat de Fantec maar te schrijven, en lijkt het erop dat er niets gebeurt. Ik heb de zaak wel eens doodgedrukt, en opnieuw de dataoverdracht gestart, maar dat was geen verbetering. Ik laat de zaak nu maar even doorratelen, en even later gaat de dataoverdracht weer op volle toeren door. Ik denk dat er soms een deel van de vrije ruimte geformatteerd moet worden. Zowel mijn Nas als de Fantec zijn als ext4 geformatteerd.

Als iemand een spk voor NZGGet weet, dan wil ik dat ook wel eens proberen. Ik heb geen verstand van Linux, ik ben een typische gebruiker, en ben al lang blij dat ik kan downloaden met mijn Nas, en dat ik alles af kan spelen, het moet dus echt een plug en play install zijn.

Over SABnzbd+. Ik heb de nieuwste van Synoblog geinstalleerd, had daarvoor ook Merty met SABnzbdhelper. Ik kreeg in het begin steeds foutmeldingen, dat mappen die ik had ingesteld niet konden worden gemaakt. Ik heb toen de oude SABNZBD+ weer geinstalleerd, en niet gestart. Dan heb je SAbnzbdHelper weer beschikbaar, en daarmee ingesteld in welke map SABnzbd+ moest worden geinstalleerd, en alles werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
aouwe schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:17:
Als iemand een spk voor NZGGet weet, dan wil ik dat ook wel eens proberen. Ik heb geen verstand van Linux, ik ben een typische gebruiker, en ben al lang blij dat ik kan downloaden met mijn Nas, en dat ik alles af kan spelen, het moet dus echt een plug en play install zijn.
Heb ik helaas nog niet kunnen vinden. Echter met de juiste tutorial is het installeren niet echt moeilijk. En ik ben ook echt een typische gebruiker, zonder linux kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Vraag voor de kenners hier:

Ik heb een Synology DS1010+ met DX510

10x 2TB in RAID 6

Na het lezen van dit nieuwsbericht:
nieuws: 'Uitval bij ssd's lastiger te voorspellen dan bij harddisks'
:@

Vond mijn NAS het nodig het volgende aan te geven bij HDD Management 1 van mijn HDD's een S.M.A.R.T. status ABNORMAL aan te duiden.. (ik check het zo nu en dan)...

Disk 3 (DX510-1)
(Samsung) HD203WI (die van VOOR de Firmware onzin)
37C graden (gelijk aan andere)
S.M.A.R.T. Status: ABNORMAL
Status: Normal

Kan iemand mij vertellen waarom de laatste 2 elkaar tegenspreken?
En ik wil nu een extra HDD van 2 of 3 TB aanschaffen (weet iemand of in de huidige opstelling 3TB uberhaupt zinvol is?) MAAR!!! Ik wil GEEN Samsung HD204WI ivm de Firmware BUG... Iemand een gouden tip??!

-edit----
Als ik het zo lees heeft het, tenzij ik ze allemaal vervang, geen nut om dus 1 grotere HDD toe te voegen
----------
For RAID 1, RAID 5 or RAID 6 volume on four and more bays models:
Turn off the Synology Product.
Replace the first internal hard drive with a larger hard drive.
Turn on the Synology Product and repair the volume.
Repeat step 1 to 3 until all internal hard drives are replaced with larger hard drives.
Click the Expand button to expand the volume size.
---------

Alvast bedankt voor elke input!!

Compatibility list:
http://www.synology.com/s...u&bays_id=4&product_id=48

Hoeft niet de goedkooste vervanging te zijn, maar ENTERPRISE schijven a 150+ gaat me wat te ver!

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 20-09-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De status is normaal, omdat de schijf nog gewoon werkt.
smart is een waarschuwing dat het ding binnenkort kapot kan gaan... ding eruit halen, in je pc met de samsung tool controleren en indien ook een waarschuwing garantie claimen.

De 204WI ken ik niet, je bedoelt de 204UI? Die firmware bug is allang opgelost.
Voor een 3GB moet je naar WD, Hitachi of seagate

[ Voor 14% gewijzigd door job op 19-09-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
job schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:48:
ding eruit halen, in je pc met de samsung tool controleren
Heb een iMac, dus dat maakt het niet makkelijker ;)
En nee, heb niet iemand in de directe nabijheid waarbij ik een HDD erin kan hangen... Vrienden van me zijn niet zo'n computer mensen zeg maar...
job schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:48:
Die firmware bug is allang opgelost.
Weet ik, alleen hoe ik het met een iMac kan oplossen heb ik nog niet zo 123 gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dan stuur je het ding alsnog naar de winkel en laat je hun een smart test doen.
Wat de firmware bug betreft, elke nieuwe samsung die je koopt heeft het probleem niet meer :)

[ Voor 48% gewijzigd door job op 20-09-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Tenzij de webshop in kwestie een oude batch heeft liggen (en zelf niet up-to-date heeft).

Denk dat ik voor deze ga dan:
http://www.informatique.n...sung-ecogreen-f4-2tb.html

En dan zoek ik met het "potentieel sterfgeval" wel uit hoe ik hem met OS-X kan controleren.
en dan herhalen met de nieuwe *just to be shure*.

Ik heb ooit ergens gelezen dat van een ander merk problemen KAN geven omdat de opslag capaciteit exact/groter dan moet zijn en het nog al eens kan verschillen per merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als het een Synology Hybrid Raid is kan je naar hartelust gaan mixen. Hoef je niet eens dezelfde grootte te gaan gebruiken en vanaf de volgende schijf die je upgrade kan je je volume expanden zonder dat alles geupgrade hoeft te zijn.

Lekker op de bank

Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.