Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.989 views

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Fireman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:44:
Begrijp ik goed dat ik de DS211j als router kan instellen en dat de Sweex er tussen uit kan?
Nee, de synology kan niet routeren.

Je moet inloggen op het ip van je router (te vinden via start > uitvoeren > cmd > ipconfig
Het adres van de gateway is het ip adres van je router.

Inloggen op je router en daar de poort naar je nas openen.
Hoe dat moet (poort openen) kan je vinden in de handleiding van je router, of op http://www.portforward.com
mcchicken schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:29:
Iemand enig idee of je met een DS411 of welk model dan ook een aantal ip camera's (tot nu toe 3) continu kunt laten opnemen en dan ook nog een beetje degelijk HD materiaal kan streamen? Of is dat af te raden?
Een HD stream is niet zwaar, die paar MB/sec moet geen probleem zijn naast die paar MB/sec die de cams naar de nas sturen. De 411 support maximaal 12 camera's, dus 1 HD stream plus 3 camera's lijkt me geen probleem. Let wel, ik verwacht dit. Nooit getest.

Ohja, vergeet niet dat je voor meerdere ip camera's nog een extra licentie moet kopen. Standaard kan je 1 camera gebruiken.

[ Voor 85% gewijzigd door job op 01-09-2011 17:22 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Fireman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:44:
Begrijp ik goed dat ik de DS211j als router kan instellen en dat de Sweex er tussen uit kan?

Verspreidt de DS211j dan wel internet signaal (draadloos?? ) Ik heb een apple airport express die ik als draadloos netwerk punt heb.

Ik ga eerst de laatste tip uitvoeren.

EDIT, hoe ga ik naar de router toe? Ik heb eigenlijk niets geïnstalleerd (zover ik weet) Of ik moet iets op de windows computer installeren. Ik werk nu op een apple.
Nee dat is niet zo en je bent bezig met iets waar je kop nog staat van snapt. Ga eerst inlezen over routers en portforwarding en meer van dat spul. Dit bedoel ik niet gemeen, maar als je niet eens weet hoe je je router in moet komen (of modem/router) dan heb je echt nog een stukje te gaan voor je de poorten forward. Vraag liever iemand in de buurt om je thuis te komen helpen.

Je moet op je router inloggen (veelal is dat via 192.168.0.1) en daar je poorten in forwarden.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
witteveder schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:16:
Zijn er ook mensen die R (www.r-project.org/ ) op hun synology hebben geinstalleerd? Is daar een snelle manier voor? of tutorial?
kickje?

• mcchicken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:13
job schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:48:

Een HD stream is niet zwaar, die paar MB/sec moet geen probleem zijn naast die paar MB/sec die de cams naar de nas sturen. De 411 support maximaal 12 camera's, dus 1 HD stream plus 3 camera's lijkt me geen probleem. Let wel, ik verwacht dit. Nooit getest.

Ohja, vergeet niet dat je voor meerdere ip camera's nog een extra licentie moet kopen. Standaard kan je 1 camera gebruiken.
Ok bedankt. Ik wist van de licenties. Zat daarom ook een Qnap te overwegen maar de Synology heeft denk ik toch meer mogelijkheden op het gebied van de ip camera's. Alleen jammer dat je licenties moet kopen.

Ik was/ben alleen bang dat HD materiaal gaat stotteren/haperen omdat de harde schijf(schijven) continu worden gebruikt door de camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

mcchicken schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:31:
Ok bedankt. Ik wist van de licenties. Zat daarom ook een Qnap te overwegen maar de Synology heeft denk ik toch meer mogelijkheden op het gebied van de ip camera's. Alleen jammer dat je licenties moet kopen.

Ik was/ben alleen bang dat HD materiaal gaat stotteren/haperen omdat de harde schijf(schijven) continu worden gebruikt door de camera's
Wij hebben ons werk een ACTi cam aan de DS211+ hangen (welke normaal alleen beweging detecteert en filmt buiten kantoortijden). Maar als ik hem standaard liet opnemen, merkten onze gebruikers geen performance verschil. Al is dat met bestanden bladeren, hoewel dat wel 20 mensen tegelijk kunnen zijn, die de bestanden via verschillende protocollen benaderen.

In de browsers is het Surveilance Station echt nog een beetje buggy hoor, dat zou in DSM 3.2 (wij gebruiken uiteraard alleen stables enige tijd na release) opgelost worden dacht ik. Anders lopen je browsers behoorlijk vaak vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 02-09-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Malarky schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:43:
[...]

Wij hebben ons werk een ACTi cam aan de DS211+ hangen (welke normaal alleen beweging detecteert en filmt buiten kantoortijden). Maar als ik hem standaard liet opnemen, merkten onze gebruikers geen performance verschil. Al is dat met bestanden bladeren, hoewel dat wel 20 mensen tegelijk kunnen zijn, die de bestanden via verschillende protocollen benaderen.

In de browsers is het Surveilance Station echt nog een beetje buggy hoor, dat zou in DSM 3.2 (wij gebruiken uiteraard alleen stables enige tijd na release) opgelost worden dacht ik. Anders lopen je browsers behoorlijk vaak vast.
Gewoon een gedachte hoor, maar:

Met verschillende versies en merken browsers getest?
Alle updates en patches geinstalleerd?

Ben benieuwd.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

toxict schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:40:
Gewoon een gedachte hoor, maar:

Met verschillende versies en merken browsers getest?
Alle updates en patches geinstalleerd?

Ben benieuwd.
Wel verschillende browsers (chrome,ie,ff)/internetlijnen/computers/accounts. Uiteraard heeft de ACTi de laatste firmware (net als DSM de laatste software), maar het blijft 1 ip cam. Aan de andere kant zou dit model wel perfect moeten ondersteund worden.

De reden dat ik denk dat het aan de DSM ligt is omdat het bladeren van het ene tabblad naar het andere binnen Suveilance Station totaal niet soepel gaat (vooral chrome freezed erop). Ook schakelen naar de live weergave voor het eerst op een computer is ontzettend stroperig. Verder, als het werkt werkt het perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 02-09-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een DS211. Nu gebruik ik het ingebouwde download station steeds meer.
Nu zou ik graag demonoid bij mijn lijst van torrent zoekmachines plaatsen. Probleem is alleen, als ik op toevoegen klik dan vraagt de software om een bestandje (.dlm). Kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan kan komen, of hoe ik deze maak?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Franko P. schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:04:
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een DS211. Nu gebruik ik het ingebouwde download station steeds meer.
Nu zou ik graag demonoid bij mijn lijst van torrent zoekmachines plaatsen. Probleem is alleen, als ik op toevoegen klik dan vraagt de software om een bestandje (.dlm). Kan iemand mij vertellen hoe ik daar aan kan komen, of hoe ik deze maak?
Als je hetzelf wil maken, er is een guide van synology zelf beschikbaar

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gisteren mijn RAID5 van 3 naar 4 schijven uitgebreid op mijn Synology 410, dat duurde natuurlijk lang maar toen hij klaar was reageerde het apparaat niet meer, stekker er dus uit getrokken en laten booten en nu geeft hij nog de oude grootte aan, de disk is dus niet uitgebreid maar toch zie ik hem lezen en schrijven naar 4 schijven.
Vage shit, morgen maar eens een backup maken en een nieuwe array bouwen, heb ik meteen EXT4 in plaats van EXT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

maartend schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:33:
[...]

Nee dat is niet zo en je bent bezig met iets waar je kop nog staat van snapt. Ga eerst inlezen over routers en portforwarding en meer van dat spul. Dit bedoel ik niet gemeen, maar als je niet eens weet hoe je je router in moet komen (of modem/router) dan heb je echt nog een stukje te gaan voor je de poorten forward. Vraag liever iemand in de buurt om je thuis te komen helpen.

Je moet op je router inloggen (veelal is dat via 192.168.0.1) en daar je poorten in forwarden.
No hard feelings ;) maar ik wil eigenlijk enkel de boel instellen en ermee werken. Voorheen tweakte en overclockte ik van alles, nu ben ik een gebuiker.

Ik ga eens kijken.

Maar om in te loggen op die router, moet ik dat via het Sweex programma doen of kan het ook vanaf mijn iMac ( waar dat Sweex programma niet op geïnstalleerd kan worden? ) Of is er elders in de iMac een programma om toegang daar naartoe te vinden.

Ik heb net dat 192.168.0.1/ geprobeerd maar dat werkt niet.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:51:
Gisteren mijn RAID5 van 3 naar 4 schijven uitgebreid op mijn Synology 410, dat duurde natuurlijk lang maar toen hij klaar was reageerde het apparaat niet meer, stekker er dus uit getrokken en laten booten en nu geeft hij nog de oude grootte aan, de disk is dus niet uitgebreid maar toch zie ik hem lezen en schrijven naar 4 schijven.
Vage shit, morgen maar eens een backup maken en een nieuwe array bouwen, heb ik meteen EXT4 in plaats van EXT3.
Zou ik een weekje wachten, want volgens mij komt Synology volgende week met nieuwe firmware uit

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
wontcachme schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:09:
[...]

Zou ik een weekje wachten, want volgens mij komt Synology volgende week met nieuwe firmware uit
nice, heb je daar ergens wat van gelezen dat dat zo is?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Ik heb sinds afgelopen week een DS411.
Ik had graag een folder hierop gemaakt, zonder dat als ik op de pc een networkmapping hiernaar doe, steeds een wachtwoord moet ingeven.
Echter lukt me dit niet.
Ik moet steeds het admin useraccount + paswoord ingeven, of eventu een andere useraccount die op de Synology is aangemaakt.
Ik maak de gedeelde map in de DSM steeds aan onder het onderdeel "gedeelde map".
Eigenlijk dus gewoon een share die erop moet komen waar everyone lees/schrijfrechten op heeft.

DSM versie is trouwens 3.1

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
freak1 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:29:
[...]

nice, heb je daar ergens wat van gelezen dat dat zo is?
Door deze tweet: @Synology fans! Expect news next week! Can anyone guess what it is? RT this!

En als je kijkt naar het verleden zat er vaak een één tot anderhalve maand tussen beta en release versie
Falcon10 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:36:
Ik heb sinds afgelopen week een DS411.
Ik had graag een folder hierop gemaakt, zonder dat als ik op de pc een networkmapping hiernaar doe, steeds een wachtwoord moet ingeven.
Echter lukt me dit niet.
Ik moet steeds het admin useraccount + paswoord ingeven, of eventu een andere useraccount die op de Synology is aangemaakt.
Ik maak de gedeelde map in de DSM steeds aan onder het onderdeel "gedeelde map".
Eigenlijk dus gewoon een share die erop moet komen waar everyone lees/schrijfrechten op heeft.

DSM versie is trouwens 3.1
Guest toegang op de map aanzetten?

[ Voor 47% gewijzigd door wontcachme op 03-09-2011 13:44 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Ja, had ik gedaan :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/falcon/stuff/DS411.JPG

Je ziet de map MP3, dan dat bij de rechten van die map de guest lezen/schrijven heeft, en als ik vervolgens in men explorer naar \\mediastation\mp3 ga, krijg ik het schermpje te zien waar ik username en paswoord moet ingeven.
En dat wil ikd us niet, het moet een echte public share zijn.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
heb van de week al een keer gevraagd, maar weet nog steeds niet wat wijsheid is.
op de 15de heb ik ongeveer 550 euro die ik kan besteden aan een nas, maar weet twijfel nog steeds tussen de ds411+II en de qnap ts 439 pro turbo + (de nieuwste) (is sinds vandaag 40 euro gemiddeld gezakt)

Hetgeen ik er minimaal mee wil doen, 3 tot 4 pc;s en rand apparatuur laten streamen, mijn vu+ duo (aka dreambox)hd opnames laten maken en weer afspelen, backups maken van mijn data, eventueel shares naar het net . nieuwsgroepen draaien, sabnzb als ik het goed heb gelezen, en in mijn vrije tijd er in willen rommelen zonder tegen beperkingen aan te lopen, en in de toekomst genoeg data kwijt te kunnen
heb hier 4 x 2 tB had';s liggen dus die kunnen er zo in.

nu twijfel ik nog steeds maar ik heb me ook af zitten vragen of deze 2 geen overkill is en waarom ik eventueel geen 2 x 411J zou nemen, dubbele capaciteit voor hetzelfde geld (scheelt 2 tientjes zonder hd's ) ook heb ik nog even met de gedachte zitten spelen om nog even door te sparen (een maandje) voor een ds1511+ (3 jaar garantie en 1 hd extra) maar ben bang dat daar binnen kort een nieuwe voor komt omdat deze alweer bijna 1 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben zelf van plan om binnenkort de DS411j te gaan kopen.
Mede omdat mijn HD's (WD ears) het niet leuk vinden als ze in raid modus staan. Door het missen van TLER.
Hoe kan het dan zijn dat deze schijven wel goed gekeurd zijn door Synology?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Laatst online: 15-09 08:51
Peter F schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:58:
heb van de week al een keer gevraagd, maar weet nog steeds niet wat wijsheid is.
op de 15de heb ik ongeveer 550 euro die ik kan besteden aan een nas, maar weet twijfel nog steeds tussen de ds411+II en de qnap ts 439 pro turbo + (de nieuwste) (is sinds vandaag 40 euro gemiddeld gezakt)

Hetgeen ik er minimaal mee wil doen, 3 tot 4 pc;s en rand apparatuur laten streamen, mijn vu+ duo (aka dreambox)hd opnames laten maken en weer afspelen, backups maken van mijn data, eventueel shares naar het net . nieuwsgroepen draaien, sabnzb als ik het goed heb gelezen, en in mijn vrije tijd er in willen rommelen zonder tegen beperkingen aan te lopen, en in de toekomst genoeg data kwijt te kunnen
heb hier 4 x 2 tB had';s liggen dus die kunnen er zo in.

nu twijfel ik nog steeds maar ik heb me ook af zitten vragen of deze 2 geen overkill is en waarom ik eventueel geen 2 x 411J zou nemen, dubbele capaciteit voor hetzelfde geld (scheelt 2 tientjes zonder hd's ) ook heb ik nog even met de gedachte zitten spelen om nog even door te sparen (een maandje) voor een ds1511+ (3 jaar garantie en 1 hd extra) maar ben bang dat daar binnen kort een nieuwe voor komt omdat deze alweer bijna 1 jaar oud is.
Ben voor de 411+II gegaan. Mooie machine met voldoende snelheid om al je taken tegelijk te doen. Door de overkill in snelheid, hoop ik er wat langer mee te doen (Zonder te grote ergernis)
Ben weg van Synology door interface en updates. Goeie afterservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een weekje in het bezit van een synology ds111 (werkt super). Heb daarnaast een Onkyo netwerk receiver 509 staan zodat ik de muziek rechtstreeks naar mijn versterker kan streamen. Itunes draait ook netjes op de nas.
Alleen....

Ik wil met mijn android telefoon ook de muziek kunnen beheren en streamen. Heb daarvoor nu de DS audio app van Synology en de nieuwe Onkyo Remote app van Onkyo. Ze werken allebei prima maar ik wil graag de albums kunnen doornemen met coverflow zoals ik het gewend ben met itunes.

De muziek op de Nas voeg ik toe via itunes zodat die alles zelf ordent. Iemand een idee hoe de coverflow werkend te krijgen via een Android app? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:01:
Ik ben zelf van plan om binnenkort de DS411j te gaan kopen.
Mede omdat mijn HD's (WD ears) het niet leuk vinden als ze in raid modus staan. Door het missen van TLER.
Hoe kan het dan zijn dat deze schijven wel goed gekeurd zijn door Synology?
Ik draai zelf raid 1 op een DS211, icm de pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB. Dit werkt perfect, en ondervind geen problemen met raid 0 of 1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tarabass schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:11:
[...]
Ik draai zelf raid 1 op een DS211, icm de pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB. Dit werkt perfect, en ondervind geen problemen met raid 0 of 1..
Idem, geen enkel probleem en TLER mis ik echt niet. Wel even de WDIdle tool gebruiken om de idle time naar 5 minuten te zetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:02
In Pakketbeheer van mijn DS107 kan ik het Python26 niet uitvoeren.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Kozzmozz schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:19:
In Pakketbeheer van mijn DS107 kan ik het Python26 niet uitvoeren.
Deze package is ook niet uitvoerbaar. Hij wordt alleen gebruikt door SABnzbd, sickbeard, etc.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:02
Via SABnzbd+ Helper probeer ik de nieuwe versie te installeren, maar bij het uitvoeren krijg ik het venster: Uploading and Updating. Echter blijft deze in een continue loop verder draaien. Na een uur wachten nog steeds geen verandering.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik was even het vertrouwen kwijt in mijn Synology 410 na de RAID5 uitbreiding van 3 naar 4 schijven, hij had de schijf er wel bijgepakt maar het volume niet vergroot en dat fix je zo:
-Log in via SSH als root.
-mdadm --misc --detail /dev/md2 hiermee zie je de grote van het volume en de free space.
-df /volume1/ -h hiermee zie je de echte grote en dat hij het volume niet heeft uitgebreid.
-umount /volume1 werkte niet bij mij want hij was gelocked dus ik moest een umount -f /volume1 doen.
-e2fsck -f /dev/md2 checken van het filesystem, dit kan een paar uur duren.
-resize2fs /dev/md2 resizen van het filesystem, hij pakt automatisch alle vrije ruimte.
-mount /volume1 het volume opnieuw mounten na de uitbreiding.
-df /volume1 -h checken of het volume inderdaad uitgebreid is.

Het was even zweten maar ik heb mijn vrije ruimte nu beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kozzmozz schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:45:
Via SABnzbd+ Helper probeer ik de nieuwe versie te installeren, maar bij het uitvoeren krijg ik het venster: Uploading and Updating. Echter blijft deze in een continue loop verder draaien. Na een uur wachten nog steeds geen verandering.
Het lijkt me handig om de opmerkingen op de website waar je de packets vandaan haalt eens door te lezen. Waar jij tegenaan loopt staat er namelijk vrij duidelijk bij. :)
Gewoon eerst lezen voordat je iets doet.

oftewel: python kan niet gestart worden (dat hoort zo) en om sabhelper te fixen moet je extjs installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 04-09-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op 1 lokatie een nas te koppelen aan het internet en via een andere lokatie d.m.v. een media center direct te connecten op de NAS om zo video's en muziek te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Falcon10 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:01:
Ja, had ik gedaan :

[afbeelding]

Je ziet de map MP3, dan dat bij de rechten van die map de guest lezen/schrijven heeft, en als ik vervolgens in men explorer naar \\mediastation\mp3 ga, krijg ik het schermpje te zien waar ik username en paswoord moet ingeven.
En dat wil ikd us niet, het moet een echte public share zijn.
Met welke gebruiker ben je aangemeld op de map prive (netwerk drive in je verkenner) windows ondersteunt maar 1 account per server, dus als jij met een ander account de share prive benaderd wordt je gevraagd om credentials op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Ik twijfel tussen een DS1511+ en een DS2411+ De laatste (12xHD) is ongeveer E. 100 duurder dan een DS1511+ met uitbreidingsunit DX510 (totaal 10xHD). Ik zag dat de verbinding tussen een DS1511+ en de uitbreidingsunit een gewone esata kabel is.

Mijn vraag: heeft iemand wel eens geprobeerd de DS1511+ via esata aan te sluiten op een goedkoper torentje van een ander merk met een esata poort en een port-mulitplier? Zo ja, werkte het en was de volledige functionaliteit beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Zelf ben ik van plan binnenkort de 1511+ aan te schaffen, de 2411+ ligt te ver buiten mijn budget.

Zo ver ik weet gebruiken ze slechts de esata hardware, maar gebruiken ze softwarematig gewoon hun eigen protocol.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Hee, dat wist ik niet, yzf1kr. Als dat zo is, dan heeft de DX510 misschien meer logica aan boord dan alleen een simpele port replicator. Hmmmm ..... misschien dan toch maar de 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken heb ik een 211+. Mijn probleem is dat deze wel zichtbaar is voor mijn xbox360 (via windows media centre) maar wanneer ik een map voor mediabibliotheek selecteer, in dit geval de map video op mijn DiskStation geeft WMC aan dat er geen gedeelde mappen zijn in de folder. Wat houd dit in en wat kan ik er aan doen? Heb al van alles geprobeerd en wil gewoon simpel films kunnen kijken vanaf mijn NAS. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Har schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:01:
Mijn vraag: heeft iemand wel eens geprobeerd de DS1511+ via esata aan te sluiten op een goedkoper torentje van een ander merk met een esata poort en een port-mulitplier? Zo ja, werkte het en was de volledige functionaliteit beschikbaar?
Op het synology forum staan wel wat ervaringen. Als ik het me goed herinner, zijn er een aantal extension units van andere merken die je aan kan sluiten. Maar ik vraag me af of het je veel geld zal besparen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 05-09-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
DSM3.2 zal zeer spoedig uitkomen. Op de Synology FTP is er al een map voor aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
wontcachme schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:45:
DSM3.2 zal zeer spoedig uitkomen. Op de Synology FTP is er al een map voor aangemaakt
Weet iemand eigenlijk wanneer hij ongeveer komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
En zou het NFS issue opgelost zijn waar ik (en vele andere) last van had(den) bij o.a. XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben aan het kijken&vergelijken voor de aanschaf mijn allereerste nas. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor backup van foto's en muziek, downloaden van torrents en streamen naar een mediaspeler via een bedraad netwerk. Nu twijfel ik tussen de 211J en de 211. De 211 heeft een snellere processor en meer intern geheugen maar is ook circa € 60,- duurder. Als je met de 211J torrents gaat downloaden en tegelijkertijd een film/serie wilt streamen, trekt deze nas het dan?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

janvanduschoten schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:51:
Ik ben aan het kijken&vergelijken voor de aanschaf mijn allereerste nas. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor backup van foto's en muziek, downloaden van torrents en streamen naar een mediaspeler via een bedraad netwerk. Nu twijfel ik tussen de 211J en de 211. De 211 heeft een snellere processor en meer intern geheugen maar is ook circa € 60,- duurder. Als je met de 211J torrents gaat downloaden en tegelijkertijd een film/serie wilt streamen, trekt deze nas het dan?
De HDD en het netwerk zal eerder een beperkende factor worden bij downloaden en films afspelen. Dat trekt weinig van je cpu in je NAS. Het zal dan ook op beide systemen gaan werken (als je niet heel hard download en BR wil streamen). Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met mijn ds107.

De 60 euro meer betalen is vooral prettig als je de DSM meer wil gaan gebruiken, de foto-webpagina's gaat gebruiken of de NAS laat unrarren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
janvanduschoten schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:51:
In mijn eigen zoektocht ben ik erachter gekomen dat de mensen die een 211J kochten binnen korte termijn overstapte op de 211 omdat ze hem toch net te licht vonden. Uiteindelijk heb ik zelf dus de 211 genomen en ben er meer mee gaan doen als ik in eerste instantie wilde (gewoon omdat het kon).
Tot op heden absoluut geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zat toevallig te kijken voor een update voor de ds210j

ik zag dat er een dsm 3.2-1869 beta versie beschikbaar is.

Echter als ik de dsm bijwerk via de Synology zelf krijg ik de melding dat de nieuwste versie 3.2-1922 is.
De software kijkt dus waarschijnlijk naar de folder structuur op de Synology ftp site.

DSM = DiskStation Manager. De operating schil van de NAS. Vanuit hier stuur je applicaties aan en gebruik je functies.

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 06-09-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dus als we er vanuit gaan dat ik hem ga gebruiken voor torrents downloaden en een hd film/serie kijken tegelijk hij het wel moet trekken? Usenet gebruik ik niet, dus unrarren is niet nodig. DSM zegt me niets (google ook niet op ziektes na en een bedrijf) Waarin zou ik dan de snelheid gaan missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Microkid schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:44:
[...]

Idem, geen enkel probleem en TLER mis ik echt niet. Wel even de WDIdle tool gebruiken om de idle time naar 5 minuten te zetten.
Bijna aangeschaft, maar moet ik die tool draaien op de NAS, of nog voordat ik ze in de nas stop?
Gaat wel ff googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

schumi2004 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:58:
[...]

In mijn eigen zoektocht ben ik erachter gekomen dat de mensen die een 211J kochten binnen korte termijn overstapte op de 211 omdat ze hem toch net te licht vonden.
Ik heb geen enkele behoefte om mijn 211j te verkopen. Meer dan zwaar genoeg. Wat zou hij sneller moeten doen dan? Wat maakt het uit of hij 5 minuten staat te unrarren of 6 minuten? En zelfs als hij dat staat te doen, dan kan ik nog gewoon mijn video naar mijn popcorn streamen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:29:
[...]

Bijna aangeschaft, maar moet ik die tool draaien op de NAS, of nog voordat ik ze in de nas stop?
Gaat wel ff googlen
wdidle is een dostool, dus moet je draaien op je pc.
Een paar pagina's terug staat er volgens mij een linkje naar een synology tool zodat je het ook op je synology kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
thanx, voor alle antwoorden... ik ga ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

janvanduschoten schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:25:
Dus als we er vanuit gaan dat ik hem ga gebruiken voor torrents downloaden en een hd film/serie kijken tegelijk hij het wel moet trekken? Usenet gebruik ik niet, dus unrarren is niet nodig.
Ik weet niet wat jij voor torrents binnenhaalt, maar wat ik zie is dat ze vaak identiek zijn aan wat ik op Usenet kan vinden. ook bij torrents moet ik unrarren. Maar dat maakt in principe niets uit. Je hoeft het toch niet zelf te doen? En streamen gaat gewoon door.

Kan jij DSM nvan Synology niet vinden op Google? Bij mij is het de eerste hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
.DSM zegt me niets (google ook niet op ziektes na en een bedrijf)
DSM = Disk Station Manager = (gebruikersinterface naar) besturingssysteem.
Google 'synology dsm'. En kijk b.v. op http://www.synology.com/dsm/index.php?lang=nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:00

Garyu

WW

Dus als we er vanuit gaan dat ik hem ga gebruiken voor torrents downloaden en een hd film/serie kijken tegelijk hij het wel moet trekken? Usenet gebruik ik niet, dus unrarren is niet nodig. DSM zegt me niets (google ook niet op ziektes na en een bedrijf) Waarin zou ik dan de snelheid gaan missen?
Mijn cheap-ass NAS kan dit zonder problemen parallel, lijkt me dat een 211 dat dus ook zonder moeite moet kunnen trekken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:32
Garyu schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:46:
[...]

Mijn cheap-ass NAS kan dit zonder problemen parallel, lijkt me dat een 211 dat dus ook zonder moeite moet kunnen trekken.
Hij trekt het wel, alleen zal je download trager gaan als je HDD veel bezig is met films streamen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik het zo lees zal de 211J voor mij voldoende zijn.Op dit moment download ik nog .avi , .iso en VIDEO_TS bestanden omdat mijn huidige mediaspeler iets anders niet trekt (oud spul). HD films/series heb ik dus nog niet maar die zullen dan waarschijnlijk wel .rar bestanden zijn. Of het uitpakken dan 5 minuten of 20 minuten duurt is niet of zelden belangrijk.

Ik had even niet in de gaten dat DSM iets van Synology is, ik dacht dat het een algemene term was. Ik had alleen op DSM gezocht wat dus niets bruikbaars opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Een ding kan ik je wel vertellen. Zodra je hem hebt ga je toch meer klooien dan je dacht :P (en klooien goed bedoeld). Couchpotato, Sickbeard, Headphones, Spotweb, Sabnzbd en Transmission erop en je blijft bezig met testen/aanvullen/tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ortep schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:32:
[...]

Ik heb geen enkele behoefte om mijn 211j te verkopen. Meer dan zwaar genoeg. Wat zou hij sneller moeten doen dan? Wat maakt het uit of hij 5 minuten staat te unrarren of 6 minuten? En zelfs als hij dat staat te doen, dan kan ik nog gewoon mijn video naar mijn popcorn streamen.
Als hij voldoet is er niks aan de hand ;)

Het was alleen een algemene indruk die ik ervan kreeg. Vaak is het natuurlijk ook zo dat je alleen de negatieve verhalen leest in tegenstelling tot de wel tevreden gebruikers waar je dan vaak niks van hoort.
wontcachme schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:04:
Een ding kan ik je wel vertellen. Zodra je hem hebt ga je toch meer klooien dan je dacht :P (en klooien goed bedoeld). Couchpotato, Sickbeard, Headphones, Spotweb, Sabnzbd en Transmission erop en je blijft bezig met testen/aanvullen/tweaken
Met dit gegeven heb ik uiteindelijk ook gekozen voor de 211. Streamen zal ze allemaal wel lukken maar op een bepaald moment zit er gewoon een limiet aan wat het wel en niet kan.
Uiteraard heeft mijn 211 ook een limiet natuurlijk echter heb ik voor mijn gevoel het plafond nog niet bereikt

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 06-09-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
DrakeNL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:04:
[...]

Weet iemand eigenlijk wanneer hij ongeveer komt?
Vandaag dus :+ :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik wacht nog even de ervaringen met NFS af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
iemand al getest wat er o.a. met je packages gebeurd?
heb er zoveel werk aan gehad ze te laten werken...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hmm Schumi was jij diegene die problemen had met videobestanden streamen naar een apparaat via NFS? Dat het schokt en op gegeven moment niet meer vooruit is te branden?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
freak1 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:03:
Downloaden ging vrij vlot.

Packages blijven goed. Ik moest alleen wat mappen aanmaken op de usbstick :S, en uiteraad m'n apache config herstellen. Hierna was de applicaties opnieuw starten (Sickbeard etc zijn geen packages bij mij, alleen SABnzbd en Transmission).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb SABnzbd, transmission, couchpotato en sickbeard draaien van Superzebulon, en dat werkt allemaal zo te zien nog prima.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rikadoo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:13:
Hmm Schumi was jij diegene die problemen had met videobestanden streamen naar een apparaat via NFS? Dat het schokt en op gegeven moment niet meer vooruit is te branden?
Nee. Mijn probleem was dat de NFS share alleen de eerste keer werkte en na een reboot kwamen ze niet meer tot stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hallo, zag nu met de 3.2 officieel uit dat er ook een HiDrive app is van Strato. Eindelijk cloudbackup app voor Synology en dan nog van Nederlandse bodem.

Ik ga eens testen.

Zag al enkele tweakers hier die het hebben.

Reservekopie maken met de HiDrive Backup App
http://www.strato-faq.nl/...ba87dcd46ebd67aa3b&id=808

Release Notes of HiDrive Backup
http://www.synology.com/releaseNote_enu/HiDrive.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Yes! Hier zat ik op de wachten! Eindelijk weer Time Machine back-ups maken...

Het downloaden gaat aardig rap trouwens. 1.5 MB/s is voor Synology met zo'n release toch best veel. Heb het wel eens langzamer mee gemaakt in ieder geval.

Edit: Blijkbaar was ik voor de storm uit... Zie hieronder mensen die melden dat de servers alweer overbelast zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 06-09-2011 23:30 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als de packages goed zijn gemaakt, staan ze geïnstalleerd in mappen waar DSM niet aankomt. Ik weet in ieder geval dat die van superzebulon de files in de juiste mappen installeert.

Disclaimer: Ik gebruik ze zelf niet (meer).

Edit: Sorry dit had eigenlijk even in mijn eigen post hierboven moeten staan :+

[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 06-09-2011 16:53 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Die nieuwe layout van de DSM 3.2 pagina is wel heeeel erg Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ik heb net een grote downloadtaak - momenteel gepauzeerd - lopen op de diskstation. Als ik update, blijft hij dat dan onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
J
ieperlingetje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:41:
Ik heb net een grote downloadtaak - momenteel gepauzeerd - lopen op de diskstation. Als ik update, blijft hij dat dan onthouden?
Ja, dat blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
De downloads gaan nu wel erg traag.
Volgens mij hebben veel mensen de update gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Dat komt denk ik omdat iedereen een mailtje heeft ontvangen met de nieuwe DSM 3.2. Tenminste ik kreeg hem een paar uur geleden. Ik wacht nog wel even met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 16:54
hmmm, mijn DS411+II staat na de update te knipperen met een blauwe led. Iemand een idee wat dit exact betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Update kan een eindje duren (meer dan 300 sec in elk geval) maar daarna komt hij mooi online.

iTunes bibliotheek weer corrupt :(, misschien toch maar eens de bibliotheek zelf lokaal bewaren

[ Voor 34% gewijzigd door ieperlingetje op 06-09-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dennism schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:40:
hmmm, mijn DS411+II staat na de update te knipperen met een blauwe led. Iemand een idee wat dit exact betekend.
Dat hij nog aan het opstarten is. Kan een paar minuten duren.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 06-09-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
job schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:42:
[...]

Dat hij nog aan het opstarten is. Kan een paar minuten duren.
Ik wacht nog even af dan, is nu toch al zeker 30 minuten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat is al veel te lang.

Probeer eens in te loggen, lukt dat niet.. probeer de nas af te sluiten door de powerknop een paar seconden vast te houden. Als dat ook niet lukt dan zal je helaas even de stekker eruit moeten trekken en kijken of je nas dan wel opstart.

[ Voor 69% gewijzigd door job op 06-09-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Dankje, er zit weer leven in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:21
Pff, de download van 3.2 duurt nog 4 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Iemand package center al werkend gekregen? Ik kan de applicaties nog niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
Godver ben ik al uren dat .pat bestand aan het downloaden en nu stopt ie er ineens mee op 150 van de 174MB...

Drommels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als jullie gewoon 1 of 2 dagen wachten dan zoeft hij zo binnen... waarom nu al downloaden als je weet dat het traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
ieperlingetje schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:21:
Iemand package center al werkend gekregen? Ik kan de applicaties nog niet downloaden.
Ja hoor. Sinds de beta draait die hier prima!

Nieuwe packages gaan op dit moment wel even traag inderdaad. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Lifelogger op 06-09-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
Lifelogger schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:52:
[...]

Ja hoor. Sinds de beta draait die hier prima!
Heb hier ook het beta pakketje draaien, draait prima echter op mij gbit switch geeft hij aan dattie op 100mbit draait...
Hoop dat dit gefixt wordt .. (als het niet ergens anders aan ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik vind die nieuwe DSM mobile android app niet. Misschien nog in beta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
abusimbal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:12:
Ik vind die nieuwe DSM mobile android app niet. Misschien nog in beta ?
Die kan je openen via DS Finder. (menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

downloaden werkt hier niet? ....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Hier ligt hij er na circa 80% ook uit.
Waarschijnlijk overbelast.

Probeer het later deze week nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
atze schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:57:
[...]

Heb hier ook het beta pakketje draaien, draait prima echter op mij gbit switch geeft hij aan dattie op 100mbit draait...
Hoop dat dit gefixt wordt .. (als het niet ergens anders aan ligt).
Na wat ondergezoek ben ik er achter gekomen dat Online me voorgelogen heeft wat betreft hun nieuwe modem. Het blijkt geen Gbit poorten te hebben maar 100Mbit poorten. Morgen maar even aan de tel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne komt gewoon traag maar zeker binnen.

Gewoon deze link toevoegen aan Download Station :)

http://ukdl.synology.com/...1922/DSM_DS1511+_1922.pat

Hopelijk gaat er niets fout, zal em morgen installeren.
Ga eerst nog een aantal backups uitvoeren.

I love my DS1511+ (wat een beest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
3.2 nu downloaden en hij is in een paar seconden binnen ;)

Maak van tevoren wel even een backupje van de /usr/syno/apache/conf directory als je daar dingen hebt aangepast/toegevoegd, want daar overschrijft/wist ie alles.
DJH schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:58:
Die nieuwe layout van de DSM 3.2 pagina is wel heeeel erg Apple...
Ziet er volgens mij niets anders uit dan voorheen.

[ Voor 34% gewijzigd door sverzijl op 07-09-2011 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
sverzijl schreef op woensdag 07 september 2011 @ 06:39:
Ziet er volgens mij niets anders uit dan voorheen.
Ik denk dat hij niet DSM zelf bedoeld, maar de informatiepagina:

http://www.synology.com/dsm/index.php?lang=nld

[ Voor 29% gewijzigd door Magic op 07-09-2011 08:09 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:57
Ik heb sinds kort een DS411j, na jaren tevreden een Conceptronic CH3SNAS te hebben gebruikt. Deze laatste had geen enkel probleem met streamen van hoge bitrate video naar m'n Popcorn Hour C-200. Met de 411j heb ik het met Samba echter niet voor elkaar kunnen krijgen om dit vloeiend te laten lopen. Ik heb het nu via NFS geconfigureerd, en dat werkt (moet nog eens NFS-TCP proberen om te kijken of ik dan de jumboframes weer aan kan zetten) maar ik vind het wel heel vreemd dat de 411j het op Samba niet trekt als een veel langzamer bakkie als de Conceptronics dit wel kan. Is de Samba implementatie van Synology soms zo slecht, of is hier een andere verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:09:
Ik heb sinds kort een DS411j, na jaren tevreden een Conceptronic CH3SNAS te hebben gebruikt. Deze laatste had geen enkel probleem met streamen van hoge bitrate video naar m'n Popcorn Hour C-200. Met de 411j heb ik het met Samba echter niet voor elkaar kunnen krijgen om dit vloeiend te laten lopen. Ik heb het nu via NFS geconfigureerd, en dat werkt (moet nog eens NFS-TCP proberen om te kijken of ik dan de jumboframes weer aan kan zetten) maar ik vind het wel heel vreemd dat de 411j het op Samba niet trekt als een veel langzamer bakkie als de Conceptronics dit wel kan. Is de Samba implementatie van Synology soms zo slecht, of is hier een andere verklaring voor?
Ik heb ook een DS411j en heb er MKV's van 30GB op staan....garant voor hoge bitrates lijkt mij.
Ik heb DLNA geactiveerd staan en stream alles op deze manier naar mijn Samsung C8700.
Dit gaat perfect en zonder haperingen.

Via Samba heb ik het nooit geprobeerd, maar qua throughput kan dit beestje het makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
toxict schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:25:
[...]

Ik heb ook een DS411j en heb er MKV's van 30GB op staan....garant voor hoge bitrates lijkt mij.
Ik heb DLNA geactiveerd staan en stream alles op deze manier naar mijn Samsung C8700.
Dit gaat perfect en zonder haperingen.

Via Samba heb ik het nooit geprobeerd, maar qua throughput kan dit beestje het makkelijk aan.
Uiteraard kan hij het makkelijk aan. Ik gebruik als test de bekende vogel-scéne die ik in verschillende bitrates van 50 - 90Mb/s heb. Bij Samba lukte de 50Mbit nog niet (wat al wel hoog is). Met NFS loopt zelfs de 90Mb/s nog soepel :)

Vandaar ook de vraag wat er mis is met de Samba implementatie van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
buzzbuzz68 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:49:
[...]

Uiteraard kan hij het makkelijk aan. Ik gebruik als test de bekende vogel-scéne die ik in verschillende bitrates van 50 - 90Mb/s heb. Bij Samba lukte de 50Mbit nog niet (wat al wel hoog is). Met NFS loopt zelfs de 90Mb/s nog soepel :)

Dan zou ik het zo ook niet weten.
Wellicht een idee om de mannen bij Synology te mailen?
Ik heb begrepen dat die vaak snel reageren en dingen serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een DS211 en een DS107+. Beide staan op verschillende locaties. 1 Bij mijn ouders en 1 bij mij en mijn vriendin.
Ik wil eigenlijk bepaalde mappen gesynced houden (nu maak ik een backup heen en terug via rsync maar dat werkt niet zo lekker).
Het liefst zie ik dus een tootlje die op beide machines de mappen vergelijkt en deze met elkaar synchoniseerd, hierin moet de DS211 'de baas' zijn.
De nieuwe DSM kan wel syncen maar deze kan niet op de DS107+ geinstalleerd worden.
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Heb net directory server uitgeprobeerd (omdat het kan) en de clients controleren dus enkel of het account op de LDAP server bestaat en loggen dan de gebruiker in op de desktop. Wat je verder dan van wachtwoord invult maakt geen bal uit, zolang de gebruikersnaam correct is wordt je ingelogd. Zijn er nog mensen die tegen dit probleem oplopen?

nvm, is blijkbaar issue in Lion: http://nakedsecurity.soph...ge-network-security-hole/

[ Voor 16% gewijzigd door ieperlingetje op 07-09-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Samba heeft veel meer overhead/veilgheden in het protocol zitten dan NFS. Daar gaat dus een deel van je bandbreedte aan op. Netto kom je lager uit. NFS is eigenlijk een vrij onveilig systeem, maar daar heb je weinig last van in je eigen netwerk. Prima bruikbaar tussen Unix/Linux machines onderling.

Het zit in Win7, maar ik heb het nog nooit werkende gekregen van een windows machine naar mijn 211. Het is me in het verleden wel gelukt naar mijn HDX1000

Bij mij is de vraag dus andersom: Wat is er mis met de NFS implementatie van Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Inderdaad, ik heb al langer het vermoeden dat de Samba implementatie van Synology niet helemaal goed is. Maar ik had geen goede testset om dit aan te tonen. Jij hebt die nu duidelijk wel gevonden. Ik denk dat je dit moet aan gaan melden bij Synology. Het is inderdaad zo dat NFS iets efficienter is, maar dat verschil is echt niet zo groot als jij hier hebt. Het veschil in performance tussen SAMBA en NFS is marginaal. Wat ik wel weet is dat er in Windows 7 aan het CIFS (SAMBA) protocol is gesleuteld, wellicht zelfs nog in SP1. Misschien dat dit niet helemaal lekker loopt met Synology?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ortep schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:16:
[...]

Samba heeft veel meer overhead/veilgheden in het protocol zitten dan NFS. Daar gaat dus een deel van je bandbreedte aan op. Netto kom je lager uit. NFS is eigenlijk een vrij onveilig systeem, maar daar heb je weinig last van in je eigen netwerk. Prima bruikbaar tussen Unix/Linux machines onderling.

Het zit in Win7, maar ik heb het nog nooit werkende gekregen van een windows machine naar mijn 211. Het is me in het verleden wel gelukt naar mijn HDX1000

Bij mij is de vraag dus andersom: Wat is er mis met de NFS implementatie van Synology
Het blijft vreemd dat een NAS met duidelijk mindere specs wel een goed Samba verbinding kan maken.
Maar ik zal het inderdaad eens bij Synology navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Check deze thread...iemand met ook NAS/SAMBA problemen en er staat een werkende oplossing in.
Wellicht ook van toepassing op jou/jullie geval

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1429532.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Toch maar het risico genomen DSM te upgraden naar 3.2 (ivm mijn NFS ervaring) en wat me het meest opviel nu hij even draait is dat mijn idle temperatuur met zo'n 18 graden gezakt is !!

:update:
Qua temperatuur is deze 3.2 toch een hele verbetering. Nu een paar uur stabiel op 41 graden t.o.v. de 58/59 met de 3.1!

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2011 16:58 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.