Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

mno

Malarky schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:35:
edit: @mno. Toevallig dat jij ook precies over encrypted data begon, maar dat zou mijn volgende vraag zijn, die is dan alvast beantwoord.
edit2: Aha gelijk door jou ook het antwoord op mijn vraag gevonden, gewoon bij het gedeelde mappen venster dus. Had het overal ongeveer gezocht, maar niet daar.
Erg toevallig idd :)

Je geeft inderdaad bij het aanmaken van een shared folder aan of je encryptie wil gebruiken. Als deze folder vervolgens door de Synology gemount wordt, zie je de (virtuele) map verschijnen in je file browser. Deze verdwijnt zodra je de map unmount. Daarnaast wordt er ook een encrypted map op de harddisk in je Synology aangemaakt, dit kan je in een terminal zien. Deze map heeft dezelfde naam, maar dan met een @ voor en achter de naam (bijvoorbeeld "@encrypted@"). Deze blijft altijd staan, ook als je encrypted map niet gemount is.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
sverzijl schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:32:
@cheiron: Weet je zeker dat het indexeren klaar is? Dit duurt over het algemeen heeel erg lang, zeker als je grote aantallen foto's in 1 keer upload. Ik geloof dat ie bij mij een paar dagen bezig is geweest toen ik al mn foto's had neergezet.

Pas als je geen '/usr/syno/sbin/synoindexd' en '/usr/syno/bin/convert' meer in je tasklist (ps/top) ziet staan is ie echt klaar. Dat je voor 'bijna alle foto's' nog een 'laad-icoon' ziet betekent volgens mij dat ie nog bezig is met genereren van de thumbnails. De indexer genereert 5 verschillende groottes per foto, dus dat kan wel even duren.

Je kan overigens zien of ie thumbnails gegenereerd heeft door per folder in de subfolder '@eaDir' te kijken (alleen te zien als je via SSH inlogt)
Goed punt van het indexeren. De reden dat ik dacht dat hij klaar is, is omdat wanneer ik bij photostation op "opnieuw indexeren" klik, hij in eenhalf uurtje de melding "bezig met indexeren" weghaalt, en de cpu activiteit ook weer dropped.

Pakt hij het indexeren overigens vanzelf op nadat de NAS is uit geweest? Dat zou ook het eea kunnen verklaren als hij op de achtergrond nog bezig was..

rotwerk trouwens om al mn mkv bestanden om te zetten naar mpeg zodat mij ps3 ze kan streamen vanaf de NAS..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
cheiron schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:36:
[...]
Pakt hij het indexeren overigens vanzelf op nadat de NAS is uit geweest? Dat zou ook het eea kunnen verklaren als hij op de achtergrond nog bezig was..
Ja, gaat gewoon verder waar hij gebleven was.
rotwerk trouwens om al mn mkv bestanden om te zetten naar mpeg zodat mij ps3 ze kan streamen vanaf de NAS..
offtopic:
Heb gelukkig een mediaplayertje die 'alle' formaten ondersteunt. Deed het vroeger ook via mn XBOX360 die alleen maar WMV native ondersteunde, maar echt ideaal vond ik het niet. En realtime decoden/converten is de Syno weer niet snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
sverzijl schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Ja, gaat gewoon verder waar hij gebleven was.

[...]

offtopic:
Heb gelukkig een mediaplayertje die 'alle' formaten ondersteunt. Deed het vroeger ook via mn XBOX360 die alleen maar WMV native ondersteunde, maar echt ideaal vond ik het niet. En realtime decoden/converten is de Syno weer niet snel genoeg voor.
Ik zie nu inderdaad dat de NAS (als er even niets te doen is) na een minuutje op 100% cpu springt. Ik neem maar even aan dat hij dan netjes aan het indexeren is ;)

Nu alles omgezet naar Mpeg, heeft mij 3 volle dagen gekost. De meeste moeite gaat nog zitten in de films die net in de uitzondering vallen; geen geluid, of de ondertiteling niet gepakt..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Heren;

heb net mijn ds3611xs binnen, en heb al wat domme vragen;
ik ben zelf een hardware raid man geweest altijd, dus ik zie nu wat dingen die ik niet thuis kan brengen;

allereerst, RAID 6 of SHR met 2 disks redundantie? ik zie geen nadelen aan SHR, alleen voordelen. die heb ik dan ook gekozen nu, redenen om dat niet te doen?

en dan nu mijn echte probleem;
als ik python of iets dergelijks wil installeren, krijg ik een foutmelding dat de bromolow CPU niet gesupport is. ik kan dus ook de bootloader niet doen en het dan maar handmatig installeren.

iemand tips?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Kleine tip voor de mensen met een Synology:

Schakel automatisch blokeren in.
Ik heb deze functie 10 dagen aanstaan en heb nu al 10 geblokeerde ip's.
De instellingen die ik gebruik zijn 3x proberen met een fout wachtwoord binnen 10 minuten is blokeren.
Dit heeft natuurlijk alleen zin als je nas ook van buitenaf te benaderen is. (gebruik zelf dyndns free)

Je kan deze functie inschakelen in:
DSM -> Configuratie scherm -> Automatisch blokeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Hmmm, daarom is mijn nas ook niet benaderbaar van buitenaf. ik mis het zelf ook niet zo eigenlijk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Tempratuur vragen zijn al geregeld voorbij gekomen maar was toch benieuwd of jullie dit toch normaal vinden?

In rust (net na een download actie van SABnzbd) is DS211 nu 54gr, de beide schijfen zitten op 31gr.
Toen hij bezig was met downloaden en unrarren etc kwam DS zo rond de 61gr

Volgens mij is dat nog redelijk normaal of niet ?

:update:
Vraag me ook af welke Ventilatorsnelheids modus de meeste hier gebruiken?

Ik zelf heb hem op stille modus staan en gezien de plaatsing van mijn DS in een beperkte ruimte met hier ook nog een router en ISP modem bij vind ik de tempratuur te verklaren.

Hoewel Synology zegt dat de bedrijfs tempratuur 5 - 35 graden is vraag ik me toch af hoe ze dit bereiken.

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 28-08-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Royz schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:26:
Hmmm, daarom is mijn nas ook niet benaderbaar van buitenaf. ik mis het zelf ook niet zo eigenlijk
Als je een back-up wil maken naar een andere syno dan is het noodzakelijk (tenzij je via de cli poorten gaat wijzigen) om poort 22 open te zetten (helaas, maar ook wel logisch).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:21
Ik krijg net dit in mijn mail van mijn Synology:
Geachte gebruiker,

IP [10.0.1.1] heeft 2 mislukte aanmeldingspogingen uitgevoerd binnen 900 minuten en werd geblokkeerd om Sun Aug 28 20:52:24 2011.

Met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
.

10.0.1.1 is mijn router... Hoe kan mijn router inloggen op mijn Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 13:32
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen:

Ik ben onlangs over gestapt van UPC naar KPN en heb daar dus een nieuwe Experiabox H220N bij gekregen. Nu kan ik mijn Synology DS211j niet meer benaderen vanaf mijn side bar in finder. Ik heb van alles geprobeerd en weet nu niet meer wat ik moet doen. De synology is wel benaderbaar via www.

Huidige Set up
Macbook pro OSX Lion 10.7.1
DS211J
Experia Box H220N

Wat heb ik geprobeerd:
Poorten open gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/66907320@N06/6090040100/in/photostream

Daarnaast werd er ook gesuggereerd om de WMM uit te schakelen van mijn router
Dit heb ik dus gedaan maar heeft de situatie niet verbeterd.

Opties Router
UPNP staat aan
DLNA dms staat aan

Wat wellicht de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn is de Firewall van mijn router die op hoog staat. Die is echter niet aan te passen.

Wellicht dat jullie hier ook ervaringen mee hebben gehad, en een oplossing hebben gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik ben van plan binnenkort één van de 411 varianten aan te gaan schaffen. Deze zal ik voornamelijk gaan vullen met media, vooral rips van films. In het kader van 'RAID is geen back-up', wil ik ook back-ups gaan maken, maar ik kan tot nu toe geen geschikte oplossing vinden.

De meeste back-up oplossingen gaan uit van een aparte HD die aan de NAS is gekoppeld. Door de beperkte omvang van zo'n losse drive is dit voor mij niet zinvol. Een tweede NAS is op zich ideaal, maar vrij kostbaar.

Ik zoek dus iets waarmee ik naar meerdere losse HDs kan back-uppen. Iemand enig idee? Uiteraard kan ik alles handmatig doen, het aantal nieuwe bestanden per dag/week/maand is immers vrij beperkt, maar wellicht is hier al iets moois voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CarpeVentum schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:46:
Ik krijg net dit in mijn mail van mijn Synology:
[...]
.
10.0.1.1 is mijn router... Hoe kan mijn router inloggen op mijn Synology?
Als je van buitenaf inlogt zal je router een portforwarding doen naar je Syno. De Syno 'ziet' dus alleen het IP adres van je router en zal die blokkeren. Oftewel vanaf dat moment kan je vanaf geen enkel extern IP adres meer inloggen, niet alleen het extern IP adres vanaf waar foutief is ingelogd. Een wel hele simpele DoS dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
sverzijl schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Als je van buitenaf inlogt zal je router een portforwarding doen naar je Syno. De Syno 'ziet' dus alleen het IP adres van je router en zal die blokkeren. Oftewel vanaf dat moment kan je vanaf geen enkel extern IP adres meer inloggen, niet alleen het extern IP adres vanaf waar foutief is ingelogd. Een wel hele simpele DoS dus ;)
Oke, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Het betekent dus dat iemand echt op de site van mijn Synology zat? Anders kan het bijna niet anders. Ik krijg nog wel een boel andere blokkades, maar dat is niet het IP van mijn router, maar gewoon een hoop Externe IPs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CarpeVentum schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:57:
[...]

Oke, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Het betekent dus dat iemand echt op de site van mijn Synology zat? Anders kan het bijna niet anders. Ik krijg nog wel een boel andere blokkades, maar dat is niet het IP van mijn router, maar gewoon een hoop Externe IPs...
Oh je was niet zelf aan het testen ?
Net ook even getest via m'n iPhone (over 3G) naar m'n Syno en na 3 keer verkeerd inloggen werd ook mijn router IP geblokkeerd ipv het externe IP adres van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Oke. Nee, ik vond het alleen vreemd. Was zelf nergens mee bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door CarpeVentum op 28-08-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
freak1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:10:
Heren;

heb net mijn ds3611xs binnen, en heb al wat domme vragen;
ik ben zelf een hardware raid man geweest altijd, dus ik zie nu wat dingen die ik niet thuis kan brengen;

allereerst, RAID 6 of SHR met 2 disks redundantie? ik zie geen nadelen aan SHR, alleen voordelen. die heb ik dan ook gekozen nu, redenen om dat niet te doen?

en dan nu mijn echte probleem;
als ik python of iets dergelijks wil installeren, krijg ik een foutmelding dat de bromolow CPU niet gesupport is. ik kan dus ook de bootloader niet doen en het dan maar handmatig installeren.

iemand tips?
Nou als semi update;

Echt biets over te vinden op internet, en de cpu is dus een i3...
Iemand enig idee?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Hoe probeer je python te installeren?
Als je een package manager gebruikt zou je de juiste versie moeten krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-08-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:57
schumi2004 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:31:
Hoewel Synology zegt dat de bedrijfs tempratuur 5 - 35 graden is vraag ik me toch af hoe ze dit bereiken.
Volgens mij wordt met bedrijfstemperatuur bedoeld dat dit de temperatuurmarge is waarin de DS gebruikt mag worden. Het is bijvoorbeeld dus niet de bedoeling dat je hem in een ongeïsoleerd schuurtje zet waar het 's winters -5 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ddevries schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Volgens mij wordt met bedrijfstemperatuur bedoeld dat dit de temperatuurmarge is waarin de DS gebruikt mag worden. Het is bijvoorbeeld dus niet de bedoeling dat je hem in een ongeïsoleerd schuurtje zet waar het 's winters -5 wordt.
Ik had daar inderdaad ook aan gedacht maar het rijmde voor mijn gevoel niet met de overige specs die genoemd werden.

Maar buiten dat ben ik toch nog steeds wel benieuwd hoe andere hun DS qua temperatuur zich gedraagt en met welke settings, ik zoek een beetje een base-line zeg maar. Wat is nu gemiddeld acceptabel en wanneer moet je je zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Matthewhay schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:48:
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen:

Ik ben onlangs over gestapt van UPC naar KPN en heb daar dus een nieuwe Experiabox H220N bij gekregen. Nu kan ik mijn Synology DS211j niet meer benaderen vanaf mijn side bar in finder. Ik heb van alles geprobeerd en weet nu niet meer wat ik moet doen. De synology is wel benaderbaar via www.

Huidige Set up
Macbook pro OSX Lion 10.7.1
DS211J
Experia Box H220N

Wat heb ik geprobeerd:
Poorten open gezet.

[afbeelding]

Daarnaast werd er ook gesuggereerd om de WMM uit te schakelen van mijn router
Dit heb ik dus gedaan maar heeft de situatie niet verbeterd.

Opties Router
UPNP staat aan
DLNA dms staat aan

Wat wellicht de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn is de Firewall van mijn router die op hoog staat. Die is echter niet aan te passen.

Wellicht dat jullie hier ook ervaringen mee hebben gehad, en een oplossing hebben gevonden ?
Ben je "onlangs" toevallig ook overgestapt naar OS X Lion? Zo ja, dan zit daar wellicht het probleem. Het komt erop neer dat er in Lion gesleuteld is aan het AFP-protocol waardoor communicatie via dat protocol tussen OS X en DSM (3.1) niet meer mogelijk is. Dat compatibiliteitsprobleem heeft Synology aangepakt in versie 3.2 van DSM, die momenteel wel nog in het beta-stadium verkeert.

Als jouw DS211J momenteel is voorzien van DSM 3.1 dan kan je best upgraden naar 3.2 beta, of gebruik maken van SMB/NFS in afwachting van 3.2 final (die weldra zou moeten verschijnen imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

spoor12b schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:50:
Dat is inderdaad pech zeg! :| Misschien kan Synology support je nog helpen:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=25766
Heb een ticket aangemaakt, dus hoop snel te kunnen vertellen over hoe goed de support wel niet is. Denk ook wel dat het een probleem kan zijn met TLR. Disks geven alleen maar write errors volgens de nas.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
job schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:21:
Hoe probeer je python te installeren?
Als je een package manager gebruikt zou je de juiste versie moeten krijgen.
ik gebruik dus inderdaad de python psk van Zebulon. die geeft dus de foutmelding dat het allemaal leuk en aardig is, maar dat je met een bomorow CPU lekker pech hebt :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Weet je zeker of zebulon wel een package heeft die geschikt is voor jouw nas, als er geen package is gecompileerd voor jouw cpu architectuur heb je niets aan een spk.
Heb je al eens gekeken of er voor ipkg (of andere package manager) wel een geschikte package is?

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-08-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Netjes gaat snel, synology mailt vandaag al terug. Kijken of ze het met remote acces op kunnen lossen. >:)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
job schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:31:
Weet je zeker of zebulon wel een package heeft die geschikt is voor jouw nas, als er geen package is gecompileerd voor jouw cpu architectuur heb je niets aan een spk.
Heb je al eens gekeken of er voor ipkg (of andere package manager) wel een geschikte package is?
HI,

de Zebulon packages zijn multi-CPU dus dat zou moeten werken. de 3611 die ik heb is een van de nieuwste modellen, en heeft een I3 processor. de packages zullen daar nog wel niet op zijn aangepast.

mbt IPKG, dan moet je dus bootstrappen, en dat kan niet, want je raad het al, voor de CPU is niet zo'n bootstrap bestand :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
0Burner0 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:58:
Kleine tip voor de mensen met een Synology:

Schakel automatisch blokeren in.
Ik heb deze functie 10 dagen aanstaan en heb nu al 10 geblokeerde ip's.
De instellingen die ik gebruik zijn 3x proberen met een fout wachtwoord binnen 10 minuten is blokeren.
Dit heeft natuurlijk alleen zin als je nas ook van buitenaf te benaderen is. (gebruik zelf dyndns free)

Je kan deze functie inschakelen in:
DSM -> Configuratie scherm -> Automatisch blokeren.
Aan de hand van de geblokkeerde IP's blokkeer ik vervolgens de complete subnets (zijn toch meestal Aziatische IP's) om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk hackpogingen zijn. Helaas ondersteund de modem of de NAS het niet om complete lijsten in te laden van bijvoorbeeld http://www.countryipblocks.net/ anders had ik in ieder geval alles ten Oosten van Duitsland (waar 99% van de foutieve inlogpogingen vandaan komen) geblocked...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Mijn Synology heeft een bugje waar ik zo niet uit kom.
Ik heb hem geinstalleerd en handmatig mapjes video, photo en music aangemaakt. Daarna de data van een externe hdd gekopieerd (ik ben van een 110j naar een 211+ gegaan) naar de Synology. Vervolgens het settings bestandje geimporteerd en daarna multimediastation aangezet.

Als ik nu via de ps3 of mijn tv naar de Synology browse zie ik een map video en daarin weer een map video en daarna pas een mapje series en films. Ik wil die extra map video eruit hebben. Maar dat lukt niet. Ik zie de map ook niet in de ingebouwde bestandsbrowser of via windows verkenner. Schijnbaar is hij alleen vide dlna zichtbaar?

Ik heb al eens geprobeert om mediastation uit te zetten, mapjes hernoemt naar totaal andere namen, daarna mediastation weer aan. Toen heeft hij de mapjes photo, video en music weer aangemaakt. Daarop heb ik de data verplaatst naar deze nieuwe mapjes. Daarna mediastation weer laten indexeren. Maar ja, ik zie die extra video, music en photo mapjes nog steeds. Hoe krijg ik die weg?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 13:32
fanatic_david schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:49:
[...]

Ben je "onlangs" toevallig ook overgestapt naar OS X Lion? Zo ja, dan zit daar wellicht het probleem. Het komt erop neer dat er in Lion gesleuteld is aan het AFP-protocol waardoor communicatie via dat protocol tussen OS X en DSM (3.1) niet meer mogelijk is. Dat compatibiliteitsprobleem heeft Synology aangepakt in versie 3.2 van DSM, die momenteel wel nog in het beta-stadium verkeert.

Als jouw DS211J momenteel is voorzien van DSM 3.1 dan kan je best upgraden naar 3.2 beta, of gebruik maken van SMB/NFS in afwachting van 3.2 final (die weldra zou moeten verschijnen imo).
Ben onlgangs inderdaad overgestapt naar Lion. Ik heb toen braaf mijn Synology geupdate naar DSM 3.2
Toen ik nog mijn oude router had deed die het perfect onder DSM 3.2

Ik weet dus ook echt niet wat er aan de hand is. Ik heb al verschillende suggesties geprobeert maar kom hier echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
zal mijn post even iets meer samenhangend maken :)

wat heb ik?
een Synology DS3611XS met een tweetal 1211s uitbreidingsmodules.
het ding is er helemaal klaar voor, 6 gig geheugen erin, arrays vol, knallen maar!

nu mijn ding:
ik wil er sabnzbd op draaien samen met headphones, Sickbeard en Couchpotato, als het even kan ook nog Sickbeard en Couchpotato dubbel (dit ivm renaming tussen HD en SD).

mijn uitdaging:
de DS3611xs heeft een I3 proc. daar werkt dus de python package niet op de superzebulon (unsupported CPU Type Bromolow).
ook is er geen bootstrap voor.
oftewel, ik heb een leuke NAS nu, maar doet niet waar ik hem specifiek voor heb gekocht.
kan iemand hier zijn licht over schijnen?
ik heb natuurlijk al SuperZebulon een bericht achter gelaten, maar het zoou fijn zijn als er een Synology dan wel Linux kenner mij hierin kon helpen..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of er manier is op vanaf de Diskstation een ftp verbinding op te zetten naar een online opslagdienst?
Zou graag mijn Acronis backups willen uploaden. (+/- 30GB)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik ben nu een DS410 aan het installeren, maar de initiële setup faalt al op het moment dat de Synology Assistant de systeempartitie wil formatteren. Ik heb dit eerder bij mijn DS210J gezien, en bleek achteraf een defecte schijf te hebben. Hoe kan ik er achter komen welke schijf corrupt is en hoe kan ik het beste de schijven formatteren, welk bestandsformaat kan de Synology lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
CarpeVentum schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:36:
Ik ben nu een DS410 aan het installeren, maar de initiële setup faalt al op het moment dat de Synology Assistant de systeempartitie wil formatteren. Ik heb dit eerder bij mijn DS210J gezien, en bleek achteraf een defecte schijf te hebben. Hoe kan ik er achter komen welke schijf corrupt is en hoe kan ik het beste de schijven formatteren, welk bestandsformaat kan de Synology lezen?
niet formatteren. lege schijven erin,l hij doet alles zelf. je kunt ook gewoon 1 schijf erin doen, en dan installeren. daarna de rest erbij als jne de volumes gaat maken.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Het zijn 4 3TB schijven, maar de eerste keer (toen de schijven nog leeg waren) faalde het al direct, en daarna bleef het falen. Ik heb ze toen aangesloten op zowel een Mac als een Pc, maar die gaven aan dat het schijven waren van ongeveer 800GB (wellicht een beperking van mijn SATA Dock). Maar de error message blijft. Ik zal het zometeen even met 1 schijf proberen, maar het is in ieder geval vrij vaag. Als iemand nog ideeën heeft: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ik zou idd even 1 schijf aansluiten, dan de diskstation manager installeren. doet die het niet, andere disk erin.
daarna gewoon de schijven 1 voor 1 aansluiten en dan je volume maken.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
freak1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:32:
ik zou idd even 1 schijf aansluiten, dan de diskstation manager installeren. doet die het niet, andere disk erin.
daarna gewoon de schijven 1 voor 1 aansluiten en dan je volume maken.
Inmiddels is iedere disk geprobeerd, zowel op Windows als op de Mac. Hij kan het gewoon niet partitioneren. Het zijn dan wel WD 3.0TB schijven en die vereisen een 'update' naar 2.3.nogwat, en er wordt in de assistant aangegeven dat er op de diskstation nu 2.2-0966 staat, maar hoe is dat te upgraden als ik nieteens DSM kan installeren omdat hij de schijven niet herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tijdelijk ergens een klein schijfje vandaan halen dus, en die gebruiken om up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
oh excuus, ik had niet door dat je nog de oude versie had.. die moet je idd eerst updaten met een tijdelijke schijf.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Dus even dat ik de procedure goed in m'n hoofd heb:
Ik heb thuis nog een 80GB schijfje, dan formatteren we die (maakt het uit welk formaat?), en stoppen we in de Syno. Dan installeren we op die schijf DSM 3.1 of 3.2 en dan de andere schijven erbij en dan de setup opnieuw of gaat het daarna automagisch? Is dat een beetje hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 18-09 16:31
Sinds kort een domeinnaam geregistreerd omdat ik gek werd van IP nummers/portnummers. Ik ben alleen niet zo heel bekend met DNS records, ik heb het nu wel zover dat m'n naam naar m'n ip verwijst maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat een subdomein naar bijvoorbeeld port 5000 verwijst (DSM manager) en een ander subdomein naar port 9091 (Transmission)?

Moet ik dit in m'n dns settings aanpassen?
Moet dit in m'n router afgevangen worden?
Moet dit door m'n server (DiskStation) afgevangen worden?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Iemand een idee of het mogelijk is om sickbeard (en uiteindelijk ook Couchpotato) te draaien op een DS-106e? Sabnzbd draait al wel, maar sickbeard krijg ik niet werkende. Dit komt neem ik aan doordat ik alleen de nieuwe versie heb en die ondersteund waarschijnlijk geen DSM 2.0, maar mijn DS-106e kan niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
CarpeVentum schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:34:
Dus even dat ik de procedure goed in m'n hoofd heb:
Ik heb thuis nog een 80GB schijfje, dan formatteren we die (maakt het uit welk formaat?), en stoppen we in de Syno. Dan installeren we op die schijf DSM 3.1 of 3.2 en dan de andere schijven erbij en dan de setup opnieuw of gaat het daarna automagisch? Is dat een beetje hoe het zit?
niet formatteren, gewoon direct erin stoppen.

dan schijf eruit, andere schijven erbij, en dan weer opnieuw 3.1 installeren.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
freak1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

niet formatteren, gewoon direct erin stoppen.

dan schijf eruit, andere schijven erbij, en dan weer opnieuw 3.1 installeren.
Thanks! Het is inmiddels gelukt. Nu bij het volume aanmaken lopen we door de wizard heen, maar na het knopje 'toepassen' gebeurt er niks. Komt dit omdat we er 3.2 op hebben gezet? Of vergeet ik een stap? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

freak1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:38:
zal mijn post even iets meer samenhangend maken :)

wat heb ik?
een Synology DS3611XS met een tweetal 1211s uitbreidingsmodules.
het ding is er helemaal klaar voor, 6 gig geheugen erin, arrays vol, knallen maar!

nu mijn ding:
ik wil er sabnzbd op draaien samen met headphones, Sickbeard en Couchpotato, als het even kan ook nog Sickbeard en Couchpotato dubbel (dit ivm renaming tussen HD en SD).

mijn uitdaging:
de DS3611xs heeft een I3 proc. daar werkt dus de python package niet op de superzebulon (unsupported CPU Type Bromolow).
ook is er geen bootstrap voor.
oftewel, ik heb een leuke NAS nu, maar doet niet waar ik hem specifiek voor heb gekocht.
kan iemand hier zijn licht over schijnen?
ik heb natuurlijk al SuperZebulon een bericht achter gelaten, maar het zoou fijn zijn als er een Synology dan wel Linux kenner mij hierin kon helpen..
Kan je voor je bootstrap niet gewoon de i686 pakken? Zelfde instructieset als de ATOM lijkt me :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Ankh schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:29:
[...]

Kan je voor je bootstrap niet gewoon de i686 pakken? Zelfde instructieset als de ATOM lijkt me :)
hmm, gaan we proberen!
ok, dat heb ik nu dus gedaan.. maar hoe weet ik of het gelukt is?
het script gaf geen fouten.. zie ik dat pas na een reboot?

[ Voor 20% gewijzigd door KorneelB op 29-08-2011 17:46 ]

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ok, here's the deal.

ik dacht, aangespoord door dit succes, dat ik wat ga wijzigen. dus ik heb de python package van SuperZebulon geopend, en het prepost-common bestand zodaning aangepast, dat mijn CPU (bromolow) er ook instaat. vervolgens het ik het X86 gecompileerde bestand ook gekopieerd en hernoemd naar bromolow.

nu installeerd hij ook Python.. succes!
maar als ik nu COuchpotato installereer, of SabNZB, dan installeren ze, maar ze starten niet. sabnzb laat hij zien als started, maar ik krijg geen URL, en de andere services zegt hij dat hij ze start, maar ze doen niks.
wie kan mij hierbij helpen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37
Vraagje:

Ik heb momenteel 1 1tb en 1 2tb HD in een pc zitten, ik wil graag een NAS aan in gebruik gaan nemen omdat deze opslag te weinig is.

Als ik het goed begrijp is hybrid raid een mooie oplossing in dit geval. Ik koop een ds411 (j) en koop er 2 2tb disken bij. Ik kopieer dan de data van de 2 tb disk naar de NAS en plaast daarna de (lege) 2tb disk in de NAS.

Als ik het goed begrijp kan dit gewoon en heb ik dan meteen mijn bestaande disk hergebruikt. Daarnaast kan er eventueel 1 disk stuk gaan zonder data verlies.

Kloppen mijn conclusies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

-LA- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:36:
Sinds kort een domeinnaam geregistreerd omdat ik gek werd van IP nummers/portnummers. Ik ben alleen niet zo heel bekend met DNS records, ik heb het nu wel zover dat m'n naam naar m'n ip verwijst maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat een subdomein naar bijvoorbeeld port 5000 verwijst (DSM manager) en een ander subdomein naar port 9091 (Transmission)?
Ik heb een dyn-dns.org account geregistreerd en daar een DNS naam aangevraagd. Dit account heb ik kenbaar gemaakt in mijn router (kan ook in je Synology) en wordt dus telkens ge-update wanneer mijn publieke IP adres veranderd.

Bij mijn hosting provider maak ik nu, wanneer ik dat wens, een CNAME record aan waarmee ik een 'subdomein' van mijn eigen .nl verwijs naar die DNS naam van DynDNS. Op deze manier kom ik op die namen op mijn eigen omgeving uit, zonder dat ik telkens moeilijk hoef te doen met het omgooien van het IP adres. :)

Op die manier kan je ook heel eenvoudig zelf websites gaan hosten thuis, omdat je Synology wel om kan gaan met die CNAME.

Je kunt overigens niet zomaar subdomeinen naar poorten laten verwijzen. Het enige wat je kan doen is forwarding pagina's maken op je hosting provider die de poort erachter plakken en dan de gebruiker doorsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 30-08-2011 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Dracula schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:41:
Vraagje:

Ik heb momenteel 1 1tb en 1 2tb HD in een pc zitten, ik wil graag een NAS aan in gebruik gaan nemen omdat deze opslag te weinig is.

Als ik het goed begrijp is hybrid raid een mooie oplossing in dit geval. Ik koop een ds411 (j) en koop er 2 2tb disken bij. Ik kopieer dan de data van de 2 tb disk naar de NAS en plaast daarna de (lege) 2tb disk in de NAS.

Als ik het goed begrijp kan dit gewoon en heb ik dan meteen mijn bestaande disk hergebruikt. Daarnaast kan er eventueel 1 disk stuk gaan zonder data verlies.

Kloppen mijn conclusies?
Lees dit ff door...
Is uitleg over SHR (Dynology Hybrid Raid)
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Bekijk ook de Webinar.
Ik denk dat je dan een heel eind verder komt:

http://www.synology.com/us/resources/webinar/index.php#shr

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CarpeVentum schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:01:
[...]

Thanks! Het is inmiddels gelukt. Nu bij het volume aanmaken lopen we door de wizard heen, maar na het knopje 'toepassen' gebeurt er niks. Komt dit omdat we er 3.2 op hebben gezet? Of vergeet ik een stap? 8)7
Je kan het eens proberen door er zelf een kleine partitie op te zetten. Of als die er al opstaat juist te verwijderen.
En dan nog eens proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 30-08-2011 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
even een extra vraag, ik heb nu een gedeelde map, staat al enkele terabytes in, maar nu kan ik niet meer bij die map. kopieer ik er iets in, dan zegt hij dat hij de netwerklocatie niet meer kan vinden. andere gedeelde mappen is geen probleem. is er iets van een mogelijkheid om een volumecheck te doen? ik zie wel mogelijkheden tot disk checks via ipkg, maar ik wil gewoon een windows chkdsk ofzo doen.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 18-09 16:37
toxict schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:01:
[...]

Lees dit ff door...
Is uitleg over SHR (Dynology Hybrid Raid)
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Bekijk ook de Webinar.
Ik denk dat je dan een heel eind verder komt:

http://www.synology.com/us/resources/webinar/index.php#shr
Ja thanks die had ik idd gezien, dat waren de conclusies die ik daaruit trok maar ikd acht laat ik het ff checken, is zo lullig als je NAS een disk failure heeft en ik ben al mijn data kwijt.

Ik ga wel verder zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik zat afgelopen weekend even te rommelen met de android apps van Synology. Nu viel mij op dat wanneer ik een foto open met de DS File applicatie, mijn username en wachtwoord gewoon in de adresbalk van de browser worden getoond. Dat vind ik wel behoorlijk slordig.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
job schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:08:
[...]

Je kan het eens proberen door er zelf een kleine partitie op te zetten. Of als die er al opstaat juist te verwijderen.
En dan nog eens proberen.
Nouja, toen het gister de eerste keren niet lukte hebben we alles weer gewist en opnieuw 'geinstalleerd' toen werkte het nog steeds niet. Maar we hadden wel gezien, voor het wissen, dat er 2 kleine partities per schijf waren, en de rest was lege ruimte. Ik kan hier toch niet drie partities van maken (2 kleine en 1 grote) zonder alles weer te wissen? Ik kan dit sowieso toch niet opnieuw partitioneren (op een Mac in ieder geval) zonder alles te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Laatst online: 09-09 09:19
Mijn oog is gevallen op de Synolgy DS411.
Ik wil hem gaan gebruiken in een RAID 5 opstelling met 2TB schijven. Voornamelijk voor opslag van back-ups, foto's films, etc. Mijn vraag is echter of ik ook naar de Synology over het internet kan backuppen? En dan uiteraard over een veilige verbinding.
De bedoeling is om een windows machine zijn backupdata weg te laten schrijven naar de Synology, uiteraard zonder handmatige handelingen. ;)
Ik hoor graag of dit mogelijk is, en of iemand weet hoe ik dit het beste aan kan pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
ik weet niet precies wat voor verbinding je daarvoor wilt gebruiken, maar je kan dat altijd over FTP doen natuurlijk.
we hebben echter weinig info over wat je precies wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Je kan WebDAV gebruiken, dan voeg je in feite een (virtuele) netwerkschijf toe aan je computer die je over het Internet kan benaderen net zoals een lokale schijf in je machine. Hier ben ik zelf mee bezig, maar heb het nog niet voor elkaar om dat via een veilige verbinding te doen. Zou hier dus ook graag wat meer over weten.

Ik stel me voor dat, als de verbinding werkt, je met Synctoy (Windows) backups kan maken, anders mogelijk met de Data Replicator van Synology zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik gebruik zelf rsync over ssh voor backups. Dat is erg efficient bij langzame verbindingen. Op de synology server draait rsyncd en op een andere windows computer gebruik ik cwrsync met (eventueel) een geschedulde task.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee hoe ik de "Fan" status kan uitlezen op mijn DS behalve dan met de GUI?

Ik heb de "Ventilatorsnelheid modus" mijn DS211 nu ingesteld als "Koele modus" maar ik zie totaal geen verandering in de temperatuur van mijn DS ook kan ik niet zeggen dat deze nu meer geluid produceerd.

Draaien doet hij wel maar merk en zie aan temperatuur totaal geen verschil met deze settings.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 30-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

sverzijl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:20:

[...]

De ACLs worden door Syno gecached, dus als de DC uitstaat geldt wat in de huidige cache staat.
Ik ben aan het onderzoeken of de NAS binnen het bedrijf de filesharing van de server kan overnemen. De server heeft een kleine 160 GB schijf. Daar past niet al onze data meer op. Dus het idee is om de bedrijfsnas de sharing over te laten nemen. Het instellen van de Domain-controller was een fluitje en ik kan met mijn account op de shares van de NAS komen.

Maar wat als de server crasht. Ik lees dat de NAS de ACL cached. Is dat inclusief de gebruikersnamen? Kunnen de gebruikers dan nog op de NAS komen ?

Funtioneert de NAS zonder een actieve domain-controller ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Is het mogelijk om via DSM van FTP naar FTP te kopieeren?
Ik wil zowel dit kunnen doen op mijn interne netwerk (JTAG Xbox360) als naar de NAS van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
schumi2004 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:11:
Iemand enig idee hoe ik de "Fan" status kan uitlezen op mijn DS behalve dan met de GUI?

Ik heb de "Ventilatorsnelheid modus" mijn DS211 nu ingesteld als "Koele modus" maar ik zie totaal geen verandering in de temperatuur van mijn DS ook kan ik niet zeggen dat deze nu meer geluid produceerd.

Draaien doet hij wel maar merk en zie aan temperatuur totaal geen verschil met deze settings.
Ik zou verwachten dat ergens in /proc die fanspeed te vinden is, maar geen idee welke die info geeft.

Zo geeft bijvoorbeeld cat /proc/soc_type cpu info.

in /usr/syno/etc/scemd.xml kan je zien bij welke temperaturen welke fanspeed wordt gebruikt (en eventueel aanpassen).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
spoor12b schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

Ik zou verwachten dat ergens in /proc die fanspeed te vinden is, maar geen idee welke die info geeft.

in /usr/syno/etc/scemd.xml kan je zien bij welke temperaturen welke fanspeed wordt gebruikt (en eventueel aanpassen).
Thanks voor je reply.

Die scemd.xml is allemaal abracadabra voor mij.

Ik zal voor de grap eens een ticket in schieten en kijken wat ze zeggen. (of het in orde is ja of nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
spoor12b schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

zeg;
jij klinkt als iemand die flink verstand heeft van die synology's, zou je mij kunnen helpen met het installeren van sab e.d. via ipkg? ik heb een bromolow Synology, dus er zijn nog geen packages voor me beschikbaar, en ik weet echt geen drol van Linux :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

zeg;
jij klinkt als iemand die flink verstand heeft van die synology's, zou je mij kunnen helpen met het installeren van sab e.d. via ipkg? ik heb een bromolow Synology, dus er zijn nog geen packages voor me beschikbaar, en ik weet echt geen drol van Linux :/
Is ipkg al wel beschikbaar voor dat platform? Zo niet, dan heb je (op dit moment) helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Is ipkg al wel beschikbaar voor dat platform? Zo niet, dan heb je (op dit moment) helaas pech.
ja en nee.
die is er nog niet, maar Bromolow is gewoon een I3, dus een X86 platform.. dus ik heb de IPKG van de atom geprobeerd, en voor zover ik kan zien werkt dat gewoon.
maar hier is het ding.. ik heb geen idee hoe ik kan testen of t ook echt werkt?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
freak1 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

ja en nee.
die is er nog niet, maar Bromolow is gewoon een I3, dus een X86 platform.. dus ik heb de IPKG van de atom geprobeerd, en voor zover ik kan zien werkt dat gewoon.
maar hier is het ding.. ik heb geen idee hoe ik kan testen of t ook echt werkt?
Doet een commando als ipkg update bijvoorbeeld iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
jup.
en ik kan bijvoorbeeld ipkg install sabnzbplus doen.. maar dan wat?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als er een ipkg package is, dan zal die hem installeren. Zoniet, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
job schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:23:
Als er een ipkg package is, dan zal die hem installeren. Zoniet, dan niet.
dat snap ik.. maar hoe start je zo'n ding? en hoe zie je of hij het goed doet? ik heb wat van die standaard cmdlets geprobeerd, maar dat doet allemaal niks.

nog veel beter, kan ik zo'n psk niet gewoon omkatten?
ik heb zelf het de python installer aangepast zodat die het nu doet bij mij van zebulon, maar als ik dan sabnzb installeer, dan doet die niks. letterlijk niks. hij zegt dat hij running is, maar geen enkele foutmelding of logboek vermelding..

ah!
de Merty package doet het!
succes!
nu nog updaten want het ding is een miljoen jaar oud..

[ Voor 37% gewijzigd door KorneelB op 30-08-2011 19:30 ]

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
nou, ik ben weer wat verder.
ik weet nu dus zeker dat x86 werkt.
wat heb ik gedaan
ik heb het psk van superzebulon gepakt van python.
die open ik me t7zip.
dan edit ik het prepost-common bestand en voeg mijn cpu toeals volgt
was
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
#!/bin/sh

PATH=/bin:/usr/bin

# Find the CPU architecture
synoinfo=`get_key_value /etc.defaults/synoinfo.conf unique`
arch=`echo $synoinfo | cut -d_ -f2`
[ $arch = 88f6282 ] && arch=88f6281

preinst ()
{
    # Check if the architecture is supported
    case $arch in
        88f5281|88f6281|powerpc|ppc824x|ppc853x|ppc854x|x86)
            true
            ;;
        *)
            cat << EOM
Your architecture is not supported by this package, sorry.
Architecture  : $arch
Synology info : $synoinfo
EOM
        exit 1
            ;;
    esac

exit 0
}

postinst ()
{
    # Installation directory
    mkdir -p /usr/local/python26

# Extract the files to the installation ditectory
    ${SYNOPKG_PKGDEST}/sbin/xzdec-$arch -c ${SYNOPKG_PKGDEST}/package.txz | \
        tar xpf - -C /usr/local/python26 bin bin-$arch lib lib-$arch share
    # Remove the installer archive to save space
    rm ${SYNOPKG_PKGDEST}/package.txz

# Merge the MD part in the MI part
    (
        cd /usr/local/python26
        for file in `(cd bin-$arch && find . \! -type d)`
        do
            mv bin-$arch/$file bin/$file
        done
        rm -fr bin-$arch
        for file in `(cd lib-$arch && find . \! -type d)`
        do
            mv lib-$arch/$file lib/$file
        done
        rm -fr lib-$arch
    )

# Install xzdec for the companion tools installation
    cp ${SYNOPKG_PKGDEST}/sbin/xzdec-$arch /usr/local/python26/bin/xzdec 

# Byte-compile the python distribution
    /usr/local/python26/bin/python -m compileall -q -f /usr/local/python26/lib/python2.6
    /usr/local/python26/bin/python -OO -m compileall -q -f /usr/local/python26/lib/python2.6

exit 0
}

preuninst ()
{
    exit 0
}

postuninst ()
{
    # Remove the installation directory
    rm -fr /usr/local/python26

exit 0
}

preupgrade ()
{
    exit 0
}

postupgrade ()
{
    exit 0
}

wordt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
#!/bin/sh

PATH=/bin:/usr/bin

# Find the CPU architecture
synoinfo=`get_key_value /etc.defaults/synoinfo.conf unique`
arch=`echo $synoinfo | cut -d_ -f2`
[ $arch = 88f6282 ] && arch=88f6281

preinst ()
{
    # Check if the architecture is supported
    case $arch in
        88f5281|88f6281|powerpc|ppc824x|ppc853x|ppc854x|x86|bromolow)
            true
            ;;
        *)
            cat << EOM
Your architecture is not supported by this package, sorry.
Architecture  : $arch
Synology info : $synoinfo
EOM
        exit 1
            ;;
    esac

exit 0
}

postinst ()
{
    # Installation directory
    mkdir -p /usr/local/python26

# Extract the files to the installation ditectory
    ${SYNOPKG_PKGDEST}/sbin/xzdec-$arch -c ${SYNOPKG_PKGDEST}/package.txz | \
        tar xpf - -C /usr/local/python26 bin bin-$arch lib lib-$arch share
    # Remove the installer archive to save space
    rm ${SYNOPKG_PKGDEST}/package.txz

# Merge the MD part in the MI part
    (
        cd /usr/local/python26
        for file in `(cd bin-$arch && find . \! -type d)`
        do
            mv bin-$arch/$file bin/$file
        done
        rm -fr bin-$arch
        for file in `(cd lib-$arch && find . \! -type d)`
        do
            mv lib-$arch/$file lib/$file
        done
        rm -fr lib-$arch
    )

# Install xzdec for the companion tools installation
    cp ${SYNOPKG_PKGDEST}/sbin/xzdec-$arch /usr/local/python26/bin/xzdec 

# Byte-compile the python distribution
    /usr/local/python26/bin/python -m compileall -q -f /usr/local/python26/lib/python2.6
    /usr/local/python26/bin/python -OO -m compileall -q -f /usr/local/python26/lib/python2.6

exit 0
}

preuninst ()
{
    exit 0
}

postuninst ()
{
    # Remove the installation directory
    rm -fr /usr/local/python26

exit 0
}

preupgrade ()
{
    exit 0
}

postupgrade ()
{
    exit 0
}

vervolgens open ik de package.tgz die daarin zit, daarin open ik weer de package.tar en vervolgens in sbin hernoem ik xzdec-x86 naar xzdec-bromolow.

nu loopt de package!
maar mijn python dir blijft leeg...
wie o wie heeft de magische oplossing?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 21:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb rsync aan de gang. Was op 20GB van 30GB.
Echter kreeg ik een foutmelding dat de backup gefaled was.

Heb de backup weer opnieuw gestart. Worden dan enkel de verschillen gebackupped of alles weer opnieuw?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ok, en weer een stap verder. nu heb ik ook de package.txz uitgepakt, en ook hierin de lib-x86 en de bin-x86 aangepast naar lib-bromolow en bin-bromolow .

nu worden de directories mooi gevuld, en nu installeerd Python prima.
nu kan ik ook sabnzbd installeren, en hij start niet zomaar!
starten via de cmdline levert nu de volgende fout op:
code:
1
2
3
4
Morgul> /usr/local/etc/rc.d/SABnzbd.sh console
su: can't chdir to home directory '/var/services/homes/sabnzbd'
Sorry, requires Python module sqlite3
Try: apt-get install python-pysqlite2

maar dat ding moet dus meegecompileerd zijn in de python psk.

handmatig de 2 lijnen uit de code draaien:
code:
1
2

geven geen foutmeldingen.

tips?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik ga morgen weer kijken bij de Synology van een vriend van mij, en kijken of we het volume nu wel kunnen aanmaken. Kleine herhaling, ik hoop echt dat iemand kan helpen:

- In opslagbeheer, nieuw volume aanmaken in Raid5, klikken op toepassen, er gebeurt niks
- Schijven een voor een geformatteerd via de Mac, en DSM 3.2 opnieuw geinstalleerd. Bij het uitlezen van de schijven voor we deze formatteerden stonden er 2 kleine partities + een hoop lege ruimte op per schijf
- Het gaat om een DS410 met 4 schijven van 3TB (Western Digital) en DSM 3.2

Job gaf als suggestie zelf een kleine partitie aan te maken en dan te kijken of het werkt, maar er staan, na het installeren van DSM dus blijkbaar al 2 partities op per schijf plus een hoop lege ruimte. Die lege ruimte kan ik toch niet zomaar omvormen tot een partitie zonder dat ik de hele schijf moet wissen?

Thanks voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
CarpeVentum schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:49:
Ik ga morgen weer kijken bij de Synology van een vriend van mij, en kijken of we het volume nu wel kunnen aanmaken. Kleine herhaling, ik hoop echt dat iemand kan helpen:

- In opslagbeheer, nieuw volume aanmaken in Raid5, klikken op toepassen, er gebeurt niks
- Schijven een voor een geformatteerd via de Mac, en DSM 3.2 opnieuw geinstalleerd. Bij het uitlezen van de schijven voor we deze formatteerden stonden er 2 kleine partities + een hoop lege ruimte op per schijf
- Het gaat om een DS410 met 4 schijven van 3TB (Western Digital) en DSM 3.2

Job gaf als suggestie zelf een kleine partitie aan te maken en dan te kijken of het werkt, maar er staan, na het installeren van DSM dus blijkbaar al 2 partities op per schijf plus een hoop lege ruimte. Die lege ruimte kan ik toch niet zomaar omvormen tot een partitie zonder dat ik de hele schijf moet wissen?

Thanks voor de hulp _/-\o_
staat er überhaupt iets in het logboek van je Synology? onder systeeminformatie kun je daar wat van zien...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
[b][message=36677169,noline]
code:
1
2

geven geen foutmeldingen.

tips?
Je hebt dus een ipkg install python26 gedaan maar wat staat er onder de lib map van python26? Bij mij staat er onder de submap python2.6 de map sqlite3. Dus:

[/usr/local/python26/lib/python2.6/sqlite3]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
spoor12b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Je hebt dus een ipkg install python26 gedaan maar wat staat er onder de lib map van python26? Bij mij staat er onder de submap python2.6 de map sqlite3. Dus:

[/usr/local/python26/lib/python2.6/sqlite3]
nee, ik heb geen ipkg install gedaan. ik heb de zebulon package helemaal omgekat (alle x86 mappen hernoemd naar bromolow).

die loopt volgens mij zonder problemen, dus dat moet gewoon werken lijkt me.
als ik met SSH kijk, dan heb ik idd die subfolder, daar staat in:
code:
1
2
3
Morgul> ls
__init__.py   __init__.pyo  dbapi2.pyc    dump.py       dump.pyo
__init__.pyc  dbapi2.py     dbapi2.pyo    dump.pyc

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Zijn er ook mensen die R (www.r-project.org/ ) op hun synology hebben geinstalleerd? Is daar een snelle manier voor? of tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 17:39
Kwam er vandaag achter dat in de beta dsm 3.2 de diskgroep in opslagbeheer niks weergeeft.
Ik krijg de volgende foutmelding “Er is geen RAID in uw systeem”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Is de ipkg methode niet een stuk gemakkelijker dan het package van Zebulon ombouwen? Of heb je de bootstrap niet draaien?

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
freak1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 07:46:
[...]

staat er überhaupt iets in het logboek van je Synology? onder systeeminformatie kun je daar wat van zien...
Jup!
code:
1
 system failed to create [volume 1](device type is raid5)

Edit: heb al gegoogled, en waarschijnlijk is er dus één of meerdere schijven defect. Hoe kan ik erachter komen welke?
Iemand anders had het probleem met 4 verschillende schijven, maar dit zijn dus 4 dezelfde. Geen idee of het ook echt dezelfde serie is, maar het modelnummer komt overeen...
Edit:
We kunnen ook niet per schijf één 'eenvoudig' volume aanmaken:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2T0U450w0I3f3a013z2x/Schermafbeelding_2011-08-31_om_13.53.56.png
Dat zou dan in moeten houden dat alle schijven defect zijn?

[ Voor 49% gewijzigd door CarpeVentum op 31-08-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
spoor12b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:29:
Is de ipkg methode niet een stuk gemakkelijker dan het package van Zebulon ombouwen? Of heb je de bootstrap niet draaien?

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg
mijn probleem met ipkg is dat sabnzb wat ouder is die daarin staat, en ik gewoon de ballen verstand ervan heb. die packages worden netjes vernieuwd telkens als er een nieuwe versie van is, ze werken perfect, draaien mooi onder eigen users e.d. dus dat is gewoon zo simpel..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

mijn probleem met ipkg is dat sabnzb wat ouder is die daarin staat, en ik gewoon de ballen verstand ervan heb. die packages worden netjes vernieuwd telkens als er een nieuwe versie van is, ze werken perfect, draaien mooi onder eigen users e.d. dus dat is gewoon zo simpel..
Aangezien je sabnzbd niet hoeft te compileren, kun je het ipkg pakket installeren en daarna een nieuwe versie er overheen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Aangezien je sabnzbd niet hoeft te compileren, kun je het ipkg pakket installeren en daarna een nieuwe versie er overheen uitpakken.
draait sab dan ook netjes onder zijn eigen user account? want dat wil ik graag.

maar het is toch bizar dat dit niet goed werkt? die sqlite is er gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door KorneelB op 31-08-2011 18:05 ]

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kep1973
  • Laatst online: 30-05 07:18
Pff zo'n 211j installeren is nie simpel....wil nu via tablet in de drm diskstation maar kom iedere keer bij filestation, terwijl op mijn vaste pc op:5000 er wel in kom.

Ik heb file en photo station alweer uitgezet maar maakt niet uit...moet iets simpels zijn...maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
kep1973 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:47:
Pff zo'n 211j installeren is nie simpel....wil nu via tablet in de drm diskstation maar kom iedere keer bij filestation, terwijl op mijn vaste pc op:5000 er wel in kom.

Ik heb file en photo station alweer uitgezet maar maakt niet uit...moet iets simpels zijn...maar wat
Lijkt op een portforward die niet goed staat.

• KorneelB
nou, probleem opgelost hoor :)

ik heb uiteindelijk heel het script handmatig afgerateld, en toen bleek dat bij het builden als ik dat handmatig deed, een aantal bestanden groen werde in putty, terwijl als het script liep, ze grijs bleven. geen idee wat het verschil is, maar nu werkt alles.

60 TB can not be enough

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
GVD. :( Ik dacht gisteren laat ik mijn DS maar eens een reset geven. Hij deed namelijk niet helemaal wat ik wilde. eerst opgezocht wat de reset inhoud (link) en toen de stap genomen.

Wat blijkt gaat hij heel de systeem partitie formateren en opnieuw instaleren :(

Maar goed het heeft wel gedaan wat ik wilde. en dat was een opnieuw beginnen zonder data verlies.
al ben ik wel wat data kwijt maar dat was mijn eigen fout :+

• admingot
  • Laatst online: 01-03-2022
Hallo,
Ik heb een vraag over het instellen van rechten op de ds211j
Het lukt mij niet om een gebruiker die alleen leesrechten heeft op een gedeelde map, schrijfrechten te geven op een submap of bestand van deze gedeelde map.
Met de bestandsbrowser, via eigenschappen, kan ik instellen wat ik wil maar ik krijg geen schrijfrechten
Heeft iemand een 'roadmap' voor het toekennen van deze rechten.
De handleiding van de ds211j geeft mij te weinig duidelijkheid

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
pawek schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:14:
Mijn oog is gevallen op de Synolgy DS411.
Ik wil hem gaan gebruiken in een RAID 5 opstelling met 2TB schijven. Voornamelijk voor opslag van back-ups, foto's films, etc. Mijn vraag is echter of ik ook naar de Synology over het internet kan backuppen? En dan uiteraard over een veilige verbinding.
De bedoeling is om een windows machine zijn backupdata weg te laten schrijven naar de Synology, uiteraard zonder handmatige handelingen. ;)
Ik hoor graag of dit mogelijk is, en of iemand weet hoe ik dit het beste aan kan pakken :P
Ik heb mijn handleiding hier niet meteen bij de hand maar dat zou wel mogelijk moeten zijn. Zelf gebruik ik een DS211j als backup NAS voor wat er op mijn DS211+ staat. Toen ik aan het uitzoeken was hoe dat moet, heb ik zeker gelezen dat het mogelijk is want ik dacht toen nog: misschien moet ik mijn DS211j maar bij mijn ouders zetten bij wijze van "off-shore backup". Maar met de uploadsnelheid die je hier krijgt van Telenet was er in de praktijk geen beginnen aan.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Ik wil vanaf het internet mijn NAS bereiken ( DS211j ) Nu heb ik vernomen dat ik dan een statisch IP-adres moet maken/instellen.

Hoe doe ik dat? De betreffende router die ik heb staat niet in de database van de DSM 3.1

Het is een Sweex -> Sweex

Welke waardes moet ik invoeren?

Het scherm wat ik heb is:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.zondervan3/Scherm.jpg

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een handmatig IP-adres stel je in bij Control Panel --> Network --> Network Interface

verder moet je gewoon op je router de benodigde poorten forwarden naar je NAS.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Fireman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:28:
Ik wil vanaf het internet mijn NAS bereiken ( DS211j ) Nu heb ik vernomen dat ik dan een statisch IP-adres moet maken/instellen.

Hoe doe ik dat? De betreffende router die ik heb staat niet in de database van de DSM 3.1

Het is een Sweex -> Sweex

Welke waardes moet ik invoeren?

Het scherm wat ik heb is:

[afbeelding]
Welk IP adres bedoel je? Het IP adres van je NAS of het IP adres dat je krijgt van je provider?
Als je van je provider een dynamisch IP adres krijgt, dan kan je een dyndns.org account aanmaken. Op die manier verkrijg je een vaste url die je dan naar je NAS laat wijzen. Die accountgegevens moet je vervolgens ingeven in je router. Telkens wanneer je van je provider een nieuw IP krijgt, zal je router dan die gegevens naar je dyndns account doorsturen.

• Fireman

Fireman

Zoals je ziet op het plaatje moet ik de router instellen. Dus eerst moet ik de router zien in te stellen.

Welke specs moeten dat precies zijn? Mijn router staat nl niet in de lijst van de NAS.

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
dat is als je een router "Functie" wil gebruiken op je nas.
dat wil je niet, je wilt je NAS van internet benaderen. dus ga naar: Control Panel --> Network --> Network Interface en stel daar een Statisch IP in.

ga dan naar de router (sweex?) en voeg daar een forward van poort 5000 toe naar het statische ip van je nas.

• Fireman

Fireman

Begrijp ik goed dat ik de DS211j als router kan instellen en dat de Sweex er tussen uit kan?

Verspreidt de DS211j dan wel internet signaal (draadloos?? ) Ik heb een apple airport express die ik als draadloos netwerk punt heb.

Ik ga eerst de laatste tip uitvoeren.

EDIT, hoe ga ik naar de router toe? Ik heb eigenlijk niets geïnstalleerd (zover ik weet) Of ik moet iets op de windows computer installeren. Ik werk nu op een apple.

[ Voor 23% gewijzigd door Fireman op 01-09-2011 15:46 ]

• Fireman

Fireman

Nu heb ik wel zo'n installatie CD maar die is speciaal voor een Windows systeem. Ik werk echter met de apple en de enige windows PC staat elders in huis en is draadloos. Nu wil Sweex dat ik de Windows PC als eerste aankoppel. Zal dit een eenmalige actie zijn of ben ik afhankelijk van het windows systeem?

Mijn situatie nu:

meterkast UPC modem -> met een weg gewerkte kabel naar de Sweex Router met daar naast de DS211j NAS. In die zelfde ruimte ook de apple airport express. Elders in =huis draadloos de apple iMac en een windows PC.

Is er een andere manier om "in" de router te komen zonder de windows PC letterlijk aan de Sweex te hangen?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Misschien wel leuk om te melden is dat op de blog van Synology te lezen is dat versie 3.2 ondersteuning heeft voor ieder mogelijk mobile device. iPad, iPhone en Android worden allemaal ondersteund. Het is dan dus mogelijk om de NAS vanaf dit soort devices te beheren en te configureren. Hier een impressie:

Afbeeldingslocatie: http://blog.synology.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/image11.png

Meer informatie is te lezen op:

http://blog.synology.com/blog/?p=324

http://www.xbmcfreak.nl/

• mcchicken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 09:13
Iemand enig idee of je met een DS411 of welk model dan ook een aantal ip camera's (tot nu toe 3) continu kunt laten opnemen en dan ook nog een beetje degelijk HD materiaal kan streamen? Of is dat af te raden?

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 25-07 13:45
Erhnam schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:23:
Misschien wel leuk om te melden is dat op de blog van Synology te lezen is dat versie 3.2 ondersteuning heeft voor ieder mogelijk mobile device. iPad, iPhone en Android worden allemaal ondersteund. Het is dan dus mogelijk om de NAS vanaf dit soort devices te beheren en te configureren. Hier een impressie:

[afbeelding]

Meer informatie is te lezen op:

http://blog.synology.com/blog/?p=324
Ah wat vet, ik overwoog nog synoload aan te schaffen maar als dit eraan zit te komen hoeft dat niet meer. Nice! >:)
Pagina: 1 ... 27 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.