Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Per gebruiker kan je bij de permissions netjes een lijstje zien welke access hij of zij heeft per share.
Nu wil het zo dat ik soms erachter kom dat een bepaalde gebruiker een share ziet die ie helemaal niet zou moeten zien. Ik heb een hele lange lijst met gebruikers dus elke keer wanneer ik iets aan de rechten verander loop ik alle gebruikers langs of het nog wel goed staat.

Is er niet een soortgelijk lijstje per share die aangeeft per user of ie read/write rechten heeft?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
gedeelde map > rechten instellen

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Daar zie je alleen vinkjes staan.
Dus bijvoorbeeld pietje heeft geen vinkje staan, maar heeft wel rechten omdat ie toevallig in een groep zit met die rechten.
Maar ik weet natuurlijk niet uit mijn hoofd in welke groepen pietje allemaal zit.
Ik wil net zoals in het users gedeelte kunnen zien dat pietje bijv alleen als groupprivilege read rechten heeft en als eigen account geen extra opgelegde rechten.

Beetje lastig te omschrijven allemaal

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeniaal
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:08
Bij mijn overwegingen in de aanschaf van een NAS lijkt de Synology 411 voor mij een goede keuze. Ik heb begrepen dat met de nieuwe DSM de NAS weer goed met een Mac (Lion) communiceert. Ik heb echter nog een vraag over de veiligheid van de data met een 4-bay NAS waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.

Raid5 of losse disks?
Mijn vraag komt redelijk overeen met dit onderwerp , echter wordt mij niet helemaal helder wat nu wijs is. Raid is geen back up, I know. Maar ik neem aan dat er voor thuisgebruik wel meer mensen zijn die niet al hun data op de NAS back-uppen. Veel data is wel te vervangen, belangrijke data automatisch back-uppen naar een externe HD was mijn idee.

In theorie is de kans dat je je data kwijt bent als gevolg van een HD crash in b.v. een Raid5 configuratie niet groot. Mijn zorgen zitten dan ook in het defect raken de hele Raid. Ik kan me voorstellen dat dit door een softwarematige fout of het defect raken van en deel van de hardware van de NAS kan gebeuren. Ik heb op diverse fora gelezen dat mensen hier mee te maken hebben gehad. Ik ben me bewust dat je van de mensen die hun NAS probleemloos draaiend hebben in Raid minder leest.
Zoals ik het heb begrepen kan je de schijven bij een defecte NAS niet zomaar in een nieuwe NAS zetten, de Raid schijnt wel weer leesbaar te kunnen gemaakt op een Linux machine, maar die heb ik niet.

Ik denk dat de beste keuze uiteindelijk een kansberekening is. Als de kans dat de hele Raid niet meer leesbaar is stukken lager ligt dan de kans dat een harddisk het begeeft lijkt Raid5 een betere optie. Met losse schijven raak je in dat geval alleen de gegevens van 1 disk kwijt en heb je de andere nog.

Ik zou graag jullie overwegingen hierover vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel of de RAID weer leesbaar kan worden gemaakt op een Linux machine.
Verder dien je ook nog rekening te houden met een mogelijke inbraak in je huis en dat je NAS meegenomen wordt. En er is nog een (zeer kleine) kans dat je huis in brand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon belangrijke dingen backuppen naar een externe hd die je altijd aan je nas hebt hangen en dat met een schedule en dan SHR nemen met 1 parity disk. Dan ben je redelijk goed beschermd tegen hardwareuitval en is je ruimte ook goed te schalen zonder dat je meteen al je disks moet upgraden.

toevoeging
En als je data echt heel belangrijk is naar een online service backuppen of een offsite computer via rsync of andere syno

[ Voor 21% gewijzigd door ZaZ op 07-09-2011 15:29 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:54
Ik heb nu al twee jaar een Raid5 array draaien. 2 kapotte schijven, maar de array heeft het altijd overleeft. In dit geval met losse disks was ik al de data van twee schijven kwijt geweest en dat is nu niet het geval.

Nou bestaat er altijd de kans dat de array binnen 1 dag stuk gaat, de kans dat er een verwoestende brand uitbreekt. De kans dat een menhir van Obelix op je NAS land. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeniaal
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:08
Dank voor jullie snelle antwoorden. Voor diefstal ben ik niet zo bang omdat de de NAS in een afgesloten meterkast komt te staan. Zoals met veel dingen, brand is erger!

De twee kapotte disks in twee jaar van Cardinal lijkt de kansberekening redelijk ten gunste van RAID5 te doen uitkomen. Of dat zo representatief is weet ik niet, ik heb zelf gelukkig nog nooit een kapotte HD gehad terwijl ze veel meer draaiuurtjes hebben gehad maar misschien heb ik dan erg veel mazzel.
Durft iemand de kans in te schatten van het uitvallen van de hele array?

Ik heb ook nog ergens gelezen dat plotselinge stroomuitval de kans vergroot dat een NAS (of de array) kapot gaat. Is een UPS nog raadzaam of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik zit met het volgende probleem/vraag:

Ik wil spotweb icm sabnzb gaan gebruiken. Sabnzb draait al prima op de NAS. Nu is de vraag: waar installeer ik Spotweb? Doe ik dat op de NAS (voordeel: ?, nadeel: niet extern te benaderen zonder verhoogd veiligheidsrisico, disk gaat niet meer in hibernation) of ga ik deze draaien op een externe webserver (nadeel: hoe zet ik de beveiliging dan op van webserver -> SabNZB op de NAS)?

Wie heeft ervaring met deze vraag?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:26:
Verder dien je ook nog rekening te houden met een mogelijke inbraak in je huis en dat je NAS meegenomen wordt. En er is nog een (zeer kleine) kans dat je huis in brand gaat.
Het is een EXT4 partitie op een MDADM RAID set. Dat zijn wel zo'n beetje de meest gebruikte systemen.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 21:10

e92

@Geeniaal

Sinds kort heb ik mijn DS110j (1*1,5TB) vervangen door een DS211 (2*2TB, RAID 0). De DS110j start elke zaterdagochtend automatisch op, de DS211 maakt 10 minuten later een (geselecteerde) netwerk back-up en de DS110j sluit zichzelf weer af. Een min of meer dubbele uitvoering van de NAS dus. Voordeel: maximaal schijfgebruik van de DS211 en geen dataverlies bij schijf- of hardware failure van een van de twee NASsen.

Wat ZaZ schrijft is ook een prima oplossing natuurlijk.

Succes met je keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door e92 op 07-09-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:26:
En zo kan je 100 zaken verzinnen die kunnen gebeuren !

Zorg voor zeilige opslag, de gemiddelde inbreker komt voor 3 dingen,
1> waardevolle apparatuur, laptop, mobiele telefoons ( bijvangst ) en audio/video apparatuur
2> Geld / pinpas
3> de autosleutels, al dan niet met geweld !

een NAS is dat NIET, omdat de meesten die niet herkennen als "waardevol", een ipad / laptop is makkelijker te verhandelen uiteindelijk

Maar als je je NAS goed plaatst, en van je eigen dat regelmatig losse backups maakt, heb je interne en externe problemen aardig in de hand / afgedekt

Als beveiliger vaak meegemaakt dat apparatuur van hogere waarde is blijven staan, terwijl de "oude" laptop en camera meegenomen werden.

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 07-09-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
schumi2004 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:50:
Toch maar het risico genomen DSM te upgraden naar 3.2 (ivm mijn NFS ervaring) en wat me het meest opviel nu hij even draait is dat mijn idle temperatuur met zo'n 18 graden gezakt is !!
Alles blijft intact?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nog niet kunnen testen, zal later vandaag worden.

Maar ik ga zoiezo niet terug naar 3.1 alleen al vanwege de temperatuur.

Nu een paar uur stabiel op 41 tegen de 59 met 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:57
schumi2004 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:50:
Qua temperatuur is deze 3.2 toch een hele verbetering. Nu een paar uur stabiel op 41 graden t.o.v. de 58/59 met de 3.1!
Bedoel je hiermee de systeemtemperatuur (op groene balletje hoveren bij systeminfo)? Welke DS heb je? Mijn DS411, die ik nu bijna 2 weken heb draaien, is idle ongeveer 47/48 graden met DSM 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ddevries schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:33:
[...]

Bedoel je hiermee de systeemtemperatuur (op groene balletje hoveren bij systeminfo)? Welke DS heb je? Mijn DS411, die ik nu bijna 2 weken heb draaien, is idle ongeveer 47/48 graden met DSM 3.1.
Ik heb een DS211, en ik bedoel idd de systeem temp (die met dat groene balletje).

Ik had er ook al Synology support voor gemaild en deze zeiden dat 59 graden op zich wel ok was maar wat ik hier allemaal gelezen had vond ik de mijne toch wat aan de hoge kant. (nu staat deze ook wel tussen diverse andere "kacheltjes", router, ISP modem)

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
43 graden na een half uurtje op 3.2.

Synoblogs SABnzbd, SB en CP lijken gewoon te werken.

---

DS211.
Waar zit WOL eigenlijk?

Bij mij ziet dit scherm er anders uit...
http://www.synology.com/dsm/power.php?lang=enu

[ Voor 43% gewijzigd door technorabilia op 07-09-2011 19:26 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Ik heb een DS210j en ik kan sinds een paar firmware's terug geen beroep meer doen om erachter te komen wat mijn systeem temperatuur is.

Is dat normaal of hebben enkel de duurdere modellen dat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Ondersteunt de 211 wel WOL?
Volgens mij niet: http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=437

[ Voor 16% gewijzigd door job op 07-09-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ach, ik zit naar de bovenste opsomming te kijken. Excuses! :z

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
schumi2004 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:19:
[...]

Die kan je openen via DS Finder. (menu)
Thanks, waarom staat dat nergens ?
Kwam bij mij over als dat het een aparte app was.
Inderdaad via app DS finder dan via menu.

Is eigenlijk soort mobile website.

• job
Een soort? Het is gewoon de mobile website.

• schumi2004
  • Nu online
Yups, tot op heden nog geen NFS share problemen tegengekomen, dat was in de beta wel anders ;)
abusimbal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:33:
[...]

Thanks, waarom staat dat nergens ?
Kwam bij mij over als dat het een aparte app was.
Inderdaad via app DS finder dan via menu.

Is eigenlijk soort mobile website.
Is idd gewoon een website. Ik had in eerste instantie ook het idee dat het een App zou zijn, werkt op deze manier net zo.

[ Voor 46% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2011 11:00 ]

Verwijderd

Goed... inmiddels 1 jaar in het bezit van een QNAP 419P maar ik ga toch een Synology 411 halen binnenkort..
Waarom?? Qnap is in alles bijna perfect.. 1 ding niet.

En dat is de support van webcams voor het surveillance station.
Qnap support alleen maar camera van 400 euro en duurder.. dure Axis prut.

Volgens mij doet Synology dit een stuk beter.
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Kunnen hier gewoon camera's op van 200 euro bijvoorbeeld?

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:44
ik heb er een ip camera van € 100,- aan hangen.
er is keuze genoeg

Link: http://www.synology.com/support/camera.php?lang=nld

[ Voor 31% gewijzigd door Speedfightserv op 08-09-2011 11:36 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:28:
43 graden na een half uurtje op 3.2.
Inmiddels toch weer op 51 graden.

👉🏻 Blog 👈🏻

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Bij mij ging het van 61 naar 51 graden. Kan natuurlijk ook toeval zijn, de load was in beide gevallen laag. Misschien hebben ze de fantable aangepast met wat hogere snelheden.

spoor12b

• schumi2004
  • Nu online
spoor12b schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:15:
Bij mij ging het van 61 naar 51 graden. Kan natuurlijk ook toeval zijn, de load was in beide gevallen laag. Misschien hebben ze de fantable aangepast met wat hogere snelheden.
Zou een logische actie zijn echter lijk ik geen verschil te horen aan de fan van mijn DS, als in luidruchtiger.

• technorabilia
Speedfightserv schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:35:
ik heb er een ip camera van € 100,- aan hangen.
Welke als ik vragen mag?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
Mijn DS411+ zit op 28 graden na een uptime van een dag. Geen idee wat het met 3.1 was.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:44
Deze:
pricewatch: D-Link SECURICAM DCS-2121

vreemd genoeg is hij nu een stuk duurder.. was waarschijnlijk een aanbieding dan

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Frankster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:55:
Ik zit met het volgende probleem/vraag:

Ik wil spotweb icm sabnzb gaan gebruiken. Sabnzb draait al prima op de NAS. Nu is de vraag: waar installeer ik Spotweb? Doe ik dat op de NAS (voordeel: ?, nadeel: niet extern te benaderen zonder verhoogd veiligheidsrisico, disk gaat niet meer in hibernation) of ga ik deze draaien op een externe webserver (nadeel: hoe zet ik de beveiliging dan op van webserver -> SabNZB op de NAS)?

Wie heeft ervaring met deze vraag?
Ik neem aan dat je Spotweb gewoon op je PC kan zetten, NZB downloaden (optie even instellen) naar je HD, en dan plaatsen op je netwerkshare van Sab (deze kan nzb's in een folder downloaden). Moment dat jij hem toevoegd in die map doet je nas de rest.

Of ga ik nu te kort door de bocht? (Heb zelf (nog) geen nas dus ook geen ervaring).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
Spotweb kan je gewoon installeren via ipkg, zie het betreffende topic.
Bij de instellingen kan je api instellingen van sabnzb opgeven. Je krijgt dan een extra download icoon. Daarop klikken voegt automatisch de nzb toe aan sabnzbd. Werkt goed, al gebruik ik het bijna nooit.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:55
Synology heeft zowaar een snelle package update voor Sqeeuzebox Server! 7.6.1 staat in de vernieuwde packagecenter (DSM 3.2)!

Trakt | Last.fm | discogs

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Bij mijn syno willen de schijven na de update niet meer in slaap blijven.
Ik hoor ze wel uitgaan, maar na 1 minuut ofzo spinnen ze weer op.
Meer mensen dit probleem?

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:07

jll

Ik heb vande week mijn DS -211J met succes geupgrade naar DSM3.2.

Nu zag ik de youtube download feature. Heeft iemand die al geprobeerd ? Bij mij werkt hij niet. Ik copy paste de url van de youtube movie in de zoekbalk. Vervolgens komt hij wel in de download lijst te staan maar er komt bij elk kopje onbekend te staan en bij status; een ogenblik geduld. Wat dus zo blijft staan. Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• ieperlingetje
  • Niet online
Bij mij werkt die youtube download. Kan wel een paar seconden duren voordat hij de URL omzet in de titel, maar daarna werkt het.

• jll
  • Laatst online: 16-09 21:07

jll

Ben nog wat aan het prutsen. Eerder deze week gebeurde er dus niets. Nu na een tijdje wachten veranderd de status naar; downloaden. Alleen nu krijgen de youtube downloads stuk voor stuk verbinding time-out.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:05
Goedenavond Mede Synology bezitters,

Inmiddels is DSM 3.2 al languit beschikbaar op de huidige NASsen

Ik ben nu letterlijk al een hele dag bezig als leek om Active Directory te gebruiken.
Maar ik blijf hangen bij de FQDN.

Mijn NAS heeft als IP Adres 192.168.2.4

Ik heb dus in mijn WINXP computer ook als eerste de DNS 192.168.2.4 toegevoegd
en daarna de DNS naar mijn router.

Ik kan alleen met geen mogelijkheid de FQDN pingen (resolven)
Domain kan ik dus ook niet gebruiken.

Iemand enig idee wat ik nog vergeet te doen?
Alvast bedankt!

ik heb ook een support ticket uitstaan bij Synology zelf mocht ik daar een oplossing krijgen zal ik dat hier ook posten voor mensen met hetzelfde probleem.

Support Ticket Synology:
Dear Synology,

I've been trying all day "literally"
to setup the DS211 as an Active Directory.

I've downloaded the package and called the FQDN RJC.intern
i've changed my DNS to the DS211 static ip adres.

But still i cant set my DOMAIN in my Computer in Windows XP.
It still says it doesn't exist!

Could you help me please..

Thnx in Advance.

THNX!
RandyJC

RandyJC

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Deze: http://www.dealextreme.co...t-vision-microphone-34945 en eventueel deze: http://www.dealextreme.co...and-pan-tilt-motors-26358
werken hier ook prima! en helemaal niet duur. Reageert ook op bewegende beelden. Up te daten met de originele Foscam firmware.
http://www.foscam.com/down.aspx (FI8908W)

Enkel het geluid niet werkende gekregen en je synology gaat niet meer in hybernation als je surveillance station gebruikt. De camera (lees ip-adres) zelf streamed ook bij bewegende beelden die via wifi bereikbaar zijn.
Wel vraagt synology belachelijk veel geld voor een extra licentie voor eventueel een 2e camera. Jammer, voor de prijs van de camera hoef je het niet te laten.

[ Voor 44% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-09-2011 23:53 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• ieperlingetje
  • Niet online
RandyJC schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:52:
Goedenavond Mede Synology bezitters,

Inmiddels is DSM 3.2 al languit beschikbaar op de huidige NASsen

Ik ben nu letterlijk al een hele dag bezig als leek om Active Directory te gebruiken.
Maar ik blijf hangen bij de FQDN.

Mijn NAS heeft als IP Adres 192.168.2.4

Ik heb dus in mijn WINXP computer ook als eerste de DNS 192.168.2.4 toegevoegd
en daarna de DNS naar mijn router.

Ik kan alleen met geen mogelijkheid de FQDN pingen (resolven)
Domain kan ik dus ook niet gebruiken.

Iemand enig idee wat ik nog vergeet te doen?
Alvast bedankt!

ik heb ook een support ticket uitstaan bij Synology zelf mocht ik daar een oplossing krijgen zal ik dat hier ook posten voor mensen met hetzelfde probleem.

Support Ticket Synology:
Dear Synology,

I've been trying all day "literally"
to setup the DS211 as an Active Directory.

I've downloaded the package and called the FQDN RJC.intern
i've changed my DNS to the DS211 static ip adres.

But still i cant set my DOMAIN in my Computer in Windows XP.
It still says it doesn't exist!

Could you help me please..

Thnx in Advance.

THNX!
RandyJC
Je NAS kan geen AD draaien, maar LDAP. LDAP werkt enkel onder Linux en OSX. Je kan ook pGina installeren zodat je kan authenticeren via windows. Let er verder op dat Directory server niet alles biedt van wat je van een normale domeincontroller gewend bent, het enige wat dit package toelaat is gebruikers authenticeren op een netwerk, niet meer en niet minder, dus geen GPO en al die dingen.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben van plan om een Syno 411j aan te schaffen. Ik heb al 2x caviar WD20EARS 2tb besteld maar ik wens nog 2x extra schijven te bestellen namelijk de WD30EARX 3TB maar zal dat gaan en kan ik dan in totaal 10TB hebben?

• ieperlingetje
  • Niet online
Kingskawn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:44:
Ik ben van plan om een Syno 411j aan te schaffen. Ik heb al 2x caviar WD20EARS 2tb besteld maar ik wens nog 2x extra schijven te bestellen namelijk de WD30EARX 3TB maar zal dat gaan en kan ik dan in totaal 10TB hebben?
Vanaf dat je met 3 of meer schijven werkt kan je beter een RAID setup gaan kiezen, en dan hou je netto geen 10TB meer over.

• Kingskawn
Maar als ik gewoon 4 hds in striping zet of moet ik 4x dezelfde hds hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Kingskawn op 08-09-2011 23:52 ]

• ieperlingetje
  • Niet online
4 HD's wil je niet in striping zetten, als 1 HD uitvalt ben je meteen alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Wat kan ik dan het beste doen met 2x 2TB + 2x 3TB ? 2 Raid arrays in mirroring of enkel een RAID5 met 3x 2TB en dan heb ik maar 4TB opslag... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
AUijtdehaag schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:05:
... en je synology gaat niet meer in hybernation als je surveillance station gebruikt.
Betekent dat dat je HD's constant blijven draaien? Dat zou dan eigenlijk inhouden dat je ook voor de duurdere 24/7 enterprise disks zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, wat zijn nou de belangrijkste verschillen tussen de 411 en de 411+ ??
De 411+ is 150 euro duurder..

Op internet kan ik alleen maar vinden dat de processor ietsie beter is,
is dit het enige verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zag alleen de DS411+II op de synology site, voor zover ik kan zien gaat het om:

-Marvell achtige chip vs Intel Atom
-512MB DDR3 vs 1GB DDR2
-29 Watt vs 41 Watt (operating)

De 411+II zal dus een stukje sneller zijn bij handelingen waarbij je meer processing power + caching/geheugen nodig hebt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
[...]

Deze: http://www.dealextreme.co...t-vision-microphone-34945 en eventueel deze: http://www.dealextreme.co...and-pan-tilt-motors-26358
werken hier ook prima! en helemaal niet duur. Reageert ook op bewegende beelden. Up te daten met de originele Foscam firmware.

Enkel het geluid niet werkende gekregen en je synology gaat niet meer in hybernation als je surveillance station gebruikt. De camera (lees ip-adres) zelf streamed ook bij bewegende beelden die via wifi bereikbaar zijn.
Wel vraagt synology belachelijk veel geld voor een extra licentie voor eventueel een 2e camera. Jammer, voor de prijs van de camera hoef je het niet te laten.
Er leuke cams zeg! Ik vond ze altijd te duur maar dit is een erg leuke prijs zeg! Ga serieus eens overwegen om zo'n camera aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
aramdin schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:00:
Ik zag alleen de DS411+II op de synology site, voor zover ik kan zien gaat het om:

-Marvell achtige chip vs Intel Atom
-512MB DDR3 vs 1GB DDR2
-29 Watt vs 41 Watt (operating)

De 411+II zal dus een stukje sneller zijn bij handelingen waarbij je meer processing power + caching/geheugen nodig hebt.
Verder zal de doorvoer snelheid van de DS411+ hoger zijn dan de DS411.
Bezit zelf de DS410, welke een Freescale mpc8533E 1.067 GHz, bevat en die is voor snel genoeg. Ik zou niet kunnen zeggen wat het performance verschil is met de Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM Processor (Marvell ARMADA 300). Ook verschilt de geheugen bus 64bit DDR2 (DS410) vs 16bit DDR3 (DS411).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Tijd geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Ik probeer een een PPTP VPN verbinding op te zetten met een DS211+ via mijn Windows 7 desktop. Poort 1723 TCP is geforwarded naar de Synology en de verbinding wordt altijd per direct tot stand gebracht (ik test met de admin account). Probleem: ik kan de lokale ip adressen in het netwerk van de Synology niet benaderen (zo wordt 192.168.0.3 niet de printer op de externe locatie maar nog steeds de netwerk printer die hier in huis staat, dit geld ook voor andere printers, meerdere wireless extenders, ip cam, de synology en de router zelf op externe locatie - allemaal onbereikbaar).

Het enige wat ik krijg is het Internet van het netwerk waar de Synology in hangt. Krijg een keurig XS4all ip adres (heb dat alleen op externe locatie). Maar dat hoef ik juist niet. De nieuwe optie in het nieuwe VPN Center (bij DSM 3.2) om een dns handmatig in te stellen verandert daar niets aan. Ik heb al gespeeld met verificatie instellingen (zowel in de eigenschappen van DSM als van Windows 7) gespeeld maar ik kom er niet uit.

Samengevat ik krijg het Internet van de externe locatie via VPN maar ik wil juist enkel en alleen volwaardig deel uit maken van het lokale netwerk op externe locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Er treedt een conflict op omdat beide IP adressen bestaan. Een oplossing kan dan zijn om een netwerkadapter prioriteit te geven, zodat alle verzoeken eerst via de ene netwerkadapter gaan en indien deze niet bestaan vervolgens naar de volgende netwerkadapter. Overigens heb ik deze functie alleen nog maar op cisco VPN cliënt's opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 18:49
Malarky schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:18:
Tijd geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Ik probeer een een PPTP VPN verbinding op te zetten met een DS211+ via mijn Windows 7 desktop. Poort 1723 TCP is geforwarded naar de Synology en de verbinding wordt altijd per direct tot stand gebracht (ik test met de admin account). Probleem: ik kan de lokale ip adressen in het netwerk van de Synology niet benaderen (zo wordt 192.168.0.3 niet de printer op de externe locatie maar nog steeds de netwerk printer die hier in huis staat, dit geld ook voor andere printers, meerdere wireless extenders, ip cam, de synology en de router zelf op externe locatie - allemaal onbereikbaar).

Het enige wat ik krijg is het Internet van het netwerk waar de Synology in hangt. Krijg een keurig XS4all ip adres (heb dat alleen op externe locatie). Maar dat hoef ik juist niet. De nieuwe optie in het nieuwe VPN Center (bij DSM 3.2) om een dns handmatig in te stellen verandert daar niets aan. Ik heb al gespeeld met verificatie instellingen (zowel in de eigenschappen van DSM als van Windows 7) gespeeld maar ik kom er niet uit.

Samengevat ik krijg het Internet van de externe locatie via VPN maar ik wil juist enkel en alleen volwaardig deel uit maken van het lokale netwerk op externe locatie.
Heb je wel beide netwerken in andere ip ranges zitten ?
Anders gaat het idd niet werken.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Dromer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:19:
[...]
Heb je wel beide netwerken in andere ip ranges zitten ?
Anders gaat het idd niet werken.
Ja, de standaard instelling voor PPTP is de range 172.16.0.0 to 172.16.0.255, een range waar wij nergens op geen enkele locatie gebruik van maken. Ik heb ook andere ranges geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
wat als je probeert lokaal op je computer in te stellen stuur al het netwerk verkeer via de VPN oid.
Heb geen windows, maar dat maakte het wel werkend op OSX

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Na héél veel zoek- en verglijkwerk ben ik er eindelijk uit. Ik zag door alle NAS-devices het bos niet meer, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Synology 1511+.

Nu komt wel de hamvraag: Welke schijven? Ik wil klein beginnen (4 schijven waarvan ik er al 2 heb, oude 1TB 7200rpm) en later uitbreiden (SHR). Ik wil er dus 2 schijven bij kopen (1 of 2 TB).

Welk merk/type zouden de beste prestaties leveren, tegelijk wel rekening houdend met de prijs. Zo stop ik er geen Samsung 2TB 5400 schijven in (voor maar 60E p/st) maar ik wil er ook geen schijven van 150 euro pstuk instoppen. De 1511+ ondersteunt geen Sata-3 dus dat scheelt wat in de portemonnee. Ik ben bereid tot 100 euro per schijf te betalen.

Zijn er schijven waarvan bekend is dat ze bijzonder goed samenwerken met Synology (de 1511+ in het bijzonder?) Of schijven die in het algemeen bekend staan als snelle NAS schijven, wel rekening houdend met de prijs?

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

NiteFly schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:00:
Na héél veel zoek- en verglijkwerk ben ik er eindelijk uit. Ik zag door alle NAS-devices het bos niet meer, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Synology 1511+.

Nu komt wel de hamvraag: Welke schijven? Ik wil klein beginnen (4 schijven waarvan ik er al 2 heb, oude 1TB 7200rpm) en later uitbreiden (SHR). Ik wil er dus 2 schijven bij kopen (1 of 2 TB).

Welk merk/type zouden de beste prestaties leveren, tegelijk wel rekening houdend met de prijs. Zo stop ik er geen Samsung 2TB 5400 schijven in (voor maar 60E p/st) maar ik wil er ook geen schijven van 150 euro pstuk instoppen. De 1511+ ondersteunt geen Sata-3 dus dat scheelt wat in de portemonnee. Ik ben bereid tot 100 euro per schijf te betalen.

Zijn er schijven waarvan bekend is dat ze bijzonder goed samenwerken met Synology (de 1511+ in het bijzonder?) Of schijven die in het algemeen bekend staan als snelle NAS schijven, wel rekening houdend met de prijs?
Volgens mij is dit onderwerp minimaal 5 keer voorbij gekomen in dit topic.
Het grote Synology topic deel 3[filter_keywords]=HDD&data[boolean]=AND

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Krijg je met deze camera nog een redelijk beeld bij schemering/ in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
M'n Merty Sabnzbd+helper doet 't niet meer! DS409+ op 3.2-1922. Draai momenteel sabnzbd+ 0.6.8. Zag op de frontpage dat er een update was (0.6.9) en wilde die even updaten, maar nu gebeurd er dus helemaal niks meer als ik op de sabnzbd+helper "knop" druk.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

catchingfire schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:00:
M'n Merty Sabnzbd+helper doet 't niet meer! DS409+ op 3.2-1922. Draai momenteel sabnzbd+ 0.6.8. Zag op de frontpage dat er een update was (0.6.9) en wilde die even updaten, maar nu gebeurd er dus helemaal niks meer als ik op de sabnzbd+helper "knop" druk.

Iemand enig idee?
Even verder terug in dit topic zoeken. Je moet een extra spk installeren...Staat ook expliciet op de Merty site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:14
catchingfire schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:00:

Iemand enig idee?
Ja, ik ben ook altijd een beetje huiverig met het uitvoeren een update voor sabnzb.
Wellicht even deinstalleren en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Edgarz schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:19:
[...]

Even verder terug in dit topic zoeken. Je moet een extra spk installeren...Staat ook expliciet op de Merty site.
Herstel: Na de update naar de final 3.2 lijkt het er op dat de helper idd niet meer werkt, zelfs niet als ExtJS geinstalleerd is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
NiteFly schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:00:

Ik heb onlangs mijn 5 2TB schijven in mijn +1010 van Samsung vervangen voor 5 schijven van WD Caviar Green WD30EZRX 3TB aan 102€/stuk.

Is dat geen gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Edgarz schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:19:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want het staat heel verwarrend aangegeven op die website. Allereerst staat er:
FIRMWARE 3.1 and higher fix
Because Ext-js 2 library isn't included properly in DSM 3.1 and higher. You have to install Extjs package after installing SABnzbd if you want to use the SABHelper program !
Ga je echter naar het kopje 'Ext JS 2.2' dan staat er:
The latest versions of Synology firmware -version 2.1 and higher- will have Ext js 2 already installed, however, those who can't get a recent update for there firmware, like the DSx06 models, might need this library for 3th party software who rely on this.
Zit het nu wel of niet standaard ingebakken in de laatste (3.2) firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
sn0w13 schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:38:
[...]

Ik heb onlangs mijn 5 2TB schijven in mijn +1010 van Samsung vervangen voor 5 schijven van WD Caviar Green WD30EZRX 3TB aan 102€/stuk.

Is dat geen gedacht?
Klein offtopic vraagje; heb je die 2TB schijven nog en wil je die verkopen? Zo ja, stuur mij even een DM, dan komen we er wel uit. Thanks!

O ja, ik heb ook een +1010

Modbreak:Het wordt niet echt op prijs gesteld te gaan handelen in hardeware in een topic, daar hebben wij vraag & aanbod voor. Probeer de volgende keer even op een andere manier contat te leggen.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 13-09-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 17:39
Ik had last van het zelfde probleem na de upgrade naar DSM 3.2
Edgarz schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:36:
[...]

Herstel: Na de update naar de final 3.2 lijkt het er op dat de helper idd niet meer werkt, zelfs niet als ExtJS geinstalleerd is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan natuurlijk probleemloos updaten door zelf de huidige bestanden in de sab folder te overschrijven met de nieuwe bestanden.

Als je geen haast hebt vraag je Merty om een nieuwe sabhelper te maken en wacht je daar op.

edit: verrek dacht dat 0.6.9 al een tijd uit was, blijkbaar in de war met 0.6.8 :)
In elk geval, haast met de hand updaten, geen haast merty mailen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 11-09-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
job schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:04:
Je kan natuurlijk probleemloos updaten door zelf de huidige bestanden in de sab folder te overschrijven met de nieuwe bestanden.

Als je geen haast hebt (0.6.9 is al een tijdje uit, dus je hebt geen haast) vraag je Merty om een nieuwe sabhelper te maken en wacht je daar op.
Waar staat de + voor bij sabnzb? Je hebt ook een niet
+ versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sabnzbd plus en sabnzbd zijn "hetzelfde".
There is some confusion about the name. When the current team forked[2] the original author's abandoned project, they had to pick a new name because the author kept the existing SourceForge project[3]. The new team picked SABnzbdPlus[4], but refer to their software as SABnzbd in all other outings.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 11-09-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
job schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:48:
sabnzbd plus en sabnzbd zijn "hetzelfde".

[...]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Ik ben aan het twijfelen tussen een ds211 en een ds211j, met als schrik dat de ds211j niet genoeg ram geheugen heeft om deze toepassingen tegelijkertijd te draaien: SABnzbd, SickBeard en CouchPotato. Het verschil is toch een dikke 50 euro, en het maakt mij echt niet uit of het unrarren nu één minuut of twee duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Vjenne-ICT schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:41:
[...]
Klein offtopic vraagje; heb je die 2TB schijven nog en wil je die verkopen? Zo ja, stuur mij even een DM, dan komen we er wel uit. Thanks!

O ja, ik heb ook een +1010
DM sturen lukte niet.
Ik heb er 4 in mijn DS410J gestoken en de 5de hou ik als reserve.

Waarom koop je ze niet bij Azerty, kosten zo'n 60€/stuk

Modbreak:Ook hier, probeer op een andere manier contat met elkaar te leggen. In topic's wordt niet gehandeld. :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 13-09-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik vraag mij af of iemand het volgende heeft geprobeerd, of werkend heeft gekregen:

IVM een nogal slechte modem/router van UPC waar je IMHO basic dingen niet in kan stellen, ben ik aan het proberen om de Synology in een DMZ te zetten op de router, om daarna met iptables (Niet de webbased Firewall want die kan niet wat ik wil) het ding te configureren.
Wat mijn doel is, en wat de modem dus niet eens kan, is het forwarden van poort x naar poort y, op machine z.
Voorbeeld: router is x.x.x.1, ik wil poort 88 extern naar machine x.x.x.10 forwarden, maar die luistert niet op poort 88 (Dat kan de router nog net wel...) maar op poort 80.

In theorie, als ik de voorbeelden op het internet goed heb gelezen, zou dit kunnen met:
iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 88 -j DNAT --to 10.0.0.1:80
iptables -A FORWARD -p tcp -d 10.0.0.1 --dport 88-j ACCEPT

Probleem #1: iptables v1.4.2 heeft schijnbaar met dit command een bug:
iptables v1.4.2: Unknown arg `(null)'

Goed, ik heb ipkg, dus ik installeer iptables (v1.4.9).
/opt/sbin/iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 88 -j DNAT --to 10.0.0.1:80
/opt/sbin/iptables -A FORWARD -p tcp -d 10.0.0.1 --dport 88-j ACCEPT
Geen fout, dus dat is al een vooruitgang.
Nu kan ik via zowel iptables --list-rules als /opt/sbin/iptables --list-rules deze nieuwe regel terugvinden.

Echter de praktijk is, denk ik, dat hij alsnog 1.4.2 gebruikt, en mogelijk daarom niet werkt.
Via iptables kan ik bijvoorbeeld wel poort 80 op de Synology zelf openzetten, wat ook werkt.
Als ik kan forceren dat v1.4.9 gebruikt wordt, ben ik misschien al klaar. Alleen ik heb geen idee hoe...

Als ik het goed heb gelezen moet iptables in theorie kunnen wat ik wil, en zou het an sich niet mogen uitmaken dat ik mijn Synology "misbruik" als semi-router :+
Ik ga er even vanuit als ik dezelfde commando's op een Linux machine zou doen, dat het wel werkt, alleen dat kan ik nu even niet testen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@Nakebod

Zonder in te gaan op je hele verhaal is mijn vraag wat voor router je hebt dan?
Dat de ISP modem niet in te stellen is klinkt redelijk logisch maar op een beetje router moet makkelijk port forwarding/translation en dmz te doen zijn.

Dus vraag me af waarom je zoveel moeite doet om het op de Synology in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
sn0w13 schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:38:
[...]

Is dat geen gedacht?
Dank voor het opmerken, maar ik vind het eerlijk gezegd beetje zonde om 5400rpm schijven te gebruiken in een NAS met deze specs. 3TB voor 116 euro (sata3 ook nog) is echter wel een goede deal!

Ik zoek verder naar 7200rpm schijven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
job schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:04:
Dat was ik ook van plan maar ik zie twee .orig bestanden die net iets verschillen met de officiele 6.8 release.

Kennelijk heeft zebulon iets aangepast? Het gaat maar om iets van 10 bytes in SABnzbd.py en SABHelper.py

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Ik heb laatst CouchPotato opnieuw erop gezet (zebulon) en moet nu die update doen van Ruud om weer te kunnen updaten. Dus ik heb de laatste git versie gepakt en met dit commande naar mijn nas geschreven:

code:
1
cp -r -p /volume1/Downloads/CP /usr/local/var/couchpotato

Maar nu heb ik nogsteeds een unknown versie. Wat doe ik verkeerd? Compleet de Couchpotato folder removen en dan een nieuwe plaatsen gaat niet, want dan doet CP helemaal niks meer.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

schumi2004 schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:00:
@Nakebod

Zonder in te gaan op je hele verhaal is mijn vraag wat voor router je hebt dan?
Dat de ISP modem niet in te stellen is klinkt redelijk logisch maar op een beetje router moet makkelijk port forwarding/translation en dmz te doen zijn.

Dus vraag me af waarom je zoveel moeite doet om het op de Synology in te stellen.
Is een Thomson TWG870 modem met (wifi)router van UPC. Simpele port forwarding lukt dus wel, zolang je maar niet van poort x naar poort y wil, dat snapt ie niet. Alleen poort x naar x en y naar y.
En met een DMZ verhelp je dat probleem niet, tenzij je zoals ik dus wil/probeer op de DMZ host daar de poorten te forwarden naar de juiste locatie.
Nu heeft UPC wel wat dingen aan de firmware aangepast/eruit gesloopt, maar volgens mij kan een originele firmware dit ook niet eens.
Lang geleden dat ik zo een beperkte router heb gezien eigenlijk. Vooral als je van een FritzBox afkomt, heerlijke router was dat imho.

Dus tja, de reden waarom ik zoveel moeite doe, als het werkt ben ik klaar. Anders moet ik alsnog een andere router achter de UPC modem/router hangen, terwijl het juist zo makkelijk was om alles in 1 te hebben. En die Synology staat toch altijd al aan, dus gebruik ik indien mogelijk liever die dan weer een extra apparaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
NiteFly schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:43:
[...]

Dank voor het opmerken, maar ik vind het eerlijk gezegd beetje zonde om 5400rpm schijven te gebruiken in een NAS met deze specs. 3TB voor 116 euro (sata3 ook nog) is echter wel een goede deal!

Ik zoek verder naar 7200rpm schijven! :)
Dit is ook al vaker aan bod gekomen, maar 5400rpm schijven gebruiken is veel logischer, mede door de hogere data dichtheid en lager energieverbruik. Een 1Gb verbinding heb je immers al vol met 1 5400rpm schijf? Als je LACP wil gaan gebruiken (als je switch dat ondersteund) dan ben je er waarschijnlijk met 3 in een RAID5 al. Een van de betere opties is de Hitachi 5k3000 vanwege de lage uitval en goede ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
thibaultvdb schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:59:
Ik ben aan het twijfelen tussen een ds211 en een ds211j, met als schrik dat de ds211j niet genoeg ram geheugen heeft om deze toepassingen tegelijkertijd te draaien: SABnzbd, SickBeard en CouchPotato. Het verschil is toch een dikke 50 euro, en het maakt mij echt niet uit of het unrarren nu één minuut of twee duurt.
Gewoon voor de ds211 gaan, ik had eerst de ds211j gekocht maar uiteindelijk terug gebracht. Ik merkte al snel dat het net niet genoeg was. Nu ben ik helemaal blij met de ds211 dus ik zou die echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe rsync op de Synology werkt?
Heb het draaiende, echter krijg ik het idee dat hij de hele inhoud upload ipv de verschillen.
Is dit ergens na te gaan?

Gaat om een backup map met 55GB aan Acronis backups welke ik naar een online storage disk upload.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Nakebod schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:09:
[...]

Is een Thomson TWG870 modem met (wifi)router van UPC. Simpele port forwarding lukt dus wel, zolang je maar niet van poort x naar poort y wil, dat snapt ie niet. Alleen poort x naar x en y naar y.
En met een DMZ verhelp je dat probleem niet, tenzij je zoals ik dus wil/probeer op de DMZ host daar de poorten te forwarden naar de juiste locatie.
Nu heeft UPC wel wat dingen aan de firmware aangepast/eruit gesloopt, maar volgens mij kan een originele firmware dit ook niet eens.
Lang geleden dat ik zo een beperkte router heb gezien eigenlijk. Vooral als je van een FritzBox afkomt, heerlijke router was dat imho.

Dus tja, de reden waarom ik zoveel moeite doe, als het werkt ben ik klaar. Anders moet ik alsnog een andere router achter de UPC modem/router hangen, terwijl het juist zo makkelijk was om alles in 1 te hebben. En die Synology staat toch altijd al aan, dus gebruik ik indien mogelijk liever die dan weer een extra apparaat.
Duidelijk verhaal.

Als ik de zoek opdracht geloven mag zou ik dat "ding" z.s.m. vervangen cq andere router er achter hangen welke wel instaat is deze basic functies te kunnen doen.
Je wordt er niet vrolijker van als je zoekt op Thomson TWG870 portforwarding.

Terugkomend op je eigenlijke probleem ben ik bang dat ik je niet veel verder helpen kan.
Stiekum ook wel benieuwd of het mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 18-09 16:32
Ik ben opzoek naar mij eerste NAS. Vanwege de interface en veelte toepassingen word het denk ik een Synology.

Vanwege het grote verschil in schrijfsnelheid met andere types ben ik aan het kijken naar de DS710+ en de DS411+II.

Ik wil 2TB Seagate schijven gaan gebruiken en voor redundantie in RAID. Bij de 710 zal dit RAID1 worden waardoor ik 2TB overhoud. Dit zal voorlopig ruim voldoende zijn. De 710 zal dus prima voldoen denk ik.
Echter zie ik weinig nadelen van de DS411+11 behalve dat hij ruim 100 euro duurder is.
Het stroomverbruik is volgens Synology zelf in idle nagenoeg gelijk. De features hetzelfde. Hij is uiteraard wel groter, een kleine 2,7cm hoger en 6,5cm breder. Ook heeft de 710 drie jaar garantie i.p.v. twee (vreemd IMHO).

Voor die 100 euro krijg je dus plaats voor 4 i.p.v. 2 bays waardoor je o.a. RAID 5 kunt draaien en een dualcore CPU. (RAID5 is wellicht sneller als RAID1?)

Zijn er nog nadelen die ik over het hoofd zie?
Deze NAS Servers zijn bedoeld voor midden en klein bedrijf. Zijn ze nou echt zwaar over-the-top voor thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik gebruik de DS211 in combinatie met 2x2TB samsung 5400rpm
Werkt echt perfect.
Enige min punt vind ik dat hij wel aangeeft mkv af te kunnen spelen maar dit eigenlijk niet kan omdat dit afhankelijk is van je streamdevice. Ik wilde bijvoorbeeld mkv kijken met mijn PS3 en dit werkt dus niet.

Heeft iemand zijn NAS getweaked of weet iemand of er een plugin is om dit probleem om te lossen?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:42:
Goedendag,

Ik gebruik de DS211 in combinatie met 2x2TB samsung 5400rpm
Werkt echt perfect.
Enige min punt vind ik dat hij wel aangeeft mkv af te kunnen spelen maar dit eigenlijk niet kan omdat dit afhankelijk is van je streamdevice. Ik wilde bijvoorbeeld mkv kijken met mijn PS3 en dit werkt dus niet.

Heeft iemand zijn NAS getweaked of weet iemand of er een plugin is om dit probleem om te lossen?

Met vriendelijke groet.
ja. Dit heet transcoding, kun je doen met bijvoorbeeld Serviio, PS3Mediaserver etc etc.

transcoding ' on the fly' werkt bij mij niet (ds111); te weinig CPU kracht. Misschien dat het bij jou wel.
google ' serviio synology' en je komt op een post die uitlegt hoe en wat je moet doen

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
TheNymf schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:47:
[...]

ja. Dit heet transcoding, kun je doen met bijvoorbeeld Serviio, PS3Mediaserver etc etc.

transcoding ' on the fly' werkt bij mij niet (ds111); te weinig CPU kracht. Misschien dat het bij jou wel.
google ' serviio synology' en je komt op een post die uitlegt hoe en wat je moet doen
Punt is is dat de nieuwe DSM 3.2 dit ook zou moeten kunnen ipv externe tools te moeten gebruiken.

:update:
Denk het probleem gevonden te hebben voor je.
Ok, problem solved. MKV files with subtitles don't stream on PS3. You can remove the subtitles from the mkv file with a program called MKVExtractGUI and MKVmergeGUI.
source:http://59.124.41.244/enu/viewtopic.php?f=180&t=39382&start=15#p158224

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:51:
[...]

Punt is is dat de nieuwe DSM 3.2 dit ook zou moeten kunnen ipv externe tools te moeten gebruiken.

:update:
Denk het probleem gevonden te hebben voor je.

[...]

source:http://59.124.41.244/enu/viewtopic.php?f=180&t=39382&start=15#p158224
ja ik zag het inderdaad, ik verwacht niet dat de 211 heel goed zal zijn daarin, en de ingebakken transcoder is toch nog zonder subs?

heb 3.2 nog niet getest omdat ik bang ben al mijn tweaks, installaties etc. kwijt te raken....

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
TheNymf schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:06:
[...]

ja ik zag het inderdaad, ik verwacht niet dat de 211 heel goed zal zijn daarin, en de ingebakken transcoder is toch nog zonder subs?

heb 3.2 nog niet getest omdat ik bang ben al mijn tweaks, installaties etc. kwijt te raken....
Wat ik er van gelezen heb is het inderdaad zonder subs, wat het voor de meeste weer nutteloos maakt en dan is jouw genoemde oplossing wellicht beter.

Wil je toch gebruik maken hiervan zul je echt moeten upgraden naar 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
wagenveld schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:34:
[...]

Dit is ook al vaker aan bod gekomen, maar 5400rpm schijven gebruiken is veel logischer, mede door de hogere data dichtheid en lager energieverbruik. Een 1Gb verbinding heb je immers al vol met 1 5400rpm schijf? Als je LACP wil gaan gebruiken (als je switch dat ondersteund) dan ben je er waarschijnlijk met 3 in een RAID5 al. Een van de betere opties is de Hitachi 5k3000 vanwege de lage uitval en goede ondersteuning.
Onder die omstandigheden (enkele 5400 schijf of meerdere met trunking) zul je dat wel halen ja. Maar ik wil 4 schijven in RAID5 zetten en heb geen switch die trunking ondersteunt. Met een prijsverschil van rond de 20 euro per schijf (5400 tov 7200) en wanneer energieverbruik me niet veel uitmaakt, is 5400/5900 dan nog steeds logischer? Ik ga wel op zoek naar tests.

Ik kan me wel voorstellen dat 5400rpm schijven minder aan slijtage onderhevig zijn, wat voor een NAS die 24/7 gaat lopen wel erg fijn is natuurlijk. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57
My-life schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:42:
Echter zie ik weinig nadelen van de DS411+11 behalve dat hij ruim 100 euro duurder is.
[...]
Voor die 100 euro krijg je dus plaats voor 4 i.p.v. 2 bays waardoor je o.a. RAID 5 kunt draaien en een dualcore CPU. (RAID5 is wellicht sneller als RAID1?)
Dat is precies het verschil. Je kunt in de 411 meer schijven kwijt = meer ruimte/andere RAID.
De 710 heeft de mogelijkheid tot uitbreidingsunit DX510.

Zie ook vergelijking op Synology website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik schreef hier al een tijdje geleden over het probleem dat mijn DS211j af en toe 'hapert'. Ik speel een film af op mijn HTPC en de streaming stopt even volledig voor een seconde of 30. Het lijkt compleet niet belangrijk of het HD is of niet en de resource manager en/of top geven aan dat de NAS nog lang niet aan z'n max is. Echter gedurende deze tijd kan ik de NAS niet benaderen.
De resource manager geeft een cpu drop aan tot 0%, maar ik vertrouw dat niet, aangezien de webinterface zelf ook niks doet. De bandwidth valt ook weg naar 0 (kan zodra ik thuis ben wel ff een screenshotje maken).

Ook belangrijk om te vermelden lijkt me dat de rest van m'n netwerk goed blijft werken.

Nu heb ik inmiddels zo'n beetje alles uitgezet en het probleem blijft zich voordoen. Geen sabnzbd, geen transmission, geen sickbeard, geen couchpotato, etc. etc. Enig idee hoe ik dit probleem kan troubleshooten?
Kan ik op de een of andere manier een gedetailleerde log maken die ik later kan doorzien, zodat ik kan zien of er gedurende dergelijke pauzes een bepaalde service of script draait om maar wat te noemen?

Ik word er compleet gestoord van, ook al gebeurd het niet zo heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Misschien hebben je HDD's een probleem en staan ze een aantal langdurige read retries te doen? Als je ipkg installeert kan je een tool installeren waarmee je de cpu load per task kan bekijken mocht dat de bottleneck zijn.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

My-life schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:42:

(RAID5 is wellicht sneller als RAID1?)
Ik zou deze aanname nog eens bekijken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 30-07 17:39
spoor12b schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:39:
Misschien hebben je HDD's een probleem en staan ze een aantal langdurige read retries te doen? Als je ipkg installeert kan je een tool installeren waarmee je de cpu load per task kan bekijken mocht dat de bottleneck zijn.
Tja, het is vrij duidelijk dat de cpu het probleem niet is. Hoe kan ik de HDD's troubleshooten in dit geval? Ik heb ze van de week nog getest met de tool die in de webinterface zit gebakken echter, omdat ik ook in die richting zat te denken...
Ik heb ipkg er op staan verder, maar wat is de naam van de tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 18-09 16:32
Tukk schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:41:
[...]

Ik zou deze aanname nog eens bekijken.
Want dit is niet zo? Ik kan me namelijk voorstellen dat, wanneer de CPU snel genoeg is, wegschrijven naar 3-4 schijven sneller gaat als naar 1 schijf.
Dirtbiter schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:48:
[...]

Dat is precies het verschil. Je kunt in de 411 meer schijven kwijt = meer ruimte/andere RAID.
De 710 heeft de mogelijkheid tot uitbreidingsunit DX510.

Zie ook vergelijking op Synology website.
Opslagcapaciteit zal het probleem niet zijn dus van uitbreiden is helemaal geen spraken.
Wanneer heb je voordeel van die snellere (dualcore) CPU. Is dat alleen met tientallen gelijktijdige gebruikers of ook als je bijvoorbeeld download en streamt tegelijk?

[ Voor 52% gewijzigd door My-life op 12-09-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

My-life schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:47:
[...]

Want dit is niet zo? Ik kan me namelijk voorstellen dat, wanneer de CPU snel genoeg is, wegschrijven naar 3-4 schijven sneller gaat als naar 1 schijf.
Het is afhankelijk van veel zaken of dit sneller is, ik noem er een paar:
- Soort data (veel kleine pakketjes, of 1 goort pakket). RAID 1 heeft meer voordeel bij grote files.
- Het verbuik van de CPU, zoals je zelf ook zegt.
- Lezen is op RAID 1 is vaak sneller dan RAID 5

Zo zijn er nog wel wat omgevingsvariabelen te bedenken die het verschil kleiner maken dan je in eerste instantie zou denken. IMHO niet voldoende om prive 100 euro uit te geven aan een duurdere NAS.

Het is natuurlijk afhankelijk wat je er mee wil. RAID 5 is vooral van belang als data-integriteit belangrijk is, en wanneer je weer snel up&running wil zijn bij HDD-problemen. Bij een Database-server is dat belangrijk genoeg en neem je de traagheid van een RAID5-systeem voor lief.

[ Voor 20% gewijzigd door Tukk op 12-09-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Iemand enig idee waarom sommige films meteen naar de TV gestreamd worden en het bij anderen een minuut of langer duurt voordat de stream start?

DS211j via DLNA naar een Philips flatscreen via wireless.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
SanderF1 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:26:
Iemand enig idee waarom sommige films meteen naar de TV gestreamd worden en het bij anderen een minuut of langer duurt voordat de stream start?

DS211j via DLNA naar een Philips flatscreen via wireless.
DLNA en Wireless in één zin...?
Ik heb dergelijke problemen ook gehad met mijn LG BD speler.
Ben toen overgestapt naar wired en loopt als een zonnetje.
Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn is de kwaliteit (bitrate) van de stream.
Of je nu een AVI of een 1080p wilt streamen... Daar zit wel ff wat verschil in.
Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.