Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Achja heb nu alles al installed.

Nu de keus JBOD of RAID0, ik had eerst RAID0 maar mss toch JBOD toepassen? Wat zouden jullie doen performace wise gezien ?
Maar heb je de reset button gebruikt? Zo nee, dan ga ik dat eens proberen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Maar heb je de reset button gebruikt? Zo nee, dan ga ik dat eens proberen.
Nee niet de reset button, gewoon via GUI.

Beter ook want ben nu een hoop shit kwijt, andere kant van medaille is dat ik nog wel wat moet downloaden maar dat fixed SABnzbd wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Satangel schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Oké, bedankt! Ik zal wanneer die nieuwe firmware uit Beta gaat hem eens installeren.

NOg een 2de vraagje: Als ik de stroom onderbreek van mijn NAS, gaat hij dan dingen vergeten zijn ofzo? Dus volledig uit, alle lampjes uit.
Heb het nog niet gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Net zoals bij een PC gaat enkel data in het RAM-geheugen verloren, data op de HDD's blijft gewoon bewaard (eventueel falen van HDD's of RAID-array buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 17% gewijzigd door fanatic_david op 10-08-2011 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een DS211+ en ben nu sabnzbd, sickbeard en couchpotato aan het instellen. Ik heb ze geinstalleerd via de packages van Synoblog en ik loop nu tegen 1 probleem aan.

Als Sickbeard een nieuwe aflevering heeft gevonden stuurt hij deze naar sabnzbd, deze begint met downloaden en vervolgens mij de nabewerking. Ik zie dat hij hem wel checked (par), maar zodra het bestand uitgepakt en overgezet moet worden naar de complete/tv map krijg ik de volgende melding:
» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/tv/Breaking Bad S04E04 720p WEB DL DD5 1 H 264 TrollololBlue niet maken)
In de map "complete" bestaat de map tv al, en ik zie dat sabnzbd 777 heeft als access naar de downloadmappen. Tevens heb ik alle users binnen DSM (dus ook de automatisch aangemaakt van sabnzbd) read/write access gegeven naar de download map waarin zich alle mappen bevinden.

Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Oplossing:
Blijkbaar had de map "tv" binnen de map downloads/complete alleen lees en schrijfrechten voor de owner, wat sickbeard was. Hierdoor had sabnzbd geen rechten. "Others" ook rechten gegeven, en werkte direct.

[ Voor 31% gewijzigd door Jornn op 10-08-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Probeer het hier eens: Het grote SABnzbd topic deel 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:58

Ankh

|true

Vandaag krijg ik me nieuwe DS1511+ binnen! Eergister is me DS710+ afgehaald, dus kan nu niet wachten.
Zal hem met 5x2TB inrichten, wat ik dan altijd nog kan uitbreiden mocht het niet genoeg zijn. (wat ik nog niet echt verwacht). Zijn er nog mensen die hun geheugen hebben vergroot op deze machine?

Ook moet ik me raid weer gaan maken, wat is handiger de SHR of een originele RAID config? Ik kan namelijk weinig vinden omtrent snelheid etc :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
in mijn DS1511+ heb ik niet het geheugen uitgebreid. Voor mij is het ook nog niet echt nodig. Qua raid zou ik met het oog op uitbreiden de SHR pakken. Zo doende kun je bij 2 grotere disken al genieten van de extra ruimte. en anders moet je ze eerst alle 5 wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Kay, dacht dat ik ooit gelezen had dat SHR iets trager zou zijn als de normale RAID configs. Vandaar mijn vraag...

[edit]
Valt me trouwens net op dat een aantal firmware verwijderd zijn..
http://ukdl.synology.com/download/DiskStation/DSM3.1/
Misschien een bugje gevonden?

[ Voor 50% gewijzigd door Ankh op 10-08-2011 11:02 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Dat het traager zou zijn kan ik me wel voorstellen ik zou het echter niet weten, maar over hoeveel snelheids winst hebben we het dan. Weet iemand dat hier. maar is het van groot belang met dat gene wat je wilt gaan doen?

In mijn geval heb ik voor SHR gekozen om straks sneller over de meer ruimte te kunnen beschikken ( ook 5 * 2TB) en mijn netwerk is hier over het algemeen de bottelneck. (router is oud en versleten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Zojuist de DS1511+ binnen gehad en de 5 schijven erin gestopt.
De assistent gaf aan dat de configuratie verloren was. Maar na het opnieuw installeren bleek dat de 2 oude schijven gewoon nog beschikbaar waren met RAID1. Dus die is nu aan het omzetten naar RAID5. Zonder verlies van me data. Dat is wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb sinds kort HiDrive van Strato en ben nu met rsync data van mijn NAS aan het overzetten.
Nu zijn er hier problemen met de internetverbinding (UPC) en mijn modem valt een paar keer per dag uit (heel kort). Gevolg is dat de backup steeds wordt afgebroken. Als ik rsync opnieuw opstart lijkt hij weer helemaal overnieuw te beginnen hoewel ik zie dat er al flink wat data op de HiDrive staat. Wordt er niet vrolijk van want het gaat om 70GB aan data (voornamelijk fotos). Weet iemand wat er gebeurt als rsync wordt afgebroken door netwerkproblemen? Is het voldoende om in zo'n situatie gewoon weer opnieuw rsync op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Kan ik ergens op de Synology logfiles bekijken? Ik betwijfel namelijk of de hdd wel in slaapstand gaat...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Mijn DS211J heeft na de update naar DSM 3.2 Beta ineens last van een crash. De DSM geeft aan dat er read errors op verschillende sectoren ontstaan. Nu ben ik de boel aan het backuppen, maar wat dan? Is het het verstandigst om de schijf om te ruilen, of kan ik de boel nog repareren met bijvoorbeeld ES-Tool?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
SanderF1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:06:
Kan ik ergens op de Synology logfiles bekijken? Ik betwijfel namelijk of de hdd wel in slaapstand gaat...
Logs staan onder System Information en dan het logs tabje.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Great, gaat dus idd niet in slaapstand... Hoe kan ik erachter komen waar dit aan ligt? Schijven staan ingesteld op 10 minuten, kan het zo zijn dat een ander apparaat (laptop of tv) een request maakt aan de NAS waardoor ie niet in slaapstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
SanderF1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:37:
Great, gaat dus idd niet in slaapstand... Hoe kan ik erachter komen waar dit aan ligt? Schijven staan ingesteld op 10 minuten, kan het zo zijn dat een ander apparaat (laptop of tv) een request maakt aan de NAS waardoor ie niet in slaapstand gaat?
Zie hier iemand met hetzelfde probleem: http://forum.synology.com...7&hilit=sleep+log#p155577 bij hem was het inderdaad een ander apparaat dat aan het pollen was.

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Nerdwebber schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:51:
Ik heb sinds kort HiDrive van Strato en ben nu met rsync data van mijn NAS aan het overzetten.
Nu zijn er hier problemen met de internetverbinding (UPC) en mijn modem valt een paar keer per dag uit (heel kort). Gevolg is dat de backup steeds wordt afgebroken. Als ik rsync opnieuw opstart lijkt hij weer helemaal overnieuw te beginnen hoewel ik zie dat er al flink wat data op de HiDrive staat. Wordt er niet vrolijk van want het gaat om 70GB aan data (voornamelijk fotos). Weet iemand wat er gebeurt als rsync wordt afgebroken door netwerkproblemen? Is het voldoende om in zo'n situatie gewoon weer opnieuw rsync op te starten?
wat is jou ervaring met de snelheid van HiDrive ?

de snelheid van het uploaden er naar toe en het downloaden er vandaan ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
@BarryMel
Upload ligt rond de 1250-1300 kb/sec. Dat is ook mijn maximale upload snelheid.
Download heb ik nog niet geprobeerd omdat mijn bestanden nog niet volledig op de HiDrive staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Nerdwebber schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:51:
@BarryMel
Upload ligt rond de 1250-1300 kb/sec. Dat is ook mijn maximale upload snelheid.
Download heb ik nog niet geprobeerd omdat mijn bestanden nog niet volledig op de HiDrive staan.
oke thanks ! als je dat later nog een keer kan laten weten :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Frankster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:40:
[...]
Zie hier iemand met hetzelfde probleem: http://forum.synology.com...7&hilit=sleep+log#p155577 bij hem was het inderdaad een ander apparaat dat aan het pollen was.
Ik kom er alleen niet achter welk apparaat...iemand enig idee hoe ik dit uit zou kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
SanderF1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Ik kom er alleen niet achter welk apparaat...iemand enig idee hoe ik dit uit zou kunnen lezen?
Stapsgewijs alle apparaten uitzetten net zo lang tot je de juiste hebt. Hoe zie jij overigens in de logs dat ze niet op standby gaan?

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Omdat er geen melding van komt, wel van opstarten en afsluiten van de Synology en inloggen op DSM e.d. - dus ik ga er vanuit dat hibernation ook gelogd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
hibernation word ook niet in het normale logboek gelogd.

Moet je via terminal doen.
staat al ergens in dit of vorig topic uit gelegd. Zoek maar eens.

Was iets van grep | hibernation /var/log oid uit mijn hoofd gezegd

edit:
found it:
grep "hibernation" /var/log/messages

misschien ook een idee om dit in de topic start op te nemen onder FAQ?

[ Voor 22% gewijzigd door The Fatal op 10-08-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, ik had het intussen al gevonden en idd een goede om in de FAQ op te nemen!

Schijnt dat de schijf wel gewoon in hibernation gaat, laatste log zegt: Aug 10 19:07:21 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

Dus dat is goed nieuws :) Vraag me alleen af waarom de Synology dan af en toe even een geluidje maakt, net alsof er schijfactiviteit is. Maar goed, als ie netjes in hibernate gaat dan zijn de schijf en de settings iig in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Heeft er iemand hier toevallig een 60 of een 120mbit lijn? Zo ja, is de DS211 of de DS211+ in staat om op volle snelheid te downloaden?

Zit er namelijk over te denken om één van deze twee nassen te kopen, maar wil er wel zeker van zijn dat hij de snelheid kan halen als downloadserver :)

edit; Hmm toch nog even verder gezocht maar als ik het zo lees kom ik niet verder dan 6MB/sec (CPU bottelnek)

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 10-08-2011 19:50 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
SanderF1 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:37:
Schijven staan ingesteld op 10 minuten
Waar kun je dit instellen?

Edit1: Via Control Panel, Power, HDD Hibernation... :z

Edit2: Ik zie ook geen "hibernate" in de /var/log/messages staan dus niet in slaapstand?

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2011 19:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb, na wat onderzoek en afwegen, besloten om naar een NAS te kijken die ik kan gebruiken als download server voor media. Ik ben uitgekomen bij de DS211j, ik heb een aantal reviews gelezen en ben enthousiast geraakt over dit apparaatje. Een ding is mij eigenlijk nog onduidelijk...ik weet dat het heel erg noobish is maar mijn kennis ligt niet zozeer aan de netwerk/opslag kant van de IT.

Binnen het huishouden zijn meerdere computers (ouders, zusje, etc.) die ik allemaal gebruik wil laten maken van de DS211j (voor back-ups, extra opslagruimte, etc.), alle computers/laptops draaien op Windows 7. Via de productpagina van Synology lees ik dat de interne schijven alleen geformatteerd kunnen worden in EXT3 of EXT4 (wat logisch is want er draait Linux op), het 'probleem' is echter dat ik de schijven dus wil lezen en schrijven vanuit Windows 7. Dit moet eigenlijk gebeuren zonder tussenkomst van extra programma's (mijn ouders/zusjes zijn niet technisch), het liefst zie ik de schijven dan ook verschijnen in de Windows 7 verkenner...

Het is mij alleen onduidelijk of dit mogelijk is? Kan je de schijven benaderen (dus lezen en schrijven) vanuit de Windows verkenner? Op die manier kunnen mijn ouders foto's, films, en degelijke gewoon via knippen en plakken naar de NAS sturen. Ik raak verward omdat ik uit ervaring weet dat Windows (zelfs Windows 7) geen EXT3/EXT4 kan schrijven (wel lezen), dus door middel van het aanmaken van een share in Windows zou je de schijven alleen kunnen 'lezen' en niks naar de NAS kunnen schrijven? Windows 7 ondersteunt immers geen EXT3/EXT4 systemen...

Via Googlen vind ik hier weinig over, dus misschien kan iemand even aangeven of dit kan of niet? Zou erg jammer zijn als het niet mogelijk blijkt :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Maakt helemaal niet uit. De synology maakt de "vertaalslag".
ext3/4/ntfs/fat/etc is alleen van belang bij fysieke toegang tot een schijf, nu zit er allerlei software tussen die de boel voor je "vertaalt". Je kan met je windows pc's gewoon bij de data op je nas.
Je benadert dus niet de fysieke schijf, je gebruikt gewoon een cifs share.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 10-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
je communiceert over netwerk, SMB protocol.
Dus je hebt weinig met interne bestandsystemen te maken.
Wat er op je nas draait maakt helemaal niks uit daardoor.

Je kan alles gewoon benaderen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
job schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:18:
Maakt helemaal niet uit. De synology maakt de "vertaalslag".
ext3/4/ntfs/fat/etc is alleen van belang bij fysieke toegang tot een schijf, nu zit er allerlei software tussen die de boel voor je "vertaalt". Je kan met je windows pc's gewoon bij de data op je nas.
Je benadert dus niet de fysieke schijf, je gebruikt gewoon een cifs share.
The Fatal schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:28:
je communiceert over netwerk, SMB protocol.
Dus je hebt weinig met interne bestandsystemen te maken.
Wat er op je nas draait maakt helemaal niks uit daardoor.

Je kan alles gewoon benaderen zonder problemen.
Beide bedankt voor jullie antwoorden! Het is helder dat het dus gewoon kan, perfecto :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 15-09 11:25
Even van te voren zeggen dat ik geen ervaring heb.
Ook ben ik bezig met uitzoeken of ik mail-station als "centrale plek" kan gebruiken en dat ik op elke locatie emails kan ontvangen/verzenden.
Kensei schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:54:
Ik zit met een vraag mbt Mail Station v2 van Synology. Ik heb dat aan de praat op mijn NAS en kan daarvandaan mailen en ontvangen.
Nu zou ik het liefst willen hebben dat ik, ongeacht welke mailclient ik gebruik (mijn PC met Outlook, mijn GSM of mijn iPad) overal de mail via het Mailstation gelezen én verzonden kan worden.
IMAP-protocol (+ eigen domeinnaam?)
Nu is het lastige van mijn huidige omgeving dat ik dus 3 clients heb (4 als je de Roundcube mee telt) waarvandaan ik kan mailen. Mijn Sent Items is dus flink verspreid.
IMAP-protocol
Hoe zou ik dat, dmv MailStation/Roundcube, bij elkaar kunnen voegen en de clients zo instellen dat in het vervolg alles via Roundcube loopt (cq daarin terecht komt)?
Dat kan ik niet beantwoorden. Het is me niet duidelijk. Of ik zeg al weer IMAP?
Ter info: mijn ISP is Ziggo en ik heb een eigen domein bij NXS. Moet ik dan soms daar ook nog iets in aanpassen? Nu heb ik Roundcube ingesteld om te ontvangen via NXS (waar ik een eigen mailaccount ook heb) en verzenden via Ziggo. Er zit een DLink router thuis nog in mijn verbinding waar mijn NAS aan hangt.
Zie handleiding van Synology over instellen van Mailstation (domeinnaam)
Let op: er zijn verschillende handleidingen op basis van DSM versie.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Is er een applicatie beschikbaar waarmee je als GRATIS gebruiker Megaupload / Rapidshare links kan downloaden?

• NickvanderGraaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:22
Weet er iemand een programma die ik op de synology DS211J kan zetten waarmee ik kan internetten.
Ik heb EyeOS gevonden maar deze krijg ik niet werkend waarschijnlijk heeft dat te maken met de DSM versie.
De reden dat ik een internet browser op de NAS wil hebben is dat op mijn werk veel sites zijn geblokeerd.
Alvast bedankt.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Moet je niet gewoon werken :p Je kan toch ook VPN naar huis maken en dan een pc overnemen? Hoezo op de NAS? Die zal waarschijnlijk ook moeite hebben met wat je vraagt (lage processing power etc).

Instagram / YouTube

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Frankster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:20:
[...]

Logs staan onder System Information en dan het logs tabje.
Nope, daar staan NIET de slaapstand-dingen in!

Doe een cat /var/log/messages | grep -i SCEMD vanuit een shell (moet je wel SSH-access aan hebben gezet ;) en je ziet daar of en wanneer je disks slapen en weer wakker worden.

Overigens heb ik hetzelfde probleem gehad dat ineens m'n schijven niet meer in slaapstand gingen. Heeft even geduurd en een vraag via Twitter bij Synology neergelegd; bleek na wat troubleshooting aan mezelf te liggen; ik had namelijk eMule in het Downloadstation aangezet. Die voorkomt dat ie in slaapstand gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door DigitalExorcist op 11-08-2011 09:27 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• DigitalExorcist
NickvanderGraaf schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 05:48:
Weet er iemand een programma die ik op de synology DS211J kan zetten waarmee ik kan internetten.
Ik heb EyeOS gevonden maar deze krijg ik niet werkend waarschijnlijk heeft dat te maken met de DSM versie.
De reden dat ik een internet browser op de NAS wil hebben is dat op mijn werk veel sites zijn geblokeerd.
Alvast bedankt.
Ik heb een collega (gehad) die een reverse proxy had opgebouwd naar z'n Linux machine thuis. Kon ie via een bepaalde poort (ik neem aan poort 80) die wel open stond op het netwerk via zijn thuisverbinding op sites komen die op het werk geblokkeerd waren.

Maar ja. Die collega schreef ook zelf drivers onder Unix.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Sanderrr
Misschien interessant voor sommigen hier: Je kunt The Pirate Bay toevoegen aan de Search van DownloadStation door de DLM file die je vindt op http://sourceforge.net/pr...DS%20Search%20Module/TPB/ toe te voegen in de settings van DownloadStation.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Ik heb een Synology DS110j. Gisteren heb ik hier DSM 3.2 (beta) op gezet omdat ik de Synology als timemachine wil gebruiken onder OSX. Daarvoor is DSM 3.2 nodig. Dat werkt nu als een trein, maar mijn Surveillance Station functioneert niet meer. Ik kan er wel op inloggen en zie de camera ook onder beheer, maar de Live stream werkt niet meer. Camera opnieuw toevoegen heeft niet geholpen. De camera is een Edimax WG1510. De live view werkt nog wel op de iPhone app. Ik heb het inmiddels geprobeert in IE8, Chrome en Firefox. Allen zonder succes. Het Active-X component is geinstalleerd en het beeld blijft mooi zwart. Van Java heb ik ook de laatste versie, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet het niet meer wat het nog kan zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SanderF1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:25:
Misschien interessant voor sommigen hier: Je kunt The Pirate Bay toevoegen aan de Search van DownloadStation door de DLM file die je vindt op http://sourceforge.net/pr...DS%20Search%20Module/TPB/ toe te voegen in de settings van DownloadStation.
Bedankt! Die gaat hier veel worden gebruikt >:)

Tijdmachine | Nieuws trends

• DigitalExorcist
SanderF1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:25:
Oooh eindelijk een goeie DLM voor TPB? :) heb er al eens naar gezocht maar nooit gevonden. Synodroid (gratis app voor Android) had TPB er al wel standaard inzitten..

• Sanderrr
5 minuten geleden geinstalleerd maar lijkt goed te werken, krijg iig TPB search results :)

• DigitalExorcist
SanderF1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:28:
5 minuten geleden geinstalleerd maar lijkt goed te werken, krijg iig TPB search results :)
Datumnotatie klopt nog niet helemaal, maar het is beter dan niks inderdaad _/-\o_ het werkt wel!

• Sanderrr
Mooi :)

Heb nog een vraag over DS: Ik heb nu ingesteld dat de download snelheid van DS tussen 18u en 23u (wanneer ik dus thuis ben) gecapped is op 400KB/s en alles daarbuiten mag DS gewoon maximaal de lijn verbruiken (meestal ergens tussen de 550 en 600 met maximale connecties op 70 per torrent).

Reden hiervoor is dat wanneer DS ongecapped aan het downloaden is, het browsen op internet heel moeizaam gaat, omdat de hele lijn feitelijk opgegeten wordt door DS. Zeker wanneer mn vriendin ook op haar laptop aan het browsen is, of een serie wil streamen, gaat het echt niet.

Nu heb ik momenteel de download snelheid dus beperkt aan de hand van tijd, maar is het misschien mogelijk deze te beperken aan de hand van aangesloten apparaten/gebruik van de lijn door andere apparaten?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, dat kan niet. Misschien dat je router dat kan, maar dat lijkt mij bijna niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DigitalExorcist
SanderF1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:46:
Mooi :)

Heb nog een vraag over DS: Ik heb nu ingesteld dat de download snelheid van DS tussen 18u en 23u (wanneer ik dus thuis ben) gecapped is op 400KB/s en alles daarbuiten mag DS gewoon maximaal de lijn verbruiken (meestal ergens tussen de 550 en 600 met maximale connecties op 70 per torrent).

Reden hiervoor is dat wanneer DS ongecapped aan het downloaden is, het browsen op internet heel moeizaam gaat, omdat de hele lijn feitelijk opgegeten wordt door DS. Zeker wanneer mn vriendin ook op haar laptop aan het browsen is, of een serie wil streamen, gaat het echt niet.

Nu heb ik momenteel de download snelheid dus beperkt aan de hand van tijd, maar is het misschien mogelijk deze te beperken aan de hand van aangesloten apparaten/gebruik van de lijn door andere apparaten?
Je router ondersteund waarschijnlijk wel QoS (Quality of Service), heet ook wel Traffic Shaping. Daarmee kun je de prioriteit bepalen van je Diskstation. Of liever gezegd, je kan aangeven dat gaming, www-browsing en bijv. e-mail prioriteit hebben boven 'de rest', dus ook boven downloads die je Diskstation doet. Maar da's weer voor een ander topic ;)

• Sanderrr
Wordt misschien tijd voor een nieuwe router...want mijne ondersteunt geen QoS zie ik :( Maar dat is wel precies wat ik zoek, bedankt :) Zal dus in de andere topics eens gaan kijken voor een goede nieuwe router.

[ Voor 18% gewijzigd door Sanderrr op 11-08-2011 12:58 ]

• DigitalExorcist
SanderF1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:57:
Wordt misschien tijd voor een nieuwe router...want mijne ondersteunt geen QoS zie ik :( Maar dat is wel precies wat ik zoek, bedankt :) Zal dus in de andere topics eens gaan kijken voor een goede nieuwe router.
En als je avontuurljik ingesteld bent, neem er dan gelijk een waar je dd-wrt op kan draaien ;) (custom firmware met een berg functies-die-je-nooit-gebruikt-maar-wel-zou-willen-hebben )

• Nerdwebber
barrymel schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

wat is jou ervaring met de snelheid van HiDrive ?

de snelheid van het uploaden er naar toe en het downloaden er vandaan ?
De download snelheid via ftp valt wat tegen die varieert rond de 16Mbit (2.000 kb/sec). Volgens de HD van Strato zou je in principe 100Mbit moeten kunnen halen. Maar ja de servers staan in Duitsland. Zijn er hier mensen die hogere snelheden halen?

• Ankh

Ankh

|true

Ahh crap it, ging toch niet zo gemakkelijk die bestaande raid 1 te reshapen naar raid 5.
Uit eindelijk was ie klaar, maar had ik toch maar 2TB ruimte.. :/

Dus nu maar helemaal overnieuw begonnen :)

• TheDoc2671
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 12:58
Hey guys, I understand dutch, but my writing is not good, so that's why I post my questions in english. Hope you guys don't mind. Please feel free to reply in Dutch. Thanks :)

Synology ds-411j vs Qnap ts-412 Turbo

This is probably one of the most asked questions regarding budget NAS-systems accros the internet at this moment. I've been searching the net for the past 2 days to try and make a choice, but I still do not know what to pick. There is no direct comparison or any review that involves both directly. Hence I've found no answer to my question: which one is better?

I need a NAS for media streaming to my HTPC, laptop, iPad and for backup purposes. I also want to make sure I have the ability to stream the media directly to my TV in the future as my current LCD doesn't provide the option.

So far the I've found the following points that make me lean towards Qnap

- 1,2 Ghz Marvel processor in both devices
- 256MB RAM (vs 128MB in Synology)
- 2x eSATA (non in Synology)
- 2x LAN (1 in Synology)
- 4x USB (2 in Synology)
- a switch for fast direct copy form external hdd (no such option in Synolgoy)
- hot-swapabe (not possible with Synology)
- After sales?? (I think people prefer Synology due to better customer service)

I've found different data-transfer rates in different reviews. Not sure if I'm allowed to paste links to those reviews here, so I won't. But those are not much different from each other with write rates of 20Mb/sec to 35Mb/sec and read rates of up to 70Mb/sec.

I want to combine the NAS with 4x Seagate 2TB SATA-600 5900rpm 64MB Barracuda Green.

After the two day quest, I still can't make a dicision. Can someone help me?

- How important is the presence of eSATA, an extra LAN, 2 more USB connections and a swtich for fast direct copying on the Qnap?
- Does the 256MB RAM make a difference in performance?

Thanks a bunch for your replies.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02

Rhapsody

In Metal We Trust

Het is niet mijn advertentie, maar voor degene die een 2-bay nas overwegen: V&A aangeboden: Synology Disk Station DS211+

@TheDoc2671 Wat voor type Synology heb je in gedachten? 128Mb vind ik weinig (256 is ook niet zoveel) maar er zijn versies met een eSata aansluiting.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• TheDoc2671
Rhapsody, my budget for a NAS-behuizing is about 300 euros and for that money I can get either the Qnap ts-412 tubro or the Synology ds-411j. Why is eSATA important? The option to attach more storage in the future?

• job
TheDoc2671 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:09:
I need a NAS for media streaming to my HTPC, laptop, iPad and for backup purposes. I also want to make sure I have the ability to stream the media directly to my TV in the future as my current LCD doesn't provide the option.
Both nasses support dnla. If your TV doesn't support dnla, It may only work when buying a mediaplayer or htpc.
- a switch for fast direct copy form external hdd (no such option in Synolgoy)
Logging on, en clicking on the copy button on the webmanagement takes a minute.
- hot-swapabe (not possible with Synology)
How often would you use it? formating and rebuilding of the raid takes hours, powering down an adding a drive is a few minutes.
- How important is the presence of eSATA, an extra LAN, 2 more USB connections and a swtich for fast direct copying on the Qnap?
It depends. Do you want to use Link aggregation (dual lan)? Do you need the extra usb connectors? Do you need esata?
- Does the 256MB RAM make a difference in performance?
Ofcourse, but depending on your needs.
If streaming and storing data is the only thing the nas has to do, more ram isn't needed.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 11-08-2011 21:06 ]

• rimave
  • Laatst online: 17:51
rimave schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:25:
Ik heb een Synology DS110j. Gisteren heb ik hier DSM 3.2 (beta) op gezet omdat ik de Synology als timemachine wil gebruiken onder OSX. Daarvoor is DSM 3.2 nodig. Dat werkt nu als een trein, maar mijn Surveillance Station functioneert niet meer. Ik kan er wel op inloggen en zie de camera ook onder beheer, maar de Live stream werkt niet meer. Camera opnieuw toevoegen heeft niet geholpen. De camera is een Edimax WG1510. De live view werkt nog wel op de iPhone app. Ik heb het inmiddels geprobeert in IE8, Chrome en Firefox. Allen zonder succes. Het Active-X component is geinstalleerd en het beeld blijft mooi zwart. Van Java heb ik ook de laatste versie, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik weet het niet meer wat het nog kan zijn.
Iemand een idee?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• job
Er is met de beta aardig wat veranderd aan het surveilance station. Het is en blijft beta, dus dingen kunnen minder goed werken. Je kan via een truc wel downgraden (zie google en synology forum, althans het kon voorheen via een truc). Maar kijk eerst eens op het synology forum of er daar mensen zijn met hetzelfde probleem (en wellicht een oplossing).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 11-08-2011 21:25 ]

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik gebruik Downloadstation erg vaak van mijn DS110j. Nu krijg ik de laatste dagen regelmatig de foutmelding 'Upload NAAM.NZB failed ''httpStatus'':''500'' als ik een nzb importeer via Maken (Downloadstation).

Dit werkte altijd perfect.
Weet iemand wat hier fout gaat, en hoe dit te verhelpen?

Update
Ik heb hem net uitgezet (moest de stekker eruit trekken, reageerde niet op de Power-knop), even laten rusten en weer aangezet. Lijkt opgelost...

[ Voor 20% gewijzigd door wvexeltweakers op 11-08-2011 22:57 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
KOn ik sinds een poosje van buitenaf mijn DS niet meer benaderen. Ik overal zoeken, mijn no-ip.org aan passen, poorten in router mee liggen rotzooien en weet ik veel wat. Wat blijkt, bllijkt in mijn kpn-modem (zo'n experia ding) op een of andere manier de portforwards verkeerd te staan. Ze verwezen allemaal naar een niet bestaand apparaat in mijn netwerk. Lekkuh.

Afijn, alles werkt weer, ik blij.

• TheDoc2671
@job, sorry for the confusion, I edited my post as I was reffering to the Qnap ts-412 turbo vs. Synology ds-411j.

Thanks for your reply. I guess I might need eSATA for future storage increase, but this can also be done through normal USB 2.0 even though not as fast as eSATA.

Link aggregation is not needed.

• maartend
Kan ik in Photostation 5 dat logootje van die lachende fotofolder die je ziet als je bent UITGELOGD veranderen?
Ik weet dat het wel kan met de foto-folders die je ziet als je bent ingelogd, je krijgt dan een foto uit die folder te zien.

• ieperlingetje
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:23:
KOn ik sinds een poosje van buitenaf mijn DS niet meer benaderen. Ik overal zoeken, mijn no-ip.org aan passen, poorten in router mee liggen rotzooien en weet ik veel wat. Wat blijkt, bllijkt in mijn kpn-modem (zo'n experia ding) op een of andere manier de portforwards verkeerd te staan. Ze verwezen allemaal naar een niet bestaand apparaat in mijn netwerk. Lekkuh.

Afijn, alles werkt weer, ik blij.
Voor je NAS zet je beter de DHCP lease op oneindig of geef je hem een statisch IP adres, zo blijven de port forward regels kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ieperlingetje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

Voor je NAS zet je beter de DHCP lease op oneindig of geef je hem een statisch IP adres, zo blijven de port forward regels kloppen
Had het nix mee te maken. Zoals ik al schreef, op de een of andere manier verwees mijn modem naar een niet bestaand apparaat in mijn netwerk achter de router. Mijn NAS heeft gewoon een vast ip in mijn netwerk. En toen ik mijn mijn modem gewoon weer naar mijn router liet doorverwijzen deed alles het weer.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 12-08-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvanderGraaf
  • Laatst online: 17-06 13:22
aramdin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:56:
Moet je niet gewoon werken :p Je kan toch ook VPN naar huis maken en dan een pc overnemen? Hoezo op de NAS? Die zal waarschijnlijk ook moeite hebben met wat je vraagt (lage processing power etc).
Nee ik heb een rustig baantje. Dus ik kan ook internetten tussen door. Maar daardoor hebben ze ook een hoop geblokkeerd.
jaapengel79 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

Ik heb een collega (gehad) die een reverse proxy had opgebouwd naar z'n Linux machine thuis. Kon ie via een bepaalde poort (ik neem aan poort 80) die wel open stond op het netwerk via zijn thuisverbinding op sites komen die op het werk geblokkeerd waren.

Maar ja. Die collega schreef ook zelf drivers onder Unix.
Dan moet ik een computer thuis aan laten staan. En als dat niet hoeft dan scheelt dat weer stroom.

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36
NickvanderGraaf schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:34:
[...]

Nee ik heb een rustig baantje. Dus ik kan ook internetten tussen door. Maar daardoor hebben ze ook een hoop geblokkeerd.

[...]

Dan moet ik een computer thuis aan laten staan. En als dat niet hoeft dan scheelt dat weer stroom.

Bedankt voor de reacties
En m.b.v. een SSH tunnel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
NickvanderGraaf schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:34:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties
Nee, ik bedoelde natuurlijk dat je een reverse proxy vanaf je NAS kan maken ;) maar geen ervaring mee. Ik bedoelde te zeggen dat een collega dat op die manier opgelost had met een Linux-PC thuis. Maar je NAS draait ook een Linux(achtige?) kernel, dus zou het in principe ook op die manier moeten werken.

Als je het voor elkaar krijgt om dd-wrt op je router te installeren, kun je zelfs je router als reverse proxy gebruiken. In theorie. Kost nog minder stroom.

@Schumi : ja, maar dan moet poort 22 uitgaand al openstaan ;) in principe heb je gelijk, alleen heet het een reverse proxy omdat je niet de SSH-poort wil gebruiken. Je re-route de SSH-poort naar een webproxy-poort, als het ware.

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 12-08-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Bij ons zijn ze bezig gasleidingen te vervangen. Daarbij is gisteren ook een stroomkabel doorgehakt. Weg spanning. Mijn 1511+ zie ik niet meer in verkenner bij netwerk. Hoe krijg ik dat weer terug. Het IP adres is door de router (niet statisch) veranderd van ....1.13 in ....1.5. Via internet explorer uiteraard wel te benaderen als ik het adres ook verander naar 192.168.1.5. Ik heb het IP adres van mijn 1511+ in de router vastgezet op 1.13, en later weer terugveranderd naar DHCP, omdat ik met al die instellingen toch geen verbetering zag, in verkenner zie ik mijn Diskstation nog steeds niet bij netwerk. Mijn pc is lid van de werkgroep WORKGROUP. In het configuratiescherm van mijn 1511+ staat onder Win/Mac/NFS ook WORKGROUP. Er staat een vinkje bij Windows bestandsservice inschakelen. Wins server staat leeg. Wat moet ik doen om mijn Diskstation weer te zien in verkenner bij netwerk. Ik kan wel een netwerkverbinding maken met een map in de 1511+ met een driveletter eraan gekoppeld, maar dat vind ik te rommelig. Het zal wel een noobprobleem zijn, maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
aouwe schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:58:
Bij ons zijn ze bezig gasleidingen te vervangen. Daarbij is gisteren ook een stroomkabel doorgehakt. Weg spanning. Mijn 1511+ zie ik niet meer in verkenner bij netwerk. Hoe krijg ik dat weer terug. Het IP adres is door de router (niet statisch) veranderd van ....1.13 in ....1.5. Via internet explorer uiteraard wel te benaderen als ik het adres ook verander naar 192.168.1.5. Ik heb het IP adres van mijn 1511+ in de router vastgezet op 1.13, en later weer terugveranderd naar DHCP, omdat ik met al die instellingen toch geen verbetering zag, in verkenner zie ik mijn Diskstation nog steeds niet bij netwerk. Mijn pc is lid van de werkgroep WORKGROUP. In het configuratiescherm van mijn 1511+ staat onder Win/Mac/NFS ook WORKGROUP. Er staat een vinkje bij Windows bestandsservice inschakelen. Wins server staat leeg. Wat moet ik doen om mijn Diskstation weer te zien in verkenner bij netwerk. Ik kan wel een netwerkverbinding maken met een map in de 1511+ met een driveletter eraan gekoppeld, maar dat vind ik te rommelig. Het zal wel een noobprobleem zijn, maar ik kom er niet uit.
Probeer, voor de zekerheid, je ARP cache en/of DNS cache even te flushen. (ipconfig /flushdns en arp ... parameter moet je even opzoeken ;)) Kan nog wel eens zijn dat Windows je Diskstation wil zoeken obv de naam, en daar het oude IP adres nog aan heeft hangen in een cache namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik heb zowel de arp als dnscache geflushed, maar er verandert niets.......

Daarom had ik het ipadres ook even teruggezet op 1.13, de oude instelling, maar daarmee zag ik mijn 1511+ ook niet terug in verkenner.

[ Voor 48% gewijzigd door aouwe op 12-08-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
aouwe schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:25:
Ik heb zowel de arp als dnscache geflushed, maar er verandert niets.......
Ping <hostname> doet ie wel? .. zo ja, dan weet ik 't ook ff niet. Zulke dingen moet ik voor me zien.. zo niet, dan is er een dns-kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Kun je niet alles een keer een reboot geven. dus modem, router, PC en NAS.

Dat advies geef ik eigenlijk best wel vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Net alles behalve de modem opnieuw opgestart, router 30 seconden van stroom gehaald. Ping is 0 milisconden, 4 pakketten verstuurd en 4 aangekomen, dus dat gaat ook prima. In configuratiescherm van 1511+ de naam van de werkgroep in een foute naamveranderd, hij gaat dan iets laden en opnieuw opstarten, en weer teruggezet naar de juiste werkgroepnaam. Dat werkt dus ook niet. Mijn pc uit de werkgroep gehaald en opnieuw een werkgroep aangemaakt, heet ook weer WORKGROUP, wat ook in config staat bij mijn 1511+. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik hoor te gebruiken voor mijn iPhone om een VPN verbinding op te zetten?

Ik draai 3.2 met de VPN server. Alles werkt prima op de Mac en PC. Kan netjes verbinding maken en alle shares benaderen. Zelf Sabnzb, etc. kan ik via de browser benaderen. Ideaal.

Maar zoals gezegd kan ik met de iPhone geen verbinding maken. Blijf meldingen krijgen dat de verbinding mislukt is, terwijl ik hetzelfde account gegevens gebruik als de PC en Mac.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken of waar ik goede instructies kan vinden voor het instellen voor de iPhone of client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Het werkt weer. Het lijkt soms wel of computers en aanverwante artikelen een eigen wil hebben en net op zo'n dag als vandaag zin hebben om eens lekker dwars te liggen. Ik heb net het vinkje weggehaals bij Windows bestandsservice inschakelen, en weer teruggezet. Pc opnieuw opgestart en alles werkt weer. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
aouwe schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:36:
Het werkt weer. Het lijkt soms wel of computers en aanverwante artikelen een eigen wil hebben en net op zo'n dag als vandaag zin hebben om eens lekker dwars te liggen. Ik heb net het vinkje weggehaals bij Windows bestandsservice inschakelen, en weer teruggezet. Pc opnieuw opgestart en alles werkt weer. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Mede door dat soort vage dingen ben ik anderhalf jaar geleden overgestapt op een Mac ;) geen moment spijt van gehad. Blij dat het gelukt is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Nou, ik heb de nieuwe modem van Ziggo binnen, waardoor ik 40mbit kan halen. Meteen testen omdat ik weet dat mijn DS209 de zwakste schakel zal zijn.

Resultaten:

Iets gedownload van 2,7gb; Downloaded in 13 minutes 24 seconds at an average of 3.4 MB/s

met een piek op 4,5mb/sec. ben niet helemaal ontevreden, had verwacht dat de piek lager zou liggen. Misschien dat ik hem wat stabieler kan krijgen in de top :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Lifelogger schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:35:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik hoor te gebruiken voor mijn iPhone om een VPN verbinding op te zetten?

Ik draai 3.2 met de VPN server. Alles werkt prima op de Mac en PC. Kan netjes verbinding maken en alle shares benaderen. Zelf Sabnzb, etc. kan ik via de browser benaderen. Ideaal.

Maar zoals gezegd kan ik met de iPhone geen verbinding maken. Blijf meldingen krijgen dat de verbinding mislukt is, terwijl ik hetzelfde account gegevens gebruik als de PC en Mac.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken of waar ik goede instructies kan vinden voor het instellen voor de iPhone of client?
Probleem is inmiddels opgelost. Heb de oplossing hier gevonden:
http://forum.synology.com...hp?f=173&t=37216&start=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Vanochtend is mijn synology ds211j gaan piepen ..... Volume 1 crashed...

Ik heb 2 Samsung HD154UI 1,5tb schijven er inzitten tegelijk gekocht enkele maanden geleden.
Disk 1 geeft status crashed aan en ben nu alle data aan het veiligstellen.

Ik heb net een hardeschijf binnen gekregen voor een computer voor mijn vrouw..... Ook een Samsung, maar...

Nu zou je denken dat het precies uitkomt en ik de schijf direct kan vervangen.... Alleen is het model iets anders.

Het is een HD155UI ook 1,5 tb maar deze schijf heeft 4k sectoren en de 154 heeft volgens mij 512b sectoren...

Kan/mag ik deze schijven combineren in mijn nas? Ik weet ook niet zeker of de 155 een green schijf is... is een green schijf

Wie kan mij helpen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
spanx schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:24:
Vanochtend is mijn synology ds211j gaan piepen ..... Volume 1 crashed...

Ik heb 2 Samsung HD154UI 1,5tb schijven er inzitten tegelijk gekocht enkele maanden geleden.
Disk 1 geeft status crashed aan en ben nu alle data aan het veiligstellen.

Wie kan mij helpen?
Ik zou niet zomaar een schijf bij je NAS doen, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor raid je gebruikt ?
Gebruik je een raid1 dan zou ik zeker even wachten op het zelfde type/merk.\

Deze schijven communiceren over het algemeen stukken beter met elkaar als ze uit de zelfde serie komen

Mag ik jou vragen hoelang je schijf het heeft volgehouden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Distrax1988 op 13-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

16-11-2010 en 25-08-2010..... Ik weet alleen niet wat wat is....

Power on hours: 2601 en 2616
Power cyle count 285 en 355

[ Voor 32% gewijzigd door spanx op 13-08-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik wil vooral betrouwbaarheid.... Heb ook nog een ch3snas staan met 2x wd eacs schijven die al meer dan 2 jaar draaien... Nooit problemen gehad....

Terug naar wd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Zojuist een DS411+II gekocht met 3x Samsung HD204UI disks, dit omdat ik al een HD204UI in mijn HDI Dune heb zitten. Alle 4 de HD204UI zijn van 2011 dus met de "veilige" firmware.

Nu de volgende vraag, kan ik de HD204UI (ext2 geformatteerd) uit de dune halen, deze in de Synology steken en dan de gegevens overzetten naar het volume op de Synology bestaande uit de 3x Samsung HD204UI nieuw aangeschaft. Zodat ik hierna deze 4de schijf aan het bestaande volume kan koppelen.
Dit zou namelijk een stuk sneller gaan dan de gegeven via LAN over te zetten, de disk dan pas uit de dune te halen en dan toe te voegen aan het volume (HDI Dune heeft namelijk maar 100mbit lan).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 13-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In DSM 3.2 beta zit zoiets als Virtual Drive: Virtual Drive is now newly added to help you mount ISO files from your hard disk or from a remote server and used in the same manner as placing them into a physical CD/DVD/Blu-ray drive.

Hoe kan ik hetzelfde bereiken in DSM 3.1? Een mount -o loop... werkt niet...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kraades schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:52:
In DSM 3.2 beta zit zoiets als Virtual Drive: Virtual Drive is now newly added to help you mount ISO files from your hard disk or from a remote server and used in the same manner as placing them into a physical CD/DVD/Blu-ray drive.

Hoe kan ik hetzelfde bereiken in DSM 3.1? Een mount -o loop... werkt niet...
now newly added

Daarmee bedoelen ze dat het nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat snap ik.

Daarom wil ik het graag op DSM 3.1 proberen met het mount commando... (of een andere oplossing)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Iemand die mij kan voorzien van advies? Ik kom er nog steeds niet helemaal uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog een andere vraag m.b.t. de slaapstand...

De laatste keer dat de disks uit hibernation zijn gekomen is 22 Juli.

Wie weet hoe ik kan controleren wat ervoor zorgt dat de disks niet in slaapstand geraken?
DiskStation> cat /var/log/messages | grep -i SCEMD | tail -5
Jul 22 13:53:19 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 22 15:30:34 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jul 22 15:30:41 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 22 15:59:55 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jul 22 16:00:09 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
DiskStation>

Het betreft WD20EARS disks.
DiskStation> ./idle3ctl -g /dev/sda
Idle3 timer is disabled
DiskStation> ./idle3ctl -g /dev/sdb
Idle3 timer is disabled
DiskStation>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TravockMD schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:05:
[...]

Iemand die mij kan voorzien van advies? Ik kom er nog steeds niet helemaal uit....
Wat ik er van weet is het full speed downloaden het enige dat mogelijk een probleem zou kunnen zijn.
Je zou kunnen zoeken in deze thread naar download station, nzbget, sabnzbd...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

still copying from my ds211j.....

ben vanaf 3 uur vanochtend bezig om dat ding leeg te trekken....

Kan iemand mij vertellen of de samsung HD154UI een goede schijf is voor de ds211j....

slechte ervaringen? Toch naar WD overstappen of......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hoeveel data? Welke doorvoersnelheid heb je nu?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

2x1,5tb
waarvan gisteren nog 500gb vrij... (2,5tb aan meuk)

heb net de laatse 60gb gekopieerd....
doorvoersnelheid optimaal rond de 55 mb per seconde, met kleinere bestanden 30-40

Schijven staan in JBOD

GELUKKIG heb ik 2 losse 1TB externe hardeschijven rond liggen waar ik weinig mee doe....
die heb ik dus via mijn computer volpomp via gigabit.... als ik het via USB doe is de syn absoluut niet snel.

[ Voor 32% gewijzigd door spanx op 13-08-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

spanx schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:20:
still copying from my ds211j.....

ben vanaf 3 uur vanochtend bezig om dat ding leeg te trekken....

Kan iemand mij vertellen of de samsung HD154UI een goede schijf is voor de ds211j....

slechte ervaringen? Toch naar WD overstappen of......?
Erg tevreden over deze schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Kraades :

Ik heb Synology laatst dezelfde vraag gesteld. Zelfde probleem ook. Kreeg dit uiteindelijk van ze terug:

Thank you for your enquiry.

If you have just recently upgrade your DSM, then perhaps the system is running "convert" or "reindex" process which stop the system to hibernate.

Please go to DS UI> Resoruce Monitor and check if there are these two services running, if so, please wait until them to finish and check if the HDD can enter hibernation (May take days)

Then this is known issue when services below are enabled, the internal HDD cannot enter hibernation mode:

* Weblizer
* Local Master Browser
* eMule
* Squeeze Center
* Mail Station
* Surveillance Station
* DiskStation is making re-indexing for the multimedia files after upgrading
* DMA log (under DS UI > Control Panel > Media Server > Diagnose)

If your hard drive is capable of hibernating and you doesn't run the program mentioned above, or DiskStaiton has stopped re-indexing for a long time, then please help us to diagnose the hibernation problem.

Please kindly stop all services, unplug all external device includeing UPS or external HDD, and unplug ethernet cable and try.

---

Als dat niet werkt willen ze graag dat je een of ander log upload naar hun FTP server, maar dan moet je zelf ff een call inleggen. Hun Twitter webcare werkt goed, maar vanaf de site lukt dat ook vast wel denk ik.

Bij mij was het omdat ik laatst eMule in het Download station aangezet had. Toen ik dat uitgezet had, gingen m'n schijven weer in sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Even een vraagje over photo station: ik heb een photo map van +/-50GB met ongeveer 21000 foto's. Heeft er iemand enig idee van hoelang het duurt voordat dit allemaal geïndexeerd raakt? Ik heb een DS211J met geen extra packages running. Ik weet dat het natuurlijk afhangt van een heleboel factoren, maar kan iemand mij een indicatie van tijdsduur geven?

Edit: net uitgerekend vanaf gegevens performance pagina van synology zelf, zie ik dat het ongeveer 70 uur gaat duren.

[ Voor 14% gewijzigd door ieperlingetje op 15-08-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ieperlingetje schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:31:
Even een vraagje over photo station: ik heb een photo map van +/-50GB met ongeveer 21000 foto's. Heeft er iemand enig idee van hoelang het duurt voordat dit allemaal geïndexeerd raakt? Ik heb een DS211J met geen extra packages running. Ik weet dat het natuurlijk afhangt van een heleboel factoren, maar kan iemand mij een indicatie van tijdsduur geven?

Edit: net uitgerekend vanaf gegevens performance pagina van synology zelf, zie ik dat het ongeveer 70 uur gaat duren.
Paar dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist

.. en dat * Pi ;) echt, dat gaat heel. Lang. Duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Heeft er nog iemand goede tips om voor meedere gebruikers/pc's een backup van bepaalde mappen te maken naar de Synology toe over internet? Ik heb een tijdje Rsync gebruikt, maar dat werkt om de 1 of andere reden niet meer goed met 3.2 en staat daarnaast maar 1 user (root) toe, wat ik niet heel erg handig vind...

Zou simpelweg FTP'en de beste oplossing zijn?

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Frankster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:12:
Heeft er nog iemand goede tips om voor meedere gebruikers/pc's een backup van bepaalde mappen te maken naar de Synology toe over internet? Ik heb een tijdje Rsync gebruikt, maar dat werkt om de 1 of andere reden niet meer goed met 3.2 en staat daarnaast maar 1 user (root) toe, wat ik niet heel erg handig vind...

Zou simpelweg FTP'en de beste oplossing zijn?
VPN opzetten en gewoon kopiëren? "Simpelweg" FTP is niet secure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is het niet handiger om de foto via het bijgeleverde programma (ben de naam kwijt) naar de NAS te sturen? Die maakt ook thumbs volgens mij zodat je NAS niet hoeft te rekenen.

Ik zit er ook een beetje mee te rommelen namelijk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Moby schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:36:
[...]

Is het niet handiger om de foto via het bijgeleverde programma (ben de naam kwijt) naar de NAS te sturen? Die maakt ook thumbs volgens mij zodat je NAS niet hoeft te rekenen.

Ik zit er ook een beetje mee te rommelen namelijk.
Klopt, de PC maakt dan de thumbs aan en die kan dat een stuk sneller dan de DS.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
kraades schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

Klopt, de PC maakt dan de thumbs aan en die kan dat een stuk sneller dan de DS.
Ik weet niet of je veel tijdswinst hebt als je zo'n 21000 voornamelijk kleine bestanden moet gaan up-/downloaden tussen NAS en PC. Zelfs met gigabit netwerk heeft dit enige tijd geduurd om alles te kopiëren.

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.