Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32
wontcachme schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:58:
[...]

via de file browser van synology?
Yep

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
je moet per map die je wilt sharen een target aan maken/ per map dus NFS enablen

[ Voor 18% gewijzigd door The Fatal op 06-08-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

schumi2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:28:

Een ander iets wat ik daar ook in de comments las was dat hibernation slecht zou zijn voor je HDD's en dat Synology forum er vol van zou staan. Nu kon ik op forum niet zo snel iets vinden erover maar heeft die persoon daar een punt?
Ik kan er ook niets over vinden. Maar het lijkt me sterk. Starten en stoppen verkort wel je levensduur in uren, dat is ook bekend van CV pompen, motoren houden niet van veranderingen :).
Dat klopt dus, maar je gaat er wel op vooruit. Als je schijf bv 5 jaar lang 24*7 kan draaien dan is dat (ongeveer) 50000 uur. Als je hem steeds aan en uit zet, kan dat teruglopen naar 40000 uur. Dat lijkt een achteruitgang. Maar als je er van uit gaat dat hij nu maar 12 uur per dag draait, dan doe je over die 40000 uur wel 8 jaar. Effectief doe je dus langer met je schijf en blijft je data ook langer 'heel'.

Het gaat alleen maar mis als hij iedere keer één minuut nadat hij gehibernate werd weer wordt opgestart. Dat zal best wel eens voorkomen, maar de praktijk zal anders zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 06-08-2011 09:27 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb aan mijn 1511+ een externe raid behuizing aangesloten via esata. Ik heb de data van die Fantec op mijn 1511+ gezet, en de Fantec geformatteerd als EXT3, omdat ik had gelezen dat NTFS een veel tragere transfersnelheid heeft dan EXT. Als ik de Fantec als EXT4 formatteer, is de doorvoersnelheid dan nog sneller, of maakt dat niks uit. En heeft dit gevolgen voor mijn mediaspelers. Boven een EM7080 en beneden een Dune Prime 3.0. Is lezen vanaf EXT4 een probleem voor die mediaspelers? Ik heb nu een transfersnelheid van maximaal 40 MB/s tussen mijn 1511+ en de Fantec, dat vind ik eigenlijk wat magertjes voor esata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49
Chadi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:22:

Deltacopy geinstalleerd op de home server en hoppa :)
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gedaan, deltacopy op de mediasmart gezet en vanaf mijn 710+ erheen zitten backuppen. Maar wat me stoort is dat de mappen niet 1:1 over gaan, op de mediasmart krijg je dan nog mappen ervoor, eentje met een sessie achting naam, dat wil ik niet. Ik wil graag een exacte mirror structuur, is dat jou toevallig gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
rickysedai schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:14:
[...]

Het kan ook aan je harde schijven liggen. Bijv. een bepaalde serie van samsung (2TB, volgens mij de UI204) is bekend met problemen ivm een verkeerde firmware op de schijf.
Ik heb dus een synology usb station 2 die heeft geen interne schijven alleen extern. Ik gebruik een lacie rikiki en een toshiba store art. Beiden krijgen de corrupte werkbestanden in de DSM werkmappen bij het verwijderen van de drives. Het lijkt mij dat het komt doordat ik de schijven verwijder terwijl de Synology er " nog mee bezig is" . Toch snap ik niet hoe dit kan omdat ik zowel de fysieke eject heb ingedrukt alsmede de softwarematige eject functie in DSM heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
CopyCatz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:41:
[...]

Ik heb een tijdje terug hetzelfde gedaan, deltacopy op de mediasmart gezet en vanaf mijn 710+ erheen zitten backuppen. Maar wat me stoort is dat de mappen niet 1:1 over gaan, op de mediasmart krijg je dan nog mappen ervoor, eentje met een sessie achting naam, dat wil ik niet. Ik wil graag een exacte mirror structuur, is dat jou toevallig gelukt?
Kan je misschien een voorbeeld geven ? Dan ga ik er op los zoeken. Heb niet echt gekeken naar de mapstructuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The Fatal schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:45:
je moet per map die je wilt sharen een target aan maken/ per map dus NFS enablen
Dat had ik gedaan maar om 1 of andere reden ziet hij de inhoud er niet van.
Heb ze nu verwijderd en een nieuwe aangemaakt en daar ziet hij ook niks.
Al met al zie ik op moment nog minder als bij mijn eerste poging.

Schiet mij maar lek, na een nacht uit te hebben gezet en vanmorgen aan te zetten werkt het ineens.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 06-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Brickman schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg.

Ik kan couchpotato alleen niet extern benaderen, intern gaat wel goed. Firefox blijft maar op connecting staan.
Je hebt een externe poort forwarded in je router naar poort 80 op je nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:04

rickysedai

Whoop whoop

TAG_ScorpioN schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:56:
[...]

Ik heb dus een synology usb station 2 die heeft geen interne schijven alleen extern. Ik gebruik een lacie rikiki en een toshiba store art. Beiden krijgen de corrupte werkbestanden in de DSM werkmappen bij het verwijderen van de drives. Het lijkt mij dat het komt doordat ik de schijven verwijder terwijl de Synology er " nog mee bezig is" . Toch snap ik niet hoe dit kan omdat ik zowel de fysieke eject heb ingedrukt alsmede de softwarematige eject functie in DSM heb geprobeerd.
Hmm, ik ben onbekend met de usb station. Echter zie ik dat deze ook draait op DSM. Dus ik neem aan dat je ook verschillende vormen van RAID in kan stellen? En dan zou dat inhouden dat het maar de vraag is of je er zomaar schijven uit kan halen. Met andere woorden; zijn de schijven op deze manier überhaupt wel hot-swappable. Als je RAID 0 in zou stellen, dan kan je mijns inziens niet eens de schijven eruit halen zonder fatale error. RAID 1 moet nog wel lukken, maar als je dan bestanden erbij voegt of weghaalt, dan gaat je usb station ook flippen.

Is het niet de bedoeling dat je de schijven eraan laat hangen en je alle bestanden via het netwerk overzet? Dat zou je anders ff in het boekje moeten lezen :P

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:04

rickysedai

Whoop whoop

Ik zie trouwens ook op de site van synology het volgende:

http://download.synology....tation_Data_Sheet_enu.pdf

Volgens deze PDF kan je slechts 1 HDD van max 1TB aan de USB station hangen...

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
rickysedai schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Hmm, ik ben onbekend met de usb station. Echter zie ik dat deze ook draait op DSM. Dus ik neem aan dat je ook verschillende vormen van RAID in kan stellen? En dan zou dat inhouden dat het maar de vraag is of je er zomaar schijven uit kan halen. Met andere woorden; zijn de schijven op deze manier überhaupt wel hot-swappable. Als je RAID 0 in zou stellen, dan kan je mijns inziens niet eens de schijven eruit halen zonder fatale error. RAID 1 moet nog wel lukken, maar als je dan bestanden erbij voegt of weghaalt, dan gaat je usb station ook flippen.

Is het niet de bedoeling dat je de schijven eraan laat hangen en je alle bestanden via het netwerk overzet? Dat zou je anders ff in het boekje moeten lezen :P
Ik heb ze niet in een RAID opstelling, volgens mij kan de usb station dat niets eens. Ik kan de schijven er wel aan laten hangen maar in sommige gevallen moet ik de schijven kunnen loskoppelen. Dat zou ook gewoon moeten kunnen er zit niet voor niets een fysieke eject knop op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aouwe schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:35:
Ik heb aan mijn 1511+ een externe raid behuizing aangesloten via esata. Ik heb de data van die Fantec op mijn 1511+ gezet, en de Fantec geformatteerd als EXT3, omdat ik had gelezen dat NTFS een veel tragere transfersnelheid heeft dan EXT. Als ik de Fantec als EXT4 formatteer, is de doorvoersnelheid dan nog sneller, of maakt dat niks uit. En heeft dit gevolgen voor mijn mediaspelers. Boven een EM7080 en beneden een Dune Prime 3.0. Is lezen vanaf EXT4 een probleem voor die mediaspelers? Ik heb nu een transfersnelheid van maximaal 40 MB/s tussen mijn 1511+ en de Fantec, dat vind ik eigenlijk wat magertjes voor esata.
Je praat tegen je NAS via een protocol, wat meestal CIFS(SAMBA) voor Windows clients en AFP voor Apple clients is. Je PC is zich niet bewust van hoe het filesysteem op de NAS is. Je kunt dus rustig ext4 formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
rickysedai schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:00:
Ik zie trouwens ook op de site van synology het volgende:

http://download.synology....tation_Data_Sheet_enu.pdf

Volgens deze PDF kan je slechts 1 HDD van max 1TB aan de USB station hangen...
Dit is de usb station 1, ik heb de opvolger de usb station 2 hier kan je twee externe schijven aan hangen al heb ik tot nu toe altijd maar 1 schijf tegelijk op de station gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
wontcachme schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:58:
[...]

via de file browser van synology?
as always.

DSM opstarten, file manager opstarten, paar seconden werk, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Sickbeard levert NZB bestanden aan Sabnzbd.
Deze download Sabnzbd en plaatst ze in de map:
/volume1/download/tv

Mijn series zitten in:
/volume1/video/series

Is er een mogelijkheid dat de bestanden na het renamen etc wat Sickbeard doet automatisch verplaatst worden naar:

/volume1/video/series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op mijn DS210j heb ik al een tijdje o.a. wat MySQL-databases draaien, maar ik deed er weinig mee. Voor zover ik weet draaide dit wel altijd. Als ik echter nu naar phpMyAdmin ga (http://NAS-IP/phpMyAdmin) krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
phpMyAdmin - Fout

Kan de mysql-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie

Ik kan niet vinden waar het probleem met mysql zit. In DSM staat dit aan, en heb dit ook een aantal keer aan/uit gezet, ik heb de Synology ook gereboot. Als laatste heb ik geprobeerd MySQL handmatig te starten, maar dat werkt ook niet echt:

code:
1
2
3
4
DiskStation> sh S21mysql.sh start
Starting MySQL...
Starting MySQL..................................................................................................... ERROR! Manager of pid-file quit without updating file.
MYSQL data dir = /volume1/@database/mysql...

Waar gaat dit fout?

[ Voor 20% gewijzigd door mrwolf op 06-08-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hallo,

Momenteel heb ik een HP EX490 die ik vanochtend tegen de muur kapot heb gesmeten (wat een k*t systeem, WHS).

Nu ben ik opzoek naar een alternatief, en viel mijn ook op de DS-211J maar nu was ik benieuwd of deze itunes server draait, en zo ja hoe dit bevalt.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
@ 0Burner0: kijk eens in het Sickbeard topic onder Cliënt Software..
maartend schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:00:
[...]

as always.

DSM opstarten, file manager opstarten, paar seconden werk, klaar.
Of via de DS file app O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 06-08-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Joster schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:05:
@ 0Burner0: kijk eens in het Sickbeard topic onder Cliënt Software..

[...]

Of via de DS file app O-)
Zat ik ook even aan te denken, maar wild ehet niet moeilijker maken. Draait op iOS en Android hier bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb mijn DS111 nu geupdate naar de DSM 3.2 BETA...

Op dit moment kan ik nu eindelijk via mijn PS3 MKV films bekijken vanaf m'n Synology. Alleen ik zie geen enkele mogelijkheid om mijn ondertitels aan te zetten... of ik zie wat over het hoofd. Hij ziet nu gewoon 1 film bestand en that's it. Via de PS3 Media server had je altijd nog keus welk soort geluid en welke ondertiteling je er bij wilde hebben...

Iemand enig idee? Heb volgens mij nu alle opties wel bekeken maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:26:
Hallo,

Momenteel heb ik een HP EX490 die ik vanochtend tegen de muur kapot heb gesmeten (wat een k*t systeem, WHS).

Nu ben ik opzoek naar een alternatief, en viel mijn ook op de DS-211J maar nu was ik benieuwd of deze itunes server draait, en zo ja hoe dit bevalt.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
ik heb zelf een DS211J, en die is snel genoeg voor iTunes server ('t is ook geen zware app). Alleen gebruiken ze wel nog een oude implementatie, waardoor je niet alle functies beschikbaar hebt als bij bijv. thuisdeling.

@FlamingoBB: MKV's worden enkel geremuxt, waardoor er bijv. geen ondertitels in gebakken kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ieperlingetje op 06-08-2011 17:22 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ieperlingetje Het hoeft ook niet echt ingebakken te worden... het zit er al in ik moet het alleen tevoorschijn toveren. Toen met de PS3 Media Player was het ook altijd maar 1 mkv bestand alleen toen had je nog heel veel opties (via de PS3) met DTS geluid en dan met of zonder subs welke taal etc etc.

Maar zo heeft dat hele mkv verhaal nog weinig nut of ik moet zonder subs gaan kijken....

Zo heel veel moeite moet het toch niet wezen voor Synology om dat ook ff te fixen toch :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik ben op zoek naar mijn eerste NAS en de Synology heeft mijn hart gestolen.
Ik ben er alleen nog niet uit welke versie het zou moeten worden.

De dingen die ik ermee wil/ga doen:

-(Blueray) films downloaden (repareren en uitpakken)
-Deze films streamen naar mijn mediaspeler
-Muziek collectie opslaan en mogelijkheid tot streamen
-misschien een kleine website hosten met daar bijbehorende emailafhandeling.

Wat betreft opslagruimte zou ik aan een 2-bay genoeg hebben.
Aangezien ik een glasvezel (100/100) verbinding heb thuis wil ik deze ook graag benutten. Ik wil dan ook een systeem welke snel kan downloaden (zal met geen probleem zijn met de Synology serie lijkt me), maar ook tegelijkertijd kunnen repareren/uitpakken en eventueel een filmpje kijken via mijn mediaspeler. Ik wil niet hebben dat ik het film kijken moet uitstellen omdat hij nog bezig is met het downloaden, repareren en/of uitpakken van een andere film. Dit zou naast elkaar door moeten lopen in mijn ogen.

In mijn ogen zijn mijn keuzes als volgt:

DS211+
DS410
DS411+II

Uiteraard wil ik zoveel mogelijk snelheid, voor zo weinig mogelijk geld (Het prijsverschil is toch aanzienlijk tussen deze modellen). Dus is mijn vraag, zou de DS211+ of DS410 voldoende zijn om (zover mogelijk) aan mijn wensen te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:38:
@ieperlingetje Het hoeft ook niet echt ingebakken te worden... het zit er al in ik moet het alleen tevoorschijn toveren. Toen met de PS3 Media Player was het ook altijd maar 1 mkv bestand alleen toen had je nog heel veel opties (via de PS3) met DTS geluid en dan met of zonder subs welke taal etc etc.

Maar zo heeft dat hele mkv verhaal nog weinig nut of ik moet zonder subs gaan kijken....

Zo heel veel moeite moet het toch niet wezen voor Synology om dat ook ff te fixen toch :p?
Eventjes verduidelijken wat remuxen precies inhoud: http://www.avforums.com/f...n-remuxing-rencoding.html . Diskstations zijn geen zware machines converteren gaat niet meteen lukken, dus waarschijnlijk halen ze uit de mkv container enkel de video stream en sturen die naar de PS3. Dit heeft als nadeel dat ze ondertiteling en andere extra's niet mee kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
mrwolf schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:51:
Op mijn DS210j heb ik al een tijdje o.a. wat MySQL-databases draaien, maar ik deed er weinig mee. Voor zover ik weet draaide dit wel altijd. Als ik echter nu naar phpMyAdmin ga (http://NAS-IP/phpMyAdmin) krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
phpMyAdmin - Fout

Kan de mysql-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie

Ik kan niet vinden waar het probleem met mysql zit. In DSM staat dit aan, en heb dit ook een aantal keer aan/uit gezet, ik heb de Synology ook gereboot. Als laatste heb ik geprobeerd MySQL handmatig te starten, maar dat werkt ook niet echt:

code:
1
2
3
4
DiskStation> sh S21mysql.sh start
Starting MySQL...
Starting MySQL..................................................................................................... ERROR! Manager of pid-file quit without updating file.
MYSQL data dir = /volume1/@database/mysql...

Waar gaat dit fout?
Dit komt omdat phpMyAdmin de mysql-extension mist, die schakel je zo in:
Configuratiescherm > webservices > php-instellingen > PHP-Extensie selecteren > En selecteer daar de mysql(i) extensie. Ik weet niet precies welke mysql-extension phpmyadmin gebruikt, maar waarschijnlijk de 'mysql', maar als dat niet werkt zou je ook de 'mysqli' of 'PDO' kunnen proberen.. Volgens de documentatie kun je mysql of mysqli gebruiken:
Either the mysql or mysqli extensions (more details)
'(http://wiki.phpmyadmin.net/pma/Requirements)

[ Voor 6% gewijzigd door thvd op 06-08-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ieperlingetje Mmmm het zij dan maar zo. Bedankt voor je reply

Dan nu nog een hele kleine andere vraag. Ik heb verschillende albums voor gebruikers ingesteld maar hoe kunnen ze in DSM 3.2 commentaar plaatsen bij een foto? Heb alles al gecontroleerd met de instellingen op de Live Demo van DSM 3.2 op synology.com maar ik kom er niet uit. Ik heb bij mijn weten alle instellingen precies zo staan. Hij geeft wel netjes onderaan de foto weer "Commentaar" en dan zou daarnaast (zoals bij de Live Demo Klik ) moeten staan "Commentaar toevoegen" maar bij mij staat er niks....

Heb 't al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppensc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
Weet iemand of het mogelijk is om een accesdatabase te openen van op afstand, deze aan te passen en weer op te slaan op ds 111?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

coppensc schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:01:
Weet iemand of het mogelijk is om een accesdatabase te openen van op afstand, deze aan te passen en weer op te slaan op ds 111?
Op de machine waarmee je hem open maakt moet je (uiteraard) MsAccess geïnstalleerd hebben. Verder begrijp ik je vraag niet helemaal...je wil de database op een netwerkschijf (in jouw geval een DS111) opslaan en bewerken?

Waarom denk je dat het wel/niet kan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mensen korte vraag waar ik het antwoord denk al op weet, maar wil het even verriferen.

Ik heb nu een DS211 met een 2TB schijf erin, nu wil ik graag de zelfde schijf erbij voegen weer 2TB en een raid 1 maken, word de data die er nu op staat gewist of word deze overgeschreven naar de andere schijf en in raid 1 gezet.

Zelf denk ik dat alles word gewist omdat er een nieuwe volume word aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb sinds een paar weken een DS211j in huis, wat een topding, er is alleen 1 dingetje waar ik me enigszins aan erger. Als ik (via een Samba share) op mijn Mediacenter PC (Windows 7) een film kijk of muziek luister dan valt het beeld/geluid soms even voor een paar seconden stil en gaat daarna weer verder. Het netwerk is 1gbit en het komt dus ook voor bij gewone MP3tjes. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen? Laten we zeggen dat het per uur media afspelen hij 1x een seconde of 4/5 blijf hangen, zowel in VLC als XBMC.

[ Voor 10% gewijzigd door D4V3 op 07-08-2011 12:58 ]

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de wat lagere CPU rate in de J versie, probeer verschillende types te downloaden om te kijken waar de oorzaak ligt, heb je dit met Xvid of alleen met 1080p films ?

Dit zou dan goed kunnen voor een 1080p film is 2.6ghz toch wel ideaal, vanuit de source je NAS dus en die is nu uit mijn hoofd 1.2ghz ?

En zorg dat je NAS op het moment van stream zo min mogelijk doet voor een optimale video weergave.

Ik heb zelf de 211 versie maar laat die vanuit me nas op een Appletv2 naar me tv streamen tot op heden ( xvid tot aan avchd) geen lag of happeringen gehad via XBMC,

Loop de instellingen ook nog even na in XBMC maar sluit eerst het formaat uit dus het verhaal hier boven.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Videos_Settings

Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Distrax1988 op 07-08-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Distrax1988 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:49:
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de wat lagere CPU rate in de J versie, probeer verschillende types te downloaden om te kijken waar de oorzaak ligt, heb je dit met Xvid of alleen met 1080p films ?

Dit zou dan goed kunnen voor een 1080p film is 2.6ghz toch wel ideaal, vanuit de source je NAS dus en die is nu uit mijn hoofd 1.2ghz ?

En zorg dat je NAS op het moment van stream zo min mogelijk doet voor een optimale video weergave.

Ik heb zelf de 211 versie maar laat die vanuit me nas op een Appletv2 naar me tv streamen tot op heden ( xvid tot aan avchd) geen lag of happeringen gehad via XBMC,

Loop de instellingen ook nog even na in XBMC maar sluit eerst het formaat uit dus het verhaal hier boven.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Videos_Settings

Succes
Thanks, maar ik betwijfel dat het de CPU is, ik stream geen muziek/video, ik spreek het aan via de Samba share, als ik naar de CPU kijk tijdens het afspelen dan is deze redelijk idle (het ding doet verder niet veel anders tijdens het afspelen). Als het alleen bij 1080p films zo was dan had ik er vrede mee gehad, maar het is ook met MP3's en series in SD, iets waar mijn langzame WD NAS uit 2006 nog nooit moeite mee heeft gehad (en dat ding is echt langzaam). Het lijkt er meer op alsof de samba verbinding na een half uur verbroken wordt en er weer opnieuw geconnect moet worden o.i.d.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30
Distrax1988 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:49:

Wil je eens toelichten waarop je baseert dat je voor 1080p 2,6GHz nodig zou hebben? In theorie kan een 'J' zo'n stream namelijk makkelijk aan (verscheidene tegelijkertijd zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
heb nooit problemen gehad om full hd rips vanuit een 110j te streamen.
Heb wel gemerkt nadat ik overgegaan ben naar NFS protocol dat alles soepeler loopt dan met SMB of AFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
The Fatal schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:20:
Heb wel gemerkt nadat ik overgegaan ben naar NFS protocol dat alles soepeler loopt dan met SMB of AFP
NFS in combinatie met ? XBMC toevallig ?

Ik probeer hier ook al het hele weekend NFS aan de praat te krijgen maar zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik gebruik NFS icm een popcorn hour. Wat gaat er fout schumi?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Royz schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:34:
Ik gebruik NFS icm een popcorn hour. Wat gaat er fout schumi?
In het kort.

NFS enabled op DS, rechten op folder ingesteld als * (omdat er niks werkte dus dan maar alles).
netmount.conf aangepast op OpenElec XBMC als dit:
nfs | 10.0.0.50:/volume1/video | /storage/mount/ds211

Rekening gehouden met tekst editors die roet in het eten kunnen gooien wat linux niet leuk vind. (geprobeerd met vi als met TextPad op windows)

XBMC reboot gegeven, zie netjes ds211 staan en zodra ik deze aan kies is folder leeg!
(inhoud moet zijn Movies, Series)

Alles gedaan volgens deze tut http://xbmcnut.posterous....on-synology-nas-with-open

Na vele pogingen, de mount verwijderd op XBMC systeem en weer maar geprobeerd maar helaas, schijnt mij niet gegund te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

schumi2004 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:41:
[...]

In het kort.

NFS enabled op DS, rechten op folder ingesteld als * (omdat er niks werkte dus dan maar alles).

Rekening gehouden met tekst editors die roet in het eten kunnen gooien wat linux niet leuk vind. (geprobeerd met vi als met TextPad op windows)

XBMC reboot gegeven, zie netjes ds211 staan en zodra ik deze aan kies is folder leeg!

Alles gedaan volgens deze tut http://xbmcnut.posterous....on-synology-nas-with-open

Na vele pogingen, de mount verwijderd op XBMC systeem en weer maar geprobeerd maar helaas, schijnt mij niet gegund te zijn :P
Root squash ingevuld op Syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2011-08-07 22:01:14 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload .................
2011-08-07 21:58:37 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload...................
2011-08-07 21:55:54 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................
2011-08-07 21:54:11 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................
2011-08-07 21:51:05 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................

Dit haal ik uit het photostation logboek. Ik kan zien dat deze persoon zich als gebruiker aanmeld maar zo gauw hij iets upload, naar de voor hem beschikbare map staat er bij gebruiker admin i.p.v. zijn inlognaam.

Is dit normaal of moet er gewoon zijn eigen inlognaam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Edgarz schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

Root squash ingevuld op Syno?
Nee, ben er wel achter dat wanneer ik een nieuw mount point kies het wel werkt voor 1 malig want na een reboot werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FlamingoBB het enige wat ik kan bedenken is dat die persoon beheerder rechten heeft in fotostation en dat hij onder beheerders geen onderscheidt maakt en dus aanduidt als admin.

Normale gebruikers horen in principe met hun naam te worden aangeduid, net als bij uploads via file station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:08:
@FlamingoBB het enige wat ik kan bedenken is dat die persoon beheerder rechten heeft in fotostation en dat hij onder beheerders geen onderscheidt maakt en dus aanduidt als admin.

Normale gebruikers horen in principe met hun naam te worden aangeduid, net als bij uploads via file station.
En dat is dus niet het geval. Ik heb alleen een vinkje staan bij de optie dat ze hun accountgegevens niet kunnen wijzigen. Ik gebruik trouwens DSM3.2 Beta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 14:44
Ik heb de 3.2 beta draaien en de remote folder functie gebruikt om een folder te mounten op mijn ds110j. Dat werkt echt heel simpel. Ik heb de gemounte folder ook toegevoegd aan de te indexeren lokaties voor muziek, dit werkt helaas niet. Heeft iemand dit al geprobeerd?

De ds110j is namelijk mijn film NAS, muziek, foto's en documenten staan op een Netgear Stora die RAID1 draait. Helaas heeft zo'n Stora veel minder mogelijkheden, door een folder te mounten wilde ik toch de DSaudio app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
The Fatal schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:20:
Wat zijn de voordelen om het te doen via NFS vergeleken met AFP/SMB? Lagere CPU belasting, etc etc?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Maverick2001 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:45:
[...]

Is er niemand die hier iets over weet?
kan zijn dat je de vpn user die je gebruikt nog rechten op die shared folder moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
aramdin schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:58:
[...]
Wat zijn de voordelen om het te doen via NFS vergeleken met AFP/SMB? Lagere CPU belasting, etc etc?
NFS heeft minder overhead, dus kan er meer data tegelijkertijd over de kabel. Per saldo gaat het dus sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Ah, de fout ligt dus bij XBMC aangezien die hem steeds verwijderd. Dat heb ik niet :(

Overigens gebruik ik voor NFS de nfs-tcp regel. Dat werkte weer beter dan alleen NFS bij mij :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 10:46
Klojum schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

NFS heeft minder overhead, dus kan er meer data tegelijkertijd over de kabel. Per saldo gaat het dus sneller.
Vreemd genoeg is dat bij mij NIET het geval. Met NFS haal ik met een blu ray tussen de 4 e 7,5 MB/sec. Met SMB is dit tussen de 10 en 11 Mb/sec met dezelfde files die gelezen worden. Ik krijg het dan ook niet voor elkaar om blu rays af te spelen zonder te hakkelen in beeld en (vaker) geluid.

Rare is ook dat de ene keer ik 7 haal met NFS en de andere keer 4 terwijl erg geen andere services draaien op mijn 211J. Ik vind het wel jammer, want ik heb die 211J eigenlijk gekocht om blu rays mee te streamen (met een Dune smart D1) en dat lukt me dus niet. Wie weet hoe ik de lees snelheid via NFS omhoog kan krikken mag het zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Laatst online: 17-09 09:27
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:24:
2011-08-07 22:01:14 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload .................
2011-08-07 21:58:37 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload...................
2011-08-07 21:55:54 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................
2011-08-07 21:54:11 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................
2011-08-07 21:51:05 admin Upload ***.jpg to /photo/Upload ...................

Dit haal ik uit het photostation logboek. Ik kan zien dat deze persoon zich als gebruiker aanmeld maar zo gauw hij iets upload, naar de voor hem beschikbare map staat er bij gebruiker admin i.p.v. zijn inlognaam.

Is dit normaal of moet er gewoon zijn eigen inlognaam staan?
Dit zie ik, als admin ingelogd in PS5, nadat PS5 user xxxx één foto heeft geupload: :

Type Tijd Gebruiker Logboek
2011-08-08 19:00:51 xxxx Upload IMG_1100.JPG to /photo/pdir_aardbeien/ successfully.
2011-08-08 18:58:34 xxxx accessed photo album [pdir_aardbeien]
2011-08-08 18:58:29 xxxx logged in from [99.999.99.999]

Bij mij niks raars dus (FW: Beta 3.2. Instelling: aparte PS5 gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
[...]

In het kort.

moet het niet Volume zijn en Video, dus met capital letters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Ik heb een DS211j en ben nu wat aan het rommelen in de online interface (via Linux). Werkt allemaal super en ben heel erg onder de indruk.

Ik zou echter nog graag een Youtube downloader hebben, in de vorm van een programma waar ik dan de links van Youtube kan ingeven en daar dan eventueel kan kiezen in welke kwaliteit het programmatje ze moet downloaden. Ik heb al wat Gegoogled en ook in dit topic gezocht, maar ik vind het niet.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik wil de Synology een automatische backup van de mappen op mn PC laten maken, ik heb nu via DR3 een backup schema opgesteld waarbij iedere zondagavond een backup gemaakt wordt. Deze backup wordt door DR3 echter in een gecompliceerde backup mappenstructuur gezet, maar ik wil eigenlijk dat er wekelijks een 1:1 mirror gemaakt wordt, en heb alleen de laatste versie nodig, een identieke kopie dus. Deze bestanden worden op de Synology namelijk ook bekeken (foto's e.d.) en dus wil ik geen gedoe hebben met de submappen van DR3.

Heeft iemand enig idee hoe ik DR3 in moet stellen de backup te maken zoals ik wil, of heb ik een ander programma nodig?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:10
Ik zou eens kijken naar Allway Sync, of een van de andere programma's die je vindt met "directory sync" op google. Dit doe je vanaf je desktop, ipv vanaf de NAS. Hiermee kopieer je daadwerkelijk bestanden, en kun je instellen of ie alleen moet kopieeren, of ook verwijderde bestanden op de backuplokatie moet verwijderen. Je bent wel de geschiedenis van bestanden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericyber
  • Laatst online: 26-03 08:47
Ik kwam vandaag voor het eerst de nieuwste Synology DS411 tegen.
Zie Tweakers Pricewatch DS411?

Voor €379 lijkt me dit een zeer scherpe deal voor 4bay en behoorlijk snel. Super prijs/kwaliteit verhouding.
Wie weet er wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wel weinig ram... 256MB

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
jopie schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:06:
Ik zou eens kijken naar Allway Sync, of een van de andere programma's die je vindt met "directory sync" op google. Dit doe je vanaf je desktop, ipv vanaf de NAS. Hiermee kopieer je daadwerkelijk bestanden, en kun je instellen of ie alleen moet kopieeren, of ook verwijderde bestanden op de backuplokatie moet verwijderen. Je bent wel de geschiedenis van bestanden kwijt.
Thanks. Geschiedenis van de bestanden is niet van belang aangezien op mn laptop altijd de meest actuele files staan, en deze wil ik dus eens per week backuppen. Ik ben nu MS SyncToy aan het proberen, dat lijkt ook aardig te werken, kan alleen geen optie vinden voor een automatische wekelijkse run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SanderF1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:40:
[...]

Thanks. Geschiedenis van de bestanden is niet van belang aangezien op mn laptop altijd de meest actuele files staan, en deze wil ik dus eens per week backuppen. Ik ben nu MS SyncToy aan het proberen, dat lijkt ook aardig te werken, kan alleen geen optie vinden voor een automatische wekelijkse run.
Ik meen dat je dan een scheduled task moet maken in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericyber
  • Laatst online: 26-03 08:47
Nee hoor de websites melden:
1.6 GHz
Basic, JBOD, RAID 0/1/5/5+spare/6/10
512 MB DDR1066 RAM

Dat is toch een goede deal. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, zometeen even gaan kijken waar die zit...ben geen fan van Windows 7 (sinds vanmiddag nieuwe laptop). Morgen dan de Synology nog even instellen dat ie van de belangrijkste mappen een backup naar een aangesloten externe harddisk maakt om ECHT zeker te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Satangel schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:27:
Ik heb een DS211j en ben nu wat aan het rommelen in de online interface (via Linux). Werkt allemaal super en ben heel erg onder de indruk.

Ik zou echter nog graag een Youtube downloader hebben, in de vorm van een programma waar ik dan de links van Youtube kan ingeven en daar dan eventueel kan kiezen in welke kwaliteit het programmatje ze moet downloaden. Ik heb al wat Gegoogled en ook in dit topic gezocht, maar ik vind het niet.
Kan iemand mij helpen?
Dat kan met de nieuwe beta firmware gewoon in download station.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ericyber schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Nee hoor de websites melden:
1.6 GHz
Basic, JBOD, RAID 0/1/5/5+spare/6/10
512 MB DDR1066 RAM

Dat is toch een goede deal. Of zie ik iets over het hoofd?
Ooh, op de site van azerty stond 512mb. maar idd mooi apparaatje. Wellicht vervanger voor mijn DS209...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

Ah, de fout ligt dus bij XBMC aangezien die hem steeds verwijderd. Dat heb ik niet :(

Overigens gebruik ik voor NFS de nfs-tcp regel. Dat werkte weer beter dan alleen NFS bij mij :?
Ik heb ook nfs-tcp moeten gebruiken op de popcornhour omdat ik met jumbo frames (9K) ingeschakeld op PC en syno werk en de popcorn daar geen weg mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb gisteren die DS411 qua specs vergeleken met andere modellen en ik verwacht dat hij qua performance zo'n 50 MBs up doet en 100 MBs down. Vergelijkbaar met een DS211 dus, maar dan 4-bay. Prima voor thuis als je 4 schijven wilt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
thvd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

Dit komt omdat phpMyAdmin de mysql-extension mist, die schakel je zo in:
Configuratiescherm > webservices > php-instellingen > PHP-Extensie selecteren > En selecteer daar de mysql(i) extensie. Ik weet niet precies welke mysql-extension phpmyadmin gebruikt, maar waarschijnlijk de 'mysql', maar als dat niet werkt zou je ook de 'mysqli' of 'PDO' kunnen proberen.. Volgens de documentatie kun je mysql of mysqli gebruiken:
[...]

'(http://wiki.phpmyadmin.net/pma/Requirements)
Deze extensie staat aan (overigens stonden zowel mysql en mysqli aan), maar helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Gistermiddag nav een opmerking hier de LCC even bekeken van m'n WD15EARS schijven.. bijna 110.000 .. heb gelijk een PC'tje weten te regelen (ik heb thuis 2 laptops en een Mac :P ) en via wdidle3 de timeout op 5 minuten gezet ipv 8 seconden. Nu maar hopen dat m'n schijven het wat langer uit gaan houden..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
jaapengel79 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:18:
Gistermiddag nav een opmerking hier de LCC even bekeken van m'n WD15EARS schijven.. bijna 110.000 ..
heb gelijk een PC'tje weten te regelen (ik heb thuis 2 laptops en een Mac :P )
Wel te laat, maar je had ook idle3ctl kunnen installeren/gebruiken op je Syno zelf. (had hetzelfde, ook geen normale PC meer in huis, alleen maar 3 laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
sverzijl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:42:
[...]

Wel te laat, maar je had ook idle3ctl kunnen installeren/gebruiken op je Syno zelf. (had hetzelfde, ook geen normale PC meer in huis, alleen maar 3 laptops)
Ah, bedankt :) idd beetje laat nu, maar het installeren van IPKG, make, gcc, en dat tooltje zelf compileren - mits nodig - is ook weer een hoop gedoe. Ik was nu (in theorie) in 5 minuten klaar..

(In theorie, want ik moest eerst een FreeDOS CD'tje fikken met het tooltje erop, monitor en PC bij elkaar sprokkelen, en er al doende achterkomen dat als je wdidle3.exe /R doet om de huidige waarde op te vragen, het daadwerkelijk instellen van de timeout dus niet meer lukt. Moet je eerst weer rebooten, anders krijg je allemaal fraaie foutmeldingen om je oren geslingerd. Toen ik er eenmaal achter kwam dat je wdidle3.exe /S300 als eerste commando moet intikken deed ie het gelijk goed!)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
jaapengel79 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Ah, bedankt :) idd beetje laat nu, maar het installeren van IPKG, make, gcc, en dat tooltje zelf compileren - mits nodig - is ook weer een hoop gedoe. Ik was nu (in theorie) in 5 minuten klaar..

(In theorie, want ik moest <..>
+ Syno uitzetten, openschroeven en disks 1 voor 1 aansluiten/wdidlen, en alles weer terugplaatsen, Syno opstarten, PC en toebehoren terugbrengen :)
Ik denk dat je heel wat sneller klaar was met idle3ctl, kostte uiteindelijk ook maar 5-10 minuten. Maar goed, as said, heb je nu niet zoveel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@sverzijl : ja, ach, ik was nu in een uurtje klaar, precies op tijd om Off The Map en Rookie Blue op tv te kijken ;) anders had ik me ook maar zitten vervelen. Maar goed, dat dreigt offtopic te gaan.

Die idle3ctl is wel een hele goeie tip trouwens. Kan iedereen aanraden toch eens naar de LCC-waarde(n) te kijken van je schijf/schijven. Die WD Green schijven schijnen tot een waarde van 1 miljoen goed te moeten blijven, daarboven is het niet meer 'gegarandeerd'. Ik heb mijn 211j nu een maand of 3 en die stond al op ruim 100.000 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Weet iemand wanneer de Beta 3.2 een Release wordt. wil eigenlijk niet "testen" met mijn "productie" gegevens, maar zit wel te kijken naar de onderstaande functies. of kunnen jullie me misschien helpen?

Remote Folder: Wat is het verschil met een netwerk locatie mouten op de lokale PC
Virtual Drive: Werkt dit een beetje goed. Werk regelmatig met ISO's maar heb nu een programma die niet wil opstarten omdat ik een Virtual Drive programma heb draaien. :( (Voor de mensen die het willen weten PowerISO)
Syslog Server: Gebruikt iemand het. zo ja werkt het ook een beejte
CalDAV Server: Werkt outlook 2003, 2007, 2010 hier toevallig ook mee? wel wat gevonden met google, maar het wordt me niet echt duidelijk
VPN Server Enhancements: Ik kan nu inloggen via VPN op mijn DS, maar met een VPN opgebouwt pingen/ browsen of op een andere manier benaderen van de pc die naast mijn DS staat lukt me niet. misschien ligt het aan mij, misschien is het met deze update wel opgelost.
WordPress Package: Wat kan hier de meerwaarde van zijn. Ik heb nu ook Wordpress draaien. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Bij m'n 410j werken de usb poorten niet (zo te zien nooit gedaan). Support ticket bij Synology gemaakt, die hebben via telnet gechecked en hetzelfde geconstateerd en me doorverwezen naar de leverancier.
Ik stuur morgen 't apparaat op naar redcoon (zonder schijven) maar vraag me nu het volgende af:

Stel dat ze een vervangend apparaat (410j of 411j) sturen, kan ik daar gewoon de schijven van m'n huidige raid 5 array in terugplaatsen en dan werkt 't weer? (ben overigens wel van plan om ff een back-up te maken)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ff terug gelezen maar ik kom er niet uit, ik heb de DS107+ en begrijp ik nu goed dat er geen verdere DSM updates voor deze types uitkomen?? dus wat ik nu heb ik de laatste DSM update ?

Of begrijp ik het verkeerd en is het alleen voor mac os X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
je krijgt wel nog een update om je diskstation onder OSX lion te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen ik heb windows, dus geen OSX of mac ? Ik wil dus bijvoorbeeld eigenlijk weten of de nieuwe DSM 3.2 mocht die ooit uit beta komen of die ook op de DS107+ komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
abrakadaver schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:12:
Bij m'n 410j werken de usb poorten niet (zo te zien nooit gedaan). Support ticket bij Synology gemaakt, die hebben via telnet gechecked en hetzelfde geconstateerd en me doorverwezen naar de leverancier.
Ik stuur morgen 't apparaat op naar redcoon (zonder schijven) maar vraag me nu het volgende af:

Stel dat ze een vervangend apparaat (410j of 411j) sturen, kan ik daar gewoon de schijven van m'n huidige raid 5 array in terugplaatsen en dan werkt 't weer? (ben overigens wel van plan om ff een back-up te maken)
Als ze een identiek apparaat sturen en je zet de disks weer in dezelfde volgorde in het apparaat dan werkt het weer direct (backup idd wel verstandig uiteraard).

Als ze een ander type sturen dan zou het in het geval van de 410j en 411j volgens mij wel moeten werken, volgens mij is de processor van dezelfde architectuur. Maar ik zou er niet van uitgaan.

@GoGo22: De DSx07 krijgt geen feature updates meer, enkel nog de update voor Timemachine.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 09-08-2011 11:47 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb nu wat vreemds, gister heb ik headphones installed en vandaag kom ik er achter dat hij iets met mijn python installatie gedaan heeft:

/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/SabtoPertoSick.sh: line 59: /usr/bin/python: not found

Enig idee hoe dit snel te herstellen ?

Mss een betere oplossing, is helemaal van scratch te beginnen en alle add-ons die installed zijn te verwijderen aangezien het nu nogal een zooitje aan het worden is maar gaat dit wel met behoud van data op de HDD's ?

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 09-08-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
mrwolf schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:55:
[...]

Deze extensie staat aan (overigens stonden zowel mysql en mysqli aan), maar helaas geen resultaat.
Dus nu heb je minimaal deze extensions enabled in je configuratie:
  • mysql
  • mysqli
  • En daarnaast moet de mbstring extension ook enabled zijn, maar de alle requirements van phpMyAdmin kun je hier lezen:
  • Session support. Make sure that sessions are configured properly (see below) and session.cookie_secure is Off if you are not using a secure connection (i.e. "https")
  • Either the mysql or mysqli extensions (more details)
  • The mbstring extension
  • GD2 support in PHP to display inline thumbnails of JPEGs ("image/jpeg: inline") with their original aspect ratio
  • PHP 4.3.0 or newer is needed to use the "text/plain: external" MIME-based transformation
  • If you are using the Hardened PHP Suhosin extension make sure to increase the values for suhosin.request|get|post.max_* see also Suhosin Configuration and Hardened-PHP request limits. You can examine some increased suhosin.x values on the demo server -> main page -> Show PHP information, e.g., suhosin.post.max_value_length and suhosin.request.max_value_length = 128000 . See also FAQ 1.38. Another such obstacle is "mod_security" on fedora boxes, error: "Method Not Implemented. GET ..."; a possible solution: http://forums.theplanet.com/index.php?showtopic=89327 .
  • If any paths are defined in your php.ini like session.save_path or upload_tmp_dir make sure that they do exist and your os is able to write to them. Especially on a Windows system "/tmp" does not exist by default! Due to a broken WIN PHP 5.2 installer paths are definitely wrong in that version bugs.php.net/bug.php?id=39842. Using IIS as webserver you also need an user named "IUSR" or "IUSR_MACHINENAME" with r/w/modify rights granted on those folders.
  • Not really a requirement but a strong suggestion: if you are using the cookie authentication method, having the mcrypt PHP extension on your web server accelerates not
    only the login phase but every other action that you do in phpMyAdmin.
  • On 64 bit systems the mcrypt PHP extension is required for auth_type "cookie". The alternative blowfish routines only work on 32-bit systems at the moment (due to a PHP 5.2.0/1 bug, should be fixed in PHP 5.2.2 meanwhile). The same issue leads to the cryptic "#1045 access denied for user www-data.." messages on Ubuntu boxes.
  • If you have weird random problems also check out whether apc or eaccelerator is the culprit. If the problem is with APC it's possible to prevent scripts in the phpMyAdmin directory from being cached with apc.filters. For instance you can add something like this to your php.ini: apc.filters = "-/usr/share/phpmyadmin/.*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:55:
Mss een betere oplossing, is helemaal van scratch te beginnen en alle add-ons die installed zijn te verwijderen aangezien het nu nogal een zooitje aan het worden is maar gaat dit wel met behoud van data op de HDD's ?
Ik zou ook wel graag weten of/hoe je DSM kunt herinstalleren zonder je HDD te formatteren m.a.w. behoud van data.

[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 09-08-2011 12:14 . Reden: typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

Ik zou ook wel graag weten of/hoe je DSM kunt herinstalleren zonder je HDD te formatteren m.a.w. behoud van data.
Niet dus, heb van belangrijkste backup gemaakt en download de rest wel opnieuw.

Kan nooit kwaad eens op te schonen, scheelt meteen weer een hoop data die je toch nooit bekijkt/gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Niet dus, heb van belangrijkste backup gemaakt en download de rest wel opnieuw.

Kan nooit kwaad eens op te schonen, scheelt meteen weer een hoop data die je toch nooit bekijkt/gebruikt ;)
Volgens mij moet dat wel kunnen. De data en OS partities zijn gescheiden. Backup is natuurlijk altijd verstandig. DSM heeft nog wel eens de neiging om te zeggen dat ie je datapartitie formatteerd, maar dat is niet per definitie waar.

Zie deze link. http://forum.synology.com...c.php?f=7&t=17100&start=0

EDIT : oh ik begrijp dat je dat al geprobeerd had, en data kwijt was? :|

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

da kan prima met de reset button op de achterkant. ff googleen hoe precies, maar dat is prima te doen. (uiteraard wel backupen)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Magic schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

da kan prima met de reset button op de achterkant. ff googleen hoe precies, maar dat is prima te doen. (uiteraard wel backupen)
Achja heb nu alles al installed.

Nu de keus JBOD of RAID0, ik had eerst RAID0 maar mss toch JBOD toepassen? Wat zouden jullie doen performace wise gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:22
jaapengel79 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:18:
Gistermiddag nav een opmerking hier de LCC even bekeken van m'n WD15EARS schijven.. bijna 110.000 .. heb gelijk een PC'tje weten te regelen (ik heb thuis 2 laptops en een Mac :P ) en via wdidle3 de timeout op 5 minuten gezet ipv 8 seconden. Nu maar hopen dat m'n schijven het wat langer uit gaan houden..
Waar kan je die LCC checken?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Disk Beheer -> Schijf aanklikken -> SMART Informatie -> Load_Cycle_Count even uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
jaapengel79 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Disk Beheer -> Schijf aanklikken -> SMART Informatie -> Load_Cycle_Count even uit m'n hoofd.
gevonden, hij staat bij mij op 103543

moet ik hiervoor nog iets veranderen of is dit goed?
Heb namelijk een WD10EARS

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfightserv op 09-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
schumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Achja heb nu alles al installed.

Nu de keus JBOD of RAID0, ik had eerst RAID0 maar mss toch JBOD toepassen? Wat zouden jullie doen performace wise gezien ?
JBOD is in principe iets sneller. RAID-0 is, omdat Synology een softwarematige RAID gebruikt, iets trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Speedfightserv schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

gevonden, hij staat bij mij op 103543

moet ik hiervoor nog iets veranderen of is dit goed?
Heb namelijk een WD10EARS
Hoe lang heb je die schijf(schijven) al in gebruik? Kijk, WD zegt dat ze een miljoen load cycles probleemloos 'zouden moeten' draaien. De LCC geeft aan hoe vaak de koppen van de schijf geparkeerd zijn. Bij de "Green" schijven, zoals jouw WD10EARS, staat dit default op 8 seconden. Dus na 8 seconden parkeren de schijfkoppen. Hierdoor slijten ze vrij snel. Je kan ze met het wdidle3 tooltje, of idle3ctl zoals hier eerder omschreven werd, ophogen naar een timeout van 5 minuten.

Mijn schijven waren 3 maanden oud en hadden een load cycle count van 110.000 ... dat is dus behoorlijk veel. Als jij je schijven nu 1,5 jaar hebt en 'pas' op 100.000 zit, valt het nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
jaapengel79 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Hoe lang heb je die schijf(schijven) al in gebruik? Kijk, WD zegt dat ze een miljoen load cycles probleemloos 'zouden moeten' draaien. De LCC geeft aan hoe vaak de koppen van de schijf geparkeerd zijn. Bij de "Green" schijven, zoals jouw WD10EARS, staat dit default op 8 seconden. Dus na 8 seconden parkeren de schijfkoppen. Hierdoor slijten ze vrij snel. Je kan ze met het wdidle3 tooltje, of idle3ctl zoals hier eerder omschreven werd, ophogen naar een timeout van 5 minuten.

Mijn schijven waren 3 maanden oud en hadden een load cycle count van 110.000 ... dat is dus behoorlijk veel. Als jij je schijven nu 1,5 jaar hebt en 'pas' op 100.000 zit, valt het nog wel mee.
schijf is van 10-05-2010. wordt wel flink veel gebruikt. Dan zit ik wel safe denk ik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Speedfightserv schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:04:
[...]

schijf is denk ik nu een jaar oud. wordt wel flink veel gebruikt. Dan zit ik wel safe denk ik of niet?
Valt mee dan. Als je een uurtje niks te doen hebt kun je ze dus aanpassen. Kwaad kan het niet, maar met 100.000 cycles na een jaar zou ik me nog geen zorgen maken. In de praktijk zijn die schijven na een jaar of 3, 4 toch wel aan hun eind en zou je, in theorie, pas op 400 a 500k zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 12-09 09:43
Hooglander1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Dat kan met de nieuwe beta firmware gewoon in download station.
Oké, bedankt! Ik zal wanneer die nieuwe firmware uit Beta gaat hem eens installeren.

NOg een 2de vraagje: Als ik de stroom onderbreek van mijn NAS, gaat hij dan dingen vergeten zijn ofzo? Dus volledig uit, alle lampjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik heb een LCC van slechts 51 en een spin-up time van 10.000 - wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
SanderF1 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:33:
Ik heb een LCC van slechts 51 en een spin-up time van 10.000 - wtf?
Da´s behoorlijk lang ja :) wat voor schijven heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
SanderF1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:12:
[afbeelding]

Ik heb de Synology meestal aan staan wanneer ik deze echt gebruik of gewoon thuis ben (en dan staat Download Station ook te draaien) maar wanneer ik weg ga schakel ik de Synology altijd netjes uit. Misschien heeft dit een invloed op bepaalde waardes, omdat mijn schijf dus weinig in slaapmodus zal gaan denk ik.
Overige waardes van afgelopen weekend hierboven. Schijf is Samsung EcoGreen F4EG HD204UI (2TB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 14:44
DrakeNL schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:28:
Weet iemand wanneer de Beta 3.2 een Release wordt. wil eigenlijk niet "testen" met mijn "productie" gegevens, maar zit wel te kijken naar de onderstaande functies. of kunnen jullie me misschien helpen?

Remote Folder: Wat is het verschil met een netwerk locatie mouten op de lokale PC
Die heb ik getest en je mount op je NAS een remote folder. Ik heb een folder van mijn Netgear Stora NAS gemount op mijn DS110j, zo kan ik met sabnzbd nieuw gedownloade muziek makkelijk kopieren met de DSFile app naar de Stora NAS.

Ik heb ook geprobeerd om de remote folder door de mediaserver te laten indexeren, maar dat werkte (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
lexi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:49:
[...]
Die heb ik getest en je mount op je NAS een remote folder. Ik heb een folder van mijn Netgear Stora NAS gemount op mijn DS110j, zo kan ik met sabnzbd nieuw gedownloade muziek makkelijk kopieren met de DSFile app naar de Stora NAS.

Ik heb ook geprobeerd om de remote folder door de mediaserver te laten indexeren, maar dat werkte (nog?) niet.
Aha Gaat het de andere kant op. :+ je mount op de DS een map die op een ander plek staat.

Ik dacht je mount een folder van je DS in Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Jammer dat je niet zoals op de WHS een folder over het internet kan mounten. Dan kan je vanaf iedere plek eigenlijk een drive mappen op je windows bak en die ook vanaf iedere willekeurige plek gebruiken.
Wel met VPN dan :p niet met webdavs

[ Voor 8% gewijzigd door Chadi op 09-08-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Met webdav zou dat moeten kunnen, alleen heb je hier geloof ik nog third party software voor nodig met Windows 7.

EDIT: hiermee dus: http://barracudaserver.co...mapping_windows_drive.lsp

[ Voor 32% gewijzigd door spoor12b op 09-08-2011 15:50 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Chadi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:19:
Jammer dat je niet zoals op de WHS een folder over het internet kan mounten. Dan kan je vanaf iedere plek eigenlijk een drive mappen op je windows bak en die ook vanaf iedere willekeurige plek gebruiken.
Wel met VPN dan :p niet met webdavs
Daar heb je toch NFS voor? Kwestie van een NFS client en een poortje of wat openzetten.. :-) je NAS praat al NFS als het goed is.. toch?

EDIT : sorry, beetje traag vandaag. Nee, dat gaat security wise natuurlijk niet vanaf elke willekeurige plek. Dat moet je niet willen ook.

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik gebruik zelf liever geen drivemappings maar gewoon Totalcommander met een webdav plugin, dit werkt prima.

spoor12b

Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.