Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:25:
Ja, de synology gebruikt ext3 of ext4, maar dat maakt niet uit. Windows praat via smb/ftp/webdav met de synology en weet helemaal niet dat dat ding ext3/ext4 gebruikt. Hoeft die ook niet te weten en geeft ook geen problemen.
1) De Synology 211+ haalt volgens "smallnetbuilder.com" niet dezelfde snelheden van mijn huidige Server.
Om mijn huidige Server te vervangen, zal ik dus een stap hoger moeten kiezen en wordt het dan het model Synology 710+ of de Qnap Turbo Nas TS-239 Pro2. Zo heb ik ook ineen op de NAs Wake On Lan ;)
Vraag 1 = Opgelost _/-\o_

2) De Raid-1 in de Synology maakt de boel er niet sneller op en zeker een rebuild duurt enorm lang, dus kies ik waarschijnlijk voor 1 harde schijf.
Ook omdat ik buiten de Nas, om de 14 dagen een externe backup doe, lijkt mij de Raid-1 overbodig
Vraag 2 = Opgelost _/-\o_

3) Omdat Synology door Linux, de harde schijven formateerd naar EXT4, zal de harde schijf niet onder Windows7 kunnen gelezen worden.
Wanneer ik deze harde schijf rechtstreek in mijn computer zou aansluiten!
Misschien bestaat hier een tool voor om een EXT4 harde schijf onder Windows 7 te kunnen benaderen :?
:? Vraag 1 = Nog niet opgelost :?

4) Ik kan dus mijn bestanden/mappen op de Synology spiegelen met bv de bestanden/mappen net zoals die op mijn computer staan.Waardoor de gehele mappenstructuur op beiden hetzelfde staan.
Vraag 4 = Opgelost _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Hier heb je je antwoord op puntje 3: http://www.soluvas.com/re...ilesystem-from-windows-7/

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Net bij Informatique een DS211 opgehaald en 2x WD20EARS. Met batchcode 00MVWB0. Dat is goed, alleen zijn ze allebei in Thailand gemaakt.

In deze review: productreview: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB review door Verwijderd
wordt gezegd dat de schijven uit Maleisië van betere kwaliteit zijn dan die uit Thailand.

Heeft iemand ervaring met WD20EARS uit Thailand?
Ik kan er 1 uitproberen natuurlijk, maar kan ook meteen vragen of ze schijven uit Maleisië hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:54
gelukt!

[ Voor 92% gewijzigd door PSP123 op 27-07-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit puntje 3 is dan ook opgelost :)
Dan rest er me nog enkel te kiezen tussen de Synology 710+ of de Qnap Turbo Nas TS-239 Pro2 om ook gebruik van de Wak On Lane functie te maken.

Allen bedankt hier voor de hulp, top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Iemand antwoord op mijn bovenstaande punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

Nicap

Tsssk....

Buffalo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:12:
Iemand antwoord op mijn bovenstaande punt?
Die review beantwoord je vraag toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Meer mensen hier last van het feit van de DS211J i.c.m. SABnzbd geen grote NZB's aankan? Ik wilde gisteren 3 HD films downloaden met 1 NZB. Een download van 27GB na een tijdje loopt SABnzbd helemaal vast. Het heeft blijkbaar iets te maken met het geheugen wat volloopt en dan gaat ie swappen wat mega traag is. Als ik de 3 films download met 3 losse NZB's gaat alles goed, maar ik kom vaak grote downloads tegen in 1 NZB wat nu gewoon niet werkt. Ik lees er wel meer over op forums dat dit een bekend probleem is en heb het hier wel eens eerder vermeld, maar ik kan nog steeds geen oplossing vinden.

iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:22
ik had gevraagd aan synology of ze DS Finder voor android wilden maken.
Ze hadden mijn verzoek uitgezet bij het ontwikkelteam.

en kreeg zojuist dit mailje:
-------------------------
Dear Speedfightserv,

Greetings. I am glad to inform you that DS finder for Android is available. You could install it on your Android phone now.

If anything, please feel free to contact us.

Thank you.

Best regards,

Darren
--------------------------

Hij staat in de market en raad iedereen aan deze te downloaden. Je kan je synology op afstand (via wifi) aan en uit zetten dingen checken etc.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

Treedt het probleem ook met nzbget?
Het is eigenlijk zonde om sabnzb in te zetten (tenzij er een goede reden voor is) zeker voor devices die iets minder "sterk" zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

lier schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:58:
[...]

Treedt het probleem ook met nzbget?
Het is eigenlijk zonde om sabnzb in te zetten (tenzij er een goede reden voor is) zeker voor devices die iets minder "sterk" zijn.
Geen idee ik heb nzbget niet draaien. Vind het allemaal zo'n gedoe om het aan de praat te krijgen en haal er misschien 1 MB/s snelheidswinst mee heb ik al onderzocht, terwijl me dat niet zo boeit. Ik loop erbij weg en het is wel een keer klaar :) Ook de interface van SABnzbd vind ik zoveel duidelijker dan die van nzbget, maar goed nzbget is idd wel lichter en heeft dit probleem dan misschien weer niet. ;)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

jos_zwa schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:43:
Meer mensen hier last van het feit van de DS211J i.c.m. SABnzbd geen grote NZB's aankan? Ik wilde gisteren 3 HD films downloaden met 1 NZB. Een download van 27GB na een tijdje loopt SABnzbd helemaal vast. Het heeft blijkbaar iets te maken met het geheugen wat volloopt en dan gaat ie swappen wat mega traag is. Als ik de 3 films download met 3 losse NZB's gaat alles goed, maar ik kom vaak grote downloads tegen in 1 NZB wat nu gewoon niet werkt. Ik lees er wel meer over op forums dat dit een bekend probleem is en heb het hier wel eens eerder vermeld, maar ik kan nog steeds geen oplossing vinden.

iemand?
Oplossing is om je swapfile groter te maken. Het systeem blijft trager worden bij het uitpakken/checken, maar het zal niet meer hangen.

https://help.ubuntu.com/c...light=%28%28SwapFaq%29%29

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 28-07-2011 10:11 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:18

jacobras

Developer

Speedfightserv schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:56:
[..]

Hij staat in de market en raad iedereen aan deze te downloaden. Je kan je synology op afstand (via wifi) aan en uit zetten dingen checken etc.
Bedankt, had er eergisteren al naar gezocht, maar toen stond 'ie er nog niet in.

Mijn DiskStation werd automatisch over LAN gevonden. Heb er twee toegevoegd: de DS via LAN en de DS over internet, werkt allebei perfect :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb gisteren een DS211 gekocht en er een 500GB schijf ingezet.
Nu wil ik hier een volume op maken, maar dit lukt gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/3695/screenshot20110728at104.png

Hierna is de lijst gewoon leeg
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/3695/screenshot20110728at104.png

En dit zegt dan de HDD management
Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/3695/screenshot20110728at104.png

De log zegt:

2011/07/28 10:39:54
admin
System failed to create [Volume 1](Device Type is [Basic]) with disk [1].

Kan iemand mij helpen om een volume aan te maken?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Welke schijf heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webside007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 10:35
Hoi,

Ik denk er ook over na om 2 DS211+ te kopen.
Ze zouden op 2 verschillende locaties moeten staan en via WAN (= internet) met elkaar moeten synchroniseren.

Is dit mogelijk?
Zo ja, ook in de 2 richtingen (2-way sync over wan)? Desnoods een 2-way sync van 1 dezelfde folder (met sub-folders) op beide nassen.

Alvast bedankt voor de deskundige reacties! _/-\o_
Mvg,
Webside007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
carpebios schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:46:
Ik heb gisteren een DS211 gekocht en er een 500GB schijf ingezet.
Nu wil ik hier een volume op maken, maar dit lukt gewoon niet.
Wat als je gebruik maakt van de synology assistent ipv het webmanagement.
webside007 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:49:
Ik denk er ook over na om 2 DS211+ te kopen.
Ze zouden op 2 verschillende locaties moeten staan en via WAN (= internet) met elkaar moeten synchroniseren.

Is dit mogelijk?
Zo ja, ook in de 2 richtingen (2-way sync over wan)? Desnoods een 2-way sync van 1 dezelfde folder (met sub-folders) op beide nassen.
Ik vond hier iets op de synology website: http://www.synology.com/dsm/backup_server.php?lang=enu
Backuppen is dus geen probleem, of het ook 2-way sync is weet ik niet. Je kan natuurlijk op beide apparaten een backup instellen :)

[ Voor 53% gewijzigd door job op 28-07-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Het gaat om een wd5000aaks schijf.
Via synology assistent kan ik de schijf toch niet formatteren en een nieuw volume aanmaken?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webside007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 10:35
job schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Wat als je gebruik maakt van de synology assistent ipv het webmanagement.

[...]

Ik vond hier iets op de synology website: http://www.synology.com/dsm/backup_server.php?lang=enu
Backuppen is dus geen probleem, of het ook 2-way sync is weet ik niet. Je kan natuurlijk op beide apparaten een backup instellen :)
Yep, maar 2-way lukt niet denk ik. Heeft iemand een idee hoe dit te verwezelijken/op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jos_zwa schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:43:

iemand?
Dat verhaal is al een keer of 10 boven gekomen. Steeds blijven mensen zeggen dat het in het geheugen zit. Zie hier bv wat ik er over schreef. het is NIET je geheugen dat vol loopt of je processor die het niet aan kan

Ortep in "Het grote Synology topic deel 3"

Er is meer dan voldoende vrij geheugen (40%) en ook de processor heeft het niet echt druk (50-60%).

Het systeem staat ergens op te wachten, maar niemand schijnt te weten wat er aan te doen is. Ook dikke Windows systemen lopen vast. (Ook al beschreven in deze thread)

schumi2004 in "Het grote Synology topic deel 3"

Ik heb wel een oplossing die goed werkt, ik gebruik SAB alleen voor kleine standaard downloads zoals gevonden worden door SickBeard. Een keer instellen en nooit meer naar kijken. En alle andere dingen doe ik gewoon met een echte client zoals Newsbin Pro op mijn PC. Dat werkt echt veel soepeler voor niet standaard dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 28-07-2011 11:30 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
carpebios schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:19:
Via synology assistent kan ik de schijf toch niet formatteren en een nieuw volume aanmaken?
Misschien dat ik me vergis, maar het staat me bij dat je de synology assistent gebruikt om je synology de eerste keer te installeren. En tijdens de installatie moet de HD worden geformateerd.

Ik vind het daarom ook vreemd dat je synology zegt geen volume te hebben, terwijl de installatie al doorlopen is (je hebt namelijk toegang tot het webmanagement, dus er is een partitie en installatie aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Bij die installatie herinner ik mij dat hij iets met een system partition doet en een data partition. Die eerste stond een vinkte bij, bij die 2e niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik heb voor 100 euri een DS210J op de kop kunnen tikken. Ik heb er nog geen schijfjes voor gekocht maar ik ben van plan om er 2*2TB WD caviar greens in te stoppen (WD20EARS dus). Is het echt belangrijk om na te gaan waar de schijven zijn geproduceerd of maakt het in principe niet zo veel uit ? Moeten er nog firmware updates gebeuren vooraleer de schijven bruikbaar zijn op de NAS ?

Ik ben niet van plan om RAID-configuraties te gebruiken. De bedoeling is enkel om wekelijks een incrementele backup van mijn foto's / documenten naar de NAS te kopiëren (liefst via wifi) zodanig dat ik ofwel op mijn laptop dan wel op de NAS een reservekopie heb. Voor de rest is het plan om via SABNZB content te downen, te extracten en op de NAS te bewaren. Dit kan allemaal zonder problemen met het iets oudere model ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
carpebios schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:43:
Bij die installatie herinner ik mij dat hij iets met een system partition doet en een data partition. Die eerste stond een vinkte bij, bij die 2e niet.
Aah, dan gaat het onder ios wellicht net iets anders dan onder windows, of ik ben het vergeten.
Het zou in elk geval vrij simpel moeten zijn. Heb je de laatste firmware al van de synology site afgehaald (niet een beta pakken), of een herstart van je diskstation geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Ik heb juist wel de beta gepakt omdat deze met Lion werkt. Ik zal nu de laatste versie eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een downgrade gaat niet werken vrees ik.
Probeer het anders een met een andere browser, wellicht dat dat nog iets oplost.
Doe eens een herstart van je diskstation.

De upgrade voor lion is overigens alleen nodig ivm appletalk, je kan de diskstation prima gebruiken via cifs. Mochten andere mensen nog bang zijn :)

[ Voor 30% gewijzigd door job op 28-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik ben erg benieuwd wat er nu precies wel en niet overleefd bij een update. Crontab's? Handmatige Spotweb install? Zebulon (die iig wel heb ik vernomen). Wel zo handig om dat vantevoren te weten dus dat ga ik maar eens uitzoeken.

Erg vreemd is dat XBMC niet meer op mijn Syno mag. Of ja, dat mag hij wel want films / muziek etc afspelen doet ie gewoon. In file mode kan ik ook door de relevante extensies heen kijken. Maar een ondertiteling wegschrijven, in file browser naar de Syno gaan of een source toevoegen mislukt. De rechten heb ik niet veranderd en ook aan mijn netwerkinstellingen binnen XBMC heb ik niets gedaan.

Wellicht is dit laatste meer XBMC dan Syno gerelateerd maar ik weet niet goed waar ik hier vragen over kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Herstarten helpt niet en met firefox en google chrome heb ik hetzelfde probleem :(
Je ziet hem even bezig en daarna gaat gelijk het status lampje oranje knipperen.

Is er geen manier om hem via SSH te formatteren of iets dergelijks.

[ Voor 22% gewijzigd door carpebios op 28-07-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Het is me uiteindelijk gelukt.

Ik heb de schijf uit de NAS gehaald en in een externe behuizing. Daarna via disk utility in Lion geformatteerd naar FAT32. Daarna weer opnieuw in de NAS. En ditmaal werkte het volume creëren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Hai allen,

Ik ben voornemens om de ds111 aan te schaffen met een 2TB HD. Nu vroeg ik me af hoe makkelijk of moeilijk het is om zelf de HD in te bouwen. Is dat alleen een kwestie van er in klikken of is het meer? En dient er dan software matig nog iets te gebeuren of herkent de NAS dat ding zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Frank_79: Het is meer dan klikken, je hebt namelijk een schroevendraaier nodig. Installatie software is (volgens mij) allemaal te downloaden op de site. Niet echt iets moeilijks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17-09 14:51
Joster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:59:
Ik ben erg benieuwd wat er nu precies wel en niet overleefd bij een update. Crontab's? Handmatige Spotweb install? Zebulon (die iig wel heb ik vernomen). Wel zo handig om dat vantevoren te weten dus dat ga ik maar eens uitzoeken.
Bij de laatste upgrade die ik gedaan heb bleven de crontabs gewoon behouden, spotweb en alle andere optware/meuk (ipkg, python, svn, couchpotato, sickbeard, etc) eveneens.

Het enige wat niet meer werkte waren de name-based vhosts die ik handmatig in httpd.conf-user had gedefinieerd. Die zet ik nu dus maar in een externe include file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
lier schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:11:
@Frank_79: Het is meer dan klikken, je hebt namelijk een schroevendraaier nodig. Installatie software is (volgens mij) allemaal te downloaden op de site. Niet echt iets moeilijks dus.
Oke, dank. Klinkt alsof ik dat zelf voor elkaar kan krijgen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een 110j en daar een Canon 540MP op aangesloten. De printfunctie werkt goed. Nu heb de DSM van 3.0 naar 3.1 ge-update. Hiermee is het mogelijk om ook de scan functionaliteit te gebruiken. Maar als ik de printer instel als mfp, dan zie ik de printer vanuit de client PC niet meer.

De mp540 wordt zowel niet genoemd in de gesupporte lijst van printers voor alleen printen, als in de lijst voor printen en scannen. Maar het alleen printen gaat wel goed.

Nu kan het natuurlijk gewoon zijn dat de functionaliteit voor mijn printer niet kan werken, of ik doe iets fout. Vandaar mijn vraag: Zijn er mensen die de scan functionaliteit van de mp540 wel werkend hebben gekregen op een 110j of andere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Frank_79 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:27:
[...]

Oke, dank. Klinkt alsof ik dat zelf voor elkaar kan krijgen.
Thanks!
Heb zojuist een DS111 besteld, waarbij een gratis inbouwservice zat. Mooie 2 tb schijf erbij.

Nu heb ik nog een media player nodig. Heeft iemand ervaring met een bepaalde combinatie? Met AC Ryan, of Popcorn? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten met de DS111?

Als ik deze vraag in een ander topic moet stellen, hoor ik het natuurlijk ook graag.

Gr,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31
Frank_79 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:18:
[...]

Heb zojuist een DS111 besteld, waarbij een gratis inbouwservice zat. Mooie 2 tb schijf erbij.

Nu heb ik nog een media player nodig. Heeft iemand ervaring met een bepaalde combinatie? Met AC Ryan, of Popcorn? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten met de DS111?

Als ik deze vraag in een ander topic moet stellen, hoor ik het natuurlijk ook graag.

Gr,
Frank
In mijn zoek tocht naar een media speler had ik in eerste instantie een Popcorn in gedachte, ben toen geswitched naar een Boxee Box als keuze en uiteindelijk blijven steken op een Zotac ZBOX met XBMC erop.

Het ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen ;)
(als je zoekt zul je zien dat ik en vele andere geen AC Ryan meer zullen nemen om diverse redenen)

p.s: ter indicatie:
Een Zotac ZBOX ID41, SDHC 8Gb class 10 en een geheugenreepje van 2GB brengt je rond de 200 euro.
Boxee BOX 179 euro
Popcorn tussen de 159 en 299 euro
AC Ryan 2 varianten tussen de 79 en 139 euro

:update:
En had ook nog naar de Apple TV gekeken (als 720p voldoende is voor je) 112 euro

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 28-07-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Een 211, 211j of een 211+ aan het overwegen. Gebruik is met name opslag van fotos die centraal vanaf 3 laptops benaderd moeten kunnen worden en eventueel bewerkt. Daarnaast wat filmpjes e.d. maar geen of nauwelijks downloaden.
Het netwerk is Wlan-n en Gigabit, laptops deels Gigabit/wlan-n deels langzamer. Internet is slomig, 8/1 ADSL.

Nu vind ik het met name belangrijk dat het spelen met de fotos snel aanvoelt aanvoelt, het liefst alsof het zowat van een locale schijf komt. Heeft het wat dat betreft zin om de +versie te kopen ipv de "j" of ga ik dat niet merken met mijn gebruik?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MAher schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:35:
Een 211, 211j of een 211+ aan het overwegen. Gebruik is met name opslag van fotos die centraal vanaf 3 laptops benaderd moeten kunnen worden en eventueel bewerkt. Daarnaast wat filmpjes e.d. maar geen of nauwelijks downloaden.
Het netwerk is Wlan-n en Gigabit, laptops deels Gigabit/wlan-n deels langzamer. Internet is slomig, 8/1 ADSL.

Nu vind ik het met name belangrijk dat het spelen met de fotos snel aanvoelt aanvoelt, het liefst alsof het zowat van een locale schijf komt. Heeft het wat dat betreft zin om de +versie te kopen ipv de "j" of ga ik dat niet merken met mijn gebruik?
Ben geen expert maar zou bijna denken als dit het enigste is wat je ermee gaat doen dat een J variant voldoende zou moeten zijn.

Iemand dit dit bevestigen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou dan zeker weten voor de + gaan, al helemaal als 3 laptops er tegelijk gebruik van moeten maken. Ik heb zelf een 409+, maar werk niet direct vanaf de NAS binnen photoshop / bridge, simpelweg omdat het trager aanvoelt dan een locale schijf (en dan werk ik nog in mn eentje...)

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 28-07-2011 23:33 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
De DS211j is nu goedkoop bij Informatique: 169 euro.
http://www.informatique.n...y-ds211j-diskstation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
aramdin schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:32:
Ik zou dan zeker weten voor de + gaan, al helemaal als 3 laptops er tegelijk gebruik van moeten maken. Ik heb zelf een 409+, maar werk niet direct vanaf de NAS binnen photoshop / bridge, simpelweg omdat het trager aanvoelt dan een locale schijf (en dan werk ik nog in mn eentje...)
Ik denk dat dit met films anders werkt, deze worden namelijk gestreamt ipv geopend op de NAS, jou PSD files of foto's zijn waarschijnlijk rond de 1 a 2 gb ( het zij mb's) en deze worden lokaal geopend dus moeten eerst worden gedownload ook al zie je deze melding niet, het streamen van films gaat al snel genoeg bij een J maar met meer dan 2+ clients zou ik zeker voor de + versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik zou toch voorzichtig zijn bij het maken van een keuze. De j-versies zie ik met grote regelmaat terugkomen in de V&A. Gisteren nog iemand die in maart van dit jaar een ds411j had gekocht en nu een snellere variant wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Ik zeg altijd maar zo, en helemaal met IT spullen ga niet voor budget want die 70 euro die je nu misschien bespaard schelen je een jaar misschien 2 op een nieuwe/ snellere kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik doe geen ingewikkelde bewerking van fotos, Picasa voldoet voor mij. Filesize is dan max 6 Mb of zo, hoewel filmpjes natuurlijk wel 100-den Mb's zijn.
3 laptops is niet gelijktijdig, meestal maar 1, maximaal 2 tegelijkertijd.
Qua schijfruimte is 2 of 3Tb in Raid1 voldoende voorlopig, dus een 411+ is dan wat overkill wat dat betreft lijkt me.De offsite backup van Synology lijkt me ook wat, met Amazon S3.Vandaar ook Synology, maar is er eventueel een ander merk wat beter prestaties levert voor het gebruik wat ik wil?

O, en het merendeel van het gebruik is over WLAN-n, lijkt mij dat dat dan de bottleneck blijft. Kan natuurlijk zijn dat ik naar kabel switch omdat het dan weer te langzaam aanvoelt... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MAher op 29-07-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Nou krijg net toevalig bericht van Informatique dat ik mijn DS211 + WD cavia black 1TB kan ophalen word dus een gezelig weekend !!:D hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen

Trouwens wat een snelle service bij Informatique !

[ Voor 16% gewijzigd door Distrax1988 op 29-07-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Rhapsody schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:38:
[...]
Ik zou toch voorzichtig zijn bij het maken van een keuze. De j-versies zie ik met grote regelmaat terugkomen in de V&A. Gisteren nog iemand die in maart van dit jaar een ds411j had gekocht en nu een snellere variant wilde.
Dat is ook mij opgevallen. Persoonlijk geef ik liever wat extra's uit voor een (iets) beter product, uiteindelijk moet het gewoon goed werken. Ik denk dat in de situatie van MAher ook het Wireless N een belangrijke rol speelt.

De merken die ik het vaakst hoor langskomen mbt NASjes zijn Synology en Qnap. Qnap zelf nooit gehad, een collega van mij wel en die was er zeker over te spreken (gebruik met logitech squeezecenter, streamen films (echter Single User)).

Ik zou in jouw geval tenminste voor een 211 hebben gekozen, ervanuitgaande dat je budget het toelaat.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Distrax1988 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:36:
Nou krijg net toevalig bericht van Informatique dat ik mijn DS211 + WD cavia black 1TB kan ophalen word dus een gezelig weekend !!:D hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen

Trouwens wat een snelle service bij Informatique !
Waarom een caviar black in je diskstation en geen WD Green?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

aramdin schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Dat is ook mij opgevallen. Persoonlijk geef ik liever wat extra's uit voor een (iets) beter product, uiteindelijk moet het gewoon goed werken. Ik denk dat in de situatie van MAher ook het Wireless N een belangrijke rol speelt.

De merken die ik het vaakst hoor langskomen mbt NASjes zijn Synology en Qnap. Qnap zelf nooit gehad, een collega van mij wel en die was er zeker over te spreken (gebruik met logitech squeezecenter, streamen films (echter Single User)).

Ik zou in jouw geval tenminste voor een 211 hebben gekozen, ervanuitgaande dat je budget het toelaat.
In mijn geval hoef ik geen keuze meer te maken :P ik heb al een ds411+, maar het viel mij gewoon op dat er relatief veel mensen zijn die eerst hier aangeven met een laag budget een Synology te willen en dat deze dan een korte tijd later op V&A staat ivm een upgrade.

Edit: ah ok, dat had ik niet gezien

[ Voor 1% gewijzigd door Rhapsody op 29-07-2011 10:03 . Reden: Edit :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik doelde ook op MAher :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

aramdin schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Budget is niet zozeer het probleem, ik wil gewoon iets wat geen onzinnige overkill is, maar wel ruim voldoende. Prijs zo rond de 300e vind ik wel prima, als het minder is is het mooi, als het veel meer wordt moet daar wel een goede reden voor zijn.

Uit de reacties maak ik op dat ik het beste gewoon de plus-variant kan nemen. En zoals je schrijft is er ook nog een QNAP-mogelijkheid, TS-219+. Die lijkt iets sneller te zijn volgens SmallNetworkBuilder... Moeilijk. Off/site backup mogelijkheid lijkt niet ingebakken bij QNAP, verder lijkt het allemaal wel hetzelfde. Iemand een linkje naar die test-interface van Synology/QNAP? Kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MAher schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:03:
[...]
.........

Iemand een linkje naar die test-interface van Synology/QNAP? Kan het niet meer vinden.
Alleen van Synology, weet niet of QNAP er 1 heeft.

Het grote Synology topic deel 3

schumi2004 in "Het grote Synology topic deel 3"

[ Voor 44% gewijzigd door schumi2004 op 29-07-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
QNAP interface valt ook niet tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Speedfightserv schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:56:
ik had gevraagd aan synology of ze DS Finder voor android wilden maken.
Ze hadden mijn verzoek uitgezet bij het ontwikkelteam.

Bedankt, ik wachtte al erg lang op deze. Heel handig om een meerdere Synology's in de gaten te houden die op diverse locaties staan. In tegenstelling tot de andere apps van Synology kun je met deze app wel makkelijk meerdere Synology's beheren. Heb er nu netjes 4 onder elkaar staan in een favorieten lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zit met het volgende probleem: De status LED van mn 211j werkt niet, sinds het begin. Nu kan ik het apparaat omruilen voor een nieuwe maar daar twijfel ik al over, gedoe voor een ledje...

Nu wil ik weten of ik DSM dan opnieuw moet instellen of kan ik de hdd gewoon inpluggen en werkt alles dan weer?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
job schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Waarom een caviar black in je diskstation en geen WD Green?
Volgens mij is dit ook dikke overkill, ik heb er zelf 4x Samsung Ecogreens in zitten en kom nooit aan het maximum lezen/schrijven van wat de schijven aankunnen. Ik vermoed dat de processor de bottleneck is in het systeem

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08-2021
Hallo,

Heb een vraag die wellicht al eerder aan de orde is geweest. Sorry dan. Ik heb een 110j en wil DSM updaten naar 3.2 beta. Telkens krijg ik 'error 16', onvoldoende geheugen op systeempartitie.

Is dit op te lossen zonder een format of hdd swap?

Bedankt alvast!!

p4p800 deluxe / twinmos dual 3200 / S-ata raid 2x seagate 7200,7 / fx5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hybride schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:27:
Hallo,

Heb een vraag die wellicht al eerder aan de orde is geweest. Sorry dan. Ik heb een 110j en wil DSM updaten naar 3.2 beta. Telkens krijg ik 'error 16', onvoldoende geheugen op systeempartitie.

Is dit op te lossen zonder een format of hdd swap?

Bedankt alvast!!
Kun je hem niet gewoon eroverheen flashen (of via safe mode paar pagina's posts terug) ?

http://www.synology.com/s...how.php?q_id=127&lang=nld

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 29-07-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08-2021
Zal eens proberen terug te zoeken.

Bestaat er geen filecommander ala totalcommander waarmee je op de systeempartities kunt komen om wat ruimte te maken? Dat zou ook al goed zijn.

Ik vind het zo gek dat je leest dat mensen dit probleem al in 2008 kenbaar hebben gemaakt en dat Synology zelf nog steeds niet met een oplossing is gekomen. Ik heb de NAS nog maar een paar weken en er alleen wat extra pakketten opgezet en nu dit.... :'(

p4p800 deluxe / twinmos dual 3200 / S-ata raid 2x seagate 7200,7 / fx5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Support case invullen bij Synology. Hoe meer mensen er klagen hoe beter!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Nas te kopen.
Omdat ik de harde schijven al in mijn bezit heb, namelijk de Western Digital WD15EARS met batchnummer 00Z5B1.
Wou ik voor de zekerheid het volgend hier vragen.

De Qnap 219+ valt helaas af omdat deze niet compatibel is met mijn huide harde schijven van Western Digital.
Zie info op: Qnap

Note5 (WD Caviar Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.

Als 2de en duurdere keuze zou ik voor de Synology DS710+ kiezen, helaas is de info over de compatibiliteit met de genoemde Western Digital schijven me niet geheel duidelijk :?
Zie info op: Synology

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Digiboy:

De info die ik kan vinden op de site is:
  1. Om deze vaste schijf te gebruiken raden we aan het systeem eerst opnieuw te installeren met DSM 2.2-0965 of hoger, en daarna de HDD opnieuw te formatteren om de WD Advanced Format Technology aan te nemen.
  2. Voor u deze harde schijf op DS107, DS107e, DS108j of DS109j installeert, moet u DSM bijwerken naar versie 2.2-0942 en hoger met een vaste schijf met een capaciteit van 1TB of kleiner.
  3. Het batchnummer, 00Z5B1, voor deze harde schijf heeft de compatibiliteitstest voor harde schijven doorstaan.
Welk deel van de info begrijp je niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:35:
Welk deel van de info begrijp je niet!?
Punt 1 stuurt mij in de war, met punt 3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:39:
Punt 1 stuurt mij in de war, met punt 3
Punt 1 gaat uit van een reeds geformatteerde disc (althans, zo lees ik het). Volgens mij is formatteren onderdeel van de installatie van een Synology NAS.
Punt 3 zegt dat de disc van een specifieke batch (jouw disc komt uit die batch) de compatibiliteitstest heeft doorstaan.

Oftewel, prima disk voor in de Synology... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat de Synology met mijn WD15EARS wil werken :)

Maar blijkbaar de Qnap 219+ ook, want ik heb het batchnummer 00Z5B1.

Note5 (WD Caviar Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met het draaien van een MPD server op de Synology DS211 i.c.m. een USB-geluidkaart? Lijkt me een interessante optie, maar kan hierover niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb zojuist een nieuwe DS211j gekregen omdat de status LED niet werkte, maar nu ik de harddisk erin gedaan heb is de status LED (die het dus doet, okee) constant oranje aan het knipperen...wat kan hiervan de oorzaak zijn? Of moet ik opnieuw DSM installeren? Maar de data blijft dan toch gewoon behouden? Anders ben ik een beetje de l*l...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Mijn DS209 gister geupdate naar DSM 3.1
Ineens kwam ik erachter dat Synology mij een gratis back-up programma geeft, en dus mee aan de slag, echter nu zit ik met het probleem dat ik de gewenste doelmap niet kan selecteren, verder dan de netwerkmappen kan je niet selecteren, terwijl ik in een map daarin de back-ups wil opslaan.

En het is niet mogelijk om een usb-cam als surveillance camera te gebruiken? Zag gister tijdens het speuren ernaar op internet alleen netwerk-cams voorbij komen, maar wou even bevestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Zo nu 5 uur mijn nas binnen ds211 ben erg tevreden moet ik zeggen alle optie al doorlopen na 4 uur te hebben gewacht op uit me hoofd raid1 heb nu de app geinstaleerd op mijn iphone synoload..... Wat een genot ik denk dat ik me pc nu nog minder aan heb letterlijk 'alle' downloads worden door deze app ondersteund, morgen testen wat eigenlijk mijn vraag was video streamen naar andere locatie (schoonouders) over WAN voor de mensen die het willen lezen ik post morgen een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
pcprutser schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:12:
Mijn DS209 gister geupdate naar DSM 3.1
Ineens kwam ik erachter dat Synology mij een gratis back-up programma geeft, en dus mee aan de slag, echter nu zit ik met het probleem dat ik de gewenste doelmap niet kan selecteren, verder dan de netwerkmappen kan je niet selecteren, terwijl ik ,,,,,,,,,,,,,,,,
Alle types record media worden ondersteund echter in de vorm van opslag moet dan worden gekozen voor de nas, de applicatie van synology ondersteund naar mijn idee alleen een aantal goed gekeurde cameras het zij met licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik heb nu 2x 1TB in mijn DS210J, en ik zit te denken om hier 2x 3TB van te maken (andere optie is naar een 4bay syno, maar heb ik nog even geen geld voor). Ik gebruik het nu in Raid 1. Hoe is dit het makkelijkst te migreren?

Volgens mij is het niet hot-swappable, dus ik kan niet 1 schijf eruit halen, nieuwe erin en dan verwachten dat de Syno de Raid hersteld en met Raid1 alles kopieert naar de 3TB, dan andere 1TB eruit en nieuwe 3TB erin en weer op hetzelfde wachten. Toch?

Dus de vraag is: wat is wel makkelijk? Ik heb naast veel films e.d. ook veel software draaien (SabNZBD, CouchPotato, Sickbeard, Spotweb), en vooral CP en SB mogen nu ook wel via een package (zebulon) geinstalleerd worden (ik wil alleen wel m'n watchlist bewaren).

Dus ehr, lang verhaal, maar hoe kan je het best upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarpeVentum schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:04:

Volgens mij is het niet hot-swappable, dus ik kan niet 1 schijf eruit halen, nieuwe erin en dan verwachten dat de Syno de Raid hersteld en met Raid1 alles kopieert naar de 3TB, dan andere 1TB eruit en nieuwe 3TB erin en weer op hetzelfde wachten. Toch?

Dus ehr, lang verhaal, maar hoe kan je het best upgraden?
Je moet het precies doen zoals je zelf al zei. Eerst de Synology uitzetten, één schijf vervangen, volume opnieuw op laten bouwen en daarna hetzelfde met de tweede schijf.
het rebuilden gaat niet automagisch, dat moet je even zelf starten

Xtra uitleg vind je hier:
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=431

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:19

jelly

Arch Linux

Boomerang schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:52:
Iemand ervaring met het draaien van een MPD server op de Synology DS211 i.c.m. een USB-geluidkaart? Lijkt me een interessante optie, maar kan hierover niet veel vinden.
Bij mij gebruikte mpd met http streaming de hele tijd 100% cpu. Niet echt handig dus

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik ben er toch nog niet echt uit wat ik nu ga aanschaffen.
Volgens SNB is de 211+ in de praktijk niet sneller qua read/write dan de gewone versie, ondanks meer RAM.

Als ik nu kijk wat mijn gebruik is, dan is dat fotos schrijven naar de NAS en die bekijken van de NAS op een laptopje wat meestal met Wlan-g/n is verbonden. Die fotos bewerk ik dan (simpel, rode ogen, recht zetten, croppen en dat is het wel) en schijf ik weer terug naar de NAS. Wlan-n daar haal ik met wat geluk misschien een 15 Mb/s mee, toch? Dan is de lees/schrijf snelheid van een 211 meer dan ruim voldoende aangezien die tussen de 50 en 80 Mb/s ligt. Ga ik met kabels op Gigabit werken, dan wordt het verhaal ietsjes anders, maar toch zal die snelheid wel voldoende moeten zijn neem ik aan. Dat is, als ik e.e.a. goed begrepen heb.

Waar komt het extra geheugen van de plus-versie dan om de hoek kijken? Bij gebruik van Photostation bijvoorbeeld? Photostation gebruik ik denk ik toch enkel om bijvoorbeeld bij familie op bezoek fotos te laten zien, anders benader ik de fotos toch via het netwerk, bijvoorbeeld via een mapped network drive.

Dan blijft voor de 211+ tov de 211 nog enkel SD-card en e-sata over qua pluspunten. En hot-swap maar ik ben niet van plan om dat veel nodig te hebben, een schroevendraaier heb ik wel ;)

Zijn er nog spannende mogelijkheden met die SD-card reader? Kan daar iets op draaien, of kan ik die enkel gebruiken om fotos direct op de NAS te zetten? Volgende vraag is dan: gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 01:16:
[...]

Je moet het precies doen zoals je zelf al zei. Eerst de Synology uitzetten, één schijf vervangen, volume opnieuw op laten bouwen en daarna hetzelfde met de tweede schijf.
het rebuilden gaat niet automagisch, dat moet je even zelf starten

Xtra uitleg vind je hier:
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=431
Top, thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik zelf heb een 211+ daar ben ik uiterst tevreden over. Nu wil ik voor een vriend van me een NAS aanschaffen alleen die heeft een heel ander budget en andere eisen.

Deze wil de NAS voornamelijk gebruiken om zijn data weg te zetten. En voor video surveillance. 4 camera's .
Is de 211J toereikend hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
211J kan tot 5 camera's beheren, moet je wel extra licenties gaan aanschaffen, wat meteen de kosten met minimum 150 euro verhoogd

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
ieperlingetje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:17:
211J kan tot 5 camera's beheren, moet je wel extra licenties gaan aanschaffen, wat meteen de kosten met minimum 150 euro verhoogd
Hoe zit het met data backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
voor data backup heb je met een 211J genoeg performance, bestanden kopiëren kan de goedkoopste nas ook wel, daar hoef je geen diskstation voor aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Hi,

Vanmiddag is mijn DS111 bezorgd. Ik kan er dus nu mee aan de slag. Ik heb nu alleen bij de installatie een probleem. Het volgende is het geval:
- ik heb de NAS aan mijn netwerk gehangen via een utp-kabel, de voeding aangesloten en het apparaat aangezet.
- de software op de dvd heb ik op mijn laptop geïnstalleerd (draadloos verbonden)
- de synology assistent is nu geïnstalleerd, echter de assistent kan het apparaat niet vinden.

Ik heb mijn netwerk al gereset, de laptop opnieuw opgestart, maar het heeft nog niet mogen baten.

Zie ik iets over het hoofd?

Ah.. even met utp-kabel aangesloten en dat werkt. En we gaan weer verder..

[ Voor 6% gewijzigd door Frank_79 op 30-07-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Iemand een Synology Disk Station (211+) goed aan de praat met een Axis 1011W ip-camera? En dan voornamelijk het motion detection gedeelte.

Ik ben benieuwd naar je config (van zowel de Synology als de Axis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Hmmmm, netwerkprinter (Samsung CL-315) doet vreemd na de beta update....na de eerste print verdwijnen andere printopdrachten in een zwart gat op de Syno blijkbaar. Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Enkele uurtjes wat gespeeld, wat data overgezet. Probeer nu wat dingen te downloaden. Downloaden an sich gaat wel, maar ten koste daarvan valt het internet op mijn andere apparaten weg. Is dit herkenbaar? Heb een abbo van Ziggo. Ben benieuwd of iemand dat ook heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Je kunt zowel in de syno een max download snelheid instellen, maar ook je router zou hier ingezet voor kunnen worden (QoS Quality of Service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Bolukan schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:52:
Je kunt zowel in de syno een max download snelheid instellen, maar ook je router zou hier ingezet voor kunnen worden (QoS Quality of Service)
Goede tip. Hoe werkt een Qos? En waar kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Frank_79 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:01:
[...]

Goede tip. Hoe werkt een Qos? En waar kan ik dat instellen?
Wikipedia: Quality of service

:update:
Kan iemand mij vertellen wat er in de dir /root zou moeten staan?
Ik heb daar nu ineens een volume1 dir met hierin wat dirs die gemaakt zijn door nzbget
Ik denk dat ik een fout gemaakt heb met dir locations en denk dat ik deze dirs gewoon mag verwijderen?
Volgens mij moet /root helemaal leeg zijn?

Opgelost

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Mijn DS410 draait als een zonnetje met
-Sabnzbd
-Sick beard
-Couch potato

(wat een geweldige programa's)

Nu wil ik ook van buiten mijn netwerk verbinding kunnen maken.

Ik heb een wdr3700 met DD-WRT er op.
Heb een free dyns account gemaakt. *******.dyndns-home.com
Deze werkt ook want als ik nu surf naar ******.dyndns-home.com kom ik in het inlog scherm van mijn router.

In de router heb ik dit aangemaakt:

Application Protocol Source Net Port from IP Address Port to Enable
NAS Both 5000 192.168.2.107 5000 ja

Als ik nu naar:
******.dyndns-home.com:5000 ga kan hij niet vinden.

Wat doe ik fout?? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Iemand een idee waarom het na file indexering in te schakelen nog steeds lang duurt voordat je resultaten bij zoekopdrachten krijgt in de bestandsbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Vandaag mijn DS211 eens tot leven gewekt. Uiteindelijk heb niet de WD20EARS gekocht maar de WD20EARX. Wel uit Maleisië ook >:)

Tot nu toe hoor ik de schijven niet of zo, werkt denk ik prima, maar ik heb nog niks met data kopieren gedaan. Daar ga ik morgen eens mee aan de slag.

Ik vraag me nu even twee dingen af. Er is vrijwel niks te lezen over een LCC probleem bij de WD20EARX schijven. Nu staat die counter bij mij op 27, na 7 uur. Als ik bepaalde handelingen doe in DSM lijk ik de schijf even te horen, en staat de LCC ook weer hoger met +1.
Nu vraag ik mij af, is een LCC van 27 na 7 uur alarmerend? Kan ik sowieso beter de LCC 'fix' toepassen?

De spin up time in SMART informatie staat bij mij nu al op 6358. Dat lijkt me ook niet echt gezond. Maar van dat zou niet weten hoe dat te verminderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17-09 14:51
[b][message=36496147,noline]
Nu vraag ik mij af, is een LCC van 27 na 7 uur alarmerend? Kan ik sowieso beter de LCC 'fix' toepassen?
De LCC van de WD20EARS mag in ieder geval minimaal 300K worden volgens de specs, maar ook 1M zou geen probleem mogen zijn (bij mij stond ie al op 360K voordat ik van de LCC fix wist). Dus met +/- 100 per dag duurt het nog minimaal 8 jaar voordat je aan de 300K zit, en nog 27 jaar tot 1M ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
0Burner0 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:12:
Als ik nu naar:
******.dyndns-home.com:5000 ga kan hij niet vinden.
En als je -vanaf buiten- je DS probeert te benaderen met:
http://xxx.xxx.xxx.xxx:5000 doet ie het dan wel?

(xxx.xxx.xxx.xxx is je WAN IP adres: (het IP adres dat je in je dyndns account ingesteld zou moeten hebben), het WAN IP adres kun je (thuis!) zien met b.v. http://www.watismijnip.nl)

A. Doet dat het ook niet: zoek het in je router en/of DS.
B. Doet dat het wel: zoek het in de DDNS instellingen van dyndns-home. Of anders: misschien mag je vanaf je buiten testlocatie (werk?) niet via poort 5000 naar buiten. Probeer dan eerst een andere testlocatie (buren of zo).

[Edit]: Ik lees: Deze werkt ook want als ik nu surf naar ******.dyndns-home.com kom ik in het inlog scherm van mijn router. Is dus waarschijnlijk niet A, wel misschien B?

[ Voor 11% gewijzigd door waits op 01-08-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
waits schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:12:
[...]

En als je -vanaf buiten- je DS probeert te benaderen met:
http://xxx.xxx.xxx.xxx:5000 doet ie het dan wel?

(xxx.xxx.xxx.xxx is je WAN IP adres: (het IP adres dat je in je dyndns account ingesteld zou moeten hebben), het WAN IP adres kun je (thuis!) zien met b.v. http://www.watismijnip.nl)

A. Doet dat het ook niet: zoek het in je router en/of DS.
B. Doet dat het wel: zoek het in de DDNS instellingen van dyndns-home. Of anders: misschien mag je vanaf je buiten testlocatie (werk?) niet via poort 5000 naar buiten. Probeer dan eerst een andere testlocatie (buren of zo).

[Edit]: Ik lees: Deze werkt ook want als ik nu surf naar ******.dyndns-home.com kom ik in het inlog scherm van mijn router. Is dus waarschijnlijk niet A, wel misschien B?
Nee ook via het externe ip werkt hij niet.
Voer ik het ip/DDNS in zonder port nummer dan ga ik naar het inlog scherm van mijn router.
Dus de verbinding is goed, ik denk dat het een firewall instelling is maar heb alle firewallen al uit gezet en dan lukt het nog steeds niets.

Ik heb de poorten gefoward. Ik snap er niets van.
Als ik een poortchecker gebruik geeft hij aan dat de poort gewoon benaderbaar is.

Edit: bedankt voor je hulp hij werkt nu. Zag dat ik ook een firewall in mijn DS had. Die heb ik nu goed gezet en het werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door 0Burner0 op 01-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:18

jacobras

Developer

Edgarz schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:12:
Hmmmm, netwerkprinter (Samsung CL-315) doet vreemd na de beta update....na de eerste print verdwijnen andere printopdrachten in een zwart gat op de Syno blijkbaar. Anderen ook last van?
Hier doet de printer ook raar (3 pagina's printen: middelste komt er maar half uit en opdrachten die helemaal niet aankomen). In instellingen bij Externe Apparaten -> en dan de printer in DS webadmin was de printer ingesteld als 'n MFP-netwerkprinter (stond gewoon op Printer), misschien heb je daar wat aan.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

Kan iemand wellicht bevestigen dat wanneer je photo-station en media-server laat draaien op de NAS, de music, video en photo map automatisch op disk 1 komen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik begrijp er helemaal niks van.

Ik probeer nu met Gparted LiveCD mijn WD20EARX goed te zetten, maar dit lukt van geen kant.
Ik weet ondertussen dat de sector ipv op 63 op 256 moet staan. Maar HOE doe ik dit precies???
En welk partitielabel moet ik kiezen?
In 4k patitioneren lukt ook niet.

Ik begrijp er helemaal niks van. Van de Gparted website wordt ik ook weinig wijzer.

EDIT: Ik geloof dat ik er wel uit ben. Volgensmij noemt Gparted het verplaatsen van sector 63 naar 256 gewoon verplaatsen naar rechts of links. Kan iemand dit bevestigen? Dt duurt nu namelijk nog 9 uur, dus een beetje zonde van de tijd als het niet het goede is.

Gparted is nu 1.82 TiB metbokgrootte van 16.00 MiB sectoren aan het lezen.

Ik hoor graag een spoedige reactie.

Nog maar een EDIT: In het logje blijkt dit ook niet het juiste te zijn. Sector blijft 63. Wie kan mij aub vertellen wat de juiste manier is!?

[ Voor 41% gewijzigd door Buffalo op 01-08-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Maar even een nieuwe post voor de duidelijkheid.

In Gparted lukt het mij nu om de eerste sector te veranderen. MAAR niet kleiner dan 2048.
Ik doe nu Partitie --> Nieuw. Daar staat Vrije ruimte Links (MiB) op 1. Zodoende wordt de eerste sector 2048. De vraag is nu, hoe krijg ik in vredesnaam ie sector naar 256?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
Mystikal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:39:
Kan iemand wellicht bevestigen dat wanneer je photo-station en media-server laat draaien op de NAS, de music, video en photo map automatisch op disk 1 komen?
Standaard wel maar volgens mij is dit wel aan te passen want Music staat op volume2 bij mij. ;)

Edit onder: shared folder kan je de location gewoon aanpassen van de shared folders, en daar valt in ieder geval ook music onder.

[ Voor 15% gewijzigd door -LA- op 02-08-2011 08:56 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Laatst online: 12:01
Sinds vorige week gelukkige eigenaar van een DS410. Afgelopen tijd bezig geweest met instellen en vond het verrassend hoe simpel alles verliep. Met mijn zeer beperkte kennis is al veel gelukt. Behalve WOL van buiten mijn netwerk om.
Het lukt binnen mijn netwerk thuis, maar niet vanaf werk of telefoon. Als de nas aanstaat kan ik hem via het internet wel gewoon benaderen, alleen het daadwerkelijk aanzetten via WOL lukt niet.

Ik heb het geprobeerd met:
- mijn externe ip adres
- MAC identiek aan MAC bij een WOL in mijn netwerk
- poort 7 (ook een poging gedaan met poort 9)

tot op heden zonder succes, weet iemand wat ik verkeerd doe. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ranja3000 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:39:
Sinds vorige week gelukkige eigenaar van een DS410. Afgelopen tijd bezig geweest met instellen en vond het verrassend hoe simpel alles verliep. Met mijn zeer beperkte kennis is al veel gelukt. Behalve WOL van buiten mijn netwerk om.
Het lukt binnen mijn netwerk thuis, maar niet vanaf werk of telefoon. Als de nas aanstaat kan ik hem via het internet wel gewoon benaderen, alleen het daadwerkelijk aanzetten via WOL lukt niet.

Ik heb het geprobeerd met:
- mijn externe ip adres
- MAC identiek aan MAC bij een WOL in mijn netwerk
- poort 7 (ook een poging gedaan met poort 9)

tot op heden zonder succes, weet iemand wat ik verkeerd doe. Alvast bedankt
volgens mij kan dat niet... je hebt wel routers waar WOL in zit dus dat je verbinding met je router maakt en vanaf daar je WOL naar je NAS stuurt

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Ter informatie, ik heb het voor elkaar gekregen om via WAN mijn NAS ds211 te benaderen en hier uit films te streamen, dit met een aptv2 media player op een Samsung tv (11km verderop) in het begin staat hij 5 min te streamen maar daarna tijdens de film geen lag/stream drops gehad. werkt dus echt perfect, 20up/20down btw

[ Voor 3% gewijzigd door Distrax1988 op 02-08-2011 11:04 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.