1) De Synology 211+ haalt volgens "smallnetbuilder.com" niet dezelfde snelheden van mijn huidige Server.job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:25:
Ja, de synology gebruikt ext3 of ext4, maar dat maakt niet uit. Windows praat via smb/ftp/webdav met de synology en weet helemaal niet dat dat ding ext3/ext4 gebruikt. Hoeft die ook niet te weten en geeft ook geen problemen.
Om mijn huidige Server te vervangen, zal ik dus een stap hoger moeten kiezen en wordt het dan het model Synology 710+ of de Qnap Turbo Nas TS-239 Pro2. Zo heb ik ook ineen op de NAs Wake On Lan
Vraag 1 = Opgelost
2) De Raid-1 in de Synology maakt de boel er niet sneller op en zeker een rebuild duurt enorm lang, dus kies ik waarschijnlijk voor 1 harde schijf.
Ook omdat ik buiten de Nas, om de 14 dagen een externe backup doe, lijkt mij de Raid-1 overbodig
Vraag 2 = Opgelost
3) Omdat Synology door Linux, de harde schijven formateerd naar EXT4, zal de harde schijf niet onder Windows7 kunnen gelezen worden.
Wanneer ik deze harde schijf rechtstreek in mijn computer zou aansluiten!
Misschien bestaat hier een tool voor om een EXT4 harde schijf onder Windows 7 te kunnen benaderen
4) Ik kan dus mijn bestanden/mappen op de Synology spiegelen met bv de bestanden/mappen net zoals die op mijn computer staan.Waardoor de gehele mappenstructuur op beiden hetzelfde staan.
Vraag 4 = Opgelost
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 17:26 ]