Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.976 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Je kunt ook met een Airport Express of Apple TV direct vanaf je synology streamen zonder tussenkomst van wat dan ook.

ff via de browser in audio station een playlist starten en gaan, of via je iPhone/iPod/iPad via de app direct laten streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Apple TV heb ik ook aan zitten denken maar twijfel om 1 of andere reden :(

Iets anders , iemand die mij over de streep kan trekken om ipkg te installe op mijn DS?

Kan ik deze aanpassingen in z'n geheel ongedaan maken door bv een reinstall van dsm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
ipkg is niet zo heel interessant en kan je vrij eenvoudig weer verwijderen. Daarnaast zijn er ook andere package management systemen te installeren.

Hetgeen wat daarvoor komt (de bootstrap, om root access te krijgen) is wat lastiger weer ongedaan te maken, daarvoor moet je echt weer op nul beginnen door de HD's opnieuw te formateren. Althans dat is de enige manier die ik ken.

Een goed argument voor ipkg is dat het niets schaadt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-07-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Misschien heeft iemand er nog iets aan...

Als je de Zebulon packages gebruikt voor SABnzbd en Sick Beard en gebruik maakt van post processing met sabToSickBeard.py dan moet je de volgende link nog aanmaken:

ln -s /usr/local/python26/bin/python /usr/bin/python

Zebulon packages:
http://synoblog.superzebulon.org/category/python26/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sab/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sb/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Ik heb zit met een probleem, wat ik eigenlijk niet weet of ik het vroeger ook had, maar goed. :)

Heb een aantal shares op me NAS, waaronder "download", "programs" etc.. Nu move ik vaak de spullen via total commander van download naar programs bijvoorbeeld. Enkel kopieert ie nu alles via me pc in plaats van direct het move commando. Nu kan het dus met een MKV gigantisch lang duren...

Ben ik de enige met dit probleem? kan er namelijk weinig over terug vinden...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ankh schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:
Ik heb zit met een probleem, wat ik eigenlijk niet weet of ik het vroeger ook had, maar goed. :)

Heb een aantal shares op me NAS, waaronder "download", "programs" etc.. Nu move ik vaak de spullen via total commander van download naar programs bijvoorbeeld. Enkel kopieert ie nu alles via me pc in plaats van direct het move commando. Nu kan het dus met een MKV gigantisch lang duren...

Dat probleem heeft iedereen die met windows werkt.
Je moet gewoon met de file manager werken vanuit DSM. Dan gaat moven zoals het hoort; snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende. Ik kan een tweedehands 409+ kopen, maar voor minder geld heb ik een nieuwe 211. Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen. De tweedehands 409+ aanschaffen, om zo raid 10 te kunnen draaien, of de 211 aanschaffen (dat is dus geen plus) en genoegen nemen met raid 1? Ga ik de voordelen van raid o in de 409+ merken over het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Ankh schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:

Heb een aantal shares op me NAS, waaronder "downloiad", "programs" etc.. Nu move ik vaak de spullen via total commander van download naar programs bijvoorbeeld. Enkel kopieert ie nu alles via me pc in plaats van direct het move commando. Nu kan het dus met een MKV gigantisch lang duren...

Dat heb je altijd als je files moved van de ene naar de andere share.
Als je moved binnen 1 share (dus bijv van \\download\folder1 naar \\download\folder2) dan zal de move wel snel zijn (dan worden alleen wat filepointers vervangen).

Wil je wel snel moven dan idd gewoon de Syno filemanager gebruiken of desnoods via Putty aanloggen en handmatig verplaatsen met 'mv'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

sverzijl schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Dat heb je altijd als je files moved van de ene naar de andere share.
Als je moved binnen 1 share (dus bijv van \\download\folder1 naar \\download\folder2) dan zal de move wel snel zijn (dan worden alleen wat filepointers vervangen).

Wil je wel snel moven dan idd gewoon de Syno filemanager gebruiken of desnoods via Putty aanloggen en handmatig verplaatsen met 'mv'.
In principe doe ik dat dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Users\Paul>net use
Nieuwe verbindingen worden opgeslagen.

Status       Lokaal    Extern                    Netwerk

-------------------------------------------------------------------------------
OK           V:        \\nas\Prive               Microsoft Windows Network
OK           W:        \\nas\Movies              Microsoft Windows Network
OK           X:        \\nas\downloads           Microsoft Windows Network
OK           Y:        \\nas\MP3                 Microsoft Windows Network
OK           Z:        \\nas\Programs            Microsoft Windows Network
De opdracht is voltooid.

Net dan "\\nas\downloads" naar "\\nas\Programs" wat gemoved, maar ik moest toch nog steeds wachten. Volgens taakbeheer gaat het via het netwerk.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ankh schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:23:
[...]

In principe doe ik dat dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Users\Paul>net use
Nieuwe verbindingen worden opgeslagen.

Status       Lokaal    Extern                    Netwerk

-------------------------------------------------------------------------------
OK           V:        \\nas\Prive               Microsoft Windows Network
OK           W:        \\nas\Movies              Microsoft Windows Network
OK           X:        \\nas\downloads           Microsoft Windows Network
OK           Y:        \\nas\MP3                 Microsoft Windows Network
OK           Z:        \\nas\Programs            Microsoft Windows Network
De opdracht is voltooid.

Net dan "\\nas\downloads" naar "\\nas\Programs" wat gemoved, maar ik moest toch nog steeds wachten. Volgens taakbeheer gaat het via het netwerk.
Zoals we al eerder vertelden, heeft iedereen je kunt dat omzeilen door met de filemanager te werken van DSM.

Windows ziet dat als 2 verschillende schiven en dan gaat het voor de veiligheid eerst kopieren en dan pas weghalen. Moven is gewoon een flag veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 23-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 08:34:
Misschien heeft iemand er nog iets aan...

Als je de Zebulon packages gebruikt voor SABnzbd en Sick Beard en gebruik maakt van post processing met sabToSickBeard.py dan moet je de volgende link nog aanmaken:

ln -s /usr/local/python26/bin/python /usr/bin/python

Zebulon packages:
http://synoblog.superzebulon.org/category/python26/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sab/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sb/
En waarom dan wel?
Ik heb die link niet aangemaakt en het werkt gewoon.
job schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:00:
ipkg is niet zo heel interessant en kan je vrij eenvoudig weer verwijderen. Daarnaast zijn er ook andere package management systemen te installeren.

Hetgeen wat daarvoor komt (de bootstrap, om root access te krijgen) is wat lastiger weer ongedaan te maken, daarvoor moet je echt weer op nul beginnen door de HD's opnieuw te formateren. Althans dat is de enige manier die ik ken.

Een goed argument voor ipkg is dat het niets schaadt.
Thanks, straks maar eens uitvoeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Hoi,

Mijn NAS sluit niet meer goed af. Als ik shutdown commando geef via de web interface of via de powerbutton op het apparaat; blijft deze heel lang knipperen.

Nu dacht ik dat het aan headphones lag, maar die heb ik nu uitgeschakeld. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan 'debuggen'?

Edit: het lijkt toch aan headphones te liggen. Als ik die stop blijven er nog twee processen draaien onder de daarvoor aangemaakte user... eens kijken of ik die kan killen in het stop-script en dan opnieuw kan starten.

[ Voor 27% gewijzigd door Rhapsody op 23-07-2011 16:48 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:17:
[...]

En waarom dan wel?
Ik heb die link niet aangemaakt en het werkt gewoon.
Uhm, omdat sabToSickBeard.py via het PATH python probeert te zoeken en de Zebulon Python package deze in /usr/local/python26/bin/python installeert welke standaard niet in het PATH staat (ik heb dus alleen deze drie packages erop staan verder niets).

Andere opties:
- Path /usr/local/python26/bin in PATH zetten
- Script sabToSickBeard.py aanpassen
- Python in /usr/bin/python installeren
- ...

Off topic:
Heb je ook iets geinstalleerd voor het zoeken van subtitles?
Ik lees wel iets van Periscope integratie in SB maar volgens mij is dat nog WIP?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:52:
[...]

Uhm, omdat sabToSickBeard.py via het PATH python probeert te zoeken en de Zebulon Python package deze in /usr/local/python26/bin/python installeert welke standaard niet in het PATH staat (ik heb dus alleen deze drie packages erop staan verder niets).

Andere opties:
- Path /usr/local/python26/bin in PATH zetten
- Script sabToSickBeard.py aanpassen
- Python in /usr/bin/python installeren
- ...

Off topic:
Heb je ook iets geinstalleerd voor het zoeken van subtitles?
Ik lees wel iets van Periscope integratie in SB maar volgens mij is dat nog WIP?
Dat zou ik even moeten uitzoeken of er naar de juiste Python folder verwezen wordt.
Iemand tips om er achter te komen of dat ik op errors kan zoeken (via ssh)?

Periscope wilde ik vanavond aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Voor de volledigheid.
Dit is dus alleen als je post processing via sabToSickBeard.py gebruikt.

Python moet in ieder geval gevonden worden wil sabToSickBeard.py goed werken:

DiskStation> head -1 /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/sabToSickBeard.py
#!/usr/bin/env python
DiskStation> env python -c 'print "Hello World"'
Hello World
DiskStation>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Riepen er hier mensen die problemen hadden met hun SABnzbd op hun DS bij bestanden groter dan 15 Gig?

Merkte het zo juist ook op mijn desktop, snelheid zakt dan dramatisch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja, ik heb het op mijn DS211j. En het is niet een probleem met de processor of het geheugen. Die processor staat echt weinig te doen en er is ongeveer 40% geheugen vrij.

Er zijn in ieder geval meer mensen met problemen. Het lijkt er op dat er eindelijk een soort van reden is gevonden:

http://forums.sabnzbd.org...=3&t=4713&start=60#p51558

Het probleem begint al veel eerder. Ergens bij 5 Gig of zo. Maar dan is het eens in de 5 minuten 10 seconden of zo. Dat valt niet echt op. Maar de tussenpozen wordt korter en de tijdsduur langer zodat het bij 12-15 Gig echt uit de hand loopt

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 24-07-2011 00:10 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ortep schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:59:
Ja, ik heb het op mijn DS211j. En het is niet een probleem met de processor of het geheugen. Die processor staat echt weinig te doen en er is ongeveer 40% geheugen vrij.

Er zijn in ieder geval meer mensen met problemen. Het lijkt er op dat er eindelijk een soort van reden is gevonden:

http://forums.sabnzbd.org...=3&t=4713&start=60#p51558

Het probleem begint al veel eerder. Ergens bij 5 Gig of zo. Maar dan is het eens in de 5 minuten 10 seconden of zo. Dat valt niet echt op. Maar de tussenpozen wordt korter en de tijdsduur langer zodat het bij 12-15 Gig echt uit de hand loopt
Ik merk het iig ook op mijn desktop dus doet mijn vermoeden dat het NIKS met de Synology's te maken heeft.

:update:
Is deze melding belangrijk of is er niks aan de hand?
Dit is bij bootstrap install
Configuring ipkg-opt.ipk...WARNING: can't open config file: /usr/syno/ssl/openssl.cnf

Ook vervelend dat na ipkg acties mijn SB en CP niet meer werken :(

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2011 01:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GidiK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10-2020
Ik heb een probleempje: als ik met Synology Assistant op Verbinden klik om voor het eerst de Disk Manager op mijn gloednieuwe DS411j te bekijken, blijft de pagina in de browser leeg. Het installeren van de firmware (DSM 3.1-1748) ging wel goed.

Het is geen firewall probleem, want de browser redirect wel van http://192.168.1.66:5000 naar http://192.168.1.66:5000/webman/index.cgi. Echter van die laatste komt geen reactie meer. Geprobeerd in FF 5, IE9, ook in IE8-mode en IE7-mode, vanaf twee verschillende pcs (w7 en vista).

Het apparaat is de hele tijd aan het piepen. Als ik de handleiding goed begrijp is dit normaal: de piep zegt dat er geen volume is, en die is er ook nog niet, want daarvoor wil ik juist gaan verbinden... De piep zou ook van de ventilatoren kunnen komen, maar die doen het gewoon.

Sommige posts in dit topic zeggen dat je dan gewoon even moet telnetten en apache herstarten. Maar ja, het lijkt erop dat ik toch eerst zal moeten verbinden om telnet aan te zetten, want die lijkt standaard niet aan te staan (geprobeerd in putty met telnet, ssh en rlogin op hun default poorten). Kip/ei...

Nu is dit mijn allereerste NAS, dus ik doe vast iets heel doms fout. Hoe kom ik hiermee verder? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik heb nzbget installed volgens deze tut http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628

Maar krijg deze error:

Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)

Er is dus iets met permissies maar hoe fix ik dit ?
De rechten lijken mij goed voor de downloads map:
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Jul 24 02:51 downloads

note: heb geen php aanpassingen gedaan daar ik geen error's kreeg welke het noodzakelijk maakte.
Draai dsm 3.2 beta

Het plaatsen van een nzb in de watch folder werkt perfect echter het adden van een znb via web interface geeft bovenstaande error.

Ook ondervind ik problemen met het vinden van de default config files voor postprocessing en nzb zelf.

[ Voor 45% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2011 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
GidiK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:59:
Ik heb een probleempje: als ik met Synology Assistant op Verbinden klik om voor het eerst de Disk Manager op mijn gloednieuwe DS411j te bekijken, blijft de pagina in de browser leeg. Het installeren van de firmware (DSM 3.1-1748) ging wel goed.

Het is geen firewall probleem, want de browser redirect wel van http://192.168.1.66:5000 naar http://192.168.1.66:5000/webman/index.cgi. Echter van die laatste komt geen reactie meer. Geprobeerd in FF 5, IE9, ook in IE8-mode en IE7-mode, vanaf twee verschillende pcs (w7 en vista).

Het apparaat is de hele tijd aan het piepen. Als ik de handleiding goed begrijp is dit normaal: de piep zegt dat er geen volume is, en die is er ook nog niet, want daarvoor wil ik juist gaan verbinden... De piep zou ook van de ventilatoren kunnen komen, maar die doen het gewoon.

Sommige posts in dit topic zeggen dat je dan gewoon even moet telnetten en apache herstarten. Maar ja, het lijkt erop dat ik toch eerst zal moeten verbinden om telnet aan te zetten, want die lijkt standaard niet aan te staan (geprobeerd in putty met telnet, ssh en rlogin op hun default poorten). Kip/ei...

Nu is dit mijn allereerste NAS, dus ik doe vast iets heel doms fout. Hoe kom ik hiermee verder? Thx!
nas al eens op nieuw opgestart?
dus geforceerd uit zetren en weer aan?

Anders even hd aan je pc hangen en leeg gooien en op nieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

schumi2004 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:26:
[...]

Ik merk het iig ook op mijn desktop dus doet mijn vermoeden dat het NIKS met de Synology's te maken heeft.
Dat zei ik al tijden, maar daarna begin iedereen te roepen dat een 211j te klein is en dat de cpu het niet aan kan, of dat het geheugen te klein was. Maar de grap is nu juist dat de CPU maar voor 50% belast wordt en er maar net iets meer dan 60% geheugen in hebruik is. Hij kan dus veel meer aan. De schijf staat wel heftig te ratelen. Hij staat dus ergens op te wachten en is niet overwerkt.

Ik had het eigenlijk al opgegeven er achter tekomen wat het was. Ik ben voor grote downloads weer Newsbin Pro gaan gebruiken op mijn desktop. Uiteindelijk werkt dat veel plezieriger. SAB gebruik ik alleen nog maar voor het standaard geneuzel dat SB voor me vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 24-07-2011 08:17 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 03:01:
Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)
Zeker weten dat je de goede paden hebt ingesteld?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:44:
[...]

Zeker weten dat je de goede paden hebt ingesteld?
Ja 100%, heb al van alles geprobeerd maar kan gewoon geen file uploaden vanaf de web interface. De watch folder werkt wel.

Ik heb het tig keer nagelopen vannacht maar kan nergens de fout vinden.

Ook krijg ik error's bij het instellen van de web config.

ERROR: Could not load server configuration template. File "" not found. Check option "ServerConfigTemplate".
(met paden gebruikt uit de tut en ze klopppen, manual checked)

:update:
Ik krijg het zowel op de normale als de beta versie argh

[ Voor 40% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
schumi2004 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 03:01:
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik heb nzbget installed volgens deze tut http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628

Maar krijg deze error:

Er is dus iets met permissies maar hoe fix ik dit ?
De rechten lijken mij goed voor de downloads map:
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Jul 24 02:51 downloads

note: heb geen php aanpassingen gedaan daar ik geen error's kreeg welke het noodzakelijk maakte.
Draai dsm 3.2 beta

Het plaatsen van een nzb in de watch folder werkt perfect echter het adden van een znb via web interface geeft bovenstaande error.

Ook ondervind ik problemen met het vinden van de default config files voor postprocessing en nzb zelf.
waarschijnlijk moet je ff chownen (change owner). dat doe je met chown -R username:group /pad/watjewilt/chownen. nzbget draai je waarschijnlijk niet als root?

De mappen zijn nu van root, die heeft inderdaad volledige access. Ik vraag me ook af waarom je dat pad executable (x) hebt staan, dat is niet nodig en een security-risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mar2zz schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:51:
[...]

waarschijnlijk moet je ff chownen (change owner). dat doe je met chown -R username:group /pad/watjewilt/chownen. nzbget draai je waarschijnlijk niet als root?

De mappen zijn nu van root, die heeft inderdaad volledige access. Ik vraag me ook af waarom je dat pad executable (x) hebt staan, dat is niet nodig en een security-risk.
Volgens mij draaid nzbget wel als root, heb het althans als root allemaal installed.
Zou ook niet weten als welke user ik hem moet laten draaien dan

Die executable x kan ik niet verklaren, heeft er de gehele tijd gestaan. (op wel meerdere mappen)

Voor ik alles definitief verwijderd zal ik chown eens proberen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
executable komt meestal van het chmod 777 advies wat veel mensen geven als iets met rechten niet goed zit in linux. dat kan je standaard al aanpassen naar 775 als je dat ziet staat, maar meestal nog minder.

Ik heb van de andere synology-installatie's (sickbeard, couchpotato e.a.) begrepen dat je via je dsm users aan kunt maken, en dat sickbeard als user sickbeard draait enzo. En dat die in een groep gehangen kunnen worden die lees/schrijfrechten hebben op de downloadfolders.

Als nzbget bepaalde bestanden niet kan lezen dan heeft ie geen leesrechten waarschijnlijk daarop, of ze bestaan niet. Aangezien je laat zien dat map van root is met alle rechten, ga ik ervan uit dat nzbget dus niet met rootrechten draait (en gelukkig maar). Is dat niet ergens in de config in te stellen? Draai je als daemon? Wat is een default synology user? Toch niet root lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mar2zz schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:17:
executable komt meestal van het chmod 777 advies wat veel mensen geven als iets met rechten niet goed zit in linux. dat kan je standaard al aanpassen naar 775 als je dat ziet staat, maar meestal nog minder.

Ik heb van de andere synology-installatie's (sickbeard, couchpotato e.a.) begrepen dat je via je dsm users aan kunt maken, en dat sickbeard als user sickbeard draait enzo. En dat die in een groep gehangen kunnen worden die lees/schrijfrechten hebben op de downloadfolders.

Als nzbget bepaalde bestanden niet kan lezen dan heeft ie geen leesrechten waarschijnlijk daarop, of ze bestaan niet. Aangezien je laat zien dat map van root is met alle rechten, ga ik ervan uit dat nzbget dus niet met rootrechten draait (en gelukkig maar). Is dat niet ergens in de config in te stellen? Draai je als daemon? Wat is een default synology user? Toch niet root lijkt me?
Een hoop vragen, ik zal kijken welke ik beantwoorden kan:

In de config kan ik niks vinden voor wat betreft user/root settings, het maken van folders lukt hem prima hij lijkt alleen niet bij zijn config files te kunnen komen.

nzbget draaid idd als deamon: nzbget -D

default user is admin

ik zal eens proberen een user nzbget aan te maken en deze koppellen aan nzbget kijken wat ie dan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 20:32
Heb je ook je NZB upload dir toegevoegd aan je PHP basedir via DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Slurpgeit schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:50:
Heb je ook je NZB upload dir toegevoegd aan je PHP basedir via DSM?
Nee , ik was in de veronderstelling dat PHP aanpassingen alleen nodig zijn bij error's.

Ik zal het even checken, maar dat zal niet ook het probleem van het niet kunnen lezen van de config files oplossen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GidiK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10-2020
The Fatal schreef op zondag 24 juli 2011 @ 03:53:
[...]

nas al eens op nieuw opgestart?
dus geforceerd uit zetren en weer aan?

Anders even hd aan je pc hangen en leeg gooien en op nieuw proberen
Dat opstarten heb ik regelmatig gedaan. Het leeggooien van de disks aan de pc is een goed idee en dat heb ik nu ook gedaan. Op die manier kon ik een mooie verse install doen.

Nu piept ie niet meer, maar het knippert nog steeds oranje. En de browser pagina blijft nog steeds leeg als ik vanuit Synology Assistant op Verbinden klik. Wat doe ik verkeerd?

Ik wou van de gelegenheid gebruik maken een oudere DSM (1354 i.p.v. 1748) te installeren. Deze was namelijk meegeleverd op de cd en misschien heeft die nieuwe een bug. Maar zelfs met lege disks heeft de DS411j toch nog onthouden dat 3.1-1748 geinstalleerd was geweest en staat geen downgrade toe...

Update:

Ik heb nu een laptop met crosscable direct verbonden aan de NAS, een vast IPv4 adres gezet op de laptop (anders doet ie alleen IPv6) en toen kwam ik er wel in! Ik ben nu een volume aan het maken, de initiële paniek is dus over. Mijn domme fout was dus aan te nemen dat NAS stond voor Network Attached Storage...

[ Voor 15% gewijzigd door GidiK op 24-07-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Mar2zz schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:17:
Het toepassen van CHMOD 777 is hoegenaamd nooit van toepassing, omdat je dan feitelijk alles en iedereen op deze aardkloot alle rechten geeft op jouw folder cq bestand(en). Het is dat er vaak nog een firewall tussenzit, maar anders heb je eigenlijk 'open huis' op je NAS of server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Vraagje: Ik heb sabnzb draaien van merty, maar vraag mij af hoe ik aan de nieuwste versie (update) kom? Sabnzb geeft wel aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is, maar ik sabnzb gewoon op die manier updaten?

Ik draai dus nu deze versie: http://www.mertymade.com/syno/#sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
schumi2004 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Nee , ik was in de veronderstelling dat PHP aanpassingen alleen nodig zijn bij error's.

Ik zal het even checken, maar dat zal niet ook het probleem van het niet kunnen lezen van de config files oplossen lijkt me.
Kan heel goed. Die configbestanden worden uitgelezen door nzbgetweb, niet nzbget. Nzbgetweb is php, en moet dus via php basedir rechten op die map krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Vjenne-ICT schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:45:
Vraagje: Ik heb sabnzb draaien van merty, maar vraag mij af hoe ik aan de nieuwste versie (update) kom? Sabnzb geeft wel aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is, maar ik sabnzb gewoon op die manier updaten?

In de webconfig van je synology staat een sabhelper, deze kan sab updaten als je vanaf de sabnzbd site het python source bestand gebruikt. Heb je dsm 3+ dan moet je eerst extjs (staat op de site van merty) installeren voordat je gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Vjenne-ICT schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:45:

1. bij een versie die hoger is dan .6x, installeer eerst de ExtJS-2 library (anders werkt de helper niet)
2. download de nieuwste Python source versie van SABnzbd van de website (klik op link in SABnzbd)
3. Gebruik de SABnzbd helper om de package te installeren.

Oftwel: allemaal te lezen op de pagina waar je de link van hebt vermeld...Dus misschien de moeite waard om de pagina ook werkelijk te lezen. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 25-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

GidiK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:41:
*knip*

Mijn domme fout was dus aan te nemen dat NAS stond voor Network Attached Storage...
You're kidding, right? Dat is namelijk PRECIES waar het voor staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26
Ik ben al een tijd op zoek naar een NAS voor hoofdzakelijk de volgende punten:
- Centrale opslagplaats voor foto's, documenten
- Online backup mogelijkheden
- Opslag van muziek, foto's en films met mogelijkheid tot doorsturen naar Mediaplayer / PS3

Ik heb me dit weekend ingelezen in de verschillende NAS'sen die Synology biedt. Ik denk aan de ds411+II in RAID5 of RAID6 met 4 * 3 TB schijven.

Echter, nu mijn probleem:
Ik heb thuis 4 PC's waarop respectievelijk Windows 7 32bit en Windows XP 32 bit. Kan ik vanuit Windows gewoon via een netwerkshare / FTP-verbinding de volledige 9 GB dataopslag bij RAID5 gebruiken? Of heb ik hiervoor Windows 7 64 bit nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ja, dat gaat prima. Ik denk dat je in de war bent met de limiet voor RAM geheugen in 32Bit OS-en. Voor netwerkopslag maakt het geen drol uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
De 2TB limiet per volume voor XP 32bit geldt alleen voor lokale schijven. Op NAS is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 09:19
Ik zit vast met een niet meewerkende nzbget op mijn DS211. Het heeft twee dagen gewerkt, maar opeens (ik zweer het, zonder wijzigingen) doet nzbget helemaal niks meer.
Als ik een nzb in de watch folder zet wordt daar gewoon helemaal niks mee gedaan. Het maakt niet uit of ik nzbget als daemon draai, of in de terminal draai.
Ik heb geprobeerd handmatig een NZB aan de queue toe te voegen, en dat lukt. nzbget -A /pad/naar/nzb.nzb gaat goed en met nzbget -L F krijg ik keurig een wachtrij te zien. Echter is er geen netwerkactiviteit! Er wordt niks gedownload. Server settings staan goed, minstens drie keer gecontroleerd plus wel werkend op andere PC's. De opgegeven maindir is zeker weten toegankelijk voor nzbget, als ultieme middel ook chmod 777 op de desbetreffende directory gedaan.
Wat ik apart vind is dat de log file niet wordt aangemaakt, ik kan dus niet zien waar het precies fout gaat.
Ik heb nzbget ook al een keer verwijderd inclusief configs en opnieuw geïnstalleerd. Mocht ook niet baten.
Inmiddels weet ik even niet meer waar ik het zoeken moet, iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 25-07-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Goed nieuws voor Lion user met een *07 diskstation:

Dear Synology+Mac users,

As you may already know that the AFP & Time Machine in the latest Mac OS X 10.7 Lion does not support 3rd-party NAS with old version of Netatalk, which means you can no longer use a Synology DiskStation as a backup device for use with Apple's Time Machine, or as a dedicated AFP file server. Fortunately, these issues have already been addressed in our DiskStation Manager (DSM) 3.2 beta which will work with all existing Synology DiskStations released in 2008 or later.

Although Synology DiskStations released in 2007 and before are already out of DSM upgrade service, however we have came to a decision that we will release a special DSM version for Synology x07-series DiskStations, specifically addressing the incompatibility issue with AFP & Time Machine in Mac OS X 10.7 Lion. This will ensure our customers continue to enjoy their Synology DiskStations and not being punished by simply upgrading their Mac OS X. It is now scheduled to be available for free download around mid-August. Please stay tuned.

For users who have already encountered these issues, it is suggested to use Samba file transfer service as the temporarily solution.

Your feedback is invaluable to us because only by knowing what you think and need can we tailor our customer services to best meet your requirements. That is the simple belief Synology holds.

Sincerely yours,
Synology inc.

bron: synology-forum
Super service :>

[ Voor 3% gewijzigd door CM5 op 25-07-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

CM5 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:57:
Goed nieuws voor Lion user met een *07 diskstation:

Dear Synology+Mac users,

As you may already know that the AFP & Time Machine in the latest Mac OS X 10.7 Lion does not support 3rd-party NAS with old version of Netatalk, which means you can no longer use a Synology DiskStation as a backup device for use with Apple's Time Machine, or as a dedicated AFP file server. Fortunately, these issues have already been addressed in our DiskStation Manager (DSM) 3.2 beta which will work with all existing Synology DiskStations released in 2008 or later.

Although Synology DiskStations released in 2007 and before are already out of DSM upgrade service, however we have came to a decision that we will release a special DSM version for Synology x07-series DiskStations, specifically addressing the incompatibility issue with AFP & Time Machine in Mac OS X 10.7 Lion. This will ensure our customers continue to enjoy their Synology DiskStations and not being punished by simply upgrading their Mac OS X. It is now scheduled to be available for free download around mid-August. Please stay tuned.

For users who have already encountered these issues, it is suggested to use Samba file transfer service as the temporarily solution.

Your feedback is invaluable to us because only by knowing what you think and need can we tailor our customer services to best meet your requirements. That is the simple belief Synology holds.

Sincerely yours,
Synology inc.

bron: synology-forum
Super service :>
En met dit soort berichten weet je dat je de juiste NAS hebt gekozen! Wat een service! Had eerst een Time Capsule, wat achteraf een slechte aankoop was. Raad nu vaak een DS211 aan.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Maverick2001 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:11:
[...]

En met dit soort berichten weet je dat je de juiste NAS hebt gekozen! Wat een service! Had eerst een Time Capsule, wat achteraf een slechte aankoop was. Raad nu vaak een DS211 aan.
KLOPT helemaal,
Na eerst een afwijzend mailtje te hebben gehad dat ik maar een nieuwe moest kopen vond ik dit bericht vanmorgen ook in mijn mailbox...
Ben weer helemaal happy vanaf half augustus...😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hey ik heb een korte vraag voordat ik een DS211 ga aanschaffen:

Wat wil ik gaan doen?
-NAS in mijn netwerk via Apple TV2 films streamen.
-Over het internet films streamen naar een andere locatie b.v vrienden of familie.

Nu is de vraag. word een film gedownload of gestreamt als ik deze probeer binnen te halen buiten mijn netwerk met een mediaplayer, VPN is ook mogelijk

(download/upload verhaal is mij bekend)
Ik hoor graag jullie reacties/mening

[ Voor 51% gewijzigd door Distrax1988 op 25-07-2011 15:40 . Reden: Onduidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ivohofstede schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:37:

Wat wil ik gaan doen?
-Over het internet films streamen naar een andere locatie b.v vrienden of familie.

Nu is de vraag. word een film gedownload of gestreamt als ik deze probeer binnen te halen buiten mijn netwerk met een mediaplayer, VPN is ook mogelijk

Een interessante maar ben bang dat er een vpn (of iets dergelijks) opgezet moet worden, plus moet je ook wel een beetje verbinding hebben voor je upload is mijn eerste gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online

:) Dit is zeker belangrijk. Hoop alleen dat er iemand dit verhaal al eens is tegen gekomen, via XBMC is er gewoon een verbinding op te zetten de vraag stream/download is wel belangrijk streamen met 2mbit up gaat beter dan eerst alles downloaden

[ Voor 42% gewijzigd door Distrax1988 op 25-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

Wat wil ik gaan doen?

In DSM 3.2 beta zit inmiddels een VPN server. Die zou je hiervoor kunnen gebruiken. En vervolgens gewoon streaming met SMB over deze VPN verbinding. (SMB direct zonder VPN gaat waarschijnlijk niet lukken omdat de poorten hiervoor door veel providers zijn dichtgezet.)

Als alternatief zou je bijv. Plex Server kunnen gebruiken op je NAS (al is deze vooralsnog alleen beschikbaar op de Synology NASsen met intel CPU (211+/411+ etc), die streamt in ieder geval over een poort die niet wordt geblokkeerd door providers. Heb je alleen wel een Plex client (of XBMC met pleXBMC) nodig om het af te spelen.

Vast nog wel meer mogelijkheden. Ga er binnenkort ook eens naar kijken nu ik een 50/50Mbps verbinding krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 25-07-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik heb het geprobeerd met mijn 110j en een Boxee Box mediaspeler bij een collega. In de Boxee Box kun je een VPN verbinding opzetten. Die VPN kon verbinding maken met mijn DS, maar ik kon geen shares benaderen.
Ik heb het maar even geprobeerd, omdat ik wat haast had. Het kan zijn dat de ip-adressen roet in het eten gooiden. Mijn NAS heeft namelijk 192.168.1.11 en het netwerk van mijn collega zat ook in de 192.168.1.X range.

Ik ga mijn range een keer veranderen en dan weer proberen. Theoretisch moet het werken en mijn upload zou voldoende moeten zijn om iig SD te streamen(25mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:37
GidiK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:59:

je moet met de bijgeleverde tool (is ook van de synology website te downloaden, dat is wel beter) eerst even een volume aanmaken.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Hoe zijn jullie ervaringen rondom het streamen van films die qua bestandsformaat +10 GB zijn ?? (HD content/BluRay)

De primaire reden dat ik mijn Synology kocht was het opslaan van films om die te streamen (bedraad) naar mijn mediaspeler.

Dit lukt voor DVD's, maar zodra het BluRay's betreffen en het bestanden van groter dan 10GB betreft trekt ie het niet meer en gaat de boel haperen. Nu dowload ik dus films naar mijn PC om ze te kopieren naar de mediaspeler. Dit werkt wel.

Ergens heb ik nu dus spijt dat ik een Synology heb gekocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
kattapult schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:23:
Hoe zijn jullie ervaringen rondom het streamen van films die qua bestandsformaat +10 GB zijn ?? (HD content/BluRay)

De primaire reden dat ik mijn Synology kocht was het opslaan van films om die te streamen (bedraad) naar mijn mediaspeler.

Dit lukt voor DVD's, maar zodra het BluRay's betreffen en het bestanden van groter dan 10GB betreft trekt ie het niet meer en gaat de boel haperen. Nu dowload ik dus films naar mijn PC om ze te kopieren naar de mediaspeler. Dit werkt wel.

Ergens heb ik nu dus spijt dat ik een Synology heb gekocht :'(
Betwijfel of dit aan de Synology ligt.
Eerder aan de mediaspeler.
Om welke mediaspeler gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat voor Synology heb je? Met mijn DS411+ gaat dat prima. Volgens mij heb ik nog nooit problemen gehad met 20+ en zelfs 30+ gb films.
Als mediaspeler heb ik een Popcornhour A-110. Misschien ligt het inderdaad, zoals wezep zegt, daar aan.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk ook dat het aan je netwerk ligt :). DS209 gaat super

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Netwerk of mediaspeler

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:18

jacobras

Developer

Ik las net een preview van de 3.2 firmware (http://www.storvision.nl/...komt-eraan-sneak-preview/), stond dat het nu ook mogelijk is om zelf aan te geven welke mappen door de Media Server geïndexeerd moeten worden, terwijl het niet in de changelog staat. Dat hield mij tegen, ga nu de beta installeren :).

Edit: staat wel in de changelog, misschien hebben ze er overheen gelezen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de VPN-functionaliteit en het verbeterde Photo Station. Synology O+

[ Voor 15% gewijzigd door jacobras op 26-07-2011 15:49 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Heren,

Een collega van mij heeft een DS211 waarbij hij het wachtwoord kwijt is geraakt. Maar hij moet weer bij de data komen. Is er een simpele manier om het wachtwoord te resetten zonder de data kwijt te raken?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

@spanx: ja, zo

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Hm. Beta firmware uploaden via webbrowser duurde lang, kreeg toen 'ie bijna klaar was de melding "Uw verbinding is vervallen, meld u opnieuw aan". Dat deed ik, ben toen van verbinding gewisseld (wifi -> kabel), en nu kom ik niet meer in de webadmin. ("Oops! Google Chrome could not connect to [..]"). Maar even afwachten, de NAS lijkt met de update bezig te zijn (hoor 'm pruttelen).

Update:
Ah, na een piepje is de NAS weer bereikbaar en heb ik 3.2.

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 26-07-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
spanx schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:06:
Heren,

Een collega van mij heeft een DS211 waarbij hij het wachtwoord kwijt is geraakt. Maar hij moet weer bij de data komen. Is er een simpele manier om het wachtwoord te resetten zonder de data kwijt te raken?
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=127&lang=nld

Ik zie dat je via een Google zoeklink ook al min of meer antwoord had gekregen. Mijn link gaat naar de Faq van Synology zelf waar het exact in uitgelegd staat.

[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 26-07-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
SparTi schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:19:
Ik heb net idle3-tools gedraaid voor mijn 2x WD20EARS-00MVWB0 die in mijn NAS DS211 (RAID1) zitten, volgens deze handleiding: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967

Voordat ik hiermee begon, stond schijf 1 op 8551 LCC en 671 uur en schijf 2 op 45659 LCC en 671 uur. Daarmee had ik het idee dat alleen schijf 1 al voorzien was van deze update en schijf 2 niet. Mijn DS211 heb ik pas 10 mei in bezit.

Nu ga ik toch maar om de paar dagen een blik werpen, om te kijken of dit zijn vruchten heeft afgeworpen. :)
Gaat hier om de tool die er voor zorgt dat de LCC teller niet zo rap oploopt? Waar zijn die LCC waarden eigenlijk te zien? Ik heb al zitten zoeken op LCC maar krijg geen antwoord hoe je dat kan vinden.

Ik heb nog geen Synology, maar had er 1 in bestelling staan met dus 2x WD20EARS schijven, maar deze geannuleerd wegens slechte leverbaarheid van de Synology DS211.

Daarna Informatique gebeld, over de kwestie welke batch schijven hun leveren, maar dit kon niet opgezocht worden. Ook raadde de helpdesk af om WD20EARS te kiezen icm met een NAS (in zijn algemeenheid).
Dit vanwege de variabele toerental van de WD20EARS. Maar volgens mij draaien deze schijven toch gewoon op 5400 rpm?

Mijn enigste puntje is dus eigenlijk: Kan ik met een gerust hart de Synology DS211 en 2x WD20EARS kopen? Ik ben niet van plan om de schijven in RAID te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
3.2 ziet er echt vet uit, maar na de vorige keer een beta (van 3.1) geïnstalleerd te hebben wacht ik nu liever op de officiële release. Vooral die YouTube downloader vind ik een leuke extra,en ondersteuning voor google cloud print is nog een leuke, nu heb je helemaal geen omkijken meer naar printer drivers.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn huidige Htpc/server te vervangen door de combinatie van een mediaspeler zoals de HD-Tune Smart D1 en een Nas, zoals de Synology DS211+ of DS710+.

Al 2 jaar back-up ik mijn bestanden over een Gigabit-netwerk naar mijn Server/Htpc in een Raid-1 configuratie en haal hierbij minimaal leessnelheden van 100Mbps en schrijfsnelheden van minimaal 55Mbps. Nu wil ik natuurlijk hebben, dat deze nas van Synology niet moet onderdoen in lees en schrijfsnelheden, zodat ik de Server/Htpc kan vervangen en zo het stroomverbruik verminderen.

De Synology DS211+ of DS710+, biedt plaats aan 2 harde schijven om eventueel in Raid-1 te plaatsen. Nu had ik begrepen dat het herstellen van een Raid-1 configuratie door bv een stroomuitval, bij een Nas zeer lang duurt en dit tot wel meer dan 12uur voor een opslag van 2TB. Mijn Server heeft de klus na maximaal 3uur al klaar.

Omdat ik naast de dagelijkse back-up naar de Server, ook nog om de 14 dagen een extra Back-up uitvoer en dit op een externe harde schijf. Die na Back-up, direct terug naar de kluis in de bank wordt gebracht. Vraag ik me af of het zinvol is om in de Nas van Synology een 2de harde schijf te plaatsen in Raid-1, tenzij dit de lees en schrijfsnelheid zal verhogen.

Mijn vragen in het kort:
1) Is de Nas van Synology gelijkwaardig als mijn server in lees en schrijfsnelheid over het Gigabit-netwerk?
2) Heeft het zin om in de nas van Synolgy een 2de harde schijf te plaatsen in Raid-1.
3) Kan een harde schijf die uit de Synology komt op een Windows7 computer, gelezen worden?
4) Worden de bestanden (Back-up) op dezelfde manier weggeschreven als op een externe schijf?
5) Worden Mp3 ID-Tags, Film gegevens, medata, enz.. via Synology netjes gestreamd naar een mediaspeler of Dlna ondersteunend product?

Mocht de Nas van Synology aan de bovenstaande vragen voldoen, dat wordt het voor mij alleszins de vervanger van mij Server :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Twee mogelijkheden:

- Netwerk doorvoer is prut of instabiel (of je hebt er een switch tussen hangen die priority zelf regelt; da's een bekende bron van traag netwerkverkeer)
- PCH LAN poort staat op auto, zet 'm eens op 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:14:
Mijn vragen in het kort:
1) Is de Nas van Synology gelijkwaardig als mijn server in lees en schrijfsnelheid over het Gigabit-netwerk?
Afhankelijk van het model wat je koopt. Op smallnetbuilder kan je van verschillende modellen de lees en schrijfsnelheid terugvinden.
2) Heeft het zin om in de nas van Synolgy een 2de harde schijf te plaatsen in Raid-1.
Raid is altijd aan te raden.
3) Kan een harde schijf die uit de Synology komt op een Windows7 computer, gelezen worden?
Als je raid gebruikt niet. Anders met de juiste tools wel. Maar waarom zou je dat willen?
4) Worden de bestanden (Back-up) op dezelfde manier weggeschreven als op een externe schijf?
Hoe bedoel je dat? Waarschijnlijk wel. Het is een hardeschijf bereikbaar via je netwerk. Je kan er een schijfletter aanhangen als je wilt.
5) Worden Mp3 ID-Tags, Film gegevens, medata, enz.. via Synology netjes gestreamd naar een mediaspeler of Dlna ondersteunend product?
Geen idee, denk het wel. Maar misschien dat anders het zeker weeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Volgens de technische gegevens zou de Synology 211+ de zelfde lees en schrijfsnelheid hebben als mijn server. Of deze het werkelijk haalt is de vraag :?

2) Als ik Raid gebruik, dan is het zeker Raid-1, maar maakt dit de Nas sneller :?

3) Mocht de DS211+ bv stuk gaan, dan zou ik graag de harde schijf willen benaderen via mijn Windows PC ;)

4) Staat de mappenstructuur op de Nas net hetzelfde zoals ik deze zou Back-uppen vanuit mijn PC.
Voorbeeld: Map/Video/
StarWars 1
StarWars 2
StarWars 2
Map/Muziek/Pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:36:

3) Mocht de DS211+ bv stuk gaan, dan zou ik graag de harde schijf willen benaderen via mijn Windows PC ;)
Dat is geen probleem als je (zoals je zegt) RAID-1 gebruikt. (JBOD en zeker RAID-0 zal waarschijnlijk niet lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:36:
1) Volgens de technische gegevens zou de Synology 211+ de zelfde lees en schrijfsnelheid hebben als mijn server. Of deze het werkelijk haalt is de vraag :?

2) Als ik Raid gebruik, dan is het zeker Raid-1, maar maakt dit de Nas sneller :?
Bij Raid 1 is de performance iets lager, omdat op 2 schijven tegelijkertijd geschreven moet worden.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
1. Nooit zomaar de specs geloven.
Kijk altijd bij recensies, bijvoorbeeld bij smallnetbuilder.com. Die zeggen me dat het in praktijk iets trager is dan de specs van synology.
2. Ik betwijfel of het sneller is dan met 1 HD. de raid faq zegt van wel, maar de cpu in het ding is niet super krachtig.
3. Wellicht dat raid1 nog eenvoudig onder windows lukt, maar ik heb het nog nooit moeten doen. Op het synology forum staan ongetwijfeld wel enkele ervaringen, en misschien dat hier nog iemand is die je hier wat over kan vertellen.
4. Als jij dat wilt, tuurlijk waarom niet.
Het ding is gewoon via windows te benaderen. En of het nou een interne HD is, een via usb of een via het netwerk. Windows kan alles er op zetten zoals jij het wilt.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 26-07-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb vandaag mijn ds411 binnen gekregen. Heb alleen mijn schijven nog niet binnen. Nu wil ik tijdelijk een schijf uit mijn oude nas halen en deze installen. Ik wil oa sabnzb instaleren en alles instellen. Heeft dit zin of kan ik dan over 3a4 dagen overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:19:
1. Nooit zomaar de specs geloven.
Kijk altijd bij recensies, bijvoorbeeld bij smallnetbuilder.com. Die zeggen me dat het in praktijk iets trager is dan de specs van synology.
2. Ik betwijfel of het sneller is dan met 1 HD. de raid faq zegt van wel, maar de cpu in het ding is niet super krachtig.
3. Wellicht dat raid1 nog eenvoudig onder windows lukt, maar ik heb het nog nooit moeten doen. Op het synology forum staan ongetwijfeld wel enkele ervaringen, en misschien dat hier nog iemand is die je hier wat over kan vertellen.
4. Als jij dat wilt, tuurlijk waarom niet.
Het ding is gewoon via windows te benaderen. En of het nou een interne HD is, een via usb of een via het netwerk. Windows kan alles er op zetten zoals jij het wilt.
4) Als ik het goed begrepen heb, draait de Synology op Linux.
Wil dit zeggen dat de harde schijven in de Synology worden geformateerd naar EXT3 en dus niet naar het Windows NTFS formaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:34:
Wil dit zeggen dat de harde schijven in de Synology worden geformateerd naar EXT3 en dus niet naar het Windows NTFS formaat :?
Het gaat inderdaad om EXT3 (of eigenlijk EXT4 als je gebruik maakt van een recente firmware). Je wil ook niet Linux met NTFS laten praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Iemand die op mijn post een antwoord kan geven?

Buffalo in "Het grote Synology topic deel 3"

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Buffalo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:13:
Iemand die op mijn post een antwoord kan geven?
Informatie is eenvoudig terug te vinden...

- Synology forum

Als Synology de schijf als compatible markeert (alhoewel erbij staat dat het om specifieke batches gaat) dan zit het wel goed... ;)

Overigens draait mijn DS209 icm WD20EARS (in RAID 0) alweer een behoorlijk lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Buffalo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:00:
[...]
Gaat hier om de tool die er voor zorgt dat de LCC teller niet zo rap oploopt? Waar zijn die LCC waarden eigenlijk te zien? Ik heb al zitten zoeken op LCC maar krijg geen antwoord hoe je dat kan vinden.
Kan je vinden onder Opslagbeheer -> HDD beheer -> SMART informatie -> Load_Cycle_Count

Met het tooltje idle3ctl kan je de LCC van de WD20EARS 'beteugelen' van (in mijn geval) >1700 per dag tot enkele 10-tallen. Zie hier : http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967
Mijn enigste puntje is dus eigenlijk: Kan ik met een gerust hart de Synology DS211 en 2x WD20EARS kopen? Ik ben niet van plan om de schijven in RAID te zetten.
Geen probleem, maar pas wel even de 'LCC fix' toe voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik heb momenteel de kans om een jonge 2dehandse DS211J te kopen. Er vanuit gaande dat wat ik tot nu toe heb gelezen zou dit voldoende zijn voor mijn gebruik (sabnzb downen/unpacken/streamen). Ik verhuis volgend jaar naar een nieuwe flat en had het idee om dus gewoon een NAS ergens in een donker hoekje te plaatsen en vervolgens van daaruit HD films/muziek/foto's te streamen naar mijn macbook.

Mijn vraag is nu dus: lukt zoiets in de praktijk zonder bekabeling? Kan ik een bv. een 1080p film streamen van de NAS naar de macbook zonder problemen, of kan ik best investeren in een mediaspeler die dan bekabeld aan de televisie hangt. Het liefst wil ik alle media gewoon draadloos kunnen streamen naar mijn laptop, maar ik veronderstel dat veel afhangt van de gebruikte router (in mijn geval een linksys wireless-N router van rond de €50, precieze model etc moet ik even nakijken)

Is het voor dit soort doeleinden de moeite om toch voor ds211 of + variant te gaan ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De synology hang je met utp aan je router, en utp is altijd snel genoeg. Een plus model is echt niet nodig. Voor HD materiaal 1080p heb je maximaal 50Mbit nodig, en dat haalt elke synology makkelijk.
Het enige wat een probleem kan opleveren is de draadloze verbinding. Normaal gesproken moet wireless-n snel genoeg zijn. Ik zou als ik jou was de bandbreedte van je draadloze verbinding gaan testen. Genoeg tools voor te vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:34:
Ja, de synology gebruikt ext3 of ext4, maar dat maakt niet uit. Windows praat via smb/ftp/webdav met de synology en weet helemaal niet dat dat ding ext3/ext4 gebruikt. Hoeft die ook niet te weten en geeft ook geen problemen.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 27-07-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

fullhd en draadloos is geen gezegende combinatie...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CeesKees schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:29:
fullhd en draadloos is geen gezegende combinatie...
Mijn mediaplayers zelf zijn bedraad, maar als ik af en toe even een stukje (full HD) film op m'n laptop bekijk (wifi-n), dan is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees er ook een beetje voor :) Wel jammer aangezien ik bijvoorbeeld ook met momenten een filmpje wil checken op m'n laptop in bed, en dan zou ik daarvoor dus weer speciaal een kabel moeten trekken naar m'n slaapkamer. Op zich is dat geen gigantische ramp maar het is wel een beetje jammer natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Gisteren wat zitten prutsen met VPN, ging niet echt soepel :P. PPTP kreeg ik niet aan de praat op Android en iOS, dus maar OpenVPN geprobeerd. Kreeg (uiteindelijk :+) wel verbinding (laptop via 3G verbinden met VPN), kon de NAS en andere apparaten in mijn netwerk benaderen.

Had alleen geen internetverbinding, op Google Talk na. Kon niets pingen, kon niet op msn of andere chats maar Google Talk werkte wel gewoon (ook na herstarten laptop) 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
0Burner0 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:41:
Ik heb vandaag mijn ds411 binnen gekregen. Heb alleen mijn schijven nog niet binnen. Nu wil ik tijdelijk een schijf uit mijn oude nas halen en deze installen. Ik wil oa sabnzb instaleren en alles instellen. Heeft dit zin of kan ik dan over 3a4 dagen overnieuw beginnen?
Weet iemand het antwoord op bovenstaande vraag?

+

Waarom zou ik spotweb willen instaleren? Dit is toch ook te benaderen op internet?
Wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je kan het op zich wel installeren en een export van je config maken (users en andere instellingen, etc), kan je die de volgende keer importeren. Al zal je je (RAID) config uiteraard afwijken en zal je sabnzbd+ opnieuw moeten installen.

Spotweb heeft volgens mij geen voordeel boven ftdworld.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@0Burner0:

Volgens mij wordt voor de software een klein stukje harddisk ruimte gebruikt. Dat houdt (dus) in dat je alles opnieuw mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Thnx voor de snelle reactie. Ik wacht dus nog maar ff om alles te instaleren want ben niet zo'n linux held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
lier schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:37:
[...]

Informatie is eenvoudig terug te vinden...

- Synology forum

Als Synology de schijf als compatible markeert (alhoewel erbij staat dat het om specifieke batches gaat) dan zit het wel goed... ;)

Overigens draait mijn DS209 icm WD20EARS (in RAID 0) alweer een behoorlijk lange tijd.
sverzijl schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:59:
[...]

Kan je vinden onder Opslagbeheer -> HDD beheer -> SMART informatie -> Load_Cycle_Count

Met het tooltje idle3ctl kan je de LCC van de WD20EARS 'beteugelen' van (in mijn geval) >1700 per dag tot enkele 10-tallen. Zie hier : http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967

[...]

Geen probleem, maar pas wel even de 'LCC fix' toe voor de zekerheid.
Bedankt voor de snelle reacties. Ben gerust gesteld :o
Enigste jammere is nu dat ik mijn bestelling bij Komplett heb laten annuleren vanwege slechte leverbaarheid van de Synology. Dit werd zelf aangeboden door Komplett. Vervolgens hoor ik geen reactie dat de annulering doorgezet wordt.

Bij Informatique is alles wel op voorraad, maar ik wacht natuurlijk eerst op de annulering.

En hopen dat ik twee schijven uit de juiste bacth krijg (00MVWB0, gemaakt in Maleisië). Maar anders stuur ik ze gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
jacobras schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:
...kon de NAS en andere apparaten in mijn netwerk benaderen...
mmm. Ik kan niet mijn andere apparaten benaderen. :( niet met de PPTP of OpenVPN. Ik heb wel ergens gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met de instellingen van de Firewall op de DS (in cominatie met PPTP) maar ik heb op dit moment geen rules draaien in de Firewall. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet natuurlijk ook poorten openzetten in je router/modem.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-07-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:59:
Je kan het op zich wel installeren en een export van je config maken (users en andere instellingen, etc), kan je die de volgende keer importeren. Al zal je je (RAID) config uiteraard afwijken en zal je sabnzbd+ opnieuw moeten installen.

Spotweb heeft volgens mij geen voordeel boven ftdworld.
Voor mij wel :) . Ik draai Couchpotato en SickBeard en heb o.a. Spotweb aangegeven als pool waarin hij moet zoeken. Zo heb ik gewoon een grotere index dan alleen nzbmatrix bijv.

Eigen filters en direct overzetten naar je sabnzbd vind ik toch ook wel coole dingen. Ook het tonen van nieuwe spots sidns je laatste bezoek is wel handig.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:57:
Alle poorten die open moeten staan, staan ook open want ik kan wel VPNen. om vervolgens mijn PC's te pingen/rdp'en zijn er op dat moment geen extra poorten nodig. gaat immers over de VPN

ik kan dus allleen mijn DS benaderen en niet de PC's die er naast staan. :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

job schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:57:
Oh ja, ik heb in mijn router de OpenVPN-poort geforward en in de NAS webadmin een regel toegevoegd in de firewall dat die moet worden toegestaan (al staat standaard alles op toestaan).

Met PPTP kreeg ik trouwens telkens "de server is vastgelopen".

Vond het op zich wel grappig dat ik via VPN ook gewoon in mijn router admin kan komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DrakeNL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:18:
ik kan dus allleen mijn DS benaderen en niet de PC's die er naast staan. :+.
Ai, ik lees het verkeerd :)
Lijkt met dan een kwestie van de DS anders instellen, die moet toestaan dat je ook het netwerk weer op kan. Hoe dat dan moet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Update: ik heb deze instellingen op de NAS ingesteld (dus 192.168.2.0 ipv 10.8.0.0) en nu heb ik met mijn Android telefoon verbinding kunnen maken :D

Edit:
Uiteraard werkt het niet meer na de verbinding te hebben verbroken :(

[ Voor 17% gewijzigd door jacobras op 27-07-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
Welke Synology bevelen jullie aan (ben een ervaren gebruiker):

DS211 of de DS211J

Wat wil ik ermee gaan doen?
-Via mijn Atv-2 + XBMC dvd's streamen.
-Website's op hosten
-Foto's ect ( standaard NAS meuk)

Enige wat dus mijn verschil maakt tussen deze 2 is 0,2 ghz in cpu
Ga je dit merken bij 4/6 films downloaden per dag.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ivohofstede schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:53:
Welke Synology bevelen jullie aan (ben een ervaren gebruiker):

DS211 of de DS211J

Wat wil ik ermee gaan doen?
-Via mijn Atv-2 + XBMC dvd's streamen.
-Website's op hosten
-Foto's ect ( standaard NAS meuk)

Enige wat dus mijn verschil maakt tussen deze 2 is 0,2 ghz in cpu
Ga je dit merken bij 4/6 films downloaden per dag.?
Heb helaas geen antwoord op je vraag, maar zie een iets ander verschil tussen die twee.

DS211j: 1,2 GHz / DDR2 128MB
DS211: 1,6 Ghz / DDR3 256MB

Overigens maakt het niet uit hoeveel je download per dag, maar wat de maximale downloadsnelheid is die de NAS aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je vergeet:

1.2GHz vs 1.6GHz
128MB DDR2 vs 256MB DDr3
25Watt vs 22Watt

Damnit, net te laat :)

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 27-07-2011 15:58 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
jacobras schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:57:
[...]
Overigens maakt het niet uit hoeveel je download per dag, maar wat de maximale downloadsnelheid is die de NAS aankan.
Nee precies dit gaat buiten om je NAS, maar meer met een blik op het uitpakken cpu gebruik.
aramdin schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:58:
Je vergeet:

1.2GHz vs 1.6GHz
128MB DDR2 vs 256MB DDr3
25Watt vs 22Watt

Damnit, net te laat :)
Dit zijn dus wel aardige verschillen voor +/- 70€ dat is waar :)

[ Voor 49% gewijzigd door Distrax1988 op 27-07-2011 16:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ivohofstede schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Nee precies dit gaat buiten om je NAS, maar meer met een blik op het uitpakken cpu gebruik.
Je hebt gelijk: uiteraard is het repareren en uitpakken afhankelijk van de NAS. Maar ook de maximale downloadsnelheid kan beperkt worden door de specificaties van de NAS, daar doelde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zoek een beetje naar hetzelfde als waar de discussie hierboven over gaat. Ik zie dat binnen afzienbare tijd de DS411 beschikbaar komt (zie bijvoorbeeld hier)
Hetzelfde als de 211 maar dan met 4 slots en 512MB. Lijkt me een mooie prijs/kwaliteitverhouding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je RAID5 gaat gebruiken kan je rekenen op een aardige performance hit (heb zelf een (volgens mij) vergelijkbare 409+).

Instagram / YouTube

Pagina: 1 ... 20 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.