Sorry ik bedoelde inderdaad de DS211, dus met 256MB geheugen.Rhapsody schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:12:
[...]
Je hebt het over de DS211, maar die heeft volgens Synology DDR3 256Mb. De DS211j heeft DDR2 128Mb (en 1.2 ghz processor)
Mmm twijfel of ik Cat6 heb liggen (is van vorige bewoners en in de vloer gegotenVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:44:
Ik zit met een DS209 met een mirrored set van twee 1Tb Samsung drives rond de 65MB/sec met uitschieters naar 70MB/sec. Overigens haal ik dat pas sinds ik de volume op Ext4 heb staan. Op Ext3 haalde ik die snelheden niet, én had ik ontzettend veel last van fragmentatie (download station). Dat laatste is met Ext4 vrijwel verdwenen.
Gebruik gewoon een standaard Netgear Prosafe (8 port) gigabit switch, een E4200 router van Linksys, en bekabeling is Cat6.
Kan ik met mijn RAID0 setup ook ext4 activeren en hoe?
Eens zien of dat verschil maakt.
Weet je toevallig nog wat je voor de ext4 aanpassing aan snelheden had?
Haha, ik heb hetzelfde probleem. Ben me een beetje aan het oriënteren en was eigenlijk van plan om een mooie Synology te kopen voor weinig via V&A of via Marktplaats ofzo. Ik was van plan om en DS409+ te kopen en er zelf schijven bij te halen. Dan zou ik voor rond de 450 euro klaar zijn voorlopig, maar die iBood is voor 180 met 1TB natuurlijk wel een koopje.Unkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:58:
Hallo,
ik zat te denken om een DS211 te halen. Op dit moment heb ik een CH3SNAS staan maar die is enorm traag met het afspelen van foto's (ION330 met XBMC erop). Bovendien haal ik maar 7MB/sec bij het kopiëren van bestanden van Windows 7 naar de CH3SNAS (dat in een Gigabit netwerk!).
Daarom dacht ik aan de DS211 (welke goed uit de test kwam bij tweakers). Nu zag ik alleen op iBood de Netgear Ultra 2 in de aanbieding. Met meer geheugen en een snellere processor dan de DS211.
DS211 heeft 128MB256MB(bedankt Rhapsody) geheugen en een 1,6Ghz ARM processor
De Netgear Ultra 2 heeft een 1GB DDR3 geheugen en een 1,8Ghz Intel Atom processor.
Opvallend is wel dat de Netgear trager presteert dan de DS211 (volgens de tweakers review), terwijl deze veel meer geheugen en een iets snellere processor heeft en ook nog 100 euro goedkoper is. Wat adviseren jullie? Alvast bedankt.
Nu is dus de vraag in hoeverre die Netgear van de iBood een magazijnopruimactiemodel is en of ik me daarmee voldoende voorbereid op de toekomst. Ik wil het in eerste instantie voor media streaming gaan gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat ik straks de Virtual Machines die ik nu op mijn laptop draai ga migreren naar ESX Server en de NAS als storage tier ga gebruiken. Dan is het wellicht beter om een snellere oplossing te kiezen.
Als laatste is het nog mogelijk om de Netgear te kopen als startpunt en later op te schalen naar een Synology +-versie. Dat is echter wel redelijk geld verbranden, denk ik.
Nou die DS-409+ stamt uit 2009! Best een verouderd model. Bovendien zijn de snelheid niet echt verpletterend te noemen (zie). Ga dan voor die 300 euro (wat de 409+ 2e hands kost zie V&A) voor de DS211. Dit komt beter uit de testen en zit op 240 EUR.Jan Laros schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:20:
[...]
Haha, ik heb hetzelfde probleem. Ben me een beetje aan het oriënteren en was eigenlijk van plan om een mooie Synology te kopen voor weinig via V&A of via Marktplaats ofzo. Ik was van plan om en DS409+ te kopen en er zelf schijven bij te halen. Dan zou ik voor rond de 450 euro klaar zijn voorlopig, maar die iBood is voor 180 met 1TB natuurlijk wel een koopje.
Nu is dus de vraag in hoeverre die Netgear van de iBood een magazijnopruimactiemodel is en of ik me daarmee voldoende voorbereid op de toekomst. Ik wil het in eerste instantie voor media streaming gaan gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat ik straks de Virtual Machines die ik nu op mijn laptop draai ga migreren naar ESX Server en de NAS als storage tier ga gebruiken. Dan is het wellicht beter om een snellere oplossing te kiezen.
Als laatste is het nog mogelijk om de Netgear te kopen als startpunt en later op te schalen naar een Synology +-versie. Dat is echter wel redelijk geld verbranden, denk ik.
Hmm, die test had ik nog niet gelezen. Een oude review die ik wel heb gelezen en waar hij wel goed uit de test leek te komen: http://hothardware.com/Re...-DS409-NAS-Device/?page=6
En de conclusie in jouw review is ook vrij positief: " Given the updated specifications of the Synology DS-409+ we expected good things, and that is exactly what we got. As anticipated, the DS-409+ is a great quality NAS device that we can highly recommend to anyone looking at a four bay NAS device for the home or small office."
Het is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk om een NAS te vergelijken met een normaal werkstation in RAID 0.
Edit:
Hier wordt de DS409+ vergeleken met de DS211 en opvallend genoeg is de read snelheid van de DS211 in bepaalde benchmarks doorgaans (de laatste twee grafiekjes) een stuk minder is dan die van de 409+. Voor de rest is de 211 inderdaad sneller, maar ik weet niet of twee disk bays genoeg is voor me. Keuzes, keuzes....
En de conclusie in jouw review is ook vrij positief: " Given the updated specifications of the Synology DS-409+ we expected good things, and that is exactly what we got. As anticipated, the DS-409+ is a great quality NAS device that we can highly recommend to anyone looking at a four bay NAS device for the home or small office."
Het is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk om een NAS te vergelijken met een normaal werkstation in RAID 0.
Edit:
Hier wordt de DS409+ vergeleken met de DS211 en opvallend genoeg is de read snelheid van de DS211 in bepaalde benchmarks doorgaans (de laatste twee grafiekjes) een stuk minder is dan die van de 409+. Voor de rest is de 211 inderdaad sneller, maar ik weet niet of twee disk bays genoeg is voor me. Keuzes, keuzes....
[ Voor 76% gewijzigd door Jan Laros op 18-07-2011 14:19 ]
Ik zal deze vanavond eens gaan onderzoeken en kijken waar de bottleneck ligt. Ergens tussen CPU, geheugen en HDD IO, hoogstwaarschijnlijk het laatste, want zo bizar veel draait er niet op als ik muziek speel en bestanden kopiëer / verwijder tegelijk. Van mij mag hij best een beetje haperen als ik aan het unparren/unrarren ben (liever niet, maar model is al 4 jaar oud, dus niet teveel van verwachten).DyStiC schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:15:
[...]
Kun je, terwijl je die aktie uitvoert, niet even de webui open laten staat met de sys. monitor, zodat je kan kijken of hij inderdaad tegen zijn limiet aan zit?
Het haperen bij muziek en films is wel extreem hinderlijk, vooral omdat het in mijn optiek meer een kwestie van buffering en prioriteiten is... Als ik druk aan het downloaden, kopieren of deleten ben kan ik een serie van 45 minuten bijvoorbeeld in een paar minuten wel naar mijn pc toe zetten, maar als ik hem stream zitten er teveel hikken in.
Als ik er een buffer van een paar MB in zou opnemen zou het imo prima werken.
Haha inderdaad! Twee disk bay zat ik ook aan te twijfelenJan Laros schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:41:
Hmm, die test had ik nog niet gelezen. Een oude review die ik wel heb gelezen en waar hij wel goed uit de test leek te komen: http://hothardware.com/Re...-DS409-NAS-Device/?page=6
Edit:
ik ben vanmiddag met mijn ds211 bezig geweest. Alleen log ik net uit en als ik nu in wil loggen krijg ik telkens de melding: U hebt geen toestemming om aan te melden bij deze DiskStation. Neem contact op met de beheerder voor rechten.
Ik heb de wachtwoorden echter niet veranderd, geen grote wijzigingen aangebracht of iets dergelijk.. ik krijg deze melding met alle accounts waar ik me mee wil aanmelden. Inclusief de admin account. Ik heb mijn diskstation al een reset gegeven...
update: mijn ip stond in de blokkeringenlijst, wss door foutief inloggen op photostation?
Ik heb de wachtwoorden echter niet veranderd, geen grote wijzigingen aangebracht of iets dergelijk.. ik krijg deze melding met alle accounts waar ik me mee wil aanmelden. Inclusief de admin account. Ik heb mijn diskstation al een reset gegeven...
update: mijn ip stond in de blokkeringenlijst, wss door foutief inloggen op photostation?
[ Voor 8% gewijzigd door nii3k op 18-07-2011 15:50 ]
Is er een test programma beschikbaar dat we kunnen gebruiken om up/down snelheden via SMB/FTP/NFS te testen?
Zodat we misschien ook wat makkelijker objectief kunnen vergelijken.
Edit: ik bedoel in eerste instantie vanaf een Windows client.
Zodat we misschien ook wat makkelijker objectief kunnen vergelijken.
Edit: ik bedoel in eerste instantie vanaf een Windows client.
[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 18-07-2011 19:56 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
SABnzbd produceert af en toe directories die ik niet kan verwijderen via een Windows client (met SMB). Er staan dan "vreemde" tekens in de directory naam zoals diverse franse accenten (UTF8 characters).
Weet iemand misschien een oplossing in de Samba configuratie om dit structureel op te lossen, of zit het in SABnzbd? Ik weet dat je via oa Putty de file ook handmatig kan verwijderen maar dat is natuurlijk niet echt handig.
Ik kwam trouwens ook nog deze post tegen op het Synology forum met precies hetzelfde probleem:
http://forum.synology.com....php?f=62&t=34952&start=0
maar geen oplossing van Synology.
Weet iemand misschien een oplossing in de Samba configuratie om dit structureel op te lossen, of zit het in SABnzbd? Ik weet dat je via oa Putty de file ook handmatig kan verwijderen maar dat is natuurlijk niet echt handig.
Ik kwam trouwens ook nog deze post tegen op het Synology forum met precies hetzelfde probleem:
spoor12b
'Replace Illegal Characters in Folder Names' staat aangevinkt in sab?
[ Voor 103% gewijzigd door job op 18-07-2011 21:27 ]
Heb je rename folders ook aangevinkt? (3 hokjes hoger). Anders werkt de replace characters optie niet.
Een oplossing in de synology lijkt me eigenlijk niet nodig. linux kan er prima mee overweg, cifs alleen niet.
Een oplossing in de synology lijkt me eigenlijk niet nodig. linux kan er prima mee overweg, cifs alleen niet.
Ja, ook de rename optie staat ingeschakeld. Het gaat hier natuurlijk ook niet echt om illegal characters lijkt me (voor zowel Windows als Linux).
EDIT: als ik dit topic lees dan lijkt het erop dat de unrar module van SABnzbd Latin-1 (ISO-8859-1) gebruikt, is dit de oorzaak van het probleem?
EDIT: als ik dit topic lees dan lijkt het erop dat de unrar module van SABnzbd Latin-1 (ISO-8859-1) gebruikt, is dit de oorzaak van het probleem?
[ Voor 45% gewijzigd door spoor12b op 18-07-2011 21:45 ]
spoor12b
@spoor12b; ik heb hetzelfde probleem nu ook al een aantal keer gehad. Ik heb zelf ook beide opties aan staat, maar toch gebeurt het zo af en toe. Vaak is het zo dat als de map illegale karakters heeft, dan kan je er niets mee doen. Enige oplossing is dan via telnet inloggen. Als de bestanden in een map illegale karakters hebben dan kan je vaak wel via de webbased bestandsbrowser met map en al verwijderen.
Zelf ben ik nu de laatste maand al een aantal keer getroffen door het feit dat mijn 207+ ineens 1 van de 2 Samsung HD204UI's niet meer wordt herkend, waardoor dan weer mijn RAID-1 "spiegel breekt".
Ik had aan het begin van dit jaar hetzelfde euvel, maar toen had ik nog 2 Seagate ST3500320NS (speciaal voor NAS-achtige opossingen) schijven. Toen bleek dat er ook echt een schijf defect was, dus daar kon verder de 207+ niets aan doen.
Aangezien het nu gisteravond tijdens veel kopieër werk weer zover was dat ineens de 207+ gaat piepen (3e keer in amper 2 maanden, 1 schijf niet meer herkend en RAID-1 gebroken) ben ik er maar eens ingedoken.
Ik weet dat de schijven een firmware hadden af-fabriek waardoor het mogelijk mis kon gaan met bepaalde NCQ opdrachten. Voordat ik de schijven in gebruik had genomen, had ik ze al voorzien van de firmware die dit probleem zou moet voorkomen. Dit zou het dus niet mogen zijn.
Ik had de Samsung ES Tools gedownload om eens te kijken of de basisinstellingen van de harde schijf allemaal gelijk zijn. Wat bleek; dit was niet zo! Ondank dat ik beide schijven helemaal nieuw had gekocht (ze hadden zelfs een opvolgend serienummer) stond bij de ene schijf AAM (Automatic Acoustic Management) op disabled en bij de andere schijf stond deze op fast (Quiet en Normal zijn de overige opties die hadden gekunt). Ik heb nu beide schijven op Quiet gezet (verhalen zeggen dat het max 3% - 5% in performance kan schelen, daarnaast is dan nog steeds de 207+ de "zwakste schakel" qua snelheid) en de "defecte" schijf is nu met de Samsung ES Tool aan het scannen (complete surface scan). Als de schijf helemaal in orde is, zal ik hem nog formatteren en laat ik mijn RAID-1 weer fixen.
Ik hoop nu wel dat dit de laatste keer is geweest dat dit zomaar uit het niets gebeurd, anders gaan zowel de 207+ als de schijven weg en koop ik een hele nieuwe set (met meteen 4 schijven).
Zelf ben ik nu de laatste maand al een aantal keer getroffen door het feit dat mijn 207+ ineens 1 van de 2 Samsung HD204UI's niet meer wordt herkend, waardoor dan weer mijn RAID-1 "spiegel breekt".
Ik had aan het begin van dit jaar hetzelfde euvel, maar toen had ik nog 2 Seagate ST3500320NS (speciaal voor NAS-achtige opossingen) schijven. Toen bleek dat er ook echt een schijf defect was, dus daar kon verder de 207+ niets aan doen.
Aangezien het nu gisteravond tijdens veel kopieër werk weer zover was dat ineens de 207+ gaat piepen (3e keer in amper 2 maanden, 1 schijf niet meer herkend en RAID-1 gebroken) ben ik er maar eens ingedoken.
Ik weet dat de schijven een firmware hadden af-fabriek waardoor het mogelijk mis kon gaan met bepaalde NCQ opdrachten. Voordat ik de schijven in gebruik had genomen, had ik ze al voorzien van de firmware die dit probleem zou moet voorkomen. Dit zou het dus niet mogen zijn.
Ik had de Samsung ES Tools gedownload om eens te kijken of de basisinstellingen van de harde schijf allemaal gelijk zijn. Wat bleek; dit was niet zo! Ondank dat ik beide schijven helemaal nieuw had gekocht (ze hadden zelfs een opvolgend serienummer) stond bij de ene schijf AAM (Automatic Acoustic Management) op disabled en bij de andere schijf stond deze op fast (Quiet en Normal zijn de overige opties die hadden gekunt). Ik heb nu beide schijven op Quiet gezet (verhalen zeggen dat het max 3% - 5% in performance kan schelen, daarnaast is dan nog steeds de 207+ de "zwakste schakel" qua snelheid) en de "defecte" schijf is nu met de Samsung ES Tool aan het scannen (complete surface scan). Als de schijf helemaal in orde is, zal ik hem nog formatteren en laat ik mijn RAID-1 weer fixen.
Ik hoop nu wel dat dit de laatste keer is geweest dat dit zomaar uit het niets gebeurd, anders gaan zowel de 207+ als de schijven weg en koop ik een hele nieuwe set (met meteen 4 schijven).
Is het normaal als je file browsing selecteert dat er niks gebeurt? Er gaat dan zon cirkeltje lopen maar voor de rest gebeurt er niks. Ik zou graag van folder genaamd netwerkschijf iets kopieren naar map video die is aangemaakt door de media server (in DSM) . Maar er gebeurt dus niks.
Dit om te testen of mijn DUNE D1 dan wel normaal films afspeelt. Nu hakkelen alle HD films als blu ray en MKV bestanden en daar baal ik van omdat dat de reden is waarom ik de 211J gekocht heb.
Ik gebruik DSM 3.1
Sorry voor de noob vragen.ik ben een complete leek op netwerk gebied.
Dit om te testen of mijn DUNE D1 dan wel normaal films afspeelt. Nu hakkelen alle HD films als blu ray en MKV bestanden en daar baal ik van omdat dat de reden is waarom ik de 211J gekocht heb.
Ik gebruik DSM 3.1
Sorry voor de noob vragen.ik ben een complete leek op netwerk gebied.
Je bedoelt in je webadmin? Je klikt op de shortcut 'Bestandsbrowser' in webadmin, dan gaat er heel even een cirkeltje bovenin draaien en dan hoor je een soort van venster voor je te krijgen, met ongeveer hetzelfde uiterlijk als wanneer je gewoon een map in Windows opent.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
In me web admin idd.
Dat laatste krijg ik dus niet. Als ik er een paar keer op klik (uit frustratie) zie 3 van die icoontjes, allemaal aan het draaien. Maar geen vensters zoals jij beschrijft.
Het stomme is dat ik de folder video dus niet zie in Windows. daar zie ik alleen "netwerkschijf" en die is benaderbaar en werkt naar behoren. Dinegn heen en weren gaat gevoelsmatig heel snel. Daarom snap ik niet dat de Dune hakkelt. Aan de NAs ligt het volgens mij niet. Maar die file browser die werkt dus niet. Mm....
Dat laatste krijg ik dus niet. Als ik er een paar keer op klik (uit frustratie) zie 3 van die icoontjes, allemaal aan het draaien. Maar geen vensters zoals jij beschrijft.
Het stomme is dat ik de folder video dus niet zie in Windows. daar zie ik alleen "netwerkschijf" en die is benaderbaar en werkt naar behoren. Dinegn heen en weren gaat gevoelsmatig heel snel. Daarom snap ik niet dat de Dune hakkelt. Aan de NAs ligt het volgens mij niet. Maar die file browser die werkt dus niet. Mm....
En wat is dit dan?spoor12b schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:59:
SABnzbd produceert af en toe directories die ik niet kan verwijderen via een Windows client (met SMB). Er staan dan "vreemde" tekens in de directory naam zoals diverse franse accenten (UTF8 characters).
http://forum.synology.com...2&t=34952&start=0#p139895
Verwijderd
Als je vanaf DSM3 een nieuw volume aanmaakt wordt automatisch gekozen voor Ext4, maar je moet dus je data even ergens anders heen kopiëren, en het hele volume opnieuw aanmaken. In mijn geval moest ook een sync worden uitgevoerd van de raid1 set en dat kost een aantal uren tijd.
Voor ext4 haalde ik maximaal 50mb/sec, maar elke file die via download station was binnengehengeld kwam regelmatig niet boven de 10MB/sec uit, totdat je hem naar de desktop kopieerde en weer terug plaatste op de NAS. Dan opeens kon die wel 50MB/sec eruit persen; ergo fragmentatie was een big issue met Ext3.
Ook over Cat5e kun je prima gigabit halen, was iets van maximaal 30mtr.
Je post dezelfde link die ik in mijn eerste post had gezetschumi2004 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:55:
[...]
En wat is dit dan?
http://forum.synology.com...2&t=34952&start=0#p139895
Synology biedt hier geen oplossing maar een workaround. Ook wordt er gesproken over illegal characters, maar dat kan toch echt niet op bijvoorbeeld een é slaan?
spoor12b
Ik heb het probleem ook. Overigens kan ik ze via samba niet verwijderen, maar wel via Webmanager. Scheelt toch weer putty gedoe
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Bij http://www.1dayfly.com/nl/ is vandaag de DS410 in de aanbieding. Van €484 voor €300 euro
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Even een eerlijke vergelijking van gemaakt. Nog steeds een lekkere korting natuurlijkwontcachme schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:03:
Bij http://www.1dayfly.com/nl/ is vandaag de DS410 in de aanbieding. Van €484€428 voor €300 euro
Leuke aanbieding van 1dayfly, maar ik had eigenlijk al een tijdje de QNAP TS-412 Turbo in gedachten.. Is deze Synology een beetje vergelijkbaar? Voorwaarde is dat ie met TimeMachine moet werken en dat ik zaken als sabnzbd kan installeren.
Helaas al uitverkocht. Dat was wel een hele scherpe aanbieding ook.wontcachme schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:03:
Bij http://www.1dayfly.com/nl/ is vandaag de DS410 in de aanbieding. Van €484 voor €300 euro
Ik ben momenteel Time Backup aan het testen. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan.
Momenteel heeft de backup 10 versies gemaakt. Maar nu hij versie 11 wilt maken stop hij omdat de schijf vol is zonder fout melding
. Graag zie ik dat hij de eerste versie weg gooit om plaats te maken, maar dit gebeurd niet.
Iemand hier ervaring mee?
Momenteel heeft de backup 10 versies gemaakt. Maar nu hij versie 11 wilt maken stop hij omdat de schijf vol is zonder fout melding
Ik krijg wel een melding dat het systeem vol is (niet van Time Backup maar van DSM zelf), maar ik heb hier ook geen oplossing voor buiten manueel oude versies wissen. Héél vervelend.kevin1000 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:27:
Ik ben momenteel Time Backup aan het testen. Alleen ik loop tegen het volgende probleem aan.
Momenteel heeft de backup 10 versies gemaakt. Maar nu hij versie 11 wilt maken stop hij omdat de schijf vol is zonder fout melding. Graag zie ik dat hij de eerste versie weg gooit om plaats te maken, maar dit gebeurd niet.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Time machine gaat inderdaad gewoon door totdat de harddisk vol is.
Wat enorm scheelt (maar dat is meer een algemene TM-tip) is het excluden van de caches map (in Library) en de prullenbak (.trash en .trashes in je gebruikersprofiel en rootfolder).
Wat enorm scheelt (maar dat is meer een algemene TM-tip) is het excluden van de caches map (in Library) en de prullenbak (.trash en .trashes in je gebruikersprofiel en rootfolder).
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dries en Kevin hadden het over Time Backup, niet Time Machine. Time Backup is een add-on voor DSM en doet op een Synology NAS wat Time Machine doet op een Mac.Magic schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:52:
Time machine gaat inderdaad gewoon door totdat de harddisk vol is.
Ik zie bij dit topic (en reviews) veel lees/schrijf benchmarks maar jammer genoeg niet echt CPU/RAM test etc.
Ik zelf twijfel tussen de DS211+ (ARM 1.6GHz en 512MB DDR3) en DS710+ (Atom 1.67GHz 1GB DDR2).
Vraag me af of hier sterk verschil in zal zitten met taken als PAR2 en uncompressen van archives etc.? Ik kan wel CPU benchmarks van Atom vinden maar geen ARM.
Ik zelf twijfel tussen de DS211+ (ARM 1.6GHz en 512MB DDR3) en DS710+ (Atom 1.67GHz 1GB DDR2).
Vraag me af of hier sterk verschil in zal zitten met taken als PAR2 en uncompressen van archives etc.? Ik kan wel CPU benchmarks van Atom vinden maar geen ARM.
DS211 met 2 x WD EARS 2TB JBOD
1 x WD Elements 2TB USB
LocalBackup naar /volumeUSB1:

Vragen:
- Is deze snelheid volgens verwachting?
- Gaat de volgende backup incremental ala rsync? Nieuwsgierig; kan natuurlijk ook afwachten...
1 x WD Elements 2TB USB
LocalBackup naar /volumeUSB1:

Vragen:
- Is deze snelheid volgens verwachting?
- Gaat de volgende backup incremental ala rsync? Nieuwsgierig; kan natuurlijk ook afwachten...
[ Voor 0% gewijzigd door technorabilia op 20-07-2011 08:32 . Reden: Additionele informatie ]
👉🏻 Blog 👈🏻
359 GB in 10 uur = 35,9 GB/uur. Voor het gemak 35900 MB / 3600 (seconden) = ongeveer 10 MB/s.
Als dit bedraad is, lijkt het een 100Mb netwerk (cat 5 of lager bekabeling). Dan zou je snelheidswinst kunnen boeken met betere bekabeling (Gigabit) en uiteraard de bijbehorende netwerkadapter in je pc/laptop.
Doe je dit draadloos, dan is het "redelijk" (Wifi-n 300 mb/s, full-duplex 150 mb/s, dus Max 15 MB/s).
Zit niet goed te lezen, dit is van NAS naar usb. Zoiets had ik laatst ook bij het overpompen van data met een USB disk. Ging inderdaad niet bijster vlot.
Als dit bedraad is, lijkt het een 100Mb netwerk (cat 5 of lager bekabeling). Dan zou je snelheidswinst kunnen boeken met betere bekabeling (Gigabit) en uiteraard de bijbehorende netwerkadapter in je pc/laptop.
Doe je dit draadloos, dan is het "redelijk" (Wifi-n 300 mb/s, full-duplex 150 mb/s, dus Max 15 MB/s).
Zit niet goed te lezen, dit is van NAS naar usb. Zoiets had ik laatst ook bij het overpompen van data met een USB disk. Ging inderdaad niet bijster vlot.
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 20-07-2011 08:47 . Reden: rekenfoutje hersteld en lenzen ingedaan om beter te lezen ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Erg traag inderdaad.
En wat zou er nu verkeerd aan kunnen gaan zou je denken?
Het is allemaal nieuw spul.
Voor zover ik kan zien is de Synology "alleen" bezig met de backup:
De opvolgende backups zijn volgens mij wel differentials dus dat scheelt weer.
Uit: http://forum.synology.com...ackup_to_USB/eSATA_Disks:
"First backups will be Full Backups, while subsequent backups will be differential backups where files which have been changed will be marked for backup when the backup tasks starts again."
En wat zou er nu verkeerd aan kunnen gaan zou je denken?
Het is allemaal nieuw spul.
Voor zover ik kan zien is de Synology "alleen" bezig met de backup:
Mem: 232684K used, 16840K free, 0K shrd, 95952K buff, 83064K cached CPU: 1.7% usr 52.7% sys 42.6% nic 1.1% idle 0.0% io 0.1% irq 1.3% sirq Load average: 2.93 2.96 2.96 2/112 26324 PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND 5067 1 root R N 8444 3.3 77.7 /bin/ntfs-3g -o uid=1024,gid=100 /dev/ 25005 25004 root S 16144 6.4 13.3 /usr/syno/bin/synolocalbkp -b Share
De opvolgende backups zijn volgens mij wel differentials dus dat scheelt weer.
Uit: http://forum.synology.com...ackup_to_USB/eSATA_Disks:
"First backups will be Full Backups, while subsequent backups will be differential backups where files which have been changed will be marked for backup when the backup tasks starts again."
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat is dan ook het probleem, het is een NTFS partitie. Linux systemen hebben nog al problemen (hoge CPU usage) om die weg te schrijven. Misschien als je er een ext3 / 4 partitie van maakt, dat het dan wel sneller gaat.
Zelf heb ik een DS710+ maar begint aardig vol te raken. Ik kan hem uiteraard met een DX510 uitbreiden.
Maar qua kosten kan ik uiteraard ook proberen om deze te verkopen en dan voor het geld een DS1511+ te halen.
Zelf heb ik een DS710+ maar begint aardig vol te raken. Ik kan hem uiteraard met een DX510 uitbreiden.
Maar qua kosten kan ik uiteraard ook proberen om deze te verkopen en dan voor het geld een DS1511+ te halen.
[ Voor 33% gewijzigd door Ankh op 20-07-2011 08:55 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik zit het net te lezen!Ankh schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:48:
Dat is dan ook het probleem, het is een NTFS partitie. Linux systemen hebben nog al problemen (hoge CPU usage) om die weg te schrijven. Misschien als je er een ext3 / 4 partitie van maakt, dat het dan wel sneller gaat.
Uit http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?p=21909:
"ntfs-3g is a little bit slow (12,6MB/s reading and 1,8MB/s writing) so it will work but it will be quite slow"
Edit:
Ik wilde op ext3 formatteren. Maar zie nu dat ext4 het native format is voor de DSM.
Ik ben geneigd om op ext4 te formatteren en kan nu als enige mogelijk nadeel vinden dat het moeilijker is om de backup data te mounten als de boel crasht (ik heb geen Linux systemen bij de hand; alleen een Windows 7 PC).
http://img827.imageshack.us/img827/1390/formatp.jpg
DiskStation> mount /dev/root on / type ext4 (rw,relatime,barrier=0,journal_checksum,data=ordered) /tmp on /tmp type tmpfs (0) none on /dev/pts type devpts (gid=4,mode=620) /sys on /sys type sysfs (0) /proc/bus/usb on /proc/bus/usb type usbfs (0) /dev/vg1/volume_1 on /volume1 type ext4 (usrjquota=aquota.user,grpjquota=aquota.group,jqfmt=vfsv0,synoacl) /dev/sdq1 on /volumeUSB1/usbshare type fuseblk (rw,allow_other,blksize=4096,default_permissions) none on /proc/fs/nfsd type nfsd (0) DiskStation>
[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 20-07-2011 10:25 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dan pak je, mocht het systeem ooit crashen, een linux live cd. Je mount de boel dan als read only en kan rustig je bestanden backuppen naar je ntfs partities.
De nieuwe beta is ook uit : http://www.synology.com/s..._2011_dsm3.2.php?lang=enu
Ben wel benieuwd of SAB, SB enz.... blijven werken (de superzebulon versie)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wie upgrade als eerstewontcachme schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:38:
De nieuwe beta is ook uit : http://www.synology.com/s..._2011_dsm3.2.php?lang=enu
Zitten toch een paar leuke dingen in als je het mij vraagt:
Virtual Drive: Virtual Drive is now newly added to help you mount ISO files from your hard disk or from a remote server and used in the same manner as placing them into a physical CD/DVD/Blu-ray drive.
Google Cloud Print: Google Cloud Print service is now supported to help you print to your home/office printers from any computer or smartphone without driver installation, regardless of where you are. Please see the special notes below for the compatible printers.
UPnP Router Support:
Automatic router discovery is now supported in EZ-Internet with UPnP-enabled routers, with just one-click to set up your router.
More than 58 routers from ASUS, Belkin, Cisco, TP-Link, SITECOM, and other brands are now supported. Please see the special notes below.
DSM mobile:
DSM mobile, a dedicated Web-App, is now introduced to provide easy DiskStation management from mobile devices.
You can now easily add and edit users, groups, shared folders or even access privileges right from your mobile device.
It is fast and intuitive to enable or disable services, view system information and monitor resource with DSM mobile using mobile devices.
iPhone/iPad App (Coming soon on Apple® App Store):
DS photo+ is now enhanced with multiple photos upload feature and the support of password protected album. Video streaming is also supported on Apple TV via AirPlay.
DS audio is now enhanced with Internet radio feature.
DS cam is now enhanced with the ability to live view single camera in MPEG4 and H.264 codec.
Android App (Coming soon on Android® Market):
A new Android app, DS finder, will soon available for free download. DS finder helps you to easily monitor the status of your DiskStation while you are on the go, you can even start up the DiskStation remotely. MIS can also use it for locating the DiskStation in the massive server room with the built-in buzzer; In case of troubleshooting, MIS may also email out the DiskStation’s network/storage info directly from their Android phones.
DS cam is now enhanced with the ability to live view single camera in MPEG4 and H.264 codec.
WordPress Package: WordPress Package is now available to help you to install WordPress on your DiskStation with just a few clicks.
Management Enhancements:
Every DSM user may now choose their preferred language regardless of the default browser setting.
You will stay log-in until you log out DSM manually.
IT personnel may now easily view/manage all the DSM services from System Information.
[ Voor 85% gewijzigd door schumi2004 op 20-07-2011 12:48 ]
Ik zie ook Windows 7 progs om ext2/3/4 te lezen dus geen probleem.job schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:24:
Dan pak je, mocht het systeem ooit crashen, een linux live cd. Je mount de boel dan als read only en kan rustig je bestanden backuppen naar je ntfs partities.
Ext4 is in ieder geval een stuk sneller dan NTFS: ("twee" keer)

CPU gebruik is een stuk minder:
Mem: 232748K used, 16776K free, 0K shrd, 50980K buff, 131916K cached CPU: 0.1% usr 36.4% sys 0.0% nic 0.0% idle 61.5% io 0.3% irq 1.3% sirq Load average: 2.66 2.46 2.15 2/110 28854 PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND 28680 28679 root S 16144 6.4 28.4 /usr/syno/bin/synolocalbkp -b Share 28684 2 root DW 0 0.0 3.5 [flush-65:0] 123 2 root SW 0 0.0 2.5 [kswapd0] 4128 2 root DW 0 0.0 2.3 [usb-storage] 3 2 root SW 0 0.0 1.1 [ksoftirqd/0]
👉🏻 Blog 👈🏻
Hey Hey,
ik heb zelf de DS209.
Haal met de downloadmanager maar max 6MB/s met CPU gebruik op 99% door de download manager.
Heb Ziggo 120mbit en de usenet haalt daar wel het maximale uit (op PC getest haal ik wel de volle 12MB/s)
Waarschijnlijk is het een CPU bottleneck van de DS209, maar halen jullie hogere downloadsnelheden met een DSx10 of DSx11?
Ben benieuwd voor een upgrade.
edit: typo
ik heb zelf de DS209.
Haal met de downloadmanager maar max 6MB/s met CPU gebruik op 99% door de download manager.
Heb Ziggo 120mbit en de usenet haalt daar wel het maximale uit (op PC getest haal ik wel de volle 12MB/s)
Waarschijnlijk is het een CPU bottleneck van de DS209, maar halen jullie hogere downloadsnelheden met een DSx10 of DSx11?
Toch even een cross post doen, aangezien dit handig kan zijn voor mede Lion gebruikers onder ons.
Eerste noodzakelijk workaround in OS X Lion is helaas nodig, doordat support van een specifieke authenticatie voor AFP is verwijderd. In combinatie met een Synology/QNAP NAS, kun je de shares niet meer benaderen via AFP. Eventueel tijdelijk kiezen voor SMB of door het wijzigen van een setting via Terminal.
Ik kan verifiëren dat de shares via SMB nog wel benaderbaar zijn en de volgende workaround ook met mijn Synology DS411+:
http://www.appletips.nl/o...ngsproblemen-met-een-nas/
Let wel, met deze workaround worden je credentials in plain text over het netwerk verstuurd (wat dus eigenlijk in het verleden altijd al is gebeurd?).
Het is even wachten totdat Synology een nieuwe firmware uitbrengt. Ze zijn er reeds mee bezig in de vorm van DSM 3.2 BETA (support voor OS X Lion), maar aangezien je niet terug kunt naar een oudere versie firmware en ik belangrijke data op mijn NAS heb staan, is dit een goede workaround
.
Eerste noodzakelijk workaround in OS X Lion is helaas nodig, doordat support van een specifieke authenticatie voor AFP is verwijderd. In combinatie met een Synology/QNAP NAS, kun je de shares niet meer benaderen via AFP. Eventueel tijdelijk kiezen voor SMB of door het wijzigen van een setting via Terminal.
Ik kan verifiëren dat de shares via SMB nog wel benaderbaar zijn en de volgende workaround ook met mijn Synology DS411+:
Let wel, met deze workaround worden je credentials in plain text over het netwerk verstuurd (wat dus eigenlijk in het verleden altijd al is gebeurd?).
Het is even wachten totdat Synology een nieuwe firmware uitbrengt. Ze zijn er reeds mee bezig in de vorm van DSM 3.2 BETA (support voor OS X Lion), maar aangezien je niet terug kunt naar een oudere versie firmware en ik belangrijke data op mijn NAS heb staan, is dit een goede workaround
Ha ha ha... precies. Iemand al een upgrade gedaan? De screenshots en nieuwe functies zien er in ieder geval veel belovend uit. Zou dan ook graag weten of de packages van Synoblog nog gewoon door draaien onder 3.2.schumi2004 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:39:
[...]
Wie upgrade als eerste
Zitten toch een paar leuke dingen in als je het mij vraagt:
[...]
Zebulon packages blijven draaien jaLifelogger schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:31:
[...]
Ha ha ha... precies. Iemand al een upgrade gedaan? De screenshots en nieuwe functies zien er in ieder geval veel belovend uit. Zou dan ook graag weten of de packages van Synoblog nog gewoon door draaien onder 3.2.
http://www.synology-forum...ic.php?f=64&t=6687#p30082
Ah, mooi! Dank je. Ga ik later vanavond even upgraden. :-)schumi2004 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:
[...]
Zebulon packages blijven draaien ja
http://www.synology-forum...ic.php?f=64&t=6687#p30082
Net nzbget geïnstalleerd op mijn DS411+. Wauw...hele Internet pijp wordt helemaal dicht getrokken, jammer dat het zo'n gedoe is om te installeren (maar ik kan het dus iedereen aan raden!).
Hier een linkje naar de tutorial.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Beta ook geinstalleerd. Alleen de updatefunctie van de packages (VPN + mail) gezien en beproefd. Verder geen (nieuwe) functionaliteiten waar ik zat te springen.
(Bestook me nu maar met wat ik echt moet uitproberen. Ik geloof direct dat ik niet alles haal uit mijn veelzijdige Synology 209).
(Bestook me nu maar met wat ik echt moet uitproberen. Ik geloof direct dat ik niet alles haal uit mijn veelzijdige Synology 209).
Wat haalde je dan voorheen met (ik neem aan) SAB ? Zit nu nog met een +/- 13Mbps verbinding wat geen probleem is, straks 50Mbps. Kan SAB dat nog wel aan op DS411+ ?lier schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:03:
Net nzbget geïnstalleerd op mijn DS411+. Wauw...hele Internet pijp wordt helemaal dicht getrokken, jammer dat het zo'n gedoe is om te installeren (maar ik kan het dus iedereen aan raden!).
NZBget installeren lijkt me niet zo'n heel groot probleem, de configuratie ervan weer wel.lier schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:03:
Ik bedoel in combinatie met SickBeard en CouchPotato, ik zou graag de exacte werking willen hebben zoals ik deze nu met SAB heb en dat is dan ook het enige wat me even tegenhoud om te switchen.
Ik zit op een 50 Mbps lijn en kwam gisteravond op snelheden rond de 6 MBps. Voorheen kwam ik niet hoger dan 5,5 MBps. Daarnaast is de continuïteit hoger (minder dalen in de "lijn").sverzijl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 07:11:
Wat haalde je dan voorheen met (ik neem aan) SAB ? Zit nu nog met een +/- 13Mbps verbinding wat geen probleem is, straks 50Mbps. Kan SAB dat nog wel aan op DS411+ ?
Een en ander gemeten met de realtime bandwith van OpenWRT.
Verwijderd
Vind de update maar tegenvallen hoor. Had écht liever gezien dat ze smb2 hadden geïmplementeerd, multi domain mail mogelijkheden of spool configuratie hadden uitgebreid, raid6+hot spare opties.
Thanks voor de tip, ik had hem zelf ook al gevonden. Jammer dat TimeMachine nu niet werkt, maybe toch maar een tijdelijke USB disk eraan voor de backup totdat Synology weer zn zaakjes voor elkaar heeft.InsjaHH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:
Toch even een cross post doen, aangezien dit handig kan zijn voor mede Lion gebruikers onder ons.
Het is even wachten totdat Synology een nieuwe firmware uitbrengt. Ze zijn er reeds mee bezig in de vorm van DSM 3.2 BETA (support voor OS X Lion), maar aangezien je niet terug kunt naar een oudere versie firmware en ik belangrijke data op mijn NAS heb staan, is dit een goede workaround.
Dan vraag ik me toch af: dit hadden ze toch al zien aankomen als ze mee hadden getest tijdens de ontwikkeling van OSX Lion

Ik heb zelf een DS211 en haal met hetzelfde 120Mbit abbo ~10MB/s met een handmatige nzbget install. Op mn PC haal ik bijna altijd 14-15MB/s. Dus de CPU is idd de bottleneck bij jouw DS209, geldt zelfs bij de DS211.Patvs schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:12:
Hey Hey,
ik heb zelf de DS209.
Helemaal mee eens! Het was ruim van te voren bekend dat de ondersteuning zou vervallen. Ik heb mijn Macbook wel geupdate naar Lion maar ik wacht nog even met mijn iMac.aramdin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:11:
[...]
Thanks voor de tip, ik had hem zelf ook al gevonden. Jammer dat TimeMachine nu niet werkt, maybe toch maar een tijdelijke USB disk eraan voor de backup totdat Synology weer zn zaakjes voor elkaar heeft.
Dan vraag ik me toch af: dit hadden ze toch al zien aankomen als ze mee hadden getest tijdens de ontwikkeling van OSX Lion?
Pura Vida
Sinds 1 week werk ik op een iMac, daarbij ben ik nu opzoek naar een goede oplossing op mijn opslag extern op te lossen en alles te back-uppen 
Nu is bij mij als ik aan Apple denk, meteen de TimeCapsule wat naar voren komt.. Maar hiervan zijn de mogelijkheden toch wel beperkt en ik heb al een goede router staan.
Nu werd in het iMac topic al een Synology NAS aangeraden, nu heb ik hier wat vragen over
Wat heb ik "gevonden"?
pricewatch: Apple Time Capsule 2TB
pricewatch: Synology Disk Station DS211
pricewatch: Synology Disk Station DS211+
pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS
Voordelen/nadelen:
Geen idee, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen... Ik weet dat de 211+ zwart is, dus die heeft mijn voorkeur
De Synology komt in de Tweakers Nas review als beste uit de bus qua snelheid etc in vergelijking met de Qnap..
Hij heeft iig wat meer geheugen, maar ik weet niet of dit geheugen ook gewoon opgewaardeerd kan worden?
Wat wil ik ermee doen?
- Ik wil het TimeMachine van Apple blijven gebruiken, dat zit naar mijn idee zo goed in elkaar en verweven met OSX en het bevalt me daarbij gewoon goed
- Full-HD media streamen naar mijn AC-Ryan mediaspeler (miskoop van de eeuw, maargoed..
)
- De voornaamste bestanden die veilig gesteld moeten worden inclusief back-up zijn mijn foto's..
- Bestanden (voornamelijk foto's) van buitenaf kunnen benaderen
- 2TB aan opslag moet voorlopig genoeg zijn, met de 211 kan ik natuurlijk wat hoger gaan indien mogelijk.. Bij de TC zit ik vast aan die 2TB waarvan ik eigenlijk maar 1TB effectief kan gebruiken (ervan uitgaande dat ik een back-up heb van 1TB)
Wat is nou eigenlijk mijn vraag?
Als ik TimeMachine wil gebruiken, zal hij de HDD op de NAS overzetten naar Apple standaarden. Helemaal niet erg, maar blijf ik dan wel de Synology bestandsmanager houden?
Maar hoe zit het met de verdeling van de schijven in dat geval, pakt TimeMachine automatisch alle schijven als ruimte, of kan ik een deel aanstellen als beschikbare TM ruimte zodat ik de overgebleven ruimte kan gebruiken voor externe opslag (en de 2e HDD dan als backup).
Zoals jullie kunnen zien ben ik behoorlijk nieuw in dit "wereldje"... Zowel in de Apple als NAS wereld dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Nu is bij mij als ik aan Apple denk, meteen de TimeCapsule wat naar voren komt.. Maar hiervan zijn de mogelijkheden toch wel beperkt en ik heb al een goede router staan.
Nu werd in het iMac topic al een Synology NAS aangeraden, nu heb ik hier wat vragen over
Wat heb ik "gevonden"?
pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS
Voordelen/nadelen:
Geen idee, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen... Ik weet dat de 211+ zwart is, dus die heeft mijn voorkeur

De Synology komt in de Tweakers Nas review als beste uit de bus qua snelheid etc in vergelijking met de Qnap..
Hij heeft iig wat meer geheugen, maar ik weet niet of dit geheugen ook gewoon opgewaardeerd kan worden?
Wat wil ik ermee doen?
- Ik wil het TimeMachine van Apple blijven gebruiken, dat zit naar mijn idee zo goed in elkaar en verweven met OSX en het bevalt me daarbij gewoon goed
- Full-HD media streamen naar mijn AC-Ryan mediaspeler (miskoop van de eeuw, maargoed..
- De voornaamste bestanden die veilig gesteld moeten worden inclusief back-up zijn mijn foto's..
- 2TB aan opslag moet voorlopig genoeg zijn, met de 211 kan ik natuurlijk wat hoger gaan indien mogelijk.. Bij de TC zit ik vast aan die 2TB waarvan ik eigenlijk maar 1TB effectief kan gebruiken (ervan uitgaande dat ik een back-up heb van 1TB)
Als ik TimeMachine wil gebruiken, zal hij de HDD op de NAS overzetten naar Apple standaarden. Helemaal niet erg, maar blijf ik dan wel de Synology bestandsmanager houden?
Maar hoe zit het met de verdeling van de schijven in dat geval, pakt TimeMachine automatisch alle schijven als ruimte, of kan ik een deel aanstellen als beschikbare TM ruimte zodat ik de overgebleven ruimte kan gebruiken voor externe opslag (en de 2e HDD dan als backup).
Zoals jullie kunnen zien ben ik behoorlijk nieuw in dit "wereldje"... Zowel in de Apple als NAS wereld dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
[ Voor 12% gewijzigd door leonvw op 21-07-2011 11:57 ]
Is het mogelijk om in de mailstation aliases en catch-all users aan te maken ?
Daar is namelijk geen informatie over te vinden in de manual...
Dus stel ik heb domein: appeltaart.nl, met een default user: jan@appeltaart.nl
Kan ik dan een alias aanmaken van info@appeltaart.nl die ik bij verzenden kan selecteren ?
Kan ik ook nog een *@appeltaart.nl (catch all) aanmaken die alle mail naar jan@appeltaart.nl doorstuurt ?
En is het toevallig ook nog mogelijk om mijn jan@planet.nl domein als alias aan te maken ?
Dus dat ik bij het verzenden ook nog kan kiezen om als afzender een heel ander domein te kiezen ?
Daar is namelijk geen informatie over te vinden in de manual...
Dus stel ik heb domein: appeltaart.nl, met een default user: jan@appeltaart.nl
Kan ik dan een alias aanmaken van info@appeltaart.nl die ik bij verzenden kan selecteren ?
Kan ik ook nog een *@appeltaart.nl (catch all) aanmaken die alle mail naar jan@appeltaart.nl doorstuurt ?
En is het toevallig ook nog mogelijk om mijn jan@planet.nl domein als alias aan te maken ?
Dus dat ik bij het verzenden ook nog kan kiezen om als afzender een heel ander domein te kiezen ?
Karsten
M.b.t. je Time machine vragen. Ergens in de instellingen van de NAS kun je Time Machine inschakelen. Als je dat doet kun je aangeven waar op de NAS de back-up moet komen en ook hoeveel ruimte deze maximaal mag innemen. Dan nog even zorgen dat je een user aanmaakt met de juiste credentials, instellingen goedzetten op je mac en je bent klaar.LeeJon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:29:
Sinds 1 week werk ik op een iMac, daarbij ben ik nu opzoek naar een goede oplossing op mijn opslag extern op te lossen en alles te back-uppen
Wat heb ik "gevonden"?
Voordelen/nadelen:
Wat wil ik ermee doen?
- Full-HD media streamen naar mijn AC-Ryan mediaspeler (miskoop van de eeuw, maargoed..)
Ah, werkt helemaal zoals ik gehoopt had dusTjoekie schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:53:
[...]
M.b.t. je Time machine vragen. Ergens in de instellingen van de NAS kun je Time Machine inschakelen. Als je dat doet kun je aangeven waar op de NAS de back-up moet komen en ook hoeveel ruimte deze maximaal mag innemen. Dan nog even zorgen dat je een user aanmaakt met de juiste credentials, instellingen goedzetten op je mac en je bent klaar.
Bedankt!
Quota instellen mbt TM backup kan je volgens mij niet in de TM instellingen van OSX aanpassen, maar zal je in de Synology moeten doen bij de aparte gebruiker (geniet wel de voorkeur), waaraan je een quota hangt, anders neemt hij alle ruimte in gebruik die hij kan vinden.
[edit]
Ik zou ook voor een Synology gaan, kan je iets meer mee en als je al een goede router hebt, waarom die dan vervangen toch?
DS211+ is uiteraard de snelste, die rekenkracht kan nog wel eens handig zijn ivm bestandsoverdracht, of dingen zoals Sabnzbd+ draaien. Geheugen zal niet zomaar vollopen bij normaal gebruik. Ga je een webserver oid gebruiken, dan kan je begrijpen dat dit zal oplopen.
[edit2]
Koop ook een USB/esata schijf erbij om een werkelijke backup te trekken van je belangrijkste materiaal. NAS =/ backup!
[edit]
Ik zou ook voor een Synology gaan, kan je iets meer mee en als je al een goede router hebt, waarom die dan vervangen toch?
DS211+ is uiteraard de snelste, die rekenkracht kan nog wel eens handig zijn ivm bestandsoverdracht, of dingen zoals Sabnzbd+ draaien. Geheugen zal niet zomaar vollopen bij normaal gebruik. Ga je een webserver oid gebruiken, dan kan je begrijpen dat dit zal oplopen.
[edit2]
Koop ook een USB/esata schijf erbij om een werkelijke backup te trekken van je belangrijkste materiaal. NAS =/ backup!
[ Voor 50% gewijzigd door aramdin op 21-07-2011 11:56 ]
Duidelijk 
Ik gebruik nu een "oude" WD 1TB MyBook die ik zo nu en dan aan de computer hang ter back-up dus dat mag hij dalijk blijven doen
Ik gebruik nu een "oude" WD 1TB MyBook die ik zo nu en dan aan de computer hang ter back-up dus dat mag hij dalijk blijven doen
Oke misschien een hele stomme vraag, maar hoe gebruik ik nou SABNZB? Ik heb het pakket geïnstalleerd op mijn DS211J, hoe benader je het?
Edit; Heb het geloof ik al.
Zo dat hele programma kan bij mij de prullenbak in
Dat standaard programma van Synology download 2mb/s sneller.
Zo dat hele programma kan bij mij de prullenbak in
[ Voor 37% gewijzigd door tiswat op 21-07-2011 20:00 ]
Problem solvedLeeJon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:00:
Duidelijk
Weet iemand of Synology nog een Java webserver pakket gaat maken? Ik kan me iets herinneren dat de belemmerring zit in de 64bit processor?
QNAP heeft overigens wel een Tomcat pakket, maar ik gebruik liever mijn huidige DS110+. Heeft wachten op Synology zin of kan ik beter voor een QNAP gaan?
QNAP heeft overigens wel een Tomcat pakket, maar ik gebruik liever mijn huidige DS110+. Heeft wachten op Synology zin of kan ik beter voor een QNAP gaan?
Is er iemand die weet of je bij de foto thumbs map kan komen? Ik zie hem niet staan
Ik wil er namelijk zelf foto's inzetten omdat het veel te langzaam gaat als je hoge resolutie foto's in de map photos zet. Het liefst ook met een hogere resolutie dan waar de thumbs nu in worden gemaakt,, maar ik denk niet dat dat makkelijk is
Ik wil er namelijk zelf foto's inzetten omdat het veel te langzaam gaat als je hoge resolutie foto's in de map photos zet. Het liefst ook met een hogere resolutie dan waar de thumbs nu in worden gemaakt,, maar ik denk niet dat dat makkelijk is
[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 21-07-2011 21:14 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Draait er iemand al de laatste beta en bevalt ie?
http://www.synology.com/support/beta_program.php?lang=enu
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 21-07-2011 20:33 ]
Ja, ik draai 3.2 beta hier en het werkt prima! Ben nog geen problemen tegen gekomen. Los van het feit dat ik al vanaf het begin aan het stoeien ben met de toegang van buitenaf goed te krijgen. :-) Dat lukt niet altijd, zonder dat ik intern in mijn netwerk thuis dan weer een probleem heb.schumi2004 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:33:
Als jarenlang tevreden SABnzbd gebruiker ook maar eens de laatste Zebulon spk op de DS211 / DSM 3.1 geinstalleerd.
Kwestie van het installeren van onderstaande packages via de reguliere DSM interface:
http://synoblog.superzebulon.org/category/python26/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sab/
Dat ging wel erg makkelijk!
Kwestie van het installeren van onderstaande packages via de reguliere DSM interface:
http://synoblog.superzebulon.org/category/python26/
http://synoblog.superzebulon.org/category/sab/
Dat ging wel erg makkelijk!
👉🏻 Blog 👈🏻
Klopt, maar dat programma doet niets met pars en kan je downloads ook niet repareren (mocht dat nodig zijn).tiswat schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:10:
Zo dat hele programma kan bij mij de prullenbak inDat standaard programma van Synology download 2mb/s sneller.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 21-07-2011 22:23 ]
De thumbs staan in iedere directory waarin foto's staan in subdir '@eaDir/<image_name>'. En daarin 4 jpg's per image (van small tot large). Deze is echter niet te zien via een normale SMB share. Wel als je een NFS share gebruikt.Moby schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:17:
Is er iemand die weet of je bij de foto thumbs map kan komen? Ik zie hem niet staan
Als je geen NFS kan mounten (je hebt geen *nix of geen Windows 7 ultimate), dan kan je ook SFTP server installeren of je Syno (paar minuten werk : http://forum.synology.com...w_to_setup_an_sftp-server) en vervolgens de @eaDir's via een SFTP client (zoals WinSCP) benaderen.
Geen idee overigens of je zomaar de Thumbs mag vervangen door hogere resoluties. Nog geen behoefte aan gehad.
[schaam mode on] Heb gezocht naar wat de beste hardisk is voor in mijn DS411
(weet nog niet of ik v1 of v2 heb moet hem nog binnen krijgen van 1dayfly.com)
Maar ik kom er niet uit welke hardisk ze gebruiken bij de benchmark testen. Zou iemand mij de goede richting op kunnen wijzen? Ik wil beginnen met 2x2TB
Zat zelf te denken aan deze?
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Edit: En kan ik later nog 2x2tb er bij zetten en dan naar raid5 gaan zonder te formateren?
(weet nog niet of ik v1 of v2 heb moet hem nog binnen krijgen van 1dayfly.com)
Maar ik kom er niet uit welke hardisk ze gebruiken bij de benchmark testen. Zou iemand mij de goede richting op kunnen wijzen? Ik wil beginnen met 2x2TB
Zat zelf te denken aan deze?
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Edit: En kan ik later nog 2x2tb er bij zetten en dan naar raid5 gaan zonder te formateren?
[ Voor 47% gewijzigd door 0Burner0 op 22-07-2011 00:16 ]
Elke moderne Terrabyte schijf is snel genoeg. Elke moderne schijf echter lijkt wel een nadeel te hebben, lees dit topic maar eens door.
Wat het later aanvullen met extra schijven betreft. Kies de synology hybrid raid, dan kan je later eenvoudig je volume uitbreiden met nieuwe schijven.
Wat het later aanvullen met extra schijven betreft. Kies de synology hybrid raid, dan kan je later eenvoudig je volume uitbreiden met nieuwe schijven.
Thnx zijn er nog ''oude'' schijven die niet het nadeel hebben?job schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:37:
Elke moderne Terrabyte schijf is snel genoeg. Elke moderne schijf echter lijkt wel een nadeel te hebben, lees dit topic maar eens door.
Had je dat met vorige versie ook al en wat voor interne netwerk problemen ondervind je dan?Lifelogger schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:44:
[...]
Ja, ik draai 3.2 beta hier en het werkt prima! Ben nog geen problemen tegen gekomen. Los van het feit dat ik al vanaf het begin aan het stoeien ben met de toegang van buitenaf goed te krijgen. :-) Dat lukt niet altijd, zonder dat ik intern in mijn netwerk thuis dan weer een probleem heb.
Op welke manier (of wat) probeer je je DS van buiten af benaderbaar te maken?
Ik wilde bijvoorbeeld op afstand mijn bestanden kunnen benaderen met DS file op mijn android.
- Als eerste had ik een dyndns adres aangemaakt voor mijn DS (altijd makkelijk)
- Mijn DS een fixed IP gegeven
- Webdav in webservices geactiveerd op alleen HTTPS (5006)
- In mijn router (D-Link DIR-825 original FW) poort 5006 doorgezet naar mijn DS fixed IP.
En dat was het.
Ik kan zowel op mijn interne netwerk als extern of dyndns adres mijn DS benaderen zonder problemen.
Ik hoef dus niet te switchen naar een intern adres op extern adres.
Het enigste probleem wat je tegen zou kunnen komen is dat je bepaalde poorten dubbel aan het gebruiken bent, dan ga je conflicten krijgen, anders zou ik het niet weten.
Ow en ik zag dat hier een 3.2 beta demo omgeving is
http://demo.synology.com:5000/webman/index.cgi
username: admin
pass: synology
Tja het is maar wat je wensen zijn.tiswat schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:10:
Oke misschien een hele stomme vraag, maar hoe gebruik ik nou SABNZB? Ik heb het pakket geïnstalleerd op mijn DS211J, hoe benader je het?
Zo dat hele programma kan bij mij de prullenbak inDat standaard programma van Synology download 2mb/s sneller.
Heb er zelf niet mee gespeeld maar kan me zoiets voorstellen dat je nu een hoop zaken manual moet afhandelen als dat geen probleem is voor je dan is er niks aan de hand.
Zoals ik het nu heb met SAB, CP en SB hoef ik niks meer te doen behalve zo nu en dan een image resizen omdat mijn mediaspeler de grote ervan niet aankan, dat is ook echt de enige handeling die ik zou moeten verrichten wat nog niet eens een must is maar gewoon omdat het kan.
Weet iemand of het mogelijk is een soort gelijk script als die van periscope te maken/installeren die eens in de zoveel tijd je disk scanned voor subs maar dan 1 die je images resized naar een vooraf gedifinieerde breedte?
[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 22-07-2011 09:02 . Reden: username pass added, typo's ]
Kan ik toch nergens login/password vinden!?schumi2004 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:00:
Ow en ik zag dat hier een 3.2 beta demo omgeving is
http://demo.synology.com:5000/webman/index.cgi
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik moest ook even zoeken ;-)
Username: admin
Password: synology
http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=enu
[ Voor 23% gewijzigd door Rhapsody op 22-07-2011 08:32 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Klein detail ja, heb het ook in mijn post vermeldRhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:30:
[...]
deze (beta) update zit vol met enhancements en functionele vooruitgang! Draait, zoals van Synology bekend, zeer stabiel.schumi2004 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:33:
Aanrader dus, deze beta.
Hoe moet ik het uitleggen. Ik wil graag dat ik vanaf buitenaf mijn Nas kan benaderen. En dan gewoon de Photo station en de DS File. Heb hiervoor apps op de iPhone staan. Op zich lukt het wel met de EZ internet wizard. Poorten worden via uPNP netjes opgezet in m'n modem. Via het no-ip DDNS kan ik daar dan wel bij komen.schumi2004 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:00:
[...]
Had je dat met vorige versie ook al en wat voor interne netwerk problemen ondervind je dan?
Op welke manier (of wat) probeer je je DS van buiten af benaderbaar te maken?
Ik wilde bijvoorbeeld op afstand mijn bestanden kunnen benaderen met DS file op mijn android.
- Als eerste had ik een dyndns adres aangemaakt voor mijn DS (altijd makkelijk)
- Mijn DS een fixed IP gegeven
- Webdav in webservices geactiveerd op alleen HTTPS (5006)
- In mijn router (D-Link DIR-825 original FW) poort 5006 doorgezet naar mijn DS fixed IP.
En dat was het.
Ik kan zowel op mijn interne netwerk als extern of dyndns adres mijn DS benaderen zonder problemen.
Ik hoef dus niet te switchen naar een intern adres op extern adres.
Het enigste probleem wat je tegen zou kunnen komen is dat je bepaalde poorten dubbel aan het gebruiken bent, dan ga je conflicten krijgen, anders zou ik het niet weten.
Maar als ik dat dus instel kan ik lokaal mijn SABNZB, CouchPotato en Sickbeard niet meer benaderen. Dat lijkt door die wizard dus geblokkeerd te worden. Heel irritant. En wil die zaken ook niet open hebben staan voor de buitenwereld. Normaal benader ik SABNZB, SB en CP via x.x.x.24:8080, x.x.x.24:8081, x.x.x.24:8082 (Synoblog packages en instellingen). Dat lukt dan dus niet meer.
Ik moet dus op een of andere manier voor elkaar zien te krijgen dat ik intern in mijn Netwerk andere instellingen heb dan voor buitenaf. En dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen helaas. Volgens mij moet zoiets we kunnen met de Firewall en PPOE en Lan instellingen. Maar daar moet ik nog een mee stoeien.
Als je nu eens geen gebruik maakt van de EZ internet optie maar het gewoon manual doet?Lifelogger schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:39:
[...]
Hoe moet ik het uitleggen. Ik wil graag dat ik vanaf buitenaf mijn Nas kan benaderen. En dan gewoon de Photo station en de DS File. Heb hiervoor apps op de iPhone staan. Op zich lukt het wel met de EZ internet wizard. Poorten worden via uPNP netjes opgezet in m'n modem. Via het no-ip DDNS kan ik daar dan wel bij komen.
Maar als ik dat dus instel kan ik lokaal mijn SABNZB, CouchPotato en Sickbeard niet meer benaderen. Dat lijkt door die wizard dus geblokkeerd te worden. Heel irritant. En wil die zaken ook niet open hebben staan voor de buitenwereld. Normaal benader ik SABNZB, SB en CP via x.x.x.24:8080, x.x.x.24:8081, x.x.x.24:8082 (Synoblog packages en instellingen). Dat lukt dan dus niet meer.
Ik moet dus op een of andere manier voor elkaar zien te krijgen dat ik intern in mijn Netwerk andere instellingen heb dan voor buitenaf. En dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen helaas. Volgens mij moet zoiets we kunnen met de Firewall en PPOE en Lan instellingen. Maar daar moet ik nog een mee stoeien.
Je zei modem, bedoel je niet router?
Probleem is dus dat als je EZ internet gebruikt om alles in te stellen je extern er wel bij kunt maar intern niet meer ?
Als je hier jouw router type even opzoekt: http://portforward.com/ en het zaakje handmatig instelt?
Weet zo even de poorten van file en photo station niet maar die heb je zo gevonden.
Kan je ook helpen via DM als je er niet uit komt?
:update:
Even DM aanzetten in je profiel.
Bij je Voorkeuren 'Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen' aanvinken.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 22-07-2011 09:57 ]
Hallo,
Ik ga binnenkort de DS211+ aanschaffen. Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of ik er 2x 2TB in laat zetten of 1x 3TB (qua prijs nu ongeveer gelijk) en dan later uitbreiden naar 2x 3TB als ik meer opslagruimte nodig heb.
Mirroring vind ik niet zo interessant, maar ik wil wel graag dat de twee harde schijven als 1 volume gezien worden. Moet ik dan JBOD gebruiken of ziet de DS dit standaard al als 1 volume?
En als ik voor de 1x 3TB ga en ik zet er dan later een tweede bij, wordt dit dan ook gelijk gezien als 1 volume van 6TB of moet zo'n volume dan op een andere manier ingesteld worden? Kan de data op de 1e schijf dan behouden worden?
Bedankt voor het meedenken!
Ik ga binnenkort de DS211+ aanschaffen. Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of ik er 2x 2TB in laat zetten of 1x 3TB (qua prijs nu ongeveer gelijk) en dan later uitbreiden naar 2x 3TB als ik meer opslagruimte nodig heb.
Mirroring vind ik niet zo interessant, maar ik wil wel graag dat de twee harde schijven als 1 volume gezien worden. Moet ik dan JBOD gebruiken of ziet de DS dit standaard al als 1 volume?
En als ik voor de 1x 3TB ga en ik zet er dan later een tweede bij, wordt dit dan ook gelijk gezien als 1 volume van 6TB of moet zo'n volume dan op een andere manier ingesteld worden? Kan de data op de 1e schijf dan behouden worden?
Je kunt dan JBOD of Raid 0 gebruiken.Ddevries schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:19:
Nee, je moet zelf de RAID of JBOD maken.En als ik voor de 1x 3TB ga en ik zet er dan later een tweede bij, wordt dit dan ook gelijk gezien als 1 volume van 6TB of moet zo'n volume dan op een andere manier ingesteld worden?
Nee, je schijf wordt geformatteerd, alleen RAID1 en RAID5 (dmv SHR) is zonder dataverlies in te stellen.Kan de data op de 1e schijf dan behouden worden?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik wil het ook nog even een keer manual proberen. Dat moet denk ik ook wel lukken. Maar dacht dat het lekker makkelijk was via de EZ Internet Wizard. :-)schumi2004 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:54:
[...]
Als je nu eens geen gebruik maakt van de EZ internet optie maar het gewoon manual doet?
Je zei modem, bedoel je niet router?
Probleem is dus dat als je EZ internet gebruikt om alles in te stellen je extern er wel bij kunt maar intern niet meer ?
Als je hier jouw router type even opzoekt: http://portforward.com/ en het zaakje handmatig instelt?
Weet zo even de poorten van file en photo station niet maar die heb je zo gevonden.
Kan je ook helpen via DM als je er niet uit komt?
:update:
Even DM aanzetten in je profiel.
Bij je Voorkeuren 'Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen' aanvinken.
Klopt. Als ik het via EZ doe, dan kom ik er van buiten af wel bij, maar intern niet meer.
Ga het later nog even een keer proberen door het handmatig in te stellen. Zit nu op mijn werk, dus kan er nu niet bij. Ga er later vandaag maar weer eens rustig voor zitten. Zo lastig moet het niet zijn lijkt me.
Het hoort idd niet zo lastig te zijn nee.Lifelogger schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:45:
[...]
Ik wil het ook nog even een keer manual proberen. Dat moet denk ik ook wel lukken. Maar dacht dat het lekker makkelijk was via de EZ Internet Wizard. :-)
Klopt. Als ik het via EZ doe, dan kom ik er van buiten af wel bij, maar intern niet meer.
Ga het later nog even een keer proberen door het handmatig in te stellen. Zit nu op mijn werk, dus kan er nu niet bij. Ga er later vandaag maar weer eens rustig voor zitten. Zo lastig moet het niet zijn lijkt me.
Als je er niet uitkomt geef maar een DM.
Goed nieuws
http://elan.plexapp.com/Just in the last month or two, we’ve grown our team, we’ve worked with Verizon on their in-car telematics solution (Plex in the back seat, anyone?), and are working with Netgear, Cisco, and Synology in order to make sure the Plex Media Server runs well on their NAS devices and is easily available to their customers.
Ziet er leuk uit, nu nog het hele zwikje op mijn TV krijgen
Hoppa! Gelukt! :-)schumi2004 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:58:
[...]
Het hoort idd niet zo lastig te zijn nee.
Als je er niet uitkomt geef maar een DM.
Even remote ingelogd in mijn computer thuis en poorten in de router open gezet naar de NAS. Verder geen instellingen gedaan met de EZ Internet wizard en nu kan ik alles netjes benaderen. :-) Ook thuis blijft alles intern in het netwerk gewoon draaien.
Blij dat het lukt nu, al blijf ik het vreemd vinden dat de EZ alles verneukt. :-) Maar goed, blij dat ik nu vanaf mijn iPhone netjes bij de foto's en bestanden kan. Ideaal.
Bedankt!
Dank je. Ik heb wel Windows 7 ultimate, ik ga proberen hem te mounten als NFS. Ik heb geen idee hoe dat moet maar dat zien we later wel weer even.sverzijl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:49:
[...]
De thumbs staan in iedere directory waarin foto's staan in subdir '@eaDir/<image_name>'. En daarin 4 jpg's per image (van small tot large). Deze is echter niet te zien via een normale SMB share. Wel als je een NFS share gebruikt.
Als je geen NFS kan mounten (je hebt geen *nix of geen Windows 7 ultimate), dan kan je ook SFTP server installeren of je Syno (paar minuten werk : http://forum.synology.com...w_to_setup_an_sftp-server) en vervolgens de @eaDir's via een SFTP client (zoals WinSCP) benaderen.
Geen idee overigens of je zomaar de Thumbs mag vervangen door hogere resoluties. Nog geen behoefte aan gehad.
En of je de Thumbs zomaar mag vervangen door hogere resoluties, dat weet ik ook niet, ik ga het gewoon proberen.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dag mensen,
Ik probeer mijn Synology DS211+ extern te benaderen via FTP.
De Port Forwarding is helemaal in orde. Want ik benader mijn NAS ook via mijn iPhone.
Toch slaag ik er niet in om in te loggen via FTP.
Thuis op het netwerk kan ik gewoon gemakkelijk via FTP inloggen met 192.168.1.148 en dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord wat ik ook gebruik om in te loggen op DSM.
Maar inloggen op mijn NAS via extern, lukt op diezelfde manier niet.
Ik heb al geprobeerd te switchen tussen passive en active mode, maar dit maakt geen verschil.
Ook staat bij DSM ftp aan. Dus hier kan het ook niet aan liggen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik probeer mijn Synology DS211+ extern te benaderen via FTP.
De Port Forwarding is helemaal in orde. Want ik benader mijn NAS ook via mijn iPhone.
Toch slaag ik er niet in om in te loggen via FTP.
Thuis op het netwerk kan ik gewoon gemakkelijk via FTP inloggen met 192.168.1.148 en dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord wat ik ook gebruik om in te loggen op DSM.
Maar inloggen op mijn NAS via extern, lukt op diezelfde manier niet.
Ik heb al geprobeerd te switchen tussen passive en active mode, maar dit maakt geen verschil.
Ook staat bij DSM ftp aan. Dus hier kan het ook niet aan liggen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 10% gewijzigd door Markgoessens op 28-07-2011 12:22 . Reden: Nog een kleine toevoeging ]
@Markgoessens: naast poort 21 moet je ook de passieve port range opgeven (en forwarden). Dit is de range zoals deze gedefinieerd is in je Synology. FTP-en doe je over Internet eigenlijk altijd passive. Overigens wijkt Synology daar niet in af ten opzichte van andere FTP server oplossingen.
Bedankt voor je snelle reactie.lier schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:35:
@Markgoessens: naast poort 21 moet je ook de passieve port range opgeven (en forwarden). Dit is de range zoals deze gedefinieerd is in je Synology. FTP-en doe je over Internet eigenlijk altijd passive. Overigens wijkt Synology daar niet in af ten opzichte van andere FTP server oplossingen.
In DSM staat:
Poortbereik van Passieve FTP:
Standaard poortbereik gebruiken (55536 - 55563)
In mijn FTP programma kan ik dit nergens ingeven zie ik. Maar ik kan wel op mijn router dit poortbereik forwarden. Dit kan ik pas doen als ik straks thuis kom van mijn werk. Maar dan zou het moeten werken?
na wikken en wegen word het toch een NAS voor mijn vrouw (en voor mij, timemachine backup). Ze gaat er documenten op zetten en ophalen op de ipad/iphone/haar werk.
de DS211j is al gereserveerd voor morgen, maar kan iemand me toch een reden vertellen om 50,- meer uit te geven voor de DS211?
Meer ram, snellere cpu... tja... ga ik dat echt merken? denk het niet. of werken bepaalde add-ons anders niet goed? ze gaat denk ik wel wordpress gebruiken (zag dat dat erop kan, draait nu op mijn servertje ben ik er vanaf).
de DS211j is al gereserveerd voor morgen, maar kan iemand me toch een reden vertellen om 50,- meer uit te geven voor de DS211?
Meer ram, snellere cpu... tja... ga ik dat echt merken? denk het niet. of werken bepaalde add-ons anders niet goed? ze gaat denk ik wel wordpress gebruiken (zag dat dat erop kan, draait nu op mijn servertje ben ik er vanaf).
Het probleem is dat je nu nog niet weet wat je er straks nog meer mee wilt doen. Natuurlijk documenten e.d. is geen enkel probleem. Maar was als je je films er vanaf wilt streamen? Laten downloaden? IP Camera aansluiten?sharkzor schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:43:
na wikken en wegen word het toch een NAS voor mijn vrouw (en voor mij, timemachine backup). Ze gaat er documenten op zetten en ophalen op de ipad/iphone/haar werk.
Vaak is het zo dat je er, zodra je het ding in bezit hebt, er nog meer mee wilt doen, dan oorspronkelijk gedacht. (omdat het kan!)
Op de V&A heb ik de laatste tijd regelmatig j-versies zien staan met als verkoopreden: upgrade naar een grotere/snellere. En dat waren lang niet allemaal oude versies.
Ik denk dus dat je zelf het beste kunt bepalen of het die 50 euro waard is. In mijn geval ben ik destijds bewust gegaan voor een DS411+ ipv een normale 411 of 411j. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
download server is mijn ubuntu atom dual core, dus die taak zal deze niet gaan vervullen.....Rhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Het probleem is dat je nu nog niet weet wat je er straks nog meer mee wilt doen. Natuurlijk documenten e.d. is geen enkel probleem. Maar was als je je films er vanaf wilt streamen? Laten downloaden? IP Camera aansluiten?
Vaak is het zo dat je er, zodra je het ding in bezit hebt, er nog meer mee wilt doen, dan oorspronkelijk gedacht. (omdat het kan!)
Op de V&A heb ik de laatste tijd regelmatig j-versies zien staan met als verkoopreden: upgrade naar een grotere/snellere. En dat waren lang niet allemaal oude versies.
Ik denk dus dat je zelf het beste kunt bepalen of het die 50 euro waard is. In mijn geval ben ik destijds bewust gegaan voor een DS411+ ipv een normale 411 of 411j. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Verwijderd
Voor mij een Synology Atom dual core. Ik had niet zoveel zin om nog een machine aan te moeten hebbensharkzor schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:55:
[...]
download server is mijn ubuntu atom dual core, dus die taak zal deze niet gaan vervullen.....
@Markgoessens
Misschien handiger je IP even weg te halen en de standaard poort voor FTP te veranderen (althans dat zou ik gedaan hebben).
Misschien handiger je IP even weg te halen en de standaard poort voor FTP te veranderen (althans dat zou ik gedaan hebben).
Duidelijk verhaal waar ik me ook in kan vinden. Ik heb zelf een DS409+ gekocht toendertijds, maar heb spijt dat ik niet iets meer geld heb uitgegeven aan een NAS gebaseerd op een Intel Atom. Ik heb een RAID5 setup, wat de nodige cpu cycles vreet. Kopieren van en naar mocht van mij wel sneller tbh, al moet ik eigenlijk niet klagen en tevreden zijn met wat ik hebRhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Het probleem is dat je nu nog niet weet wat je er straks nog meer mee wilt doen. Natuurlijk documenten e.d. is geen enkel probleem. Maar was als je je films er vanaf wilt streamen? Laten downloaden? IP Camera aansluiten?
Net even gekeken, demo van likmevestje. Veel van de nieuwe functioanliteiten zitten er nog geen eens is. Later maar eens terugkomen dus.Rhapsody schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:30:
[...]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zit er over te denken om een Synology DS211 aan te schaffen. Echter had ik nog een vraag hierover:
Is het mogelijk om een ''muziekserver'' te draaien in de zin van een soort Spotify alleen dan van je eigen muziek?
Zo ja, bestaat er dan ook een app hiervoor?
Is het mogelijk om een ''muziekserver'' te draaien in de zin van een soort Spotify alleen dan van je eigen muziek?
Zo ja, bestaat er dan ook een app hiervoor?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Je kan DLNA aanzetten en hem dan benaderen met bijv. Mediaplayer 11, een Popcorn, of elke andere DLNA client. Er is ook een iPhone app om je audio te streamen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit topic is gesloten.