Ze zeggen met de Cleartypetuner, maar dat helpt niet
Heb ook alles al geprobeerd, maar niets helpt behalve dus die hardware versnelling uitzetten. Vind het het wel vreemd dat Chrome er geen last van heeft
Verwijderd
Zeer interessante plugin:
https://addons.mozilla.or...on/mafiaafire-redirector/
Homeland Security (USA) is er niet zo blij mee:
http://www.techdirt.com/a...ects-seized-domains.shtml
Kennelijk wil de overheid in Amerika dit gaan verwijderen zonder rechterlijke uitspraak, interessant om te volgen.
https://addons.mozilla.or...on/mafiaafire-redirector/
Homeland Security (USA) is er niet zo blij mee:
http://www.techdirt.com/a...ects-seized-domains.shtml
Kennelijk wil de overheid in Amerika dit gaan verwijderen zonder rechterlijke uitspraak, interessant om te volgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 09:18 ]
Verwijderd
Hebben jullie dit ook wel eens:

Firefox die zomaar chinees gaat typen zonder aanleiding, ik heb dat ook wel eens gehad in een spel terwijl ik toch echt US interational als enige toetsenbord heb ingesteld.

Firefox die zomaar chinees gaat typen zonder aanleiding, ik heb dat ook wel eens gehad in een spel terwijl ik toch echt US interational als enige toetsenbord heb ingesteld.
Verwijderd
Vreemd ik heb fox clock gedownload als addon omdat ik het wel handig vindt om op een oogopslag de tijden in anderen continenten te kunnen weergeven, echter werkt het bij mij niet. De tijden worden niet op de add-on balk weergegeven terwijl dit wel geactiveerd staat, idem voor de add. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Verwijderd
Ik heb alleen maar problemen sinds kort.
Heb een MBP i5.
Firefox 4, loopt om de haverklap vast bij filmpjes, pagina's laden.
Vandaag dus heel vaak een witte pagina gehad (broncode van pagina wordt wél geladen) en na F5 staat de pagina er wel.
Waar kan zoiets nou aan liggen?
Heb een MBP i5.
Vandaag dus heel vaak een witte pagina gehad (broncode van pagina wordt wél geladen) en na F5 staat de pagina er wel.
Standaard wedervraag: Al een nieuw profiel geprobeerd?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Profiel van..... Facebook? Firefox? OS X?
Ja, sorry .. maar kan je iets duidelijker zijn?
Thanks!
Thanks!
We hebben het hier al 14 delen over Firefox. Wellicht dat ik dat programma bedoel?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:09:
Profiel van..... Facebook? Firefox? OS X?
Thanks!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Al veertien delen? Tjonge!
Ok, ga ik dat even proberen...
Ik wist niet dat Firefox met profielen werkte.

Ok, ga ik dat even proberen...
Ik wist niet dat Firefox met profielen werkte.
En heb je je nieuwe profiel helemaal schoon ingezet? Of direct weer extensies en plugins geinstalleerd? Want in het laatste geval heb je er nog niets aan gehad dat je een nieuw profiel hebt gebruikt...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Ja, helemaal.. ben alles kwijt.
Heb nu de AVG Link scanner (losse software! aargh!) maar verwijderd, en het lijkt nu opgelost.
Och och och.....
Heb nu de AVG Link scanner (losse software! aargh!) maar verwijderd, en het lijkt nu opgelost.
Och och och.....
LOL dan lag het dus niet aan Firefox. 
Overigens lijkt het mij dat je gewoon je oude profiel weer moet selecteren om alles terug te krijgen.
Overigens lijkt het mij dat je gewoon je oude profiel weer moet selecteren om alles terug te krijgen.
Verwijderd
Had helemaal nooit aan die AVG rommel moeten beginnen, heb toch een Mac.
Da's geen flame, maar de damn truth!
Da's geen flame, maar de damn truth!
Heb je dit al eens geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:01:
Ik heb alleen maar problemen sinds kort.
Heb een MBP i5.
http://lifehacker.com/534...tube-jumpiness-in-firefox
Options->Advanced->Disable Hardware AccelerationNielsNL schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:18:
Ik gebuik sinds kort de x86_64 build van minefield.
Alleen ziet m'n toolbar + afbeeldingen er zo raar uit:
[afbeelding]
Is dit een bekend probleem? Ikk kan er niks over vinden.
Hardware accelaratie (gfx.direct2d.disabled;true) uitschakelen helpt niet.
En (must-do's wat mij betreft):
accessibility.browsewithcaret;false (tegen de vervelende cursor)
gfx.direct2d.disabled;true (om het oude vertrouwde font weer terug te krijgen)
Overigens heb ik er een Ff3 theme op gezet want in Vista is de top-bar echt gruwelijk lelijk (maximized).
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 10-05-2011 07:57 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gisteren FF4 maar er eens erop gezet. Tot nu toe bevalt hij wel, lekker snel.
Wel al 1 keer een hangertje gehad en ik vind het irritant dat ze openen in een nieuw tabblad en venster hebben omgedraaid, vergis me er nu altijd in.
Wel al 1 keer een hangertje gehad en ik vind het irritant dat ze openen in een nieuw tabblad en venster hebben omgedraaid, vergis me er nu altijd in.
Verwijderd
Je verwijst naar een artikel uit 2009? En dan gaat het ook nog over Windows.desalniettemin schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:56:
[...]
Heb je dit al eens geprobeerd?
http://lifehacker.com/534...tube-jumpiness-in-firefox
Of had ik in Mac moeten posten?

Dat heb ik dus ook...Pirate-Bozz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:11:
Gisteren FF4 maar er eens erop gezet. Tot nu toe bevalt hij wel, lekker snel.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Inderdaad, dat is al uitgebreid behandeld in dit deel.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik heb een raar probleem met FireFox 4. Als ik mijn venster heb gemaximaliseerd en ik klik de eerste tab aan via Aero Peek (Windows 7 dus) dan wordt het venster geresized naar de vorige grootte. Identiek als het zelf klikken op de middelste venster knop in Windows.
Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb FireFox even in safe mode gestart en dan heb ik het probleem niet. Het lijkt dus aan een add-on te liggen.
Schiet mij maar lek, FireFox weer gestart met alle add-ons en nu is het probleem ook weg
Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb FireFox even in safe mode gestart en dan heb ik het probleem niet. Het lijkt dus aan een add-on te liggen.
Schiet mij maar lek, FireFox weer gestart met alle add-ons en nu is het probleem ook weg

[ Voor 26% gewijzigd door urk_forever op 10-05-2011 12:28 ]
Hail to the king baby!
hee allemaal, ik ben op zoek naar een goeie rss add on voor firefox..eentje die mijn privacy niet schendt. ik gebruikte hiervoor outlook 2010, maar ik vind die te zwaar werken.
https://addons.mozilla.or...fox/search/?q=rss&cat=allwestlym schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:39:
hee allemaal, ik ben op zoek naar een goeie rss add on voor firefox..eentje die mijn privacy niet schendt. ik gebruikte hiervoor outlook 2010, maar ik vind die te zwaar werken.
Genoeg keus.
Mijn fout. SorryVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Je verwijst naar een artikel uit 2009? En dan gaat het ook nog over Windows.
Of had ik in Mac moeten posten?
Ik heb nog steeds een vaag probleem.
Bij het opstarten van firefox 4, kan ik de eerste 5-10 seconden niks doen.
Een soort time-out.
Super vervelend
Ik heb al alle add-ons uitgezet, maar dat maakt niets uit helaas.
Bij het opstarten van firefox 4, kan ik de eerste 5-10 seconden niks doen.
Een soort time-out.
Super vervelend
Ik heb al alle add-ons uitgezet, maar dat maakt niets uit helaas.
Hangt de processorbelasting van Firefox op dat moment ook tegen de 100%? Probeer je downloads (Ctrl-J) eens te wissen?
Dat zou heel goed aan de downloads kunnen liggen, dat probleem had ik ook, maar dat na het downloaden van een bestand. De enige oplossing was om het downloadsvenster uit te zetten, bij mij dan.
Na heeeeel lang zoeken, proberen, deinstalleren heb ik het eindelijk kunnen vinden.Room42 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:03:
[...]
Hangt de processorbelasting van Firefox op dat moment ook tegen de 100%? Probeer je downloads (Ctrl-J) eens te wissen?
Kennelijk was mijn geschiedenis lijst nogal lang.
Met een compleet kale FF4 heb ik nergens problemen mee.
Met enkel de bookmarks gaat het ook nog goed, maar zodra ik mijn geschiedenis importeer, wordt het geheel zo traag als wat.
Jammer, moet ik weer alle websites opnieuw bezoeken
Ik vind het wel een raar probleem.
Kun je de geschiedenis laten wissen dat ouder is dan bv 2 weken?
(die optie kan ik niet vinden helaas)
[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 10-05-2011 17:45 ]
Zo'n optie zit er geloof ik niet (stock) in. Als je toch regelmatig teruggaat naar de pagina's uit je history, is het dan niet efficiënter om juist die pagina's als bookmark op te slaan (mits je ze netjes ordent)?
[ Voor 14% gewijzigd door Anthirian op 10-05-2011 18:13 ]
Daar heb ik uiteraard over nagedacht, maar soms komen er nieuwe pagina's bij.Sudden schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:12:
Zo'n optie zit er geloof ik niet (stock) in. Als je toch regelmatig teruggaat naar de pagina's uit je history, is het dan niet efficiënter om juist die pagina's als bookmark op te slaan (mits je ze netjes ordent)?
Dat sluipt er zeg maar in.
Wellicht is er een addon voor.
Ik moet even kijken wat handig is.
Sowieso nu al mijn honderden bookmarks opschonen.

Die verhuizen al jaren mee (exporteren -> importeren)
Een groot deel doet het niet eens meer
Even een vraagje;
Ik was aan het klooien met de themes van Firefox 4 en heb daarbij mijn huidige custom theme weg gegooid(dus dat is de huidig niet meer
). Nu had ik die in Firefox 3.6 gemaakt en was niks anders dan de standaard theme met een custom background. Bij installeren van FF4 ging die mooi mee. Mijn custom theme was de zelfde als mijn achtergrond van mijn desktop. Dus de (navigatie/bladwijzer)balken hadden het zelfde jpg'je als mijn desktop.
Nu heb ik google af gezocht en kom telkens op gewoon persona's uit. Maar met persona's kun je alleen de header en footer veranderen. Ik had dat ene jpg'je al the way van de boven kant van het scherm doorlopen tot de balk onderaan. Nu wil ik dus gewoon weer het oude plaatje als achtergrond terug zetten. Maar dus niet op de manier van persona's. Weet iemand hoe dat moet?
Disregard: Als je de menubalk aanzet en dan persona's benaderd via extra menu'tje kun je wel de achtergrond customizen.
Solved!!!
Ik was aan het klooien met de themes van Firefox 4 en heb daarbij mijn huidige custom theme weg gegooid(dus dat is de huidig niet meer
Nu heb ik google af gezocht en kom telkens op gewoon persona's uit. Maar met persona's kun je alleen de header en footer veranderen. Ik had dat ene jpg'je al the way van de boven kant van het scherm doorlopen tot de balk onderaan. Nu wil ik dus gewoon weer het oude plaatje als achtergrond terug zetten. Maar dus niet op de manier van persona's. Weet iemand hoe dat moet?
Disregard: Als je de menubalk aanzet en dan persona's benaderd via extra menu'tje kun je wel de achtergrond customizen.
Solved!!!
[ Voor 7% gewijzigd door vnauta op 10-05-2011 21:16 ]
Ik heb proxy problemen met Firefox.
Firefox zit elke keer te kloten met de instellingen bij Opties - geavanceerd - Netwerk en dan hoe ik daar verbinding maak.
Daar word na iedere herstart van Firefox handmatige proxy configuratie ingesteld en dan zegt die dat die fout is ingesteld.
Dus moet ik iedereen keer dat op automatisch zetten of uit zetten. Dan doet die het wel.
Maar heel vervelend dat ik dit bij iedere herstart moet doen (ook op andere netwerken) in andere browsers werkt internetten wel gewoon normaal.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dat die gewoon mijn instellingen opslaat.
Een reinstall werkte ook niet.
Firefox zit elke keer te kloten met de instellingen bij Opties - geavanceerd - Netwerk en dan hoe ik daar verbinding maak.
Daar word na iedere herstart van Firefox handmatige proxy configuratie ingesteld en dan zegt die dat die fout is ingesteld.
Dus moet ik iedereen keer dat op automatisch zetten of uit zetten. Dan doet die het wel.
Maar heel vervelend dat ik dit bij iedere herstart moet doen (ook op andere netwerken) in andere browsers werkt internetten wel gewoon normaal.
Hoe kan ik dit oplossen?
Dat die gewoon mijn instellingen opslaat.
Een reinstall werkte ook niet.
Verwijderd
Die google / wiki etc. zoekmachine die rechtsboven in staat standaard, die kon je in het verleden zo instellen dat hij de laatste zoekopdracht wist als je firefox afsloot, maar nu blijft de laatste zoekopdracht staan.
Met een plugin (https://addons.mozilla.or...addon/searchload-options/) kan het ingesteld worden, maar kan dit niet in de preferences geregeld worden zodat ik niet nog een extra plugin nodig heb?
Met een plugin (https://addons.mozilla.or...addon/searchload-options/) kan het ingesteld worden, maar kan dit niet in de preferences geregeld worden zodat ik niet nog een extra plugin nodig heb?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 10:40 ]
In versie 4.0.1 heb je nu, als je met de muis op een link staat, dat linksonder de link komt te staan. Is er een manier om dat uit te schakelen?
edit: Met deze add-on heb ik het weg kunnen halen:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/
[ Voor 30% gewijzigd door Marrruuuk op 11-05-2011 19:48 ]
Ik heb misschien wel een tijdelijke fix voor je.Marrruuuk schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:42:
In versie 4.0.1 heb je nu, als je met de muis op een link staat, dat linksonder de link komt te staan. Is er een manier om dat uit te schakelen?
- type in je url-bar: 'about:support'
- klik op 'Bijbehorende map openen'
- Ga naar de map 'Chrome' en open 'userChrome.css'. Als deze niet bestaat maak zelf een 'userChrome.css' met de volgende inhoud:
Cascading Stylesheet:1 2 3
statuspanel { width: 0px !important; }
- Herstart FireFox
Voor de gemiddelde gebruiker is het installeren van een addon en daarin wat opties aanvinken echter wel wat gemakkelijker dan jij voorstelt Ryan_
Verwijderd
die addon kost wel meer geheugen, die css oplossing lijkt me een bettere keuze als je het kan. Maar css openen in het kladblok, dat is niet moeilijker dan een crack voor een computerspel installeren wat de gemiddelde gebruiker ook vaak doet.Sudden schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:10:
Voor de gemiddelde gebruiker is het installeren van een addon en daarin wat opties aanvinken echter wel wat gemakkelijker dan jij voorstelt Ryan_
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 11:13 ]
Daar heb je gelijk in, misschien ga ik het binnenkort ook maar eens zo proberen dan.
Voor een gemiddelde gebruiker misschien wel maar we zijn niet voor niets 'Tweakers' toch?Sudden schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:10:
Nou, UserChrome.css is zo moeilijk niet lijkt me. In kladblok gaat dat redelijk goed, denk ik. dan is een add-on installeren even moeilijk denk ik.
(maar ik ben bevooroordeeld, als webdeveloper
).
(maar ik ben bevooroordeeld, als webdeveloper
Met Mozilla Firefox kun je tekst van een website bijvoorbeeld vergroten door ''control +" te drukken of "control scrolldown" maar als je daarna je browser afsluit en opnieuw opstart is de website niet meer vergroot.
Ik heb geprobeerd naar Extra --> Opties --> Inhoud te gaan om de letterype grootte te wijzigen, echter zonder resultaat. Ook naar Geavanceerd gegaan en ''Pagina’s toestaan om hun eigen lettertypen te kiezen, in plaats van mijn selecties hierboven" uitgevinkt, maar geen resultaat. Ook niet nadat ik mijn computer (en Firefox) opnieuw heb opgestart.
Ten slotte in de map Chrome de file "userChrome.css" aangepast, echter zonder resultaat. De lettertypen blijven gewoon zo klein als altijd. Enkel als ik "control +" gebruik worden ze groter, totdat ik de browser weer afsluit.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik permanent een groot lettertype heb als ik Mozilla Firefox opstart?
Alvast bedankt.
Ik heb geprobeerd naar Extra --> Opties --> Inhoud te gaan om de letterype grootte te wijzigen, echter zonder resultaat. Ook naar Geavanceerd gegaan en ''Pagina’s toestaan om hun eigen lettertypen te kiezen, in plaats van mijn selecties hierboven" uitgevinkt, maar geen resultaat. Ook niet nadat ik mijn computer (en Firefox) opnieuw heb opgestart.
Ten slotte in de map Chrome de file "userChrome.css" aangepast, echter zonder resultaat. De lettertypen blijven gewoon zo klein als altijd. Enkel als ik "control +" gebruik worden ze groter, totdat ik de browser weer afsluit.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik permanent een groot lettertype heb als ik Mozilla Firefox opstart?
Alvast bedankt.
Wat raar, want als ik afsluit en weer opstart dan blijft de grootte hetzelfde
Gebruik je toevallig 'privénavigatie modus'?MysticSnake schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:43:
Alvast bedankt.
Het zou inderdaad heel goed aan de privénavigatie kunnen liggen, en anders zou je eens kunnen proberen het profiel te resetten.
Bij mij blijft de grootte van de lettertypes ook hetzelfde als ik Fx afsluit.
Bij mij blijft de grootte van de lettertypes ook hetzelfde als ik Fx afsluit.
Ik heb Firefox FF4 er ook op gezet nu (weet zelfs niet meer welke versie ik hiervoor had vermoed 3.6?) en wat mij het meeste opvalt is het volgende.
Bij de vorige versie was het zo dat als ik een deel van mijn browse geschiedenis intikte (bijvoorbeeld een deel van een topic titel of site naam: tele ->>> telegraaf.nl, foto ->>> got fotografie) dan herkende FF dit en gaf die direct de url van de browsergeschiedenis (het waren geen bladwijzers).
Als ik die nu doe herkent FF enkel mijn bladwijzers, of het begin van de site naam zoals nu gath -> gathering.tweakers.net wordt.
Hij herkent niet meer de steekwoorden als pagina titels etc direct.
Onder opties instellen dat de navigatiebalk zoekt naar bladwijzers en geschiedenis maakt ook niets uit
Hoop dat de vage omschrijving te begrijpen is?
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Bij de vorige versie was het zo dat als ik een deel van mijn browse geschiedenis intikte (bijvoorbeeld een deel van een topic titel of site naam: tele ->>> telegraaf.nl, foto ->>> got fotografie) dan herkende FF dit en gaf die direct de url van de browsergeschiedenis (het waren geen bladwijzers).
Als ik die nu doe herkent FF enkel mijn bladwijzers, of het begin van de site naam zoals nu gath -> gathering.tweakers.net wordt.
Hij herkent niet meer de steekwoorden als pagina titels etc direct.
Onder opties instellen dat de navigatiebalk zoekt naar bladwijzers en geschiedenis maakt ook niets uit
Hoop dat de vage omschrijving te begrijpen is?
Iemand die hier een oplossing voor weet?
[ Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 14-05-2011 19:39 ]
Cons:::BB4E
Shameblaster bedoelt het zoeken in de geschiedenis van Firefox, niet met zoekmachine.
Hopelijk is die feature er niet uit gesloopt, reden om bij 3.6.* te blijven.
Screenshotje:
Hopelijk is die feature er niet uit gesloopt, reden om bij 3.6.* te blijven.
Screenshotje:

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 14-05-2011 19:46 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik denk dat je bij opties en dan privacy de locatie balk op geschiedenis moet zetten

[ Voor 38% gewijzigd door Jonwel op 14-05-2011 19:59 ]
Dat wou ik net posten 
Hmm je afbeelding doet het niet
http://www.dumpyourphoto.com/files2/58867/3vE.png
Kent iemand dit? En zo ja, heb je er wat aan?
http://www.crystalidea.com/speedyfox
Hmm je afbeelding doet het niet
http://www.dumpyourphoto.com/files2/58867/3vE.png
[ Voor 92% gewijzigd door desalniettemin op 14-05-2011 20:04 ]
Gadver, waarom zou je in godsnaam een executable aan je Firefox laten sleutelen? Dan weet je in ieder geval zeker niet meer wat er gebeurt met je data.desalniettemin schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:54:
[...]
Ik heb FF er af gegooid en er opnieuw opgezet en nu werkt het wel opeens naar behoren.
Cons:::BB4E
Bagger dusRoom42 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:46:
[...]
Gadver, waarom zou je in godsnaam een executable aan je Firefox laten sleutelen? Dan weet je in ieder geval zeker niet meer wat er gebeurt met je data.
Ja, zo zou je het kunnen samenvatten, ja
Dat speedyfox zou wat kunnen uithalen, maar ik vind Firefox 4 al best wel snel, zeker ivm 3.6, al blijft Chrome natuurlijk een stuk sneller, maar die mist dan ook een aantal dingen die wel in Firefox zitten.
. Dat is weer één van die geheimzinnige bugs in Firefox, die opeens opgelost zijn na clean install of profile delete...
Das mooishameblaster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:51:
Ik heb FF er af gegooid en er opnieuw opgezet en nu werkt het wel opeens naar behoren.
Verwijderd
speedyfox past firefox zelf niet aan, maar optimaliseert zaken zoals places.sqlite en dergelijke.
Lekker overdreven... Speedyfox doet gewoon hetzelfde als Vaccuum places, alleen dan met nog een paar extra sqlite bestanden. Het werkte prima (merkbaar effect) voor 3.6. Zeker geen bagger dus!Room42 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:46:
[...]
Gadver, waarom zou je in godsnaam een executable aan je Firefox laten sleutelen? Dan weet je in ieder geval zeker niet meer wat er gebeurt met je data.
Nee, prima, maar het is ook een vertrouwenskwestie. De webbrowser is voor mij een behoorlijk privacygevoelig instrument (omdat je er tegenwoordig behoorlijk wat van je taken in vervult) dus voor mij moet het gewoon veilig zijn. Dat je dan een (niet-open source) pakket aan je browser laat sleutelen komt op mij vreemd over.
Weet iemand waarom ik Fx steeds opnieuw als standaard browser moet instellen, omdat het anders hotmail niet opent? Nadat ik dat gedaan heb en herstart dan doet ie het ineens weer wel. Maar na een paar keer moet ik weer Fx als standaard browser instellen
Helpt ook niet meer, want Fx opent hotmail niet en Chrome wel
Chrome heeft dat niet
Chrome heeft dat niet
[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 17-05-2011 20:14 ]
Misschien dat Chrome zich steeds als standaard instelt? Zo niet, wat dan wel? Volgens mij heeft Firefox geen "on-standaard"-functionaliteit
Vorige versies van Fx hadden dit euvel ook
Ik verdenk ook een ander proces dan Firefox. Ik denk dat iets het "standaardbrowser"-schap steelt van Firefox waardoor jij Firefox weer als standaard in moet stellen. Aan jou om uit te zoeken wat dat is
Of eventueel een dump van je lijst met processen neerzetten zodat we kunnen helpen
Bij Tools -> Options -> Advanced kan je wel instellen dat Firefox de standaardbrowser moet zijn.
Het probleem is dat bij desalniettemin dat vinkje door een ander proces steeds weer wordt verwijderd
Dit is de check om te kijken dat Firefox de standaard browser is. 
Mijn reactie was ook meer op dit bericht gericht:
Room42 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel ve..."
Mijn reactie was ook meer op dit bericht gericht:
Room42 in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel ve..."
Ja, maar als ie steeds niet-standaard wordt, 'steelt' dus iets steeds de status van standaardbrowser. Dat moet ie zien te vinden.Lizard schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:32:
Dit is de check om te kijken dat Firefox de standaard browser is.
[...]
(lang leve quotes, dan weet men ten minste tegen wie je het hebt en in welke context
[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 18-05-2011 13:43 ]
Flikkert dan eens alle andere browsers eraf die je hebt? Kijken wat er dan gebeurt. Dikke kans dat je probleem weg is. Dan alles terugzetten stap voor stap en kijken of 't probleem terugkomt.
Zal dat dan maar eens proberenJejking schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:55:
Flikkert dan eens alle andere browsers eraf die je hebt? Kijken wat er dan gebeurt. Dikke kans dat je probleem weg is. Dan alles terugzetten stap voor stap en kijken of 't probleem terugkomt.
Ik heb ook eens gekeken, maar volgens mij stelt Chrome zichzelf niet automatisch in als standaardbrowser. Het zou dus aan een ander proces kunnen liggen, al lijkt me dat eigenaardig. Misschien dat Fx opnieuw installeren wel helpt?
Mijn desktop bevriest als ik youtube afspeel in Fx4. Met IE heb ik dat niet. Wat zou het kunnen zijn?
Heb al geprobeerd addons uit te zetten maar dat helpt niet.
Edit: Draait op windows xp sp3
Weet iemand misschien wat dat zou kunnen zijn?
Is niet voor mezelf, maar voor een kennis van me
Flash opnieuw installeren? Flash voor IE en Firefox zijn verschillende versies.
De meest recente stand alone installer vind je hier:
http://www.adobe.com/prod...yer/fp_distribution3.html
De meest recente stand alone installer vind je hier:
http://www.adobe.com/prod...yer/fp_distribution3.html
Ik had gisteren ook opeens continu last van flash die FF die telkens crashte, zijn wij de enigedesalniettemin schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:10:
Mijn desktop bevriest als ik youtube afspeel in Fx4. Met IE heb ik dat niet. Wat zou het kunnen zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door BlackEyedAngel op 20-05-2011 17:19 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ik heb eens zitten zoeken ivm de BAGGERtraagheid van YouTube, naar een script dat voldoet aan m'n wensen. Het beste wat ik kan vinden bij verschillende scriptsites icm Greasemonkey of de addons zelf, omvat *volgens mij* niet de optie om te autoplay'en nadat de video vollédig op de hoogste kwaliteit is gebufferd. In verband met playlists zou dit zeer handig zijn. Hebben jullie een oplossing?
Verwijderd
Ik zet hem op pauze en als hij geladen is kijk ik, maar ik zit niet heel veel op youtube.Jejking schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:15:
Ik heb eens zitten zoeken ivm de BAGGERtraagheid van YouTube, naar een script dat voldoet aan m'n wensen. Het beste wat ik kan vinden bij verschillende scriptsites icm Greasemonkey of de addons zelf, omvat *volgens mij* niet de optie om te autoplay'en nadat de video vollédig op de hoogste kwaliteit is gebufferd. In verband met playlists zou dit zeer handig zijn. Hebben jullie een oplossing?
Net als maps.google.com is youtube gewoon traag geworden, ik snap het niet. Een jaar of 2 geleden ging het veel beter. Op mijn gigabitverbinding op het werk is het ook niet sneller dan thuis met ziggo 120mbit. Het ligt aan die sites.
tJa als er dan toch een v5 moet komen , waar blijft dan de 64bitter? Die was officieel beloofd voor v5.GotG schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:45:
en de beta van firefox 5 is uit
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/5.0b2/releasenotes/
Ik vind dat dus echt BS he. Ze gooien al zat met reclame en nóg gaat het niet goed. Dat gedonder moet maar eens afgelopen zijn. Geen workarounds zoals pauze en dan afspelen, voor iemand die veel jouwbuist is dat gewoon een no-go. Scripts prima maar geen halfslachtige oplossingen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:02:
[...]
Ik zet hem op pauze en als hij geladen is kijk ik, maar ik zit niet heel veel op youtube.
Net als maps.google.com is youtube gewoon traag geworden, ik snap het niet. Een jaar of 2 geleden ging het veel beter. Op mijn gigabitverbinding op het werk is het ook niet sneller dan thuis met ziggo 120mbit. Het ligt aan die sites.
het feit dat het tegenwoordig doodnormaal is dat filmpjes in 720P of hoger gestreamed worden, zal niet echt bijdragen in het snel laden...Jejking schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:29:
[...]
Ik vind dat dus echt BS he. Ze gooien al zat met reclame en nóg gaat het niet goed. Dat gedonder moet maar eens afgelopen zijn. Geen workarounds zoals pauze en dan afspelen, voor iemand die veel jouwbuist is dat gewoon een no-go. Scripts prima maar geen halfslachtige oplossingen.
Verwijderd
Nou ik heb een snellere versie gevonden van Firefox,deze is helemaal gestript en hij is Super snel
De naam is: Pale Moon en hier kun je deze vinden:
http://www.palemoon.org/
Nou zeg, wat is die gestript, personas zit er nog steeds in...
En optimized, heb net een Core i5 maar ik zie daarvoor geen optimized versie, eerder een algemene Win7 64bit. Ok het zal helpen, maar liefst heb ik dat die van alle features van mijn Sandy Bridge gebruik maakt.
Nee, laat maar.
En optimized, heb net een Core i5 maar ik zie daarvoor geen optimized versie, eerder een algemene Win7 64bit. Ok het zal helpen, maar liefst heb ik dat die van alle features van mijn Sandy Bridge gebruik maakt.
Nee, laat maar.
Inderdaad... Maar er is nog zat materiaal in 'enkel' 480p (in ieder geval aan mijn kant) dus dat is geen argument. 25MBit max. UPC twijfel ik over of dat een punt zou kunnen zijn..mcDavid schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:55:
[...]
het feit dat het tegenwoordig doodnormaal is dat filmpjes in 720P of hoger gestreamed worden, zal niet echt bijdragen in het snel laden...
YouTube valt op zich nog wel mee hier, maar Google Maps is zowel bij mij als bij anderen zéér traag.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:02:
[...]
Ik zet hem op pauze en als hij geladen is kijk ik, maar ik zit niet heel veel op youtube.
Dat begon zo van het ene op het andere moment volgens mij, niet geleidelijk.
Heeft iemand al enig idee waardoor dat komt? (Ok, is wat offtopic.)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb ik ook, is geen punt. 3 MByte /sec moet ZAT zijn.Jejking schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:35:
[...]
Inderdaad... Maar er is nog zat materiaal in 'enkel' 480p (in ieder geval aan mijn kant) dus dat is geen argument. 25MBit max. UPC twijfel ik over of dat een punt zou kunnen zijn..
Ah, eindelijk. Ik keek al elke dag op http://www.mozilla.com/nl/firefox/channel/ maar gisteren even niet, en gelijk is ie erGotG schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:45:
en de beta van firefox 5 is uit
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/5.0b2/releasenotes/
Ga 'm gelijk downloaden, ben wel benieuwd naar CSS Animations.
Wat ik trouwens raar vind is dat het al Beta 2 is, is dat misschien om gelijk met Aurora te lopen?
Staat ook al een tijdje in de Meuktracker: http://tweakers.net/meuktracker/25698/pale-moon-406.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:00:
Nou ik heb een snellere versie gevonden van Firefox,deze is helemaal gestript en hij is Super snel
Bevalt het een beetje? Ik vroeg me al af of het misschien zin had om over te stappen, maar ik denk dat ik het toch maar niet doe, ze lopen niet gelijk met Firefox releases, en ik draai liever Firefox bèta's.
Waarom kijken jullie niet op de Ftp? Daar stond de b1 al week of 2 op... of was die inferieur oid?
Ben 5 beta ook aan het proberen. Makkelijk dat je kan wisselen tussen beta, stabiel en Aurora
de eerste beta was gewoon een aurora build verpakt als beta om de channel switcher te testenSjah schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:07:
Waarom kijken jullie niet op de Ftp? Daar stond de b1 al week of 2 op... of was die inferieur oid?
Volgens mij had die idd weinig nieuwe features, en hij stond nog niet officieel op http://www.mozilla.com/en/firefox/channel/Sjah schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:07:
Edit: Zie nu reactie van GotG:
Dat was het inderdaad, werkt trouwens goed die channelswitcher.GotG schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:24:
[...]
de eerste beta was gewoon een aurora build verpakt als beta om de channel switcher te testen
[ Voor 30% gewijzigd door Chris7 op 21-05-2011 17:59 ]
http://www.security.nl/ar...elimineren_adresbalk.html
Waardeloos!
Welke idioot heeft dit nu weer bedacht?
Waardeloos!
Klinkt echt achterlijk. Ik ben benieuwd hoeveel extra acties dat nu weer gaat kosten om eindelijk weer bij de adresbalk te komen (in de standaard configuratie).desalniettemin schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:56:
Waardeloos!Welke idioot heeft dit nu weer bedacht?
Ze worden wanhopig voor nieuwe features. Chrome ook!
Damn, wtf...een browser is om te browsen...fuck die 30px die het kost. Koop je maar een monitor met een hogere resolutiedesalniettemin schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:56:
Waardeloos!Welke idioot heeft dit nu weer bedacht?

Verwijderd
Heb nu toch echt een heel rare bug te pakken. Laatste nightly laat random witte pixels in de tabbladen zien. Ik dacht eerst dat ik een dode pixel had maar na een restart van de nightly was de pixel weg.
Idd, slechte berichten dit. Alleen lijkt het erop alsof deze feature nog ver weg is, en niet door de strot geduwd gaat worden, zoals wel het geval was bij ditchen statusbalk.Cubic X schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:03:
[...]
Damn, wtf...een browser is om te browsen...fuck die 30px die het kost. Koop je maar een monitor met een hogere resolutie.
In Ubuntu 11.04 best veel problemen, buttons werken ineens niet, soms weer wel, form-velden worden kunnen niet aangeklikt worden, allerlei 'vreemde' zaken. Kan natuurlijk ook aan het OS liggen, maar in FF heb ik er veel hinder van.
Tips? Iemand?
Tips? Iemand?
Verwijderd
Als je geen balken wenst, druk f11Sjah schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:51:
[...]
Idd, slechte berichten dit. Alleen lijkt het erop alsof deze feature nog ver weg is, en niet door de strot geduwd gaat worden, zoals wel het geval was bij ditchen statusbalk.

Dat was veele jaren zo bij mij, fullscreen, maar niet met F11, gewoon de Autohide extensie, zodat je bij je favorieten kan.
Sinds ik 1600*1200 scherm heb ben ik van FS afgestapt, hoeveel ruimte hebje nodig, vind het wel genoeg nu.
Sinds ik 1600*1200 scherm heb ben ik van FS afgestapt, hoeveel ruimte hebje nodig, vind het wel genoeg nu.
Dit topic is gesloten.