GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Ietwat late reactie: 6.0a1 startte met de melding dat de configuratie ernaast niet in orde was. Meteen verwijderd, en het huidige profiel en addons van FF4 meegenomen, ondanks de waarschuwing hier. Oh well. Ik had een backup_the_crow_ schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:31:
@Krusher: Mag ik vragen wat er niet werkte dan? De plugins? Want met FF 6.0a1 heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem ervaren.
Inmiddels 2.0 finalwontcachme schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:39:
Er is nu ook een compleet nieuwe Echofon (beta). Slechts een paar dingen die ik mis/niet werkt:
- je kan de update snelheid niet instellen
- De nieuwe posts worden niet gekleurd, maar de slider begint op het punt van de laatst gelezen post
- De icon kleurt niet (elke keer)
Icon geeft geen nieuw aantal tweets aan. doet alleen maar zwart (geen tweets) blauw (tweets) of rood (geen verbinding)
EDIT: En een andere changelog zegt dat het er juist uit is (aantal weergave)
[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 17-04-2011 00:32 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
ik heb zelf de 3.6 map helemaal verwijderd, toen 4.0 gedownload en geinstalleerd in een nieuwe map. Flash kon ik toen toevoegen nadat ik op een pagina met flash terecht kwam. Helemaal ideaal werkt het niet, ik kan niet echt lekker werken met google maps (streetview werkt niet goed, dan crashed flash). Op andere sites heb ik geen problemen gehad.MeltedForest schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:21:
Ik gebruik op mijn werk FireFox Portable. Nu had ik altijd 3.6, waar een plugins map was waar ik mijn flash plugin dll in kon zetten. Nu ben ik geupgrade naar 4.0, maar nu is die map weg. Heeft iemand een idee hoe ik flash nu weer aan de praat krijg op 4.0?
Verwijderd
Xmark is niet echt te vergelijken met linkman. Linkman gebruik je zeg maar los van een browser, het is eigenlijk een los programma met wat plugins voor je browser. Als je in linkman (werkt alleen in pro versie, niet in de gratis variant) zoekt op bijv. songtekst, dan vind je alle bookmarks die daaraan voldoen. Ze kunnen dan in verschillende mappen zitten (bijv. een map Nederlandstalig, maar ook in een map Madonna of Guus Meeuwis). Dat vind ik het handige aan het systeem. Ik hoef niet meer na te denken in welke map het zit.maarud schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:51:
Ik gebruik al heel lang Xmarks... dat werkt ook super, en houdt i.t.t. Mozilla Sync wel de juiste volgorde aan van bookmarks (ik werk veel met die scheidingstekens, dus het moet echt in de goeie volgorde)...
en 't is gratis
Nu werk ik vrij gestructureerd met mappen, dus het kan wel anders, maar het is zo gemakkelijk. En het fijne van linkman is dat hij zelf alle tags enzo toevoegt aan een site zodat ik er niet veel werk van heb. Alleen mis ik wel een optie als in xmarks zit om ze centraal op te slaan. Met de pro versie van linkman kan het wel, maar met tools die ik niet op het werk kan gebruiken (bijv. virtuele schrijf aanmaken). Ik hoop dat linkman ook met zo'n optie van centrale opslag van je databasebestandje komt (nu mail ik hem af en toe over en synchroniseer ze dan).
Punt is, ik kan de flash installer niet draaien op mijn werk (beveiliging enzo). Ik moet het dus doen met een .dll die ik bij 3.6 in de map Firefox\Plugins kon plakken. Maar, 4.0 heeft deze map niet meer.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:49:
[...]
ik heb zelf de 3.6 map helemaal verwijderd, toen 4.0 gedownload en geinstalleerd in een nieuwe map. Flash kon ik toen toevoegen nadat ik op een pagina met flash terecht kwam. Helemaal ideaal werkt het niet, ik kan niet echt lekker werken met google maps (streetview werkt niet goed, dan crashed flash). Op andere sites heb ik geen problemen gehad.
Edit:
Ah gevonden: ...\FirefoxPortable\Data\plugins
[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 18-04-2011 10:38 ]
Worden de links nu wel auto ingekort? Kon me herinneren dat dat een tijd terug niet gebeurde, een van de redenen dat ik tweetdeck maar weer ben gaan gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:38:
[...]
Ietwat late reactie: 6.0a1 startte met de melding dat de configuratie ernaast niet in orde was. Meteen verwijderd, en het huidige profiel en addons van FF4 meegenomen, ondanks de waarschuwing hier. Oh well. Ik had een backup
[...]
Inmiddels 2.0 final
Icon geeft geen nieuw aantal tweets aan. doet alleen maar zwart (geen tweets) blauw (tweets) of rood (geen verbinding)
Edit: Ja dus, je kunt nu klikken om de link in te korten. Mooi.
[ Voor 8% gewijzigd door Leauwie op 18-04-2011 11:43 ]
Verwijderd
werkt google maps op streetview niveau daarmee (zodat je kan lopen door een straat)?MeltedForest schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:30:
Ah gevonden: ...\FirefoxPortable\Data\plugins
Bij mij is die map trouwens leeg bij 4.0 portable? Maar volgens firefox heb ik wel flash geinstalleerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 12:40 ]
Ja werkt prima. Ik heb het bestand NPSWF32.dll (Shockwave Flash 10.0 r22) in die plugins map geplakt, Firefox restart en alles werkt. Ook door een straat lopen met streetview.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:15:
[...]
werkt google maps op streetview niveau daarmee (zodat je kan lopen door een straat)?
Bij mij is die map trouwens leeg bij 4.0 portable? Maar volgens firefox heb ik wel flash geinstalleerd.
Als iemand mij kan voorzien van een nieuwere versie van NPSWF32.dll zal ik die eens proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door MeltedForest op 18-04-2011 13:48 ]
waar vind ik tegenwoordig de link naar de uitgave-opmerkingen....
[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 18-04-2011 23:17 ]
Yup, sinds vrijdag. 't Is een beta..Sjah schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:16:
En we zitten op Fx 4.0.1, ook opgevallen?
De officiele Firefox 4.01, AKA Firefox 4 macaw, komt 26 april uit.
"Firefox Macaw (currently versioned as 4.0.1) went to the beta audience late Friday
3.6.17 and 3.5.19 will go to beta today"
En in de upcoming releases kun je macaw zien op 26 april.
[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 18-04-2011 23:49 ]
Die gebruik ik al even, als App tab. En met Bookmark Favicon Changer kan je er dan een mooie Favicon bij maken.desalniettemin schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:16:
Downloads in een nieuwe tab ipv een venster:
http://lifehacker.com/#!5...tead-of-a-separate-window
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hm, raar. Ik draaide op m'n Windows XP pc nog Beta 12, dus ik dacht zaterdag de final te hebben geïnstalleerd. Maar het werd 4.0.1. Blijkbaar heb je, als je eenmaal een beta heb, altijd beta's? Vind ik wat vreemd, maar goed.- J.W. - schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:41:
[...]
Yup, sinds vrijdag. 't Is een beta..
De officiele Firefox 4.01, AKA Firefox 4 macaw, komt 26 april uit.
Ik vind het trouwens wel een goed idee om code names te gebruiken voor gewone updates voor Firefox. Dat werkt een stuk minder 'confusing'
[ Voor 13% gewijzigd door Chris7 op 19-04-2011 11:27 ]
Het is wel zo dat ik relatief veel switch, eerst had ik FF, daarna Chrome tot deze geen pictogrammen meer weergaf in bookmarkbalk, terug FF en terug Chrome(ium). Door de recentelijke ontwikkelingen van FF denk ik wel dat ik nog eens terug ga! Het begint te kriebelen...
Mensen in mijn omgeving (die sukkelen met IE) raad ik wel steeds FF aan.
Wat die "code names" betreft, ik vind het leuk! Geeft toch wat extra's en is iets simpeler te onthouden... Google doet dat goed met Android, Ubuntu en Debian doen dit ook perfect! Kan een extra originaliteit bieden.
- We are working on Firefox 4.0.5. It has some good fixes but isn't ready yet
- A late-breaking security, stability, or compatibility issue causes us to get an update out quickly
- Everything marked as Firefox 4.0.5 now needs to move to 4.0.6
- The chemspill update is released as 4.0.5
Ze willen dus voorkomen dat er verwarring ontstaat over wat er in welke versie zit.
Wat ik trouwens raar vind: Op alle pc's waar ik Firefox 4 gebruik staat er bij 'Over Firefox' een knop 'Update toepassen'. Als ik daar op klik herstart Firefox, maar verder gebeurt er niks. Weet iemand waarom dat is? Het is niet erg ofzo, maar ik vroeg het me af.
[ Voor 16% gewijzigd door Chris7 op 19-04-2011 15:23 ]
Verwijderd
Heb ik net gedaan, maar ik heb gewoon de 4.0Sjah schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:16:
En we zitten op Fx 4.0.1, ook opgevallen? Zie hem nog niet in de Meuk of op MozillaWiki, maar hijs is er wel, als je opnieuw opstart.
waar vind ik tegenwoordig de link naar de uitgave-opmerkingen....![]()
Onze school blokt alles met in de titelbalk 'chrome'. Tja, dan maar Fxeclipse____ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:48:
Ondanks dat ik uit principe een enorme voorstander ben van Firefox, gebruik ik Chrome.
Het is wel zo dat ik relatief veel switch, eerst had ik FF, daarna Chrome tot deze geen pictogrammen meer weergaf in bookmarkbalk, terug FF en terug Chrome(ium). Door de recentelijke ontwikkelingen van FF denk ik wel dat ik nog eens terug ga! Het begint te kriebelen...
Mensen in mijn omgeving (die sukkelen met IE) raad ik wel steeds FF aan.
Wat die "code names" betreft, ik vind het leuk! Geeft toch wat extra's en is iets simpeler te onthouden... Google doet dat goed met Android, Ubuntu en Debian doen dit ook perfect! Kan een extra originaliteit bieden.
Firefox <4.0 ging op z'n bek bij 1.9GB mem usage. Onbruikbaar lage snelheid.
Firefox 4.0 kapt er ook mee, rond de 2.3/2.4GB verbruik en dan is de koek op. Snelheid iets beter maar dat is 't.
Firefox 6.0 loopt door en is gek genoeg bruikbaar, vloeiend, al duurt het laden wel lang. 3.2GB tops. Houdt ook netter z'n geheugen in de gaten. Nu is het bv alweer 1GB en da's netjes.
Maar zelfs 6.0 haalt het niet bij de Chrome Dev's.
is het mogelijk om wat aan de instellingen te sleutelen om het sneller te krijgen?
Nee, dat is ook logisch volgens mij, want Chrome is primair gericht op snelheid terwijl Firefox meer functies heeft. Ook moet Firefox draaien op oudere systemen als Windows XP, en die compatibiliteit komt de snelheid niet ten goede.Jejking schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:05:
[...]
Maar zelfs 6.0 haalt het niet bij de Chrome Dev's.
Toch vind ik Firefox redelijk snel.
Scherp punt, Chrome doet 't natuurlijk helemaal niet op Windows XPChris7 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:22:
[...]
Nee, dat is ook logisch volgens mij, want Chrome is primair gericht op snelheid terwijl Firefox meer functies heeft. Ook moet Firefox draaien op oudere systemen als Windows XP, en die compatibiliteit komt de snelheid niet ten goede.
Toch vind ik Firefox redelijk snel.
Zijn die updates niet zo gemaakt, dat je enkel de laatste moet binnenhengelen? Of bevat elke update enkel die wijzigingen van die dag/versie?
Merk hetzelfde, gebruik wel een wat oudere pc. 2.5 of 2.6 liep in het verleden erg goed, toen kwam 3.0 en het werd takke traag, daarna 3.5/3.6 waarmee het weer beter ging en nu met 4.0 zijn we weer terug bij af..S87 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:31:
god wat een verschil tussen de voorlaatste versie en firefox 4... bij mij is 4 redelijk traag qua alles en voelt ook redelijk stug aan tijdens het surfen, terwijl 3.6 als een tiet ging!
Vooral javascript doet het op 1 of andere manier niet lekker, 1ste keer gmail opstarten lijkt ie een aantal seconden op te hangen, en diverse javascript effecten (sliden etc.) gaan niet meer vloeiend, terwijl ik daar met 3.6 geen enkel probleem mee had.
Ik blijf een Firefox gebruiker maar Chrome en Opera trekken 'm (iig op mijn pc) er lachend uit wat snelheid betreft..
Denk ook wel dat de combinatie van add-ons een grote rol speelt zoals al eerder aangeven, gebruik een stuk of 3-4 van de 25 traagste add-ons.. Update van Adblock Plus dichtte iig die memory leaks.
Over zoeken
Als ik iets zoek in mijn url bar gaat die wel gewoon naar google.nl
Maar als ik iets zoek in mijn zoek vakje rechts naast de url bar
Gaat die naar google.com
https://addons.mozilla.or...-searchengine-language-d/
Ik heb die addon ook geinstalleerd maar dan gaat die naar google.com en zoekt die alleen naar nederlandse pagina's maar dat wil ik ook niet.
En ik heb in de about:config gekeken maar kom daar niet helemaal uit.
Hoe zal ik dit kunnen veranderen?
Over wat voor PC hebben we het precies?Pendaco schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:25:
[...]
Merk hetzelfde, gebruik wel een wat oudere pc.
Op mijn nu vervangen Athlon XP 2600+ uit de oudheid, had Firefox 4 heeeeel veel zin tov 3.6.
Nou, ik bedoel eigenlijk dat Firefox is gemaakt met compatibiliteit in het achterhoofd, terwijl Chrome het om de snelheid doet. Die behalen ze dus ook door minder functies erin te stoppen (tenminste, dat idee heb ik). Ik vind Chrome op XP ook wel wat langzamer dan op Windows 7.Smultie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:47:
[...]
Scherp punt, Chrome doet 't natuurlijk helemaal niet op Windows XP
En Firefox is in de loop van de tijd ook wel steeds logger geworden, naar mijn idee.
Logger? Hoe bedoel je? De performance gaat sinds Firefox 3 iedere keer met sprongen vooruit..Chris7 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:39:
[...]
En Firefox is in de loop van de tijd ook wel steeds logger geworden, naar mijn idee.
Toen Firefox 1.0 uit kwam was het voor die tijd een enorm snelle browser zonder een overdaad aan features. Als ik me goed herinner wilden ze het beter doen dan SeaMonkey, dat ook was uitgegroeid tot een groot programma. Maar tegenwoordig is Firefox echt niet meer de snelste, zeker Chrome is een stuk sneller. Dat bedoel ik met logger. Ik Firefox 4 hebben ze wel een hoop verbeterd, maar er moet nog wel e.e.a. gebeuren voor Firefox weer de snelste browser is.- J.W. - schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:44:
[...]
Logger? Hoe bedoel je? De performance gaat sinds Firefox 3 iedere keer met sprongen vooruit..
Chrome is wat sneller dan Firefox 4, maar ik zou m'n keuze er niet op baseren, het is min of meer gelijk en met de huidige update cyclus van Firefox zal het verschil alleen nog maar kleiner worden (er is een optimalisatie plafond). Dit was anders toen Chrome net uit was, toen was Chrome duidelijk de snelheidskoning.
[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 20-04-2011 14:49 ]
Nuja met Fx4 zou er toch wat aandeel gewonnen moeten worden komend (jaar wil ik zeggen ,maarja dat kan niet met die stomme updatecyclus die ingevoerd wordt) tijd.
Wat wil je nu precies wijzigen? Dat je met beide op .nl zoekt, of .com?Joostje123 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:28:
Ik heb een vraagje
Over zoeken
Als ik iets zoek in mijn url bar gaat die wel gewoon naar google.nl
Maar als ik iets zoek in mijn zoek vakje rechts naast de url bar
Gaat die naar google.com
https://addons.mozilla.or...-searchengine-language-d/
Ik heb die addon ook geinstalleerd maar dan gaat die naar google.com en zoekt die alleen naar nederlandse pagina's maar dat wil ik ook niet.
En ik heb in de about:config gekeken maar kom daar niet helemaal uit.
Hoe zal ik dit kunnen veranderen?
Allereerst kan deze pagina zeer interessant zijn.
Verder kan je je 'url-zoekmachine' wijzigen door in de about:config pagina te gaan, en daar volgende value aan 'Keyword.URL' te geven:
Maar die zoek veld staat verkeerd die staat op .com
Maar ik zal die site eens doornemen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Verwijderd
Als je naar een bepaalde google-taal wilt surfen gebruik je www.google.de/ncr, voor de duitse versie (enz.)
Een Pentium 4 3Ghz (1 core met hyper threading), 2gig intern geheugen. En met log bedoel ik ook meer de gehele interface die gewoon niet zo 'snappy' aanvoelt t.o.v. 3.6 of Chrome/Opera.- J.W. - schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:33:
[...]
Over wat voor PC hebben we het precies?
Op mijn nu vervangen Athlon XP 2600+ uit de oudheid, had Firefox 4 heeeeel veel zin tov 3.6.
Maargoed, denk dat ook mijn gebruikte add-ons een rol spelen, heb eigenlijk geen zin om daarmee te klooien.. Hopelijk gaan nu meer devvers, net als adblock plus, hun add-ons optimaliseren.
4.0 wordt bij mij met de dag trager. Niet te filmen. Zeker als ik de proxy van mijn werk nog aangevinkt heb. 3.6 was er na 5 seconden achter dat de proxy thuis niet te benaderen was en bleef er vanaf dat moment vrolijk omheen wandelen. 4.0 lijkt te blijven zoeken naar dat ding buitens werk. Maar ook op het werk met proxy is traaaaag. Proxy uit: ook langzaam. Grote spijt van mijn upgrade.Pendaco schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:25:
[...]
Denk ook wel dat de combinatie van add-ons een grote rol speelt zoals al eerder aangeven, gebruik een stuk of 3-4 van de 25 traagste add-ons.. Update van Adblock Plus dichtte iig die memory leaks.
Ik heb geen enkele add-on draaien op 4.0, dit in tegenstelling tot 3.6, daar had ik er wel een aantal.
Oh, dat is raar. Al sinds de beta heb ik het gevoel dat Fx 4 een stuk sneller werkt, en ook de final, die ik ondertussen op de meeste pc's heb staan, werkt prima, terwijl ik toch een hoop add-ons draai.Ivootje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:46:
[...]
4.0 wordt bij mij met de dag trager. Niet te filmen. Zeker als ik de proxy van mijn werk nog aangevinkt heb. 3.6 was er na 5 seconden achter dat de proxy thuis niet te benaderen was en bleef er vanaf dat moment vrolijk omheen wandelen. 4.0 lijkt te blijven zoeken naar dat ding buitens werk. Maar ook op het werk met proxy is traaaaag. Proxy uit: ook langzaam. Grote spijt van mijn upgrade.
Ik heb geen enkele add-on draaien op 4.0, dit in tegenstelling tot 3.6, daar had ik er wel een aantal.
Misschien moet je eens proberen je Firefox profiel te resetten? Dat verhielp bij mij een aantal dingen.
Het is sneller dan 3.6.x en de nieuwe add-ons venster werkt heerlijk.
Echter heb ik 2 problemen met Firefox 4.
Het 1e is dat ik bij het bekijken van video's (waar maakt niet uit) last heb van distortion of hoe et ook heet. De video's worden namelijk niet helemaal goed weergegeven.
Ik heb een paar plaatjes er van.

En ik heb ook dat Firefox soms blijft zeuren over mijn hoofdwachtwoord. Wanneer het gebeurt zit geen regelmaat of iets anders in. Soms ook gewoon als ik Firefox net opgestart hebt en ik bij mijn startpagina (google.nl) kom. Heel soms ook als ik prive-navigatie modus zit.
Dit vind ik erg vervelend. Kan dit misschien komen doordat ik Firefox-Sync gebruik zodat ik op me telefoon ook me favorieten heb. (me telefoon is een HTC Desire met de officiele Firefox)
[ Voor 7% gewijzigd door Anthirian op 22-04-2011 21:12 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
http://home.mcafee.com/store/FreeServices.aspx
Heb ook al op add-ons gezocht, maar kan nog niets vinden wat dit terughaalt.
Al vind ik het wel raar dat als je de add-on balk aan hebt staan, de link nog steeds boven die balk verschijnt. Zou je dat misschien kunnen aanpassen?
https://addons.mozilla.or.../addon/link-location-bar/zeromussov schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:28:
Is er eigenlijk een optie om de links weer rechts in de zoekbalk weer te geven? (zoals in enkele beta's het geval was)
Heb ook al op add-ons gezocht, maar kan nog niets vinden wat dit terughaalt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, dat is namelijk een nieuwe feature van Firefox 4. Rechts klikken op een tab en "Pin as app tab" klikkenTsurany schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:56:
Ik wil graag een app tab op slot zetten zodat hij niet van website kan veranderen, echter wil ik wel op de huidige website kunnen navigeren naar verschillende subsites. Dus www.blabla.com mag niet naar www.google.com gaan maar wel naar www.blabla.com/pagina2/. Ik heb naar Tab Mix Plus gekeken maar hier kan ik dit niet instellen, hoe kan ik dit wel doen?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Misschien is AppTab Nav-B-Gone wat? Daardoor verdwijnt de adresbalk waardoor je dus wel naar een subsite kunt navigeren, maar niet naar andere sites.Tsurany schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:56:
Ik wil graag een app tab op slot zetten zodat hij niet van website kan veranderen, echter wil ik wel op de huidige website kunnen navigeren naar verschillende subsites. Dus www.blabla.com mag niet naar www.google.com gaan maar wel naar www.blabla.com/pagina2/. Ik heb naar Tab Mix Plus gekeken maar hier kan ik dit niet instellen, hoe kan ik dit wel doen?
Ja dat zou ik het liefst ook voorkomen dus, dat er echt helemaal niet van af te wijken is.Room42 schreef op maandag 25 april 2011 @ 03:26:
Ja, alleen via de adresbalk. Alle andere manieren resulteren in een nieuwe tab (ok, op wat obvious tricks na).
Dat ga ik proberen, thnx!Chris7 schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:33:
Misschien is AppTab Nav-B-Gone wat? Daardoor verdwijnt de adresbalk waardoor je dus wel naar een subsite kunt navigeren, maar niet naar andere sites.
Edit: Firefox begint weer eens willekeurig moeilijk te doen. Kan nu geen HTTPS verbinding via stunnel opzetten naar mijn eigen server omdat het certificaat niet vertrouwd wordt, het is zelfondertekend en dat mag niet. Normaal is er zo'n knop waar je op kan drukken om te zeggen dat het je geen ruk kan schelen en toch die site wilt zien maar die knop is er nu niet meer. Ik kan dus gewoon die websites niet bezoeken. Op een andere pc werkt het echter wel prima, daar kan ik gewoon op die knop drukken. Hoe krijg ik Firefox weer normaal? Begin het gezeik nogal zat te worden. Handmatig een uitzondering toevoegen werkt ook niet. Ik doe het precies zoals op de andere pc maar Firefox blijft zeiken. Het werkte een uur geleden nog prima.
[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 25-04-2011 15:39 ]
Hier staat hoe dat moet: http://support.mozilla.com/en-US/kb/Managing%20profiles
Edit: Niet opgelost, ik moet dit nu praktisch elk kwartier doen omdat het anders weer niet werkt. Kut browser.
[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 25-04-2011 21:48 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Er is ook een update, heb net 4.0.1. geïnstalleerd middels de ingebouwde update-functie. Eerder vandaag stond 'ie nog niet op de Firefox site zelf, nu wel -- http://download.mozilla.o...efox-4.0.1&os=win&lang=nlJKratos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:49:
Zou er vandaag niet een update voor firefox uit horen te komen? VOor zowel de desktop als de mobile versie.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2011 23:14 ]

[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 29-04-2011 15:32 ]
Ik weet niet of het met Fx te maken heeft, maar als mijn laptop uit standby komt dan scrollt het heel slecht. Touchpad geen probleem, muis wel. Maar als ik muis eruit haal en weer terug plaats, dan is alles weer normaal
[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 29-04-2011 15:38 ]
Nu heb ik op een nieuwe pc de laatste versie van FF geïnstalleerd en daar ziet hij er een stuk beter uit.
Ik heb op mijn laptop FF verwijderd, en ook CCleaner eroverheen laten gaan maar na herinstallatie is hij nog steeds als voorheen.
Welke instelling moet ik hebben om de nieuwe look te krijgen?
Edit: gevonden, ik zocht het te ver weg. Het was heel eenvoudig de "menubalk" die ik weg hoefde te klikken.
[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 29-04-2011 21:46 ]
[ Voor 21% gewijzigd door desalniettemin op 29-04-2011 23:49 ]
"Above And Beyond The Call"
De methodes die bij v3 werken, werken niet bij v4, aldus de mensen die ik vond met Google die het zelfde willen.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 30-04-2011 09:15 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 30-04-2011 10:05 ]
Je kan volgens mij vrijwel dezelfde looks als in Fx. 3 houden. Je krijgt standaard de Firefoxknop en bovenliggende tabbladen, maar je kan alles aanpassen via Opties.10K schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:59:
Ik kreeg vandaag ook een melding dat ik firefox 4 kan downloaden, maar ik ben erg gehecht aan de huidige looks van firefox. Dus voordat ik hem ga downloaden wil ik graag weten, is het mogelijk dezelfde interface te houden in FF4 als in FF3?
En als je toch niet tevreden bent, kun je hier altijd weer Firefox 3.6 installeren: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-older.html
Overigens ben ik zeer tevreden over bijvoorbeeld de Firefox-knop en bovenliggende tabbladen. Ik vind beide een enorme verbetering
Bedankt, ik vind het meestal heel irritant als ze dingen veranderen aan het uiterlijk, maar ik ben toch wel tevreden. Ik heb wel onderliggende tabbladen en ook de "refresh" knop en "nieuw tabblad" knop in de werkbalk gezet. Alleen jammer dat de 'firefox' knop niet naast de adres balk kan want dat zou nog meer ruimte besparen. (En dat je de kleur niet kan veranderen want oranje vind ik lelijkChris7 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:46:
[...]
Je kan volgens mij vrijwel dezelfde looks als in Fx. 3 houden. Je krijgt standaard de Firefoxknop en bovenliggende tabbladen, maar je kan alles aanpassen via Opties.
En als je toch niet tevreden bent, kun je hier altijd weer Firefox 3.6 installeren: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-older.html
Overigens ben ik zeer tevreden over bijvoorbeeld de Firefox-knop en bovenliggende tabbladen. Ik vind beide een enorme verbetering.
Beide kan. deze voor je kleur en deze om zelf de locatie te kunnen bepalen10K schreef op zondag 01 mei 2011 @ 08:54:
[...]
Alleen jammer dat de 'firefox' knop niet naast de adres balk kan want dat zou nog meer ruimte besparen. (En dat je de kleur niet kan veranderen want oranje vind ik lelijk)
Sypher schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:34:
[...]
Beide kan. deze voor je kleur en deze om zelf de locatie te kunnen bepalen
[ Voor 67% gewijzigd door desalniettemin op 01-05-2011 11:25 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk behoorlijk ontevreden over het resource gebruik van firefox. Het start traag op (oke, ik heb een SSD), het geheugenbrbruik is gewoonweg enorm met 356MB op dit moment, en er word per dag zo'n 10GB geschreven naar mijn SSD, 15x zoveel als searchindexer
Het is dat de addons zo goed werken en chrome (en opera) me niet aanstaan, anders was ik al overgestapt.
Ik draai de laatste versie van ABP, volgens mij was de leak daarin toch opgelost? Overigens had ik Firebug wel uitstaan, verder heb ik alleen Fox to phone en NoScript nog aanstaan als add-on (en de Java Console). Chrome vind ik opzich wel super snel, maar ik vertrouw Google niet al mijn data toe (ja ik gebruik wel Google om te zoeken, maar browsen via Google gaat me toch echt te ver...).Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:56:
Zowel ABP als firebug zijn bekende veroorzakers van memory leaks. Een browser restart kan helpen.
Ik ben eigenlijk behoorlijk ontevreden over het resource gebruik van firefox. Het start traag op (oke, ik heb een SSD), het geheugenbrbruik is gewoonweg enorm met 356MB op dit moment, en er word per fag zo'n 10GB geschreven naar mijn SSD, 15x zoveel als searchindexer
Het is dat de addons zo goed werken en chrome (en opera) me niet aanstaan, anders was ik al overgestapt.
What theVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:56:
Zowel ABP als firebug zijn bekende veroorzakers van memory leaks. Een browser restart kan helpen.
Ik ben eigenlijk behoorlijk ontevreden over het resource gebruik van firefox. Het start traag op (oke, ik heb een SSD), het geheugenbrbruik is gewoonweg enorm met 356MB op dit moment, en er word per fag zo'n 10GB geschreven naar mijn SSD, 15x zoveel als searchindexer

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Maar de WTF ging om de 10GB, is dat niet een beetje asociaal veel voor een browser?
Oscar Wilde
Al enig idee of het aan een specifieke plugin ofzo ligt die zoveel schrijfacties veroorzaakt?
Oscar Wilde
Verwijderd
Edit: dus

(ik heb overigens geen idee waarom er op dit moment van de pagefile gebruik werd gemaakt, ik heb dat nog nooit eerder gezien)
Zelfs als ik nauwelijks iets do heb ik meestal rond de 100KB/s aan writes, dat is een GB elke 3 uur.

browser.cache.disk.enable staat overigens op false.
Edit: nu niet meer, dat veroorzaakt blijkbaar de schrijfbewerkingen naar de cache file

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 16:59 ]
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:29:
Precies, en ik heb niet bepaald een tekort aan RAM...
Pagefile ook maar uit dan?Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:33:
browser.cache.disk.enable staat overigens op false.
Edit: nu niet meer, dat veroorzaakt blijkbaar de schrijfbewerkingen naar de cache file
Maar apart, hoort Firefox niet te doen natuurlijk. Ook vreemd dat het uberhaupt naar je pagefile gaat als je ram genoeg hebt (hoeveel eigenlijk?)
Verwijderd
Dat kan je zien in resource monitor.
4GB vind ik ook een beetje te weinig om pagefile uit te zetten, ik start 1x een VM en ik zit al over de 3GB
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 17:11 ]
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 04-05-2011 19:42 ]
Op internet zijn er meer mensen met het probleem te vinden en als je "hardware acceleration" uit zet dan ziet het er weer normaal uit. Maar dat lijkt me niet echt te oplossing, want die acceleratie helpt websites sneller en soepeler te laden. (toch?
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit topic is gesloten.