ppl schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:41:
Nee die twee lopen niet achter, die lopen keurig op tijd. Wat jij nu laat zien zijn voorlopige builds die kans maken om de nieuwe beta versie te worden. Die ftp loopt dus voor op de zaken. Mierenneuken maar het verhaal zit dus net andersom

Ja, pff, dat is ook maar net hoe je er tegenaan kijkt. Feit is dat er op een gegeven moment een definitieve release is die wél op de ftp-server staat, maar nog niet wereldkundig is gemaakt. De uiteindelijk vrijgegeven release is dan dus al een tijdje beschikbaar. Wat dan voor of achter loopt boeit me niet zo, alleen het feit dat ik de source kan downloaden.
Volgens mij is het zo dat wat in
releases (
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases) komt te staan, de definitieve (beta-)build is.
Bij
candidates (
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/candidates) daarentegen zie je soms wel meerdere builds (bv bij
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/candidates/12.0b1-candidates, daar zie je een build1 en een build2 directory). 12.0b2 t/m b6 hadden daarentegen maar 1 build. Deze verschijnen altijd voor ze bij releases opdoemen. De laatste build bij candidates wordt de uiteindelijke release-(beta-)build.
Ook niet in het about scherm?
Nooit met Linux gewerkt? Daar is het normaal gesproken zo dat het updaten door de package manager wordt gedaan, niet door de applicaties zelf. De updater is ook uitgeschakeld (dit is een optie die je bij het compileren kunt meegeven).
Dus nee, ook niet in het about-scherm.
En aangezien ik niet het geduld op kan brengen om te wachten tot de maintainer van het firefox-package eindelijk aan het werk gaat, compileer ik Firefox altijd zelf zo gauw er een nieuwe uit is.