Nergens last van op Linux.mcDavid schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:44:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat firefox zo af-en-toe even 100% CPU trekt sinds de laatste update?
Gebruik je firefox als default browser?
't is bij mij vrij random, kan dus ook niet echt de vinger op een zere plek leggen... Soms heb ik uren nergens last van, en soms zit het zo te kutten dat ik maar met chromium verder ga browsen...
Misschien maar eens wat addons uitschakelen ofzo...
Idd. gebruik hem als default, heb ook gewoon een rijtje extenties draaien en plug-ins zoals flash en moonlight.
Mogelijk een (grafische) driver probleem o.i.d?
Mogelijk een (grafische) driver probleem o.i.d?
Nog wat ervaringen met Waterfox: heel af en toe (1 à 2x in de week misschien) loopt Flash toch vast, maar elke keer als dat gebeurt dan is gebruikt plugin-container.exe een hoop geheugen 100-200MB of meer. Bij de gewone FF9 crasht Flash om de haverklap en vaak gebruikt plugin-container dan <10MB. Verder niets te klagen (behalve dat de Quake Live plugin er niet mee werkt).
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-01-2012 05:13 ]
Maar ligt het dan niet aan flash ipv Fx/Wx?
En heb je dit al eens geprobeerd?
http://lifehacker.com/534...tube-jumpiness-in-firefox
Ik neem aan dat het aan de Flash plugin ligt, maar het gebruik van Waterfox maakt dus een enorm verschil (Flash loopt veel minder vaak vast).desalniettemin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:04:
Maar ligt het dan niet aan flash ipv Fx/Wx?![]()
Ik heb nooit last van schokkerige video bij youtube; sessionstore interval staat op 30s. Het feit dat ik een SSD heb helpt hier waarschijnlijk bij. Ik zie verder niet wat dit met het crashen van Flash te maken heeft. De crashes gebeuren meestal als ik een flash video pauzeer en dan weer resume, of als ik een tab met pagina waar flash op staat sluit.
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-01-2012 19:36 ]
Ik gaf alleen een suggestie, want ik ben op dat gebied een echte noob, zoals ze dat noemen geloof ik 
De problemen die jij schetst heb ik overigens nooit last van.
De problemen die jij schetst heb ik overigens nooit last van.
[ Voor 23% gewijzigd door desalniettemin op 19-01-2012 15:24 ]
Ik he exact ditzelfde probleem met Firefox en Youtube. Het vreemde is dat video op Youtube zelf dit probleem vertonen, maar embedded video's kan ik gewoon zonder enig probleem kijken.Plexcon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:51:
Ik heb nog nooit problemen gehad met deze super browser totdat hij vorige week opeens ophield met Youtube filmpjes afspelen. Heeft iemand hier ook last van, of is dit misschien een bekende bug?
Het filmpje start normaal maar na één seconden blijft firefox vast hangen alleen kan ik nog wel het geluid horen.
Ik heb inmiddels die optie in the about:config van de 'browser.sessionstore.interval' geprobeerd op 2 minuten te zetten, maar dit had geen effect. Ik heb bij het systeem beheer een schijf opruiming gedaan voor de windows partitie, maar dit had ook geen effect. Ik heb de cookies etc. in FF zelf verwijderd, ook geen effect. Bij de addons staat alleen Javascript aangegeven als niet compatible (laatst ge-update op 17-1-12), maar ik had het probleem hiervoor ook al.
Even wat specs op een rijtje:
Windows Vista SP2 Home Premium 64 bits
Mozilla Firefox 9.0.1
Shockwave Flash 11.1.102.55
Java Console 6.0.30
Iemand enig idee om dit op te lossen? Ik vind het namelijk bijster irritant dat FF continu freezes en ik dus geen video op youtube zelf kan kijken.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Vandaag Ghostery 2.7 geïnstalleerd, blijkt dat o.a. het instellingenscherm vernieuwd is (zie http://www.security.nl/ar...angverwachte_feature.html), maar ik zie er nu helemaal niks meer in, behalve wat vinkjes (zie afbeeldingen onderaan).
Gebruik Fx 9.0.1, meer mensen hier last van?
Op Security.nl wordt er ook al melding van gemaakt.
Screenshot:
Gebruik Fx 9.0.1, meer mensen hier last van?
Op Security.nl wordt er ook al melding van gemaakt.
Screenshot:
Ja hier heb ik ook last van. Blijkbaar dus een bug van Ghostery zelf...
Zojuist een update naar Ghostery 2.7.1 gehad, het optiescherm werkt nu gelukkig wel goed.
Kan ik zien wat ik heb aangevinkt
Kan ik zien wat ik heb aangevinkt
Verwijderd
Zijn er hier ook mensen die Memory Fox gebruiken? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/memory-fox/ Sinds ik Ghostery, NoScript en BetterPrivacy heb geïnstalleerd, een dag geleden, vond ik het nuttig om deze add on eens te proberen omdat het geheugen toch weer was gestegen. Hebben jullie daar ook last van bij gebruik van Ghostery, NoScript en BetterPrivacy?
Ik zal even meten met Memory Fox aan en zonder deze add on aan met de volgende websites:
Google
T.net
T.net item
GoT dit topic
Youtube hoofdpagina
Youtube filmpje
Met Memory Fox uit:
FF 220MB
Plugin Container 32MB
Met Memory Fox aan:
FF 120MB (fluctueert erg maar dit is voor deze pagina's een beetje de max)
Plugin Container 15MB
Afom.exe (proces hoort bij plugin) 500KB
Ik zal even meten met Memory Fox aan en zonder deze add on aan met de volgende websites:
T.net
T.net item
GoT dit topic
Youtube hoofdpagina
Youtube filmpje
Met Memory Fox uit:
FF 220MB
Plugin Container 32MB
Met Memory Fox aan:
FF 120MB (fluctueert erg maar dit is voor deze pagina's een beetje de max)
Plugin Container 15MB
Afom.exe (proces hoort bij plugin) 500KB
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 16:17 ]
Waarschijnlijk is dit te offtopic, maar misschien dat iemand het weet.
Naar aanleiding van een tip op GoT heb ik de User Agent Switcher addon geïnstalleerd, met behulp daarvan (de IE7 setting) hoef ik die vreselijke Timeline layout niet te zien op de Facebook profielen van de mensen die deze layout al wel in gebruik hebben. Er gaat echter wel een klein dingetje mis, of dat een renderissue is of iets anders, geen idee.
Alles dat wat tussen de vriendenlijst en de sidebar staat (de wall en "Sponsored" dus), staat een eind naar beneden, precies ter hoogte van daar waar de vriendenlijst eindigt.
Is dit een Firefox iets? Ik bedoel, de combo IE7 useragent en Firefox dat misschien rare dingen zoals dit veroorzaakt?
Naar aanleiding van een tip op GoT heb ik de User Agent Switcher addon geïnstalleerd, met behulp daarvan (de IE7 setting) hoef ik die vreselijke Timeline layout niet te zien op de Facebook profielen van de mensen die deze layout al wel in gebruik hebben. Er gaat echter wel een klein dingetje mis, of dat een renderissue is of iets anders, geen idee.
Alles dat wat tussen de vriendenlijst en de sidebar staat (de wall en "Sponsored" dus), staat een eind naar beneden, precies ter hoogte van daar waar de vriendenlijst eindigt.
Is dit een Firefox iets? Ik bedoel, de combo IE7 useragent en Firefox dat misschien rare dingen zoals dit veroorzaakt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Misschien heeft dat te maken met speciale IE7 fixes die jij nu ook voorgeschoteld krijgt terwijl Firefox zich wel aan de standaarden houd...
Zojuist geprobeerd of ik embedded video's kan afspelen, En ja, Dat lukt dus blijkbaar wel.Just_I schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:22:
[...]
Ik he exact ditzelfde probleem met Firefox en Youtube. Het vreemde is dat video op Youtube zelf dit probleem vertonen, maar embedded video's kan ik gewoon zonder enig probleem kijken.
Ik heb inmiddels die optie in the about:config van de 'browser.sessionstore.interval' geprobeerd op 2 minuten te zetten, maar dit had geen effect. Ik heb bij het systeem beheer een schijf opruiming gedaan voor de windows partitie, maar dit had ook geen effect. Ik heb de cookies etc. in FF zelf verwijderd, ook geen effect. Bij de addons staat alleen Javascript aangegeven als niet compatible (laatst ge-update op 17-1-12), maar ik had het probleem hiervoor ook al.
Even wat specs op een rijtje:
Windows Vista SP2 Home Premium 64 bits
Mozilla Firefox 9.0.1
Shockwave Flash 11.1.102.55
Java Console 6.0.30
Iemand enig idee om dit op te lossen? Ik vind het namelijk bijster irritant dat FF continu freezes en ik dus geen video op youtube zelf kan kijken.
Ik heb ondertussen nog steeds geen fix gevonden hier voor en ik wordt Google Chrome een beetje zat.
Firefox 10 is uit en Waterfox 10 komt er ook aan
Ik wacht op Waterfox 10. Schijnt 20% sneller te zijn dan 9
Morgen ook maar eens Waterfox proberen...zijn er nog zaken waar ik om moet denken i.v.m. 64-but plugins van Flash en dat soort zaken? Volgens de website is dat geen probleem, maar volgens mij waren er een tijdje geleden nog problemen met 64-bit Flash.
Sneller in wat? Opent het menu sneller?desalniettemin schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:07:
Ik wacht op Waterfox 10. Schijnt 20% sneller te zijn dan 9
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Afgelopen zondag ben ik overgestapt naar FF9. (Ik heb jarenlang AvantBrowser op basis van IE gebruikt maar dat is al maandenlang één groot geheugenlek)
Het is even wennen aan het zelf bij elkaar sprokkelen van allerleid addons maar het grote voordeel is natuurlijk dat je alleen meesleept wat je ook daadwerkelijk gebruikt.
Opvallend was wel dat heel veel addons niet passen bij FF9. Ik dacht dat dit kwam doordat deze versie vrij nieuw is.
Maar nog niet nieuw genoeg blijkbaar want vanavond zag ik dat FF10 verschenen was. Uiteraard meteen geprobeerd en daarmee komt ook het nadeel van de addons aan het licht. Een aantal voor mij essentiele werken niet.
Dan nog maar even weer verder met versie 9 die mij prima bevalt.
Het is even wennen aan het zelf bij elkaar sprokkelen van allerleid addons maar het grote voordeel is natuurlijk dat je alleen meesleept wat je ook daadwerkelijk gebruikt.
Opvallend was wel dat heel veel addons niet passen bij FF9. Ik dacht dat dit kwam doordat deze versie vrij nieuw is.
Maar nog niet nieuw genoeg blijkbaar want vanavond zag ik dat FF10 verschenen was. Uiteraard meteen geprobeerd en daarmee komt ook het nadeel van de addons aan het licht. Een aantal voor mij essentiele werken niet.
Welke doen het dan niet?
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Je kunt de veel genoemde Add-on Compatibility Reporter gebruiken om 'incompatible' add-ons te kunnen installeren.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Eventjes wachten nog op Waterfox 10: http://waterfoxproject.org/news/28/15/Waterfox-10-Delay.html
Edit:
Ik had al een tijdje niet meer gekeken of de DirectWrite font rendering van FF verbeterd was, maar als ik het nu aanzet, zie ik eigenlijk geen verschil meer tussen aan en uit...
Ik hoef toch alleen deze instellingen in about:config zo te zetten?
gfx.direct2d.disabled: false
gfx.font_rendering.directwrite.enabled: true
Edit:
Ik had al een tijdje niet meer gekeken of de DirectWrite font rendering van FF verbeterd was, maar als ik het nu aanzet, zie ik eigenlijk geen verschil meer tussen aan en uit...
[ Voor 63% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-02-2012 12:32 ]
Volgens de release notes zijn add-ons die als maxVersion 4.0 hebben standaard ingeschakeld in Fx10. Dus als ze het in Fx9 deden zouden ze het ook in Fx10 moeten doen.quo_ schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:52:
[...]
En anders is de Add-on Compatibility Reporter inderdaad erg goed, gebruik 'm al een tijdje en alle add-ons doen het gewoon (ook die voor Fx3.6).
Inderdaad, dit is aangepakt tijdens de afgelopen versie's. Die settings heb ik ook weer zo gezet.Aham brahmasmi schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:06:
Eventjes wachten nog op Waterfox 10: http://waterfoxproject.org/news/28/15/Waterfox-10-Delay.html
Edit:
Ik had al een tijdje niet meer gekeken of de DirectWrite font rendering van FF verbeterd was, maar als ik het nu aanzet, zie ik eigenlijk geen verschil meer tussen aan en uit...Ik hoef toch alleen deze instellingen in about:config zo te zetten?
In [url="about:support"]about:support[/url] kan je eea controleren:

Waterfox wil ik binnenkort uitproberen. Ik draai nu even met de Nightly van ff12
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
heb het ook weer uitgezet, in Tweakers geen probleem meer, idd goedm, maar op GeenStijl nog altijd vette zooi/font.
En waarom heb jij 4/4 vensters staan , ik heb 1/1 d3d 100 in about:support. Azure zie ik helemaal niet staan...
@Abram: gfx.font_rendering.directwrite.enabled: true staat dat standaard op True?
En waarom heb jij 4/4 vensters staan , ik heb 1/1 d3d 100 in about:support. Azure zie ik helemaal niet staan...
@Abram: gfx.font_rendering.directwrite.enabled: true staat dat standaard op True?
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 01-02-2012 15:07 ]
Ik gebruik een dual monitor-setup met een dual GPU GTX295. De beide monitoren zitten op GPU2, HDMI zit op GPU1. Daarbij gebruik ik de nieuwe 295.51 beta driver van Nvidia.Sjah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:04:
heb het ook weer uitgezet, in Tweakers geen probleem meer, idd goedm, maar op GeenStijl nog altijd vette zooi/font.
Overigens is het het about:support screen van de nightly firefox, versie 12, dat kan verschil maken.
Ik ben nog geen website's tegengekomen die blurry zijn qua tekstweergave, bij IE9 met hardwareversnelling is het nog duidelijk wel te zien.
[ Voor 0% gewijzigd door bitshape op 01-02-2012 16:17 . Reden: typo... ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Staat er helaas niet bij
Ook met Firefox 10 heb ik er nog steeds last van dat de URL-balk in de hoogte dunner wordt als ik naar een niet beveiligde site ga. Schoon profiel levert niks op, maar op mijn laptop is dit niet zo. Wel heel raar en het lijkt mij ook niet de bedoeling eigenlijk. Iets anders dan een schoon profiel kan ik echter niet bedenken. Jullie wel?
Nee, ik ook niet 
@Cubic X: wat voor problemen bedoel je?
Voor diegenen bij wie de 'forward'-knop er nog wel gewoon staat:
- zet in toolbars / customize de optie 'small buttons' uit
- zorg ervoor dat er geen icoon tussen de forward-knop en de adresbalk staat
@Cubic X: wat voor problemen bedoel je?
Voor diegenen bij wie de 'forward'-knop er nog wel gewoon staat:
- zet in toolbars / customize de optie 'small buttons' uit
- zorg ervoor dat er geen icoon tussen de forward-knop en de adresbalk staat
[ Voor 116% gewijzigd door desalniettemin op 01-02-2012 17:05 ]
GeenStijl ziet er normaal uit bij mij, maar ik vraag me nu af of ik Direct2D versnelde font rendering nu wel goed heb aangezet. DirectWrite staat volgens mij standaard aan.Sjah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:04:
Wat me nu trouwens te binnen schiet: het kan zijn sinds de laatste keer dat ik hardwareversnelling geprobeerd had mijn graka drivers geupdate heb en dat het probleem met wazige fonts daardoor weg is. Aan de andere kant zie ik echt nul komma nul verschil tussen aan of uit...
Ok, dan ga ik ook maar ff die letzter Nv Treiber proberen. De whql zijn ook al weer 3+ mnd oud.
Overigens moet ik zeggen dat de letters op GS zwarter zijn, niet blurred, en op andere site's is het scherper, ja je ziet de acceleratie, maar het irriteert niet.
Zo ff verslag van die nieuwe drivers... edit, maakt niks uit, voor de duidelijkheid, ik draai Fx10, wat jullie wel weten konden aangezien ik er niks over zei. En ik draai dual-monitor, met gtx460, maar niet dual-Gpu.
Overigens moet ik zeggen dat de letters op GS zwarter zijn, niet blurred, en op andere site's is het scherper, ja je ziet de acceleratie, maar het irriteert niet.
Zo ff verslag van die nieuwe drivers... edit, maakt niks uit, voor de duidelijkheid, ik draai Fx10, wat jullie wel weten konden aangezien ik er niks over zei. En ik draai dual-monitor, met gtx460, maar niet dual-Gpu.
[ Voor 74% gewijzigd door Sjah op 01-02-2012 17:22 ]
Ook met FF13 Nightly geeft deze hetzelfde aan in about:support "GPU-versnelde vensters = 4/4 Direct3D 10", ik denk dat je je om 1/1, 3/3 & 4/4 niet zo druk hoeft te maken.
Je hebt met een GF104 (Dx11) GPU , heb jij daar "Direct3D 11" staan? Misschien maakt dat het verschil?
Tegelijk editen
Je hebt met een GF104 (Dx11) GPU , heb jij daar "Direct3D 11" staan? Misschien maakt dat het verschil?
Tegelijk editen
[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 01-02-2012 18:06 ]
En even snel proberen met FF13 Nightly? Of met FF12 Aurora binnenkort?
Nieuwe Nvidia drivers draaien prima hier, hoop dat de volgende versie weer WHQL is.
trouwens, als ik een woord bij het adresbalk intikt, krijg ik automatisch google als zoekmachine. en gezien dat ze hun beleid gaan aanpassen, wil ik graag bing gebruiken. ik heb even in opties gezocht, maar ik heb hierover niet zoveel kunnen vinden. moet ik deze in de about config aanpassen maar waar?
browser.search.defaultenginenamewestlym schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:25:
trouwens, als ik een woord bij het adresbalk intikt, krijg ik automatisch google als zoekmachine. en gezien dat ze hun beleid gaan aanpassen, wil ik graag bing gebruiken. ik heb even in opties gezocht, maar ik heb hierover niet zoveel kunnen vinden. moet ik deze in de about config aanpassen maar waar?
De addon die ik niet wil missen en die het niet doet in FF10 is Tab utilities 1.1.2L3TUC3 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:01:
Welke doen het dan niet?
Bij de hier genoemde Compatibility reporter is vandaag in de comments geschreven:
Dus kennelijk brengt dit ook geen uitkomst.Rather ironic, but Firefox 10.0 breaks the basic mechanism behind the "Add-on Compatibility Reporter". It is no longer possible to enable "incompatible" add-ons (the same ones I've been using up to 9.0.1, some of which haven't been "compatible" since 3.5).
@quo_: ik gebruik de preversie van Tab Utilities 1.2pre17. Naar beneden scrollen en dan kiezen voor Ontwikkellingskanaal 
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/tab-utilities/
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/tab-utilities/
@desalniettemin
Dank voor de tip. Ik heb FF10 nu weer geinstalleerd met deze versie van tab utilities.
Dank voor de tip. Ik heb FF10 nu weer geinstalleerd met deze versie van tab utilities.
K*t Firefox, 't stuk eigenwijs haalt weer eens de geopende tabs niet uit de (backup van) sessionstore.js.
Zit ze er nu maar wéér met de hand uit te vissen....
Dat wordt maar eens op zoek naar een addon die de sessionstore kan overnemen en herstellen indien nodig.
edit: https://addons.mozilla.or...ox/addon/session-manager/
Zit ze er nu maar wéér met de hand uit te vissen....
Dat wordt maar eens op zoek naar een addon die de sessionstore kan overnemen en herstellen indien nodig.
edit: https://addons.mozilla.or...ox/addon/session-manager/
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 02-02-2012 15:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je wist zeker je geschiedenis, cache, cookies enz. als je Fx afsluit? Als je die optie uitzet, dan verschijnen al je tabs wel als je afsluit en weer opent. Mits je natuurlijk wel mijn vensters en tabbladen van de vorige tonen hebt aangevinkt. Ik wis die zooi eens per week met CCleaner
Nope, juist niet. Meestal krijg ik na een herstart/crash de geopende tabs wel weer te zien (zo staat FF ingesteld
), maar heel af en toe krijg ik de startpagina ipv de geopende tabs. Blijkt dat FF de sessionstore.js om de een of andere reden leeg heeft gemaakt maar in de backup staat alles nog wel, al is het er niet zo 123 uit te vissen vanwege alle zooi/stuff die erin staat.
(En nee, de backup renamen naar sessionstore.js werkt niet, FF pakt die om de een of andere reden niet.)
http://server.oe-web.dk/sessionstore.asp schijnt het te kunnen (gevonden met Google), maar die is offline helaas. Ik ben overigens niet de enige waarbij de sessionstore niet helemaal 100% werkt soms.
(En nee, de backup renamen naar sessionstore.js werkt niet, FF pakt die om de een of andere reden niet.)
http://server.oe-web.dk/sessionstore.asp schijnt het te kunnen (gevonden met Google), maar die is offline helaas. Ik ben overigens niet de enige waarbij de sessionstore niet helemaal 100% werkt soms.
[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 02-02-2012 17:30 ]
Oscar Wilde
Gelukkig youtube werkt met de nieuwe Firefox 10!
Ik zie jullie allemaal over waterfox praten, Is dit gewoon een variant op Firefox alleen dan voor een 64 Bit OS?
Ik zie jullie allemaal over waterfox praten, Is dit gewoon een variant op Firefox alleen dan voor een 64 Bit OS?
Verwijderd
Is je Google stuk? Het antwoord hierop staat toch echt heel duidelijk op de project website.Plexcon schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:48:
Nee hoor, Maar ik bedoel wat voor voordeel kan je hier nou echt uit halen?Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:51:
[...]
Is je Google stuk? Het antwoord hierop staat toch echt heel duidelijk op de project website.
http://waterfoxproject.org/faq/Plexcon schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:58:
[...]
Nee hoor, Maar ik bedoel wat voor voordeel kan je hier nou echt uit halen?
Succes hè!
@Raven: vreemd, want ik heb er nooit last van sinds Fx 4. Voorheen dus wel en toen gebruikte ik dus ook session manager
Ja, vreemd inderdaad. Die Session Manager zit iig elke 30min een backup te maken van de sessie en maakt telkens een nieuw backupbestand aan, mocht er dus een corrupt raken of wat dan ook, dan zijn er meer 
Volgens mij werkt ie echter niet de sessie-bestanden bij als ik wat nieuwe pagina's open.
Volgens mij werkt ie echter niet de sessie-bestanden bij als ik wat nieuwe pagina's open.
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 02-02-2012 19:45 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
<edit want ik ben dom>
Het bleek toch nog een download te zijn die actief was
Het bleek toch nog een download te zijn die actief was
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 23:49 . Reden: derp-gevalletje ]
Memoryfox al eraf gegooid? Misschien weet je het over 2 minuten? ;0
Meer mensen hier waarbij sinds FF10.0 de "app-tabs" niet meer terug komen bij het opnieuw starten van Firefox? Voorheen (lees: 9.0.1) kon ik gewoon FF afsluiten en bij het opstarten kwam dan de FF startpagina mét de app-tabs tevoorschijn. Nu alleen de FF startpagina...
Wie weet raad?
Wie weet raad?
Sometimes you need to plan for coincidence
Net even geprobeerd, maar bij mij verschijnen ze wel
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik ze nu toch wel erg rap vind gaan met die opvolgende nummers. Binnenkort Firefox 2471.2?
Iedere 6 weken een nieuwe, dus reken maar uitVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:52:
Ik moet zeggen dat ik ze nu toch wel erg rap vind gaan met die opvolgende nummers. Binnenkort Firefox 2471.2?
Maar goed, lekker boeiend wat er in "About Firefox" staat..
Palemoon 10 wordt iig niet uitgebracht, omdat Fx 10 niet echt vernieuwingen gebracht heeft. Komt als Fx 11 uit is:
http://forum.palemoon.org/viewtopic.php?f=1&t=420
http://forum.palemoon.org/viewtopic.php?f=1&t=420
Ik snap niet waarom ze zo ingewikkeld doen, securitiy fixes gaan nitpicken uit de tree klinkt als meer werk en risico! dan gewoon FF10 recompilen. Bovendien, ~600 bugfixes, noem het maar niks..
[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 04-02-2012 14:44 ]
Ik wacht op Waterfox 10, maar is er nog steeds niet
Maar eerlijk gezegt snap ik nog steeds niet wat het voordeel daar van is, buiten dat het 64 bits is
Het is een 64-bits versie...dus goed geschikt voor mensen met meer dan 4GB aan ram. Daarnaast zijn er enkele optimalisaties gemaakt voor Windows PC's:desalniettemin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:03:
Ik wacht op Waterfox 10, maar is er nog steeds nietMaar eerlijk gezegt snap ik nog steeds niet wat het voordeel daar van is, buiten dat het 64 bits is
[...] Also because this variant is being built specifically for Windows, there might be further performance increases. Waterfox was compiled with SSE, SSE2, x64 favoring and the following optimisation flags: /Og /Oi /Ot /Oy /Ob2 /Gs /GF /Gy
Er zijn mogelijk meer betere prestaties. Maar helemaal zeker is dat niet?
Precies. Dat verschilt per Firefox versie en ook per PC. Waterfox hoeft niet altijd een snelheidswinst te geven.desalniettemin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:29:
Ah, mooi dan. Welke instellingen gebruik jij?desalniettemin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 07:42:
Net even geprobeerd, maar bij mij verschijnen ze wel
Onder opties tabblad algemeen mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen aangevinkt en tabbladen niet laden tot geselecteerd uitgevinkt. En geschiedenis, cookies enz. niet wissen na afsluiten Fx
oeps is iets fout gegaan denk ik
Sorry
[ Voor 81% gewijzigd door desalniettemin op 04-02-2012 15:09 ]
Hmm, zo stond het al. Na "op en neer" wijzigen werkt het nu wel, alsof de setting niet goed onthouden was... Thanks!
Vind je de kleur niet mooi van de oranje firefoxknop, verander de kleur met deze addon:
http://www.downloadcrew.c...tton_color_10_for_firefox
Of maak het doorzichtig met deze addon:
http://www.downloadcrew.c...tton_clear_10_for_firefox
http://www.downloadcrew.c...tton_color_10_for_firefox
Of maak het doorzichtig met deze addon:
http://www.downloadcrew.c...tton_clear_10_for_firefox
Of verander hem terug in het traditionele icoontje met deze add-on:desalniettemin schreef op zondag 05 februari 2012 @ 08:22:
Vind je de kleur niet mooi van de oranje firefoxknop, verander de kleur met deze addon: [...]
https://addons.mozilla.or...addon/firefox-4-ui-fixer/
Verwijderd
Persoonlijk vind ik toch dat je pas een nummertje hoger moet gaan als er iets substantieel op de schop is gegaan of zelfs helemaal opnieuw geschreven. Echter is het nu een kunstje geworden om de concurrentie bij te benen (alsof dat nodig was).- J.W. - schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:04:
Iedere 6 weken een nieuwe, dus reken maar uit
Maar goed, lekker boeiend wat er in "About Firefox" staat..
Mjah, ik vind het jammer, al blijf ik het een fijne browser vinden.
O jij gebruikt dus ook SM? Ik zag een paar anderen die hetzelfde probleem hadden als ik, namelijk dat die addon nu m'n control-V-knop heeft gekaapt terwijl ik in de settings duidelijk aan heb gegeven dat de knop voor Sessie Openen een heel andere is. Echt belachelijkRaven schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:43:
Ja, vreemd inderdaad. Die Session Manager zit iig elke 30min een backup te maken van de sessie en maakt telkens een nieuw backupbestand aan, mocht er dus een corrupt raken of wat dan ook, dan zijn er meer
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
nieuws: Firefox 11 krijgt add-on-synchronisatie
"De 'add-on-sync', inmiddels beschikbaar in de Aurora-release, moet het mogelijk maken om niet alleen de geïnstalleerde add-ons maar ook de bijbehorende instellingen via de sync-optie mee te nemen in andere browsersessies. "
Ik wist helemaal niet dat dat kon
"De 'add-on-sync', inmiddels beschikbaar in de Aurora-release, moet het mogelijk maken om niet alleen de geïnstalleerde add-ons maar ook de bijbehorende instellingen via de sync-optie mee te nemen in andere browsersessies. "
Ik wist helemaal niet dat dat kon
Oscar Wilde
Waterfox 10 is er nu ook: http://waterfoxproj.sourceforge.net/downloads/
In theorie heb je winst als heel je systeem 64 bit software draait. Het hoeft dan geen vertaalslag naar 32 bit e.d. te maken. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid tot meer registers, geheugen, etc. In de praktijk is het maar heel marginaal waardoor de gemiddelde gebruiker er niks van zal merken.desalniettemin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:29:
Dan zou ik toch eens wat gaan verdiepen in hoe ontwikkeling werkt. Die lui werken met versiebeheer en daar wil je zeker wel voor ieder pietluttig dingetje een versie hoger want dat betekent hetzelfde als ctrl-s (of cmd-s) indrukken: saven. Ze kunnen ook de nummering van de repository aanhouden maar iets als '10' is heel wat simpeler voor de gemiddelde gebruiker. En om dat laatste gaat het nou om.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:54:
Persoonlijk vind ik toch dat je pas een nummertje hoger moet gaan als er iets substantieel op de schop is gegaan of zelfs helemaal opnieuw geschreven. Echter is het nu een kunstje geworden om de concurrentie bij te benen (alsof dat nodig was).
@Raven: dat kon voorheen dus ook niet, pas sinds Fx11 welke nu in het beta kanaal zit (extensions plus hun instellingen en dat is weer erg handig!).
Heeft iemand enig idee hoe je op firefox voor android een bladwijzer kan toevoegen die je dan ook weer op je desktop kunt zien? Hij slaat ze op bij mobiele bladwijzers. Maar die zijn niet te zien op de desktop.
Gewoon met Firefox Sync? Werkt prima hier.-Edwin- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:38:
Heeft iemand enig idee hoe je op firefox voor android een bladwijzer kan toevoegen die je dan ook weer op je desktop kunt zien? Hij slaat ze op bij mobiele bladwijzers. Maar die zijn niet te zien op de desktop.
http://www.mozilla.org/nl/mobile/sync/
Ik draai op dit moment FF 13.0A1, release 5-2-11. Het probleem vind ik echter dat, toen ik van FF12 naar deze ging, ik geen Dumpert/Tweakers filmpjes meer kan bekijken. Heeft iemand anders hier ook last van en is er een oplossing beschikbaar?
Je hebt het dus over een alpha release van gisteren, hè?MaZeLe schreef op maandag 06 februari 2012 @ 01:01:
Ik draai op dit moment FF 13.0A1, release 5-2-11. Het probleem vind ik echter dat, toen ik van FF12 naar deze ging, ik geen Dumpert/Tweakers filmpjes meer kan bekijken. Heeft iemand anders hier ook last van en is er een oplossing beschikbaar?
Als je stabiliteit en support nodig hebt, is de oplossing: http://www.mozilla.com/firefox/
Okee, dan heb ik de zin niet goed gelezen/begrepenppl schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:40:
@Raven: dat kon voorheen dus ook niet, pas sinds Fx11 welke nu in het beta kanaal zit (extensions plus hun instellingen en dat is weer erg handig!).
Oscar Wilde
Was m'n vraag zo moeilijk Raven?
Dat heb je goed begrepen. Ik dacht in de nightly digest van Mozilla te hebben gelezen dat ze het probleem opgelost hadden, maar dat is blijkbaar niet het geval. Ik denk persoonlijk dat het deelnemen aan nightly build ervoor zorgt dat endusers een stabiel product ontvangen. Vind je reactie sowieso raar/kortaf, je kunt ook meedenken of anders niets zeggen, maar dat soort antwoorden voegt natuurlijk niets toe.Room42 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 01:20:
[...]
Je hebt het dus over een alpha release van gisteren, hè?
Als je stabiliteit en support nodig hebt, is de oplossing: http://www.mozilla.com/firefox/
Het is helemaal niet nodig om 'de concurrentie' bij te benen, Chrome heeft inderdaad een hoger versienummer, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat deze Chrome gebruikt omdat die een hoger versienummer heeft.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:54:
[...]
Persoonlijk vind ik toch dat je pas een nummertje hoger moet gaan als er iets substantieel op de schop is gegaan of zelfs helemaal opnieuw geschreven. Echter is het nu een kunstje geworden om de concurrentie bij te benen (alsof dat nodig was).
Mjah, ik vind het jammer, al blijf ik het een fijne browser vinden.
Versienummer boeit vrij weinig en is vooral voor ontwikkelaars interessant. Iedere software heeft nou eenmaal weer een andere manier van versienummering, dus telkens een versienummer hoger vind ik niet boeien. Als straks silent update helemaal geïntegreerd is merk je nooit meer wat van updates of versienummers.
....Racing_Reporter schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:38:
Was m'n vraag zo moeilijk Raven?
* Raven kijkt op de vorige pagina .... Woops, had jouw vraag niet gezien.
JepRacing_Reporter schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:07:
[...]
O jij gebruikt dus ook SM? Ik zag een paar anderen die hetzelfde probleem hadden als ik, namelijk dat die addon nu m'n control-V-knop heeft gekaapt terwijl ik in de settings duidelijk aan heb gegeven dat de knop voor Sessie Openen een heel andere is. Echt belachelijkHeb jij daar ook last van gehad?
Ctrl+V doet hier nog steeds wat het al jaren doet, stuff plakken. Heb net de settings even gechecked, bij mij staan helemaal geen toetsencombo's ingesteld.
Heb hier wel iets anders vaags sinds vandaag. Als ik naar menu extra ga om daarna het menu van SM te openen, slaat ESET Smart Security alarm vanwege
code:
1
| http://promorewardstoday.com/favicon.ico |
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 06-02-2012 18:10 ]
Oscar Wilde
O, nais, ik was dus niet de enige
Krijg jij die melding van de favicon ook dan?
Oscar Wilde
De tabblad sluiten ongedaan maken knop is ook ineens weer terug, valt me nu pas op
CTRL+SHIFT+Tdesalniettemin schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:23:
De tabblad sluiten ongedaan maken knop is ook ineens weer terug, valt me nu pas op
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee, ik gebruik alleen noobantivirusprogramma'sRaven schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:07:
Krijg jij die melding van de favicon ook dan?
Vorige week zondag ben ik overgestapt op FF, toen nog versie 9. In de afgelopen week ben ik naar FF10 gegaan na de hier gevonden tips om de gewenste addons mee te kunnen nemen. En nu zie ik 12 en 13 hier al voorbij komen 
Die laat ik eerst maar even liggen, maar voorlopig kan ik melden dat ik dik tevreden ben met FF.
Het was even zoeken naar de addons die de functies brengen die ik gewend was in Avantbrowser. Ik gebruik nu Uppity, Tab utilities, StatusbarEx, Plainoldfavorites en Removetabs.
Al met al vind ik het snel genoeg en voor mijn gevoel zit er weinig overbodige ballast in.
Die laat ik eerst maar even liggen, maar voorlopig kan ik melden dat ik dik tevreden ben met FF.
Het was even zoeken naar de addons die de functies brengen die ik gewend was in Avantbrowser. Ik gebruik nu Uppity, Tab utilities, StatusbarEx, Plainoldfavorites en Removetabs.
Al met al vind ik het snel genoeg en voor mijn gevoel zit er weinig overbodige ballast in.
Firefox 11 beta werkt heerlijk. Mijn kleine uitstapje naar Chrome was zeer goed om Firefox nog meer te verbeteren. Zo waren er een aantal addons bij Chrome waar ik bij Firefox nog niet had aan gedacht en waarbij het Firefox alternatief ook nog eens beter is uitgewerkt.
Die 3D element inspector is ook super vet
Had erg van pas gekomen toen ik nog veel websites maakte.
Die 3D element inspector is ook super vet
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Nou lopen kloten met mijn pc een Hackintosh te maken ,en gelukt.
Fx werkt ook goed. op 1 ding na, hij onthoudt de laatst gesloten tabs niet bij nieuwe start, staat wel zo ingseteld in opties.... vaag. Fx10,
OSX 10.6.8 (oftewel Snow Leopard).
Fx werkt ook goed. op 1 ding na, hij onthoudt de laatst gesloten tabs niet bij nieuwe start, staat wel zo ingseteld in opties.... vaag. Fx10,
Zelfs niet als je zelf in de adresbalk about:sessionrestore typt?Sjah schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:52:
Nou lopen kloten met mijn pc een Hackintosh te maken ,en gelukt.![]()
tx voor de tip. Na een reboot van osX opeens wel goed, maarja volgende keer zal het wel wederom fout gaan. Hou ik niet van, onvoorspelbaar gedrag.
Dan kun je toch beter feedback geven aan de developers?MaZeLe schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:27:
[...]
Dat heb je goed begrepen. Ik dacht in de nightly digest van Mozilla te hebben gelezen dat ze het probleem opgelost hadden, maar dat is blijkbaar niet het geval. Ik denk persoonlijk dat het deelnemen aan nightly build ervoor zorgt dat endusers een stabiel product ontvangen. [...]
Sorry dat je me kortaf vind, maar jouw vraag kwam ook redelijk kortaf over. Alsof je een kant en klaar product verwachtte. Als je die eerste zin er nou bijgezet had, was het al een stuk duidelijker dat je zelf al meer gedaan had en ook meer wist dan noob-level, wat nu niet uit jouw vraag bleek, imhoVind je reactie sowieso raar/kortaf, je kunt ook meedenken of anders niets zeggen, maar dat soort antwoorden voegt natuurlijk niets toe.
offtopic:
Oef! Op het nipprtje geen dubbelpost door de prachtige redding van Sjah
Oef! Op het nipprtje geen dubbelpost door de prachtige redding van Sjah
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 06-02-2012 23:13 ]
Ah okeeRacing_Reporter schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:01:
[...]
Nee, ik gebruik alleen noobantivirusprogramma'sIk doelde op de plakissues.
Die favicon komt nu ineens van een ander IP-adres weg
edit:
nieuws: Flash-plug-in voor Firefox gaat sandbox in
Flash draait toch al in een apart proces?
[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 07-02-2012 12:10 ]
Oscar Wilde
Wat me ook opvalt aan Fx in OsX, is dat die zo te zien (in processen) 64 bit is? Huh daar wel, in W7 niet...? Wat evenzo vreemd is, de plugin-container meldt niet 64 bit te zijn? Goh, gaat een hele wereld voor me open met deze Hackintosh.
Flash wordt normaliter volgens mij ondergebracht in plugincontainer.exe!
Is er iets aangepast met toetsenbordinstellingen in Firefox 10?
Ik heb mijn toetsenbord op VS-Internationaal staan, maar kan geen enkele quotes meer typen. Een streepje boven de e (é) lukt dus helemaal niet meer en moet ik kopiëren en plakken vanuit kladblok. Is dat weer ergens terug aan te passen?
Ik heb mijn toetsenbord op VS-Internationaal staan, maar kan geen enkele quotes meer typen. Een streepje boven de e (é) lukt dus helemaal niet meer en moet ik kopiëren en plakken vanuit kladblok. Is dat weer ergens terug aan te passen?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Flash speler sandboxing komt naar Firefox:
https://secure.security.n...Flash_Player_sandbox.html
@Onbekend: ik heb daar geen last van
https://secure.security.n...Flash_Player_sandbox.html
@Onbekend: ik heb daar geen last van
[ Voor 39% gewijzigd door desalniettemin op 07-02-2012 17:31 ]
@ onbekend, probeer eens de toetscombinatie cntrl+shift.
Toetsencombinatie werkt niet, maar heb de oorzaak al gevonden. In een aantal programma's werkte het wel goed en andere niet, dus was het geen Windowstoetsenbordinstelling.
Ik heb toen Malwarebytes gedraaid en die vond een trojan en ik vermoed dat ik die vanmorgen op mijn computer kreeg toen een website een ongewenste casino-popup toonde. (De popup viel nogal op op de manier waarop ze de mensen over probeerden te halen.)
Malwarebytes heeft de trojan netjes verwijderd, opnieuw opgestart en heb dat probleem ook niet meer.
Het lag dus niet aan Firefox.
Ik heb toen Malwarebytes gedraaid en die vond een trojan en ik vermoed dat ik die vanmorgen op mijn computer kreeg toen een website een ongewenste casino-popup toonde. (De popup viel nogal op op de manier waarop ze de mensen over probeerden te halen.)
Malwarebytes heeft de trojan netjes verwijderd, opnieuw opgestart en heb dat probleem ook niet meer.
Het lag dus niet aan Firefox.
[ Voor 14% gewijzigd door Onbekend op 08-02-2012 22:14 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dit topic is gesloten.
![]()