Yep, de Firefox versie voor OS X is al een tijdje 64 bit. De plugin-container is een los proces voor plugins als Flash, Silverlight, etc. Iedere plugin krijgt z'n eigen plugin-container proces. Tegenwoordig krijg je in Activity Monitor ook netjes tussen haakjes te zien om welke plugin het nou gaat (bijv. Firefox Plugin Process (Shockwave Flash) voor de Flash plugin). Safari doet tegenwoordig ook al zoiets (je krijgt dan: Flash Player (Safari Internet Plug-in)). Die plugin-container is afhankelijk van de plugin zelf 32 of 64 bit (mijn Flash plugin is netjes 64 bit, Silverlight zit nog op 32 bit).Sjah schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:06:
Wat me ook opvalt aan Fx in OsX, is dat die zo te zien (in processen) 64 bit is? Huh daar wel, in W7 niet...? Wat evenzo vreemd is, de plugin-container meldt niet 64 bit te zijn? Goh, gaat een hele wereld voor me open met deze Hackintosh.
Naar ik meen was men bij Linux ook al zover maar lopen ze voor Windows nog achter met zo'n 64 bit build. Er is er wel eentje (zie een stukje terug in het topic) maar dat zijn allemaal zelf gemaakte builds die vaak alleen even door de 64 bit compiler worden gehaald of experimentele builds van een daadwerkelijke 64 bit geprogrammeerde Firefox. Die plugin sandboxing (plugin-container) is iets wat inmiddels onder ieder OS wat door Firefox ondersteund wordt standaard gedrag is.
Wat betekent dit allemaal voor de gebruiker? Niks, 't werkt gewoon en er echt wat aan hebben doe je niet (althans, niet voor het webbrowsen).