Voor de vakantiegangers,"noodladers" getest op de sony 650 en 350 en de bebook one :
http://www.pdashop.nl/pro...port-solar-noodlader.html
Deze is wat luxer,heeft een bijgeleverd duo kabeltje met haspel,met een volle lading kan je je e-reader 2 keer opladen,en je kan lezen terwijl je je reader laadt.
Van het solar deel moet je je weinig voorstellen, dat is meer een gadget hoewel het wel werkt.
Ik betaalde er elders 39 euro voor en heb deze gehouden.
Maar je kan dus onderweg lezen en laden,snoertje voorziet in een mini en micro usb,en werkt ook bij de Bebook one,een lampje geeft aan of er eventueel genoeg zonkracht is om hem daarmee te laden.
Aanrader.
Handig als je met de trein moet en je bent vergeten je reader op te laden.
Ook de a-solar, bij bv
http://www.gadgethouse.nl...-super-charger-am401.html
werkt goed en je kan lezen en je ebook laden tegelijk.
Deze prik je zonder kabeltje onder je reader (of telefoon) en dat vind ik gelijk een minpunt.
Past niet op de bebook,voordeel is dat het solardeel andersom gemonteerd is,dus terwijl je leest,wijst het solardeel van je af richting de zon.
Het gevaarlijke aan dit model vind ik dat het hele gewicht hangt aan die mini usb steker,volgens mij een keer verkeerd bewegen en door de hefboomwerking breekt ie zo af.
De capaciteit is minder dan bovengenoemde "lader",daarentegen kost ie ook zo rond de 29 euro.
Ik heb hem terug gestuurd.
Nadeel is ook dat als je reader/telefoon een klepje heeft op de usb aansluiting dat vastzit aan de behuizing,deze er vaak tussen blijft zitten en bij een ietwat verzonken aansluiting zou je onvoldoende kontakt kunnen maken,maar het wiebelde zo dat ik in mijn gedachten al het micro usb chassisdeel van de printplaat van mijn reader voelde breken,afrader dus.
Het voordeel van beide dingen is niet het solarding want dat geeft nauwelijks power,zeker in Nederland.
Je kan deze apparaatjes thuis opladen via een usb aansluiting of lader van je mobiel of reader en tijdens je vakantie gebruiken,voor je ebook of mobiel.
Het nadeel van veel hotels is dat ze met key sleutelkaarten werken,die je in een kontakt moet steken voordat je stroom werkt,verlaat je de hotelkamer,dan zijn gelijk alle stopkontakten zonder stroom of je moet gaan zoeken naar de koelkast aansluiting en kijken of je daar stroom kan aftappen of een tweede sleutelkaart vragen en deze in het kontakt laten met het risico dat de schoonmaakster hem er uit trekt,en ideaal als je je reader mee wilt nemen ergens heen om onderweg te lezen en er achter komt dat je hem vergeten bent op te laden.
Neckermann verkoopt beide apparaten ook.
De eerder genoemde APC (zonder solar) welke o.a. via e-bay wordt verkocht,welke ik ook heb,werkt niet goed op de 650 en 350,na een minuut of 10 geeft de reader aan dat er geen lader is aangesloten.
Hij doet het wel op de Bebook.
[
Voor 3% gewijzigd door
Nick39 op 08-09-2011 12:25
]