Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:18:
[...]

Daarom vroeg hij ook of het zin had om te wachten of toch voor een ander model te gaan wat wel op tijd te leveren is >:)
Ik dacht dat hij misschien een site had gevonden die 9 dagen eerder gaat leveren... Eigenlijk wil ik hem vandaag al kopen namelijk :9

Maar voor een moeder zou ik zeker voor de prs-t1 gaan, zit je zeker de komende jaren goed en koppeling met bol.com wat fijn is voor moeders). Of een Kindle, maar als ik naar mijn moeder kijk zou een sony beter bij haar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:12:
[...]

touch is bijna onontbeerlijk als je gebruik maakt van de woordenboekfunctie. Mijn huidige reader heeft geen touchfunctie en ik moet op een soort sms achtige wijze woorden selecteren om de betekenis te zien (engels - engels woordenboek). Dat werkt echt een heel stuk minder.

Voor pagina's omslaan voegt het niks toe. Als je geen woordenboek gebruikt en ook geen aantekeningen wil maken (dat tot nu toe op bijna alle readers niet fijn werkt) kan je beter een reader zonder touch gebruiken, dat bevalt dan zeker beter.

Ik heb echter een woordenboek nodig voor engels - engels (fantasy is soms nogal lastig aangezien ik havo engels heb en dan zit je opeens met middeleeuwse wapens en dat wil je dan even opzoeken).
Dit soort dingen doe ik liever op een toetsenbordje dan op het scherm zelf, ik kan me niet voorstellen dat een e-ink touchscreen lekkerder typt dan een toetsenbord met pijltjes gebeuren, hoe brak dan ook ge-implementeerd dan ook.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij de kindle werkt het woorden boek perfect zonder die touch hoor.
Ook dat ligt er maar aan hoe de interface in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:21:
[...]

Ik dacht dat hij misschien een site had gevonden die 9 dagen eerder gaat leveren... Eigenlijk wil ik hem vandaag al kopen namelijk :9

Maar voor een moeder zou ik zeker voor de prs-t1 gaan, zit je zeker de komende jaren goed en koppeling met bol.com wat fijn is voor moeders). Of een Kindle, maar als ik naar mijn moeder kijk zou een sony beter bij haar passen.
Sorry!! 19 oktober bedoelde ik. De Kindle vind ik ook heel tof maar die was dacht ik alleen maar gelinkt aan Amazon dus dan zou ze alleen maar daar engelse boeken kunnen kopen. In ieder geval bedank voor jullie reactie, ik ga wachten op de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:15:
[...]

Sorry!! 19 oktober bedoelde ik. De Kindle vind ik ook heel tof maar die was dacht ik alleen maar gelinkt aan Amazon dus dan zou ze alleen maar daar engelse boeken kunnen kopen. In ieder geval bedank voor jullie reactie, ik ga wachten op de sony.
Dat klopt inderdaad. Kindle is inderdaad ideaal als je engelse boeken wil kopen. Ik neem aan dat jouw moeder vooral Nederlands leest en dan is Sony makkelijker als je geen Calibre wil gebruiken voor verwijderen van DRM en het omzetten van formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zie dat er verwarring is over de titel van dit topic. Dit topic is bedoeld om ervaringen met Ebookreaders te bespreken, vandaar de titel. Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke je moet kopen en waarom (kun je ook heel goed zelf uitzoeken door reviews en dit topic door te nemen) om dan te verzanden in een discussie die offtopic raakt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aankoopadviestopic is hier te vinden:
\[e-readers] aankoopadvies

Het softwaretopic is hier te vinden:
\[e-readers] E-books & Software

Ik zou graag alles weer in 1 topic zien zodat we altijd ontopic kletsen en het gewoon duidelijk is voor iedereen waar je moet zijn. Maar dit is waarschijnlijk niet de plek om daarover weer een discussie te voeren aangezien die er in het verleden waren en dat heeft gezorgd voor 3 aparte topics :+

Om ontopic te geraken: gisteren op de Sony prs 350 met de sony software (:X ) een foto gezet en die nu ingesteld als screensaver (als je hem op standby hebt staan zie je de foto). Komt echt zeer goed uit de verf, heel mooi, dat ik daar met behulp van een tip van onze kantinejuf achter moet komen dat dat mogelijk is 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Voor pagina's omslaan voegt het niks toe. Als je geen woordenboek gebruikt en ook geen aantekeningen wil maken (dat tot nu toe op bijna alle readers niet fijn werkt) kan je beter een reader zonder touch gebruiken, dat bevalt dan zeker beter.
Nee, dat is niet 'zeker beter'.
Ik gebruik de touch alléén om pagina's om te slaan en dat gaat heerlijk. Paar millimeter beweging is zat met je duim. Knoppen zitten vaak op plaatsen die de ene persoon meer bevallen dan de ander door het formaat van je handen en de houding daarvan. Op de Kindle3 moet ik iedere keer weer 'zoeken' bijvoorbeeld omdat mijn duim in ruststand niet op de knop ligt.
Is het waard om te wachten tot 10 okt voor de Sony PRS-T1? Of kan ik beter kijken naar Bebook Neo of Bookeen Cybook Orizon?
Cybook Orizon heb ik vorige week even mogen proberen en beviel mij slecht. Minder contrast dan Pearl schermen (Cybook heeft SiPix techniek). Bediening traag door de menu's. Collectiebeheer en dergelijke niet aan toegekomen. Centrale ronde knop voor bediening reageerde slecht/traag en moet diep ingedrukt worden (verzonken knop).
Als ik er nu eentje zou kopen zonder er een zelf te hebben zou ik denk ik voor de T1 gaan.

Nog iets over de Orizon:
wat mij nog het meest frustreert aan sommige readers (zoals de Orizon) is dat als je bijvoorbeeld het menu start, en deze in beeld verschijnt, dat deze even in beeld 'flikkert' om te refreshen, en dat de tekst dan eventjes diep- en diep-zwart is in beeld, maar in de instellingen blijf je maar met grijze tinten werken/lezen. de reader kán het dus wel, maar het is gewoon niet in te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:14:
[...]

Waar heb je het in hemelsnaam over? De opmerkingen die ik geplaatst heb gingen over readers in het algemeen, waar heb jij gezien dat ik de kindle ophemel of aan het trollen ben?
Leuk en aardig dat de nieuwe sony lichter en dunner is dan de kindle, en als die nou nog geen touchscreen had ging de accu langer mee, was die NOG dunner en NOG lichter en NOG goedkoper.... Vind het alleen stom dat "touch" weer zo belangrijk is terwijl het makkelijk zonder kan.
ppaddo in "Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3"
Ik kan weer mijn voorkeur uit gaan leggen maar daar is dit topic niet voor bedoeld.
Wie wil praten over vegen en vette vingers nodig ik graag uit via PM om mijn adres te krijgen,je mag naar hartelust spelen met de Sony en dan krijg je er nog koffie met gebak bij ook als je dat wil en dan mag je onbevooroordeeld nogmaals een oordeel geven en dan kan ik je bezweren dat je het vette vingers nadeel dat er zou zijn,nooit meer noemt.
Alleen zoals al door de moderator wordt gezegd,je persoonlijke voorkeur is niet leidinggevend,je spreekt voor jezelf.
Als maker van e-books is voor mij het touch screen onontbeerlijk om snel fouten en passages te kunnen markeren.
Dat gaat trouwens nog makkelijker met een capacitive stylus die ik ook gebruik voor mijn tablets en telefoons.
Het interesseert me bar weinig of dat touchscreen nou in een kindle hangt of in een sony of in een kloon van 99 euro als ik die markeringen maar kan maken,aangezien in met Sigil werk en die gelijk in Epub kan saven is epub support voor mij ook een vereiste.
Aangezien mijn lezers ook epub gebruiken valt een reader die beide niet ondersteunt af.
Een reader die geen touchscreen heeft,is niet per definitie zuiniger dan een die dat wel heeft,dat wordt door veel meer factoren bepaald.
En de ontwerper bepaalt,afhankelijk van de componenten,hoe dik een reader wordt dus je kan ook niet zo maar zeggen dat iets zonder touch dunner zou kunnen,want dat zou ook kwetsbaarder kunnen betekenen (breken).
Zo zou een stoot tegen de onderkant geen schade aan het plastic hoeven te betekenen maar het zou wel kunnen veroorzaken dat een onderdeel van onderaf het scherm beschadigd.
Dus ook uit veiligheid zou je er voor kunnen kiezen om je reader iets dikker te maken,touchscreen of niet,met wat ruimte,hetgeen ook voor de koeling benut kan worden.
Ik zeg over geen enkel ander merk iets slechts en ik heb nergens gezegd dat die touch zo belangrijk is dat een moderne reader niet zonder kan,maar ik zeg niet zo stellig als jij doet,dat je makkelijk wel zonder kan of dat een ontwerp dunner zou kunnen als je bepaalde componenten niet gebruikt.

Alleen komen hier om de zoveel tijd even mensen wat roepen dat discussies als deze losmaakt,terwijl de uitlatingen zelf totaal niets toevoegen en alleen maar uitlokken en zijn onze voorkeuren niet bepalend voor de rest van de gebruikers en net als de vette vingers,nergens op gebaseerd.
Verdere reacties aub per P.M.

[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 06-09-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Echt inhoudelijk bedoeld:
Stél het lukt me om met pure slagroom mijn reader flink vet te krijgen en ik laat het iets te lang opdrogen. Wat is dan wel/niet schadelijk voor de displays? Kan ik bijvoorbeeld LCD spray gebruiken?
Ik ken materialen die compleet stuk gaan van bepaalde combinaties (bv. helmvizier + glassex -> einde vizier)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:00:
Om ontopic te geraken: gisteren op de Sony prs 350 met de sony software (:X ) een foto gezet en die nu ingesteld als screensaver (als je hem op standby hebt staan zie je de foto). Komt echt zeer goed uit de verf, heel mooi, dat ik daar met behulp van een tip van onze kantinejuf achter moet komen dat dat mogelijk is 8)7
Die kantinejuffen van tegenwoordig :P Maar het klopt, plaatjes zien er nog best goed uit door al die grijswaarden, het is dan ook echt een prima scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:02
Lt-Crash schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:51:
...Het touchscreen is niet gevoelig voor broodkruimels en muggen, terwijl dezelfde techniek wordt gebruikt als in de Sony PRS-650 :+ . Sorry, dit moest ik gewoon even melden na de hilarische discussie die hier langs is gekomen. ...
De discussie was wellicht hilarisch, maar ik heb hem toch echt serieus aangezwengeld. Mijn vrouw gebruikt haar ereader zoals ze ook een boek gebruikt, dus op vakantie op de camping heerlijk met een stokbroodje Ementhal een boek lezen. In mijn ogen is dat ook de bedoeling van een ereader en is dat geen oneerbiedig gebruik van een stukje techniek. De reader is er voor ons, wij niet voor de reader. Het is regelmatig, gemiddeld 1 x per dag, voorgekomen dat het boek op hol sloeg door een mug of broodkruimel. Dat betekent a. dat je moet zoeken waar je gebleven was en b. kost dit een hoeveelheid van je pageturns heen en dus ook weer terug. Dus wat mij betreft wel degelijk serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:09:
Echt inhoudelijk bedoeld:
Stél het lukt me om met pure slagroom mijn reader flink vet te krijgen en ik laat het iets te lang opdrogen. Wat is dan wel/niet schadelijk voor de displays? Kan ik bijvoorbeeld LCD spray gebruiken?
Ik ken materialen die compleet stuk gaan van bepaalde combinaties (bv. helmvizier + glassex -> einde vizier)..
het is gewoon een laagje glas (sony's, bebooks en veel andere readers, behalve van de kindle weet ik dat niet zeker). Ik gebruik die spray van de action (beeldschermspray ofzo, kost 2 euro en is blauw en er zit een goed doekje bij).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik denk dat je de moderator waarschuwing van janvanduschoten (een paar reacties hiervoor) gemist hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:25
Wel, eigenlijk niet. Het is namelijk mijn bedoeling om dit schema, samen met wat andere tips te integreren in de startpost, met de uitdrukkelijke waarschuwing dat post als: "Ik wil een ereader, maar weet niet welke en wil geen moeite doen..." vermeden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Kan het toch beter in de aankoop topic. Overigens de huidige BeBook Club heeft geen Pearl scherm. De komende BeBook Club S wel.

Ik heb een BeBook Club en vind het een prima ding. Er zijn wat software problemen met het bijhouden van de batterij lading maar daar heb ik zelf nog geen enkel probleem mee gehad. Van mij mag die in je schema naast (of in plaats van) de BeBook One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
t-town schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:31:
Welke Ereader Past bij mij?
[afbeelding]

Net (met wel wat moeite) gemaakt, hoop hem in de startpost te integreren. Nog opmerkingen?
Zeker, de Kobo touch heeft een browser, een sudoku generator en een tekenvel, dus hij staat niet op de juiste plaats. De browser zit er al een tijdje in en is nu gebundeld onder extra's in de laatste software update met de twee andere functies die ik net opsomde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:31:
[...]

het is gewoon een laagje glas (sony's, bebooks en veel andere readers, behalve van de kindle weet ik dat niet zeker). Ik gebruik die spray van de action (beeldschermspray ofzo, kost 2 euro en is blauw en er zit een goed doekje bij).
Het doekje zelf doet meestal al wonderen (als het microsvezel is). Die halen al erg veel af. Verder heb ik dezelfde versie van Phillips, maar ze zien er allemaal hetzelfde uit: Blauwe vloeistof met een doekje (destijds bij de MM voor 10 euro, maar ben er zeker van dat het geen haar beter presteerd dan 2 euro van de action).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:31:
Welke Ereader Past bij mij?
[afbeelding]

Net (met wel wat moeite) gemaakt, hoop hem in de startpost te integreren. Nog opmerkingen?
ik heb wat moeite (eigenlijk heel veel moeite) om het te lezen op een 15 inch tft scherm dat we thuis in de woonkamer hebben staan. Het is echt heel klein, ook als ik inzoom wordt het niet veel beter leesbaar.

Was de bebook mini geen 100 euro? Daar is hij soms voor te koop bij Dixons.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:25
Offtopic, dit hoort in een ander topic.

[ Voor 123% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:15
*knip* Offtopic

Overigens, was ik nog vergeten op te merken: dat de batterij van de Nook Touch twee keer zo lang mee zo gaan als de Kobo Touch of de nieuwe Sony lijkt me sterk. Berust die claim op meer dan alleen de fantasie van de fabrikant?

[ Voor 63% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:20 ]

Verwijderd

Dat kun je prima zelf uitzoeken en beslissen.

je kunt met de nook toch gewoon een epub ebook kopen van waar dan ook en via de usb er op zetten? net als dat ik ook bij de iriver doe.

[ Voor 58% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:18 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Kindle en dan met calibre en de drm-plugin is het ook plug and play

*weg*

[ Voor 52% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:15 ]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Na 2 jaar trouwe dienst zit ik met de aankondiging van de PRS T1 hard te denken om mijn PRS-300 te vervangen. In het begin vond ik de 5" handig voor onderweg, maar ondertussen merk ik dat ik de ereader eigenlijk alleen maar thuis/op vakantie gebruik, waardoor draagbaarheid een minder grote issue is geworden.

Het zou ook meteen een aardige upgrade zijn 5"->6", 8 grijstinten -> 16, Nu wel touchscreen, Wifi, meer opslag en lichter.

Ik zie ook dat de 300 nog best wat kan opleveren via marktplaats, dus die gaat binnenkort de deur uit. Zodra ik de T1 heb (duurt dus nog wel even) zal ik er een review over schrijven.

Verwijderd

ho leg uit...drm plugin? Ik wou ook heel graag een kindle..maar aangezien die dus geen epub leest heb ik me er bij neergelegd en er van af gezien..maar er is dus een (makkelijke?) manier om alles om te zetten ofzo?

Offtopic, dus weg.

[ Voor 36% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:13 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:36:
ho leg uit...drm plugin? Ik wou ook heel graag een kindle..maar aangezien die dus geen epub leest heb ik me er bij neergelegd en er van af gezien..maar er is dus een (makkelijke?) manier om alles om te zetten ofzo?

Ik weet zeker dat ze er een voor je mee had genomen..hadden we in nederland gewoond :) maar we wonen allebei in turkije hehe...
weet niet of het betrouwbaar is om het vanuit turkije naar NL te sturen en of er dan geen kosten bij zouden komen..
Ik denk niet dat mensen je hier heel veel verder mogen helpen, maar calibre is een beetje een itunes voor E-books (alleen dan...snel) en er zijn bepaalde plugins die heel makkelijk kunnen doen wat jij wil. Ik zou zeggen google het even ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

oh okey.hehe ja ik heb calibre...maar ik wist niet wat je er allemaal mee kon doen dan..
maar goed dit is wel wat lastig zeg maar..weet niet of ze daar zin in heeft..

Offtopic, dus weg.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 13:12 ]

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:36:

Ik weet zeker dat ze er een voor je mee had genomen..hadden we in nederland gewoond :) maar we wonen allebei in turkije hehe...
weet niet of het betrouwbaar is om het vanuit turkije naar NL te sturen en of er dan geen kosten bij zouden komen..
Volgende maand zit ik in Turkije.

Oke, ik zal eea even uitleggen.

MBV calibre (een programma) kun je zo epubs op je kindle gooien. Het is echt eenmaal instaleren en dan heb je er geen omkijken meer naar. De epubs worden gewoon on the fly omgezet naar het kindleformaat. Ik heb een hele zooi epubs en die zijn gewoon leesbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 08-09-2011 11:32 ]

Voor de vakantiegangers,"noodladers" getest op de sony 650 en 350 en de bebook one :
http://www.pdashop.nl/pro...port-solar-noodlader.html
Deze is wat luxer,heeft een bijgeleverd duo kabeltje met haspel,met een volle lading kan je je e-reader 2 keer opladen,en je kan lezen terwijl je je reader laadt.
Van het solar deel moet je je weinig voorstellen, dat is meer een gadget hoewel het wel werkt.
Ik betaalde er elders 39 euro voor en heb deze gehouden.
Maar je kan dus onderweg lezen en laden,snoertje voorziet in een mini en micro usb,en werkt ook bij de Bebook one,een lampje geeft aan of er eventueel genoeg zonkracht is om hem daarmee te laden.
Aanrader.
Handig als je met de trein moet en je bent vergeten je reader op te laden.

Ook de a-solar, bij bv
http://www.gadgethouse.nl...-super-charger-am401.html
werkt goed en je kan lezen en je ebook laden tegelijk.
Deze prik je zonder kabeltje onder je reader (of telefoon) en dat vind ik gelijk een minpunt.
Past niet op de bebook,voordeel is dat het solardeel andersom gemonteerd is,dus terwijl je leest,wijst het solardeel van je af richting de zon.
Het gevaarlijke aan dit model vind ik dat het hele gewicht hangt aan die mini usb steker,volgens mij een keer verkeerd bewegen en door de hefboomwerking breekt ie zo af.
De capaciteit is minder dan bovengenoemde "lader",daarentegen kost ie ook zo rond de 29 euro.
Ik heb hem terug gestuurd.
Nadeel is ook dat als je reader/telefoon een klepje heeft op de usb aansluiting dat vastzit aan de behuizing,deze er vaak tussen blijft zitten en bij een ietwat verzonken aansluiting zou je onvoldoende kontakt kunnen maken,maar het wiebelde zo dat ik in mijn gedachten al het micro usb chassisdeel van de printplaat van mijn reader voelde breken,afrader dus.

Het voordeel van beide dingen is niet het solarding want dat geeft nauwelijks power,zeker in Nederland.
Je kan deze apparaatjes thuis opladen via een usb aansluiting of lader van je mobiel of reader en tijdens je vakantie gebruiken,voor je ebook of mobiel.
Het nadeel van veel hotels is dat ze met key sleutelkaarten werken,die je in een kontakt moet steken voordat je stroom werkt,verlaat je de hotelkamer,dan zijn gelijk alle stopkontakten zonder stroom of je moet gaan zoeken naar de koelkast aansluiting en kijken of je daar stroom kan aftappen of een tweede sleutelkaart vragen en deze in het kontakt laten met het risico dat de schoonmaakster hem er uit trekt,en ideaal als je je reader mee wilt nemen ergens heen om onderweg te lezen en er achter komt dat je hem vergeten bent op te laden.

Neckermann verkoopt beide apparaten ook.
De eerder genoemde APC (zonder solar) welke o.a. via e-bay wordt verkocht,welke ik ook heb,werkt niet goed op de 650 en 350,na een minuut of 10 geeft de reader aan dat er geen lader is aangesloten.
Hij doet het wel op de Bebook.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick... leuke review, maar heb jij afgelopen maanden nog wel eens naar buiten gekeken?
Welukke zon? :P
Waterkracht aangedreven laders moeten we hier hebben de laatste weken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Interresant nick.

Ik ga strax een maand de Himalaya in en zoek dus zoiets voor mijn bende electronica die meemoet (kindle, touch, camera, gps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Nogmaals, dit topic is bedoeld om ervaringen met Ebookreaders te bespreken. Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke je moet kopen en waarom. Alle andere discussies mogen in een ander topic, niet hier. Offtopic berichten worden verwijderd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerkingen over moderatie mogen per DM of het feedback topic.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:55
Vandaag is een nieuwe firmware gereleased voor Iriver story HD, versie 1.13. Zoals gebruikelijk weinig info over veranderingen, maar ga er van uit dat ze de DRM bug hebben opgelost...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 11:30
ik vind het vreemd dat die versie 2 keer op de site staat. foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 21:33
En de naam verkeerd:
[New firmware] Syory HD (BASIC) V.1.13
Maar ben benieuwd of het de bugs oplost of nieuw functionaliteit er bij is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:23

pinda powerrr

Slow down...

Ik dacht even snel te kunnen melden wat de verbeteringen zijn, echter heeft de server van iRiver de uploadsnelheid van een 56k modem :X

Wordt vervolgd ;)

Edit:
Eerst de language patch geïnstalleerd, zie geen verschil, alleen dat alle bookmarks weer weg zijn.
De download van de firmware miste het een en ander, dus wilde niet unrarren.

Edit 2:
Poging drie om de firmware te downloaden :X

[ Voor 44% gewijzigd door pinda powerrr op 09-09-2011 16:59 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
[b]pinda powerrr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:34:
De download van de firmware miste het een en ander, dus wilde niet unrarren.
Was dit ook niet het geval bij de vorige firmware update?

Zal hem zo ook eens proberen te downloaden zo meteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Iriver story HD niewe firmware: Heb alles al gedownload en geinstalleerd. Zie geen zichtbare verbeteringen. Onthoudt lettergrootte nog steeds niet en als je lettergrootte aanpast verspringt de pagina ook eentje terug bij heropenen van het boek.
Vraag me af of dit ooit nog goedkomt bij iriver!! Jammer dat het zo'n geweldig scherm heeft om te lezen anders had ik het allang ingeruild voor een ander.

TIP: download met getright én accelerated (segmented) downloading aanzetten, bijvoorbeeld op 4. Gaat altijd goed met downloaden, geen problemen hier. Zonder getright onmogelijk volledig te downloaden.

[ Voor 2% gewijzigd door trmaniac op 09-09-2011 17:06 . Reden: topic ff duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Heeft iemand al ervaring met de Sony PRS-T1? Volgens Sony ligt de PRS-T1 al in de winkel!
http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-t1 in het veld "Opmerkingen"
's Werelds lichtste nieuwe eBook Reader met een beeldformaat (diagonaal) van 15,2 cm (6 inch) is vanaf 31 augustus 2011 verkrijgbaar in de winkels
Als dat klopt dan zouden de 1e kopers hem al moeten hebben. Toch vreemd want Bol heeft hem pas vanaf 19 oktober. Wie heeft hem en wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41
Hier staat oktober:
http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/tab/models
Ik denk dat dat stukje tekst van jou verdouderde info bevat :)

Ik heb voor de T1 ook een pre-order bij bol.com geplaatst. Dat gaat mijn eerste e-reader worden. Ik heb al de nodige e-books, maar wil ze nu ook braaf online gaan kopen.

Daar heb ik nog een vraagje over: de software stuurt me standaard naar bol.com, maar er is ook een amerikaanse sony e-bookwinkel.

Is het mogelijk om bij beide winkels e-books aan te schaffen en te lezen op het apparaat, zonder te knoeien met drm/accounts?
(dus dat ik moet switchen van account op het apparaat, afhankelijk waar het boek gekocht is?) Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:54:
Nick... leuke review, maar heb jij afgelopen maanden nog wel eens naar buiten gekeken?
Welukke zon? :P
Waterkracht aangedreven laders moeten we hier hebben de laatste weken ;)
Nee, je kan ze usb laden zoals ik al zei, de solar moet je even als gadget zien.
Dus je kan ze ook gewoon via usb opladen,dat zonnepaneel moet je even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:22:
Hier staat oktober:
http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/tab/models
Ik denk dat dat stukje tekst van jou verdouderde info bevat :)

Ik heb voor de T1 ook een pre-order bij bol.com geplaatst. Dat gaat mijn eerste e-reader worden. Ik heb al de nodige e-books, maar wil ze nu ook braaf online gaan kopen.

Daar heb ik nog een vraagje over: de software stuurt me standaard naar bol.com, maar er is ook een amerikaanse sony e-bookwinkel.

Is het mogelijk om bij beide winkels e-books aan te schaffen en te lezen op het apparaat, zonder te knoeien met drm/accounts?
(dus dat ik moet switchen van account op het apparaat, afhankelijk waar het boek gekocht is?) Wie heeft daar ervaring mee?
De DRM beveiliging wordt op basis van je adobe digital editions software gemaakt.
Ik haal ebooks van bol, maar ook van andere ebook winkels en die kan ik gewoon lezen.
Je reader meld je aan op ade (adobe digital editions) en als je een boek koopt haal je dat op via adobe digital editions, zolang je reader is aangemeld bij ade maakt de bron niet uit.
Bij de drs-T1 zou dat dus ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De nieuwe 1.13 firmware van de iRiver Story HD heeft weer "verborgen" verbeteringen, ik zie ze in ieder geval niet...
De foutjes die er in zaten, zitten er nu nog steeds.

Voorop gesteld, het ding leest heerlijk, zeer fijn scherm, doet alles wat het moet doen. Alleen ben ik dan weer zo'n zeikerd die eigenlijk een beetje teleurgesteld is in de firmware. Het is het net niet.

Wellicht dat de gemiddelde consument het niet eens opvalt, maar mij wel.

Tussendoor ben ik ook wel erg nieuwsgierig geworden naar de nieuwe Sony, niet om nou gelijk een nieuwe reader te kopen, maar ben erg benieuwd hoe het er uit ziet, voelt en werkt.
Ik help regelmatig de buren die vaak staan te stoeien met het PRS-350, normaal een boek er op zetten kan daar blijkbaar niet. De software vind ik niet heel gebruikers vriendelijk.

• Cyleo
pinda powerrr schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:58:
De nieuwe 1.13 firmware van de iRiver Story HD heeft weer "verborgen" verbeteringen, ik zie ze in ieder geval niet...
De foutjes die er in zaten, zitten er nu nog steeds.

Voorop gesteld, het ding leest heerlijk, zeer fijn scherm, doet alles wat het moet doen. Alleen ben ik dan weer zo'n zeikerd die eigenlijk een beetje teleurgesteld is in de firmware. Het is het net niet.

Wellicht dat de gemiddelde consument het niet eens opvalt, maar mij wel.

Tussendoor ben ik ook wel erg nieuwsgierig geworden naar de nieuwe Sony, niet om nou gelijk een nieuwe reader te kopen, maar ben erg benieuwd hoe het er uit ziet, voelt en werkt.
Ik help regelmatig de buren die vaak staan te stoeien met het PRS-350, normaal een boek er op zetten kan daar blijkbaar niet. De software vind ik niet heel gebruikers vriendelijk.
Ik heb er in reviews ook veel over gehoord (gebrekkige firmware). Maar is het apparaat wel goed bruikbaar/aan te raden aan anderen of is het echt op een irritatiegrens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Cyleo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:46:
[...]

Ik heb er in reviews ook veel over gehoord (gebrekkige firmware). Maar is het apparaat wel goed bruikbaar/aan te raden aan anderen of is het echt op een irritatiegrens?
Ligt er aan waar je irritatiegrens ligt ;) Op zich is het redelijk te doen, maar er missen gewoon dingen zoals zoeken op woord. Daarnaast zijn er gewoon ook een aantal bugs zoals het niet onthouden van bold/reflow en lettergrootte. Als ik nu een boek open moet ik weer aan de lettergrootte zitten waarbij hij na 2x verkleinen of vergroten ook de positie op de pagina verprutst. Zelfde geintje doet hij ook wel eens als je kantelt, dan verspringt de pagina ook ineens. Overigens onthoudt hij ook niet of je wel of niet kantelt.

Wat ik overigens inmiddels begin te missen is het feit dat je geen pagina marges kunt instellen. Hij gebruikt het hele scherm. Dat is niet altijd fijn, zeker niet als je bijvoorbeeld een leeslampje naast je bed hebt staan, de randen van het apparaat geven dan een schaduw waardoor letters dicht bij de randen niet lekker te lezen zijn. Zeker nu ik weet dat andere readers het wel ondersteunen vind ik het een groot gemis. Ook het feit dat je geen fonts kun wisselen is iets wat ik wel mis.

Daarnaast ziet hij soms de cover van een boek (die hij volgens mij zelf aanmaakt) ineens als boek en staat deze in de lijst... Dus voor je het ding ontkoppelt moet je eerst even alle jpg en png plaatjes zoeken en verwijderen.

Verder wel een leuk dingetje, maar iRiver is gewoon aan het prutsen. Sowieso zijn ze nu 2 versies "omhoog" gesprongen en het lijkt nog steeds niet dat er echt dingen worden opgelost of functionaliteiten worden toegevoegd. Vermoed dat ze zich nu focussen op de versie met google books en dat de early adapters in Nederland de vinger krijgen. Zo zag ik op filmpjes dat de reader van google bij het bladeren de pagina nummers toont en dat hebben wij vorige release ook niet gekregen...

Ik weet niet of ik nu ga updaten, ik ben dan namelijk WEER mijn leesposities kwijt... Ik kan er enigszins mee leven, maar soms heb ik wel een beetje een jammerlijk gevoel bij het ding. Maar aan de andere kant is het gewoon wel een fijn dingetje. En ach je kunt niet alles hebben voor 150 euro ;)

edit:
mmm, bij alle 2 de "updates" zit volgens mij een andere file. Tenminste de download link op de site van iRiver wijst naar 2 verschillende locaties... mmmm welke zouden we nodig hebben :?

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 11-09-2011 14:37 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Heeft er iemand al de lef gehad om de wifi firmware voor de Iriver Story HD te installeren op de basic (europese) versie? Enige afwijking van de hardware is toch wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Ja het lijkt me dat de enige afwijking is dat er geen wifi op zit...
Heb zelf het lef er nog niet voor omdat ik de Story HD nog niet zo lang heb en ik zelf niet zo veel last heb van de bugs...

Maar als iRiver zo door gaat met weinig updates en zich meer gaat focussen op de versie met wifi en de wifi firmware krijgt handige toepassingen erbij, zal het het waarschijnlijk wel keertje gaan proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Renzzs schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:07:
Ja het lijkt me dat de enige afwijking is dat er geen wifi op zit...
Heb zelf het lef er nog niet voor omdat ik de Story HD nog niet zo lang heb en ik zelf niet zo veel last heb van de bugs...

Maar als iRiver zo door gaat met weinig updates en zich meer gaat focussen op de versie met wifi en de wifi firmware krijgt handige toepassingen erbij, zal het het waarschijnlijk wel keertje gaan proberen..
Ik heb ook geen echt last van de bugs. Wat mij wel erg irriteert is dat je niet kunt zien hoeveel pagina's je nog moet doorlezen tot de volgende hoofdstuk. Wel handig als je een beetje op tijd wilt gaan slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben super tevreden over mijn iriver story hd...maar goed ik eis ook niet zoveel...

ik werd wel bijna blij toen ik wat las over die firmupdate..maar of het dus de moeite waard is...? Ik zit nog altijd bij de originele firmware en heb nog nooit een update gedaan...doen..of niet doen??? (ben nu nog bij de begin blz. van mijn boek dus mocht het het waard zijn liever nu hehe..

Heb gister voor mijn man de nook besteld van barnes and nobles...ben zeerrrr benieuwd. Mijn vriendin neemt hem voor me mee die zit nu in canada. Heb hem voor 50 dollar :D en hij is nog zo goed als nieuw met doos etc. erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tja, ik denk eigenlijk dat de mensen hier last hebben van de bugs (mijzelf dus meegerekend). Het apparaat voldoet gewoon aan wat het moet doen.

Het wachten is eigenlijk op de eerste die een custom rom kan maken voor de iRiver :P Ik denk dat de hardware genoeg potentie heeft om meer te kunnen.

• Renzzs
pinda powerrr schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:54:
Het wachten is eigenlijk op de eerste die een custom rom kan maken voor de iRiver :P Ik denk dat de hardware genoeg potentie heeft om meer te kunnen.
Ja dat zou helemaal mooi zijn haha maar denk dat het nog even gaat duren omdat de iRiver Story HD nog niet zo populair is als bijvoorbeeld de Kindle.

• sloth
  • Niet online
De iRiver stond hoog op mijn verlanglijstje maar na alle negatieve reacties m.b.t. de firmware heb ik de knoop doorgehakt en wacht ik op de Sony PRS-T1.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben nu de 1.13 (hij staat er 2 keer op onder Syory HD :+ )

De ene download(77 Mb) duurt nu nog 11 minuten en die andere (40 Mb) minder dan een minuut.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:54:
Ben nu de 1.13 (hij staat er 2 keer op onder Syory HD :+ )

De ene download(77 Mb) duurt nu nog 11 minuten en die andere (40 Mb) minder dan een minuut.
Ik probeerde gisteren deze files te downloaden, maar dat ging zo ontiegelijk traag :-(
Wilde eigenlijk de Wifi firmware eens proberen :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• trmaniac
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:13:
[...]

Ik probeerde gisteren deze files te downloaden, maar dat ging zo ontiegelijk traag :-(
Wilde eigenlijk de Wifi firmware eens proberen :P
Mocht je het alsnog proberen, dan horen we het hier graag!! _/-\o_

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hmm beide zip files lijken corrupt.

prutsers van iriver ...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:32:
hmm beide zip files lijken corrupt.

prutsers van iriver ...
Op de een of andere manier is er inderdaad behoorlijk slecht van hun verbinding te downloaden... Soms heb je geluk en is de file goed binnen, maar soms komt hij corrupt binnen. Hij stopt om de een of andere reden gewoon en daarom wordt de file corrupt. Dan springt hij ineens van 30 naar 70 mb bij het downloaden.

Overigens een ander puntje, ik heb een ePub van Harry Potter welke op de iRiver verdomt om de letters te vergroten. De letters blijven ontzettend klein, door de scherpte van het display is het wel leesbaar, maar echt comfortabel is het niet. In Calibre lukt het wel de letters te vergroten, maar de iRiver weigert dat te doen... Heb al geprobeerd een PDF te laten maken in Calibre, maar dat werd helemaal niets, de eerste pagina's van een hoofdstuk gingen goed, maar daarna kwamen er lege pagina's en na controle bleek dat daar wel letters hadden moeten staan... Iemand een idee wat het kan zijn, en nog belangrijker, hoe los ik het op :P

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:02
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:43:
[...]

... Iemand een idee wat het kan zijn, en nog belangrijker, hoe los ik het op :P
Volgens mij kun je met het programmatje Sigil in de epub aanpassingen doen.

• trmaniac
[...]

Op de een of andere manier is er inderdaad behoorlijk slecht van hun verbinding te downloaden... Soms heb je geluk en is de file goed binnen, maar soms komt hij corrupt binnen. Hij stopt om de een of andere reden gewoon en daarom wordt de file corrupt. Dan springt hij ineens van 30 naar 70 mb bij het downloaden.
Zie mijn eerdere bericht daarover: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36734176
probeer met getright o.i.d. te dowloaden, gaat altijd goed!
[...]

Overigens een ander puntje, ik heb een ePub van Harry Potter welke op de iRiver verdomt om de letters te vergroten. De letters blijven ontzettend klein, door de scherpte van het display is het wel leesbaar, maar echt comfortabel is het niet. In Calibre lukt het wel de letters te vergroten, maar de iRiver weigert dat te doen... Heb al geprobeerd een PDF te laten maken in Calibre, maar dat werd helemaal niets, de eerste pagina's van een hoofdstuk gingen goed, maar daarna kwamen er lege pagina's en na controle bleek dat daar wel letters hadden moeten staan... Iemand een idee wat het kan zijn, en nog belangrijker, hoe los ik het op :P
Lettertype in de css veranderen,met bv sigil, of epub renamen in zip, dan unpacken, css aanpassen of weghalen, weer zippen,terug renamen naar epub.
Een epub is gewoon een zip bestand.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nick39 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:01:
[...]

Lettertype in de css veranderen,met bv sigil, of epub renamen in zip, dan unpacken, css aanpassen of weghalen, weer zippen,terug renamen naar epub.
Een epub is gewoon een zip bestand.
Tnx voor de tip. Zal eens kijken of het helpt.

Zojuist de wifi firmware op de iRiver geknald, hij accepteerde de firmware file gewoon als nieuwe firmware installeert hem ook gewoon.

Was wel even spannend want de eerste boot duurde behoorlijk lang en ik heb hem toen even een reset gegeven. Daarna kwam hij weer tot leven :P Had het wel een beetje benauwd gekregen :{ Werkt vrij goed, enige wat ik merk is dat wanneer ik iets doe wat met Wifi heeft te maken het apparaat terug naar de home pagina springt.

Aangezien de wifi versie door google wordt gebruikt voor hun bookstore verwacht ik dat Google de druk op iriver wel gaat opvoeren het device te updaten. Met de wifi firmware vermoed ik in de toekomst dus meer te kunnen.

Wat ik tot nu toe heb ontdekt in de nieuwe firmware:
[ul]
• Bij het bladeren zie je onderin een balkje verschijn met pagina van/tot
• Op het homescreen is nu meer ruimte voor je boeken lijst
• In de lijsten op het homescreen kun je nu ook naar links/rechts navigeren (dus zonder dat je op het kopje Title/Recent/Author hoeft te klikken), sterker nog: ik zie net dat de oude schermen niet eens meer bestaan :D
• Bij de boeken staat aangegeven of ze op de reader of card staan
• Onder de titel is een lijn (waarvan ik eerst dacht dat het een fout was) die aangeeft hoever je bent in het boek
• Doordat er geen pagina nummers meer worden getoond in het introscherm is er meer ruimte voor de titel
• Bij de boeken staat nu ook een author vermeld
• Het opstart scherm is aangepast, er staat nu een vermelding over Adobe Acrobat

Overigens zijn bij deze firmware upgrade de gegevens op de reader bewaard gebleven en zijn zelfs de locaties binnen de boeken bewaard gebleven.

• Renzzs
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:24:
[...]
Aangezien de wifi versie door google wordt gebruikt voor hun bookstore verwacht ik dat Google de druk op iriver wel gaat opvoeren het device te updaten. Met de wifi firmware vermoed ik in de toekomst dus meer te kunnen.
Ja dat dacht ik dus ook al aan.

Zal morgen ook eens proberen de wifi firmware proberen.

Maar is toch raar, als je de juiste firmware update, je gegevens verwijderd worden (waar je gebleven bent) en als ik dan hier boven lees, je de wifi firmware update, je gegevens wel bewaard blijven...

• trmaniac
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:24:
[...]

Tnx voor de tip. Zal eens kijken of het helpt.

Zojuist de wifi firmware op de iRiver geknald, hij accepteerde de firmware file gewoon als nieuwe firmware installeert hem ook gewoon.

Was wel even spannend want de eerste boot duurde behoorlijk lang en ik heb hem toen even een reset gegeven. Daarna kwam hij weer tot leven :P Had het wel een beetje benauwd gekregen :{ Werkt vrij goed, enige wat ik merk is dat wanneer ik iets doe wat met Wifi heeft te maken het apparaat terug naar de home pagina springt.

Wat ik tot nu toe heb ontdekt in de nieuwe firmware:
[ul]
• Bij het bladeren zie je onderin een balkje verschijn met pagina van/tot
• Op het homescreen is nu meer ruimte voor je boeken lijst
• In de lijsten op het homescreen kun je nu ook naar links/rechts navigeren (dus zonder dat je op het kopje Title/Recent/Author hoeft te klikken), sterker nog: ik zie net dat de oude schermen niet eens meer bestaan :D
• Bij de boeken staat aangegeven of ze op de reader of card staan
• Onder de titel is een lijn (waarvan ik eerst dacht dat het een fout was) die aangeeft hoever je bent in het boek
• Doordat er geen pagina nummers meer worden getoond in het introscherm is er meer ruimte voor de titel
• Bij de boeken staat nu ook een author vermeld
• Het opstart scherm is aangepast, er staat nu een vermelding over Adobe Acrobat

Overigens zijn bij deze firmware upgrade de gegevens op de reader bewaard gebleven en zijn zelfs de locaties binnen de boeken bewaard gebleven.
WOW, dank je voor het uitvoeren van het idee. Ik ga het binnenkort ook uitproberen. Ik ben het met je eens dat de wifi versie waarschijnlijk betere support zal krijgen vanwege de druk van Google. Dit biedt voor ons in ieder geval goede perspectieven als de firmwares zonder meer werken op de niet-wifi versie. Nogmaals dank _/-\o_

• trmaniac
Renzzs schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:58:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook al aan.

Zal morgen ook eens proberen de wifi firmware proberen.

Maar is toch raar, als je de juiste firmware update, je gegevens verwijderd worden (waar je gebleven bent) en als ik dan hier boven lees, je de wifi firmware update, je gegevens wel bewaard blijven...
Bij mijn update was ik de gegevens eerst niet kwijt. Pas nadat ik ook de patch bestand had geinstalleerd (geen idee waarom je die nodig hebt???) raakte ik mijn gegevens en instellingen kwijt.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

trmaniac schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:02:
[...]

Bij mijn update was ik de gegevens eerst niet kwijt. Pas nadat ik ook de patch bestand had geinstalleerd (geen idee waarom je die nodig hebt???) raakte ik mijn gegevens en instellingen kwijt.
De patch is volgens mij nodig voor de meertaligheid. Vorige keer had ik enkel de firmware geupdate om vervolgens wel alles kwijt te raken. Volgens mij was zelfs mijn schermbeveiliging weg toen.

Wel leuk om te zien dat er toch wat verschillen tussen de firmware zitten. Als je op de oude een boek opende zag je enkel bovenin een draaiend circeltje, nu zie je een boek waarin gebladerd wordt, het is dus duidelijker dat er een boek wordt geladen :P

Ik vermoed zelfs dat als iRiver loopt te klooien Google zich met de firmware gaat bemoeien, google laat echt haar naam niet verprutsen door iRiver. In de USA wordt deze reader namelijk verkocht als de Google Books reader. :P Ben erg benieuwd... Daarbij denk ik ook niet dat iRiver een klant als google kwijt wil.

Ben in ieder geval wel blij dat de firmware werkt. Opmerkelijk is overigens dat de firmware van de wifi kleiner is dan die van de non-wifi (zie de size van de zip). Ik had al een vermoede dat hij hem op zijn minst zou proberen te installeren, want de .hex file had exact dezelfde naam.

Had ook al gekeken of de wifi opties niet stiekem de wifi in zouden schakelen 8) . Soms wordt een apparaat verkocht met functies die uitgeschakeld zijn... Het was te proberen, maar helaas zat er echt geen wifi in :D

• trmaniac
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:08:
[...]

Het was te proberen, maar helaas zat er echt geen wifi in :D
IK neem aan dat je wel alle bestaande bugs wel cadeau kreeg :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

trmaniac schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:20:
[...]

IK neem aan dat je wel alle bestaande bugs wel cadeau kreeg :P
Jeps, met complimenten van de zaak :+

Jammergenoeg zitten de bugs/tekortkomingen van de non-wifi ook in de wifi zoals het niet onthouden van de grootte van de letters.

• trmaniac
OK, heb net mijn story HD ook net geupdate met de nieuwste wifi firmware. Na update kreeg ik welcome scherm met uitleg over google account. Deze gelijk afsluiten met Home knop anders loopt hij toch na 2 stappen vast omdat hij wifi gaat controleren en je weer naar home pagina terugkeert door ontbreken van deze.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

trmaniac schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:45:
OK, heb net mijn story HD ook net geupdate met de nieuwste wifi firmware. Na update kreeg ik welcome scherm met uitleg over google account. Deze gelijk afsluiten met Home knop anders loopt hij toch na 2 stappen vast omdat hij wifi gaat controleren en je weer naar home pagina terugkeert door ontbreken van deze.
Ow dat heb ik sowieso geskipped :D De handleiding die er getoond werd was redelijk door te lopen, maar de google settings lijken me inderdaad een no-go :)

Wat me overigens wel opvalt is dat de opstart tijd iets is verlengd, maar dat kan ook aan mij liggen.
Eerste nadeel heb ik al ontdekt, dat is dat de reader begint op de google library, deze is natuurlijk leeg bij de basic aangezien daar geen google library gevuld kan worden.

Daarnaast was ik net mijn currently reading kwijt, maar dat kan ook komen omdat ik de reader een reset had gegeven, was een beetje ongeduldig met iets en heb hem even een harde boot gegeven. Maar de lees positie werd wel goed onthouden.

• trmaniac
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:50:
[...]

Ow dat heb ik sowieso geskipped :D De handleiding die er getoond werd was redelijk door te lopen, maar de google settings lijken me inderdaad een no-go :)

Wat me overigens wel opvalt is dat de opstart tijd iets is verlengd, maar dat kan ook aan mij liggen.
Eerste nadeel heb ik al ontdekt, dat is dat de reader begint op de google library, deze is natuurlijk leeg bij de basic aangezien daar geen google library gevuld kan worden.

Daarnaast was ik net mijn currently reading kwijt, maar dat kan ook komen omdat ik de reader een reset had gegeven, was een beetje ongeduldig met iets en heb hem even een harde boot gegeven. Maar de lees positie werd wel goed onthouden.
Ik ontdek ook een aantal nadelen. De tekst zit veel dichter op de rechter rand van het scherm dan in de originele firmware. Links heeft nog een aardige marge. Het toevoegen van favorieten gaat niet zo zichtbaar. op goed geluk op spatie drukken en hopen dat het gelukt is.

als voordelen:
- de pagina veranderingen gaan supersnel, veel sneller (zover ik kan zien) dan bij orig. firmware.
- De lettergroottes zijn veel en veel groter in te stellen!! Wel zelfde aantal stappen maar verschillen zijn erg groot.

Verwijderd

maar moet ik nu alleen die google firmware doen? of ook die andere niet wifi updates? (ja sorry ben een vrouw en snap er weinig van)

wat trmaniac zegt over die tekst doet me wel twijfelen...is dat niet vreselijk irritant??

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:15
[...]

In dit soort situaties helpt een conversie in Calibre van Epub naar Epub vaak prima. Zou ik even proberen voordat je zelf aan de Epub gaat sleutelen. Als het werkt ben je in een minuutje klaar.

Verwijderd

ik doe eerst die firmware 1.10... doe ik het gewoon juist door de beide files gewoon in een map in de iriver te plaatsen? er staat bij mij een map system en daar download ik ze in..of moet ik het anders doen?

Verwijderd

ohja nog wat...ondanks dat de iriver wel de turkse taal als menu taal heeft ondersteund hij deze taal niet als je een turks boek leest. Hij herkent de letters ş, ç ı en ğ enzo niet.
Is hier wat aan te doen?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:37:
maar moet ik nu alleen die google firmware doen? of ook die andere niet wifi updates? (ja sorry ben een vrouw en snap er weinig van)

wat trmaniac zegt over die tekst doet me wel twijfelen...is dat niet vreselijk irritant??
Mwa de rechterkant was me nog niet opgevallen. In de originele firmware zat het ook behoorlijk kort op de kant. Het is mij gisteren niet opgevallen.

Ik heb zelf de 1.19 wifi firmware geinstalleerd. Even downloaden met GetRight en dan de .hex file op de reader zetten, ontkoppelen en dan moet hij gaan installeren. Het kan ook zijn dat je hem even aan/uit moet zetten, heb ik ook al een keer gehad.
zetmolm schreef op donderdag 15 september 2011 @ 06:43:
[...]

In dit soort situaties helpt een conversie in Calibre van Epub naar Epub vaak prima. Zou ik even proberen voordat je zelf aan de Epub gaat sleutelen. Als het werkt ben je in een minuutje klaar.
Had ik geprobeerd, maar het euvel bleef bestaan. Ik ben gisteren even met Sigil bezig geweest en ben eens in de source gedoken. Het lijkt erop dat de epub met Microsoft Word is gemaakt. De HTML files bevatten behoorlijk wat opmaak die Word ook genereert. Hierbij staan dus ook fonts vermeld.

Ik ben nu door het boek heengelopen en bij ieder hoofdstuk heb ik de tekst geselecteerd en op control+spatie gedrukt. Op die manier verwijdert hij de opmaakt en gaat het goed. Wel verlies ik ingesprongen stukken en italic/bold teksten. Er was geen losse stylesheet, maar de styles stonden dus in de pagina's zelf opgesteld... Volledig verwijderen van opmaak was niet te doen omdat ik dan ook de hoofdstuk koppen kwijt raak.

Ah wel, het is even een paar minuten investeren, maar dan werkt het :P

Ik zag overigens een font map in de epub zitten, zou je daar fonts in kwijt kunnen? En zo ja, moet dat TTF of iets anders zijn. Dat zou namelijk ook nog een optie zijn :)

Verwijderd

getright? oh dan heb ik het dus fout gedaan..ik heb hem gedownload en de zip op mijn reader gezet..maar zo moet het dus niet..even googlen wat getright is

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:49:
getright? oh dan heb ik het dus fout gedaan..ik heb hem gedownload en de zip op mijn reader gezet..maar zo moet het dus niet..even googlen wat getright is
Sowieso heb je weinig aan de zip. De reader ziet dat namelijk niet als firmware... Dus de goede zip binnenhalen, unzippen en dan de .hex naar het apparaat slepen.

Verwijderd

ok heb nu getright gedwownload en dan ga ik dus de .hex in de folder zetten.
had ook de language patch ofzoiets gedownload en daar zaten verschillende .hex files in..maar had alleen die van eu gekopieerd..neem aan dat de rest niet van toepassing is?stond rus en au en nog wat dingen tussen.

Verwijderd

--- opgelost --

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 09:11 ]

Verwijderd

Ok geinstalleerd...heb het voor elkaar :P

Wat mij als eerste opvalt: lettertype van mijn book was veel groter..en zelfs als ik hem in het kleinst zet dan is ie nog groter dan dat ie voorheen was.

verder valt nog me nog weinig op...veel andere opties maar dat allemaal voor de wireless dus heb ik niets aan.

heb wel een andere vraag..

als ik in home sta dan zie ik dus currently reading en daaronder mijn boek..

maar inplaats van dat ik daaronder een lijst zie van de mappen en schrijvers etc. zie ik eerst root en daaronder EB07 disk..dan moet ik eerst daar op drukkenen dan zie ik een lijstje book, digital editions en comic (waar die digital editions voor is dat snap ik zelf niet? maar wellicht als je dat programma op je computer hebt dat hij de boeken daar in zet ofzo??) en dan moet ik dus op book klikken en dan pas krijg ik een lijst van schrijvers en mappen die ik heb gemaakt

ik wil graag deze lijst meteen bij mijn home hebben..maar hoe krijg ik dat voor elkaar?? kan iemand mij hiermee helpen?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:22:
Ok geinstalleerd...heb het voor elkaar :P

Wat mij als eerste opvalt: lettertype van mijn book was veel groter..en zelfs als ik hem in het kleinst zet dan is ie nog groter dan dat ie voorheen was.

verder valt nog me nog weinig op...veel andere opties maar dat allemaal voor de wireless dus heb ik niets aan.

heb wel een andere vraag..

als ik in home sta dan zie ik dus currently reading en daaronder mijn boek..

maar inplaats van dat ik daaronder een lijst zie van de mappen en schrijvers etc. zie ik eerst root en daaronder EB07 disk..dan moet ik eerst daar op drukkenen dan zie ik een lijstje book, digital editions en comic (waar die digital editions voor is dat snap ik zelf niet? maar wellicht als je dat programma op je computer hebt dat hij de boeken daar in zet ofzo??) en dan moet ik dus op book klikken en dan pas krijg ik een lijst van schrijvers en mappen die ik heb gemaakt

ik wil graag deze lijst meteen bij mijn home hebben..maar hoe krijg ik dat voor elkaar?? kan iemand mij hiermee helpen?
Dan staat weergave op filesysteem in plaats van DB. Dat is een van de opties. Overigens krijg je hem nooit als allereerste te zien, want de eerste tab is gereserveerd voor Google books.

Verwijderd

ha okey...daar zal het aan liggen dan..maar dan maakt ie geen mappen volgens mij..toch? als ik het op db zou zetten..
ik zie dus dat als je je reader aan en uit zet dat hij dus je boek niet onthoudt en dan weer je boek moet selecteren..

heb even die setting veranderd en dan zie je inderdaad eerst google library dan houdt ik het op de weergave van filesysteem..ga er even mee rommelen..

Verwijderd

nog iets...ik kan mijn reader nu niet meer op andere talen zetten..alleen nog op engels. Is geen heel groot probleem ofzo maar toch..

moet zeggen dat ik niet veel voordelen nog ben tegengekomen..

kun je de firmware update eigenlijk annuleren zodat ie weer op de oude firmware update staat? of is dat onmogelijk?
ik baal er namelijk vreselijk van dat als ik hem aan en uit zet ik mijn boek kwijt ben..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 10:14 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:00:
nog iets...ik kan mijn reader nu niet meer op andere talen zetten..alleen nog op engels. Is geen heel groot probleem ofzo maar toch..

moet zeggen dat ik niet veel voordelen nog ben tegengekomen..

kun je de firmware update eigenlijk annuleren zodat ie weer op de oude firmware update staat? of is dat onmogelijk?
ik baal er namelijk vreselijk van dat als ik hem aan en uit zet ik mijn boek kwijt ben..
Misschien bookmarken? Dan komt hij in de lijst bookmarks terug. Als je klaar bent gooi je hem daar weer uit :)
Bookmarken doe je met de spatie

.Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:36:
[...]

Ah wel, het is even een paar minuten investeren, maar dan werkt het :P

Ik zag overigens een font map in de epub zitten, zou je daar fonts in kwijt kunnen? En zo ja, moet dat TTF of iets anders zijn. Dat zou namelijk ook nog een optie zijn :)
Boeken gescanned in word en dan via de epub plugin voor word omgezet naar epub zijn de verschrikkelijkste boeken en die gooi ik gelijk weg, ik heb meer dan 30.000 epubs dus die "luxe" kan ik me permitteren ;)
Op je fonts vraag:
Ja en nee, je kan in die directory andere fonts zetten maar dan moeten die in de epub ook aangeroepen worden.

Voorbeeld van Serif lettertype in een ebook:
Zoek eerst de ttf fonts op en zet die in de fonts dir van de epub.
Je hebt afhankelijk van de letters 4 aparte fonts nodig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
LiberationSerif-Regular.ttf
LiberationSerif-Italic.ttf
LiberationSerif-BoldItalic.ttf
LiberationSerif-Bold.ttf

---------------
In content opf:
---------------
<manifest>
<item href="LiberationSerif-Regular.ttf" media-type="application/octet-stream" id="id1"/>
<item href="LiberationSerif-Italic.ttf" media-type="application/octet-stream" id="id2"/>
<item href="LiberationSerif-BoldItalic.ttf" media-type="application/octet-stream" id="id3"/>
<item href="LiberationSerif-Bold.ttf" media-type="application/octet-stream" id="id4"/>

Dan maak je je eigen stylesheet aan of insert het in de bestaande CSS (pas op dat je geen conflict maakt dan met al aanwezige fonts)
@font-face {
font-style: italic;
font-family: 'Liberation', serif, sans-serif;
font-weight: normal;
src: url(LiberationSerif-Italic.ttf);
}
@font-face {
font-style: normal;
font-weight: normal;
src: url(LiberationSerif-Regular.ttf);
}
@font-face {
font-style: italic;
font-weight: bold;
src: url(LiberationSerif-BoldItalic.ttf);
}
@font-face {
font-style: normal;
font-weight: bold;
src: url(LiberationSerif-Bold.ttf);
}

Klaar.
Met Sigil gaat het ook, die maakt als het goed is zelf de css aan ( ik insert het manual )
Met je rechtermuisknop op de fonts directory klikken,kies voor toevoegen font.
De bestaande font toewijzingen behalve grootte in de css verwijderen.

Met Sigil kan je ook met zoeken en verwijderen in een keer de foute fontgrootte vervangen door de goede.

Calibre heeft een aantal fonts klaar in de font directory van calibre zelf.
Haal je daarna de epub door calibre heen dan wordten eventueel verkeerd aangeroepen fonts vanzelf goed gezet echter: Zet in calibre de functie: No default cover aan, anders gaat het fout.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2011 12:09 ]

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Nick39 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:47:
[...]
Boeken gescanned in word en dan via de epub plugin voor word omgezet naar epub zijn de verschrikkelijkste boeken
Wat raad je aan voor scannen en omzetten?
rud schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:32:
[...]

Wat raad je aan voor scannen en omzetten?
Abbyy voor scannen en OCR -> html, html in sigil laden en als epub saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nick39 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:47:
[...]

Boeken gescanned in word en dan via de epub plugin voor word omgezet naar epub zijn de verschrikkelijkste boeken en die gooi ik gelijk weg, ik heb meer dan 30.000 epubs dus die "luxe" kan ik me permitteren ;)
Hoewel de Harry Potter serie behoorlijk populair is zijn er behoorlijk wat slechte epubs. De meeste die ik gevonden heb zijn niet compleet of bevatten rare tekens. De ergste die ik tegenkwam was er eentje waarbij de quotes allemaal werden weergeven als vraagtekens. ;( De versie die door Word is gemaakt was de enige die qua tekst goed was.

Maar verder ben ik het met je eens dat een door Word gegenereerde epub een drama is. Sowieso is HTML vanuit Word een ramp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
quotes als vraagtekens is een indicatie dat de tekst eerst als unicode was opgeslagen en dan ingelezen als zijnde gewone tekst.
Bij quotes heb je namelijk de gewone quote: "
Maar in boeken is “” gebruikelijk, of „‟.

Resp. Alt-0147, Alt-0148, Alt-132 en die laatste heeft geen Alt-code.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TD-er schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:10:
quotes als vraagtekens is een indicatie dat de tekst eerst als unicode was opgeslagen en dan ingelezen als zijnde gewone tekst.

I know B) Maar in de versie die ik had leken het meer fouten vanuit de OCR software, dat hij tekens niet kon mappen en dus vraagtekens neerzette. Want er waren ook woorden die wegvielen met een vraagteken.. Maar goed, ik sloop liever wat layout dan dat ik eerst moet gaan checken waar de vraagtekens voor staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Eergisteren eindelijk mijn kindle gekregen (heeft meer dan een week bij de douane gelegen :( ), tot nu toe enkel positief over, voor zover je een oordeel kan vormen na 2 dagen :P.
Ik ben wel blij dat ik niet de amazon-case gekocht heb, de kindle an sich is net zo dun en licht en dat wou ik graag zo houden, als bescherming bij transport heb ik een Kindle Sleevecase van sfbags ( http://www.sfbags.com/products/kindle/sleevecases-kindle.php ) gekocht, en die is netjes afgewerkt, met een bescherming voor het scherm, dus ook zeker aan te raden!

Dit weekend dit topic nog eens terug doorscannen voor de nuttige tweaks en tips die ik al gelezen had maar ondertussen weer vergeten ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:10:

In dit geval is het gewoon een genegeerde vraag uit abbyy.
Abbyy vraagt je om letters of woorden die het niet (her)kent te corrigeren,waarna die correctie wordt opgeslagen.
De niet herkende woorden,markeert ie met een ?
Er zijn een aantal "prutsers" die de gegenereerde tekst niet herstellen maar in word gooien en daar de spellingscontrole op los laten.
Maar dan krijg je dus een probleem, als abbyy een woord school niet goed herkent,door een stofje of een haar,dan zet ie een vraagteken, de automatische spellingscontrole van word maakt er dan vervolgens schol van, want dat is een legitiem woord.
Of andersom, schol wordt school, we wordt wc of andersom, het wordt hel.
Allemaal legitieme woorden die dus de spellingscontrole gewoon doorstaan.
Hebben ze het over die vent is een hele grote .... dan wordt dat lui in plaats van het woord van het mannelijk geslachtsdeel.
Ook woorden als eikaar en weieens worden goedgekeurd in word welke elkaar en weleens moeten zijn.
Het is de manier om snel een ebook in elkaar te flanzen, de ongekorrigeerde tekst gooi je door de automatische spellingscontrole van word en dan maak je er een epub van en klaar.
Het probleem van de automatische spellingskontrole is dat die niet echt kan lezen en nooit zal weten wanneer het schol hoort te zijn en wanneer het school moet zijn.
En aangezien het ? van abbyy een legitiem teken is, wordt ie er bij de spellingscontrole niet uitgehaald of omgezet in een quote.
Net als bij I) i haakje sluiten is geen foute combinatie maar in dit geval werd echt een hoofdletter D bedoeld.
Daarom prefereer ik een ebook reader met touchscreen zodat ik al lezende deze fouten kan markeren,is het boek uit dan pas ik aan de hand van mijn notities de originele epub aan.
Ik zeg niet dat mijn boeken foutloos zijn maar ik ben voor een gemiddeld boek van 300 bladzijdes ongeveer 1 uur bezig met scannen, dan al snel 2 dagen handmatig corrigeren via Abbyy, dat voer ik het uit in HTML, Laad de HTML in Sigil waar ik de layout ga opbouwen.
Hoofdstuk markeringen aanbrengen,page break zetten zodat een nieuw hoofdstuk op een nieuwe page begint waarna ik er nog eens doorheen loop.
Dan vraag ik alle wc woorden op om te zien of dat geen we moet zijn, vervang ik alle eikaar in elkaar en weieens in weleens.
Dan gaat ie door de validator van sigil heen,ik verwijder de indents ( verspringen van de kantlijn ) en ik kijk of er geen - streepjes staan waar die niet horen.
Justify zet ik uit anders probeert je reader elke regel even lang te maken en gaat ie stukken uitrekken voor een volle regel hetgeen er verschrikkelijk uit kan zien, en dan heb je een leesbare epub

Verwijderd

wat betreft die wifie update:

wat mij nog is opgevallen is niet dat hij naar rechts springt..maar dat hij vanaf de bovenkant wat lager begint met de tekst zeg maar.
Verder blijf ik het ontiegelijk vervelend vinden dat je laatst gelezen boek niet bij home blijft staan als je hem uit en aan zet.

Vind het wel super handig dat ik nog kan zien hoeveel pagina's ik nog moet. Dat is een zeer groot voordeel!

verder lijkt het alsof hij sneller aan gaat...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:36:
wat betreft die wifie update:

wat mij nog is opgevallen is niet dat hij naar rechts springt..maar dat hij vanaf de bovenkant wat lager begint met de tekst zeg maar.
Verder blijf ik het ontiegelijk vervelend vinden dat je laatst gelezen boek niet bij home blijft staan als je hem uit en aan zet.

Vind het wel super handig dat ik nog kan zien hoeveel pagina's ik nog moet. Dat is een zeer groot voordeel!

verder lijkt het alsof hij sneller aan gaat...
Hij vergeet het alleen als hij "helemaal" uit is gegaan. Als hij op standby gaat (dus met de schermbeveiliging) lijkt hij het wel te onthouden. Ik doe zelf betrekkelijk weinig met het laatste gelezen boek dingetje. Ik ben meestal in diverse boeken tegelijk bezig waardoor ik meer leun op recent en bookmarkt. Het lijkt echter dat de lijst met recente boeken niet op volgorde van laatst geopend staat gesorteerd.

• trmaniac
.Gertjan. schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:42:
[...]

Hij vergeet het alleen als hij "helemaal" uit is gegaan. Als hij op standby gaat (dus met de schermbeveiliging) lijkt hij het wel te onthouden. Ik doe zelf betrekkelijk weinig met het laatste gelezen boek dingetje. Ik ben meestal in diverse boeken tegelijk bezig waardoor ik meer leun op recent en bookmarkt. Het lijkt echter dat de lijst met recente boeken niet op volgorde van laatst geopend staat gesorteerd.
Recent lijkt op volgorde van laatst toegevoegd boek op je SD kaart/flash geheugen. Nog niet getest.

BELANGRIJK: ik heb nog eens geprobeerd terug te upgraden naar EU (geen-wifi) versie van de firmware, toen kon ik geen boeken meer openen, ondanks dat de upgrade goed gaat. De indicatie voor openen van de boeken, draaiende rad, blijft eeuwig doordraaien zonder het boek te openen. Jammer!!

Dan weer terug naar Wifi-firmware en alles werkte weer!
misschien dat er iets gewist wordt bij upgrade naar wifi versie en deze niet meer te herstellen is. Misschien kan iemand even de inhoud van de EU non-wifi versie van zijn/haar flash geheugen in zijn geheel met winrar/zip naar mij sturen, dan kunnen we het op die manier proberen te herstellen (de missende bestanden).

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van geheugen en firmware etc. maar het is zeker wel heel duidelijk dat de europese versie en de wifi versie heel anders zijn. Voor de europese versie zijn er ook taal mogelijkheden van het menu maar dat is bij deze versie niet. Niet dat dat mij heel erg stoort want ik lees ook alle boeken engels maar toch.
Mijn man is turks en vond dat nog wel handig. Maar goed die zal daar ook aan moeten wennen want die krijgt de nook :)

hij onthoudt hem inderdaad niet zodra hij helemaal uit is gezet. Maar ik zet hem eigenlijk altijd helemaal uit. Om te voorkomen dat de batterij sneller leeg is. Maar ik zal inderdaad eens bookmarken wellicht dat dat een oplossing is.

Ik blijf, ondanks dat de firmware dus niet je van het is, super blij met mijn reader. De leeskwaliteit is prachtig en ik kan er boeken mee lezen waar ik ook wil. En meer verwachtte ik er ook eigenlijk niet van. Dus ben gewoon tevreden.
maar ik zou zeker blij zijn als ze echt eens een goede firmware upgrade zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zit ik een heel verhaal op te houden over wifi firmware aan de vrouw, die dan "beter" zou zijn en een indicatie geeft hoever je in een boek bent, zegt ze doodleuk: "Maar lieverd, hier staat toch ook een streep die aangeeft hoever ik in een boek ben" 8)7

Twijfel dus nog een beetje of we de wifi firmware op de iRiver gaan zetten, wellicht gewoon weer een maand of twee wachten en dat ze dan wél een goede [basic] firmware hebben.

Wel even een vraagje aan degenen die de wifi firmware hebben:
Is nu eindelijk de bug opgelost dat als je wil zoeken op auteur, dat je dan gewoon de titels te zien krijgt (op alfabetische volgorde) en dan daarachter de auteur?

Voorbeeld hoe het zou moeten:
[zoeken op auteur]
Heleen van Royen - De gelukkige huisvrouw

[zoeken op titel]
De gelukkige huisvrouw - Heleen van Royen

Nu doet ie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn menu staat op folder menu maar als ik hem in zijn gewone menu zet (dus dat je favorieten etc. ziet staan) dan zit er absoluut geen logica en volgorde in de hele bende die er op staat. Vind dat dus echt verschrikkelijk.

weet niet wat je precies bedoelt..maar heb even de zoek functie gedaan en dan gezocht op een willekeurige auteur die ik in mijn reader heb staan. En hij vindt niets..

wat ik wel handig vind is de dictionary..weet niet of die er bij de nl versie ook op zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
trmaniac schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:57:
[...]Misschien kan iemand even de inhoud van de EU non-wifi versie van zijn/haar flash geheugen in zijn geheel met winrar/zip naar mij sturen, dan kunnen we het op die manier proberen te herstellen (de missende bestanden).
Heb je deze nog nodig anders wil ik die van mij wel opsturen?
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.