Jazeker! Het is mij nog steeds niet gelukt om terug te keren naar originele fw. Misschien dat iemand anders dit ook kan bevestigen???Renzzs schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:20:
[...]
Heb je deze nog nodig anders wil ik die van mij wel opsturen?
Ik heb een heel specifieke e-reader vraag, iets wat ik niet zomaar op internet kan vinden:
Voor mijn studie moet ik erg veel artikelen lezen, en dan zou het enorm handig zijn als ik een goedkope e-reader had die PDFjes kan lezen waarin ik dan kan markeren (net als de desktop versie van Adobe Reader X), en dat opslaan. Weet iemand toevallig zulke e-readers? Kunnen ze dat allemaal, of juist nooit?
Voor mijn studie moet ik erg veel artikelen lezen, en dan zou het enorm handig zijn als ik een goedkope e-reader had die PDFjes kan lezen waarin ik dan kan markeren (net als de desktop versie van Adobe Reader X), en dat opslaan. Weet iemand toevallig zulke e-readers? Kunnen ze dat allemaal, of juist nooit?
Is het iemand al gelukt om de Iriver HD versie 1.13 non wifi te downloaden?
Zelfs met getright lukt het niet meer.
Zo ja kun je dit op dropbox (of een andere site) uploaden>
Om goed PDFjes te lezen moet je min. een 9 inch ereader hebben omdat zoomen lastig is. PDF wordt behandeld als een plaatje dus rescalen werkt niet. Je zult met kleine ereaders moeten inzoomen en van links naar rechts moeten gaan scrollen. De meeste van die kunnen wel opmerkingen verwerken, maar of je er ook mee kan markerenVirtlink schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:22:
Ik heb een heel specifieke e-reader vraag, iets wat ik niet zomaar op internet kan vinden:
Misschien is voor jouw specifieke behoefte een (goedkope) android tablet een betere optie dan een e-reader. Tenzij je argumenten hebt om per sé een e-ink scherm te willen.Virtlink schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:22:
In de nieuwe Sony Reader kan je aantekeningen maken in PDF (en andere formaten), zowel met het onscreen keyboard als met de stylus. Weet niet of dat exact hetzelfde is als in adobe reader maar aantekeningen maken en die opslaan op de reader is geen probleem.
Bedankt voor alle reacties!
E-ink is natuurlijk mooi maar niet zo belangrijk. Draait er op zo'n Android Tablet dan (vaak) een Adobe Reader vergelijkbaar programma waarvan je weet dat je tekst kan markeren? Ik druk nu gewoon stapels en stapels papier af, die ik voor een tentamen één keer nodig heb.trmaniac schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:58:
Misschien is voor jouw specifieke behoefte een (goedkope) android tablet een betere optie dan een e-reader. Tenzij je argumenten hebt om per sé een e-ink scherm te willen.
Volgens mij zijn er voldoende PDF reader programma's op android. Je moet maar eens googlen, dan kom je er vast uit.Virtlink schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:29:
[...]
E-ink is natuurlijk mooi maar niet zo belangrijk. Draait er op zo'n Android Tablet dan (vaak) een Adobe Reader vergelijkbaar programma waarvan je weet dat je tekst kan markeren? Ik druk nu gewoon stapels en stapels papier af, die ik voor een tentamen één keer nodig heb.
Aldiko pro kan het in elk geval.Virtlink schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:29:
[...]
E-ink is natuurlijk mooi maar niet zo belangrijk. Draait er op zo'n Android Tablet dan (vaak) een Adobe Reader vergelijkbaar programma waarvan je weet dat je tekst kan markeren? Ik druk nu gewoon stapels en stapels papier af, die ik voor een tentamen één keer nodig heb.
Verwijderd
laat even weten als het gelukt is...zou wel fijn zijn om te weten dat het mogelijk is..trmaniac schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:14:
[...]
Jazeker! Het is mij nog steeds niet gelukt om terug te keren naar originele fw. Misschien dat iemand anders dit ook kan bevestigen???
ik zou het namelijk wel willen. Het enige wat ik van deze versie zeer handig vind is het woordenboek omdat ik alles engels lees en soms weleens een woord zie staan waarvan ik denk 'huh' en het dan handig is dat je het zo opzoekt. En de balk waarop je ziet hoeveel blz. je nog moet...verder heeft het me niet veel voordelen gebracht vind ik toch.
Ik ben er nog niet nog eens voor gaan zitten, maar mijn vorige pogingen waren niet gelukt. Overigens, in de originele firmware was die woordenboek ook gewoon beschikbaar, waarschijnlijk heb je het toen over het hoofd gezien.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:13:
[...]
laat even weten als het gelukt is...zou wel fijn zijn om te weten dat het mogelijk is..
ik zou het namelijk wel willen. Het enige wat ik van deze versie zeer handig vind is het woordenboek omdat ik alles engels lees en soms weleens een woord zie staan waarvan ik denk 'huh' en het dan handig is dat je het zo opzoekt. En de balk waarop je ziet hoeveel blz. je nog moet...verder heeft het me niet veel voordelen gebracht vind ik toch.
Als ik weer tijd heb zal ik het nog maar eens proberen.
http://dl.dropbox.com/u/24944123/2011090917331012115.zipRoelodk schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:27:
Is het iemand al gelukt om de Iriver HD versie 1.13 non wifi te downloaden?
http://dl.dropbox.com/u/24944123/2011090917331069226.zip
astu
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat is niet helemaal waar. Ik las je opmerking gisteren al, maar kon me er niet helemaal in vinden, ik dacht namelijk dat PDF soms wel te rescalen was. Ik heb dit gisteren eens even gechecked op de iRiver en die kan gewoon rescalen op een PDF. Je moet wel een extra stapje doen (reflow), maar zodra je reflow aanzet wordt het PDF bestand als tekst behandeld. Als je reflow aan hebt gezet kun je gewoon de tekst vergroten en gaat de reader over op zijn eigen pagina grootte.Tweety1 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:53:
[...]
PDF wordt behandeld als een plaatje dus rescalen werkt niet. Je zult met kleine ereaders moeten inzoomen en van links naar rechts moeten gaan scrollen.
Ik heb gisteren zo een stukje zitten lezen in een studieboek over jQuery en het ging vrij goed na reflowen en tekst vergroten. Een aantal icoontjes die bij het boek in de kantlijn zouden moeten staan kwamen nu boven de tekst, maar andere plaatjes en dergelijke gingen wel goed. Zelfs de speciale opmaak van de titels werd netjes getoond (de iRiver kan dus wel fatsoenlijk met embedded fonts omgaan).
Voorwaarde is wel dat de PDF tekst bevat, er zijn ook PDF's in omloop welke bestaan uit plaatjes (omdat ze bijvoorbeeld gescand zijn), maar de tekstuele versies werken gewoon goed.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Oke, dat zou kunnen. Ik heb alleen ervaring met mijn bebook mini (op mijn huidige kindle heb ik het nooit geprobeerd) en daar werd de pagina alleen maar ontzettend verkleint. Kon je vrij weinig mee.Gertjan. schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:00:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Ik las je opmerking gisteren al, maar kon me er niet helemaal in vinden, ik dacht namelijk dat PDF soms wel te rescalen was. Ik heb dit gisteren eens even gechecked op de iRiver en die kan gewoon rescalen op een PDF.
Tegenwoordig kunnen veel readers PDFs reflowen, o.a. de BeBook Neo en Club. Het helpt dan wel als je PDF tagged ('gecodeerd' - wat een vage vertaling van Adobe) is, anders loop je het risico dat elke regel als een aparte alinea wordt weergegeven.
Verwijderd
Op alle versies android, zowel 2.x op mobieltjes en goedkope tablets en 3.x op duurdere tablets kan je gewoon Adobe Reader vanuit de market installeren. Werkt alsof je op een noteboekje aan het werken bent.Virtlink schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:29:
[...]
Een inchje of 9 is overigens wel aan te raden om zonder al te veel inzoomen een pdf te lezen, alhoewel volgens mij alle android tablets 2 vinger pinch zoom ondersteunen.
trek daar de xirion en polaroid en bart-smits en tomtecs maar vanaf, die kunnen dat niet.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:53:
[...]
Op alle versies android, zowel 2.x op mobieltjes en goedkope tablets en 3.x op duurdere tablets kan je gewoon Adobe Reader vanuit de market installeren. Werkt alsof je op een noteboekje aan het werken bent.
Een inchje of 9 is overigens wel aan te raden om zonder al te veel inzoomen een pdf te lezen, alhoewel volgens mij alle android tablets 2 vinger pinch zoom ondersteunen.
Ik lees net op ereaderclub.nl dat de Nook binnenkort ook via Radio Shack te koop zal zijn. In de winkels in de VS natuurlijk, maar wellicht kan je hem in hun webshop wel vanuit Europa bestellen? Bij Barnes & Nobles is dat nu in ieder geval niet zo, en bij Staples evenmin. Het is toch zonde dat je nu door zoveel hoepels moet springen om een Nook te kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door berzerker op 22-09-2011 14:25 ]
Radioshack verstuurd ook niet buiten de USAberzerker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:23:
Ik lees net op ereaderclub.nl dat de Nook binnenkort ook via Radio Shack te koop zal zijn. In de winkels in de VS natuurlijk, maar wellicht kan je hem in hun webshop wel vanuit Europa bestellen? Bij Barnes & Nobles is dat nu in ieder geval niet zo, en bij Staples evenmin. Het is toch zonde dat je nu door zoveel hoepels moet springen om een Nook te kopen.
Dit kan ook op de Sony. Bij een nette pdf is dat geen probleem en werkt het prima. Jammer genoeg zijn de meeste pdf's die je hiervoor wilt gebruiken niet de nette versies (iig, die van mij.Gertjan. schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:00:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Ik las je opmerking gisteren al, maar kon me er niet helemaal in vinden, ik dacht namelijk dat PDF soms wel te rescalen was. Ik heb dit gisteren eens even gechecked op de iRiver en die kan gewoon rescalen op een PDF. Je moet wel een extra stapje doen (reflow), maar zodra je reflow aanzet wordt het PDF bestand als tekst behandeld. Als je reflow aan hebt gezet kun je gewoon de tekst vergroten en gaat de reader over op zijn eigen pagina grootte.
Ik heb gisteren zo een stukje zitten lezen in een studieboek over jQuery en het ging vrij goed na reflowen en tekst vergroten. Een aantal icoontjes die bij het boek in de kantlijn zouden moeten staan kwamen nu boven de tekst, maar andere plaatjes en dergelijke gingen wel goed. Zelfs de speciale opmaak van de titels werd netjes getoond (de iRiver kan dus wel fatsoenlijk met embedded fonts omgaan).
Voorwaarde is wel dat de PDF tekst bevat, er zijn ook PDF's in omloop welke bestaan uit plaatjes (omdat ze bijvoorbeeld gescand zijn), maar de tekstuele versies werken gewoon goed.
Verwijderd
waarom niet gewoon ebay? er zijn een hele hoop nieuwe of zo goed als nieuwe nooks te koop.berzerker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:23:
de verzendkosten zijn wel ontiegelijk duur...ik heb het naar canada laten versturen naar mijn vriendin maar anders had ik het ook echt niet gedaan..koop je voor 50 dollar een ereader en kost het je 60 dollar om op te sturen
Verwijderd
Nieuwe firmware Iriver story hd (zonder wifi) versie 1.13 eindelijk plaatjes van epub boeken!
Downloaden: http://www.4shared.com/fi.../Story_HD_Basic_v113.html of via de website met veel ellende
Downloaden: http://www.4shared.com/fi.../Story_HD_Basic_v113.html of via de website met veel ellende
Voor zover ik weet werken plaatjes al sinds de eerste release. Ik heb een epub liggen van Harry Potter met een aantal plaatjes erin (tussen de hoofdstukkken) en die werkt perfect. Ook de (gratis) ePub van Peter Rabbit gaf de plaatjes al sinds de eerste versie weer (echter weigerde hij daar de leespositie te onthouden). Als er zoiets revolutionairs in de firmware zat had iRiver dat vast wel aangegevenVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:03:
Nieuwe firmware Iriver story hd (zonder wifi) versie 1.13 eindelijk plaatjes van epub boeken!
Of bedoel je iets anders?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
dat was inderdaad altijd al mogelijk...Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:03:
Je zou van elk merk uberhaupt moeten denken,waarom zou ik het voor mezelf houden.berzerker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:23:
Met internet heb je een enorme markt,de economie is al niet zo best,maak je spullen wereldwijd beschikbaar,breng er desnoods 2 versies voor uit.
Ik kan me voorstellen dat Sony haar nieuwe aan Bol.com gekoppelde webstore apparaat ook niet overal heen gaat sturen maar maak dan meerdere versies.
Het merendeel van de tweakers weet wel hoe of wat,maar ik denk dat er voldoende mensen zullen zijn die een Kindle ook wel gewoon graag bij de Dixons of bij Bol zouden kopen.
Weet ik wel zeker. Niet iedereen ziet dat bestellen met een CC zitten.Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:51:
[...]
Het merendeel van de tweakers weet wel hoe of wat,maar ik denk dat er voldoende mensen zullen zijn die een Kindle ook wel gewoon graag bij de Dixons of bij Bol zouden kopen.
Dat zal wel komen denk ik, hier in Ierland liggen de Kindles gewoon bij de PC World en Currys in de winkel (En dat is hetzelfde bedrijf als Dixons), dus ik denk dat Nederland een kwestie van tijd is.maartend schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:17:
[...]
Weet ik wel zeker. Niet iedereen ziet dat bestellen met een CC zitten.
Edit: @hieronder: Ik weet het niet zeker maar ik dacht 150 euro voor het WiFi model, 199 voor 3G. Ongeveer hetzelfde als je kwijt bent als je online bestelt (incl. verzendkosten en BTW).
[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 23-09-2011 13:21 ]
En hoe liggen de prijzen?GekkePrutser schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:41:
[...]
Dat zal wel komen denk ik, hier in Ierland liggen de Kindles gewoon bij de PC World en Currys in de winkel (En dat is hetzelfde bedrijf als Dixons), dus ik denk dat Nederland een kwestie van tijd is.
Verwijderd
maar een kindle is toch gewoon niet interessant omdat het geen epub leest? of is dat omzetten erg simpel?
welke hoesjes gebruiken jullie voor de reader? Ik heb er een van kindle gekocht via ebay toen..maar pff ik word er gek van dat ik mijn vinger in het hoesje moet stoppen om dat ding aan of uit te zetten..zit er aan te denken om de originele hoes te kopen..
heeft iemand die en zijn jullie er tevreden over? (heb het over de hoes voor de iriver story hd)
zat een site waar hij 15 euro is en heb gevraagd ofz e het naar het buitenland willen sturen..even afwachten.
welke hoesjes gebruiken jullie voor de reader? Ik heb er een van kindle gekocht via ebay toen..maar pff ik word er gek van dat ik mijn vinger in het hoesje moet stoppen om dat ding aan of uit te zetten..zit er aan te denken om de originele hoes te kopen..
heeft iemand die en zijn jullie er tevreden over? (heb het over de hoes voor de iriver story hd)
zat een site waar hij 15 euro is en heb gevraagd ofz e het naar het buitenland willen sturen..even afwachten.
Ik heb een sleeve op amazon.co.uk gekocht. Eigenlijk is deze voor de kindle, maar de iRiver heeft het zelfde formaat. Gebruik hem alleen om in op te bergen en om de reader op te leggen als de tafel vies is en ik even pauzeer. Hoes is sterk genoeg en heeft een versteviging in het midden om het scherm te beschermen. Daarnaast is hij van binnen ontzettend zacht.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:45:
maar een kindle is toch gewoon niet interessant omdat het geen epub leest? of is dat omzetten erg simpel?
http://www.amazon.co.uk/B...TF8&qid=1316803304&sr=8-7 Ik heb overigens de paarse
Heb de reader in dat ding op vakantie meegenomen en mijn reader is nog als nieuw
Knettereenvoudig, je hebt het niet eens in de gaten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:45:
Het eboek formaat is volmaakt onbelangrijk. Alles is na alles om te zetten en in de praktijk is er weing verschil tussen ePub en Mobi/PRC bij het lezen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:45:
En omzetten gaat automatisch. In de praktijk benader ik de hele zaak net andersom. Ik bewaar alles in Mobi formaat en gooi de ePub weg. Dat blijkt bij ons (Kindle, Bebook en Cybook) een veel prettiger oplossing te zijn.
Tja ik denk dat je ook gewoon een goede hoes moet kopen. Ik heb een Kindle en daarbij een Kindle hoes en daar hoef ik niets bijzonders voor te doen. Het zelfde geldt voor de Bebook met de Bebook hoes en voor de Cybook met de Cybook hoes.welke hoesjes gebruiken jullie voor de reader? Ik heb er een van kindle gekocht via ebay toen..maar pff ik word er gek van dat ik mijn vinger in het hoesje moet stoppen om dat ding aan of uit te zetten..zit er aan te denken om de originele hoes te kopen..
Je koopt tenslotte ook geen Opel onderdelen voor een Volkswagen. Zelfs al past het 'ongeveer'
[ Voor 33% gewijzigd door Ortep op 24-09-2011 00:55 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Voor mijn iriver hd heb ik de originele hoes gekocht bij dynabyte voor 19,95. Voor die prijs hoef je het niet te laten. Aan de achterkant van de originele hoes zit een opening bij de aan/uit knop, dus makkelijk te bedienen. Het is eel een systeem waarbij de reader met elastiekjes wordt vastgehouden, als dat niet je ding is moet je wat anders zoeken. Trouwens, bij het verwijderen van de sd kaart moet de reader wel helemaal uit de hoes, anders lukt dat niet. Als je dat dagelijks moet doen is dat minder leuk. Usb kabel aansluiten kan wel gewoon. Mij bevalt de hoes uitstekend.
[ Voor 3% gewijzigd door trmaniac op 24-09-2011 10:01 ]
Ik doe exact het tegenovergestelde, ik hou alleen de epubs,maar met de huidige omzet programma's is omzetten in elk formaat een fluitje van een cent, ik heb overigens niets tegen de overige formaten,het is voor mij gewoon simpeler omdat ik zo aan sigil en aan de structuur gewend ben,maar met calibre en mobicreator is het een fluitje van een cent.Ortep schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:50:
[...]
En omzetten gaat automatisch. In de praktijk benader ik de hele zaak net andersom. Ik bewaar alles in Mobi formaat en gooi de ePub weg. Dat blijkt bij ons (Kindle, Bebook en Cybook) een veel prettiger oplossing te zijn.
Mobicreator is heerlijk om een PDF om te zetten.
Namo epub editor is heerlijk om gewoon al je geselecteerde tekst in te gooien en er dan een epub van te maken.
Bij veel tabs is het helaas onmogelijk een originele hoes te kopen en worden ze ook niet bijgeleverd en bij de meeste ebooks zit ook niets meer aan hoezen bijgeleverd.Tja ik denk dat je ook gewoon een goede hoes moet kopen. Ik heb een Kindle en daarbij een Kindle hoes en daar hoef ik niets bijzonders voor te doen. Het zelfde geldt voor de Bebook met de Bebook hoes en voor de Cybook met de Cybook hoes.
Je koopt tenslotte ook geen Opel onderdelen voor een Volkswagen. Zelfs al past het 'ongeveer'

Daarnaast heb je een verschil tussen een hoes die beschermt maar toch het gebruik mogelijk maakt en een ,ik noem het maar "reishoes" .
Bij een ebook reader koop ik altijd de originele "gebruik deze hoes en u kunt toch uw reader gebruiken" en voor vervoer heb ik de oude sleeve van mijn 600 nog.
Targus maakt mooie 7 inch "meeneemhoezen" voor onder de 10 euro, en case logic ook.
Die Targus dingen heb ik er een paar van.
Van die flubber dingen moet ik niets hebben,het moet netjes passen,dus ik denk dat we het op alle punten wel eens zijn met elkaar.
Na 2 niet originele hoesjes heb ik uiteindelijk de Kindle Lighted Amazon cover gekocht. Het was een berg geld (59,90 incl verzending) maar dan krijg je ook wat. Ik heb een rode genomen. Er zit een ingebouwd lampje in, dat is voor mij erg belangrijk omdat ik veel in bed lees.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:45:
Dit is dus de perfecte hoes voor de Kindle 3: Mooi, echt leer, geen bandjes (Hij sluit met twee contacten in de kindle) en hij tapt stroom v.a. de Kindle batterij.
Wat betreft dat epub verhaal: Gewoon even Calibre downloaden. Deze herkend je Kindle automatisch, zet je conversie naar mobi en alles wordt bij het overzetten automatisch overgezet naar Mobi (Of een ander formaat)
Jeroen
Calibre lost sowieso zo'n beetje alle softwarematige problemen op (qua extensies). Gewoon een programma dat je nodig hebt zodra je een e-book hebtBarnOwl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:56:
[...]
Wat betreft dat epub verhaal: Gewoon even Calibre downloaden. Deze herkend je Kindle automatisch, zet je conversie naar mobi en alles wordt bij het overzetten automatisch overgezet naar Mobi (Of een ander formaat)
De conversies gebruik ik nauwelijks,maar de database gebruik ik heel vaak,het jammere van een ebook is dat je niet op de achterkant de beschrijving kan lezen en daarin is Calibre onmisbaar.Cyleo schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:37:
[...]
Calibre lost sowieso zo'n beetje alle softwarematige problemen op (qua extensies). Gewoon een programma dat je nodig hebt zodra je een e-book hebt
Verwijderd
Toen ik in nederland was zou ik de hoes bij de wehkamp kopen..daar was hij het goedkoopst..maar toen was hij uitverkocht en heb ik een goedkope kindle hoes via ebay gekocht. Ben er eigenlijk heel erg tevreden mee..maar ik erger me er gruwelijk aan dat ik dus niet bij die aan uit knop kan..
maar mijn man gaat hem hier naar een schoenmaker brengen en er even aan de achterkant een gat in laten snijden en weer dichtnaaien zodat ik bij het uitknopje kan..en het stukje aan de voorkant gaat we er ook af halen.. want ik kan net niet bij de scrol balk.
kan hem even niet zo snel vinden maar hij lijkt op deze (alleen dan roze
) http://www.amazon.co.uk/c...TF8&qid=1316972586&sr=1-6
maar dat is dus niet ideaal..
maar mijn man gaat hem hier naar een schoenmaker brengen en er even aan de achterkant een gat in laten snijden en weer dichtnaaien zodat ik bij het uitknopje kan..en het stukje aan de voorkant gaat we er ook af halen.. want ik kan net niet bij de scrol balk.
kan hem even niet zo snel vinden maar hij lijkt op deze (alleen dan roze
maar dat is dus niet ideaal..
Voor mijn iriver HD wilde ik een SDcard gebruiken. De Takems 16GB SDHC Card - Class 6 wordt leeg goed herkend en kan ook in de reader via windows geformateerd worden. Plaats ik er boeken op en verbreek ik de verbinding dan gaat de databaseupdaten. En dat duurt eeuwig. Zelfs met een boek is hij na een nacht nog niet uit het DB update scherm. Is dit een verkeerde SDcard of is de reader defect?
Dank voor advies
Dank voor advies
heb hetzelfde probleem met een 8GB kaart op de iriver. Nou moet ik wel zeggen dat ik een paar duizend boeken erop had gegooid. Heb het na ruim 12 uur laten updaten ook opgegeven. Ik zet nu alleen nog boeken op een 1Gb kaartje (rond de 100 epubs) en dat werkt prima.xel003 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:51:
Voor mijn iriver HD wilde ik een SDcard gebruiken. De Takems 16GB SDHC Card - Class 6 wordt leeg goed herkend en kan ook in de reader via windows geformateerd worden. Plaats ik er boeken op en verbreek ik de verbinding dan gaat de databaseupdaten. En dat duurt eeuwig. Zelfs met een boek is hij na een nacht nog niet uit het DB update scherm. Is dit een verkeerde SDcard of is de reader defect?
Dank voor advies
Probleem is denk ik de ultra trage lees- en schrijfsnelheid die de iriver heeft.
Ik heb een vraagje over de aanschaf van de Kindle. Momenteel is hij bij amazon.co.uk 111 pond, en supersaving shipping is toepasbaar voor Nederland. Omgerekend is 11 pond ongeveer 125 euro, dus dat klinkt mij zeer acceptabel in de oren. Heeft hier iemand ervaring met het kopen van Kindles via amazon? Komt er inderdaad niets bij?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Je kan hem helaas (en vreemd genoeg) niet op Amazon.co.uk kopen. Dat moet via Amazon.com, en dan komt er BTW en verzendkosten bij. Ik was ongeveer 192 euro kwijt inclusief verlichte hoes.Brent schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Ik heb een vraagje over de aanschaf van de Kindle. Momenteel is hij bij amazon.co.uk 111 pond, en supersaving shipping is toepasbaar voor Nederland. Omgerekend is 11 pond ongeveer 125 euro, dus dat klinkt mij zeer acceptabel in de oren. Heeft hier iemand ervaring met het kopen van Kindles via amazon? Komt er inderdaad niets bij?
Edit: Het staat trouwens ook op de Kindle pagina op amazon.co.uk (in het groen bovenaan de pagina)
Live outside the UK? Kindle is available on Amazon.com for shipment outside the UK. Click here to shop on Amazon.com.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 26-09-2011 14:05 ]
Hmm jammer, en amazon.de? Zelfde verhaal en daar is ie 139.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Kan ook niet.Brent schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:36:
Hmm jammer, en amazon.de? Zelfde verhaal en daar is ie 139.
Tenzij je natuurlijk een kennis in UK of Duitsland hebt die er wel eentje voor je door wil sturen.Nicht Kunde aus Deutschland? Zum internationalen Kindle-Shop auf Amazon.com
Ik heb er al twee uit Amerika lsten komen. Soms is in dollars betalen nog net ff iets goedkoper. Het wordt verstuurd door UPS en ik had ze binnen 2 a 3 werkdagen. Gaat echt super snel. De laatste keer was ik ongeveer 190 euro kwijt incl verlichte hoes van amazon en de invoerrechten.Brent schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Het verbaasd mij ook. Lukt niet via Engeland of Duitsland, maar wel via Amazon.com. Je hebt hem trouwens binnen 3 dagen in huis, dat heb ik bij een bestelling uit Duitsland nog nooit gehad!Brent schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Inderdaad bestel er meteen een lighted cover bij voor die paar Euro extra, hier (UK of DE) kosten ze 60 Euro.
Dit is echt de allerbeste cover die je kunt wensen........
Jeroen
Verwijderd
over een paar weken is de nieuwe versie uit, ik zou daar op wachten. De huidige versies gaan nog in de uitverkoop lees ik overal terug.Brent schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Ik meen dat deze week de presentatie van de nieuwe tabblad van amazon is, dan wordt vast ook meer bekend over de nieuwe kindle.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 18:41 ]
Verwijderd
Ik heb toen ook een lampje bij mijn cover gekregen..maar vind het maar niets..de bovenkant verlicht hij helemaal niet goed zodat ik hem steeds zelf moet sturen.
Is het licht van deze cover wel goed te noemen?
Zou de iriver hd in deze cover passen? of zoiets soortgelijks?
Is het licht van deze cover wel goed te noemen?
Zou de iriver hd in deze cover passen? of zoiets soortgelijks?
Totaal geen problemen gehad met verzending uit de USA via amazon.com. Ga eens naar amazon.com maak een account voor jezelf aan. En doe een bestelling tot het betaal moment. Dan weet je precies wat je kwijt bent en dat kan in € en $ . Heb hem sinds twee maanden en was in $$ 139,- en heb in werkelijkheid € 142 betaald inclusief alles dus. De koers was toen wel 1,44.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:40:
[...]
over een paar weken is de nieuwe versie uit, ik zou daar op wachten. De huidige versies gaan nog in de uitverkoop lees ik overal terug.
Ik meen dat deze week de presentatie van de nieuwe tabblad van amazon is, dan wordt vast ook meer bekend over de nieuwe kindle.
Binnen 3 dagen binnen.
Over 2 dagen is er een bekendmaking van AmazonVerwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:40:
[...]
over een paar weken is de nieuwe versie uit, ik zou daar op wachten. De huidige versies gaan nog in de uitverkoop lees ik overal terug.
Sinds kort heb ik een Nook touch. Ook heb ik een digitaal abo op NrcNext. Middels dit laatste kan ik op de website inloggen en een epub downloaden van de krant van vandaag.
Mijn doel is dus om die epub elke dag min of meer "automatisch" op de reader te krijgen.
Een korte zoektocht bracht mij bij Calibre en het fenomeen van de recipes. Interessant genoeg zitten er al een flink aantal recipes ingebakken in Calibre. Echter zit er geen standaard bij om de epub van nrcnext af te halen. Die zit er wel voor het NRC. De oplossing leek mij dus om de recipe van het nrc over te nemen en te wijzigen, zodat het overeenkomt.
De enige regel waarin ik vermoed dat het verschil zou moeten zitten is de volgende:
url = domain + "/digitaleeditie/helekrant/epub/nrc_" + today + ".epub"
Hierin heb ik 'nrc' gewijzigd in 'nn', zoals de bron van de nrcnext website doet vermoeden.
Ook heb ik in het XML bestand, bij Nrcnext, subscription veranderd naar 'yes', zo verschijnt er de inlogmogelijkheid in Calibre.
Nu het vreemde. Calibre kan er mee overweg en haalt inderdaad een epub binnen waarboven de datum van vandaag staat echter blijkt de inhoud af te wijken en refereert naar artikelen uit een random datum in 2010
.
Heeft iemand hier meer ervaringen mee?
EDIT:
Ik heb even het origineel en de aangepaste versie geupload.
https://www.dropbox.com/s/u4jithfgukckdrz/nrc-nl-epub.recipe
https://www.dropbox.com/s...%20%5Baangepast%5D.recipe
Mijn doel is dus om die epub elke dag min of meer "automatisch" op de reader te krijgen.
Een korte zoektocht bracht mij bij Calibre en het fenomeen van de recipes. Interessant genoeg zitten er al een flink aantal recipes ingebakken in Calibre. Echter zit er geen standaard bij om de epub van nrcnext af te halen. Die zit er wel voor het NRC. De oplossing leek mij dus om de recipe van het nrc over te nemen en te wijzigen, zodat het overeenkomt.
De enige regel waarin ik vermoed dat het verschil zou moeten zitten is de volgende:
Hierin heb ik 'nrc' gewijzigd in 'nn', zoals de bron van de nrcnext website doet vermoeden.
Ook heb ik in het XML bestand, bij Nrcnext, subscription veranderd naar 'yes', zo verschijnt er de inlogmogelijkheid in Calibre.
Nu het vreemde. Calibre kan er mee overweg en haalt inderdaad een epub binnen waarboven de datum van vandaag staat echter blijkt de inhoud af te wijken en refereert naar artikelen uit een random datum in 2010
EDIT:
[ Voor 7% gewijzigd door hpt870 op 27-09-2011 12:06 ]
Firmware voor iRiver Story HD WiFi is uit sinds vandaag (v1.21).
Iemand al geprobeerd deze er op de iRiver Story HD zonder wifi te zetten??
Wel voor het eerst een changelog! Wel beetje simpel maar ze zijn goed opweg!
Renzzs schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:45:
Firmware voor iRiver Story HD WiFi is uit sinds vandaag (v1.21).
Oeh en: (2) Search in EPUB/PDF function added
* Option -> search

Er staat alleen geen link bij
He, dat is interessant. Op de Opensource site van iriver staat een vermelding voor de iRiver HD 
http://www.iriver.com/opensource.html
Zouden er dan misschien ook alternatieve firmwares komen? Zeker nu het in de US ook op de markt is als Google Books integrated device is de kans groot dat iemand met alternatieve firmware komt
http://www.iriver.com/opensource.html
Zouden er dan misschien ook alternatieve firmwares komen? Zeker nu het in de US ook op de markt is als Google Books integrated device is de kans groot dat iemand met alternatieve firmware komt
edit:
Zit eens door de code te kijken en het lijkt erop dat de firmware voor de Basic ook de code bevat voor networking... Waarom is er dan in vredesnaam een onderscheid in de firmwares... Laat de software herkennen met welke versie hij werkt...
Zit eens door de code te kijken en het lijkt erop dat de firmware voor de Basic ook de code bevat voor networking... Waarom is er dan in vredesnaam een onderscheid in de firmwares... Laat de software herkennen met welke versie hij werkt...
[ Voor 26% gewijzigd door .Gertjan. op 27-09-2011 18:50 ]
Verwijderd
oh aangezien ik nu de wifi firmware op mijn niet wifi iriver story heb staan ga ik ook maar even updaten zo..
misschien dat hij nu mijn boek onthoudt....
wat is dat opensource??
wat is dat opensource??
Dat je in de code kunt kijken en dingen kunt aanpassen. In theorie zou iemand dus de aanpassing kunnen doen en het verpakken in nieuwe firmwareVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:22:
oh aangezien ik nu de wifi firmware op mijn niet wifi iriver story heb staan ga ik ook maar even updaten zo..
wat is dat opensource??
Overigens ben ik benieuwd waar je de nieuwe firmware vandaan haalt
Ik kom er trouwens net achter dat in de wifi firmware de mogelijkheid ontbreekt een wallpaper/screensaver in te stellen, niet via het menu, maar ook niet als je een plaatje/zipje bekijkt (waar je voorheen kon zeggen set as screensaver).
Het is ergens een plaatje dat op de reader wordt opgeslagen, kan iemand eens kijken op zijn iRiver?
Verwijderd
huh kun je je screensaver veranderen???? dat wist ik niet!
waar zou dat moeten staan dan? dat heb ik echt nog nooit zien staan..ook niet voordat ik de wifi firmware had en daar ben ik toen wel naar opzoek gegaan..
mocht je de oplossing vinden hoe dat weer zou kunnen bij de wifi firmware..let me know..want ik zou graag mijn screensaver veranderen..
edit: als er zelf mee geknutseld kan en mag worden..waarom gaat er dan niet eens een slimpie mee aan de gang en er eens fatsoenlijke firmware van maken???
waar zou dat moeten staan dan? dat heb ik echt nog nooit zien staan..ook niet voordat ik de wifi firmware had en daar ben ik toen wel naar opzoek gegaan..
mocht je de oplossing vinden hoe dat weer zou kunnen bij de wifi firmware..let me know..want ik zou graag mijn screensaver veranderen..
edit: als er zelf mee geknutseld kan en mag worden..waarom gaat er dan niet eens een slimpie mee aan de gang en er eens fatsoenlijke firmware van maken???
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 20:17 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:16:
huh kun je je screensaver veranderen???? dat wist ik niet!
Denk dat nog maar weinig mensen dat weten (ik trof het per toeval), maar het is ook een vak apart om firmware te makenedit: als er zelf mee geknutseld kan en mag worden..waarom gaat er dan niet eens een slimpie mee aan de gang en er eens fatsoenlijke firmware van maken???
Kan zelf wel aardig programmeren, maar bij dit soort dingen moet ik toch afhaken
[ Voor 32% gewijzigd door .Gertjan. op 27-09-2011 20:20 ]
Verwijderd
heb even gekeken..maar zie nergens zo'n optie..misschien omda tik dus die wifi firmware heb?jammer..
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:21:
heb even gekeken..maar zie nergens zo'n optie..misschien omda tik dus die wifi firmware heb?jammer..
Verwijderd
wat jammer...
misschien kan iemand het er in knutselen?

wellicht is er een iriver bezitter die hier kundig in is en onze wenslijst eens af kan gaan
wellicht is er een iriver bezitter die hier kundig in is en onze wenslijst eens af kan gaan
Nou die screensaver heeft gewerkt.... Tot ik net de file weggooideVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:23:
wat jammer...

Het is een kwestie van een bestandje in een van de system mappen gooien, maar ik weet even niet meer hoe het moest heten
Verwijderd
zodra ik de nieuwe wifi firmware heb gedownload geeft hij een fout aan als ik het .hex document wil kopieren wat kan ik hier aan doen?
De servers van iRiver geven geregeld foute downloads door. Ergens een stukje terug werd het tooltje GetRight genoemd om de files te downloaden. Daarmee zou het wel lukken. Vervolgens moet je uit het zipje wat je download het .HEX bestand op de reader gooien.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:27:
zodra ik de nieuwe wifi firmware heb gedownload geeft hij een fout aan als ik het .hex document wil kopieren wat kan ik hier aan doen?
Soms zijn er meerdere pogingen nodig. De kwaliteit van de downloads is net zo hoog als die van de firmware
Mmm, jij zit nog niet op de wifi versie dan? Raar, ik kon tot ik naar de wifi ging vrij makkelijk een wallpaper instellen. Heb je al eens een update uitgevoerd of werk je nog op de basis versie. Als je een foto op je reader zet en deze bekijkt (dus ook openen) was het een van de dingen in de opties.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:28:
@gertjan: en jij hebt dus ook de wifi versie? nou dan heb ik wellicht ook wat weggegooid want ik kan het ook niet meer..misschien moet iemand anders met de wifi firmware even kijken en het documentje naar ons sturen?
Is de datum echt random (verschilt die ook per keer dat je het gebruikt?) Of loop het bijvoorbeeld een jaar achter?hpt870 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:01:
Sinds kort heb ik een Nook touch. Ook heb ik een digitaal abo op NrcNext. Middels dit laatste kan ik op de website inloggen en een epub downloaden van de krant van vandaag.
Nu het vreemde. Calibre kan er mee overweg en haalt inderdaad een epub binnen waarboven de datum van vandaag staat echter blijkt de inhoud af te wijken en refereert naar artikelen uit een random datum in 2010.
EDIT:
Verwijderd
ja wel dus hehe ik heb wel de wifi versie 1.19 geloof ik dat het is.
Maar ik wist dus tot nu toe niet dat het kon bij de niet wifi versie.
als ik nu een foto open die bij mijn images staat op de reader en ik druk op opties dan gaat hij terug naar home..
Nou ik ging dus net weer terug naar de site om het nog een keer te proberen..zie ik de hele link niet meer om het te downloaden...weet nou niet of ik net gewoon op een verkeerde link heb gedrukt of dat ie er nu opeens niet meer staat...
als ik nu een foto open die bij mijn images staat op de reader en ik druk op opties dan gaat hij terug naar home..
Nou ik ging dus net weer terug naar de site om het nog een keer te proberen..zie ik de hele link niet meer om het te downloaden...weet nou niet of ik net gewoon op een verkeerde link heb gedrukt of dat ie er nu opeens niet meer staat...
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:35:
ja wel dus hehe ik heb wel de wifi versie 1.19 geloof ik dat het is.
Bij de nieuwste firmware staat sowieso geen linkje om te downloaden. Wie plaatst in vredesnaam zo'n update op zijn site
Ben nu het hele internet aan het afstruinen naar de oplossing voor de wallpaper, maar krijg niets gevonden. Ben wel tijdens die zoekopdracht erop gestuit dat de firmware dus opensource is, maar veel verder kom ik niet...
Verwijderd
ok ik denk dat ik gewoon een beetje te moe ben..er staat wel leuk wat er bij de nieuwe firmware veranderd is..maar er is dus helemaal geen link om het te downloaden ik heb net onderaan die 1.19 weer gedownload blijkbaar..
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:38:
ok ik denk dat ik gewoon een beetje te moe ben..er staat wel leuk wat er bij de nieuwe firmware veranderd is..maar er is dus helemaal geen link om het te downloaden ik heb net onderaan die 1.19 weer gedownload blijkbaar..
Verwijderd
haha ja pff wat een idioten sorry hoor...
heb ze een mail gestuurd...dat het wel leuk is om een nieuwe firmware te verkondigen maar dat het ook wel handig is als er een link bij staat om de betreffende firmware te downloaden
heb ze een mail gestuurd...dat het wel leuk is om een nieuwe firmware te verkondigen maar dat het ook wel handig is als er een link bij staat om de betreffende firmware te downloaden
Moet je ook een wifi verbinding hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:51:
als je de wifi versie hebt (de echte dus) dan doet hij de firmware update dus vanzelf...lees ik net...wel handig..
degene met de wifi versie hebben dus de firmware wel al..ondanks dat hij er op de site niet bij staat
Eindelijk weer eens nieuwe functionaliteit op de irivier wifi 1,21 fw.Hopelijk binnenkort ook op de nieuwe fw voor niet-wifi versie.
1. Field issues
(1) wifi
1) WEP:
* Connection fail if the key(password) includes "00" strings.
2) WPA-PSK:
* Connection fail if the password includes some space.
* Connection fail if the password over 32 characters.
(2) Scofield Bible (121MB) download fail issue fixed.
(3) Over 50MB file is downloadable now,
but if user space is less than 100MB, then
"Insufficient Memory" message will popup, and download will be terminated.
(4) EPUB png 2/4 bit rendering issue fixed.
2. Newly added functions:
(1) EPUB link function added.
You can test it with attached epub - "The Wonderful Wizard of Oz"
(2) Search in EPUB/PDF function added
* Option -> search
(3) Enlarge font size at EPUB
En inderdaad, geen link om te downloaden.
1. Field issues
(1) wifi
1) WEP:
* Connection fail if the key(password) includes "00" strings.
2) WPA-PSK:
* Connection fail if the password includes some space.
* Connection fail if the password over 32 characters.
(2) Scofield Bible (121MB) download fail issue fixed.
(3) Over 50MB file is downloadable now,
but if user space is less than 100MB, then
"Insufficient Memory" message will popup, and download will be terminated.
(4) EPUB png 2/4 bit rendering issue fixed.
2. Newly added functions:
(1) EPUB link function added.
You can test it with attached epub - "The Wonderful Wizard of Oz"
(2) Search in EPUB/PDF function added
* Option -> search
(3) Enlarge font size at EPUB
En inderdaad, geen link om te downloaden.
Heb jij toevallig een custom wallpaper/screensaver op je reader? Ik heb die van mij gesloopt
Er moet een plaatje in de system map staan, zou je dat eens kunnen bekijken?
Ik weet niet of je hiermee verder kan maar hier een link naar de volledige iriver hd wifi 1.19 firmware..Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:04:
[...]
Heb jij toevallig een custom wallpaper/screensaver op je reader? Ik heb die van mij gesloopt
http://www.2shared.com/fi...ry_HD_Wifi_firmware_.html
Verwijderd
daarom zei ik ook (de echte dus -degene die echt wifie er op hebben) wij dus niet.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:59:
[...]
Moet je ook een wifi verbinding hebbenWaar denk je anders dat hij de update vandaan haalt
Ik kan me niet voorstellen dat iriver gebrukers van de wifi-versie dwingt om voor een fw upgrade per sé de beschikking te hebben over een wifi hotspot. zonder wifi is de iriver toch ook normaal te gebruiken (icm adobe digital editions)?Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:59:
[...]
daarom zei ik ook (de echte dus -degene die echt wifie er op hebben) wij dus nietmaar wat ik dus bedoelde is dat je niet met dit soort gezeur zit en het gewoon vanzelf zou worden gedownload
Ik heb nog eens in mijn iriver gekeken, kan niks vinden dat een plaatje is wat je zou kunnen gebruiken. Heb het vermoeden dat die zaken worden weggeschreven in delen van het geheugen die wij niet kunnen "zien". Denk maar eens na: de fw is ruim 60 MB maar de systeem mappen bijelkaar maar enkele MB's. Waar is de rest?.Gertjan. schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:04:
[...]
Mmm als ik zocht op jpg/png kreeg ik echt mijn wallpaper terugtrmaniac schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:37:
[...]
Ik heb nog eens in mijn iriver gekeken, kan niks vinden dat een plaatje is wat je zou kunnen gebruiken. Heb het vermoeden dat die zaken worden weggeschreven in delen van het geheugen die wij niet kunnen "zien". Denk maar eens na: de fw is ruim 60 MB maar de systeem mappen bijelkaar maar enkele MB's. Waar is de rest?
Ben gisteren zelfs in de sourcecode van de software (opensource
Ah de download link is weer beschikbaar op de site van iRiver. De nieuwe firmware is 100MB groot
[ Voor 5% gewijzigd door .Gertjan. op 28-09-2011 08:19 ]
Ik gebruik gewoon de standaard screensavers, vind ik wel mooi genoeg. Nooit zelf wat geprobeerd erop te zetten..Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:18:
[...]
Mmm als ik zocht op jpg/png kreeg ik echt mijn wallpaper terugIk heb in de oude firmware ooit uit een zip file met comics een plaatje als WP/screensaver gezet (via de reader zelf). Dit plaatje heeft al die tijd in de system map gestaan. Ik heb al geprobeerd plaatjes op te slaan als EB07.jpg/png/bmp, maar dat mocht niet baten
Heb zelfs een aantal keer gewisseld tussen plaatjes.
Ben gisteren zelfs in de sourcecode van de software (opensource) aan het zoeken gegaan, er is een mogelijkheid om een screensaver te zetten, maar hoe zat het ook al weer. Wel opmerkelijk dat nog niet iedereen die optie had ontdekt. Het zou ook kunnen dat hij al eerder uit de firmware is gesloopt hoor.
Ah de download link is weer beschikbaar op de site van iRiver. De nieuwe firmware is 100MB grootStraks eens even binnen hengelen
Maar hoe bevalt de nieuwe firmware. Ik ga het straks ook even downloaden. Ben benieuwd naar de nieuwe functies. Laat het even weten.
Overigens: op de huidige 1.19 wifi firmware van de iriver onthoudt hij WEL de lettergrootte en laatst gebleven pagina
[ Voor 4% gewijzigd door trmaniac op 28-09-2011 08:57 ]
Verwijderd
nee dat zei ik ook niet...wat ik bedoel is dat wij de nieuwe firmware niet kunnen downloaden omdat ze de link er vergeten zijn bij te zetten..maar de wifi gebruikers krijgen blijkbaar automatisch bericht van een upgrade..dus die hebben geen lastig van hun stommiteiten (tot op zekere hoogte dantrmaniac schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:34:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat iriver gebrukers van de wifi-versie dwingt om voor een fw upgrade per sé de beschikking te hebben over een wifi hotspot. zonder wifi is de iriver toch ook normaal te gebruiken (icm adobe digital editions)?
Zal hem zo eens kijken of ik hem ergens online kan zetten zodat je hem kan downloaden..Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:38:
elke keer als ik hem download geeft hij dit aan: zip: The archive is either in unknown format or damaged
ik kan hem dus niet uit de zip halen...
is het iemand wel gelukt en kan die een goede link geven?
Ik heb de firmware nu binnen, maar helaas mijn reader niet bij. Moet helaas nog wel werken om mijn gadgets te veroorloventrmaniac schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:52:
[...]
Ik gebruik gewoon de standaard screensavers, vind ik wel mooi genoeg. Nooit zelf wat geprobeerd erop te zetten.
Maar hoe bevalt de nieuwe firmware. Ik ga het straks ook even downloaden. Ben benieuwd naar de nieuwe functies. Laat het even weten.
Overigens: op de huidige 1.19 wifi firmware van de iriver onthoudt hij WEL de lettergrootte en laatst gebleven pagina
Ik vind de standaard savers niet mooi. Ik wil alles kunnen customizen. Normaal geef ik er ook niet zoveel om, maar als het ineens niet meer kan wordt ik kriebelig
GetRight gebruiken. Dan lukt het wel, ik heb hem inmiddels veilig binnen kunnen harken en hem uit kunnen pakkenVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:38:
elke keer als ik hem download geeft hij dit aan: zip: The archive is either in unknown format or damaged
ik kan hem dus niet uit de zip halen...
is het iemand wel gelukt en kan die een goede link geven?
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:56:
[...]
dus die hebben geen lastig van hun stommiteiten (tot op zekere hoogte dan)
Verwijderd
Bij mij onthoudt hij ook de laatste gebleven pagina maar NIET de lettergrote..en bij de niet wifi firmware bleef je laatst gelezen boek bij 'home' staan en dat is bij de wifi firmware dus niet zo..
ik heb winzip dat moet toch ook gewoon zijn werk doen?getright is weer een heel programma dan wat je moet downloaden..wordt mijn man niet zo happy van
ik heb winzip dat moet toch ook gewoon zijn werk doen?getright is weer een heel programma dan wat je moet downloaden..wordt mijn man niet zo happy van
Inderdaad, bij mij wordt de lettergrootte ook niet onthoudenVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:15:
Bij mij onthoudt hij ook de laatste gebleven pagina maar NIET de lettergrote..en bij de niet wifi firmware bleef je laatst gelezen boek bij 'home' staan en dat is bij de wifi firmware dus niet zo..
GetRight is een download helper, deze zal proberen de download alsnog af te ronden. Winzip is nodig om het bestand uit te pakken, maar om de een of andere manier raakt het bestand corrupt bij het downloaden...ik heb winzip dat moet toch ook gewoon zijn werk doen?getright is weer een heel programma dan wat je moet downloaden..wordt mijn man niet zo happy van
Verwijderd
ok dan ga ik het toch weer op mijn computer zetten
ben zo benieuwd naar de veranderingen!
ben zo benieuwd naar de veranderingen!
Verwijderd
Weet iemand een site waar je het online kan bekijken? Ik heb de Sony PRS-T1 in pre order staan, maar het zou wel heel mooi zijn als er vandaag op amazon.com een nieuwe kindle gekocht kan worden. Net zo'n stunt als Steve Jobs met de ipod mini deed: vanaf nu te koop in de winkel zei hij op de persconferentie.
Ik heb mijn creditcard al bij de hand, kansje dat hij nog beter gaat worden als de PRS-T1 natuurlijk
http://www.2shared.com/fi.../2011092808543840894.html
Link naar download van de laatste WiFi firmware 1.21.
Link naar download van de laatste WiFi firmware 1.21.
Hmm, volgens engadget is het al zeker dat de nieuwe kindle een android tablet gaat worden, wachtte eigenlijk op de aankondiging omdat ik niet wist of het verstandig was de kindle 3 te kopen, denk dat ik dat nu toch ga doen
Prijsverlaging zal er wel niet inzitten, ze geven die dingen bijna weg.
Verwijderd
snap er helemaal niets van..heb dat getright gedownload..maar als hij dan zegt dat hij hem gaat openen dan duurt het zooo lang hij blijft op o% staan..
Verwijderd
Is dat deze?Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:38:
Hmm, volgens engadget is het al zeker dat de nieuwe kindle een android tablet gaat worden, wachtte eigenlijk op de aankondiging omdat ik niet wist of het verstandig was de kindle 3 te kopen, denk dat ik dat nu toch ga doen![]()

Je moet wel eerst op save drukken. Dan gaat hij pas downloaden, en bij accellarated moet je kiezen voor segmented four threads (o.i.d. doe het nu ff uit me hoofd). Dan moet het lukken!Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:57:
snap er helemaal niets van..heb dat getright gedownload..maar als hij dan zegt dat hij hem gaat openen dan duurt het zooo lang hij blijft op o% staan..
Of haal het van de 2shared link dat eerder is gepost.
Jep, kindle fire gaat ie heten volgens engadget. Een complete overhaul van android, mooie en wss goedkope ($300) tablet, maar ik wil een ereader
edit: Om 16.00 geeft amazon trouwens een persconferentie, hoogst waarschijnlijk over de tablet.
[ Voor 10% gewijzigd door Jarrean op 28-09-2011 11:15 ]
Verwijderd
Ik wil ook een ereader, geen tablet. Is die 16:00 Nederlandse tijd?Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:13:
Jep, kindle fire gaat ie heten volgens engadget. Een complete overhaul van android, mooie en wss goedkope ($300) tablet, maar ik wil een ereader
edit: Om 16.00 geeft amazon trouwens een persconferentie, hoogst waarschijnlijk over de tablet.
Dit topic is gesloten.