Jep!Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:35:
[...]
Ik wil ook een ereader, geen tablet. Is die 16:00 Nederlandse tijd?
Met die prijzen kun je tegenwoordig een goede e-reader combineren met een leuke instap-android tablet erbij zonder dat je een kapitaal kwijt bent. Goede tijden voor de consumenten. Alleen de welbekende "zure" appels zijn zo duur....
Verwijderd
ik weet niet wat ik fout doe..maar met getright lukte he tme niet..toen heb ik de bovenstaande link gedownload..maar dan opent ie hem ook met winrar en dan geeft hij weer dezelfde fout..en met getright opent hij hem ook niet..dan blijft ie op nul staan
Nog iemand die zijn/haar ervaringen wil delen over de nieuwe firmware HD Story wifi v.1.21?
Verwijderd
ik ga hem er NU op zetten..zal het zo komen delen het is me eindelijk gelukt te downloaden..
Verwijderd
ok eerste wat me opvalt: hij onthoudt mijn boek weer bij currently reading!!
zoeken op titel of schrijfster doet het nog steeds niet
er is een extra optie bij settings EPUB link en die staat op ON maar wat het is???
weet niet of dit er al was..maar valt me nu pas op..een setup wizard...wat houdt dat in???
hij onthoudt nog steeds geen lettergroote
dit is wat me tot nu toe opvalt
er is een extra optie bij settings EPUB link en die staat op ON maar wat het is???
weet niet of dit er al was..maar valt me nu pas op..een setup wizard...wat houdt dat in???
Mooi! Staat ook wat netter in het schermVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:25:
Schijnbaar kun je dan links "binnen" de epub volgen naar andere pagina'ser is een extra optie bij settings EPUB link en die staat op ON maar wat het is???
Zat er al in, maar doet volgens mij niets op de non-wifi.weet niet of dit er al was..maar valt me nu pas op..een setup wizard...wat houdt dat in???

Top, bedankt voor het proberen, ga hem er vanavond ook opzetten.dit is wat me tot nu toe opvalt
Overigens viel me gisteren op dat mijn device datum+tijd ook niet weet te onthouden. De tijdzone staat goed, maar datum/tijd klopte voor geen meter. Zou ook verklaren waarom zo goed als alle boeken in mijn recent lijst terugkomen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik weet niet wat er dan bij jullie misgaat maar bij mij werkt alles naar behoren op fw 1.19.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:25:
- onthoudt pagina én lettergrootte, PER boek verschillende lettergroottes ook nog (moet niet gekker worden)
- currently reading klopt altijd
- zoeken naar titel en schrijver gaat zonder problemen
- datum en tijd kloppen ook altijd
- recent lijst klopt ook, laatst geopende dan wel laatst toegevoegde boeken bovenaan.
In de vorige fw versies had ik wel dezelfde problemen zoals hiervoor genoemd.
Wat mogelijk wel effect heeft: ik laat die van mij niet meer uitgaan.
settings-> power settings:
auto power off settings=> 1 week
auto sleep settings=> 15 minuten
Ik heb wel eens een grote software crash gehad bij heen en weer switchen tussen wifi en non-wifi firmware. Na wederom upgraden naar wifi firmware waren al mijn problemen opgelost, behalve dan dat ik niet terug kan naar de non-wifi firmware. Ik weet niet of die crash toen alle ellende/bugs (van de originele non-wifi firmware) heeft verwijderd en volledig is geupgrade naar de wifi versie?...?
[ Voor 4% gewijzigd door trmaniac op 28-09-2011 15:49 ]
de amazon-event is aan de gang. Er komt dus een nieuwe kindle voor $99. De magische $100 grens is doorbroken.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
kmf schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:15:
de amazon-event is aan de gang. Er komt dus een nieuwe kindle voor $79. De magische $100 grens is doorbroken.
(hier is de liveblog)
oh, toch duurder dan dat. 99,- voor Kindle touch
3G versie is 149, maar dan wel gratis 3G netwerk in 100 landen. (dat is best interessant)
De notouch kindle is $79
3G versie is 149, maar dan wel gratis 3G netwerk in 100 landen. (dat is best interessant)
De notouch kindle is $79
[ Voor 63% gewijzigd door kmf op 28-09-2011 16:24 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vraag me af hoe dat werkt... een kindle zonder keyboard én zonder touch, klinkt niet erg gebruiksvriendelijk?
[ Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 28-09-2011 16:30 ]
gewoon met een paar knoppen. de sony readers hebben ook geen keyboard immers.- J.W. - schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:30:
Ik vraag me af hoe dat werkt... een kindle zonder keyboard én zonder touch, klinkt niet erg gebruiksvriendelijk?
Sony's hebben touch (toch?) en dan krijg je gewoon een toetsenbord op je scherm, wanneer nodig.
Zo te zien heeft de kindle notouch 4 knoppen, 2 aan elke kant.
Als je met een D-pad een tekst moet typen (om bijv. een boek in je library te zoeken), word je daar niet vrolijk van, lijkt me.
Als je met een D-pad een tekst moet typen (om bijv. een boek in je library te zoeken), word je daar niet vrolijk van, lijkt me.
[ Voor 37% gewijzigd door - J.W. - op 28-09-2011 18:49 ]
De oude readers hebben geen touch. En je werkt dan idd met een d-pad.- J.W. - schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:40:
Sony's hebben touch (toch?) en dan krijg je gewoon een toetsenbord op je scherm.
Mooie dingen die nieuwe kindle touch, lekker klein.
Niet echt waard om te upgraden, maar wel een mooi ding.
Niet echt waard om te upgraden, maar wel een mooi ding.
PSN & XBL: Denkoyugo
Oef... dat wordt moeilijk, zal ik lekker goedkoop de kindle van 80 bestellen, of toch maar voor de touch gaan voor 20 dollar meer..
Ben in ieder geval blij dat ik nog even gewacht heb met bestellen
[ Voor 21% gewijzigd door Jarrean op 28-09-2011 16:56 ]
Verwijderd
heb hem net even aan en uit gezet om te kijken of dat verschil zou maken..
maar dan weer staat mijn boek niet bij currently reading..ook de lettertype was weer weg...
ga eens kijken bij de powersettings misschien als ik dat verander?
maar dan weer staat mijn boek niet bij currently reading..ook de lettertype was weer weg...
ga eens kijken bij de powersettings misschien als ik dat verander?
Wat je ook besluit, doe het snel, vorige keer waren ze 3 maanden uitverkochtJarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:56:
Oef... dat wordt moeilijk, zal ik lekker goedkoop de kindle van 80 bestellen, of toch maar voor de touch gaan voor 20 dollar meer..
PSN & XBL: Denkoyugo
20 dollar is het zeker waard lijkt me, een verschil is wel dat de touch pas vanaf 21 november geleverd wordt, terwijl de notouch versie per direct te koop is.
Pffffffff... Ik wil er eigenlijk twee (ook voor mn vriendin) maar wil er eerst eentje geprobeerd hebben... Denk dat ik zodra ze op amazon staan een 97$ kindle bestelDenko schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:01:
[...]
Wat je ook besluit, doe het snel, vorige keer waren ze 3 maanden uitverkocht
edit:
Mja, maar ik heb niet zo veel met touch (meer iets tegen touch) en denk dat ik heb over het algemeen niet vaak zal gebruiken, alleen bij het opzoeken van een nieuw boek en dat lijkt me niet zo'n probleem.
nogeenedit:
Hmm, de 79$ versie heeft dan wel weer ads. keuzes keuzes..
[ Voor 28% gewijzigd door Jarrean op 28-09-2011 17:06 . Reden: reactie op JW ]
Ze staan er nu op! link.Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:02:
[...]
Pffffffff... Ik wil er eigenlijk twee (ook voor mn vriendin) maar wil er eerst eentje geprobeerd hebben... Denk dat ik zodra ze op amazon staan een 97$ kindle bestel
Wel jammer, de nieuwe Kindle heeft nog steeds gewoon het eInk pearl scherm volgens die tabel "Compare Kindles". Ik had gehoopt op iets nieuws met meer contrast, zeker toen ze het hadden over het meest geavanceerde eInk scherm
Trouwens, zo te zien verkopen ze de Kindle 3 ook nog gewoon, maar heet die nu 'Kindle Keyboard'.
Edit: De Fire is trouwens U.S. only
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 28-09-2011 17:25 ]
Daarom wordt vaak ook gezegd dat meer keuzes niet altijd goed isJarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:56:
Nu hebben ze wel heel veel Kindles, dat past toch niet allemaal in de startpost...
Blijkbaar kan je niet pre-orderen buiten de US, dat is wel jammer.
Net getest: bestellen met special offers gaat nog steeds niet. We zitten dus vast aan de Kindle vanaf 109 USD.
Blijkbaar kan je niet pre-orderen buiten de US, dat is wel jammer.
Net getest: bestellen met special offers gaat nog steeds niet. We zitten dus vast aan de Kindle vanaf 109 USD.
LucKy you...Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:19:
[...]
ben ik blij dat ik even gewacht heb!
(hier is de liveblog)
Ik heb van de week onze tweede Kindle3 binnegekregn (143 euro afgetikt)
En ook op de frontpage is het nieuws inmiddels verwerkt:
nieuws: Amazon introduceert 7"-Kindle-tablet en Kindle met touchscreen
nieuws: Amazon introduceert 7"-Kindle-tablet en Kindle met touchscreen
Mmm, bij mij onthoud hij de tekstgrootte ook niet als ik even een ander boek kies en dan weer terug ga. Hij vergeet dan compleet de aangepaste grootte. Wat een waardeloze firmware zit er toch op. Als je kijkt naar de Story (non HD) en Cover lijkt de firmware redelijk goed te zijn. Daar worden custom fonts ondersteund, maar de HD is wat dat betreft zo karig qua firmware dat het bijna zielig is te noemen. Plus, waarom komt er nu enkel firmware voor de WIFI versie uit, is de support voor de non-hd al opgeheven?trmaniac schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:45:
In de vorige fw versies had ik wel dezelfde problemen zoals hiervoor genoemd.
Wat mogelijk wel effect heeft: ik laat die van mij niet meer uitgaan.
settings-> power settings:
auto power off settings=> 1 week
auto sleep settings=> 15 minuten
Ik heb wel eens een grote software crash gehad bij heen en weer switchen tussen wifi en non-wifi firmware. Na wederom upgraden naar wifi firmware waren al mijn problemen opgelost, behalve dan dat ik niet terug kan naar de non-wifi firmware. Ik weet niet of die crash toen alle ellende/bugs (van de originele non-wifi firmware) heeft verwijderd en volledig is geupgrade naar de wifi versie?...?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb het net nog even geprobeerd maar beide varianten van de 'oude' kindle zijn US only.Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:02:
[...]
Pffffffff... Ik wil er eigenlijk twee (ook voor mn vriendin) maar wil er eerst eentje geprobeerd hebben... Denk dat ik zodra ze op amazon staan een 97$ kindle bestel
edit:
Mja, maar ik heb niet zo veel met touch (meer iets tegen touch) en denk dat ik heb over het algemeen niet vaak zal gebruiken, alleen bij het opzoeken van een nieuw boek en dat lijkt me niet zo'n probleem.
nogeenedit:
Hmm, de 79$ versie heeft dan wel weer ads. keuzes keuzes..
De opwinding bij mij over de prijzen is wel weer een beetje afgezwakt nu ik de prijzen zie die wij moeten betalen.
Toch mooi dat Amazon de eerste is die laat zien hoe duur een e-reader werkelijk zou moeten zijn. Voor mijn gevoel zijn de meeste overpriced.
Toch mooi dat Amazon de eerste is die laat zien hoe duur een e-reader werkelijk zou moeten zijn. Voor mijn gevoel zijn de meeste overpriced.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Verwijderd
http://www.amazon.com/gp/product/B005CES100 'speciaal' voor de iriver..maar er zit geen gat in de achterkant zodat je hem er niet uit zou hoeven halen..
Interessante tijden in e-readerland zeg 
Aankondiging van de Kindle Touch en prijsverlagingen van de huidige kindle, maar dan zonder toetsenbord.
Op 19 oktober dan eindelijk de langverwachte Sony PRS-T1. Wel raar dat Amazon de Kindle Touch ruim een maand na de launch van de Sony PRS-T1 pas gaat aanbieden. Zouden ze de concurrentie hiervan onderschatten?
Verder vraag ik me ook nog af of je het toetsenbord bij de nieuwe Kindle zou missen. Hopelijk komt er snel een review van.
Kindle 2011 impressions
Aankondiging van de Kindle Touch en prijsverlagingen van de huidige kindle, maar dan zonder toetsenbord.
Op 19 oktober dan eindelijk de langverwachte Sony PRS-T1. Wel raar dat Amazon de Kindle Touch ruim een maand na de launch van de Sony PRS-T1 pas gaat aanbieden. Zouden ze de concurrentie hiervan onderschatten?
Verder vraag ik me ook nog af of je het toetsenbord bij de nieuwe Kindle zou missen. Hopelijk komt er snel een review van.
Kindle 2011 impressions
[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 28-09-2011 18:38 ]
Verwijderd
Geweldig mooi nieuws die nieuwe Kindles, wat een superprijzen. Amazon is zeer goed bezig!
Sony kan wel inpakken denk ik als ze deze lage prijzen niet heel snel gaan volgen.
Nu alleen nog wachten tot ze ook voor NL leverbaar zijn. Gok dat ze compleet uitverkocht zullen zijn tot ver in het nieuwe jaar. De Amerikanen zullen wel weer helemaal los gaan zoals bij de vorige Kindle 3.
Begin volgend jaar dus zelf in de US zeker een kopen. € 58 WTF!!!!
Sony kan wel inpakken denk ik als ze deze lage prijzen niet heel snel gaan volgen.
Nu alleen nog wachten tot ze ook voor NL leverbaar zijn. Gok dat ze compleet uitverkocht zullen zijn tot ver in het nieuwe jaar. De Amerikanen zullen wel weer helemaal los gaan zoals bij de vorige Kindle 3.
Begin volgend jaar dus zelf in de US zeker een kopen. € 58 WTF!!!!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 18:58 ]
Iemand al de nieuwe notouch Kindle besteld? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel er nou eigenlijk uiteindelijk voor betaald moet worden nadat Amazon de BTW etc. erbij heeft berekend.
De prijzen van de touch-versie zijn gelijk aan die van de oude Kindle (139$ voord e WiFi en 189$ voor de 3G versie)Daniozi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:47:
Iemand al de nieuwe notouch Kindle besteld? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel er nou eigenlijk uiteindelijk voor betaald moet worden nadat Amazon de BTW etc. erbij heeft berekend.
De 139$-versie kon voor omgerekend zo'n 130 euro (afhankelijk van de koers) in NL zijn, zonder hoes.
De notouch kost 109$ (bron: amazon.com )
Dus ik gok dat dat ongeveer 110 euro gaat kosten om 'm hier te krijgen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als ik zo de laatste pagina bekijk lijkt het me verstandig om een apart topic te maken voor de nieuwe Kindle. Dit hoort niet in het ervaringen topic.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Lijkt me een prima idee: Amazon's nieuwe Kindle ereader en tablet.janvanduschoten schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:57:
Als ik zo de laatste pagina bekijk lijkt het me verstandig om een apart topic te maken voor de nieuwe Kindle. Dit hoort niet in het ervaringen topic.
Ik zal zometeen nog even betere plaatjes zoeken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Voor mensen die ervaringen met de nieuwe kindle willen horen, ik heb hem net besteld en tussen 3 en 5 oktober komt hij bij mij thuis aan. Dan zal ik een review schrijven.
Die 109 dollar (heb de kindle zonder advertenties en zonder touch gekocht) is 118 euro incl. alles erbij.
Die 109 dollar (heb de kindle zonder advertenties en zonder touch gekocht) is 118 euro incl. alles erbij.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 21:21 ]
Mijn eerste 3 readers hadden ook geen touch,maar als je er eenmaal aan gewend bent..Jarrean schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:02:
[...]
edit:
Grappig want elke pad,en nagenoeg elke smartphone heeft wel een touch,maar daar komt ook gelijk het verschil om de hoek kijken,de meeste touch schermen zijn capacitief en dat vereist een bijna glimmend oppervlak,met als gevolg dat je elke vingerafdruk ziet, bij de sony is dit anders,die reageert niet op scherm aanrakingen (touch screen is dus eigenlijk niet juist) maar op doorbrekingen van infra rode straaltjes, uitgerend is dat exact 1 mm van het scherm,een zogenaamde mug moet dus echt je scherm aanraken of een mm afstand houden.
Getest, ja het klinkt stom,maar met dode muggen op mijn scherm lukte het niet de sony 650 in de war te brengen,wel met een vlieg.
Al doorklooiend met een spectrum meter (die de hoeveelheid infrarood licht kan meten eh een hele hoop andere zaken) kwam ik tot een verbluffend eenvoudige verklaring, een mug is zo doorzichtig dat ie gewoon infra rood licht doorlaat,in tegenstelling tot een vlieg of broodkruimel.
In het buitenland zullen de muggen misschien groter zijn,maar met de gewone "nederlandse" muggen lukt het niet.
En nee, ik ben geen muggen gaan vangen,rond dit jaargetijde hangen er voldoende "vriendjes" in hun web die dat heel goed voor me kunnen doen.
Net als mijn "uitschakel methode" voor het Sony touch screen vind ik het leuk om te testen.
Samenvattend kan je zeggen als een Kindle of andere reader hetzelfde touch princiepe gebruikt dat:
1. Een touchscreen geen vette vingers bevat. (het scherm "glas" is anders dan dat van een telefoon)
2. Een gewone mug je scherm niet in de war kan brengen.
De conclusies van mijn huisgenoten over mij, muggen verzamelend en tegen mijn reader aan gooien,laat ik even achterwege,dat pakte namelijk niet zo gunstig uit,hoewel de katten het fantastisch vonden.
Volgens mij is het een heel ander publiek. De Kindle is erg groot in de landen waar Amazon actief is, daarbuiten opereert de Sony. Ik denk dat Amazon zich daarom geen zorgen maakt om de concurrentie van de Sony.sloth schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:36:
Interessante tijden in e-readerland zeg
Kindle 2011 impressions
Verwijderd
nog andere die de wifi firmware hebben gedownload en hun ervaringen willen delen?
Op de een of andere manier heeft de update voor mij blijkbaar niet echt gewerkt ofzo..het enige wat veranderd is is dat mijn boek nu bij currently reading blijft staan..het andere wat allemaal mogelijk zou moeten zijn doet het bij mij niet..
Op de een of andere manier heeft de update voor mij blijkbaar niet echt gewerkt ofzo..het enige wat veranderd is is dat mijn boek nu bij currently reading blijft staan..het andere wat allemaal mogelijk zou moeten zijn doet het bij mij niet..
De datum is 25 augustus 2010. Bovendien is het elke dag dezelfde die wordt gedownload. Enig idee?Cyleo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:33:
[...]
Is de datum echt random (verschilt die ook per keer dat je het gebruikt?) Of loop het bijvoorbeeld een jaar achter?
Had hier een vergelijking van de Sony PRS-T1 en de Kindle touch opgenomen. Dit begon zo'n verhaal te worden dat ik hem in een nieuwe thread heb opgenomen:
E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1
Verwijderd
Review van de nieuwe kindle wifi is hier te vinden:
Amazon's nieuwe Kindle ereader en tablet.
Amazon's nieuwe Kindle ereader en tablet.
Mijn moeder wil graag een ereader en het belangrijkste is dan de mogelijkheid om er Nederlandstalige boeken op te krijgen. Bij bol.com kun je tegenwoordig digitale boeken kopen, past dat op bv een Kindle (die lijkt mij op dit moment het meest interessant). Heeft Amazon stiekem zelf Nederlandstalige boeken? Of moet ik een andere weg kiezen?
Nederlandstalige boeken zijn bijna altijd epub wat een Kindle niet ondersteund, gekocht via bol.com zit je ook nog met drm. Op zich is drm verwijderen en converteren naar een ander formaat voor de gemiddelde tweaker een fluitje van een cent. Zijn de computerskills van je moeder wat minder en heb jij geen tijd/zin om voor ieder boek langs te komen, dan is het misschien interessanter om voor de nieuwe Sony te gaan. Ik zit in een vergelijkbaar dilemma met m'n moeder, als ze zelf wil kopen via bol.com gaan we voor de Sony, als het ook goed is ik er 200+ boeken van usenet op zet en eventueel over een half jaar wat boeken aanvul, dan raad ik de Kindle aan.engessa schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 01:26:
Mijn moeder wil graag een ereader en het belangrijkste is dan de mogelijkheid om er Nederlandstalige boeken op te krijgen. Bij bol.com kun je tegenwoordig digitale boeken kopen, past dat op bv een Kindle (die lijkt mij op dit moment het meest interessant). Heeft Amazon stiekem zelf Nederlandstalige boeken? Of moet ik een andere weg kiezen?
offtopic: tijdens het typen van deze reactie wordt mijn Kindle bezorgt.
Ik weet niet precies hoe het werkt, lijkt erin te zitten dat de +today niet lekker werkt, is 25 augustus ook de eerste editie die nrc uitbracht?2green schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:19:
Had hier een vergelijking van de Sony PRS-T1 en de Kindle touch opgenomen. Dit begon zo'n verhaal te worden dat ik hem in een nieuwe thread heb opgenomen:
Edit: En voor moeders zou ik altijd voor de Sony gaan, mijn frustratie met familie en computers probeer ik altijd tot een minimum te beperken, en zeker nu de prijs zo dicht bij elkaar ligt snap ik niet waarom je moeilijk zou doen
[ Voor 19% gewijzigd door Cyleo op 03-10-2011 10:56 ]
Amazon heeft wel wat Nederlandse boeken,maar niet de collectie van Bol. (bij lange na niet,Nederland is nauwelijks een markt in percentage gezien,voor Amazon.)engessa schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 01:26:
In Nederland ben je zo'n beetje verplicht het epub boek formaat te kopen, als je die op een Kindle wil gebruiken moet je die eerst omzetten met Calibre wat op zich makkelijk gaat MAAR op een gekocht ebook zit een beveiliging (DRM) die je er eerst af moet halen voordat je kan gaan omzetten met Calibre.
Voor de een is dat een fluitje van een cent,voor de ander een bijna onneembare vesting.
Dat gaat betekenen dat met een Kindle,jij iedere keer kan komen opdraven om de beveiliging er af te halen,en het om te zetten.
Dan kan je moeder beter een reader kopen die EPUB ondersteunt.
Voor de moeders die de Sony te duur vinden, is de Icarus Go misschien ook een leuke optie. Voor 100 euro een nette basicreader met epub.
Verwijderd
Ik ben het met Nick eens. Al moet ik wel zeggen dat je heel veel moeders hebt die genoeg hebben aan de collectie Nederlandse epubs van de kids en die kan je eenvoudig omzetten met Calibre voor de Kindle.Nick39 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:10:
Dat gaat betekenen dat met een Kindle,jij iedere keer kan komen opdraven om de beveiliging er af te halen,en het om te zetten.
Dan kan je moeder beter een reader kopen die EPUB ondersteunt.
Zo heb ik mijn schoonzus mijn bebook one gegeven toen ik afgelopen week de nieuwe Kindle "kreeg" en heb er voor haar 500 boeken op gezet en daar kan ze heel lang mee vooruit.
De Kindle is dus een prima aanschaf als je moeder niet veel boeken gaat kopen bij bol.com , als ze dat wel wilt doen zou ik als Nick zegt voor een reader met epub ondersteuning gaan.
Bij de nieuwe Kindle zit een brochure met korte uitleg die in het Nederlands isNick39 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:10:
Amazon heeft wel wat Nederlandse boeken,maar niet de collectie van Bol. (bij lange na niet,Nederland is nauwelijks een markt in percentage gezien,voor Amazon.)
Er zijn denk ik wel veel Nederlanders die daar Engelse boeken kopen, maar op het totaal aantal verkopen zal het inderdaad wel niet heel veel zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 11:48 ]
Mee eens, heb deze pas geleden ook voor mijn vriendin gekocht. Prima no nonsens apparaat met een prima prijs / kwaliteit verhouding. Ik heb hem inclusief gratis lampje gekocht voor 129,95 nu is hij 99,99 bij Bol.Sempy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:35:
Voor de moeders die de Sony te duur vinden, is de Icarus Go misschien ook een leuke optie. Voor 100 euro een nette basicreader met epub.
Vraag me trouwens af waarom de Icarus Go niet in de start post vermeld wordt
[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 03-10-2011 11:52 ]
Ligt denk ik wel aan de smaak van zoon/dochterlief,en we zitten hier op tweakers,weet je hoe vaak ik een boek van iemand krijg toegestuurd,zo van kan jij um ook lezen,blijkt er DRM op te zitten.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:46:
[...]
Ik ben het met Nick eens. Al moet ik wel zeggen dat je heel veel moeders hebt die genoeg hebben aan de collectie Nederlandse epubs van de kids en die kan je eenvoudig omzetten met Calibre voor de Kindle.
Het nadeel van het beveiligings systeem is dat het zo transparant is,je merkt er niets van.
Er moeten dus wel duizenden mensen zijn,of meer, die absoluut niet weten en merken dat hun boeken DRM bevatten,en dan kun je ze ook moeilijk delen.
Vergeet niet dat de nieuw uit te komen Sony een geintegreerde webwinkel heeft met in Nederland, BOL.De Kindle is dus een prima aanschaf als je moeder niet veel boeken gaat kopen bij bol.com , als ze dat wel wilt doen zou ik als Nick zegt voor een reader met epub ondersteuning gaan.
Je hoeft dus helemaal niet meer naar een site te gaan,maar dat maakt ook dat DRM nog onzichtbaarder wordt,het werkt immers op je reader,wij Tweakers weten hoe het allemaal moet,maar wat zijn wij.. 1% van de ebook kopende bevolking ?
Je gaat zometeen dus vanuit je Sony,boeken kopen bij BOL,die zonder tussenkomst van je pc,op je reader komen te staan,voor veel moeders en vaders lijkt me dat heel gemakkelijk.
De nieuwe sony is ook van de 940 mah accu afgegaan,en naar een exemplaar gegaan van 1600 mah.
De kindle had altijd al een 14 of 1500 mah accu,dus dat verklaart gelijk waarom die langer mee gaat als de "oude" collectie sony's.
Zoals ik al zei,we zijn tweakers,we proberen dingen uit,maar er rust een groot taboe op creditcards heb ik gemerkt (snerende opmerkingen als ik betaal wel kontant,of ik heb dat krediet niet nodig..) en ook zijn veel mensen bang van Paypal (de leken,goed voor een heel groot deel) bij Bol kun je met ideal betalen en dat zit veel meer ingeworteld.Er zijn denk ik wel veel Nederlanders die daar Engelse boeken kopen, maar op het totaal aantal verkopen zal het inderdaad wel niet heel veel zijn.
Als ik in mijn behoorlijk grote kennissenkring begin over e-readers dan haakt de helft al af,wat een Kindle is weet niemand.
Ze worden hier niet verkocht,er wordt niet mee geadverteerd,onbekend maakt voor de niet tweakers ook onbemind.
Meestal is het dus een select groepje dat bij Amazon koopt,omdat die niet zo lang willen wachten op een Nederlandse vertaling,en bij sommige boeken,zeker de humoristische,kan je nooit een goede vertaling maken,de grap verdwijnt tijdens het vertalen.
Mijn zoon is een groot Harry Potter fan maar bestelt alleen "echte boeken" dus die bestelt eerst de engelse versie omdat die er veel eerder is,en dan de Nederlandse versie,maar als ik zie hoe de hedendaagse jeugd al Nederlands schrijft,denk ik dat het percentage dat engelstalige besteld, echt een specifieke doelgroep is.
En dan heb je nog de horror verhalen van exemplaren die blijven liggen bij de douane en naheffingen..wij weten dat het niet zo is,maar het grootste deel van de Nederlanders neemt gewoon geen risico, ik denk echt dat buiten de tweakers,Amazon in Nederland geen poot aan de grond krijgt,en dat ook helemaal niet erg vindt.
Een landje met 17 miljoen inwoners,waarvan de helft achter de tv zit en nooit een boek leest,de andere helft misschien ooit eens een engelstalig boek koopt...Amazon is helemaal niet zo bang voor de Sony,die zit niet in hun markt.
En om Bol lachen ze zich dood... da's een luis in de pels,meer niet,wereldwijd gezien.
Die Icarus Go is best een goede tip! Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of mijn moeder veel boeken gaat kopen via Bol.com maar ik wil die optie wel open houden om er voor te zorgen dat ik er zo min mogelijk heen hoef.
Verwijderd
Zou je in de sony 350 ook een grotere accu kunnen zetten nu?Nick39 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:58:
De nieuwe sony is ook van de 940 mah accu afgegaan,en naar een exemplaar gegaan van 1600 mah.
De kindle had altijd al een 14 of 1500 mah accu,dus dat verklaart gelijk waarom die langer mee gaat als de "oude" collectie sony's.
Om niet het andere topic te vervuilen, over de PRS-650:
En kan iemand me dit uitleggen:
Ben ik nu gek, of kan je zo wel leuk een directory structuur aan maken maar doet de 650 daar heeelemaal niks mee?Maar het kan ook gewoon in windows verkenner of het door mij gebruikte total commander.
Open de drive met de naam reader, ga naar de directory database,open dan de directory media,en ga naar de directory books.
Daar kun je volledig je eigen boom opbouwen,met sub directory's die allemaal gewoon in je reader verschijnen.
Eventueel met calibre in het boek gebouwde metadata wordt ook nog uitgelezen.
Verwijder ze op dezelfde manier en je hoeft calibre of de sony software niet te gebruiken.
Je kan dus wel degelijk eigen directory's aanmaken zoals je zelf wil, mits je die in \database\media\books\ zet.
En kan iemand me dit uitleggen:
Ik heb ook gegoogled erop, maar kan toch echt niet vinden hoe ik met collecties een directory structuur kan maken meer dan 1 laag diep.Met de 650 kan het ook als je met Calibre de tags goed zet krijg je vanzelf een directory structuur.
Je moet je directory een collectie naam geven en daarmee maak je een boom.
Heeft een collectie (directory) meerdere delen dan gebruik je de series tag.
Je kan een collectie scifi aanmaken door de tag scifi aan een boek toe te voegen.
Wil je dat Asimof daarin een subdir wordt dan geef je dat aan bij collecties.
[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 03-10-2011 14:18 ]
Verwijderd
Het werkt alleen als je alternatieve firmware op je sony zet. Die kan hiermee overweg, de originele firmware niet.furby-killer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:13:
Ben ik nu gek, of kan je zo wel leuk een directory structuur aan maken maar doet de 650 daar heeelemaal niks mee?
Hier de site: http://code.google.com/p/prs-plus/
YouTube: Alternative firmware for Sony Reader Touch Edition 600 - YouTube
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 16:17 ]
Verwijderd
De nieuwe kindle heeft een 890 mah accu, zie:Nick39 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:58:

Äh dus toch, dat dacht ik al, maar begreep uit het andere topic dat dat niet nodig was, vond het al vreemd. Dank iig voor de link, ga ik eens naarkijken, vind dat wel zeer handig (kan ook niet begrijpen dat sony het er niet in stopt).Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:17:
[...]
Het werkt alleen als je alternatieve firmware op je sony zet. Die kan hiermee overweg, de originele firmware niet.
Nee hoor, met de door mij uitgelegde manier kan het gewoon met de originele software,kwestie van je boeken in de juiste directory gooien en je kan de hele boom opzetten, alleen moet je dan gewoon op schrijver zoeken en niet meer op collectie,want die collectie heb je niet aangemaakt,je hebt de directory's aangemaakt.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:17:
[...]
Het werkt alleen als je alternatieve firmware op je sony zet. Die kan hiermee overweg, de originele firmware niet.
Maar dat kan dus gewoon met de originele software en inderdaad doet de sony daar verder niets mee,omdat er geen database wordt opgebouwd,dus je moet het ook weer handmatig verwijderen.
Je directorynaam wordt dan je schrijversnaam,en de subdirectory's zijn je boeken.
Je kan dan alleen niet meer met de sony software werken,je nieuwe directory's verschijnen ook niet op je zogenaamde frontpages,je kiest dan gewoon de optie boeken en iedere directorynaam wordt aangezien voor schrijversnaam.
Het wissen van een collectie doet dan niets meer dan het verwijderen van de collectienaam,maar de boeken blijven er op staan,ze worden alleen uit de database gehaald.
Met de alternatieve software worden ze ook in de database opgenomen.
Gebruik je dus "mijn" methode dan schakel je de helft van de opties uit en werkt de reader meer als een simpele bebook.
[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2011 19:03 ]
De Kindle 1 en 2 niet, van de nieuwste Kindle weet ik het niet maar de Kindle 1 en 2 hadden een grotere accu van 1530 mah.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
De nieuwe kindle heeft een 890 mah accu, zie:
[afbeelding]

En de Kindle 3 heeft zelfs een nog hogere capaciteit van 1750 MAh vandaar dat ze altijd langer mee gingen dan de sony.

Dus doet de Kindle 4 nu een flinke stap terug,mogelijk worden wel andere onderdelen gebruikt die gewoon minder stroom nodig hebben.
De Sony is in elk geval van 940 in de 350/650 naar een 1600 mah gegaan in de PRS-T1,mogelijk ook om wifi op te vangen,wat nu eenmaal meer stroom gebruikt.
In Kindlehack,waar ze een Kindle 4 hebben open gesloopt zeggen ze ook het volgende:
Model No: MC-265360
Rating (Voltage): 3.7V
Battery capacity: 890mAh (3.29Wh) – this is almost half that of Kindle 3. And not surprisingly Kindle 4 claims half the battery life of Kindle 3 – one month. Which is still plenty
Made in China by NcNair
Part Number: 515-1058-01
Read more: http://blogkindle.com/category/kindle-hacks/#ixzz1Zk1xJDKv
[ Voor 67% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2011 19:39 ]
Dat vind ik toch erg vreemd, mijn boeken staan in die directory (daar gooit calibre ze standaard neer), en ik kan toch echt niet de directory structuur gebruiken. Ja schrijversnaam doet sony automatisch, maar dat is onafhankelijk van welke map hij in staat. En sowieso doet hij verdere submappen niks mee.Nick39 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:57:
[...]
Nee hoor, met de door mij uitgelegde manier kan het gewoon met de originele software,kwestie van je boeken in de juiste directory gooien en je kan de hele boom opzetten, alleen moet je dan gewoon op schrijver zoeken en niet meer op collectie,want die collectie heb je niet aangemaakt,je hebt de directory's aangemaakt.
Maar dat kan dus gewoon met de originele software en inderdaad doet de sony daar verder niets mee,omdat er geen database wordt opgebouwd,dus je moet het ook weer handmatig verwijderen.
Je directorynaam wordt dan je schrijversnaam,en de subdirectory's zijn je boeken.
Je kan dan alleen niet meer met de sony software werken,je nieuwe directory's verschijnen ook niet op je zogenaamde frontpages,je kiest dan gewoon de optie boeken en iedere directorynaam wordt aangezien voor schrijversnaam.
Het wissen van een collectie doet dan niets meer dan het verwijderen van de collectienaam,maar de boeken blijven er op staan,ze worden alleen uit de database gehaald.
Met de alternatieve software worden ze ook in de database opgenomen.
Gebruik je dus "mijn" methode dan schakel je de helft van de opties uit en werkt de reader meer als een simpele bebook.
Edit: die alternatieve firmware erop gezet, ging verrassend eenvoudig en snel, werkt perfect (flinke hoop settings ook). Dank voor de prima tip
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 03-10-2011 20:25 ]
De nieuwe Kindle heeft ook een rappere CPU, dus mogelijk kan die veel sneller weer in slaapstand waardoor de nieuwe Kindles mogelijk langer kunnen werken op hetzelfde vermogen.
Het zou ook kunnen dat ze op die manier het verschil tussen de nieuwe Kindle en de Kindle Touch willen benadrukken.
Tevens zijn kleinere accu's ook goedkoper.
Het zou ook kunnen dat ze op die manier het verschil tussen de nieuwe Kindle en de Kindle Touch willen benadrukken.
Verwijderd
Op de Amazon site staat een duidelijke vergelijking tussen alle modellen. De nieuwe Kindle heeft een mindere batterijduur en geheugen gekregen dan het vorige model en ook van de nieuwe Kindle Touch. Die zit wel een stuk ruimer in z'n jas. De nieuwe Kindle is duidelijk gemaakt met de lage prijs in gedachten.TD-er schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:17:
De nieuwe Kindle heeft ook een rappere CPU, dus mogelijk kan die veel sneller weer in slaapstand waardoor de nieuwe Kindles mogelijk langer kunnen werken op hetzelfde vermogen.
En wat een ereader voor moeders betreft, dat gaat echt geweldig met een Kindle. Iedere Kindle gebruiker krijgt namelijk een gratis Kindle mailadres, en daar kun je eigen boeken ook naar mailen. Moeders krijgt dan thuis of waar dan ook de boeken direct via wifi op de Kindle geleverd. En met een Kindle 3G is er daarvoor zelfs geen wifi of PC voor nodig, gewoon via Whispernet zonder extra kosten. Echt ideaal!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 21:14 ]
Ik heb dus die extra software er niet op en hier doet ie het gewoon wel,heb in die dir een sub directory thrillers staan,en daarin bv Baantjer, en daarin alle Baantjer boeken,een sub directory David Baldachi onder Thriller en die boeken staan er netjes op.furby-killer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
Dat vind ik toch erg vreemd, mijn boeken staan in die directory (daar gooit calibre ze standaard neer), en ik kan toch echt niet de directory structuur gebruiken. Ja schrijversnaam doet sony automatisch, maar dat is onafhankelijk van welke map hij in staat. En sowieso doet hij verdere submappen niks mee.
Edit: die alternatieve firmware erop gezet, ging verrassend eenvoudig en snel, werkt perfect (flinke hoop settings ook). Dank voor de prima tip
Heeft iemand anders ook al geprobeerd terug te keren van de wifi firmware van de iriver Story HD naar de reguliere non-wifi firmware? En is dat dan ook gelukt? Bij mij lukt het (nog steeds) niet.
Voor boeken van Usenet is het dan idd vrij eenvoudig om die even voor moeders te converteren en door te mailen.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:09:
En wat een ereader voor moeders betreft, dat gaat echt geweldig met een Kindle. Iedere Kindle gebruiker krijgt namelijk een gratis Kindle mailadres, en daar kun je eigen boeken ook naar mailen. Moeders krijgt dan thuis of waar dan ook de boeken direct via wifi op de Kindle geleverd. En met een Kindle 3G is er daarvoor zelfs geen wifi of PC voor nodig, gewoon via Whispernet zonder extra kosten. Echt ideaal!
Probleem blijft als zij zelf een boekje via bol.com wil aanschaffen, dan zal zoonlief de aanschaf, drm verwijderen een conversie moeten doen en vervolgens doormailen. Bespaar je een ritje (en gratis mee-eten
Fijn kind ben jijengessa schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:16:
Die Icarus Go is best een goede tip! Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of mijn moeder veel boeken gaat kopen via Bol.com maar ik wil die optie wel open houden om er voor te zorgen dat ik er zo min mogelijk heen hoef.
Ik heb 'm met de beschermhoes gekocht, erg handig. Lampje er later bijgekocht ; pas het 3e (derde) lampje werkte goed, de eerste 2 knipperden alleen maar !! Vraag me af hoelang deze meegaat ...TVL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:50:
[..Icarus GO..]
Prima no nonsens apparaat met een prima prijs / kwaliteit verhouding. Ik heb hem inclusief gratis lampje gekocht ..
Iemand nog tips voor e-reader lampjes die een beetje solide zijn ??
Je bent op je wenken bediend, zie ik netVraag me trouwens af waarom de Icarus Go niet in de start post vermeld wordt
Ben overigens ook een zeer tevreden gebruiker. GO is meegeweest op vakantie en dat was ideaal ; 170 gram in de handbagage ipv een halve koffer boeken. Zelfs m'n vriendin die er niets van moest hebben, heeft nu toch een boek gelezen en geeft toe dat het best prettig leest.
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 04-10-2011 11:33 ]
Verwijderd
Wel een waarschuwing: die dure van Belkin bij de Dixons is ook ruk. Is bij mij afgebroken en als je in google zoekt zie ik meer mensen met dat probleem.Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:26:
Ik heb maar een bedlampje opgehangen, dat is de beste tip die ik je kan geven
Ik heb ook 2 versies van de Action, die ze nu hebben is wel redelijk (kan je opladen via usb). Maar er gaat toch niks boven een echt leeslampje op stroom bij je bed, dat geeft toch meer licht en is fijner voor de langere duur.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 11:37 ]
Dat is mooiGoner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:26:
[...]
Ik heb 'm met de beschermhoes gekocht, erg handig. Lampje er later bijgekocht ; pas het 3e (derde) lampje werkte goed, de eerste 2 knipperden alleen maar !! Vraag me af hoelang deze meegaat ...
[...]
Je bent op je wenken bediend, zie ik net
Vind het lampje inderdaad geen 29,95 waard. Opzich is het wel een handig lampje maar het is wat fragiel. Beschermhoes heb ik overigens goed en daar ben ik wel erg over te spreken.
Ja, maar da's weer vervelend voor degene met wie je evt. het bed deelt ... bovendien lijkt zo'n lampje me ook wel handig voor onderweg, bijv. in het vliegtuig, hoef je dat irritante overhead lichtje niet te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:31:
Ik heb maar een bedlampje opgehangen, dat is de beste tip die ik je kan geven
Vraag me af waarom die lampjes zo duur moeten zijn, stelt eigenlijk niet veel voor
Verwijderd
haal dan die van de action, 3.29 euro meen ik en opladen via usb. Nick39 geeft die ook als tip en die heeft er al veel geprobeerd.Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:36:
[...]
Ja, maar da's weer vervelend voor degene met wie je evt. het bed deelt ... bovendien lijkt zo'n lampje me ook wel handig voor onderweg, bijv. in het vliegtuig, hoef je dat irritante overhead lichtje niet te gebruiken.
Vraag me af waarom die lampjes zo duur moeten zijn, stelt eigenlijk niet veel voor
Deze is het:

ik heb zelf een lampje dat ik wat kan draaien en dan heeft mijn vrouw er geen last van, maar die slaapt ook gewoon met de tv aan altijd, dat kan ook niet iedereen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 11:39 ]
Als we 't dan toch over de startpost hebben, ik mis de Bebook Club, en dan vooral de nieuwe Club S. Ik mis de Pocketbooks (602, 603, 902, 903). Ik mis de grote Onyx readers (de 90-serie). Enzovoorts. Aan de andere kant wordt er wel heel veel aandacht besteed aan readers die inmiddels toch wel verouderd zijn en niet of nauwelijks meer verkrijgbaar zijn. Misschien tijd voor een grondige herschrijfactie?
Icarus GO: check
Pocketbooks; in aantocht
Onyx Readers 9 inch: in aantocht
Kindle e-readers: klaar voor transfer naar eigen topic
Welke e-readers zijn er verouderd?
Pocketbooks; in aantocht
Zou ik het anders doen ? een structuur gebruiken waar ik op mijn reader niets kan, wordt een beetje saai lezen zo he ?furby-killer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:37:
Ja die boeken staan er wel op, maar kan je ook die structuur gebruiken op je reader?
Je hebt ook trouwens tientallen verschillende buigzame lampjes die feitelijk bedoeld zijn voor op de usb poort van je laptop aan te sluiten,stop die in je losse usb lader/adapter,stopkontaktje bij je bed en voila.
kostte me 3 euro op de zwarte markt in beverwijk,maar wordt overal verkocht.
Leest ook heerlijk.

Leest ook heerlijk.
Verwijderd
Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar mijn stopcontact zit een meter van mijn hoofdkussen af, ik moet dan wel een heel lange slang hebbenNick39 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:19:
stopkontaktje bij je bed en voila
Verwijderd
Geef mij toch maar een cover met ingebouwd lampje. De Kindle lighted cover is vooral handig omdat je altijd en overal een lampje bij je hebt. Je merkt niet eens dat je hem bij je hebt. Als het ergens net wat te donker is om fijn te lezen: uitklikken en klaar.
De nieuwe cover van de Kindle Touch is nog mooier geworden. Lekker minimalistisch design.
De nieuwe cover van de Kindle Touch is nog mooier geworden. Lekker minimalistisch design.

Verwijderd
ik vind het alleen zo jammer dat hij zo duur is... voor 30 dollar had ik hem gekocht, 60 is mij net wat teveel. Misschien ga ik nog wel tot koop over als ze mooiere buitenkanten gaan maken en niet een egale kleur.
Heeft iemand ervaring met de Icarus Sense G2 ? Heeft flink wat meer mogelijkheden dan de Icarus Go (wi-fi, browser, touchscreen, dictionaries, notes), maar helaas ook een 'glimmend' scherm ... (en per 1 okt. in prijs verlaagd tot €149)
review : http://www.ereaders.nl/re...mt_je_letterlijk_tegemoet
review : http://www.ereaders.nl/re...mt_je_letterlijk_tegemoet
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 04-10-2011 16:07 ]
Het lezen heeft er niks mee te maken, ik weet dat hij de boeken in submappen kan herkennen en openen. Maar de vraag is of je in de reader zelf alle submappen zelf kan zien, en er handmatig doorheen kan navigeren. Want dat kan hij toch echt niet bij mij (en dat ik Calibre gebruik hoort geen invloed te hebben, je zet het immers niet op de ereader, hij zet alleen de handel in standaard formaatje op de 650).Nick39 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:09:
[...]
Zou ik het anders doen ? een structuur gebruiken waar ik op mijn reader niets kan, wordt een beetje saai lezen zo he ?
En beetje jammer dat ik het nu nog steeds niet weet hoe het bij jouw zit
Oftewel: kan je enkel alle boeken zien bij elkaar/door elkaar (waarbij je inderdaad op auteur kan doen aangezien de 650 dat standaard kan), of kan je daadwerkelijk handmatig door alle submappen heen navigeren?
Het eerste is namelijk bij mij het geval, dus dan kan je prima de boeken lezen als je ze netjes in mappen gooit, maar je kan niet daadwerkelijk die mappen structuur gebruiken.
[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 04-10-2011 16:49 ]
Goeie actie!t-town schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:43:
Icarus GO: check
Pocketbooks; in aantocht
Readers die je nog niet als verouderd hebt aangemerkt maar die ik zou afraden:
- De Cybook Opus en Gen 3 zijn nog wel te krijgen, maar vooral de Gen 3 is een erg oude reader. (De nieuwere Orizon ontbreekt trouwens in de startpost.)
- De Samsung E60 wordt nog wel verkocht door Selexyz, maar Samsung is uit de e-readermarkt gestapt en lijkt deze reader niet meer actief te ondersteunen. Er zijn althans geen firmwareupdates verschenen, terwijl de reader die best had kunnen gebruiken. In andere landen is de E60 allang voor een zacht prijsje gedumpt.
- Alle varianten van de Netronix EB-600 zijn zonder meer verouderd.
Verder:
- De Bebook Mini is niet of nauwelijks meer te krijgen, en mag dus een minder prominente plek krijgen in het overzicht.
- Je zou de Icarus Sense G2, de Asus Eee Reader DR900 en misschien een of meer readers van Hanvon kunnen opnemen.
Verwijderd
Nog een vraag over de firmware van de iriver story HD...
Ik heb de laatste firmware erop gezet...maar dat ding doet echt NIETS wat het zou moeten doen dankzij de nieuwe (wifi) firmware..ik zet hem niet meer uit..(op aanraden van iemand) want dan zou de lettergrootte tenminste blijven staan..en dat deed het ook..maar nu sinds een paar dagen als ik maar even uit het boek ga en naar home terug ga en het boek weer open staat hij weer op de grote lettertype...? is mijn reader aan het flippen? ook niets van de mogelijkheden die hij zou moeten kunnen de search opties ed. doen het gewoonweg niet..
wat zou ik kunnen doen om het te fixen?
Ik heb de laatste firmware erop gezet...maar dat ding doet echt NIETS wat het zou moeten doen dankzij de nieuwe (wifi) firmware..ik zet hem niet meer uit..(op aanraden van iemand) want dan zou de lettergrootte tenminste blijven staan..en dat deed het ook..maar nu sinds een paar dagen als ik maar even uit het boek ga en naar home terug ga en het boek weer open staat hij weer op de grote lettertype...? is mijn reader aan het flippen? ook niets van de mogelijkheden die hij zou moeten kunnen de search opties ed. doen het gewoonweg niet..
Verwijderd
Nou, het is onbegonnen werk om 1200 boeken op die kindle te krijgen. Het past qua ruimte, maar ik heb een boel gedonder om die meuk om te zetten van epub naar mobi. Sommigen willen niet en moet ik handmatig aanpassen etc.
Verder had ik een structuur van 133 mappen gemaakt, maar ik kan als ik alleen mappen (collections heten ze dan in de reader) bekijk kan ik ze niet op naam sorteren. Dan moet ik ook de boeken zichtbaar maken en dat is weer teveel van het goede.
Ik heb nu maar alles weer via Calibre op mijn schrijf opgeslagen, meeste is nu wel in .mobi wat ik de komende tijd wil lezen. En ik ga nu maar een stuk of 60 boeken erop zetten, niet zoveel, maar ik zit al een paar avonden te prullen en ben dat wel zat.
Het is dat mijn bebook one zo traag was en geen mooi scherm had, maar die windows mappenstructuur was fenominaal. Waarom Sony en Amazon zon stupide methode kiezen ontgaat me volledig. Mappen is toch veel handiger, maar daar hebben ze dat licht nog niet gezien.
Verder niks dan tevreden over mij readertje hoor
Zo, nu uitzoeken hoe ik mijn rss feeds in een map kan stoppen, dat wil de Kindle ook niet omdat het geen publication is, maar kennelijk een issue en die mag je niet in een mapje stoppen
Voor wie de Kindle niet kent, hier de geweldige (kuch) structuur, die van Sony is nog beter en dat is op zich al knap want die is ook niet heel fijn:

Lezen erop gaat wel heel lekker, sneller dan dit een pagina omslaan kan niet, wat een verschil met mijn oude reader.
Verder had ik een structuur van 133 mappen gemaakt, maar ik kan als ik alleen mappen (collections heten ze dan in de reader) bekijk kan ik ze niet op naam sorteren. Dan moet ik ook de boeken zichtbaar maken en dat is weer teveel van het goede.
Ik heb nu maar alles weer via Calibre op mijn schrijf opgeslagen, meeste is nu wel in .mobi wat ik de komende tijd wil lezen. En ik ga nu maar een stuk of 60 boeken erop zetten, niet zoveel, maar ik zit al een paar avonden te prullen en ben dat wel zat.
Het is dat mijn bebook one zo traag was en geen mooi scherm had, maar die windows mappenstructuur was fenominaal. Waarom Sony en Amazon zon stupide methode kiezen ontgaat me volledig. Mappen is toch veel handiger, maar daar hebben ze dat licht nog niet gezien.
Verder niks dan tevreden over mij readertje hoor
Zo, nu uitzoeken hoe ik mijn rss feeds in een map kan stoppen, dat wil de Kindle ook niet omdat het geen publication is, maar kennelijk een issue en die mag je niet in een mapje stoppen

Voor wie de Kindle niet kent, hier de geweldige (kuch) structuur, die van Sony is nog beter en dat is op zich al knap want die is ook niet heel fijn:

Lezen erop gaat wel heel lekker, sneller dan dit een pagina omslaan kan niet, wat een verschil met mijn oude reader.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 20:33 ]
Misschien ben ik wel ouderwets, maar waarom zou je in hemelsnaam 1200 boeken op je e-reader willen hebben 
Ik weet dat er heel veel boeken in 2Gb (dat heeft de Icarus dacht ik en evt. ook nog een microSD kaartje) passen, maar momenteel staan er zo'n 15 boeken op, gok ik. Aleen wat ik de afgelopen maanden gelezen heb en wat ik, m'n vriendin en de kinderen nog willen of moeten (boekenlijst
) lezen and that's it ... waarom zou je het equivalent van een kleinstadse bieb met je "meezeulen" ?!
just askin' ...
Ik weet dat er heel veel boeken in 2Gb (dat heeft de Icarus dacht ik en evt. ook nog een microSD kaartje) passen, maar momenteel staan er zo'n 15 boeken op, gok ik. Aleen wat ik de afgelopen maanden gelezen heb en wat ik, m'n vriendin en de kinderen nog willen of moeten (boekenlijst
just askin' ...
Om nog maar te zwijgen wat die 60 dollar in euro's gaat worden, zowel via amazon.com als co.uk de basic-hoes van 30 euro in het mandje gedaan en je komt bij beide op ruim 35 euro's inclusief verzenden e.d. Bij 60 dollar zal je iets verzenden besparen, een dollar voor een euro zal wel opgaan. Gezien de prijs van de hardware een beetje uit verhouding.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:03:
ik vind het alleen zo jammer dat hij zo duur is... voor 30 dollar had ik hem gekocht, 60 is mij net wat teveel. Misschien ga ik nog wel tot koop over als ze mooiere buitenkanten gaan maken en niet een egale kleur.
Ik heb een 32 GB kaartje in m'n Onyx Boox met over de 30000 boeken erop, meer dan ik in de rest van m'n leven kan lezen. En er komen ook sneller boeken bij dan ik ze uitlees. Dat is dus inderdaad nergens voor nodig, maar ik zal wel een soort eekhoorntjesinstinct hebben. Lekker verzamelen, dat is ook een hobby. De een postzegels, de ander eboeken.Goner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:50:
Misschien ben ik wel ouderwets, maar waarom zou je in hemelsnaam 1200 boeken op je e-reader willen hebben
Ik weet dat er heel veel boeken in 2Gb (dat heeft de Icarus dacht ik en evt. ook nog een microSD kaartje) passen, maar momenteel staan er zo'n 15 boeken op, gok ik. Aleen wat ik de afgelopen maanden gelezen heb en wat ik, m'n vriendin en de kinderen nog willen of moeten (boekenlijst) lezen and that's it ... waarom zou je het equivalent van een kleinstadse bieb met je "meezeulen" ?!
just askin' ...
Omdat ik soms aan een boek begin en dan al na een paar pagina's iets heb van laat maar. Dan pak ik een ander boek. Ook niets. Dan pak ik nummer drie en wow, dat is het helemaal. Dat boek loopt dan ook het risico in een ruk uitgelezen te wordenGoner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:50:
Het nadeel van boeken is dat je eigenlijk pas nadat je een stuk gelezen hebt weet of het een goed boek is. Ga je op vakantie dan ben je beperkt in het aantal papieren boeken dat je mee kunt sjouwen. Heb je een ereader bij je dan maakt het niet uit. Alles kan mee. En ik hoef tijdens mijn vakantie geen boek te lezen dat ik maar zo-zo vind omdat ik niets anders bij me heb.
Verwijderd
Dat is het mooie als je boeken via Amazon koopt, je kan eerst een sample downloaden wat meestal het eerste hoofdstuk van een boek is, zodat je eerst kan zien of het boek je aanspreekt voor je het koopt. Zou dat nog wel eens bij bol.com etc willen zien.rud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:23:
[...]
Omdat ik soms aan een boek begin en dan al na een paar pagina's iets heb van laat maar. Dan pak ik een ander boek. Ook niets. Dan pak ik nummer drie en wow, dat is het helemaal. Dat boek loopt dan ook het risico in een ruk uitgelezen te worden![]()
Het nadeel van boeken is dat je eigenlijk pas nadat je een stuk gelezen hebt weet of het een goed boek is. Ga je op vakantie dan ben je beperkt in het aantal papieren boeken dat je mee kunt sjouwen. Heb je een ereader bij je dan maakt het niet uit. Alles kan mee. En ik hoef tijdens mijn vakantie geen boek te lezen dat ik maar zo-zo vind omdat ik niets anders bij me heb.
Ja, kan ik me iets bij voorstellen ... maar 1200 boeken (of 30.000 als je echt verzamelt) ? Ik pak sowieso alleen boeken waar ik het idee van heb dat ik het wat ga vinden (bekende schrijver, aanbevolen ...), dus dan zit ik met een stuk of 10 al knap veilig.rud schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:23:
Omdat ik soms aan een boek begin en dan al na een paar pagina's iets heb van laat maar. Dan pak ik een ander boek. Ook niets. Dan pak ik nummer drie en wow, dat is het helemaal.
Nou ja, ieder z'n meug
Verwijderd
Ik ken het, ben precies hetzelfde. Ik heb meer dan 78.000 boeken in mijn collectie en helemaal gesorteerd en 70.000 stuks zijn alleen maar fantasy en sf waar ik gek van ben.zetmolm schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:42:
Ik heb een 32 GB kaartje in m'n Onyx Boox met over de 30000 boeken erop, meer dan ik in de rest van m'n leven kan lezen. En er komen ook sneller boeken bij dan ik ze uitlees. Dat is dus inderdaad nergens voor nodig, maar ik zal wel een soort eekhoorntjesinstinct hebben. Lekker verzamelen, dat is ook een hobby. De een postzegels, de ander eboeken.
Het verzamelen is leuk en ik koop ook af en toe nog boeken, maar ik heb weleens uitgerekend hoe lang ik kan lezen en dat is voor 9 mensenlevens als ik elke dag 1 boek lees waar ik momenteel niet aan toekom.
Ik heb er nu 120 boeken op, de kindle werkte gisteren even mee. Het was wel eenvoudiger geweest als ik mijn map: "leuke boeken die ik wil lezen" in 1 keer erop zou kunnen zetten zonder al het werk, maarja, met je hobby bezig zijn is ook weer niet heel vervelend.
Nu is 78.000 wel heel veel, maar ik ben al jaren lid van een sf / fantasy clubje met mensen wereldwijd die boeken verzamelen en netjes ordenen, fouten eruit halen etc. en daar zitten heel fanatatieke gasten bij. Elke week krijg ik ook stapels nieuw spul, maar ik lees momenteel alleen topboeken uit recensies e.d. (wat ook weer heel veel werk kost om dat allemaal bij te houden,maar calibre kan gelukkig heel fijn van recensiewebsites via rss feeds boeken maken van de artikelen/recensies.
Ja, het is wel heel bizar. De hoes is meer dan 50% van de kosten van een nieuwe kindle, dat gaat nergens over. Maar ik las ergens dat ze verlies maken op de kindles en met boeken / accessoires de kosten eruit halen. Gelukkig ben ik zeer tevreden over de Hema sleeve, die was 5 euro en is van goede kwaliteit. Dat kan dus ook, al heb ik geen andere winkels gezien die zoiets goedkoop aanbieden.Sempy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:59:
Gezien de prijs van de hardware een beetje uit verhouding.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 09:22 ]
Ik zou de wifi-firmware nogmaals erop zetten. Heb met mijn wifi firmware v1.19 totaal geen problemen, werkt helemaal naar behoren. Onthoudt netjes de juiste pagina en lettergrootte per boek. Mijn tip was inderdaad de iriver niet te laten uitgaan, alleen in slaap te zetten, dus altijd de screensaver of pagina zichtbaar als je het niet gebruikt. Gebruikt nauwelijks extra stroom. Ben er erg tevreden mee en daarom heb ik niet geupdatet naar de nieuwste wifi-firmware. Ook de zoekfuncties werken naar behoren. Overigens, ik gebruik hem wel in de catalogus modus, dat betekent dus dat ik niet door "mappen" blader maar door de titels e.d. Mogelijk dat je dan wel de zoekfuncties ook goed werkend krijgt. Dus probeer nogmaals de firmware erop te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:04:
Nog een vraag over de firmware van de iriver story HD...
Verwijderd
ja heb dus wel de 1.21 er op staan..nog een keer die er op zetten dan? of de eerdere versie? ik kan echt niet met die andere modus werken dan kan ik mijn boeken niet meer terug vinden..vind dat echt vreselijk. bij de mappen staat alles geordend onder de schrijver en reeksen enzo.
als ze twee mogelijkheden aanbieden zou hij toch bij alltwee de mogelijkheden normaal moeten functioneren?
zal vanavond nog eens proberen het er op te zetten dan..ik zet hem dus inderdaad niet meer uit..gewoon in slaap stand.
als ze twee mogelijkheden aanbieden zou hij toch bij alltwee de mogelijkheden normaal moeten functioneren?
zal vanavond nog eens proberen het er op te zetten dan..ik zet hem dus inderdaad niet meer uit..gewoon in slaap stand.
Die cover is wel echt heel mooi, maar wel extreem duur. Dat wordt wachten totdat China hem na gaat maken, hopelijk ook voor de Sony want zoiets zou ik ook wel willen.
Voor de Sony zijn al budgethoesjes te verkrijgen (zonder verlichting overigens):Cyleo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:50:
Die cover is wel echt heel mooi, maar wel extreem duur. Dat wordt wachten totdat China hem na gaat maken, hopelijk ook voor de Sony want zoiets zou ik ook wel willen.
http://www.geckocovers.com/sony-reader-p-64.html
Zo'n actionlampje erbij en je bespaart meer dan 50% op de luxe cover met verlichting via bol.com
Ja, heb zelf al de originele hoes zonder verlichting. Was destijds een lanceringsactie bij bol.com, ze hebben niet iets soortgelijks, kan je flink wat besparen. Maar had achteraf toch graag die paar euro extra uitgegeven voor verlichting.Sempy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:39:
[...]
Voor de Sony zijn al budgethoesjes te verkrijgen (zonder verlichting overigens):
http://www.geckocovers.com/sony-reader-p-64.html
Zo'n actionlampje erbij en je bespaart meer dan 50% op de luxe cover met verlichting via bol.com
Op ereaders.nl erop geattendeerd door iemand die er goede ervaringen mee had, overigens staan dezelfde hoezen ook bij ease-e-reader op de site met de vermelding kunstleer. Daar zit hem waarschijnlijk al een groot deel van het prijsverschil, maar als je daar niet aan hecht een interessante budgetoptie.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:02:
zijn dat fijne covers van gecko?
Dit topic is gesloten.